Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.670 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:19
Sla je slag Zeeuw? http://nl.kapaza.be/oost-...-schadewagen-67033176.htm
Zeer gave auto overigens!

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Zit zo te zien 15000 a. 20000 euro werk aan. Echt helemaal krom, kijk maar hoe de flank is gevouwen door de klap achterop. Wat kost een bumper en wat achterlichten, die komen niet goedkoop voor een 850 vrees ik. Het uitlaatsysteem mag ook helemaal op de schop, de hele auto vanaf de portieren moet weer recht worden (als het lukt) en dan vrees ik nog voor de aandijflijn want die heeft ook een klap gehad via het diff. dan ben je 20k kwijt voor een auto van 1991 met 205.000 km. Geen koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30

mr_petit

opperprutser

De bumper ongespoten zal iets van 800 euro kosten (àls ze nog leverbaar zijn).
Maar idd een krom chassis. Nooit kopen zo'n ding (ja voor onderdelen misschien).
Kan je beter deze kopen als je weinig wilt uitgeven: http://link.marktplaats.nl/554285417
(maar dan nog zou ik wat meer spenderen ;))
Maar wat moet Zeeuw met een 850 als ie al een heel mooi exemplaar heeft?

Het blijft een aparte verschijning zo'n enorme coupé. Jammer dat benzine zo duur is geworden...

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 01-09-2012 00:23 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:19
Was sowieso voor onderdelen bedoeld dat ik het linkte. :P
Ah het kan voordeliger, ik kwam het zomaar tegen daarnet..

[ Voor 36% gewijzigd door Bwlian op 01-09-2012 00:53 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:16:
Zit zo te zien 15000 a. 20000 euro werk aan. Echt helemaal krom, kijk maar hoe de flank is gevouwen door de klap achterop. Wat kost een bumper en wat achterlichten, die komen niet goedkoop voor een 850 vrees ik. Het uitlaatsysteem mag ook helemaal op de schop, de hele auto vanaf de portieren moet weer recht worden (als het lukt) en dan vrees ik nog voor de aandijflijn want die heeft ook een klap gehad via het diff. dan ben je 20k kwijt voor een auto van 1991 met 205.000 km. Geen koopje.
Inderdaad, die vouw in de flank doet het 'm
Check ook die laatste foto van de kofferbak, lijkt wel origami :+
Die auto is interesant als je eenzelfde auto hebt met frontschade of motorschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:10

vhal

ಠ_ಠ

Flagg schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:28:
[...]
youknowwhenyouredutch.com
You say "not bad" when you are extremely satisfied with someone's efforts.

:p
_O- hehe ja, die zit. :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:17:
De bumper ongespoten zal iets van 800 euro kosten (àls ze nog leverbaar zijn).
Maar idd een krom chassis. Nooit kopen zo'n ding (ja voor onderdelen misschien).
Kan je beter deze kopen als je weinig wilt uitgeven: http://link.marktplaats.nl/554285417
(maar dan nog zou ik wat meer spenderen ;))
Maar wat moet Zeeuw met een 850 als ie al een heel mooi exemplaar heeft?

Het blijft een aparte verschijning zo'n enorme coupé. Jammer dat benzine zo duur is geworden...
Ongespoten staat de bumper voor €670 in ETK, dus ik denk dat je met €800 redelijk goed zit en dat is ongeveer het dubbele van wat een bumper voor de E36 M3 zou kosten. Prijzig, maar gezien de beperkte oplage van de 850CSi niet zo raar.
Maar inderdaad, ik zou deze mooi laten staan, tenzij je goedkoop een interieur of motor voor een restauratie zoekt.

Wat ik zo gaaf vind, is dat als de ramen open gaan, er geen B-stijl aanwezig is (net als bij mijn cabrio overigens). De hele zijkant is open, wat toch ook redelijk uniek is, zeker voor een coupé.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De A5 heeft dat ook wel, en ook bij mercedes heb ik dat wel al eens gezien..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Yalopa schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:46:
Zo heel erg uniek is het ook weer niet, oudere amerikaanse auto's hadden het bijvoorbeeld vaak. Niet erg nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ChiLLeR schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:45:
[...]

Mijn ervaring is dat het erg lastig is om auto's van > 25k particulier te verkopen. Zoals je zegt hebben de meeste dit niet geld niet op de plank liggen. Aan de andere kant weet ik niet of het nou echt waar is dat er zoveel mensen dat soort auto's met financiering gaan kopen. Ik persoonlijk zou echt nooit een lening afsluiting voor luxe goederen als een auto.
Heb je hem al aangeboden aan je dealer? (Die zal wel een belachelijk laag bod geven maargoed heb je in ieder geval iets). Ik heb mijn auto weer uit de actieve verkoop gehaald, vrijwel geen reacties in 5 maanden en ik kan het nog niet over me hart verkrijgen om de prijs nog verder te verlagen.
Een opvolging op deze oude post. Aangezien de zomer op z'n eind begint te lopen heb ik besloten om vooralsnog de prijs van mijn Z4 gewoon fors te verlagen en via een handelaar ook financiering en inruil mogelijk te maken. Eens kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 09:11
Daniel schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:02:
Zo, ik ben BMW-rijder af. Auto is net verkocht, voor iets meer nog dan mijn minimumprijs. Wel wat eerder dan de bedoeling was maar goed, zo is het in ieder geval geregeld. Wordt wel auto's lenen nu als ik een keer wat groters moet vervoeren :P
De blackvan kan wel wat meesleuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50

Daniel

Kapitein NCC-1701
Napo schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:50:
[...]

