Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.946 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03

vhal

ಠ_ಠ

Theimon schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:07:
Och joh, ik zag laatst een zilveren 3-serie met rood, zwart en beige leer met alu strips als interieur. Die verkoper: M-interieur jongen!!!! Keimooi!!.............juist, plus een importer met onlogische km-stand, gewoon een afgrijselijk apparaat.

Mijn machine:
[afbeelding]

[afbeelding]

Een 328Ci uit 1999 met 262000 origineel op de klok. Paar cosmetische dingetjes uiteraard, maar technisch goed en daar draait het om met zo'n wagen (en de clima is lekker koud ;))

Hij staat te koop trouwens, mocht iemand interesse hebben :)
Mooi ding wel :) linker voorscherm mag wel wat aandacht hebben...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:50

Theimon

Snapte!?

vhal schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:00:
[...]

Mooi ding wel :) linker voorscherm mag wel wat aandacht hebben...
Mja zo heeft ie een paar dingetjes. Roestvorming op het linkervoorscherm, schaafje rechts bij het achterwiel, her en der wat DLT spul, slot aan de bestuurderskant is soms wat eigenwijs doordat de pal na al die jaren natuurlijk wat is gaan slijten........met een beetje liefde en aandacht is het allemaal simpel te verhelpen.

Het ding is dat ik te weinig kilometers maak voor dit apparaat. Met mijn oude werk zat ik iedere dag op de snelweg, tegenwoordig krijg ie niet eens de kans om fatsoenlijk warm te rijden. En dat is gewoon zonde. En ook niet de moeite om die paar klussen aan te pakken.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:16

Tomatoman

Fulltime prutser

Aangezien de winter bijna voorbij is, begint het zo langzamerhand tijd te worden om te wisselen naar de zomerbanden. (Ik ben dit jaar een beetje laat :o.)

De wielen liggen bij mijn schoonhouders in een van de aardappelschuren opgeslagen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/azJvGc8Smy7zRGajaAIyyLvx/full.jpg

Eerst maar eens de zomervelgen schoonmaken, daar heb ik in het najaar van afgezien omdat het toen #^#$@%-weer was. Dat was acht keer een vervelende klus, want mevrouw Tomatomans auto stond ook nog op de winterwielen. Aan de paarse verkleuringen na de eerste keer sprayen met IronX is goed te zien hoe vuil ze zijn.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DUEPRvuGYTjYYNvXHYZf67Eh/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gDuSCj7I99BzkZFsMCG558XK/full.jpg

Bij de V70 van mijn vrouw was het wisselen een eenvoudig klusje, maar bij mijn 530d zaten de wielen muurvast op de naaf. De eerste drie wielen kreeg ik er met behulp van corrosiewerende spray, geduld en heel veel wrikken af, maar het vierde wiel zat eenvoudigweg te vast. Het voordeel was dat ik de zomer- en winterwielen tegelijk kon fotograferen. Op de achteras zit het tegensputterende 18" winterwiel, op de vooras een van de 19" zomerwielen.
zomerwielen (voor) en winterwielen (achter)

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat het wiel me al veel te veel ergernis had opgeleverd. Met een zware hamer onder de auto kruipen vind ik geen veilig idee met een eenvoudige krik, ik had al van alles geprobeerd en eigenlijk was ik er gewoon klaar mee. Daarom heb ik de auto maar even naar Profile Tyrecenter gebracht, waar ze in tien minuten klaar waren. Dat waren 17 goed bestede euro's :).

Bij Profile vertelden ze dat dit een typisch BMW-probleem is. Bij BMW zit er dermate weinig speling tussen het wiel en de wielnaaf, dat een winter met veel pekel vaak een vastzittend wiel tot gevolg heeft. De oplossing - als het wiel er inmiddels af is - is de naaf even licht opschuren met schuurpapier, zodat alle roest er weer af is.

Verder stond er nog iemand met een wiel van een aanhanger, hij vond dat zijn band wel aan vervanging toe was. Vorig jaar was de andere band al vervangen, maar toen was volgens hem deze band nog niet aan vervanging toe 8)7
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/253yC8uQmZoaTApLvl38CdXM/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6t6XAyWiRqfHCR0sdNLUjLKo/full.jpg

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
What the :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 18:05
sig69 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:48:
[...]

Helaas, het is een coupé ;)

Vanmiddag mijn auto weer eens laten wassen, is wel nodig weer. Daarna m'n monteur maar eens bellen, heb inmiddels een aardig lijstje voor 'm :)
Natuurlijk, een coupe |:(
Zo op het zicht lijkt het kleiner dan de 17" die ik er op heb. 225/45/17.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

razorhead schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:53:
Yay!, ik ben weer terug in het BMW kamp. Ik heb enkele jaren een Volvo V40 D2 r-design leasegebakje gereden, maar ik ben van werkgever gewisseld.

Voorheen: BMW E91 Touring 330XD High Exe pre-LCI
Tussenin: Volvo V40 R-Design D2
Nu: BMW E91 Touring 318D Corporate LCI (eind 2010).

Wat is het toch weer fijn om terug te zijn :) Met die V40 waaide ik van de snelweg af en van de harde plastics werd ik ook niet echt vrolijk.
Binnenkort misschien even naar de chipboer om wat extra paardjes van stal te halen in het N47M blok

Heeft iemand ooit BMW styling 236 velgen op een 3 serie touring gezien? en of een foto daarvan?
Goeiendag, wat moet jij afzien sinds je 330XD. Wat een gigantische stap terug. Ook een 318 is dan een nachtmerrie lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:44:
[...]

Goeiendag, wat moet jij afzien sinds je 330XD. Wat een gigantische stap terug. Ook een 318 is dan een nachtmerrie lijkt me.
Grappig dat je dat zegt, die aanname deed ik nl. ook.

Ik heb een proefrit gemaakt in een 318i (benzine) en dat is inderdaad een drama als je een zware diesel gewend bent. Echter, mijn proefrit in een 318D was precies het omgekeerde! Dat 2L blokje loopt prima en heeft voldoende koppel beschikbaar.

Ik wil hem misschien nog een keer laten chippen en dan levert dat blok +- 180pk en 380nm. Omdat het blok gebouwd is om 184pk te leveren in andere modellen (320D,520D, is dat prima!

Al met al: 180pk en bijna 400nm koppel is echt geen straf. Bijkomend voordeel is dat dit blok een stuk minder dorstig is dan de 3L 6 cylinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 21:42
razorhead schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:05:
[...]
Ik heb een proefrit gemaakt in een 318i (benzine) en dat is inderdaad een drama als je een zware diesel gewend bent. Echter, mijn proefrit in een 318D was precies het omgekeerde! Dat 2L blokje loopt prima en heeft voldoende koppel beschikbaar.
6,7s (330xd) of 9,4s naar de 100 is toch wel een serieus verschil, ook in andere tussen-acceleraties.
Natuurlijk kun je hem nog chippen maar dat kan met de 330xd ook. :)
Wat verder niet uitmaakt natuurlijk als je er tevreden mee bent, maar waarom heb je destijds dan voor een 330xd gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan heel rustig gereden met je 330XD? Lichtjaren verschil t.o.v. een 318d. Zo'n 318 heeft wel enig koppel, maar naast een 330, pfoei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 20:21
Tomatoman schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:00:
[..]

