Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.623 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Aries.Mu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:20:

Ik wil hem nu al overnemen van de leasing binnen 3 jaar. (mijn ouders pushen ook wel :*) )
Waarom overnemen, ga je weg bij je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Omdat-ie het een leuke / fijne auto vindt? Je bent niet verplicht een leaseauto uit te zoeken als je werkgever je dat aanbiedt ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:41
KillaZ schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:37:
Wait....jij gaat met een leasebak naar de ring?

Lijkt je dat wel verstandig?
Zit NSA verzekering op (in principe ALLES verzekerd) en mijn baas is passagier :-)

Leuke sfeer hier ;)

Ik zou hem kunnen overnemen binnen 3 jaar na de leasing voor de vriendin bvb...
Mijn ouders zien hem ook wel zitten.

Zelf kies ik uiteraard een nieuwe wagen dan :-)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik zit met een heel vreemd probleem waar zelfs de garage nog niet uit komt.

Soms werken mijn ruitenwissers het zo een hele dag of zelfs een paar dagen soms een half uurtje.

Uitleg... ( hopelijk duidelijk ).

Soms als ik de auto start en ik wil de ruitenwisser even aan doen om de nevel in de ochtend er af te halen, dan doet die het 1 keer ( als ik hem omlaag druk ) en daarna denkt hij, ik doe het niet meer. Soms doet die het een paar keer en stopt hij er mee.

Soms als ik de auto aan zet en ga sproeien, gaat hij niet wissen maar als ik dan de auto uit stap ( terwijl ik de schakelaar omhoog gezet hem, op een snellere stand ) en dan onderin op de wisser aan de bijrijderskant een tik op geef dan doet die het weer.

Maar als ik bijv. al een stukje heb gereden en dan er achter kom dat hij werkt, dan werkt deze truc niet.

Als de auto door heeft dat de wissers het niet doen, dan stoppen de sproeiers er ook mee.

Het contactblokje in de stuurkolom heb ik al vervangen en het relais heb ik ook vervangen.

De garage verdenkt nu de basis module maar dit lijkt mij zo sterk ( Auto staat bij de garage en ik zou een prijsopgave nog krijgen hiervoor... ) Hopelijk heeft iemand hier nog suggesties.. want die basis module kost een behoorlijk wat knaken als ik het zo op internet lees.

Ps : De wissers stoppen altijd onderin, dus niet ineens spontaan als ze omhoog staan.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Aries.Mu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:20:
Eens iets anders:

Maandag naar de Nurburgring met de gechipte 116d...(+ een 318i M Sport, 997 C4S en Boxster S)
Hij moet de week nadien op onderhoud; dus het lijkt me een geschikte kans om alles eens goed uit te testen ;)
Ik vermoed dat de remblokken er grotendeels door zullen zijn na 2 of 3 rondjes.

Ondertussen 20.000 probleemloze km achter de rug sinds verleden juli.

Een 1 serie stuurt geweldig, remt goed en met de chip errrrg vlot.

Ik wil hem nu al overnemen van de leasing binnen 3 jaar. (mijn ouders pushen ook wel :*) )
Begin eerst eens rustig, leer de baan kennen voordat je probeert snelle rondes te rijden. Ik begon na een rondje of 20 pas te letten op de aanduidingen om de lijnen te rijden op de ring. En sowieso als je je remmen opstookt als beginner op de ring vind ik het heel knap. Dan moet je echt aardig op tempo rijden of te laat moeten remmen en die gekke dingen of meer als 3 snelle rondjes achter elkaar rijden. In mijn geval met een Renault 19 frikandel... En dan nog hoef je niet in iedere bocht zo laat en hard als mogelijk in de remmen, dan krijg je carboine loraine remblokken nog over de zeik.

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 26-04-2012 20:34 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zo, de mijn Z4 is ook weer terug van de garage (inspectie II, bougies, remvloeistof, remmen, APK). Dus dat was een rib uit mn lijf.

Binnenkort komen ook nieuwe achterbanden. Daar moet ik nog over nadenken want hij staat rondom nog op de originele 18" Bridgestone runflats. Voor nog 4mm, achter al onder de 3mm. Qua comfort zou ik wel van de runflat af willen maar ik begrijp dat de combinatie wel / geen runflat niet aanbevelenswaardig is?

Z

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

KillaZ schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:37:
Wait....jij gaat met een leasebak naar de ring?

Lijkt je dat wel verstandig?
Mag dat hoegenaamd van de leasing maatschappij of je werkgever? (bij mij is het expliciet verboden, niet dat het in mn hoofd zou komen magoed)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je bent niet verzekerd. Hopelijk heb je een euro of 20.000 klaar liggen voor als het fout mocht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:31
t_captain schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:33:
Je bent niet verzekerd. Hopelijk heb je een euro of 20.000 klaar liggen voor als het fout mocht gaan.
Volgens de bestuurder is hij met de NSA verzekering wel gewoon verzekerd.
Aries.Mu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:31:
[...]

Zit NSA verzekering op (in principe ALLES verzekerd) en mijn baas is passagier :-)

Leuke sfeer hier ;)

Ik zou hem kunnen overnemen binnen 3 jaar na de leasing voor de vriendin bvb...
Mijn ouders zien hem ook wel zitten.

Zelf kies ik uiteraard een nieuwe wagen dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
bombadil schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:08:
Zo, de mijn Z4 is ook weer terug van de garage (inspectie II, bougies, remvloeistof, remmen, APK). Dus dat was een rib uit mn lijf.

