3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Nieuwe lak doet hem goed!
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Mooi hoor! Klasse!
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Echt jongen, prachtding...
Als ik geen bedrijfswagen had kocht ik me zoiets en lapte 'm wat op... Beetje meer multimedia
[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 26-05-2012 14:11 ]

Maaruh,
[ Voor 17% gewijzigd door _eXistenZ_ op 26-05-2012 14:41 ]
There is no replacement for displacement!
[ Voor 99% gewijzigd door Toink op 20-01-2015 08:32 ]
De keuze is er niet makkelijker op geworden. Interieur van de 5 is veel mooier dan van de 3, stoelen zijn ook beter, het massive navigatiescherm (meer dan 10") is geweldig en het voelt op de een of andere manier als een auto die beter in balans is. De 3 voelt wat rommelig, minder volwassen.
Daar staat tegenover dat de 520i adequaat gemotoriseerd is maar niet veel meer dan dat. Hem langzaam noemen gaat te ver maar waar een 328i echt snel is (klinkt ook lekker, voor een vierpitter) moet je bij een 520i een stuk meer anticiperen. Invoegen in druk verkeer is in de 328i zo veel makkelijker, daar heb je elke dag lol van. Bovendien is de 5 gewoon een lomp zware auto (bijna 1800 kg) en dat merk je in het rijgedrag.
De extra ruimte die een 5 biedt heb ik niet echt nodig dus rationeel gezien is een lekker aangeklede 328i (die dan ook nog eens goedkoper is) de betere keuze...maar in de 520i voelde ik me meer thuis. Ideaal zou de 528i zijn maar die is zo belachelijk veel duurder (6 mille voor in essentie dezelfde motor met een andere turbo) dat het niet aan de orde is.
z4 bij de Tinq

The business end zoals ik het maar noem.....

