Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.659 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Daniel schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:35:
[...]

Nee, de E9x 335d is er alleen als automaat, maar de 335i is er in alle varianten als handbak en met de normale 6-trapsautomaat geweest. Best een lekkere combi hoor, 335i met handbak, ook al ben ik op zich geen heel groot fan van BMW handbakken (in mijn ervaring een beetje hakerig met nogal lange slagen). Je kunt beter dan bij de automaat het hoge koppel bij lage toeren gebruiken, en dat rijdt prettig.
Waarschijnlijk word ik verkeerd begrepen :)

1. De 335i is er inderdaad als handbak en automaat.
2. Voor de automaat is er de keuze voor een conventionele automaat in de E90 en de E91. De E92 is ook leverbaar geweest als DCT automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Kecin schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:56:
[...]

Deze is eigenlijk wel nieuw want: cabrio.

Over mijn E46 overigens:
Al sinds een week tjilpt mijn auto, alleen wanneer die stationair loopt. Wanneer ik de airco uit doe hoor ik het niet tot weinig.
Het is alsof een V-snaar niet goed loopt.
Tijdens het gewone rijden niets aan de hand, airco word ook wel koud. Wanneer ik stationair een aantal toeren p/m bijgooi (100) dan hoor ik hem helemaal niet meer.

Iemand enig idee :(?
Wanneer is z'n laatste inspectie II geweest? Het klinkt inderdaad als een riem die versleten begint te raken, of eventueel een spanrol.

Nu zitten er 2 op de motor, een lange voor de dynamo, waterpomp, e.d. en een korte voor alleen de airco. Die laatste zal het waarschijnlijk zijn.

En waarom mijn vraag over de Inspectie II? Dan worden standaard de riemen vervangen. Als je tegen een Inspectie II aan loopt, zou ik het nu gewoon nog even lekker zo laten en even afwachten hoe het na die inspectie zal zijn. Een riem die iets tjipt is niet erg, hooguit wat vervelend.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

MrFl0ppY schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:20:
Arfman, zou je hier niet weer willen posten en je willen begeven naar het Toyota topic?

Dit topic is voor mannen die thuis wel iets te zeggen hebben! :+ :P

Arfman in "Het grote auto detailing topic"
Hey! :(
Het was nota bene mijn eigen keuze. 4 jaar geleden al maar toen waren Aurissen alleen nog maar nieuw te krijgen. Als ik echter de aanschaf van de Seat + onderhoud (dus niet regulier maar fixen wat er kapot ging) +afschrijving meetel had ik net zo goed toen meteen die nieuwe Auris kunnen kopen :( :P :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 14-09 08:16
Met de groeten vanaf de Gotthard...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/578798_10150994492374858_1162042528_n.jpg

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Arfman schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:37:
[...]

Ze vond het "pooier- en Turkenauto's" (ik denk, ik gooi het er maar meteen even in :+). Terwijl ik toch een hele nette E90 318i had laten zien. Een verlaagde E30/E36, ok, maar een E90 toch niet? :'(
Mijn vriendin zei exact hetzelfde. Het moest een Saab cabrio worden.

Maar we gingen kijken naar een saab caab en wat stond daarnaast heel erg decadent te wezen.. precies!

Verkoper wees ons erop en ik zei direkt,, nee die wordt het niet, ze wil geen BMW. Ging ze er toch even inzitten (leren sportstoelen).. lang verhaal lekker kort. Toch een BMW. :)

Misschien dat mijn opmerking van "het maakt haar niet zoveel uit hoe het rijdt, maar meer hoe het eruit ziet" verkeerd (of precies goed) viel. O-)
Ballebek schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:42:
Met de groeten vanaf de Gotthard...

[afbeelding]
Nice!!

[ Voor 15% gewijzigd door Flagg op 28-07-2012 18:27 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Mijn ultrahippe nieuwe BMW-aanwinst, een trolley :).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8289/7667898346_3c85ed44b4.jpg
BMW Trolley by Aerschtuner, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
Ik zal wel een ezel zijn, maar, wat is het?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Een trolley, zo'n tas met wieltjes. Alleen dan waarschijnlijk van de BMW Lifestyle lijn. ;)
Heb zelf zo'n leren BMW documentenhouder, echt mooie kwaliteit!

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/oszmlv.jpg

Gisteren wat nieuwe foto's en een video gemaakt:
(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/fo0jn6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/202ss9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2igg8s7.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=y-EMpFVbizo](Ja, benzineklepje zit los, deze week even langs de garage om die veer(?) strakker te laten zetten ;) )

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Blijft lekker hoor, zo'n 130i-geluid :).

Ik heb vanmorgen in Dusseldorf nog een Mini Cooper S opgehaald. Witte auto op 18 inch zwart lichtmetaal en weinig kilometers. Schitterend ding, blijven mooie auto's. Ook zo'n ding geeft nog een verrekt pittige respons :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

Waar ligt dat mooie speelterreintje, kan ik die E28 misschien nog een keer dwars gooien zonder sper :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Thanks voor de tips. Inspectie II eigenlijk niet laten doen nog. Wellicht verstandig ondanks verkoop binnenkort :-(.
Maargoed, zal toch klaar moeten, kabaal is echt verschrikkelijk!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:56:
Waar ligt dat mooie speelterreintje, kan ik die E28 misschien nog een keer dwars gooien zonder sper :+
Inderdaad, op zo'n speelveldje wil ik ook wel even spelen >:)
Kecin schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:21:
Thanks voor de tips. Inspectie II eigenlijk niet laten doen nog. Wellicht verstandig ondanks verkoop binnenkort :-(.
Maargoed, zal toch klaar moeten, kabaal is echt verschrikkelijk!
Een inspectie II is kostbaar, dus of het verstandig is vlak voor verkoop... Het is een sterk verkoop argument als het uitgevoerd is (de koper zal voorlopig vrij zijn van groot onderhoud), maar de kosten krijg je bij verkoop nooit terug.

De reden dat ik het vooral vroeg, bij een Inspectie II worden de riemen standaard vervangen. Aangezien hij tegen een Inspectie II aanloopt, is de kans groot dat je gewoon 1 of 2 versleten riemen hebt.

Nu heb je alleen een 323i, dus 6-inlijn. Hoewel de riemen redelijk makkelijk te vervangen zijn, is dat bij een 6-cilinder net even iets meer werk. De fan met visco-koppeling moet namelijk los voor je de korte riem (airco) los kan halen. En dan pas kan de lange riem eraf.
Als de visco makkelijk los wil, is het een klusje van een half uurtje, maar als die visco niet los wil, kan het een rot klusje worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
mr_petit schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:52:
Hadden die motoren ook niet een kwaal met de oliepomp wat redelijk prijzig uitpakt
Heb je daar ook een voorbeeld van bij de nieuwere 1 serie cabrio (6 cilinder) of wat oudere 6 serie cabrio? Heb wel wat ingelezen maar nog geen keuze gemaakt. Overigens niet ter vervanging van de Z3...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:04

mr_petit

opperprutser

Niet first hand aangezien ik geen auto met n54 motor bezit, maar op wikipedia staat wel een stukje:
Wikipedia: BMW N54
(en het was dus niet de oliepomp maar de hogedruk brandstofpomp)

In Amerika is die zaak behoorlijk geëxplodeerd nadat ABC daar lucht van kreeg en na een maand onderzoek een rapportage maakte:
YouTube: BMW HPFP Failure broadcasted...
YouTube: BMW Recalls 150,000 Cars

Met een grote recall als gevolg (daar wel ja :/, al wijzen de grote vingers aldaar naar het feit dat bmw dit veel te laat oppakte....)

