Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.636 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen, ik ben op zoek gegaan naar een BMW E46 coupé, Wat zijn de standaard dingen waar ik op moet leten bij deze auto? ik hoor verschillende mensen al Vanos roepen, maar wat nog meer?:) Thanks :3

http://ww3.autoscout24.nl/classified/271391016?asrc=st|as

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Zeker een verbetering zneek! BMW heeft inderdaad altijd nog een "dikkere" optie beschikbaar. Zelf vind ik dit soort upgrades iets te duur voor wat je ervoor terug krijgt. Maar dat het een verbetering is, dat is zeker.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:57
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:31:
Kan iemand mij vertellen, ik ben op zoek gegaan naar een BMW E46 coupé, Wat zijn de standaard dingen waar ik op moet leten bij deze auto? ik hoor verschillende mensen al Vanos roepen, maar wat nog meer?:) Thanks :3

-Draagarmen
-Subframe
-Kachelweerstand
Dat is wat mij als eerst te binnen schiet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:31:

E46 kwaaltjes:
  1. Ramen die niet meer lekker omhoog komen (99% van de keren goedkope fix, als je het zelf kan doen).
  2. Scheurend subframe achter, maar daar zal een 318i geen last van hebben (dat komt meer voor bij vroege 330i/330d).
  3. VANOS kan slecht zijn, dat merk en hoor je wel
  4. Lower intake boot droogt uit en gaat lucht lekken. Ook dit is een goedkope fix, als je het zelf kan doen (2 tientjes materiaal, 2 uur klooien).
  5. Vollopende carterontluchting. Als je dit hebt, of de lower intake boot, kan je beste beide tegelijkertijd doen: zit naast elkaar. Iets duurder qua materiaal (rond de 100 piek), maar ook redelijk goed zelf te doen.
  6. Draagarmen voor zijn wat vaker dan de gemiddelde auto de pineut (heb ik gehoord).
  7. E46s zijn al wel op de leeftijd dat hier en daar roest kan ontstaan. Let daar dus op. Wielkasten en a-stijl zijn de zwakkere plekken.
  8. Koelsysteem bevat plastic componenten, die kunnen broos worden en gaan lekken.
  9. Laat de wagen uitlezen of doe dit zelf: op ebay zijn kabeltjes en software voor paar tientjes te koop. Punt 4 en 5 kan je zo uitsluiten, die geeft de computer al aan voordat t motorstoringslampje aan gaat.
Verder natuurlijk altijd controleren of alle snufjes (zonnerollo, radio, airo, electra, regensensor etc) het nog doen, die onderdelen vervangen kan kostbaar zijn.

Trouwens, ik vind die auto uit je ad wel een leuk ding, maar voor die prijs kan je wel een luxer exemplaar vinden met vergelijkbare km's en bouwjaar, of een jongere met minder km. Sportstoelen en/of leder bekleding bijv. Zelf hoef ik geen BMW zonder sportstoelen, maar dat komt ook doordat ik lang ben (1m93) en die stoelen op t zitvlak in de lengte aanpasbaar zijn en naar achter te kantelen zijn. Of natuurlijk stevig afdingen :+

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 13-10-2015 15:32 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
Ik zou met zulke bedrijven iig een aankoopkeuring bij een dealer overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier heb ik wat aan bedankt! Ik zal er tijdens mijn proefrit rekening mee houden, draagarmen voor kan je goed horen bij drempels neem ik aan? Voor dat geld heb je nog niet veel coupétjes, vergis je niet! ik heb er nog niet veel gezien met leren stoelen en laag KMstand voor dat geld.
Een Sedan vind ik persoonlijk minder, en een compact is het net niet. dus ik ben enigszins echt op zoek naar een coupé en het liefst in de kleur blauw of zwart, dus ik ben al best veel eisend zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:32:
Ik zou met zulke bedrijven iig een aankoopkeuring bij een dealer overwegen.
Bedrijven of bedragen? :P Het is een auto van particulier.

Het is wel een goede tip altijd een vriend of kennis mee te nemen die er veel van weet. Zo voorkom je teleurstellingen en overhaaste aankopen.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:36:
[...]

Kijk hier heb ik wat aan bedankt! Ik zal er tijdens mijn proefrit rekening mee houden, draagarmen voor kan je goed horen bij drempels neem ik aan? Voor dat geld heb je nog niet veel coupétjes, vergis je niet! ik heb er nog niet veel gezien met leren stoelen en laag KMstand voor dat geld.
Een Sedan vind ik persoonlijk minder, en een compact is het net niet. dus ik ben enigszins echt op zoek naar een coupé en het liefst in de kleur blauw of zwart, dus ik ben al best veel eisend zeg maar :+
Vrienden van me hebben paar maanden terug een (zilver) 325i coupé gekocht voor ongeveer dat bedrag en met een vergelijkbare kmstand en bouwjaar. Die had de volgende dingen die de 'jouwe' mist: af fabriek xenon, zwart vol leder sportinterieur, navi, harman/kardon audio, cd wisselaar en zonnedak. Ook net als deze op goede velgjes en verder schadevrij. Op alle punten een stuk dikkere auto (ook door de motorisering), dus het moet lukken. Misschien alleen niet vandaag, neem je tijd als nu je op zoek bent en sla toe als je een goede deal denkt te zien.

Oh trouwens, nog een zwak punt bij de E46, vooral Coupé: de lichtunits op de kofferbak worden vaak lelijk en dof, vooral langs de randen. Vervangen kost de kop niet, maar is wel weer onderhandelpuntje :)

[ Voor 6% gewijzigd door noes op 13-10-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd, ik ga verder zoeken naar het juiste exemplaar. Het mag overigens ook een Automaat zijn, mijn vader heeft een 5 serie automaat en elke keer als ik in zijn auto gereden heb ben ik altijd positief over het rijden van een automaat, bij de BMW kan je zelf nog evt schakelen maar bij rotondes en drempels is het toch lekker om gewoon lui te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik heb zelf een E46 automaat, 325i facelift, maar wil daar juist vanaf ;)

Jammer is alleen: het is een sedan. Automaat lever je wel wat vermogen en directheid mee in, vandaar dat ik weer handgeschakeld rijden wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:36

Theimon

Snapte!?

Ik vind €5800 voor een 2001 4-cilinder met stoffen interieur echt veel te veel. Ik zou nog ff doorzoeken. Minimaal een 320 en lederen interieur moet echt wel te vinden zijn voor beter geld.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

Ik zou een 318Ci nooit kopen omdat het N42B18 blok wat er in ligt gewoon een hopeloos stuk ellende is.
Google eens op N42 problems en hoop dat je browser niet vastloopt omdat er teveel resultaten omhoog komen.