"man is not truly one, but truly two,"
Toink schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:42:
[...]
Deze was van pas geleden toen ik de Z4 net gewassen had en ik met 25 graden de kap open maakte:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag ook weer de hele dag wezen toeren. Tank leeg, big smile!
Beide prachtige auto's om te zien! Ook heerlijk weer voor numr_petit schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:08:
wat zomerse pics
z4 bij de Tinq(enige pomp hier in de buurt waar je ron98 kan krijgen
)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook een mooie gevulde motorruimte, is toch waar alles gebeurd
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
[ Voor 15% gewijzigd door _eXistenZ_ op 27-05-2012 21:43 ]
Je schrijft dat een 528i 6 mille duurder is dan een 520i. Krijg je voor die 6 mille alleen meer power of zit daar ook nog wat zaken bij die je bij de 520 nog moet aanvinken?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Waarom precies een station dan? De 5-serie heeft 80 liter bagage ruimte meer maar je zegt dat dat niet nodig is. Waarom niet een sedan dan?Daniel schreef op zondag 27 mei 2012 @ 18:33:
Nee dit wordt mijn enige auto dus uit praktische overwegingen moet het een station zijn
Met welke uitvoering (Line) was het 3 model uitgerust? Ik heb dit weekend nog met een luxury line meegereden en ik vind dat het interieur van de 3 reeks er toch sterk is op vooruitgegaan. Die luxury line zag er zeker niet slecht uit vanbinnen. Ik weet wat mijn volgende touring wordt :-)Daniel schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:33:
Vrijdag uitgebreid proefgereden in een 520i Touring en een 328i sedan (Touring productie begint pas in september dus daar kan nog niet in gereden worden).
Uiteraard gaat de 5 reeks er misschien nog wat beter uitzien vanbinnen, maar daar betaal je ook echt voor :-)
[ Voor 3% gewijzigd door FragileM64 op 27-05-2012 23:15 ]
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Inderdaad een TS2 set van ESS (dus met laminova intercooler)._eXistenZ_ schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:41:
Hee, een compressor! Issie van ESS? Hoeveel PK levert het zaakje?
350 pk@1300kg (volgens opgaaf van ESS), dus ongeveer 270pk per ton. 430Nm koppel.
Ik wil 'm nog een keer op een dyno hebben, maar daarvoor wil ik eerst nog een beter uitlaatspruitstuk monteren (dezelfde ebay headers die jij ook hebt). Het standaard uitlaatspruitstuk krijgt nu namelijk 50% meer uitlaatgas te verduren als waar ie op ontworpen is (compressor loopt op 8 psi, dus ruim 0,5 bar overdruk)
Ik vind de touring(s) mooier, maar belangrijker nog, een sedan vind ik te onpraktisch. Ik hoef niet direct een verhuiswagen te hebben maar het is wel handig als ik af en toe wat hogere dingen kan vervoeren. In liters is een sedan vaak minstens gelijkwaardig qua ruimte maar door de kleinere laadopening en de geringe hoogte kun je het zelden benutten.brilsmurfffje schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:03:
[...]
Waarom precies een station dan? De 5-serie heeft 80 liter bagage ruimte meer maar je zegt dat dat niet nodig is. Waarom niet een sedan dan?
Luxury line ookFragileM64 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:11:
[...]
Met welke uitvoering (Line) was het 3 model uitgerust? Ik heb dit weekend nog met een luxury line meegereden en ik vind dat het interieur van de 3 reeks er toch sterk is op vooruitgegaan. Die luxury line zag er zeker niet slecht uit vanbinnen. Ik weet wat mijn volgende touring wordt :-)
Uiteraard gaat de 5 reeks er misschien nog wat beter uitzien vanbinnen, maar daar betaal je ook echt voor :-)
Het is verder niet bepaald een straf om in er in te rijden natuurlijk
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Dat is wel heel erg leuk spul.mr_petit schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:21:
[...]
Inderdaad een TS2 set van ESS (dus met laminova intercooler).
350 pk@1300kg (volgens opgaaf van ESS), dus ongeveer 270pk per ton. 430Nm koppel.
Ik wil 'm nog een keer op een dyno hebben, maar daarvoor wil ik eerst nog een beter uitlaatspruitstuk monteren (dezelfde ebay headers die jij ook hebt). Het standaard uitlaatspruitstuk krijgt nu namelijk 50% meer uitlaatgas te verduren als waar ie op ontworpen is (compressor loopt op 8 psi, dus ruim 0,5 bar overdruk)
Maar hebben jullie in de buurt geen BP ofzo? Die levert ook 98 voor zover ik weet.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hele mooi Z4.mr_petit schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:08:
wat zomerse pics
)
[afbeelding]
[afbeelding]
Mocht je overstappen op andere velgen neem dan even contact met me op.
Ziet er bekend uit. Dit is toch de Tinq vlakbij het ziekenhuis/dierenartsenpraktijk in M?mr_petit schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:08:
wat zomerse pics
)
[afbeelding]
[afbeelding]
Dikke bak, wat zijn de prestatiecijfers volgens ESS?
Staat 5 posts boven jeJottemJ schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:51:
[...]
Ziet er bekend uit. Dit is toch de Tinq vlakbij het ziekenhuis/dierenartsenpraktijk in M?
Dikke bak, wat zijn de prestatiecijfers volgens ESS?
Inderdaad een TS2 set van ESS (dus met laminova intercooler).
K to the KillaZ
Ja, de specs. Maar ik wil tijden zien!
En om niet alleen maar een hoop tekst hier neer te zetten, sluiten we af met een foto :-)
Blij Met Wilco
Van mijn ex-BMW 118d (gechipt van 136 naar 175pk) is op de 105000 km (2,5 jaar oud) de motor vervangen. Helemaal niets gehoord over een eventuele chiptuning of niet. Gewoon BMW fabrieksgargantie.zimbab schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:42:
[...]
Nogmaals.....er wordt hier niet gezegd dat het chippen zelf een probleem moet opleveren, maar áls je een "failure" in je aandrijflijn krijgt (om WAT voor reden dan ook) dan zal BMW niet zo snel garantie willen verlenen als blijkt dat de auto gechipped is.
En persoonlijk denk ik ook dat je verzekering bij Heinz eerst heel goed zal proberen aan te tonen dat het niet aan het chippen ligt voordat ze gaan uitkeren. Dus als het niet aan het chippen ligt dan krijg je van hun niks én van BMW ook niet. Of jij moet andere info hebben waaruit blijkt dat ze alle motorische mankementen vergoeden ongeacht de oorzaak.
En of je dat risico wilt lopen moet een ieder voor zich bepalen uiteraard. Ik persoonlijk zou het niet met een splinternieuwe auto doen, maar eerst 30k daar mee op de teller zetten ofzo (dat is in mijn geval een jaar).
Tandwiel op de krukas was versleten. Eerst zouden ze deze vervangen (zou een week duren). Maar BMW Nederland besloot er een andere motor in te zetten omdat de auto nog zo jong was.
Was wel een bekend euvel bij dit type blok begreep ik...
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
klopt ja
Da's lastig te zeggen. ESS claimt zelf dat 0-100 in 4,5 sec haalbaar moet zijn als je voldoende grip hebt.Dikke bak, wat zijn de prestatiecijfers volgens ESS?
Zelf heb ik met een 10hz gps afgelopen winter 4,9 sec geklokt (dus even snel als een z4m), maar dat was echt met een fluwelen voetje op het gaspedaal. Bij kou duidelijk te weinig grip (en wellicht slecht asfalt). De overige tijden die ik klokte had ik veel te veel wielspin, en dan zit je gelijk ver boven de 5 seconde. Maar op goed asfalt met wat betere temperatuur kan ik denk ik wel een halve seconde van die 4,9 afhalen. Wellicht met wat breder rubber achter.
Ik vraag me af of de dragstrip in drachten ook soort van open dagen heeft. Dat zou een goede plek zijn om wat metingen te doen.
Tussentijden 100-200 heb ik eigenlijk nooit gemeten.
Jij hebt toch al precies dezelfde velgen onder jouw z4 zitten?RonXP schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:45:
[...]
Mocht je overstappen op andere velgen neem dan even contact met me op.
(Niet dat ik ze wegdoe)
[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 29-05-2012 01:52 ]
Kost helaas wel een aardige duit om over te gaan naar sDrive35is, maar dan heb je standaard 340pk en een fantastische DKG bak.
Ik heb twee velgen beschadigd dus zoek nog een setje.mr_petit schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:50:
Jij hebt toch al precies dezelfde velgen onder jouw z4 zitten?
(Niet dat ik ze wegdoe)
Kun je eens kijken welke bandenmaat jij achter hebt zitten lijkt breder dan bij mij nl.

