Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.644 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casturan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 21:17
Vandaag maar eens foto's gemaakt na het schoonmaken. Ik heb hem nu 2 maanden, en wat een fijne auto _/-\o_

Er is maar 1 ding waar ik niet tevreden over ben, en dat zijn de velgen. Ik mag van mijn werkgever geen auto leasen met zuinigheidslabel D, en de 118d krijgt zuinigheidslabel D met 17 inch velgen, waardoor ik geen Model M kon nemen.

Lijst met opties (zoveel mogelijk de opties van Model M):
  • Automatische transmissie (8 versnellingen, yay *O* )
  • Model Sport
  • High Executive
  • Comfort pakket
  • Leren bekleding (Dakota Oyster)
  • M leerstuurwiel
  • M sport-onderstel
  • Dakhemel antraciet
  • Interieurlijsten Aluminium Langschliff + accentlijsten Schwarz
  • Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
  • Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
  • Harman-Kardon sound system
  • Remote services
  • Style 378 velgen
  • LED portier projectoren
Mijn lease auto: 118d Model Sport High Executive
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eVoqWQ1HqQZEj5GFQdcIHHix/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9l18IuSQbXMcv9n3OKmDzHYj/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AkyLfJl1ok7zBNcOYGXEz11F/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ozcAmWhLB0RDYuvvt3NWrQzZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TimSEcJIpqt8Mq8c8mgYASW8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QWmZaLv3SxuBJ96GrPUU1StK/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VYQyl5RC3OfrGjQpxoA7XWTq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3wwWOcv63sl0nMmf4yU3jdUo/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Bananeman schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:26:
[...]

Yep, ook die laten verwijderen. Vind ik persoonlijk niet mooi. Had het overigens meerdere malen vooraf gevraagd aan de dealer, zaten ze er bij de aflevering nog op...hij heeft ze er ter plekke nog af staan peuteren :+
Lol ik moest gelijk aan deze post denken
World Citizen in "Dealerstickers en logo's op auto's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31
Tortelli schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Het valt me op dat verschillende tuners behoorlijk verschillende resultaten halen. Deze Belgische tuners lijkt het meeste vermogen eruit te halen volgens mij. Dit is voorbij *28i vermogen.

Vermogens verschil is echter wel zo groot dat je je zorgen moet gaan maken over zaken als koeling (en remmen). Vandaar dat ik benieuwd was of er iemand ervaring had in het chippen van de *20i motor :).
Om hier even op terug te komen:

Ik heb 80.000km met een gechipte 116d gereden (van 115 naar 185pk en naar 420NM).
Dat ding heeft afgezien maar nooit een krimp gegeven :)
Verbruik was lager, rijplezier veel groter. Koppeling ok, vliegwiel ok, alles ok eigenlijk.

Ik vind het eerder schofterig dat ze een motor zo "toenijpen" terwijl het zo veel potentie heeft.
Gewoon om een prijsgat te vullen.

Beetje Boxster - Cayman - 911 verhaal maar dan binnen 1 zelfde model.

Ik kan je wel 1 iets vertellen: ik voel het altijd als een motor niet zijn volle potentie benut.
De 116d liep veel beter en vrolijker nadat hij zijn volle vermogen gaf.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:52
Dat was waarschijnlijk een E87 met een erg geknepen 2l blok. Dat is in een reeks met een 118d, 120d en 123d die allemaal ongeveer op hetzelfde blok gebaseerd zijn. Hetzelfde zag je met de pre LCI F20 114i.

Bij die x20i en x28i zal er naar mijn gevoel wel wat meer veranderd worden. Daar gaan ze van een 'normale' 2l naar een meer performance georiënteerde motor in plaats van een 2l blok (of 1.6) te nemen en deze af te knijpen om de markt te kunnen vullen. Bij de tweede zou ik geruster zijn om er (veel) meer vermogen uit te halen dan bij het eerste, waar er meer onderdelen veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

vhal

ಠ_ಠ

Casturan schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:30:
]Mijn lease auto: 118d Model Sport High Executive
Die voorkant is wel aardig opgeknapt zeg... :) De achterlichten zijn niet geheel mijn ding, wat mij betreft hadden ze de oude achterlichten wel mogen houden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Vanmiddag de EGR klep gedemonteerd en weer eens schoon gemaakt.
Ik was nu vrij snel klaar met een beetje remmen reiniger.

Wat mij wel opviel was dat de inlaat gasklep een beetje vochtig was.
Dus van de week de intercooler er maar aftrekken en hopen dat het een residu is van voor de turbo reparatie.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Even een paar snelle foto's: in de mist bij de Appie Heijn in Hoogkerk en in de zon voor mijn deur met zijn snellere broer:

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/bmw318/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/bmw318/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/bmw318/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/bmw318/4.JPG

Het is een F31 318d Touring Sport Line met 18" velgen en verder een redelijke complete uitrusting: Navi Prof (een must have), telefoon integratie, ConnectedDrive, lederen bekleding, climate control en nog wat zaken die het zakelijke leven gemakkelijk maken. Niet zo luxe als mijn (prive) 435i, maar nog steeds een dikke prima zakelijke auto. En redelijk zuinig, 1:18 gemiddeld tot zover inclusief 1 uur file rijden in het centrum van Utrecht en 2 uur snelweg naar Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24
Je hebt het er maar moeilijk mee, privé een dikke 4 en dan zakelijk ook nog een rijkelijk uitgeruste 3 :)
Edit: Red Bull vlek wordt deze week verwijderd, meteen maar laten poetsen ook dan. Als ie er dan toch staat..

[ Voor 34% gewijzigd door sig69 op 04-10-2015 20:31 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

zneek schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:42:
Even een paar snelle foto's: in de mist bij de Appie Heijn in Hoogkerk en in de zon voor mijn deur met zijn snellere broer:

<snip>

Het is een F31 318d Touring Sport Line met 18" velgen en verder een redelijke complete uitrusting: Navi Prof (een must have), telefoon integratie, ConnectedDrive, lederen bekleding, climate control en nog wat zaken die het zakelijke leven gemakkelijk maken. Niet zo luxe als mijn (prive) 435i, maar nog steeds een dikke prima zakelijke auto. En redelijk zuinig, 1:18 gemiddeld tot zover inclusief 1 uur file rijden in het centrum van Utrecht en 2 uur snelweg naar Groningen.
Nette auto! Maar de 4 blijft toch echt leuker :9~

