Story continuesdeepbass909 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:45:
[...]
Ik wou hetzelfde suggeren. En bij ZF krijgt de bak dan gelijk echt een goede onderhoudsbeurt, waarbij ook versleten onderdelen of onderdelen die later verbeterd zijn in de aansturing worden vervangen. De ervaringen die ik van verschillende mensen heb gehoord, is dat de bak daarna weer als nieuw aanvoelt.
@Flagg
Ok, als je zelf niks doet, valt het op zich nog best wel mee. Ik heb dit jaar zelf m'n remmen bijv. vervangen, iets wat makkelijk €200 tot €300 aan kosten heeft bespaard, zonder in te leveren op kwaliteit. Koplampen vervangen idem. Dat heeft me nu €200 gekost (€160 aan onderdelen en 4 tientjes voor het afstellen), zou de dealer het gedaan hebben, was het minimaal €800 geweest, maar waarschijnlijk nog veel meer, omdat de kabelboom aangepast moest worden.
Bij het uitlezen gaf de nokassensor een error. gereset, proefrit gemaakt en error was weer terug. Dus die is ook vervangen inmiddels, kan de auto vanmiddag weer ophalen als ik 1350 euro achterlaat.
Als ik de dynamo zelf had gedaan dan was misschien de speling op de waterpomp me niet opgevallen, of het scheurtje in een luchtslang, de nokassensor sowieso niet.
Ws allemaal dingen waarmee ik prima de vakantie had gered, maar misschien ook niet. En dan sta je in het buitenland, met grote letters TOERIST op je voorhoofd, dan pakken ze meteen de "alternatieve prijslijst" als je pech hebt, daar gaat je winst.
En je weet het als je zo'n auto koopt, kost geld en anders moet je er niet eens aan beginnen, tenzij het een hobbie is natuurlijk.
En een auto kopen die met een beetje geluk 1:10 rijdt, dan ga ik niet lopen miepen om 500 euro per jaar te verdienen met dhz'en.
[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 17-08-2012 15:04 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.