Binnenkort komen ook nieuwe achterbanden. Daar moet ik nog over nadenken want hij staat rondom nog op de originele 18" Bridgestone runflats. Voor nog 4mm, achter al onder de 3mm. Qua comfort zou ik wel van de runflat af willen maar ik begrijp dat de combinatie wel / geen runflat niet aanbevelenswaardig is?

[afbeelding]
Bridgestone Potenza S001.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:56:
[...]
Niet dat een M3 of M5 slechter is geworden, maar de top niet-M modellen zijn tegenwoordig gewoon zo goed dat de meerwaarde van een M een beetje aan het verdwijnen is.
Hangt er een beetje vanaf hoe je het ziet. Alle 3 series zijn grosso modo hetzelfde (op motor/remmen na), behalve de m. Die heeft bijvoorbeeld een heel ander onderstel (onderstel van een m3 is niet hetzelfde als een 'm onderstel') met andere draagarmen (andere spoorbreedte), andere dempers, ander dif etc etc.
Wat dan 'beter' is en wat een meerwaarde rechtvaardigt is dan heel relatief. Op een gegeven moment wordt prestatiewinst gewoon heel duur, en een m3 is zonder twijfel sneller op een circuit als welke andere 3 serie dan ook. Sowieso verschilt een m3 nu meer van de overige 3 serie dan bij de eerste m3 en toenmalige 3 serie.
En als je dat denkt nodig te hebben of wilt, dan moet je er flink voor dokken. Maar die vraag kan je je natuurlijk ook stellen bij aanschaf van een 335i tov een 330i etc (waar de verschillen dus autotechnisch gezien kleiner zijn)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

[afbeelding]
Hoe het precies met een Z4 is weet ik niet. Echter kwam ik er met mijn 3 achter dat ik voor normale banden had liggen en achter RFT. Dat reedt prima. Nu heb ik ze met de laatste bandenwissel verwisselt (RFT voor) en nu heb ik erg last van spoorvorming. Of dat aan de combi ligt durf ik niet te zeggen maar mijn ervaringen zijn wisselend. Als het kan zou ik niet voor de combi gaan. Maar als het verschil maar 1MM is dan zal het toch niet zo lang duren voordat je de andere 2 ook moet vervangen toch?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Mijn vrouw gaat weer een auto kopen, ze wil per se een cabrio en eigenlijk wilde ze haar Megane CC weer terug maar ik heb haar er al van overtuigd om eens naar een E36 cabrio te gaan kijken. Duim even dat ik haar krijg omgepraat :P

(Als het lukt heb ik dit te danken aan DeepBass909 die mijn winterbanden kwam overnemen, kon ze even een blik werpen op zijn mooie blauwe 323 :P)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
mr_petit schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 06:34:
[...]

Hangt er een beetje vanaf hoe je het ziet. Alle 3 series zijn grosso modo hetzelfde (op motor/remmen na), behalve de m. Die heeft bijvoorbeeld een heel ander onderstel (onderstel van een m3 is niet hetzelfde als een 'm onderstel') met andere draagarmen (andere spoorbreedte), andere dempers, ander dif etc etc.
Wat dan 'beter' is en wat een meerwaarde rechtvaardigt is dan heel relatief. Op een gegeven moment wordt prestatiewinst gewoon heel duur, en een m3 is zonder twijfel sneller op een circuit als welke andere 3 serie dan ook. Sowieso verschilt een m3 nu meer van de overige 3 serie dan bij de eerste m3 en toenmalige 3 serie.
En als je dat denkt nodig te hebben of wilt, dan moet je er flink voor dokken. Maar die vraag kan je je natuurlijk ook stellen bij aanschaf van een 335i tov een 330i etc (waar de verschillen dus autotechnisch gezien kleiner zijn)
Het heeft natuurlijk ook te maken met de lichtelijk belachelijke "power creep" in gewone roadcars de laatste jaren: de originele m3 had minder paardjes dan mijn 2008 325d... Het verschil tussen de "top" gewone versie (de 335i bijv) en de "supercar"versie wordt procentueel en qua marginaal nut natuurlijk kleiner. On the other hand is de M reeks meer en meer richting "hightech supercar in een burgerlijk jasje" aan het opschuiven (buiten mijn persoonlijke favoriet: de 1M Coupé :9~ )

Maar dat is altijd zo: de beste prijs/performance verhouding vind je altijd net wat onder de top, maar de top... is en blijft de top :D

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
323i, excuseer ;)

Fuck die shit. Ik ga haar proberen in een 3.0 CSI te lullen, die vond ze ook mooi. Ze hoeft toch maar eens in de week een ritje te doen.

[ Voor 80% gewijzigd door EvaluationCopy op 27-04-2012 09:52 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

DexterBelgium schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:32:
[...]

Het heeft natuurlijk ook te maken met de lichtelijk belachelijke "power creep" in gewone roadcars de laatste jaren: de originele m3 had minder paardjes dan mijn 2008 325d...
Dit. Ooit naar de Ring geweest in een M5 (volgens mij de E34? In ieder geval het 2e M5 type) en een E90 330d. Niet alleen was de 330d op de rechte stukken ongeveer net zo snel, het bochtengedrag was gewoonweg een stuk beter!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

EvaluationCopy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:52:
323i, excuseer ;)

Fuck die shit. Ik ga haar proberen in een 3.0 CSI te lullen, die vond ze ook mooi. Ze hoeft toch maar eens in de week een ritje te doen.
Haha, check wel even de verzekering icm haar rijervaring / opgebouwde schadevrije jaren. Mijn vrouw heeft al 8 jaar haar rijbewijs, maar is zelf nooit verzekerd geweest (rijden in de auto van mams en later onze auto), daar had ik zelf niet aan gedacht toen ik onze Seat Leon doorschoof naar haar qua verzekering.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
13 jaar schadevrij ofzo dus dat zal wel lukken. Oldtimerverzekering is ook niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 06:34:
[...]

