Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.939 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:48
Raymond P schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:11:
Blauw O+
Ik mis dat kleurtje toch wel heel erg. Zeker in een iets donkere kleur.

[afbeelding]

[afbeelding]

Inmiddels rij ik een grijze en krijg ik ruimte bij rotondes :D.

[...]

Bedankt voor de info. Levertijd kan ik mee leven, ik ben ruim op tijd met onderhoud.
E46?

Zijn toch wel ook prachtige dingen hoor :9~ .

Ik zit nu al een tijdje hier te lurken. Wat zijn de betere sites om naar deftige tweedehands BMW's te speuren (binnen België)? Op de bekendere tweedehands websites (Kapaza en 2ehands) zie ik vooral krengen met meer dan 200-250k... Wat is volgens jullie trouuwens de sweet spot voor een tweedehands wagen qua kilometerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Alsof je iemand achter in een 4 kan vervoeren :P dan is dan Bennie Beenloos of een kind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 08:58

Tomatoman

Fulltime prutser

zneek schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:59:
Verwacht er geen 100% nauwkeurigheid van. Gemiddeld genomen werkt het, maar het zit ook best nog wel eens naast. Dat gezegd hebbende, de combo HUD en speed limit info is wel erg vet. Ik kijk eigenlijk alleen nog maar naar mijn HUD. Speed limit info, navigatie en entertainment zit er in, echt super!

Ik had trouwens tijdens een recente trip naar Duitsland het idee dat de bordenherkenning in Duitsland beter lijkt te werken. Meer mensen die ervaring?
Ja, zelfde ervaring. Het heeft er volgens mij ook mee te maken dat Nederlandse snelwegen vol staan met tijdsafhankelijke snelheidsbeperkingen en andere Nederlandstalige onderborden. Het ligt niet aan de borden zelf, die zijn bijna altijd heel duidelijk. Eigenlijk de enige situatie waar het systeem vaak de mist in gaat is als er naast de weg een parallelrijbaan of ventweg ligt met borden die een lagere snelheid aangeven.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
418O2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 00:08:
Alsof je iemand achter in een 4 kan vervoeren :P dan is dan Bennie Beenloos of een kind
Wel eens geprobeerd? Want ik heb met enige regelmaat volwassen mensen achterin die nergens over te klagen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

zneek schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:23:
[...]

Wel eens geprobeerd? Want ik heb met enige regelmaat volwassen mensen achterin die nergens over te klagen hebben
Mijn E36 cabrio is ook niet super ruim (volgens mij zelfs krapper dan een 4-serie), maar als iemand 1m70 of kleiner is, past het prima. Daar boven wordt het wel erg krap (ik kan zelf met m'n 1m87 bijv. niet achterin zitten). Hooguit dat er voorin iets ruimte opgeofferd moet worden door de stoelen iets naar voren te zetten.

Wat trouwens niet meehelpt, is dat de stoelen zo laag staan, dat passagiers achterin hun voeten niet onder de stoelen kunnen stoppen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:47:
[...]

Mijn E36 cabrio is ook niet super ruim (volgens mij zelfs krapper dan een 4-serie), maar als iemand 1m70 of kleiner is, past het prima. Daar boven wordt het wel erg krap (ik kan zelf met m'n 1m87 bijv. niet achterin zitten). Hooguit dat er voorin iets ruimte opgeofferd moet worden door de stoelen iets naar voren te zetten.

Wat trouwens niet meehelpt, is dat de stoelen zo laag staan, dat passagiers achterin hun voeten niet onder de stoelen kunnen stoppen.
De auto's zijn natuurlijk wel met elke generatie wat groter geworden, volgens mij kan je als de bestuurder niet heel lang is prima nog twee mensen achterin hebben zitten. In m'n E46 coupe ging dat eigenlijk altijd prima al.

Maar ik moet het ook nog eens testen, ik wilde binnenkort een keer een tourtje naar de Alpen maken met een paar vrienden. Misschien is een 6 Cabrio dan toch wat comfortabeler :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 13:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

fsfikke schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:55:
[...]

De auto's zijn natuurlijk wel met elke generatie wat groter geworden, volgens mij kan je als de bestuurder niet heel lang is prima nog twee mensen achterin hebben zitten. In m'n E46 coupe ging dat eigenlijk altijd prima al.

Maar ik moet het ook nog eens testen, ik wilde binnenkort een keer een tourtje naar de Alpen maken met een paar vrienden. Misschien is een 6 Cabrio dan toch wat comfortabeler :p
Op de achterbank van de 6-serie wil je ook geen volwassen meenmene voor een tour naar de Alpen meenemen. Volwassen van een normale lengte kunnen zitten op de achterbank als ze hun benen wijd doen zodat de knieën naast de voorstoelen komen. Enige bewegingsvrijheid is er dan echter niet meer ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Femme schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:06:
[...]

Op de achterbank van de 6-serie wil je ook geen volwassen meenmene voor een tour naar de Alpen meenemen. Volwassen van een normale lengte kunnen zitten op de achterbank als ze hun benen wijd doen zodat de knieën naast de voorstoelen komen. Enige bewegingsvrijheid is er dan echter niet meer ;) .
Maar als je cabrio wilt rijden zijn er niet veel opties met meer beenruimte #FirstWorldProblems. Gelukkig zijn we maar met z'n drieën waarvan 1 kleinere dame dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wjjkoevoets schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 14:30:
Ik mag mij sinds afgelopen woensdag een zeer gelukkige eigenaar noemen van een M235i. Nog niet zo lang geleden had ik een BMW 120i Coupé gekocht, maar dit pareltje kon ik gewoon niet laten staan. Wauw, wat een geluid (M Performance uitlaat d:)b), wat een power <3

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het verbruik valt alles mee (9/10x rij ik toch "normaal", woon-werk verkeer en dat soort zaken), vooral op trajecten met veel 80km/70km wegen (woon in de buurt van België en kom er vrij regelmatig) is de auto zelfs zuiniger dan de 120i. In sportstand is 'ie natuurlijk wel een fanatieke drinker :+
Vette auto!
Ben van plan om volgend jaar ook iets in deze richting te leasen. Optiepakketten vallen reuze mee, lease-prijs ook. Altijd een E46 coupé gehad en dit doet me er aan denken, met een facelift sausje that is.
Mooie wagen, veel plezier ermee!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

fsfikke schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:08:
[...]

Maar als je cabrio wilt rijden zijn er niet veel opties met meer beenruimte #FirstWorldProblems. Gelukkig zijn we maar met z'n drieën waarvan 1 kleinere dame dus dat scheelt.
Ik zou gewoon met 2 cabrio's gaan :+ Achterin een cabrio met de kap open is toch vaak behoorlijk oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Radiant schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:21:
[...]

Ik zou gewoon met 2 cabrio's gaan :+ Achterin een cabrio met de kap open is toch vaak behoorlijk oncomfortabel.
Sterker nog, ik heb er eigenlijk gewoon een hekel aan als mensen mee willen rijden omdat mijn windrek er dan uit moet, en ik zelf ook veel meer geklapper heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Radiant schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:21:
[...]

Ik zal eens vragen of ik twee Drophead's mee kan nemen voor een testritje :p

Nee de rit zelf is niet het doel van de tour, maar met een leuke auto gaan maakt het altijd leuker.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 29-06-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:02
SanderH_ schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:43:
[...]

E46?

Zijn toch wel ook prachtige dingen hoor :9~ .

Ik zit nu al een tijdje hier te lurken. Wat zijn de betere sites om naar deftige tweedehands BMW's te speuren (binnen België)? Op de bekendere tweedehands websites (Kapaza en 2ehands) zie ik vooral krengen met meer dan 200-250k... Wat is volgens jullie trouuwens de sweet spot voor een tweedehands wagen qua kilometerstand?
De vorige (blauw) was een E46 sedan met M optics.

Nu dus een E90, diesel.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QYgNFFG.jpg

De kilometerstand vind ik zelf minder belangrijk dan de onderhoudsgeschiedenis.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:48
Raymond P schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:39:
[...]