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Casturan schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:30:
Vandaag maar eens foto's gemaakt na het schoonmaken. Ik heb hem nu 2 maanden, en wat een fijne auto _/-\o_
Nice! Je hebt bijna eenzelfde als ik, een antracietgrijze 118dA. Heerlijke auto inderdaad. Na 3,5 maand en 30.000km inmiddels behoorlijk wat ervaring opgedaan :) En tot nu toe redelijk uniek, ik ben in al die tijd nog ééntje in het grijs tegengekomen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3wwWOcv63sl0nMmf4yU3jdUo/full.jpg
Die portierlichten met logo zijn trouwens wel kek 8) die had ik eigenlijk niet gevonden in de opties toen ik 'm bestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casturan
Korakal schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:26:En tot nu toe redelijk uniek, ik ben in al die tijd nog ééntje in het grijs tegengekomen.
Ik vind de auto zelf al redelijk uniek, je ziet vooral oudere 1 series rond rijden.
Korakal schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:26:
Die portierlichten met logo zijn trouwens wel kek 8) die had ik eigenlijk niet gevonden in de opties toen ik 'm bestelde...
Die zijn ook niet te bestellen vanuit de fabriek, het is een dealer optie :) Voor mij was het ongeveer 95 euro + 20 euro montage (te lui om het zelf te doen :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Casturan op 05-10-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zou je je eigen plaatjes kunnen programmeren :D

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casturan
Nee helaas, het zijn soort dia's. Je kunt wisselen tussen 4 plaatjes:
BMW logo, M logo, Xdrive logo, en BMW als tekst.

Om ze te wisselen moet je de projector er helemaal uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Casturan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:32:
Die zijn ook niet te bestellen vanuit de fabriek, het is een dealer optie :) Voor mij was het ongeveer 85 euro + 20 euro montage (te lui om het zelf te doen :P )
Niiice! Eens kijken of dat te regelen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Grappig! :D

De deurverlichting met normale lampjes zit er sowieso altijd al dan? Of is dat wel een optie?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casturan
Dat is een optie dacht ik, zit in het Lichtpakket. Er zitten dan ook lampjes in de deurhendels.

[ Voor 3% gewijzigd door Casturan op 05-10-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Casturan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:03:
Dat is een optie dacht ik, zit in het Lichtpakket. Er zitten dan ook lampjes in de deurhendels.
Ahja, die heb ik op mijn 130i wel ja. Chique lampjes zijn dat :P

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Gisteren #61617138990 verloren op de weg na het plaatsen van een nieuwe ruit.
Nu was mij wel verteld dat het kapje beschadigd was maar ik had niet verwacht dat ze 'm er gewoon los op hadden gelegd. :')

Een nieuwe ruit is wel altijd erg fijn in de herfst.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Casturan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:32:
[...]

Die zijn ook niet te bestellen vanuit de fabriek, het is een dealer optie :) Voor mij was het ongeveer 95 euro + 20 euro montage (te lui om het zelf te doen :P )
Of een koopjessite-optie, zie http://www.multismart.nl/auto-logo-ledlight-deur-projector. Dan ben je voor 30 euro exclusief montage klaar. Montage is in 1 minuut klaar zeggen ze.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 07-10-2015 08:54 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is dan ook een ontzettende Fast&Furious optie.
om het woord tokkie niet in de mond te nemen

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Maasluip schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:14:
Het is dan ook een ontzettende Fast&Furious optie.
[font size=4]om het woord tokkie niet in de mond te nemen[/]
Ik vind het ook een beetje een nét niet optie ;)

[ Voor 0% gewijzigd door noes op 07-10-2015 09:26 . Reden: Blijkbaar mag het gepeupel niet met fonts spelen? :+ ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

ik vind het een helemaal niet optie :)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
bord4kop schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:34:
ik vind het een helemaal niet optie :)
100% helemaal totaal niet. Verschrikkelijk.

Krijg je er ook een Pioneer sticker voor je achterruit bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 19:39
Als je het dan toch fout wil doen, haal het dan ook uit China. Ben je voor minder dan 10 euro (inc. verzendkosten) klaar!

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1D1H1IXXXXXcNXpXXq6xXFXXXW/No-Hole-For-BMW-E60-E90-E81-E82-E87-E87-E63-E64-E65-E70-E71-E85.jpg

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:35
Ik zit er over na te denken om een e46 te gaan rijden. Ik rij momenteel al 5 jaar in een golf 3 benzine (eerste auto nog steeds, km stand 285.000 waarvan 100.000km zelf gereden) en vind het tijd voor wat anders en luxer. Ik rij zo'n 25.000 per jaar, dus een diesel kan zeker uit. Ik zit te kijken naar de 320D of de 330D handgeschakeld, waarbij ik ook nog twijfel tussen de touring en de sedan. De touring lijkt mij handig omdat ik vaak spullen vervoer, dit gaat mij nu vaak ook makkelijk af omdat ik met mijn golf ook veel laadruimte heb ik als de bank plat gooi.

Vereiste in beide gevallen: facelift model, cruise control, leuk audio systeem, xenon.
Optioneel: M-pakket, premium stoelen (niet de standaard)

Verstandige keuze is de 320D: goedkoper in de maandlasten en zuiniger.

Overstandige keuze: Het kind in mij wil de 330D 6 cillinder, liefst de 204pk versie. Reden voor de 204PK versie is dat de handbak die hierbij zit rated is tot 500nm koppel, die van de 184pk versie is rated tot 390nm en zit dus al op z'n max.

Nu hou ik beide opties open, maar heb ik een paar vragen aan jullie:

- wat zijn de punten waar ik op moet letten bij de E46 diesel?
- Met wat voor fabriek-af geluid systemen is de E46 geleverd? Ik wil er een leuk geluid systeem in hebben. Achteraf een lompe sjonnie subwooferkist in de kofferbak is geen optie, zeker omdat ik de kofferbak vaak gebruik.

Ik heb via google kom ik draagarm rubbers vaak tegen en automaatrevisie. Nu omzeil ik die laatste al door voor de handbak versie te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Vandaag tijdens het banden wisselen even een i8 ingedoken bij de dealer. Wat een gave auto is dat toch, zit echt super, alleen het instappen is nogal een uitdaging :) Zie ze nauwelijks rijden, zijn nog best schaars, mijn dealer heeft er ook niet altijd een staan, deze demo gaat rond. Toch zou mijn voorkeur uitgaan naar de M6 Gran Coupé die er ook stond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:18
Terrz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:53:
Ik zit er over na te denken om een e46 te gaan rijden. Ik rij momenteel al 5 jaar in een golf 3 benzine (eerste auto nog steeds, km stand 285.000 waarvan 100.000km zelf gereden) en vind het tijd voor wat anders en luxer. Ik rij zo'n 25.000 per jaar, dus een diesel kan zeker uit. Ik zit te kijken naar de 320D of de 330D handgeschakeld, waarbij ik ook nog twijfel tussen de touring en de sedan. De touring lijkt mij handig omdat ik vaak spullen vervoer, dit gaat mij nu vaak ook makkelijk af omdat ik met mijn golf ook veel laadruimte heb ik als de bank plat gooi.

Vereiste in beide gevallen: facelift model, cruise control, leuk audio systeem, xenon.
Optioneel: M-pakket, premium stoelen (niet de standaard)

Verstandige keuze is de 320D: goedkoper in de maandlasten en zuiniger.

