Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.946 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:29

mr_petit

opperprutser

readytoflow schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:29:

Eigenlijk is dat hoe Audi het ook doet zie ik nu...Die maken ook geen verkeerde snelle auto's met voorwielaandrijving.

Ik vermoed dat het bij BMW ook wel die kant op zal gaan uiteindelijk.
Audi doet het wel verkeerd als je doelt op een A4 of A6.

Achterwielaandrijving met de motor in de lengterichting heeft een aantal hier genoemde nadelen:
- duurder door meer componenten
- zwaarder door meer componenten
- minder binnenruimte door meer componenten en door moeilijke plaatsing van de motor
- meer verlies in aandrijflijn

Maar ook een aantal voordelen;
Tov FWD:
- betere stuureigenschappen (meer gevoel, geen torque steer etc etc)
- lagere plaatsing van motor dus lager zwaartepunt
- meer tractie
- betere voertuigbalens (gewichtsverdeling meer richting 50-50, beter mogelijk om de motor naar achteren te plaatsen)

Tov 4wd:
- lichter
- betere stuureigenschappen
- lagere plaatsing van motor (bij tussenbak of haldex), of motor meer naar achteren (bij systeem zoals audi en subaru)
- meer rendement in aandrijflijn

Wat audi met z'n a4 en a6 fwd doet is een motor plaatsen voor de as (slechtere stuureigenschappen, slechtere gewichtsverdeling), en mèt haakse overbrenging (slechter rendement), maar dus zonder de pluspunten van 4wd.
Dat is duidelijk een 4wd ontworpen platform waarbij ze kosten besparen voor de 2wd versie.
Bij de a3 is het natuurlijk een haldexsysteem, dus in beginsel fwd ontworpen.
Audi gebruikt die rare constructie met motor voor de voorwielen om ervoor te kunnen zorgen dat beide aandrijfassen dezelfde lengte hebben en dat gaat torque steer en wat andere ongewenste effecten tegen. Maar dan ligt je motor dus wel voor de volle 100% voor je vooras... Leuk als je dan ook nog een lange (en hoge) 5 in lijn hebt of zware v8. Subaru gebruikt ten minste nog een boxermotor. Die is heel laag, heel kort èn heel licht. Dat is naast de wankel dan ook de de beste motorconfiguratie voor deze aandrijfopstelling.

FWD is dus vooral goedkoop en praktisch.
Dat was vroeger overigens niet zo omdat het kostbaarder was om onderdelen met hogere precisie te maken wat bij fwd eigenlijk nodig is. De tandwielen in bak en diff moeten eigenlijk kleiner zijn (omdat de motor er bovenop ligt), en dat was vroeger duur. Nu is dat totaal geen issue meer, en is het besparen van onderdelen de grote financiele winnaar. Amerikaanse pickups met starre achteras en bladveren zijn daar uiteraard de uitzondering op; dat is extreem goedkoop, ook nu nog.

Trouwens behoorlijk klote van die navi.... Niks is meer veilig. Dat zijn wel professionele dieven die zo te werk gaan, geen junks ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 21-05-2015 19:46 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:51
mr_petit schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:42:
[...]

....
Maar ook een aantal voordelen;
Tov FWD:
- betere stuureigenschappen (meer gevoel, geen torque steer etc etc)
- lagere plaatsing van motor dus lager zwaartepunt
- meer tractie
- betere voertuigbalens (gewichtsverdeling meer richting 50-50, beter mogelijk om de motor naar achteren te plaatsen)
Dit klinkt aannemelijk in een wagen waar er geen 4WD versie van is, maar in (quasi) alle BMW's kan je tegenwoordig 4WD krijgen, ligt de motor dan niet weer net wat hoger om de aandrijfas naar voren te krijgen? Dan zou het verschil met FWD op vlak van zwaartepunt dus niet meer zo relevant zijn.
mr_petit schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:42:
[...]

Wat audi met z'n a4 en a6 fwd doet is een motor plaatsen voor de as (slechtere stuureigenschappen, slechtere gewichtsverdeling), en mèt haakse overbrenging (slechter rendement), maar dus zonder de pluspunten van 4wd.
Dat is duidelijk een 4wd ontworpen platform waarbij ze kosten besparen voor de 2wd versie.
Bij de a3 is het natuurlijk een haldexsysteem, dus in beginsel fwd ontworpen.
Ik ben eens benieuwd of ze dit nog altijd gaan toepassen op hun nieuw MLB platform, het zal wachten zijn tot de nieuwe A4 om dat te weten.

[ Voor 31% gewijzigd door AndRo555 op 21-05-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

AndRo555 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:50:
[...]

Dit klinkt aannemelijk in een wagen waar er geen 4WD versie van is, maar in (quasi) alle BMW's kan je tegenwoordig 4WD krijgen, ligt de motor dan niet weer net wat hoger om de aandrijfas naar voren te krijgen? Dan zou het verschil met FWD op vlak van zwaartepunt dus niet meer zo relevant zijn.
Nee, bij bmw ligt de motor in de 4wd variant hoger dan in de 2wd variant (ik durf niet te zeggen of dat voor alle types van alle jaren zo is....)

De platformen zijn ook verschillend. Andere draagarmen, andere motorsteunen etc.
Als de motor in exact dezelfde positie zou liggen zou je natuurlijk geen andere motorsteunen maken. Het subframe is ook anders. Onderhuids lijkt het dus wel op mekaar, maar niets is uitwisselbaar.
Het is dus niet een RWD waarbij ze een andere fusee monteren zodat er een aandrijfas door past.
Dat hele ontwikkelingstraject sparen ze bij audi dus uit.

In een 2wd bmw ligt de krukas van de motor te laag om er nog een as onderdoor te stoppen (door het carter heen) om de wielen aan te drijven. Ook al zijn het luttele centimeters.
Dat is hoe de constructie van zo'n 4wd met tussenbakopstelling werkt. De motor ligt dus ook lager dan bij fwd (doorgaans).
Ook ligt de motor behoorlijk gekanteld waardoor hij doorgaans een even hoog zwaartepunt heeft als een V motor.
In een fwd ligt de motor vaak ook wel iets gekanteld, maar die hoek is volgens mij toch minder,.

Je ziet het vaak ook wel in het uiterlijk. vooral oudere bmw's hebben een lage neus (nu met turbo's etc komt er veel zooi bij); audi's idem dito.
Porsches (911/boxter etc) hebben nog een lagere neus ;)
Maar dat scheelt wel; porsches hebben vaak een hele hoge topsnelheid voor het vermogen wat ze hebben.
Goede CW waarde en klein frontaal oppervlak. (ze hebben dus vaak ook een kleine radiatoropening een een schuin liggende radiator, dat soort verfijningen)
Ik ben eens benieuwd of ze dit nog altijd gaan toepassen op hun nieuw MLB platform, het zal wachten zijn tot de nieuwe A4 om dat te weten.
Daar kunnen ze idd vanaf wijken (maar dan komt de motor dus hoger te liggen), maar audi doet dit al 35 jaar.
Ook kan dit wat invloed hebben op het uiterlijk van auto's.

[ Voor 39% gewijzigd door mr_petit op 21-05-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ok...dat klinkt als dat jullie er verstand van hebben... d:)b

Maar lees ik over Audi niet dat ook die zeer goede rijeigenschappen hebben? Rij nu zelf een A3 die ik vervloek tot op het bot, maar dat ding ligt toch echt retestrak op de weg.

Persoonlijk denk ik dat het overgrote deel vd berijders het niet zo heel veel uitmaakt. Zeker tot de middelmatige motoriseringen. En dan kijk je vooral naar uiterlijk, gemak en uitstraling. Daar wint BMW het toch echt.