De kilometerstand vind ik zelf minder belangrijk dan de onderhoudsgeschiedenis.
En waar zou je de spreekwoordelijke grens dan trekken? Rond de 150k? 200k lijkt me al wat veel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Gisteren poets dag gehad :+

Rise and shine

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto720-GTSUF4IL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto720-IQYBNNO7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
SanderH_ schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:44:
[...]

En waar zou je de spreekwoordelijke grens dan trekken? Rond de 150k? 200k lijkt me al wat veel namelijk.
Persoonlijk rij ik liever in een goed onderhouden auto met 200K op de teller dan een auto met 120K en twijfelachtige onderhoudsgeschiedenis.

Als je geld teveel hebt dan maakt het natuurlijk ook niet uit. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04

mr_petit

opperprutser

zo, lekker anderhalf weekje naar Toscane geweest met een stel andere Z'jes:

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/z4/div/toscane2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/z4/div/toscane1.jpg

Lekker knallen over bergpasjes met 380pk op 1290kg..... dat verveelt nooit :D

En wat cultuur snuiven uiteraard.

Maar wat is dat wegdek daar glad.... en soms verschrikkelijk slecht :X

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:51
Raymond P schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:54:
[...]

Persoonlijk rij ik liever in een goed onderhouden auto met 200K op de teller dan een auto met 120K en twijfelachtige onderhoudsgeschiedenis.

Sjah, maar met 200K kan je blok nog zo soepel lopen door zijn goede onderhoud, een auto bestaat wel uit wat meer dingen, ook delen die geen onderhoud nodig hebben
Als klein voorbeeld, lagers, die kleine dingen zijn vaak prijzig om te vervangen en zo zijn er nog wel meer dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

fsfikke schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:55:
[...]

Ik heb in het verleden weleens achterin een E46 coupé gezeten, maar dat hield niet over qua ruimte...
En een 6 cabrio schijnt ook erg krap te zijn achterin, ik meen dat een 3-cabrio (of nu dan een 4) meer ruimte heeft. Maar het feit blijft dat eigenlijk elke cabrio ongeschikt is voor passagiers achterin, zelfs al zit er een volwaardige achterbank. Bij mijn cabrio kan je die illusie namelijk nog hebben:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-rEmxQwQKIDU/TjXChMFReeI/AAAAAAAACSE/zHPXoydjhoc/s576/2011-07-31%25252020.28.52.jpg
Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het erg knus is, zeker als ik als bestuurder nog een beetje goed wil kunnen zitten. (en dan bedoel ik natuurlijk als de winddeflector er niet in zit, maar daar heb ik geen foto van)

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 29-06-2015 17:00 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
wjjkoevoets schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:39:
Ik heb niks/niemand om achterin te zetten dus heeft een 4-serie weinig meerwaarde
Weleens iemand achterin in een 6 serie geprobeerd te proppen? In de 4 en 6 serie past ook amper iemand achterin. Tenzij je allemaal onder de 1.70 bent dan zal het passen maar anders niet. Ik ben zelf 1.85 namelijk en ik kan niet comfortabel achter mezelf zitten in de 1-, 2-, 3-, 4-, 6-serie (inclusief gran coupe en station uitvoering) :+.

Zoals hierboven een keer gezegd kan het vooral comfortabeler en iets ruimer lijkend rijden..

Maar los van alles blijft het een mooie en geweldige auto natuurlijk :9~ :9~ :9~.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
FabianGTI schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:21:
[...]

Sjah, maar met 200K kan je blok nog zo soepel lopen door zijn goede onderhoud, een auto bestaat wel uit wat meer dingen, ook delen die geen onderhoud nodig hebben
Als klein voorbeeld, lagers, die kleine dingen zijn vaak prijzig om te vervangen en zo zijn er nog wel meer dingen ;)
Lagerschalen bedoel je? Die zijn duur, maar zonder droogrijden zijn die bij 200K toch niet kaduuk?
Wiellagers, draagarmen, remklauwen etc vervang ik (zelf) liever dan dat ik gedoe met een blok heb, die gaan dan weer een hele tijd mee en vallen best mee qua prijs.
Problemen met een blok is toch altijd weer zoeken, en als je pech hebt random parts vervangen totdat het weer goed werkt.

Onder onderhoud versta ik dus ook het preventief vervangen van onderdelen die hun beste tijd hebben gehad, en niet alleen de ruitenwisservloeistof top-up beurtjes.
Misschien dat ik er anders tegenaan kijk omdat ik zelf het nodige sleutel wat enorm de kosten bespaart.

Een magische grens is er imho in ieder geval niet. Die auto met 200K op de teller kán er beter bij staan dan die afgetrapte met 120K.

Mijn huidige auto heb ik trouwens gekocht met 143K op de teller. Met 48% DPF, defecte auc sensor, defecte tweede waterpomp en falende gloeispiralen.
Als je BMW gaat shoppen raad ik je Carly for BMW aan, dan koop je in ieder geval niet helemaal blind.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 13:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:59:
[...]

Ik heb in het verleden weleens achterin een E46 coupé gezeten, maar dat hield niet over qua ruimte...
En een 6 cabrio schijnt ook erg krap te zijn achterin, ik meen dat een 3-cabrio (of nu dan een 4) meer ruimte heeft. Maar het feit blijft dat eigenlijk elke cabrio ongeschikt is voor passagiers achterin, zelfs al zit er een volwaardige achterbank. Bij mijn cabrio kan je die illusie namelijk nog hebben:
Een 6-serie is een 5-serie waarvan het dashboard en de voorstoelen een stuk verder naar achteren staan. Een 3-serie sedan heeft meer ruimte achterin dan een 6er (iig de E63/E64), dus ik neem aan dat de 3/4-serie cabrio ook ruimer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Raymond P schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:40:
[...]

Lagerschalen bedoel je? Die zijn duur, maar zonder droogrijden zijn die bij 200K toch niet kaduuk?
Wiellagers, draagarmen, remklauwen etc vervang ik (zelf) liever dan dat ik gedoe met een blok heb, die gaan dan weer een hele tijd mee en vallen best mee qua prijs.
Problemen met een blok is toch altijd weer zoeken, en als je pech hebt random parts vervangen totdat het weer goed werkt.

Onder onderhoud versta ik dus ook het preventief vervangen van onderdelen die hun beste tijd hebben gehad, en niet alleen de ruitenwisservloeistof top-up beurtjes.
Misschien dat ik er anders tegenaan kijk omdat ik zelf het nodige sleutel wat enorm de kosten bespaart.

Een magische grens is er imho in ieder geval niet. Die auto met 200K op de teller kán er beter bij staan dan die afgetrapte met 120K.

Mijn huidige auto heb ik trouwens gekocht met 143K op de teller. Met 48% DPF, defecte auc sensor, defecte tweede waterpomp en falende gloeispiralen.
Als je BMW gaat shoppen raad ik je Carly for BMW aan, dan koop je in ieder geval niet helemaal blind.
Je kijkt er niet anders tegenaan hoor, doelde er meer op dat het motorblok niet het enige deel is dat slijt, veel mensen lijken zich alleen maar te focussen op de kilometerstand wat lang niet altijd hoeft te zeggen dat een auto dan beter is ;)

Overigens krijgt mijn auto ook netjes zijn beurtjes, woensdag krijgt hij weer een officiële beurt zodat het onderhoudsboekje helemaal compleet blijft
Alle voorgaande beurtjes van mijn auto staan ook netjes vermeld in het boekje en aankomende woensdag komt daar de 90000 km beurt bij (niet gek voor een 10 jaar oude auto :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Dan bedoelen we in ieder geval hetzelfde . :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
Typhone schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:06:
[...]

Mooie bak man! Zelfde bouwjaar als mijn 330i en gelukkig de opties die je graag wilt. Stuur je actuele verbruik eens door na 1500km. Ik ben wel eens benieuwd hoe de 325i zich verhoudt t.o.v. de 330i. Ik zit momenteel op 9.2/100 na 4742km. Veel freude am fahren gewenst!
Mijn 325i e90 (2006) zit op 9,2l/100km na 3.000 km. bijgehouden op Spritmonitor via tankbonnen + tripmeter.

ik rijd ongeveer 50/50 dorp/stad + snelweg. En af en toe eens Duitsland.