Zo heel erg uniek is het ook weer niet, oudere amerikaanse auto's hadden het bijvoorbeeld vaak. Niet erg nieuw.
Mijn ouders hadden vroeger een Subaru Legacy wagon uit 1993 ofzo, en die had het ook :) Was ook meteen het enige mooie aan die auto, voor de rest was het maar een vrij lelijk en saai ding. Wel mooie boxer-roffel.

Ik heb overigens net de order ingeschoten voor m'n nieuwe leasebak, moet alleen nog wel wachten tot januari. Het wordt een 520i touring automaat high executive, in imperialblau met oyster-schwarz interieur:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oKhKEmKZT85VkmDEoE1qFPIN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KoO0K8guUn9v7lFJAZxL6dV7/full.png

Opties o.a. 18" velgen, comfortstoelen met ventilatie, hifi professional en nog wat klein grut :)

[ Voor 34% gewijzigd door Daniel op 02-09-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Wat een schitterende auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

deepbass909 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:58:
[...]

Ongespoten staat de bumper voor €670 in ETK, dus ik denk dat je met €800 redelijk goed zit en dat is ongeveer het dubbele van wat een bumper voor de E36 M3 zou kosten. Prijzig, maar gezien de beperkte oplage van de 850CSi niet zo raar.
Maar inderdaad, ik zou deze mooi laten staan, tenzij je goedkoop een interieur of motor voor een restauratie zoekt.

Wat ik zo gaaf vind, is dat als de ramen open gaan, er geen B-stijl aanwezig is (net als bij mijn cabrio overigens). De hele zijkant is open, wat toch ook redelijk uniek is, zeker voor een coupé.
Hoe bedoel je hele zijkant open? Dat er geen portier over de bovenkant van het raam zit? Heeft mijn E46 coupé ook :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Maar die heeft nog wel een zijruitje aan de achterkant (op de plek waar je coupé geen achterdeur heeft zeg maar). Wat hij bedoelt is geen glas aan de zijkant en dus helemaal open.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Reinier

\o/

De Renault Avantime heeft (had) dat nog het mooist van allemaal, inclusief groot panoramadak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:04:
Maar die heeft nog wel een zijruitje aan de achterkant (op de plek waar je coupé geen achterdeur heeft zeg maar). Wat hij bedoelt is geen glas aan de zijkant en dus helemaal open.. :)
Precies.

En ja, er zijn meer auto's die het hebben (vooral de cabrio's), maar bepaald gangbaar is het niet. Het stelt nogal wat eisen aan de stijfheid van de A- en C-stijlen, want zonder B-stijlen is het dak een stuk minder sterk als de auto omrolt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:18:
[...]

Het wordt een 520i touring automaat high executive, in imperialblau met oyster-schwarz interieur:

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KoO0K8guUn9v7lFJAZxL6dV7/full.png
[...]
Hmm, ok :P

Comfortstoelen zijn wel een must ja. Heerlijke dingen :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Oyster-Schwarz as in Oyster + Schwarz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Mijn ouders hadden vroeger een Subaru Legacy wagon uit 1993 ofzo, en die had het ook :) Was ook meteen het enige mooie aan die auto, voor de rest was het maar een vrij lelijk en saai ding. Wel mooie boxer-roffel.

Ik heb overigens net de order ingeschoten voor m'n nieuwe leasebak, moet alleen nog wel wachten tot januari. Het wordt een 520i touring automaat high executive, in imperialblau met oyster-schwarz interieur:

[afbeelding]

[afbeelding]

Opties o.a. 18" velgen, comfortstoelen met ventilatie, hifi professional en nog wat klein grut :)
Lekker hoor :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Oeh, erg mooie 5-serie zeg! Welke 18"-ers komen eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Zag vandaag de nieuwe M5. Wat een bruut ding. Hij accelereerde even flink. Mooi geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
RBH schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:10:
Oeh, erg mooie 5-serie zeg! Welke 18"-ers komen eronder?
De cheapste :P Styling 328. Dat zijn imho ook meteen de mooiste, tenzij je naar wielen uit de accessoiregids gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
mooi ding! volgens mij kun je een half dorp in de kofferruimte meenemen 8)
Piekartz87 schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:35:
Zag vandaag de nieuwe M5. Wat een bruut ding. Hij accelereerde even flink. Mooi geluid!
zo werd ik zaterdag ingehaald door een E92 M3, die gaf ook precies een peut gas toen ie naast me reed.
genieten! :9
viel me toen overigens pas op dat de motorkap wat boller loopt dan van een non M3 :) (met de luchtinlaten natuurlijk )

[ Voor 15% gewijzigd door Shanquish op 03-09-2012 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Netjes _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Daniel schreef op maandag 03 september 2012 @ 07:30:
[...]

