Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.629 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zal eerder naar een 320i neigen dan een basis 520i (High Executive klinkt bijzonder maar is eigenlijk een excuuspakket om features aan een BMW toe te voegen die er standaard op zouden moeten zitten). Ik vind de nieuwe 5 ook geen bijzonder fraaie auto, vooral omdat het design niet flowed. Het eerste wat ik doe is de lijn van de grille naar de bovenkant van de koplampen volgen. Die buigt aan het eind van de koplampen naar beneden af in het luchtledige en pakt nergens meer op. Bij de meeste BMW's buigt hij omhoog en pakt het elders in de flanken weer op of wordt de aandacht vanaf de nieren direct via een lijn over de motorkap naar achteren getrokken. De doodlopende lijn van de koplampen irriteert me mateloos bij de F10.

Wat er mis is met het design van de F10

Het interieur van de F10 is wel mooier dan van de 3-serie maar het is de vraag wat daar van overblijft zonder leren bekleding. Ruimte zou mij niet interesseren. Als je toch niet kunt doorrijden heb ik liever goede audio en leuke gadgets om je mee te vermaken.

Active cruise control is ideaal in omstandigheden met druk verkeer wanneer je niet van rijstrook kunt of wil wisselen. Het is dan een kwestie van aanhaken op je voorligger en de radar het werk laten doen. Bij het wisselen van rijstrook moet je er rekening mee houden dat dit erg vroeg moet gebeuren omdat het systeem anders ongewenst gaat remmen. De versie in mijn 6 doet dat in ieder geval wel. Korter dan twee seconden op je voorligger rijden mag niet. In de praktijk houdt men in druk verkeer veel minder afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Allereerst: het wordt een beetje meningen opsommen, terwijl alleen je eigen mening telt. Als de 5 serie je aanspreekt, gewoon doen, heerlijke auto!

Dan mijn mening en ervaringen:

Ik vind de 5 serie zelf te groot/lomp, rijd liever in een compactere en lichtere auto. Kale 5 serie met viercilinder lijkt me sowieso niks (misschien een verouderd stigma maar in mijn ogen hoort in een 5 serie toch echt een zescilinder).

Ik heb zelf van de F10 en F30 alleen ervaring met de 535i. Het is een erg snelle auto maar ik vind hem toch niet echt snel aanvoelen, puur op gevoel dus. Mogelijk dat de 520i dan zelfs traag aanvoelt?

Verder houdt de actieve tempomat veels te veel afstand. Je kunt het instellen, maar zelfs de kortste afstand is langer dan wat je normaal aan zou houden. Wel makkelijk en heel veilig, maar ik vind het niet prettig rijden, dus die optie kun je achterwege laten.

Al met al zou ik gaan voor de 328i. Gefeliciteerd trouwens, geweldig dat je uberhaupt de mogelijkheid hebt om zulke auto's nieuw uit te zoeken, voorlopig nog een droom voor mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door dj_raoul op 09-05-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:32:
Ik zal eerder naar een 320i neigen dan een basis 520i (High Executive klinkt bijzonder maar is eigenlijk een excuuspakket om features aan een BMW toe te voegen die er standaard op zouden moeten zitten).
Mwoh, voor sommige dingen geldt dat (voor 50k basisprijs mag xenon wel standaard zijn zou je zeggen, en een dimmende binnenspiegel ook) maar ik vind leer of de Navi Pro niet bepaald dingen die standaard zouden moeten zijn. Verder vergelijk ik natuurlijk vooral ook met mijn huidige auto('s): met goede stoelen, xenon-verlichting, een top-audio en een normaal navigatiesysteem ben ik al snel tevreden :)
Het interieur van de F10 is wel mooier dan van de 3-serie maar het is de vraag wat daar van overblijft zonder leren bekleding. Ruimte zou mij niet interesseren. Als je toch niet kunt doorrijden heb ik liever goede audio en leuke gadgets om je mee te vermaken.
op de HE F10 is leer standaard dus dat offer hoef je niet te brengen. Op een 3 moet je het wel altijd bijbestellen, kost 2k maar zou evt. achteraf kunnen.

Op dit moment neig ik toch het meest naar een 328i met een beperkte selectie goodies maar ik ga toch ook maar even in de 5 rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik zal eerder naar een 320i neigen dan een basis 520i (High Executive klinkt bijzonder maar is eigenlijk een excuuspakket om features aan een BMW toe te voegen die er standaard op zouden moeten zitten). Ik vind de nieuwe 5 ook geen bijzonder fraaie auto, vooral omdat het design niet flowed. Het eerste wat ik doe is de lijn van de grille naar de bovenkant van de koplampen volgen. Die buigt aan het eind van de koplampen naar beneden af in het luchtledige en pakt nergens meer op. Bij de meeste BMW's buigt hij omhoog en pakt het elders in de flanken weer op of wordt de aandacht vanaf de nieren direct via een lijn over de motorkap naar achteren getrokken. De doodlopende lijn van de koplampen irriteert me mateloos bij de F10.

[afbeelding]
uhm die getekende lijn klopt alleen onder deze hoek, als je recht voor de auto staat is tie anders en vanaf de zijkant ook toch?

Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Sorry hoor ik weet niet wat jou standaard is voor ok/ goed / mooi, maar de nieuwe 5 geen fraaie auto vinden dat komt mij over als Jeremy die zegt dat de een Ferrari saai is omdat een Lamborgini, op bepaalde puntjes/details beter is...

//ja ik weet dat je een 6 rijd...

//2 tweakers hebben altijd wat te zeuren over ene detail dat op een ander beter is en verliezen dan het grote plaatje uit het oog..

[ Voor 26% gewijzigd door Yalopa op 09-05-2012 23:42 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fyc44b5pkz.jpg

De 6 Grand Coupe, wat een prachtbak!

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
Achterdeuren moeten weg en de voorportieren wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Zucht, nu lijken de 3,5 en 6 al erg op elkaar ;(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
dan heb je ongeveer een 6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:05
MadMarky schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:58:
[...]

Het zal me ook benieuwen. Tot nu toe heb ik de gouden regel dat er in Apeldoorn geen enkel autobedrijf te vertrouwen is. Misschien dat Klaassen de eerste uitzondering daarop wordt ;)
Auto gisteren opgehaald en ben zeer te spreken over Klaassen auto's. Al is het pas mijn eerste ervaring natuurlijk. Alle onderdelen laten zien die vervangen heeft en een uitleg erbij waarom wat en hoe!

Er was o.a. iets mis met de dynamo en die heeft die laten reviseren i.p.v. zomaar te vervangen voor een nieuwe. _/-\o_

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024

[afbeelding]

Ben het met al je punten eens, behalve over je lijn verhaaltje. Ik vind die 5 serie prachtig

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Daniel schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:17:
[...]

Op dit moment neig ik toch het meest naar een 328i met een beperkte selectie goodies maar ik ga toch ook maar even in de 5 rijden :)
Zou ook mjin keuze zijn. Heb er een rondje mee gereden door Zandvoort/Bloemendaal, heerlijke wagen, fantastische motor (ondanks de "slechts" 4 cylinders). Rij zelf sinds kort een 320dA EDE F30 en heb ook wel enige ervaring met de F10 530dA (daar reed mijn manager mee, en die leende ik nog wel eens).

De F30 is een stuk volwassener dan zijn voorganger en voor mij (type "yup") echt auto genoeg. De 5 vind ik persoonlijk wat afstandelijker, de ruimte voldoet makkelijk in de 3 en de wendbaarheid (op alle vlakken: grootte, stuurgevoel, snelheid) tov de 5 zou voor mij in deze situatie de doorslag geven. Tenzij je wekelijks honderden kilometers op de autobahn doorbrengt, maar dan had je vast een diesel gekozen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Morpheusk schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:40:
[...]