Maar reset ik hem op een 100 weg gaat hij gemiddeld snel naar 1 op 14 (maar dat is niet realistisch uiteraard 8)7 )

[ Voor 15% gewijzigd door Arno90 op 29-06-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Raymond P schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:40:
[...]

.

Het grootste verschil maakt het gebruik.
Als een auto vrijwel alleen snelwegkilometers maakt, dan kan het onderstel vaak rustig 500dkm draaien.
Neem je een lesauto of een auto die voornamelijk stadsverkeer genoten heeft, met name verkeersdrempels dan zijn de meeste onderdelen wel versleten aan het onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55

Typhone

Who Dares Wins

Hehe mijn record over 4700km is 8.9/100. Via rustige Bundes-wegen in Duitsland heerlijk rondgetoerd en alleen op cruise gereden. Op de heenweg zat ik op een 7.7/100 met 100 km/h cruise :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Raymond P schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:54:
[...]

HJoe weet je of iets goed onderhouden is?

De e90 die we nu hebben is door de BMW dealer afgestempeld. Dat we hem kochten 12K KMs geleden een beurt gehad. inspectie I. Auto heeft nu 70K gelopen.

Vorige week heb ik alle filters laten vervangen. En het interieur filter w echt SMERIG. deze is 100% zeker niet vervangen 12K kms geleden. Dus wat zegt een stempel van de bmw dealer dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Unknown Alien schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:23:
[...]

Dus wat zegt een stempel van de bmw dealer dan nog?
Daar is bij radar of kassa oid wel eens een aflevering aan besteed.
Of alles wel vervangen werd wat op de rekening stond.
Conclusie: zowel bij de dealer als bij de garage om de hoek werden op grote schaal zaken als filters niet vervangen maar wel berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Daarom, als je de auto niet zelf vanaf 0 hebt gereden, dan is de KM stand wel degelijk een goede maatstaaf. En snelwegen zijn misschien over het algemeen niet zo heel slecht voor het onderstel, maar ook op snelwegen heb je soms riggels. En een kleine riggel met 120 km/h heel vaak nemen kan schadelijker zijn dan vaak over drempels gaan in de stad. Of als er veel in Belgie mee gereden is op de snelweg, of over kinderkopjes in Antwerpen.
Korte ritjes zijn misschien niet zo goed voor de aandrijflijn, maar auto's die aan het eind van hun levensduur zijn, zijn dit bijna nooit omdat de aandrijflijn ermee ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Een stempel op zichzelf zegt weinig, ik zie het liefst gekladder met wat er gebeurd is ipv vinkjes.
Stempels met te grote intervallen op kilometerstand zeggen dan wel weer iets.

En dan zijn er nog de wagens zonder boekjes, met versleten stuur/bekleding en 100K op de teller...

Als je een auto van mij koopt kan ik je in ieder geval precies vertellen wat ik eraan gedaan heb (of heb laten doen) en je het verhaal vertellen van degene van wie ik hem heb gekocht. Inclusief facturen voor onderdelen, uitlijnrapporten en airco service rapporten.
De handelaar/dealer die claimt dat de auto onderhouden is en wijst naar stempels neem ik sowieso niet serieus.

Interieurfilter smerig bij 12K lijkt mij overigens wel plausibel. Afhankelijk van wat jij smerig noemt natuurlijk.
Daar staat 15K of 1 jaar voor.
Ik kan mij voorstellen dat als je die vóór de herfst vervangt en een jaar ermee doorrijd het minder schoon zal lijken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
mr_petit schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:32:
[...]

Daar is bij radar of kassa oid wel eens een aflevering aan besteed.
Of alles wel vervangen werd wat op de rekening stond.
Conclusie: zowel bij de dealer als bij de garage om de hoek werden op grote schaal zaken als filters niet vervangen maar wel berekend.
Vorie auto een Opel. Ook bij de dealer grote beurt laten doen. 3 dgn later trap ik de rempedaal op de bodem en er gebeurd niks. Snel terug schakelen en handrem was stilstaan. Naar de deaelr gereden en werdt meteen naar gekeken. Ik ging er bij staan. Zegt de monteur dat de remvloeistof eruit ziet alsof nog nooit vervangen...ik zeg ohh wacht ff. Papiertje lag in me dashboard. Volgens jullie is dit 3 dgn geleden vervangen. Dealers zijn zeker niet allemaal betrouwbaar. Gewoon niet terug komen.
Raymond P schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:03:
Een stempel op zichzelf zegt weinig, ik zie het liefst gekladder met wat er gebeurd is ipv vinkjes.
Stempels met te grote intervallen op kilometerstand zeggen dan wel weer iets.

En dan zijn er nog de wagens zonder boekjes, met versleten stuur/bekleding en 100K op de teller...

Als je een auto van mij koopt kan ik je in ieder geval precies vertellen wat ik eraan gedaan heb (of heb laten doen) en je het verhaal vertellen van degene van wie ik hem heb gekocht. Inclusief facturen voor onderdelen, uitlijnrapporten en airco service rapporten.
De handelaar/dealer die claimt dat de auto onderhouden is en wijst naar stempels neem ik sowieso niet serieus.

Interieurfilter smerig bij 12K lijkt mij overigens wel plausibel. Afhankelijk van wat jij smerig noemt natuurlijk.
Daar staat 15K of 1 jaar voor.
Ik kan mij voorstellen dat als je die vóór de herfst vervangt en een jaar ermee doorrijd het minder schoon zal lijken.
Ik vervang regelmatig de filters zelf. Vorige bmw zelfs pas om de 25K KMs. Interieur filter was misschien half zo smerig ;) De monteur zei zelf ook dat het erop lijkt alsof het filter er al 2 jaar in zit.
Auto had toen 58K op de teller.

Daarom vervang ik vrij snel alle filters en motor olie na aanschaf andere auto. Dan weet ik 100% zeker dat het vervangen is.

Ik heb nu ook de carterventilatie vervangen bij 70K KMs. Je zit er toch al bij als je de luchtfilter vervangt.

Olie vervang ik zelf om de 15K KMs met de standaard olie+filter. Castrol 5w30 L04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Femme schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:47:
[...]

Een 6-serie is een 5-serie waarvan het dashboard en de voorstoelen een stuk verder naar achteren staan. Een 3-serie sedan heeft meer ruimte achterin dan een 6er (iig de E63/E64), dus ik neem aan dat de 3/4-serie cabrio ook ruimer is.
Dat viel me ook al op toen ik bij de dealer de nieuwe 6-serie bekeek. Op onderstaand zijaanzicht zie je goed hoe weinig ruimte de achterpassagiers hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.nl/dam/brandBM/marketNL/countryNL/nl_NL/newvehicles/6-serie/Coupe/2014/technische-gegevens/bmw-6-serie-coupe-technische-gegevens.jpg.resource.1432725099737.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Unknown Alien schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:23:
[...]

HJoe weet je of iets goed onderhouden is?

De e90 die we nu hebben is door de BMW dealer afgestempeld. Dat we hem kochten 12K KMs geleden een beurt gehad. inspectie I. Auto heeft nu 70K gelopen.

Vorige week heb ik alle filters laten vervangen. En het interieur filter w echt SMERIG. deze is 100% zeker niet vervangen 12K kms geleden. Dus wat zegt een stempel van de bmw dealer dan nog?
Het interieurfilter is lastig te beoordelen of die ooit vervangen is. Ja, met dik 2 ton op de teller en nooit vervangen zal een filter goed zwart zijn, maar ik heb een paar weken terug m'n filter vervangen na een korter interval dan BMW voorschrijft, en hij was echt al ranzig. Waarom? Ik rij met m'n auto aan de kust, veel file en kom ermee in de Botlek en daar raakt een filter sneller zwart van dan als je op rustige wegen in het binnenland rijdt.

