Ik weet niet wat je graag meer zou willen zien, maar hier zijn nog wat pics

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
"man is not truly one, but truly two,"
Ik snap niet goed wat je in dit geval met interface bedoeld. Qua aansluiting is dit dus composite ingang op de reverse camera van je videomoduleJuup schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:13:
h8bal,
Welke interface gebruik je om je carpc op de oem navi unit aan te sluiten?
[ Voor 35% gewijzigd door h8bal op 04-05-2012 18:42 ]
Heb je je ouwe velgen gehouden of heeft de nieuwe toevallig ook135M ?Toink schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:29:
Heb ook eindelijk een paar plaatjes geschoten van de Z4:
Met de matte lak een supergave wagen maar die prijs is even bizar..Toink schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:29:
Vorige week zag ik trouwens een Z4 sDrive35is Mille Miglia te koop staan.... wat een prachtbak. Nog even sparen, haha.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ik denk dat hij pics van de auto zelf bedoeldeh8bal schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:34:
Ik weet niet wat je graag meer zou willen zien, maar hier zijn nog wat pics
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
[ Voor 6% gewijzigd door Morpheusk op 06-05-2012 13:00 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Wat een dikke glanzende bak! Is het een beetje een snelle?JottemJ schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:04:
Vandaag een paar uur lopen schrobben en waxen. Geeft weer voldoening als het af is
[afbeelding]
There is no replacement for displacement!
Yep je moet het regelmatig doen geloof ik. Gaspedaal is idd veel direkter nu. Geen idee hoelang het duurt eigenlijk voor het weer opnieuw moet. Ligt ook aan je rijstijl en gezien mijn rijstijl heel snel weer ws.Morpheusk schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:59:
Is het niet zo dat een E46 automaat zich aanpast aan je eigen rijstijl?
Dus ik vraag me of het nu zo blijft.. Reageert het gaspedaal nu veel direkter oid?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Een 130i snel genoeg?_eXistenZ_ schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:07:
[...]
Wat een dikke glanzende bak! Is het een beetje een snelle?
[ Voor 86% gewijzigd door _eXistenZ_ op 06-05-2012 14:39 ]
There is no replacement for displacement!
I know how you feel....JottemJ schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:04:
Vandaag een paar uur lopen schrobben en waxen. Geeft weer voldoening als het af is
[afbeelding]
Wise enough to play the fool
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hoe doe je dat resetten dan? Zelf beschikking tot een E36 en een E31, beiden met automaat, dus wel wat jaartjes ouder allebei, maar wie weet kan het ook.Flagg schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:06:
Gisteren de throttle response gereset van de BMW, en ik had nooit verwacht dat het verschil zo duidelijk merkbaar zou zijn.
Hij reageert zo ontzettend veel beter op het gas nu, je hebt echt veel meer het idee dat ie 230 pk heeft, hij wil nu veel makkelijker van zijn plek af, lijkt wel een nieuwe auto.
Aanrader dus als je een e46 automaat hebt.
Heeft bij beiden geen zin, het resetten heeft betrekking op het elektronisch gaspedaal en voor een klein deel op de computer van de automaat. De E31 en E36 hebben beiden nog een gaskabel en de computer van de automaten zijn daar nog niet zelflerend van.Satch schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:08:
[...]
Hoe doe je dat resetten dan? Zelf beschikking tot een E36 en een E31, beiden met automaat, dus wel wat jaartjes ouder allebei, maar wie weet kan het ook.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
>> Signature?