Vaak lees ik dat BMW de beste sportieve rijeigenschappen heeft, dan Audi en dan Mercedes. Terwijl Mercedes toch ook achterwielaandrijving heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
mr_petit schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:59:
[...]

Nee, bij bmw ligt de motor in de 4wd variant hoger dan in de 2wd variant (ik durf niet te zeggen of dat voor alle types van alle jaren zo is....)

De platformen zijn ook verschillend. Andere draagarmen, andere motorsteunen etc.
Als de motor in exact dezelfde positie zou liggen zou je natuurlijk geen andere motorsteunen maken. Het subframe is ook anders. Onderhuids lijkt het dus wel op mekaar, maar niets is uitwisselbaar.
Het is dus niet een RWD waarbij ze een andere fusee monteren zodat er een aandrijfas door past.
Dat hele ontwikkelingstraject sparen ze bij audi dus uit.

In een 2wd bmw ligt de krukas van de motor te laag om er nog een as onderdoor te stoppen (door het carter heen) om de wielen aan te drijven. Ook al zijn het luttele centimeters.
Dat is hoe de constructie van zo'n 4wd met tussenbakopstelling werkt. De motor ligt dus ook lager dan bij fwd (doorgaans).
Ook ligt de motor behoorlijk gekanteld waardoor hij doorgaans een even hoog zwaartepunt heeft als een V motor.
In een fwd ligt de motor vaak ook wel iets gekanteld, maar die hoek is volgens mij toch minder,.
Ok, dat verklaart veel. Weeral iets bijgeleerd. :)
Ik zou denken dat bmw vanaf het begin zo zou designen dat er aan de positionering niks meer gedaan wordt en enkel wat componenten bij worden geplaatst. Om zo kosten te kunnen drukken.
readytoflow schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:33:

Maar lees ik over Audi niet dat ook die zeer goede rijeigenschappen hebben? Rij nu zelf een A3 die ik vervloek tot op het bot, maar dat ding ligt toch echt retestrak op de weg.

Persoonlijk denk ik dat het overgrote deel vd berijders het niet zo heel veel uitmaakt. Zeker tot de middelmatige motoriseringen. En dan kijk je vooral naar uiterlijk, gemak en uitstraling. Daar wint BMW het toch echt.

Vaak lees ik dat BMW de beste sportieve rijeigenschappen heeft, dan Audi en dan Mercedes. Terwijl Mercedes toch ook achterwielaandrijving heeft.
De afstelling (en keuze) van ophanging speelt daar ook een grote rol in. Je kan een achterwielaandrijver perfect afstellen op puur comfort. Een s klasse is dan ook heel comfortabel, maar zal niet zo leuk door de bochten gaan als een 335i of een M3.
Zo zijn er ook genoeg leuke hot hatches die heel strak op de weg liggen, en dat is vaak gewoon afstelling van de ophanging al dan niet in combinatie met een sperdifferentieel (lsd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Cluster kan ik (dacht ik) ook niet benaderen, de airco wel, maar ook weer niet altijd. Ik wil in een diepere laag van de codering duiken, waar motortype e.d. in de OBC kan aanpassen, maar ik kom daar dus niet bij op dit moment.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

AndRo555 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:04:
[...]

Ok, dat verklaart veel. Weeral iets bijgeleerd. :)
Ik zou denken dat bmw vanaf het begin zo zou designen dat er aan de positionering niks meer gedaan wordt en enkel wat componenten bij worden geplaatst. Om zo kosten te kunnen drukken.
Ja. Wellicht is de oplage zo groot dat het minder uitmaakt en dat de winst die ze boeken uit prestatiewinst toch de doorslag geeft.
BMW's worden voornamelijk gekocht uit oogpunt van goede prestaties, of het imago ervan.
Dat moet natuurlijk ook ergens waargemaakt worden. Als je de naam hebt heel goed sturende auto's te hebben en bij het opvolgende /m model de hele autojournalistiek zegt dat het allemaal een beetje doods en instabiel aanvoelt, dan zijn je klanten natuurlijk gelijk weg.
Maar het is vaak ook lastig met tuningonderdelen. Past een andere draagarm (of polyurethaanrubber) van een tuner nou wel of niet op de 4wd versie etc.
Maar het verschil in onderdelen bij bmw (en misschien ook wel mercedes) is in ieder geval veel groter dan de eerste de beste 4wd auto met haldex koppeling. Die zijn allemaal gebouwd op een platform wat 'ook 4wd leverbaar heeft', waarbij het in essentie een fwd platform is, maar bij bmw is het dus wel een volledig 4wd ontworpen onderste. Niet universeel met wel of geen asje naar achteren naar een diff+ aandrijfassen.
De achterkant is anders èn de voorkant is anders.
Zo zijn er ook genoeg leuke hot hatches die heel strak op de weg liggen, en dat is vaak gewoon afstelling van de ophanging al dan niet in combinatie met een sperdifferentieel (lsd).
De meeste goed presterende performance hatches zijn vaak ook wel wat meer dan dat. Soms kom je een totaal andere voortrein tegen; bijv. focus RS tov focus, waarbij de focus rs niet alleen een (quaife) ATB LSD heeft maar ook een extra fuseestuk (ford noemt het een 'revoknuckle). Dus wel mcpherson, maar compleet anders. Bijv om een andere strut angle te krijgen. (die constructie wordt ook wel eens 'superstrut' genoemd)
Dat is allemaal wel een beetje van na 2000. Toen de FWD performance battle echt losbarstte (dus toen ze ook atb lsd's gingen toepassen). Zeg maar toen de eerste focus RS kwam.
Megane RS heeft ook die revoknuckle. Ik denk dat ford daarmee de eerste was.

Maar je ziet het ook wel eens bij gewone auto's. Ik geloof dat de duurste variant van de peugeot 508 een dubbele wishbone voorwielophanging heeft en de goedkopere/lichtere motoriseringen standaard mcpherson...
Soms heb ik wel eens de indruk dat de kosten van de onderdelen van het onderstel etc en wijzigingen daarin niet dermate zoveel meer kosten dan dat ik me altijd indenk...
De prijs van een auto is compleet fictief en heeft veel minder betrekkingen met de kostprijs om te maken....
Zo was bij mijn volvo XC70 de automaat versie ongeveer 1000 euro goedkoper dan de handbak.....
Omgekeerde wereld zou je zeggen. Maar de automaat verbruikt veel meer en daardoor kwam er 3500 euro extra bpm op, terwijl volvo kennelijk wou dat de automaat maar 2500 extra kost. Compleet marktgestuurde prijs dus. Het heeft weinig (of minder dan dat je denkt) meer te doen met de kostprijs van de auto...

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 21-05-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Bij een Golf hebben de kleinere motorisaties ook gewoon een torsion beam (geen idee wat dat in het Nederlands is) setup aan de achterkant terwijl de sterkere modellen (120pk+) een multilink setup krijgen. Daar zou ik dat wel verwachten gezien het aantal Golfjes dat er verkocht worden.

Ik vraag me af hoe dat loont voor bmw in het 1 serie segment. Daar worden er wel veel van verkocht, maar zijn de marges waarschijnlijk al vrij klein. En als ze dan nog zovele verschillende auto's van hetzelfde model moeten maken...
Waarschijnlijk zal de meerprijs dan toch nog wel vrij goed meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij heeft de 1 serie altijd hetzelfde onderstel (en ook geen 4wd ;)). En die deelt heel veel met de 3 serie en z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2015/03/2015-BMW-1er-F20-LCI-Facelift-M-Sportpaket-Estoril-Blau-13.jpg

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

Spot het aantal BMW's in bovenstaande picture.. ;) Vermoed test-centrum BMW gezien het aantal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:19
Toch jammer dat ze die achterlichten hebben doorgetrokken. t Lijkt nu meer een station van achter. Voorkant is wel 1000x beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
ScSi schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:56:
Spot het aantal BMW's in bovenstaande picture.. ;) Vermoed test-centrum BMW gezien het aantal?
Was een pers-dagje voor de introductie van de LCI :p
Geen eigen foto's, dat mag natuurlijk niet ;)
Daarbij heeft BMW in M weinig afgesloten terrein, dus alles wat hier buiten rondrijdt is ook op de straat te spotten. Vandaar dat ze heftig gecamoufleerd zijn met fake body panels etc.