Het is ook nog eens een vervelend blok qua karakter, 0,0 kracht onderin en loopt nooit 100% soepel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:36:
[...]
dus ik ben enigszins echt op zoek naar een coupé en het liefst in de kleur blauw of zwart, dus ik ben al best veel eisend zeg maar :+
Zoiets? :9
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PVWl3kA.jpg?1

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49
Nog een puntje van aandacht bij een e46. Hardy schijf. Die rubberen koppeling in de aandrijfas. Als daar scheuren in zitten is die ook aan vervanging toe. Onderdeel kost iets van 120 euro. Zo uit mijn hoofd. Kun je best makkelijk zien als je er even onder kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt tegen hoor hoeveel BMW E46 Coupé je vind voor onder de 6000 euro
http://ww4.autoscout24.nl...e&results=20&page=1&dtr=s

Een 320 verzekeren is dat haalbaar als 21 jarige? zit 6 cilinder* in vanaf de 320 right? De wegenbelasting komt dan ook een schijf hoger en zit je op 200 euro per kwartaal, das toch weer 24 euro meer per kwartaal, achja..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:34:
Een 320 verzekeren is dat haalbaar als 21 jarige? zit een V6 in vanaf de 320 right? De wegenbelasting komt dan ook een schijf hoger en zit je op 200 euro per kwartaal, das toch weer 24 euro meer per kwartaal, achja..
Ga jij eens je mond spoelen :o

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:37:
[...]

Ga jij eens je mond spoelen :o
Hoe dat? Ik weet lang niet alles van auto's maar is V6 niet gewoon dat er 6 cilinders in de auto zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Nee, V6 betekent dat er zesvcilinders in V-opstelling in zitten. BMW staat vooral bekend om zijn (heerlijke) zes-in-lijn motoren :)

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 13-10-2015 21:47 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 09:39

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:39:
Hoe dat? Ik weet lang niet alles van auto's maar is V6 niet gewoon dat er 6 cilinders in de auto zitten?
BMW heeft 6-in-lijn's, geen V6-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:46:
[...]

BMW heeft 6-in-lijn's, geen V6-en.
Ze maken ze wel als prototype maar ze krijgen er nog steeds niet zoveel vermogen met dezelfde slijtage uit als the straight six.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:50:
[...]

Ze maken ze wel als prototype maar ze krijgen er nog steeds niet zoveel vermogen met dezelfde slijtage uit als the straight six.
Klinkt ook anders. Maar goed, bij BMW is niets meer heilig. Gare familieautos en driecilinders moeten allemaal maar kunnen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Die driecilinder is dan nog tot daar aan toe. Maar die 2-grand tourer :X

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ik cross regelmatig in een C1 3-cil, 170 in zijn 3 met 6500rpm is best leuk :D

Zeker gezien het max koppel vrij hoog ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:21
zneek schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:18:
De auto is vandaag voor een kleine upgrade weg geweest, zie hier het resultaat.

Van de standaard M sport diffuser:

Naar de BMW Performance diffuser en geen type aanduiding meer:

Ik ben er blij mee, wat een verbetering! Die standaard diffuser is toch wel erg simpel, beetje zonde dat BMW die niet iets mooier gemaakt heeft. Bij de E92 was dat verschil een stuk kleiner.
En vandaag gespot op de A10 waarbij je zoevend van de invoegstrook naar de linkerbaan ging in de file :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Appleman schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:32:
[...]

En vandaag gespot op de A10 waarbij je zoevend van de invoegstrook naar de linkerbaan ging in de file :P.
Dat was ik niet, was in Groningen :) . Als je me in Amsterdam ziet is het trouwens in de touring, de coupe is prive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
ik was 22 toen ik mijn eerste auto op naam kreeg.
dat was een 320 6-cil E30 AUT.
de verzekeringsmaatschappijen stonden niet echt in de rij voor me :$
gevolg daarvan was dat het wel iets prijziger was dan een golfje oid.
maar onmogelijk is het niet gelukkig

god wat mis ik dat ding soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik mis mijn e30 320 ook hoor. Inmiddels zijn ze niet meer te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mojo schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:26:
Ik heb wel zitten kijken naar de Grand Tourer, maar mijn eerste BMW kan er toch echt niet zo uit gaan zien (zelfde geldt voor de i3 trouwens). Maargoed van de andere kant is is het wel een zeer leuk alternatief voor de B-Klasse en de C-Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd, wel zuur dat je ineens bij 200€ wegenbelasting zit bij de 320Ci..
Is deze een stuk vlotter dan de 318Ci of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Valt mee, als je al voor een 6-cylinder gaat kan je beter even doorsparen voor een 325i imo. Ze zijn wel een stuk betrouwbaarder dan de 4-cylinders bij de E46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou goed, ik had een Golf 3 cabrio met 75 PK, dus veel ben ik nou niet bepaald gewend, me moeder rijd rond in een Peugeot 206CC 16V met zo een 120 pk, is voor mij al snel zat eigenlijk :)
Het belangrijkste is dat het een betrouwbare auto is, een 6 cilinder klinkt wel leuker dan een 4 cilinder, maar dat deze betrouwbaarder zijn wist ik niet, wel klap geld 200€ per kwartaal belasting :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

320i is betrouwbaarder maar verder in alle opzichten duurder dan een 4-cylinder. Hij zal ook onzuiniger zijn.

De M2 is onthuld: http://www.autoweek.nl/nieuws/34687/bmw-m2-officieel-onthuld
Ik vind 'm lief vet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:28

vhal

ಠ_ಠ

Mojo schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:26:
Ach, ik zou mijn wagen zo inruilen voor een 2-serie 225i AT om vervolgens alle petjes het snot voor de ogen te rijden in een familiebak. De grand Tourer is wel een beetje too much, dan liever een 2015 Espace ofzo.

;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Radiant schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:46:
320i is betrouwbaarder maar verder in alle opzichten duurder dan een 4-cylinder. Hij zal ook onzuiniger zijn.

Ik vind 'm lief vet O+
Dang, dat is een strakke bak! Zou ik mijn 435i zo op inruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

vhal schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:57:
[...]

Ach, ik zou mijn wagen zo inruilen voor een 2-serie 225i AT om vervolgens alle petjes het snot voor de ogen te rijden in een familiebak. De grand Tourer is wel een beetje too much, dan liever een 2015 Espace ofzo.