Ik weet niet of die zaak nou ooit opgelost is en er ook een kwalitatief goede en blijvende fix voor gevonden is.
(er zijn veel revisies van dat onderdeel geweest, dus het oplossen van het probleem is kennelijk niet zo simpel)
Maar een beetje googelen op "bmw hpfp problems" etc geeft wel wat hits 8)7

Wellicht kan je het probleem uitstellen of voorkomen door benzine van hoge kwaliteit te tanken (bp ultimate oid), maar ik weet niet exact waarom die pompen stukgaan, dus weet ik ook niet of dit soelaas kan bieden.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2012 00:13 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Belachelijk dat BMW daar wel de auto's terugroept en hier de mensen gewoon in de steek laat. Dat is iets wat ze in Amerika wel beter voor elkaar hebben, als er daar een probleem is zijn er altijd mensen die het zo weten op te drijven dat een fabrikant wel moet reageren. Hier zijn we daar veel te tam voor.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Is dit falen van de benzinepomp niet het resultaat van de laag-octaan benzine die ze in Amerika tanken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14-09 12:38
mr_petit schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:00:
Niet first hand aangezien ik geen auto met n54 motor bezit, maar op wikipedia staat wel een stukje:
Wikipedia: BMW N54
(en het was dus niet de oliepomp maar de hogedruk brandstofpomp)

In Amerika is die zaak behoorlijk geëxplodeerd nadat ABC daar lucht van kreeg en na een maand onderzoek een rapportage maakte:
YouTube: BMW HPFP Failure broadcasted...
YouTube: BMW Recalls 150,000 Cars

Met een grote recall als gevolg (daar wel ja :/, al wijzen de grote vingers aldaar naar het feit dat bmw dit veel te laat oppakte....)

Ik weet niet of die zaak nou ooit opgelost is en er ook een kwalitatief goede en blijvende fix voor gevonden is.
(er zijn veel revisies van dat onderdeel geweest, dus het oplossen van het probleem is kennelijk niet zo simpel)
Maar een beetje googelen op "bmw hpfp problems" etc geeft wel wat hits 8)7

Wellicht kan je het probleem uitstellen of voorkomen door benzine van hoge kwaliteit te tanken (bp ultimate oid), maar ik weet niet exact waarom die pompen stukgaan, dus weet ik ook niet of dit soelaas kan bieden.
Hoeveel gevallen kan je in Nederland (buiten de VS eigenlijk) precies vinden?

In de VS tanken ze iets dat vergelijkbaar is met modder. Alsnog zou BMW daar rekening mee moeten houden, maar buiten de VS, waar we kwalitatief goede brandstof hebben, lijkt het een non-issue.

© ZneeK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Jan Laros schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:47:
Blijft lekker hoor, zo'n 130i-geluid :).
Thanks, mooi subtiel geluid is het inderdaad.
4x2 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:56:
Haha, hier in de buurt zijn ze bezig met een project en daar ligt nu deze brede weg, ideaal! :D Ondergrond is door de regen en zware vrachtwagens die er normaal rijden nog best hard.

[ Voor 9% gewijzigd door Impry op 01-08-2012 10:28 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:51:
[...]

In de VS tanken ze iets dat vergelijkbaar is met modder. Alsnog zou BMW daar rekening mee moeten houden, maar buiten de VS, waar we kwalitatief goede brandstof hebben, lijkt het een non-issue.

© ZneeK
BMW is al eens nat gegaan met de lage kwaliteit brandstof die in de VS wordt getankt... Mijn wagen heeft daarom een giet-ijzeren blok, ipv aluminium, die de EU M52's hebben (zoek maar eens op Nicasil).

Het HPFP-probleem lijkt zich voornamelijk in de VS te concentreren, maar ook buiten de VS zijn er meldingen bekend. Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de krukassensor bij mijn auto. Hoewel onderdelen e.d. gelijk zijn aan de EU-wagens, komt het uitvallen hier nauwelijks voor, maar is er in de VS een recall voor uitgevaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

deepbass909 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:30:
[...]

BMW is al eens nat gegaan met de lage kwaliteit brandstof die in de VS wordt getankt... Mijn wagen heeft daarom een giet-ijzeren blok, ipv aluminium, die de EU M52's hebben (zoek maar eens op Nicasil).
Ik hoor een turbo projectje aankomen *O*

Of een LPG installatie -O-

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ik heb ook een tjilp in mijn e36 323i. Als ik vanaf stilstand of laag in toeren optrek in de 1 of 2 dan begint hij ook een v-snaar achtig geluid te maken. Vermoed ook een spanrolletje oid.
Binnenkort maar eens mee naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

418O2 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:51:
[...]

Op nederlandse fora heb ik van een aantal gevallen gelezen.
Of dat alle gevallen zijn en of dat na rato meer is dan in de usa is kan ik niet zeggen.

Wel weet ik dat amerikanen doorgaans veel meer op fora schrijven over technische problemen dan nederlanders of duitsers.
Goed voorbeeld van problemen waar ik wel betreffende de inhoud op technisch vlak van op de hoogte ben zijn voor de z4 gebroken achterveren en defecte stuurkolommen. Daar lees je in de usa ook veel meer over dus 'lijkt' het daar ook meer voor te komen terwijl dat natuurlijk onzin is.
Om dan de oorzaak betreffende de hpfp maar toe te wijzen aan brandstofkwaliteit zonder daar een -in detail- technische verklaring bij te geven is imho dan ook zeer speculatief.
Het nikasil probleem is bewezen gerelateerd aan zwavelvehalte in brandstof, maar het hpfp probleem staat volgens mij nog open.

Hoe vaak het hpfp probleem voorkomt durf ik ook niet te zeggen; 1 op de 10 auto's of 1 op de 10000 ik zou het niet niet weten.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

max schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:45:
[...]

Ik hoor een turbo projectje aankomen *O*

Of een LPG installatie -O-
De kop is wel gewoon van aluminium, dus echt voordeel heb ik er niet van ;) Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik dacht dat mijn cilinderblok eigenlijk niets meer is dan een iets aangepaste M50 met een M52 kop.

Maar dat maakt hem wel lekker bestand tegen misbruik :p
mr_petit schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:02:
[...]