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 22-05-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

timowouters schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:02:
[...]

Toch jammer dat ze die achterlichten hebben doorgetrokken. t Lijkt nu meer een station van achter. Voorkant is wel 1000x beter!
Ik vind die bumper ook niet mooi van achter, ze hadden van mij die gewoon gelijk mogen trekken zoals bij vorige modellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.carsbase.com/photo/BMW-1_series_5_door_E87_mp2_pic_40872.jpg

edit: een normale 1 serie xD

[ Voor 13% gewijzigd door Afvalzak op 22-05-2015 14:56 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Argh, een AC Schnitzel....... blegh, weg dat ding... Hoe lelijk kun je een auto maken zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:16
Argh! Dat ding hierboven :'(

Ik kwam gisteren een 1M tegen op de snelweg (zie ze weinig in het wild). In mijn geheugen zag ie er toch wat gedrongen uit, maar misschien kwam het doordat de zwarte de details meer verhult. Vond het wel een mooi gebakje.

Afbeeldingslocatie: http://www.autotilt.fr/wp-content/uploads/2011/06/BMW-1M-Noire.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

zneek schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:55:
Argh, een AC Schnitzel....... blegh, weg dat ding... Hoe lelijk kun je een auto maken zeg.
Ja sorry, dit was het snelste wat ik kon vinden. Ging om de achterbumper niet de achterlijke velgen etc.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
ScSi schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:56:
Ik tel er tien na goed zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

readytoflow schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:33:

Je moet een Audi vergeleken met een dart of pijl, een voorwerp dat zwaar is in de punt. Die hebben van nature een hoge rechtuit stabiliteit, ideaal voor de Autobahn, maar als je zo'n auto gaat pushen op een bochtige weg, heeft de voorkant de neiging rechtuit te glijden. Ze weten dat punt wel steeds verder weg te leggen, maar elke Audi, zelfs een Quatro zal op een gegeven moment rechtuit gaan glijden.

Een BMW is neutraler (nog niet volledig optimaal, maar komt wel dichtbij), doordat gewicht tussen voor en achter 50/50 is en het meeste gewicht tussen beide assen in ligt. Ik kon bij mijn E36 316i zelfs verdedigen dat hij een front-mounted mid-engine had (middenmotor die voor het middenpunt ligt), vrijwel de volledige motor lag namelijk achter de vooras, alleen distributie en riemen kwamen over de vooras heen. Daardoor stuurt een E36 4-cilinder ook in verhouding zo lekker strak en direct.

Je wilt eigenlijk het gewicht zo dicht mogelijk rond het middenpunt van de auto geconcentreerd hebben. Daarom zie je bij de Formule 1 bijvoorbeeld dat de motor (het zwaarste onderdeel) praktisch in het midden ligt en naar mate je verder van het middenpunt komt, worden de onderdelen steeds lichter.
Maar dat is niet heel praktisch, want je wilt de inzittenden eigenlijk op dezelfde plek hebben. Bij sportauto's speelt dat minder, en zie je daarom vooral mid-engine auto's die als 2-zitter zijn uitgevoerd, maar bij auto's voor dagelijks gebruik, is binnenruimte heel belangrijk, en wordt de motor naar voren verplaatst.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

:9
Over twee weken krijg ik er ook eentje (okay, geen X-Drive) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik nijg nu steeds meer om een aftermarket alarm in te laten bouwen. Een verzekering, kan wel fijn zijn, een vrije keuze qua garage is ook fijn als je terug naar de dealer wilt. Maar de kosten haal je nooit eruit tov een alarm, a 600euro.

Wat denken jullie?

Ik heb al via klassealarm.nl contact gehad. Maar ik helaas niet gevraagd welke onderdelen ze loshalen om de alarm te installeren, met mogelijke (gebroken clipjes) schade. Is er iemand met die ervaring? Fleetaccess / klassealarm?

Verder zoek eigenlijk een plaatje waarbij het alarmlampje is ingebouwd nabij de spiegel, niet erin. Ik wil weten hoe dat eruit ziet. Google is helaas niet zo behulpzaam/specifiek.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 10:19
Als dat ervoor zorgt dat er niet (meer) wordt gejat uit je auto, dan zou ik er wel voor gaan.
Ik heb gisteren mijn auto weer teruggekregen, maar de monteur zei wel van: "pas op, kan mogelijk nog een keer gebeuren".
En hij had al een klant gehad waar dit al 5 keer was gebeurd. En die op eigen initiatief een alarm had laten plaatsen, waar de verzekering er niet om vroeg.
Mocht dit een volgende keer weer gebeuren, dan zou ik dat wel willen. Scheelt toch een gedoe, waar je je tijd toch ergens anders aan kan besteden.
(ik zit er nu aan te denken om alvast stickers te plakken ;) )

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Nieuwe CSL hommage concept:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2015/05/bmw-30-csl-hommage-images-1900x1200-36-750x500.jpg

Ik kan em wel smaken. De meningen zijn enorm verdeeld :P

Meer foto's

[ Voor 18% gewijzigd door ETzPliskin op 23-05-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die nieren lijken me net wat teveel op konijnentanden...
Voor de rest wel aardige stijlkenmerken, maar wel een beetje met japanse invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Er zijn eigenlijk twee dingen die mij nogal tegenstaan aan dat concept, de nieren zijn absurd groot en de randen op de voorschermen vind ik persoonlijk niet echt geslaagd... Ik mis ook een beetje wat er nou een hommage aan is, het enige wat ik als stijl terug zie zijn de spoilerranden langs de motorkap, verder lijkt hij er totaal niet op... In tegenstelling tot bijvoorbeeld de M1 hommage, die duidelijk een moderne variant van de oorspronkelijke M1 was:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2008/07/m1hommagea07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

326 hommage was trouwens ook te lelijk voor woorden....
Leek nog meer op een boos konijn...

[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 24-05-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:21
deepbass909 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:52:
[...]

Je moet een Audi vergeleken met een dart of pijl, een voorwerp dat zwaar is in de punt. Die hebben van nature een hoge rechtuit stabiliteit, ideaal voor de Autobahn, maar als je zo'n auto gaat pushen op een bochtige weg, heeft de voorkant de neiging rechtuit te glijden. Ze weten dat punt wel steeds verder weg te leggen, maar elke Audi, zelfs een Quatro zal op een gegeven moment rechtuit gaan glijden.

Een BMW is neutraler (nog niet volledig optimaal, maar komt wel dichtbij), doordat gewicht tussen voor en achter 50/50 is en het meeste gewicht tussen beide assen in ligt. Ik kon bij mijn E36 316i zelfs verdedigen dat hij een front-mounted mid-engine had (middenmotor die voor het middenpunt ligt), vrijwel de volledige motor lag namelijk achter de vooras, alleen distributie en riemen kwamen over de vooras heen. Daardoor stuurt een E36 4-cilinder ook in verhouding zo lekker strak en direct.