;)
Ik heb laatst een 2 AT in het wild gezien. Die hele auto klopt niet, de hele stance is verkeerd. De voorkant valt veel te schuin naar beneden t.o.v. de achterkant. Alsof de achterbanden een paar maten te groot zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08

Ik vind 'm lief vet O+
Erg vette bak weer! De (M)1 coupe was ook een geweldig mooie auto. Misschien wel de mooiste BMW van die tijd. Heb nog wel eens met het idee gespeeld om de 1 coupe als tweede auto te nemen. Maar damn die prijzen zijn fors!

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat als je alle kosten opsomt, de 320ci duurder uitkomt? Het enige wat ik kan vinden over de 318ci zijn de standaard kwaaltjes, voor de rest kon ik niet zo zeer iets vinden wat specifiek aan de 318 zou liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Als je een automaat wilt, is een 320i best een aanrader imho, i6+automaat is bij BMW echt een heerlijke combinatie. En zeker als de E46 nog wat leuke opties heeft, wordt de auto al wat zwaarder, en een 4cyl moet daar dan gewoon echt hard aan hijsen. Als je dan een beetje mee wilt komen heb je kans dat het brandstofverbruik alsnog op 6cyl-niveau komt.

Ik rijd met mijn E36 325i automaat ongeveer 1:10, dat is niet meer of minder dan ik met mijn handgeschakelde 325i deed, en dan was die laatste nog 300 kilo lichter ook...

Extra kosten die je met een 6cyl vooral maakt zijn extra litertjes tijdens de oliebeurten, extra bougies en extra wegenbelasting. Brandstofverbruik is meer een discipline probleem met die auto's :P

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 14-10-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
zneek schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 06:53:
[...]

Haha, je hebt gelijk, gevalletje van aso-parking. De meneer die mijn auto terugbracht was de 65 ruim gepasseerd, dat verklaart het misschien :) ik was het niet in ieder geval, ik ben meer het type van 2 keer steken zodat ie recht staat.

[edit]Dit is de standaard M Sport diffuser, plaatje van de BMW configurator, heb zelf geen lichtere foto's ontdek ik... :)
[afbeelding]
vergelijk:
[afbeelding]

Het middenste donkere stuk is niet vlak, maar bevat een aantal "vinnen".

hoe dan ook, in het eggie is het een groot verschil :)
Mooie bak!

Volgens mij zijn wij overigens buren :P Dat kantoor is gelegen aan de Rozenburglaan of niet?

Ik zit 2 kantoren verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat heen en weer mailen, volgende week toch maar even kijken naar deze coupé, mooie KM stand en interieur vind ik zelf ook erg netjes

http://www.marktplaats.nl...318-coupe-2003-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Als je die koopt, zullen we dan ruilen van interieurlijsten?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:52:
Na wat heen en weer mailen, volgende week toch maar even kijken naar deze coupé, mooie KM stand en interieur vind ik zelf ook erg netjes

Ook weer karig model hoor. OK, deze heeft sportstoelen tov die je eerder linkte, maar wel een aftermarket radio (afknapper imo, check goed of je stuurbediening dan nog wel werkt). Km stand is wel netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de binnenkant juist wel mooi afgewerkt zo, vind het een mooie nette auto met gunstige km-stand. toch de moeite waard om te bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:52:

Die aftermarket radio 8)7
Trouwens zou ik BMWs eerder rond de 160000+ kopen dan in de buurt van de 120. Nu 2x de mist mee in gegaan, rond die stand zijn er ineens dingen als draagarmen aan de beurt om te vervangen dus dan verkoopt men 'm.
De N46-motor heb ik persoonlijk ook een hoop ellende mee gehad. Vliegwiel gaar, sludge in de olie, rommelige idle, olieverbruik, enzovoort enzovoort. Als je het doet zou ik in ieder geval de onderhoudsinterval van BMW negeren en 'm lekker elke 15k nieuwe olie geven en direct na aankoop de carterventilatie vervangen.
Zorg ook dat je 'm vanaf koude start mag proberen, dan komt dat probleem met het vliegwiel aan het licht (eerste paar keer optrekken gaat heel schokkerig) en problemen met de idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Proqzor schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:26:
[...]

Mooie bak!

Volgens mij zijn wij overigens buren :P Dat kantoor is gelegen aan de Rozenburglaan of niet?

Ik zit 2 kantoren verder :P
Klopt. 2 kantoren, dat is het pand van Nationale Vacaturebank en Ortec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
zneek schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Klopt. 2 kantoren, dat is het pand van Nationale Vacaturebank en Ortec?
Haha ik kan niet tellen zie ik, ik zit in het voormalige Gasterra gebouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Radiant schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:26:
[...]

Die aftermarket radio 8)7
Trouwens zou ik BMWs eerder rond de 160000+ kopen dan in de buurt van de 120. Nu 2x de mist mee in gegaan, rond die stand zijn er ineens dingen als draagarmen aan de beurt om te vervangen dus dan verkoopt men 'm.
De N46-motor heb ik persoonlijk ook een hoop ellende mee gehad. Vliegwiel gaar, sludge in de olie, rommelige idle, olieverbruik, enzovoort enzovoort. Als je het doet zou ik in ieder geval de onderhoudsinterval van BMW negeren en 'm lekker elke 15k nieuwe olie geven en direct na aankoop de carterventilatie vervangen.
Zorg ook dat je 'm vanaf koude start mag proberen, dan komt dat probleem met het vliegwiel aan het licht (eerste paar keer optrekken gaat heel schokkerig) en problemen met de idle.
De radio vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Hij lijkt niet heel lelijk te zijn.

Ik denk trouwens niet dat het heel veel uitmaakt of je een auto met 120dkm of 160dkm koopt. De reden van verkoop door een particulier is bijna altijd omdat er dure reparaties aan zitten (te komen).

De 4-cilinders, volgens mij hebben die in de N-serie nooit heel geweldig gedaan om de één of andere reden. Een collega van mij heeft een 318i E90 en die bokt ook, terwijl mijn oude 316i Compact met M43 blok altijd erg soepel heeft gereden.

Nu ben ik tegenwoordig wel verpest met inmiddels ruim een ton ervaring met een M52-motor, die zo soepel is dat bijna alles tegenvalt :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Als je weet dat echt (vrijwel) elke E46 is geleverd met een BMW Business Radio valt dat wel tegen :P Als je meer opties wil, knoop er dan een Dension Gateway of een Grom Audio aan ofzo, maar zo'n aftermarket radio.. Bah!
Mijn M43 doet 't ook schitterend in vergelijking tot de N46 O+ Maarja, dat blok is ook zo simpel.. En traag :+

[ Voor 24% gewijzigd door Radiant op 14-10-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ach, als je purist bent (wat ik trouwens wel ben), dan koop je gewoon een CD43 (Business CD), die voor de E46 een stuk goedkoper is dan voor de E36.

