Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.960 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 00:25
wjjkoevoets schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:32:
Ik mag mezelf sinds oktober vorige jaar ook eigenaar noemen van een BMW. Het was eigenlijk een vrij lange zoektocht waar ik een breed scala aan auto's heb uitgeprobeerd. Ik zocht een combinatie van het rijplezier wat mijn eerste auto bood (MG TF 135) en het comfort wat mijn tweede auto bood (Citroën Ds3 VTi). Na lang zoeken kwam ik terecht bij een BMW 120i coupé.

[afbeelding]
[afbeelding]

Vooralsnog geen moment spijt gehad van de aankoop. Heerlijk navigatiesysteem, stevige sportstoelen, blij verrast met het geluid uit de HK set, al met al erg tevreden! Het enige wat ik jammer vind is dat de Xenon koplampen naar mijn smaak net iets te "gelig" zijn, maar daar valt wat aan te doen natuurlijk. *

Heeft iemand hier toevallig al ervaring opgedaan met de 2-serie coupé? Als deze auto me goed blijft bevallen wil ik in de toekomst gaan kijken voor een 228i. Ik hoop dat ze over een jaar of 4, 5 een beetje betaalbaar zijn.

* Ik ben dit verhaal in dit topic al meerdere malen tegen gekomen. Ik heb begrepen dat Osram goede vervangende lampen heeft die minder geel zijn (Ik wil ook geen "petjes blauw"). Zijn de lampen makkelijk te vervangen voor een leek of kan ik daar het beste de garage voor inschakelen? Auto heeft nog anderhalf jaar garantie dus als het ook maar een beetje neigt naar moeilijk dan mag de dealer het doen :P
GP thunder 6500k is wat je zoekt. Zijn totaal niet blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:45

BrZ

zneek schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:26:
Maar ik zou liegen als ik zou beweren dat ik niet kneitersbenieuwd naar mijn 435i ben. Eerste wat ik ga doen als de wagen warm is? Launchcontrol proberen :)
Lol, dat is ook een van de 1e dingen die ik in mijn 335i ga proberen :D

Ga 'm vrijdag ophalen, lijkt wel een eeuwigheid te duren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
BrZ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:04:
[...]

Lol, dat is ook een van de 1e dingen die ik in mijn 335i ga proberen :D

Ga 'm vrijdag ophalen, lijkt wel een eeuwigheid te duren :p
Het is waarschijnlijk ook de laatste keer, maar goed. Net zoals schakel flippers aan het stuur, leuk voor op de optielijst, maar wanneer gebruik je dat nou echt? Ik heb ze in mijn 335i misschien 10x gebruikt oid... En alleen tijdens het rommelen en rotzooien, nooit tijdens het serieus rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 00:25
zneek schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:10:
[...]

Het is waarschijnlijk ook de laatste keer, maar goed. Net zoals schakel flippers aan het stuur, leuk voor op de optielijst, maar wanneer gebruik je dat nou echt? Ik heb ze in mijn 335i misschien 10x gebruikt oid... En alleen tijdens het rommelen en rotzooien, nooit tijdens het serieus rijden.
Heb je tijdens het terugschakelen geen gepruttel en een beetje tussengas? Alleen daarvoor gebruik ik het al bij iedere stop die ik moet maken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39

_Arthur

blub

wjjkoevoets schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:39:
Garantie? Voor een lamp? Een lamp is toch juist een slijtage onderdeel?
Jup, werd gewoon onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

Edd

wjjkoevoets schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:39:
Garantie? Voor een lamp? Een lamp is toch juist een slijtage onderdeel?
Bij xenon lampen kan ik me het voorstellen dat ze die eventueel onder garantie vervangen, maar normale halogeen lampjes zullen ze niet zo snel doen. Heeft iets te maken met de verwachte levensduur ;)
Ik ben ook zeker niet van plan om de auto te gaan "versjonnieën", maar ze zijn standaard nou niet echt wit te noemen.

Zie hier wat ik bedoel:
[afbeelding]

Ik denk dat je met 5000K toch al aardig neutraal wit licht hebt. k vin dhet ook een stuk moderner ogen.
Vraagje.. Hebben we het hier nu echt over de xenon lampen of om de ringen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
Het Fantoom schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:52:
Mooi zo! Maar een 320d lijkt me toch geen 'lekker pittige bak' meer als je een 335i gewend bent?
Ik denk dat dat, zoals zneek zelf aangeeft, best meevalt. 170pk is niet niks, je kan er prima mee "vandoor"
En als je de 320D goed laat chippen dan zit je qua NM niet ver meer van de 335i. Uiteaard blijf je achter met de 320D, maar met de nieuwe sport automaat laat je de rest van de 2.0 Diesels lekker achter je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 21:36
Ik ben op zoek naar wat ervaringen met de 1 serie. Heb mijn oog laten vallen op een 1.18 uit 2009.

Maar ik maak me wat zorgen over praktische zaken. Er is namelijk een baby op komst O+ . Nu weet ik dat ik niet teveel van de ruimte achterin moet verwachten. Als in er kunnen mensen die niet te lang zijn voor korte ritten zitten.
Maar is de achterbak niet veel te klein voor een kinderwagen plus een tas?

Beetje achtergrond: Zullen niet heel veel met z'n 3e rijden. Denk ritjes in het weekend naar de groot ouders. Daarom wil ik eigenlijk niet een groter klasse (belasting, verzekering, verbruik laag houden) maar wel een rijders auto. Iets wat goed zit en voelt. Woon - werk verkeer is ook niet veel.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-10 20:49

vhal

ಠ_ಠ

Dzine schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:27:
Ik ben op zoek naar wat ervaringen met de 1 serie. Heb mijn oog laten vallen op een 1.18 uit 2009.

Maar ik maak me wat zorgen over praktische zaken. Er is namelijk een baby op komst O+ . Nu weet ik dat ik niet teveel van de ruimte achterin moet verwachten. Als in er kunnen mensen die niet te lang zijn voor korte ritten zitten.
tip: neem een 5 -deurs, doe je zelf geen 3-deurs aan icm kinderen.