Overigens kon ik over het rechter filter wel met zekerheid zeggen dat die nog nooit vervangen was:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-T0iOn7cWD-Q/Tps6bnSStbI/AAAAAAAAFS4/Z_kPox-5ego/s576/2011-10-16%25252016.30.19.jpg

Behalve dat hij git zwart was (dit was na uitkloppen :X ), droeg hij een productiedatum van 1997, het jaar dat m'n auto gebouwd is. De kans dat bij een beurt er weer een filter in kwam met dat productiejaar, is nagenoeg nihil, dus ik weet eigenlijk wel zeker dat dit het filter was dat ooit in de fabriek geplaatst was.
Wat bij mijn auto niet echt helpt, is dat je voor het vervangen het dashboard aan de bijrijderskant deels moet demonteren (bij de E36 is het echt een k-systeem...) en je daar rustig een half uur mee bezig bent. Als een monteur op de klok zit, is het dus wel heel verleidelijk om dat filter dan maar niet te vervangen.

Verder zegt onderhoud eigenlijk helemaal niks. Al krijgt een auto netjes op tijd nieuwe olie, bougies en filters, als de bestuurder de auto verkeerd behandeld, slijt hij harder dan bij iemand die juist heel rustig rijdt maar beurten eigenlijk net te lang uitstelt.

En alle ophangingsdelen zijn gevoelig voor het type straat waar je rijdt. Een BMW die veel in een oude stad met kinderkopjes heeft gereden zal met 100dkm al veel meer slijtage op het onderstel hebben, dan één die in dezelfde tijd 200dkm snelweg heeft gereden. En dat zal je aan de buitenkant van de auto en aan de onderhoudshistorie niet gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tomatoman schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:33:
[...]

Dat viel me ook al op toen ik bij de dealer de nieuwe 6-serie bekeek. Op onderstaand zijaanzicht zie je goed hoe weinig ruimte de achterpassagiers hebben.
[afbeelding]
Pff, dan zit je in mijn 1 serie nog ruimer ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:18

TommieW

Numa numa.

Afvalzak schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:55:
[...]

Kan ik bevestigen. :P Je moet behoorlijk lenig zijn om überhaupt netjes achter in te kunnen stappen. Ik probeerde het bij de dealer, maar dat faalde redelijk. :+
In een 1 serie is overigens prima te zitten. Het enige wat ik mis is de armsteun. :*)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Afvalzak schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:55:
[...]

Ben met mijn E87 1-serie naar Italië gereden met 4 volwassenen en bagage en was prima te doen.
Echt niet zo erg als het lijkt. Kofferbak is ook zo gek nog niet, want 1 serie is eigenlijk een mini station, staat soms ook zo op de papieren.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
deepbass909 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:46:
[...]

Het interieurfilter is lastig te beoordelen of die ooit vervangen is. Ja, met dik 2 ton op de teller en nooit vervangen zal een filter goed zwart zijn, maar ik heb een paar weken terug m'n filter vervangen na een korter interval dan BMW voorschrijft, en hij was echt al ranzig. Waarom? Ik rij met m'n auto aan de kust, veel file en kom ermee in de Botlek en daar raakt een filter sneller zwart van dan als je op rustige wegen in het binnenland rijdt.

Overigens kon ik over het rechter filter wel met zekerheid zeggen dat die nog nooit vervangen was:
[afbeelding]

Behalve dat hij git zwart was (dit was na uitkloppen :X ), droeg hij een productiedatum van 1997, het jaar dat m'n auto gebouwd is. De kans dat bij een beurt er weer een filter in kwam met dat productiejaar, is nagenoeg nihil, dus ik weet eigenlijk wel zeker dat dit het filter was dat ooit in de fabriek geplaatst was.
Wat bij mijn auto niet echt helpt, is dat je voor het vervangen het dashboard aan de bijrijderskant deels moet demonteren (bij de E36 is het echt een k-systeem...) en je daar rustig een half uur mee bezig bent. Als een monteur op de klok zit, is het dus wel heel verleidelijk om dat filter dan maar niet te vervangen.

Verder zegt onderhoud eigenlijk helemaal niks. Al krijgt een auto netjes op tijd nieuwe olie, bougies en filters, als de bestuurder de auto verkeerd behandeld, slijt hij harder dan bij iemand die juist heel rustig rijdt maar beurten eigenlijk net te lang uitstelt.
En zo zwart en smerig zag mijn interieur filter er ook uit.
Heb er nu en Bosch koolstof filter in zitten. Bij de e90 heb je hem er zo uit.

Onderhoudt zegt zat. Geeft aan wat er gedaan is en welke punten nagekeken zijn. Het zegt niks over de staat va nde auto. Zoals je zegt. Als het een persoon is die niks van de auto weet of om geeft, dan zal de staat van de auto ook niet al te best zijn. Vaak kan je dat ook al zien aan het interieur.
Impry schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:27:
[...]

Ben met mijn E87 1-serie naar Italië gereden met 4 volwassenen en bagage en was prima te doen.
Echt niet zo erg als het lijkt. Kofferbak is ook zo gek nog niet, want 1 serie is eigenlijk een mini station, staat soms ook zo op de papieren.
Knap als je dat vind. Wij zitten in een e90 met 3 pp. En vinden deze nog te klein. Daarom wordt de volgende auto ook een 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Unknown Alien schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:09:
[...]

En zo zwart en smerig zag mijn interieur filter er ook uit.
Heb er nu en Bosch koolstof filter in zitten. Bij de e90 heb je hem er zo uit.

Onderhoudt zegt zat. Geeft aan wat er gedaan is en welke punten nagekeken zijn. Het zegt niks over de staat va nde auto. Zoals je zegt. Als het een persoon is die niks van de auto weet of om geeft, dan zal de staat van de auto ook niet al te best zijn. Vaak kan je dat ook al zien aan het interieur.

[...]

Knap als je dat vind. Wij zitten in een e90 met 3 pp. En vinden deze nog te klein. Daarom wordt de volgende auto ook een 5.
Oh, die ervaring heb ik ook wel, we zijn allemaal rond 1.80 en dan met 4 personsen gaat meestal prima, met 5 man waarvan 3 rond de 1.90 was wat proppen op de achterbank ;)

Grootste "probleem" is de instap, aangezien ik een 3 deurs heb en het toch altijd klimmen is om erin en eruit te gaan.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het zal ongetwijfeld samenhangen met de lengte en gewicht van wie erin zit.
Met mijn 176 cm en 78 kg kan ik comfortabel achter een persoon van 175 cm en 75 Kg zitten in een E46, E90 en E60 sedan.

Edit: zoals hierboven dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 30-06-2015 12:26 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Unknown Alien schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:27:
[...]

Olie vervang ik zelf om de 15K KMs met de standaard olie+filter. Castrol 5w30 L04.
Waarom zou je olie vaker vervangen dan de dynamische service indicator aangeeft? Normaal is dat bij BMW toch om de 25k? Tenzij je heel veel korte ritjes maakt.
Impry schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:27:
[...]

Ik vond de E87 1-serie zelfs op de bestuurdersplek al te klein. Ik reed toen in een E46. Het is maar wat je gewend bent denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Heeft hier iemand trouwens ervaring met het vervangen van de gloeilampjes in de angel eyes voor LED?

Overdag heb ik gewoon die ringen aanstaan maar valt me op dat ze niet erg opvallen, vooral als ik het vergelijken met mijn vaders auto (X3 met LED angel eyes)

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/F41FFEA7-D1E4-4039-834D-9ABB13642BEB_zpsekxjnsdk.jpg

Nou zou ik niet weten of het lukt zonder allemaal storingen, en welke je dan zou moeten hebben?

Zo heb ik bijvoorbeeld deze gevonden:
http://www.hlautomotive.c...40-watt-bmw-e90e91-04-09/

Alleen lijkt me 40 watt LED wel erg veel van het goede?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Afvalzak schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:25:
[...]

Oh, die ervaring heb ik ook wel, we zijn allemaal rond 1.80 en dan met 4 personsen gaat meestal prima, met 5 man waarvan 3 rond de 1.90 was wat proppen op de achterbank ;)

Grootste "probleem" is de instap, aangezien ik een 3 deurs heb en het toch altijd klimmen is om erin en eruit te gaan.
Ik ben maar 1.75. Als jij achter me gaat zitten dan zitten je knieën tegen de rug leuning.Kan me niet voorstellen dat je zo fijn zit achterin 1200km lang. Gardameer is ~1200km.
Z___Z schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Waarom zou je olie vaker vervangen dan de dynamische service indicator aangeeft? Normaal is dat bij BMW toch om de 25k? Tenzij je heel veel korte ritjes maakt.
Ze kunnen zoveel aangegeven bij BMW. De motor olie smeert een heleboel en is idd gemaakt om 30K KMs mee te gaan. De smering wordt minder door de vuiligheid.
Ik ben ~60 euro kwijt voor de olie+filter en half uurtje werk. Zo blijft de smering optimaal en is de slijtage ook wat minder.
Zal zeker GEEN wereld van verschil zijn, maar toch doe ik het. ZO heb ik wel meer dingen die ik in de onderhoud doe. Schakelbak en cardan olie had ik va nde vorige ook vervangen rond de 2ton KMs.