Je wilt eigenlijk het gewicht zo dicht mogelijk rond het middenpunt van de auto geconcentreerd hebben. Daarom zie je bij de Formule 1 bijvoorbeeld dat de motor (het zwaarste onderdeel) praktisch in het midden ligt en naar mate je verder van het middenpunt komt, worden de onderdelen steeds lichter.
Maar dat is niet heel praktisch, want je wilt de inzittenden eigenlijk op dezelfde plek hebben. Bij sportauto's speelt dat minder, en zie je daarom vooral mid-engine auto's die als 2-zitter zijn uitgevoerd, maar bij auto's voor dagelijks gebruik, is binnenruimte heel belangrijk, en wordt de motor naar voren verplaatst.
Ik vond onze FWD Audi A4 redelijk neutraal. Zeker in vergelijking met andere FWD wagens.Volgens mij zijn het juist de Quattro modellen die over de voorwielen gaan. Ik ben sowieso geen fan van Quattro of AWD. Doe mij maar gewoon RWD of FWD, tenzij er veel offroad gereden wordt. Een Ford C-Max is pas onderstuurd of onze huidige Volvo V50 en beide hebben een befaamd Ford (Focus?) onderstel wat zo goed zou moeten zijn volgens de Autowekers, niet dus. Maarjah wat maakt het uit, die wagens zijn er niet om sportief mee te rijden. People carriers en grocery getters. Een Lotus Elise is ook niet neutraal als je er normaal me rond rijdt, het voelt onderstuurd maar hoe harder je een bocht in gaat hoe beter het wordt. Vergelijkbaar met een (oude) 911. Bij de meeste auto's is dat andersom. :)

Overigens vind ik de begrippen neutraal/onderstuurd/overstuurd nogal subjectief.

[ Voor 6% gewijzigd door glnk op 24-05-2015 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
SPee schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:27:
Ik heb gisteren mijn auto weer teruggekregen, maar de monteur zei wel van: "pas op, kan mogelijk nog een keer gebeuren".
En dan kan de verzekering nog moeilijk gaan doen over de hoogte van de uitkering ook:
http://www.geldenrecht.nl...en-navigatie-half-vergoed
Niet te geloven toch? Alsof je een bij een aanrijding kapotgereden koplamp ook maar voor de helft vergoed zou krijgen, als die een paar jaar oud is. Ingebouwde navigatie maakt vaak (iig bij BMW) integraal deel uit van het voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 10:19
Gelukkig is het een leaseauto.
Als ze moeilijk gaan doen, dan heeft mijn werkgever er last van.
Ik ben alleen de pineut als ik daar weer moet regelen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
SPee schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:06:
Gelukkig is het een leaseauto.
Dat is inderdaad een heel verschil, al zit niemand op al dat gedoe te wachten. Hopelijk komen ze bij jou niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Blijft toch een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-KX1WXNCt_Ao/VWRQsHOrC4I/AAAAAAAAI1Q/2oqNh5xCQNQ/w1044-h587-no/20150526_114554.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:38

4x2

lộn xộn quá

[YouTube: https://youtu.be/qXFwh2dRofA?t=6m38s]

Ik ga vanavond eens bij Intrax buurten, dit was niet gepland en zo hard ging ik niet....
(mocht de tijdlink niet werken: 6:40)
En sowieso is de voorkant gewoon ruk, maar dat is niet echt een verrassing met dat bami onderstel.
Natuurlijk weer een nieuwe voorraad problemen dr bij gekregen na het oplossen van de voorgaande, maar goed, dat zal nog wel ff zo door gaan.....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

:Y
Het weer wordt er ook steeds meer naar <3

Mijn zwembadproblemen zijn inmiddels opgelost met een goede hoeveelheid rubberlijm :Y) Klein lekje nu nog aan de passagierskant, kan er nog eens naar kijken, maar voor die paar spatjes na een flinke hoosbui kan ik er misschien maar gewoon beter van af blijven nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat is goed nieuws. Lekken blijven de kappen helaas doen, ik heb ook wat kleine lekkages als het hard regent of als ik de auto was. Ik heb er maar mee leren leven, het is te weinig om schade in de auto aan te brengen en onder het rijden is treden de lekkages gelukkig niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

4x2 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:51:
[video]

Ik ga vanavond eens bij Intrax buurten, dit was niet gepland en zo hard ging ik niet....
(mocht de tijdlink niet werken: 6:40)
En sowieso is de voorkant gewoon ruk, maar dat is niet echt een verrassing met dat bami onderstel.
Natuurlijk weer een nieuwe voorraad problemen dr bij gekregen na het oplossen van de voorgaande, maar goed, dat zal nog wel ff zo door gaan.....
Eigenlijk had je de drift in de tweede bocht gewoon door moeten zetten, ringtaxi style O-)
Maar kan me goed indenken dat je zsm de auto weer onder controle wilt hebben, zeker als zo'n geintje niet gepland is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Was wel druk zo te zien. Ook leuk om te zien dat er zoveel BMW's over de ring gejaagd worden, van oud tot heel nieuw (en duur), en stations ook. Rijdt ook aardig wat apart spul tussen, golfjes die flink hard de hoek om, klassiekers, volkswagenbusjes en diverse Mad Max voertuigen :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Dat er zoveel BMW's rijden verbaasd me niet. Ik ben ooit meegeweest in een bone stock 330D station (E90 als ik me het goed herinner) en dat ding ging over de Ring alsof-ie er voor gemaakt was. Wat een wegligging en wat een heerlijk blok <3

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
BMW heeft dan ook een testcentrum aan de ring. En ze hebben de Ring taxi. En de M Driving performance op de ring. Beetje duur, maar dat lijkt mij nog wel een keer vet om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:16:
BMW heeft dan ook een testcentrum aan de ring.
Twee zelfs :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jongens, ik krijg hier binnenkort een BMW F21 facelift (de code blijft dan toch hetzelfde niet?).

Ik zou graag van voor de daytime lights hebben gelijk in de States, namelijk pinkers altijd aan.

Wat moet ik hiervoor kopen? Is een ODB kabel met software genoeg? Wat is een goede versie?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:39
Ik krijg volgende week m'n BMW 320D EDE F30 High Executive in het wit.
Eindelijk een automaat (ben pas verhuisd en heb hier in de buurt 20 drempels en 5 rotondes voordat je op de snelweg bent) :-)

Ik kan nergens duidelijk vinden wat nu in het Comfort pakket zit (auto komt uit Jan 2014).

Nu nog m'n BMW 316i E90 uit 2008 (nieuw kenteken) verkopen. Mocht iemand interesse hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Snake schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:02:
Jongens, ik krijg hier binnenkort een BMW F21 facelift (de code blijft dan toch hetzelfde niet?).

Ik zou graag van voor de daytime lights hebben gelijk in de States, namelijk pinkers altijd aan.

Wat moet ik hiervoor kopen? Is een ODB kabel met software genoeg? Wat is een goede versie?
Waarom je dit zou willen snap ik niet, de F21 heeft schitterende LED ringen (angel eyes) als DRL, maar goed, smaken verschillen...

Maar omdat de F21 niet in de States wordt verkocht maar alleen de F22 (2 serie) zou je de codes van die laatste moeten gebruiken zoals hier beschreven:
http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=997749

Bij de codes van de F21 komt die code niet voor, dus ik ben benieuwd of het werkt!
http://www.1erforum.de/al...eier-codierer-155452.html

Welke kabel of software je moet hebben ben ik ook benieuwd naar, mijn F21 komt volgende maand binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:22:
326 hommage was trouwens ook te lelijk voor woorden....
Leek nog meer op een boos konijn...
Bwhehe precies mijn associatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 13:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:46:
Er zijn eigenlijk twee dingen die mij nogal tegenstaan aan dat concept, de nieren zijn absurd groot en de randen op de voorschermen vind ik persoonlijk niet echt geslaagd... Ik mis ook een beetje wat er nou een hommage aan is, het enige wat ik als stijl terug zie zijn de spoilerranden langs de motorkap, verder lijkt hij er totaal niet op... In tegenstelling tot bijvoorbeeld de M1 hommage, die duidelijk een moderne variant van de oorspronkelijke M1 was:
[afbeelding]
Jonsibal heeft een mooie shop gemaakt van de 3.0 CSL Hommage in Motorsport livery:

Afbeeldingslocatie: http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1215990&d=1432651590

Afgezien van de lomp grote grille vind ik het wel een erg geslaagd eerbetoon aan de 3.0 CSL. De Hofmeister-knik met het BMW-logo, character line, achterspoiler, dakspoiler, haaienneus en achterzijde doen me allemaal sterk aan de 3.0 CSL denken. Het is alleen jammer dat BMW het vaak nodig vind om iets awkwards te doen met het ontwerp van een auto zoals in dit geval de nieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat maakt hem wel iets beter, maar vooral de hoek waaronder de foto genomen is, doet hem veel goed.