Qua ruimte is het wel te doen met een compacte kinderwagen. In het begin zal het meer gehannes zijn als je nog een wieg hebt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-10 20:49

vhal

ಠ_ಠ

doublepost :/

[ Voor 97% gewijzigd door vhal op 04-03-2015 12:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15

Wimo.

Shake and Bake!

Dzine schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:27:

Beetje achtergrond: Zullen niet heel veel met z'n 3e rijden. Denk ritjes in het weekend naar de groot ouders. Daarom wil ik eigenlijk niet een groter klasse (belasting, verzekering, verbruik laag houden) maar wel een rijders auto. Iets wat goed zit en voelt. Woon - werk verkeer is ook niet veel.
Ik stond voor dezelfde keuze en na een korte proefrit heb ik voor een 3-serie gekozen. De voorstoel van een 1-serie kan niet ver vooruit waardoor de ingang naar achteren gewoon te krap is.. Ik ben sportief, totaal niet dik en sterk genoeg om het kind achterin te zetten.. maar wat een drama is dat :D

De 5 deurs variant is al een stuk beter, maar het blijft allemaal behelpen. Het is gewoon een kleine auto.

Daarnaast is een 1-serie best zwaar.. het kostenverschil met de 3-serie was zo klein dat ik daarvoor ben gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 04-03-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 22:11
BMW F20 LCI 120i Automaat High Executive M sport besteld, in saphirschwarz , HiFi upgrade.
Voor de rest zit er bij HE al van alles op en aan. 177pk, de optie voor Active cruise control nog geprobeerd maar zat al over mijn lease budget heen! Leuke auto voor zakelijke ritten. Ben benieuwd wanneer die geleverd gaat worden.

Van de week flinke schade post voor mijn 330d, achteruit tegen laag paaltje gereden met rechter achterwiel. Stuur scheef, Conclusie dealer fuseekogel krom, 890€ om te vervangen. Ik had even een F31 316i als leen auto mee, uitgevoerd met M sport onderstel. Dat rijdt wel heel fijn en strak maar mis met een 316 echt wel power! Toen de 330d weer terug kwam, weer flink genoten van de pk's :)

[ Voor 22% gewijzigd door ChiLLeR op 04-03-2015 13:13 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:10:
[...]

Schakelflippers lijken me wel fijn om op verzoek extra op de motor te kunnen afremmen, dat mis ik wel bij een automaat. Maakt het ook mogelijk om de remmen minder te gebruiken als je met een aanhanger rijdt. In mijn 530d uit 2004 met schakelknuppel kan het ook wel door 'm in de sportstand te zetten maar als je eenmaal zelf op- of terugschakelt blijft hij in de versnelling hangen zolang het toerental in het bruikbare bereik blijft en dat werkt dus niet handig. Na elke keer zelf schakelen moet je 'm eigenlijk weer uit de sportstand zetten en dan weer in de sportstand als je later nog eens zelf van versnelling zou willen wisselen. Ik had graag een makkelijker manier gezien om zelf schakelen aan en uit te zetten.

Afgelopen zaterdag heb ik een rondje gereden in een CLS 350 CDI uit 2011. Het interieur is me wat te veel bling bling maar de dieselmotor is wel een heel stuk verfijnder dan het agrarische aggregaat in mijn 530d uit 2004. De automaat schakelt snel en flippers nodigen veel meer uit tot gebruik dan de lompe automaatknuppel in oudere BMW's. Het blijft me verbazen hoeveel progressie de autofabrikanten nog steeds maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Femme schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:16:
[...]

Schakelflippers lijken me wel fijn om op verzoek extra op de motor te kunnen afremmen, dat mis ik wel bij een automaat. Maakt het ook mogelijk om de remmen minder te gebruiken als je met een aanhanger rijdt. In mijn 530d uit 2004 met schakelknuppel kan het ook wel door 'm in de sportstand te zetten maar als je eenmaal zelf op- of terugschakelt blijft hij in de versnelling hangen zolang het toerental in het bruikbare bereik blijft en dat werkt dus niet handig. Na elke keer zelf schakelen moet je 'm eigenlijk weer uit de sportstand zetten en dan weer in de sportstand als je later nog eens zelf van versnelling zou willen wisselen. Ik had graag een makkelijker manier gezien om zelf schakelen aan en uit te zetten.

Afgelopen zaterdag heb ik een rondje gereden in een CLS 350 CDI uit 2011. Het interieur is me wat te veel bling bling maar de dieselmotor is wel een heel stuk verfijnder dan het agrarische aggregaat in mijn 530d uit 2004. De automaat schakelt snel en flippers nodigen veel meer uit tot gebruik dan de lompe automaatknuppel in oudere BMW's. Het blijft me verbazen hoeveel progressie de autofabrikanten nog steeds maken.
Dan moet je zeker eens een nieuwere 3 of 5 testen met die nieuwe automaat die daar in zit. Als een mes door boter.

Over die flippers heb je wel gelijk, dan kun je zonder sportstand terug en opschakelen, en pakt de automaat het daarna weer over. Maar ik heb die behoefte eigenlijk nooit gehad. Ik gebruikte altijd gewoon mijn remmen. En na 70K km zagen die er nog hartstikke netjes uit. Sterker nog, de koper van mijn auto merkte op dat ze er als nieuw uitzagen. Wat weer heel veel zegt over hoe "oma" ik vaak rij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Femme schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:16:
[...]

Mijn ervaring met flippers in een Audi A4 is dat de automaat, net zoals bij het in sportstand zetten van mijn E61 en schakelen, meteen op manual springt. Dus het heeft geen voordeel. Alleen hoef je niet naar je pook toe, kan je het aan het stuur. Vond het op die A4 een totaal nutteloze optie.