Bij de V70 van mijn vrouw was het wisselen een eenvoudig klusje, maar bij mijn 530d zaten de wielen muurvast op de naaf. De eerste drie wielen kreeg ik er met behulp van corrosiewerende spray, geduld en heel veel wrikken af, maar het vierde wiel zat eenvoudigweg te vast. Het voordeel was dat ik de zomer- en winterwielen tegelijk kon fotograferen. Op de achteras zit het tegensputterende 18" winterwiel, op de vooras een van de 19" zomerwielen.
[afbeelding]

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat het wiel me al veel te veel ergernis had opgeleverd. Met een zware hamer onder de auto kruipen vind ik geen veilig idee met een eenvoudige krik, ik had al van alles geprobeerd en eigenlijk was ik er gewoon klaar mee. Daarom heb ik de auto maar even naar Profile Tyrecenter gebracht, waar ze in tien minuten klaar waren. Dat waren 17 goed bestede euro's :).

Bij Profile vertelden ze dat dit een typisch BMW-probleem is. Bij BMW zit er dermate weinig speling tussen het wiel en de wielnaaf, dat een winter met veel pekel vaak een vastzittend wiel tot gevolg heeft. De oplossing - als het wiel er inmiddels af is - is de naaf even licht opschuren met schuurpapier, zodat alle roest er weer af is.
Ik heb vrijdag ook de wielen van m'n 525d touring gewisseld. Ik had bij beide voorwielen ook moeite om de velg van de naaf te krijgen en vond een hamer ook geen goed idee. In een topic op fok kwam ik de tip tegen om de bouten een stukje los te draaien en dan een paar meter te rijden. Ik heb ze een kwart slag los gedraaid zodat de velg niet echt van de naaf af kon en toen 3 meter naar voren en weer terug gereden. Daarna kreeg ik ze prima los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik beuk er altijd tegen met iets wat je altijd bij je hebt als je je wielen wisselt, een ander wiel :+

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
fsfikke schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:39:
Ik beuk er altijd tegen met iets wat je altijd bij je hebt als je je wielen wisselt, een ander wiel :+
Dat lijkt mij veel beter idee dan de "oplossing" van jbvo. Het hele gewicht van je auto op niet-vastgedraaide bouten kan zowel je bouten als gaten in je velg behoorlijk beschadigen.
Zelf nog nooit meegemaakt trouwens, dat een wiel niet van de naaf kwam, na een stevige stoot met de palm van mijn hand tegen de band (werkt alleen niet bij een lekke band).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 16:04
Ik ga er altijd tegenover zitten: Met mijn voeten trap ik links, rechts, boven en beneden afwisselend op de velg. Niet hard, maar gewoon laten werken. Tot nu toe altijd genoeg geweest. Op die ene keer van die verwrongen velg na. Daar had ik een voorhamer. Maar dat was dan ook geen BMW O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 18:05
Met een zachte hamer tegen de binnenkant van de band tikken en ondertussen draaien. Maar vaak kan je een vastzittende velg oplossen door even te schuren met een staalborstel en daarna goed invetten met kopervet.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Met natrium hydroxide is die velg ook wel op te lossen. :P
Een schone en ingevette naaf voorkomt inderdaad een hoop issues.

Ik gebruik dezelfde techniek als wheez50.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 13:42
Onvoorstelbaar hoe een wiel kan vastzitten op zo'n klein stukje. Maar ik heb ook een tijdje problemen gehad met 1 velg. Toen ook eens goed geschuurd en kopervet op gedaan en sindsdien geen problemen meer. De bouten doe ik overigens ook voortaan even met de staalborstel. Daar brak er de vorige keer één van door de roest...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Anders alle bouten losdraaien en een stukje rijden? Komt-ie vast ook wel los.

En ja, ik ben die vent met dat aanhanger wiel :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:06:
Onvoorstelbaar hoe een wiel kan vastzitten op zo'n klein stukje. Maar ik heb ook een tijdje problemen gehad met 1 velg. Toen ook eens goed geschuurd en kopervet op gedaan en sindsdien geen problemen meer. De bouten doe ik overigens ook voortaan even met de staalborstel. Daar brak er de vorige keer één van door de roest...
Het is niet alleen met BMW maar ook bij de VW Golf 6 was dit een ellendig probleem en zeker met het sportonderstel omdat de achterwielen dan schuin staan. Het waren altijd mijn achtervelgen en mijn zomervelgen. Wat een ramp was dat met de wissel.
We hadden de auto op een krik staan en hadden een sleepkabel om de velg gebonden en met de andere auto iets naar voren. We trokken bijna de hele auto van de krik mee. En lopen rammen op de velg, niets totaal niets. Sindsdien laat ik het maar doen en vraag ik ook om het wiel in te vetten. Als ik ergens sta dat ik tenminste mijn wiel kan wisselen mocht het nodig zijn.

Bij mijn pa met zijn BMW 1 laten we het altijd doen bij de garage want ik zag al wat voor problemen ze daar hadden om de winterwielen naar de zomerwielen te krijgen en ook andersom.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Het lijkt mij dat hard trekken verre van optimaal is. Als je niet 100% recht trekt kan de velg schuin op de naaf gaan zitten waardoor het alleen maar vaster komt te zitten.

Trekken aan een auto die opgekrikt is klinkt ook niet ehm 'safe'. Maar krikken vind ik sowieso een enge bezigheid.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 13:41
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XKZTG7N.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RjkegVS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0LB1ae4.jpg

F20 LCI 120i M Sport High Executive Automaat, Black Sapphire.
Wachtend op nieuw baasje :P

Kan niet wachten :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44
Heerlijke bak ChiLLeR, geniet van deze aankoop!
Dikke bak en met het M-Pakket helemaal! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Mis alleen donkere achterruiten maar dat zat niet meer in lease budget helaas :p

Ik dacht trouwens dat optie 676 (Hifi actief) er voor zorgt dat je speakers in je A stijlen krijgt. Op de foto's is dat niet te zien. Of is dat alleen zo bij 3/5/7series en plaatsen ze die tweeters ergens anders?

[ Voor 57% gewijzigd door ChiLLeR op 18-05-2015 15:09 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:27
ChiLLeR schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vind het een super wagen, maar ik vind het enkele smalle pijpje achter er wel heel zielig uitzien. En dat terwijl het niet eens de instapper is, 120i lijkt me vlot genoeg voor 2 smalle pijpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
kahraman11 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:49:
[...]

Vind het een super wagen, maar ik vind het enkele smalle pijpje achter er wel heel zielig uitzien. En dat terwijl het niet eens de instapper is, 120i lijkt me vlot genoeg voor 2 smalle pijpjes.
Niks mee toch? Geheel in lijn ook met de andere modellen, 2 pijpjes één zijde vanaf +/- 200pk en beide zijdes een pijp vanaf 300pk. Ik vind het juist apart dat Mercedes/Volvo auto's afleveren met amper 150pk maar wel aan weerszijden een uitlaat.
Nieuwe voorzijde van de facelift ziet er stukken beter uit (slechter kon ook niet), achterkant hadden ze beter hetzelfde kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:04
Mee eens, ik zie ook liever understatement dan overstatement voor dat soort zaken. Beetje het sleeper idee.

E39 540i touring had 286pk en een enkele (!) pijp, heerlijk! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:27
ChiLLeR schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:07:
Mis alleen donkere achterruiten maar dat zat niet meer in lease budget helaas :p

Ik dacht trouwens dat optie 676 (Hifi actief) er voor zorgt dat je speakers in je A stijlen krijgt. Op de foto's is dat niet te zien. Of is dat alleen zo bij 3/5/7series en plaatsen ze die tweeters ergens anders?
Volgens mij is het nog steeds zo dat ze in de a-stijl horen te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:21
Het Fantoom schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Niks mee toch? Geheel in lijn ook met de andere modellen, 2 pijpjes één zijde vanaf +/- 200pk en beide zijdes een pijp vanaf 300pk. Ik vind het juist apart dat Mercedes/Volvo auto's afleveren met amper 150pk maar wel aan weerszijden een uitlaat.
Nieuwe voorzijde van de facelift ziet er stukken beter uit (slechter kon ook niet), achterkant hadden ze beter hetzelfde kunnen houden.
Het is zelfs nog erger, regelmatig kom ik hier een Volvo V40 D2 115pk tegen met dubbele uitlaat. Dat gaat dan weer nergens over :-)

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
FragileM64 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:36:
[...]