Lang weekend, dus klus weekend
Ik heb nu eindelijk een volledig functionele boardcomputer, dus kan nu eindelijk ook m'n gemiddelde verbruik zien en geschat bereik met de rest-tankinhoud. Beiden zijn nog wel wat pessimistisch, want ik zou op het moment 12,5l/100km verbruiken (in de praktijk ligt het gemiddeld op 9,5l/100km), maar dat is een kwestie van kalibreren.
Bovendien zitten nu voorin ook de Harman/Kardon woofertjes, dus nog meer laag in de auto
En elke keer heb ik het weer, als ik zo aan het klussen ben, krijg ik toch wel respect voor de manier waarop BMW de auto's bouwt. Het zit gewoon allemaal degelijk en logisch in elkaar. Aansluiten was op 1 draadje na eigenlijk alleen de terminals in de connectors drukken of draden aansluiten op een aansluitstrip. Het is alleen zo'n klote plek om te werken, op je rug in de voetenruimte...
En het volgende probleempje om op te lossen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=10I13th2YjQ]
Waarschijnlijk een hitteschild of beugel die lekker zit te rammelen... Het klinkt in ieder geval helemaal nergens naar

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Lijkt inderdaad erg op een muur(tje) of stenen paal.
[ Voor 60% gewijzigd door Jolly_Jumper op 29-05-2012 13:24 ]
Als het om stoeprandschade gaat..... dat heb ik ook rondomRonXP schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:16:
[...]
Ik heb twee velgen beschadigd dus zoek nog een setje.
Kun je eens kijken welke bandenmaat jij achter hebt zitten lijkt breder dan bij mij nl.