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Appels en peren. 'T is beiden fruit, maar vergelijken is vreemd. Bij oudere automaten (euro e36<'96 en ouder) zit er naast een mechanische bak een zeer simpel motormanagement tussen injectie en gaspedaal. Dit is totaal losstaand van gasrespons als je het vergelijkt met een electronisch gaspedaal en een geregelde (door aparte computer) automaat. Resetten van de oude auto's is kwestie van accu een poosje los. Kan niet eens heel veel kwaad. Wel netjes inrijden de eerste x km (al zijn daar ook allerlei mogelijkheden. Zie google).mr_petit schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:07:
Ja maar ze hebben natuurlijk wel electronische injectie met bijbehorende computer. Dus kan er wel iets bijgeregeld worden indien dat in de programmering zit (wat wel vaker voorkomt overigens; een simpele ford fiesta uit begin jaren 90 had het ook al). Zal geen wereld van verschil zijn omdat de gasklep natuurlijk gewoon open en dicht gaat met de gaskabel, maar de inspuitingparameters worden wel vaker op dat moment gereset, en soms is er ook nog een inrijprocedure voor (weet niet of bmw dat heeft bij de oude modellen)
Lol, ben dan wel benieuwd hoeveel diesel/benzine je dan kwijt bentHyperBart schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:21:
Vrijdagmiddag wel een dik FUUUUUUU moment...
's Morgens een meeting, dus ik was al redelijk gehaast, schoenen gebonden, uitgestapt, muziek speelde nog (normaal, want als ik echt alles uit wil moet ik twee keer mijn start/stop knop indrukken van mijn F20) en ik loop naar de koffer, neem mijn rugzak, gooi de koffer dicht en loop richting kantoor...
's Middags kom ik terug, zit ik al zenuwachtig te drukken op mijn afstandsbediening en ik merk dat mijn richtingaanwijzers niet knipperen, dafuq? Zelfs niet een paar meter van de auto vandaan...
Kom ik aan, zie ik dat mijn TomTom GPS nog aanstaat, dus ik denk: "klopt, want als ik mijn wagen opendoe dan wordt het 12V contact gevoed en dan gaat GPS'je mee aan...". En opeens hoor ik nog ergens een zacht geronk, dus ik denk, "goh, iemand zit ook net in zijn auto". Merk ik opeens dat het die van mezelf is en gelijktijdig denk ik van "fuuuuuuuck, die auto heeft hier gewoon met motor aan en deuren ontsloten gestaan!".
Gelukkig sluit hij wel terwijl de motor nog draait...
Het nadeel van contactloos rijden zeker?
K to the KillaZ
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ja.....wheez50 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:25:
[...]
Appels en peren. 'T is beiden fruit, maar vergelijken is vreemd. Bij oudere automaten (euro e36<'96 en ouder) zit er naast een mechanische bak een zeer simpel motormanagement tussen injectie en gaspedaal. Dit is totaal losstaand van gasrespons als je het vergelijkt met een electronisch gaspedaal en een geregelde (door aparte computer) automaat. Resetten van de oude auto's is kwestie van accu een poosje los. Kan niet eens heel veel kwaad. Wel netjes inrijden de eerste x km (al zijn daar ook allerlei mogelijkheden. Zie google).
Al met al vergeleek je de spreekwoordelijke appels met peren.
Met een F11 is dat moeilijk omdat er geen reserve wiel meer isJoopieboy schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:33:
Runflats zijn erg stug, ik raad je het af.Verder zijn het erg goeie banden hoor!
Tsja, een spuitbus is ook weer zoiets, dat is ook rommel eerste klas. Lastige keuze!multipasser schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:03:
[...]
Met een F11 is dat moeilijk omdat er geen reserve wiel meer is
[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 06-05-2012 23:13 ]
De E31/8 serie heeft geen gaskabel hoor. Volgens wikipedia is het één van de eerste auto's geweest met een elektronisch gaspedaal. Ook wel eens gelezen dat je hem kunt inleren door in de 1ste versnelling blijven te rijden en een paar keer te accelereren en te laten afzakkken. Wel eens geprobeerd, maar merkte geen verschil, al kwam dat denk ook doordat de versnellingsbak defect was..deepbass909 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:49:
[...]
Heeft bij beiden geen zin, het resetten heeft betrekking op het elektronisch gaspedaal en voor een klein deel op de computer van de automaat. De E31 en E36 hebben beiden nog een gaskabel en de computer van de automaten zijn daar nog niet zelflerend van.