Overstandige keuze: Het kind in mij wil de 330D 6 cillinder, liefst de 204pk versie. Reden voor de 204PK versie is dat de handbak die hierbij zit rated is tot 500nm koppel, die van de 184pk versie is rated tot 390nm en zit dus al op z'n max.

Nu hou ik beide opties open, maar heb ik een paar vragen aan jullie:

- wat zijn de punten waar ik op moet letten bij de E46 diesel?
- Met wat voor fabriek-af geluid systemen is de E46 geleverd? Ik wil er een leuk geluid systeem in hebben. Achteraf een lompe sjonnie subwooferkist in de kofferbak is geen optie, zeker omdat ik de kofferbak vaak gebruik.

Ik heb via google kom ik draagarm rubbers vaak tegen en automaatrevisie. Nu omzeil ik die laatste al door voor de handbak versie te kiezen.
- Inderdaad de draagarmrubbers
- Swirl flaps (laten) verwijderen als dat niet al is gebeurt.
- Subframe achter kan scheuren, helemaal bij de 330D. Latere modellen hebben hier minder last van.

Verder zou ik kiezen voor de 330D voor het extra vermogen en de 6 cilinder. Praktijkverbruik zal wel iets hoger liggen maar het is een fijnere motor.
Als je de optie hebt, sluit even een laptop aan en controleer op fouten.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:22
The_MAN schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:24:
Vandaag tijdens het banden wisselen even een i8 ingedoken bij de dealer. Wat een gave auto is dat toch, zit echt super, alleen het instappen is nogal een uitdaging :) Zie ze nauwelijks rijden, zijn nog best schaars, mijn dealer heeft er ook niet altijd een staan, deze demo gaat rond. Toch zou mijn voorkeur uitgaan naar de M6 Gran Coupé die er ook stond!
In tegenstelling tot de i3 zie je ze inderdaad amper. Toevallig zag ik er afgelopen zaterdag 1 rijden in Zoetermeer, dat was de eerste keer dat ik er een zag. Helaas had ik geen kans om even van dichtbij te kijken of uberhaupt een foto te maken, aangezien ik op de fiets was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mevius schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:34:
Als je het dan toch fout wil doen, haal het dan ook uit China. Ben je voor minder dan 10 euro (inc. verzendkosten) klaar!

[afbeelding]
Ik wil ze wel voor op mijn fiets. Of in mijn Air Jordans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van het weekend op uitnodiging van de BMW dealer testritten kunnen maken met erg potente BMW's. In deze wagens elk minstens 45min kunnen rijden:
  • i8
  • X6 M50d
  • 650i cabrio
De i8 was natuurlijk de klapper. De hele ervaring is bijzonder. De vleugeldeuren, de acceleratie, de aandacht van toeschouwers, het moderne interieur met dito dashboard. Zeker in de sportstand (display wordt rood, geluid luider) schoot de i8 moeiteloos vooruit. En alles ging zo gemakkelijk. De auto voelt licht. Geen intimiderende auto, wel indrukwekkend. Het geluid (danwel nep of niet) verhoogde de pret zeker!

De X6 M50d kwam erg relaxed op mij over. Had vanwege de M-badge wat meer vuurwerk verwacht, maar het enorme koppel, de luxe uitrusting en het gemak waarmee alles ging zou het een ultieme reisauto voor mij zijn. Al zou een X5 dan de voorkeur hebben. Het zicht door de achterruit is minimaal bij de X6.

De 650i cabrio was een genot! Het was een zonnige dag, dus kapje kon open. De 450pk v8 kon je dan goed horen. Lekker roffelen, brullen bij vol gas en ploffen uit de uitlaat bij gas los. Klonk gewoon 'vies', op een goeie manier. Geweldig om een keer mee te maken! Het is wel een slagschip qua afmetingen, maar eenvoudig te rijden. Ook hier was het interieur weer prachtig. Zeker het effect van leer over het dashboard met de mooie contrasterende stiksels.

Er reden ook M-modellen mee in de karavaan (M4, X5M, M5, M6). Hoop dat ik het nog een keer mag meemaken om daar in te rijden! Ben benieuwd of die ervaring een stuk directer/ruwer is dan de X6 en 650i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

En hoe word je uitgenodigd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Headshot_NL schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:51:
[...]

- Inderdaad de draagarmrubbers
- Swirl flaps (laten) verwijderen als dat niet al is gebeurt.
- Subframe achter kan scheuren, helemaal bij de 330D. Latere modellen hebben hier minder last van.

Verder zou ik kiezen voor de 330D voor het extra vermogen en de 6 cilinder. Praktijkverbruik zal wel iets hoger liggen maar het is een fijnere motor.
Als je de optie hebt, sluit even een laptop aan en controleer op fouten.
Als je voor een facelift gaat, zou het subframe geen issue meer mogen zijn. Voordeel van een touring is bovendien dat die in de regel rustiger bereden zijn en daardoor minder kans op schade aan het onderstel hebben.

Verder Swirl flaps! Deze zijn berucht. Verwijderen geeft in de regel alleen maar positieve resultaten en is iets wat een BMW-specialist zo uit kan voeren.

Rubbers in de ophanging is standaard voor elke 3-serie. Door de geometrie is een 3-serie daar van oudsher gewoon gevoelig voor. Het is niet slecht, maar door het strakke onderstel zijn defecten en slijtage domweg sneller merkbaar dan bij andere merken en modellen.

Wat betreft die logo-lampjes, ik vind het persoonlijk een dingetje waarmee je direct je auto nomineert voor het foute-tuning topic, als ik eerlijk ben. Het is juist het compleet tegenovergestelde van de juist subtiele verlichting die het lichtpakket bevat.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Collega van me heeft een E90 gekocht uit 2005 (een 320i).
Nu heeft die de auto een paar dagen (130k kilometers gelopen) en brand het motorstoringslampje soms, en het olielampje gaat vaak aan na een stukje rijden.
De auto heeft van de garage net een beurt gehad, is gisteren uitgelezen en gereset. Niets meer aan de hand, maar 's avonds was het lampje weer terug (olie, geel).
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Zojuist de oliepijl (digitaal) gecheckt, olieniveau is goed, dop is ook goed bevestigd. We zien nergens olie liggen en het blok is ook schoon. Tips anyone :)?
Hij gaat morgen weer naar dezelfde garage, maar het zou fijn zijn dat die een idee heeft wat het kan zijn en daar ook op kan letten, en niet weer met een reset word weggestuurd.

Auto heeft trouwens vorige week wel een oliewissel en beurt gehad.
Cubix schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:21:
Van het weekend op uitnodiging van de BMW dealer testritten kunnen maken met erg potente BMW's. In deze wagens elk minstens 45min kunnen rijden:
  • i8
  • X6 M50d
  • 650i cabrio
De i8 was natuurlijk de klapper. De hele ervaring is bijzonder. De vleugeldeuren, de acceleratie, de aandacht van toeschouwers, het moderne interieur met dito dashboard. Zeker in de sportstand (display wordt rood, geluid luider) schoot de i8 moeiteloos vooruit. En alles ging zo gemakkelijk. De auto voelt licht. Geen intimiderende auto, wel indrukwekkend. Het geluid (danwel nep of niet) verhoogde de pret zeker!