Maat voor is 225; achter is 255 (is ook standaard voor de 3.0i)
nieuwe bumper, wat spuiten en opgelost... verzekering betaald?Kecin schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:50:
Niet mijn schuld, iemand besloot ertegen aan te rijden.
of is het een doorrijder ?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Op ebay gekocht ter vervanging van de handmatige control. Knopjes! Lichtjes!
Als het goed is kan het 1 op 1 overgezet worden.. morgen maar even knutselen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Vanavond toch nog wat wezen testen met racechrono en een 10Hz gps muisje (qstarz 818xt)JottemJ schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:15:
[...]
Maar ik wil tijden zien!0-100 en tussenacceleratietijden.
0-100 kom ik ook vanavond toch niet onder de 5 seconde (5,2). Erg lastig het gas goed te doseren in de 1. Kennelijk is dat stukje asfalt waar ik steeds test niet zo goed. En het is moordend voor je koppeling

80-120 is heel duidelijk (geen gripproblemen).
in de 2 overschakelend naar 3 (bij ongeveer 105km/u): 3,2 seconde
In de 3: 3,5 seconde.
Let wel dat ik door de 80km/u start heen accelereer.
Net nog ff gekeken, de snelste die ik kon vinden was 3,65sec met een 5Hz gps muisje, dat is dan wel dr doorheen accelererend, waarschijnlijk van 3 naar 4.
[ Voor 46% gewijzigd door 4x2 op 29-05-2012 22:29 ]
leeg

Kan inderdaad 1 op 1 overgezet worden, alleen werkt dan de luchtstroom-keuze (linker drie knoppen) niet helemaal juist meer.AlterMann schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:08:
[afbeelding]
Dan is dat geen standaard 1602. Als je 3,65 van 80-120 haalt, dan zit je ook binnen de 6 sec op de 1004x2 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:28:
een halve seconde sneller dan een 1602 op gas,
Het opgegeven vermogen van ESS klopt wel redelijk kijkende naar de prestaties; hij is net zo snel (zo niet sneller) als een z4m coupé. Ook boven de 200kph (en daar heeft de coupé een duidelijk aerodynamisch voordeel). En die heeft dus 343 pk.
0-100 was iets langzamer, 6,5 sec ofzo, turbo kwam pas halverwege de 2 goed op gang.
Als ie (ooit) weer af is moet ie weer iets sneller zijn.
leeg
Ik vind juist die neus geweldig, hoe dat stukje koplamp doorloopt naar de nieren enzo.brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:26:
Ik zag vanmiddag een nieuwe 3-serie rijden, maar man man wat hebben ze met die voorkant gedaanalsof het platgeslagen is, achterkant is wel sexy net als de binnenkant

Prachtig toch?
Juist de achterkant vind ik weer vrij standaard en niet echt bijzonder...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Je hebt dan waarschijnlijk toch wat meer vermogen. Wat is je inlaatdruk?
(overigens klok ik op je youtube filmpjes eerder 4,6 seconde

Maar je kan die motor idd in principe opvoeren tot 1350pk... Je hebt alleen een turbo met een druk van 10 bar oid nodig. Dat konden ze 30 jaar geleden al
[ Voor 45% gewijzigd door mr_petit op 30-05-2012 07:04 ]
Weet je zeker of dat zomaar kan?AlterMann schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:08:
[afbeelding]
Ik heb trouwens nog wat E46 spul liggen.. iemand toevallig wat nodig?