Maar ik blijf het een rare en compleet onlogische wide-body constructie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:10
xares schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:56:
Ik krijg volgende week m'n BMW 320D EDE F30 High Executive in het wit.
Eindelijk een automaat (ben pas verhuisd en heb hier in de buurt 20 drempels en 5 rotondes voordat je op de snelweg bent) :-)

Ik kan nergens duidelijk vinden wat nu in het Comfort pakket zit (auto komt uit Jan 2014).

Nu nog m'n BMW 316i E90 uit 2008 (nieuw kenteken) verkopen. Mocht iemand interesse hebben :)
Plaats hier je VIN code en voila..alle opties inzichtbaar

http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo m'n xenon probleem is opgelost, het was inderdaad de control unit. Nieuw ding erin geschroefd en werken weer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Kent iemand toevallig een BMW enthousiasteling in de regio bollenstreek die ervoor open staat wat klusjes te doen? Die van mij heeft wat werk nodig, en ik breng 'm liever naar een liefhebber dan naar een gewone garage eigenlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
sig69 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:20:
Kent iemand toevallig een BMW enthousiasteling in de regio bollenstreek die ervoor open staat wat klusjes te doen? Die van mij heeft wat werk nodig, en ik breng 'm liever naar een liefhebber dan naar een gewone garage eigenlijk.
In dat kader kan ik Kees Bakker uit Lisse aanbevelen. Is weliswaar een gewone garage, maar wel BMW specialist. Heeft voor mij altijd goed werk geleverd tegen m.i. redelijke kosten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@sig69
Ik zal het eens aan een maatje van mij uit Noordwijkerhout vragen waar hij z'n cabrio in onderhoud heeft.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-T25FJDK962Y/VWsP0esooHI/AAAAAAAAI20/1wJX1wrzsXQ/w800-h600-no/20150531_145156.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-B-gYWBuB_NE/VWsPxnQQU6I/AAAAAAAAI2s/sqZr28XWtOc/w800-h600-no/20150531_145201.jpg
Even lekker klussen in het weekend.

Uiteindelijk belachelijk veel werk om 3 schroefgaatjes in de middenconsole weg te werken en 2 instaplijsten te vervangen, niet geholpen door de motregen die gisteren de hele dag door ging...

Maar ook gelijk de gordel van de bijrijderstoel nagekeken (deze sloeg wel heel makkelijk vast), ontbrekende schroeven terug geplaatst en de boel schoongemaakt.

Het was alleen wel pijnlijk duidelijk hoe erg het tapijt eigenlijk verkleurd is... De lichtere kleur boven op de tunnel is de oorspronkelijke kleur. Hopelijk gaat een keer goed reinigen met een extractor hier nog bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Zie ik dat jouw matten iig nog wel helemaal heel zijn? Bij mij staan er hakken in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:50

Theimon

Snapte!?

Ik trek de matten meestal eruit, schieten over het algemeen toch tussen de pedalen. En het scheelt weer mattenkloppen :P

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Radiant schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:56:
Zie ik dat jouw matten iig nog wel helemaal heel zijn? Bij mij staan er hakken in :(
Deze matten zijn ook pas 3 jaar oud ;) Op de foto is het door het vuil niet te zien, maar de linker hak staat er al wel weer lekker in :X
Theimon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:59:
Ik trek de matten meestal eruit, schieten over het algemeen toch tussen de pedalen. En het scheelt weer mattenkloppen :P
Ik heb ze vast zitten aan de vloer met de tourniquetten, bij mij gaan ze geen kant op. En het scheelt moeilijk uitzuigen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:47:
[...]

Deze matten zijn ook pas 3 jaar oud ;) Op de foto is het door het vuil niet te zien, maar de linker hak staat er al wel weer lekker in :X
Waar komen ze vandaan? Zou ook graag nieuwe willen, maar kan ze nergens in de goede kleur vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:50

Theimon

Snapte!?

deepbass909 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:47:

[...]

Ik heb ze vast zitten aan de vloer met de tourniquetten, bij mij gaan ze geen kant op. En het scheelt moeilijk uitzuigen :p
Mja die gaan vaak kapot en in dat geval: in de kofferbak smijten die dingen :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Radiant schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:50:
[...]

Waar komen ze vandaan? Zou ook graag nieuwe willen, maar kan ze nergens in de goede kleur vinden..
Ik heb ooit een mazzeltje gehad op marktplaats. Iemand hier in de buurt had één setje originele matten, nog in het plastic, liggen. Nieuw zijn ze niet meer te krijgen.

Via ebay zijn ze wel volop als imitaties te vinden, in de meest fantastische kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
argro schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:35:
[...]
In dat kader kan ik Kees Bakker uit Lisse aanbevelen. Is weliswaar een gewone garage, maar wel BMW specialist. Heeft voor mij altijd goed werk geleverd tegen m.i. redelijke kosten.
Thanks, die kende ik niet
deepbass909 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:35:
@sig69
Ik zal het eens aan een maatje van mij uit Noordwijkerhout vragen waar hij z'n cabrio in onderhoud heeft.
Ook alvast bedankt :) (DM maar mocht er wat te regelen zijn)

[ Voor 30% gewijzigd door sig69 op 01-06-2015 21:27 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt misschien iets heel onbenulligs, maar iemand enig idee wanneer de 325d een upgrade krijgt van 218 naar 224 pk? De 125d heeft die upgrade wel gehad.

Binnenkort wordt de Dreier een beetje opgefrist, dan krijgt de 320d b.v. 190 pk, maar over de 325d lees ik niets.

Ik vind 224 een mooier getal en verder vind ik het een beetje gek dat de motor in de 1 krachtiger is. De 2.0L biturbo diesel is voor mij de meest interessante motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Waarschijnlijk pas met het nieuwe model 3 serie binnen 2/3/4 jaar.
In deze prijslijst staat er voor de LCI/facelift enkel de 218pk variant: http://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/3er/touring/2015/fakten.html#katalog

Ik had eigenlijk van jou wel verwacht dat je voor een 330d op zijn minst ging gaan. Want zeg nu eerlijk, een dubbele uitlaat op een simpele viercilinder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndRo555 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:01:
Waarschijnlijk pas met het nieuwe model 3 serie binnen 2/3/4 jaar.
In deze prijslijst staat er voor de LCI/facelift enkel de 218pk variant: http://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/3er/touring/2015/fakten.html#katalog

Ik had eigenlijk van jou wel verwacht dat je voor een 330d op zijn minst ging gaan. Want zeg nu eerlijk, een dubbele uitlaat op een simpele viercilinder. ;)
Nou, DIE viercilinder mag twee uitlaatjes hebben hoor ;)
224 pk en 6.6 (schatting) sec 0-100 = good enough.

330d is eigenlijk op elk vlak (behalve kosten) nog mooier, maar ik heb iets met biturbo's. Vroeger gek van Maserati enzo.

