Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.944 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Net even een paar nieuwe 7's zonder camouflage uitgebreid kunnen bekijken. Wat een prachtige auto's* :9~ Van binnen is het absoluut geen veredelde 5-serie. Een hoop nieuwe functies die het geheel een erg hoogwaardig gevoel geven. Veel digitale displays met touch-funktionaliteiten. Ook de gestures zoals met je vinger draaien voor het volume werken erg intuitief. Het tabletje achterin is heel mooi verwerkt en kan eenvoudig alles bedienen wat je normaal met knopjes zou doen.

*Licht bevooroordeelt natuurlijk :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
deepbass909 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:36:
@Henk
Die is kapot! :o Het andere tandwiel zal waarschijnlijk weinig beter zijn. In goede staat horen de tanden over de volle lengte net zo te zijn als de bovenste paar millimeter.

Ik weet dat op Autosloperij De Zaag in Krimpen Aan De Lek een E36 cabrio staat. Een paar weken terug, toen ik er was voor onderdelen, zaten de motoren van de kap er nog in. Dat is hoe dan ook goedkoper dan nieuw bij de BMW halen. Met een beetje geluk weten ze namelijk niet wat de waarde van die motoren is, en kan je ze voor een paar tientjes meenemen.
Dat is een mooie tip, die ga ik morgen eens bellen. Al ben ik ergens geneigd om gewoon een nieuwe te bestellen, ben ik weer even van in ieder geval dát gezeik af :+

Over de 7 discussie. Ik vind hem geweldig :) Ben heel benieuwd hoe hij in het echt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Henk schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:12:
[...]
Dat is een mooie tip, die ga ik morgen eens bellen.
Heb ze al gebeld, dat je eraankomt. >:) Hopelijk valt de prijs mee. Anders even Edd China contacten; Die weet vast wel een conversiekitje op de kop te tikken voor je, voor 20 pond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Radiant schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:46:
Ben wel blij dat mijn volautomatische kap gewoon nog steeds probleemloos werkt *klopt af* :+

Kan je bij een handmatige kap de tonneau ook openen als je rijdt eigenlijk? Of is dat beveiligd?
Volgens mij is het wel beveiligd, ik heb weleens gehad dat het deksel niet helemaal goed dicht zat, en daar reageerde de centrale portiervergrendeling op. Er zitten ook sloten op de vergrendeling van het tonneau-deksel.

Maar sowieso zit er een extra vergrendeling op die het deksel tegen houdt mocht hij onder het rijden ontgrendelen. En om die extra vergrendeling los te maken, moet je vanaf buiten onder het deksel een hendeltje overhalen en daar kom je vanaf de achterbank niet bij.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:29

mr_petit

opperprutser

Heeft iemand hier ervaring met m52/m54 waterpompen?

Ik wil mijn waterpomp (en thermostaat) vervangen.

De standaard bmw pomp heeft volgens mij een plastic impellor.

De pompen van de kwaliteitsmerken (skf, hepu, hella) volgen van wat ik op de foto's/plaatjes kan zien dat ontwerp, maar er zijn ook enkelen die een metalen impellor toepassen:
hele goedkope van ATP:
http://www.ebay.de/itm/1x...525-528-530-/390941643488
met een rvs schoepenrad:
http://www.ebay.de/itm/GK...erpumpe-BMW-/181471956382

Aan 1 kant ben ik geneigd een skf of hepu te kopen, maar bij bmw m43/m44 motoren wordt vaak aangeraden pompen met plastic impellor preventief te vervangen voor versies met metalen impellor..

Betreffende de thermostaat:
Heeft iemand ervaring met het aluminium thermostaathuis voor de m54?
De enige die te verkrijgen is is deze:
http://www.ebay.com/itm/B...nder-models-/291299369459
Maar dat is een thermostaat van 'MTC' en eigenlijk vertrouw ik die niet. Het huis zal wel goed zijn, maar de thermostaat zelf is niet te verwisselen en dat komt vrij nauw (dus ik neig meer naar beru of gates oid, ook al zijn die van plastic)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@mr_petit
Ik heb niet heel lang geleden m'n waterpomp vervangen, en de originele die eruit kwam, had juist een metalen impellor en de vervangende die er nu in zit, heeft een kunststof. Falende kunststof impellors komen doorgaans door verkeerde of te oude antivries en ik verwacht dat dat bij jou geen risico zal zijn ;)

Wat betreft de thermostaat, voor de E36 M52 zijn die probleemloos te koop (ik heb er tegenwoordig ook één in zitten na 2 keer een gebarsten huis gehad te hebben), maar voor de M54 ken ik ze eigenlijk niet. Waren die bij de M54 ook nog zwak dan?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

M54 thermostaathuis is niet zo zwak als die van de m52 (die is berucht), maar het is en blijft een kunststof ding.
Het thermostaathuis is niet uitwisselbaar omdat de m54 een thermostaat heeft die door de ecu gestuurd wordt. Daar zit dus ook een extra stekker op.
Bij de thermostaat wil ik zeker een A merk omdat veel storingen betreffende het koelsysteem ontstaan door een thermostaat die een beetje open blijft staan.

Qua waterpomp ben ik er nog steeds niet uit; eentje met zo'n rvs wieltje lijkt me wel wat, maar een hepu is vrijwel even duur (scheelt amper 5 euro), en dat is een merk wat eigenlijk alleen waterpompen maakt.
keuzes keuzes....
GK:
http://www.auto-onderdelen24.nl/gk/2286796

Hepu:
http://www.auto-onderdelen24.nl/hepu/2283039

Ik heb een hele irritante kleine lekkage (ergens bij de thermostaat òf waterpomp).
Ik heb m'n koelsysteem zelfs op 2,5 bar afgeperst en de motor laten draaien en nog zijn er maar 1 of 2 druppels te zien en ook zeer lastig om te zien waar het vandaan komt.
Maar na een dag scheuren kan het zijn dat ik toch bijna een halve liter moet bijvullen...
Eerst dacht ik dat het een lek op een slang zou zijn, maar dat lijkt nu toch uitgesloten.
Het kan wat vuil of corrosie achter een pakking/O ring zijn...