De "nieuwe" 8-traps automaat van BMW is fantastisch, heb hem afgelopen week gereden in een 328i, met de cruise control aan over de bergen in Californië leek hij zelf al op de motor af te remmen ipv van de remmen te gebruiken. Niets op aan te merken, veel beter dan de 6-traps in mijn E61 uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 02:16
Unknown Alien schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:59:
[...]

En als je de 320D goed laat chippen dan zit je qua NM niet ver meer van de 335i. Uiteaard blijf je achter met de 320D, maar met de nieuwe sport automaat laat je de rest van de 2.0 Diesels lekker achter je :+
Je moet nog wel 5x schakelen i.p.v. 2x in de 335i want die heeft een véél langere adem :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
_eXistenZ_ schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Je moet nog wel 5x schakelen i.p.v. 2x in de 335i want die heeft een véél langere adem :)
Nou...sowieso de 335i 10000x liever :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:15
Om een vervolg te geven aan de zoektocht naar een 325i e90.. Ik ben sinds gisteren ook BMW rijder! Foto's volgen nog! Het is echt genieten met de 6 in lijn, heerlijke motor tot dusver!

Nu heb ik gelijk een vraagje: hoe koppel ik m'n telefoon? (Navi Pro). Hij geeft aan geen geschikte geïnstalleerde telefoon gevonden, dat klopt. Want ik heb het menu nog niet gevonden hoe ik hem koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mede-tweakers!

Ik heb besloten mijn golfje eruit te doen, en ik zou graag kijken naar BMW E36 316i Coupe,
Nu zeggen veel mensen dat BMW ongelooflijk duur is in onderhoud, als ik ze dan vraag, hoeveel ik ong. kwijt ben aan onderhoud, dan weten ze dat niet..

Kunnen jullie bevestigen dat Bmw'tjes zo duur zijn in onderhoud?

Als student bent ik niet te beroerd om geen universele onderdelen te gebruiken wanneer nodig is, bv. Accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:07
Hangt er vanaf hoe het onderhoud geweest is van de E36 en hoe die bereden is. Ik ben zelf eigenaar van een E36 316i Sedan, maar de eerste 3 maand ontzettend veel rotzooi mee gehad. Maar dat is weer goed gemaakt door de APK keuring afgelopen maandag: achterlichtje en de ophangbeugel van de demper was er afgevallen.

Wat ik na aanschaf van mij E36 had:
- Lekke koppakking (veel zelf kunnen doen, als je dit niet kunt, duur grapje!)
- Draagarmen voor. Is schijnbaar een kwaal van BMW.
- Nieuw uitlaatje. Maar dit is regulier onderhoudt en indien je niet constant korte ritjes maakt (<5km per keer), gaat ie vast ook wel wat langer mee.

Oh, en dit vond ik nog op een forum:
Inquire about and inspect:
-the waterpump
-valve cover gasket leaks
-alternators tend to go around 160tkm
-suspension bushings- there are a lot of them and they are expensive to replace
-front shock mounts and strut mounts
-rust around rear wheel arches
-if sunroof or windows don't work, it's probably a relay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 08:51
ik ben vorig jaar ook van een golfje (3) naar een echte auto geswitched.
Ik zou nog even doorsparen en voor een e46 kiezen.
vooral de PFL uitvoeringen komen redelijk goedkoop voorbij.
kosten? onderhoud valt wel mee, was niet veel meer als bij de golf. is een kwestie van op tijd zn beurten geven. wat mij wel opvalt is dat ze motorisch onverwoestbaar zijn, maar dat het altijd de sensors zijn die het opgeven. (ABS/olieniveau/krukas/temperatuur/airbag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ja, ze zijn duur. Zeker de E36s die momenteel op leeftijd zijn gaan ooit een hoop kosten aan het onderstel en koelsysteem krijgen; veel mensen stellen dat uit en verkopen dan de auto, dus let goed op. Positieve is wel dat de motor en bak redelijk onverwoestbaar zijn en ze wel fantastisch rijden.

Als je zelf handig bent werkt dat wel in je voordeel maar ook de onderdelen hebben een BMW-logotje en zijn dus duur (ter illustratie: een draagarm voor mijn E36 kostte compleet 200 euro, een collega met een Astra betaalde minder dan 50).

Wat ik allemaal heb laten doen of zelf heb gedaan inmiddels:
- Koppakking
- Draagarmen voor
- Schokdempers en mounts aan de achterkant
- Stabilisatorstangen achterkant
- Koppelingscylinder op de bak
- Radiateur, waterpomp en rest van koelsysteem
- Remlichtschakelaar

Dit naast normaal onderhoud als banden, remmen, beurtje, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Radiant, hoe lang heb jij je BMW? En wat is de km-stand en wat rijdt je gemiddeld in het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Iets meer dan een jaar :+ Zit nu op 147000km en rij iets van 18000km per jaar.
Verwacht nu wel voorlopig even klaar te zijn, ik heb elk E36-kwaaltje wel gehad geloof ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Dat zijn nogal wat dingen. Allemaal preventief of was het ook al echt nodig?
Iig kun je nu vast wel een tijdje vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiant schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:04:
Ja, ze zijn duur. Zeker de E36s die momenteel op leeftijd zijn gaan ooit een hoop kosten aan het onderstel en koelsysteem krijgen; veel mensen stellen dat uit en verkopen dan de auto, dus let goed op. Positieve is wel dat de motor en bak redelijk onverwoestbaar zijn en ze wel fantastisch rijden.

Als je zelf handig bent werkt dat wel in je voordeel maar ook de onderdelen hebben een BMW-logotje en zijn dus duur (ter illustratie: een draagarm voor mijn E36 kostte compleet 200 euro, een collega met een Astra betaalde minder dan 50).