De cheapste :P Styling 328. Dat zijn imho ook meteen de mooiste, tenzij je naar wielen uit de accessoiregids gaat.
Eens, erg mooi! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
shameete schreef op maandag 03 september 2012 @ 07:46:
viel me toen overigens pas op dat de motorkap wat boller loopt dan van een non M3 :) (met de luchtinlaten natuurlijk )
Juist iets waar je de M3 aan kan herkennen. Heeft de E46 ook. ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

http://www.domeinenrz.nl/...eerfotos=2402&kterug=2402

Dit wil ik hebben, kan ik tenminste drugs dealen als een eckte baas :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Is nog een 550i ook. Mag ook wel, met dat gewicht. Volgens het kenteken is hij 1955 kilo, dat houdt in dat er voor 320 kilo aan bepantsering op zit. Niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Daniel schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:52:
Is nog een 550i ook. Mag ook wel, met dat gewicht. Volgens het kenteken is hij 1955 kilo, dat houdt in dat er voor 320 kilo aan bepantsering op zit. Niet slecht :)
Zo'n ding moet je niet eens in de belasting willen hebben! Daarnaast denk ik dat je je ook scheel betaald aan benzine. Maarja, ik zou het wel andersom kunnen doen. Normaal zijn drugsdealers zo'n auto nodig. Ik zo een dealer moeten worden om de auto aan het lopen te houden :P

Vraag me af of je ook gratis vijanden krijgt bij die auto haha. Maar wel briljant hoor. Om nog maar eens een filmpje te reposten:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xYcSka0ilmw]

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 03-09-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Kecin schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:58:
Vraag me af of je ook gratis vijanden krijgt bij die auto haha.
Nou, dat vroeg ik me laatst dus ook af....of je wel een nieuw kenteken krijgt. :X Lijkt me in een aardig aantal gevallen best wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zimbab schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:38:
[...]

Nou, dat vroeg ik me laatst dus ook af....of je wel een nieuw kenteken krijgt. :X Lijkt me in een aardig aantal gevallen best wenselijk.
Blijkbaar kan je geen nieuwe aanvragen. Maar dat is ook slechts een forumdiscussie.

Uitvoeren en opnieuw invoeren lijkt de beste methode te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kecin schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:49:
http://www.domeinenrz.nl/...eerfotos=2402&kterug=2402

Dit wil ik hebben, kan ik tenminste drugs dealen als een eckte baas :7
Afbeeldingslocatie: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_sites/objects/4b6/32k/550ee0568c3c30bfb968d5bf2701b/2402__2_.jpg
Wat voor knoppen zitten er daar voor de versnellingpook, waar normaal de asbak zit? Het lijkt erop dat er nog iets van extra goodies opzitten ook.

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de achtergrond van zo'n wagen... Want zoveel mensen zullen er toch niet zijn in Nederland die per sé in een gepantserde wagen willen rijden? Maar wellicht is het wel een tipje voor ene Bennie J. uut Hummelo... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

deepbass909 schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:01:
[...]

[afbeelding]
Wat voor knoppen zitten er daar voor de versnellingpook, waar normaal de asbak zit? Het lijkt erop dat er nog iets van extra goodies opzitten ook.

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de achtergrond van zo'n wagen... Want zoveel mensen zullen er toch niet zijn in Nederland die per sé in een gepantserde wagen willen rijden? Maar wellicht is het wel een tipje voor ene Bennie J. uut Hummelo... :+
Kluisje? Of een lelijke startonderbreker :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Codeslot startonderbreker heb ik ook op m'n cabrio en die ziet er al gelikter uit :p

Dit lijkt me iets wat echt achteraf is ingebouwd... Beetje hoog 007 gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:20
Yalopa schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:46:
A5 heeft dat helemaal niet, daar is gewoon een B-stijl aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

Knopjes onder de asbak kunnen verschillende dingen zijn. Rookgordijn. Luidspreker aan de buitenzijde, zodat je kunt 'onderhandelen'. Sirene. Sluiten van alle ventiltiegaten. Brandblussysteem. Je kunt het zo gek niet verzinnen volgens mij.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:55
Geen raketlanceerinstallatie achter de koplampen? Das nou weer jammer.

Wat wel makkelijk is, je hoeft hem iig niet casco te verzekeren want je duwt elke auto toch wel netjes aan de kant met dit blok staal.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Zo. Zaterdag de BMW 116i naar de dealer in Waardenburg gebracht. (Bert Story) De auto ging regelmatig niet goed in de eerste versnelling. Sterker nog, het is een aantal keer voorgekomen dat de auto niet in de 1 ging. De koppeling op laten komen en ingetrapt. Vervolgens de auto in zijn 1 gezet, maar de bak stond in zijn achteruit (:X). Is mij een keer overkomen. M'n partner inmiddels al 3 keer. Niets geforceerd en ook niet door de "beveiliging" heen gedrukt. Gelukkig niets ernstigs gebeurd dan een keer goed geschrokken.

Enfin. Vandaag door de dealer gebeld. Ze zetten er onder garantie (Premium Selection, auto is net een jaar geleden gekocht) een nieuwe versnellingsbak in. Morgen even vragen of ze ook de koppeling en drukgroep vervangen als ze er toch moeten zijn... Mag wat kosten. Ben ik even blij dat ik garantie heb. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zeeuw schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:27:
Knopjes onder de asbak kunnen verschillende dingen zijn. Rookgordijn. Luidspreker aan de buitenzijde, zodat je kunt 'onderhandelen'. Sirene. Sluiten van alle ventiltiegaten. Brandblussysteem. Je kunt het zo gek niet verzinnen volgens mij.
Klopt allemaal, ooit een filmpje gezien waarin dat werd uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Opmerkelijk is dat deze auto al in de April veiling voorkwam, kavelnr 2201, niet gegund.
Daarna is hij uit de verkoop geweest en nu in September terug onder nr 2401.

Ik vraag me af hoe dat werkt. Waren ze niet tevreden over de biedingen en hebben ze op eigen houtje besloten om de auto tijdelijk uit het aanbod te halen? Of liep er misschien een procedure tegen de ontnemingsvordering wat even afgewacht moest worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die auto is gewoon een lokdoos :+

Ze kijken wie er op afkomt en die wordt helemaal doorgelicht. Daarom staat ie nu weer te koop. Ze gooien gewoon weer het lijntje uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Gewoon bieden op naam van de zaak. Nog beter, een buitenlandse rechtspersoon. Laundry Services Ltd gevestigd te Jersey. Eigenaar, een trustkantoor in hetzelfde land. Rechthebbende van de trust, een of andere BV in Zwitserland. Aandeelhouder in die BV, stichting administratiekantoor "het witte pensioen". Begunstigde: iemand die met een voornaam maar slechts 1 letter als achternaam door het leven gaat *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het Fantoom schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:25:
[...]