[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 13-06-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:37
deepbass909 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:21:
@mr_petit
Ik heb niet heel lang geleden m'n waterpomp vervangen, en de originele die eruit kwam, had juist een metalen impellor en de vervangende die er nu in zit, heeft een kunststof. Falende kunststof impellors komen doorgaans door verkeerde of te oude antivries en ik verwacht dat dat bij jou geen risico zal zijn ;)
Een jaartje geleden had ik hetzelfde probleem. Plastic schoepen waren compleet afgebroken en ik stond zo op de vluchtstrook.
Afbeeldingslocatie: http://mevink.nl/mark/20140401_071527.jpg

Een korte inspectie later kwam dit aan het licht:
Afbeeldingslocatie: http://mevink.nl/mark/20140405_145843.jpg

Vervanging is relatief simpel. Zodra je de fan eraf hebt is de rest eenvoudig te doen. Door middel van de riemspanner heb je de riem(en) er zo af en dan is het een kwestie van 4 boutjes losdraaien.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

en welke waterpomp(merk) heb je als vervangend exemplaar gebruikt ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Dat is deze geweest, van Meyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Leuk man... zo'n waterpomp in een z4:

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/z4/koeling/waterpomp1.jpg

Verstevigingsframe zit een beetje in de weg :F

(en dat frame gaat er niet uit... zonder echt de hele voorkant te slopen)

Eens kijken wat ik kan doen met de motorsteunen...

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 14-06-2015 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Je kan op dit punt nog niet de pomp kantelen?

Die Z4 van je is wel lekker krap... Ik vind het in mijn E36 aan de voorkant al knap krap, maar vergeleken met jouw Z4 is het gewoon ruim...

Ik heb komende week ook nog een leuke, er komt een nieuwe visco-koppeling op de motor, maar het is praktisch onmogelijk om de fan + visco uit de auto te halen zonder een deel van de radiateur weg te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nee, ik moest de motor een paar cm kantelen.
Dus 1 motorsteun losmaken en met de transmissiekrik een paar cm opgekrikt. Toen kon ie er net uit.

Op zich zit er voor voldoende ruimte, maar bmw vond het noodzakelijk daar een extra frame te plaatsen.
Voor dat frame zit dus de fan (elektrisch), radiator en condensor. (condensor zie je nog net zitten, de rest is er al uit).

Momenteel ligt de z4 meer in stukken dan dat het een auto is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sowieso vond ik het vervangen van de waterpomp wel een irritant klusje. Moeilijk? Niet bepaald, maar het is allemaal eigenlijk net niet goed bereikbaar en als je de pomp eruit trekt, krijg je hoe dan ook een sloot water over je heen...

Maar BMW is gelukkig wel zo vriendelijk geweest om de waterpomp gaten te geven waar je boutjes in kan draaien om de pomp eruit te persen. En nog vriendelijker door de boutjes van de poelie op de waterpomp hier qua maat perfect geschikt voor te maken. Met die boutjes druk je hem net ver genoeg uit het motorblok om hem eruit te kunnen halen.

Ik mag vanavond weer een leuke uitdaging aan gaan, de nieuwe visco is binnen. Nu is de huidige afgelopen voorjaar een paar keer los geweest omdat ik ook m'n waterpomp en thermostaathuis moest vervangen, dus hopelijk krijg ik de oude er makkelijk vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55

Typhone

Who Dares Wins

Sodeju, ik ben vandaag even geschrokken van de prijzen van de BMW 320D.
Ik rij privé een 330i en zakelijk nog twee maanden een Clio. Vanwege een overstap van functie gaat de Clio eruit en dan beschik ik niet meer over een leasebak. Ik denk mooi dan komt er een 320D bij (E90 preLCI/LCI) maar die krengen zijn VERREKTE duur en hebben kilometerstanden die zo hoog liggen dat ik me afvraag of de prijzen wel te rechtvaardigen zijn.

Zoektocht tot 10.000 euro leverde enkele auto's op (autoscout24, diesel + automaat) met een KM-stand tussen de 100.000 - 200.000 maar het meerendeel zit tussen de 250.000-350.000km. Die auto's zijn allemaal karig uitgerust, met stoffen stoelen, weinig luxe maar zitten zo tussen de 8.000 en 10.000 euro. Pas vanaf 12.000euro komen er iets fatsoenlijkere modellen om de hoek kijken maar een fijne KM-stand zit daar niet bij. Bij onze oosterburen beginnen de prijzen voor rijkelijk aangeklede modellen (ik zoek voornamelijk lederen bekleding, automaat, climate control, xenon) bij 8.000.

De 330i moet blijven overigens dus die wegdoen is geen optie. Maar vanwege de afstand (112km enkele reis) wil ik wel heel wat beters dan die Clio qua zitcomfort en weggedrag. Alleen of het een BMW 3'er gaat worden is nu maar zeer de vraag. De E46 is in dit geval een betere optie (prijstechnisch) dan stop ik de rest van het geld wel in het onderhoud wat de vorige eigenaar toch niet gedaan heeft ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 15-06-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 08:58

Tomatoman

Fulltime prutser

Vorige week is de olie in mijn 530d vervangen: 7 liter, afgemeten met een vulspuit. Hij zat echter nog steeds onder het maximum peil. Daarom is er zojuist nog even een halve liter bij gegooid.

Voor iedereen die een grotere motor overweegt: in een BMW V8-motor gaat 8,5 liter, in een V12 10 liter :X

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:50

Theimon

Snapte!?

Dat had mijn monteur ook met mijn 328Ci. Ik vroeg aan hem wat een oliebeurt bij hem zou kosten. "Och, dat zal wel meevallen jongen!". Hij zocht het op kenteken.........nondeju, er moet 6,5 liter in dat ding!

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Theimon schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:33:
Dat had mijn monteur ook met mijn 328Ci. Ik vroeg aan hem wat een oliebeurt bij hem zou kosten. "Och, dat zal wel meevallen jongen!". Hij zocht het op kenteken.........nondeju, er moet 6,5 liter in dat ding!
Meestal gaat motorolie 4 keer over de kop dus hij zal het niet erg vinden :p

Als gewone consument kan je in kleine hoeveelheden al olie van top-merken voor <€7 per liter kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 15-06-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

fsfikke schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:46:
[...]
Als gewone consument kan je in kleine hoeveelheden al olie van top-merken voor <€7 per liter kopen.
Als gewone consument vul je bij laag oliepeil misschien een litertje bij, maar ga je geen olie verversen. Op dit forum lopen behoorlijk veel zoe-het-zelvers en (andere) autoliefhebbers rond, waardoor het bijna normaal lijkt dat je zelf olie ververst. Bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bijna, ik doe het niet vanwege de garantie, wegenhulp, bla bla. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Tomatoman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Als gewone consument vul je bij laag oliepeil misschien een litertje bij, maar ga je geen olie verversen. Op dit forum lopen behoorlijk veel zoe-het-zelvers en (andere) autoliefhebbers rond, waardoor het bijna normaal lijkt dat je zelf olie ververst. Bijna.
Met een jonge auto is het natuurlijk normaal om gewoon naar de dealer te gaan, al is het maar voor de stempeltjes. Maar bij mij gaat dat altijd gepaard met het onaangename gevoel genaaid te worden elke keer dat ze weer met droge ogen €30+ per liter rekenen. Gelukkig krijg ik daar nu wel 30% korting op _O-

