De 1M is supervet ja. Echt zo'n klein irritant ondeugend opdondertje.Gammort schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:15:
Zo, ik zag net voor het eerst een gloednieuwe 1M in het wild. Ik weet alleen niet wat ik van die typische metallic oranje kleur vind. Verder wel een vette bak. Die dikke banden eronder geven 'm echt een monsterlijk voorkomen
Als je je bmw mooi wilt tunen.
http://shop.etel-tuning.de/7-optik-tuning
ik moest lachen 
Same here 150pk, maar zou het liefst willen verdrievoudigen. vermogen wen je aan, maar kan je ook het vermogen onder controle krijgen als je er echt gebruik van maakt
Me motor heeft ook maar 100pk Kawasaki ninja, maar op het circuit kan ik bij lange na niet alles eruit halen.
http://shop.etel-tuning.de/7-optik-tuning
Same here 150pk, maar zou het liefst willen verdrievoudigen. vermogen wen je aan, maar kan je ook het vermogen onder controle krijgen als je er echt gebruik van maakt
Me motor heeft ook maar 100pk Kawasaki ninja, maar op het circuit kan ik bij lange na niet alles eruit halen.
e34 520i ja.Piekartz87 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:39:
1500 kg? 5 serie?
Mijn 323i heeft 170 pk op 1300kg
Mijn motor 90 pk op 184 kg
Vandaag toevallig een range rover mee die 286 pk op 2400 kg heeft.
En als je wil, dan komt hij best vooruit.
Die is inderdaad ingeruild voor een prijs... tja... laat ik er verder maar niet over nadenken. Het is een hobby....
Hij is tot morgenavond nog tegen bijna handelsprijs af te halen..... daarna staat hij ongetwijfeld voor 29k met een half jaar garantie te koop bij de garage. Interesse?
Bochten zijn ook heerlijk in mijn slappe slagschip, afgelopen weekend nog heerlijk sportief over de Lekdijk gestuurd met af en toe ook wat minder legale snelhedenmr_petit schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:45:
[...]
Maar terugkomend op de discussie: bochtensnelheid went veel minder, en dat is dan ook iets wat nauwelijks verveelt![]()
Ik kan mezelf iig moeilijk bedwingen als ik mezelf op kleine weggetjes in bergachtig gebied begeef (afgelopen weekend was ik in de ardennen en dat was leuk)
[...]

Het enige wat ik mezelf moet inprenten is dat voor vlot rijden, schakelen onder de 3k niet handig is. Dan heeft mijn wagen gewoon geen vermogen meer.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ging? Je hebt dus nog een compressortje liggen voor op een M54B30?mr_petit schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:45:
Hij upgraded niet alleen de motor; hij gaat van e85 naar e89; da's een heel ander model met dito looks en vooral comfort.
Ik ging met mijn compressor ook van 230pk naar 350pk. En dat is een heel ander gevoel. Of het vermogen te weinig is of niet is relatief. Te weinig voor wat? In het dagelijks verkeer heb je aan 120pk genoeg, ook als je auto 1600kg weegt.
Maar wil je king of the autobahn zijn, dan is een 35is ook nog lang niet genoeg. Dan moet je een m6, 63amg, 911 turbo of corvette zr1 hebben.
Zelf vind ik dat het vermogen op het chassis afgestemd moet zijn, en het e85 chassis kan heel goed meer vermogen aan dan 265 pk. Het is een onwijs stijf chassis en het onderstel houdt zich goed. Er bestaat niet voor niets een z4m.
Er zitten natuurlijk wel zwakke punten in het onderstel (vanuit een performance oogpunt), maar die zijn wel op te lossen met after market onderdelen wil je alles perfect hebben (vanuit performance oogpunt)
Maar terugkomend op de discussie: bochtensnelheid went veel minder, en dat is dan ook iets wat nauwelijks verveelt![]()
Ik kan mezelf iig moeilijk bedwingen als ik mezelf op kleine weggetjes in bergachtig gebied begeef (afgelopen weekend was ik in de ardennen en dat was leuk)
En ik denk dat de e36 m3 het in de sprint toch redelijk dik moet afleggen tegen vrijwel elke ferrari tijdgenoot (behalve de 348, maar die hebben maar nauwelijks naast elkaar bestaan), maar da's een andere discussie
There is no replacement for displacement!
Of hij zit nog steeds op 350 pk
K to the KillaZ
Die compressor zit er nog gewoon op en dat blijft ie ook
Wellicht ga ik ooit het vermogen nog wat verder opschroeven (dat houdt in andere nokkenassen en andere compressorpulley), maar ik ben nu nog bezig met andere aspecten aan te passen aan de z4. Beetje sleutelen blijft leuk als hobby :); dat vind ik bijna net zo leuk als ermee rijden. Zeker als het wat inzicht vergt zoals onderdelen monteren die eigenlijk niet voor die auto bedoeld zijn zodat je wat moet pionieren
[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 13-09-2012 21:30 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Ideetje krijgen, ietwat googlen, kopen, passen, vloeken, meer passen, harder vloeken, tijdje niet meer naar kijken, nog eens passen, geniale ingeving, succes.
Zo gaat dat bij mij meestal.
[ Voor 10% gewijzigd door 4x2 op 13-09-2012 21:55 ]
leeg
Same here, 1660 kilo en 230 pk, en maakt me eigenlijk niet zoveel uit, heel af en toe eens bij een stoplicht wegblazen is leuk wanneer er niemand in de buurt is verder, wedstrijdjes zijn sneu. Al kan ik me soms niet inhouden, oude ferrari's of porsches ed maar das meer om het geluid van die dingen te horen, dan maar sneu.418O2 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:30:
Och, ik heb 150pk op 1500 kilo en het boeit me allemaal geen sier. Ik rij toch vrijwel nooit sportief, cruisen vind ik heerlijk.
Enige waar ik vermogen "mis" is op de duitse autobahn, je kan daar simpelweg niet voldoende vermogen hebben.
Moet wel zeggen dat veel vermogen en een atmosferische motor zo ontzettend lekker soepel en comfortable gereden kan worden, dat is mij meer waard dan het daadwerkelijke vermogen volledig benutten.
[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 13-09-2012 22:48 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Oh jij vloekt ook?4x2 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:55:
Ideetje krijgen, ietwat googlen, kopen, passen, vloeken, meer passen, harder vloeken, tijdje niet meer naar kijken, nog eens passen, geniale ingeving, succes.