Auto gisteren opgehaald en ben zeer te spreken over Klaassen auto's. Al is het pas mijn eerste ervaring natuurlijk. Alle onderdelen laten zien die vervangen heeft en een uitleg erbij waarom wat en hoe!

Er was o.a. iets mis met de dynamo en die heeft die laten reviseren i.p.v. zomaar te vervangen voor een nieuwe. _/-\o_
Yep klaassen is hier ook de hofleverancier. Prima garage en laat mijn auto daar zonder problemen achter.

Die naam die Apeldoorn heeft is ook schromelijk overdreven, er zitten hier heel veel handelaars, dus dan heb je ook wat meer kans dat je een keer een mafkees treft. Ik heb nog nooit een 2dehands autohandelaar vertrouwd maakt niet uit waar. :-P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 09:38

BrZ

misterdoom schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:52:
Geen idee hoe het zit met parkeren maar hou rekening dat een 5 soms wel echt groot is om te parkeren.
Ik ken iemand die een E39 stationwagen had (530d) en voor z'n nieuwe wagen een full option E91 (335d) heeft genomen omdat hij het vaak moeilijk vond een parkeer plek te vinden waar z'n 5 inpaste. Nu met de 3, die een stuk kleiner is, kan hij zich makkelijker parkeren en gaat nog steeds vooruit als een kanon.

Ik zou persoonlijk voor de 328i gaan. Je kan er rustig mee touren maar als het moet heb je ook wel de extra power t.o.v. de 520i.
Liever wat meer power en minder nutteloze opties :+
Stuk kleiner? Een E91 is breder dan een E39. De E39 is uiteraard wel een stukje lang, maar daar merk je alleen met fileparkeren iets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
BrZ schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:22:
[...]

Stuk kleiner? Een E91 is breder dan een E39. De E39 is uiteraard wel een stukje lang, maar daar merk je alleen met fileparkeren iets van.
Je moet dan ook de E91 vergelijken met een E61. Hij moest sowieso een andere auto (zelfstandige) en aangezien hij nu al vaak problemen met het parkeren had (fileparkeren dus) wou hij een E91 omdat deze toch een stuk kleiner is dan de E61.

E61: Lengte: 4,856 mm / Breedte: 1,847 mm

E91: Lengte: 4,526 mm / Breedte: 1,816 mm

Dat is wel een redelijk verschil bij het fileparkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:37:
Zucht, nu lijken de 3,5 en 6 al erg op elkaar ;(
Een ander Duits merk laat duidelijk zien dat gelijkende modellen niet slecht zijn voor de verkoop ;)

Vind die Grand Coupe ook wel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:46

Tomatoman

Fulltime prutser

Verbal Kint schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:57:
[...]

De F30 is een stuk volwassener dan zijn voorganger en voor mij (type "yup") echt auto genoeg. De 5 vind ik persoonlijk wat afstandelijker, de ruimte voldoet makkelijk in de 3 en de wendbaarheid (op alle vlakken: grootte, stuurgevoel, snelheid) tov de 5 zou voor mij in deze situatie de doorslag geven. Tenzij je wekelijks honderden kilometers op de autobahn doorbrengt, maar dan had je vast een diesel gekozen.
Ik ken de E91, niet de F30. Dat vind ik een nogal kleine auto, met veel te weinig ruimte op de achterbank. Ook de bagageruimte vind ik erg klein. De F30 mag dan een centimeter of 10 langer zijn, daardoor wordt het ongetwijfeld niet opeens een ruime auto. Nu moet ik daarbij wel vermelden dat ik een gezin heb met twee kleine kinderen én inmiddels gewend ben aan ruime auto's, waardoor mijn ruimtebehoefte heel anders is dan die van een alleenstaande bij wie de afgeragde studentenbak nog vers in het geheugen ligt. En ik rijd inderdaad geregeld vele honderden kilometers per week.

Dat gezegd hebbende: ik vind de F30 wel een prachtige verschijning d:)b

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:43:
[...]

Een ander Duits merk laat duidelijk zien dat gelijkende modellen niet slecht zijn voor de verkoop ;)
Verkoop interesseert me helemaal niets :') ik wil mooie BMW's zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik vind een 520d juist helemaal niet traag. Voor mijn gevoel heeft de 4-cilinder zijn koppel redelijk snel voorhanden. Die waar ik in gereden heb (2 stuks) hadden allebei iets meer dan 200pk en toch nog voor mijn gevoel een bak koppel.

Ik zou dus zeker als je een 5 serie wilt (diesel) in een 520 en een 525(6 cilinder) rijden. Het zijn namelijk 2 verschillende auto's met andere eigenschappen; sommige vinden de 4 cilinder vervelend (Maar die mensen die ik dat heb horen zeggen zijn vaak type wijsneus / patser want meer cilinders is per definitie beter) maar ik vind dat hij genoeg koppel en vermogen voor handen heeft. Ik vond de 525d wel iets rustiger rijden.

Heb ook in een 520d met handbak gereden. BMW en handbak is not my cup of tea. Vind het over het algemeen de vervelendste handbakken van de sub-premium brands.

Wel vind ik, net zoals Femme, dat de lijnen / contouren niet echt matchen. Maar je moet als je naar de auto kijkt dat los zien van het geheel, anders ga je er inderdaad aan irriteren.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 13-05-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
BMW komt nu ook met een 114i, met een volledig geknepen down-size blok. Ben benieuwd hoe dat rijdt. Ik heb een hekel aan geknepen blokken. Bij de grotere modellen (zoals de x20i en x28i) zijn er nog echt verschillen die het vermogen verklaren. Ik heb het vermoeden dat bij de 114i er echt maatregelen zijn genomen om het vermogen te knijpen, dan kan niet fijn zijn.

Bron: http://www.autoblog.nl/bmw-114i-goedkoopste-1-serie-ever

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 13-05-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Woei, het nieuwe lease-kanon :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

BMW moet een afweging maken tussen een premium merk te zijn, en dus verkopen tegen hogere prijzen, of mee te willen concureren met de rest...

Blijkbaar hebben ze het 2de gekozen. Heb je een bron overigens (niet dat ik je niet geloof, ik wil gewoon meer info)

Ook wordt CO2 meer en meer belast...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

De 114i is wel weer interessant voor de leasemarkt. De rijders die nu in een nette Golf rijden of een wat dikkere Polo kunnen wel eens overstappen.

Je rijdt dan wel een BMW.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Snake schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:10:
BMW moet een afweging maken tussen een premium merk te zijn, en dus verkopen tegen hogere prijzen, of mee te willen concureren met de rest...

Blijkbaar hebben ze het 2de gekozen. Heb je een bron overigens (niet dat ik je niet geloof, ik wil gewoon meer info)

Ook wordt CO2 meer en meer belast...
BMW heeft volgens mij ook weinig keus. Ze moeten wel de grote markt bedienen om de nichemarkt te kunnen bedienen aangezien de grote winsten bij de grote markt (3-serie) zitten. Ik denk dat een grote autofabrikant in tijden als deze niet kan overleven met enkel 6 en 7-series gezien de benzineprijzen en economische toestand van Europa. Natuurlijk zijn er altijd klanten voor dergelijke auto's maar in dat segment heeft BMW te veel concurrentie. Of ze zouden kleiner moeten worden.

Geen van de twee is een betere keuze dan de keuze die ze nu gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
CycloneX schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:13:
De 114i is wel weer interessant voor de leasemarkt. De rijders die nu in een nette Golf rijden of een wat dikkere Polo kunnen wel eens overstappen.

Je rijdt dan wel een BMW.
"Je rijdt dan wel een BMW": tja, en wat voor een... En dan heb ik het nog niet eens per se over 'rijervaring' of 'freude am fahren', maar meer over interieurkwaliteit, opties/comfort in de auto, etc.