En een M43 traag? Dan jaag je hem niet genoeg in de toeren :p Boven de 4k wil dat blokje echt wel. Maar inderdaad wel heerlijk simpel en bulletproof.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:55

mr_petit

opperprutser

Ik las vandaag dat de nieuwe m2 langzamer op de nordschleife is dan een megane rs trophy.....
Die dus bijna 100 pk minder heeft en ongeveer de helft kost.
Is dit het bewijs dat ///M definitief niet meer voor ///Motorsport staat?

De M2 is dus vooral een (te zware) posemobiel die alleen de indruk kan geven dat het een racemonster is maar in de harde praktijk verstek moet laten gaan.
BMW had natuurlijk een 450pk sterke 6inlijn liggen die ook prima past die dat overgewicht had kunnen rechttrekken...
Toch wel jammer dat civicjes en overige duitse en franse hatchbackjes nu de dienst uitmaken.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Mijlpaal gister:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KUJ0Wsj.jpg?1

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
mr_petit schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:23:
Ik las vandaag dat de nieuwe m2 langzamer op de nordschleife is dan een megane rs trophy.....
Die dus bijna 100 pk minder heeft en ongeveer de helft kost.
Is dit het bewijs dat ///M definitief niet meer voor ///Motorsport staat?

De M2 is dus vooral een (te zware) posemobiel die alleen de indruk kan geven dat het een racemonster is maar in de harde praktijk verstek moet laten gaan.
BMW had natuurlijk een 450pk sterke 6inlijn liggen die ook prima past die dat overgewicht had kunnen rechttrekken...
Toch wel jammer dat civicjes en overige duitse en franse hatchbackjes nu de dienst uitmaken.
Deels borrelpraat. Zoals captain Slow terecht opmerkt wil je geen auto die afgesteld wordt op de snelste tijd op de ring. Dat rijdt niet op de openbare weg. Daarnaast had de RS Michelin Cup banden, dat scheelt zo 10 seconden op de tijd.
Eens dat de M heel zwaar is geworden, prima gewicht voor de M4 of M5, maar niet als opvolger van de E30 M3 gedachte.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Hij is ook niet sneller dan een civic, en evenaart precies de seat cupra.
Juist... een seat van 36 mille

Goed, misschien hoor jij bij het captain slow kamp, maar ///M hoort toch een overlevering te zijn van motorsport. Dàt is namelijk waarom het "M" gmbh heet. (of heette althans)
Wil je een comfy ride, neem dan een normale dikke m235i of 230i oid.
Sinds wanneer is een /m een gezapige bak die het goed doet in de file? sinds captain slow dat zegt?

Het is helemaal geen borrelpraat, ///m modellen horen de beste sportieve prestaties te kunnen neerzetten wat bmw te bieden heeft, en merken als renault, seat en honda doen dat nu beter met veel minder pk's en voor een veel lagere prijs.
Kortom, een m2 is een posemobiel geworden, want de dikke bumpers zitten er wèl op. Maar da's nu dus meer rice geworden...
Hij zal ongetwijfeld comfortabel rijden in de file.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 14-10-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik zou hem er niet om laten staan. En al zeker niet in plaats van een Renault. Als dit soort argumenten echt belangrijk zouden zijn voor de daadwerkelijke afzet, dan zou een merk als Apple ook geen stront verkopen. Appearance sells. En niemand rijdt zo'n wagen om echt een snelle tijd op de Ring neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Die Civic is ook sneller dan een Ferrari F430, een Porsche Turbo 997, en een Lamborghini Gallardo LP 560-4. Die rondetijden zeggen vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

zneek schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:39:
Ik zou hem er niet om laten staan. En al zeker niet in plaats van een Renault. Als dit soort argumenten echt belangrijk zouden zijn voor de daadwerkelijke afzet, dan zou een merk als Apple ook geen stront verkopen. Appearance sells. En niemand rijdt zo'n wagen om echt een snelle tijd op de Ring neer te zetten.
Daarom staat de ///M hedentendage ook voor ///Marketing.
Want daarin scoren ze idd geweldig.
Maar je krijgt gewoon een te zware/logge auto voor je geld en geen licht wendbaar scheurijzer.
Goed, ik heb al vaker geroepen dat bmw's veel en veel te zwaar worden, maar de huidige autobezitter is idd een beetje de verpersoonlijking van de applegebruiker.
Als het er maar gelikt uitziet dan kan je er heel veel geld voor krijgen, zelfs als het soms achterhaalde techniek is. Wat het apparaat werkelijk kan is helemaal niet belangrijk want de afnemer heeft helemaal niet het IQ om dat te begrijpen.
En het is maar net met welke groep je jezelf identificeert ;)
ETzPliskin schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:43:
Die Civic is ook sneller dan een Ferrari F430, een Porsche Turbo 997, en een Lamborghini Gallardo LP 560-4. Die rondetijden zeggen vrij weinig.
Ja en dat zijn auto's die 10 jaar geleden oid geïntroduceerd zijn.
Moet je nagaan hoe snel de techniek is gegaan, zeker als een fabrikant serieus en gericht aan het ontwikkelen gaat.
En wat dat betreft is de m2 ook behoorlijk op de nordschleife geschoeid, gezien het aantal testkilometers daar gemaakt zijn.
Ik denk dat als ze de auto lichter hadden gemaakt, ze geen moeite hadden gehad met honda's/renaults/seats waardoor ze nu afgetroefd worden. Maar dat doet concessies aan de luxe en dat verkoopt weer niet in de USA. Dan maar het nakijken hebben op sportief vlak kennelijk. R.I.P. Motorsport GMBH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
mr_petit schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:12:
Hij is ook niet sneller dan een civic, en evenaart precies de seat cupra.
Juist... een seat van 36 mille

Goed, misschien hoor jij bij het captain slow kamp, maar ///M hoort toch een overlevering te zijn van motorsport. Dàt is namelijk waarom het "M" gmbh heet. (of heette althans)
Wil je een comfy ride, neem dan een normale dikke m235i of 230i oid.
Sinds wanneer is een /m een gezapige bak die het goed doet in de file? sinds captain slow dat zegt?

Het is helemaal geen borrelpraat, ///m modellen horen de beste sportieve prestaties te kunnen neerzetten wat bmw te bieden heeft, en merken als renault, seat en honda doen dat nu beter met veel minder pk's en voor een veel lagere prijs.
Kortom, een m2 is een posemobiel geworden, want de dikke bumpers zitten er wèl op. Maar da's nu dus meer rice geworden...
Hij zal ongetwijfeld comfortabel rijden in de file.
Beetje autoblog commentaar. Zoals wel vaker door de mensen die erover praten, maar niet kopen. Mijn circuit BMW is sneller op de ring dan m'n A5, maar voor alledag toch liever de Audi.