Tsja, mijn handrem is nu deels 3 serie, deels 1 serie en uiteraard deels z4 met wat laswerk en nog wat spul wat ik op de draaibank heb gemaakt. Dat wat uit de 6 serie kwam heb ik er toch maar weer uitgehaald want dat bleek niet helemaal lekker te zitten
Je moet er wat voor over hebben om schijven van een x3 te monteren
[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 14-09-2012 16:51 ]
Paar foto's van mijn nieuwe Z4 sDrive35is:

Wat een fantastische motor....vandaag handleidingen doorspitten en rijden als het opklaart
.

Wat een fantastische motor....vandaag handleidingen doorspitten en rijden als het opklaart
Wat een ontzettend mooie autoToink schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een fantastische motor....vandaag handleidingen doorspitten en rijden als het opklaart.
Daar ga je veel plezier van beleven
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
Hey! Ik heb jouw auto vaker gezien! Dat is bij Laarman! Haha nice!Toink schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een fantastische motor....vandaag handleidingen doorspitten en rijden als het opklaart.
Toevallig nog met Remco over gehad dat het een beest van een auto was! Veel plezier met die mooie wagen!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Is inderdaad bij Laarman ja, heb 'm gisteren opgehaald. Helaas slecht weer maar het wordt vanzelf weer beter.
Met dit weer is het anders perfect drift weer (nja, als de wegen een beetje nat zijn). Veel plezier ermee!Toink schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:17:
Is inderdaad bij Laarman ja, heb 'm gisteren opgehaald. Helaas slecht weer maar het wordt vanzelf weer beter.
Oeioeioei wat een mooie auto!
Wow, congratz man. Hele nette bak!
K to the KillaZ
Super mooie auto zeg, feli en heel veel fijne km's hiermee!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Thanks!
Ben er enorm blij mee. Net even gewassen en alle instellingen goed gezet. De tank is nog halfvol... ik vrees dat ik nog even naar het tankstation moet vanavond
.
Ben er enorm blij mee. Net even gewassen en alle instellingen goed gezet. De tank is nog halfvol... ik vrees dat ik nog even naar het tankstation moet vanavond
Feli met die uber gave Z4 
wens je/jullie veel fun en schadevrije KMs mee.
wens je/jullie veel fun en schadevrije KMs mee.
Hopelijk die E46 rechts?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zoekt er nog iemand een 850i voor weinig?
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/6038/2472219
Nice 
Komt nog wel 16% opgeld overheen en dan nog 19% BTW. Het laagst mogelijke bod van 4400 euro is dan bruto opgelopen tot 6100 euro.
Komt nog wel 16% opgeld overheen en dan nog 19% BTW. Het laagst mogelijke bod van 4400 euro is dan bruto opgelopen tot 6100 euro.
Staan wel foto's van het ongeval op kilroy.nlKecin schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:38:
Foto van mijn wagen op een unieke locatie, een ongeluk:
[afbeelding]
Oh ja, maar die zijn al een stukje ouder. Heb (nadat zag dat iedereen 'wel' was) als eerste foto's op Twitter gegooit (112twente heeft ze daarna overgenomen).Piekartz87 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:01:
[...]
Staan wel foto's van het ongeval op kilroy.nl
Damn! Fijne wagen man, prachtige velgen ook, helemaal af!Toink schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijf het een gave auto vinden. Jammer dat er nooit een nieuw model voor is gekomen.duderuud schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:00:
Ik wilduderuud schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:00:
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
De 6 serie is de opvolger ervan. Helaas niet verkrijgbaar met v12 maar wel met een prachtige v10.Unknown Alien schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:46:
[...]
Blijf het een gave auto vinden. Jammer dat er nooit een nieuw model voor is gekomen.
Sig
6 serie opvolger van de 840/850?
Welk model is dan de opvolger van de oude 6 serie? 635i bv?
Nieuwe 6 serie vind ik maar een lomp model voor 50+ers ongeacht de sexy V10
Welk model is dan de opvolger van de oude 6 serie? 635i bv?
Nieuwe 6 serie vind ik maar een lomp model voor 50+ers ongeacht de sexy V10
Uhm, nee, niet echttreative schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:06:
[...]
De 6 serie is de opvolger ervan. Helaas niet verkrijgbaar met v12 maar wel met een prachtige v10.
De 6-serie (in ieder geval de instapmodellen) is wel wat lager gepositioneerd dan de 8-serie. Een 6-serie is gebaseerd op 5-serie techniek, de 8-serie was gebaseerd op een eigen platform met topmotorisering uit de 7-serie waar later een 5,4 liter V12 bij kwam voor de 850CSi.
De nieuwe 6-serie heeft geen V10 meer. Qua proporties vind ik de nieuwe 6 wel weer veel op een 8-serie lijken (gestrekter met een platte kofferbak).
De nieuwe 6-serie heeft geen V10 meer. Qua proporties vind ik de nieuwe 6 wel weer veel op een 8-serie lijken (gestrekter met een platte kofferbak).
(introductie) Mijn F20 heeft keyless start. Ik moet de deuren nog open doen met de sleutel.
Ik zet me in de auto, met de sleutels in mijn broekzak (ik rij bijna altijd alleen).
Ik stop op plaats X (ik zet de motor niet stil).
Ik zeg dag tegen mijn vriendin, vriendin gaat achter het stuur zitten en rijdt weg.
Krijg ik telefoon dat ze 15 km verder de motor heeft stilgelegd en niet meer kan starten omdat ik de sleutels nog in mijn broekzak heb.
Ik zet me in de auto, met de sleutels in mijn broekzak (ik rij bijna altijd alleen).
Ik zeg dag tegen mijn vriendin, vriendin gaat achter het stuur zitten en rijdt weg.
