Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.592 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Atlas schreef op zondag 29 januari 2012 @ 02:48:
http://auto.marktplaats.n...uw-fam-vakantie-auto.html

Kwam deze net tegen, wat vinden jullie? Te hoge km stand? Te hoge prijs? Aandachtspunten? :)
Ziet er op zich mooi uit Alex ;)
Als dat van dat onderhoud allemaal na te gaan is lijkt het me een goeie optie, moet je alleen nog bepalen hoe ver je wilt gaan met de prijs. Veel hoger dan wat er nu voor geboden wordt zou ik niet gaan.

Anders toch even in Duitsland kijken, invoeren is echt niet veel werk en kan ik je wel mee helpen :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

6700 voor een 320? Good luck.
Net een 525d e61 verkocht voor 7500 met 190km.
Die dingen krijg je niet snel verkocht.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Atlas schreef op zondag 29 januari 2012 @ 02:48:
http://auto.marktplaats.n...uw-fam-vakantie-auto.html

Kwam deze net tegen, wat vinden jullie? Te hoge km stand? Te hoge prijs? Aandachtspunten? :)
Prijs is wel vrij hoog...

Aandachtspunten? Geen idee, wij kennen de auto niet ;)
Als je de auto gezien hebt en in gereden hebt, kan je altijd vragen of je een aankoopkeuring mag doen met die auto. :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb net een e61 525d verkocht voor 7500.
van 2004 met 190k km. Totaal onrealistische prijs voor een 320 met zoveel km's.
Zeker in belgie.

Ook al staan de prijzen hoger op 2dehands sites, over die prijzen wordt nog goed onderhandeld.
Met de huidige maatregelen ivm CO uitstoot worden die wagens steeds minder aantrekkelijk, veel te hoge uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dinsdag proefrit met de BMW :) Ben benieuwd.... En dan eens kijken wat er met de prijs kan gebeuren.
Iemand nog aandachtspuntjes? ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Heeft er hier iemand hands-on (of in de vriendenkring) ervaring met DVDinMotion?
Dus niet van de filmpjes op youtube, maar kent er iemand een BMW waar dat op gedaan is, en waar dat ook daadwerkelijk werkt?

www.dvdinmotion.com - gaat erom om de (weliswaar "veilige") beperking eraf te halen dat je geen DVDs kan kijken terwijl je rijdt...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Atlas schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:10:
Dinsdag proefrit met de BMW :) Ben benieuwd.... En dan eens kijken wat er met de prijs kan gebeuren.
Electrische ruiten > kijken of de ramen soepel ophoog gaan en niet scheeftrekken, anders is de geleiding afgebroken

Achterste remleidingen kunnen slecht zijn, kostte mij 700 euro om te laten vervangen want deze lopen over de benzinetank.

Motorisch kan ik niks over zeggen want dit is de 4cil, de probleempjes die ik gehad heb zijn dus niet van toepassing :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Even wat mooie beelden..... de nieuwe M diesels!

Van 0-100 in 5 seconden met het verbruik van een "groene" Golf :P

[ Voor 20% gewijzigd door Naboo op 29-01-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Naboo schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:54:
Even wat mooie beelden..... de nieuwe M diesels!

Van 0-100 in 5 seconden met het verbruik van een "groene" Golf :P

[video]
Wat is het verbruik van die 'groene' Golf dan? Met een 335d haal je amper 1:13 gemiddeld en het lijkt me sterk dat een X6 M50d of M550d zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Die groene golfjes zijn nu toch blauw?

Die rijden nu 1 op 26 (golf tdi bluemotion). Lijkt me sterk dat een bmw met 300pk+ dat ook haalt.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
mr_petit schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:16:
[...]

Lagerschalen en oliepomp (voor zowel s50 als s54).
Preventief vervangen bij ca. 80dkm. (dat doen veel mensen althans)
Aanzienlijk prijzige ingreep.
En de vanosboutjes kunnen afbreken: preventief vervangen (bestaat geloof ik een service recall voor)

Ik hoef hopelijk niet uit te leggen wat er gebeurt als 1 van bovenstaande zaken gebeurt....

Voor de rest kunnen de vanos ringen slecht werken (z.g. vanos-ratel). Is ook niet heel goedkoop, maar zou je zelf kunnen verhelpen. Hierover is heel veel info te vinden.

Ook hebben de platen in je diff vaker vervaning/afstelling nodig.

Al met al ben ik het dus niet eens met Reloader dat een /m "iets duurder als een "gewone" bmw" in onderhoud is. Het zijn hoogtoerige motoren met veel vermogen, en dan is het onderhoud duurder en gaat er meer stuk. Of het te betalen is laat ik in het midden, maar reken op minimaal het dubbele aan onderhoud danwel mankementen. Ook zijn onderdelen iets duurder.
de vanos rattle is natuurlijk bij al M52 motoren een probleem, maar je hebt denk ik wel gelijk alhoewel ik wel verhalen hoor dat allemaal wel meevalt , als jij je m3 natuurlijk gaat gebruiken als racewagen is het natuurlijk logisch dat je er meer onderhoud aan hebt, maar als je er gewoon netjes mee omgaat denk ik dat het wel te overzien valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
Atlas schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:10:
electronica testen, ramen inderdaad, is het bij deze 320d's nog dat de turbo's rond de 2 ton wel is verslijten? of is dat alleen bij de pre-facelift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Reloader schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:45:
[...]
als jij je m3 natuurlijk gaat gebruiken als racewagen is het natuurlijk logisch dat je er meer onderhoud aan hebt, maar als je er gewoon netjes mee omgaat denk ik dat het wel te overzien valt :)
Een M dien je te rijden als 'racewagen', want anders had je financieel gezien veel beter een 330/335 kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 23:25
Autoweek over de M550d:
De M550d xDrive scoort pas echt op verbruikstechnisch gebied. BMW claimt namelijk een gemiddeld verbruik van 6,3 liter per 100 km. De CO2-uitstoot is 165 g/km (Touring: 6,4 l/100 km en 169 g/km).
En toch binnen 5 secs op de 100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

mr_petit schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:22:
Die groene golfjes zijn nu toch blauw?

Die rijden nu 1 op 26 (golf tdi bluemotion). Lijkt me sterk dat een bmw met 300pk+ dat ook haalt.
1:26?

Nope sorry, ik rijd nu een aantal maanden met een golf VI (1.6 TDI bluemotion), en als ik als een pastoor rijd en 90% binnenwegen rijd, kan ik met heel veel pijn en moeite 1:23 halen gemiddeld. Aangezien de Golf zo ontzettend saai is heb ik het op me genomen hem zo zuinig mogelijk te krijgen heb je nog wat te doen onderweg moet je maar denken. Ik heb al eens op 1:24 gehad, maar daarna een ritje snelweg moeten doen (350 km) en netjes aan de snelheid gehouden maar hij zakte meteen naar 1:23 gemiddeld.

Dat is dus met de volgende rijstijl, 200 meter voor de kruising uit laten rollen, rond de 2000 toeren opschakelen en zo min mogelijk remmen uiteraard.

Mijn collega in exact dezelfde auto verbaast zich hoe ik het voor elkaar krijg, zelf zit ie op 1:19 / 1:20 gemiddeld en rijdt ook niet eens als een malloot.

[ Voor 18% gewijzigd door Flagg op 30-01-2012 10:42 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49
Reloader schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:47:
[...]

electronica testen, ramen inderdaad, is het bij deze 320d's nog dat de turbo's rond de 2 ton wel is verslijten? of is dat alleen bij de pre-facelift?
Alleen bij de 150 pk versie toch?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mijn F11 zou ook maar 6L/100 verbruiken, yeah right! 9L/100 is realistisch.
Efficient dynamics my ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Dat ligt echt compleet aan je rijstijl natuurlijk.

Als jij veel file rijdt, of alleen in de stad, of gewoon erg op het gas hangt, dan gaat je verbruik natuurlijk hard omhoog.

Welk blok heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Heb met mijn e36 323i een rinkeltje(zo kan ik het het beste beschrijven denk ik) als ik wegrijdt in de 1. en laag in toeren in de 2de versnelling is het ook even aanwezig.