Zo'n 114i is natuurlijk echt een budget-modelletje, waar standaard zeg maar helemaal niets op zit. Dan kun je je afvragen wat dat nog temaken heeft met 'premium'. Naar mijn mening bar weinig, gewoon de zoveelste massa-lease-slet met plastic dashboard en rammelend handschoenenvakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De audi A1 is anders ook wel een succes, dus een idiote gedachte is het niet. Bovendien is dat een leuk autootje. Dat het geen A6 is weten we ook, maar niet iedereen is op zoek een grote auto.

[ Voor 42% gewijzigd door Yalopa op 13-05-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Of het een succes wordt of niet is niet zijn punt, het gaat er om dat het niet het echte BMW-gevoel is maar een slap aftreksel, maarja het zal zeker goed verkopen omdat iedereen nu "BMW" kan leasen :')

Vanuit BMW zelf gezien dus slim, zo boren ze een lekkere grote afzetmarkt aan (leasers)

[ Voor 18% gewijzigd door _eXistenZ_ op 13-05-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ah het BMW gevoel, wat is dat dan, en vanaf waneer hoor je er dan echt bij? Als ik soms lees wat er allemaal omschreven wordt als BMW onwaardig...

116: wannabees
316: idem
alles onder de 320 basismodelletjes
ouder dan 8 jaar: sjonies die ook een bmw hebben
lease rijders, ignorant volk
Het is ook al bon-ton om de nieuwe 5 "geen fraaie auto" te noemen
en dus nu een 114 een slap aftreksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik kan me wel vinden in de stelling van _eXistenZ_.

Hierboven wordt het een beetje extreem omschreven, maar laten we eerlijk zijn; zitten er echte autoliefhebbers in A1's, 1-series, Aygo's, etc? Naar mijn idee niet. Men koopt of leased maar wat om goedkoop uit te zijn en probeert daarbij toch nog een beetje status aan te meten (met bijv. een BMW), maar verder vindt er totaal geen 'liefde' meer plaats.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
TommyGun schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:05:

Hierboven wordt het een beetje extreem omschreven, maar laten we eerlijk zijn; zitten er echte autoliefhebbers in A1's, 1-series, Aygo's, etc? Naar mijn idee niet. Men koopt of leased maar wat om goedkoop uit te zijn en probeert daarbij toch nog een beetje status aan te meten (met bijv. een BMW), maar verder vindt er totaal geen 'liefde' meer plaats.
Dus het is niet mogelijk om een a1/1-serie te kiezen omdat je liefhebber bent van dat merk, maar je leasebudget simpelweg niet hoog genoeg is? Of omdat je de bijtelling niet kan ophoesten?

Ik durf het juist andersom te zeggen: de a1/1-serie rijders zijn de echte autoliefhebbers. Die kiezen namelijk voor een kale versie omdat ze per se die auto willen rijden. Als je geen liefhebber bent dan had je wel iets uitgekozen op laagste bijtelling (aygo ofzo zonder opties) als de bijtelling een probleem was. Of een full-options auto als het door je leasebudget komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Xanaroth op 13-05-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Hierboven wordt het een beetje extreem omschreven, maar laten we eerlijk zijn; zitten er echte autoliefhebbers in A1's, 1-series, Aygo's, etc? Naar mijn idee niet.
1 serie is totaal niet vergelijkbaar met boodschappenwagens als een A1 of Aygo.
Met een 120i/d heb je gewoon een heerlijk rijdende BMW volwaardige bak, als je dat niet vindt ben je volgens mij geen liefhebber van auto rijden maar van auto-status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Yalopa schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:56:
Ah het BMW gevoel, wat is dat dan, en vanaf waneer hoor je er dan echt bij? Als ik soms lees wat er allemaal omschreven wordt als BMW onwaardig...

amen

De meeste mensen zijn bang om hun priemiejum gevoel kwijt te raken nu het gepeupel ook BMW kan rijden...get it over with. Geknepen of niet...de 114i zou zomaar eens een verkoopknaller kunnen worden.

Wil je echt het BMW priemiejum gevoel...koop dan een X6 ofzo ;(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Spreek je uit ervaring of rij je geen BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:03
deadsy33 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:59:
[...]

amen

De meeste mensen zijn bang om hun priemiejum gevoel kwijt te raken nu het gepeupel ook BMW kan rijden...get it over with. Geknepen of niet...de 114i zou zomaar eens een verkoopknaller kunnen worden.

Wil je echt het BMW priemiejum gevoel...koop dan een X6 ofzo ;(
Hier in Tilburg rijdt het gepeupel al jaren voornamelijk juist BMW maar dat zal aan de stad liggen :P

(Hoewel ik gisteren bij de snackbar naast een sjonnie in een nieuwe Brabus CL stond, Mercedes moet je ook niet uitvlakken wat dat betreft)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02

Dus iemand die een 1-serie rijdt is per definitie geen autoliefhebber? Djee, dan moet ik me ook maar snel een nieuwere wagen gaan aanschaffen. Mag ik nog meedoen als ik een 316d heb, of ben ik dan ook weer te min?

Niet iedereen kan omwille van fiscale en budgettaire redenen een 330d gaan rijden. Maar ik apprecieer de rijstijl, de vinnigheid, het comfort en de sportiviteit die het merk BMW mij geeft... Dat dat merk bij de meeste mensen aangeschreven staat als: "amai die kerel rijdt met een BMW" is leuk meegenomen, en auto's zullen altijd een statussymbool blijven, maar voor mij blijft het primair om het rijplezier, en ik denk dat ik daar een goede partner in heb gevonden in BMW.

Ik ben toen ik een maandje mijn 116d F20 had eens gaan rijden met een Volvo V60, 2 liter nota bene, ik vond het maar niets, respons nihil. Stapte terug in mijn BMW en was weer superblij hoe vlot en soepel mijn wagen reageert op mijn bewegingen...

Ook al rijd ik maar een 116d met de afgeknepen 2L-motor, ik geniet ervan, en iedere keer als ik in mijn wagen stap, het sportstuur vastneem, het pookje zie schudden als ik de startknop induw en vlotter vertrek als iedereen aan de rode lichten, de directere respons van koppeling en gas voel, ben ik altijd superblij dat ik voor BMW heb gekozen...

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 13-05-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

HyperBart schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:02:
[...]

Dus iemand die een 1-serie rijdt is per definitie geen autoliefhebber? Djee, dan moet ik me ook maar snel een nieuwere wagen gaan aanschaffen. Mag ik nog meedoen als ik een 316d heb, of ben ik dan ook weer te min?

Niet iedereen kan omwille van fiscale en budgettaire redenen een 330d gaan rijden. Maar ik apprecieer de rijstijl, de vinnigheid, het comfort en de sportiviteit die het merk BMW mij geeft... Dat dat merk bij de meeste mensen aangeschreven staat als: "amai die kerel rijdt met een BMW" is leuk meegenomen, en auto's zullen altijd een statussymbool blijven, maar voor mij blijft het primair om het rijplezier, en ik denk dat ik daar een goede partner in heb gevonden in BMW.

Ook al rijd ik maar een 116d met de afgeknepen 2L-motor, ik geniet ervan, en iedere keer als ik in mijn wagen stap, het sportstuur vastneem, het pookje zie schudden als ik de startknop induw en vlotter vertrek als iedereen aan de rode lichten, de directere respons van koppeling en gas voel, ben ik altijd superblij dat ik voor BMW heb gekozen...
Amen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een 116d is dan ook nog een krachtiger keuze dan de 114i (15pk meer en hoger koppel).