Wat ik allemaal heb laten doen of zelf heb gedaan inmiddels:
- Koppakking
- Draagarmen voor
- Schokdempers en mounts aan de achterkant
- Stabilisatorstangen achterkant
- Koppelingscylinder op de bak
- Radiateur, waterpomp en rest van koelsysteem
- Remlichtschakelaar

Dit naast normaal onderhoud als banden, remmen, beurtje, enz.
Wauw, daar word ik weer een beetje bang van :o
Ik heb zelf ook heel veel pech gehad met mijn golf, maar koppakking en draagarmen, schokdempers? allemaal dure dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Meeste van die lijst heb ik met mijn e46 in 6 jaar ook wel gehad. Dus doorsparen gaat je ook niet redden :+

[ Voor 24% gewijzigd door Kaasplank op 05-03-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
Radiant schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:58:
Iets meer dan een jaar :+ Zit nu op 147000km en rij iets van 18000km per jaar.
Verwacht nu wel voorlopig even klaar te zijn, ik heb elk E36-kwaaltje wel gehad geloof ik :X
Ik rij nu een klein jaartje E36 (spritmonitor) en dat bevalt me nogsteeds prima! Gekocht met 160k op de klok en inmiddels tik ik bijna de 210k aan.

Heb vervangen:
  • Waterpomp (ging stuk tijdens rijden, gelukkig geen blijvende schade)
  • Alarm/centrale deurvergrendeling module
  • Stoelverwarmingsmatjes (waren defect bij aankoop)
  • Cruise Control snelheidsregelaar (hield de snelheid niet vast)
En ben momenteel bezig met een cardanasrevisie. De achterste kruiskoppeling is aardig versleten (schijnt ook een kwaaltje te zijn).

Verder deze maand nog even de complete remmerij vernieuwen (schijven, blokken, kabels) en nieuwe bandjes onder de 16" OEM velgen en we kunnen er weer een jaar tegenaan hoop ik!

[ Voor 3% gewijzigd door Mevius op 05-03-2015 12:28 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 21:36
Wimo. schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:23:
[...]
De 5 deurs variant is al een stuk beter, maar het blijft allemaal behelpen. Het is gewoon een kleine auto.

Daarnaast is een 1-serie best zwaar.. het kostenverschil met de 3-serie was zo klein dat ik daarvoor ben gegaan.
5 deurs zou het sowieso worden ja. Goede tip van het gewicht niet aan gedacht. Als die weinig schelen dan verschillen belasting/verbruik ook weinig.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik kreeg in mijn 3 serie sedan echt niet alles fijn mee voor m'n kleine. Kofferbak is wel groot maar er zit een klein gat aan. Onderstel van de kinderwagen moest ik half uit elkaar halen. Nu gooi ik de klep van mijn A4 avant open en schuif alles d'r zo in :9

Maxi-Cosi op de achterbank ging net. Nu heb ik een römer dualfix en die past er denk met geen mogelijkheid in zonder de voorstoel een heel eind naar voren te schuiven.

dit gaat trouwens wel om een E46 maar of een nieuwere 3 serie veel groter is intern?

[ Voor 33% gewijzigd door Kaasplank op 05-03-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 07:44

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Edd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:04:
[...]
Vraagje.. Hebben we het hier nu echt over de xenon lampen of om de ringen?
Ah sorry, ik bedoel de ringen 8)7 De normale lampen zijn wel redelijk wit (had nog wel een tandje bij gemogen imho).

Zijn dat gewoon LEDs?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:48
Een sedan tegen een avant is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. In een touring zou die kinderwagen ook zonder demontage passen. En kon je nog de ruit openen als je alleen iets kleins hoefde te laden :)

De relatief kleine opening heeft een voordeel voor de torsiestijfheid, erg belangrijk bij een front engine / rwd setup. BMW heeft het rijgedrag erg hoog in het vaandel staan en doet soms wat concessies. Wat mij betreft is dat onderdeel van de merkidentiteit.

De A4 zal iets meer interieurlengte hebben bij dezelfde wielbasis. Dat komt wederom door de keuzes van BMW. Motor in de lengte en vrijwel geheel achter de vooras, geweldig voor de gewichtsverdeling maar ten koste van een stuk wielbasis wat nu voor de motor is i.p.v. de passagiers. BMW rijders vinden hun motor misschien belangrijker dan hun passagiers, Audi is iets meer van de praktische insteek. E90 is overigens een paar centimeter gegroeid achterin, F30 weer een heel stukje.De A4 van +- 2008 maakte ineens een flinke stap in de lengte Ik denk dat het verschil rond die tijd het grootst was. Volgens mij is zowel de F30 als de huidige A4 vrij ruim geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

wjjkoevoets schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:43:
[...]

Ah sorry, ik bedoel de ringen 8)7 De normale lampen zijn wel redelijk wit (had nog wel een tandje bij gemogen imho).

Zijn dat gewoon LEDs?
Nee, dat zijn H8 halogeen lampjes die erin zitten. Je kunt ze eventueel vervangen door LEDs vervanging-sets. Hiervan zijn er op bijv eBay meer dan genoeg te vinden.
Anders kun je even op babybmw.net kijken voor Angel Eyes/Halo Rings. Daar zijn genoeg topics te vinden hierover en ervaringen die er gedeeld worden ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
wjjkoevoets schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:43:
[...]

8)7 8)7 8)7 Ik zat in totale verwarring ook al een tijdje mee te kijken. Nu is "wit" de kleur die je waarneemt als overheersend, maar mijn xenonverlichting heb ik nog nooit als "niet wit genoeg" ervaren. Kouder licht is meestal nep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 07:44

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Edd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:12:
[...]

Nee, dat zijn H8 halogeen lampjes die erin zitten. Je kunt ze eventueel vervangen door LEDs vervanging-sets. Hiervan zijn er op bijv eBay meer dan genoeg te vinden.
Anders kun je even op babybmw.net kijken voor Angel Eyes/Halo Rings. Daar zijn genoeg topics te vinden hierover en ervaringen die er gedeeld worden ;)
Iets voor de toekomst, bedankt voor de tip!
Toff schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 00:14:
[...]