Krijg ik telefoon dat ze 15 km verder de motor heeft stilgelegd en niet meer kan starten omdat ik de sleutels nog in mijn broekzak heb.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Echt iets voor een belgSnake schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:01:
(introductie) Mijn F20 heeft keyless start. Ik moet de deuren nog open doen met de sleutel.
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
Ik weet dat bij andere merken gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen als de sleutel niet in de buurt is. BMW, als premium merk, heeft dat niet?Snake schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:01:
Ik weet van een oude kennis dat dit ook een keer gebeurde met een klant in een jaguar. Die belde ook 15km verderop dat hij stil stond
Wat heb je een aan keyless start als je alsnog de sleutel nodig hebt voor de deur?
Ik heb van die knopjes op de deuren zitten waar ik ze mee kan sluiten.
Ik heb van die knopjes op de deuren zitten waar ik ze mee kan sluiten.
[ Voor 84% gewijzigd door Bierkameel op 19-09-2012 20:47 ]
Mn pa heeft dat ook in zijn net ontvangen A6. Ik vroeg me al af hoe ver je zou kunnen gaan zonder sleutel.
Ook geen alarmbellen zover ik weet want ik liep een heel stuk weg met de sleutel terwijl de auto nog liep.
Gezien ik vrij vergeetachtig kan zijn lijkt me dat niks voor mij. Niet dat ik zoiets kan betalen
Ook weet ik niet wat ik met de sleutels moet doen als ik in de auto zit. Sleutels in de broekzak vind ik niet fijn.
Gooi je de sleutels in een vakje, moet je ook weer zoeken
Ook geen alarmbellen zover ik weet want ik liep een heel stuk weg met de sleutel terwijl de auto nog liep.
Gezien ik vrij vergeetachtig kan zijn lijkt me dat niks voor mij. Niet dat ik zoiets kan betalen
Ook weet ik niet wat ik met de sleutels moet doen als ik in de auto zit. Sleutels in de broekzak vind ik niet fijn.
Waarom gaat 'ie niet uit na 100 of 200 meter rijden? Zou het meteen een goedebeveiliging tegen carjacking zijn.Snake schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:01:
bij onze CT200h met key-less entry en go. Pak je de greep van de deur en dan gaat de auto open, als je hem dan start en je loopt weg met de sleutel dan gaat hij piepen en staat er op het display: Key not detected. De auto is dan ook niet meer van de parkeerstand af te krijgen.Piekartz87 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:51:
Mn pa heeft dat ook in zijn net ontvangen A6. Ik vroeg me al af hoe ver je zou kunnen gaan zonder sleutel.
vreemd dat top merken als audi en bmw daar niet voor kiezen eigenlijk..brilsmurfffje schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:16:
[...]
bij onze CT200h met key-less entry en go. Pak je de greep van de deur en dan gaat de auto open, als je hem dan start en je loopt weg met de sleutel dan gaat hij piepen en staat er op het display: Key not detected. De auto is dan ook niet meer van de parkeerstand af te krijgen.
Verwijderd
Ik heb die optie bewust niet genomen omdat je nog altijd met je hand op de klink moet komen. Dan heb je dus je hand vrij kun je evengoed de sleutel nemen. Wel doe ik dat vaak vanuit m'n broekzak dus dat de sleutel niet meer in het slot moet om te starten is wel handig.
De achterklep openen door je voet voor een sensor te zwaaien is dan wel weer nuttig imho. Dat kun je idd doen zonder dat je je handen vrij hebt.
Wat ik me bij die dingen altijd afgevraagd heb is hoe dat in zijn werk gaat als je met 2 in de auto zit. Bij ons heeft m'n vriendin ook een sleutel van mijn auto en we zitten vaak samen in de auto. Wat als die dan bijvoorbeeld de sleutel van m'n vriendin opneemt terwijl ik rij? Als ik haar dan afzet begint dat ding dan te piepen? Of gaat die dan automatisch de andere sleutel vinden en gewoon verder gaan met de juiste sleutel van de persoon die in de auto gebleven is? Iemand ervaring mee?
De achterklep openen door je voet voor een sensor te zwaaien is dan wel weer nuttig imho. Dat kun je idd doen zonder dat je je handen vrij hebt.
Wat ik me bij die dingen altijd afgevraagd heb is hoe dat in zijn werk gaat als je met 2 in de auto zit. Bij ons heeft m'n vriendin ook een sleutel van mijn auto en we zitten vaak samen in de auto. Wat als die dan bijvoorbeeld de sleutel van m'n vriendin opneemt terwijl ik rij? Als ik haar dan afzet begint dat ding dan te piepen? Of gaat die dan automatisch de andere sleutel vinden en gewoon verder gaan met de juiste sleutel van de persoon die in de auto gebleven is? Iemand ervaring mee?
Omdat je ook iemand af kan zetten bij een benzinepomp langs de snelweg. Invoegen, 120 rijden, motor uit.t_captain schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:03:
[...]
Waarom gaat 'ie niet uit na 100 of 200 meter rijden? Zou het meteen een goedebeveiliging tegen carjacking zijn.
Nee, dat is een veilige en handige oplossing inderdaad.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Melding geven "Lost key! Lost key! Cutting power in 4.3.2.1.... Lost key! Lost key! Shutting of in 10..."
Verwijderd
Mercedes heeft wel degelijk zn systeem ik geloof na X aantal kilometers krijg je problemen.Piekartz87 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:24:
[...]
vreemd dat top merken als audi en bmw daar niet voor kiezen eigenlijk..
Ik ken dus iemand die voor de gein zijn S55 even meegaf en niet zijn sleutel na X aantal kilometers werd er gebeld uhuh je S55 doet het niet meer
Ehm....Dat is dus precies hetzelfde als in de BMW.....Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:40:
[...]
Mercedes heeft wel degelijk zn systeem ik geloof na X aantal kilometers krijg je problemen.
Ik ken dus iemand die voor de gein zijn S55 even meegaf en niet zijn sleutel na X aantal kilometers werd er gebeld uhuh je S55 doet het niet meer