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 15-06-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Mja, ik doe het niet zelf omdat ik daar geen faciliteiten voor heb. En die monteur doen we genoeg zaken mee om te weten dat ik niet genaaid word.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:32
Ik kan jullie donderdag vertellen wat mij gerekend is voor een aantal liter olie :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:01

Edd

Stempeltjes kunnen me gestolen worden en de dealer vertrouw ik niet.. Doe het dan ook lekker zelf, weet ik zeker dat het goed gebeurd.
Zo ook dit weekend bijna 4 hele liters in een 750cc 4 cilinder gegooid.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Theimon schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:33:
Maak daar maar 7 liter van, met 6,5 staat het oliepeil exact tussen min en max. En het tikt lekker aan als je goede olie gebruikt. Maar het is wel een verschil tussen dag en nacht sinds ik het zelf doe. Een grote beurt kost me nu €350 (olie, filters, etc), normaal zou ik dat alleen voor een oliebeurtje al kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik heb in mijn m54b30 wel eens 7,5 liter gekregen. Die heb ik toen wel warm laten uitlekken
Tomatoman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Als gewone consument vul je bij laag oliepeil misschien een litertje bij, maar ga je geen olie verversen.
De gewone consument is daar idd veel te dom voor. Die zou niet weten waar hij zou moeten beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

mr_petit schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:58:
De gewone consument is daar idd veel te dom voor. Die zou niet weten waar hij zou moeten beginnen :D
Als je in een restaurant eet, wil dat niet meteen zeggen dat je zelf niet kunt koken. Heb je er weleens bij stilgestaan dat er naast niet olie kunnen verversen ook nog zoiets bestaat als niet willen? Bijvoorbeeld omdat je nieuwe auto koopt - je weet wel, zo'n exemplaar zonder vorige eigenaar maar mét fabrieksgarantie. Of omdat je je tijd liever aan andere dingen besteedt en bereid bent om voor service te betalen. Of omdat je in een leaseauto rijdt. Of misschien wel alledrie tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Tomatoman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:14:
[...]

Als je in een restaurant eet, wil dat niet meteen zeggen dat je zelf niet kunt koken. Heb je er weleens bij stilgestaan dat er naast niet olie kunnen verversen ook nog zoiets bestaat als niet willen? Bijvoorbeeld omdat je nieuwe auto koopt - je weet wel, zo'n exemplaar zonder vorige eigenaar maar mét fabrieksgarantie. Of omdat je je tijd liever aan andere dingen besteedt en bereid bent om voor service te betalen. Of omdat je in een leaseauto rijdt. Of misschien wel alledrie tegelijk.
Net zoals sommige mensen hun handen niet vies willen maken, willen anderen simpele klusjes liever zelf doen omdat ze dat meer voldoening geeft. Dat heeft niks te maken met hoe de auto is aangeschaft, niet iedereen die zelf z'n olie vervangt is een krent die zich eigenlijk helemaal geen auto kan permitteren. Genoeg liefhebbers die liever zelf overdreven netjes onderhoudt uitvoeren ipv het uit te besteden aan een of ander jochie wat net van het mbo gevallen is die het even afraffelt omdat ie pauze wilt houden. Als het een leaseauto is boeit dat natuurlijk een stuk minder.

Betalen voor service ben ik ook een groot voorstander van. Maar als ik kijk wat voor een gezeik m'n onderhoudsbeurt laatst bij de dealer weer opgeleverd heeft... En dat is dan de flagship BMW dealer hier in München :N

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 15-06-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Tomatoman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:14:
[...]
Heb je er weleens bij stilgestaan dat er naast niet olie kunnen verversen ook nog zoiets bestaat als niet willen?
Nee, nooit bij stilgestaan..... :z
Ik hou het er gewoon op dat de doorsnee consument daar te dom voor is.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 15-06-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Helemaal mee eens, fsfikke :). Afgelopen weekend heb ik de accu in mijn vrouws auto vervangen, deels omdat ik dat zelf goedkoper kon dan de garage en deels omdat ik het een leuk klusje vond. Mijn reactie was geen betoog om olie verversen in geen geval zelf te doen, maar werd ingegeven door mr_petit, die een nogal uitgesproken mening heeft over de gemiddelde autobezitter die niet zelf zijn olie ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Vraagje over de E87 1-serie... en wellicht andere BMWs.

Op een parkeerplaats ben ik mijn auto vaak kwijt (ja, suf) en wat ik dan vaak doe is via de keyfob op de 'unlock' knop rammen in de hoop de knipperlichten van mijn auto te zien. Ik heb gemerkt dat dit niet werkt met de E87 waar ik in reed; die knippert 1x, en als de automatische verlichting aan staat, kun je hem instellen dat de parkeerlampen gaan branden. Maar de knipperlichten knipperen pas weer als je op de 'lock' knop drukt.

Volgens de handleiding van de E87 is dit geen instelling. Hebben andere BMW's dit ook? Want tot zover ben ik van ieder merk tegengekomen dat de knipperlichten gewoon elke keer knipperen als je op de 'unlock' knop duwt. :?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Net even gecheckt: mijn F11 herhaalt het knipperen van de lichten ook niet als je kort na elkaar meerdere malen op 'lock' drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Tomatoman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:19:
Net even gecheckt: mijn F11 herhaalt het knipperen van de lichten ook niet als je kort na elkaar meerdere malen op 'lock' drukt.
Thanks voor het checken. Ik vind het zo raar dat deze 'functie' mist... of ben ik nou zo'n autist die hier graag van gebruik maakt in parkeergarages en parkeerplaatsen?

In Amerika toeteren de auto's zelfs nog een keer kort als je een keer extra op de 'lock' knop drukt: da's pas echt makkelijk je auto terug vinden.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 11:06
Stereotomy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Thanks voor het checken. Ik vind het zo raar dat deze 'functie' mist... of ben ik nou zo'n autist die hier graag van gebruik maakt in parkeergarages en parkeerplaatsen?

In Amerika toeteren de auto's zelfs nog een keer kort als je een keer extra op de 'lock' knop drukt: da's pas echt makkelijk je auto terug vinden.
Kan je dit niet gewoon programmeren? ik had met mijn E46 knippers en een geluidje bij lock/unlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

xeoMe schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:27:
[...]

Kan je dit niet gewoon programmeren? ik had met mijn E46 knippers en een geluidje bij lock/unlock
Niet via de normale boordcomputer opties, helaas. Handleiding van de E87 zegt ook niks over herhaaldelijk knipperlicht bij herhaaldelijk unlocken of herhaaldelijk locken....

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

.

[ Voor 99% gewijzigd door Stereotomy op 15-06-2015 22:29 . Reden: dubbel, sorry ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
xeoMe schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:27:
[...]