De X6 M50d kwam erg relaxed op mij over. Had vanwege de M-badge wat meer vuurwerk verwacht, maar het enorme koppel, de luxe uitrusting en het gemak waarmee alles ging zou het een ultieme reisauto voor mij zijn. Al zou een X5 dan de voorkeur hebben. Het zicht door de achterruit is minimaal bij de X6.

De 650i cabrio was een genot! Het was een zonnige dag, dus kapje kon open. De 450pk v8 kon je dan goed horen. Lekker roffelen, brullen bij vol gas en ploffen uit de uitlaat bij gas los. Klonk gewoon 'vies', op een goeie manier. Geweldig om een keer mee te maken! Het is wel een slagschip qua afmetingen, maar eenvoudig te rijden. Ook hier was het interieur weer prachtig. Zeker het effect van leer over het dashboard met de mooie contrasterende stiksels.

Er reden ook M-modellen mee in de karavaan (M4, X5M, M5, M6). Hoop dat ik het nog een keer mag meemaken om daar in te rijden! Ben benieuwd of die ervaring een stuk directer/ruwer is dan de X6 en 650i.
Persdag oid? Of koop je gewoon vaak een nieuwe BMW :+?

[ Voor 68% gewijzigd door Kecin op 08-10-2015 11:40 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:59
Hij is uitgelezen en gerest, maar wat was de foutcode? Buurjongen heeft ook een E90 en daar brand ook zo'n lampje. Hij had het erover dat de oliepijlsensor (als ik het goed heb) defect is, vandaar het lampje.
Misschien zit ie wat los of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

BlackthunderAwf schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:43:
Hij is uitgelezen en gerest, maar wat was de foutcode? Buurjongen heeft ook een E90 en daar brand ook zo'n lampje. Hij had het erover dat de oliepijlsensor (als ik het goed heb) defect is, vandaar het lampje.
Misschien zit ie wat los of wat dan ook.
Ja, er bleek dus geen foutcode te zijn.
Ik heb een hele tijd een E46 gehad, had het nog wel eens met de (nokkenas of lamdasonde) sensor geloof ik.
Hij kan in dit geval wel digitaal het oliepijl aflezen, dat is dus wel vreemd. Lampje komt ook niet te voorschijn bij het starten van de auto, maar na een tijdje rijden.
Thanks voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Als je motorstoringslampje brandt of heeft gebrand heb je altijd een foutcode. Misschien niet in het 'huidige' geheugen als het op een bepaald moment niet brandt, maar zelfs mijn E36 houdt al een historie bij die je altijd kan teruglezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Radiant op 08-10-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Radiant schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:06:
Als je motorstoringslampje brandt of heeft gebrand heb je altijd een foutcode. Misschien niet in het 'huidige' geheugen als het op een bepaald moment niet brandt, maar zelfs mijn E36 houdt al een historie bij die je altijd kan teruglezen.
Hmm, dat heeft dan de garage hem niet verteld in dit geval. Zouden ze misschien het e.e.a. bewust verborgen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Kecin schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:08:
[...]

Hmm, dat heeft dan de garage hem niet verteld in dit geval. Zouden ze misschien het e.e.a. bewust verborgen houden?
Denk dat het gewoon prutsers zijn, geen zin hadden of met een algemene scanner werken die die historie niet kan uitlezen i.p.v. een BMW-scanner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:36
Zijn de USB sticks met de kaartenupdates meerdere keren bruikbaar?
Ik heb afgelopen week via de BMW dealer de kaarten (2015-2) gehaald voor de e90 breedbeeld navigatie, en ik begrijp dat er hier mensen zijn die puur de activatiecode op internet kopen. Als deze usb sticks met de update niet gebonden zijn aan de code, is deze natuurlijk te leen voor wie het nodig heeft (ik woon in omgeving Den Bosch - Eindhoven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Kecin
Sowieso staan alle storingen bij de E90 en nieuwe opgeslagen in de sleutel. Een garage met de juiste apparatuur kan dat perfect uitlezen, vanaf dag 1 dat de auto rondrijdt (die codes kunnen niet gewist worden, alleen bevestigd als gelezen als ik het goed heb).

Daarnaast vereist OBD-II zelfs dat je en actieve storingen moet kunnen uitlezen, maar ook oude storingen die opgetreden zijn sinds de laatste reset. Ik heb bijv. standaard een "schaduw" storing in m'n ECU staan over dat het verwarmingselement van m'n tweede lambdasonde defect is. Die storing treedt alleen op bij een koude motor.
Een storing met het smeersysteem hoort ook opgeslagen te worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

deepbass909 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:57:
@Kecin
Sowieso staan alle storingen bij de E90 en nieuwe opgeslagen in de sleutel. Een garage met de juiste apparatuur kan dat perfect uitlezen, vanaf dag 1 dat de auto rondrijdt (die codes kunnen niet gewist worden, alleen bevestigd als gelezen als ik het goed heb).

Daarnaast vereist OBD-II zelfs dat je en actieve storingen moet kunnen uitlezen, maar ook oude storingen die opgetreden zijn sinds de laatste reset. Ik heb bijv. standaard een "schaduw" storing in m'n ECU staan over dat het verwarmingselement van m'n tweede lambdasonde defect is. Die storing treedt alleen op bij een koude motor.
Een storing met het smeersysteem hoort ook opgeslagen te worden.
Thanks voor de info! Heb ik wat aan! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kecin schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:38:
...
Was voor (vaste) klanten van die bepaalde BMW dealer. Een 'Ride & Drive Event' met exclusieve modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Kecin schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:38:
Collega van me heeft een E90 gekocht uit 2005 (een 320i).
Nu heeft die de auto een paar dagen (130k kilometers gelopen) en brand het motorstoringslampje soms, en het olielampje gaat vaak aan na een stukje rijden.
De auto heeft van de garage net een beurt gehad, is gisteren uitgelezen en gereset. Niets meer aan de hand, maar 's avonds was het lampje weer terug (olie, geel).
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Zojuist de oliepijl (digitaal) gecheckt, olieniveau is goed, dop is ook goed bevestigd. We zien nergens olie liggen en het blok is ook schoon. Tips anyone :)?
Hij gaat morgen weer naar dezelfde garage, maar het zou fijn zijn dat die een idee heeft wat het kan zijn en daar ook op kan letten, en niet weer met een reset word weggestuurd.

Auto heeft trouwens vorige week wel een oliewissel en beurt gehad.
[...]