Het is ook allemaal niet verschrikkelijk, maar het zijn stapjes terug die je overal ziet. Of je nou met voor of achterwiel aandrijving met 100pk de bocht accelereert maakt niet zoveel uit. Maar goed, bij Volvo leveren ze de XC70 uit met voorwielaandrijving en bij veel merken zie je (de laatste jatren) allemaal sport-uitvoeringen komen, waarbij alleen optisch de zaken zijn geregeld.

Blijkbaar is de (met alle respect) onderkant van een bepaalde klasse/type erg interessant.

Overigens bestaat natuurlijk nog altijd de kans dat de 114i op papier een lager vermogen heeft dan in werkelijkheid (zoals de 1.4tsi in de A4) om wel een marketing gat open te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat een ophef zeg over een nieuw instapmodel.
Het is nog steeds dezelfde auto maar met wat minder vermogen, like i care...

Wat ik wel apart vind is dat ze een 1.6 turbo hebben gebruikt, de 1.6 16v uit m'n Seat Ibiza had een vergelijkbaar vermogen en koppel maar dan ongeblazen. Waarom heeft BMW dan niet meteen voor een geblazen blok gekozen met een kleinere cylinderinhoud? Of vallen er dan helemaal mensen van hun stokje :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Yalopa schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:56:

Owyeah ik ben een sjonnie met mijn 320D uit 2003 :D
Sjonnie met een touring 8)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Wat een hokjesdenken weer 8)

Rij nu gewoon in een 2 liter dieselhok, could not care less.

Auto als status gebruiken is jammer. Wel leuk ... maar het moet toch rot voelen, zon 316i met een ///M sticker op de achterkant. Dan liever een liefhebber die z'n 316i goed verzorgt en hem netjes houdt. Niets sjonnie aan toch?

De nieuwe 114i zou best eens een hele leuke auto kunnen zijn voor bijv. vrouwen die toch het BMW gevoel willen maar niet meteen 200pk nodig hebben. Of de rustigere amsterdam-zuid cruisert. (what comes to mind)

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 13-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

_eXistenZ_ schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:36:
Spreek je uit ervaring of rij je geen BMW?
Ik denk niet dat BMW auto's maakt die je terug kan vinden in mijn avatar :P

Overigens is een 180Nm koppel @ 1100 rpm wel iets wat je in een instapper niet terug zal vinden. Een gemiddelde instapper van WV/Ford/Audi/etc moet het met minder doen. Desnoods knal je er een chip tegenaan mocht je 102 te weinig vinden

[ Voor 49% gewijzigd door vhal op 13-05-2012 17:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ach het is nog steeds RWD... pas als ze 3 cilinders en FWD auto's gaan maken mag je praten over schande. Maar dan nog, blijkbaar is er vraag naar. Als BMW daarmee genoeg winst maakt om weer mooie baanbrekende dikke wagens te maken dan moet dat maar :P Mij zul je er in ieder geval niet in zien rijden.

[ Voor 81% gewijzigd door YoshiBignose op 13-05-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat geneuzel van als je minder dan 150pk hebt ben je geen liefhebber is echt voor zolderkamer rukkertjes die zich heel wat vinden.als je een E30 315 rijdt ben je voor mij niet per se minder een mindere liefhebber dan met een E39 540i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:01:
Ach het is nog steeds RWD... pas als ze 3 cilinders en FWD auto's gaan maken mag je praten over schande. Maar dan nog, blijkbaar is er vraag naar.
Ben je nou serieus?

http://www.bmwblog.com/20...ont-wheel-drive-vehicles/
The 1 Series front-wheel drive models are based on the all-new front-wheel drive platform and will take advantage of BMW’s new three-cylinder 1.5 liter turbocharged petrol and diesel engines.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 13-05-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja wat wil je daar nou mee zeggen 8)7 ?? Dat is precies wat ik bedoel. Het lijkt ook altijd alsof er looks ingeleverd moeten worden als de zuiniger en goedkoper wordt... helaas helaas ;(
418O2 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:08:
Dat geneuzel van als je minder dan 150pk hebt ben je geen liefhebber is echt voor zolderkamer rukkertjes die zich heel wat vinden.als je een E30 315 rijdt ben je voor mij niet per se minder een mindere liefhebber dan met een E39 540i
Mwah als liefhebber moet je toch minstens wel weten wat voor motoren er bestaan. Een E30 315 bestaat bijv. niet :') (een E21 315 wel).

[ Voor 57% gewijzigd door YoshiBignose op 13-05-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
www.bmwheaven.com/database/show.php?id=134

Kan een foutje zijn. Maargoed, details

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 13-05-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Blijkbaar het E21 315 blok in een E30 geplaatst, want zo is ie nooit geleverd. Lekker cruisen met 75 pk, dat is pas traag. En dan janken mensen nu om een 114i :P maar goed die M10 was wel onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:17

mr_petit

opperprutser

YoshiBignose schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:01:
pas als ze 3 cilinders .. gaan maken mag je praten over schande.
Heb je wel eens goed naar een 3 cilinder geluisterd? En in gereden?
Klinkt een stuk beter dat een 4 cilinder imho. Een beetje als een schorre v6 (is ook niet zo gek).
Dus kom maar op: 3 cilinder, goede balansas (dat is wel noodzaak) en een paar leuke turbo's of compressors.....
Dan valt er ook heus wel vermogen uit te persen ;)

RWD of FWD is natuurlijk een keuze; maar als je een extreem goed onderstel als dat van de 1 serie -wat met 2 vingers in z'n neus 200+pk aankan- uitrust met een 100pk motortje, dan is er toch wel sprake van een product wat technisch uit balans is. Goed, ze hebben alleen dat platform als goedkoopste binnen het merk, en waarschijnlijk is het gebruik daarvan goedkoper dan een nieuw platform ontwikkelen.....
Maar je kan je bij dit soort lage vermogens wel gaan afvragen of een auto met fwd dan niet beter gaat rijden.
Echter zou ik liever zien dat ze dat sec binnen mini houden, en geen mini's met bmw badge en look gaan verkopen.

Een dergelijke insteek (dus zoals wat audi is voor een groot gedeelte met modellen als de a1) levert imho puur overbodige auto's op en vreet aan je identiteit als merk.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
mr_petit schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:52:
[...]

Klinkt een stuk beter dat een 4 cilinder imho. Een beetje als een schorre v6 (is ook niet zo gek).
Dus kom maar op: 3 cilinder, goede balansas (dat is wel noodzaak) en een paar leuke turbo's of compressors.....
Ford heeft nu een 1.0 turbo 3-cilinder met 125pk, die schijnt best leuk te lopen. Maar de 3-cilnders die ik ken konden mij niet bepaald bekoren; klonken als een trekker en teveel trillingen. Maar goed, als Ford het kan, moet BMW het in principe zelf nog beter kunnen.

Wat die 114i betreft, daar op afgeven omdat het geen BMW zou zijn is zo jammer :') Ik heb geen BMW maar de BMW's waar ik in gereden heb vond ik allemaal fenomenaal rijden en dat was niet om de motor maar om de combinatie RWD en onderstel (dat ik geen BMW rijd komt omdat ik ze te duur vind :P ). Zo'n 114i heeft diezelfde speciale combinatie waar je op elke rotonde en in elke bocht van kan genieten (plus de rust in het stuur, een heerlijkheid), daar heb je geen 170pk voor nodig. Goed, 102pk is wel kansloos weinig maar dat is geen reden om 'm dan maar als BMW af te serveren.
Maar BMW maakt dan ook geen auto's voor de fanboys en/of zelf uitgeroepen liefhebbers maar voor de massa, dat wetende laat zo'n 114i zich hier in NL prima verklaren (lease).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

_O-

onze Lexus/Prius heeft meer vermogen en meer cilinders..
Ik dacht altijd dat BMW aanhield dat alle auto's onder de 10 seconden naar de 100 moesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Toch leuk dat je met en kleiner budget ook Bmw kan rijden...of voelen wij ons niet meer zo elitair als er een 114i is?