Helemaal mee eens, op een klein puntje na. Niet alleen de gewone 3 en 5 zijn beter geworden, zeker de M3 is steeds verder van zijn oorspronkelijke doel komen te staan en richting comfort gegaan. De eerste 2 generaties (E30 en E36) waren pure homologatiemodellen, om mee te kunnen doen met klasses als het WTC. Sinds de E46 zijn het wagens om comfortabel hard mee te kunnen rijden en showcases geworden van BMW om te laten zien wat er mogelijk is.

@EC
Kijk, altijd leuk om te horen dat ik meegeholpen heb iemand aan de BMW te krijgen :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De M-modellen zijn altijd al een combinatie geweest van sportiviteit en comfort (of in ieder geval luxe). Een E30 M3 met een mooi leren interieur was destijds zeker geen schrale auto.

De motor in een E9x M3 is wel een wezenlijk ander concept dan die in een 335i. Zo'n 335i is prima voor dagelijks gebruiker maar het ding heeft wel een turbolag en nodigt niet uit om keer op keer naar de toerenbegrenzer gejankt te worden. De M3 heeft een hoogtoerige V8 met een zeer goede gasrespons, mooier geluid en meer beleving voor de momenten dat je er even goed voor gaat zitten. Onderstel, remmen en differentieel zijn standaard ook wat beter, hij ziet er dikker uit en het interieur is mooier.

Tussen een 550i en een nieuwe M5 lijkt me het verschil motorisch wat minder. Komt bij dat BMW tegenwoordig inziet dat comfort en sportiviteit elkaar niet hoeven uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 19:15
Vanmorgen ingehaald door een M5 touring....Aparte verschijning, die zijn best zeldzaam in NL toch? :9

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
@ EC.

Hoho DB, zover is het nog niet. Maar het feit dat ze over na wil denken en wat wil proefrijden is al heel wat. De 2800/3.0 CS(i) vindt ze in ieder geval prachtig, zou wel heel geestig zijn als ze gaat meebetalen aan mijn BMW-liefde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
KillaZ schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:45:
Vanmorgen ingehaald door een M5 touring....Aparte verschijning, die zijn best zeldzaam in NL toch? :9
Zijn er sowieso maar 1100 van gemaakt ofzo, dus wereldwijd redelijk zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online

[afbeelding]
Staat ie daar bij Ruud op de brug? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die brug ziet er inderdaad maar al te bekend uit ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iTH05UAwiu4hDYsPVfAt5Mk8/full.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Met de lichtinval op de achterkant lijk het net of er een heel stuk blik uit je auto geslepen is.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nee joh, dat stukje is gewoon verchroomd :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Toink schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:48:
Staat ie daar bij Ruud op de brug? 8)
Klopt, AVVR Z3 specialist. Ik heb indertijd getwijfeld of ik, met het oog op de restwaarde, de 100% BMW-dealer onderhoudsgeschiedenis wilde doorbreken maar Ruud kwam op me over als een echte vakman. Een stukje uit de buurt maar wel de moeite waard.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Over garages gesproken: waar kan ik mijn e46 320D het beste heenbrengen?
Hij heeft een volledige BMW onderhoudshistorie, is het verstandig (wat hierboven gezegd wordt) om hem naar de BMW dealer te brengen of heet de specialist de voorkeur? Ik krijg altijd de neiging dat de specialist het als hobby heeft en de BMW garage het gewoon als werk heeft. Dus ik neig heel erg naar de specialist.

Iemand leuke adresjes in de omgeving den haag/ Utrecht? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik breng mijn E46 niet naar een dealer, maar wel naar een specialist. Iemand die wel veel ervaring met BMW's heeft en alle tools en apparatuur in huis heeft, maar niet de tarieven en de werkwijze van een dealer hanteert. Ik kan je wat dat betreft, in de regio Den Haag, Autobedrijf Kees Bakker te Lisse meer dan aanbevelen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Goeie tip, was eigenlijk ook nog op zoek naar een goede bmw garage in de buurt van Leiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Top goeie tip! Thnx :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

bombadil schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:05:
[...]
de 100% BMW-dealer onderhoudsgeschiedenis wilde doorbreken maar Ruud kwam op me over als een echte vakman.
Ik denk dat Ruud heel wat meer van z3's (of z4's) afweet dan dan de gemiddelde dealer ;)
En vrijwel iedereen die in NL in een z3 of z4 rondrijdt kent Ruud :) dus die vermelding in het boekje is alleen maar een meerwaarde m.i.
Bij een dealer kan je nl. ook een blunderende lts stagair treffen, bij Ruud niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Dat is helemaal waar :)
en het scheelt in uurloon ook nog wat ... + gratis koffie _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door Roberto op 28-04-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik vind die BMW 1 coupé zo tof hee. Maar voor hetzelfde geld heb je al bijna een 3-serie....

