Extractor met APC+ van Meguiars.sig69 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:17:
Iemand tips om Red Bull uit je stoel te krijgen?
Halfleer. Het leer is geen probleem dat kon ik zo afvegen, het stoffen gedeelte zit nu een vlek inTomatoman schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:16:
[...]
Ik heb helaas niet het antwoord voor je, maar gaat het om leren of stoffen bekleding? En wat is het probleem, dat het plakt of dat je een verkleuring ziet of nog iets anders?
Die heb ik niet. Maandag maar eens een detailer bellen dan.
[ Voor 21% gewijzigd door sig69 op 26-09-2015 19:24 ]
Je zou het eerst eens met verdunde allesreiniger kunnen proberen. APC staat voor all-purpose cleaner. Uit de vertaling blijkt al dat APC niets meer dan sjieke (dure) allesreiniger is.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Dat is niet zomaar een willekeurige allesreiniger!!! Bepaalde stoffen reageren lekker fel op allesreiniger en dan kun je het shaken. Ik vind het vaak meer een ontvetter. Dat verhaal heb ik al vaker gehoord en mijn pa heeft zijn alcantara ook al om zeep geholpen met blue wonder.
Ik heb Poorboys APC iig met succes gebruikt op het alcantara in de auto van mijn vriendin.
Ook in mijn eigen auto koffie (denk ik, vorige eigenaar) mee kunnen verwijderen van de hemel.
Ook in mijn eigen auto koffie (denk ik, vorige eigenaar) mee kunnen verwijderen van de hemel.
[ Voor 25% gewijzigd door Raymond P op 26-09-2015 22:49 ]
- knip -
Iemand die op de achterbank wat aan het drinken was en toen dacht de bestuurder goh laat ik eens de ream intrappen
.
Gamertag: timmie271
Ik heb niet voor niets besloten dat het koffie was.
Het leek er wel erg op. En ik had dit totaal over het hoofd gezien bij de aankoop.
- knip -
Van die Douwe Egberts kouwe koffie uit het raam willen gooien die dan tegen de A-stijl aanklotstsig69 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:12:
Op de hemel ? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Heb je een 520d F10 overwogen? Moet lukken voor dat budget en is naar mijn mening een serieus fijne aandrijflijn (ja ik weet hoe een 530d is).Typhone schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:17:
Iemand die ergens een goede 530/535D te koop weet (Touring)?
Vallen vrees ik er net buiten. Zal morgen eens kijken bij NobraCars of de Maassche of er een 520d staat die ik kan proefrijden. Ik rij vooral zondagavond en woensdagavond (na 20:00) door/in Duitsland en dan scheelt de snelheid relatief veel. Ulm in 3,5uur met rijden op de begrenzer. Voorlopig zit ik voornamelijk in en rondom Kassel dus dan is zo'n auto eventueel te overwegen. Een 535D om naar Dusseldorf en terug te knallen is zinloos omdat de tijdwinst dan beperkt is. Jammer dat ik veel geld in m'n huis gestoken heb. Anders had de M550d nu al lang en breed op de stoep gestaan. Mijn oom rijdt daarmee rond en heb er een keer of 5-6 mee gereden inmiddels en dat ding is echt magic. Snelheid, rust, goede rijeigenschappen. Betrouwbaarheid weet ik niet. De échte M-modellen staan bekend om hun intolerantie t.o.v. foutieve olie waardoor er veel modellen rondrijden die al een motorswap/complete revisie hebben gehad.Bartjeee schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:23:
[...]
Heb je een 520d F10 overwogen? Moet lukken voor dat budget en is naar mijn mening een serieus fijne aandrijflijn (ja ik weet hoe een 530d is).
[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 27-09-2015 12:44 ]
Begrijp ik hieruit dat jij eigenlijk een "Connected Drive" ready auto hebt maar de opties niet geactiveerd hebt? Zo ja, wil je mij je optiecodes eens doorsturen van je wagen?MaZo schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:39:
[...]
Hmm krijg bij het toevoegen van mijn auto helaas het bericht dat de code niet naar mijn auto gestuurd kon worden o.i.d. Misschien maar eens met ze bellen...
Afhankelijk van hoe het budget ligt heb ik prioriteit bij het hebben van RTTI, als blijkt dat Spotify bedienbaar is zonder de abonnementskosten (iets wat nu nog niet zeker is), dan kan ik daar wel in snijden (dan moet ik niet het hele pack nemen, RTTI + ConnectedDrive Online achtige toestanden kost in opties apart evenveel als het hele pack tesamen en dan heb ik ook nog eens die fancy Concierge services er bij...)
Volgend weekend met een 318d GT naar BMW Driving Centre en daar krijgen we een 420d Gran Coupé mee. Ben benieuwd.
[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 27-09-2015 18:28 ]
Kijken naar een BMW met ConnectedDrive maar alleen geinteresseerd zijn in Spotify free. Ik kan dat dan weer niet helemaal met elkaar rijmen. 10 euro per maand kost het, 5 euro als je mee lift bij een familielid.HyperBart schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:27:
[...]
Begrijp ik hieruit dat jij eigenlijk een "Connected Drive" ready auto hebt maar de opties niet geactiveerd hebt? Zo ja, wil je mij je optiecodes eens doorsturen van je wagen?
Afhankelijk van hoe het budget ligt heb ik prioriteit bij het hebben van RTTI, als blijkt dat Spotify bedienbaar is zonder de abonnementskosten (iets wat nu nog niet zeker is), dan kan ik daar wel in snijden (dan moet ik niet het hele pack nemen, RTTI + ConnectedDrive Online achtige toestanden kost in opties apart evenveel als het hele pack tesamen en dan heb ik ook nog eens die fancy Concierge services er bij...)
Volgend weekend met een 318d GT naar BMW Driving Centre en daar krijgen we een 420d Gran Coupé mee. Ben benieuwd.
Als je interesse hebt in een BMW met S999A (dealerwagen) op de optielijst, zou je daar dan enige waarde aan hechten (positief/negatief)? Heb er een op het oog en ik zie eigenlijk geen minpunt tot nu toe. 
Gaat overigens om een F30 328i uit 2012. Eventuele aandachtspunten zijn meer dan welkom!
Gaat overigens om een F30 328i uit 2012. Eventuele aandachtspunten zijn meer dan welkom!
[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 27-09-2015 23:24 ]
Zo zeg, jij bent snel in veroordelenzneek schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:06:
[...]
Kijken naar een BMW met ConnectedDrive maar alleen geinteresseerd zijn in Spotify free. Ik kan dat dan weer niet helemaal met elkaar rijmen. 10 euro per maand kost het, 5 euro als je mee lift bij een familielid.

Ik zal mijn vraag herformuleren: moet je Connected Drive abonnementen hebben om met je iDrive systeem je iPhone (niet hypothetisch hoor, ik heb een iPhone

Het staat voor Händler-Erstausstattung, dus bij de lancering van een nieuw model of versie produceren ze een aantal met zo ongeveer alle opties, die gooien ze dan het dealernetwerk in. Is op zich heerlijk om alle opties te hebben natuurlijk. Het enige nadeel wat je zou kunnen bedenken is dat het soms modellen zijn uit een zeer vroeg stadium van de productieaanloop, daar zitten soms nog wat kleine probleempjes in, maar als klant merk je dat eigenlijk niet.SChief schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:42:
Als je interesse hebt in een BMW met S999A (dealerwagen) op de optielijst, zou je daar dan enige waarde aan hechten (positief/negatief)? Heb er een op het oog en ik zie eigenlijk geen minpunt tot nu toe.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Vermoeden had ik al (productiedatum 2012-01-23), maar ik denk dat dat geen reden is om de auto te laten staan. Het is inderdaad een met behoorlijk wat opties.fsfikke schreef op zondag 27 september 2015 @ 23:42:
[...]
Het staat voor Händler-Erstausstattung, dus bij de lancering van een nieuw model of versie produceren ze een aantal met zo ongeveer alle opties, die gooien ze dan het dealernetwerk in. Is op zich heerlijk om alle opties te hebben natuurlijk. Het enige nadeel wat je zou kunnen bedenken is dat het soms modellen zijn uit een zeer vroeg stadium van de productieaanloop, daar zitten soms nog wat kleine probleempjes in, maar als klant merk je dat eigenlijk niet.
Ik ben in het bezit van het kenteken en chassisnummer. Zou BMW Nederland zo vriendelijk zijn om de onderhoudshistorie aan te leveren (mits onderhouden bij de dealer (lijkt mij wel))?
[ Voor 90% gewijzigd door S_Chief op 28-09-2015 00:00 ]
Ah zo, dat klinkt al een stuk logischerHyperBart schreef op zondag 27 september 2015 @ 23:02:
[...]
Zo zeg, jij bent snel in veroordelen. Ik heb het niet over de abonnementskosten van Spotify (en FYI ik heb een abonnement voor Spotify
) maar over ConnectedDrive abonnementen, afaik en begrijp heb je altijd een abonnement nodig voor CD te hebben.
Ik zal mijn vraag herformuleren: moet je Connected Drive abonnementen hebben om met je iDrive systeem je iPhone (niet hypothetisch hoor, ik heb een iPhone) met Spotify app (en abonnement natuurlijk) te kunnen bedienen en "rich media" te zien te krijgen op je iDrive scherm? Met andere woorden: kan je een BMW nemen met alle hardware van Connected Drive (of is iedere recente BMW met Navi Professional uitgerust met die hardware?) en Spotify bedienen zonder abonnementen.
Volgens mij heb je geen CD abo nodig. Als ik op de ConnectedDrive portal kijk zie ik geen einddatum bij die dienst. Wel bij de online media van BMW zelf en diensten zoals RTTI.
Buuuuuh, wat is het kopen van een tweedehands BMW toch een verhaal apart. Afgelopen weekend 2 auto's bekeken maar allebei afgekeurd. Eentje had behoorlijke scheuren in de stoel zitten en de motor liep niet heel mooi rond (530 diesel, E60). De andere was in 2 maanden tijd 18x gereset (ja, OBD + Macbook Air gaat mee) en daar zaten storingen in het roetfiltersysteem. Auto stond er nu 2,5 maand dus ze weten dondersgoed wat er aan de hand was maar kwamen niet over de brug. Kan een sensortje zijn geweest maar ook wat duurders. Na de normale marge + mogelijke reparatiekosten eraf te halen keek de verkoper alsof hij op een zee-egel was gaan staan en wilde er niks van weten. Toen ik de BMW logs liet zien schrok hij zich wel kapot (dat ga ik van tevoren niet zeggen natuurlijk) en toen was de man die ermee had gereden toevallig net op vakantie.
Wegwezen dus, er staan er nog genoeg
Het zou weleens te maken kunnen hebben met het prijssegment waarin je zoekt. Alle waar naar zijn geld, dat gaat ook op voor tweedehands BMW's.Typhone schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:19:
Buuuuuh, wat is het kopen van een tweedehands BMW toch een verhaal apart.
Prijs-segment waarin ik zoek? De enige reden dat die auto's zo goedkoop zijn is omdat niemand in Nederland die motoren wil. Bekeken auto's waren 19000 en 18200. Half Nederland rijdt in crisisdiesels die dat NIEUW waard zijn. De gemiddelde 520D kost meer (vaak wel iets lagere KM-stand) en de uitrusting is zo karig dat het niet eens BMW waardig genoemd mag worden.Tomatoman schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:33:
[...]
Het zou weleens te maken kunnen hebben met het prijssegment waarin je zoekt. Alle waar naar zijn geld, dat gaat ook op voor tweedehands BMW's.
Waar naar geld is 1 en slijtage onderdelen boeien me niet zoveel. Maar een 535D met koude motor starten en in de toeren janken op dagelijkse basis daar valt geen eer uit te behalen. Als remschijven of iets dergelijks niet in orde zijn dan neem ik die kosten rustig voor eigen rekening. Idem banden, elektrische kwaaltjes en dergelijke. Elke autoverkoper liegt alleen dit is de eerste keer dat ik 'grotere' storingen tegenkom bij auto's die te koop staan.
Had er vanochtend weer 1 voor mij; gloedje nieuwe dikke 7 serie, waarbij ze niet werkten
Mijn ervaring is dat voor je alles boven de x20 (EDE) varianten beter in het buitenland (Duitsland) kunt kijken. Ikzelf heb afgelopen zaterdag een tweedehandse E91 uit 2011 gekocht en mijn ervaring was erg positief. De grap is ook bij de 3 serie dat daarbij ook de 6 cilinders nauwelijks duurder zijn dan de 4 cilinders. Gewoon omdat de 4 cilinders veel populairder zijn. Echter wordt je wel gepakt bij het importeren. Omdat de CO2 uitstoot voortaan gekoppeld is aan de BPM en het feit dat bijna alle 6 cilinders ook nog eens geleverd worden met een automaat tikt dat wel aan. Het werkelijke verbuik is ook flink hoger. Dus zelf ook maar gekozen voor een "normale" 320d, 184pk is genoeg voor mijTyphone schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:39:
[...]
Prijs-segment waarin ik zoek? De enige reden dat die auto's zo goedkoop zijn is omdat niemand in Nederland die motoren wil. Bekeken auto's waren 19000 en 18200. Half Nederland rijdt in crisisdiesels die dat NIEUW waard zijn. De gemiddelde 520D kost meer (vaak wel iets lagere KM-stand) en de uitrusting is zo karig dat het niet eens BMW waardig genoemd mag worden.
Waar naar geld is 1 en slijtage onderdelen boeien me niet zoveel. Maar een 535D met koude motor starten en in de toeren janken op dagelijkse basis daar valt geen eer uit te behalen. Als remschijven of iets dergelijks niet in orde zijn dan neem ik die kosten rustig voor eigen rekening. Idem banden, elektrische kwaaltjes en dergelijke. Elke autoverkoper liegt alleen dit is de eerste keer dat ik 'grotere' storingen tegenkom bij auto's die te koop staan.
Het is overigens een Le Mans Blue geworden met M-pakket en voor mij alle noodzakelijke goodies. Nu nog even wachten tot ie klaar is
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik zie dat ik niet duidelijk heb aangegeven wat ik bedoel. Als je de goedkoopste exemplaren van de 530d zoekt die op dit moment worden aangeboden, heb je nou eenmaal een grotere kans op gebreken dan wanneer je exemplaren bekijkt die een paar duizend euro meer kosten. Bij de goedkoopste exemplaren kom je veel sneller uit bij louche handelaren en dus bij auto's met verborgen gebreken. Bij duurdere exemplaren kun je nog steeds een kat in de zak kopen, alleen is de kans daarop kleiner.Typhone schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:39:
[...]
Prijs-segment waarin ik zoek? De enige reden dat die auto's zo goedkoop zijn is omdat niemand in Nederland die motoren wil. Bekeken auto's waren 19000 en 18200. Half Nederland rijdt in crisisdiesels die dat NIEUW waard zijn. De gemiddelde 520D kost meer (vaak wel iets lagere KM-stand) en de uitrusting is zo karig dat het niet eens BMW waardig genoemd mag worden.
Welke software gebruik je?Typhone schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:19:
Buuuuuh, wat is het kopen van een tweedehands BMW toch een verhaal apart. Afgelopen weekend 2 auto's bekeken maar allebei afgekeurd. Eentje had behoorlijke scheuren in de stoel zitten en de motor liep niet heel mooi rond (530 diesel, E60). De andere was in 2 maanden tijd 18x gereset (ja, OBD + Macbook Air gaat mee) en daar zaten storingen in het roetfiltersysteem. Auto stond er nu 2,5 maand dus ze weten dondersgoed wat er aan de hand was maar kwamen niet over de brug. Kan een sensortje zijn geweest maar ook wat duurders. Na de normale marge + mogelijke reparatiekosten eraf te halen keek de verkoper alsof hij op een zee-egel was gaan staan en wilde er niks van weten. Toen ik de BMW logs liet zien schrok hij zich wel kapot (dat ga ik van tevoren niet zeggen natuurlijk) en toen was de man die ermee had gereden toevallig net op vakantie.
Typhone, al in DLD gekeken? Mijn oom haalt er om de haverklap 5 series uit dld en komt echt pareltjes tegen en zelden slechte auto's, voor leuke prijzen ook. Zijn wel e39s (zijn ook mooier imo), maar het e60 aanbod is er ook goed.
Haha, APK is dik voor elkaar hoorRaymond P schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:12:
[...]
En ik maar denken dat het 2015 was. Damn de tijd gaat echt snel.
Heb hem in februari ff te koop gehad, toen was het bijna rond en stond ik op een punt een 3 serie te kopen.Wimo. schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:55:
[...]
Staat al een flinke tijd te koop toch ? Je moet maar net een gek vinden .. maar als die niet komenWelke uitvoering heb je op het oog? 135i?
Uiteindelijk niet eens kunnen worden over de prijs van die 3 serie, dus mijn 1 serie uit de verkoop gehaald.
Nu een mooie 116i op het oog (welke ik waarschijnlijk ga laten chippen zodat hij op 220pk zit), dus daarom sinds vrijdag weer in de verkoop gezet.
Dat moet je dan ook zeker niet doen.Tomatoman schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:16:
Negen jaar oud en een vraagprijs die meer dan een derde van de nieuwprijs is - ik geloof niet dat ik daar reclame voor ga maken.
Ik citeer:
De compacte BMW is van voor het downsizing-tijdperk; geen turbo’s, geen elektrische stuurbekrachtiging, geen start-stopsysteem, maar gewoon een zescilinder onder de kap met een gezonde 265 pk. De testauto is bovendien opgevrolijkt met een M-pakket, wat betekent dat er andere bumpers gemonteerd zijn, maar ook fraai lichtmetaal, geweldige sportstoelen en een lekker stuurtje. Jarenlang was dit de lekkerste BMW, ook toen er een 135i verscheen met nog meer vermogen; die 135i was er alleen als coupé, terwijl de 130i er juist alleen als compactere en lichtere hatchback was.
Ik rij nu (maat van me rijdt) in Duitsland op zoek naar enkele E60 530D's. Kamp Lintfort zo heen en daarna Düsseldorf. Ook nog even wat iPhones scoren. 2000km al gereden sinds vrijdag418O2 schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:23:
Typhone, al in DLD gekeken? Mijn oom haalt er om de haverklap 5 series uit dld en komt echt pareltjes tegen en zelden slechte auto's, voor leuke prijzen ook. Zijn wel e39s (zijn ook mooier imo), maar het e60 aanbod is er ook goed.
Heeft iemand nog tips mbt goede fora waar o.a. aankoopadvies wordt besproken (specifiek de F30 328i)? Ik ben sinds gisteren flink op zoek maar verder dan (het Amerikaanse) Bimmerpost kom ik niet. Heb er vooral veel aan omdat het een van de eerdere F30's zijn, eventueel gezeik wil ik gewoon voor zijn. 30k is niet niks en ik ga letterlijk janken als het een probleemwagen blijkt te zijn.
Tot nu toe:
- Vliegroest op de stoelframes
- Windgeluid bij de B-stijl
- Dieselgeluid N20B20 (hoeft niet erg te zijn)
Anderzijds kan je wel elk onderdeel gaan opnoemen als je het internet afgaat, maar bij N=laag is het eigenlijk totaal niet representatief. Toch blijf je zoiets onthouden (jammer genoeg).
Ik denk er sterk aan om ook een aankoopkeuring uit te laten voeren. Of dat bij ANWB, Dekra of BMW zelf gaat worden weet ik nog niet (tips zijn welkom).
- Vliegroest op de stoelframes
- Windgeluid bij de B-stijl
- Dieselgeluid N20B20 (hoeft niet erg te zijn)
Anderzijds kan je wel elk onderdeel gaan opnoemen als je het internet afgaat, maar bij N=laag is het eigenlijk totaal niet representatief. Toch blijf je zoiets onthouden (jammer genoeg).
Ik denk er sterk aan om ook een aankoopkeuring uit te laten voeren. Of dat bij ANWB, Dekra of BMW zelf gaat worden weet ik nog niet (tips zijn welkom).
[ Voor 38% gewijzigd door S_Chief op 28-09-2015 17:41 ]
Alvast gefeliciteerd met je auto, volgens de RDW is hij morgen jarigImpry schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:41:
Nou het toch over occasions gaat, de mijne staat weer in de verkoop.
Er staat toch echt "t/m 25 mei 2015" in de advertentie.Raymond P schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:49:
[...]
Het was ook sarcastisch. RDW meldt ergens in 2016.
Ben zelf ook weer een beetje aan het rond kijken voor een andere auto. Waar moet je eigenlijk aan denken bij die "normale marge" ?Typhone schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:19:
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Minimaal 1000 euro bij de meeste auto's en alle afleverkosten. Kennis heeft een autobedrijf en die leert ons regelmatig die trucs. Verkopers kletsen vrijwel altijd maar wat uit hun nek.Morpheusk schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:04:
[...]
Ben zelf ook weer een beetje aan het rond kijken voor een andere auto. Waar moet je eigenlijk aan denken bij die "normale marge" ?
Ja, en vroeger kreeg je korting, als je niet inruilde, maar tegenwoordig wordt de winst op de inruilers gemaakt...Typhone schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:12:
[...]
Minimaal 1000 euro bij de meeste auto's en alle afleverkosten. Kennis heeft een autobedrijf en die leert ons regelmatig die trucs. Verkopers kletsen vrijwel altijd maar wat uit hun nek.
Check ook sites als www.ikwilvanmijnautoaf.nl als je iets in te ruilen hebt. Geloof het of niet, maar vaak bieden dergelijke sites meer dan de inruilwaarde.
Het beste is gewoon om niet te snel te happen, maar wel duidelijk te maken dat je "in de markt' bent. Neem vooral NIET je vrouw of vriendin mee, zelfs als het een auto voor haar betreft, want dat kost je gegarandeerd minstens 1000 euro. Geef de verkoper na de "allerlaagste" offerte een paar dagen de tijd om "met de directie te overleggen", om nog 1000 euro van de prijs af te doen en ga naar huis. Dikke kans dat je gebeld wordt, als het om een nieuwe auto gaat. Nette gebruikte wagens zijn vaak al weg, voor ze echt binnen zijn.
Dat is gek inderdaad, zal wel bugje zijn, kan het zelf niet aanpassen. APK is t/m 25-05-2016.Toff schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:09:
[...]
Er staat toch echt "t/m 25 mei 2015" in de advertentie.
Had z'n verjaardag nog niet door. Heb hem gisteren dus maar eens goed volgetankt!Tomatoman schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:45:
[...]
Alvast gefeliciteerd met je auto, volgens de RDW is hij morgen jarig. Hoe komt het trouwens dat je in je advertentie een tienduizend euro hogere nieuwprijs hebt staan dat de RDW aangeeft?
Dat prijsverschil komt doordat alle opties destijds verwerkt zaten in een Cup-pakket. (ter promotie van de 130i Cup op Zandvoort)
De KIS lijst zoals ik die bij BMW heb opgevraagd houdt daar geen rekening mee. Als je de auto dus volgens de normale optielijst zou gaan afvinken kom je op die 57k uit.
BMW heeft toen een aanbieding gedaan waardoor hij zo compleet voor 47k te koop was.
Zou je dat wel doen? Hoor veel problemen doordat de motoren toch echt niet gebouwd zijn om te verdubbelen in PK's/nm's.Impry schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:45:
[...]
Heb hem in februari ff te koop gehad, toen was het bijna rond en stond ik op een punt een 3 serie te kopen.
Uiteindelijk niet eens kunnen worden over de prijs van die 3 serie, dus mijn 1 serie uit de verkoop gehaald.
Nu een mooie 116i op het oog (welke ik waarschijnlijk ga laten chippen zodat hij op 220pk zit), dus daarom sinds vrijdag weer in de verkoop gezet.
Het is nog niet zeker dat ik het ga doen, maar de kans is wel aanwezig.nl.mark schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:28:
[...]
Zou je dat wel doen? Hoor veel problemen doordat de motoren toch echt niet gebouwd zijn om te verdubbelen in PK's/nm's.
Ga eerst kijken of ik het vermogen echt mis tov de 130i.
Maar het verdubbelen is natuurlijk maar relatief.
De 114i (102pk), 116i (136pk) en 118i (170pk) zijn precies dezelfde motor (N13B16).
De 116i en 114i is dus gewoon een teruggeprogrammeerde 118i.
In de basis ga je dus een 170pk motor naar 220pk chippen wat met de twinpower turbo mogelijk is.
Maar mocht je meer info hebben over negatieve reviews dan hoor ik dat graag!
Heb al een poosje zitten zoeken, maar kan het niet vinden: hoe pas je de kleur van het navigatiescherm aan? De mijne (320i Navi Pro 2013) is om een reden blauwgrijs geworden in plaats van de typische kaartkleuren. Volgens mij is dat niet de nachtstand, maar een ander kleuren schema. Ik kan via instellingen en navigatie in het Idrive menu niks vinden dat werkt....jullie een idee?
PSN gamertag: H3nk13024
• Kentekenbewijs moet aangepast bij >35% vermogenswinst, daarbij kan de CO2 opnieuw worden bepaald, denk aan effecten op BPM en bijtellingImpry schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:46:
[...]
Het is nog niet zeker dat ik het ga doen, maar de kans is wel aanwezig.
De 114i (102pk), 116i (136pk) en 118i (170pk) zijn precies dezelfde motor (N13B16).
In de basis ga je dus een 170pk motor naar 220pk chippen wat met de twinpower turbo mogelijk is.
• Een twinpower turbo chip je niet erin. Je kunt met een enkele turbo wel evenveel vermogen halen, maar dat zal ten koste gaan van de gasreaktie. Ook even de turbo vervangen dus.
Vanmiddag de E61 Touring 530D LCI ophalen. Morgen al meteen rit mee voor de boeg richting Duitsland (250km) dus dan kan ik al meteen even kijken hoe alles klinkt en rijdt. Zoektocht heeft ff geduurd maar een 330i om heen en weer te knallen is en blijft iets teveel van het goede.
Ben wel zeer happy right now. Alle opties zo ongeveer die ik maar kon wensen. Specialist al gebeld om informatie te vragen over het een en ander, auto gaat daar de brug op en wordt volledig nagekeken. Als dat akkoord is zet ik de auto meteen naar mijn eigen hand:
- Nieuwe velgen (oude reviseren voor winterbanden, verplicht in Duitsland in mijn geval)
- Uitlijnen
- Grote beurt
- Automaatrevisie bij ZF
- Dieselachtige eigenschappen na laten kijken (EGR/Roetfilter) danwel vervangen/verwijderen
- Full Detail + Polijsten + Modesta Glass Coating
Laat ik hopen dat het viel Freude am Fahren blijft!
Ben wel zeer happy right now. Alle opties zo ongeveer die ik maar kon wensen. Specialist al gebeld om informatie te vragen over het een en ander, auto gaat daar de brug op en wordt volledig nagekeken. Als dat akkoord is zet ik de auto meteen naar mijn eigen hand:
- Nieuwe velgen (oude reviseren voor winterbanden, verplicht in Duitsland in mijn geval)
- Uitlijnen
- Grote beurt
- Automaatrevisie bij ZF
- Dieselachtige eigenschappen na laten kijken (EGR/Roetfilter) danwel vervangen/verwijderen
- Full Detail + Polijsten + Modesta Glass Coating
Laat ik hopen dat het viel Freude am Fahren blijft!
De twinpower turbo zit er standaard al int_captain schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:08:
• Kentekenbewijs moet aangepast bij >35% vermogenswinst, daarbij kan de CO2 opnieuw worden bepaald, denk aan effecten op BPM en bijtelling
• Een twinpower turbo chip je niet erin. Je kunt met een enkele turbo wel evenveel vermogen halen, maar dat zal ten koste gaan van de gasreaktie. Ook even de turbo vervangen dus.
Kentekenbewijs is wel een goede om ff uit te zoeken ivm verzekering.
Bijtelling/BPM maakt geen verschil toch meer als particulier/tweedehands?
Hier trouwens het bedrijf/programma: http://www.br-performance...-f2x-2011-2015/3954-116i/
Turbo gaat wel anders reageren, hogere druk. Zijn de turbo's op de 114i, 116i en 118i ook allemaal hetzelfde? Anders krijg je het beruchte fluitgeluid na 100.000km al voor je kiezenImpry schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:32:
[...]
De twinpower turbo zit er standaard al in
Kentekenbewijs is wel een goede om ff uit te zoeken ivm verzekering.
Bijtelling/BPM maakt geen verschil toch meer als particulier/tweedehands?
Hier trouwens het bedrijf/programma: http://www.br-performance...-f2x-2011-2015/3954-116i/
Die motoren zijn overigens, ook gechipt, niet te vergelijken met een 330i. Rijden heel anders, beleving is weg.
3.0i blok (ik heb een automaat) geeft veel meer rijplezier. Vind die auto ook leuker om te rijden dan een 335i. Daar mis je die heerlijke brom die je krijgt. Dat hij sneller is maakt me niet zo heel veel uit
Turbo's zijn hetzelfde ja, net als versnellingsbak, koppeling etc..Typhone schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:35:
[...]
Turbo gaat wel anders reageren, hogere druk. Zijn de turbo's op de 114i, 116i en 118i ook allemaal hetzelfde? Anders krijg je het beruchte fluitgeluid na 100.000km al voor je kiezen.
Enige verschil wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat een 118i een iets grotere 'downpipe' diameter heeft.
En de 114i heeft iets kleinere remmen.
Natuurlijk is dat heel anders, het geluid en vermogen voelt compleet anders aan. Dat zal ik ook best gaan missen maar dat weet ik op voorhand.Die motoren zijn overigens, ook gechipt, niet te vergelijken met een 330i. Rijden heel anders, beleving is weg.
3.0i blok (ik heb een automaat) geeft veel meer rijplezier. Vind die auto ook leuker om te rijden dan een 335i. Daar mis je die heerlijke brom die je krijgt. Dat hij sneller is maakt me niet zo heel veel uit
Dat dacht ik eerst ook met de N20B20 (320i/328i), maar het schijnt dat de 28i toch andere internals heeft. Toch even goed zoeken voordat je eraan begint.Impry schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:46:
[...]
Het is nog niet zeker dat ik het ga doen, maar de kans is wel aanwezig.
Check check dubbelcheckSChief schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:34:
[...]
Dat dacht ik eerst ook met de N20B20 (320i/328i), maar het schijnt dat de 28i toch andere internals heeft. Toch even goed zoeken voordat je eraan begint.
http://www.realoem.com/bm...0-BMW-118i&diagId=11_4990
http://www.realoem.com/bm...0-BMW-116i&diagId=11_4990
En op die site kan je vinden dat de 118i een andere turbo heeft dan een 114i/116i:
11627643717 vs 11627643719
Geen idee wat het verschil er tussen is overigens.
Dat zag ik ook weer ja heeft misschien te maken met de aansluiting op de downpipe.BrZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:07:
[...]
En op die site kan je vinden dat de 118i een andere turbo heeft dan een 114i/116i:
11627643717 vs 11627643719
Geen idee wat het verschil er tussen is overigens.
Mooi ding, gefeliciteerd!Bananeman schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:29:
[afbeelding]
Vandaag opgehaald: 420d gran coupe automaat. Erg dik
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Topper! Ben ik ook naar aan het kijken. Opties?Bananeman schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:29:
[afbeelding]
Vandaag opgehaald: 420d gran coupe automaat. Erg dik
[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 30-09-2015 22:31 ]
Gaaf man! Mooie lijnen heeft zo'n 4 serie!
Een andere turbo + dikkere downpipe kan eigenlijk maar 1 ding betekenen: de 118i heeft een grotere turbo.Impry schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:08:
[...]
Dat zag ik ook weer ja heeft misschien te maken met de aansluiting op de downpipe.
Dank voor de reacties! Ben er ook echt blij mee, toen ik het doek van de auto trok bij de dealer had ik ook echt een "wow"-moment 
Heb op het punt gestaan om de head up display te nemen (of eigenlijk het hele innovation pack), maar daar toch van afgezien. Ook het grotere navigatiesysteem had voor mij te weinig meerwaarde.
Nog twee foto's

Het is de 420d GC automaat, Corporate Lease Edition, Executive met als extra opties:HyperBart schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:27:
[...]
Topper! Ben ik ook naar aan het kijken. Opties?
- Sportstoelen
- M sportstuur
- Hifi systeem/upgrade
- Velgen styling 393
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Alle badges, type-aanduidingen, dealerstickers etc. verwijderd
Heb op het punt gestaan om de head up display te nemen (of eigenlijk het hele innovation pack), maar daar toch van afgezien. Ook het grotere navigatiesysteem had voor mij te weinig meerwaarde.
Nog twee foto's
[ Voor 10% gewijzigd door Bananeman op 01-10-2015 10:40 ]
Grappig dat BMW onder een 420d wél 2 pijpjes plaatst maar onder een 120d/320d niet. Ervanuitgaande dat dit origineel is?
www.google.nl
Ja is origineel. De 418d heeft ook maar 1 pijp.MisteRMeesteR schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:41:
Grappig dat BMW onder een 420d wél 2 pijpjes plaatst maar onder een 120d/320d niet. Ervanuitgaande dat dit origineel is?
Ik ben van plan om een aantal M performance onderdelen te kopen voor mijn auto. Ik heb reeds geïnformeerd bij een BMW dealer, maar ben toch wel erg geschrokken van het uurloon dat men rekent (€100+ / uur). Dat mag wel wat goedkoper...
Heeft iemand ervaring met het laten plaatsen van dergelijke onderdelen bij een specialist o.i.d.?
Heeft iemand ervaring met het laten plaatsen van dergelijke onderdelen bij een specialist o.i.d.?
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Is dit geen nieuwe motor in de 4? Want ze knijpen nu 190pk op 106gr co2, voorheen was dat altijd meer co2 dacht ik bij bmw?MisteRMeesteR schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:41:
Mooie bak die 420d GC! Goede combinatie tussen sportief design en toch nog een beetje praktisch! De kleur had voor mij wel iets spannender gemogen maar kennelijk houdt je van poetsen
.
De motor zal wel hetzelfde zijn als in de E90 LCI, die is namelijk net nieuw. Wellicht weer iets beter motormanagement of kleine wijzigingen. De pijpjes zijn pure marketing overwegingen.
De motor zal wel hetzelfde zijn als in de E90 LCI, die is namelijk net nieuw. Wellicht weer iets beter motormanagement of kleine wijzigingen. De pijpjes zijn pure marketing overwegingen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Haha als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is het poetsenMrFl0ppY schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:19:
Mooie bak die 420d GC! Goede combinatie tussen sportief design en toch nog een beetje praktisch! De kleur had voor mij wel iets spannender gemogen maar kennelijk houdt je van poetsen.
Ik vind zwart zelf idd aan de saaie kant, maar wel érg mooi. Ik heb overigens bewust geen metallic lak genomen, omdat de non-metallic lak dieper zwart is (en het scheelt 1000 euro
Wellicht hetzelfde niveau CO2 als voorheenHyperBart schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:29:
[...]
Is dit geen nieuwe motor in de 4? Want ze knijpen nu 190pk op 106gr co2, voorheen was dat altijd meer co2 dacht ik bij bmw?
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
@Bananeman, mooie auto, geen straf om in te rijden.
Mooie auto, alleen is hij met M pakket (en het estoril blauw zoals mijn ma heeft) wel wat opvallender dan in het zwart
.
Is er iemand hier die ervaring heeft met het chippen van een F30 320i (N20B20) ?.SChief schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:34:
[...]
Dat dacht ik eerst ook met de N20B20 (320i/328i), maar het schijnt dat de 28i toch andere internals heeft. Toch even goed zoeken voordat je eraan begint.
[ Voor 60% gewijzigd door Tortelli op 01-10-2015 18:56 ]
Vandaag de nieuwe zakelijke auto opgepikt, uiteraard wederom via Qoets.nl. Een zwarte F31 318d Sport Line. Zal proberen morgen even wat foto's te maken. Eerste ritje, een kleine 200km van Utrecht naar Groningen, ging alvast prima. Met een verbruik van 1:19 een aardige km vreter. Niet zo luxe als mijn 435i, en niet zo snel (duh), maar nog steeds een uitermate geschikte wagen die prima meekomt ondanks relatief weinig vermogen.
Daarom heb ik geen estoril blauw: ik hoef niet op te vallenTortelli schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:54:
Mooie auto, alleen is hij met M pakket (en het estoril blauw zoals mijn ma heeft) wel wat opvallender dan in het zwart.
Thanks! En niet bepaald idd, vandaag weer wat kms gemaakt, hij rijdt echt subliemCoenen schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:18:
@Bananeman, mooie auto, geen straf om in te rijden.
Als de 420d 190pk levert dan is het de nieuwe motor B47. De oude motor N47 was goed voor 184pk.
Zelf heb ik de 520d met de twee pijpjes achteraan.
De zwarte kleur is heel mooi als de wagen net gewassen is en staat te blinken in de zon.
De zwarte kleur is heel mooi als de wagen net gewassen is en staat te blinken in de zon.

[ Voor 37% gewijzigd door Blord op 02-10-2015 01:11 ]
Gisteren heb ik in mijn 520d F10 koelvloeistof moeten bijvullen (bijna een liter) Dat leek mij voor een redelijk nieuwe auto vreemd, auto is van januari dit jaar en heeft bijna 40K gelopen, met name snelwegkilometers... Is dit normaal naar jullie mening?
Moet je even iets specifieker zijnwjjkoevoets schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:41:
Ik ben van plan om een aantal M performance onderdelen te kopen voor mijn auto. Ik heb reeds geïnformeerd bij een BMW dealer, maar ben toch wel erg geschrokken van het uurloon dat men rekent (€100+ / uur). Dat mag wel wat goedkoper...
M performance stuur, stoelen of onderstel, motor, spoilers, bumperkit, velgen? (weet niet welke M-perf onderdelen er allemaal zijn).
Oh enne... op welke BMW?
Voor onderdelen wbt bumpers, lichtunits etc. is HL wel een goede: http://www.hlautomotive.com/ of http://www.hla-denhaag.com/
Nope totaal niet normaal.Jeroen V schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:00:
Gisteren heb ik in mijn 520d F10 koelvloeistof moeten bijvullen (bijna een liter) Dat leek mij voor een redelijk nieuwe auto vreemd, auto is van januari dit jaar en heeft bijna 40K gelopen, met name snelwegkilometers... Is dit normaal naar jullie mening?
Direct laten fixen.
Kan soms een stomme darm zijn die lekt ofzo...
Geen ervaring maar wel al mooie resultaten gezien.Tortelli schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:54:
Mooie auto, alleen is hij met M pakket (en het estoril blauw zoals mijn ma heeft) wel wat opvallender dan in het zwart.
[...]
Is er iemand hier die ervaring heeft met het chippen van een F30 320i (N20B20) ?.
Er zit idd een verschil op met een 328i. De internals bij een 328i zijn sterker dus ze gaan verder bij het tunen.
De 320i is eigenlijk een van de motoren met het meeste "potentie".
http://www.br-performance...59-f3x-10-2011/4150-320i/
[ Voor 42% gewijzigd door Aries.Mu op 02-10-2015 09:18 ]
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ow, ook zonder het "gran coupe" stickertje op dat kleine zijruitje. Die zit er bij mij nog wel op.Bananeman schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:38:
Yep, ook die laten verwijderen. Vind ik persoonlijk niet mooi. Had het overigens meerdere malen vooraf gevraagd aan de dealer, zaten ze er bij de aflevering nog op...hij heeft ze er ter plekke nog af staan peuterenWilibrord schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:24:
[...]
Ow, ook zonder het "gran coupe" stickertje op dat kleine zijruitje. Die zit er bij mij nog wel op.
Een F10/F11 heeft altijd minimaal 2 eindpijpjes, zelfs een 518d. Dit terwijl een 418d schijnbaar weer 1 pijpje heeft en een 320d ook..Blord schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 01:09:
Als de 420d 190pk levert dan is het de nieuwe motor B47. De oude motor N47 was goed voor 184pk.
Als iemand de gedachtengang hierachter weet...
Ik vind het ook mooier zonder iddBananeman schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:26:
[...]
Yep, ook die laten verwijderen. Vind ik persoonlijk niet mooi. Had het overigens meerdere malen vooraf gevraagd aan de dealer, zaten ze er bij de aflevering nog op...hij heeft ze er ter plekke nog af staan peuteren
[ Voor 30% gewijzigd door MisteRMeesteR op 02-10-2015 09:42 ]
www.google.nl
Het valt me op dat verschillende tuners behoorlijk verschillende resultaten halen. Deze Belgische tuners lijkt het meeste vermogen eruit te halen volgens mij. Dit is voorbij *28i vermogen.Aries.Mu schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:13:
[...]
Nope totaal niet normaal.
Direct laten fixen.
Kan soms een stomme darm zijn die lekt ofzo...
[...]
Geen ervaring maar wel al mooie resultaten gezien.
Er zit idd een verschil op met een 328i. De internals bij een 328i zijn sterker dus ze gaan verder bij het tunen.
De 320i is eigenlijk een van de motoren met het meeste "potentie".
http://www.br-performance...59-f3x-10-2011/4150-320i/
Vermogens verschil is echter wel zo groot dat je je zorgen moet gaan maken over zaken als koeling (en remmen). Vandaar dat ik benieuwd was of er iemand ervaring had in het chippen van de *20i motor
[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 02-10-2015 10:34 ]
Sta eigenlijk wel te kijken van het enorme vermogenstoename dat ze afgeven bij alle auto's, dusdanig veel dat ik het eigenlijk niet echt meer geloofTortelli schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:30:
[...]
Het valt me op dat verschillende tuners behoorlijk verschillende resultaten halen. Deze Belgische tuners lijkt het meeste vermogen eruit te halen volgens mij. Dit is voorbij *28i vermogen.
Vermogens verschil is echter wel zo groot dat je je zorgen moet gaan maken over zaken als koeling (en remmen). Vandaar dat ik benieuwd was of er iemand ervaring had in het chippen van de *20i motor.
Bij mijn E90 325i geven ze nog een vermogenstoename van 14pk (van 218 naar 232pk)
Dit terwijl het een n/a blok is, dus betwijfel dan toch of ze zoiets halen
Komt omdat de nieuwere BMWs allemaal turbomotoren hebben, daar is meer winst te behalen t.o.v. een NA-blokFabianGTI schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:20:
[...]
Sta eigenlijk wel te kijken van het enorme vermogenstoename dat ze afgeven bij alle auto's, dusdanig veel dat ik het eigenlijk niet echt meer geloof![]()
Bij mijn E90 325i geven ze nog een vermogenstoename van 14pk (van 218 naar 232pk)
offtopic:
herprogrammatie
herprogrammatie

Dat weet ik, maar 14pk uit een NA blok is alsnog veelRadiant schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:25:
[...]
Komt omdat de nieuwere BMWs allemaal turbomotoren hebben, daar is meer winst te behalen t.o.v. een NA-blok
offtopic:
herprogrammatie
Mja uit de tijd van de 1 serie was het 4 cilinderblok van de 116i tot en met de 120i gewoon hetzelfde meen ik op wat software na. Dus dat kan prima. Maar het zal ook een beetje bank verschil zijn, of en auto die al meer vermogen had dan opgegeven...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Niet onmogelijk, auto wat rijker afstellen en de toerenbegrenser wat verplaatsen en er is waarschijnlijk wel wat vermogen te winnen.FabianGTI schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:32:
[...]
Dat weet ik, maar 14pk uit een NA blok is alsnog veel
Ook afhankelijk welke 325i je hebt, want de latere modellen hebben een terug getunde 3,0l motor.
(de ex E60 525i van mijn vader was qua inhoud identiek aan de 530i, alleen zat er een andere cilinderkop op die mechanisch ook echt anders was).
Precies wat Radiant zegt; het zijn allemaal turbo motoren, maar ook ik ben wat terughoudend....FabianGTI schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:20:
[...]
Sta eigenlijk wel te kijken van het enorme vermogenstoename dat ze afgeven bij alle auto's, dusdanig veel dat ik het eigenlijk niet echt meer geloof![]()
[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 02-10-2015 11:36 ]
Probleem is ook dat er meer is als alleen vermogen, je hebt het verrijken van het mengsel (en dan niet veels te rijk lopen of lopen pluimen), zaken als koeling, marges, betrouwbaarheid, etc.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Sorry, besef nu inderdaad dat mijn vraag niet gehaal tactisch wasnoes schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:55:
[...]
Moet je even iets specifieker zijn
M performance stuur, stoelen of onderstel, motor, spoilers, bumperkit, velgen? (weet niet welke M-perf onderdelen er allemaal zijn).
Oh enne... op welke BMW?
Voor onderdelen wbt bumpers, lichtunits etc. is HL wel een goede: http://www.hlautomotive.com/ of http://www.hla-denhaag.com/
Ik heb een M235i.
Ik wil in eerste instantie de finishing touches aanbrengen op het exterieur (heb carbon diffuser, spiegelkappen, zarte grill, m uitlaten) en vervolgens het interieur verder aanpakken.
Ik wil eerst de volgende zaken bestellen en laten plaatsen:
- M Performance dorpelopzetstukken;
- M Performance dorpelfoliën;
- M RVS pedalen (voetsteun heb ik al).
Hiervoor rekent de lokale dealer €267 aan uurloon. Dit is over de helft van wat de onderdelen zelf kosten

Op een later tijdstip:
- M Performance interieurlijsten (Carbon / Alcantara)
- M Performance middenconsolepaneel, transmissiebediening, transmissiehendel paneel, handremgreep en armsteun
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Ik zou alle uiterlijke wijzigen laten wachten en beginnen met een Akrapovic eronder te laten zetten
.
Edit: er zit al een M Performance uitlaat onder
Gave auto overigens, de M235i!!!!
. Had je al eens foto's gepost?, kon ze zo 123 niet vinden .

Edit: er zit al een M Performance uitlaat onder
Gave auto overigens, de M235i!!!!
[ Voor 45% gewijzigd door Tortelli op 02-10-2015 13:30 ]
wjjkoevoets in "Het grote BMW-topic #12"Tortelli schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:43:
Ik zou alle uiterlijke wijzigen laten wachten en beginnen met een Akrapovic eronder te laten zetten.
Gave auto overigens, de M235i!!!!. Had je al eens foto's gepost?, kon ze zo 123 niet vinden .
www.google.nl
Mooi ding!wjjkoevoets schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:40:
[...]
Sorry, besef nu inderdaad dat mijn vraag niet gehaal tactisch was
Ik heb een M235i.
Ik wil in eerste instantie de finishing touches aanbrengen op het exterieur (heb carbon diffuser, spiegelkappen, zarte grill, m uitlaten) en vervolgens het interieur verder aanpakken.
Ik wil eerst de volgende zaken bestellen en laten plaatsen:
- M Performance dorpelopzetstukken;
- M Performance dorpelfoliën;
- M RVS pedalen (voetsteun heb ik al).
Hiervoor rekent de lokale dealer €267 aan uurloon. Dit is over de helft van wat de onderdelen zelf kosten
Op een later tijdstip:
- M Performance interieurlijsten (Carbon / Alcantara)
- M Performance middenconsolepaneel, transmissiebediening, transmissiehendel paneel, handremgreep en armsteun
Interieur delen zou ik zelf doen. Op de E46 is dat in ieder geval goed te doen, ik ga er een beetje van uit dat het niet veel complexer zal zijn in nieuwere auto's. Pedalen lijkt me ook goed zelf te doen.
En die dorpel zaken, is dat exterieur (sideskirt) of interieur? Indien interieur: eens kijken of je het zelf doen kan
Veel tutorials op youtube te vinden, helpen enorm!
Een performance uitlaat is niet echt te vergelijken met een Akrapovic (en niet alleen qua prijs).Tortelli schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:43:
Ik zou alle uiterlijke wijzigen laten wachten en beginnen met een Akrapovic eronder te laten zetten.
Edit: er zit al een M Performance uitlaat onder![]()
Gave auto overigens, de M235i!!!!. Had je al eens foto's gepost?, kon ze zo 123 niet vinden .
Yep, er zitten al twee asociale herriemakers onderTortelli schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:43:
Edit: er zit al een M Performance uitlaat onder![]()
Dankjewel.noes schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:10:
[...]
Mooi ding!
Interieur delen zou ik zelf doen. Op de E46 is dat in ieder geval goed te doen, ik ga er een beetje van uit dat het niet veel complexer zal zijn in nieuwere auto's. Pedalen lijkt me ook goed zelf te doen.
En die dorpel zaken, is dat exterieur (sideskirt) of interieur? Indien interieur: eens kijken of je het zelf doen kan
Veel tutorials op youtube te vinden, helpen enorm!
Ik heb al vernomen dat de trim, met het juiste gereedschap, inderdaad niet bijster moeilijk is. Ik heb al het e.e.a. gevonden op 2Addicts (Bimmerpost) van mensen die de trim gewoon zelf vervangen hebben. Ik ben alleen echt het type die als het om dit soort dingen gaat twee linkerhanden heeft en een ernstig gebrek aan geduld. Vandaar ook dat ik het liever laat doen door iemand die er ervaring mee heeft (a.k.a. specialist). Verder is niet alles zo simpel, ik heb gelezen dat je voor de pedalen zelf mag gaan boren. Ik vrees dat het eindresultaat in mijn geval niet zou zijn wat het zou moeten zijn.
Nee, dat is exterieur.

Rood = folie (part: 51192298285)
Blauw = skirts (part: 51192298286, 51192298287 --> rocker panel blades)
http://parts.bmwofsouthat...spx?ukey_assembly=1229792
Ook geen klusje wat ik zelf wil doen, gezien je bij het maken van een foutje al snel permanente schade aanricht.
Nogmaals, dit is de reden waarom ik het liever door een specialist laat doen.
Iemand nog ideeën? Ik hoor positieve verhalen over Performance Shop Geel (BE), weet niet eens of ze dit soort dingen doen. Ik woon in de buurt van Breda, dus het zou voor mij prima te doen zijn.
Heb je toevallig kleine kinderen achterin en is dat een beetje te doen?Bananeman schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:38:
Dank voor de reacties! Ben er ook echt blij mee, toen ik het doek van de auto trok bij de dealer had ik ook echt een "wow"-moment
[...]
Het is de 420d GC automaat, Corporate Lease Edition, Executive met als extra opties:Ik heb geen "line" genomen, omdat dat voor mij te weinig extra's opleverde. Heb de sportstoelen los genomen i.p.v. de sport line. Bekleding is standaard, wel leder overwogen maar dit vind ik alleen maar mooi en niet prettig zitten verder.
- Sportstoelen
- M sportstuur
- Hifi systeem/upgrade
- Velgen styling 393
- Automatisch dimmende binnenspiegel
Nog twee foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
4GC is qua binnenruimte (op een paar mm na misschien) identiek aan een 3 serie. Alleen de hoofdruimte achterin is wat beperkter (maar dat zal geen issue zijn met kinderzitjes
).
[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 02-10-2015 21:17 ]
Ik heb geen ervaring met kinderzitjes, maar daar zal het op neerkomen.De instap achterin de GC is ook wat ongelukkiger als een normale 3 serie.
(eea is makkelijk vergelijken aangezien mijn vader een Grand Coupe heeft en ik zelf een F30
)
Aantal dingen zijn een copy van een 3 serie, bepaalde elementen zijn uniek. Overall oogt een 4 serie gewoon mooier en wat exclusiever.
Onderstel van een 4 serie is wel sportiever afgesteld als een standaard 3 serie. Geen idee wat het officiële verschil is, maar ik heb het gevoel dat mijn 3 met M onderstel vergelijkbaar is als mijn vader zijn 4 met std onderstel (M vond hij te oncomfortabel). Beide auto's staan op 18", echter zit er wel verschil in de banden maat.
(eea is makkelijk vergelijken aangezien mijn vader een Grand Coupe heeft en ik zelf een F30
Aantal dingen zijn een copy van een 3 serie, bepaalde elementen zijn uniek. Overall oogt een 4 serie gewoon mooier en wat exclusiever.
Onderstel van een 4 serie is wel sportiever afgesteld als een standaard 3 serie. Geen idee wat het officiële verschil is, maar ik heb het gevoel dat mijn 3 met M onderstel vergelijkbaar is als mijn vader zijn 4 met std onderstel (M vond hij te oncomfortabel). Beide auto's staan op 18", echter zit er wel verschil in de banden maat.
[ Voor 52% gewijzigd door Tortelli op 02-10-2015 21:24 ]
Wbt die 'sticker': ga eens naar een auto wrap zaak. Die kunnen dat zeker! Ken er geen bij jou in de buurt, maar die zijn er vast. Die strip monteren kunnen ze ook bij autoschadebedrijven. Hebben zat ervaring met (de)monteren van bumpers, spoilers en skirts. Weet alleen niet of die veel goedkoper zijn dan de dealer. Zij kunnen ws ook helpen stickeren (net als autospuiters, hoort bij het vak).wjjkoevoets schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:10:
[...]
Dankjewel.
Ik heb al vernomen dat de trim, met het juiste gereedschap, inderdaad niet bijster moeilijk is. Ik heb al het e.e.a. gevonden op 2Addicts (Bimmerpost) van mensen die de trim gewoon zelf vervangen hebben. Ik ben alleen echt het type die als het om dit soort dingen gaat twee linkerhanden heeft en een ernstig gebrek aan geduld. Vandaar ook dat ik het liever laat doen door iemand die er ervaring mee heeft (a.k.a. specialist). Verder is niet alles zo simpel, ik heb gelezen dat je voor de pedalen zelf mag gaan boren. Ik vrees dat het eindresultaat in mijn geval niet zou zijn wat het zou moeten zijn.
Nee, dat is exterieur.
[afbeelding]
Rood = folie (part: 51192298285)
Blauw = skirts (part: 51192298286, 51192298287 --> rocker panel blades)
http://parts.bmwofsouthat...spx?ukey_assembly=1229792
Ook geen klusje wat ik zelf wil doen, gezien je bij het maken van een foutje al snel permanente schade aanricht.
Nogmaals, dit is de reden waarom ik het liever door een specialist laat doen.
Iemand nog ideeën? Ik hoor positieve verhalen over Performance Shop Geel (BE), weet niet eens of ze dit soort dingen doen. Ik woon in de buurt van Breda, dus het zou voor mij prima te doen zijn.
Interieur kan vast één van ons helpen. Je woont niet erg in de buurt (ik woon in Den Haag), maar als je eens in de buurt bent wil ik je wel helpen. Kratje bier doet wonderen
Ritje in een M235i nog meer
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Nee, ik heb geen kinderen achterin (voorin ook nietBigs schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:16:
[...]
Heb je toevallig kleine kinderen achterin en is dat een beetje te doen?Ik heb besloten dat ik echt geen stationwagon nodig heb als gezinsauto en de 4GC is wel een auto die nu op de shortlist staat (voel me nog wat te jong voor een 5 serie), maar dan moet ik wel twee groep 1 / 3 stoeltjes op de achterbank kwijt kunnen.
Ik had deels dezelfde overweging als jij, namelijk: ik wil geen station maar wel voldoende ruimte (in mijn geval om twee mtbs/racefietsen te kunnen vervoeren in de auto). Ook daarom was de 4 GC voor mij de perfecte keuze
1 groot kind, toch?Bananeman schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:27:
[...]
ik heb geen kinderen achterin (voorin ook niet)
Dit topic is gesloten.