8)7 8)7 8)7 Ik zat in totale verwarring ook al een tijdje mee te kijken. Nu is "wit" de kleur die je waarneemt als overheersend, maar mijn xenonverlichting heb ik nog nooit als "niet wit genoeg" ervaren. Kouder licht is meestal nep...
Nee, ik vind het niet overheersend, ik vind dat de ronde lampen te "geel" zijn. Zoals Edd aangeeft gaat het dan om halogeen lampen, geen Xenon.

Ik zou uiteindelijk Osram 5000K lampen willen en dan wat "wittere" ronde verlichting.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
wjjkoevoets schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 01:29:
[...]
Nee, ik vind het niet overheersend, ik vind dat de ronde lampen te "geel" zijn. Zoals Edd aangeeft gaat het dan om halogeen lampen, geen Xenon.

Ik zou uiteindelijk Osram 5000K lampen willen en dan wat "wittere" ronde verlichting.
Vandaar - deel 2 - van de verwarring... Mijn "ronde lampen" (angel eyes, c.q. dagrijverlichting) zijn af fabriek uitgerust met LED's. Het zal wel afhangen van bouwjaar, model en/of uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Toff schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 03:34:
[...]

Vandaar - deel 2 - van de verwarring... Mijn "ronde lampen" (angel eyes, c.q. dagrijverlichting) zijn af fabriek uitgerust met LED's. Het zal wel afhangen van bouwjaar, model en/of uitvoering.
Wat rij je? De F20 als ik het zo terug zie in het topic? Dan klopt het dat die af-fabriek zijn uitgerust met LEDs. De E8x-serie (waar de Coupe van wjjkoevoets onder valt) was dat niet, daar zitten H8 halogeen lampjes in die de ringen voorziet van licht.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
wat ik wil zeggen is dat wanneer je echt ruimte wil voor de meuk van je kleine is dat je een station moet kopen :Y)
of dat dan en bmw is of een ander merk dat moet ie zelf weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Edd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 07:00:
[...]

Wat rij je? De F20 als ik het zo terug zie in het topic? Dan klopt het dat die af-fabriek zijn uitgerust met LEDs. De E8x-serie (waar de Coupe van wjjkoevoets onder valt) was dat niet, daar zitten H8 halogeen lampjes in die de ringen voorziet van licht.
Ik denk dat alle Fxx nu uitgerust zijn met LED rijdaglicht aka Angels Eyes. Mijn F10 LCI heeft dat ook.
Deze schijnt feller dan de pre-LCI F10. De ontwikkelingen in de autolichten gaan gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mijn auto is binnen bij Qoets. Hij staat nog op de verkeerde velgen, maar daar gaat het even niet om. Ze hebben bij Qoets een videootje gemaakt voor een andere klant die twijfelt tussen een 428i en een 435i, en daarom sturen ze een videootje van een 435i start up. Mijn 435i :)

:9 :P :*) Ik zeg, geen twijfel, gaan voor een 435i

Nog 1,5 week wachten...

[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 06-03-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Mooie auto's die 4 serie. Zelf zit ik graag wat ruimer. Als je thuis met 4-5 volwassenen bent dan is het te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Blord schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:33:
Mooie auto's die 4 serie. Zelf zit ik graag wat ruimer. Als je thuis met 4-5 volwassenen bent dan is het te krap.
Steker nog, 5 volwassenen past helemaal niet. Maar daarvoor koop je deze auto ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

Sterker sterker nog, met 5 volwassenen is ook een 5 serie niet ruim te noemen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jeroen V schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:22:
Sterker sterker nog, met 5 volwassenen is ook een 5 serie niet ruim te noemen... :)
Alleen busjes kan je dan nog ruim noemen.. maar als bestuurder word je daar niet blij van ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:34
noes schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:33:
[...]

Alleen busjes kan je dan nog ruim noemen.. maar als bestuurder word je daar niet blij van ;)
Moderne bussen rijden goed hoor.

Vorig jaar (of twee jaar terug) ben ik met vijf man van Groningen naar Cherbourg gereden in mijn e34. Prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jeroen V schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:22:
Nee voor vijf man heb je natuurlijk een 2 serie Gran Tourer nodig :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06

mr_petit

opperprutser

Ik heb een beter voorstel....
voor 5 volwassenen heb je 5 m4's nodig :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Wie interesseert het nou wat met hoeveel man je in zo'n 4-serie kunt. Wat veel interessanter is hoe dik die uitlaat klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

zneek schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:45:
Wie interesseert het nou wat met hoeveel man je in zo'n 4-serie kunt. Wat veel interessanter is hoe dik die uitlaat klinkt...
Weet je wat het mooiste eraan is :D Over een paar jaar als je met deze geweldig mooie rocheltjes klaar bent :D

Knup je er een ander uitlaat onder en klinkt die nog ranzig vetter :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Wie weet, eerste deze brul maar eens op de buurt loslaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
zneek schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:56:
Wie weet, eerste deze brul maar eens op de buurt loslaten :)
Klinkt hij zoveel anders dan je 335i dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
zneek schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:59:
Mijn auto is binnen bij Qoets. Hij staat nog op de verkeerde velgen, maar daar gaat het even niet om. Ze hebben bij Qoets een videootje gemaakt voor een andere klant die twijfelt tussen een 428i en een 435i, en daarom sturen ze een videootje van een 435i start up. Mijn 435i :)

[video]

Nog 1,5 week wachten...
Oh my. O+ Al moet ik zeggen dat die x28i ook een prima presterend blok lijkt te zijn (geluid zal natuurlijk wel tekortschieten itt de 6-cilinder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja dat x28i blok is idd ook goed. Specifieke output is heel goed (hij is een liter kleiner, maar levert 'slechts' 60pk en 50Nm in tov z'n 'grotere broertje'). Ook redelijk soepel.