Met meer power erop dan hoor ik het niet.

Iemand enig idee wat het is? het klinkt niet zo piepend als een v-snaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

t_captain schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:40:
Prijs is zonder meer te hoog. Een bedrag van 9000 euro voor een 320i of 320d is van die leeftijd niet geheel onredelijk, maar gezien de aanbieder (prive), kilometerstand (duidelijk hoger dan de normvan 15000 km/jaar leeftijd) zou ik eerder aan 6000-7000 euro denken.
15.000km/jaar is geen realistische norm... Met de Compact zat ik op 18.500km/jaar en de cabrio gaat ook hard die kant op. En dan gebruik ik mijn auto in principe niet voor woon-werk verkeer, maar alleen 's avonds en in het weekend.

Voor een diesel is 15.000km helemaal weinig, daarmee red je het fiscaal eigenlijk al niet.
multipasser schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:20:
Ik heb net een e61 525d verkocht voor 7500.
van 2004 met 190k km. Totaal onrealistische prijs voor een 320 met zoveel km's.
Zeker in belgie.

Ook al staan de prijzen hoger op 2dehands sites, over die prijzen wordt nog goed onderhandeld.
Met de huidige maatregelen ivm CO uitstoot worden die wagens steeds minder aantrekkelijk, veel te hoge uitstoot.
Die CO2-uitstoot maakt natuurlijk niet uit bij een 2de hands. Die zit niet meer in de bijtelling en daarbuiten geldt in Nederland de CO2-uitstoot eigenlijk niet. Voor de wegenbelasting ligt die toch al te hoog.

En gezien die biedingen en de foto's lijkt die 9k toch niet zo heel onrealistisch. Vergeet niet dat een 3 in een andere markt zit dan een 5 en dat voor veel mensen een 3 wat aantrekkelijker is vanwege lager onderhoud en verzekering.
Piekartz87 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:45:
Heb met mijn e36 323i een rinkeltje(zo kan ik het het beste beschrijven denk ik) als ik wegrijdt in de 1. en laag in toeren in de 2de versnelling is het ook even aanwezig.

Met meer power erop dan hoor ik het niet.

Iemand enig idee wat het is? het klinkt niet zo piepend als een v-snaar.
Je hebt een 323i, dus met een M52B25 motor (net als ik heb). Dan is het een grote kans dat het je vanos is die aan het rinkelen is. Dat geluid hoor je vooral bij lage toeren. Als je op youtube zoekt, zijn er wel genoeg filmpjes te vinden waarbij je kan horen hoe een defecte vanos klinkt.

Een andere mogelijkheid zijn de spanrollen van je multiriem. Als die versleten zijn, kunnen ze ook geluid gaan maken, wat daarna door de motor wordt overstemd.

[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 30-01-2012 13:49 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Oke, en wat houdt dat in (vooral qua geld), een rinkelende vanos?

Edit: Aan de hand van de youtube filmpjes zou ik zeggen dat het niet mijn vanos is. (gelukkig)

[ Voor 42% gewijzigd door Piekartz87 op 30-01-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Rammeltje in de uitlaat misschien?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Het komt wel van de voorkant, zelf stem ik dan inderdaad op een spanrol.
Eerst maar even sparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:36
Kan iemand me hier eens mee verder helpen:
HyperBart schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:22:
[...]

En op wat en waar sluit je dit dan aan? En wat sluit je hier dan op aan? Die subwoofers van hierboven? Is dat dan het enige; die high low converter aansluiten op plaats X (?) en dan van daaruit met twee draadjes verbinden met de subwoofer en voor de rest niks, of heeft die sub ook nog een aparte voeding nodig?

[...]

Ingebouwd in de versterker? Van mijn auto of van de subwoofer dan, want dit audio verhaal is voor mij ook heel nieuw...

[...]

Dat laatste stukje begrijp ik ook weer niet, en Google helpt me daarin, aangezien er bij mij nog wat zwarte gebieden zijn over hoe je bepaalde componenten noemt en voor wat ze dienen, /wat mogelijke opstellingen zijn en hoe het nu eigenlijk bij mijn wagen is...

Net ook wel iets bijzonders aan de hand: mijn auto staat buiten (ja, heiligschennis) en het had gevroren, dus ik start 'm, laat 'm netjes even warmdraaien (paar minuutjes), laat 'm wat ontdooien terwijl hij gesloten is... Ik stap terug in, en ik merk: "vreemd, geen muziek", maar omdat ik ondertussen al begrepen heb dat i-devices klote zijn voor auto's (hoe het dan komt dat het met versterkers/receivers of een apart setje wel goed werkt begrijp ik ook niet?) dacht ik van "even een afspeellijst terug opnieuw starten": NIKS, geen muziek, de radio werkte zelfs op FM niet en ik wou iemand bellen via bluetooth, ook niks, geen geluid, complete stilte, alle audio-regelaartjes (balance, bass, treble, fader) stonden allemaal helemaal naar links (dus zelfs niet in "middenpositie")... Auto op de pechstrook aan de kant gezet, volledig uitgezet, gesloten, 10 seconden gewacht, terug ingestapt, nog altijd niets...

BMW begint wat dit betreft wel wat knauwen in zijn imago te krijgen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7152/6790261967_8dea5643fd_z.jpg
BMW 118D by ronnybrouwers, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6790256543_138e5752dd_z.jpg
IMG_9614 by ronnybrouwers, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7010/6790257909_df8e2a42c5_z.jpg
IMG_9621 by ronnybrouwers, on Flickr

Van de week mijn eerste BMW aangeschaft, prachtige wagen met alles er op en er aan. Maar toch zou ik nog een paar dingen aanpassen.

Graag zou ik de koplampen vervangen voor Xenon Lampen met Corona Rings ("Angle Eyes")
Iemand hier ervaring mee, en volstaan de "niet-authentieke" BMW lampen ook?

For example, zoiets als dit?:
Link naar Carstyle.nl BMW E81 Xenon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik doel dan ook op het opgegeven genormeerd gecombineerd verbruik; dus de genormeerde rit die tot dat verbruik leidt, en dus ook dezelfde rit alswaar de opgave van bmw tot heeft geleid.
Dat je dat irl bij lange na niet haalt doet hier niet ter zake; bij de bmw zal je dat evenzo niet halen aangezien dat een kwestie is van rijomstandigheden. Het geeft echter wel een aardig vergelijk omdat de omstandigheden waarbij dit is vastgesteld exact hetzelfde zijn. Om dat voor dagelijks verbruik vast te stellen zou je de 2 auto's op identieke weg onder identieke omstandigheden moeten laten rijden, dus ook nog eens naast elkaar (ipv achter elkaar wat je vaak ziet). Dus extreem lastig vast te stellen. Maar geef mij zo'n bmw en ik zal laten zien dat 1:5 ook heel makkelijk haalbaar is >:)
Zo zal ik ook tegelijkertijd vaststellen dat autobanden maar 100km meegaan :+
Reloader schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:45:
[...]
de vanos rattle is natuurlijk bij al M52 motoren een probleem, maar je hebt denk ik wel gelijk alhoewel ik wel verhalen hoor dat allemaal wel meevalt , als jij je m3 natuurlijk gaat gebruiken als racewagen is het natuurlijk logisch dat je er meer onderhoud aan hebt, maar als je er gewoon netjes mee omgaat denk ik dat het wel te overzien valt :)
Die vanosrattle kan je idd zelfs al met de m50 hebben, maar die afbrekende boutjes en eventuele lagerschaal/oliepomp problemen zijn natuurlijk wel serieuze problemen, omdat àls ze voorkomen, het gelijk en vrijwel onherroepelijk resulteert in een 100% afgeschreven motor. Voor die boutjes is dan afaik een recall gedaan, en het is dus verstandig om te checken of ze bij eventuele aanschaf van een s54 motor ook zijn vervangen, en kan je dus denken aan het preventief vervangen van lagerschalen of oliepomp. En sommigen doen dit dus ook, en anderen weer niet.
Maar onderhoudskosten zijn idd te overzien als je de m3 vergelijkt met andere auto's van dat kaliber, dus een 911 en dat soort spul. Dat is ook de kracht van een m3.
Maar vergelijk je het met een normale 3 serie, dan gaat gelijk veel factor 2 of is iig aanzienlijk duurder.
Nieuw achterdempertje? 320ci: ca 400 euro, m3: ca. 800 euro, dat soort gedoe.
En zo is een 320ci weer duurder in onderhoud dan een oude opel corsa, want dan kost een achterdempertje maar 100 euro oid. Helaas kost het allemaal geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:35
Wat zou een reële prijs zijn voor een 728 uit 1998? Uitstekend onderhouden en heeft 130k gelopen.