Ik kan je met 100% zekerheid melden dat de elektronica van een E36 niet zelflerend is. Die ECU werkt 100% op sensorwaarden en regelt alleen op basis van wat de LMM en Lambda melden.mr_petit schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:42:
[...]
Ja.....
Nu kan je 2x heel benadrukkend zeggen dat ik appels met peren vergelijk, maar wellicht kan je beter even eerst mijn post lezen.....
Zeg ik dat beide hetzelfde is?
Nee, inderdaad, dat zeg ik niet, dus vergelijk ik niets!
Ik stip aan dat omdat er geen electronisch gaspedaal is maar een gaskabel verbonden is aan de gasklep dat niet automatisch inhoud dat er niets geregeld danwel gereset kan worden, omdat de injectie alsnog computer gestuurd is.
Het heeft dus helemaal niets met appels of peren te maken, ik geef alleen aan dat er meerdere systemen zijn die actief bijregelen, en soms een resetprocedure hebben. Jouw post voegt daadwerkelijk helemaal niets toe op datgene wat er al in dit draadje gezegd is.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Een volkswagen 1.9 tdi gebruikt ongeveer 0.6ltr per uur stationair, dus valt mee. (met airco aan 1.0-1.1 ltr)KillaZ schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:26:
[...]
Lol, ben dan wel benieuwd hoeveel diesel/benzine je dan kwijt bent
Ik neem aan dat er ook nog wel een klopsensor in zit?deepbass909 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:44:
[...]
Ik kan je met 100% zekerheid melden dat de elektronica van een E36 niet zelflerend is. Die ECU werkt 100% op sensorwaarden en regelt alleen op basis van wat de LMM en Lambda melden.
Resetten van die ECU heeft ook alleen zin als er foutwaardes instaan die gereset moeten worden (bijv. drempelwaardes die een keer zijn overschreden). Dan kan het namelijk zijn dat de motor iets conservatiever wordt aangestuurd, met een afname van vermogen tot gevolg, maar nog niet in noodloop zit. Been there, done that.
Lijkt me toch een eigenschap van zelflederendheid.Dan kan het namelijk zijn dat de motor iets conservatiever wordt aangestuurd, met een afname van vermogen tot gevolg
Kan dat met handgeschakelde E46's ook dan? Dan zou ik dat bij die van mij ook wel eens moeten doen denk ik. De eerste 70k km heeft de eerste eigenaar (74 jaar bij aankoopBever! schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:37:
Heb het bij een handgeschakelde 330 e46 ook een paar keer gedaan maar het pedaal regelt zichzelf heel snel weer terug naar normaal..
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ja. Ervaring met Motronic DME 1.3 (mijn geval) en DME 1.7 (Deepbass - dacht iig dat de amerikaan deze ecu heeft)mr_petit schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:08:
[...]
Ik neem aan dat er ook nog wel een klopsensor in zit?
Hoe weet je dat er geen inregeltraject inzit? Heb je dat getest?
Er vindt idd enige adaptatie plaats. Niet van dien aard als de OP ooit beschreef. Dat wil zeggen, de gasrespons van na een reset van een electronisch gaspedaal gecombineerd met een electronisch geregelde versnellingsbak.
's Nachts op de brennerpas in volle storm een klapband met runflats.mr_petit schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:20:
Of altijd zo'n kitje bij je hebben
[afbeelding]
Maar ik blijf erbij: mobility kits, runflats etc etc zijn geen alternatief voor een reserveband/spacesaver.
Als je een klapband hebt (je rijdt bijvoorbeeld over een stuk puin op de weg), dan heb je aan een runflat ook niets meer. (en op een runflat kan je maar 80km rijden)
Nee, maar dat zeg ik ook niet, want er is geen (volledig) electronisch gaspedaal. Maar ik denk dat ook een e36 gewoon een uitleesbare stft en ltft heeft, en dat is natuurlijk al adaptatie imho. Die waarden zitten niet voorgeprogrammeerd lijkt me.wheez50 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 02:29:
[...]