Het is zelfs nog erger, regelmatig kom ik hier een Volvo V40 D2 115pk tegen met dubbele uitlaat. Dat gaat dan weer nergens over :-)
Zie zie je inderdaad heel veel rijden, hetzelfde geldt voor de nieuwe A-klasse. 120pk oid en toch de looks van een A45 AMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
JottemJ schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:30:
[...]

Volgens mij is het nog steeds zo dat ze in de a-stijl horen te zitten...
Op de foto zitten ze er dus niet? Terwijl het wel met die optie is besteld. Fingers crossed...

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:40
ChiLLeR schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:48:
[...]

Op de foto zitten ze er dus niet? Terwijl het wel met die optie is besteld. Fingers crossed...
Ik hoop het ook voor je want op de foto zie ik ze niet. Voor zover ik weet horen ze in je deur te zitten. Dus bij het kapje voor de buitenspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
[...]

Weet je het chassisnummer? Dan weten we het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

FragileM64 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:36:
[...]

Sja, wat heet erg. Het alternatief is: geen uitlaat zichtbaar. Dan zijn de twee platte pijpjes op mijn D2 toch mooier IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
Hiervoor was het nog makkelijker bij BMW :+.
4 pitters hadden 1 brede uitlaat of normaal.
6 pitters hadden een dubbele en alles erna had 2 brede of 4 uitlaatpijpen over het algemeen.

Kan zijn dat dit alleen voor de 3, 5, 6 en 7 serie geldt maar toch :9.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

Edd

[...]

Uhm.. Als ik even kijk bij Realoem voor de F20 LCI zie ik dat de 676 geen tweeters meer heeft? Dus denk dat ze er niet in zitten. Wel heb je midden op je dash een speaker en een setje woofers onder je stoelen. Of de tweeters bij de pre-LCI erin zaten weet ik niet (niet naar gekeken).. Bij de E8x kreeg je bij de 676 wel de tweeters.
timmie271 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:06:
Hetzelfde gold voor de 1-serie O-)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Edd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:34:
[...]

Uhm.. Als ik even kijk bij Realoem voor de F20 LCI zie ik dat de 676 geen tweeters meer heeft? Dus denk dat ze er niet in zitten. Wel heb je midden op je dash een speaker en een setje woofers onder je stoelen. Of de tweeters bij de pre-LCI erin zaten weet ik niet (niet naar gekeken).. Bij de E8x kreeg je bij de 676 wel de tweeters.

[...]

Hetzelfde gold voor de 1-serie O-)
Speaker in dashboard zie je idd duidelijk zitten. Dus de boel is veranderd dan bij de lci. Geen losse tweeters meer maar 1 center speaker plus woofers

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Toff schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:59:
[...]

Dat lijkt mij veel beter idee dan de "oplossing" van jbvo. Het hele gewicht van je auto op niet-vastgedraaide bouten kan zowel je bouten als gaten in je velg behoorlijk beschadigen.
Zelf nog nooit meegemaakt trouwens, dat een wiel niet van de naaf kwam, na een stevige stoot met de palm van mijn hand tegen de band (werkt alleen niet bij een lekke band).
Zolang je de bouten maximaal 1 slag los draait, blijft al het gewicht van de auto op de naaf rusten en nu op de bouten. Alleen geef je het wiel net genoeg ruimte om een beetje te werken door een stukje te rijden en zo het wiel los te krijgen. Je moet uiteraard niet als een gek gaan rijden en lange afstanden rijden, maar een stukje heen en weer is doorgaans al genoeg. Het is wel een soort van last resort oplossing.

Ik heb zelf ook weleens een velg gehad die amper los wou (m'n winterset), maar nooit zo erg dat ik hem ook echt niet los kreeg met een paar goede rukken.
6 pitters hadden een dubbele en alles erna had 2 brede of 4 uitlaatpijpen over het algemeen.

Was het maar zo simpel. Mijn 323i cabrio is een 6 cilinder met 2 pijpjes, maar uit dezelfde generatie heb je ook een 323i Coupé (met dezelfde motor), en die heeft juist maar 1 pijpje, net als de 320i (ook een 6-cilinder). De E39 540i (met een V8) heeft ook maar 1 grote pijp.

De enige zekerheid is dat een 4-cilinder altijd maar 1 pijpje heeft. Maar 1 pijpje betekent niet standaard dat het een 4-cilinder is ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:20:
[...]

De enige zekerheid is dat een 4-cilinder altijd maar 1 pijpje heeft. Maar 1 pijpje betekent niet standaard dat het een 4-cilinder is ;)
Yeah, about that...

Afbeeldingslocatie: http://www.theautochannel.com/news/2014/07/18/113032-first-drive-review-2015-bmw-2-series-active-tourer-225i.5-lg.jpg
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ah, de 2 Active Tourer.....

* Theimon heeft tot nu toe alleen bejaarden in die auto gezien... :/

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:27
+ voor de normale modellen, nieuwe 2 liter diesel (x20d) = dubbele eindpijp bestuurderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
+ 328i/428i, en zo zullen er wel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Precies, elke F10/F11 heeft minimaal 2 pijpjes links, ook een 518d ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Al dat modern gedoe..
Vandaag gewoon wat oude bmw awesomeness aangeschaft... ^_^

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-8AXRSLRV.jpg

530 op duivelsap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03

vhal

ಠ_ಠ

ChiLLeR schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De facelift heeft dit model wel aardig goed gedaan...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:03
Toe maar, mooie bak man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lasteraar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:07:
Al dat modern gedoe..

[afbeelding]

530 op duivelsap.
Aah, nu weet ik ook wie jij bent. ;) Feli nogmaals, toffe bak. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 20:21
deepbass909 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:20:
[...]

Zolang je de bouten maximaal 1 slag los draait, blijft al het gewicht van de auto op de naaf rusten en nu op de bouten. Alleen geef je het wiel net genoeg ruimte om een beetje te werken door een stukje te rijden en zo het wiel los te krijgen. Je moet uiteraard niet als een gek gaan rijden en lange afstanden rijden, maar een stukje heen en weer is doorgaans al genoeg. Het is wel een soort van last resort oplossing.

Ik heb zelf ook weleens een velg gehad die amper los wou (m'n winterset), maar nooit zo erg dat ik hem ook echt niet los kreeg met een paar goede rukken.

[...]
Dat was inderdaad ook mijn redenatie. Verder was dit inderdaad een last resort, ik was toen al een uur bezig met het eerste wiel :X Het was ook nog het eerste wiel, dus ik had ook even de overweging om maar gewoon naar de Profile te rijden en ze daar alle 4 te laten wisselen :+

De achterwielen gingen echter makkelijk, beetje trekken aan het wiel was voldoende.
Al dat modern gedoe..

[afbeelding]

530 op duivelsap.
Mooie bak, gefeliciteerd! Leuke opties ook er op.

[ Voor 13% gewijzigd door jbvo op 18-05-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Eigenlijk een algemeen vraagje over voor- en nadelen van voor- en achterwielaandrijving.

Ik hoor net op Autoweek dat de nieuwe X1 ofwel voor- ofwel vierwielaandrijving krijgt.
Dit omdat deze op hetzelfde platform als de AT gebouwd wordt of zoiets.