Beter extra onderhoud dan te laks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
FabianGTI schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:37:
Heeft hier iemand trouwens ervaring met het vervangen van de gloeilampjes in de angel eyes voor LED?

Overdag heb ik gewoon die ringen aanstaan maar valt me op dat ze niet erg opvallen, vooral als ik het vergelijken met mijn vaders auto (X3 met LED angel eyes)

[afbeelding]

Nou zou ik niet weten of het lukt zonder allemaal storingen, en welke je dan zou moeten hebben?

Zo heb ik bijvoorbeeld deze gevonden:
http://www.hlautomotive.c...40-watt-bmw-e90e91-04-09/

Alleen lijkt me 40 watt LED wel erg veel van het goede?!
https://www.retrofitlab.c.../mtec-e90-v40-mt-612.html

Deze zijn wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Unknown Alien schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Ik ben maar 1.75. Als jij achter me gaat zitten dan zitten je knieën tegen de rug leuning.Kan me niet voorstellen dat je zo fijn zit achterin 1200km lang. Gardameer is ~1200km.

[...]

Ze kunnen zoveel aangegeven bij BMW. De motor olie smeert een heleboel en is idd gemaakt om 30K KMs mee te gaan. De smering wordt minder door de vuiligheid.
Ik ben ~60 euro kwijt voor de olie+filter en half uurtje werk. Zo blijft de smering optimaal en is de slijtage ook wat minder.
Zal zeker GEEN wereld van verschil zijn, maar toch doe ik het. ZO heb ik wel meer dingen die ik in de onderhoud doe. Schakelbak en cardan olie had ik va nde vorige ook vervangen rond de 2ton KMs.

Beter extra onderhoud dan te laks.
Interessant :)

Doe je de grote beurten ook zelf of ga je dan naar de dealer? Doe je dan 2x zelf olie vervangen en 1x grote beurt of zoals "normaal" 1x kleine, 1x grote beurt (om en om)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ik ga niet meer naar de dealer voor onderhoudt, omdat de kosten buiten proporties hoog zijn.

1 x pj jaar grote beurt
6 mnd olie+filter vervangen

Rij ong. 25k a 30k pj aan KMs.

Als ik er zin in heb dan doe ik het zelf. En zo niet (herfst/winter) dan mijn eigen uni. garage. Betaal dan ~250e voor het vervangen van de filters en motor olie.
Ik wil dan gewoon bosch filters. Ook de brandstof filter elk jaar ipv de voorgeschreven 2 jaar van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
olie om de 15k? Moet dat zo snel dan?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Nee moet niet bij een diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

Unknown Alien schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:52:
Ik ga niet meer naar de dealer voor onderhoudt, omdat de kosten buiten proporties hoog zijn.

Ik wil dan gewoon bosch filters. Ook de brandstof filter elk jaar ipv de voorgeschreven 2 jaar van BMW.
Je kan ook onnodige kosten maken door dingen te vroeg te vervangen. Als BMW 2 jaar opgeeft, zal het heus wel 2 jaar meegaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Het klinkt inderdaad best onnodig.
Ik doe elk jaar een olie wissel. Of dit nu 10 of 20K km is. Maar olie moet wel 25 a 30K km mee gaan lijkt mij.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:41
Unknown Alien schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:52:

1 x pj jaar grote beurt
6 mnd olie+filter vervangen

Rij ong. 25k a 30k pj aan KMs.

Als ik er zin in heb dan doe ik het zelf. En zo niet (herfst/winter) dan mijn eigen uni. garage. Betaal dan ~250e voor het vervangen van de filters en motor olie.
Wanneer er onderhoud moet worden gedaan, geeft ie zelf toch aan?
Ik hou me gewoon aan inspectie I - II en olie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gualterio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12-2021
Deze zijn idd mooi, ik heb ze laatst ook in mijn 335d geplaatst, kleur matcht goed met de xenon verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:01

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Kecin schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:10:
[...]

Vette auto!
Ben van plan om volgend jaar ook iets in deze richting te leasen. Optiepakketten vallen reuze mee, lease-prijs ook. Altijd een E46 coupé gehad en dit doet me er aan denken, met een facelift sausje that is.
Mooie wagen, veel plezier ermee!
Tkx!

Die E46's zijn ook knappe bakken, ben persoonlijk iets minder fan van de achterkant, maar de rest is echt tijdloos en strak!
timmie271 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:32:
[...]

Weleens iemand achterin in een 6 serie geprobeerd te proppen? In de 4 en 6 serie past ook amper iemand achterin. Tenzij je allemaal onder de 1.70 bent dan zal het passen maar anders niet. Ik ben zelf 1.85 namelijk en ik kan niet comfortabel achter mezelf zitten in de 1-, 2-, 3-, 4-, 6-serie (inclusief gran coupe en station uitvoering) :+.

Zoals hierboven een keer gezegd kan het vooral comfortabeler en iets ruimer lijkend rijden..

Maar los van alles blijft het een mooie en geweldige auto natuurlijk :9~ :9~ :9~.
Mja, de 330Ci die mijn ouders vroeger hadden was ook geen ruimtewonder achterin, maar goed, net zoals mij hadden ze die ruimte toch niet nodig haha :)

Heeft iemand trouwens ervaringen met bedrijven die BMWs kunnen programmeren? De dealer wil maar een aantal zaken uitvoeren of weten niet hoe (lijkt vooral dat laatste te zijn).

Ik zou graag het volgende willen laten programmeren op mijn F22:
- Onthouden van de Start/Stop systeem instelling;
- Voorkomen dat Eco Pro/Comfort/Sport/Sport+ de instelling van het start/stop systeem aanpast; *
- Achterlichten aan bij dagrijverlichting;
- Spiegels automatisch in/uit klappen bij vergrendelen/ontgrendelen auto (zonder time-out);
- Uitschakelen ASD;
- Portieren ontgrendelen bij motor uit;
- Uitschakelen eerste "brandstof" waarschuwing, de tweede "permanente" waarschuwing mag aan blijven.

* Op het moment dat ik de auto bijvoorbeeld in Eco Pro zet wil ik niet dat het Start/Stop systeem alsnog ingeschakeld wordt, de Start/Stop instelling moet ongewijzigd blijven.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Had ik inderdaad ook gezien, alleen krijg ik wel het gevoel dat ik maximaal genaaid wordt als ik 100 euro ga neerleggen voor 2 Ledjes :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wjjkoevoets schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 01:12:
[...]

Heeft iemand trouwens ervaringen met bedrijven die BMWs kunnen programmeren? De dealer wil maar een aantal zaken uitvoeren of weten niet hoe (lijkt vooral dat laatste te zijn).

- Voorkomen dat Eco Pro/Comfort/Sport/Sport+ de instelling van het start/stop systeem aanpast; *
- Spiegels automatisch in/uit klappen bij vergrendelen/ontgrendelen auto (zonder time-out);
- Uitschakelen ASD;
- Uitschakelen eerste "brandstof" waarschuwing, de tweede "permanente" waarschuwing mag aan blijven.

* Op het moment dat ik de auto bijvoorbeeld in Eco Pro zet wil ik niet dat het Start/Stop systeem alsnog ingeschakeld wordt, de Start/Stop instelling moet ongewijzigd blijven.
Een maatje van me is hier mee bezig: http://www.bmwtweaks.nl/
Hij kan echt héél veel aanpassen en neemt graag de tijd voor je.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
FabianGTI schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:21:
[...]

Had ik inderdaad ook gezien, alleen krijg ik wel het gevoel dat ik maximaal genaaid wordt als ik 100 euro ga neerleggen voor 2 Ledjes :')
Wat kosten de originele dan? Volgens mij moest me zwager 60e betalen voor 1 bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

wjjkoevoets schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 01:12:
[...]