Op nederlandse fora heb ik van een aantal gevallen gelezen.
Of dat alle gevallen zijn en of dat na rato meer is dan in de usa is kan ik niet zeggen.

Wel weet ik dat amerikanen doorgaans veel meer op fora schrijven over technische problemen dan nederlanders of duitsers.
Goed voorbeeld van problemen waar ik wel betreffende de inhoud op technisch vlak van op de hoogte ben zijn voor de z4 gebroken achterveren en defecte stuurkolommen. Daar lees je in de usa ook veel meer over dus 'lijkt' het daar ook meer voor te komen terwijl dat natuurlijk onzin is.
Om dan de oorzaak betreffende de hpfp maar toe te wijzen aan brandstofkwaliteit zonder daar een -in detail- technische verklaring bij te geven is imho dan ook zeer speculatief.
Het nikasil probleem is bewezen gerelateerd aan zwavelvehalte in brandstof, maar het hpfp probleem staat volgens mij nog open.

Hoe vaak het hpfp probleem voorkomt durf ik ook niet te zeggen; 1 op de 10 auto's of 1 op de 10000 ik zou het niet niet weten.
Ik vind het jammer dat ik nergens echt kan vinden wat nou de storing precies is... Of dit met smering of afdichting bijv. te maken heeft. Als het probleem bijv. is dat een pakking kapot gaat, kan dit best aan de brandstof liggen. Niet eens zozeer de kwaliteit, maar wel de samenstelling (ethanol of niet bijv.). Of gewoon de kwaliteit van de afwerking.

Wel opvallend dat de pomp alleen problemen geeft met de N54-motor, terwijl deze in veel meer motoren wordt toegepast volgens ETK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
Klein vraagje, het raamrubber van de E46 coupe is aan het loslaten. Welke lijm gebruik je om het raamrubber aan de A-stijl vast te lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:02:
[...]

Wel opvallend dat de pomp alleen problemen geeft met de N54-motor, terwijl deze in veel meer motoren wordt toegepast volgens ETK.
Werkt ie bij de n53 op dezelfde druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

t_captain schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:28:
Klein vraagje, het raamrubber van de E46 coupe is aan het loslaten. Welke lijm gebruik je om het raamrubber aan de A-stijl vast te lijmen?
Transparante kit, van dat spul dat je ook voor badkamers kunt gebruiken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MadMarky schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:08:
[...]

Transparante kit, van dat spul dat je ook voor badkamers kunt gebruiken.
Goeie! Heb ik namelijk ook last van!
Piekartz87 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:55:
Ik heb ook een tjilp in mijn e36 323i. Als ik vanaf stilstand of laag in toeren optrek in de 1 of 2 dan begint hij ook een v-snaar achtig geluid te maken. Vermoed ook een spanrolletje oid.
Binnenkort maar eens mee naar de garage.
Ligt aan het weer in het oosten ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Kecin op 30-07-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 21:03
mr_petit schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:56:
[...]

Ik heb in Nederland ook problemen gehad met de brandstof pomp op de N53B30 motor. (E90 325i). Eerst waren alle bobines vervangen, daarna is de pomp vervangen om er later nog een software update overheen te gooien. Na de software update hoor ik zodra ik de auto open klik dat de pomp al begint te pompen, de boel op druk zet dus. Daarna heb ik het probleem met slecht starten en vermogens verlies nooit meer gehad.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Is dat onder garantie of een hele goede coulance gebeurt? (of een terugroepactie oid)

[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:56:
[...]

Geen flauw idee, dat staat bij ETK er niet bij. Alleen het onderdeelnummer komt overeen bij de verschillende motoren.
Als de druk via de DME geregeld wordt, kan deze inderdaad hoger zijn voor een x35i-model.

Werden er voor de N53 ook wel extra, ondersteunende brandstofpompen op een benzine gebruikt? Mijn M52 wordt nog puur en alleen gevoed door de opvoerpomp uit de benzinetank. De M54 voor zover ik weet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij zijn alle motors daarvoor geen hpi dus gewoon injectie in het inlaatspruitstuk. Dus op lage druk.
De n52 heeft ook gewoon lage druk injectoren, maar wel variabele klephoogte (dus geen gasklep)
Sowieso hebben wel meerdere merken problemen met hpi systemen, vooral op het punt dat ze ermee beginnen. PSA bijvoorbeeld. Maar dan hebben we het onderhand al wel over 10 jaar geleden toen zij ermee begonnen.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:15
Ik ben gisteren compleet doorgedraaid 8)7 ;w

Ik zit op dit moment in Frankrijk, gezellige vakantie met de vriendin, bij B&B van Belgen.

Waren op uitstap gegaan (vriendin en ik). Al de hele vakantie wat bekijks gehad met de wagen, je ziet ze hier niet zo vaak, wel leuk. Bergjes op en af rijden gaat vlot met de 116d (mag natuurlijk altijd meer, je merkt dat hij wat moet werken, maar ik kan 'm de benen eens laten strekken).

Hadden we net gepick-nick'ed met een broodje, gezellig in het zonnetje bij een parkje/speeltuintje en was ik daar op een muurtje gaan zitten. Vertrekken we terug, 1,5 uurtje rijden tot aan zee, wil ik me daar even herzetten op mijn stoel en lijkt het net alsof ik met mijn broek vastgehaakt zit aan mijn zetel... "Vreemd", denk ik bij mezelf, "want ik heb geen jeansbroek met metalen knopjes/buttons aan". Voel ik onder mijn achterwerk en voel ik een ongelooflijk dikke kauwgom die mijn bekleding met mijn broek verbindt...

Ik heb een deel er vanaf kunnen krijgen, maar na 1,5h zat het merendeel al echt goed in de bekleding gedrukt en laat het nu een ONGELOOFLIJK gore, vieze, bruin-witte plek ter grootte van 3 2EUR muntstukken na... Ik kan het nu niet laten verwijderen, had al even gedacht om een busje perslucht te kopen en dat om te keren om zo heel lokaal die kauwgum te bevriezen en er zo vanaf te halen, maar ik durf niet...

Nu dus wachten tot we terug in België zijn, rijden met een 4 dubbel gevouwde strandhanddoek onder mijn kont (wat echt slecht zit op de een of andere manier) en dan maar hopen dat ze het daar er uit krijgen...

Anders wordt het zowieso een nieuwe zetel, hoe dat financieel dan gaat met leasing weet ik niet (nieuwe zit voor billen kost naar het schijnt iets van 400 tot 600 EUR), ik hoop dat het gewoon mijn franchise wordt, want zo wil ik gewoon ECHT niet in mijn wagen zitten, dan is ie te fel "damaged goods"...