Piekartz doelt op een melding als de sleutel niet aanwezig is....nog voordat je gaat rijden
[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 20-09-2012 15:48 ]
K to the KillaZ
Dat is nog steeds geen oplossing. Als een auto paniekerig gaat doen, worden (met name) vrouwelijke bestuuders al helemaal hyper. Daarom hebben de meeste fabrikanten ook gekozen voor een "gong" als waarschuwingsgeluidje en niet een nucleaire meltdown-sirene.418O2 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:38:
Melding geven "Lost key! Lost key! Cutting power in 4.3.2.1.... Lost key! Lost key! Shutting of in 10..."
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Daar doen ze idd niks mee maargoed is dat belangrijk?KillaZ schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:47:
[...]
Ehm....Dat is dus precies hetzelfde als in de BMW.....
Piekartz doelt op een melding als de sleutel niet aanwezig is....nog voordat je gaat rijden
Ik zal me toch wel stierlijk ergeren aan een nieuwe bmw waarbij je de deur nog los moet doen met de sleutel en vervolgens de auto wel keyless kan starten.. Terwijl een nieuwe suzuki swift dit al kan *kuch* en mijn W211 uit 2003 ook al *kuch*
Netjes, thuis V60, kan me niet herinneren dat die ook op een lock gaat als die draait en je loopt ver met de sleutel weg. Vaak genoeg dat ik de sleutel er uit trek en de auto laat lopen (bijv. schuur open doen o.i.d.)brilsmurfffje schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:16:
[...]
bij onze CT200h met key-less entry en go. Pak je de greep van de deur en dan gaat de auto open, als je hem dan start en je loopt weg met de sleutel dan gaat hij piepen en staat er op het display: Key not detected. De auto is dan ook niet meer van de parkeerstand af te krijgen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
As always bij Duitsers: het is een optie (een optie die al lang wordt aangeboden, minstens sinds 2002).Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:53:
[...]
Daar doen ze idd niks mee maargoed is dat belangrijk?
Ik zal me toch wel stierlijk ergeren aan een nieuwe bmw waarbij je de deur nog los moet doen met de sleutel en vervolgens de auto wel keyless kan starten.. Terwijl een nieuwe suzuki swift dit al kan *kuch* en mijn W211 uit 2003 ook al *kuch*
* DexterBelgium geeft Dutch-XaZeR een vicks snoepje.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Bij de Lexus werkt dit zo, als je met z'n tweenen met sleutel in de auto stapt en een stapt met de sleutel uit de auto dan gaat er niets piepen. Als je bijvoorbeeld 1 sleutel in een tas in de auto hebt zitten dan kan je met de andere sleutel in je broekzak de auto niet opslot doen, ditzelfde geld voor 1 sleutel opzak en geen sleutel in de auto maar met een deur open.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:51:
Ik heb die optie bewust niet genomen omdat je nog altijd met je hand op de klink moet komen. Dan heb je dus je hand vrij kun je evengoed de sleutel nemen. Wel doe ik dat vaak vanuit m'n broekzak dus dat de sleutel niet meer in het slot moet om te starten is wel handig.
Zoals ik eerder zei krijg je de auto niet van zijn plaatst als de sleutel niet in de auto aanwezig is.
Bij de Gran Turismo is het standaard. Als je de sleutel in je zak hebt, moet je gewoon twee keer het deurhendel gebruiken. De eerste keer ontgrendelt de auto, de tweede keer kun je de deur openen.DexterBelgium schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:38:
[...]
As always bij Duitsers: het is een optie (een optie die al lang wordt aangeboden, minstens sinds 2002).
* DexterBelgium geeft Dutch-XaZeR een vicks snoepje.
Verwijderd
Anno 2012 mag dat ook wel eensDaFreakhead schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:46:
[...]
Bij de Gran Turismo is het standaard. Als je de sleutel in je zak hebt, moet je gewoon twee keer het deurhendel gebruiken. De eerste keer ontgrendelt de auto, de tweede keer kun je de deur openen.

15KM afstand vind ik nogal wat. Zou eerder 10M nemen, want waarom zou je de deuren open kunnen maken als je verder dan 10M van de auto bent. Laat staan starten.
Hoe safe is het keyless starten? is dat niet makkelijker te hacken en zo de auto's te stelen? De criminelen van tegenwoordig zijn bijna NASA waardig
Hoe safe is het keyless starten? is dat niet makkelijker te hacken en zo de auto's te stelen? De criminelen van tegenwoordig zijn bijna NASA waardig
Verwijderd
er is een bepaalde chipset die makkelijk te hacken is dacht dat volkswagen eronder viel en bmw ? mercedes weet ik zeker ven niet.Unknown Alien schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:16:
15KM afstand vind ik nogal wat. Zou eerder 10M nemen, want waarom zou je de deuren open kunnen maken als je verder dan 10M van de auto bent. Laat staan starten.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Mijn niet-keyless E90 kan je ook "zonder" sleutel starten: sleutel erin, motor starten, motor uit, sleutel eruit, motor starten.