Ik geloof dat het olielampje ook een te lage oliedruk aan kan geven. Dan kan je peilen wat je wil maar de oliedruk vind je dan niet.
Mocht het echt je oliepomp zijn dan zou ik er niet meer mee rijden. Als die er compleet mee stopt kan je je blok wel weggooien.

Maar laat je schaduwgeheugen van je ecu ook uitlezen. Fouten zijn wel te wissen uit het geheugen maar bestaan dan alsnog in je schaduwgeheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Headshot_NL op 08-10-2015 17:13 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:52
Mevius schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:34:

[afbeelding]
Hoe hilarisch fout is dit!
Heb je ze ook met Ford-logo, dan zet ik ze in de Transit van m'n vader die komt niet meer bij als hij de deur open zwaait. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 19:39
Het Fantoom schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:42:
[...]

Hoe hilarisch fout is dit!
Heb je ze ook met Ford-logo, dan zet ik ze in de Transit van m'n vader die komt niet meer bij als hij de deur open zwaait. :D
U vraagt, wij draaien:
2 pcs/lot Car projector logo lights door Ghost shadow light logo LED welcome light for your car Ford
Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1G8xCIXXXXXa5XXXXq6xXFXXXF/2-pcs-lot-Car-projector-logo-lights-door-Ghost-shadow-light-logo-LED-welcome-light-for.jpg

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:01
Genius. Die motk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
The_Zohan schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:53:
Zijn de USB sticks met de kaartenupdates meerdere keren bruikbaar?
Ik heb afgelopen week via de BMW dealer de kaarten (2015-2) gehaald voor de e90 breedbeeld navigatie, en ik begrijp dat er hier mensen zijn die puur de activatiecode op internet kopen. Als deze usb sticks met de update niet gebonden zijn aan de code, is deze natuurlijk te leen voor wie het nodig heeft (ik woon in omgeving Den Bosch - Eindhoven)
Kun je gewoon opnieuw gebruiken. De kaarten zelf zijn ook gewoon te downloaden. Op de code verdienen ze inderdaad het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Headshot_NL schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:12:
[...]

Ik geloof dat het olielampje ook een te lage oliedruk aan kan geven. Dan kan je peilen wat je wil maar de oliedruk vind je dan niet.
Mocht het echt je oliepomp zijn dan zou ik er niet meer mee rijden. Als die er compleet mee stopt kan je je blok wel weggooien.

Maar laat je schaduwgeheugen van je ecu ook uitlezen. Fouten zijn wel te wissen uit het geheugen maar bestaan dan alsnog in je schaduwgeheugen.
Bij mijn E46 gaat het gele olielampje aan na het starten en dat is de olieniveau sensor die niet goed is, Weet niet hoe dit bij een E90 zit?

Gelijk maar even voorstellen, heb sinds 3 maanden een E46 325 Compact. Vaak kijk ik dit topic een beetje door maar zelf een bericht plaatsen kwam er maar niet van :). Alleen staat de BMW maandag bij het schadeherstel bedrijf omdat er een aantal weken geleden iemand achteruit tegen mijn voorkant is aangereden. Stond bij een stoplicht achter een Vito busje en die kwam gewoon ineens in z'n achteruit naar me toe met een aardige vaart en voordat ik kon reageren stond die tegen me aan. Hij wilde van baan wisselen was z'n reden :/. De schade was zo erg dat het randje economisch total loss was.

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/ilh44bq77/DSC_0839.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

[...]

Oliedruk = rood olielampje, oliepeil = geel olielampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SgtPoen schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

De schade was zo erg dat het randje economisch total loss was.

[afbeelding]
Balen man! Gelukkig was hij wel zo eerlijk de schuld op zich te nemen: er zijn er zat die dan gewoon claimen dat jij tegen hem hebt aangereden. Toch altijd wel een grappige auto, de E46 compact. Je ziet ze niet meer zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
noes schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:04:
[...]

Balen man! Gelukkig was hij wel zo eerlijk de schuld op zich te nemen: er zijn er zat die dan gewoon claimen dat jij tegen hem hebt aangereden. Toch altijd wel een grappige auto, de E46 compact. Je ziet ze niet meer zoveel.
Vooral in combinatie met de 2,5L is het een leuke auto om mee te rijden :). Binnenkort gaan er wel andere achterlichten op want de standaard versie is een beetje te lexus look. Ze hebben een mooie rode variant waar die ook mee geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:14

Blord

Hello Kitty !

noes schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:04:
[...]

Daarom heb ik ook een dashcam mini805 in mijn 520d. Die neemt permanent video op als de contact aanstaat. Juist om duidelijkheid te scheppen in kopstaart botsingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SgtPoen schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:46:
[...]

Vooral in combinatie met de 2,5L is het een leuke auto om mee te rijden :). Binnenkort gaan er wel andere achterlichten op want de standaard versie is een beetje te lexus look. Ze hebben een mooie rode variant waar die ook mee geleverd is.
Deze? https://upload.wikimedia....ompact_rear1_20071104.jpg

Hoewel ik die "lexus" achterlichten ook wel leuk vind staan hoor, mits je een donkere auto rijdt (en dat doe je :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Blord schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:13:
[...]

Daarom heb ik ook een dashcam mini805 in mijn 520d. Die neemt permanent video op als de contact aanstaat. Juist om duidelijkheid te scheppen in kopstaart botsingen.
En dat wordt geaccepteerd als bewijsmateriaal?
Dashcambeelden zijn ook gewoon te manipuleren als je er een beetje handig in bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Mijn dashcam filmt ook kentekens van eventuele getuigen.
Kortom, als aanvullend bewijs zal het zeker meerwaarde hebben.
Buiten dat kan je aan de omgeving ook goed zien wie er reed en wie er stil stond, dan mag je toch al aardig wat CGI gaan doen wil je daarmee wegkomen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
noes schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:07:
[...]

Deze? https://upload.wikimedia....ompact_rear1_20071104.jpg

Hoewel ik die "lexus" achterlichten ook wel leuk vind staan hoor, mits je een donkere auto rijdt (en dat doe je :) )
Ja die inderdaad, had ze laatst al besteld en gemonteerd maar dat bleek de right hand drive variant te zijn :D. Dan werkt het niet helemaal zoals het zou moeten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:37

Theimon

Snapte!?

Die donkere zien er inderdaad een stuk beter uit dan de Lexus look. Ziet er altijd zo "cheap" uit.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:50
Radiant schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:22:
[...]