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ze moeten hier bij Renova echt eens even kappen met heel tijd die oranje/rode 1M voor de deur te parkeren want als ik er langs rij moet ik altijd weer even kijken, dat geeft ongelukken binnenkort. Wat een kar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Atlas schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:29:
Over garages gesproken: waar kan ik mijn e46 320D het beste heenbrengen?
Hij heeft een volledige BMW onderhoudshistorie, is het verstandig (wat hierboven gezegd wordt) om hem naar de BMW dealer te brengen of heet de specialist de voorkeur? Ik krijg altijd de neiging dat de specialist het als hobby heeft en de BMW garage het gewoon als werk heeft. Dus ik neig heel erg naar de specialist.

Iemand leuke adresjes in de omgeving den haag/ Utrecht? :)
Als je tussen Utrecht en Den Haag zoekt, kan ik je alleen maar Breeman in Gouda aanraden. Ik kom daar nu ruim 5 jaar (zolang ik in Gouda woon), eerst met de Compact en nu met Cabrio, en wordt altijd erg goed geholpen.

Overigens, via de DM vroeg je naar mijn OBD-scanner. Ik wist toen nog niet dat je een diesel hebt. Dat verandert de zaak waarschijnlijk. De kans is namelijk vrij groot dat hij jou de OBD2 scanner nog niet werkt, omdat je een diesel hebt.
Maar alleen door te testen kan je het zeker weten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Morgen maar eens bij de garage binnenspringen met m'n 2011 BMW F20 118D Sportline... Er scheelt iets met de motor, maar er is geen rode lijn in te trekken...

Soms "schokt" de wagen hard als er aan een constante snelheid geregen wordt. Dat kan eender welke lage snelheid zijn - van 30kmph tot 80kmph - in eender welke versnelling (3de, 4de) en aan eender welk toerental (1200, 1500, 1800, 1900, 2000, ...).

Als je dan een constant toerental aanhoudt (met of zonder cruisecontrol) dan voel je de auto schokken, precies of het gaspedaal zeer zeer gevoelig is, en dat je het de hele tijd indrukt en loslaat.

Doe je daarna exact dezelfde weg, aan dezelfde snelheid, zelfde versnelling, zelfde toerental, dan doet hij het niet...

Zoals ik zei is er wel geen rode draad in te trekken: soms doet hij het met een koude motor, soms met een warme. Soms is het in het begin van een rit, soms is het op het einde van een rit. Ik rij soms al eens sportief als de Coyote niets aangeeft, maar het is zeker niet zo dat hij alleen schokt als er eens sportief gereden is...

Optrekvermogen in de Comfort of Sport stand blijft altijd wel behouden, zelfs als hij schokt...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:33
Shaidar schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:30:
Morgen maar eens bij de garage binnenspringen met m'n 2011 BMW F20 118D Sportline... Er scheelt iets met de motor, maar er is geen rode lijn in te trekken...

Soms "schokt" de wagen hard als er aan een constante snelheid geregen wordt. Dat kan eender welke lage snelheid zijn - van 30kmph tot 80kmph - in eender welke versnelling (3de, 4de) en aan eender welk toerental (1200, 1500, 1800, 1900, 2000, ...).

Als je dan een constant toerental aanhoudt (met of zonder cruisecontrol) dan voel je de auto schokken, precies of het gaspedaal zeer zeer gevoelig is, en dat je het de hele tijd indrukt en loslaat.

Doe je daarna exact dezelfde weg, aan dezelfde snelheid, zelfde versnelling, zelfde toerental, dan doet hij het niet...

Zoals ik zei is er wel geen rode draad in te trekken: soms doet hij het met een koude motor, soms met een warme. Soms is het in het begin van een rit, soms is het op het einde van een rit. Ik rij soms al eens sportief als de Coyote niets aangeeft, maar het is zeker niet zo dat hij alleen schokt als er eens sportief gereden is...

Optrekvermogen in de Comfort of Sport stand blijft altijd wel behouden, zelfs als hij schokt...
Hmm, 'grappig'. Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn E87. Vooral als de motor koud is, of je exact een vaste snelheid/toerental aanhoudt dan schokt de motor. Het beste merk ik het in de 2e als de motor koud is rond 1200/1400 toeren, geef je dan een klein beetje gas dan gaan er klappen door de aandrijflijn en de motor lijkt in te houden.

Deze week maar langs de garage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:49
Gheghe - eerste waar ik aan denk is de verdelerkap. Ik geloof dat mijn BMWkennis iets verouderd is O-)

(zelfs mijn eigen bmw heeft er geen meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:33
Shaidar heeft een diesel, ik rij wel op een normale brandstof (;)) dus ben benieuwd of we hetzelfde probleem hebben. Ik neig naar of de bougies of de bobine waar mogelijk wat mis mee is. Krijg alleen geen foutmelding in de boordcomputer, aangezien ik nog garantie heb mag de dealer het lekker uitzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Klinkt een beetje als wat ik met mijn cabrio had. Daar was het de krukassensor die in storing schoot. Mijn auto bokte dan heel erg en de toerenteller schokte hard.
Hij schoot daarna overigens wel in storing, waardoor vermogen weg was en als je flink toeren maakte en het toerental weer terug liet vallen, je de uitlaat hoorde ploppen.

Sinds de krukassensor vervangen is, heb ik daar geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

EDIT; overbodig

[ Voor 188% gewijzigd door TommyGun op 11-07-2012 22:14 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als ik dat verhaal lees heb ik het gevoel dat je een bodemloze put hebt. Ik zou er echt geen cent meer in gooien...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

RickvN schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:58:
Ik vind die BMW 1 coupé zo tof hee. Maar voor hetzelfde geld heb je al bijna een 3-serie....
Een 1 coupe kost 300 euro meer dan een 1 hatch. (oud model). Een 3 serie is toch rap 5000 euro duurder (120d <> 320d).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

EDIT; overbodig

[ Voor 97% gewijzigd door TommyGun op 11-07-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Tsja, dat is altijd een afweging tussen het geld en je geweten. Wat zou je zelf willen als jij de auto moest kopen? Ikzelf zou grote zaken altijd melden. Zeker als het onderhuids is. Of je er ook bij moet vertellen dat je de auto ziet als bodemloze put is dan weer een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 30 april 2012 @ 11:26:
[...]