De gangbare M2 koper rijdt niet elke dag op de ring, maar wil wel (redelijk) comfortabel een stoplichtsprint winnen en af en toe in de file staan. BMW heeft goed begrepen wat kopers willen, hoe jammer dat misschien ook is voor ringlijstjes.

Deze staat hoog op mijn lijstje als toekomstige auto, maar dan wel op de openbare weg 8)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
mr_petit schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:54:
[...]
Goed, ik heb al vaker geroepen dat bmw's veel en veel te zwaar worden, maar de huidige autobezitter is idd een beetje de verpersoonlijking van de applegebruiker.
BMW wil daarom ook erg graag van Apple leren. Toevallig vanochtend nog een presentatie bijgewoond van een hoge Apple bobo bij BMW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
De oorspronkelijke gedachte is wel weg ja, je zou bijna denken dat er ruimte is voor een M 'black series'.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja apple en I drive zijn hele goede vriendjes.
wimpie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:55:
[...]

Beetje autoblog commentaar.
Ja je kan het generaliseren hoe je het wilt, maar de concessie aan sportieve prestaties is gewoon duidelijk.
Het is niet meer het creme de la creme, het is een posemobiel.
Waar de E30, e36 en e46 M3 echt heel erg veel hebben gedaan voor het sportieve imago van M gmbh wordt dat nu langzamerhand afgebouwd.
Zo waren de e30/36/46 M3 ook helemaal geen comfortabele cruisers, maar gericht op sportieve prestaties. (al werd de e46 m3 ook al een beetje zwaar)
Goed, ik ben blij dat lichtere auto's nu weer de overhand krijgen en ik hoop dat bmw daar nu extra van leert.
Je zou zeggen dat lichte auto's met alle hedendaagse moderne materialen (composiet, aluminium etc) geen probleem zouden moeten zijn.
Want een lichte auto rijdt gewoon zoveel leuker. Niet voor de filerijder natuurlijk, die zit de hele tijd op z'n iphone te kijken en weet niet wat je nog meer met een auto kan uithalen.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 14-10-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

De M4 GTS doet er 7:28 over. Zo snel als een Carrera GT, 458 Italia en Mclaren MP4-12C. En dat zijn geen 4 zitters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja dat is idd een hele mooie prestatie. Alleen jammer dat dat een hele dure limited edition is.

Maar met een M2 krijg je dus de sportieve prestaties die amper kunnen wedijveren met hatchbacks die 60 tot 90 pk minder hebben en ongeveer de helft kosten en bij de duizenden uit de fabriek rollen.
Tsja.
Ik ben benieuwd wat de aankomende focus RS gaat neerzetten aan prestaties.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 14-10-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Vette bak die M2! Jammer dat er geen "echte" M motor in ligt (S55), maar natuurlijk wel begrijpelijk. Niet dat dat nu per se een probleem hoeft te zijn. Hands-on experience met de N55 heeft mij in ieder geval tot op heden niet teleurgesteld >:)

Verder verwacht ik dat tuners hier ook nog verder mee aan de slag gaan. Als je ziet wat sommige nu al uit een M235i N55 persen (400PK+), dan zal er vast nog wel iets uit de motor te halen zijn >:)

Ik begrijp dat BMW de M3/M4 eigenaren niet over de pis wil helpen door er een "echte" S55 in te leggen :+
mr_petit schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:14:
Maar met een M2 krijg je dus de sportieve prestaties die amper kunnen wedijveren met hatchbacks die 60 tot 90 pk minder hebben en ongeveer de helft kosten en bij de duizenden uit de fabriek rollen.
Tsja.
Ik ben benieuwd wat de aankomende focus RS gaat neerzetten aan prestaties.
En toch zou ik toch liever een M2 willen hebben dan een Focus RS. Sterker nog, geef mij maar zo'n "trage" 1M Coupé of een oude Porsche 911 GT2/GT3 i.p.v. een Focus RS. Prestaties van die twee zijn ook "bedroevend" :+

Overigens heb ik niks tegen de Focus RS of wat dan ook. Ik twijfel er niet aan dat het een beest van een auto is (kreeg die auto geen 345PK motor met een behoorlijk koppel van 460NM ofzo?), maar het blijft mij altijd overkomen als een misplaatste auto op een circuit of openbare weg. Ik weet niet waarom, maar zo'n RS doet me altijd aan een rally denken :+

EDIT: Korte aanvulling, circuit rondetijden zijn niet echt een geweldig uitgangspunt om de prestatie van een auto aan te duiden IMHO.

[ Voor 7% gewijzigd door wjjkoevoets op 15-10-2015 00:03 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

wjjkoevoets schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:54:

Overigens heb ik niks tegen de Focus RS of wat dan ook. Ik twijfel er niet aan dat het een beest van een auto is (kreeg die auto geen 345PK motor met een behoorlijk koppel van 460NM ofzo?), maar het blijft mij altijd overkomen als een misplaatste auto op een circuit of openbare weg. Ik weet niet waarom, maar zo'n RS doet me altijd aan een rally denken :+
Dan moet je maar eens de ring op gaan en zien hoeveel RS'en je het snot voor de ogen rijden.
Dat zijn echt geliefde auto's voor op het circuit. Behoorlijk getuned ook vaak.
Geldt natuurlijk ook voor megane rs'en. Er zijn zoveel filmpjes te vinden van particulieren die echt goed kunnen sturen en bewust voor zo'n ding kiezen. Zelfs duitsers ;)

Maar wat zijn dan wel goede uitgangspunten om prestaties aan te duiden?
Hoe dik de bumpers zijn of hoe goed de iphone integratie is?
Want ik heb het idee dat dat steeds meer gaat tellen. Ook hier.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 15-10-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

mr_petit schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:24:
[...]

Dan moet je maar eens de ring op gaan en zien hoeveel RS'en je het snot voor de ogen rijden.
Dat zijn echt geliefde auto's voor op het circuit. Behoorlijk getuned ook vaak.
Geldt natuurlijk ook voor megane rs'en. Er zijn zoveel filmpjes te vinden van particulieren die goed kunnen sturen en bewust voor zo'n ding kiezen.
Voor de duidelijkheid, mijn reactie was geenszins een aanval op de Focus RS. Allerminst, zonder twijfel ook zonder tuning een indrukwekkend apparaat. Misschien had ik het iets anders moeten verwoorden.