Dat kan idd, maar als de auto al locked is gaan alleen de interieurlichten aan als je nog een keer op lock drukt.
Panic mode staat uit bij non-US auto's maar is wel weer te activeren.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 15-06-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik vind het in parkeergarages ook wel een fijne functie. Alleen druk ik kort op het onderste knopje van de afstandsbediening - die met de ruitvorm - waarna de contourverlichting, dagrijverlichting en achterlichten gaan branden. Dat is beter zichtbaar dan alleen de alarmlichten.

Afbeeldingslocatie: http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=596968&stc=1&d=1319266095

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 16:04
fsfikke schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:55:
[...]
Niet iedereen die zelf z'n olie vervangt is een krent die zich eigenlijk helemaal geen auto kan permitteren. Genoeg liefhebbers die liever zelf overdreven netjes onderhoudt uitvoeren ipv het uit te besteden aan een of ander jochie wat net van het mbo gevallen is die het even afraffelt omdat ie pauze wilt houden.
[...]
Niet iedereen die zich eigenlijk geen auto kan permitteren is een krent. Zullen er zelfs maar weinig zijn. En niet elke beginnende monteur is een onwetende luilak..

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 14:45

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Typhone schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:45:
Sodeju, ik ben vandaag even geschrokken van de prijzen van de BMW 320D.
Ik rij privé een 330i en zakelijk nog twee maanden een Clio. Vanwege een overstap van functie gaat de Clio eruit en dan beschik ik niet meer over een leasebak. Ik denk mooi dan komt er een 320D bij (E90 preLCI/LCI) maar die krengen zijn VERREKTE duur en hebben kilometerstanden die zo hoog liggen dat ik me afvraag of de prijzen wel te rechtvaardigen zijn.
Als je veel moet rijden is dan een E60 niet een betere keuze? Die zijn minder populair en dus goedkoper en ze rijden geweldig op lange afstanden. En kosten tussen een oudere 3 of 5 zullen niet zo heel veel schelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vanavond "even" de visco-koppeling van m'n fan vervangen (ik zeg "even", want het duurde een tijdje voor ik de fan eruit had gewurmd...) Het verschil mag er wezen, man wat blaast dat ding nu hard.

[YouTube: https://youtu.be/czhd2Jx6VHU]

Ook leuk is dat de microfoon van m'n gsm zowat pal naast de luchtmassameter zat, die zonder filterhuis een lekker aanzuiggeluid produceert :p
Je hoort hem gewoon naar lucht zuigen als ik het gas even intrap 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 15:27
ff een check in vanaf de BMW dealer, mijn airbag wordt op dit moment vervangen i.v.m. de terugroep actie. dat is dan wel plezierig pluspunt van de BMW dealer, ik zit hier op mijn gemakje in de lounge met een cappuccino te werken... zou ik vaker moeten doen :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 16-06-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:10
deepbass909 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:38:
[...]

Maak daar maar 7 liter van, met 6,5 staat het oliepeil exact tussen min en max. En het tikt lekker aan als je goede olie gebruikt. Maar het is wel een verschil tussen dag en nacht sinds ik het zelf doe. Een grote beurt kost me nu €350 (olie, filters, etc), normaal zou ik dat alleen voor een oliebeurtje al kwijt zijn.
Wat is etc?

Ik rij dan een e90 320D dus minder olie dan een 6 cylinder.

Castrol Edge L04 6 liter (gaat 5.5L in) kost 50 euro incl verzenden.

Olie filter(Bosch) 15 euro
Bosch Luchtfilter 26 eu
Mann Brandstof filter 30 eu
Bosch Interieur carbon filter 27 eu
Ruitenwisser 29 eu

totaal 177 euro.

En ben zelf ~ 2 uur bezig.

Zonder brug is de brandstof filter een lastige plek om te komen. En de luchtfilter is een half uur schroeven los maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:55:
[...]

Net zoals sommige mensen hun handen niet vies willen maken, willen anderen simpele klusjes liever zelf doen omdat ze dat meer voldoening geeft. Dat heeft niks te maken met hoe de auto is aangeschaft, niet iedereen die zelf z'n olie vervangt is een krent die zich eigenlijk helemaal geen auto kan permitteren. Genoeg liefhebbers die liever zelf overdreven netjes onderhoudt uitvoeren ipv het uit te besteden aan een of ander jochie wat net van het mbo gevallen is die het even afraffelt omdat ie pauze wilt houden. Als het een leaseauto is boeit dat natuurlijk een stuk minder.

Betalen voor service ben ik ook een groot voorstander van. Maar als ik kijk wat voor een gezeik m'n onderhoudsbeurt laatst bij de dealer weer opgeleverd heeft... En dat is dan de flagship BMW dealer hier in München :N
Eerlijk gezegd ben ik vaak maar matig onder de indruk van de kennis van de dealers, onafhankelijk van het merk. Vaak loop je als consument beter geïnformeerd bij de dealer binnen als je de auto een beetje kent dan de dealer zelf. Toen ik de Z4 ging kopen ook een paar keer geprobeerd te vragen om te vragen naar de bekende problemen, antwoord was steevast dat die er niet waren (bullshit).

Als je dan ziet wat een doodsimpele onderhoudsbeurt moet kosten bij ze dan ben ik er snel klaar mee :X Dat heeft niks met het al dan niet kunnen betalen, maar met niet willen betalen, zeker niet voor het niveau wat er vaak rondloopt. Wat een geld zeg. Bij de BMW dealer betaal je inmiddels 99 euro ex btw per uur voor een MBO automonteur die aan je auto staat te sleutelen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

Tja hetzelfde bij bandenboeren... wat een drama zulke 'vaklui'.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Je wilt het niet betalen, omdat je weet dat de kosten niet opwegen naar de arbeid die verricht wordt. Tenminste niet voor jou en ook in dit geval door mij.

Enige wat ik nog niet zelf heb gedaan op de oprit is olie verversen. Als ik wat olie knoei dan zijn de stenen meteen smerig.

Maar ik ga het dit x wel gewoon doen. Ruime opvangbak en wat kranten neer leggen. Moet goed komen.
Olie in de flacon van de nieuwe olie en bij de gemeente afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 15:32
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik vaak maar matig onder de indruk van de kennis van de dealers, onafhankelijk van het merk. Vaak loop je als consument beter geïnformeerd bij de dealer binnen als je de auto een beetje kent dan de dealer zelf. Toen ik de Z4 ging kopen ook een paar keer geprobeerd te vragen om te vragen naar de bekende problemen, antwoord was steevast dat die er niet waren (bullshit).