Wel prijzen op marktplaats en autotrader bekeken, mjah dan weet je nooit wat je koopt.

[ Voor 31% gewijzigd door Morpheusk op 30-01-2012 18:26 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
rbrouwers123 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:19:
[afbeelding]
BMW 118D by ronnybrouwers, on Flickr

[afbeelding]
IMG_9614 by ronnybrouwers, on Flickr

[afbeelding]
IMG_9621 by ronnybrouwers, on Flickr

Van de week mijn eerste BMW aangeschaft, prachtige wagen met alles er op en er aan. Maar toch zou ik nog een paar dingen aanpassen.

Graag zou ik de koplampen vervangen voor Xenon Lampen met Corona Rings ("Angle Eyes")
Iemand hier ervaring mee, en volstaan de "niet-authentieke" BMW lampen ook?

For example, zoiets als dit?:
Link naar Carstyle.nl BMW E81 Xenon
Dat soort zooi is nooit vergelijkbaar met echte BMW onderdelen. Het past allemaal net niet omdat het doel gewoon is zo goedkoop mogelijk iets na te maken in China. Kijk eens op eBay.de hoeveel echte gebruikte koplampen kosten. Daarbij moet je de auto ook omcoderen naar Xenon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Mijn god, alstublieft niet nee! Zo kansloos ook dat die wet er toen niet doorgekomen is dat je aftermarket ook _fatsoenlijke_ xenon-verlichting moet hebben inclusief hoogteregeling en sproei-installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
_eXistenZ_ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:38:
Mijn god, alstublieft niet nee! Zo kansloos ook dat die wet er toen niet doorgekomen is dat je aftermarket ook _fatsoenlijke_ xenon-verlichting moet hebben inclusief hoogteregeling en sproei-installatie...
Ik ben geheel onbekend in dit wereldje, oftewel: geldsmak ophoesten en later gewoon OEM BMW Xenon kit er in laten zetten? Hoeveel tijd / moeite kost het om de lampen om te wisselen voor xenon ipv halogeen ?
alvast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Nieuw is het een optie van 3K geloof ik... iig ALS je xenon wilt doe het aub dan gewoon goed, of anders niet :) Er is toch weinig mis met de normale verlichting? :)

Hoeveel tijd durf ik niet te zeggen, maar ze moeten de hele unit vervangen geloof ik voor Xenon-verlichting, hoogteregeling toevoegen aan je onderstel, en de sproei-installatie inbouwen, gaat aardig wat tijd in zitten lijkt mij...

/edit

Of mss gaat die hoogteregeling tegenwoordig met een gyrosensor ipv met sensoren op je onderstel, dat weet ik niet.

[ Voor 54% gewijzigd door _eXistenZ_ op 30-01-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
_eXistenZ_ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:42:
Nieuw is het een optie van 3K geloof ik... iig ALS je xenon wilt doe het aub dan gewoon goed, of anders niet :) Er is toch weinig mis met de normale verlichting? :)

Hoeveel tijd durf ik niet te zeggen, maar ze moeten de hele unit vervangen geloof ik voor Xenon-verlichting, hoogteregeling toevoegen aan je onderstel, en de sproei-installatie inbouwen, gaat aardig wat tijd in zitten lijkt mij...
Ja inderdaad, ik kan mezelf redelijk vinden in je punt. 3k is helaas wel een goede smak gezien de aanschafprijs. Enige reden om andere lampen te kopen, zijn die onwijs gave angle eyes, de ringen rondom de lampen. Zijn er misschien alternatieven om dit te realiseren zonder de complete lamp te moeten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Aaaarggghhh..... twijfel twijfel..... Na 2 jaar Peugeot mis ik toch echt het BMW rijden.... Nu kan ik voor weinig geld een knappe E36 cabrio kopen........ Maar ja, dit houdt wel in dat het verbruik van 1 op 18 naar 1 op 11/12 gaat..... :P

What to do? What to do? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
rbrouwers123 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:45:
[...]

Ja inderdaad, ik kan mezelf redelijk vinden in je punt. 3k is helaas wel een goede smak gezien de aanschafprijs. Enige reden om andere lampen te kopen, zijn die onwijs gave angle eyes, de ringen rondom de lampen. Zijn er misschien alternatieven om dit te realiseren zonder de complete lamp te moeten vervangen?
Angel-eyes en xenon staat op zich los van elkaar. Ook al ben ik niet bekend met hoe dat exact bij de 1-serie zit. Er staan op internet genoeg verhalen over mensen die xenon hebben ingebouwd, ook in hun 1-serie. Verder moet je even de regelgeving nakijken waar je aan moet voldoen. Vanaf een bepaald bouwjaar moet je bij xenon inderdaad verplicht hoogteregeling en een sproei-installatie hebben.
Het inbouwen zelf zal op zich niet heel moeilijk zijn, mits je de goeie onderdelen hebt. Ik ben laatst zelf van halogeen naar Bi-Xenon gegaan in m'n E46. Was in principe een kwestie van een paar schroefjes en coderen. Maar hoe nieuwer de BMW's hoe minder toegankelijk alles is.

Xenon heeft btw wel iets meer voordelen tov halogeen dan alleen die ringetjes ;)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 30-01-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

TBH zou ik het ook alleen al doen om die ringen.. Zo gaaf imo. Alleen 3k voor 4 ringen is wel wat duur :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Naboo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:22:
Aaaarggghhh..... twijfel twijfel..... Na 2 jaar Peugeot mis ik toch echt het BMW rijden.... Nu kan ik voor weinig geld een knappe E36 cabrio kopen........ Maar ja, dit houdt wel in dat het verbruik van 1 op 18 naar 1 op 11/12 gaat..... :P

neem hem voor erbij :)

duur in verbruik, hoog in leeftijd, cabrio, dus niet vanzelfsprekend als dagelijkse rijder

Hij is toch niet duur in aankoop dus voor de fun kan het dan wel weer...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
fsfikke schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:28:
[...] Vanaf een bepaald bouwjaar moet je bij xenon inderdaad verplicht hoogteregeling en een sproei-installatie hebben. [...]
Dat is dus het kromme, alleen bij nieuwe auto's... er was een wetsvoorstel die het op elke aftermarket inbouw ook ging forcen, maar die is er niet doorgekomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik ben daar op zich zelf niet zo treurig om. Het is nogal gedoe om zo'n spuitinstallatie in te bouwen en uiteindelijk heb je dan een beetje gesquirt wat vooral je motorkap vies maakt.

Hoogteregelaars heb ik wel aangeschaft maar nog geen tijd om in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
_eXistenZ_ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:19:
[...]

Dat is dus het kromme, alleen bij nieuwe auto's... er was een wetsvoorstel die het op elke aftermarket inbouw ook ging forcen, maar die is er niet doorgekomen :X
Te treurig voor woorden.... Aftermarket xenon zonder deze aanpassingen zou verplicht 400,- boete moeten zijn. Door dit soort acties krijgt xenon bij veel mensen een slechte naam, 'die felle altijd verkeerd afgestelde lampen' hoor je dan.

Overgens wisselen van xenon? Dit heb ik nog nooit hoeven doen. Heb altijd de verlichting aan, lichtsensor gebruik ik nooit en ruim 200k met de 335d gereden. Overigens in de passat cc heb ik er 140k opstaan en ook hier is de xenon nog nooit vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

thefox154 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:41:
[...]