Als Bmw alleen potente autos zou maken was het gauw afgelopen met het merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
[...]

Driepitters klinken best lekker. We hebben er twee gehad, een 107 als stadsautootje en een een Daytona 675 als tweewieler. Als je gas geeft gaan ze lekker ouderwets brommen, veel minder steriel dan een vier-in-lijn. En bij hogere toerentallen (>8000) dan zit er een lekkere snerp in, een beetje als een V4. Doortrekken richting de 14.000 rpm was echt feest op de Daytona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
[...]

RWD of FWD is natuurlijk een keuze; maar als je een extreem goed onderstel als dat van de 1 serie -wat met 2 vingers in z'n neus 200+pk aankan- uitrust met een 100pk motortje, dan is er toch wel sprake van een product wat technisch uit balans is. Goed, ze hebben alleen dat platform als goedkoopste binnen het merk, en waarschijnlijk is het gebruik daarvan goedkoper dan een nieuw platform ontwikkelen.....
Maar je kan je bij dit soort lage vermogens wel gaan afvragen of een auto met fwd dan niet beter gaat rijden.
Echter zou ik liever zien dat ze dat sec binnen mini houden, en geen mini's met bmw badge en look gaan verkopen.

Een dergelijke insteek (dus zoals wat audi is voor een groot gedeelte met modellen als de a1) levert imho puur overbodige auto's op en vreet aan je identiteit als merk.
Ja ik rij ook een Toyota iQ :P klinkt inderdaad wel leuk een 3-cilinder (trilt als een gek bij stationair enzo maar ja) maar vermogen is toch te beperkt. Misschien dat ze in de toekomst daar met wat turbo's ook wel wat uit kunnen persen maar wat is het nut?

Elitair is wat overdreven maar je verwacht toch gewoon een "luxe" auto bij een BMW. Ik snap niet dat mensen dat zo raar vinden??? Als ik een Breitling koop verwacht ik ook niet dat ze opeens voor €50 horloges gaan maken voor mensen zonder geld die toch met een Breitling willen lopen. JA er is vraag naar kleine goedkope auto's maar dan doen ze dat bijv. maar via Mini of een ander merk. Er is echt zat keuze op de automarkt tegenwoordig, waarom als BMW dan ook er tussen komen terwijl een BMW volgens mij stond voor luxe, sportief en klasse.

Ik rij nu als daily een iQ, nog wat beter dan de echte goedkope zooi (107, c1, aygo) maar nog steeds gevoelloos natuurlijk. Maar daar dient de auto ook helemaal niet voor en dat is ook niet de reden dat ik zoiets koop. De vraag is dan waarom iemand een kleine 3-cil FWD BMW zou willen kopen. Zuinig en goedkoop? Nope want we weten allemaal dat er wel een BMW-prijs aan gekoppeld zal worden. Wegligging etc. is dan niet eens meer van toepassing dus het enige waar je nog wat kan onderscheiden is afwerking van de auto en uiterlijk. Tja, in een iQ rij ik voor lul maar ik lach aan de pomp. Iemand in een A1 kan ik alleen maar uitlachen want je betaalt gewoon VEEL te veel voor weinig auto en dan kan je wel stoer gaan doen tegen je collega's met "ik rij een Audi" maar we weten allemaal dat het niets voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Een 114i heeft misschien "maar" 102pk maar dat zal nog wat pittiger zijn dan een 316i met ook rond de 100 pk (E36, E46).

BMW kennende zal er ook wel een "premium" prijs worden betaald voor een 114i.

Een 314i zou schandalig zijn maar een 114i, die toch een kleinere auto is, vind ik het wel bij passen. Ik ben er ook zeker van dat een 1 reeks met 102pk beter zal rijden dan een andere wagen met hetzelfde vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
YoshiBignose schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:53:
[...]

Elitair is wat overdreven maar je verwacht toch gewoon een "luxe" auto bij een BMW. Ik snap niet dat mensen dat zo raar vinden???
Dat is idd niet zo raar; BMW creëert doelbewust het halo-effect (want dat is de voornaamste reden voor alle speciale en dure modellen en uitvoeringen) :P

Mijn eerste BMW-vraag: ondanks de hoge prijs kijk ik toch met een schuin oog naar de 1-serie, die staat toch in mijn top-3 voor volgende leasebak. Ik zie dat je 'm kunt samenstellen met het 'M sportremsysteem', een optie van 650 Euro. Heeft iemand daar meer info over want op de BMW-site kan ik er verder niks over vinden.
Ik heb iets met remmen (die dingen vind ik belangrijker dan de motor) maar als het gewoon een marketing-gimmick is met gekleurde remklauwen ben ik er snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Lease dan gewoon een Kia Rio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Excuse him, maar kun je niet effe bellen naar bijv Ekris Nijkerk? Ik weet zeker dat die je netjes te woord zullen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Abbadon schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:32:
Mijn eerste BMW-vraag: ondanks de hoge prijs kijk ik toch met een schuin oog naar de 1-serie, die staat toch in mijn top-3 voor volgende leasebak. Ik zie dat je 'm kunt samenstellen met het 'M sportremsysteem', een optie van 650 Euro. Heeft iemand daar meer info over want op de BMW-site kan ik er verder niks over vinden.
Ik heb iets met remmen (die dingen vind ik belangrijker dan de motor) maar als het gewoon een marketing-gimmick is met gekleurde remklauwen ben ik er snel klaar mee.
Wat ik er van kan vinden is het volgende:
Im Rahmen des M Sportpakets wird ab März 2012 auch die Option M Sportbremse für 600 Euro angeboten. Es handelt sich offenbar um eine leistungsfähigere Bremsanlage, die sich mit blau lackierten Bremssätteln und M Emblem von der Serie abhebt. Für die Modelle BMW 125i und 125d ist die M Sportbremse auch ohne M Sportpaket bestellbar, bei allen anderen Motorisierungen steht die Option nur in Kombination mit dem M Paket zur Verfügung.
Bron: http://www.bimmertoday.de...20-kosten-ab-31-000-euro/

Nog twee bronnen:
http://www.1erforum.de/de...ortbremse-f20-103313.html
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=251292

Dus (iets) betere performance dan de standaard remmen, blauwe remklauwen en alleen verkrijgbaar in combinatie met M-sportpakket, tenzij je een 125 bestelt....dan wel los verkrijgbaar voor dus blijkbaar 600-650 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Deze discussie komt elke maand wel een keer terug. Het wordt veel te veel benaderd vanuit de zogenaamde BMW rijders. Maar bekijk het eens vanuit de fabrikant.

BMW wil gewoon zo groot mogelijk worden en zoveel mogelijk auto's verkopen. Oa daarom is Mini aangekocht. Maar ook in de range daarboven willen ze gewoon productie rammen. Hoe doe je dat? Naast betere auto's bouwen dan de concurrentie vooral door marktverbreding.

Tussen de 7 en de Phantom zat nog een gat wat inmiddels gevuld wordt door de Ghost. Tussen de Mini en de 1 zit nog wel wat ruimte, als ze dan op prijs kunnen concurreren met de Golf, geef ze eens ongelijk. Een grotere Mini bouwen zou toch niet bij dat merk passen, vandaar de 114i.

Lekker belangrijk, net of je M550d dan opeens een mindere auto wordt of minder 'chique' zou zijn.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33

dus je bent zelf geen liefhebber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
zimbab schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:06:
[...]

Wat ik er van kan vinden is het volgende:

[...]