Als je dan ziet wat een doodsimpele onderhoudsbeurt moet kosten bij ze dan ben ik er snel klaar mee :X Dat heeft niks met het al dan niet kunnen betalen, maar met niet willen betalen, zeker niet voor het niveau wat er vaak rondloopt. Wat een geld zeg. Bij de BMW dealer betaal je inmiddels 99 euro ex btw per uur voor een MBO automonteur die aan je auto staat te sleutelen..
Wat ik ook merk bij de dealer, is dat de receptionist of verkoper waar je mee te maken hebt weinig inhoudelijke kennis heeft. zeker wanneer het de gebruikte modellen (E39/E46/E90) betreft. :(
Maar als je de kans krijgt om met de monteur te praten, merk je dat daar wel meer dan voldoende kennis aanwezig is. Die lopen er al wat langer en krijgen vaak de shit over zich heen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Unknown Alien schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:03:
Ruime opvangbak en wat kranten neer leggen. Moet goed komen.
Je kan ook nog kattegrid over de kranten strooien.
Dat absorbeert heel goed, dus als je wat lekt stroomt het niet gelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:56

Wimo.

Shake and Bake!

Zijn er hier ook nog 6-serie eigenaars? Ik heb op dit moment een E90 320i uit 2008 die prima bevalt maar stiekem wil ik nog een keer een 6-serie hebben.

Een 630i is relatief zuinig te rijden en het blok ken ik nog van mijn 330i en 530i. Snel genoeg.. Vraag is vooral, wat kun je verwachten aan kosten bij zo'n bak uit 2005 met ~150k op de teller? Lees genoeg horrorverhalen over de 645i (is ook nog een optie) maar over de 630i is weinig te vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
mr_petit schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:01:
[...]

Je kan ook nog kattegrid over de kranten strooien.
Dat absorbeert heel goed, dus als je wat lekt stroomt het niet gelijk weg.
Goeie idd. Kattengrid heb ik thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Explosief blaast dak van auto in Enschede]:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xbgyg9.png
Aan de Lattropbrink in Enschede is vannacht een explosief of zwaar vuurwerk in een auto gegooid. Door de ontploffing is het dak deels van de auto geblazen. Volgens een getuige is de auto total loss.

De politie heeft de omgeving van de ontplofte auto afgezet, omdat er mogelijk nog een explosief in het voertuig ligt. Tot nu toe is er nog niets gevonden. Er wordt nog verder onderzoek gedaan. De politie weet van wie de auto is, maar de woordvoerster wilde dit nog niet bekend maken. Er zouden geen gewonden zijn gevallen.
Zonde! Maar ziet er niet wel uit als een verpaupert modelletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Motortje voor Henk ?

[ Voor 28% gewijzigd door Toff op 16-06-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:17
Mevius schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Zonde! Zag er niet uit als een verpaupert modelletje...
Die 'M3' spiegels en slecht geplakte carbonwrap zeggen al genoeg ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Khayma op 16-06-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Ray187
De laatste keer zaten er ook riemen (die mis ik in je lijstje btw) remblokken, remvloeistof, transmissieolie (voor het diff) en bougies bij. Eén van de orders (die ik nu zo snel terug kan vinden) was bijna €280 (inc. een nieuw mistlicht)

2 uurtjes red ik trouwens niet. Alleen met het interieurfilter ben je in een E36 al makkelijk een half uur kwijt (en dat is als je precies weet hoe het zit) :X. Om die te vervangen moet namelijk het handschoenenkastje eruit en dat betekent in feite dat je het halve dashboard aan het demonteren bent. Zonder brug het brandstoffilter vervangen kan ik ook wel vergeten. Het is misschien wel mogelijk, maar het ding zit goed beschermd achter een plaat die niet zo makkelijk weg te halen is...

En dan riemen... Zoals je in mijn video hierboven wel kan zien, is niet alleen bij een Z4 de ruimte tussen motor en voorkant van de auto krap. Een nieuwe riem erom leggen is een waar gevecht, dan ligt hij weer scheef om de krukaspoelie, dan gaat de stuurbekrachtiging fout of de waterpomp...

Nu zijn op het moment mijn onderhoudsbeurten wel wat groter dan de standaard beurten. Ik ben ondertussen bezig de stuurbekrachtiging te reviseren (zweet/lekt), rubbers in de ophanging te vervangen, pakkingen rond de motor te vervangen, etc.
spank_mojoo schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:53:
[...]

Wat ik ook merk bij de dealer, is dat de receptionist of verkoper waar je mee te maken hebt weinig inhoudelijke kennis heeft. zeker wanneer het de gebruikte modellen (E39/E46/E90) betreft. :(
Maar als je de kans krijgt om met de monteur te praten, merk je dat daar wel meer dan voldoende kennis aanwezig is. Die lopen er al wat langer en krijgen vaak de shit over zich heen _/-\o_
Breeman in Gouda had ook 2 monteurs (de chef werkplaatst en zijn plaatsvervanger) lopen die alles wisten van de oudere modellen, maar ook de jongere jongens wisten echt wel hoe ze in elkaar zitten. Al was het maar omdat die zelf vaak een wat oudere BMW reden.

En om eerlijk te zijn, zo heel groot zijn de verschillen nou ook weer niet. Tussen modellen en model-generaties zijn heel veel onderdelen gedeeld. De M50-motor werd al in de E30, E32 en E34 gebruikt, de M52 en M54 zijn evolutie modellen van die motor en verschillen eigenlijk alleen in detail en hebben fixes voor foutjes uit de eerste serie. Qua onderstel hebben ze al jaren dezelfde setup bij de lichtere auto's (voor een L-vormige draagarm met MacPherson veerpoten, achter de Z-multilink as). En als er een dubbele draagarm voor zit, dan zijn die ook allemaal op hetzelfde principe gebaseerd.

BMW is een kei in het neerzetten van een goed eerste technisch ontwerp en buit dit vervolgens heel lang uit, met hooguit wat upgrades tussendoor.
Zo las ik gisteren nog het verhaal van de Super/Golden 7, een E32 prototype met een V16 motor. Die motor was in feite niets meer dan de M70 V12 waar 4 extra cilinders aan geplakt waren. En het werkte, omdat de M70 zelf al een hele goede motor was. En die M70 was op zich zelf ook al weer een samenstelsel van bewezen techniek, want dat was in feite niets meer dan twee losse M20 6-cilinders (incl. alle elektronica dubbel) die één krukas deelden.
Mevius schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Zonde! Zag er niet uit als een verpaupert modelletje...
Mwah, ik zat even de video te kijken, en hij was gewrapped in carbon, waarbij de wrap op en linker achterscherm losliet. Bij mij komt hij een beetje over als patser auto, wat niet bepaald gek is als hij in bezit was van iemand die uit een drugs-gerelateerd milieu komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Appleman schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:29:
[...]