Waarom lijkt BMW langzaam over te stappen naar voorwiel aangedreven auto's? Is dat goedkoper? Is het daarmee eenvoudiger om meer ruimte te creëeren? Is het zuiniger? Goedkoper (ik denk het wel, omdat bijna iedereen het doet, maar waarom?). Is het zo dat achterwielaandrijving achterhaald is? Dat voorwielaandrijving tegenwoordig een net zo goede rijervaring kan bieden?

Heb er nooit zo over nagedacht, maar het is best een ingrijpend en kostbaar besluit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

readytoflow schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:38:
Eigenlijk een algemeen vraagje over voor- en nadelen van voor- en achterwielaandrijving.

Ik hoor net op Autoweek dat de nieuwe X1 ofwel voor- ofwel vierwielaandrijving krijgt.
Dit omdat deze op hetzelfde platform als de AT gebouwd wordt of zoiets.

Waarom lijkt BMW langzaam over te stappen naar voorwiel aangedreven auto's? Is dat goedkoper? Is het daarmee eenvoudiger om meer ruimte te creëeren? Is het zuiniger? Goedkoper (ik denk het wel, omdat bijna iedereen het doet, maar waarom?). Is het zo dat achterwielaandrijving achterhaald is? Dat voorwielaandrijving tegenwoordig een net zo goede rijervaring kan bieden?

Heb er nooit zo over nagedacht, maar het is best een ingrijpend en kostbaar besluit natuurlijk.
Productie-technisch heeft voorwielaandrijving een paar hele grote pluspunten ten opzichte van achterwielaandrijving. Bij voorwielaandrijving vormen motor en alle aandrijfdelen een compleet en compact pakket dat makkelijk geplaatst kan worden met slechts enkele bouten. Bij achterwiel zit je met een lastig cardan, draagframe voor het diff, etc, wat allemaal net wat meer werk is om te plaatsen.

Goedkoper in materiaal of zuiniger in gebruik is het niet direct. Ook qua rij-eigenschappen blijft een voorwiel-aangedreven auto nog altijd achter bij een achterwiel-aangedreven auto, maar voorwiel wordt wel steeds beter.

Het voordeel is daarmee vooral:
- Gemakkelijke assemblage
- Meer ruimte in de cabine (geen cardan-tunnel meer nodig)

Zeker bij een auto die zowel 4-wiel als 2-wiel aangedreven wordt geleverd, is het productie-technisch gewoon logischer om voor de 2-wiel aangedreven versie voor voorwiel-aandrijving te gaan. Je hebt immers al de hele ophanging en wisselbak klaar.

BMW heeft met Mini een heel goed onderstel ontwikkeld en dat wordt nu uitgerold. Voor mij hoort een BMW achterwiel of 4-wiel drive te hebben, maar ik vrees dat dat, net als de 6-cilinderblokken, straks alleen nog voorbehouden zal zijn aan de top-segmenten, zoals de 7-serie.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19
Vanochtend trof ik dit plaatje aan ;(

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/z1yz2jh8yjtwqtr/20150519_092513.jpg?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/7tiwevryejqo9vu/20150519_092539.jpg?dl=1

[ Voor 20% gewijzigd door SPee op 19-05-2015 23:44 . Reden: fix images ;) ]

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44
SPee schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:32:

[afbeelding]

[afbeelding]
Plaatjes laden niet helemaal hoe het moet, maar heb ze wel gezien.
Ouch klootzakken sterkte :(

Voor degene die de plaatjes willen zien Klik bij mijn Quote op de "[afbeelding]" tekst.

[ Voor 9% gewijzigd door xeoMe op 19-05-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Psst, wij treffen helaas geen plaatjes aan... (Dropbox en GoT gaan niet lekker samen...)

Maar plaatjes gezien, damn... That sucks... Je zou haast wensen dat ze bij die lui de handen afhakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19
Plaatjes gefixt.

Erg vervelend. Het geregel, de -non premium- duitse vervangauto.
Navigatie + iDrive knop hebben ze dus meegenomen. En niet op een nette manier: ze hebben de kabels doorgeknipt.
Maar gelukkig wel mijn rayban en parkeergeld met rust gelaten :)
Hij is naar Den Bosch gebracht voor reparatie (ter info: ik woon nabij Rotterdam) ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:51
deepbass909 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:01:
[...]

Productie-technisch heeft voorwielaandrijving een paar hele grote pluspunten ten opzichte van achterwielaandrijving. Bij voorwielaandrijving vormen motor en alle aandrijfdelen een compleet en compact pakket dat makkelijk geplaatst kan worden met slechts enkele bouten. Bij achterwiel zit je met een lastig cardan, draagframe voor het diff, etc, wat allemaal net wat meer werk is om te plaatsen.

Goedkoper in materiaal of zuiniger in gebruik is het niet direct. Ook qua rij-eigenschappen blijft een voorwiel-aangedreven auto nog altijd achter bij een achterwiel-aangedreven auto, maar voorwiel wordt wel steeds beter.

Het voordeel is daarmee vooral:
- Gemakkelijke assemblage
- Meer ruimte in de cabine (geen cardan-tunnel meer nodig)

Zeker bij een auto die zowel 4-wiel als 2-wiel aangedreven wordt geleverd, is het productie-technisch gewoon logischer om voor de 2-wiel aangedreven versie voor voorwiel-aandrijving te gaan. Je hebt immers al de hele ophanging en wisselbak klaar.

BMW heeft met Mini een heel goed onderstel ontwikkeld en dat wordt nu uitgerold. Voor mij hoort een BMW achterwiel of 4-wiel drive te hebben, maar ik vrees dat dat, net als de 6-cilinderblokken, straks alleen nog voorbehouden zal zijn aan de top-segmenten, zoals de 7-serie.
Goedkoper is het denk ik wel, langs de ene kant door de gemakkelijkere assemblage en langs de andere kant doordat er ook gewoon geen cardanas, achteras, etc nodig is.
Meer ruimte is er ook doordat er niet alleen geen cardan en diff vanachter nodig is, maar ook dat de motor meestal niet langs ligt, maar dwars. Met een motor in de langse richting, met daarachter nog een versnellingsbak neem je vrij veel ruimte van het interieur in. Bij een dwars geplaatste motor is dat een heel stuk compacter en kan de hele passagiersruimte meer naar voor dan bij een vergelijkbare langs geplaatste motor.

Zuiniger is het niet zozeer, misschien een klein beetje doordat er net wat minder gewicht in zit. In ieder geval niet echt relevant.

Het voordeel van achterwielaandrijving is meestal de betere gewichtsverdeling. Diff, cardanas en achteras zitten vrij ver naar achter. Plus het feit dat de motor en de versnellingsbak meer naar achter zitten in de langs richting en zo samen met de passagiersruimte verder naar achteren zit en dit de gewichtsverdeling beter is. (meer richting de 50/50).
Bij een voorwielaangedreven auto is dit eerder 60/40 of soms nog erger. Het voordeel daarvan is wel dat tractie op sneeuw of ijs beter is, door meer gewicht op de aangedreven as.
Op asfalt is de tractie met een achterwiel aangedreven auto dan weer beter doordat onder zwaar accelereren het gewicht zich als het ware verplaatst naar achter en dus zorgt voor betere tractie vanachter.
Een 335i met 300pk komt dan ook veel vlotter op gang vanuit stilstand dan een of andere voorwielaangedreven Focus RS met 300pk. :P

Voor het rijgedrag is de 50/50 gewichtsbalans beter. Ook heb je geen last van 'torque steer' (wanneer je stuurwiel spontaan begint te draaien onder zwaar accelereren met een voorwielaangedreven auto) en onderstuur (hangt erg af van de afstelling van de ophanging, van erg tot vrij neutraal).
Het voordeel van onderstuur is dat het voor de gewone mens makkelijkere corrigeerbaar en dus als veiliger wordt aanschouwd als het overstuur dat voor kan komen op een achterwiel aangedreven auto.