Er vindt idd enige adaptatie plaats. Niet van dien aard als de OP ooit beschreef. Dat wil zeggen, de gasrespons van na een reset van een electronisch gaspedaal gecombineerd met een electronisch geregelde versnellingsbak.
Hoe reed dat eigenlijk? was er echt een groot stuk uit je band geknald (vloog het rubber je om de orenmultipasser schreef op maandag 07 mei 2012 @ 02:34:
[...]
's Nachts op de brennerpas in volle storm een klapband met runflats.
Heb een maand geleden voor deze keuze gestaan. Toen ik de wagen kocht lagen er Continental Sport 3 Runflat's onder, maar vond deze erg zoekerig rijden. Misschien kwam dat omdat ze al bijna "op" waren. Nu heb ik gekozen voor Michelin Primacy runflat's en dat rijdt een stuk stiller (niet zo veel zoemen) en prettiger.multipasser schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:29:
Ik ga waarschijnlijk Continental Sport 3 Runflat's leggen. 245 45 r18.
Iemand ervaring mee?
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Afhankelijk van het systeem; met een gaskabel gaat dit trucje niet werken, als het elektronisch is geregeld wel.fsfikke schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:35:
[...]
Kan dat met handgeschakelde E46's ook dan? Dan zou ik dat bij die van mij ook wel eens moeten doen denk ik. De eerste 70k km heeft de eerste eigenaar (74 jaar bij aankoop) volgens mij iets anders afgelegd dan nu...
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 07-05-2012 08:59 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Inderdaad, er zijn voor beide typen voor- en nadelen te verzinnen. Ik moet over enkele maanden ook op pad voor 4 nieuwe. Aan de ene kant denk ik; de kans op een klapband is laag en een normale band rijdt fijner en is goedkoper maar aan de andere kant is de RFT wel wat veiliger en handiger als je een klapband hebt. Het ontbreken van een reservewiel is wel echt een gemis moet ik zeggen.Joepv schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:22:
[...]
Heb een maand geleden voor deze keuze gestaan. Toen ik de wagen kocht lagen er Continental Sport 3 Runflat's onder, maar vond deze erg zoekerig rijden. Misschien kwam dat omdat ze al bijna "op" waren. Nu heb ik gekozen voor Michelin Primacy runflat's en dat rijdt een stuk stiller (niet zo veel zoemen) en prettiger.
Maar dit is echt persoonlijk, want heb hele zondagen reviews gelezen en uiteindelijk kom je er op uit dat 50% band x adviseert en 50% band y. Volgens mij maken ze geen slechte banden, tenzij je een heel lowbudget merk kiest.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
stft is inderdaad uit te lezen, ltft is een beetje onduidelijk. Afhankelijk van de OBD 2 applicatie die ik gebruik krijg ik die wel of niet. Torque laat heb wel zien, maar Torque rekent ook veel zelf uit. Zo krijg ik vanuit de ECU geen verbruikscijfers, terwijl Torque die wel kan weergeven.mr_petit schreef op maandag 07 mei 2012 @ 06:51:
[...]
Nee, maar dat zeg ik ook niet, want er is geen (volledig) electronisch gaspedaal. Maar ik denk dat ook een e36 gewoon een uitleesbare stft en ltft heeft, en dat is natuurlijk al adaptatie imho. Die waarden zitten niet voorgeprogrammeerd lijkt me.
[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 07-05-2012 15:50 ]
K to the KillaZ
deepbass909 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:46:
[...]
Maar stft en ltft zijn adaptaties die losstaan van rijstijl. Die hebben puur te maken met hoe rijk of arm de motor in een bepaalde conditie loopt
Wat zou dan bij de e46 volgens jou wèl door de rijstijl gedicteerd worden, en niet door pingelsensor, lambdasensor of lmm?Pingelsensoren staan ook los van de rijstijl en worden alleen gebruikt om het ontstekingsmoment optimaal te bepalen.