Bron: http://www.bimmertoday.de...20-kosten-ab-31-000-euro/

Nog twee bronnen:
http://www.1erforum.de/de...ortbremse-f20-103313.html
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=251292

Dus (iets) betere performance dan de standaard remmen, blauwe remklauwen en alleen verkrijgbaar in combinatie met M-sportpakket, tenzij je een 125 bestelt....dan wel los verkrijgbaar voor dus blijkbaar 600-650 euro.
Thnx :)
Met M-sportpakket wordt het toch allemaal iets prijziger (want een 125 zit er helaas niet in :P ). Iig zijn het wel flinke jongens die de velgen goed opvullen (grote velgen met kleine schijfjes vind ik altijd zo troosteloos staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

t_captain schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:41:
[...]

Driepitters klinken best lekker. We hebben er twee gehad, een 107 als stadsautootje en een een Daytona 675 als tweewieler. Als je gas geeft gaan ze lekker ouderwets brommen, veel minder steriel dan een vier-in-lijn. En bij hogere toerentallen (>8000) dan zit er een lekkere snerp in, een beetje als een V4. Doortrekken richting de 14.000 rpm was echt feest op de Daytona.
Een 3-cilinder (brommer/tractor) lekker vinden klinken... het wordt hier steeds gekker |:(

Lekker ouderwets brommen? Misschien kun je BMW mailen dat ze de demping en isolatie uit de auto halen, immers wil iedereen toch de motor horen loeien? Af en toe een lekkere brul bij het optrekken, oké, maar op langere ritten wil je comfort en stilte (mensen gaan immers al over de zeik als hun banden teveel rolgeluid maken), en dat is iets wat die 3-cilinders absoluut niet te bieden hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door TommyGun op 14-05-2012 00:50 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Waarom zou een 3 cilinder niet stil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

TommyGun schreef op maandag 14 mei 2012 @ 00:44:
Lekker ouderwets brommen? Misschien kun je BMW mailen dat ze de demping en isolatie uit de auto halen, immers wil iedereen toch de motor horen loeien? Af en toe een lekkere brul bij het optrekken, oké, maar op langere ritten wil je comfort en stilte (mensen gaan immers al over de zeik als hun banden teveel rolgeluid maken), en dat is iets wat die 3-cilinders absoluut niet te bieden hebben.
Ach joh.....BMW knalt nu toch al het motorgeluid via de stereo het interieur in. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
mr_petit schreef op maandag 14 mei 2012 @ 01:31:
Omdat ie trilt en je in de toeren moet rammen wil je vooruit komen :')

Maar inderdaad, ik denk dat m'n iQ het perfecte voorbeeld is van een stille 3-cilinder. Het lijkt altijd alsof die dingen een herrie maken, maar dat komt gewoon omdat ze altijd in goedkope auto's worden gestopt. Alleen bij lage toeren en stationair houd je het trillen en schudden, maar misschien vinden ze daar binnenkort wel wat op.

[ Voor 16% gewijzigd door YoshiBignose op 14-05-2012 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zit te twijfelen over een andere auto. Heb een E34 520i aangeboden gekregen die in hele goede staat is...

Alleen zijn de maandelijkse lasten wel een stuk hoger dan van mijn e30. WB is 70 ipv 40 euro en de verzekering is nu 10 eu/maand, dus al met al scheelt het alleen aan WB + verzekering al gauw 60-80 euro in de maand... Maar dan heb ik wel een auto waar je wat makkelijker lange afstanden mee rijdt.

de e30 moet nu ook voor de keuring dus als dat tegenvalt is het een no-brainer.

Aan de andere kant rij ik nu 6-8k km p/j... Lastig, lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
e34 is wel een hele mooie en leuke wagen vind ik :) en het is een 6 cilinder oude auto, je bent dus dan per definitie een liefhebber :+

[ Voor 45% gewijzigd door Reloader op 14-05-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Met die honinggraatvelgjes toch zeker:

http://www.autohan.nl/aanbod/522/BMW-520i-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb al eens een E34 gehad ('94er 518i op LPG) dus ken de geneugten.

het is deze http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213122629 (link gaarne niet verspreiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
YoshiBignose schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:22:
[...]

Trilling valt te balanceren. Een 3-in-lijn heeft een onbalans op primair moment (de motor wil als het ware heen en weer kantelen). Die onbalans kun je balanceren door twee blokken tegen elkaar te zetten (6-in-lijn en 6-boxer zijn in balans). Maar ook met balansassen kun je dit effekt bereiken.

Verder heb je altijd te maken met torsietrillingen op de krukas. Tijdens de compressieslag is het moment van een cilinder negatief, tijdens de arbeidsslag positief. Zo levert een cilinder geen constante output aan koppel maar 1 met grote pieken en dalen gedurende een omwenteling. Meerdere cilinders op verschillende timings vlakken dit effect uit, doordat de compressie-energie van 1 cilinder wordt gevoed uit een andere cilinder die net in de arbeidsslag zit. Meer (kleinere) cilinders leveren een meer trillingsvrije loop. Je kunt met een zwaarder vliegwiel werken en je zou in de koppeling een beetje flexibiliteit kunnen inbouwen met radiale veren, maar op dit punt zal een driepitter altijd minder goed zijn dan bijvoorbeeld een V8.

Met het tweede deel van je zin ben ik het niet eens. "in toeren jagen op vooruit te komen" heeft meer te maken met de hoeveelheid koppel dan met het aantal cilinders. Een 1.2 liter V6 doet het veel slechter dan een 1.5 liter driepitter met een compressor en een turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oke dat zal dan wel. Ik ben niet zo technisch en weet verder niet hoeveel vermogen je uiteindelijk uit zo'n 3-cilinder kan persen. Volgens mij zijn er weleens 1.8 liter 3 cilinders geweest. Met turbo's zullen ze ongetwijfeld best wel hard kunnen maar is het echt mogelijk om bijv. een 200 pk 3-cilinder te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vast, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

misterdoom schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:00:
Een 114i heeft misschien "maar" 102pk maar dat zal nog wat pittiger zijn dan een 316i met ook rond de 100 pk (E36, E46).

BMW kennende zal er ook wel een "premium" prijs worden betaald voor een 114i.

Een 314i zou schandalig zijn maar een 114i, die toch een kleinere auto is, vind ik het wel bij passen. Ik ben er ook zeker van dat een 1 reeks met 102pk beter zal rijden dan een andere wagen met hetzelfde vermogen.
Ik vind het ook maar gezeur... Als ik de getallen bekijk, zijn de prestaties vergelijkbaar met 316i Compact die ik had, alleen met meer koppel. Die wagen kon prima meekomen in het verkeer en ja, het BMW-gevoel was er wel degelijk. Het BMW-gevoel is niet alleen de motor, het is de hele auto, hoe hij stuurt, hoe hij aanvoelt, etc.

En dat het onderstel 200+ aankan, true, maar waarom zou het dan inferieur zijn om er een lichtere motor in te leggen? Het stuurgevoel of wegligging verandert er niet mee, je hebt alleen maar meer reserve.

Ow, en dat je als 1-serie-rijder geen liefhebber zou zijn zal ik maar niet te hard in mijn vriendengroep roepen... Er zijn op het moment 4 1-serie rijders in mijn vriendengroep, waarvan 3 met een E81 of E87 en 1 met een F20, en allen zijn sinds ze die 1-serie hebben verkocht aan BMW. Van 1 vriend weet ik dat die nu aan het kijken is naar een 2de-hands 3-serie omdat hij vanwege een zoontje meer ruimte wil hebben, van de anderen weet ik dat als er een andere auto zou moeten komen, dit minimaal weer een 1-serie wordt.
Dan kan je er minderwaardig over denken, een 1 is gewoon een leuke BMW, die zich heel goed laat sturen en gewoon beter rijdt dan een vergelijkbare andere auto.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
en dan nog; waarom zou iedereen die een BMW rijdt een liefhebber moeten zijn?

en waarom mag een liefhebber niet naar zijn financiele situatie kijken?

ik vind het echt kansloos elitair geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Weet je wat een premium-gevoel is? Dat je na 250.000km nog geen kraakje of piepje uit het interieur hebt. Dat is niet afhankelijk van welke motor er in ligt. Suzuki die ik nu rijd: na 15.000 geratel uit de luchtkanalen, geknars van het dak etc etc... Kwaliteitje hoor. Wat ik erger vind als ik mijn bootspullen moet versjouwen in het voor- en najaar, mijn god wat mis ik die touring dan :'(

Kunnen we de discussie over de < 6 cilinders =! BMW liefhebber nou voor eens en voor altijd achter ons laten aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

[...]