Als die verdraaide Alpina D3 biturbo een paar 1000 goedkoper was geweest, een jaar geleden... ach ja, nu ook biturbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 13:41
Got it 8)

Nog niet veel kilometers kunnen rijden maar de 1e 50km voelen zeer goed! Handling van het M-sport onderstel is fantastisch, motor nog weinig over te zeggen want ik heb rustig aan gedaan de eerste kilometers. Volgens de verkoper doet de drive-select sport ook het onderstel afstellen, ik dacht niet dat dit onderdeel was van het M-pakket en vraag me ook af of het echt zo is maar zal dat eens gaan onderzoeken.

Het hifi actief pakket heeft geen tweeters in de A-stijlen (zoals bij 3/5/7 series) maar 1 grote center speaker boven in het dashboard. Dit was in de non-LCI blijkbaar ook al zo. Sportstoelen zitten zeer fijn zoals ik eigenlijk gewend ben van BMW. De hele afwerking is super en gaat naar het niveau van de 3 serie toe alleen vind ik de deur handel van binnen nog wel een beetje plastic aanvoelen. Het geluid van binnen in de auto is vrijwel geruisloos en de motor in stationair hoor je bijna niet.

Heb wel foto's maar imgur werkt even niet mee op het moment dus die komen op een later moment.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54

Tomatoman

Fulltime prutser

offtopic:
check hier eens :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
:)
BMW 120iA LCI M-Sport High Executive - Black Sapphire
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5LYIDve3Oim4ZeY5jP1CK2tw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FIf1HgxlRXugQZ2vow6lMytA/thumb.jpg

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 'm erg fraai, die opgefriste Einser.

Enjoy! En niet te veel chillen in dat ding Chiller, dat hoort niet in een BMW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 11:57
Voor m'n werk mag ik nu wekelijks in een BMW 740d uit 2012 rijden, niet bepaald een straf. :+ Hoewel het ding 306 pk zou moeten hebben, merk je dat niet gelijk. Hij valt eigenlijk heel eenvoudig te rijden, vooral met adaptieve cruise control _O_ Wil ik ook op m'n volgende auto :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

Een 120i, fraai! Die LCI heeft de Einser echt goed gedaan inderdaad, vooral de neus.
Veel veilige KM's gewenst.

[ Voor 14% gewijzigd door ScSi op 02-06-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:40

Sebazztiaan

sebas!

Schaamteloze cross-post, maar ik heb mijn 5je ingeruild.

De vorige 2010 520d High Executive:
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11393023_10205096478146527_8694432557242331787_n.jpg?oh=3857fc374eeabcc50d0beee85851cd66&oe=55E9F5AD

De huidige 2013 520d Executive M-Sport:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/1013482_10205096478426534_8820483411736614041_n.jpg?oh=d83d2e9bd028b68bcd49ac92dc146d6a&oe=55EFADCA&__gda__=1442964349_56402e9972a7b704f055defb5f12e8c7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Knul schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:43:
Voor m'n werk mag ik nu wekelijks in een BMW 740d uit 2012 rijden, niet bepaald een straf. :+ Hoewel het ding 306 pk zou moeten hebben, merk je dat niet gelijk. Hij valt eigenlijk heel eenvoudig te rijden, vooral met adaptieve cruise control _O_ Wil ik ook op m'n volgende auto :p
En waar werk jij? :+

@Hierboven: Mooie wagen. Het M-Pakket staat de 5-serie goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
ChiLLeR schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:23:
:)
BMW 120iA LCI M-Sport High Executive - Black Sapphire
Sebazztiaan schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:58:
Schaamteloze cross-post, maar ik heb mijn 5je ingeruild.

De vorige 2010 520d High Executive:
[afbeelding]

De huidige 2013 520d Executive M-Sport:
[afbeelding]
Beide gefeliciteerd, erg mooie modellen!
Die nieuwe 1 serie is wel prima opgefrist met die nieuwe voorkant

----------------------------------------------------------------------------------

Ik zelf zit ondertussen ook steeds vaker naar een BMW te kijken (hele familie rijdt al BMW/Mini :P )
Toevallig vandaag nog een mooie aanbieding gekregen van de garage over een E90 325i uit 2005, begin nu toch weer sterk te twijfelen

Iemand nog bekend met punten waar je op moet letten bij deze auto's? Bij hoeveel km moet bijvoorbeeld de distributieriem vervangen worden?

Ik kan op het internet bijzonder weinig vinden over duidelijke reviews van BMW
Zat een beetje te twijfelen tussen een 318i, 320i of 325i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

FabianGTI schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:51:
[...]

Ik zelf zit ondertussen ook steeds vaker naar een BMW te kijken (hele familie rijdt al BMW/Mini :P )
Toevallig vandaag nog een mooie aanbieding gekregen van de garage over een E90 325i uit 2005, begin nu toch weer sterk te twijfelen

Iemand nog bekend met punten waar je op moet letten bij deze auto's? Bij hoeveel km moet bijvoorbeeld de distributieriem vervangen worden?

Ik kan op het internet bijzonder weinig vinden over duidelijke reviews van BMW
Zat een beetje te twijfelen tussen een 318i, 320i of 325i
BMW gebruikt al jaren geen distributieriemen meer, maar kettingen. Deze moeten in principe nooit vervangen worden :)

Als een 325i binnen het budget past, dan zou ik daarvoor gaan want 6-cilinder :P

Je kan natuurlijk wel een afweging maken op gebied van onderhoud en verbruik. Een 6-cilinder vraagt logischerwijs meer olie, bougies en benzine.

[ Voor 13% gewijzigd door ETzPliskin op 02-06-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
ETzPliskin schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:53:
[...]

BMW gebruikt al jaren geen distributieriemen meer, maar kettingen. Deze moeten in principe nooit vervangen worden :)
Dat is wel een heule domme fout van me, aangezien ik dat gewoon wist :o 8)7
Las in sommige reviews dat er nog wel eens proberen zijn met die ketting, en dat het een erg dure reparatie wordt dan?

Qua onderhoud ben ik nog niet zo bang verder, onderhoud kan ik namelijk redelijk voordelig laten doen (wel gewoon door een monteur ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door FabianGTI op 02-06-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

FabianGTI schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:56:
[...]

Las in sommige reviews dat er nog wel eens proberen zijn met die ketting, en dat het een erg dure reparatie wordt dan?
Er zijn enkele problemen geweest met de distributie in bepaalde dieselmotoren van de E90, en dan wordt het wel een kostelijke grap. Maar met benzinemodellen zijn er (zover ik weet) geen problemen gekend. Tenzij je erg veel pech hebt natuurlijk.
[...]
Qua onderhoud ben ik nog niet zo bang verder, onderhoud kan ik namelijk redelijk voordelig laten doen (wel gewoon door een monteur ;) )
Persoonlijk heb ik nooit het gevoel gehad dat het onderhoud aan mijn BMW duurder zou zijn dan andere merken. Onderdelen betaal je je ook niet blauw aan, maar werkuren in een officiële garage wel :+

Onderdelen kunnen door monteurs ook wel verkregen worden bij de fabrikanten van de onderdelen zelf. Dan staat er geen BMW logo op, maar is het verder wel gelijk :)

[ Voor 35% gewijzigd door ETzPliskin op 02-06-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 11:57
Studentchauffeur :+

Was wel even wennen toen ik gisteren na 600km in de 740d weer in mijn Golf (IV) stapte. Wat een bak herrie maakt dat dan ineens :D en wat voelt hij dan helemaal traag aan.