Tkx!

Die E46's zijn ook knappe bakken, ben persoonlijk iets minder fan van de achterkant, maar de rest is echt tijdloos en strak!

[...]

Mja, de 330Ci die mijn ouders vroeger hadden was ook geen ruimtewonder achterin, maar goed, net zoals mij hadden ze die ruimte toch niet nodig haha :)

- Uitschakelen ASD;

Een aantal dingen hiervan kan je eventueel zelf met een ODB stekker, een laptop en de goede tools.
Check ook deze site voor meer informatie:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=451145

Moet je wel durven natuurlijk.
Dit is in ieder geval de lijst van opties die je sowieso kan aanpassen/programmeren:
https://spreadsheets.goog...en&authkey=CPqY7sEC#gid=0 (duurt even met laden, zou het niet mobiel doen)

Edit:

Ik ben overigens wel blij nu dat ik de standheizung aangezet heb van de winter, gewoon een kwartiertje voordat ik naar huis ga wordt automatisch lucht door de auto geblazen en dat scheelt nu toch al weer wat graadjes.
Jammer dat het niet via de airco werkt, maar dat zal niet goed zijn benzine enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Afvalzak op 01-07-2015 09:21 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Unknown Alien schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:42:
[...]

Wat kosten de originele dan? Volgens mij moest me zwager 60e betalen voor 1 bij de dealer.
Orignele zullen best prijzig zijn, maar die van Retrofit Lab zijn niet origineel, maar gewoon imitatie hea

Bedoel eigenlijk meer dat ik geen zin heb om 100 euro te betalen voor een set die achteraf uit HongKong lijkt te komen, zoiets als dit dus :P :

http://www.ebay.com/itm/2...sh=item3aacc0ec81&vxp=mtr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
FabianGTI schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:13:
[...]

Orignele zullen best prijzig zijn, maar die van Retrofit Lab zijn niet origineel, maar gewoon imitatie hea

Bedoel eigenlijk meer dat ik geen zin heb om 100 euro te betalen voor een set die achteraf uit HongKong lijkt te komen, zoiets als dit dus :P :

http://www.ebay.com/itm/2...sh=item3aacc0ec81&vxp=mtr
Ja ok, maar niet OEM wil niet zeggen slechte kwaliteit. Maar idd je wilt geen 100e betalen als dezelfde op eBay staan voor 15$ :+

Ze zien er iig niet hetzelfde uit.

Als die van mij stuk gaan dan haal ik deze wel. De standaard ringen geven weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:03
noes schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:36:
[...]

Het lijstje van mogelijke tweaks is wel belachelijk klein als je dat vergelijkt met die van Audi :o (en das geen aanval op je maatje, das gewoon dat er weinig mogelijk is ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 01-07-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

HyperBart schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:39:
[...]

Het lijstje van mogelijke tweaks is wel belachelijk klein als je dat vergelijkt met die van Audi :o (en das geen aanval op je maatje, das gewoon dat er weinig mogelijk is ;) )
Er kan meer hoor, in ieder geval met mijn auto (e87) zonnedak en ramen als het gaat regen bijvoorbeeld, alleen dan gaan ze niet meer open tot je de auto opnieuw start volgens mij.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Weet iemand of de MOVE-kaarten een 2015-2 update gaan krijgen? Zo ja, ook een idee wanneer deze worden uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Afvalzak schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Er kan meer hoor, in ieder geval met mijn auto (e87) zonnedak en ramen als het gaat regen bijvoorbeeld, alleen dan gaan ze niet meer open tot je de auto opnieuw start volgens mij.
Ik mis ook de kerstboom bij hard remmen in het lijstje. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HyperBart schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:39:
[...]

Hij heeft lang niet alles op zn site staan, er kan veel meer. Vergeet ook niet dat iedere auto net anders is, facelift / opties / module versies, dus het is soms ook moeilijk een complete lijst te maken met opties.

Maar als voorbeeldje, zelfs bij mijn E46 kan je al per lampje kiezen of je er wel of geen waarschuwing voor wil hebben als ze als stuk worden gedetecteerd (heb ik uitstaan ivm LED knippertjes die niet altijd goed herkend werden).
Raymond P schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Ik mis ook de kerstboom bij hard remmen in het lijstje. :+
BFD kan je ook inschakelen bij de meeste wagens idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:01

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

noes schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:36:
[...]

Bedankt, zal eens kijken!
Afvalzak schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:47:
[...]

Een aantal dingen hiervan kan je eventueel zelf met een ODB stekker, een laptop en de goede tools.
Check ook deze site voor meer informatie:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=451145

Moet je wel durven natuurlijk.
Dit is in ieder geval de lijst van opties die je sowieso kan aanpassen/programmeren:
https://spreadsheets.goog...en&authkey=CPqY7sEC#gid=0 (duurt even met laden, zou het niet mobiel doen)

Edit:

Ik ben overigens wel blij nu dat ik de standheizung aangezet heb van de winter, gewoon een kwartiertje voordat ik naar huis ga wordt automatisch lucht door de auto geblazen en dat scheelt nu toch al weer wat graadjes.
Jammer dat het niet via de airco werkt, maar dat zal niet goed zijn benzine enzo.
Hier ben ik een beetje huiverig voor. Ik voel er weinig voor om te gaan "rotzooien" met een pakket wat potentieel de auto onklaar kan maken. Dan liever bij een bedrijf die ervaring heeft, goede recensies heeft en enige vorm van garantie biedt.

Overigens is er op 2addicts.com ook al een lijst gemaakt voor de F22/F23:
https://drive.google.com/...kwweGhKSWdRTDg/edit?pli=1

Verder had ik ook begrepen dat je voor bepaalde types, waaronder de F22, andere tooling nodig hebt dan de tooling gebruikt voor Exx BMWs.

Iemand misschien verder nog tips waar ik dit zou kunnen laten doen?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
nl.mark schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:21:
Weet iemand of de MOVE-kaarten een 2015-2 update gaan krijgen? Zo ja, ook een idee wanneer deze worden uitgebracht?
Deze?
http://link.marktplaats.nl/m941755331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
In de tekst staat; Move tot 2015-1..

Nee dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Helaas voor jou dan. Ik was ff op MP aan het kijken en zag deze er tussen staan. Vandaar dat ik de link hier voor je neer zette ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
Oef.. Met dit weer toch vanmiddag de airco maar aangezet (tot een graad of 25 gooi ik liever de ramen open), maar daar komt me een fraai ijzer op ijzer geluid uit zeg :X Hij koelt verder wel prima, maar echt op je gemak zit je dan toch ook niet..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
Ik mocht met de Twingo aangezien de BMW al bezet was...
Dus dakraam en zijramen opengegooid om te koelen aangezien er geen airco in zit :+.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:47

duderuud

Sliden is koel

nl.mark schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:54:
[...]

In de tekst staat; Move tot 2015-1..

Nee dus!
Inderdaad, alleen 2015-1 is beschikbaar. Verwacht maar geen 2015-2, de volgende zal waarschijnlijk 2016-1 zijn.
Hou ook dit topic in de gaten.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Speciaal vanwege het weer van deze week: show je stoelventilatie 8)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZAIl5k8Uv16qwsykdTnThMtn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Tomatoman schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:28:
Speciaal vanwege het weer van deze week: show je stoelventilatie 8)

[afbeelding]
Dat is het enige waar ik van baal in mijn 4, geen stoelventilatie. Zonnedak en climate control maken een hoop goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag was ik ook wel erg blij met m'n clima...
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11659472_10155742585305035_6993529888223448332_n.jpg?oh=e1b011dcd48a3c5743f6a3327e774bbb&oe=562EB952

Veel te warm om open te rijden. Slechts momenten ervoor gaf de boordcomputer zelfs 40,5 graden C aan :o Kortom, het was warm op de A12...

Mijn airco trok het eigenlijk ook maar net... Dat is wel een nadeeltje van een softtop, minder isolatie, dus warmte komt ook meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Mijn record van gister:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/sdpwyd.jpg
Normaal rij ik met mooi weer graag binnendoor maar ben nu toch maar verkoeling gaan zoeken op de snelweg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Gualterio schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:30:
[...]