Dit neemt echter niet weg dat het een auto is met een bepaalde uitstraling en beleving, waarbij mijn voorkeur toch echt uit gaat naar de voorbeelden die ik eerder op noemde. Net zoals de ene Focus de andere niet is, kan dat evengoed voor de M2 gelden.

Overigens zegt me de hoeveelheid van een bepaald type auto niet veel. Ik geloof eveneens dat er zat "coureurs" zijn die met een Golf TDI de ring op schieten :+
[...]
Maar wat zijn dan wel goede uitgangspunten om prestaties aan te duiden?
Hoe dik de bumpers zijn of hoe goed de iphone integratie is?
Ik denk dat je mijn vorige post iets teveel als een aanval hebt geïnterpreteerd. Ik vind rondetijd een vrij arbitraire manier om de performance van een auto aan te duiden. Wordt er rekening gehouden met de staat van de auto (stock/tuned)? Wordt er rekening gehouden met overig verkeer op de ring? Wordt er rekening gehouden met weersomstandigheden (ik kan me voorstellen dat een NA motor bij hogere temperatuur minder vermogen haalt bijvoorbeeld)? Human factors?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

wjjkoevoets schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:42:
Ik denk dat je mijn vorige post iets teveel als een aanval hebt geïnterpreteerd. Ik vind rondetijd een vrij arbitraire manier om de performance van een auto aan te duiden. Wordt er rekening gehouden met de staat van de auto (stock/tuned)? Wordt er rekening gehouden met overig verkeer op de ring? Wordt er rekening gehouden met weersomstandigheden (ik kan me voorstellen dat een NA motor bij hogere temperatuur minder vermogen haalt bijvoorbeeld)? Human factors?
-ja
-ja
-ja
-ja
en ja.
Die fabrikanten huren gewoon de ring af wanneer ze dat willen en hebben een professionele coureur in dienst die ronde na ronde dezelfde tijd rijden.
En ze testen de auto zoals deze verkocht gaat worden.
Wat dat betreft is de officiele tijd van de civic misschien disputabel, want honda zegt dat dat een testvoertuig was met vergelijkbare prestaties.
Maar diverse testen van automagazines op ciruits met goede coureurs (met wedstrijdervaring in toerwagenklasses etc) hebben al uitgewezen dat die honda echt zo snel is.
Auto express (steve sutcliffe) testte de civic type R al sneller op een circuit dan de m4 en een RS3. (klein verschil met de m4, maar toch). En de cupra280 was iets sneller dan de rs3 en iets minder snel dan de m4.
Volgens steve sutcliffe allemaal voornamelijk te wijten aan dat de voorwielaandrijvers toch allemaal goede remmen en goede motoren hebben terwijl hun gewicht aanzienlijk minder is.
De M4 is dan ook een slag groter, maar een rs3 (of M2) natuurlijk niet. En die laatste 2 zijn ook gewoon zwaar.
Ik vind mijn z4 met 1290kg (kentekengewicht) eigenlijk al iets te zwaar voor een sportauto (die overigens hetzelfde vermogen en koppel heeft als de nieuwe M2), maar een rs3 weegt vrolijk 1500kg. En de M2 ook zoiets waarschijnlijk. Allemaal dood gewicht.
Lichte auto's rijden gewoon fijn. Zeker op bochtige weggetjes, waar ook de m2 voor gemaakt is imho.
Ik vind het dan ook jammer dat het bmw niet lukt een lichte auto op de weg te zetten terwijl al die hot hatches aanzienlijk lichter zijn. Soms tot boven de 200kg.
Maar ik zie dan vaak ook weinig echt gewichtsbesparende maatregelen. Een differentieelhuis volledig uit aluminium om maar iets te noemen (diff van de m2 heb ik natuurlijk nog niet gezien maar de vorige m3/m5/z4m etc hadden een zwaar 215k diff). En zo kan ik wel meerdere dingen verzinnen.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 15-10-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

[...]
Heel weinig eigenlijk, je ziet ze maar weinig op de ring.
Meeste wat ik me voorbij zie komen zijn de Megane, diverse varianten van de 911 (en soms een cayman) en M3/M4's van diverse jaren.

Ow en een Golf 1 :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik heb er toch een aantal gezien maar dat was dan wellicht toeval. Of het waren ST's of wat dan ook, maar iig dik getunede focussen, die ook snel waren.
Maar ja, ik heb er ook een radical gezien, die hoorde ik achter me schrapend over het beton door de caroussel gaan. Geen typenummer kunnen lezen want toen die voorbij was, was ie eigenlijk ook gelijk uit zicht :+

Maar goed, idd ook heel veel meganes en 911 (veel rs'en) en allerlei bmw's
Maar ik kijk uit naar wat de aankomende RS gaat doen. Die krijgt ook 350pk schijnt

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 15-10-2015 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:13

Typhone

Who Dares Wins

Met een Focus RS heb ik een maandje rondgekacheld in het verleden. Ook met een Focus ST. Zijn relatief snel en leuk maar op 10 minuutjes plezier na op de Ring zijn het waardeloze auto's. De enige plaats waarmee je daar 24/7 koning bent is op de parkeerplaats van de McDonalds. Van binnen ancient en inderdaad zoals hierboven gezegd niet gemaakt om heerlijk te cruisen op de openbare weg. Een normale Focus (model 2005) stuurt overigens ook ziek goed. Scherper dan een 3-serie in elk geval ;)

Verder niks tegen die auto's want 5 miljoen keer liever dat dan de zoveelste crisisdiesel met 0.9 (Green/Blue/Efficient/Efficiency) TDI vol met AMG/M-style/S-Line opschmuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:10:
Verder niks tegen die auto's want 5 miljoen keer liever dat dan de zoveelste crisisdiesel met 0.9 (Green/Blue/Efficient/Efficiency) TDI vol met AMG/M-style/S-Line opschmuck.
Agree. En verder thumbs up naar elke M2/3/4 RS, RS, Cayman of wat dan ook...

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs problemen gehad met mijn nieuwe 320i (benzine, F30, automaat, en slechts 14.000km op de teller);
Op de snelweg ontstond er een probleem met mijn aandrijving. Het volgende bericht kwam te voorschijn:

"Aandrijving!

Beheerst voortrijden
Volle aandrijvingskracht niet beschikbaar
Door uw service partner laten nakijken."

De snelheid liep snel terug van 120 naar 70 :( . Gelukkig heb ik de auto veilig op de vluchtstrook kunnen zetten.

Inmiddels kijkt de dealer naar mijn auto; ze hebben het nog niet kunnen reproduceren: een keer de auto aan/uit gezet en het probleem kwam niet meer tevoorschijn. Hun advies is dan ook om de auto weer mee te nemen. Op mijn verzoek gaan ze er nog een keer goed naar kijken.