[ Voor 98% gewijzigd door zimbab op 14-05-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

EvaluationCopy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:21:
Weet je wat een premium-gevoel is? Dat je na 250.000km nog geen kraakje of piepje uit het interieur hebt. Dat is niet afhankelijk van welke motor er in ligt. Suzuki die ik nu rijd: na 15.000 geratel uit de luchtkanalen, geknars van het dak etc etc... Kwaliteitje hoor. Wat ik erger vind als ik mijn bootspullen moet versjouwen in het voor- en najaar, mijn god wat mis ik die touring dan :'(

Kunnen we de discussie over de < 6 cilinders =! BMW liefhebber nou voor eens en voor altijd achter ons laten aub.
Sowieso bootspullen vervoeren in iets wat kleiner is dan een station... Held dat je bent!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Kom ik weer aan met m'n Maroc-hok uit 1997, wel een 320i met 6 cilinders. BAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Touchdomex schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:40:
[...]

Sowieso bootspullen vervoeren in iets wat kleiner is dan een station... Held dat je bent!
De truc is om de klep juist dicht te laten en alle lange dingen uit je raam rechtsvoor te laten steken. Moet je wel uitkijken dat je in de stad geen fietsers spietst maar dat went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
ConZito schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:42:
Kom ik weer aan met m'n Maroc-hok uit 1997, wel een 320i met 6 cilinders. BAM!
Ach ja. Nog twee jaar en de E36 wordt weer chique (mits onverkloot)

Die E34 begin ik ook al steeds mooier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

EvaluationCopy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:46:
[...]

De truc is om de klep juist dicht te laten en alle lange dingen uit je raam rechtsvoor te laten steken. Moet je wel uitkijken dat je in de stad geen fietsers spietst maar dat went.
Onze giek past niet eens goed in een station :D Die moet al op het dak. Achterin de station passen alleen de kussens, de zeilen, het roer en eventueel het motortje als dat nodig is.

Overigens heb ik hier niets te zoeken want onze station is geen BMW maar omdoch :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die giek blijft ook lekker zitten, motor etc blijft er ook gewoon op. Maar idd, zeilzakken, kussens, kistjes met servies/inrichting da's al twee Swiftjes vol. Het maststrijkwand steekt dan vrolijk rechtvoor er uit :P

In m'n Touring knalde ik dat vrolijk allemaal in één keer erin, nu moet ik twee keer rijden, lekker efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
EvaluationCopy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:48:
[...]

Ach ja. Nog twee jaar en de E36 wordt weer chique (mits onverkloot)

Die E34 begin ik ook al steeds mooier te vinden.
Onverkloot en period-correct, zelfs nog met van die ruitenwissers waar je tegenwoordig om uitgelachen wordt en een heus casette-deck. Retro-hip he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:49:
[...]

Onze giek past niet eens goed in een station :D Die moet al op het dak. Achterin de station passen alleen de kussens, de zeilen, het roer en eventueel het motortje als dat nodig is.

Overigens heb ik hier niets te zoeken want onze station is geen BMW maar omdoch :+
Scheer je weg inderdaad, mijn E36 Touring een beetje een turkenbak noemen. Ga maar weer naar het Ford topic ofzo.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die 114i bestaat alleen maar vanwege de overheidsregels op het gebied van uitstoot en bijtelling, niet omdat BMW nu zo graag motoren afknijpt :) Voor de verkoopcijfers is het cruciaal dat BMW in het compacte segment een model kan aanbieden met 20% bijtelling, als alternatief voor Golf, A3, Focus en wat dies meer zij.
Nu die eisen per 1-7 weer wat strenger worden is het knijpen van het vermogen de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ConZito schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:09:
[...]

Onverkloot en period-correct, zelfs nog met van die ruitenwissers waar je tegenwoordig om uitgelachen wordt en een heus casette-deck. Retro-hip he ;)
Mag een non-mp3 cd-speler ook? In de jaren 90 was dat behoorlijk premium :+ Het enige wat niet periode-correct aan mijn auto op dit moment is, is de Brodit telefoonhouder. En daar blijft het ook bij wat het zichtbare deel betreft.
Maar nog 2 jaar voor een E36 is wel wat kort om hem echt tot klassieker te kunnen gaan rekenen... De laatsten kwamen in 1999 nog op de markt, pas 13 jaar geleden. Rond 2020 zullen ze eerder tot de klassiekers gerekend kunnen gaan worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dan heb ik hem niet meer hoor. Wil volgend jaar voor een 523i/525i gaan shoppen, het vorige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

ConZito schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:51:
Dan heb ik hem niet meer hoor. Wil volgend jaar voor een 523i/525i gaan shoppen, het vorige model.
Volgens mij bestaat daar geen 523i van....of je moet twee modellen terug bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vanavond proefrit, volgende week alles rond maken :)

als alles goed is. Maar de auto is van een vriend van mijn oom (autojournalist) en hij zegt dat hij als nieuw rijdt, dus dan is dat ook zo.

[ Voor 55% gewijzigd door 418O2 op 14-05-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

mr_petit schreef op maandag 14 mei 2012 @ 01:31:
YoshiBignose schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:22:
[...]
[...]
Kwestie van een goede motor bouwen ;)
Een goed ontworpen 3 cilinder kan imho in potentie beter (trillingsvrijer) lopen dan een v6 (v6 zonder balansassen, zoals 99,9% van de v6'en), omdat de balansas (of meerdere) heel dichtbij de bron van de trilling geplaatst kan worden.
t_captain schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:24:
[...]
Meer (kleinere) cilinders leveren een meer trillingsvrije loop. Je kunt met een zwaarder vliegwiel werken en je zou in de koppeling een beetje flexibiliteit kunnen inbouwen met radiale veren, maar op dit punt zal een driepitter altijd minder goed zijn dan bijvoorbeeld een V8.
Een v8 (crossplane althans) heeft ook altijd een balansprobleem. Dat is indirect de oorzaak van het gegorgel.
Een ferrari v8 heeft dit probleem niet (flatplane v8, maar wel altijd met balansassen), en klinkt dus ook totaal anders.
Maar in principe geven veel cilinders op verschillende krukashoeken inderdaad wel minder de noodzaak voor een zwaar vliegwiel.
Maar de 3 cilinder is natuurlijk geen vervanging van een v8; het is een eventuele vervanging van de 4 in lijn; en die heeft elke 180 graden een (nou ja 2) zuigers hangen wat niet echt ideaal is (4 in lijn vind ik ook altijd slecht in hogere toeren klinken). De betere 4 in lijns hebben dan ook balansassen (sommige bmw motortjes ook.... andere weer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Abbadon schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:13:
[...]
Wat die 114i betreft, daar op afgeven omdat het geen BMW zou zijn is zo jammer :')
Ik zeg niet dat het geen BMW is. Wat ik mij hardop afvraag is wat er nog 'premium' is aan een auto met plastic interieur, handmatige airco, geen navigatie, etc. Want de 114i's zullen nu niet echt 'loaded met opties' worden geleverd. Om het even tot in het extreme door te trekken: wat vinden we van de Aston Martin Cygnet?
Afbeeldingslocatie: http://www.astonmartin.nl/media/15534/Cygnet%20Front3Q.jpg

Daarvan zeggen we toch ook: tja, is dat nu nog een Aston Martin? :? Of is dat gewoon een overpriced Toyota iQ?