Verwijderd
ik lees wel degelijk dat je sleutel moet gebruiken ?BrZ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:44:
Mijn niet-keyless E90 kan je ook "zonder" sleutel starten: sleutel erin, motor starten, motor uit, sleutel eruit, motor starten.
bij Mercedes werkt het zo
1. trekt aan deurklink deur open
2. voet op rempendaal en keyless go knop indrukken en rijden maar
je houd gewoon je sleutel in je broekzak
Das idd een feature bij de e90, had het er nog over met mijn garagist, bij mijn e60 doet die dat nietBrZ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:44:
Net zoals vroeger elke bmw standaard de rechterspiegel naar beneden draaide bij het in achteruit zetten van de wagen ... doet hij bij mij nu ook niet meer ... vervelend want dan moet je bij parallel parkeren dit zelf doen.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
heeft dat niet te maken dat je memory pakket moet hebben ? zodat die je spiegel stand kan onderhouden ?Apache schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:52:
[...]
Das idd een feature bij de e90, had het er nog over met mijn garagist, bij mijn e60 doet die dat niet
Net zoals vroeger elke bmw standaard de rechterspiegel naar beneden draaide bij het in achteruit zetten van de wagen ... doet hij bij mij nu ook niet meer ... vervelend want dan moet je bij parallel parkeren dit zelf doen.
heb je al wel een E60 met nieuw type contact slot ? dus plastic kastje met ingebouwd sleutelbaard ipv sleutel met sleutelbaard ?
Zit bij het spiegelpakket (dimmende spiegels, inklapbaar) inbegrepen. Moet je wel het knopje voor de spiegelverstelling op de linkerspiegel hebben staan (kwam ik achter...).
[ Voor 10% gewijzigd door JottemJ op 21-09-2012 14:07 ]
Vanaf vandaag schijnt hij in de showroom te staan, ik kwam hem echter ook al tegen op de weg. Toen ik hem zag waren mijn woorden: "Gloeiende tyfus", waarna mijn vrouw die naast mij zat in 1x wist wat ik bedoelde: "Ja, die is wel vet". Dat zijn woorden die we niet vaak bezigen.
Wat ik zag? De nieuwe 328i Touring, volledig M-Sport pakket in de licht metallic blauwe kleur die je ook op de nieuwe M5 foto's ziet.
Persoonlijk vind ik 1 van de voordelen van mijn A4 zijn uiterlijk (deze dus: http://dl.dropbox.com/u/2...udi-topic/members/pwm.jpg ), maar deze 3-serie.....
Wow, echt heel heel mooi. Met stip bovenaan de wishlist (hoewel dat waarschijnlijk wel een 320 zal worden)
Wat ik zag? De nieuwe 328i Touring, volledig M-Sport pakket in de licht metallic blauwe kleur die je ook op de nieuwe M5 foto's ziet.
Persoonlijk vind ik 1 van de voordelen van mijn A4 zijn uiterlijk (deze dus: http://dl.dropbox.com/u/2...udi-topic/members/pwm.jpg ), maar deze 3-serie.....
Wow, echt heel heel mooi. Met stip bovenaan de wishlist (hoewel dat waarschijnlijk wel een 320 zal worden)
MINIMUMS! ALTITUDE! MINIMUMS! ALTITUDE! PULL UP! PULL UP!418O2 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:38:
Ik heb dat voor de grap eens geprobeerd, en dat werkt dus:) Alleen heeft niemand er bij stil gestaan dat wat er gebeurt als je ook nog eens een start stop systeem hebtBrZ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:44:
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Nieuwe 3.28i touring met M pakket gezien en wat een monster is dat zeg!!! Dik 65k maar wat gaaf!
Ik heb vermoedelijk een defecte ontstekingsspoel of iets gerelateerd daaraan op cilinder 3 van mijn motor (m54b30).
Nu zal de cilindervolgorde wel gewoon 1 t/m 6 zijn, maar weet iemand aan welke kant je moet beginnen met tellen?
Aan de vliegwielkant of aan de krukaspoeliekant?
Nu zal de cilindervolgorde wel gewoon 1 t/m 6 zijn, maar weet iemand aan welke kant je moet beginnen met tellen?
Aan de vliegwielkant of aan de krukaspoeliekant?
Aan de voorkant 
Schutbord is nummer 6
Staat de nummering trouwens niet op de kabels naar de bobines toe ?
Kan me zo niet voor de geest halen of het dr bij mn M50 wel op staat, dacht van wel, maar dat kan ook een hersenspinsel zijn.
Schutbord is nummer 6
Staat de nummering trouwens niet op de kabels naar de bobines toe ?
Kan me zo niet voor de geest halen of het dr bij mn M50 wel op staat, dacht van wel, maar dat kan ook een hersenspinsel zijn.
[ Voor 70% gewijzigd door 4x2 op 24-09-2012 00:16 ]
leeg
thnx. Morgen maar eens kijken wat het probleem precies is. Ik ben al de hele avond bezig geweest om een werkende inpa installatie op m'n laptop te krijgen... De vorige installatiefiles zijn verloren gegaan bij de crash op diezelfde laptop.....
Ik weet niet of het op de kabels staat... de motorkap is nog niet open geweest
Ik weet niet of het op de kabels staat... de motorkap is nog niet open geweest
[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 24-09-2012 00:18 ]
Verwijderd
Er komt overigens zo nu en dan wel eens een melding met uitroepteken op het centrale display tussen de klokken. Dingen als Ontsteking Actief! bijvoorbeeld, wat ik al gemeen klinken vind. Ook verbodstekens van de routebegeleiding zijn ff schrikken in 't begin.Vinnienerd schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:23:
[...]
MINIMUMS! ALTITUDE! MINIMUMS! ALTITUDE! PULL UP! PULL UP!
Als de sleutel uit de auto gaat komt er iets in de zin van: "sleutel niet aanwezig, starten niet mogelijk". Maar als em al gestart is blijft em wel draaien. Vermoedelijk start die wel niet opnieuw op na uitschakelen via auto start/stop. Dat is dan enkel om het hekken te openen/dicht te doen. Dan gaat auto nog niet in stop omdat je net opgestart bent (zijn een paar precondities voor).
Als je trouwens de start/stop functie uitschakelt terwijl je in stop modus bent aan de lichten dan schiet auto niet in gang... Ergens logisch maar is toch ff zoeken voor je 't doorhebt. Gezien de meesten de start/stop knop zelf dan gebruiken en de optie zichzelf na opstarten van motor weer inschakelt is het snel opgelost.
Iemand die hier de voorventilatie functie in iDrive gebruikt? Je kan auto op bepaald tijdstip laten ventileren maar dat kan niet per dag, enkel op uur, elke dag dus. In het weekend ook en dat blijft actief tot je de auto ook echt start. Lijkt me dus niet handig als je op zondag es niet om 6u in de auto zit.... Lijkt me niet moeilijk zoiets te programmeren (voor BMW dan). Datum hebben ze, staat op display, dagen in de week (nog niet) maar goed daar moet wel geheugen voor zijn.
Kwam gisteren een zwarte tegen op de A1...moest drie keer kijken, dacht eerst dat het een 5-serie wasPWM schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:19:
Vanaf vandaag schijnt hij in de showroom te staan, ik kwam hem echter ook al tegen op de weg. Toen ik hem zag waren mijn woorden: "Gloeiende tyfus", waarna mijn vrouw die naast mij zat in 1x wist wat ik bedoelde: "Ja, die is wel vet". Dat zijn woorden die we niet vaak bezigen.
Wat is het verschil dan, dat je de achterkant raar vindt? Ik zie het echt niet, verschil tussen de 3 en 5Daniel schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:24:
Kwam gisteren een zwarte tegen op de A1...moest drie keer kijken, dacht eerst dat het een 5-serie wasIk vond de achterkant een beetje raar in het echt, blij dat ik een 5 heb gekozen.
Bij de sedan kun je de lichtbalkjes in de achterlicht units tellen (3-serie: 2 balkjes, 5-serie: 3 balkjes), maar bij de Touring hebben ze allebei 2...