Oliedruk = rood olielampje, oliepeil = geel olielampje.
Als het oliepijl te laag is en je hebt een navi dan geeft de auto ook aan dat je 1 liter motorolie bij moet vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
Even een vraagje voor de kenners, over het 'heilige' onderwerp winterbanden

Onder een E90, wat kan daar nou het beste onder:
16 inch met 205 banden
17 inch met 225 banden

Van beide maten staan er setjes op marktplaats, maar veelal zijn het toch de 17 inch met 225 banden
Doorgaans is een smallere band wat beter in de sneeuw, maar daar hoef je het niet voor te doen in dit land
Wat zou beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
FabianGTI schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:37:

16 inch met 205 banden
17 inch met 225 banden

Van beide maten staan er setjes op marktplaats, maar veelal zijn het toch de 17 inch met 225 banden
Doorgaans is een smallere band wat beter in de sneeuw, maar daar hoef je het niet voor te doen in dit land
Wat zou beter zijn?
Zelf op een E92 met zowel 16/205 als 17" gereden (weet de breedte niet meer). 16" stuk comfortabeler en, vooral met regen, beter stuurbaar. Zou me niet teveel blindstaren op prestaties in de sneeuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Jeroen V schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:00:
Gisteren heb ik in mijn 520d F10 koelvloeistof moeten bijvullen (bijna een liter) Dat leek mij voor een redelijk nieuwe auto vreemd, auto is van januari dit jaar en heeft bijna 40K gelopen, met name snelwegkilometers... Is dit normaal naar jullie mening?
Kleine update, de auto is naar de dealer, en er blijkt een AGR koeler defect te zijn waardoor er koelvloeistof lekt. (geen idee wat een AGR koeler is, maar het wordt vervangen :))

Verder nog even het trillen van de auto onder hun aandacht gebracht, en er blijkt ook een wiellager niet helemaal fris te zijn dus die wordt ook vervangen.

Ach ja, ook mooi speelgoed kan kapot gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL

16 inch met 205 banden
17 inch met 225 banden

Wat zou beter zijn?
Ik zou gaan voor de 205 band. Is iets beter qua prestaties in regen/sneeuw en ook nog iets goedkoper als je ze wil vervangen.
Jeroen V schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:48:
[...]

Kleine update, de auto is naar de dealer, en er blijkt een AGR koeler defect te zijn waardoor er koelvloeistof lekt. (geen idee wat een AGR koeler is, maar het wordt vervangen :))

Verder nog even het trillen van de auto onder hun aandacht gebracht, en er blijkt ook een wiellager niet helemaal fris te zijn dus die wordt ook vervangen.

Ach ja, ook mooi speelgoed kan kapot gaan :D
Ik denk dat ze de EGR koeler bedoelen. Onderdeel 1
http://www.realoem.com/bm...0-BMW-520d&diagId=11_4582

[ Voor 33% gewijzigd door Headshot_NL op 10-10-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

Inmiddels bleek dat de auto 1 liter nodig had. De auto gaf blijkbaar ook een gek geluid, schijnt nu ook opgelost te zijn...
Ben benieuwd :-)
Dank voor de info allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Headshot_NL schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:58:
[...]

Ik zou gaan voor de 205 band. Is iets beter qua prestaties in regen/sneeuw en ook nog iets goedkoper als je ze wil vervangen.
Hmm, de prijs is inderdaad wel een groot voordeel van de 16 inch
205/55R16 band kost 85 euro tegen 127 euro voor een 225/45R17 (Continental TS850)

Voor comfort hoeft het nog niet eens, de 17 inch (die er nu ook onder zit) is comfortabel genoeg, en nog enigszins sportief mee te rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
In de zomer heb ik 17" 225/45/17 en in de winter zelfs 15" 195/65/15 (TS850), deze zijn al helemaal goedkoop.
Je kan goed merken dat het bochtgedrag in de winter minder is. Dat komt denk ik echt door de breedte die je mist.

[ Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 10-10-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Headshot_NL schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:28:
In de zomer heb ik 17" 225/45/17 en in de winter zelfs 15" 195/65/15 (TS850), deze zijn al helemaal goedkoop.
Je kan goed merken dat het bochtgedrag in de winter minder is. Dat komt denk ik echt door de breedte die je mist.
Dus dan schuif je lekker heel de winter vierkant door de bocht, gewoon voor het geval dat het opeens kan gaan sneeuwen? Lijkt me echt helemaal niks, dan maar liever wat voorzichtiger of niet gaan rijden op de 2 a 3 dagen per jaar dat er sneeuw op de wegen ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door Het Fantoom op 10-10-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Het Fantoom schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:39:
[...]

Dus dan schuif je lekker heel de winter vierkant door de bocht, gewoon voor het geval dat het opeens kan gaan sneeuwen? Lijkt me echt helemaal niks, dan maar liever wat voorzichtiger of niet gaan rijden op de 2 a 3 dagen per jaar dat er sneeuw op de wegen ligt.
Nee het is niet gevaarlijk, dat bedoel ik niet. Normaal kan je met een e46 compact met goede brede zomerbanden bijna met 80 over een rotonde en door de bochten. Dat gaat niet als je minder brede banden hebt, zomer of winterbanden maakt niet uit.
Origineel zaten hier fabrieksaf dan ook 15" 195 zomerbanden op.

Ik bespaar nooit op banden en daarom heb ik ook de ts850 als winterband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Headshot_NL schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:31:
[...]

Nee het is niet gevaarlijk, dat bedoel ik niet. Normaal kan je met een e46 compact met goede brede zomerbanden bijna met 80 over een rotonde en door de bochten. Dat gaat niet als je minder brede banden hebt, zomer of winterbanden maakt niet uit.
Origineel zaten hier fabrieksaf dan ook 15" 195 zomerbanden op.

Ik bespaar nooit op banden en daarom heb ik ook de ts850 als winterband.
Niet direct gevaarlijk nee, maar wel stukken minder grip waardoor je dus minder hard door bochten kunt denderen heel de winter lang. Lijkt me dat dat meer aan het rubbercompound ligt dan aan de breedte, verschil tussen een goede en slechte zomerband van dezelfde breedte ga je ook al snel merken op rotondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Het Fantoom schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:46:
[...]

Niet direct gevaarlijk nee, maar wel stukken minder grip waardoor je dus minder hard door bochten kunt denderen heel de winter lang. Lijkt me dat dat meer aan het rubbercompound ligt dan aan de breedte, verschil tussen een goede en slechte zomerband van dezelfde breedte ga je ook al snel merken op rotondes.
Want jij dendert elke bocht vol doorheen?
Gewoon iets rustiger aan rijden, en er is niets aan de hand...

Maar nu gaan we alweer teveel offtopic, dat welles nietes verhaal over winterbanden heeft zijn eigen topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

De winter is aantocht, nouja de nachttemperaturen gaan weer dicht tegen het vriespunt aan.
Ik heb net een velgenboom gekocht bij LIDL, http://www.lidl.be/nl/aanbiedingen.htm?id=445
, maar ik zag net dat de boom geschikt is voor maximale dikte 225 terwijl mijn zomerband 245 is.

Nu kan ik de boom nog niet testen omdat de winterbanden nog bij de dealer liggen. Ik ben van plan om in de toekomst zelf de wielen te wisselen en de wielen op te bergen in mijn eigen garage.

Zou die 2cm echt teveel zijn voor de velgenboom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Laatst online: 15:12
Blord schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:43:
De winter is aantocht, nouja de nachttemperaturen gaan weer dicht tegen het vriespunt aan.
Ik heb net een velgenboom gekocht bij LIDL, http://www.lidl.be/nl/aanbiedingen.htm?id=445
, maar ik zag net dat de boom geschikt is voor maximale dikte 225 terwijl mijn zomerband 245 is.

Nu kan ik de boom nog niet testen omdat de winterbanden nog bij de dealer liggen. Ik ben van plan om in de toekomst zelf de wielen te wisselen en de wielen op te bergen in mijn eigen garage.

Zou die 2cm echt teveel zijn voor de velgenboom ?
Ik denk dat hooguit de bovenste band wat los zal liggen. Als het niet op een plek staat waar er tegen aan wordt gestoten zal dat geen probleem opleveren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Als de velgen niet los van elkaar liggen kan je je het nut van een velgenboom afvragen natuurlijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Raymond P schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:42:
Als de velgen niet los van elkaar liggen kan je je het nut van een velgenboom afvragen natuurlijk.
Vraag me sowieso af, of dit echt nut heeft. Hoe worden ze bij een banden(opslag)boer bewaard eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeur, jullie weten ook niet hoe je banden aangeleverd worden bij de dealer, en ik kan je verzekeren... die zitten nog wel eens knel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Toff schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:04:
[...]

Vraag me sowieso af, of dit echt nut heeft. Hoe worden ze bij een banden(opslag)boer bewaard eigenlijk?
Gewoon, zoals bij mij in de kelder. Op de vloer met stukjes karton ertussen. ;)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Toff schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:04:
[...]

Ik dacht verticaal als het losse banden zijn en horizontaal als de banden met velgen.

Bij banden met velgen moet je nog de druk verlagen gedurende de opslag ? Ik bedoel niet helemaal leeg maar met nog 1 bar of zo.

Ik heb de velgenboom in elkaar gezet en de afstand tussen de schotten is precies 245mm. Ik hou dus 0mm afstand over als ik de 245 banden gebruik. Niet echt ideaal dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Blord op 10-10-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik deed het vroeger net als Raymond P, maar tegenwoordig liggen ze lekker makkelijk bij de bandenboer. Twee keer per jaar een kopje koffie drinken en het is weer klaar.

Druk verlagen lijkt mij niet zinvol en zelfs slecht voor de afdichting tussen velg en band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24
Gaan banden stuk als ze een paar maanden op elkaar liggen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het idee van de tussenruimte is ventilatie. Rubber kan gaan rotten als het nat blijft.

Maar in hoeverre het echt van invloed is, betwijfel ik. Ik heb ze tegenwoordig op een velgenboom liggen, mede omdat het stabieler is, maar in m'n vorige appartement lagen ze gewoon op elkaar gestapeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Hier hebben we de winterbanden al altijd gewoon op elkaar gestapeld. Nog nooit een probleem mee gehad.

Als je zorgt dat ze mooi gewassen en gedroogd zijn dan zie ik geen enkel probleem waarom ze niet op elkaar zouden mogen liggen. Het rubber komt toch bijna altijd een stukje verder dan de velg zelf zodat je rubber op rubber hebt en geen velg op velg.

Als je plaats hebt is een velgenboom misschien wel iets handiger om te plaatsen maar ik zou me geen zorgen maken daarvoor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:54

Tomatoman

Fulltime prutser

16 inch met 205 banden
17 inch met 225 banden

Wat zou beter zijn?
Zonder de velgen te hebben gezien kan ik hier weinig over zeggen, maar ik vermoed dat 17" beter staat. Vanzelfsprekend is uiterlijk een belangrijk selectiecriterium :)

Voor de rijeigenschappen geldt: 205 is smaller en zal bij normaal rijgedrag meer grip geven dan vergelijkbare maar bredere winterbanden. Dat geldt in het bijzonder bij nat of besneeuwd wegdek.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Tomatoman schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:39:
[...]

Zonder de velgen te hebben gezien kan ik hier weinig over zeggen, maar ik vermoed dat 17" beter staat. Vanzelfsprekend is uiterlijk een belangrijk selectiecriterium :)

Voor de rijeigenschappen geldt: 205 is smaller en zal bij normaal rijgedrag meer grip geven dan vergelijkbare maar bredere winterbanden. Dat geldt in het bijzonder bij nat of besneeuwd wegdek.
Sowieso staat 17 inch beter onder een E90, dat lijkt me vrij duidelijk :P
Opzich is uiterlijk belangrijk, maar in het geval van wintervelg + banden moet je ook een beetje praktisch denken

Ik heb van beide maten nu verschillende setjes op marktplaats gezien, alleen neem je natuurlijk wel een gok met een 2e hands set kopen op marktplaats
Je kan natuurlijk niet alles controleren waardoor je misschien een set koopt die niet meer helemaal recht is, iemand ervaring met een 2e hands set?

Jammer genoeg heb ik nog geen fatsoenlijk setje losse (BMW) velgen te koop gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Ik leg altijd een stuk karton tussen mijn banden, nooit problemen mee gehad en op die manier kun je de banden het meest compact bewaren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:25:
Ik deed het vroeger net als Raymond P, maar tegenwoordig liggen ze lekker makkelijk bij de bandenboer. Twee keer per jaar een kopje koffie drinken en het is weer klaar.

Druk verlagen lijkt mij niet zinvol en zelfs slecht voor de afdichting tussen velg en band.
Ik zou er wel zomerlucht in doen, is wat duurder in de winter maar het helpt vast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:13

Typhone

Who Dares Wins

@FabianGTI ik heb 18" winterbanden onder mijn E90 zitten en die gaan prima. Overigens heb ik die banden er enkel en puur voor de wetgeving in Duitsland onder zitten. Bij iets warmer weer vind ik die winterbanden helemaal niks (Dunlop Winter Sport 3D) en ze slijten dan zeer snel (vanaf 4mm profiel of minder merk je nog maar heel weinig tot geen verschil met zomerbanden).

Op de andere auto komen volgende week de nieuwe velgen met die banden ook binnen.
Dan zijn de zomersets: 2x 19" breedset Bridgestone S001 en de wintersets 2x 18" Dunlop Winter Sport 3D (ook breedsets).

Ik ga er geen lelijke 16" velgen opgooien nog los van het feit dat ik dan veel te veel DTC lampjes krijg wanneer ik het gas vol intrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
18 inch winterwielen gaat hem sowieso niet worden, dat vind ik gewoon zonde van het (extra) geld
16 of 17 inch is voldoende, het scheelt dat die 325i niet zo laag het koppel beschikbaar heeft waardoor je normaal kan wegrijden

Mijn broer heeft overigens wel 18 inch winterwielen onder zijn 1-serie en m'n pa heeft 17 inch winterwielen onder zijn X3

Eerst nog maar eens een fatsoenlijk setje vinden, dat valt ook nog niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

FabianGTI schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:38:
18 inch winterwielen gaat hem sowieso niet worden, dat vind ik gewoon zonde van het (extra) geld
16 of 17 inch is voldoende, het scheelt dat die 325i niet zo laag het koppel beschikbaar heeft waardoor je normaal kan wegrijden

Mijn broer heeft overigens wel 18 inch winterwielen onder zijn 1-serie en m'n pa heeft 17 inch winterwielen onder zijn X3

Is deze iets voor jou ? http://www.9lives.be/foru...-met-18-wintervelgen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zneek
De auto is vandaag voor een kleine upgrade weg geweest, zie hier het resultaat.

Van de standaard M sport diffuser:
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/435/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/435/8.jpg

Naar de BMW Performance diffuser en geen type aanduiding meer:
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/435/Performance-diffuser-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/435/Performance-diffuser-2.jpg

Ik ben er blij mee, wat een verbetering! Die standaard diffuser is toch wel erg simpel, beetje zonde dat BMW die niet iets mooier gemaakt heeft. Bij de E92 was dat verschil een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:54

Tomatoman

Fulltime prutser

zneek schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:18:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben er blij mee, wat een verbetering! Die standaard diffuser is toch wel erg simpel, beetje zonde dat BMW die niet iets mooier gemaakt heeft. Bij de E92 was dat verschil een stuk kleiner.
d:)b Goedgekeurd!

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Die standaard diffuser is toch wel erg simpel, beetje zonde dat BMW die niet iets mooier gemaakt heeft. Bij de E92 was dat verschil een stuk kleiner.
Tuurlijk niet, marketing technisch veel beter bekeken zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vind de typeaanduiding verwijderen echt top. De diffuser zie ik echt weinig verschil in, maar dat kan door je donkere "voor" foto's komen.
Heeft dat ding overigens geen PDC, die parkeervakken zou je toch in moeten kunnen passen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zneek
Kecin schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:05:
[...]

Ik vind de typeaanduiding verwijderen echt top. De diffuser zie ik echt weinig verschil in, maar dat kan door je donkere "voor" foto's komen.
Heeft dat ding overigens geen PDC, die parkeervakken zou je toch in moeten kunnen passen ;-)
Haha, je hebt gelijk, gevalletje van aso-parking. De meneer die mijn auto terugbracht was de 65 ruim gepasseerd, dat verklaart het misschien :) ik was het niet in ieder geval, ik ben meer het type van 2 keer steken zodat ie recht staat.

[edit]Dit is de standaard M Sport diffuser, plaatje van de BMW configurator, heb zelf geen lichtere foto's ontdek ik... :)
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/435/std-bmw-m-sport-diffuser.png
vergelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/435/Performance-diffuser-1.jpg

Het middenste donkere stuk is niet vlak, maar bevat een aantal "vinnen".

hoe dan ook, in het eggie is het een groot verschil :)

[ Voor 26% gewijzigd door zneek op 13-10-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Dat is wel heel erg ver rijden voor een setje velgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 06:53:
[...]

Haha, je hebt gelijk, gevalletje van aso-parking. De meneer die mijn auto terugbracht was de 65 ruim gepasseerd, dat verklaart het misschien :) ik was het niet in ieder geval, ik ben meer het type van 2 keer steken zodat ie recht staat.

[edit]Dit is de standaard M Sport diffuser, plaatje van de BMW configurator, heb zelf geen lichtere foto's ontdek ik... :)
[afbeelding]
vergelijk:
[afbeelding]

Het middenste donkere stuk is niet vlak, maar bevat een aantal "vinnen".

hoe dan ook, in het eggie is het een groot verschil :)
Ah, heb even Gegoogled ook. Ziet er inderdaad top uit :). Zijn van die opties waar je zelf blij van word.
Dat soort mannen ken ik ja, Lexus Red Carpet stuurt ook altijd 65+érs, dan zie ik later op mn dashcam dat de auto 2 uur bij hun thuis heeft gestaan om een broodje te eten :o :+

Je had op je 335i destijds ook de diffusers laten wijzigen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

zneek schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 06:53:
[...]

Die zal het ritje van z'n leven gehad hebben :+
Vind het erg vet staan zo, mooie toevoeging :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

neographikal schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:30:
Nog een paar foto's geschoten:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Binnenkort poging 2 tijdens een bruiloft, hopelijk met iets minder hard licht :P
Zag ik m nou op autoscout staan? Mooi ding, jammer dat ie net nog buiten budget valt (en een Z4 te onpraktisch is voor mn vriendin, maar dan moet ze zelf maar een auto kopen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Kecin schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:54:
[...]

Ah, heb even Gegoogled ook. Ziet er inderdaad top uit :). Zijn van die opties waar je zelf blij van word.
Dat soort mannen ken ik ja, Lexus Red Carpet stuurt ook altijd 65+érs, dan zie ik later op mn dashcam dat de auto 2 uur bij hun thuis heeft gestaan om een broodje te eten :o :+

Je had op je 335i destijds ook de diffusers laten wijzigen toch?
Ja, mijn 335i was geen m sport, en daar had ik die volledige M bumper/sideskirt set onder laten zetten met een BMW Performance diffuser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
FabianGTI schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:15:
[...]

Sowieso staat 17 inch beter onder een E90, dat lijkt me vrij duidelijk :P
Opzich is uiterlijk belangrijk, maar in het geval van wintervelg + banden moet je ook een beetje praktisch denken

Ik heb van beide maten nu verschillende setjes op marktplaats gezien, alleen neem je natuurlijk wel een gok met een 2e hands set kopen op marktplaats
Je kan natuurlijk niet alles controleren waardoor je misschien een set koopt die niet meer helemaal recht is, iemand ervaring met een 2e hands set?

Jammer genoeg heb ik nog geen fatsoenlijk setje losse (BMW) velgen te koop gezien
Wij gaan onze BMW E90 verkopen :'(
Dus hebben we een set 16" winter velgen over. Deze zijn 100% onbeschadigd. En er zitten Vredestein winterbanden onder met ~6.5mm profiel.

Het zijn dezelfde alleen 2" kleiner.
http://www.9lives.be/foru...-met-18-wintervelgen.html

Stuur maar een DM als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

FabianGTI schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:38:

Er stond een tijdje geleden hier een linkje naar een set velgen die altijd gemonteerd werden onder de E90 320EDE modellen. Is ook 16" en vind ze persoonlijk best redelijk om aan te zien. Zeker goed geschikt voor winterbanden.

Waren €300,- voor een set van 4 meende ik...

Gevonden: Niet meer in de aanbieding, maar voor een setje lichtmetaal nog wel betaalbaar.

https://www.noordwoud.nl/...mw-velgen/streamline-306/

[ Voor 9% gewijzigd door Mojo op 13-10-2015 14:30 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1 ... 129 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.