Deze zijn idd mooi, ik heb ze laatst ook in mijn 335d geplaatst, kleur matcht goed met de xenon verlichting
Heb je toevallig een foto van het resultaat? :)
Uiteraard wel gegoogled maar zoveel Ledjes, zoveel verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Lekkerste is na een dag werken je auto in stappen die de hele dag vol in de zon staat...oeffff
Maar ik klaag niet, want ik vind het heerlijk dit weer 8)

Ff alle ramen open, stukje rijden, zodat de meeste warmte uit de auto is. Dan alles dicht en clima aan zetten. Van de week de AC laten verversen dus wordt flinks koud als ik hem te laag zet qua temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Unknown Alien schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:28:
Lekkerste is na een dag werken je auto in stappen die de hele dag vol in de zon staat...oeffff
Daarom ben ik zo blij met de ramen functie van de AB. Voor ieder die het niet weet: deur open knop ingedrukt houden binnen bereik, gaan alle (of alleen voor, afhankelijk van auto, elec ramen achter én programmering) ramen open. Gesloten knop ingedrukt houden is zelfde effect, maar dan andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Radiant schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 07:41:
Mijn record van gister:
[afbeelding]
Normaal rij ik met mooi weer graag binnendoor maar ben nu toch maar verkoeling gaan zoeken op de snelweg :X
Ik was even verbaasd over de tekst op jouw scherm, maar die is natuurlijk anders door de OpenOBC.

Volgens mij was dit voor mij een hoogte record op de OBC, ik kan het mij in ieder geval niet herinneren dat hij ooit 40 graden of meer heeft aangegeven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Ach voor mij nog geen warmte record, 2 weken geleden had ik in Las Vegas 125 graden Fahrenheit gemeten, oftewel 51,7 graden Celsius 8)7 (Oh, en 's nachts was het daar 38 graden Celsius)

Overigens is een zwarte auto mét zwart leer wel erg warm aan het einde van de dag, gelukkig kan ik ook op afstand alle ramen openen en de ergste warmte er al uit krijgen voordat ik instap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
noes schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:33:
[...]

Daarom ben ik zo blij met de ramen functie van de AB. Voor ieder die het niet weet: deur open knop ingedrukt houden binnen bereik, gaan alle (of alleen voor, afhankelijk van auto, elec ramen achter én programmering) ramen open. Gesloten knop ingedrukt houden is zelfde effect, maar dan andersom ;)
Klopt hier ook en het dakraam gaat ook open.

Of standkachel instellen dat hij gaat ventileren 10 min. voordat ik uit me werk kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Unknown Alien schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Klopt hier ook en het dakraam gaat ook open.

Of standkachel instellen dat hij gaat ventileren 10 min. voordat ik uit me werk kom
Had nooit gedacht dat een standkachel voordelen heeft in de zomer :9

Heb nu ook de auto geparkeerd met alle ramen op een klein kiertje. En zo dicht mogelijk langs het busje ernaast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Voordeel van de cabrio, ook al gooi ik het dak niet open, als ik alle ramen naar beneden doe, is de warmte zo uit de auto. De hele zijkant is dan open namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Als je het zo warm hebt prak je toch een callipo in je * :+

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:27
deepbass909 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Nee, de stationairregelaar is een speciale klep die bij stationair luchttoevoer naar de motor regelt en als by-pass werkt op de normale gasklep. De toevoerslang daarvan wil ook nog weleens lek raken en als de motor dan stationair loopt, zuigt hij valse lucht aan. Dat is meestal vrij weinig, maar genoeg om in stationairloop problemen te geven en bij het rijden niet.

Maar voor zover ik weet, geeft een lek in de inlaat geen misfires, maar een sterk negatieve fuel trim.

Je foutcode P1250 is interessanter. Die lijkt vaker voor te komen bij BMW's (vind er genoeg hits over), maar is niet helemaal duidelijk wat het precies inhoud. De meeste verwijzingen die ik vind, hebben betrekking op een brandstoftoevoer die verstoort is. En dan wordt hij ook genoemd in combinatie met misfires.

Mijn vermoeden is dat je brandstofdrukregelaar niet goed meer is. Bij de E46 is die vacuüm gestuurd (zodat bij een hogere load de brandstofdruk naar de injectoren toe kan nemen). Het lijkt erop dat hij bij een laag vacuüm te weinig brandstof doorlaat.

De garage kan als het goed is de brandstofdruk in je injectorrail wel meten. Dat zou uitsluitsel moeten geven.
Ik zit voort met de handen in het haar, de brandstofdruk schijnt goed te zijn bij mijn auto, er waren 2 temp sensor kapot. maar als hij stationair draait krijg ik nog steeds misfires... zou het kunnen dat de kleppendeksel valse lucht pakt? ik heb overigens de brandstofdruk nog niet ouderwets uitgemeten want ik heb daar geen apparaat voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Reloader
Misfires zijn ook klote storingen, die zijn het gevolg van iets dat veroorzaakt dat de ontsteking niet plaatsvind op het moment dat de ECU verwacht. Maar dat kan echt van alles zijn... Ik heb misfire storingen gehad veroorzaakt door een defecte krusassensor, nokkenassensor en een verstopte uitlaat (allemaal los van elkaar).

Je had al eens de bobines en bougies verwisseld, toch?

Valse lucht via het kleppendeksel is in theorie mogelijk, maar normaal zit daar een lichte natuurlijke overdruk en zou je olielekken langs het kleppendeksel moeten zien.

Hoe is het bepaald dat de brandstofdruk goed zou zijn? Voor zover ik weet heeft een M54 standaard geen brandstofdruk sensoren en kan je het alleen meten door de druk in de injectorrail te meten met een lossen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
deepbass909 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:06:
@Reloader
Misfires zijn ook klote storingen, die zijn het gevolg van iets dat veroorzaakt dat de ontsteking niet plaatsvind op het moment dat de ECU verwacht. Maar dat kan echt van alles zijn... Ik heb misfire storingen gehad veroorzaakt door een defecte krusassensor, nokkenassensor en een verstopte uitlaat (allemaal los van elkaar).

Je had al eens de bobines en bougies verwisseld, toch?

Valse lucht via het kleppendeksel is in theorie mogelijk, maar normaal zit daar een lichte natuurlijke overdruk en zou je olielekken langs het kleppendeksel moeten zien.

Hoe is het bepaald dat de brandstofdruk goed zou zijn? Voor zover ik weet heeft een M54 standaard geen brandstofdruk sensoren en kan je het alleen meten door de druk in de injectorrail te meten met een lossen meter.
pffffffff, ik heb geen zin meer in al dat gezeur hij moet t gewoon doen haha :P

heb een M52TU...

bougies zijn nieuw, bobines niet maar ik kan me niet voorstellen dat er 6 kapotte bobines zijn tegelijkertijd... die sensoren zijn iets te duur om zomaar te vervangen helaas :(

[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 02-07-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ok, verkeerd gegokt :p (2000 is precies het overgangsjaar van de M52 naar M54). Maar dan weet ik ook gelijk zeker dat je geen brandstofdruksensor hebt, dat zit domweg niet op een M52 motor.

6 kapotte bobines is onwaarschijnlijk inderdaad. Omdat je de problemen op alle 6 de cilinders hebt, verdenk ik ook de problemen buiten de ontsteking. Sensoren hoef je in principe niet te vervangen, als die storingen hebben, komen die wel met de misfires mee in het storingsgeheugen.

Ik zit nog steeds met dat hij stationair niet lekker loopt, maar op toeren schijnbaar wel. Ik zit voor me zelf elke optie langs te lopen, maar streep ze alleen maar weg, omdat er dan ook andere, duidelijke storingen aanwezig moeten zijn (Vanos bijv. maar die wordt echt wel opgemerkt door de ECU).

Kan jij de auto ook live uitlezen met INPA? Dan kan je namelijk de verschillende sensor-waarden zien en dat schept soms ook wat duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

P1250 = This is not a valid code for your 99 323i. It may be that you are using a generic OBD-II reader and it can not properly read a BMW proprietary code (as opposed to the DOT mandated generic OBD-II codes). When this happens, the code reader will typically give a false code number.
Hoe heb je 'm uitgelezen? Als dat met een universele OBD-reader was, probeer het eens met INPA, dat geeft een heleboel meer info..