Ik heb er natuurlijk geen goed gevoel bij dat er niks is opgelost en dat de oorzaak niet achterhaald is; het kan wellicht opnieuw gebeuren op de snelweg en dat geeft mij uiteraard een onveilig gevoel. Maar ik denk dat ik weinig keuze heb in deze situatie en mijn auto maar moet gaan ophalen en hopen dat het probleem zich nooit meer voordoet.

Mijn vraag aan de lezers:
1. hoe denken jullie hierover? Wat zijn mijn opties?
2. En heeft iemand zoiets eerder meegemaakt en hoe is het afgelopen? Op internet kan ik wel terugvinden dat sommigen dit hebben meegemaakt en ermee naar de dealer zijn gegaan, maar niet hoe het uiteindelijk is afgelopen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Er moet toch een storing in het systeem staan dan die de dealer uit kan lezen?
Hij heeft het in ieder geval over de turborad:
http://www.bimmerportal.n...hp?f=575&t=20189&start=15

Maar er zullen wel meerdere oorzaken kunnen zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Afvalzak op 15-10-2015 11:18 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Een vraagje aan de E46 M54 kenners. Als ik met mijn 325 bijvoorbeeld bij een stoplicht aankom als het blok nog koud is en ik trap het koppelingspedaal in zakt natuurlijk het toerental naar stationair. Maar bij mij zakt die iets te ver waardoor het toerental wat schommelt. Duurt maar heel even( vaak gaat die 2x even op en neer) en als het blok warm is heb ik er geen last van. Is dit een puntje van aandacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:13:
Ik heb onlangs problemen gehad met mijn nieuwe 320i (benzine, F30, automaat, en slechts 14.000km op de teller);
Op de snelweg ontstond er een probleem met mijn aandrijving. Het volgende bericht kwam te voorschijn:

"Aandrijving!

Beheerst voortrijden
Volle aandrijvingskracht niet beschikbaar
Door uw service partner laten nakijken."

De snelheid liep snel terug van 120 naar 70 :( . Gelukkig heb ik de auto veilig op de vluchtstrook kunnen zetten.

Inmiddels kijkt de dealer naar mijn auto; ze hebben het nog niet kunnen reproduceren: een keer de auto aan/uit gezet en het probleem kwam niet meer tevoorschijn. Hun advies is dan ook om de auto weer mee te nemen. Op mijn verzoek gaan ze er nog een keer goed naar kijken.

Ik heb er natuurlijk geen goed gevoel bij dat er niks is opgelost en dat de oorzaak niet achterhaald is; het kan wellicht opnieuw gebeuren op de snelweg en dat geeft mij uiteraard een onveilig gevoel. Maar ik denk dat ik weinig keuze heb in deze situatie en mijn auto maar moet gaan ophalen en hopen dat het probleem zich nooit meer voordoet.

Mijn vraag aan de lezers:
1. hoe denken jullie hierover? Wat zijn mijn opties?
2. En heeft iemand zoiets eerder meegemaakt en hoe is het afgelopen? Op internet kan ik wel terugvinden dat sommigen dit hebben meegemaakt en ermee naar de dealer zijn gegaan, maar niet hoe het uiteindelijk is afgelopen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Heb je de 1.6 of 2.0?
De 2.0 in onze auto (zelfde blok, maar dan in een X1) heeft ook best vaak last van motorstoring, maar dan alleen specifiek bij volgas. Dealer heeft een keer een injector en bougies vervangen, maar probleem is er nog. Ander punt is dat we geen garantie meer hebben dus het nu geld zou kosten als ik 'm langsbreng :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

andyy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:28:
[...]
Dealer heeft een keer een injector en bougies vervangen, maar probleem is er nog. Ander punt is dat we geen garantie meer hebben dus het nu geld zou kosten als ik 'm langsbreng :'(
Als dit probleem ontstond tijdens de garantieperiode gaat dat voor de dealer helaas niet op en zal hij het gewoon moeten repareren. Zou mooi zijn, net zolang wachten met oplossen en dan roepen dat er geen garantie meer op zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

SgtPoen schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:27:
Een vraagje aan de E46 M54 kenners. Als ik met mijn 325 bijvoorbeeld bij een stoplicht aankom als het blok nog koud is en ik trap het koppelingspedaal in zakt natuurlijk het toerental naar stationair. Maar bij mij zakt die iets te ver waardoor het toerental wat schommelt. Duurt maar heel even( vaak gaat die 2x even op en neer) en als het blok warm is heb ik er geen last van. Is dit een puntje van aandacht?
Ik heb dat soms ook wel met mijn M52. Ik denk niet dat er veel aan te doen is. Volgens mij probeert de motor een zo laag mogelijk toerental te draaien en twijfelt de motorsturing even :+

Als ik soms aan het parkeren ben is het al eens voor gekomen dat de motorsturing net niet snel genoeg is, en door het belasten van e servopomp de motor afslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@afvalzak; dat zou ik ook verwachten. Maar blijkbaar kunnen ze er geen conclusies aan verbinden. Ik ga uiteraard navragen wat ze wel hebben kunnen vinden bij het uitlezen.

@andyy, vervelend dat je ook motorproblemen hebt. Hopelijk kan je hardmaken dat die problemen ontstonden tijdens de garantie periode. Mijn auto heeft overigens een 2.0l motor en valt uiteraard wel binnen de garantie aangezien het maar een paar maanden oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
ETzPliskin schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:57:
[...]

Ik heb dat soms ook wel met mijn M52. Ik denk niet dat er veel aan te doen is. Volgens mij probeert de motor een zo laag mogelijk toerental te draaien en twijfelt de motorsturing even :+

Als ik soms aan het parkeren ben is het al eens voor gekomen dat de motorsturing net niet snel genoeg is, en door het belasten van e servopomp de motor afslaat.
Ik heb dit verschijnsel ook bij mijn M57, maar bij mij is hij nog nooit afgeslagen. Ik had het idee dat het kwam omdat ie stationair maar ongeveer 600 toeren draait, maar geen idee eigenlijk of dat nou echt zo laag is voor deze motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:38
Na bijna 4 jaar goooodbyeeee E46 FL 330i <3 <3

En welkom E87 FL 120D

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/b3j05HBMKsJNIHST0pY0mApD/full.png
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/RzzvdGTlselq5A2owVb9vpBt/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/d9py15tQrueybGLGI5GMwszU/full.jpg