Die 'M3' spiegels en slecht geplakte carbonwrap zeggen al genoeg ;(
Haha, ja, en slecht passende aftermarket achterlichten, zwart logo en getrokken banden maken het af... 8)7

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Even een paar mooie cabrio's posten (schaamteloze cross uit de huiskamer :+ )

Strakke kontjes :p
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1379385_10153469723880712_483811350326818023_n.jpg?oh=3aa6e6b85af17814aafaccbeec94591a&oe=55FABA36&__gda__=1441587036_8d24075b6a7e638297ab4c18cbf8c713

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-9/11401009_10153469725045712_818379216898467015_n.jpg?oh=199eadc21fc77a34d36c914a69db79d2&oe=55F025DC&__gda__=1441457341_44f89481cc44f9b0ff2809b4492a35c0

Wat me nu echt opvalt, is dat de achterkant helemaal niet hoger is dan van de andere cabrio's, die allemaal andere verlaagd zijn. Terwijl de veren achter normaal ook 15 tot 20 mm korter zijn bij een verlaging (voor is 20 tot 30mm de regel) :?

En natuurlijk de neusjes:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10945654_10153469752160712_5326452497009707228_n.jpg?oh=1407e5d669c809f7b5b17c7a2c8116a4&oe=55FD0831

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11412136_10153469752735712_9073139321146912562_n.jpg?oh=36f21a27342f0518e944c1e700ea2704&oe=5627B55C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:03:
Je wilt het niet betalen, omdat je weet dat de kosten niet opwegen naar de arbeid die verricht wordt. Tenminste niet voor jou en ook in dit geval door mij.

Enige wat ik nog niet zelf heb gedaan op de oprit is olie verversen. Als ik wat olie knoei dan zijn de stenen meteen smerig.
de volgende keer dat je bij Ikea ofzo een flinke kast koopt, bewaar het karton. Problem solved. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als ik bij m'n ouders sleutel (gebeurd alleen bijna niet meer), schuif ik zo'n ding onder de auto:
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/7/3/9/5/9200000010575937.jpg
Een lekbak voor een wasmachine. Knappe jongen als je daar nog naast weet te lekken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 19:20
Stereotomy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:13:
Vraagje over de E87 1-serie... en wellicht andere BMWs.

Op een parkeerplaats ben ik mijn auto vaak kwijt (ja, suf) en wat ik dan vaak doe is via de keyfob op de 'unlock' knop rammen in de hoop de knipperlichten van mijn auto te zien. Ik heb gemerkt dat dit niet werkt met de E87 waar ik in reed; die knippert 1x, en als de automatische verlichting aan staat, kun je hem instellen dat de parkeerlampen gaan branden. Maar de knipperlichten knipperen pas weer als je op de 'lock' knop drukt.

Volgens de handleiding van de E87 is dit geen instelling. Hebben andere BMW's dit ook? Want tot zover ben ik van ieder merk tegengekomen dat de knipperlichten gewoon elke keer knipperen als je op de 'unlock' knop duwt. :?
Soort van oplossing: gewoon constant locken/unlocken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Tomatoman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:33:
Ik vind het in parkeergarages ook wel een fijne functie. Alleen druk ik kort op het onderste knopje van de afstandsbediening - die met de ruitvorm - waarna de contourverlichting, dagrijverlichting en achterlichten gaan branden. Dat is beter zichtbaar dan alleen de alarmlichten.

[afbeelding]
Ah, da's super. Maar dat is nou net die ene knop die mist op een E87 keyfob. :') ;(

Afbeeldingslocatie: http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/Byl-Gvw2kKGrHqQOKj4Ewlduy8sBMSbcf3Y7w_12.jpg
FoxLenny schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:28:
[...]

Soort van oplossing: gewoon constant locken/unlocken :P
Helaas, dat is inderdaad nu wat ik doe om de knipperlichten te laten knipperen terwijl ik om me heen kijk waar ik in hemelsnaam mijn auto ook alweer heb geparkeerd :X

Op zich wel beter om de vergrendelingsmechanieken te sparen door alleen de lichten te laten knipperen.

Ik vind het zo vreemd, want zo'n moeilijke functie is het niet om standaard te implementeren, en andere merken hebben het wél.

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 16-06-2015 23:51 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De meeste parkeerplaatsen hebben een nummertje op de palen, ik neem altijd en foto van dat nummertje met m'n gsm..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Errhm, niet om al te lullig over te komen, maar hoe kan je vergeten waar je je auto parkeert? Of is je auto een dermate grijze muis dat ie niet opvalt tussen al het andere spul wat er al staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Theimon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:39:
Errhm, niet om al te lullig over te komen, maar hoe kan je vergeten waar je je auto parkeert? Of is je auto een dermate grijze muis dat ie niet opvalt tussen al het andere spul wat er al staat?
Laat ons eerlijk zijn, met een ietwat recent model BMW in een niet totaal belachlijke kleur val je écht niet op in tientallen rijen vol tientallen wagens. Price of popularity (en het feit dat de designlanguage van BMW nu niet echt opvallend te noemen is).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:01

Edd

DexterBelgium schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:29:
[...]

Laat ons eerlijk zijn, met een ietwat recent model BMW in een niet totaal belachlijke saaie kleur val je écht niet op in tientallen rijen vol tientallen wagens.
There.. Fixed it. ;)

Maar ik heb het zelf ook weleens gehad met een zwarte E82 dat ik bij de verkeerde auto stond. Dus zo heel raar vind ik het ook weer niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Edd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:42:
[...]

There.. Fixed it. ;)

Maar ik heb het zelf ook weleens gehad met een zwarte E82 dat ik bij de verkeerde auto stond. Dus zo heel raar vind ik het ook weer niet.
Ik vind space grey de mooiste kleur die er is, jammer genoeg denken anderen daar ook zo over ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Die ga ik eens bellen :+

Update over het motor-gebeuren. Het is op dit moment alleen het tandwiel. Maar ik ga me niet laten knippen en scheren door BMW om enkel zoiets. Dus ik ben nog druk op zoek naar een manier om gewoon dat kreng te vervangen, als ik daar een oplossing voor heb, laat ik het zeker weten.

Tot die tijd doe ik mijn kap gewoon met de hand open door de motoren te ontgrendelen, kap open te vouwen en de lid-motor weer aan te sluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
Stereotomy schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:49:
[...]
Ah, da's super. Maar dat is nou net die ene knop die mist op een E87 keyfob. :') ;(
Wij hebben ook zo'n sleutel en dan gaat de stadsverlichting ook nog branden voor 2 minuten als je de ontgrendel knop indrukt. Ook als je hem al ontgrendeld hebt kun je hem nog een keer indrukken om de verlichting opnieuw te laten branden.
Wij hebben dan wel navigatie in onze fünfer dus weet niet of jij dat ook hebt?

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als ik de e87 unlock gaan de lampen aan. Kan je instellen in de auto zelf.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=n-TaWKwQ1ec] Hier een heel slecht zichtbaar filmpje ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55

Typhone

Who Dares Wins

gauchov6 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:52:
[...]