Het inhouden valt gewoon op, dat ga ik nog wel fixen, maar wellicht dat ik de andere 2 dingen die ik wilde doen maar achterwege laat dan, want over het algemeen zegt iedereen; geen geld meer instoppen. Maar qua verkoop; gebreken melden?
Je hebt het over inhouden bij 2500 toeren, voornamelijk bij een koude motor, en als je er overheen bent dat je hem dan weer vol kan doortrekken naar de 6000 toeren. Hoop niet dat je dat doet met een koude motor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Toink op 20-01-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

EDIT; overbodig

[ Voor 98% gewijzigd door TommyGun op 11-07-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Shaidar schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:30:

Mogelijk is dit de regeneratie van de roetfilter, dit voel je als schokken, eerst dachten ze dat bij mij de lmm kapot was maar na een keertje met iemand in de auto gezeten te hebben die het kende wist hij me dit te vertellen.

Op zich lijkt het mij logisch, het is bij mij iets wat om de zoveel maanden zich voordoet en het deed zich regelmatiger voor mijn roetfilter vervangen is geweest.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik wil ook zo'n mooi uitlaatje :(....

knappe z4 btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Apache, als regeneratie zo storend is, is het dan geen optie om het roetfilter te bypassen? Wordt een auto ook nog 3-5% zuiniger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:53
Hallo allemaal,

Ik zoek een goede specialist voor onderhoud aan een e39 540i in de regio Walcheren. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat noem je een goede specialist en wat noem je regio Walcheren?
Zwartepoorte in Goes lijkt de enige BMW dealer in de wijde omtrek te zijn, ik denk dat je daarmee je specialist wel te pakken hebt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Sorry, dacht dat dit op autofora wel bekende termen waren.

Specialist: Een goede garage, die geen dealer is met bijbehorend tarief van 100 per uur, maar wel goed (en vaak beter) bekend met de techniek.

Voorbeeld: Garage de Zwart in Hulst, voormalig hoofdmonteur BMW die voor zich zelf begonnen is.

[ Voor 40% gewijzigd door _Anvil_ op 01-05-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Laatst online: 16:49
Een dealer met eigen garage is over het algemeen een specialist. Die stagiair kan je ook bij een 'specialist' treffen. Een specialist is niet altijd een dealer. Sommige dealers wil je vermijden. Sommige dealers zijn terechte specialisten. Als je een specialist zoekt, is prijs niet de enige reden: je wil een goede en betrouwbare garagist. En een dealer kan zo betrouwbaar en (vooral) goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Klopt aardig wat je zegt. Het bekende voorbeeld van een dealer die voor 100 euro per uur een jochie van 17 je auto laat verkloten gaat uiteraard niet altijd op.

Maar ik zoek dus een goede garage met verstand van mijn type auto/motor, die geen dealer is. Dit topic leek me wel geschikt om de vraag eens te deponeren.

Of zal ik gewoon gaan opscheppen over hoe fijn een 4.4 tje met handbak is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Een specialist is trouwens gewoon een onafhankelijke garage, maar wel één die zich gespecialiseerd heeft in een bepaald merk of model, vaak vanuit liefde voor dat model of merk. De garage van een dealer noem ik geen specialist, die ontleend z'n bestaansrecht aan de dealer.

In zekere zin zou ik meer vertrouwen hebben in een specialist en daar hoor je meestal ook alleen positieve verhalen over. Dealer blijft toch een beetje een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Op ons forum hebben we de bmw specialisten voor zover bekend in een verzamel topic, wie weet zit er 1 bij die voor jou van toepassing is. Ik breng mijn auto voor als ik er zelf niet uit kom meestal naar Klaasen in Apeldoorn.

Linkje achter spoiler, gezien het niet de bedoeling is om reclame te maken.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:18
-Thunder- schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:41:
Op ons forum hebben we de bmw specialisten voor zover bekend in een verzamel topic, wie weet zit er 1 bij die voor jou van toepassing is. Ik breng mijn auto voor als ik er zelf niet uit kom meestal naar Klaasen in Apeldoorn.

Linkje achter spoiler, gezien het niet de bedoeling is om reclame te maken.
Ik ben benieuwd hoe de eerste ervaring zal zijn. Volgende week gaat mijn auto ook even naar Klaassen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik moet toch ook maar eens opzoek naar een specialist.... Vorige week moest de olie van m'n 118d vervangen worden, plus de voorblokken zaten er aan te komen, volgens de boordcomputer. Dus die ook gelijk maar laten doen, anders zou ik 4 weken later weer naar de garage moeten. Toen m'n auto in de garage stond bleek dat m'n achterblokken ook vervangen moesten worden (niet volgens de boordcomputer, maar toevallig net het blok met sensor was amper versleten). Inclusief nieuwe ruitenwissers en nog wat filters enzo, kon ik een kleine 900 euro afrekenen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Morpheusk schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:52:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de eerste ervaring zal zijn. Volgende week gaat mijn auto ook even naar Klaassen.
Het zal me ook benieuwen. Tot nu toe heb ik de gouden regel dat er in Apeldoorn geen enkel autobedrijf te vertrouwen is. Misschien dat Klaassen de eerste uitzondering daarop wordt ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

De 'handelaren' zijn niet te vertrouwen, hij verkoopt praktisch geen auto's. En mensen uit het hele land komen bij hem, eerlijk, behulpzaam en heeft verstand van zaken. Ben er al diverse keren geweest.