Gooi eens een zoek-opdracht in Google voor auto's zonder b-style (b pillar), en het lijstje is erg kort als je alle cabrio's uitsluit. En eigenlijk moet je alle auto's die rand rond ramen hebben ook uitsluiten (zoals de RX8). Ik denk dat daar ook de verwarring door komt.

Zo uit m'n hoofd kom je op de Avantime, 8-serie en CLK. Er zijn er meer, maar het zijn er zeker niet veel.

Wat ik al aangaf, structurele stevigheid wordt een uitdaging zonder B-stijl. Bij de meeste auto's is de B-stijl namelijk ook de rolbeugel (wat je bij oude cabrio's nog ook veel ziet).
MrFl0ppY schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:30:
Geen raketlanceerinstallatie achter de koplampen? Das nou weer jammer.

Wat wel makkelijk is, je hoeft hem iig niet casco te verzekeren want je duwt elke auto toch wel netjes aan de kant met dit blok staal.
Ik hoopte eigenlijk op knopjes voor de olie, kraaienpoten en rookgordijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:38:
[...]

Gooi eens een zoek-opdracht in Google voor auto's zonder b-style (b pillar), en het lijstje is erg kort als je alle cabrio's uitsluit. En eigenlijk moet je alle auto's die rand rond ramen hebben ook uitsluiten (zoals de RX8). Ik denk dat daar ook de verwarring door komt.

Zo uit m'n hoofd kom je op de Avantime, 8-serie en CLK. Er zijn er meer, maar het zijn er zeker niet veel.

Wat ik al aangaf, structurele stevigheid wordt een uitdaging zonder B-stijl. Bij de meeste auto's is de B-stijl namelijk ook de rolbeugel (wat je bij oude cabrio's nog ook veel ziet).
Cabrio's moet je sowieso niet meenemen in dit geval. Chevrolet vroeger met de Nova sports coupe en de monte carlo en zo zullen er nog wat bij chevrolet zijn en overige US-autoproducenten. Maar dat waren nog in de oude tijden en heel soms een EU-producent met bijvoorbeeld de Mercedes W126 SEC.

Nu heb je dus nog bijvoorbeeld de Bentley Continental GT Coupé, Mercedes E-coupé, CL. Veel kan je het er sowieso niet noemen maar uniek ook zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
daarom zegt deepbass909 ook 'redelijk' uniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:44
t_captain schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:15:
Opmerkelijk is dat deze auto al in de April veiling voorkwam, kavelnr 2201, niet gegund.
Daarna is hij uit de verkoop geweest en nu in September terug onder nr 2401.

Ik vraag me af hoe dat werkt. Waren ze niet tevreden over de biedingen en hebben ze op eigen houtje besloten om de auto tijdelijk uit het aanbod te halen? Of liep er misschien een procedure tegen de ontnemingsvordering wat even afgewacht moest worden?
Ze hebben zelf een idee van wat de auto minimaal moet opbrengen, als dat niet geboden wordt, dan wordt hij 'niet gegund', en een paar maanden later komt hij dan terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Inmiddels is er voor de leasers ook weer goed nieuws: de 3-serie is weer leverbaar met een motor in de 20%-bijtellingscategorie:
De BMW 320i EffcientDynamics Edition Sedan heeft zijn sterke positie te danken aan een 1,6-liter TwinPower turbomotor. Die levert dankzij een vermogen van 170 pk en 250 Nm koppel (dat al vanaf 1.500 beschikbaar is) aansprekende prestaties: de sprint van 0-100 km/u is mogelijk in 7,6 seconden en de topsnelheid bedraagt 230 km/u.
Dat zijn op zich niet echt prestaties waar je voor hoeft te schamen :) Ben wel benieuwd of de 'gewone' 320i - dus met de tweeliter twinpower turbo - nu verdwijnt. Feitelijk kan ik me niet voorstellen dat daar nog een markt voor is. Je krijgt voor 1000 euro extra 14 pk en 20Nm meer, maar de prestaties ontlopen elkaar nauwelijks. In de lease scheelt het 2k bruto bijtelling per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Er zijn ook mensen die een 3 serie zelf kopen (dus niet leasen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:04:
Er zijn ook mensen die een 3 serie zelf kopen (dus niet leasen)
Inderdaad ja :P
En volgens mij kunnen die EDE's vaak niet met automaat geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Daniel schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:59:
Inmiddels is er voor de leasers ook weer goed nieuws: de 3-serie is weer leverbaar met een motor in de 20%-bijtellingscategorie:

[...]

Dat zijn op zich niet echt prestaties waar je voor hoeft te schamen :) Ben wel benieuwd of de 'gewone' 320i - dus met de tweeliter twinpower turbo - nu verdwijnt. Feitelijk kan ik me niet voorstellen dat daar nog een markt voor is. Je krijgt voor 1000 euro extra 14 pk en 20Nm meer, maar de prestaties ontlopen elkaar nauwelijks. In de lease scheelt het 2k bruto bijtelling per jaar.
En hoorde spotje op de radio, Business pakket krijgt gratis upgrade naar Business plus.
Dat is o.a.:
Gratis Dakota leer, Xenon en PDC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
fsfikke schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:19:
[...]