Qua geluid laten ze de uitlaten vaak zó hol klinken dat het minder opvalt of het een i4 of i6 is (ik heb 'm niet in de 4 gehoord/gereden, maar in de e89). Het zijn natuurlijk ook beide turbomotoren, dus het specifieke motorgeluid naar aantal cylinders is sowieso minder herkenbaar. Het zijn absoluut niet meer de 'screamers' van weleer.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 06-03-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik heb ze beide gehoord en de 435i klinkt veel lekkerder. Heel veel lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 20:14

duderuud

Sliden is koel

zneek, monteer nou maar gelijk een Akra, als je van sportieve auto's houdt dan vind je dat echt geweldig.
In de sportstand gaat de klep open en klinkt het mooi maar in sport+ klappert ie ook nog eens mooi bij (handmatig) opschakelen en rochelt ie mooi in 1 en 2 bij gas los.

Tunnels zijn nu nooit meer hetzelfde :P

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:08
zneek schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:59:

[video]

Nog 1,5 week wachten...
Mooi! Maar wat is het verschil met een 428? Of mis ik iets?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 17:03
sig69 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 02:04:
[...]

Mooi! Maar wat is het verschil met een 428? Of mis ik iets?
Je vraagt wat het verschil is tussen 4 cylinders en 6 cylinders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Dit is het verschil

Verschil tussen buiten en binnen, maar er zit toch duidelijk ook een veel lekkerder roffel in de 435i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:08
wheez50 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 03:29:
[...]

Je vraagt wat het verschil is tussen 4 cylinders en 6 cylinders :)
Oh een 428 is een viercylinder, ja dan zou ik ook voor de 435 gaan inderdaad :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Het prijsverschil tussen 428i en 435i is 10.000euro. Ik heb daar niet voorover voor een beetje meer vermogen en beter geluid. :)
Ik heb dan over nieuwprijzen in Belgie. Ik weet niet wat het verschil is in NL maar dat zal wel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Blord schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:47:
Het prijsverschil tussen 428i en 435i is 10.000euro. Ik heb daar niet voorover voor een beetje meer vermogen en beter geluid. :)
Ik heb dan over nieuwprijzen in Belgie. Ik weet niet wat het verschil is in NL maar dat zal wel meer zijn.
Euro 15476,- verschil als ik bij beide van de goedkoopste versies uit ga met handbak.

Of Euro 12536,- verschil als je de xDrive Coupé High Executive's met automaat vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
_Arthur schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:33:
[...]

Euro 15476,- verschil als ik bij beide van de goedkoopste versies uit ga met handbak.

Of Euro 12536,- verschil als je de xDrive Coupé High Executive's met automaat vergelijkt.
de handbak is helemaal niet de goedkoopste.

De 428i met sporttransmissie kost 50.246
De handbak 48.631

Voor de 435 is het anders. De sporttransmissie kost 61.950
Handgeschakeld kost de 435i 64.107, dus flink duurder?!

Het prijsverschil op de automaat is bijna 12.000, maar voor de handbak is het verschil >15.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ipv goedkoopste, had ik "kaalste" moeten tiepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 10-10 16:09

kronolith

[EDIT]

Vandaag is de Performance uitlaat er onder gegaan en ben er erg tevreden over! De looks zijn nu meer dan prima en ook het geluid is behoorlijk verbeterd. Het is uiteraard nog steeds geen 6 cilinder, maar het klinkt alsnog heel aardig haha :)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-snF0Ux-d0kw/VPsRVIymIgI/AAAAAAAAAU0/DnEaOSSl6V4/w2236-h1264-no/IMAG0168.jpg

Op de weg terug naar huis kwam ik langs een heel leuk plekje waar ik even moest stoppen om wat plaatjes te schieten. Helaas had ik m'n DSLR niet bij me dus moest ik het doen met de camera van de telefoon.... Misschien dat ik morgen nog even terugrij om betere foto's te maken haha :+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-bcThW5nTAso/VPsNVWaB1yI/AAAAAAAAAUE/71QBY4TnD0A/w2234-h906-no/PSX_20150307_153704.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-LbADNRxZIEQ/VPsNY8cbFwI/AAAAAAAAAUk/E4J_KoPCPaA/w2236-h1264-no/PSX_20150307_153115.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Egyf4EcINCo/VPsNb9NoOvI/AAAAAAAAAUc/YPtGRX3o6bE/w2236-h1492-no/PSX_20150307_152654.jpg

Schaamteloze crosspost voor mensen zonder HK-XS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik hoop dat het vervorming van je telefooncam is, maar op de (bovenste) foto lijkt het of het rechter pijpje lager hangt dan de linker en bovendien lijkt de hap uit de bumper niet symmetrisch?
Wat is de winst van je "performance" uitlaat, tov je originele 105 kW?

[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 08-03-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Toff schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:34:
Ik hoop dat het vervorming van je telefooncam is, maar op de (bovenste) foto lijkt het of het rechter pijpje lager hangt dan de linker en bovendien lijkt de hap uit de bumper niet symmetrisch?
Wat is de winst van je "performance" uitlaat, tov je originele 105 kW?
Het rechterpijpje hangt inderdaad iets lager, deze loopt mee met de onderste ronding in de bumper. Op de foto lijkt het heel overdreven, waarschijnlijk inderdaad door het feit dat het met een telefoon gemaakt is en ik er ook niet helemaal recht voor zat. Als je er in het echt naar kijkt zit 'ie gewoon perfect recht in het midden! PK winst? Het schijnt een pk'tje of 6 te zijn, maar áls dat al zo is merk ik er in ieder geval niks van. Heb het puur voor de looks gedaan :)

De rechterpijp is overigens ook iets langer, zoals je hier goed kunt zien:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-MG7jph9qjXs/VPwh8Cr3xFI/AAAAAAAAAV4/Gn19F2GHn4Q/w2236-h1264-no/IMAG0165.jpg

Let niet op het kleurverschil, hier had ik rechts al gepoetst. Links overduidelijk nog niet :P

[ Voor 25% gewijzigd door kronolith op 08-03-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Misschien moet je er nog een M-sport bumpersetje op regelen. Een Performance uitlaat in een standaard bumper voelt half af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

zneek schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:38:
Misschien moet je er nog een M-sport bumpersetje op regelen. Een Performance uitlaat in een standaard bumper voelt half af.
Ooit gaat dat zeker komen, alles op z'n tijd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
zneek schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:38:
M-pakket vind ik nogal overkill op een 318i, schaap in wolfskleren idee. Andersom (335i zonder M-pakket) niks mis mee! Verder lijkt het me nogal duur om M-bumpers achteraf te monteren, dan kun je er volgens mijn beter één kopen waar ze al op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik wil mijn even voorstellen. Ik heb deze BMW (E46 316i Executive pre-facelift) gekocht in oktober 2014 als eerste auto! Hij bevalt mij enorm goed en hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd!