Datzelfde gevoel bekruipt mij bij een BMW 114i: is dat nou echt een auto die past bij de beleving/ervaring die het merk wil uitstralen, of introduceren ze hiermee een model dat vrij ver af staat van hun eigen core values? En daarmee zeg ik niet dat het geen BMW is, maar dat het model vrij ver af staat van wat BMW zegt te zijn. En dan heb ik het nog meer over uitrustingsniveaus, comfort, luxe, etc. dan over het aantal PK's onder de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Jouw touring? O-)

Ik ben inmiddels wel de go-to guy voor verhuizingen. Hoewel vergeleken met een echte station er relatief minder inpast, is het echt een zee van ruimte. Ik ben er nog steeds heel erg blij mee!

Ik rijd ook regelmatig met andere auto's. En elke keer ben ik heel erg blij met hoe een BMW rijdt. Tuurlijk had ik liever een 6cylinder. Tuurlijk liever meer vermogen. Maar dat zit er financieel gewoon niet in. Dus ben ik heel erg blij dat er over 10-20 jaar ook BMW's zijn die ik kan rijden. Het weggedrag is echt hetzelfde. Ook dat heb ik gemerkt. Ik zou zelfs bijna zeggen dat een zwaardere motor het gewicht negatief beinvloedt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Plague schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:48:
[...]
Wat ik mij hardop afvraag is wat er nog 'premium' is aan een auto met plastic interieur, handmatige airco, geen navigatie, etc. Want de 114i's zullen nu niet echt 'loaded met opties' worden geleverd.
Ik denk niet dat de 114i een ander interieur krijgt dan z'n broertjes hoor. Wellicht is bij een 130i en hoger leer (de goedkoopste versie) als standaard, maar er zit echt geen ander dashboard etc in hoor.
Ook wordt er nooit navi als standaard bijgeleverd. Koop je een standaard 120d dan heb je dezelfde 'standaard opties' als de 116i (leer stuurwiel, radio proffessional en dan houdt het op, dus standaard zooi wat èlke bmw krijgt).
Als mensen met een krap budget 1 auto met opties gaan loaden, dan is het de 114i; want ook over alle opties (ok, bijna alle, de dealer kan zelf ook nog wat inbouwen) betaal je zowel BPM als bijtelling.

Wat er wel of niet premium aan zou zijn (lekker ongedefinieerd woord :P) is dat je gewoon niet zo'n bijster snelle auto hebt. Nu komen bmw's vrijwel altijd snel van hun plek vanwege rwd (wat meehelpt aan een goede 0-100 tijd voor de specs; die winst pakken ze in de 1e 20meter), maar weinig power betekend gewoon dat op de snelweg de puf er helemaal uit is, dus ff lekker doortrekken is er gewoonweg niet bij.

Het is maar net wat je binnen je merk als imago wilt aanmeten. Kijk naar mercedes; dat is voor mij vooral een merk wat naast busjes echt gedrochten van auto's maakt.. (je ziet meer b klasses dan e klasses)
Maar ze pikken wel op elke markt een graantje mee. Voor je het weet gaat bmw ook busjes maken :+
Maar het zou wellicht beter zijn om nog een merk aan te kopen voor het budgetsegment. Daar zouden hun geplande fwd's ook in passen O-) . Binnen het merk mini zitten ze ontzettend vast aan een bepaald beeld, en die auto's zitten nu ook goed gevestigd in de hogere prijsklasse.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 14-05-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
zimbab schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:24:
[...]

Volgens mij bestaat daar geen 523i van....of je moet twee modellen terug bedoelen.
Jahoor, 525i zie je wel vaker, maar met een 523i heb je in principe ook zat pk's. Het is een beetje kijken wat er voor handen is. Een 520i vind ik in dat model net te krap. Gaat om modeljaar 2007-2009.

Hoe dan ook, de 320i loopt perfect en misschien trek ik hem nog een jaar door, ik zie het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Plague schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:48:
[...]

Ik zeg niet dat het geen BMW is. Wat ik mij hardop afvraag is wat er nog 'premium' is aan een auto met plastic interieur, handmatige airco, geen navigatie, etc. Want de 114i's zullen nu niet echt 'loaded met opties' worden geleverd. Om het even tot in het extreme door te trekken: wat vinden we van de Aston Martin Cygnet?
[afbeelding]

Daarvan zeggen we toch ook: tja, is dat nu nog een Aston Martin? :? Of is dat gewoon een overpriced Toyota iQ?

Datzelfde gevoel bekruipt mij bij een BMW 114i: is dat nou echt een auto die past bij de beleving/ervaring die het merk wil uitstralen, of introduceren ze hiermee een model dat vrij ver af staat van hun eigen core values? En daarmee zeg ik niet dat het geen BMW is, maar dat het model vrij ver af staat van wat BMW zegt te zijn. En dan heb ik het nog meer over uitrustingsniveaus, comfort, luxe, etc. dan over het aantal PK's onder de motorkap.
OK, de vergelijking Cygnet en iQ kan ik dan nog wel volgen want het is en blijft een Toyota.

Maar om dan vervolgens de 114i met bovenstaande situatie te vergelijken en te noemen dat het model vrij ver af staat van wat BMW zegt te zijn gaat mij iets te ver. De 1 serie is niet te vergelijken met een willekeurige Golf/Focus/Astra...de enige auto die imho vergelijkbaar is qua afwerking is de Lexus CT 200h. Het zou mij echt verbazen als BMW er een plastic fantastic dashboard erin propt..

Soms krijg ik hier het idee dat een echte BMW minimaal een sedan moet zijn met een 3ltr motor, volgehangen met opties.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn opmerking over de 114i ging niet over status o.i.d., maar wel over een bepaalde ondergrens wat je in een auto moet stoppen. Dat ligt dus voor iedereen anders, dat blijkt ;)

Ik zou mijzelf opvreten in een 114i, juist omdat het zo'n sublieme auto is. Vermogen is niet alles, maar met zo'n wegligging wel erg fijn. Mijn schoonpa heeft een 123D wat echt een top auto is. Ook een 120D is al erg fijn, maar een 116d zou voor mij persoonlijk niet hoeven. Ik had niet verwacht dat BMW daar nog flink (meer dan 20pk) onder zou duiken.

Dat het een verkoopsucces wordt weet ik ook wel ;) Je betaalt 3000 euro meer dan een 1.2TSI Golf Highline, maar dan heb je al wel Xenon en Navi in de BMW. Ja, dat zal wel lopen.

Maar goed, dat zal een 200pk Ferrari 458 ook wel doen, of het een juiste keuze is is een andere vraag. Economisch gezien (daar eten mensen van ;) ), heeft BMW natuurlijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
;w

Overigens zou het gezien de geschiedenis niet misstaan als ze ook transporters gaan maken

Afbeeldingslocatie: http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/medium/bmw-isetta-flatbed-truck-photo-gallery-medium_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.autofans.be/sites/default/files/gallery_assist/14/gallery_assist6149/prev/BMW-M3-pickup-6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

EvaluationCopy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:02:
[...]

;w

Overigens zou het gezien de geschiedenis niet misstaan als ze ook transporters gaan maken

[afbeelding]
Dat is geen geschiedenis, maar het resultaat van een hobbyist (en bovendien voorzien van een VW platform). Maar hij is wel ultiem cool ja! :o
Pagina: 1 ... 17 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.