De aansturing is gebaseerd op de hoeveelheid lucht èn de stand van het gaspedaal.Bij een motor met mechanische gaskabel is de aansturing gebaseerd op hoeveel lucht er toegelaten wordt
Hmm zo raar is dat toch niet? Volgens mij was het voor m'n E46 ook zoiets, nokkenassensor €80, krukas iets minder maar met arbeid zo'n 500 om te vervangen. Of had ik 2 nokkenassensors... naja weet het ook niet meer. Schrok er wel van, gelukkig nadat een monteurvriend van me de nokkenassensor had vervangen was het probleem al opgelost, phieuwKillaZ schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:50:
Zo dan, collega brengt zijn E39 naar Ekris hier om de hoek voor de nokkenassensor, die toch wel op de achterkant van het blok zat. Vervangen nokkenassensor, krukassensor en preventief nog een sensor, omdat ze toch dat ding al uit elkaar hadden..
€587,-
Facts don't care about your feelings
Thnx,Kaasplank schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:05:
De 4 cilinders van zijn sowieso met kabel volgens mij. De vroege 6 cilinders hebben wel een gaspedaal met een kabel maar zijn wel elektrisch want cruise control werkt zonder extra ingrepen na het inpluggen van stuur en kabelboompje. De latere 6 cilinders hebben een compleet elektronisch gaspedaal.
Gaspedaal met kabel:
[afbeelding]
Elektronisch gaspedaal:
[afbeelding]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Bij Breeman in Gouda was het vervangen van de krukassensor gratis bij mij.YoshiBignose schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:40:
[...]
Hmm zo raar is dat toch niet? Volgens mij was het voor m'n E46 ook zoiets, nokkenassensor €80, krukas iets minder maar met arbeid zo'n 500 om te vervangen. Of had ik 2 nokkenassensors... naja weet het ook niet meer. Schrok er wel van, gelukkig nadat een monteurvriend van me de nokkenassensor had vervangen was het probleem al opgelost, phieuw
DB reageert al steeds op volgende serie posts:
Flagg schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:06:
Gisteren de throttle response gereset van de BMW, en ik had nooit verwacht dat het verschil zo duidelijk merkbaar zou zijn.
Hij reageert zo ontzettend veel beter op het gas nu, je hebt echt veel meer het idee dat ie 230 pk heeft, hij wil nu veel makkelijker van zijn plek af, lijkt wel een nieuwe auto.
Aanrader dus als je een e46 automaat hebt.
Flagg schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:47:
[...]
Yep je moet het regelmatig doen geloof ik. Gaspedaal is idd veel direkter nu. Geen idee hoelang het duurt eigenlijk voor het weer opnieuw moet. Ligt ook aan je rijstijl en gezien mijn rijstijl heel snel weer ws.
Zou eigenlijk een soort permanente reset moeten hebben, dat automatisch aanpassen hoeft van mij niet.
Waarop hij zei:Satch schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:08:
[...]
Hoe doe je dat resetten dan? Zelf beschikking tot een E36 en een E31, beiden met automaat, dus wel wat jaartjes ouder allebei, maar wie weet kan het ook.
Het gaat er dus niet over of de aansturing al dan niet adaptief is (en dus of er iets te resetten valt qua ECU en dergelijke), het gaat er vooral over of het enige zin heeft die dingen te resetten in de hoop om een leukere throttle response te krijgen.deepbass909 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:49:
[...]
Heeft bij beiden geen zin, het resetten heeft betrekking op het elektronisch gaspedaal en voor een klein deel op de computer van de automaat. De E31 en E36 hebben beiden nog een gaskabel en de computer van de automaten zijn daar nog niet zelflerend van.
DAAR heeft DB het over. Jij hebt gelijk (en dat geeft hij ook toe), maar daar ging het origineel niet over.fsfikke schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:35:
[...]
Kan dat met handgeschakelde E46's ook dan? Dan zou ik dat bij die van mij ook wel eens moeten doen denk ik. De eerste 70k km heeft de eerste eigenaar (74 jaar bij aankoop) volgens mij iets anders afgelegd dan nu...