Traag :P

[ Voor 3% gewijzigd door Radiant op 02-07-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
is een delphi systeem, wat wil je weten?

ik lees dus uit met een cheap OBD ding,

waar de auto nu is heeft een Delphi, en inpa heb ik niet... :P

[ Voor 58% gewijzigd door Reloader op 02-07-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Radiant schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 07:41:
Mijn record van gister:
[afbeelding]
Jezus, ik was al verbaasd van de 34 graden die mijn batterij Lexus aangaf!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
sig69 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:59:
Oef.. Met dit weer toch vanmiddag de airco maar aangezet (tot een graad of 25 gooi ik liever de ramen open), maar daar komt me een fraai ijzer op ijzer geluid uit zeg :X Hij koelt verder wel prima, maar echt op je gemak zit je dan toch ook niet..
Nou het geluid is weg, maar hij koelt ook een stuk minder. Zal wel iets stuk zijn denk ik.
noes schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:33:
[...]

Bij mij gaan de voor- en achterramen open, maar alleen voor dicht 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door sig69 op 02-07-2015 20:14 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zijn er hier ook mensen die INPA gebruiken om oudere E36's uit te lezen? En wat voor interface gebruiken jullie dan?

Ik zit te kijken naar een nieuw laptopje voor INPA om mijn eigen E46 uit te kunnen lezen. Maar mijn vader heeft een 93'er E36 en het zou mooi zijn dat ik die ook uit kan lezen. Maar na wat speurwerk op verschillende BMW fora, lees ik dat je daarvoor weer een ADS interface nodig hebt die verbonden is met een "echte" seriële poort. En aangezien seriële poorten, tegenwoordig bijna niet meer voor komen, zit ik een beetje te twijfelen. Ik heb namelijk nog een 12 jaar oude Asus laptop liggen die wel een seriële poort heeft maar verder behoorlijk antiek en traag is.

Is een seriële poort dus een echte noodzaak om oudere E36'ers uit te kunnen lezen met INPA?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
sig69 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:12:

[...]

Dat komt omdat er in de E46 Coupè achter geen beveiligingssensoren zitten om ingeklemde vingertjes te herkennen :p
Maar je kan het wel coderen, ook kan je door een kleine hardwarematige aanpassing (stukje plastic wegvijlen) zorgen dat je bij de knopjes voor de achterramen ook een tweede klikje krijgt waarmee de ramen automatisch dicht gaan zonder het knopje gedrukt te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
sig69 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:12:
Herkenbaar idd, E46 Coupé. :) Overigens slechts één keer meegemaakt dat er een noemenswaardige hoeveelheid water naar binnen was gekomen.

Deze week in Auto Week (krijg hem gratis): BMW 330d High Executive (2000) met 997.311 km en het is nog een lesauto ook! Wel het een en ander aan gebeurd natuurlijk, in de loop der jaren, en wat kleine mankementen bij inspectie, maar toch, 15 jaar en een miljoen kilometers!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Reloader schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:16:
is een delphi systeem, wat wil je weten?

ik lees dus uit met een cheap OBD ding,

waar de auto nu is heeft een Delphi, en inpa heb ik niet... :P
Delphi kan dacht ik wel live data uitlezen met hetzelfde detail als INPA, maar ik ken het verder niet.
kendo schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:16:
Zijn er hier ook mensen die INPA gebruiken om oudere E36's uit te lezen? En wat voor interface gebruiken jullie dan?

Ik zit te kijken naar een nieuw laptopje voor INPA om mijn eigen E46 uit te kunnen lezen. Maar mijn vader heeft een 93'er E36 en het zou mooi zijn dat ik die ook uit kan lezen. Maar na wat speurwerk op verschillende BMW fora, lees ik dat je daarvoor weer een ADS interface nodig hebt die verbonden is met een "echte" seriële poort. En aangezien seriële poorten, tegenwoordig bijna niet meer voor komen, zit ik een beetje te twijfelen. Ik heb namelijk nog een 12 jaar oude Asus laptop liggen die wel een seriële poort heeft maar verder behoorlijk antiek en traag is.

Is een seriële poort dus een echte noodzaak om oudere E36'ers uit te kunnen lezen met INPA?
Bij oude E36's ontkom je daar inderdaad niet aan. En het moet een echte RS-232 poort zijn (+ en - 12 Volt), anders werkt het niet.

Een 12 jaar oude laptop is trouwens snel zat voor die software, ik gebruik zelf een nog oudere Compaq Armada Pentium 2 uit 1998 met Windows 2000 hiervoor B)

Oudere E36's zijn trouwens wel lastig uit te lezen. Een maatje van mij heeft een 94-er 316i Coupé en die krijg ik niet uitgelezen met mijn laptop en kabels... Al vermoed ik dat mijn ADS-interface niet helemaal lekker werkt (ik kan in mijn eigen auto oudere modules ook niet benaderen, terwijl die via ADS zouden moeten werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
fsfikke schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:40:
[...]

Dat komt omdat er in de E46 Coupè achter geen beveiligingssensoren zitten om ingeklemde vingertjes te herkennen :p
Maar je kan het wel coderen, ook kan je door een kleine hardwarematige aanpassing (stukje plastic wegvijlen) zorgen dat je bij de knopjes voor de achterramen ook een tweede klikje krijgt waarmee de ramen automatisch dicht gaan zonder het knopje gedrukt te houden :)
Klinkt logisch inderdaad, misschien maar eens aan laten passen. Dat tweede klinkt ook wel goed, daar stoor ik me best vaak aan dat die er niet op zit.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
auto staat bij een andere garage en is uitgelezen met een snap on tool.... die laat ook alles zien:

hij loopt heel arm, en de sensoren voor de cat geven een vaste waarde terwijl deze zouden moeten wisselen. conclusie het mengsel is veel te arm en dat zou valse lucht kunnen zijn of te weinig brandstof..

conclusie is t zelfde als wat ik eigenlijk al dacht alleen nu mogen ze de oplossing vinden,.... gaat weer geld kosten denk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

kendo schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:16:

Seriële poort is echt nodig omdat de onderliggende communicatiesoftware (Ediabas) een speciale hardwaredriver gebruikt die niet met USB-converters en dergelijke overweg kan. Er zijn wel opensource initiatieven om Ediabas te vervangen (en nog steeds de originele INPA er bovenop kunnen draaien), maar ik weet niet hoe ver die zijn.

INPA is niet zo zwaar; DIS dan weer wel. Ik heb een oude Toshiba met een Pentium 3 en INPA gaat prima; DIS is wel erg traag (mede omdat het gevisualiseerd moet draaien).

Ik heb een TinyADS-kabel (www.openlabs.co) en daarmee kan ik bij mijn auto (1998 E36) in ieder geval echt alle modules benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Radiant schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:12:
[...]

Seriële poort is echt nodig omdat de onderliggende communicatiesoftware (Ediabas) een speciale hardwaredriver gebruikt die niet met USB-converters en dergelijke overweg kan. Er zijn wel opensource initiatieven om Ediabas te vervangen (en nog steeds de originele INPA er bovenop kunnen draaien), maar ik weet niet hoe ver die zijn.

INPA is niet zo zwaar; DIS dan weer wel. Ik heb een oude Toshiba met een Pentium 3 en INPA gaat prima; DIS is wel erg traag (mede omdat het gevisualiseerd moet draaien).

Ik heb een TinyADS-kabel (www.openlabs.co) en daarmee kan ik bij mijn auto (1998 E36) in ieder geval echt alle modules benaderen.
Ik heb Ediabas prima draaien met een USB -> ODB kabel. :)
Deze heb ik gekocht, ik heb wel alles op een Windows XP VM draaien (en daarin dus een VM met DIS :') ) , dat maakte de installatie een stuk makkelijker ivm 32/64 bit.

edit: Ah, ik zie het al, die kabel werkt niet op de e36 waarschijnlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Afvalzak op 03-07-2015 09:23 ]

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1 ... 118 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.