Wat hij vervangt aan je auto...de oude onderdelen laat die bij je auto liggen of als je auto verplaatst is leggen ze het weg en laten ze je het achteraf zien.

Ik dacht zelfde MadMarky, maar hij bewijst dat het ook anders kan in Apeldoorn ;)

Ps : Afgelopen 2 weken is mijn auto er ook 2 keer geweest.. heel wat uurtjes zoet geweest en hij heeft in totaal 'maar' 2,5 uur gerekend, dat is inclusief een schokdemper ra vervangen.

Ps2 : Tarief is ook interessant.. 48ex per uur.

[ Voor 20% gewijzigd door -Thunder- op 01-05-2012 19:08 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Heeft hij die vage klacht met je ruitenwissers van je nog kunnen fixen? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat nou de oorzaak ervan is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Wat ik me trouwens afvroeg: hoe doen de meeste garages die roet test bij een diesel?
Met een koude motor vol naar de 4000rpm? Eerst warm draaien?

Ik ben nogal huiverig voor mijn 320D als hij naar de keuring gaat.... 1 of andere onverlaat die hem koud (en onbelast....) naar de 4k rpm jast. Dat is dodelijk voor zo'n blok... En ik ben er nog wel zo zuinig mee.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Atlas schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:39:
Wat ik me trouwens afvroeg: hoe doen de meeste garages die roet test bij een diesel?
Met een koude motor vol naar de 4000rpm? Eerst warm draaien?

Ik ben nogal huiverig voor mijn 320D als hij naar de keuring gaat.... 1 of andere onverlaat die hem koud (en onbelast....) naar de 4k rpm jast. Dat is dodelijk voor zo'n blok... En ik ben er nog wel zo zuinig mee.......
Vaak rijden ze voor de roetmeting een rondje, zodat ie in ieder geval lauw-warm is.
En van 1 keertje koud gassen gaat een goed onderhouden diesel niet kapot hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mooi altijd dat mensen denken dat motoren van papier zijn of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het gassen is iid vaak niet zo'n probleem, maar in het loslaten schuilt wèl een gevaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
mr_petit schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:26:
Het gassen is iid vaak niet zo'n probleem, maar in het loslaten schuilt wèl een gevaar :X
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als je bij gassen het gas abrupt loslaat (dus bij onbelaste motor, geldt niet tijdens het rijden uiteraard) kan je distributieriem breken (of verspringen), met name bij diesels.
Goede keurmeesters laten dus ook langzaam het gas los, en weigeren soms een roetmeting te doen als de riem binnen een paar dkm vervangen moet worden. Ook moet je soms een formulier ondertekenen dat alle gevolgschade van de roetmeting voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

En waarom zou die riem dan breken?

Overigens hebben BMW's een ketting :Y)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

TommyGun schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:25:
Mooi altijd dat mensen denken dat motoren van papier zijn of zo...
Diesels zijn nou net een stuk gevoeliger voor koud doorgassen en zeker onbelast vol gassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

tdw schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:37:
En waarom zou die riem dan breken?
omdat er dan veel grotere krachten op komen dan normaal.
Overigens hebben BMW's een ketting :Y)
Niet allemaal, maar dat zijn voornamelijk wel oude modellen (die e46 heeft iig wel een ketting).
Maar piekbelastingen op een ketting is natuurlijk ook niet gezond, maar mijn verhaal is natuurlijk meer van algemene aard.

Je hoort ook wel eens dat brandstofpompen stuk gaan tijdens de roetmeting. Of dat toeval is of niet weet ik niet, maar die dingen zijn natuurlijk ook heel teer.

iig better safe than sorry lijkt me

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 01-05-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Als er iets erg fout gaat bij een keer gassen zoals een turbo opgeblazen oid vraag ik me altijd af hoe lang het geduurd zou hebben voor je het onder de baan zou tegengekomen zijn én of de staat van de motor wel zo "goed" is als men denkt.

Onlangs is er een diesel "opgeblazen" geweest bij de schouwing (vergelijkbaar met APK in Nederland maar wordt uitgevoerd door een speciaal centrum), citroen, 4 jaar oud, eerste keer naar de keuring.

Natuurlijk zegt iedereen snel dat het de fout is van de mensen die de keuring uitvoeren maar aan de andere kant, wie zegt dat die persoon niet op een koude motor volle gas ervandoor scheurt als hij 's morgens naar z'n werk moet?

Ik ben toch van mening dat, alhoewel het slecht én compleet nutteloos is, de motor het toch wel moet aankunnen. Zo niet was er waarschijnlijk toch iets mis en zou het vroeg of laat toch wel fout zijn afgelopen.

Zo heb ik ooit een verhaal gehoord van een opgeblazen turbo bij de test maar achteraf bleek dat ze de auto nooit deftig warm reden en er meteen volgas ervan door gingen en dat de turbo in een extreem slechte staat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Tsja hoeveel mensen denken er überhaupt over na en hoeveel mensen kan het niks schelen? Denk maar niet dat de gemiddelde huisvrouw nadenkt over die zaken, die weten niet eens of ze een turbo hebben. Gelukkig zijn dat ook geen types die de auto in de toerenbegrenzer knallen maar ergens rekening mee houden doen ze niet.