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:52
Ai, das een aardige downgrade, vanwaar die keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Ik liep bij toeval hier tegenaan. Was eigenlijk helemaal niet opzoek naar een ander.
Maar wat mee gespeeld heeft is, dat ik zelf eigenlijk nog maar 1~2k per jaar rij en mijn vriendin zo'n beetje 20~22k per jaar.
Ik vind de downgrade eigenlijk wel meevallen. Deze is vele malen luxer uitgevoerd, slecht 95k gelopen en heeft ruim 2x zoveel gekost dan mijn vorige auto. Ik denk zelfs dat de nieuwprijs gelijk ligt. Dus ja definieer downgrade. En het rijdt echt wel goed zo'n 1 serie. Ik mis wel het motor geluid en het directe/zware sturen van de 330i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:52
Het rijdt zeker wel goed een 1-serie, al zou ik er geen automaat in willen.
Maar het blok is natuurlijk wel minder, daar doelde ik op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Klopt ja, scheelt al gauw weer 0.9s naar de 100 :+ De 330 was ook een automaat.
Wellicht hierna weer een race monster }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Morpheusk schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:21:
Ik liep bij toeval hier tegenaan. Was eigenlijk helemaal niet opzoek naar een ander.
Maar wat mee gespeeld heeft is, dat ik zelf eigenlijk nog maar 1~2k per jaar rij en mijn vriendin zo'n beetje 20~22k per jaar.
Ik vind de downgrade eigenlijk wel meevallen. Deze is vele malen luxer uitgevoerd, slecht 95k gelopen en heeft ruim 2x zoveel gekost dan mijn vorige auto. Ik denk zelfs dat de nieuwprijs gelijk ligt. Dus ja definieer downgrade. En het rijdt echt wel goed zo'n 1 serie. Ik mis wel het motor geluid en het directe/zware sturen van de 330i.
Niks mis mee, mooie auto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Oef.. Kan me niet voorstellen om mijn 330 in te ruilen voor een 1... Maar ja soms moeten keuzes ook met het verstand gemaakt worden natuurlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:36

Theimon

Snapte!?

Had je die 330i dan niet beter zelf kunnen houden en de 120d aan je vriendin kunnen geven? ;)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Buiten de downgrade van het blok, vind ik het qua auto wel een upgrade. Heb beide gereden, en de E87is toch wel luxueuzer dan de E46 mijns insziens.

Nette upgrade dus wat mij betreft. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Theimon schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 08:18:
[...]

Had je die 330i dan niet beter zelf kunnen houden en de 120d aan je vriendin kunnen geven? ;)
Haha nee. Dat is economisch gezien een onverstandige keuze. Daar heb ik teveel hobby's voor. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is een diesel niet veel te duur met maar 1 ~2k per jaar? Of rijdt je vriendin ook met je E87?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb een E39 5-serie probleempje; spiegels niet synchroon ingeklapt.. Ik drukte al rijdende het "spiegel inklappen"-knopje in (naast de raambediening). Vervolgens klapte de bestuurdersspiegel in, de bijrijdersspiegel niet.

Als ik nu op het inklappen-knopje druk klapt de ene spiegel in, de andere uit en andersom. Zo kom ik dus niet in een positie met twee spiegels uitgeklapt.Als ik google zijn er diverse oplossingen; handmatig (met geweld) de ene spiegel uitklappen en draadjes omwisselen.

Beiden lijken mij niet erg logisch; met geweld maak je allicht van alles stuk en om nu zomaar draadjes te gaan wisselen... Hier ervaringen?

Edit: zekering eruit getrokken en opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door bombadil op 27-10-2015 21:41 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tijdens het rijden nog een keer op het knopje drukken....?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Helaas. Rijdend, stilstaand, met en zonder contact aan maakt niet uit. Ook nachtje gewacht in de hoop op een automatische reset maar helaas.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Voor die 1-2k per jaar had ik die 330i mooi gehouden. Freude am Fahren mag wat kosten toch? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Typhone schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:35:
[...]

Voor die 1-2k per jaar had ik die 330i mooi gehouden. Freude am Fahren mag wat kosten toch? _/-\o_
Je vergeet de magische factor afschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

zou een e46 330i nog veel afschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
bombadil schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:24:
Helaas. Rijdend, stilstaand, met en zonder contact aan maakt niet uit. Ook nachtje gewacht in de hoop op een automatische reset maar helaas.
Hoe handig ben je met een schroevendraaier? :P Deurverkleding er af halen en de stekker van een van de spiegels losmaken. Maar ik denk eerlijk gezegd dat een van de tandwielen een beetje versleten is, handmatig een spiegel tegenhouden zou ik wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

418O2 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:37:
[...]

Je vergeet de magische factor afschrijving
Wat schrijft een E46 330i nog af denk je? Een fatsoenlijke 330i E46 kost altijd nog 8000 euro. Mijn E90 330i was destijds 14k toen ik hem kocht, heb hem voor de fun even te koop gehad (2 jaar later) en tot 18k (na laten zien van onderhoud) werd er geboden...

Reeel schat ik die in op 11.000 en veel lager zal dat voorlopig niet meer worden. Die 1-serie is na 60.000km (3 jaar) heel wat minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Volgens mij is iedereen gestopt met lezen na 1~2k. :o In totaal reden we met de 330i ongeveer 24k. Ik zelf maak echter nog amper kilometers. Afgelopen jaar nog geen 1k zelf gereden. Dus het is nu eigenlijk meer een auto voor de wederhelft geworden, maar zelf vind ik hem stiekem ook wel mooi hoor :9~

Aankomende verbeteringen:
Style 207 M velgen. Huidige velgen gaan door voor wintervelgen.
Antraciet hemel
M-sport stuur
En wellicht nog een m-pakket

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 19-10-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze een update over de aandrijvingsproblemen van mijn nieuwe F30 waardoor ik de auto langs de weg moest zetten.

De dealer had er uitvoerig naar gekeken en kon het probleem niet achterhalen en ook niet reproducren. Vervolgens werd de auto uitgelezen door Munchen die blijkbaar geavanceerdere software hebben. Zij hebben wel een bug ontdekt en de software geupdate. Een nieuwe update volgt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 07:23:
Bij deze een update over de aandrijvingsproblemen van mijn nieuwe F30 waardoor ik de auto langs de weg moest zetten.

De dealer had er uitvoerig naar gekeken en kon het probleem niet achterhalen en ook niet reproducren. Vervolgens werd de auto uitgelezen door Munchen die blijkbaar geavanceerdere software hebben. Zij hebben wel een bug ontdekt en de software geupdate. Een nieuwe update volgt binnenkort.
Mooi om horen. Goed om te weten dat ze in Duitsland nog andere software dan sjoemelsoftware hebben, haha :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Hey, wij doen niet aan sjoemelsoftware }:| }:|

Pagina: 1 ... 130 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.