Te treurig voor woorden.... Aftermarket xenon zonder deze aanpassingen zou verplicht 400,- boete moeten zijn. Door dit soort acties krijgt xenon bij veel mensen een slechte naam, 'die felle altijd verkeerd afgestelde lampen' hoor je dan.

Overgens wisselen van xenon? Dit heb ik nog nooit hoeven doen. Heb altijd de verlichting aan, lichtsensor gebruik ik nooit en ruim 200k met de 335d gereden. Overigens in de passat cc heb ik er 140k opstaan en ook hier is de xenon nog nooit vervangen.
fsfikke heeft het aftermarket ingebouwd met OEM-spul ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
[...]
Wie zegt dat dat moet dan?
tdw schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:42:
[...]

fsfikke heeft het aftermarket ingebouwd met OEM-spul ;)
Aftermarket zijn producten die door derde partijen gemaakt worden voor auto's. Dat heeft niets met het inbouwen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
fsfikke schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:49:
[...]

Wie zegt dat dat moet dan?

[...]

Aftermarket zijn producten die door derde partijen gemaakt worden voor auto's. Dat heeft niets met het inbouwen te maken.
Niemand zegt dat vanwaar deze vraag? Ik quote jou toch niet..

En aftermarket kan goed zijn, alleen als je de helft van de dingen vergeet die nodig zijn in het dagelijks straatbeeld dan gaat er iets goed mis. Zijn wel een paar goede tuners te noemen, maar dit kost ook geld. Vergelijk het maar met die uber verlaagde polo die iedereen wel kent en die dan schuin met 3km per uur over een drempel of spoorovergang gaat omdat anders zijn peperkoek auto uit elkaar dondert. Mijn mening: hinder in verkeer veroorzaken = dikke prent.

[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 30-01-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
thefox154 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:52:
[...]

Niemand zegt dat vanwaar deze vraag? Ik quote jou toch niet..
Oh god rustig maar hoor. Diegene wie je wel quote heeft het er niet over dus het komt een beetje gek uit de lucht vallen, vandaar m'n vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

fsfikke schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:49:
Uhu, ik bedoelde achteraf :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43
[...]

Rij altijd met lichtsensor. Maar bij zijn ze beide al vervangen bij 135k. Auto uit 2005. Gelukkig had de vorige eigenaar er al 1 gedaan want ze zijn redelijk prijzig.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Yalopa schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:07:
[...]

duur in verbruik, hoog in leeftijd, cabrio, dus niet vanzelfsprekend als dagelijkse rijder

Mja, het is of/of.... en/en is geen optie.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
MrFl0ppY schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:28:
[...]

Rij altijd met lichtsensor. Maar bij zijn ze beide al vervangen bij 135k. Auto uit 2005. Gelukkig had de vorige eigenaar er al 1 gedaan want ze zijn redelijk prijzig.
Misschien komt dat omdat wanneer de verlichting op 'auto' staat (met lichtsensor dus) het licht aangaat zodra je hem op contact zet (mits donker genoeg natuurlijk). Als je dan de motor start gaan de lampen uit en daarna weer aan zodra de motor loopt (bij mijn E46 tenminste). Dit zorgt voor extra slijtage vanwege het vaker in- en uitschakelen.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

_eXistenZ_ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:42:

/edit

Of mss gaat die hoogteregeling tegenwoordig met een gyrosensor ipv met sensoren op je onderstel, dat weet ik niet.
Een vriend van mij heeft een E87 met halogeen verlichting die al automatische hoogteregeling heeft. Als hij z'n auto start, zie je de lichtbundel even omhoog en en omlaag gaan. Kans bestaat dat dat in bij deze dus ook al aanwezig is.
Wis/was op de koplampen met alleen sproeiers is imho complete onzin. Zelfs pekel e.d. spoel je daarmee niet weg, dus laat staan andere zooi. Maar het is verplicht...

Verder zou ik ver weg blijven van dat carstyle spul... Een originele Hella bi-xenon met celis kost €387 per stuk bij Winparts, halogeen-versies met celis staan er niet bij. Het lijkt bij de 1 dus wel gekoppeld te zijn.
Naboo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:22:

Wat voor een E36 Cabrio is het precies? Welke motor, welke vraagprijs, etc. Gezien je verwachting van 1:11/12 gok ik op een 318i, niet de meest spannende motor voor een cabrio (relatief lawaaierig en veel trillingen t.o.v. een 6-inlijn), wel de meest zuinige.
Yalopa schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:07:
[...]

Maar prima als dagelijkse rijder te gebruiken, als je bereidt bent redelijk wat geld te reserveren voor brandstof... Ik stook met mijn cabrio tussen de €300 en €400 per maand weg :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
deepbass909 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:13:
[...]

Een vriend van mij heeft een E87 met halogeen verlichting die al automatische hoogteregeling heeft. Als hij z'n auto start, zie je de lichtbundel even omhoog en en omlaag gaan. Kans bestaat dat dat in bij deze dus ook al aanwezig is.
Dat heeft niet zoveel met automatische hoogteverstelling te maken, is gewoon een soort van zelftest.. Doet mijn E46 met Xenon, zonder automatische hoogteverstelling ook.. Mijn xenon is waarschijnlijk door de vorige eigenaar ingebouwd, wel met originele lens-units, zonder sproei-installatie..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
[...]

Wis/was op de koplampen met alleen sproeiers is imho complete onzin. Zelfs pekel e.d. spoel je daarmee niet weg, dus laat staan andere zooi. Maar het is verplicht...
Eens, bovendien wordt de hele motorkap er ranzig van en zuipt het ruitenwisservloeistof. Ik baal er dan ook van dat de BMW altijd de koplampen sproeit! Bij VW doet ie dat volgens een collega maar eens in de zoveel keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

[...]

Wat voor een E36 Cabrio is het precies? Welke motor, welke vraagprijs, etc. Gezien je verwachting van 1:11/12 gok ik op een 318i, niet de meest spannende motor voor een cabrio (relatief lawaaierig en veel trillingen t.o.v. een 6-inlijn), wel de meest zuinige.

[...]

Maar prima als dagelijkse rijder te gebruiken, als je bereidt bent redelijk wat geld te reserveren voor brandstof... Ik stook met mijn cabrio tussen de €300 en €400 per maand weg :X
318i inderdaad.... Heb er al in gereden.... Vond het lawaai erg meevallen.... En nee hij is qua motor misschien niet spannend, maar dat vind ik geen probleem....

En inderdaad, vanwege de brandstof wil ik hem niet dagelijks gebruiken.... ;) Mijn huidige werk is goed te bereiken per OV :X dus mocht ik mijn Peugeot wegdoen en de BMW kopen, dan zal ik met het OV moeten :X
Nou ja, moeten.... ik besteed mijn geld liever aan andere dingen :P

En jij stookt inderdaad wel wat meer weg ja, met jouw motorblok... ;) En welke cabrio het is, je hebt hem al eens gezien volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
[...]

De koplampen hebben een hoogteregeling ingebouwd, maar de hoogte wordt in dit geval bpaald door het wieltje op de LCM (naast de lichtschakelaar). Als je af-fabriek Xenon hebt heb je dat wieltje niet en wordt de hoogte bepaald door sensoren in de ophanging. Als je de auto via de normale manier codeert voor Xenon werkt dat wieltje ook niet meer waardoor je zonder die sensoren dus niet meer de hoogte kan verstellen.
Ik heb die sensoren nog niet ingebouwd maar heb hem wel dusdanig gecodeerd dat dat wieltje nog werkt.

Verder zou ik ver weg blijven van dat carstyle spul... Een originele Hella bi-xenon met celis kost €387 per stuk bij Winparts, halogeen-versies met celis staan er niet bij. Het lijkt bij de 1 dus wel gekoppeld te zijn.
Ik zou heel ver wegblijven bij Winparts/D-Parts. Ik heb daar ook een koplamp gekocht voor mijn ombouw maar ze verkopen daar de grootste troep die op geen manier nog bruikbaar is voor honderden Euro's. Heeft me uiteindelijk weken gekost en een hoop telefoontjes voordat ik m'n geld terug heb gekregen ook. Gewoon op eBay.de kijken dus :P
MrFl0ppY schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:19:
[...]