De korte uitleg is dat het voor quasi alle 2 serie AT rijders waarschijnlijk juist niks uitmaakt. En voor vele andere BMW rijders ook niet echt.
Voor BMW is het dan veel logischer om ruimere auto's te maken en die te verkopen aan mensen die eerder geven om ruimte in hun 218d AT dan om hem dwars te krijgen in een bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Auw! Doet gewoon zeer aan de ogen. Geen Alarm?
Ergens denk je (ik) nog, dat een ingebouwd systeem waardeloos zou moeten (kunnen) zijn voor dieven. Zou het echt zo moeilijk zijn, om een beveiliging in te bouwen, waardoor een navigatiesysteem alleen werkt in de auto waar het oorspronkelijk in is ingebouwd?
Sterkte ermee iig. Ik neem aan dat de verzekering de schade dekt, maar je hebt er sowieso een hoop rompslomp van en het voelt gewoon niet goed. Ze moeten gewoon van je spullen afblijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@SPee, Wat een ravage, niet grappig dit soort acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Toff schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 01:00:
Zou het echt zo moeilijk zijn, om een beveiliging in te bouwen, waardoor een navigatiesysteem alleen werkt in de auto waar het oorspronkelijk in is ingebouwd?
Zit er volgens mij wel in; maar ja, als je fysieke toegang hebt tot een device, valt bijna alles wel te hacken. Wat na diefstal bij deze units dus ook gebeurt zodat ze in andere auto's te gebruiken zijn.

Initiele probleem is dat ze zo easy te jatten zijn door hun geheel modulaire opbouw. Is natuurlijk kei handig bij het bouwen van een auto, maar vereenvoudigt diefstal ook enorm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16

Vierpitter = 1 uitlaat links. Zespitter t/m 30i = dubbele eindpijp links. Zespitter 35i = een links, 1 rechts. M = 2 links, 2 rechts.

Ik heb indertijd ook raar opgekeken van de eco-Volvo's (S60 en V70 D2 1.6 115 pk) met een "35i" uitlaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

_Arthur schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:10:
[...]

Zit er volgens mij wel in; maar ja, als je fysieke toegang hebt tot een device, valt bijna alles wel te hacken. Wat na diefstal bij deze units dus ook gebeurt zodat ze in andere auto's te gebruiken zijn.

Initiele probleem is dat ze zo easy te jatten zijn door hun geheel modulaire opbouw. Is natuurlijk kei handig bij het bouwen van een auto, maar vereenvoudigt diefstal ook enorm..
http://navirem.nl/ schijnt dat op te lossen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
t_captain schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:10:
[...]

Vierpitter = 1 uitlaat links. Zespitter t/m 30i = dubbele eindpijp links. Zespitter 35i = een links, 1 rechts. M = 2 links, 2 rechts.

Ik heb indertijd ook raar opgekeken van de eco-Volvo's (S60 en V70 D2 1.6 115 pk) met een "35i" uitlaat ;)
Daar kijk ik ook nog steeds raar van op ja :P.
Maar ik zie tegenwoordig ook al de 4 pitters van BMW met een dubbele uitlaatpijp links. Is het tegenwoordig zo dat ze een pk hoeveelheid aanhouden voor die hoeveelheid pijpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 13:42
timmie271 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:47:
[...]

Daar kijk ik ook nog steeds raar van op ja :P.
Maar ik zie tegenwoordig ook al de 4 pitters van BMW met een dubbele uitlaatpijp links. Is het tegenwoordig zo dat ze een pk hoeveelheid aanhouden voor die hoeveelheid pijpjes?
Ben je gek. Het is gewoon marketing. Een extra'tje om je te lokken naar duurdere modellen. Audi heeft dat ook goed begrepen en daarom krijgen de S modellen bijvoorbeeld al 4 flinke uitlaten. Dan lijkt het meteen een bruut pk monster gelijk aan de M van BMW. Terwijl het eigenlijk de concurrent is van de x35 is.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Al dat modern gedoe..

[afbeelding]

530 op duivelsap.
Oud? Prachtige wagen en nog state of the art :+ :9~

[afbeelding]

[afbeelding]
|:(
Mên wat balen! Belachelijk. Hoop voor je dat het een lease is en dus niet zoveel gezeik?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:04
AndRo555 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:16:
[...]
Zuiniger is het niet zozeer, misschien een klein beetje doordat er net wat minder gewicht in zit. In ieder geval niet echt relevant.
Voorwielaandrijving is iets zuiniger doordat er in de aandrijflijn geen omzetting in richting hoeft plaats te vinden, wat bij achterwielaandrijving wel het geval is. (cardan as in lengterichting --> diff --> aandrijfassen in dwarsrichting). Die omzetting is minder efficient dan als het blok zelf al in dwarsrichting in de auto ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
MrFl0ppY schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:56:
[...]

Ben je gek. Het is gewoon marketing. Een extra'tje om je te lokken naar duurdere modellen. Audi heeft dat ook goed begrepen en daarom krijgen de S modellen bijvoorbeeld al 4 flinke uitlaten. Dan lijkt het meteen een bruut pk monster gelijk aan de M van BMW. Terwijl het eigenlijk de concurrent is van de x35 is.
Duidelijk genoeg dan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heeft een Audi RS dan 8 pijpen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Thx. Maakt het weer wat duidelijker rondom de keuze voor-/achterwielaandrijving!

Eigenlijk zou je dus gewoon als autofabrikant het beste voorwielaandrijving kunnen gebruiken? En 4-wielaandrijving voor je 'topmodellen'. Bij een x16 tm x25/30 kan je net zo goed uit de voeten met voorwielaandrijving als met achterwielaandrijving. Voor BMW is het goedkoper om te produceren. De snellere motoren dan met 4-wielaandrijving neerzetten.

Eigenlijk is dat hoe Audi het ook doet zie ik nu...Die maken ook geen verkeerde snelle auto's met voorwielaandrijving.

Ik vermoed dat het bij BMW ook wel die kant op zal gaan uiteindelijk.

Zelf een aantal keer in een 118 gereden en een paar weken in een 320. Maar eerlijk gezegd merkte ik er niet zo heel veel van. Alleen met die 320 kon ik toen wel leuk op het parkeerterrein spelen toen er het flink gesneeuwd had (je blijft dan toch een klein kind he haha).

Wel K.. zeg zo'n inbraak! Soms zijn lijfstraffen toch geen verkeerde insteek denk ik dan. Voor een paar miezerige tientjes dat zo'n lowlife daar dan aan verdient. Kan 't ie nog beter even aanbellen: "Hallo, ik ben Alexandru. Ik kom uw navigatiesysteem stelen. Of heeft u voor mij misschien €30,-?"

Nutteloos volk. Bah.
Even vloeken in dit topic: Ik krijg in september een MB, met die schermen zo in in zicht, weet ik nu al dat ik komende jaren ook met meerdere inbraken te maken ga krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

readytoflow schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:29:
[..]
Wel K.. zeg zo'n inbraak! Soms zijn lijfstraffen toch geen verkeerde insteek denk ik dan. Voor een paar miezerige tientjes dat zo'n lowlife daar dan aan verdient. Kan 't ie nog beter even aanbellen: "Hallo, ik ben Alexandru. Ik kom uw navigatiesysteem stelen. Of heeft u voor mij misschien €30,-?"