Ik heb een hoop foto's, ik denk niet dat ik zoveel foto's mag plaatsen.

Hierbij paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2saxuko.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/6hs22q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/f10gn8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/v624gg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/21d2xhv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/28kudll.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/10zxmq1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/21e48cg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2e3qw6x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/10fxamf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/seufb5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vomo86.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2i7yg5f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/adcj6a.jpg

Er zitten velgen op van een 3 serie facelift uit 2010 (''style'' nummer vergeten)

Laat weten wat je ervan vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Bekende auto, bekende motor! Heb ze allebei (gehad), maar dan wel los van elkaar :P Veel plezier ermee!

En dat airbaglampje is waarschijnlijk het sensormatje onder je passagiersstoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
Radiant schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:30:
Bekende auto, bekende motor! Heb ze allebei (gehad), maar dan wel los van elkaar :P Veel plezier ermee!

En dat airbaglampje is waarschijnlijk het sensormatje onder je passagiersstoel
Bedankt, klopt. Zoek nu z'n sensor matje ze kosten niet zo heel veel zie ik.

Alleen was ik benieuwd of het lampje ook automatische ook uit gaat, of moet ik hem dan laten resetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
PersianBoy schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:15:
Ik wil mijn even voorstellen. Ik heb deze BMW (E46 316i Executive pre-facelift) gekocht in oktober 2014 als eerste auto! Hij bevalt mij enorm goed en hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd!

Ik heb een hoop foto's, ik denk niet dat ik zoveel foto's mag plaatsen.

Hierbij paar foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Er zitten velgen op van een 3 serie facelift uit 2010 (''style'' nummer vergeten)

Laat weten wat je ervan vindt!
Als dit je eerste auto is, houd ik mijn hart vast. Je bent voor de rest van je leven verpest. ;)
Nu snel een lakstift halen en aan het werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16
Altijd fijn als iemand dit met je auto doet...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B_lhgGqVAAARqtI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
Boinkie schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:42:

[afbeelding]
Precies dit, mijn ergste nachtmerrie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
Toff schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:52:
[...]

Als dit je eerste auto is, houd ik mijn hart vast. Je bent voor de rest van je leven verpest. ;)
Nu snel een lakstift halen en aan het werk!
Haha! Ik hoop dat het wel zal meevallen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod

[afbeelding]
Ja, bummer, maar het lijkt nogal oppervlakkig en goed wegpoetsbaar. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je de rol op de spanner voor de multiriem los kunt vervangen of dat je de gehele spanner dan moet vervangen? Gaat om een Z4 3.0 M54 :)

Ik moest de riemen al vervangen, tijdens het vervangen is er doordat ik wat vergat en een buurman die goedbedoeld een doek in het motorruim legde de rol bovenin volledig afgesleten (die zat dus overal in en plastic smolt gewoon weg). Als ik dan toch bezig ben, dan pak ik de rollen gewoon mee (alleen die van de dynamoc en waterpomp zijn nog helemaal strak), vandaar :)

Goede nieuws is dat ik een keer goed onder de auto kon kruipen en nu snap waar m'n lambda error vandaan komt. Ik heb al RVS spaghetti uitlaatspruitstukken eronder zitten schijnbaar, maar daarvoor hebben ze de kats verplaatst waar normaal de middendempers zo ongeveer zitten.

Die zullen bij rustig rijden niet warm genoeg worden -> error. Ik heb nu een setje "spar plug defoulers" gekocht op Ebay, een soort verlengbussen, waardoor de lambda's verder van de uitlaatstroom terecht komen. Dit zou een lagere O2 waarde moeten geven en dus minder snel een error moeten gooien :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik zie bij mister auto wel losse rollen staan, maar ik weet niet of dat de omkeerrollen zijn, wat ik eigenlijk vermoed (dus die losse geleiderol die niet veert)
http://www.mister-auto.nl...-i-231pk_v16828_g310.html

Er zit dus een eccentrisch gat in. dus dat moet je nakijken.

Van bmw is dit onderdeel overigens uberhaupt niet meer leverbaar afaik; die gaan 100% over naar de hydraulische spanner; dit zijn nog veerspanners. Die hydraulische spanner is bij bmw duur (bijna 200 euro oid), maar daar heb je ook wel goedkopere aftermarket sets voor. Aftermarket zijn ook nog de veerspanners leverbaar (met rol)

Ik heb overigens m'n twijfels of die verlengbusjes je lambdaprobleem gaan oplossen.
Heb je een foto van je bord met spaghetti? :)

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 09-03-2015 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen even met de schuifmaat in de hand die rollen opmeten, die excentrische die bovenin zit had ik al gevonden: https://www.dparts.com/on...066/Ombuigrol-FeBi-06050/ Morgen even de andere twee bij elkaar zoeken, als ik er naar kijk heb ik wel sterk het idee dat de rol van de spanner los te vervangen is (torx bout door de rol heen, heb al plaatjes gevonden waarbij die bout los van de rest is te zien).