Eens, bovendien wordt de hele motorkap er ranzig van en zuipt het ruitenwisservloeistof. Ik baal er dan ook van dat de BMW altijd de koplampen sproeit! Bij VW doet ie dat volgens een collega maar eens in de zoveel keren.
Bij Mercedes doet ie het ook niet altijd. Bij de tiende keer dat je de ruitenwisserssproeiers gebruikt doet ie ook de koplampen. Die teller wordt elke keer gereset als je de motor uitzet waardoor de koplampen zo goed als nooit gesproeid worden |:( :P

Om toch nog even in te haken over het vervangen van Xenon's (als thefox154 daar geen bezwaar tegen heeft)
Na verloop van tijd wordt de Xenon-lamp gewoon minder krachtig, daarbij wordt de reflector ook doffer waardoor je minder licht-output hebt. Het zijn dus zeker geen onderdelen die levenslang mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Naboo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:23:
[...]

318i inderdaad.... Heb er al in gereden.... Vond het lawaai erg meevallen.... En nee hij is qua motor misschien niet spannend, maar dat vind ik geen probleem....

En inderdaad, vanwege de brandstof wil ik hem niet dagelijks gebruiken.... ;) Mijn huidige werk is goed te bereiken per OV :X dus mocht ik mijn Peugeot wegdoen en de BMW kopen, dan zal ik met het OV moeten :X

En jij stookt inderdaad wel wat meer weg ja, met jouw motorblok... ;) En welke cabrio het is, je hebt hem al eens gezien volgens mij :D
Ik heb hem sinds afgelopen zomer, en tenzij je mij in het wild tegen bent gekomen of toevallig in Zwolle bij de BMWfan meeting was, is de kans klein dat je hem al een keer hebt gezien ;)

Het is een Avus blauwe 323i Cabrio met beige nep-leren B) interieur.

Qua lawaai valt een 318i ook wel mee, ik vond mijn 316i ook relatief stil (vergeleken met andere 1.6jes), maar nu ik met die 2,5 liter 6 inlijn rij, merk ik pas waarom iedereen zo lyrisch erover is. Zeker op lage snelheden is de motor bijna fluisterstil.

Ik ben op het moment trouwens m'n brandstof verbruik ook terug aan het brengen. Ik heb een nagenoeg perfecte OV-verbinding naar m'n werk (Gouda - Zoetermeer, woon dicht bij het station en werk nog dichter bij het andere station) die bovendien 100% vergoed wordt. Ik ben nogal een dief van m'n portemonnee door met de auto naar het werk te gaan :X Maar zeker als het mooi weer is, rijdt het zo prettig met het dakje open 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:29:
[...]

Ik heb hem sinds afgelopen zomer, en tenzij je mij in het wild tegen bent gekomen of toevallig in Zwolle bij de BMWfan meeting was, is de kans klein dat je hem al een keer hebt gezien ;)

Het is een Avus blauwe 323i Cabrio met beige nep-leren B) interieur.

Qua lawaai valt een 318i ook wel mee, ik vond mijn 316i ook relatief stil (vergeleken met andere 1.6jes), maar nu ik met die 2,5 liter 6 inlijn rij, merk ik pas waarom iedereen zo lyrisch erover is. Zeker op lage snelheden is de motor bijna fluisterstil.

Ik ben op het moment trouwens m'n brandstof verbruik ook terug aan het brengen. Ik heb een nagenoeg perfecte OV-verbinding naar m'n werk (Gouda - Zoetermeer, woon dicht bij het station en werk nog dichter bij het andere station) die bovendien 100% vergoed wordt. Ik ben nogal een dief van m'n portemonnee door met de auto naar het werk te gaan :X Maar zeker als het mooi weer is, rijdt het zo prettig met het dakje open 8)
Nee ik bedoelde dat JIJ de cabrio die IK wil kopen al eens gezien hebt.... ;)

En ja, ik zou graag een 6-cylinder willen hebben, maar ik rij (als ik hem als daily zou moeten gebruiken) zo'n 40-45.000km per jaar.... Dus ja, dan is een 6 in lijn niet de beste keus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ah, ok. Bedoel je toevallig de grijs metallic 318i M-trim uit 1994 die op het moment op bmwfan.info staat?

Wat ik daarvan heb gezien, is het een mooie wagen, maar ik heb hem nooit in het echt gezien.
Er staan sowieso wat meer cabrio's op het moment te koop (ook een 328i en dacht ik 325i) op het bmwfan-forum.

Met 40 - 45k per jaar rij je het dubbele van wat ik rij. Dan wordt het inderdaad wel erg kostbaar... Onderhoud is ook niet goedkoop (hoewel de laatste en eerste beurt maar €350 was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:05:
Ah, ok. Bedoel je toevallig de grijs metallic 318i M-trim uit 1994 die op het moment op bmwfan.info staat?

Wat ik daarvan heb gezien, is het een mooie wagen, maar ik heb hem nooit in het echt gezien.
Er staan sowieso wat meer cabrio's op het moment te koop (ook een 328i en dacht ik 325i) op het bmwfan-forum.

Met 40 - 45k per jaar rij je het dubbele van wat ik rij. Dan wordt het inderdaad wel erg kostbaar... Onderhoud is ook niet goedkoop (hoewel de laatste en eerste beurt maar €350 was).
Die bedoel ik inderdaad.... Heb er paar weken terug in gereden en dat rijdt toch wel weer erg fijn..... Die 316i die ik had (waar toen jouw velgen nog onder hebben gezeten) die miste ik toch wel. Dus ben weer gaan kijken. Die grijze is helemaal roestvrij, strak in de lak, geen krasjes/deukjes....

Die rode en die blauwe heb ik ook zien staan, maar ik wil nog wat geld overhouden voor een daily er naast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

[...]

Wiswas op je koplamp met een wisser is anders een stuk slechter hoor.
Dat beleefde in de jaren 80/begin90 een opleving bij de luxere klasse, maar daar zijn ze toch heel snel van afgestapt omdat je met een wisser veel te veel strepen trekt, en dat kan de bestuurder niet goed controleren (als je op je raam strepen trekt dan wis je nog een paar keer, want dat zie je gelijk).
Daarom is het nu alleen sproeien.
Of dat effectief danwel effectief genoeg is bij xenon is natuurlijk discussieerbaar, maar met wisser is imho veel slechter.
En alleen sproeien is in sommige gevallen een kleine verbetering, en in sommige gevallen wellicht ook niet.

Het beste is gewoon je auto regelmatig wassen, dan heb je die wiswas ook niet zo vaak nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Naboo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:23:
[...]

Als ik dit nuchter lees heb je nu een niet zo spannende auto die zn job doet tegen een betaalbare prijs. Je overweegt nu om dat te vervangen door een oude auto die te duur is voor dagelijks gebruik en je gaat zelfs zo ver dat je bereid bent om je persoonlijk comfort in te ruilen om dat ding in huis te halen.

Gezien de hoeveelheid :X bij het idee aleen denk ik dat je zelf eigenijk ook beseft dat het geen goed idee is..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik ben geen liefhebber van het OV nee :P Maar die :X waren niet zo heel serieus bedoeld... ;)

Ook met mijn huidige auto zit ik al enige tijd te denken om over te stappen naar het OV, simpelweg omdat de kilometers zo enorm hard gaan....
En mijn huidige werk is goed te bereiken met alleen de trein, dus geen tram of bus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
MrFl0ppY schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:19:
[...]

BMW ook, mijn OEM xenon spuit eens in de 5 - 10 keer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

fsfikke schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:59:
[...]
Ik zou heel ver wegblijven bij Winparts/D-Parts. Ik heb daar ook een koplamp gekocht voor mijn ombouw maar ze verkopen daar de grootste troep die op geen manier nog bruikbaar is voor honderden Euro's. Heeft me uiteindelijk weken gekost en een hoop telefoontjes voordat ik m'n geld terug heb gekregen ook. Gewoon op eBay.de kijken dus :P
[...]
Winparts heeft inderdaad ook wel troep (ik heb de fout 2 jaar terug gemaakt er een radiateur te bestellen...), maar de koplampen die ik noemde, zijn gewoon originele Hella's, die BMW zelf ook monteert. Daar is weinig mis mee dus.
Yalopa schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:57:
[...]