Inderdaad ja :P
En volgens mij kunnen die EDE's vaak niet met automaat geleverd worden.
Met die nieuwe 8-traps is de uitstoot van de automaat lager dan die van de handbak. Wel kun je vaak alleen de standaardwielen eronder houden omdat anders de uitstoot teveel stijgt. Die nieuwe 320i EDE heeft wel wat marge (zit op 124 gram per km terwijl de grens voor 20% 132 gram is) dus dat moet op zich wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:29:
[...]

En hoorde spotje op de radio, Business pakket krijgt gratis upgrade naar Business plus.
Dat is o.a.:
Gratis Dakota leer, Xenon en PDC
Tijdens de preview van de 3 Touring hadden ze het volgens mij ook over High Executive + twee opties (weet niet meer welke) voor de prijs van Executive. Ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:59:

[...]

Ja, als ik die 320i EDE zie, hoop ik dat een dief snel mijn A4 komt jatten :p Maar zonder dollen, wat een heerlijke auto met goede prijs. Dit moet een leasetopper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het Fantoom schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:25:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://autoinsurancequotesus.com/sites/default/files/a5_car_2012.jpg?1330892036

Of hebben we het hier over iets compleet anders??

[ Voor 8% gewijzigd door Yalopa op 04-09-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Yalopa schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:50:
[...]

[afbeelding]

Of hebben we het hier over iets compleet anders??
De deur heeft dan wel geen frame om het glas maar de B-stijl is wel aanwezig ;) Met de ramen open heb je alsnog een paal in het midden.
Zo dus
Afbeeldingslocatie: http://www.motorworldhype.com/wp-content/uploads/2009/02/2010_mercedes_eclass_coupe_small.jpg
De hardtop coupé's dus

[ Voor 14% gewijzigd door Napo op 04-09-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ah ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 14-09 16:34

911GT2

en blazen maar!

Noem eens een softtop coupé dan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

911GT2 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:30:
[...]

Noem eens een softtop coupé dan... :+
Een coupé is een aan de achterzijde naar beneden aflopende sportieve carrosserievorm voor een auto waarbij het bestuurdersgedeelte/passagiersgedeelte slechts door 2 of 3 deuren te betreden is: twee deuren indien de coupé gemaakt is op de basis van een sedan, drie deuren als de coupé gebaseerd is op een hatchback. Een coupé met een inklapbaar stalen dak wordt Coupé Cabriolet genoemd. Heeft auto de vorm van de coupé met 4 portieren, dan is het een 4-deurs coupé (cls).

In de klassieke zin is een coupé een auto waarvan meestal de B-zuil min of meer ontbreekt (slechts één raamstijl) en waarvan de C-zuil zonder knik afloopt in de achterkant. In principe heeft een klassieke coupé dus geen "kont" waar de achterbak zit. Een goed voorbeeld hiervan is de hier afgebeelde Bentley. Echter, moderne coupés als de Mercedes-Benz CLS hebben wel een (kleine) kont. De CLS zou vroeger als een GT gezien worden.

Als er een achterbank voorzien is heeft deze een zeer beperkte ruimte. In dit geval wordt er wel eens gesproken van 2+2 (2 volwassenen, 2 kinderen).
Bron: Wikipedia: Coupé (auto)

Wat meer info :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Aansluitend hierop, ik kwam laatst een oude Top Gear tegen (als in, uit 1998), waarin Jeromy Clarkson beweert dat een E36 Coupé geen echte Coupé is... @3:40
[YouTube: http://youtu.be/rUGUyHEODjU]
Hier claimt Jeromy dat een E36 Coupé slechts een 2-deurs sedan is. Volgens de definitie op wiki, heeft een Coupé blijkbaar minder dan 930 liter inhoud voor de achterbank en geen B-stijl. Maar volgens mij doet zo goed als geen enkele auto in die reportage aan die definitie...

Volgens die definitie zijn alleen wagens als de 8-serie dus echte coupé en zijn ze zeldzamer dan iedereen denkt... Maar goed, volgens mij is er niks zulk goed voer voor auto-journalisten als de definities van de verschillende koets-stylen. Want zelfs een station of sedan zijn niet exclusief in een enkele definitie te vangen waaraan elk voorbeeld voldoet.

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 04-09-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Een BMW M4 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Da's toch niet onlogisch, gegeven de nieuwe naamgeving (zoals ze ook in het filmpje zeggen)?

Sedan/Touring => 3
Coupé/Cabrio/Gran Coupé => 4

Dus M Coupé => M4

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:55
En de sedan wordt dan een M3. Nouja het icoon blijft dus bestaan, alleen niet meer als coupé.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:01:
[...]
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de achtergrond van zo'n wagen... Want zoveel mensen zullen er toch niet zijn in Nederland die per sé in een gepantserde wagen willen rijden?
Historie

Aantal Eigenaren tot nu toe: 5
Datum eerste toelating: 21 mei 2010
Datum eerste afgifte Nederland: 01 juli 2010
APK verloopdatum: 21 mei 2014
Import auto: Ja

Huidige Eigenaar

Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 28 februari 2012
Dagen Eigenaar: 190
Eigenaar tot: heden

Eigenaar 4

Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 08 augustus 2011
Dagen Eigenaar: 204
Eigenaar tot: 28 februari 2012

Eigenaar 3

Eigenaar van: 08 juli 2011
Dagen Eigenaar: 31
Eigenaar tot: 08 augustus 2011

Eigenaar 2

Eigenaar van: 09 juni 2011
Dagen Eigenaar: 29
Eigenaar tot: 08 juli 2011

Eigenaar 1

Type Eigenaar: Rechtspersoon
Eigenaar van: 01 juli 2010
Dagen Eigenaar: 343
Eigenaar tot: 09 juni 2011

(via zomoto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
DexterBelgium schreef op woensdag 05 september 2012 @ 07:12:
Da's toch niet onlogisch, gegeven de nieuwe naamgeving (zoals ze ook in het filmpje zeggen)?