Facts don't care about your feelings
Zijn dat blinkers voor een compact?
Ik snap wel wat je bedoelt. Volgens mij is dat gedeeltelijk voor de overlevingskansen van een voetganger bij een aanrijding. Je ziet dat ook een beetje bij de F10 en F20. Ben er niet kapot van; maar echt lelijk is het niet.brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:26:
Ik zag vanmiddag een nieuwe 3-serie rijden, maar man man wat hebben ze met die voorkant gedaanalsof het platgeslagen is, achterkant is wel sexy net als de binnenkant
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Stond op 1 bar, het ding heeft ook op de testbank gestaan, vandaar dat ik het vermogen weet.mr_petit schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:02:
Je hebt dan waarschijnlijk toch wat meer vermogen. Wat is je inlaatdruk?
(overigens klok ik op je youtube filmpjes eerder 4,6 seconde)
Koppel dat aan een korte overbrenging en je komt een heel eind.
En op de youtube filmpjes waar het op te zien is slipt de koppeling als de tering
Het ding was gewoon serieus snel, hij kwam alleen niet van zn plek af vanuit stilstand.
De F1 reed trouwens op iets van 6-7 bar in de kwalificatie
[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 30-05-2012 09:41 ]
leeg
Omdat bij lampjes beide vervangen horen te worden?Nitai schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:31:
Raar, gisteren deed m'n linkerknipperlicht voor het niet meer. Even langs de dealer om het te laten vervangen, is hij vandaag weer stuk! Hoe kan dat nou zo snel...?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat weet ik, maar het is weer dezelfde die stuk is.Touchdomex schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:31:
[...]
Omdat bij lampjes beide vervangen horen te worden?
Hmmm ok, klinkt logisch, zal het iig noemen bij dealer.EvaluationCopy schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:34:
Dan zit er niet goed in de spanning die het lampje krijgt lijkt me.
je gaat balen...AlterMann schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:08:
[afbeelding]
je moet ook de motortjes inbouwen, en je luchtverstelling gaat niet meer werken, bij de handbediende airco werkt dit op 1 klep met een motortje, bij de clima zit dat met een bak met allerlei tandwieltjes en verschillende klepjes, als je het zo inbouwt neemt je luchtverstelling allemaal rare standen aan en kun je er geen pijl meer op trekken waar je lucht uit gaat krijgen..
Lijkt me raar als 2 keer het lampje aan dezelfde kant kapot gaat, maar andere niet... Lampjes, zeker knipperlichten, kunnen zonder problemen 14 volt verwerken, een spanning waarbij andere zaken al veel meer problemen gaan geven.EvaluationCopy schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:34:
Dan zit er niet goed in de spanning die het lampje krijgt lijkt me.
@Nitai
Vraag even of te kunnen nagaan of je niet een draadbreukje hebt... Lijkt me namelijk waarschijnlijker dan dat je boordspanning te hoog zou zijn.
Zie ook hier: http://bmwfans.info/parts...tomatic_air_conditioning/Reloader schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:37:
[...]
je gaat balen...
je moet ook de motortjes inbouwen, en je luchtverstelling gaat niet meer werken, bij de handbediende airco werkt dit op 1 klep met een motortje, bij de clima zit dat met een bak met allerlei tandwieltjes en verschillende klepjes, als je het zo inbouwt neemt je luchtverstelling allemaal rare standen aan en kun je er geen pijl meer op trekken waar je lucht uit gaat krijgen..
dot.blaat
Reloader schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:37:
[...]
je gaat balen...
sorry man, ik hoop dat je niet teveel betaald hebt voor t bedieningspaneel?
Draadje naar het lampje toe whatever, dat bedoelde ik. Ik kwam bij natuurkunde nooit verder dan 'spanning', sorrydeepbass909 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:01:
[...]
Lijkt me raar als 2 keer het lampje aan dezelfde kant kapot gaat, maar andere niet... Lampjes, zeker knipperlichten, kunnen zonder problemen 14 volt verwerken, een spanning waarbij andere zaken al veel meer problemen gaan geven.
@Nitai
Vraag even of te kunnen nagaan of je niet een draadbreukje hebt... Lijkt me namelijk waarschijnlijker dan dat je boordspanning te hoog zou zijn.
Ziet er een stuk volwassener uit dan de vorige versie.deepbass909 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:59:
[...]
Ik vind juist die neus geweldig, hoe dat stukje koplamp doorloopt naar de nieren enzo.
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtig toch?![]()
Juist de achterkant vind ik weer vrij standaard en niet echt bijzonder...
[afbeelding]
Ik wil hem heel graag hebben!!!
De mooiste in zijn segment, by far!
Ik heb dat ooit ook laten doen (van manueel naar auto-airco) en dat is nogal een werk hoor.
Twee foto's ter impressie:

Naast het paneeltje dien je bij de BMW dealer een ombouwsetje te kopen (onderdeelnummer 64 50 0 029 507, circa 200 euro). Wel een mooie upgrade trouwens, ik vond het elke euro waard.
Mocht je meer info willen, ik heb nog wel een document met ombouw-instructies. Deze kan ik je wel mailen, PM me maar
[ Voor 12% gewijzigd door Rebunted op 30-05-2012 17:19 ]
Valt wel mee toch? bij die snelheden zou je het direct aan de toerenteller moeten zien als je koppeling slipt, en die loopt heel normaal.4x2 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:41:
[...]
En op de youtube filmpjes waar het op te zien is slipt de koppeling als de tering
Met slippende koppeling lijkt het net alsof je een cvt hebt.
Die bakjes en koplampen kunnen zo op de rode unit van mij denk ik, mijn rubbers missen rond die koplampen, de linker mist een weerhaakje ofzo (kan altijd beetje bewegen, druk ik er altijd weer in) en de kleppen van het onderste bakje is bekrast. (die kleine / losse)
Is jouw gear netter? SMS nu naar 0800-dikke-bimmers en win een Fiat!
/edit
Vloermat bestuurder wil ik ook wel hebben eventueel
[ Voor 11% gewijzigd door _eXistenZ_ op 30-05-2012 17:45 ]
Je hebt gelijk, bij die filmpjes draait ie op 0,4 bar, toen zat de turbo er net 2 dagen op.mr_petit schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:38:
[...]
Valt wel mee toch? bij die snelheden zou je het direct aan de toerenteller moeten zien als je koppeling slipt, en die loopt heel normaal.
Met slippende koppeling lijkt het net alsof je een cvt hebt.
Zal ik die met slippende koppeling wel niet online gezet hebben.
leeg
Je kan vinden van de 1 wat je wil, maar de rijeigenschappen was ik het meest van onder de indruk. Hij rijdt zo sportief en tegelijkertijd comfortabel...418O2 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:38:
Alle nieuwe BMW's zijn wel autos die in het echt mooier overkomen dan op foto. De 1 vond ik niet om aan te gluren op foto's, maar in het echt is het wel mooi.
Wat dat betreft ben ik het totaal oneens met Autoweek, die suggereerde dat het niet geweldig reed en ze vergeleken het met een Golf... Belachelijke vergelijking mijns inziens, aangezien ik beide heb gereden.
Auto's als de A3 redden het ook gewoon bij lange na niet om met rijeigenschappen bij de nieuwe 1 serie. Dat is ook logisch, gezien de verhoudingen.
Heb zelf de nieuwe 1 ook gereden en voor zon auto rijdt hij echt heel goed natuurlijk.

Ik heb gisteren ook de eerste wat langere rit met auto gemaakt sinds de boordcomputer volledig is aangesloten. Ik heb me vooral kostelijk vermaakt om de voorspelde reikwijdte op de tank. Die begon met 320km (terwijl de tank nog 3/4 vol zat