@hierboven

Maakt alleen de 1-serie gebruik van het THP blok? Daar zijn ook flink wat problemen mee geweest in de eerste bouwjaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 20:46

BrZ

FabianGTI schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:51:

Ik heb hiervoor een E90 325i uit 2006 gehad. Heb 'm van 100k naar 200k gereden, en heb eigenlijk maar 1 mankement gehad: vanos is stuk gegaan. Bleken de solenoids te zijn, schijnt vaker voor te komen, en was niet heel duur om te laten fixen.

Verder eigenlijk nooit problemen ermee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

Edd

[...]

Volgens mij ligt er een N52 blok in toch?
Het enige bekende probleem bij mij (van motoren voor november 2008) is met de hydraulische klepstoters. Deze kunnen een tikkend geluid gaan geven. Is op zich niet schadelijk, maar wel vervelend. Enige oplossing voor dit probleem is om een aangepast cilinderkop te plaatsen.

Voor de rest is het gewoon een probleemloos blok.

[ Voor 3% gewijzigd door Edd op 02-06-2015 15:20 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
ETzPliskin schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:53:
[...]

Klopt, maar de kettingspanner wel. Mijn ervaring is dat de prijs van z'n ding de prijs van een nieuwe riem weinig ontloopt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Heren, bedankt alvast voor de hulp!

Over het algemeen dus inderdaad vrij solide auto's, natuurlijk heeft elke auto wel zo zijn mindere puntjes en gewoon zijn onderhoud nodig

Het blok is inderdaad een N52, het is dan nog wel de eerste generatie met 2,5 liter i.p.v. 3 liter inhoud

Ik ga nog maar even verder twijfelen, prijs is wel aantrekkelijk maar het is hoe dan ook een flinke uitgave :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

argro schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:30:
[...]
Klopt, maar de kettingspanner wel. Mijn ervaring is dat de prijs van z'n ding de prijs van een nieuwe riem weinig ontloopt.
Van een nieuwe V-riem bedoel je? :+ Kettingspanners kosten echt niet veel. De plaatsing ervan is ook niet veel werk. En ze moeten zelden vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
argro schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:30:
[...]
Op m'n E46 (N42 blok) heb ik de spanner + rails preventief laten vervangen bij 190K (10 jaar) voor 175 euro.
Volgens de onderhoudgeschiedenis was dit nog niet eerder gedaan.

Een riem vervangen doe je afaik iets vaker en kost al snel iets meer.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Raymond P schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:15:
[...]

Op m'n E46 (N42 blok) heb ik de spanner + rails preventief laten vervangen bij 190K (10 jaar) voor 175 euro.
Volgens de onderhoudgeschiedenis was dit nog niet eerder gedaan.

Een riem vervangen doe je afaik iets vaker en kost al snel iets meer.
Beiden hoef je in principe niet te vervangen, zolang de motor netjes op tijd verse olie krijgt.

Dat een ketting nooit vervangen hoeft te worden, klopt niet helemaal. Elke ketting rekt na verloop van tijd wat uit. Maar in de regel is vervangen voor 3 ton niet nodig.
Mijn cabrio staat op dik 3 ton en daarvan weet ik dat zodra ik in de gelegenheid ben (lees, een eigen garage heb) dat de motor open gaat, en er o.a. een nieuwe ketting in komt. Maar dat is dan meer een onderdeel van een motor-revisie dan dat het strikt noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Zoals het er nu uitziet (als er niets tegen zit) ga ik vanmiddag even kijken bij de auto
De auto moet vandaag binnen komen dus ik heb nog geen foto's ervan, dus ben benieuwd wat ik aantref (10 min rijden naar de BMW garage)

Inmiddels al wel de optielijst gekregen en er zitten al mooie opties op, dus dat komt mooi uit

Ze weten dat ik zaterdag op vakantie ga voor 2 weken maar kon wel geregeld worden dat als ik interesse had, ze voor 2 weken de auto in de stalling zouden zetten

Als er nog verdere punten zijn waar ik op moet letten, dan hoor ik het graag :)

[ Voor 7% gewijzigd door FabianGTI op 03-06-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
deepbass909 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:03:
[...]

Beiden hoef je in principe niet te vervangen, zolang de motor netjes op tijd verse olie krijgt.

Dat een ketting nooit vervangen hoeft te worden, klopt niet helemaal. Elke ketting rekt na verloop van tijd wat uit. Maar in de regel is vervangen voor 3 ton niet nodig.
Mijn cabrio staat op dik 3 ton en daarvan weet ik dat zodra ik in de gelegenheid ben (lees, een eigen garage heb) dat de motor open gaat, en er o.a. een nieuwe ketting in komt. Maar dat is dan meer een onderdeel van een motor-revisie dan dat het strikt noodzakelijk is.
Dit was na een engine flush en het vervangen van de carterventilatie omdat die verstopt zat met sludge.
Ik kreeg de melding dat er ietswat speling was (maar geen reden tot zorgen) en heb toen besloten het gewoon mee te nemen.

Naar alle waarschijnlijkheid had de vorige eigenaar (178K) wel het een en ander kunnen voorkomen met normaal onderhoud, en misschien heb ik te veel liefde gegeven.
De auto is probleemloos naar 243K gereden en de verkoop heb ik met een gerust hart kunnen doen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:47
FabianGTI schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:29:
Zoals het er nu uitziet (als er niets tegen zit) ga ik vanmiddag even kijken bij de auto
De auto moet vandaag binnen komen dus ik heb nog geen foto's ervan, dus ben benieuwd wat ik aantref (10 min rijden naar de BMW garage)

Inmiddels al wel de optielijst gekregen en er zitten al mooie opties op, dus dat komt mooi uit

Ze weten dat ik zaterdag op vakantie ga voor 2 weken maar kon wel geregeld worden dat als ik interesse had, ze voor 2 weken de auto in de stalling zouden zetten

Ik heb zelf een 325i e90. Dingen waar je op moet letten.. Niks in het bijzonder denk ik. Check even als de auto idrive heeft wat er in het service menu staat. (dit kan iedereen resetten, dus niet super betrouwbaar) Gewoon kijken naar waar je bij andere auto's ook naar kijkt. en ik rijd de auto nu 3 maand ik wil voorlopig niet terug naar een 4 cilinder, het is een heerlijke motor. Genieten >:)

Zondag waarschijnlijk naar Bimmerfest via Duitsland, nog meer die gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Arno90 op 03-06-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Raymond P schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:15:
[...]
Mijn E46, die altijd regulier onderhoud had gehad, wilde na 10 jaar en minder dan 100K opeens niet meer starten, na de vorige dag probleemloos weggezet te zijn. Bleek een geleiderolletje ofzo afgebroken te zijn en omdat er mogelijk metaaldeeltjes waren losgekomen, moest de hele distributiebende voor de zekerheid uit elkaar... Ik weet het niet meer precies, maar de kosten waren een factor tien hoger dan jouw preventieve vervanging. Achteraf denk ik, dat ik niet naar de dealer had moeten luisteren en, omdat ik er relatief weinig mee reed, vaker olie had moeten wisselen dan dat de auto zelf aangaf. Op zeker moment hield ik het tipje van de oliepeilstok in mijn hand, omdat dit van de stok geroest was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Bij een N42 loont het inderdaad zeker om gewoon elke 15000km te verversen en regelmatig de carterventilatie schoon te maken. Was een fijn blok, maar hoe die peilstok er bij mij vaak uitzag, brr :X Roest, slagroom en prut..