Als je veel moet rijden is dan een E60 niet een betere keuze? Die zijn minder populair en dus goedkoper en ze rijden geweldig op lange afstanden. En kosten tussen een oudere 3 of 5 zullen niet zo heel veel schelen denk ik.
De enige E60 die ik eigenlijk wilde kopen was een M5 E60 ;). Het is een beetje afhankelijk van mijn werkgever en wat de mogelijkheden zijn/blijven maar ik zie dat de E60 inderdaad veel goedkoper is dan de E90. Ook de wat latere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Edd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:42:
[...]

There.. Fixed it. ;)

;)

Maar ik zie zelfs niet echt kleuren in de line up die ik nog echt als opvallend zou betitelen (en dat zeg ik als iemand die net voor de misses een race blue Skoda Octavia RS heeft besteld).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EF0qK8c.gif

(voorbeeld van de 3 reeks)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Henk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:56:
[...]

Die ga ik eens bellen :+

Update over het motor-gebeuren. Het is op dit moment alleen het tandwiel. Maar ik ga me niet laten knippen en scheren door BMW om enkel zoiets. Dus ik ben nog druk op zoek naar een manier om gewoon dat kreng te vervangen, als ik daar een oplossing voor heb, laat ik het zeker weten.

Tot die tijd doe ik mijn kap gewoon met de hand open door de motoren te ontgrendelen, kap open te vouwen en de lid-motor weer aan te sluiten :P
Ik wou je waarschuwen dat je zo niet de snelweg op moet gaan, tot ik je laatste zin las. Je doet hem dus handmatig open en dicht en laat de motor wel het tonneau-deksel aantrekken. Slim. d:)b

Het is dat ik niet snel meer op die sloop kom waar de cabrio staat waar ik eerder aan linkte, anders had ik hem daar wel uit gesloopt voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
deepbass909 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:49:
[...]

Ik wou je waarschuwen dat je zo niet de snelweg op moet gaan, tot ik je laatste zin las. Je doet hem dus handmatig open en dicht en laat de motor wel het tonneau-deksel aantrekken. Slim. d:)b
Ja precies :) Het is een beetje omslachtig omdat je de kap dicht moet laten trekken middels de kalibratie-procedure, maar het werkt wel :+
Het is dat ik niet snel meer op die sloop kom waar de cabrio staat waar ik eerder aan linkte, anders had ik hem daar wel uit gesloopt voor ;)
Haha thanks :) Ik denk dat ik er komende week zelf wel even langs kan, heb het de afgelopen paar dagen (sinds het kaputt gaan van het kreng) zo druk gehad dat het er nog even niet van gekomen is, maar dit ga ik wel snel oppakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Afvalzak schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:46:

[video] Hier een heel slecht zichtbaar filmpje ;)
Zal wel vanaf de facelift ('07+) zijn, want ik kan het met mijn E87 '06 niet.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 20:46

BrZ

Impry schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Kon bij mijn pre-LCI e90 ook niet, bij mijn huidige LCI E92 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Je kan er ook voor zorgen dat je bimmer mooier is dan de andere

Of gewoon onthouden waar je hem geparkeerd hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Als het goed is heb je ook ergens een keuze dat je op bestelling kan aangeven in welke kleur die moet en of het eventueel mat moet.. De keuze in dat rijtje zijn de standaard kleuren omdat het lijstje anders wel heel erg lang word :+ (ze hebben me verteld dat ze het in alle kleuren en soorten kunnen laten spuiten namelijk).
Bij onze E60 LCI uit 2009 kunnen we het via het navigatiescherm doen. Maar je moet de verlichting wel op auto (of eventueel dagrijverlichting?) laten staan want anders blijft de verlichting gewoon uit..

[ Voor 25% gewijzigd door timmie271 op 17-06-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het kan bij mij alleen als de motor draait en je stil staat volgens mij, anders staat het item er niet, maar ik heb er wel wat dingen bij geprogrammeerd, zoals instellen v/d gevoeligheid regensensor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 17-06-2015 15:07 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 15:32
Is het niet zo dat dit gewoon geprogrammeerd kan worden?
(Die coming-home lights dan he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@timmie271
Elke kleur is al jaren bij BMW mogelijk, maar dan kom je in het individual programma en mag je ook je portemonnee trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
deepbass909 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:01:
@timmie271
Elke kleur is al jaren bij BMW mogelijk, maar dan kom je in het individual programma en mag je ook je portemonnee trekken...
Dat is dan wel weer waar :/ :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Als het een kleur is die al in het bestand zit kost dat een paar duizend Euro. Als ze een kleur nog speciaal voor jou moeten ontwikkelen zit je al snel boven de €10.000 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Maar dan heb je wel meteen een heeeel exclusieve 116i.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9ZJIJEwCfC3aAXrbQZEaEKAq/full.jpg

Individual genoeg? :P

[ Voor 51% gewijzigd door Tomatoman op 18-06-2015 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

BrZ in "Het grote BMW-topic #12"
Theimon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:39:
Verstrooid hoofd :)
Afvalzak schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:46:

[video] Hier een heel slecht zichtbaar filmpje ;)
Klopt, maar hiermee gaan, uitsluitend als je Automatische lichtsensor aan staat, alleen de koplampen tijdelijk aan naast het eenmalig knipperen van het knipperlicht. Als de Automatische lichtsensor uit staat, dan gaat alleen de interieurverlichting aan, naast het eenmalig knipperen van het knipperlicht.

Ik zou graag willen dat de knipperlichten elke keer knipperen als ik de 'unlock' button van mijn keyfob gebruik, zoals bij de meeste andere merken. Oranje valt goed op.

Nu moet ik steeds lock, unlock, lock etc. doen, met extra slijtage in de deursloten tot gevolg.
Impry schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Inderdaad een post-facelift E87.

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 19-06-2015 18:37 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Tomatoman schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:10:
Maar dan heb je wel meteen een heeeel exclusieve 116i.