Volgens de boordcomputer rij ik nu 12,9l/100km (nog geen 1:8

Belt hij net: Ja de chauffeur is onderweg en staat vanmiddag voor je deur.
Ik: "Ja ik ben niet thuis en kan niet weg"
Hij "Maar ik zou bellen voor een afspraak"
Ik "Ja dat klopt, maar nu maak je geen afspraak, je meldt het me en ik kan niet naar huis".
zucht.
Nr2 komt zaterdag
Ga waarschijnlijk weer importeren uit Deutschland, net als de vorige keer, maar wil niet 300km heen en terug rijden om tot de conclusie te komen dat ik net zo goed niet had kunnen gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door k0ewl op 31-05-2012 11:34 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
wat een beest hem de F11 M550d, koning der stations
[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 31-05-2012 13:47 ]
Thnx deepbass909, dat bleek inderdaad hier het geval. Het is nu gefixt!deepbass909 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:01:
[...]
Lijkt me raar als 2 keer het lampje aan dezelfde kant kapot gaat, maar andere niet... Lampjes, zeker knipperlichten, kunnen zonder problemen 14 volt verwerken, een spanning waarbij andere zaken al veel meer problemen gaan geven.
@Nitai
Ga zo een deal sluiten over een E91 325i... spannend!!!
Edit: crosspost! Auto gekocht!

[ Voor 65% gewijzigd door k0ewl op 01-06-2012 13:22 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Ik heb ook geen verstand van de e9x verder, dus ik kan je niet helpen maar ik wil hem op Texel wel even van dichtbij bekijken..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Dat zal helaas niet gaan. Het is een duitser en ik ga hem pas donderdag ophalen. Dan nog het hele gedoe met de BPM etc. Dus dat gaat nog wel even duren.DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:26:
Jammer dat het geen facelift is, maar verder ziet ie er goed uit hoor
Ik heb ook geen verstand van de e9x verder, dus ik kan je niet helpen maar ik wil hem op Texel wel even van dichtbij bekijken..
En daarnaast slokt deze al wel genoeg spaarcentjes op, de facelift kan ik echt niet betalen. Stond bij de dealer en daar stond een pre-facelift voor 24000 euro. Dat vond ik echt teveel.
[ Voor 16% gewijzigd door k0ewl op 01-06-2012 13:46 ]
Overigens mooie kar! Zo te zien zitten er genoeg opties op. Ook mooi half ledere sportstoelen en idrive prof. Alleen nog een sportstuurtje zou het afmaken.
Er is trouwens een leuk forum voor de E90 en sinds kort ook de F30. Hier kun je veel info vinden.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
had hij die niet verkocht?SYQ schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:17:
@femme was je toevallig zaterdag in Enschede?Zag een auto wat sprekend op de jouwe leek, alpina blauw met alpina velgen
Was het mijn zes? Die heb ik zaterdag wel uitgeleend in ruil voor een auto met trekhaak. De persoon aan wie ik heb uitgeleend komt wel eens in Enschede. De kleur is overigens niet Alpina-blauw maar Onyx-blauw van BMW Individual. De Alpinablauwe B10 heb ik ruim een jaar geleden verkocht.SYQ schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:17:
@femme was je toevallig zaterdag in Enschede?Zag een auto wat sprekend op de jouwe leek, alpina blauw met alpina velgen
Ik woon vlakbij in Enschede, mag ik hem ook lenen?Femme schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:24:
[...]
Was het mijn zes? Die heb ik zaterdag wel uitgeleend in ruil voor een auto met trekhaak. De persoon aan wie ik heb uitgeleend komt wel eens in Enschede. De kleur is overigens niet Alpina-blauw maar Onyx-blauw van BMW Individual. De Alpinablauwe B10 heb ik ruim een jaar geleden verkocht.
Dacht btw dat ik jouw auto nog zag op een foto op FB tezamen met een 7er (van Heuving).
Dan denk ik dat het mijn auto is geweest. Ik had 'm uitgeleend en gezegd dat hij er maar wat leuks mee moest doen. Hij zei na afloop dat ie alleen een ijsje was gaan halen en naar de supermarkt was geweest, maar ik vond het gereden aantal kilometers en de grote toename van het gemiddelde verbruik nogal onverklaarbaar. Blijkbaar kwam het ijsje uit Enschede ipv omgeving ZutphenSYQ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:07:
Yup was de 6, dat je de B10 al had weg gedaan wist ik al. En de wielen waren echt huge, dus geen imitatie alpina vandaar dat ik dacht even hier vragen
Dit topic is gesloten.