De 'holling' in de achterklep is optisch best wel diep, de klep van de 5 is vlakker en vind ik daarom mooier.
Waar ik altijd naar kijk is de rode reflectoren aan de achterzijde, deze zitten op de 5 hoger als op de 3.
Bovendien heeft de 5 geen 'enkele uitlaatpijp' maar altijd 2 naast elkaar (of L+R). Terwijl de meeste 3 series een 'tamme' motor hebben met maar 1 pijp. Op de 330d van hierboven moet ik dus naar de reflectoren kijken
Bovendien heeft de 5 geen 'enkele uitlaatpijp' maar altijd 2 naast elkaar (of L+R). Terwijl de meeste 3 series een 'tamme' motor hebben met maar 1 pijp. Op de 330d van hierboven moet ik dus naar de reflectoren kijken
www.google.nl
Heb mijn e36 323i nog een te koop gezet. Ik wil weer een e30 gaan rijden.
Wel jammer dat de "benzineslurpers" niet meer voor heel veel geld weg gaan.
Ik zag een prachtige e30 in Hellendoorn staan, slechts 65000 km op de teller en zag er als nieuw uit. Heb er 2 gehad dus ik ben redelijk bekend met alle bekende probleemgebieden
Wel jammer dat de "benzineslurpers" niet meer voor heel veel geld weg gaan.
Ik zag een prachtige e30 in Hellendoorn staan, slechts 65000 km op de teller en zag er als nieuw uit. Heb er 2 gehad dus ik ben redelijk bekend met alle bekende probleemgebieden
De nieuwe 3 serie touring is wel heel erg gaaf! heb er afgelopen weekend ook even ingezeten en wat een heerlijke stoelen, mooi dashboard en bovenal nu eindelijk weer eens fatsoenlijke ruimte achterin.PWM schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:19:
Qua prijs en lease zal ik er wel niet mee weg gaan komen, maar goed dromen mag. Was overigens bij de dealer ivm aankoop van een BMW 118i Ultimate Edition voor mijn zusje.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Het e30 aanbod is vrij schaars moet ik zeggen..
Zoek je een 'perfecte' (voor zover dat mogelijk is bij E30's) of mag er werk aan zitten? Ik wil mijn 325i cabrio gaan verkopen...Piekartz87 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:42:
Het e30 aanbod is vrij schaars moet ik zeggen..
Ik heb nu 3x in een 3-serie gezeten. 2x een vol aangeklede, mooi zwart interieur, mooi inleg, etc. Mooiste en beste dash op de markt imho.Wicked-Game schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:28:
[...]
De nieuwe 3 serie touring is wel heel erg gaaf! heb er afgelopen weekend ook even ingezeten en wat een heerlijke stoelen, mooi dashboard en bovenal nu eindelijk weer eens fatsoenlijke ruimte achterin.
2 weken terug echter in een standaard 3-serie gezeten in de showroom (met schoonpa). Weinig opties, lichte kleuren.... echt een afknapper.
Dat is bij meer merken natuurlijk zo, maar bij BMW (en Audi) weten ze ook wel echte alle lol te verwijderen.
Als het aan BMW lag was het stuur optioneel. Helaas
Hij moet wel hard zijn inderdaad, 2 deurs, handgeschakeld, geen cabrio (sorriedj_raoul schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:06:
[...]
Zoek je een 'perfecte' (voor zover dat mogelijk is bij E30's) of mag er werk aan zitten? Ik wil mijn 325i cabrio gaan verkopen...
En ook oldtimer.
Het meest SCHRALE aan de standaard uitrusting van bmw zijn met kop en schouders de standaard stoelen. Snap echt niet waarom bmw zulke stoelen (zetels voor onze zuider buren
) nog gebruikt.
Grote ergernis x jaar geleden naar me zoek toch naar een mooie E46 2.0 TD. Of ze hadden zelfs een cassette speler in de auto ipv CD :facepalm: SMEK!!
Maar had hem wel gevonden. Moest ff zoeken hahaha.

Zomer velgen 17" 225 Zo rijdt hij lekker comfortabel het is immers een 320td 150pk geen helaas geen 335d

Winter velgen 16" 215. Ik moest wel winter banden hebben en originele bmw velgen. Vind ik persoonlijk mooier. En deze velgen zijn wel ideaal voorde wintel, want kan stuk makkelijker tussen despaken komen om die ^(&^&*%*^ pekel weg te krijgen.

Zal deze auto nog veel in waarde zakken na 2 jaar? Dan zal er ~ 240K op de teller staan. Staat nu 190K op de teller.
Zie dat dit model 2004 nu ~9K voor gevraagd wordt op MP en dan zijn veelal standaard modellen. Ik weet uit ervaring dat men niet meer wilt betalen voor een luxere uitvoering.
Grote ergernis x jaar geleden naar me zoek toch naar een mooie E46 2.0 TD. Of ze hadden zelfs een cassette speler in de auto ipv CD :facepalm: SMEK!!
Maar had hem wel gevonden. Moest ff zoeken hahaha.