Als ik dit nuchter lees heb je nu een niet zo spannende auto die zn job doet tegen een betaalbare prijs. Je overweegt nu om dat te vervangen door een oude auto die te duur is voor dagelijks gebruik en je gaat zelfs zo ver dat je bereid bent om je persoonlijk comfort in te ruilen om dat ding in huis te halen.

Gezien de hoeveelheid :X bij het idee aleen denk ik dat je zelf eigenijk ook beseft dat het geen goed idee is..
Och, ik heb hetzelfde gedaan met mijn cabrio. Ik had voor de helft ook een sedan, coupé of andere compact kunnen kopen. Met een beetje zoeken was die wel te vinden voor 2 tot 3 duizend euro (in het geval van de E36). Of ik had voor het bedrag dat ik voor de cabrio heb neergelegd ook een vroege E46 sedan of coupé kunnen kopen.

Een cabrio, zeker een E36 of ouder, koop je vooral met het hart. Ze zijn in verhouding duur (meer wegenbelasting, verbruik, hogere verzekering, bij minder weer veel minder comfort), je hebt minder ruimte, ondanks dat het een grote bak is en is gewoon minder praktisch. Maar zolang de mindere ruimte en hogere kosten niet een direct probleem zijn, krijg je er zoveel meer fun voor terug.

Alleen op het punt van verbruik heb ik af en toe wat twijfel gehad over m'n keuze, verder heb ik totaal geen spijt van de keuze voor een cabrio.

@Naboo
Die cabrio is volgens mij een mooie wagen. Wat ik op bmwfan ook al zei, het is dat ik een in mijn ogen al een pracht wagen heb, want ik denk dat ik ook serieus wel had gekeken naar die wagen.
Qua onderhoud zal een 318i niet veel meer kosten dan je 316i deed. In verbruiksmiddelen (olie, filters, bougies) zijn de kosten gelijk. Hooguit dat je wat meer kwijt bent aan schoonmaak middelen, een cabrio koester je toch net iets meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:45:
[...]

Winparts heeft inderdaad ook wel troep (ik heb de fout 2 jaar terug gemaakt er een radiateur te bestellen...), maar de koplampen die ik noemde, zijn gewoon originele Hella's, die BMW zelf ook monteert. Daar is weinig mis mee dus.
De koplamp die ik er gekocht had was ook een originele BMW lamp. Punt is echter dat het als 'alleen normale gebruikssporen' verkocht werd terwijl het ding total loss was en absoluut niet meer te gebruiken was aangezien er vitale onderdelen ontbraken en ophangtabjes en stelschroeven afgebroken waren. Als ze zelf niet het verschil kunnen of willen zien tussen een goed product of troep ga ik daar nooit meer bestellen :P Daarbij koop je het op eBay.de voor een fractie van de prijs die ze daar vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 31-01-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:45:
[...]

@Naboo
Die cabrio is volgens mij een mooie wagen. Wat ik op bmwfan ook al zei, het is dat ik een in mijn ogen al een pracht wagen heb, want ik denk dat ik ook serieus wel had gekeken naar die wagen.
Qua onderhoud zal een 318i niet veel meer kosten dan je 316i deed. In verbruiksmiddelen (olie, filters, bougies) zijn de kosten gelijk. Hooguit dat je wat meer kwijt bent aan schoonmaak middelen, een cabrio koester je toch net iets meer ;)
Ja inderdaad... Gelukkig heb ik een garage waar ie lekker warm in kan staan... dat scheelt een hoop in deze barre dagen....

En mijn onderhoud liet ik altijd doen door een kennis die monteur is.... dat scheelde sowieso een hoop hahaha. En sommige dingen zijn ook super simpel zelf te doen... Dus dat zullen de kosten niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

fsfikke schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:51:
[...]

De koplamp die ik er gekocht had was ook een originele BMW lamp. Punt is echter dat het als 'alleen normale gebruikssporen' verkocht werd terwijl het ding total loss was en absoluut niet meer te gebruiken was aangezien er vitale onderdelen ontbraken en ophangtabjes en stelschroeven afgebroken waren. Als ze zelf niet het verschil kunnen of willen zien tussen een goed product of troep ga ik daar nooit meer bestellen :P Daarbij koop je het op eBay.de voor een fractie van de prijs die ze daar vragen.
Ok, ik heb alleen ervaring met nieuw spul van ze. Die Hella's waar ik aan refereerde zijn ook nieuwe.

Maar inderdaad, een beetje zoeken op ebay Duitsland en je vindt vaak ook wel wat je zoekt (behalve als je dus een beige cabrio interieur hebt... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:40:
[...]

Dat is dus bij de E90 verleden tijd. Die van mij zijn ook af fabriek dus daar kan het niet aan liggen. Ik zie het overigens ook op de BMW forums van de E90, daar wordt namelijk ook altijd geklaagd over het snel leeg raken van de ruitenwisservloeistof. Ondanks dat het een tank is van zo'n 5L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Dat probleem had ik met mijn Audi A4 ook. 5L tank maar met een paar keer gebruiken was deze al leeg.
Blijkbaar gebruikt dat ongelovelijk veel vloeistof.

Op mijn 325 heb ik geen Xenon en het lijkt nu wel alsof die tank niet leeg kan zo lang gaat het mee....

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Bij de C-klasse hebben ze dat voor het eerst gedaan toch?. De koplamp sproeiers gaan om 5 keer oid pas sproeien. Niet elke keer wanner je spuit als de lampen aan staan.

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 01-02-2012 09:06 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:40:
[...]

Mijn E46 OEM Xenon doet het elke eerste keer dat ik spray na het opnieuw starten van de motor. Dan kan ik nog 9 keer sprayen en dan doet die het de 10e keer weer... Maar vind het eigenlijk wel leuk, maar helaas slurpt het wel elke week 5 liter op :X

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Kecin schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:30:
[...]

Mijn E46 OEM Xenon doet het elke eerste keer dat ik spray na het opnieuw starten van de motor. Dan kan ik nog 9 keer sprayen en dan doet die het de 10e keer weer... Maar vind het eigenlijk wel leuk, maar helaas slurpt het wel elke week 5 liter op :X
Idem voor mijn E60 ... het zou best wel wat minder mogen, want deze dagen sproei ik toch wel elke rit minstens 1x ... dan gaat het inderdaad veel te hard.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Apache schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:41:
[...]

Idem voor mijn E60 ... het zou best wel wat minder mogen, want deze dagen sproei ik toch wel elke rit minstens 1x ... dan gaat het inderdaad veel te hard.
Moet wel zeggen dat ik er een beetje verslaafd aan raak, ik vind het zo leuk, en wanneer er iemand achter me zit te drukken dan trek ik ook nog wel eens aan het hendeltje. Inhalen of afstand houden. Heeft de pas gewassen <insert merk> mooi pech. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Over de sproeiers gesproken, ik kwam er vanochtend achter dat ik waarschijnlijk de terugslag ventielen moet vervangen van mijn wagen. Ondanks vloeistof met een hoog antivries gehalte (als ik sproei ruikt m'n auto zowat naar spiritus :X ), kwam er uit de linker sproeikop maar een zielig straaltje dat de voorruit amper haalde...
Rechts deed het iets beter, maar met iets is ook alles gezegd :X

Ik heb dat bij de Compact ook gehad (daar was het nog erger bij) en weet gelukkig dat dit door verstopte terugslag ventieltjes komt. Van de week dus maar even langs de dealer rijden, want zodra het wat natter gaat worden, zijn de sproeiers toch wel een must...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Vanmorgen had mijn accu er niet zoveel zin in. Tijd voor een nieuwe denk ik. Weet iemand hier uit z'n hoofd wat voor accu er in een 2001 320Ci zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
50Amp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

50 Amp accu's bestaan niet. 50 Ah dan weer wel. ;)

En ik zou er wat meer instoppen omdat het een luxere auto is. 60-64 Ah ongeveer ofzo.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik had even gebeld met de automaterialenzaak op de hoek. Kon ze gewoon het kenteken geven en zij konden dan de juiste accu zien. De capaciteit is overigens 71 Ah.