Kan me niet voorstellen dat garages gewoon lomp een koude motor de toeren injagen. Aan de andere kant moet de motor dat zeker zonder al teveel weerstand prima kunnen hebben voor een keer. Zou me er niet zo'n zorgen over maken, elke dag gaan er honderden diesels op APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Vraagje: Collega van mij heeft een E39 520i en krijgt nu meldingen voor zijn crankshaft sensor.

Dit is de krukassensor die kuren geeft toch? Ik heb gekeken en zo'n sensor kost tussen de 70 en 80 euro ex btw wat het geld niet is. Echter is het volgens mij best een lastige klus om zelf te doen.

Klopt dit?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

HTT-Thalan schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:43:
[...]

http://www.autobedrijfgdamen.nl/

Ik ruilde de BMW in op een Ford Mondeo station, 145k op de teller. Hij reed normaal en kon niks raars ontdekken (geen roest, geen versleten remmen etc) maar na 3 maanden begon de koppeling te schuren en bleek uiteindelijk rot versleten.
....

Toen ik de dealer hiermee contacteerde was hij zich van geen kwaad bewust, als ik mijn recht wilde moest ik het maar gaan halen, en als ik hem problemen zou bezorgen 'wist hij mij wel te vinden'. Omdat ik toen vrij toegang had tot KVK gegevens had ik zijn huis ook snel gevonden, maar ik heb uiteindelijk niks met die info gedaan. Mijn geld is me veel waard, maar mijn vrijheid nog meer :P.
Tjee ik ben echt verbaasd... ik begrijp overigens heel goed dat je geen verdere acties onderneemt omdat hij meteen een dreigende houding aanneemt. Echter dienen dit soort maffe gasten eindelijk eens n keer aan schandpaal genageld te worden. Waarom ga je niet naar de politie, of bel je de RDW (hij misbruikt hun label op de site).

Het is echt kut verlopen, balen voor je!!

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Hij heeft ergere dingen meegemaakt, las ik op een ander forum. Iets met een gare 320i ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

KillaZ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:35:
Vraagje: Collega van mij heeft een E39 520i en krijgt nu meldingen voor zijn crankshaft sensor.

Dit is de krukassensor die kuren geeft toch? Ik heb gekeken en zo'n sensor kost tussen de 70 en 80 euro ex btw wat het geld niet is. Echter is het volgens mij best een lastige klus om zelf te doen.

Klopt dit?
Dat is inderdaad de krukassensor. Nu kan een E39 520i zowel een M52- (tot 2001) als M54-motor (20001 - 2003) hebben. Dat kan van invloed zijn op het gemak waarmee hij te vervangen is.

Bij de oudere M52-motoren zit de sensor voorop bij de krukaspoelie en is makkelijk bereikbaar zonder brug (alleen de koelfan en multiriem hoeven maar weggehaald te worden).
Afbeeldingslocatie: http://static.bmwfans.info/images/epc/OTE0X3A=.png
Nummer 9 is de sensor aan de voorzijde

Bij nieuwere M52's en de M54 zit hij richting de achterkant van de motor, aan de inlaatkant net onder startmotor. Daar is eigenlijk alleen met een brug goed bij te komen:
Afbeeldingslocatie: http://static.bmwfans.info/images/epc/NTE3MDdfcA==.png
Nummer 8 is de krukassensor.

Het makkelijkste is om de laatste 7 cijfers van het chassisnummer in te vullen op bmwfans.info en dan bij de motoronderdelen kijken of hij vermeldt staat bij de onderdelen van de "Engine Block Mounting Parts" of bij "Timing case" (de makkelijkere variant)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik laat hem vanmiddag even kijken, thx!

Edit: Kut voor hem, hij zit onderop

[ Voor 33% gewijzigd door KillaZ op 02-05-2012 13:15 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17:14
En de Z3 is maandag (die sinds september de garage niet meer uit is geweest...) weer de eerste KM's gemaakt. Even flink doorgetrapt nadat ie goed warm was en het check-engine lampje ging weer uit. :)

In juli APK + beurt eens kijken wat er allemaal nodig is aangezien we naar Italie willen gaan deze zomer...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Nou de mijne staat ook bij de garage.
Nieuwe motorkapkabel, 2 nieuwe banden, 2 kogels vervangen voor, uitlijnen, misschien een nieuwe spanrol.

Mag wel weer gaan sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Binnen nu en vier weken staat mijn E46 coupe aut uit 2000 te koop. Wanneer iemand interesse heeft stuur even een DM. 150dkm, leder, stoelverw, xenon, 19", verlaagd, navi, etc.

Dit alles wel met spijt in mijn hart, auto is technisch goed en origineel. (Zie ook posts van mij in dit topic :) ).

In ruil ervoor komt een:
Afbeeldingslocatie: http://www.cartraderny.com/wp-content/uploads/2011/08/BMW-1-Series-Hatchback-Front-Corner-View-500x333.jpg

116i leasert :P, ivm nieuwe baan.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 01-08 10:05
En er is een nieuwe BMW rijder op tweakers :D
Tevens mijn 1e auto.

Foto van marktplaats:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com//02wzQ.jpeg

Is een BMW 316i E2 uit 1997. Ik vind 'm heerlijk rijden vergeleken de auto waarin ik les had :P
130.000 op de tellert, kleine 2000 euro armer

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 03-05-2012 21:36 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ziet eruit als een heel eerlijke wagen, geen rare spoilers of andere tuning-ongein die zo vaak op E36's zit.