Nutteloos volk. Bah.
Even vloeken in dit topic: Ik krijg in september een MB, met die schermen zo in in zicht, weet ik nu al dat ik komende jaren ook met meerdere inbraken te maken ga krijgen...
Zo'n navigatie systeem gaat gewoon weg voor minstens 500 euro volgens mij.
Nog steeds kut, maar ze verdienen er wel aardig mee, zeker gezien het gemak waarop de systemen te verwijderen zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Afvalzak op 20-05-2015 10:42 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndRo555 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:16:
De korte uitleg is dat het voor quasi alle 2 serie AT rijders waarschijnlijk juist niks uitmaakt. En voor vele andere BMW rijders ook niet echt.
Voor BMW is het dan veel logischer om ruimere auto's te maken en die te verkopen aan mensen die eerder geven om ruimte in hun 218d AT dan om hem dwars te krijgen in een bocht.
De vraag is dan nog wel wat BMW nog echt van Audi en consorten onderscheid, het belangrijkste punt hierin is denk ik toch wel het freude am fahren verhaal wat voor veel BMW-rijders achterwielaandrijving en de rijeigenschappen inhouden.

Luxe dozen om van A naar B te komen maken al genoeg merken, Audi, Lexus, Infinity, etc. Probleem is dat er ook niet echt betaalbare alternatieven meer zijn, een MX5 uitgezonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 14:52
Enkele weken geleden net hetzelfde gehad. Was een ware plaag in België de laatste maanden, maar er is vorige week een bende gps-dieven opgepakt door de politie. Hopelijk dringt dat het aantal gevallen toch terug.
Op mijn recent bestelde 4 Gran Coupe heb ik toch maar een alarm genomen. (was trouwens verplicht voor GPS Professional)

[ Voor 22% gewijzigd door Wilibrord op 20-05-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:40
t_captain schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:10:
[...]

Klopt toch niet helemaal.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw-518d-sedan-5-750x500.jpg

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSXViRYLOfHobpUExi2J3xpcIBRe__c0_IRKoyjFW3J6TAu95OA

Afbeeldingslocatie: http://rcdn.carreview.com/wp-content/uploads/2012/05/328irear.jpg

Alledrie 4 cilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wilibrord schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:46:
[...]

Enkele weken geleden net hetzelfde gehad. Was een ware plaag in België de laatste maanden, maar er is vorige week een bende gps-dieven opgepakt door de politie. Hopelijk dringt dat het aantal gevallen toch terug.
Op mijn recent bestelde 4 Gran Coupe heb ik toch maar een alarm genomen. (was trouwens verplicht voor GPS Professional)
Inderdaad een ware plaag hier in België. Mijn baas heeft het ook gehad, en bij een kennis van mij hebben ze gewoon het stuur meegenomen.

Mijn baas heeft overigens een alarmsysteem, en de wagen stond op de oprit. Helaas is het alarm nooit af gegaan. Ik vermoed dat ze dit kunnen uitschakelen op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Mijn 520d F10 LCI heeft dubbele uitlaat aan de bestuurders kant. Deze motor heeft tegenwoordig 190pk dus een dubbele uitlaat heeft wel een functie.
Misschien dat er een onderscheid is tussen benzine en diesel modellen ?

[ Voor 19% gewijzigd door Blord op 20-05-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
dj_raoul schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:59:
[...]

Voorwielaandrijving is iets zuiniger doordat er in de aandrijflijn geen omzetting in richting hoeft plaats te vinden, wat bij achterwielaandrijving wel het geval is. (cardan as in lengterichting --> diff --> aandrijfassen in dwarsrichting). Die omzetting is minder efficient dan als het blok zelf al in dwarsrichting in de auto ligt.
Ik ken er te weinig van om daar een uitspraak over te doen, maar in de dwarsrichting zijn er ook wat overbrengingen nodig om tot aan het diff en de voorwielen te raken. In een achterwiel aandrijver is er dan wel weer 1 haakse overbrenging nodig, maar daarbuiten geen tandwielen meer (zonder de versnellingsbak meegerekend.)
Het zal alleszins niet veel uitmaken als je de verbruik cijfers van een 116d EDE tegen concurrenten zet. Of een 520d tegen een A6 2.0TDI.
readytoflow schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:29:
Thx. Maakt het weer wat duidelijker rondom de keuze voor-/achterwielaandrijving!

Eigenlijk zou je dus gewoon als autofabrikant het beste voorwielaandrijving kunnen gebruiken? En 4-wielaandrijving voor je 'topmodellen'. Bij een x16 tm x25/30 kan je net zo goed uit de voeten met voorwielaandrijving als met achterwielaandrijving. Voor BMW is het goedkoper om te produceren. De snellere motoren dan met 4-wielaandrijving neerzetten.

Eigenlijk is dat hoe Audi het ook doet zie ik nu...Die maken ook geen verkeerde snelle auto's met voorwielaandrijving.

Ik vermoed dat het bij BMW ook wel die kant op zal gaan uiteindelijk.

Zelf een aantal keer in een 118 gereden en een paar weken in een 320. Maar eerlijk gezegd merkte ik er niet zo heel veel van. Alleen met die 320 kon ik toen wel leuk op het parkeerterrein spelen toen er het flink gesneeuwd had (je blijft dan toch een klein kind he haha).

...
BMW zit nogal in een vreemde positie. Een 3 serie zonder achterwielaandrijving is geen 3 serie meer, achterwielaandrijving is daar wel een van de unieke punten. Dus daar zal het zeker en vast blijven (net als bij 4,5,6,7). Zeker omdat er ook snelle modellen van bestaan (M3, maar ook 335i/335xd) en dan zou je voorwielaandrijving krijgen voor de basismodellen en achterwielaandrijving voor de snellere, wat vanuit constructieoogpunt niet zo interessant is. En om dan een M3 te krijgen met alleen vierwielaandrijving... :/

Bij de 1 serie zitten ze in een unieke positie dat ze de enige zijn met achterwielaandrijving. Langs de ene kant is dat leuk voor de snellere varianten en zullen er zeker mensen zijn die een 1 kiezen boven de rest alleen al om de achterwielaandrijving. Langs de andere kant kunnen ze er ook een voorwielaandrijver van maken, zo een veel praktischere en iets goedkopere auto (of meer winst) creëren en dus de concurrentie met praktischere auto's uit dat segment aangaan. Waar nog vrij veel klanten zitten in tegenstelling tot het beperkte publiek dat een 1 serie wil voor zijn achterwielaandrijving.
Een snellere hot hatch zou hier nog makkelijk te zijn oplossen. Een 6 in lijn past niet dwars in een 1 serie, maar hun geblazen 2 liter blok geeft toch al leuke vermogens en samen met 4 wielaandrijving kan dat wel een oplossing zijn voor de huidige M135i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Appleman schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:27:
[...]

Klopt toch niet helemaal.

[...]
Alledrie 4 cilinder.
Klopt, bij de nieuwe generatie hebben ze het principe losgelaten. Dit was zo'n beetje in de E46 en E90 tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
t_captain schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:39:
[...]

Klopt, bij de nieuwe generatie hebben ze het principe losgelaten. Dit was zo'n beetje in de E46 en E90 tijd.
En bij de E36 heeft de 320i (en volgens mij ook de 323i) met i6 ook gewoon een enkele pijp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
AndRo555 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:45:
[...]

Bij de 1 serie zitten ze in een unieke positie dat ze de enige zijn met achterwielaandrijving.
Beeje offtopic, maar ik vind het zo leuk en dapper dat Renault een Twingo met RE/RWD is gaan bouwen _/-\o_

(alleen hebben ze helaas gekozen om de verloren ruimte in de hoogte van de auto terug te zoeken i.p.v. ten koste te laten gaan van de binenruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Henk schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:47:
[...]