Hopen dat het inderdaad de accu is en niet de startmotor. Kans is natuurlijk wel groot na een nacht van -10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Zet even een multimeter op je accu als de motor uit staat. +12 of meer is ok. Start daarna de motor. +13,5 of meer is ok. +14,5 of meer is niet meer ok.

Mijn verwarming heeft kuren. Het ding blijft zoemen lang na de sleutel uit het contact is gehaald. Accu en startmotor zijn ok. En toch is soms de accu op. Ook valt de verwarming op langere ritten soms compleet uit. Toch nog maar eens goed naar gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
wheez50 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:22:
Zet even een multimeter op je accu als de motor uit staat. +12 of meer is ok. Start daarna de motor. +13,5 of meer is ok. +14,5 of meer is niet meer ok.
Is toch altijd weer een heel gevecht met de kofferbakbekleding om bij die accu te komen :P Zijn er niet toevallig punten onder de motorkap waar je de accuspanning kan meten?

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 01-02-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ohh. Bij 'oudere' (lees antieke e36 series) is de startmotor je beste kans. Er lopen dikke lijnen tussen accu en startmotor. Let wel op: Je kan gevaarlijke tikken krijgen als je je vingers op de verkeerde punten legt. Er zit max een tweetal centimeters tussen 0 en +...

Ik ben niet vermogend genoeg om het bij nieuwere modellen te weten O-)

[ Voor 12% gewijzigd door wheez50 op 01-02-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26
Een E46 heeft gewoon een contact in de motorruimte zitten, zit in een plastic bakje tegen de rechter veerpoot. Deze is ook om de auto te jumpstarten :)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Oh ja, natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik sta op het punt een BMW aan te schaffen maar de valet key mist lijkt het.
Ga ik die heel erg missen? Of gebeurt dit vaker bij 2e hands auto's?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zojuist de accu vervangen.

Eerst was ik onder de motorkap bezig. Ik had daar (achter de linker veerpoot) een bak gezien die qua positie, vorm, afmeting en qua vorm van de deksel leek op een accubak. Vier imbussen eruit, deksel open, zekeringenkast :(

Blijkt dat de accu bij de E46 ook al achterin zat. Om precies te zijn onder het kunstof bakje helemaal rechtsachter in de kofferruimte. Bekleding + deksel van de daaronder liggende reservewiel-ruimte omhoog wippen en uit de auto tillen. Twee schroeven losdraaien (van die schroeven die een kwartslag tussen los en vast hebben). Kunstof bakje eruit tillen. Beveiligingsbeugel losmaken (2x dopsleutel). Accuklemmen eraf. Accu eruit, accu erin, alles terugmonteren. Was uiteindelijk maar 20 minuten werk, mijn zoektocht onder de motorkap niet meegeteld ;)

En hij start weer als altijd. Wel bijzonder dat de accu in 1 koude nacht van "prima in orde" naar "startmotor draait geen slag meer rond" ging.

EDIT Klopt het dat er op een nieuwe accu geen ontluchting meer zit? De oude had een nippel waar een slangetje op zat. Dat slangetje hangt nu dus los omdat ik op de nieuwe accu geen ontluchting kon vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door t_captain op 01-02-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Atlas schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:26:
Ik sta op het punt een BMW aan te schaffen maar de valet key mist lijkt het.
Ga ik die heel erg missen? Of gebeurt dit vaker bij 2e hands auto's?
Ik heb hem nog nooit gebruikt en thuis in een mapje liggen. De kleine reservesleutel heb ik wel altijd bij me voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

t_captain schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:28:

EDIT Klopt het dat er op een nieuwe accu geen ontluchting meer zit? De oude had een nippel waar een slangetje op zat. Dat slangetje hangt nu dus los omdat ik op de nieuwe accu geen ontluchting kon vinden.
Je weet wat er door dat slangetje gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:33

BrZ

MrFl0ppY schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:39:
[...]

Dat is dus bij de E90 verleden tijd. Die van mij zijn ook af fabriek dus daar kan het niet aan liggen. Ik zie het overigens ook op de BMW forums van de E90, daar wordt namelijk ook altijd geklaagd over het snel leeg raken van de ruitenwisservloeistof. Ondanks dat het een tank is van zo'n 5L.
Paar keer kort sproeien, koplampsproeiers doen pas mee als je het hendeltje wat langer inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ehh, zuur? :) Maar op die nieuwe accu (Hagen "Starter" 71 Ah) valt gewoon geen ontluchting te vinden. Zal 'ie sealed zijn, is dat tegenwoordig gangbaar voor autoaccu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Dat slangetje is voornamelijk om knalgas af te voeren, een (sporadisch) bijproduct van accu's laden :P
Je loopt nu dus kans dat dat in je kofferbak op gaat hopen (wat waarschijnlijk genoeg is om de auto op te blazen en de eventuele garage waar ie in staat ook ;))
Sealed houdt niets anders in dat je niet meer kan bijvullen, maar er zullen altijd kleine ventieltjes in zitten om gassen af te voeren. Accu's zijn qua chemische processen namelijk niet veranderd, dus vorming van knalgas (en ook zure dampen) blijf je hebben.

Ik zou je accu proberen te ruilen voor eentje die wel een afvoer heeft, want ik weet niet of de ventilatie in je kofferbak (dus nu waarschijnlijk dat ene open slangetje) genoeg is om je kofferbak te ventileren (ik denk het niet anders zat dat slangetje er natuurlijk ook niet).

Je weet zeker dat er geen ontluchtingsaansluiting op zit?
Zo'n el cheapo wmf accu heeft er namelijk wel een (premium accu's als centurion hebben ze uiteraard ook, staat ook in de codetabel op hun website):
Afbeeldingslocatie: http://img.mapp.nl/images/prod/accu_auto_57113.jpg
(ik denk dat dit het model is voor een e46)

Ze kunnen er ook zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://www.centurion-akku.nl/images/cga.gif
(van de centurion site)

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 01-02-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Weer fijn, ik ga maandag op vakantie, en natuurlijk auto heeft de kuren.
E46 323CI btw, geeft een hoge fluittoon bij het stationair lopen, wanneer ik het gas indruk gaat het weg.

Morgen eens even naar de garage heenbrengen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mijn nieuwe accu ziet er precies uit als de grote foto. Klopt het dat ik een ontluchtingsnippel zie aan de bovenkant rechts?

Zal vandaag bij daglicht kijken en eventueel het slangetje aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:36
Gaaaaaaadverdamme, me net 1,5h geïrriteerd aan een kraken/buzzend/meehummend/krekel geluid in de bestuurdersdeur als ik nog maar een beetje de muziek op zet, die hele audio ervaring bij BMW doet me zo langzamerhand een beetje de strot uit komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Breng 'm naar een specialist en laat het oplossen. Als ik je zo hoor zou ik zelf allang dit, dat, zus en zo hebben gedaan. Speaker kapot? Vervangen die hap. Paar tientjes op de sloop en voila, als nieuw. En hoewel een standaard BMW audiosysteem natuurlijk mooier staat, ben ik razendblij met mijn pioneersetje. Bluetooth, line in en uit, kleurenschema in te stellen (nu oranjerood). Ik ben ook niet helemaal tevreden met de BMW speakers. Maar het is nog goed genoeg. Uiteindelijk wordt eea vervangen door goede speakers en een subwoofer achterin (met stekkertjes en een handvat :*) ).