Sedan/Touring => 3
Coupé/Cabrio/Gran Coupé => 4

Dus M Coupé => M4
Dat is niet onlogisch, maar klinkt wel dom en vooral niet aantrekkelijk na zo'n 20 jaar M3's :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
bouwfraude schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:54:
[...]

5. Huidige Eigenaar

Eigenaar van: 28 februari 2012
Dagen Eigenaar: 190
Eigenaar tot: heden

4. Eigenaar 4

Eigenaar van: 08 augustus 2011
Dagen Eigenaar: 204
Eigenaar tot: 28 februari 2012

3. Eigenaar 3

Eigenaar van: 08 juli 2011
Dagen Eigenaar: 31
Eigenaar tot: 08 augustus 2011

2. Eigenaar 2

Eigenaar van: 09 juni 2011
Dagen Eigenaar: 29
Eigenaar tot: 08 juli 2011

1. Eigenaar 1

Type Eigenaar: Rechtspersoon
Eigenaar van: 01 juli 2010
Dagen Eigenaar: 343
Eigenaar tot: 09 juni 2011

(via zomoto)
1. Zakelijk gereden vanaf de import voor bijna een jaar.
2. verkocht aan handelaar. die heeft hem na een maand doorverkocht aan een particulier.
3. particuliere eigenaar, had er na een maand genoeg van (of moest hem kwijt, kan nl ook een overschrijving geweest zijn tussen bekenden of partners)
4. andere particuliere eigenaar
5. inbeslag genomen en door Domeinen in april en september ter veiling aangeboden, vreemd genoeg niet in mei, juni , juli of augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Voor wie in de markt is voor zo'n BMW Upgrade Edition: ik had net de dealer aan de telefoon en die wist te melden dat de actie is verlengd voor alle orders tot en met 31 december 2012. De auto moet vervolgens voor 31 januari 2013 worden tenaamgesteld.
Het is dan voor de leasers alleen even de vraag wat gustiger is voor de fiscale waarde: de Upgrade Edition prijs van 31-12-2012 of de prijs volgens nieuwe BPM-regels per 1-1-2013...waarschijnlijk het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik overweeg een E39 aan te schaffen van circa 1997, 1998, reden voor dat bouwjaar is dat ik hem dan fiscaal gunstig kan gebruiken. Ik wil er zo'n beetje 25 tot 35k per jaar mee rijden en zou er eentje aanschaffen met 100-150k op de teller. Mijn eisen zijn verder: automaat en airco.

Ik zoek in ieder geval een auto die helemaal origineel is, dus geen ragbak met 18" velgen. Zijn er wat jullie betreft nog bijzondere zaken aan dit type auto? Is de 523 een beetje een mooie motor in combinatie met automaat bijvoorbeeld?

Ik heb een paar Autoweek MyReviews gelezen en haal daar weinig kritische geluiden uit.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij is er niet zoveel mis met een E39 in het algemeen en ook niet met een 23i (motorisch etc).

Wat betreft fiscaal gunstig: bij deze bouwjaren vermoed ik dat je het over de youngtimer-regeling hebt, zakelijk rijden en bijtellen op basis van de dagwaarde i.p.v. cataloguswaarde? Dan moet de auto 15 jaar oud zijn. Op dit moment september 1997 dus.

Als je inderdaad zakelijk zou gaan rijden, kun je eventueel ook naar een wat sneller exemplaar kijken. De dagwaarde en daarmee de bijtelling is redelijk vergelijkbaar en het extra brandstofverbruik doet maar de helft van de pijn. Ik heb zelfs in mijn hoofd om een 840i of 850i te gaan rijden op de zaak, hoewel het vinden van een echt goed exemplaar best even een zoektocht kan worden. En ik zou de auto moeten rijden, het zou voor het eerst in lange tijd zijn dat ik in een auto van de jaren '90 zou rijden en dat moet niet teveel als een stap terug in de tijd gaan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Je hebt gelijk, ik zit naar 1998 te kijken maar dat moet natuurlijk 1997 zijn. Aan de andere kant, ik schaf pas na de jaarwisseling iets aan. :)

Wat snellere uitvoeringen betreft, ik heb dat niet echt nodig dus zoek in eerste instantie een 'zuinige' motor. Maar als ik een hele mooie 535 of 540 tegenkom met weinig kilometers dan zal ik dat zeker overwegen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
Vandaag de Bimmer gewassen, dus gelijk maar even deze foto gemaakt, die ik al een poosje op Facebook als cover wilde:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m3zCYl.jpg
Duitse heritage

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sinaasappel huidje! *O*

Zonder gein, ziet er strak uit die wagen zeg, nondejuu. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Jazzy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:56:
Je hebt gelijk, ik zit naar 1998 te kijken maar dat moet natuurlijk 1997 zijn. Aan de andere kant, ik schaf pas na de jaarwisseling iets aan. :)

Wat snellere uitvoeringen betreft, ik heb dat niet echt nodig dus zoek in eerste instantie een 'zuinige' motor. Maar als ik een hele mooie 535 of 540 tegenkom met weinig kilometers dan zal ik dat zeker overwegen.
Wat mij opviel, ik kon wel een paar 540i exemplaren vinden maar geen enkele 540d. Ik kan met herinneren dat er indertijd een V8 diesel was. Deze werd in eerste instantie in de 7-serie ingebouwd als 740d, maar toen kwam er ook een 540d beschikbaar. Voor die tijd een beestachtige diesel, maar waar zijn ze gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:22:
Vandaag de Bimmer gewassen, dus gelijk maar even deze foto gemaakt, die ik al een poosje op Facebook als cover wilde:

[afbeelding]
Duitse heritage
Normaal heb ik het niet zo op kentekenhouders met reclame, maar deze ziet er wel erg sjiek uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
Joopieboy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:28:
Sinaasappel huidje! *O*

Zonder gein, ziet er strak uit die wagen zeg, nondejuu. :X
Wat je daar zegt is wel waar, dit is hoe die gespoten is in april... voor het mooie moettie gepolijst worden maarja, dit heeft ook wel wat (verse spray) :P

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de komst van de 3.16 (136pk) en de 3.18i (170pk) is een 3-serie weer interessant geworden.
Zouden deze ook 20% bijtelling krijgen in 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

t_captain schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 22:01:
[...]

Wat mij opviel, ik kon wel een paar 540i exemplaren vinden maar geen enkele 540d. Ik kan met herinneren dat er indertijd een V8 diesel was. Deze werd in eerste instantie in de 7-serie ingebouwd als 740d, maar toen kwam er ook een 540d beschikbaar. Voor die tijd een beestachtige diesel, maar waar zijn ze gebleven?
Die hebben niet bestaan. De snelste diesel was de 530d. Alpina heeft wel de B10 Biturbo gehad met 238pk, die feitelijk een voorloper was van de latere E60 535d. BMW bood Alpina de mogelijkheid om een 5-serie diesel te bouwen op basis van de V8 uit de 7-serie of de 3,0 liter zescylinder. Alpina koos voor de zescylinder en plaatste er twee turbo's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zo gisteren in een opwelling een setje styling 106 17 inch velgen gescoord. Helaas wel 2 velgen met enige stoeprand beschadigingen maar de prijs was aller redelijkst. Vandaag eens goed schoongemaakt. Misschien ga ik er een winterset voor mn Z4 van maken, Kwik-fit heeft momenteel voor ANWB leden hele aardige prijzen.. Wellicht met PlastiDip zwart maken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MWNSZDECwOSNvQgL23vWsCJE/medium.jpg

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Even wat plaatjes spammen van mijn E91 325i.
Afgelopen zaterdagavond met wat mensen van het Alfa forum naar Lelystad gereden om daar wat plaatjes te schieten. Ben geen fotograaf, maar wil er toch een beetje mee expirimenteren.

Dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20325i%202005/Photoshoot%208-9-2012/IMG_6393.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20325i%202005/Photoshoot%208-9-2012/IMG_6370.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20325i%202005/Photoshoot%208-9-2012/IMG_6373.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20325i%202005/Photoshoot%208-9-2012/IMG_6379.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20325i%202005/Photoshoot%208-9-2012/IMG_6383.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20325i%202005/Photoshoot%208-9-2012/IMG_6384.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20325i%202005/Photoshoot%208-9-2012/IMG_6392.jpg

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Hmm het Z3/4forum ligt eruit. Hopelijk niets ernstigs.

Komende vrijdag ga ik mijn nieuwe ride halen, een BMW Z4 sDrive35is. Eindelijk een auto die naast vermogen (340pk) ook een berg koppel (500Nm overboost) heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Toink schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:20:
Hmm het Z3/4forum ligt eruit. Hopelijk niets ernstigs.

Komende vrijdag ga ik mijn nieuwe ride halen, een BMW Z4 sDrive35is. Eindelijk een auto die naast vermogen (340pk) ook een berg koppel (500Nm overboost) heeft.
Nice. Wat rijd je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Ook een Z4, maar dan een modelletje ouder met de 3.0Si motor. Deze heeft 265pk en 315Nm koppel. Op sommige momenten merk je duidelijk dat het ontbreekt aan koppel, bijv. wanneer je 80 rijdt en optrekt naar 120.

Hij is absoluut niet traag, maar in vergelijk met een biturbo zescilinder is het verschil wel groot. Ik vond het helemaal opmerkelijk wat een duw een oude Audi S4 2.7 biturbo (B5) in je rug geeft bij 80km/h. Deze is wel wat aangepast maar had vooral enorm veel koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Een sportieve rijder schakelt toch gewoon een tandje terug? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
mr_petit schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:46:
Inderdaad, niet geblazen blokken met een korte slag moeten gewoon toeren maken! 8)
Moet overduidelijk ook met mijn E91 325i.

[ Voor 7% gewijzigd door k0ewl op 11-09-2012 11:40 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Life starts at 10.000 rpm *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:10

vhal

ಠ_ಠ

as in VTEC just kicked in yo! :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
mr_petit schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:46:
Denk dat daar een deel van de waarheid zit ;) . Ik ben geen sportieve rijder maar waardeer veel vermogen en een hoog koppel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Is ook veel fijner rijden met dagelijks gebruik, gewoon lekker lui rijden.
En de schop onder je kont van een gekieteld turboblok is ook erg leuk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Dat klopt. Ik heb na verkoop van m'n vorige auto de Z4 wel mooi en rap, maar nooit echt snel gevonden. De biturbo zescilinder geeft die kick weer wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Pff... 265pk en het is nog niet genoeg... Ik vind de 170 van mijn 323i al heerlijk. Vreemd genoeg moet ik wel wat actiever schakelen dan ik gewend ben, maar ik denk eigenlijk dat dat vooral komt omdat hij bij normaal gebruik lekker lui te rijden is, terwijl mijn 316i altijd al wat actiever bereden moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Ach, ik loop altijd te janken over mn E28, maar stiekem is die ook nog best snel, het went gewoon te snel :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:48:
Pff... 265pk en het is nog niet genoeg...
Het scheelt toch 1 seconde in de sprint naar de 100, wat natuurlijk best veel is.
Maar of je werkelijk sneller bent met een e89 35is hangt wellicht af van de situatie: de sprint is duidelijk, maar bochtige passen in de alpen.....
De e85 3.0is is ruim 200kg (!) lichter....
Dat ga je met 75pk extra niet dichtrijden in de alpen etc denk ik, of je moet serieus gaan afwijken met je banden etc.
200kg is echt veel (en dat is rdw opgave; fabrieksopgave wijkt nog meer af; gadgets in de e89 zijn zwaarder)

Maar het is maar net wat je wilt; een krachtige autobahncruiser of een bochtenmonster. Voor beide is natuurlijk wat te zeggen.

Zo'n 35is klinkt overigens (met standaard uitlaat) wel al heel bruut. Dat hebben ze bij die auto goed voor mekaar gekregen, net als het interieur. Dat is ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik doelde eigenlijk erop dat mijn auto ooit met 170pk al krachtig was... Ik vind het persoonlijk een beetje overtrokken om dan te stellen dat een x30i te weinig vermogen heeft met 265pk, alleen omdat er nog een x35i versie bestaat.
Vergeet niet dat beide uitvoeringen vermogens hebben waarvoor je bij de E36 nog een M3 moest kopen... Een sportwagen waar je gerust een sprint tegen een Porsche of Ferrari mee aan kon gaan.

Maar zoals 4x2 ook al zegt, vermogen went. Ik vind mijn cabrio ook al regelmatig gewoon traag, terwijl die toch echt veel sneller is dan de andere auto's waar ik in rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Hij upgraded niet alleen de motor; hij gaat van e85 naar e89; da's een heel ander model met dito looks en vooral comfort.

Ik ging met mijn compressor ook van 230pk naar 350pk. En dat is een heel ander gevoel. Of het vermogen te weinig is of niet is relatief. Te weinig voor wat? In het dagelijks verkeer heb je aan 120pk genoeg, ook als je auto 1600kg weegt.
Maar wil je king of the autobahn zijn, dan is een 35is ook nog lang niet genoeg. Dan moet je een m6, 63amg, 911 turbo of corvette zr1 hebben.
Zelf vind ik dat het vermogen op het chassis afgestemd moet zijn, en het e85 chassis kan heel goed meer vermogen aan dan 265 pk. Het is een onwijs stijf chassis en het onderstel houdt zich goed. Er bestaat niet voor niets een z4m.
Er zitten natuurlijk wel zwakke punten in het onderstel (vanuit een performance oogpunt), maar die zijn wel op te lossen met after market onderdelen wil je alles perfect hebben (vanuit performance oogpunt)

Maar terugkomend op de discussie: bochtensnelheid went veel minder, en dat is dan ook iets wat nauwelijks verveelt ;)
Ik kan mezelf iig moeilijk bedwingen als ik mezelf op kleine weggetjes in bergachtig gebied begeef (afgelopen weekend was ik in de ardennen en dat was leuk :P)

En ik denk dat de e36 m3 het in de sprint toch redelijk dik moet afleggen tegen vrijwel elke ferrari tijdgenoot (behalve de 348, maar die hebben maar nauwelijks naast elkaar bestaan), maar da's een andere discussie

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://www.tuningnews.net/news/070409/bmw-alpina-b3-biturbo-02.jpg

PK's heb je nooit genoeg, ik heb er 340 en dat begint al te wennen :P
Vandaag een snelwegsprint gedaan vanaf 120 tegen bovenstaande Alpina B3, ik vond die achterkant wel erg opzichtig met al die logo's en dan ook nog groot ALPINA op de voorspoiler :X
Hij had 360PK maar het ging toch gelijk op, dat viel hem vast erg tegen van een badgeloze Mercedes :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bierkameel op 12-09-2012 00:27 ]

• Toink
  • Niet online
Voor daily heb je een 35is natuurlijk niet nodig, ik heb hem puur voor het plezier. In dat geval went het vermogen al snel en went het lastig als je ervoor een auto had die veel sneller was.

Het nieuwe model vind ik inderdaad vooral van binnen, maar ook van buiten mooier. Heel mooie techniek en het uitlaatgeluid is echt goed ge-engineered. Als ik 'm binnen heb zal ik wat foto's posten :).

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Je huidige Z4 is dus ingeruild?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• 418O2
  • Laatst online: 11:03
Och, ik heb 150pk op 1500 kilo en het boeit me allemaal geen sier. Ik rij toch vrijwel nooit sportief, cruisen vind ik heerlijk.

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
1500 kg? 5 serie?
Mijn 323i heeft 170 pk op 1300kg
Mijn motor 90 pk op 184 kg

Vandaag toevallig een range rover mee die 286 pk op 2400 kg heeft.

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Zo, ik zag net voor het eerst een gloednieuwe 1M in het wild. Ik weet alleen niet wat ik van die typische metallic oranje kleur vind. Verder wel een vette bak. Die dikke banden eronder geven 'm echt een monsterlijk voorkomen :)
Pagina: 1 ... 28 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.