En bij de E36 heeft de 320i (en volgens mij ook de 323i) met i6 ook gewoon een enkele pijp :P
Niet helemaal, mijn E36 323i cabrio heeft af-fabriek weer juist een dubbele pijp, net als de 323i Compact :p Maar de coupé had een enkele pijp met dezelfde motor.

Al is het wel zo dat 90% van de tijd er maar één pijp gebruikt wordt, in de 2de zit een vlinderklep die pas boven de 4000 toeren open gaat en dan een lagere weerstand door de einddemper geeft omdat het pad voor dat pijpje nagenoeg recht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:02:
[...]

Beeje offtopic, maar ik vind het zo leuk en dapper dat Renault een Twingo met RE/RWD is gaan bouwen _/-\o_

(alleen hebben ze helaas gekozen om de verloren ruimte in de hoogte van de auto terug te zoeken i.p.v. ten koste te laten gaan van de binenruimte).
Ik zie een twingo dan ook niet als een concurrent voor de 1 serie. :+

En in dat geval is het eigenlijk ook nog wel slim gezien, door een compact 3 cilindertje vanachter te zetten icm met achterwielaandrijving maakt men weer veel ruimte van voor vrij ten koste van relatief ruimte vanachter. En het zal ook wel fijn sturen met veel minder gewicht op de vooras en dus minder inertie om van richting te veranderen. Op vlak van ophanging zal zo'n Twingo wel conservatief afgesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

We hebben een 320i cabrio uit 2001 binnen gekregen. Leuk ding, alles zit er in, maar wat loopt ie toch belabberd?! Hmmm, kap open, sierkappen er af en.....heej wacht eens even......die stekkers horen er niet zo uit zien..... :|

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oduxm71fkRenjWPTJfyLhTcj/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gQAmjn4jCJuGqk7l3htfvytp/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HLa2WDOoA8imWqHkBXScnylP/thumb.jpg

OBD uitgelezen: Multiple misfires op verschillende cylinders en "System too lean", oftewel teveel zuurstof in de uitlaat. Onze monteur: dat kan wel kloppen, die witte kabels zijn voor de lambdasensor.

Dus die staat bij de monteur........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Wtf 8)7 Beunhazen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wtf inderdaad... waar zijn al die stekkers van? Die witte draden zouden inderdaad wel van de lambda kunnen zijn (siliconen isolatie dat hittebestendig is), hebben ze daar verkeerde lambda's ofzo in geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Een zit vast met schilderstape en de andere ligt gewoon los op het blok 8)7 Zover we kunnen zien zijn het wel de juiste type stekkers. Misschien hebben ze er een keer gedoe mee gehad, mee lopen spelen en toen vergeten hoe het terug moest. "Heej we hebben een stekker over! Och gewoon de sierkappen erover en niemand die het ziet".

Die witte kabels staken alleen onder de kap door en de originele bouten van de sierkap zaten er niet op. Tja, valt toch wel op als je zelf ook een 6-cylinder hebt ;)

Volgens mij hebben ze het Check Engine Light ook uitgeschakeld, want die hoort aan te gaan bij dit soort meldingen op de OBD. Het gekke is wel dat ie geen opvallende rook had, wat je normaal wel hebt bij slechte verbranding.

Maar goed, als dit gemaakt is, is het gewoon een hele leuke auto :) Want ook al is het maar een 2.2 liter, het is toch 170pk ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Theimon op 20-05-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik houd mijn hart vast voor wat een navigatiedief gaat doen, als hij de navigatie niet los krijgt. Dikke kans dat je meer schade hebt dan wanneer e.e.a. soepel uit te bouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Toff schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:00:
Ik houd mijn hart vast voor wat een navigatiedief gaat doen, als hij de navigatie niet los krijgt. Dikke kans dat je meer schade hebt dan wanneer e.e.a. soepel uit t e bouwen is.
Eens. Maar dit zou default er al in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Theimon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:45:
Een zit vast met schilderstape en de andere ligt gewoon los op het blok 8)7 Zover we kunnen zien zijn het wel de juiste type stekkers. Misschien hebben ze er een keer gedoe mee gehad, mee lopen spelen en toen vergeten hoe het terug moest. "Heej we hebben een stekker over! Och gewoon de sierkappen erover en niemand die het ziet".

Die witte kabels staken alleen onder de kap door en de originele bouten van de sierkap zaten er niet op. Tja, valt toch wel op als je zelf ook een 6-cylinder hebt ;)

Volgens mij hebben ze het Check Engine Light ook uitgeschakeld, want die hoort aan te gaan bij dit soort meldingen op de OBD. Het gekke is wel dat ie geen opvallende rook had, wat je normaal wel hebt bij slechte verbranding.

Maar goed, als dit gemaakt is, is het gewoon een hele leuke auto :) Want ook al is het maar een 2.2 liter, het is toch 170pk ;)
Ik kan uit ervaring zeggen dat 170pk inderdaad leuk rijdt :)
Maar zonder of verkeerde lambda's hoeft de auto niet persé te gaan roken. Hij gaat in noodloop, maar loopt dan wel rijk. Als er te lang mee doorgereden is, is er wel risico op schade aan de katalysator.

En het check-engine lichtje uitschakelen is bij een E46 wel lastig... Er zit geen los lampje meer in die je eruit kan halen (hadden ze ooit bij mijn cabrio gedaan :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ligt eraan hoe de ECU dit interpreteert. Is het een "soft" code dan zal het lampje uitblijven bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Misfire is toch wel een serieuze error die wel een lampje oplevert normaliter. Gaat het lampje ook niet even branden als je de auto op contact zet?

* Radiant heeft inmiddels zijn E36-diagnose-arsenaal compleet >:)
ADS-kabel en een laptop met INPA, DIS en de hele meuk. Nu het protocol nog uitvogelen en ik kan meer uitleeswaardes toe gaan voegen aan de OpenOBC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ff de kennis testen hier, mijn vrouw haar E46 320D uit 2002 heeft vanochtend voor de 5e keer in de afgelopen 4 jaar of zo het volgende probleem:

Bij koude motor en boven de 3500 RPM (vanochtend bij invoegen) valt de hele auto uit... opnieuw starten en hij gaat weer zonder probleem.

Het gebeurd dus echt niet vaak, aangezien ze normaal de 1e 10 min door de stad moet en niet boven de 3500 RPM komt, maar als het wel gebeurd is het nogal vervelend, aangezien de stuur- en rembekrachtiging dan ook niet meer werkt...

Iemand hier enig idee? De dealer had er nog nooit van gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

The_MAN schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:01:
Ff de kennis testen hier, mijn vrouw haar E46 320D uit 2002 heeft vanochtend voor de 5e keer in de afgelopen 4 jaar of zo het volgende probleem:

Bij koude motor en boven de 3500 RPM (vanochtend bij invoegen) valt de hele auto uit... opnieuw starten en hij gaat weer zonder probleem.

Het gebeurd dus echt niet vaak, aangezien ze normaal de 1e 10 min door de stad moet en niet boven de 3500 RPM komt, maar als het wel gebeurd is het nogal vervelend, aangezien de stuur- en rembekrachtiging dan ook niet meer werkt...

Iemand hier enig idee? De dealer had er nog nooit van gehoord!
Enkel bij koude motor? En hoe bedoel je uitvallen? Kan je wat meer informatie geven? Valt bijvoorbeeld alle electronica uit, of lijkt het alsof de motor geen brandstof meer krijgt?

Een koude diesel boven de 3500 RPM trekken is wel niet zo gezond lijkt me :X Dat ding heeft toch vermogen genoeg om in lage toeren ook nog te kunnen invoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Het is een handbak. De motor valt uit en alle elektronica valt uit, dus hele auto (in ieder geval, daar lijkt het op, want uiteraard probeer je zo snel mogelijk weer te starten, wat altijd gewoon lukt).