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
De nieuwe heeft ook 135M, toevalligbombadil schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:08:
[...]
Heb je je ouwe velgen gehouden of heeft de nieuwe toevallig ook135M ?
[...]
Met de matte lak een supergave wagen maar die prijs is even bizar..
[ Voor 24% gewijzigd door Toink op 08-05-2012 08:32 ]
---RAWE CEEK!!!---
---RAWE CEEK!!!---
---RAWE CEEK!!!---
leeg
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 08-05-2012 11:45 ]
---RAWE CEEK!!!---
http://www.twitch.tv/jannustitannus
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 08-05-2012 13:32 ]
Supertip! Weet je waar ik de kleurcode kan vinden?MrFl0ppY schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:20:
Onderdelenzoeker.nl werkt hiervoor ook prima. Maar inderdaad wel de juiste kleurcode achterhalen.
onder de motorkap op de veerpootevilpin0 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:35:
[...]
Supertip! Weet je waar ik de kleurcode kan vinden?
Tnx, dat bedoelde ik inderdaad.DexterBelgium schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:21:
[...]
DAAR heeft DB het over. Jij hebt gelijk (en dat geeft hij ook toe), maar daar ging het origineel niet over.
Zie je wel dat Breeman Gouda een goede garage iszimbab schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:16:
[...]
Bij Breeman in Gouda was het vervangen van de krukassensor gratis bij mij.Dat probeerden ze als eerste als remedie tegen mijn probleem, maar bleek later de luchtmassameter te zijn. Toen werd de rekening van de krukassensor er weer van af getrokken.
Mille Miglia is bij diverse NL dealers te koop. Breeman in Rdam heeft een mat zilveren 2.3 MM staan maar ik begrijp dat hier en daar ook de 3.5 MM staat.. Alleen die prijs...Toink schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:27:
[afbeelding]
340pk, een berg koppel en een supersnelle DKG bak... wel zelf uit Italie gaan halen,
Hoe bevalt de Z4 facelift je tov de pre-facelift die je hiervoor had? Is het PK-verschil merkbaar? Andere verschillen die je merkt in de praktijk?Toink schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:27:
http://www.z3forum.nl/ind...ft-06/page__fromsearch__1
Ik heb de Z4 eens te koop gezet, wellicht is er een liefhebber voor te vinden.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
had binnen 1 uur een reactie, motorkap zelfde kleur 200 Euri .HeerlijkMrFl0ppY schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:20:
Onderdelenzoeker.nl werkt hiervoor ook prima. Maar inderdaad wel de juiste kleurcode achterhalen.
Ik zou dan voor een E28 gaan die zijn op zich niet zo duur. Of een E23 natuurlijk dat zijn de echte masterwagensNoFearCreations schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:50:
Iemand hier bekent met een E12 528 handbak uit 76'? Wat kunnen de kwalen zijn bij zo'n auto? Waar moet ik op letten?
http://link.marktplaats.nl/541372487
Ben erg voorzichtig na m'n grote 7-serie miskoop, maar wil graag weer een BMW, en het liefst ook een belasting vrije.
Facts don't care about your feelings
Werkt inderdaad ook voortreffelijk. Geen slopen meer afrijden maar laat ze maar kijken of ze aan de vraag kunnen voldoen. Hier zelf ook al mooie spullen kunnen scoren. Soms loont het overigens wel om een dag of 2/3 te wachten; soms komt er 1 met een beter bod.evilpin0 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:02:
[...]
had binnen 1 uur een reactie, motorkap zelfde kleur 200 Euri .Heerlijk
200 euro voor een onbeschadigde motorkap?evilpin0 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:02:
[...]
had binnen 1 uur een reactie, motorkap zelfde kleur 200 Euri .Heerlijk
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Uiteraard kan ik niet adviseren wat voor jou de beste keuze is. Wat ik wel kan zeggen is dat ik zelf sterk zou neigen naar de 520i, mits de juiste accessoires erop zitten. De 520i zou ik vooral kiezen vanwege het extra comfort dat een ruimere auto biedt. Als dat echter weer teniet wordt gedaan doordat hij is uitgerust met stoffen bekleding of een eenvoudige airco in plaats van climate control of het ontbreken van bluetooth-voorbereiding, span je het paard achter de wagen. Maar bij mijn weten zijn die zaken allemaal in orde bij de High Executive, dus is dat geen echt issue.Daniel schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:01:
In mijn quest naar een leasebak heb ik de opties inmiddels teruggebracht tot drie stuks. [...]