Leuke kleur ook, wat zijn de verdere specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Wat bedoel je precies met "specs"? Ik ben niet zo heel bekend in auto-wereld :P

Ik weet dat het een 1.6l is met achterwiel aandrijving en dat mijn radio een iphone-compatible usb aansluiting heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
"specs" is meer tweaker dan auto-liefhebber hoor :P Specs bekent specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Dat weet ik, maar welke specs? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gamebuster schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:24:
Wat bedoel je precies met "specs"? Ik ben niet zo heel bekend in auto-wereld :P

Ik weet dat het een 1.6l is met achterwiel aandrijving en dat mijn radio een iphone-compatible usb aansluiting heeft :P
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/no-wai001.jpg

Nou, noem eens wat opties bijv. :)

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 04-05-2012 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gheh. Zo'n uitvoering heb ik ook gehad. In precies dezelfde kleur en ongespoten bumpers. Alleen had ik ook nog eens wieldoppen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
Net als iedere autoliefhebber is het altijd leuk om al eens naar een toekomstige auto te kijken.. zo is voor mij een BMW 120i een serieuze kanshebber om mijn Clio 1.6 16V uit 2002 te gaan vervangen. Prijstechnisch kom ik hierbij uit op een model van 2005-2006. Echter kan ik nog niet echt een goed forum vinden met een bestaand topic waar op te letten. Ook de verschillen met de latere modellen heb ik nog niet echt kunnen vinden.

Wellicht iemand hier die een schop in de goede richting kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ben geen liefhebber van de 1-serie, maar als je dan toch voor een 1 gaat, doe dan de nieuwe uitvoering; veel mooier (de voorkant voornamelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
TommyGun schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:52:
Ik ben geen liefhebber van de 1-serie, maar als je dan toch voor een 1 gaat, doe dan de nieuwe uitvoering; veel mooier (de voorkant voornamelijk).
Welk deel van:
Prijstechnisch kom ik hierbij uit op een model van 2005-2006.
Begreep je niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
Nou ja het is natuurlijk wel zo dat als er goede redenen zijn om het 2007 model te kopen dat er nog even doorgespaard moet worden.. zo is volgens Autoweek.nl het verbruik van het nieuwe model een stuk minder en heeft hij wat betere prestaties door het hogere vermogen. Het verschil in verbruik volgens spritmonitor.de echter verwaarloosbaar..

Dus op zich is het nog niet eens zo erg.. maar ik vind het al raar dat ik nog niets erover kan vinden. Er moeten toch meer mensen zijn geweest die in hetzelfde schuitje zitten/zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MrFl0ppY schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:56:
[...]

Welk deel van:

[...]

Begreep je niet helemaal?
Ik gaf een verschil aan, daar vroeg 'ie toch om? :>

Verder: Wikipedia: BMW 1 Series (E87) en http://www.eurocarblog.co...vs-old-bmw-1-series-video

[ Voor 36% gewijzigd door TommyGun op 04-05-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Gamebuster schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:46:
Dat weet ik, maar welke specs? :9
Welke opties, dus airco, centrale portiervergrendeling, alarm, dat soort dingen.

Ik kan je wel met redelijke zekerheid zeggen dat je in ieder geval een 1.9 liter motor hebt, en niet 1.6 wat het volgens de 316i lijkt te zijn ;) Alleen heeft hij wel nog steeds maar 100pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 14:10
Ik zal mij ook maar eens aanmelding in dit topic
Ik rijd op dit moment met een E39 525d Touring uit 2002

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jodebal/Got/E39.JPG

Sonderausstattung

210 - Dynamische Stabilitäts Control
220 - Niveauregulierung mit Luftfederung
249 - Multifunktion für Lenkrad
302 - Alarmanlage
308 - Leichtmetallräder Kreuzspeiche 42
320 - Modellschriftzug Entfall
386 - Dachreling
403 - Glasdach, elektrisch
422 - Edelholzausführung
423 - Fußmatten in Velours
441 Raucherpaket
459 Sitzverstellung elektrisch mit memory
500 - Scheinwerferreinigung mit Intensivreinigung
508 PDC Park-Distance-Control
521 Regensensor
522 Xenon
534 Klimaautomatik
601 TV-Funktion
609 Navigationssystem
630 Autotelefon mit schnurlosem hoerer
672 CD-Wechsler 6 fach.
723 Edition Exclusive
785 Blinkleuchten weiß
854 Sprachversion Franzoesisch
863 - Service kantakt-Flyer Europa
877 - Ueberkruezbedienung entfall
881 - Franzoesisch/betriebsanl/serviceh.

Serienausstatung

470 Kindersitzbefestigung ISOFIX
520 Nebelscheinwerfer
548 Kilometertacho

Information

473- Armauflage vorn
555 - Bordcomputer
694 - CD-Wechsler vorbereitung

Ook wat werk gehad om de carpc werkende te krijgen, maar ondertussen werkt die toch al +1.5jaar zonder enig probleem

Onder de koffer is het goed gevuld :)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jodebal/Got/Koffer.JPG

En het originele scherm blijft behouden:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jodebal/Got/Carx.JPG

Bediening van de pc gebeurt nog steeds met originele knoppen en is enkel actief wanneer er voor TAPE gekozen wordt. In alle andere gevalen blijft de werking van de originele hardware behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ziet er goed uit! Maar ik denk dat er meer mensen zijn dan ik alleen die meer willen zien van de carpc op het originele display!

Blij Met Wilco

Pagina: 1 ... 15 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.