Al met al baal ik hier dus als een stekker van en heeft dit fameus een domper op de vakantievreugde gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij vallen die kosten wel mee hoor. Ik neem aan dat je stof hebt. Op bmwfans.info staan (e87 fl) stoelhoezen (die zijn los d:)b ) voor 116 euro. Mijn ervaring is dat die prijzen te laag zijn (tot 25%) en er geen btw bij zit, maar wellicht ben je voor 150 euro klaar. Bij veel andere merken ben je idd snel 400 euro kwijt voor een zitting (bijv psa :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Volgens mij moet het er met wat goed reinigingsspul plus stoomreiniger en flink wat handwerk wel uit te krijgen zijn. Lijkt me sterk dat je het er niet meer uit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

VW Polo Highline besteld. Rond week 40~43 hier dus niet meer met BMW te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 31-07-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 08:00
Rij sinds januari 320d ede E91. Superfijne wagen! Zit alleen met een ongelofelijke irritante probleem. Heb de dealer al gemaild, maar contactpersoon is op vakantie. Google leidt mij naar aantal forums, maar kom daar ook niet verder. Aangezien hier de fans zitten weten jullie het misschien wel.
Car is geleverd met navi pro en daar zit ook internet op. Ik kan met mijn galaxy s3 via bluetooth pairen, Alles werkt perfect, plug & play zeg maar. Via bluetooth kan ik ook de connected drive services vernieuwen. Je ziet dan dat via bluetooth de data verbinding gebruikt wordt. Op mijn telefoon wordt dan tethering via bluetooth actief en in de car zie ik een iccontje verschijnen (wereldbol met 2 pijltjes). Als ik vervolgens internet browser probeer te starten, zegt die eerst dat die bezig is en daarna dat de verbinding mislukt is. Een volgende keer starten zegt die dat deze service niet in dit land beschikbaar is. Moet er bij de dealer het een en ander geactiveerd worden?

owja, hier nog plaatje voor de liefhebbers: http://i.imgur.com/MDrEb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Mouki_9 op 31-07-2012 10:07 ]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

@Mouki_9: een kennis van mij heeft die optie ook, toen hij die bestelde zeiden ze bij bmw dat ze het nog nooit werkend hadden gekregen.

Uiteindelijk ben ik een keertje met hem er mee bezig geweest, hij had toen ook een android, ik een iphone, na veel van die meldingen door te gaan, die met niet beschikbaar in dit land hebben we ook gekregen bvb, hebben we het up en running gekregen maar enkel via mijn iphone. De browsing experience was dan zo crap, dat ondanks dat hij nu een iphone heeft het volgens mij toch nooit gebruikt :P

Leuke gimmick, maar momenteel nog niet bruikbaar.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Kecin schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:18:
VW Polo Highline besteld. Rond week 40~43 hier dus niet meer te vinden :(
Je doet de e46 dus weg?
Zal je behoorlijk wat kosten besparen maar je zal wel moeten wennen aan een polotje :P Hoe nieuw dat ding ook is dat rijdt wel even wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Piekartz87 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:22:
[...]

Je doet de e46 dus weg?
Zal je behoorlijk wat kosten besparen maar je zal wel moeten wennen aan een polotje :P Hoe nieuw dat ding ook is dat rijdt wel even wat anders.
Precies, Kecin gaat zich irriteren aan de mega lichte besturing bij lage versnellingen. Het geeft echt 0 gevoel in de Polo. Rij er zelf voor mijn werk ook af en toe mee en de Polo heeft echt een waardeloos gevoel in het stuur. Verder is het prima karretje voor het geld. Qua geluidsisolatie is voortaan allemaal prima voor elkaar in die klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik krijg gewoon een Polo van 25k. Voor dat geld had ik een 2 jaar oude 3-er kunnen rijden haha.
Ben blij dat ik straks onbeperkt prive kan rijden, tankpas, onderhoud voor niets, winterbanden erbij.
Het is wel een bomvolle geworden, navi, pdc, bluetooth, highline, sportstoelen, cruisecontrol, :).

Momenteel rijdt ik relatief flinke afstanden en het lijkt me heerlijk om me niet meer druk te hoeven maken over dingen die kapot (kunnen) gaan. In de toekomst komt er vast wel een BMW weer. Maar financieel is dit een van de beste dingen die me kan overkomen. En ach, na een aantal weken ben je echt wel gewend aan een VW :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Of je nu een auto van je baas krijgt of van je mamma, dat maakt toch geen verschil ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Apache schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:07:
@Mouki_9: een kennis van mij heeft die optie ook, toen hij die bestelde zeiden ze bij bmw dat ze het nog nooit werkend hadden gekregen.

Uiteindelijk ben ik een keertje met hem er mee bezig geweest, hij had toen ook een android, ik een iphone, na veel van die meldingen door te gaan, die met niet beschikbaar in dit land hebben we ook gekregen bvb, hebben we het up en running gekregen maar enkel via mijn iphone. De browsing experience was dan zo crap, dat ondanks dat hij nu een iphone heeft het volgens mij toch nooit gebruikt :P

Leuke gimmick, maar momenteel nog niet bruikbaar.
thanks for the feedback. Aan een iphone ga ik in ieder geval niet, jammer dat android zo slecht ondersteund wordt. Het is dat de bmw's zo lekker rijden, en dat is toch wat belangrijker dan de phone support. Ben allang blij dat alle andere dingen wel goed werken, zoals carkit en bluetooth streaming. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MrFl0ppY schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:08:
Of je nu een auto van je baas krijgt of van je mamma, dat maakt toch geen verschil ;).
behalve dat je er voor werkt ipv dat je verwend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik weet niet hoe groot het verschil is tussen een HighLine en een GTI maar die laatste is helemaal niet zo licht in het stuur. Komt misschien ook door de 17" wielen met 45% banden. Net nog 4500km mee gereden door 8 landen, prettige auto! Mijn laatste ervaring met een niet-gti is alweer wat langer geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
ik heb in een donker verleden ook in een polo MOETEN rijden........ net toen ik begon met werken en het een overgebleven wagen was uit het wagenpark. Was een van de meest crappe ervaring ooit. Het was dan ook een uitgeklede model en volgens mij zelfs nog een sdi..... Ga dus maar na :P Voor 25k rij je toch wel een heel erg luxe polo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06
HyperBart schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:23:
Ik ben gisteren compleet doorgedraaid 8)7 ;w

Ik zit op dit moment in Frankrijk, gezellige vakantie met de vriendin, bij B&B van Belgen.
Laatst hetzelfde gehad. Flinke klont ijs ingevroren (bv met tupperdoosje), dat in een stevige plastic zak, tijd er op laten liggen en vervolgens met de bolle kant van een aardappelmesje heel voorzichtig eraf gekrabt. Ging best aardig, resultaat is absoluut niet storend.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kan die hoes er af? Dan kan je het proberen in de vriezer te doen of te wassen met pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 21:03
mr_petit schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:08:
Is dat onder garantie of een hele goede coulance gebeurt? (of een terugroepactie oid)
Was gelukkig allemaal onder garantie, auto was gloednieuw toen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Terug van vakantie / honeymoon; ruim 3500km in een week gereden en dat is meer dan in de afgelopen 3 jaar in totaal :p

Mevrouw Ballebek was het er alleen niet zo mee eens dat het dak nog open was gisterenavond ondanks de stoel- en gewone verwarming dus kap de laatste 300km van de terugreis maar dicht gedaan...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/524196_10151005399314858_979055929_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
las zonet op engadget dat de my BMW remote app nu beschikbaar is voor android. Gelijk naar de play store natuurlijk, maar blijkt niet compatible te zijn met mijn sIII............. iemand die de app wel kan downloaden en de apk kan sharen????? pretty pls?
hier de link overigens: Google Play: My BMW Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
charmante foto....

Ik zal eens kijken naar die app.

*ook niet compatibel met mijn desire s...

[ Voor 29% gewijzigd door Piekartz87 op 01-08-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
Ballebek schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:50:
Terug van vakantie / honeymoon; ruim 3500km in een week gereden en dat is meer dan in de afgelopen 3 jaar in totaal :p

Mevrouw Ballebek was het er alleen niet zo mee eens dat het dak nog open was gisterenavond ondanks de stoel- en gewone verwarming dus kap de laatste 300km van de terugreis maar dicht gedaan...

[afbeelding]
Vrouwen en cabrio's..... :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Mouki_9 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:43:
las zonet op engadget dat de my BMW remote app nu beschikbaar is voor android. Gelijk naar de play store natuurlijk, maar blijkt niet compatible te zijn met mijn sIII............. iemand die de app wel kan downloaden en de apk kan sharen????? pretty pls?
Ook niet compatibel met mijn Xperia S...

Binnenkort gaat mijn e30 318is de deur uit. In de plaats komt waarschijnlijk een e46 320i.

Is 3800e een mooie prijs voor een sedan met enkele opties uit 2000 met 145000km?
De modellen met een 2.2 zijn nog net iets teveel voor mijn portemonnee en een 325i is bijna niet te vinden in Belgie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Gaat prima als het een steady 20 - 25 graden is, alles daaronder of daarboven levert geklaag op. ;)

Ben nu aan het kijken naar een 6 serie cabrio of misschien een Z4 voor ernaast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Piekartz87 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:09:
charmante foto....

Ik zal eens kijken naar die app.

*ook niet compatibel met mijn desire s...
Probleem is niet het toestel:
Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd.
Als ik het snel zie, is het alleen beschikbaar voor de UK op dit moment.

@HyperBart
Een goede interieur-reinigingsspecialist zou het weg moeten kunnen krijgen.

Hoes vervangen is ook een mogelijkheid, al is dat wel een k-klus...

Vanochtend viel het mij ineens op hoeveel m'n voorbanden inmiddels al afgesleten zijn :X Het lijkt erop dat ik volgend jaar al vast zit aan nieuwe banden... Of dit nou door slijtage aan de ophanging is gekomen, deze banden gewoon hard slijten of dat mijn rijstijl toch iets sportiever is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
deepbass909 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:17:
[...]

Probleem is niet het toestel:

[...]

Als ik het snel zie, is het alleen beschikbaar voor de UK op dit moment.

@HyperBart
Een goede interieur-reinigingsspecialist zou het weg moeten kunnen krijgen.

Hoes vervangen is ook een mogelijkheid, al is dat wel een k-klus...

Vanochtend viel het mij ineens op hoeveel m'n voorbanden inmiddels al afgesleten zijn :X Het lijkt erop dat ik volgend jaar al vast zit aan nieuwe banden... Of dit nou door slijtage aan de ophanging is gekomen, deze banden gewoon hard slijten of dat mijn rijstijl toch iets sportiever is geworden...
crap, iemand die toch aan de apk kan komen?

over banden gesproken, de crappy michellin energy saver banden gaan erg lang mee. Ik probeer ze juist zoveel mogelijk te slijten ivm weinig grip bij regen. Als ze op zijn ga ik toch kijken naar wat meer grip....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb m'n auto inmiddels terug, gisteren opgehaald bij de schadehersteller. Rijdt weer puik, nieuwe carkit erin (oude was gemold door de onverlaten die hem meenamen) en ook een rare 'knik' die ik soms voelde bij het indraaien van het stuur is weg. Verder van onder tot boven compleet gereinigd dus zo schoon is hij volgens mij niet meer geweest sinds hij uit de fabriek kwam rollen :P
Toch wel fijn om je vertrouwde V8-roffel weer onder je voeten te hebben.

Zo blij dat ik hem maar meteen te koop heb gezet :P
http://www.driving-fun.co...5i-aut-2004-129000km.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

Daniel schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:02:
Ik heb m'n auto inmiddels terug, gisteren opgehaald bij de schadehersteller. Rijdt weer puik, nieuwe carkit erin (oude was gemold door de onverlaten die hem meenamen) en ook een rare 'knik' die ik soms voelde bij het indraaien van het stuur is weg. Verder van onder tot boven compleet gereinigd dus zo schoon is hij volgens mij niet meer geweest sinds hij uit de fabriek kwam rollen :P

Geen bekende problemen, nooit betrokken geweest bij een ongeval
Hmmm? ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gejat is wat anders dan een ongeluk gehad he ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Daniel op 01-08-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bekend probleem: gewilde auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Allicht dat je wat meer aandacht krijgt als je er bij zet dat de auto van een BNer is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wow! Nette prijs. Als ik geld had liggen dan was je hem nu kwijt geweest. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat was er allemaal gebeurd met de auto toen hij weg was, wat was er eig beschadigd of viel het mee?
Ik zie wel eens auto's terugkomen waarvan lijkt alsof ze de rally hebben gereden. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
zimbab schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:30:
[...]

Wow! Nette prijs. Als ik geld had liggen dan was je hem nu kwijt geweest. :D
Priced to move :) De 545i's op Marktplaats zijn of veel duurder, of hebben een veel hogere kilometerstand.
Joopieboy schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:00:
Wat was er allemaal gebeurd met de auto toen hij weg was, wat was er eig beschadigd of viel het mee?
Ik zie wel eens auto's terugkomen waarvan lijkt alsof ze de rally hebben gereden. :X
Viel heel erg mee:
- kras op de achterklep waar de typeaanduiding eraf gebikt was
- kras op de bumper rechtsvoor
- microfoon van de carkit eraf gesloopt 8)7
- vies
- accu plat, daardoor wat vage storingen

Kwestie van wat plaatdelen overspuiten, resetten, nieuwe carkit erin en grondig schoonmaken. En natuurlijk nieuwe sloten erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ohoh vanavond ging het acculampje branden. Dus ik ben bang dat de dynamo naar de eeuwige jachtvelden is. Blij dat het nu gebeurd en niet over drie weken halverweg de stelvio. :)

Jammer alleen dat het dak dan ook niet meer dichtgaat 8)7 , dus we hebben de hardtop er maar weer even opgezet.

Zal wel weer 350 euro gaan kosten vermoed ik.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Mouki_9 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:43:
Niet compatible met mijn Nexus S en Galaxy S. Schiet lekker op. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik vond dit topic voor een apk van de BMW remote app: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1808372

Daarin werd deze link naar de apk file gepost: https://docs.google.com/f...GY5V0VGZTJUdFE/edit?pli=1

Heb zelf geen android, maar dacht help even met zoeken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ohhh, die prijs, het is dat ik eigenlijk diesel moet hebben en net al een auto heb gekocht, maar wat een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:52
Flagg schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:28:
ohoh vanavond ging het acculampje branden. Dus ik ben bang dat de dynamo naar de eeuwige jachtvelden is. Blij dat het nu gebeurd en niet over drie weken halverweg de stelvio. :)

Jammer alleen dat het dak dan ook niet meer dichtgaat 8)7 , dus we hebben de hardtop er maar weer even opgezet.

Zal wel weer 350 euro gaan kosten vermoed ik.
Jij komt ook uit Apeldoorn toch? Als het je dynamo is zou je eens langs http://www.hoegenelectro.nl/ kunnen gaan. (Ja, Sleutelbloemstraat, maar dit is een betrouwbaar adres)
Bij mij was mijn dynamo rotor gesneuveld en is vervangen voor een kleine 100 euro geloof ik.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Daniel schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:20:
[...]

Priced to move :) De 545i's op Marktplaats zijn of veel duurder, of hebben een veel hogere kilometerstand.

[...]

Viel heel erg mee:
- kras op de achterklep waar de typeaanduiding eraf gebikt was
- kras op de bumper rechtsvoor
- microfoon van de carkit eraf gesloopt 8)7
- vies
- accu plat, daardoor wat vage storingen

Kwestie van wat plaatdelen overspuiten, resetten, nieuwe carkit erin en grondig schoonmaken. En natuurlijk nieuwe sloten erin.
Dit geeft me de indruk dan ze van plan waren om de auto te rijden. Weghalen van "545i" en een microfoon lijkt op een poging om de auto iets minder herkenbaar te maken.

Hoe en waar werd de auto teruggevonden, stond íe gewoon ergens langs de straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Satch schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:47:
Ik vond dit topic voor een apk van de BMW remote app: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1808372

Daarin werd deze link naar de apk file gepost: https://docs.google.com/f...GY5V0VGZTJUdFE/edit?pli=1

Heb zelf geen android, maar dacht help even met zoeken.. :P
thanks! _/-\o_

edit: hmmmm, connected drive again....... dacht enkel bmw assist, toch maar overwegen om 300 ballen over te maken.........

[ Voor 12% gewijzigd door Mouki_9 op 02-08-2012 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Daniël, dat is een erg goede prijs! Damn. DO WANT.

Wat heeft zo'n ding in verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Kecin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:40:

Iets meer dan je Polo leasebak denk ik :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

verbruik binnen beb.kom 16,3 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,9 l/100km
verbruik gemiddeld 10,9 l/100km

Hmm, wel een nette prijs hoor. :o Ik zou mijn Fiesta er zo voor in willen ruilen maar ik ben bang dat de onderhoud- en benzinekosten iets te gortig worden. Als het nou een diesel was... :P

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 02-08-2012 09:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
t_captain schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:55:
Dit geeft me de indruk dan ze van plan waren om de auto te rijden. Weghalen van "545i" en een microfoon lijkt op een poging om de auto iets minder herkenbaar te maken.

Hoe en waar werd de auto teruggevonden, stond íe gewoon ergens langs de straat?
In NL permanent in een gestolen auto rondrijden is vragen om problemen. De kans om bij een random controle tegen de lamp te lopen omdat de platen niet matchen met kentekenbewijs/chassisnummer is veel te groot. Gestolen auto's worden vooral heel kort gebruikt (zoals de mijne), op transport gegooid naar het oostblok, of gebruikt voor een ander misdrijf (ramkraken, overvallen, dat soort feest)

Hij stond inderdaad een paar wijken verderop gewoon langs de weg geparkeerd, waar hij een toevallig passerende agent opviel vanwege de slorig gemonteerde kentekenplaten. Die heeft de auto vervolgens open laten maken en ontdekte dat het chassisnummer als gestolen geregistreerd stond, en dat er nog wat inbrekerswerktuigen in lagen. De originele platen waren al eerder ergens langs een andere straat teruggevonden door een stel kinderen, wier ouders dat wel een beetje raar vonden en dus maar de politie hadden gebeld :P
Kecin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:40:

Gezien de opmerkingen over de scherpe prijs vraag ik volgens mij te weinig :P

Verbruik is natuurlijk erg afhankelijk van je rijstijl, het is niet bepaald een lichtgewicht (1.8 ton) en als je als een hooligan gaat rijden haal je de 1 op 6 niet. Met een redelijk rustige rijstijl en een combinatie van stadsverkeer en snelweg haal ik rond de 1 op 9. Met puur snelwegkilometers is dat nog ietsje beter, met veel korte ritten en stadsverkeer zal het lastig worden om beter dan 1 op 8 te rijden. Dit overigens op Euro95, op 98 loopt hij iets zuiniger.
Verzekering kost mij ~80 per maand (all risk) en wegenbelasting ligt ongeveer op hetzelfde niveau.

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel op 02-08-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Volgens spiritmonitor zijn dit de waarden:

nzahl Kraftstoff min Ø max
11 Benzin 9,94 11,96 16,94

Dus bijna 12L op 100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
1:8,5 vind ik niet slecht voor zo'n V8.....Wat rijdt Femme op LPG? 1:7?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Daniel schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:29:
[...]

In NL permanent in een gestolen auto rondrijden is vragen om problemen. De kans om bij een random controle tegen de lamp te lopen omdat de platen niet matchen met kentekenbewijs/chassisnummer is veel te groot. Gestolen auto's worden vooral heel kort gebruikt (zoals de mijne), op transport gegooid naar het oostblok, of gebruikt voor een ander misdrijf (ramkraken, overvallen, dat soort feest)

Hij stond inderdaad een paar wijken verderop gewoon langs de weg geparkeerd, waar hij een toevallig passerende agent opviel vanwege de slorig gemonteerde kentekenplaten. Die heeft de auto vervolgens open laten maken en ontdekte dat het chassisnummer als gestolen geregistreerd stond, en dat er nog wat inbrekerswerktuigen in lagen. De originele platen waren al eerder ergens langs een andere straat teruggevonden door een stel kinderen, wier ouders dat wel een beetje raar vonden en dus maar de politie hadden gebeld :P
Hadden ze het chassisnummer onherkenbaar gemaakt achter de voorruit? Normaal hoort dat namelijk zichtbaar te zijn zonder dat de auto geopend hoeft te worden.
[...]

Gezien de opmerkingen over de scherpe prijs vraag ik volgens mij te weinig :P

Verbruik is natuurlijk erg afhankelijk van je rijstijl, het is niet bepaald een lichtgewicht (1.8 ton) en als je als een hooligan gaat rijden haal je de 1 op 6 niet. Met een redelijk rustige rijstijl en een combinatie van stadsverkeer en snelweg haal ik rond de 1 op 9. Met puur snelwegkilometers is dat nog ietsje beter, met veel korte ritten en stadsverkeer zal het lastig worden om beter dan 1 op 8 te rijden. Dit overigens op Euro95, op 98 loopt hij iets zuiniger.
Verzekering kost mij ~80 per maand (all risk) en wegenbelasting ligt ongeveer op hetzelfde niveau.
Valt me eigenlijk nog tegen... Ik had verwacht dat hij minimaal een gelijk verbruik zou hebben als mijn 323i, maar eigenlijk wel zuiniger... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik vind het niet zo gek dat een auto die een paar honderd kg zwaarder is met een bijna twee keer grotere motor meer verbruikt, ondanks dat er heel wat jaren extra innovatie in zit.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

ETzPliskin schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:10:
[...]

Ook niet compatibel met mijn Xperia S...

Binnenkort gaat mijn e30 318is de deur uit. In de plaats komt waarschijnlijk een e46 320i.

Is 3800e een mooie prijs voor een sedan met enkele opties uit 2000 met 145000km?
De modellen met een 2.2 zijn nog net iets teveel voor mijn portemonnee en een 325i is bijna niet te vinden in Belgie :P
Iemand? :)

Ik ga namelijk vanavond kijken en alle extra info is welkom ;)

Airconditioning
Alarm
Automatische klimaatregeling
Boordcomputer
Centrale vergrendeling
Cruise Control
Electrische ruiten
Laterale airbags
Leder bekleding
Lichtmetalen velgen
Mistlampen
Multifunctioneel stuur
Niet-rokersvoertuig
Radio/AUX/iphone/Bluetooth
Startonderbreker
Stuurbekrachtiging
Open dak

Moet er een speciale sleutel zijn voor het alarm bijvoorbeeld? Of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ETzPliskin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:46:
[...]

Iemand? :)

Ik ga namelijk vanavond kijken en alle extra info is welkom ;)

Airconditioning
Alarm
Automatische klimaatregeling
Boordcomputer
Centrale vergrendeling
Cruise Control
Electrische ruiten
Laterale airbags
Leder bekleding
Lichtmetalen velgen
Mistlampen
Multifunctioneel stuur
Niet-rokersvoertuig
Radio/AUX/iphone/Bluetooth
Startonderbreker
Stuurbekrachtiging
Open dak

Moet er een speciale sleutel zijn voor het alarm bijvoorbeeld? Of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
Dat is erg goedkoop, kijk vooral naar onderhoudhistorie. Normaliter is er geen aparte sleutel voor het alarm. Deze zit in de normale sleutel (er zit met een alarm ook een soort "clownsneus" onder de binnenspiegel).

Veel plezier! En succes met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Morpheusk schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 01:27:
[...]

Jij komt ook uit Apeldoorn toch? Als het je dynamo is zou je eens langs http://www.hoegenelectro.nl/ kunnen gaan. (Ja, Sleutelbloemstraat, maar dit is een betrouwbaar adres)
Bij mij was mijn dynamo rotor gesneuveld en is vervangen voor een kleine 100 euro geloof ik.
Okay thx, zal het erbij zeggen als ik hem naar mijn garage breng, mochten ze hem al niet kennen uiteraard. thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Kecin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:53:
[...]

Dat is erg goedkoop, kijk vooral naar onderhoudhistorie. Normaliter is er geen aparte sleutel voor het alarm. Deze zit in de normale sleutel (er zit met een alarm ook een soort "clownsneus" onder de binnenspiegel).

Veel plezier! En succes met de aankoop!
Bedankt voor de uitleg. :) Hopelijk ga ik die 2 liter voldoende vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ETzPliskin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:22:
[...]

Bedankt voor de uitleg. :) Hopelijk ga ik die 2 liter voldoende vinden :+
Ik weet niet wat je gewend bent maar zo'n 6-cilinder rijdt echt prima en is echt snel genoeg om mee te komen in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Kecin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Ik weet niet wat je gewend bent maar zo'n 6-cilinder rijdt echt prima en is echt snel genoeg om mee te komen in het verkeer.
Ik ben nu 136pk gewend in een e30. een e46 is wel een stuk zwaarder natuurlijk.

Nu moet ik wel zeggen dat die 136pk niet erg koppelrijk is :P dus het zal allemaal wel meevallen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KillaZ schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:34:
1:8,5 vind ik niet slecht voor zo'n V8.....Wat rijdt Femme op LPG? 1:7?
Met heel rustig rijden kan ik 1:7 halen, zodra ik ook maar een klein beetje los ga gaat het richting 1:6. Het benzineverbruik zou ongeveer 15 procent lager moeten zijn. Het valt me wel op dat er weinig verschil tussen rijden op de snelweg en 80 en 60km/h wegen (die tegenwoordig vol liggen met rotondes en drempels). Bij lichtere auto's is dat verschil veel groter en heb je op een snelweg bij 120km/h een veel hoger verbruik.

Volle polle blazen over de Autobahn met af en toe wat lagere snelheden bij wegwerkzaamheden levert een verbruik op van 1:5 volgens de boordcomputer (die iets te optimistisch is). Ruurlo - Berlijn deed ik gemiddeld 19,7l/100km bij een gemiddelde snelheid van 140km/h. Op de terugweg 17,8l/100km bij een snelheid van 108km/h met files en ander vertragend geneuzel.

[ Voor 14% gewijzigd door Femme op 02-08-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Poeh... ik blijf maar lekker bij m'n 6-pitter... Die is toch wat vriendelijker voor m'n portemonnee...

80km-wegen zijn tegenwoordig trouwens echt killers voor je verbruik door alle rotondes... Als ik de N-wegen pak, ligt mijn verbruik hoger dan als ik de snelweg pak, ongeacht hoe hard ik op de snelweg rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:52
Flagg schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:50:
[...]

Okay thx, zal het erbij zeggen als ik hem naar mijn garage breng, mochten ze hem al niet kennen uiteraard. thx voor de tip.
Breng je hem bij Klaassen? Mocht je dynamo defect zijn, dan zal hij de dynamo daar ook eerst aanbieden i.p.v. klakkeloos de dynamo te vervangen. Dus dat komt dan wel goed. :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
deepbass909 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:30:
Poeh... ik blijf maar lekker bij m'n 6-pitter... Die is toch wat vriendelijker voor m'n portemonnee...

80km-wegen zijn tegenwoordig trouwens echt killers voor je verbruik door alle rotondes... Als ik de N-wegen pak, ligt mijn verbruik hoger dan als ik de snelweg pak, ongeacht hoe hard ik op de snelweg rij.
De truc is om de rotondes te nemen met een snelheid die zo dicht mogelijk in de buurt van de 80 ligt. Het nieuwe rijden ofzo, niet te hard maar bovenal nooit remmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

16,7L/100km*0.75 vs 9L/100km*1.75, reken het eens uit ;)

Wegenbelasting even niet meegerekend.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In de 650i kan ik bij ~85km/h gratis 475 meter rollen tot aan de rotonde en hoef ik niet te remmen. Vervolgens laat ik achterliggers ver achter me door met 50km/h over die rotonde te vliegen en weer vlot te accelereren naar kruissnelheid zonder buitensporig veel toeren te maken (ding komt zelden boven 3000 toeren). Op die manier valt het extra verbruik wel mee.

Zo'n V8 moet je gewoon op lpg rijden met een grote tank, veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Klinkt heel logisch maar gas geven kost veel benzine bij een V8, als je maar op een stabiele snelheid op de cruise control blijft rijden is er niet zoveel aan de hand.
Mijn Mercedes E500 met 5 liter V8 (330PK/460nm) rijdt normaal zo'n 1 op 10 en dan rij ik best veel snelweg, 1 op 11,6 is zelfs haalbaar op 80km/h wegen naar Emmen

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Verbruik.jpg
Dit is het gemiddelde over 39km dus niet het actuele verbruik :)

Maar een ritje door de stad met koude motor haal ik denk ik ook 1 op 6/7

[ Voor 7% gewijzigd door Bierkameel op 02-08-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Morpheusk schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:54:
[...]

Breng je hem bij Klaassen? Mocht je dynamo defect zijn, dan zal hij de dynamo daar ook eerst aanbieden i.p.v. klakkeloos de dynamo te vervangen. Dus dat komt dan wel goed. :)
Yep uiteraard Klaassen. :)

Maar aangezien het geen dikke vette dealer is en niet 15 man personeel op overschot heeft, en ik diegene die aan mijn remmen werkt graag goed uitgerust bezig zie....

... ben ik erg blij dat ie even met vakantie is en gewoon de toko dicht gooit. :D

Dusss maandag maar even langs dan is tie weer terug gelukkig, was even bang dat ik bij *shrug* Dusseldorp moest aankloppen. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

ETzPliskin schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:15:
[...]

Ik ben nu 136pk gewend in een e30. een e46 is wel een stuk zwaarder natuurlijk.

Nu moet ik wel zeggen dat die 136pk niet erg koppelrijk is :P dus het zal allemaal wel meevallen hoop ik.
Sorry dat ik mezelf nog eens quote, maar ik heb hem gekocht en ben erg blij! :D

De auto staat echt in nieuwstaat! fantastisch gewoon. Foto's volgen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:20

Dat je stoplichten of drempels aanhaalt oké maar rotondes zijn juist tof! Veel mensen remmen echter onnodig hard af voor een rotonde (of eender welke bocht) en als je er dan achter rijdt dwingen ze je ook om in de remmen te gaan. Rotondes zijn ook ideaal om met overstuur te leren omgaan (rondjes rijden in de regen O+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 16:34

911GT2

en blazen maar!

Velen zullen me vast niet als BWM fan zien... Toch wilde ik dit nog even met jullie delen ;)
Verslag van afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het Fantoom schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:09:
[...]

Dat je stoplichten of drempels aanhaalt oké maar rotondes zijn juist tof! Veel mensen remmen echter onnodig hard af voor een rotonde (of eender welke bocht) en als je er dan achter rijdt dwingen ze je ook om in de remmen te gaan. Rotondes zijn ook ideaal om met overstuur te leren omgaan (rondjes rijden in de regen O+ ).
Geloof me, met mijn cabrio zijn rotondes niet tof... Elk klein stadsblikje komt sneller over een rotonde dan ik kan met mijn cabrio. Het zal ongetwijfeld de combinatie van (grotendeels) versleten schokdempers, slappe veren en matige banden zijn, maar ik vind het gewoon niet leuk. Ow, en niet te vergeten, de ontelbare keren dat je voor Jan L... staat te wachten, omdat verkeer op de rotonde te beroerd is om richting aan te geven...

Geef mij maar een slingerende N- of B-weg, daar beleef ik veel meer plezier aan.
Ik doe er rustig een half uur langer over als het goed weer is en het betekent dat ik een lokale B-weg kan pakken. Lekker het dak open, muziek op en geen haast hebben. Kom je achter een fietser? Geen punt, inhalen kan toch niet, dus neem ik lekker royaal afstand (rustig 2 auto-lengtes), zodat de fiets zich niet opgejaagd voelt. Effect is gelijk, dat zodra er wel ruimte is om te passeren, de fietser 9 v.d. echt even ruimte maakt en vriendelijk zwaait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

deepbass909 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:46:
[...]

Geloof me, met mijn cabrio zijn rotondes niet tof... Elk klein stadsblikje komt sneller over een rotonde dan ik kan met mijn cabrio. Het zal ongetwijfeld de combinatie van (grotendeels) versleten schokdempers, slappe veren en matige banden zijn, maar ik vind het gewoon niet leuk. Ow, en niet te vergeten, de ontelbare keren dat je voor Jan L... staat te wachten, omdat verkeer op de rotonde te beroerd is om richting aan te geven...

Geef mij maar een slingerende N- of B-weg, daar beleef ik veel meer plezier aan.
Ik doe er rustig een half uur langer over als het goed weer is en het betekent dat ik een lokale B-weg kan pakken. Lekker het dak open, muziek op en geen haast hebben. Kom je achter een fietser? Geen punt, inhalen kan toch niet, dus neem ik lekker royaal afstand (rustig 2 auto-lengtes), zodat de fiets zich niet opgejaagd voelt. Effect is gelijk, dat zodra er wel ruimte is om te passeren, de fietser 9 v.d. echt even ruimte maakt en vriendelijk zwaait.
/eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:15
Zeg, zonet mijn auto nog eens gewassen samen met de broer (leuk, hij mag er af en toe mee rijden, en hij wast 'm dan, al dan niet samen met mij :) ). Maar ik heb na de trip naar Frankrijk de motorkap nog eens opengedaan, en daar ligt eigenlijk (niet noodzakelijk van Frankrijk) heel wat zand in de kapjes en bakjes van de motor... :/ . Mag je eigenlijk los je motorkap opendoen en je hele motor even afspuiten met de tuinslang of is dat not done?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

HyperBart schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:36:
Zeg, zonet mijn auto nog eens gewassen samen met de broer (leuk, hij mag er af en toe mee rijden, en hij wast 'm dan, al dan niet samen met mij :) ). Maar ik heb na de trip naar Frankrijk de motorkap nog eens opengedaan, en daar ligt eigenlijk (niet noodzakelijk van Frankrijk) heel wat zand in de kapjes en bakjes van de motor... :/ . Mag je eigenlijk los je motorkap opendoen en je hele motor even afspuiten met de tuinslang of is dat not done?
Lijkt me wel te mogen, als ik zie hoe nat die word in de wasstraat. IK laat altijd de motor gewoon lopen dan brand het water zo weg :P

Pagina: 1 ... 25 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.