- 320i Touring (F31) automaat fully loaded (bijna alles aangevinkt behalve het glazen dak en de 20" wielen)
- 328i Touring (F31) automaat semi loaded (HK systeem, HUD, 18", leer etc maar geen M-onderstel, actieve cruise control en dergelijke)
- 520i Touring (F11) automaat niet zo loaded (standaard High Executive met sportstoelen, 18" en HiFi-actief)
Advies/tips? (behalve dan rijden natuurlijk)
Een goede grap mag vrienden kosten.
Nee dat is volgens mij een geluidssysteemTomatoman schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:34:
[...]
...
Wat is trouwens het HK-systeem dat je noemt bij de 328i? Toegang tot de BMW huiskamer of zo?
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ik denk Harman Kardon systeem.Tomatoman schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:34:
[...]
Wat is trouwens het HK-systeem dat je noemt bij de 328i? Toegang tot de BMW huiskamer of zo?
Hubraum | 2993 cm³ |
Leistung | 245 PS (180 kW) |
Getriebe | 6-Gang Automatikgetriebe |
CO2-Emissionen | 178 g/km |
Umweltzone | 4 |
Schadstoffklasse | Euro 5 |
Hubraum | 2993 cm³ |
Leistung | 306 PS (226 kW) |
Getriebe | 6-Gang Automatikgetriebe |
CO2-Emissionen | 181 g/km |
Umweltzone | 4 |
Schadstoffklasse | Euro 5 |
[ Voor 62% gewijzigd door KillaZ op 09-05-2012 12:59 ]
K to the KillaZ
[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 09-05-2012 13:04 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Bartjeee op 09-05-2012 13:50 ]
Hmm, een turbo erbij chippen is wellicht een wat lastige opgaveFemme schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:57:
De 730d heeft één turbo, de 740d heeft er twee.
Eigenlijk is dat een heel pragmatische afweging. Als vervanging van mijn huidige auto wil ik weer een gebruikte diesel van een jaar of 3 oud en zo'n 150.000 km importeren uit Duitsland. Dat is mij nu tweemaal uitstekend bevallen. Door het aantal kilometers is er fors afgeschreven op de auto, terwijl een jonge leeftijd en het soort auto een goede kans geeft dat er zuinig met de auto is omgegaan. Dat geldt zowel voor de 5- als de 7-serie. Bij de aangeboden X5'en heb ik de indruk dat er relatief veel exemplaren in matige staat worden aangeboden en acht ik het risico op een miskoop wat groter.KillaZ schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:58:
@tomato: Wat is de toegevoegde waarde van een 7 serie tov een 5 serie voor jou?
Ik ben van mening dat de beste betaalbare personen auto een 3 serie is, het balance van de auto is ongekend en de weg ligging in bochten is heerlijker dan andere vergelijkbare autos. Vind je het lekker om bochten op zijn tijd wat harder te nemen en geniet je van dat gevoel zou ik niet twijfelen en een 3 er halen.Daniel schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:01:
In mijn quest naar een leasebak heb ik de opties inmiddels teruggebracht tot drie stuks.
Advies/tips? (behalve dan rijden natuurlijk)
[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 09-05-2012 13:58 ]
Heb er zelf niet naar gekeken maar heb het wel eens vaker gehoord dat een BMW 5GT 2e hands relatief goedkoop is en ze harder afschrijven dat andere BMW's. Je moet hem natuurlijk wel mooi vinden
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq