Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Unknown Alien schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:14:
[...]

De 1, 2, 3 en 4 serie vind ik geen premium wagens. De 5 ook nog niet eens. 750 ofzo pas. Semi premium.

Een RR of Bentley enzo dat zijn premium auto's.
Nou ja gaatt het gaat me meer om uitstraling. Kwaliteit kunnen we over twisten. Ik vind BMW premium t.o.v Ford, Peugoet, Renault en dat soort merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
sig69 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:53:
[...]

Daar heb ik een knopje voor
Ik dus ook. En in mijn E46 (2004) op een breedset met winterbanden en sport onderstel had ik dat knopje ook al.
En dat knopje werkt, want ik heb gewoon in sneeuw gereden in Nederland met minimale hellingen vanuit stilstand en heb niet vast gestaan.

Wellicht dat ik met FWD eerder grip zou hebben, maar wegrijden lukt gewoon.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:25
Femme schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:39:

Vergeet ook niet hoe totaal kansloos open differentiëlen presteren in deze omstandigheden. Wellicht gaat dat nu beter bij moderne BMW's die automatisch het spinnende wiel afremmen. Als één wiel geen grip heeft kom je niet weg.
Vanaf er sneeuw valt of het serieus ijzelt dan is het gewoon glad onder beide banden en dan is het verschil tussen een open diff en sper nihil. Met als enige 'nadeel' >:) dat de kont er wat sneller onderuit schuift bij een sper dan met een open differntieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Overigens loop ik nu in Stockholm, en daar sneeuwt het ook wel eens geloof ik. :p
Aan hellingen is ook geen gebrek.

Je wordt hier doodgeslagen met BMW's en vrij weinig hebben de typeaanduiding Xdrive.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54
Raymond P schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:49:
[...]

Ik dus ook. En in mijn E46 (2004) op een breedset met winterbanden en sport onderstel had ik dat knopje ook al.
En dat knopje werkt, want ik heb gewoon in sneeuw gereden in Nederland met minimale hellingen vanuit stilstand en heb niet vast gestaan.

Wellicht dat ik met FWD eerder grip zou hebben, maar wegrijden lukt gewoon.
Vorige winter heb ik het knopje alleen nog niet uit kunnen testen (heb 'm pas een jaar en een beetje). Winterbanden die ik sowieso niet aan, die drie dagen dat het misschien niet gaat werk ik wel thuis.
Edit: toch wel bedenk ik me net: twee keer de parkeerplaats af was wel handig.

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 01-09-2015 21:38 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Raymond P schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:16:
Overigens loop ik nu in Stockholm, en daar sneeuwt het ook wel eens geloof ik. :p
Aan hellingen is ook geen gebrek.

Je wordt hier doodgeslagen met BMW's en vrij weinig hebben de typeaanduiding Xdrive.
In Scandinavië rijdt men met spikes.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Iemand ervaring met een performance kit voor op een 335i (x-drive) uit 2014? Ik lees wisselende berichten over het merkbare verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Obelink schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:08:
[...]
In Scandinavië rijdt men met spikes.
In Reykjavik e.o. heb ik eigenlijk in een dikke winter met sneeuw en ijs geen spikes gezien. Maar dat zou wel het een en ander verklaren.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49
wheez50 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:13:
[...]

Ik heb het toch even opgezocht. Als rr/bently premium zijn, wat is dan premium elite? En luxury? En luxury elite?
Luxury elite is met je heli naar het werk gaan 8)

Ik gaf alleen aan dat IK BMW geen premium merk vind. Dat is vanwege de kansloze mankementen die ze bij elk model hebben en dat BMW zelf daar weinig mee doet naar de klant toe. Ja in het LCI model komt het probleem niet meer voor, maar wel weer een ander probleem wat ik vind dat je niet mag verwachten van een premium auto.

E36: achter zijruitje kan los raken
E46: Vanos, swirl flaps, massa probleem achter en turbo
E90: pre lci idrive, turbo. LCI n47 blok ketting.

Klop je aan bij de dealer en die komen je niet tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Als jij denkt dat er auto's rond rijden zonder problemen dan kom je denk ik bedrogen uit. Mijn ervaring is inmiddels zo dat hoe meer je betaald voor de auto en onderhoud, hoe minder service je krijgt.

110€ Per uur betalen voor een monteur en dan nog vrolijk 6€ in rekening brengen voor een half litertje ruitenwisservloeistof... Er zijn zat goedkopere merken waar je dat soort dingen gewoon gratis mee krijgt en de monteur 30€ per uur minder kost.

Premium betekend in de praktijk "voor diegene die veel willen betalen voor naam en imago".

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja daar kan ik wel over meepraten... Ik had voor mijn Suzuki een Volvo, en hoewel ik bij de dealer werkt dus flinke kortingen en voordelen had was het ondanks alles een vrij dure hobby. Onderdelen zijn gewoon duur en niet alles kon ik, of samen met een collega zelf. En als je ziet wat ze daar idd per uur rekenen. Daar wordt je flauw van...

Nu ook dan met de Suzuki, is wel een Sport dus niet alles is mega goedkoop (brandstoffilter onder de tank was een dure omdat de tank eronderuit moest maar dat doe je zelf ook niet even), ze hebben vastgestelde prijzen voor veel dingen, maar een extra ruitenwissertje of een lampje voor een euro en een paar centen, dat is toch wennen hoor, gewoon normale prijzen. :P Zelfs bandjes daar, 30% korting dat je maar 2 tientjes duurder uit bent als een bandenzaak op de hoek verbaasde mij. Bij Volvo werden gewoon de adviesprijzen doorberekend...

Tegenwoordig bij de Volvo dan noemen ze het Service 2.0, oftewel een hippe term om bij iedere beurt de auto aan de pc te hangen, te updaten, blabla. Maar die paar uurtjes extra betaal je wel met alle software kosten. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 02-09-2015 10:11 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

mr_petit

opperprutser

Unknown Alien schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:38:
[...]
Ik gaf alleen aan dat IK BMW geen premium merk vind. Dat is vanwege de kansloze mankementen die ze bij elk model hebben en dat BMW zelf daar weinig mee doet naar de klant toe.
Grappig dat je in een droomwereld leeft waarin kennelijk auto's bestaan die geen mankementen hebben....

Koop dan zeker geen RR, Bentley of Porsche cq Ferrari of aston martin, want die halen het niet bij de betrouwbaarheid van een gemiddelde mercedes of bmw... (of een opel oid for that matter).

Maar mensen die dat soort auto's kopen liggen er niet wakker van dat zo'n ding ff terugmoet naar de garage (en dat het 2500 euro kost als ie uit de garantie is). Iets wat jan en alleman wel veel geld vindt.

Wil je een betrouwbare auto, koop dan een kia of hyundai; dan heb je iig jarenlange garantie dus rij je die tijd kostenvrij. Die garantie is beter/langer dan dat je bij Bentley of RR krijgt.....

Premium betekent niets anders dan meer betalen voor redelijk standaard autotechniek omdat je meer opties kan aanvinken (voor nog meer geld :P )

Het is een marketingterm, maar jij denkt dat het iets met kwaliteit te maken heeft. Dan heeft de marketing tòch goed gewerkt ;)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Wat duidt voor jou aan dat iets een betere kwaliteit heeft?

Een RR tov een 535 in rijcomfort is een flink verschil. Ik heb dan in een 525 gereden en geen 335, maar wel een RR.
Is het rijcomfort van de RR niet beter, omdat de kwaliteit van de bouw en onderdelen van de auto beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Jij had het over mankementen....
Dus wat er wel en niet stuk gaat. Dus kwaliteit in die betekenis.

Nu kom je met rijcomfort?
Een 535 rijdt toch ook beter dan een ford fiesta?!?
Wat is het punt dat je wilt maken?
Het rijcomfort is beter omdat het ontwerp anders is. Niet per se omdat de kwaliteit van de materialen van de mechanische componenten beter is. Het onderstel en motor is 'gewoon' bmw techniek.
Een ophangarm of carterpan is gewoon van hetzelfde spuitgietaluminium gemaakt.

Afwerkingsniveau van het interieur is uiteraard wel beter; het is gebouwd met de afwerking van een luxe jacht. (en deels ook de bouwwijze van een jacht)
Maar de voorbeelden die jij aanhaalde waren mechanische defecten. En die krijg je met een RR ook voor je kiezen. Wellicht nog meer omdat de auto van zoveel snufjes voorzien is.
Een stoelverstellingsmotortje in een RR is echt niet beter dan in een BMW hoor. Dat zijn dezelfde motortjes. En als daar een kwaliteitsissue mee is, dan krijgen zowel bmw's als RR's daarmee te maken.

Wat ook een groot verschil is tussen RR's (en andere zeer dure auto's zoals aston martins, ferraris etc), is dat deze vaak veel minder kilometers maken èn binnen staan in een verwarmde garage. Die hebben dus ook een veel minder zwaar leven.
Het aantal 5 series, of bijvoorbeeld volvo's of mercedessen die 5 jaar oud zijn, en al meer dan 3 ton levenservaring hebben zijn legio te vinden. Maar dat zal je nooit bij een rolls of ferrari vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 02-09-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
http://www.autoblog.nl/ni...ion-in-een-woonwijk-79003

219.000KM ook goed? :+

Ben het voor de rest wel eens met jou, daar niet van. Linkje is een uitzonderlijk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ook die heeft probleempjes gehad anders wist ie dat niet van de dealer.
Maar ja, 219dkm voor een auto uit 2003 dat is een auto met een luizenleventje.
En het interview gaat over de huidige eigenaar, en die heeft er nog maar 30dkm in gereden.
Dat rij ik soms in mijn volvo in 6 maanden als het echt druk is, dat stelt echt helemaal niets voor. Niet voor werkpaarden als een 5 serie, volvo of mercedes (e klasse oid). Ik bedoel grote problemen met volvo? nee hoor, ik heb in de laatste 6 maanden niets gehad. Die uitspraak zou dezelfde lading dekken aangezien dat dezelfde hoeveelheid kilometers betreft.

Ik had het over 3 ton in 5 jaar, dit is 2 ton in 12 jaar.

[ Voor 54% gewijzigd door mr_petit op 02-09-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Als ik 9000€ voor 4 banden moest afrekenen zou ik ook weinig rijden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja ik vraag me af of dat echt zo duur moet zijn of dat hij gewoon een pootje gelicht is door de dealer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Kan ik een E46-eigenaar blij maken met 4 stuks nette style 45 velgen (16") met winterbanden (Dunlop)? Met de verkoop van mijn E46 (en de komst van een F30) zijn deze overbodig geworden. Stuur even een DM bij interesse.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Nou na ongeveer 5 weken rondrijden in mijn F20 mag ik alweer naar de garage. Auto gekocht met 95000 kilometer en tussen halverwege juli en eind augustus de kilometerstand opgedreven naar 104000 km. Nu echter bij het optrekken hoor je een ratelend geluid zodra je boven een verbruik van 10L/100km komt bij optrekken en wanneer je vanaf de 60-70 km/h probeert op te trekken begint soms de hele auto demonisch te trillen, alsof je over kinderkopjes rijdt. Ik ben blij dat ik de auto met Premium Select heb gekocht, maar had dit eerlijk gezegd niet verwacht van BMW binnen 9000 km na een Premium Select keuring... Mag hopen dat het snel opgelost is, maar als ik de verhalen lees over onder andere de distributieketting van het N47D20 blok wat ook in mijn F20 ligt dan hou ik mn hart vast :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

AlexV schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:27:
Nou na ongeveer 5 weken rondrijden in mijn F20 mag ik alweer naar de garage. Auto gekocht met 95000 kilometer en tussen halverwege juli en eind augustus de kilometerstand opgedreven naar 104000 km. Nu echter bij het optrekken hoor je een ratelend geluid zodra je boven een verbruik van 10L/100km komt bij optrekken en wanneer je vanaf de 60-70 km/h probeert op te trekken begint soms de hele auto demonisch te trillen, alsof je over kinderkopjes rijdt. Ik ben blij dat ik de auto met Premium Select heb gekocht, maar had dit eerlijk gezegd niet verwacht van BMW binnen 9000 km na een Premium Select keuring... Mag hopen dat het snel opgelost is, maar als ik de verhalen lees over onder andere de distributieketting van het N47D20 blok wat ook in mijn F20 ligt dan hou ik mn hart vast :/
Balen! Hopelijk valt het mee en is het gewoon een garantiegevalletje. Ik kocht mijn vorige BMW (minder dan 50.000 km gelopen) bij een BMW dealer (met PS garantie) en de volgende dag stond ik langs de kant met een kapotte bobine (bekend probleem bij de N43) 8)7 "Premium" tot aan de deur, om in te haken op de discussie :+
wjjkoevoets schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:41:
Weet iemand of NL dealers op aanvraag een integration level (i-level/i-step) update uitvoeren? Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? Ik ben nog steeds aan het kijken om een aantal dingen te laten "coden" alsmede alle software volledig up-to-date te krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld op mijn iDrive de één na nieuwste update geïnstalleerd (UPD05021), want de nieuwste (UPD05062) geeft aan dat deze niet compatible is (klopt, want ik zit op NBT_B en dit kan alleen verholpen worden door een integration level update, werkt pas geloof ik vanaf NBT_G). Mijn ervaring met sommige dealers is dat zij volgens mij niet eens weten dat zoiets bestaat en andere zijn er vrij makkelijk in.
Inmiddels ben ik prima geholpen door BMW dealer Zwartepoorte te Roosendaal (Auto werd 's ochtends opgehaald en in de middag weer netjes terug gebracht). Zij hebben voor mij de integratie level update uitgevoerd (had een klein Bluetooth probleem die met iDrive FW 5062 opgelost zou worden, maar deze was niet compatible met NBT_B).

Ik zit nu op NBT_K + nieuwste iDrive software!
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ofdniq.jpg

Ze hebben tevens op mijn verzoek ook het start/stop systeem "gefixed", zodat deze de laatste instelling onthoud (lees: OFF).

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
wjjkoevoets schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:12:
[...]
Ze hebben tevens op mijn verzoek ook het start/stop systeem "gefixed", zodat deze de laatste instelling onthoud (lees: OFF).
Ik heb eigenlijk geen probleem met standaard "ON". Als je inschat dat het niet nuttig is om de motor af te laten slaan, zet je hem niet in vrij. Of rijd je automaat? Geen idee hoe het daarmee werkt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
mr_petit schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:47:
Ook die heeft probleempjes gehad anders wist ie dat niet van de dealer.
Maar ja, 219dkm voor een auto uit 2003 dat is een auto met een luizenleventje.
En het interview gaat over de huidige eigenaar, en die heeft er nog maar 30dkm in gereden.
Dat rij ik soms in mijn volvo in 6 maanden als het echt druk is, dat stelt echt helemaal niets voor. Niet voor werkpaarden als een 5 serie, volvo of mercedes (e klasse oid). Ik bedoel grote problemen met volvo? nee hoor, ik heb in de laatste 6 maanden niets gehad. Die uitspraak zou dezelfde lading dekken aangezien dat dezelfde hoeveelheid kilometers betreft.

Ik had het over 3 ton in 5 jaar, dit is 2 ton in 12 jaar.
offtopic:
Had ook alleen betrekking op de laatste twee regels in je vorige post, meer niet. Was ook niet serieus natuurlijk (zie smiley).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Toff schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:26:
[...]

Ik heb eigenlijk geen probleem met standaard "ON". Als je inschat dat het niet nuttig is om de motor af te laten slaan, zet je hem niet in vrij. Of rijd je automaat? Geen idee hoe het daarmee werkt eigenlijk.
Ik rij momenteel automaat, maar het werkt hetzelfde als bij een schakelbak. Het vervelende is dat je doorgaans amper de kans krijgt om de automaat in neutraal te zetten (motor is dan al afgeslagen en bij het overschakelen naar neutraal "schiet" deze als het ware weer aan). Zowel bij schakel als automaat ervaar ik start/stop als vervelend.

Verder is het ook grotendeels een gevoels en principe kwestie: "Eco Pro" en start/stop op een M235i :+ Alsof ik de auto heb gekozen, omdat hij zo lekker zuinig is 8)7 :+ In de standaard "Comfort" stand haal ik een prima gemiddelde van 9,6l/100km (zonder start/stop), dus het heeft voor mij geen enkele meerwaarde.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
wjjkoevoets schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:06:
[...]

Ik rij momenteel automaat, maar het werkt hetzelfde als bij een schakelbak. Het vervelende is dat je doorgaans amper de kans krijgt om de automaat in neutraal te zetten (motor is dan al afgeslagen en bij het overschakelen naar neutraal "schiet" deze als het ware weer aan). Zowel bij schakel als automaat ervaar ik start/stop als vervelend.
Met een handbak herken ik jouw probleem niet, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou heel vervelend is inderdaad. Zelf vind ik een automaat sowieso heel irritant, dus zelfs de gratis versies van BMW heb ik overgeslagen.
Verder is het ook grotendeels een gevoels en principe kwestie: "Eco Pro" en start/stop op een M235i :+ Alsof ik de auto heb gekozen, omdat hij zo lekker zuinig is 8)7 :+ In de standaard "Comfort" stand haal ik een prima gemiddelde van 9,6l/100km (zonder start/stop), dus het heeft voor mij geen enkele meerwaarde.
Die "Eco Pro" is volgens mij ook de grootste onzin: Stel dat ik niet anticipeer en voluit op de motor afrem, dan bouw ik heel snel "bespaarde" blauwe kilometers op, maar mijn feitelijk verbruik ligt hoger dan wanneer ik ruim vantevoren het gas loslaat.
In de standaard "Comfort" stand haal ik een gemiddelde van 7,5l/100km (met start/stop), maar dat ligt meer aan discipline bij het gasgeven dan aan die start/stop. Laatst 200 km snelweg gereden (4x 50km) op de autopilot, met gemiddeld 95 km/uur. Verbruik: 5,3l/100km. Plezier: 0,0, maar ook geen stress en van het prijsverschil op een volle tank kan ik lekker gaan eten. ;) Anyway, het was een experiment. Het kán, maar dan kan je evengoed een niet-BMW rijden. Hard rechtuit rijden geeft mij geen enkele voldoening, dat kan iedere aap, dus in het algemeen rijd ik op de snelweg zelfs onder de maximumsnelheid. Wanneer er bochten komen, dan wordt in mij het beest wakker en gaat het gas erop. Een paar momenten geluk per dag...

• sig69
Daar kan ik me in vinden inderdaad. Hard rechtuit is niet heel spannend (ja 250 in Duitsland misschien). Op de snelweg rij ik ook doorgaans de max (als dat al kan) of daaronder. Scheelt maar een paar minuten maar ook veel stress. De meeste fun zit in de bochten. En ja, dat zuipt, want dan ben je dus heel veel aan het optrekken en afremmen. Maar een grote glimlach op je kop is ook wat waard :)

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 03-09-2015 00:45 ]

Roomba E5 te koop

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

Ik heb eigenlijk totaal geen probleem met start-stop systemen, ik erger me er eerder aan als de motor loopt terwijl ik toch stil sta :+
Nu heb ik een tijdje een ander leuk speeltje mee, een (dat zal wel vloeken in de kerk zijn) ActiveHybrid 5 :D Ik moet zeggen dat het concept me wel bevalt. Gisteren een tourtje gemaakt richting de alpen, zonder de elektro-aandrijving is het gewoon een 535i, in de AH5 komt het totale piek vermogen uit op 361 ps. Daar kan je dus heel veel plezier mee hebben op de landweggetjes :D En daarna glij je gewoon heerlijk geruisloos door een stadje :) Daarbij is het wel belangrijk constant te rijden, zodra je wat meer acceleratie verlangt springt de motor erbij. Ook is de batterij erg klein dus meer dan een paar km aaneen elektrisch red je niet. Gisteren overigens een gemiddeld verbruik van 9.4l/100, dat vond ik best netjes in verhouding tot hoe we reden :+

Mbt. start/stop, deze schakelt bij het uitrollen de motor al uit, en rijdt in eerste instantie puur elektrisch weg. Die overgang van elektrisch naar elektrisch + ICE gaat heel soepel. Het extra gewicht, de verminderde kofferruimte en de extra prijs zorgen er voor dat het uiteindelijk maar voor weinig mensen een realistische optie is, maar voor BMW is het een goede stap in voorbereiding op de PHEV's.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ePllK05nUoR4BCbdG2094RkZ/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 03-09-2015 09:56 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mijn probleem met start/stop was dat die na verloop van tijd maar 5 seconden uit stond en dan weer startte. Waarom, wie zal het zeggen, ik verwacht dat na een tijdje de accu wat slechter wordt en de spanning sneller inzakt en dat de auto dan vindt dat de motor dan maar weer aan moet.
Maar het echte plezier van start/stop heb je vind ik ook pas als je ook elektrisch kunt wegrijden.

Signatures zijn voor boomers.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

fsfikke schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:53:
[...]

Ik heb eigenlijk totaal geen probleem met start-stop systemen, ik erger me er eerder aan als de motor loopt terwijl ik toch stil sta :+
Nu heb ik een tijdje een ander leuk speeltje mee, een (dat zal wel vloeken in de kerk zijn) ActiveHybrid 5 :D Ik moet zeggen dat het concept me wel bevalt. Gisteren een tourtje gemaakt richting de alpen, zonder de elektro-aandrijving is het gewoon een 535i, in de AH5 komt het totale piek vermogen uit op 361 ps. Daar kan je dus heel veel plezier mee hebben op de landweggetjes :D En daarna glij je gewoon heerlijk geruisloos door een stadje :) Daarbij is het wel belangrijk constant te rijden, zodra je wat meer acceleratie verlangt springt de motor erbij. Ook is de batterij erg klein dus meer dan een paar km aaneen elektrisch red je niet. Gisteren overigens een gemiddeld verbruik van 9.4l/100, dat vond ik best netjes in verhouding tot hoe we reden :+

Mbt. start/stop, deze schakelt bij het uitrollen de motor al uit, en rijdt in eerste instantie puur elektrisch weg. Die overgang van elektrisch naar elektrisch + ICE gaat heel soepel. Het extra gewicht, de verminderde kofferruimte en de extra prijs zorgen er voor dat het uiteindelijk maar voor weinig mensen een realistische optie is, maar voor BMW is het een goede stap in voorbereiding op de PHEV's.

[afbeelding]
Hoe is het optrekken vanuit stilstand met zo'n BMW-hybrid? Ik heb een aantal hybrids gereden van andere merken maar bijna allemaal hebben ze een soort 'aarzeling' als je snel wil wegtrekken vanuit stilstand, daar erger ik me mateloos aan :P Hoe is dat bij BMWs?

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Heeft hie iemand ervaring met het Sensatec van BMW?

• Afvalzak
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

Niet helemaal hetzelfde dan, mijn handbak móet ik in zijn vrij zetten anders slaat hij niet af. Maar de automaten (en nieuwere handbakken misschien ook) gaan dus al uit als je stilstaat?
Ik vraag me ook af of als je het te vaak gebruikt (paar seconden stilstaan) het niet meer benzine kost dan het oplevert?

Last.fm | Code Talks

• matty___
Afvalzak schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:56:
[...]

Niet helemaal hetzelfde dan, mijn handbak móet ik in zijn vrij zetten anders slaat hij niet af. Maar de automaten (en nieuwere handbakken misschien ook) gaan dus al uit als je stilstaat?
Ik vraag me ook af of als je het te vaak gebruikt (paar seconden stilstaan) het niet meer benzine kost dan het oplevert?
Volgens mij was het omslagpunt bij 5sec had ik ooit een keer gelezen.

• AlexV
  • Nu online
wjjkoevoets schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:12:
[...]

Balen! Hopelijk valt het mee en is het gewoon een garantiegevalletje. Ik kocht mijn vorige BMW (minder dan 50.000 km gelopen) bij een BMW dealer (met PS garantie) en de volgende dag stond ik langs de kant met een kapotte bobine (bekend probleem bij de N43) 8)7 "Premium" tot aan de deur, om in te haken op de discussie :+
Vandaag bij de dealer bleek ie niet in het PS systeem te staan, dus ik kon weer in de telefoon klimmen met de verkoopdealer in Duitsland. Na een uurtje gerommel en teruggebeld worden blijkt dat het Duitse systeem anders werk (EuroPLUS) en dat is niet compatibel met het Nederlandse. Ben je dus je eigen tussenpersoon bij garantie, je kan wel naar de BMW dealer maar moet alles in overleg doen met de Nederlandse tak van EuroPLUS... BMW, maakt rijden geweldig, maar de garantie en klantvriendelijkheid niet.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:53:
[...]

[afbeelding]
Het lijkt me een fijne auto! Deze is al een tijdje op de markt toch? Jammer eigenlijk dat zakelijk Nederland niet meer van deze heeft besteld, maar dan komen we in een bijtellingsdiscussie :(

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Radiant schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:38:
[...]

Hoe is het optrekken vanuit stilstand met zo'n BMW-hybrid? Ik heb een aantal hybrids gereden van andere merken maar bijna allemaal hebben ze een soort 'aarzeling' als je snel wil wegtrekken vanuit stilstand, daar erger ik me mateloos aan :P Hoe is dat bij BMWs?
Die arzeling zit er niet in, hij rijdt gewoon weg op de elektromotor, die heeft genoeg koppel om soepel weg te komen, als je echt snel weg wilt rijden kan je de automaat in sport mode zetten, dan zet ie de motor niet af en trekt ie op met beide motoren. Dan zit je in iets van 5 seconden op de honderd oOo
Kecin schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:28:
[...]

Het lijkt me een fijne auto! Deze is al een tijdje op de markt toch? Jammer eigenlijk dat zakelijk Nederland niet meer van deze heeft besteld, maar dan komen we in een bijtellingsdiscussie :(
Sinds 2012 is er een productieversie van de ActiveHybrid, maar ik weet eigenlijk niet eens of hij in Nederland ook geleverd is, op dit moment staat deze niet op de Nederlandse site. Het fijne van de ActiveHybrids is de combi tussen dikke 6-cilinder + elektro power, ipv die musli autotjes met twee naaimachine motortjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Unknown Alien schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:42:
[...]

Ik heb een andere set winterbandjes+bmw velgen via bmw forum gekocht. En verkoop me oude 17 " bmw velgen.
Een set nieuwe winterbanden kost ook 600 of meer. Dan 2e hands een set kopen en oude velgen verkopen. Dan ben je goedkoper uit.
Ik kan waarschijnlijk een setje overnemen van een vriend van me
16 inch BMW velgen (Style 242) met 225/50 R16 winterbanden, voor 175 euro, stuk beter betaalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
matty___ schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:51:
Heeft hie iemand ervaring met het Sensatec van BMW?
Jep, heb het in mijn huidige auto zitten. Heb het gevoel dat het beter ademt dan leder, zeker op de warme dagen zat ik niet meer met een zweetrug. Voelt wel iets 'zachter' aan dan leer en ziet er ook iets anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kecin schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:28:
[...]

De ActiveHybrid 3 en 5 worden in Nederland ook al vanaf 2012 geleverd, de ActiveHybrid 7 al vanaf 2010.
En ja, vanwege de vreemde beslissing van BMW om die alleen met de sterkste benzinemotor te leveren viel in die tijd zelfs de ActiveHybrid 3 nog in het 25% bijtellingstarief waardoor hij voor een zakelijke rijder niet interessant is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
nl.mark schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:42:
[...]

Jep, heb het in mijn huidige auto zitten. Heb het gevoel dat het beter ademt dan leder, zeker op de warme dagen zat ik niet meer met een zweetrug. Voelt wel iets 'zachter' aan dan leer en ziet er ook iets anders uit.
Ok dit is totaal het tegenover gestelde wat ik van andere mensen lees :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Bij mij in de familie is sinds vannacht een BMW-rijder minder en een dief heeft er een BMW extra bij. Dit ter info:
Het gaat om een BMW 335i coupe:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jtGj2Ab.jpg

Beetje jammer weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Understatement van de dag, balen zeg! Hopelijk wordt ie nog gevonden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zie en hoor het veel, jammer man... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
matty___ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:02:
[...]

Ok dit is totaal het tegenover gestelde wat ik van andere mensen lees :D
Ik heb er ook totaal geen last van. Het 'leer' voelt wel wat dunner aan, en vaak na een paar jaar al instap schade aan de bestuurdersstoel. Ik vind het prima, sowieso beter dan stof. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:21
la_fusion schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:45:
Bij mij in de familie is sinds vannacht een BMW-rijder minder en een dief heeft er een BMW extra bij. Dit ter info:
Het gaat om een BMW 335i coupe:
[afbeelding]

Beetje jammer weer..
Het is wel een opvallend voertuig, met die oranje running lights in de wielkast. Het is een import waarschijnlijk? En zit er ook een lip onder de bumper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zijn geen lampjes, alleen reflectoren. USDM als het goed is.

Ik zie geen lip overigens, bumper is wel M sport volgens mij.

[ Voor 35% gewijzigd door S_Chief op 05-09-2015 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

SChief schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 01:28:
Zijn geen lampjes, alleen reflectoren. USDM als het goed is.

Ik zie geen lip overigens, bumper is wel M sport volgens mij.
Import inderdaad:

Eerste toelating internationaal
30 juli 2004 (11 jaar geleden)

Eerste toelating nationaal
16 maart 2013 (2 jaar geleden)

Originele auto/import auto
In Nederland sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

gauchov6 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:39:
[...]

Import inderdaad:

Eerste toelating internationaal
30 juli 2004 (11 jaar geleden)

Eerste toelating nationaal
16 maart 2013 (2 jaar geleden)

Originele auto/import auto
In Nederland sinds 2013
De E9x serie was er nog niet in 2004 hoor.. Check je bron.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Hij heeft het verkeerde kenteken ingevuld van wat toevallig ook een bmw coupé is (een 325ci).
Maar deze is ook import. (import 2012, eerste toelating 2007)

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 05-09-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Kwam vandaag een M4 tegen met "420i" achterop. Waarom zou iemand dat doen? Een deel van de mensen zegt het allemaal überhaupt niks en het andere deel zit vrijwel onmiddellijk dat het een soort vage grap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

argro schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:32:
Kwam vandaag een M4 tegen met "420i" achterop. Waarom zou iemand dat doen? Een deel van de mensen zegt het allemaal überhaupt niks en het andere deel zit vrijwel onmiddellijk dat het een soort vage grap is.
Of was het een 420i die eruit zag als een M4? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Een 420i met M optikpaket?
Waarom dacht jij dat het een M4 was?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ETzPliskin schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:39:
[...]

Of was het een 420i die eruit zag als een M4? :P
Als iemand de moeite neemt een 420i te voorzien van de bumpers, motorkap, spiegels, remklauwen, velgen, uitlaat en allerlei andere details van een M, dan zal hij toch niet vergeten de originele typeaanduiding er af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
argro schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:00:
[...]
Als iemand de moeite neemt een 420i te voorzien van de bumpers, motorkap, spiegels, remklauwen, velgen, uitlaat en allerlei andere details van een M, dan zal hij toch niet vergeten de originele typeaanduiding er af te halen?
Je zou er nog van verbazen. Vandaag een Golf R gespot, die volledig R leek, alle bumpers, logo's, velgen,... Ik zou zo zeggen dat het een R was. Maar dan wel TDi met 1 rood i'tje vanchter er op. Sament met Bluemotion er onder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
AndRo555 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:12:
[...]

Je zou er nog van verbazen. Vandaag een Golf R gespot, die volledig R leek, alle bumpers, logo's, velgen,... Ik zou zo zeggen dat het een R was. Maar dan wel TDi met 1 rood i'tje vanchter er op. Sament met Bluemotion er onder....
Wellicht ook voor de lolz Bluemotion erop geplakt?
Als die M4 ook van die M4 luchthapdingen voor de portieren had zitten kun je er wel vanuit gaan dat het een echte is lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

argro schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:32:
Voor de grap bij het stoplicht, soort wolf in schaapskleren. Bijv op een M3 de letters 316i plakken. Helaas vallen de 4 uitlaten dan wel op :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Ik zou het ook zo doen, op een snel model een basis type aanduiding laten zetten. Niemand heeft wat te maken met jouw motorkeuze toch?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Op een snellere, niet zwaar aangepast, model kan ik begrijpen. A la 340i => 316i. Dan heb je denk ik alleen wat grotere uitlaten.
Maar een M3 ziet er toch echt heel anders uit, en dan vind ik het al snel fout/vreemd/zijn doel mislopend. Heel veel panelen zijn daar gewoon anders. Alleen de deuren (en de kofferklep?) zijn hetzelfde.
Zelfde verhaal met de Golf R die ik tegenkwam, wat heel goed gewoon een R zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Imo moet je een auto kopen en rijden voor jezelf, dat soort spelletjes met badges zijn alleen gericht op wat anderen denken. Dan vind ik het niet zo een verschil of iemand nou een M badge op z'n 316i plakt of juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou ik denk eerder voorkomen van reacties of bepaalde houdingen. Veel mensen heben toch hun mening of hun rijgedrag als ze dat soort logo's zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Dan kan je net zo goed logoloos rondrijden. Imo sowieso fijner. Zo een typeaanduiding is nergens voor nodig.

Een beetje flinke auto hoor je toch wel bij het stoplicht. Een M4 is daar geen uitzondering op.

---

Een paar dagen terug een half uurtje lang een Pagani Zonda tegengekomen op een nagenoeg lege weg.
Leuk als zulke bestuurders er ook echt in rijden en wat belachelijk langzaam is mijn 318d eigenlijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Of merkloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
Raymond P schreef op zondag 06 september 2015 @ 01:24:
Een paar dagen terug een half uurtje lang een Pagani Zonda tegengekomen op een nagenoeg lege weg.
Leuk als zulke bestuurders er ook echt in rijden en wat belachelijk langzaam is mijn 318d eigenlijk.
Wat belachelijk snel is jouw 318d als je een half uur achter een Zonda kunt blijven hangen op een nagenoeg lege weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het Fantoom schreef op zondag 06 september 2015 @ 07:00:
[...]

Wat belachelijk snel is jouw 318d als je een half uur achter een Zonda kunt blijven hangen op een nagenoeg lege weg.
Dat was meer goodwill van de bestuurder natuurlijk. Erg lief. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Raymond P schreef op zondag 06 september 2015 @ 01:24:
Dan kan je net zo goed logoloos rondrijden. Imo sowieso fijner. Zo een typeaanduiding is nergens voor nodig.

Een beetje flinke auto hoor je toch wel bij het stoplicht. Een M4 is daar geen uitzondering op.

---

Politie reed vroeger een in een Golf 5 R32 met dichte bumper achter waardoor je niet kon zien of het een R32 was. Ze hadden geen typeaanduiding maar je hoorde het wel als je er naast stond. Dat was lachen als je dacht he, daar staat weer een Golf 5 met een 1.6 dus stelt wel niets voor.

Ondanks dat een F20 116i misschien niets mag voorstellen qua pk's, is het wel leuk om te zien hoe rap deze auto nog van zijn plaats af kan komen en vooral met de automaat in standje S en handschakel. Vooral de snelweg op gaan is echt lachen, vooral als je mensen nog voorbij tuft op de invoegstrook.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
itsalex schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:00:
[...]
Ondanks dat een F20 116i misschien niets mag voorstellen qua pk's, is het wel leuk om te zien hoe rap deze auto nog van zijn plaats af kan komen en vooral met de automaat in standje S en handschakel. Vooral de snelweg op gaan is echt lachen, vooral als je mensen nog voorbij tuft op de invoegstrook.
9 seconden naar de 100 is niet overdreven vlot op papier. Het gros van de bestuurders trekt echter
op als een slak.
De ergste zijn net wat sneller om dan 80 op de teller voor je te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Euh, de automaat handbedienen is sneller dan automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Als je kán schakelen meestal wel.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:22
Obelink schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:23:
Euh, de automaat handbedienen is sneller dan automatisch?
Als je 'm in de sportstand hebt maakt het voor de snelheid van de bak niets uit lijkt mij. Het is wellicht leuker, maar sneller in een sprintje 0-100 zal 't niet zijn.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

fsfikke schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:51:
Imo moet je een auto kopen en rijden voor jezelf, dat soort spelletjes met badges zijn alleen gericht op wat anderen denken. Dan vind ik het niet zo een verschil of iemand nou een M badge op z'n 316i plakt of juist andersom.
Valt me wel op dat er best veel BMW rijders zijn die de typeaanduiding in z'n geheel eraf geföhnd hebben. Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik van een passerende BMW wil weten welke motor erin ligt, maar bij het passeren zie ja dan alleen een blanco achterkant.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Je kunt bij het bestellen ervoor kiezen om de typeaanduiding eraf te laten. Vind ik zelf ook veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:22
Klopt, 't is zowat de enige gratis optie die je kan nemen (samen met de taalkeuze van je handleiding) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
bouwfraude schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:25:
[...]
9 seconden naar de 100 is niet overdreven vlot op papier.
Mocht je willen. ;) De laatste update 116i (eigenlijk een opgehoogde 114i) heeft er 10,9 sec. voor nodig. De voorlaatste 116i (met hetzelfde vermogen -100 kW- als de huidige 118i) is iets rapper: 8,5 sec.

Type-aanduiding is ook prima te verwijderen met een stukje flossdraad. Ik heb de mijne eraf gehaald omdat het snel vlekkerig werd en ik geen zin had om die priegeldingen te poetsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 07-09-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Mijn typeaanduiding hebben ze erop geplakt na schade. :')
Wel kudo's voor de hersteller, die heeft zijn huiswerk goed gedaan.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voortaan mag ik ook hier rondhangen, heb dit weekend een 528 gekocht van 1999. Hier naast mn Volvo 740.

Tjah wat moet ik er over zeggen, rijdt zalig haha. Ondanks dat de 740 ook prima rijdt, maar die automaat en 6 cilinder is toch even andere koek haha.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/jdtu4i35t/volvbmw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Sjieke oprit zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ha, een E39! Leuk :)

Zelf droom ik om ooit een E39 met een V8 te rijden. Een 540i bijvoorbeeld, maar door de taksen en het verbruik zal het wel nog even duren.

Ik merk dat ik me steeds meer erger aan mijn 320i E46 (pre-facelift). Hij heeft een ratel de eerste minuut na het starten, wat bijna niet de diagnoseren is, en het ding is gewoon traag, zeker in lage toeren. Ook maakt hij een kloppend geluid bij het aanzetten, en het schakelen gaat ook met een "bonk". Het lijkt wel of het differentiëel los hangt ofzo, maar na eerste inspectie is het dat niet. Ook maakt hij tijdens het rijden een soort lawaai wat vergelijkbaar is met een versleten roulement.

Oh, en de oliepeilsensor moet vervangen worden...en de airbagsensor in de passagierszetel...en de pakking van het kleppendeksel lekt soms op de uitlaat waardoor ik soms bijna sterf van de geur in de file... :+

Binnenkort heb ik wel zicht op een bedrijfswagen van BMW, alhoewel dit in het begin een nieuwe 116d zal zijn, die even traag is als mijn wagen nu. Maar die zal wel wat leuker in lage toeren rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ETzPliskin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:24:

Ik merk dat ik me steeds meer erger aan mijn 320i E46 (pre-facelift). Hij heeft een ratel de eerste minuut na het starten, wat bijna niet de diagnoseren is, en het ding is gewoon traag, zeker in lage toeren. Ook maakt hij een kloppend geluid bij het aanzetten, en het schakelen gaat ook met een "bonk". Het lijkt wel of het differentiëel los hangt ofzo, maar na eerste inspectie is het dat niet. Ook maakt hij tijdens het rijden een soort lawaai wat vergelijkbaar is met een versleten roulement.

Oh, en de oliepeilsensor moet vervangen worden...en de airbagsensor in de passagierszetel...en de pakking van het kleppendeksel lekt soms op de uitlaat waardoor ik soms bijna sterf van de geur in de file... :+
Staat wel veel op de teller zeker ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

k1n9_n01z3 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:20:
[...]

Staat wel veel op de teller zeker ?
Eigenlijk 'maar' 185.000. Ik rij er nu zelf al 30k mee.

Ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft, maar bij mij krijgt hij op tijd het onderhoud etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ETzPliskin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:23:
[...]

Ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft, maar bij mij krijgt hij op tijd het onderhoud etc.
ohja dat valt wel mee, ik begon bij mijn oude e36 rond de 190 problemen te krijgen en bij de 200 was het niet meer te doen. Maarja die heeft natuurlijk hele andere problemen dan de e46. Heb nu een e36 met 141 op de tellen, so far so good :s.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ETzPliskin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:23:
[...]

van welk jaar? subframe uitgescheurd = bonken met schakelen... even controleren voornamelijk links achter...

ik ga me ook wat meer irriteren aan mijn auto maar staat nu bijna 250k op.. banden zijn op, motor loopt niet meer zo soepel als 10 jaar geleden maarja, dan moet ik m maar inruilen op een nieuwe alleen past die niet in mijn budget. en eigenlijk rijdt ie best wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Reloader schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:01:
[...]

van welk jaar? subframe uitgescheurd = bonken met schakelen... even controleren voornamelijk links achter...

ik ga me ook wat meer irriteren aan mijn auto maar staat nu bijna 250k op.. banden zijn op, motor loopt niet meer zo soepel als 10 jaar geleden maarja, dan moet ik m maar inruilen op een nieuwe alleen past die niet in mijn budget. en eigenlijk rijdt ie best wel fijn!
Bouwjaar 2000, dus het subframe kan eventueel wel. Ik laat er zeker binnenkort eens grondig naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mijn 323i was ook van 2000 en had het ook , kunt het vrijmakkelijk zien vanaf je linkerachterwiel naar je kofferbak kijken als je er onder ligt en daar zit een soort ronde bevestiging en die zou dan los moeten hangen

http://nl.scribd.com/doc/...Subframe-E46-323Ci#scribd

5 jaar geleden gemaakt

[ Voor 18% gewijzigd door Reloader op 08-09-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Reloader schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:11:
mijn 323i was ook van 2000 en had het ook , kunt het vrijmakkelijk zien vanaf je linkerachterwiel naar je kofferbak kijken als je er onder ligt en daar zit een soort ronde bevestiging en die zou dan los moeten hangen

http://nl.scribd.com/doc/...Subframe-E46-323Ci#scribd

5 jaar geleden gemaakt
Klinkt als een dure klus. Ik ga straks maar eens proberen kijken of er iets te zien valt. Als ik tijd genoeg heb zal ik eventueel wat foto's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ETzPliskin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:21:
[...]

Klinkt als een dure klus. Ik ga straks maar eens proberen kijken of er iets te zien valt. Als ik tijd genoeg heb zal ik eventueel wat foto's nemen.
kosten bij de dealer --> 3k (word volledig xframe ingelast en nieuwe kofferbak)
kosten bij specialist --> 1k (nette reparatie)
kosten zelf --> ( weet ik niet, ik kan niet lassen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Het zijn vooral de zwaardere motoren en diesels die veel met aanhangers hebben gereden bij de pre facelift die dit soort scheuren vertonen. En natuurlijk de ragbakken. Maar controleren kan natuurlijk nooit kwaad.

Mijn E46 328i met 183.000km bonkt ook regelmatig bij het schakelen. Ik heb eind vorig jaar mijn subframe helemaal los gehad voor inspectie en heb de bevestigings punten helemaal kaal gehad. En er was geen scheurtje of roest plekje te bekennen onder de lak.

Ik heb nu alle rubbers en kogels van voor tot achter vervangen + tussenaslager, hardyschijf, vliegwiel en koppeling maar het bonk gedrag blijft gelijk. Het is maar net met hoeveel toeren je schakelt en hoe laat je de koppeling laat aangrijpen. In veel gevallen, en zo ook bij mij, is het de gezamelijke speling in de aandrijflijn die het bonken veroorzaakt.
Eindspeling op de bak, speling op het differentieel en eventueel speling op de kruiskoppelingen van de aandrijfassen, kan een enorme klap geven wanneer het koppel niet soepel wordt overgedragen.
Wanneer je tijdens de inspectie onder de auto staat of ligt, moet je voor de grap de cardanas eens beetpakken en heen en weer draaien.
Reloader schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:49:
[...]

kosten bij de dealer --> 3k (word volledig xframe ingelast en nieuwe kofferbak)
kosten bij specialist --> 1k (nette reparatie)
kosten zelf --> ( weet ik niet, ik kan niet lassen...)
Zelf, iets van €130 geloof ik voor de set verstevingingsplaatjes.

[ Voor 13% gewijzigd door kendo op 08-09-2015 16:51 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik vind het praktisch onmogelijk om soepel te schakelen.. tenzij ik er een aanhanger achter heb hangen dan schakelt het boterzacht.. lijkt wel alsof de remming die de aanhanger meebrengt het schakelen versoepelt!
caravan erachter naar italie en hij schakelt als een nieuwe qua souplesse....

zou alleen de versnellingsbak wel een opfrisbeurt willen geven, die schakelt niet altijd even strak :(

[ Voor 30% gewijzigd door Reloader op 08-09-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Dat subframe is een bekend probleem. In Duitsland werd het voor garantie gerepareerd, ook als de garantie al lang voorbij was. Het is namelijk een fabricagefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik kan op dit moment niks zien aan het subframe, maar ik kan het ook niet echt goed bekijken. Ik zou de auto even omhoog moeten zetten om het goed te kunnen zien. Ik zie enkel het punt waar de achterveer zit, en ik denk niet dat dat de goede plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ETzPliskin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:52:
Ik kan op dit moment niks zien aan het subframe, maar ik kan het ook niet echt goed bekijken. Ik zou de auto even omhoog moeten zetten om het goed te kunnen zien. Ik zie enkel het punt waar de achterveer zit, en ik denk niet dat dat de goede plaats is.
nee het zit wat verder omlaag ter hoogte van de uitlaat :)
Obelink schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:19:
Dat subframe is een bekend probleem. In Duitsland werd het voor garantie gerepareerd, ook als de garantie al lang voorbij was. Het is namelijk een fabricagefout.
tot maximaal 10 jaar na de productiedatum. ;)

mijne was destijds een paar weken te oud om onder garantie te vallen, want dat werd in nederland ook gewoon onder garantie uitgevoerd

[ Voor 32% gewijzigd door Reloader op 09-09-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vandaag de 530d opgehaald die een lekkage in het koelsysteem had. Het koelwaterverbruik was al een tijdje bedenkelijk maar toen we vorige week van Zeeland naar de Achterhoek terugreden moest er opeens 1,5 liter opeen rit bijgevuld worden. Tot nu toe ben erg te spreken over de betrouwbaarheid van deze auto. We hebben 'm nu zo'n 20.000km en hebben alleen een stabilisatorstang en een koelprobleempje moeten aanpakken. De kilometerstand nadert de 315.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Femme schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:15:
Vandaag de 530d opgehaald die een lekkage in het koelsysteem had. Het koelwaterverbruik was al een tijdje bedenkelijk maar toen we vorige week van Zeeland naar de Achterhoek terugreden moest er opeens 1,5 liter opeen rit bijgevuld worden. Tot nu toe ben erg te spreken over de betrouwbaarheid van deze auto. We hebben 'm nu zo'n 20.000km en hebben alleen een stabilisatorstang en een koelprobleempje moeten aanpakken. De kilometerstand nadert de 315.000.
Dat mag je toch eigenlijk wel verwachten van een BMW en zeker van een 530d.
Kan volgens mij zonder al te veel problemen 500k halen.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Bij deze wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2l6wqs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/eqxjwx.jpg

Dit lijkt mij vrij oké, en niet gescheurd of gebarsten?

Er valt wel veel olie te vinden aan het punt waar de aandrijflijn in het differentiëel gaat:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/j95w2e.jpg

Zou dit het "versleten roulement" geluid kunnen veroorzaken? Omdat het differentiëel met te weinig olie draait oid?

• Raymond P
Sinds gisteren heb ik een (heel zacht) fluitje. Ik vrees dat de turbo kaduuk is.
Nu moest ik toch voor APK dus heb het daar gelijk even gevraagd. Hij vreesde hetzelfde.

Bij 1500+ rpm hoor ik niets meer en ik heb geen rook en volgens mij ook geen verlies van vermogen. Het kon ook nog een lager van een poelie of dynamo zijn volgens de APK meneer.

De hamvraag. Laat ik mijn turbo reviseren, neem ik een ruil turbo of koop ik een nieuwe als deze kapot is?
En wacht ik tot deze kapot is of doe ik dit zo snel mogelijk?

- knip -

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ETzPliskin schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:36:
Bij deze wat foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit lijkt mij vrij oké, en niet gescheurd of gebarsten?

Er valt wel veel olie te vinden aan het punt waar de aandrijflijn in het differentiëel gaat:

[afbeelding]

Zou dit het "versleten roulement" geluid kunnen veroorzaken? Omdat het differentiëel met te weinig olie draait oid?
Het begint vaak met haarscheurtjes die niet met het blote oog zichtbaar zijn.
Voor een goede inspectie moet je het subframe eigenlijk helemaal verwijderen.
Maar dit is wel een goede indicatie dat er weinig aan de hand is met de ophanging van het subframe.

Heb je ook het achterste differentieel rubber gecontroleerd op scheurtjes ?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Unknown Alien
Raymond P schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:34:
Sinds gisteren heb ik een (heel zacht) fluitje. Ik vrees dat de turbo kaduuk is.
Nu moest ik toch voor APK dus heb het daar gelijk even gevraagd. Hij vreesde hetzelfde.

Bij 1500+ rpm hoor ik niets meer en ik heb geen rook en volgens mij ook geen verlies van vermogen. Het kon ook nog een lager van een poelie of dynamo zijn volgens de APK meneer.

De hamvraag. Laat ik mijn turbo reviseren, neem ik een ruil turbo of koop ik een nieuwe als deze kapot is?
En wacht ik tot deze kapot is of doe ik dit zo snel mogelijk?
Wat zou dat fluitje dan moeten maken? De as ?
Ik heb een nieuwe turbo. Deze is geplaatst door de dealer zelf en hoor ook een zacht fluitje.

Zou hem eerst na laten kijken. Als de as teveel speling heeft dan kunnen ze dat zien. Zomaar vervangen zou ik niet doen. Dure klus.

• MrFl0ppY
Mijn turbo fluit al 100.000km. Er zit echter nog geen speling op de as. Overigens zou het wel vreemd zijn als de turbo juist niet fluit boven de 1500 toeren. Dan begint ie net wat te doen en druk op te bouwen.

• Raymond P
Ik heb geen idee. Zo even langs de specialist met mijn vragen.
Ik heb in ieder geval weinig zin in olie in mijn DPF.

- knip -

• ETzPliskin

ETzPliskin

kendo schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:56:
[...]

Het begint vaak met haarscheurtjes die niet met het blote oog zichtbaar zijn.
Voor een goede inspectie moet je het subframe eigenlijk helemaal verwijderen.
Maar dit is wel een goede indicatie dat er weinig aan de hand is met de ophanging van het subframe.

Heb je ook het achterste differentieel rubber gecontroleerd op scheurtjes ?
Ja, die ziet er nog goed uit. Ik ga het allemaal wel eens beter kunnen bekijken als hij de brug op gaat bij het volgende onderhoud.

Het olieverlies bij het differentiëel baart mij wel zorgen eigenlijk :S

Edit:

Ik heb het kloppend geluid van de voorkant even verder onderzocht, en hij doet het bijvoorbeeld als ik in de wagen stap, of de neus naar beneden duw. Links-rechts duwen maakt geen geluid. Ook lijkt het geluid niet van de motorsteunen te komen, maar wel ergens achter de voorwielen, zowel links als rechts.

Ik ga maar even een afspraak maken bij de garage, want de problemen stapelen zich nu wel op :P

[ Voor 23% gewijzigd door ETzPliskin op 10-09-2015 17:50 ]

• Raymond P
MrFl0ppY schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:36:
Mijn turbo fluit al 100.000km. Er zit echter nog geen speling op de as. Overigens zou het wel vreemd zijn als de turbo juist niet fluit boven de 1500 toeren. Dan begint ie net wat te doen en druk op te bouwen.
Die ervaring lees ik ook veel op internet.

De specialist heeft een diagnose versleten turbo gesteld. Hij heeft mij een defecte turbo laten zien en aangewezen waar het fluiten vandaan komt.
Als de schoepen te veel speling hebben dan gaat het fluiten.
Over speling op de as of mijn DPF hoefde ik mij geen zorgen te maken. Ik kan ook gewoon doorrijden, geen probleem.

Kosten nieuwe turbo: 1100 euro.
Een gereviseerde turbo kost 800 euro.

Bedrijf twee, een turbo specialist, wilt een nieuwe monteren voor 1340 euro.
Revisie zou op iets meer dan 1000 euro uitkomen.
Hij sprak wel de zorg over de DPF uit, en deze reinigen zou 150 euro kosten.

Volgens hem zou ik ermee kunnen blijven rijden tot er rook productie is.
Bij rook is er een goede kans dat er een nieuwe DPF in zou moeten á 900 euro.

Doorrijden werd mij door hem ontmoedigd als ik veel kilometers maak.

Twee redelijk verschillende adviezen.

- knip -

• Boinkie
  • Laatst online: 20:39
Is er iemand die een BMW Diesel rijdt en castrol bmw LL04 0w-30 gebruikt? Heb 2 liter staan en mag voor de verzendkosten van eigenaar wisselen :)
Pagina: 1 ... 126 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.