Je wordt niet geboren als tweaker. Tweaking is een kunde die je je aanleert. En daardoor eigenlijk meer een mindset. 'Ik wil dit kunnen'. En vervolgens faal je drie keer. En dan lukt het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

t_captain schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:42:
Klopt het dat ik een ontluchtingsnippel zie aan de bovenkant rechts?
Dat gaatje rechts is volgens mij het ontluchtingsgaatje ja.
Als er aan beide kanten een ontluchtingsgaatje zit moet je volgens mij 1 kant dichtstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

In navolging van het vorige topic (betreffende goeie 'zomer'bandjes);
MadMarky schreef op zondag 04 december 2011 @ 01:53:
[...]

Alleen dat ik goede ervaringen heb met Falken FK452 als je niet >€150 per band kwijt wilt zijn.

En nog een tweede niet-zomerbanden gerelateerde tip: niet abrupt van het gas af gaan wanneer een RWD auto begint te glijden. Je heb ongetwijfled wel Dynamic Stability Control en dergelijke om die fout voor je op te vangen, maar alsnog beter niet doen.
Ik ga vermoedelijk toch maar voor dit type;
http://ssl.delti.com/cgi-...ort=P&dsco=107&sowigan=So

Als ik kijk naar Michelin, Bridgestone of dergelijke merken dan zit je al richting de 150 á 200 euro per band, dat gaat me iets te ver... Vooral ook omdat de recensies niet ver uit elkaar liggen (waar zit het prijsverschil dan in, puur merknaam?)

Iemand anders wellicht nog tips (voordat ik deze ga bestellen)?

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 03-02-2012 11:48 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Rostvertol-Mil schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:12:
Een E46 heeft gewoon een contact in de motorruimte zitten, zit in een plastic bakje tegen de rechter veerpoot. Deze is ook om de auto te jumpstarten :)
Volgens mij heeft elke BMW die de accu achterin heeft, het contactpunt voorin bij de rechter veerpoot.
mr_petit schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:59:
[...]

Dat gaatje rechts is volgens mij het ontluchtingsgaatje ja.
Als er aan beide kanten een ontluchtingsgaatje zit moet je volgens mij 1 kant dichtstoppen.
Volgens mij staat mijn accu ook helemaal los en zonder extra ontluchting... Sterker nog, ik kan me niet herinneren dat er een slangetje in de bak zit daarvoor...

Ophoping van knalgas kan een risico zijn, maar volgens mij valt dat in de praktijk heel erg mee. Knalgas ontstaat bij een te hoge laadspanning en over het algemeen beginnen er dan eerst andere zaken te spelen (lampen die wel erg snel doorbranden bijv.).
Kecin schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:53:
E46 323CI btw, geeft een hoge fluittoon bij het stationair lopen, wanneer ik het gas indruk gaat het weg.

Waarschijnlijk is het niks en heeft het gewoon met de lage temperatuur te maken. Veel lagers en riemen maken bij deze temperaturen gewoon iets meer geluid dan anders. En aangezien het weg is zodra je gas geeft, zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Mogelijk dat het zelfs zoiets onschuldigs is als een stationair regelaar die toevallig in een stand komt te staan waarin hij gaat fluiten.

Mijn cabrio heeft nu bijv. ook wel een kleine rammel als hij koud gestart wordt en de ophanging kraakt als een gek als ik over drempels ga (zo luid zelfs, dat ik eerst dacht dat ik met de neus de grond raakte :X ). Beiden zijn alleen altijd met een paar minuten rijden weer verdwenen.
fsfikke schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:32:
[...]

Ik heb hem nog nooit gebruikt en thuis in een mapje liggen. De kleine reservesleutel heb ik wel altijd bij me voor de zekerheid.
Ik zou me er ook geen zorgen over maken. Bij m'n Compact had ik alleen de gewone en vallet sleutel, bij de cabrio heb ik alleen gewone sleutels gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Kecin schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:53:

Ik heb hetzelfde met mijn e46 316. Zodra die warm is verdwijnt het, doet die sinds het koud is geworden.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Woei, ik denk dat ik straks het nut ga ervaren van ASC bij een 323i >:)

Hier in Zoetermeer begint het toch wel erg wit te worden inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Gheghe - je weet dat er in het instructieboekje staat dat je ASC beter kan uitschakelen bij veel gladheid omdat het dan minder goed werkt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:02:

Ophoping van knalgas kan een risico zijn, maar volgens mij valt dat in de praktijk heel erg mee. Knalgas ontstaat bij een te hoge laadspanning en over het algemeen beginnen er dan eerst andere zaken te spelen (lampen die wel erg snel doorbranden bijv.).
En waar baseer je die wijsheid op als ik het vragen mag?
Als de laadspanning hoger wordt, zal er meer knalgas geproduceerd worden, maar dat betekend niet dat bij normaal laden er geen gas wordt geproduceerd wat tot gevaar kan leiden....
Sterker nog: op de site van bijv centurion spreken ze dit tegen en hebben ze zelfs een formule die je kan hanteren om de benodigde ventilatiecapaciteit in een ruimte te dimensioneren als er een accu geladen wordt:
Ventilatie

Tijdens het laden van accu's wordt gas gevormd. Dit gas bestaat uit een mengsel waterstof (H2) en zuurstof (O2) ook wel knalgas genoemd. Dit gas is explosief en dient daarom afgevoerd te worden door ventilatie. De mate van ventilatie en of dit, mbv een ventilator, geforceerd moet worden gedaan hangt van de hoeveelheid geproduceerd gas af. De hoeveelheid geproduceerd gas is weer afhankelijk van de hoogte van de reststroom die loopt aan het einde van het laadproces en de batterijtechnologie (open, gesloten, calcium of VRLA). Een veel voorkomend misverstand is dat gesloten AGM of Gel accu's geen gas vormen: dit is NIET waar. Recombinatie is voor 99% effectief zodat altijd gas gevormd wordt en onder extreme condities laat het ventiel het gas ontsnappen. Dus ook voor gesloten accu's geldt: ventileren!

Ventilatiegleuven of -roosters dienen aan één zijde van de ruimte zo hoog mogelijk - en aan de andere zijde zo laag mogelijk te worden aangebracht. Bij batterijen gemonteerd in zeer kleine ruimtes kan geforceerde ventilatie noodzakelijk zijn om voldoende ventilatie te kunnen realiseren. Indien het noodzakelijk is lucht af te zuigen, dient een explosieveilige ventilator gemonteerd te worden. De emissie van het gas is afhankelijk van de laadstroom aan het einde van de lading in de gassingsfase. De ventilatiesnelheid (m3/h) kan m.b.v. de volgende formule berekend worden:

Q= 0.05 x laadstroom (A) x aantal cellen
Ook in caravans, boten etc zal je altijd ventilatie of een afvoerslangetje vinden in ruimten waar accu's opgesteld staan.
Daarnaast loop ik beroepsmatig regelmatig op onderzeeërs rond, waarbij je geeneens aan boord mag komen tijdens het laden van de accu's. Vanwege knalgasrisico.
Better safe dan sorry lijkt mij bij dit soort adviezen, temeer de bmw al beschikt over een installatie om dat gas af te voeren (dat slangetje dus).
Om dat slangetje dan maar niet te gaan gebruiken omdat iemand 'meent' dat zijn zijn bmw dat niet zit en het daarom dan wel niet nodig zal zijn (met een speculerende reden die absoluut niet verifieerbaar is) lijkt mij niet de ideale raad om op te volgen, temeer hij zich namelijk ook nog eens vergist! Dit is namelijk uit de ETK de accuinstallatie uit de betreffende amerikaanse e36 cabrio (323i m52):
Afbeeldingslocatie: http://static.bmwfans.info/images/epc/NzkzMF9w.png

Hier valt duidelijk de afvoerslang tbv het knalgas te zien (onderdeel 3/4/5). Dus als dat bij jouw bmw niet zit, dan is die installatie defect/onvolledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:43
deepbass909 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:00:

Lege parkeerplaats opzoeken, ASC uit en dikke pret >:)

Zelfs met een 316 had ik al lol dan. Nooit zelf gedaan hoor Wheez, maar dat hoor ik vaak O-)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

deepbass909 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:00:

ASC draait nu idd overuren, maar is niet heilig :P.

TommyGun in "Winterbanden... wie heeft ze?"

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 3 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.