[afbeelding]

Individual genoeg? :P
Ouch, mijn ogen. Ik dacht ook aan een groene kleur toen jullie over BMW Individual hadden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik had hiervoor een gele seat, je kan zeggen wat je wil maar dat ding was altijd terug te vinden :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik mag mij sinds gisteren ook de trotse eigenaar noemen van een BMW 535D High Executive Touring uit 2005:
Afbeeldingslocatie: https://picoolio.net/images/2015/06/18/1682065_1f2b93.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://picoolio.net/images/2015/06/18/1682065_44c393.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://picoolio.net/images/2015/06/18/1682065_3e1eab.md.jpg

Dit is mijn eerste BMW en tot nu toe is er aan de slogan "BMW maakt rijden geweldig" niks gelogen oOo
Wat een ongelofelijke souplesse en ruwe kracht zit er in die drie liter zes in lijn. En dat terwijl 'ie veel stiller is dan m'n oude diesel.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 13:42
Nice! Die x35d's zijn echt gruwelijk snel in de tussensprint. Prachtige motoren.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

DexterDee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:09:
Ik mag mij sinds gisteren ook de trotse eigenaar noemen van een BMW 535D High Executive Touring uit 2005:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is mijn eerste BMW en tot nu toe is er aan de slogan "BMW maakt rijden geweldig" niks gelogen oOo
Wat een ongelofelijke souplesse en ruwe kracht zit er in die drie liter zes in lijn. En dat terwijl 'ie veel stiller is dan m'n oude diesel.
Wat is zo'n 5-interieur toch ook mooi <3 Veel plezier ermee!
Voor maximaal durend plezier; (laat) wel snel de swirl flaps verwijderen :P Dat is nogal een tijdbom bij die diesels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
MrFl0ppY schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:38:
Nice! Die x35d's zijn echt gruwelijk snel in de tussensprint. Prachtige motoren.
Sneller dan een M5 E60 zelfs volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Boinkie schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:28:
[...]

Behalve als de M5 terugschakelt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
Volgens mij was in een 80-120 sprint de 535 altijd sneller. Kan me vergissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Afvalzak schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:57:
Ik had hiervoor een gele seat, je kan zeggen wat je wil maar dat ding was altijd terug te vinden :p
Ik ben m'n cabrio ook weleens kwijt, zeker op grote parkeerterreinen, maar dat komt omdat hij lager is dan de gemiddelde auto :+
Boinkie schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:28:
[...]

Een M5 is sneller, maar het scheelt inderdaad niet heel veel meer. Die grote diesels zijn zo absurd sterk. Maar een x35d legt het vooral op wegligging af.
Nog een maatje leuker is de M550d, daarmee maak je het een M5 wel heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:32
Oef, een 316 compact uit 1998 meegekregen als leenauto. Dat is weer even wennen zeg :X.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Boinkie schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:39:
Volgens mij was in een 80-120 sprint de 535 altijd sneller. Kan me vergissen :)
Misschien in een hoge versnelling wel, maar in de top versnelling denk ik niet (2-3). Dan is het puur een kwestie van vermogen en gewicht.

Als ik kijk naar een 0-200 sprint van een m550d, dan doet hij naar dat in ongeveer 18,5 seconde.
Mijn z4 heeft ongeveer hetzelfde vermogen, maar is een stuk lichter, en doet die sprint dan ook 2 seconde sneller. Bij maximale grip nog iets sneller omdat ik t/m 60km/u niet het gas volledig kan intrappen vanwege wielspin.
Een m5 zal ongetwijfeld nog sneller zijn, zeker op hogere snelheid.

Van wielspin heeft de m550d natuurlijk geen last, want standaard xdrive.

[ Voor 41% gewijzigd door mr_petit op 18-06-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
De 535 E6x hebben volgens bimmerportal nog wel wat issues. Kan me dat niet voorstellen. Volgens mij zoals meestal enkele gevallen.

Vele plezier van de auto hij is erg GAAF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik ken iemand die idd behoorlijk is leeggelopen op een 535d, maar die was wèl gechipped.

problemen zoals kapotte koppelomvormers etc.
Supersterke motoren dus, waarmee bmw een hele lange neus naar de concurrentie trok (nu weer natuurlijk met die m550d die ook weer heel goed te tunen valt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:14:
Ik ken iemand die idd behoorlijk is leeggelopen op een 535d, maar die was wèl gechipped.

problemen zoals kapotte koppelomvormers etc.
Supersterke motoren dus, waarmee bmw een hele lange neus naar de concurrentie trok (nu weer natuurlijk met die m550d die ook weer heel goed te tunen valt).
De M550d is toch ook opzettelijk wat "bescheiden" getuned, omdat hij anders teveel zou concurreren met de M5? Dus een veel groter potentieel dat opzettelijk niet benut is.

Iets waar BMW in het verleden trouwens wel vaker mee te maken heeft gehad. De E36 328i is eigenlijk ook net iets te krachtig. De 192pk wordt zelden gehaald bij een goede 328i, meestal blijken ze in de praktijk sterker te zijn (200+ pk is geen uitzondering). Zeker vergeleken met de Amerikaanse M3 (die had 240pk, ipv de 321pk van de EU-versie) was het verschil eigenlijk te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja maar die m550d zal nooit 500+ pk kunnen leveren met een acceptabele levensduur zonder andere turbo's. En al helemaal niet de vermogens die uit de huidige m5 geperst worden.
Ik weet dat ac schnitzer het 550d blok opvoert naar 440pk (in een z4 gelepeld nota bene...), wat voor een 3 liter natuurlijk ziekelijk veel is (zelf voor turbo benzine).

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 18-06-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
De 530D lees ik minder problemen over. Terwijl deze dezelfde automaat heeft. En ook indien gewenst goed te chip tunen is. Als je chip tunen als goed tunen beschouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

MrFl0ppY schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:38:
Vorig jaar zat ik in Duitsland op weg naar de wintersport een tijdlang achter een 535d F10. Zelf rijd ik in een 530d F11, dus het was een mooie vergelijking. Hoewel de 535d pakweg 50 pk extra had, was dat in de praktijk absoluut niet te merken. Het was tamelijk druk op de weg, waardoor het veel optrekken en afremmen was met snelheden vooral tussen 130 en 200 km/h. Het was duidelijk dat die 535d telkens volgas gaf, maar als ik hetzelfde deed liep hij absoluut niet van mij vandaan. Volgens mij vond die bestuurder dat hoogst irritant 8).

Wat ik ervan heb geleerd, is dat het theoretische prestatieverschil tussen een 530d en 535d in de praktijk op de Autobahn onmerkbaar was. Enerzijds teleurstellend, anderzijds gaf het me een goed gevoel dat ik geen foute keus had gemaakt voor zover je in deze klasse nog over 'foute keus' kunt spreken :).

Mijn vrouw vond een kruissnelheid van 230 km/h wel genoeg als ik achter het stuur zat. Zelf hield ze het bij 200 voor gezien. Met haar eigen auto - een Volvo V70 D5 - vindt ze het als ik rijd bij 200 wel mooi geweest en rijdt ze in Duitsland zelf liever 170. Dat geeft mooi aan dat de limiet aan comfortabel rijden bij de BMW 30 km/h hoger ligt dan bij de Volvo. Dat heeft enerzijds te maken met de geweldige wegligging (in combinatie met adaptive drive) en geluidsisolatie van de 5-serie en anderzijds met de combinatie van 8-traps automaat met de zescilinder motor. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat de V70 D5 op hoge snelheden (130 tot 200 km/h) geen geweldige reisauto is - het tegendeel is waar - maar bij de 530d is gewoon te merken waarom hij 50.000 euro meer heeft gekost.

Pagina: 1 ... 116 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.