Het is inderdaad niet gezond boven de 3500 toeren met een koude motor, vandaar dat het maar 5x in 4 jaar tijd gebeurde, maar denk niet dat de auto dan uit zou moeten vallen. Met warme motor valt hij nooit uit.

Het is mijn vrouw die er in rijdt, dus 100% accurate beschrijving wat er in een "noodsituatie" gebeurd krijg ik niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door The_MAN op 21-05-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

Hier ook een "verassing" vanmorgen ... DSC was uitgevallen zonder aanleiding/reden

DSC

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Apache schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:12:
Hier ook een "verassing" vanmorgen ... DSC was uitgevallen zonder aanleiding/reden

[afbeelding]
Ik zie geen probleem, alleen maar meer fun tijdens het rijden!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

The_MAN schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:10:
Het is een handbak. De motor valt uit en alle elektronica valt uit, dus hele auto (in ieder geval, daar lijkt het op, want uiteraard probeer je zo snel mogelijk weer te starten, wat altijd gewoon lukt).

Het is inderdaad niet gezond boven de 3500 toeren met een koude motor, vandaar dat het maar 5x in 4 jaar tijd gebeurde, maar denk niet dat de auto dan uit zou moeten vallen. Met warme motor valt hij nooit uit.

Het is mijn vrouw die er in rijdt, dus 100% accurate beschrijving wat er in een "noodsituatie" gebeurd krijg ik niet ;)
Ah. Wellicht om de pijn te verzachten; je kan bij een handbak ook gewoon het contact uit draaien en weer aan, dan hoef je niet opnieuw te starten (motor loopt weer gewoon doordat hij aan de aandrijving vast zit, alleen je koppeling niet intrappen) en blijft je stuur/rembekrachtiging ook gewoon werken, als puur contact schakelen het oplost..

Verder zijn mijn ideeën een kapotte dynamo, gaar motormanagement/contactslot of een klep die schakelt boven dat toerental die kortsluiting veroorzaakt o.i.d.. Kan me verder weinig voorstellen wat zoiets veroorzaakt als de foutbeschrijving klopt :+ . Ja, kapotte nokkenas/krukassensoren zijn waarschijnlijker, maar dan valt niet alle elektronica uit.
Auto al eens uit laten lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Radiant schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:28:
[...]

Ah. Wellicht om de pijn te verzachten; je kan bij een handbak ook gewoon het contact uit draaien en weer aan, dan hoef je niet opnieuw te starten (motor loopt weer gewoon doordat hij aan de aandrijving vast zit, alleen je koppeling niet intrappen) en blijft je stuur/rembekrachtiging ook gewoon werken, als puur contact schakelen het oplost..

Verder zijn mijn ideeën een kapotte dynamo, gaar motormanagement/contactslot of een klep die schakelt boven dat toerental die kortsluiting veroorzaakt o.i.d.. Kan me verder weinig voorstellen wat zoiets veroorzaakt als de foutbeschrijving klopt :+ . Ja, kapotte nokkenas/krukassensoren zijn waarschijnlijker, maar dan valt niet alle elektronica uit.
Auto al eens uit laten lezen?
Hoe bedoel je, gewoon contact uit en aan doen? Alles valt uit in de auto, dus contact uit/aan is hetzelfde als "opnieuw starten" in dit geval. Mis ik iets?

Uitlezen gaat aankomende week gebeuren. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SChief schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:29:
Ligt eraan hoe de ECU dit interpreteert. Is het een "soft" code dan zal het lampje uitblijven bijvoorbeeld.
Lambda fouten of meerdere misfires zijn geen softe code bij BMW, maar moeten direct het lampje laten branden, zeker als ondertussen de motor ook ruk loopt. En bij herhaling hoort een soft code hard te worden en als nog het lampje te triggeren (mijn EVAP-systeem gooit er bijvoorbeeld regelmatig een soft code in, en als die vervolgens nog 2 of 3 keer ontstaat, wordt hij hard en gaat het lampje branden).

@Radiant
Welke laptop heb je? Heb je toevallig een IBM Thinkpad voor de diagnose? Ik wil jouw systeem dan wel een keer testen, ik kan met mijn software en kabels namelijk bepaalde modules niet benaderen, terwijl dat wel zou moeten kunnen. Ik ben benieuwd of dat met een meer "officiële" laptop wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Een Toshiba. Welke modules kan je niet benaderen?
Testen mag altijd, dan kan ik ook meteen even een communicatielog van jouw ECU maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:26:
[...]
Lambda fouten of meerdere misfires zijn geen softe code bij BMW, maar moeten direct het lampje laten branden, zeker als ondertussen de motor ook ruk loopt. En bij herhaling hoort een soft code hard te worden en als nog het lampje te triggeren (mijn EVAP-systeem gooit er bijvoorbeeld regelmatig een soft code in, en als die vervolgens nog 2 of 3 keer ontstaat, wordt hij hard en gaat het lampje branden).
d:)b Was slechts een suggestie, vooral omdat je zei dat het lampje bij een E46 niet heel makkelijk te saboteren is. Ik heb bijvoorbeeld jaren met een defecte knock sensor rondgereden. Was een soft code, dus nooit een lampje. OBD tool gekocht, en toen kwam eea aan het licht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Radiant schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:38:
Een Toshiba. Welke modules kan je niet benaderen?
Testen mag altijd, dan kan ik ook meteen even een communicatielog van jouw ECU maken O-)
Ik kan de OBC niet benaderen. Nu kunnen er twee dingen aan de hand zijn, 1 m'n laptop/kabel is niet goed of 2 de conversie naar 18-knops is niet goed gegaan en de databus werkt niet naar behoren. Ik weet namelijk niet of de TX- en RX-draden nog voor iets anders gebruikt worden dan communicatie naar buiten.
SChief schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:50:
[...]

d:)b Was slechts een suggestie, vooral omdat je zei dat het lampje bij een E46 niet heel makkelijk te saboteren is. Ik heb bijvoorbeeld jaren met een defecte knock sensor rondgereden. Was een soft code, dus nooit een lampje. OBD tool gekocht, en toen kwam eea aan het licht. :)
Ik heb het op zich ook gehad met m'n krukassensor, die gaf wisselend een storing, af en toe mistte hij even het signaal (wat je merkte in het rijden). Het was te weinig om het lampje te laten branden of de ECU in noodloop te gooien, maar genoeg om de souplesse uit de 6-cilinder te halen. Tot hij het echt begaf en de ECU in noodloop gooide. Vanaf dat moment kreeg ik wel een motorstoring (en als bonus een roodgloeiende katalysator, die later intern gesmolten bleek :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:56:
[...]

Ik kan de OBC niet benaderen. Nu kunnen er twee dingen aan de hand zijn, 1 m'n laptop/kabel is niet goed of 2 de conversie naar 18-knops is niet goed gegaan en de databus werkt niet naar behoren. Ik weet namelijk niet of de TX- en RX-draden nog voor iets anders gebruikt worden dan communicatie naar buiten.
Standaard niet, de normale OBC haalt zijn info van de aangesloten sensoren. De diagnosebus is normaal gewoon stil (en kortgesloten door de dop onder de motorkap) tot je een laptop aansluit die gaat praten. Heb je de K- en L-draden naar het tellercluster getrokken tijdens de conversie? Ik weet vrij zeker dat de databus naar de OBC in mijn auto werkt (ik kan gegevens opvragen van de ZKE en cluster met OpenOBC), dus daar kan je 'm ook eens in proberen als je wil.
Pagina: 1 ... 113 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.