Zomer velgen 17" 225 Zo rijdt hij lekker comfortabel het is immers een 320td 150pk geen helaas geen 335d

Winter velgen 16" 215. Ik moest wel winter banden hebben en originele bmw velgen. Vind ik persoonlijk mooier. En deze velgen zijn wel ideaal voorde wintel, want kan stuk makkelijker tussen despaken komen om die ^(&^&*%*^ pekel weg te krijgen.

Zal deze auto nog veel in waarde zakken na 2 jaar? Dan zal er ~ 240K op de teller staan. Staat nu 190K op de teller.
Zie dat dit model 2004 nu ~9K voor gevraagd wordt op MP en dan zijn veelal standaard modellen. Ik weet uit ervaring dat men niet meer wilt betalen voor een luxere uitvoering.
Dat lijkt mij wel. Ten eerste heb je te maken met de psychologische grens van 200k. Daarnaast komt de auto natuurlijk steeds dichter bij zijn levensduur. Beide aspecten ga je merken in de prijs.Unknown Alien schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:46:
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
ja draaiende onderdelen zullen wel een x op zijn.
De garage is wel elk jaar weer erg verbaasd dat deze er zo goed uit ziet zowel onder de motorkap als in/exterieur. Elk jaar grote beurt regelmatig schoonmaken. Vrouwlief uitgelegd hoe om te gaan met een turbo
Mjah een E90 kopen zou ik niet snel doen, want ik vind dat model niet mooier dan de E46 en motorisch ook geen wereld van verschil 163pk.
Twijfel al een tijdje om te verkopen of niet....zucht keuzes
De garage is wel elk jaar weer erg verbaasd dat deze er zo goed uit ziet zowel onder de motorkap als in/exterieur. Elk jaar grote beurt regelmatig schoonmaken. Vrouwlief uitgelegd hoe om te gaan met een turbo
Mjah een E90 kopen zou ik niet snel doen, want ik vind dat model niet mooier dan de E46 en motorisch ook geen wereld van verschil 163pk.
Twijfel al een tijdje om te verkopen of niet....zucht keuzes

[ Voor 29% gewijzigd door Unknown Alien op 26-09-2012 09:31 ]
Nou ja mooiste en beste dash in de markt durf ik nog niet direct te beweren. Het Audi dashboard van o.a. de huidige A4 is ook niet misselijk. Wel vind ik BMW toch her en der wat hard plastic gebruiken, waar Audi voor wat zachtere materialen kiest. Maar ben het wel eens dat het allemaal wel bij BMW goed inelkaar steekt en netjes eruit ziet.PWM schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:22:
[...]
Ik heb nu 3x in een 3-serie gezeten. 2x een vol aangeklede, mooi zwart interieur, mooi inleg, etc. Mooiste en beste dash op de markt imho.
2 weken terug echter in een standaard 3-serie gezeten in de showroom (met schoonpa). Weinig opties, lichte kleuren.... echt een afknapper.
Dat is bij meer merken natuurlijk zo, maar bij BMW (en Audi) weten ze ook wel echte alle lol te verwijderen.
Een standaard uitvoering van een "premium" wagen zou ik nooit nemen. Beleving is dan compleet weg en doe je het naar mijn mening alleen maar om het embleempje. Rij nu zelf een A3 SB en die wilde ik perse met wat opties hebben. No way dat ik een attraction zou rijden met niks erop. En dat is ook precies hetzelfde met BMW. In de basis leuk maar saai en onaantrekkelijk, met wat opties een erg gave auto.
Vind de dash van de nieuwe A6 wel erg mooi.
Met welke opties wordt de beleving dan wel premium en mag je met reden voor een premium merk kiezen?Wicked-Game schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:27:
[...]
Een standaard uitvoering van een "premium" wagen zou ik nooit nemen. Beleving is dan compleet weg en doe je het naar mijn mening alleen maar om het embleempje.
Gaat meer om de beleving, dat premium zet ik niet voor niets tussen haakjes. Maar ik selecteer mijn auto wel op wat minimale eisen.Jazzy schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:46:
[...]
Met welke opties wordt de beleving dan wel premium en mag je met reden voor een premium merk kiezen?
- Sportstoelen (stof en/of leder)
- Potente motor (geen instap motor)
- Verlaagd en/of sportonderstel
- Airco/Climate control
- Sportieve Accesoires
- Navigatie (must ivm werk)
Dit zijn wel mijn eisen die ik schaar onder beleving, met name motor, onderstel en stoelen.
Maar laat ik het zo stellen, je mag 27000 euro stuk slaan. Ga je dan voor een BMW zonder opties, instap ala 114i bijvoorbeeld of dan voor een VW Golf Highline welke al veel meer extra's heeft. Ik chargeer wel een beetje dat snap ik, maar snap soms de overweging niet waarom mensen met een instapper genoegen nemen? Neem aan dat je voor je geld het maximale eruit wil slepen, althans ik wel.
Ik vind dat bij BMW wel meevallen. Je hebt gelijk dat er op een gemiddelde Kia meer (electronische) opties standaard zijn. Maar het rijgedrag van elke BMW, zelfs een 114i, ligt op een ander niveau. Verder zit de auto gewoon heel goed in elkaar, hoewel ik Audi weer beter vind op die kwaliteitsbeleving (afwerking van dashboards etc).Wicked-Game schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:27:
[...]
Een standaard uitvoering van een "premium" wagen zou ik nooit nemen. Beleving is dan compleet weg en doe je het naar mijn mening alleen maar om het embleempje. Rij nu zelf een A3 SB en die wilde ik perse met wat opties hebben. No way dat ik een attraction zou rijden met niks erop. En dat is ook precies hetzelfde met BMW. In de basis leuk maar saai en onaantrekkelijk, met wat opties een erg gave auto.
Voor 27K koop je een mooie 3 of 5 serie 2e hands. Zeker een 6Cyl. en minimaal een exec. uitvoering. En als je goed zoekt wel een special edition.Wicked-Game schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:25:
[...]
Gaat meer om de beleving, dat premium zet ik niet voor niets tussen haakjes. Maar ik selecteer mijn auto wel op wat minimale eisen.
- Airco/Climate control
- Sportieve Accesoires
Dit zijn wel mijn eisen die ik schaar onder beleving, met name motor, onderstel en stoelen.
Maar laat ik het zo stellen, je mag 27000 euro stuk slaan. Ga je dan voor een BMW zonder opties, instap ala 114i bijvoorbeeld of dan voor een VW Golf Highline welke al veel meer extra's heeft. Ik chargeer wel een beetje dat snap ik, maar snap soms de overweging niet waarom mensen met een instapper genoegen nemen? Neem aan dat je voor je geld het maximale eruit wil slepen, althans ik wel.
27K betalen voor een Golf

Al ben ik zeker eens met de opties die je hier boven noemt. Zijn ook mijn eisen geweest. Bij volgende auto worden de eisen weer bijgesteld zoals verwarmde zetels
Probleem met 2e handse auto's met een standaard blok erin 2liter of kleiner daar zijn vaak de opties stuk minder.
Ik ging even uit van nieuw ;-)Unknown Alien schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:15:
[...]
Voor 27K koop je een mooie 3 of 5 serie 2e hands. Zeker een 6Cyl. en minimaal een exec. uitvoering. En als je goed zoekt wel een special edition.
27K betalen voor een Golf![]()
Al ben ik zeker eens met de opties die je hier boven noemt. Zijn ook mijn eisen geweest. Bij volgende auto worden de eisen weer bijgesteld zoals verwarmde zetels
Probleem met 2e handse auto's met een standaard blok erin 2liter of kleiner daar zijn vaak de opties stuk minder.
Uiteraard mee eens wat betreft 2e hands. En eenmaal gewend aan opties stel je die bij naar boven. Ik herken dat wel.
Dat noem ik niet premium maar Johnny of petjesspullen.Wicked-Game schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:25:
[...]
Gaat meer om de beleving, dat premium zet ik niet voor niets tussen haakjes. Maar ik selecteer mijn auto wel op wat minimale eisen.
- Airco/Climate control
- Sportieve Accesoires
Sportstoelen, potente motor, verlaagd onderstel, sportieve accesoires... Als dat belangrijk voor mij was dan zou ik wel Seat of Alfa Romeo rijden. Cruise control, airco en automaat, dat moet er op zitten en dan is het voldoende. Instapmotor is zat voor dagelijks gebruik en scheelt bakken met geld in aanschaf en gebruik. En ja, het premiumgevoel is voor mij belangrijk.
Trust me, sportstoelen zijn een must... Dat is geen optie.Jazzy schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:09:
[...]
Dat noem ik niet premium maar Johnny of petjesspullen.Het gaat mij om een stukje kwaliteitsgevoel, rust in het interieur, alles zit op de goede plek en werkt zoals je het mag verwachten van een premium merk. Die beleving heb je al bij de instapper en hou je als je vinkjes gaat zetten op de optielijst. Dat is wat anders dan 'het doen om het embleempje', als het daar al mee te maken heeft dan is het hooguit een statement dat het mij juist niet gaat om wat een ander van mijn auto vind.
Sportstoelen, potente motor, verlaagd onderstel, sportieve accesoires... Als dat belangrijk voor mij was dan zou ik wel Seat of Alfa Romeo rijden. Cruise control, airco en automaat, dat moet er op zitten en dan is het voldoende. Instapmotor is zat voor dagelijks gebruik en scheelt bakken met geld in aanschaf en gebruik. En ja, het premiumgevoel is voor mij belangrijk.
Een houten krat is comfortabeler dan de standaard BMW stoelen

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Ik rij zelf in een 316i E46 met de standaard stoelen en na dik 800 kilometer naar duitsland nergens last van vind ze persoonlijk vrij comfortabel. Moet wel eerlijk toegeven dat de 318i E91 van mijn ouders toch comfortabeler stoelen heeft(sportstoelen)
Bwa, eerlijk gezegd, in Duitsland, zolang het rechtdoor is zijn de gewone stoelen goed. Ze schuiven gewoon gemakkelijker in de bocht (zeker met leer).
Vandaag is de Z4 voorzien van cruise control met remfunctie. In tegenstelling tot wat men beweert hoeft de tellerunit niet vervangen te worden. Scheelt toch weer 600 (?!) euro!
Stuur eraf:

Oude en nieuwe sprietenset naast elkaar
:

Zit erin:

En coderen maar:

Wel vreemd dat je op verschillende plaatsen leest dat het niet mogelijk is om achteraf cruise in te bouwen met behoud van je tellerunit. Mijn tellerunit is niet voorbereid op cruise maar alles functioneert gewoon naar behoren. Enige verschil is dat de indicatorled om de snelheidsmeter ontbreekt.
Stuur eraf:

Oude en nieuwe sprietenset naast elkaar

Zit erin:

En coderen maar:

Wel vreemd dat je op verschillende plaatsen leest dat het niet mogelijk is om achteraf cruise in te bouwen met behoud van je tellerunit. Mijn tellerunit is niet voorbereid op cruise maar alles functioneert gewoon naar behoren. Enige verschil is dat de indicatorled om de snelheidsmeter ontbreekt.
Bij mijn E46 was het een kwestie van 1 of 2 draadjes doorlussen vanaf het stuur naar de ECU, is ook achteraf ingebouwd in een middagje en kostte me iets van 20 euro
Heb nu CC, radio controls en bestuur mijn Parrot vanaf men stuur.

@Toink en _eXistenZ_
Waar hebben jullie dat soort aanpassingen laten uitvoeren?
Waar hebben jullie dat soort aanpassingen laten uitvoeren?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Dit topic is gesloten.