Wat dat betreft wel heel blij met mijn huidige M43 waar er altijd mooi schone olie op zit en die ook geen druppeltje ervan verbruikt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
FabianGTI schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:29:

Helaas dus niet doorgegaan, we hebben het uitgesteld tot 22 juni
De auto was nog niet binnen omdat de nieuwe auto van diegene nog niet klaar was
Volgende week zou de auto af zijn en de 325i binnen komen

Moet dus nog even afwachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
FabianGTI schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:54:
Het blok is inderdaad een N52, het is dan nog wel de eerste generatie met 2,5 liter i.p.v. 3 liter inhoud
Daar nog even in inhakend, ik heb zelf een auto met N52 blok met 3 liter inhoud vanuit de States meegenomen, en heb daar enige aanbiedingen gekregen om het om te bouwen naar volwaardige 3 liter (namelijk door het vervangen van het spruitstuk, variabele kleppen erbij en het flashen van de ECU)

De onderdelen zijn geen enkel probleem, enkel ben ik Nederland of omgeving nog geen bedrijf tegen gekomen die een ECU geheel doet flashen, iemand wel een flauw idee wie zoiets doet? Ik voel er niets voor om de ECU op te sturen / mee te nemen namelijk ;)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:04
Radiant schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:59:
Bij een N42 loont het inderdaad zeker om gewoon elke 15000km te verversen en regelmatig de carterventilatie schoon te maken. Was een fijn blok, maar hoe die peilstok er bij mij vaak uitzag, brr :X Roest, slagroom en prut..

Wat dat betreft wel heel blij met mijn huidige M43 waar er altijd mooi schone olie op zit en die ook geen druppeltje ervan verbruikt :*)
Welke onderdelen van de carterventilatie adviseer je om schoon te maken? Dan ga ik dat klusje ook eens doen :)

Ik vervang de olie trouwens wel volgens het interval (25000km), dan is namelijk ongeveer het jaarkilometrage. Met de lange ritten (2x 75km per dag) is dat ook niet zo'n probleem volgens mij.

/Edit @ Arno90: Ik ga ook naar Bimmerfest zondag, met onze Z4

[ Voor 4% gewijzigd door dj_raoul op 04-06-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Ik hoorde dat pas laatst van mijn huidige monteur toen ik het verhaal over mijn vorige E46 vertelde, dus ik kan het je niet zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

Edd

GeforceDDQ schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:25:
De onderdelen zijn geen enkel probleem, enkel ben ik Nederland of omgeving nog geen bedrijf tegen gekomen die een ECU geheel doet flashen, iemand wel een flauw idee wie zoiets doet? Ik voel er niets voor om de ECU op te sturen / mee te nemen namelijk ;)
Ik heb dit volgens mij wel eens zien staan op de site van Mosselman Turbo volgens mij. Die zitten wel in Nederland. Kan het alleen niet vinden, misschien bieden ze het niet meer aan.
Andere mogelijkheid is om even te kijken richting Engeland. Ik weet van een 2-tal bedrijven die flashen op afstand aanbieden. Dan krijg je gewoon een USB->OBD-2 kabel opgestuurd, software installeren en dan dien je een dump van je ECU op te sturen. Paar dagen laten krijg je een bestand terug die je op je ECU kan flashen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:47

duderuud

Sliden is koel

Mosselman flasht inderdaad ECU's. Staat erg goed bekend maar de prijs is er ook naar. Voor mijn F30 335i zou het op ongeveer €1200 komen.

Kijk ook eens naar www.br-performance.be

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 20:21
Sinds een tijdje heb ik last van het volgende probleem: als ik een klein stukje stapvoets rijdt, hoor ik bij het indrukken van de rem een harde tik. Ik merk het eigenlijk alleen bij inparkeren, omdat ik dan regelmatig een keer moet manoeuvreren en dat is het moment dat het gebeurd. Het lijkt dan ook vooral te gebeuren vlak nadat ik van rij richting verander, dus bijvoorbeeld als ik vooruit gereden heb, dan een stukje achteruit en dan de rem in druk.

Op dit moment heb ik nog bovag garantie op de auto, dus ik ga binnenkort een afspraak bij die garage maken. Wellicht heeft iemand hier een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

dj_raoul schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:35:
[...]

/Edit @ Arno90: Ik ga ook naar Bimmerfest zondag, met onze Z4
Wie gaan er nog meer naar Bimmerfest en staan ook op het paddock?

Ik ben er ook, en sta dan bij de BMW Cabrio Club, vak C-208. Mijn cabrio is makkelijk te herkennen, zoveel Avus blauwe cabrio's zijn er niet, en hij zal zonder twijfel de hoogste vering hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:42
jbvo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:05:
Sinds een tijdje heb ik last van het volgende probleem: als ik een klein stukje stapvoets rijdt, hoor ik bij het indrukken van de rem een harde tik. Ik merk het eigenlijk alleen bij inparkeren, omdat ik dan regelmatig een keer moet manoeuvreren en dat is het moment dat het gebeurd. Het lijkt dan ook vooral te gebeuren vlak nadat ik van rij richting verander, dus bijvoorbeeld als ik vooruit gereden heb, dan een stukje achteruit en dan de rem in druk.

Op dit moment heb ik nog bovag garantie op de auto, dus ik ga binnenkort een afspraak bij die garage maken. Wellicht heeft iemand hier een idee wat dit kan zijn?
Het lijkt erop dat er wat ruimte zit op je remblokken. Ze schuiven wanneer je vooruit rijdt en remt naar voren. Wanneer je dan nogmaals vooruit zou rijden en remmen, zou je er geen last van moeten hebben. Parkeer je dan echter achteruit in, schuiven ze net terug naar achteren, en voel je dat als een tik.
Ik heb een 2008 Honda Accord tourer, die heeft het ook licht. De dealer zegt mij dat het geen kwaad kan.
Bovenstaande lijkt mij ook het geval te zijn bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Mja, maar een ander soort "kloenk" bij het remmen kan weer betekenen dat je draagarmen gaar zijn, dus even laten kijken zou wel verstandig zijn als je het niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:10
Kan zoveel zijn. Ook je schokdemper die iets ut de bevestiging punt schuift. Fusekogel denk ik niet.

of je drijfstang Heet dat zo. Die stang die ervoor zorgt dat je banden naar links/rechts gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:04
Spoorstang heet zo'n ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
duderuud schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:04:
Mosselman flasht inderdaad ECU's. Staat erg goed bekend maar de prijs is er ook naar. Voor mijn F30 335i zou het op ongeveer €1200 komen.

Kijk ook eens naar www.br-performance.be
Moet je een 35i nog wel veel verder opvoeren of zou je dan beter daan een S65 (of P65) blok wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:47
deepbass909 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:12:
[...]

Wie gaan er nog meer naar Bimmerfest en staan ook op het paddock?

Ik ben er ook, en sta dan bij de BMW Cabrio Club, vak C-208. Mijn cabrio is makkelijk te herkennen, zoveel Avus blauwe cabrio's zijn er niet, en hij zal zonder twijfel de hoogste vering hebben :p
Ik zal het onthouden! Ik zet zelf mijn auto gewoon op parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Inderdaad, als het een drijfstang zou zijn, kwam je niet ver meer :p (daarmee zitten je zuigers vast aan de krukas)

Tja, en het kan inderdaad zoveel zijn. Er heeft iets beweging en dat zou schadelijk kunnen zijn, maar hoeft niet.

De enige manier om daar achter te komen is door de wielophanging na te lopen op speling op alle delen die kunnen bewegen (rubbers, schokdempers, remmen). Fusee's zijn onwaarschijnlijk, die hoor je (of voel je eigenlijk) normaal bij inveren, niet bij remmen.
Arno90 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Ik zal het onthouden! Ik zet zelf mijn auto gewoon op parkeerplaats.
Er zit voor mij wel een klein puntje van voorbehoud sinds gisteren. M'n dynamo lijkt het af en toe niet te doen, waardoor m'n accu dus niet altijd meer oplaad en nu al een paar keer tijdens het rijden onder de 11 volt zakte :X. Met een rit van dik 2 uur enkele reis voor de boeg wil ik wel zeker weten dat die het zondag doet.

Pagina: 1 ... 114 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.