Heb zo snel even geen foto van het spaghettibord. Zelf twijfel ik nog of de runners gelijke lengte hebben, maar vriend van me die goed met auto's is zei van wel. 't Is iig tot op het motorblok RVS dus daar heb ik weinig meer aan te doen :)

Ook aardig om te weten, de OEM rollen zijn van INA, via mijnautoonderdelen.nl niet duur.

edit: op de NL site wordt de poelie van de spanner zo niet genoemd, maar met BMW onderdeelnummer is de hand: http://www.alibaba.com/pr...-28-1-726_1181207920.html -> Los te vervangen dus, scheelt weer :)

Enige nadeel is dat de tx40 dop uit m'n 3/8 ratelset te klein is, die torx schroeven op de rollen zijn waarschijnlijk tx50. Ergo, set van Proxxon erbij halen, maar dan moet er ook gelijk een 1/2 set bij. Ow well, spul gaat jaaaaren mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk op ebay de. Laatst voor weinig mn gereedschap compleet gemaakt met proxxon. Lange, korte doppen, torx, 16 kants torx, imbus, en vierkant voor mn ouwe mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:46:

Die zullen bij rustig rijden niet warm genoeg worden -> error. Ik heb nu een setje "spar plug defoulers" gekocht op Ebay, een soort verlengbussen, waardoor de lambda's verder van de uitlaatstroom terecht komen. Dit zou een lagere O2 waarde moeten geven en dus minder snel een error moeten gooien :)
Ben je niet bang dat hiermee je motor ook standaard te arm/rijk gaat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
PersianBoy schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:47:
[...]

Alleen was ik benieuwd of het lampje ook automatische ook uit gaat, of moet ik hem dan laten resetten? :)
Deze zal je moeten (laten) resetten. Ik heb een keer de auto op contact gezet met de voorstoelen eruit, gevolg is dat ik een half jaar met dat lampje aan heb gereden. :+

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiant schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:17:
[...]

Ben je niet bang dat hiermee je motor ook standaard te arm/rijk gaat lopen?
Dit zijn de post kat lambda's, niet de pre kat waar je brandstofmengsel op gebaseerd wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
kronolith schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:42:
Vandaag is de Performance uitlaat er onder gegaan en ben er erg tevreden over! De looks zijn nu meer dan prima en ook het geluid is behoorlijk verbeterd. Het is uiteraard nog steeds geen 6 cilinder, maar het klinkt alsnog heel aardig haha :)

[afbeelding]
Ik vind dit zo'n GAVE kleur _/-\o_

Als wij de E46 gaan inruilen dan is mijn eerste keus deze kleur zijn.

Auto ziet er verder top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Unknown Alien schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:22:
[...]

Ik vind dit zo'n GAVE kleur _/-\o_

Als wij de E46 gaan inruilen dan is mijn eerste keus deze kleur zijn.

Auto ziet er verder top uit.
Space Grey <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Alpine wit is het nieuwe space grey. Voor mij althans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:46:
weet iemand of je de rol op de spanner voor de multiriem los kunt vervangen of dat je de gehele spanner dan moet vervangen? Gaat om een Z4 3.0 M54 :)
http://bmwfans.info/parts...ve_water_pump_alternator/

Ik heb een gok gedaan naar bouwjaar en -maand, die mag je zelf effe goedzetten. Boven in is je VIN in te kloppen, kom je precies goed uit.

[ Voor 47% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-03-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/02/2014-02-15-09.58.43-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1655912_491200534322134_519671268_n.jpg?oh=5ec56aefd21ef66b129c3c6c15a78379&oe=558EED99
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/1800457_491200497655471_1450320888_n.jpg?oh=61b7f9eb394302482e51fc92303a9800&oe=55726F5C&__gda__=1434486635_9b88c77dc3db0f66106f5254f2706cfa
Been there done that... Mensen die maar een kant van een verhaal horen, het opnemen voor die partij en het dan maar bot vieren op je auto. Geintje heeft mij een 3,5k euro's gekost inmiddels.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ouch, echte zo'n nutteloos vandalisme. In zo'n geval wil je echt een 360 graden camera hebben om de daders op te nemen.. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Blord op 10-03-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Blord schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:26:
Ouch, echte zo'n nutteloos vandalisme. In zo'n geval wil je echt een 360 graden camera hebben om de daders op te nemen.. :(
Correctie: in zo'n geval wil je de daders op heterdaad betrappen :|

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou eigenlijk niet want dan had ik hier waarschijnlijk niet meer gezeten om dit te kunnen tikken. Ik word niet snel boos, pas 1 iemand heeft mij echt boos kunnen maken en dat heeft een jaar of 7-8 geduurd, maar toen werd het ook zwart voor mijn ogen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
En soms doe je het helemaal zelf. Zoals ik in de leenauto van Qoets.... heerlijk verkeerd ingeschat tijdens het uitrijden van de parkeergarage van onze Amsterdamse kantoor. Dikke kutzooi, dikke schaafplek rond het rechterachterwiel.... even langs de deur geschaafd.... lak kapot op de achterdeur en op het paneel boven het achterwiel....

[edit] Ow, en toen lieten ze bij Qoets zien hoe ze erin zitten: "Goh wat vervelend, maar gelukkig was het niet je eigen auto". Die mensen zijn echt te aardig....

[ Voor 30% gewijzigd door zneek op 10-03-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
Joopieboy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:52:
Ik word niet snel boos, pas 1 iemand heeft mij echt boos kunnen maken en dat heeft een jaar of 7-8 geduurd, maar toen werd het ook zwart voor mijn ogen. :)
Wat had hij gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Was mijn pa, die had het leven van ons tot een hel gemaakt. :)

@Zneek: lol lekkere opmerking op zo een moment. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:00:
[...]

http://bmwfans.info/parts...ve_water_pump_alternator/

Ik heb een gok gedaan naar bouwjaar en -maand, die mag je zelf effe goedzetten. Boven in is je VIN in te kloppen, kom je precies goed uit.
Thanks, had het al gevonden, rol is los van de spanner te vervangen. Onderdelen zijn besteld, dus vrijdag of zaterdag aan de sleutel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16
Iemand nog suggesties voor een simpele momentsleutel voor aandraaien van de wielbouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 08:51
@ Boinkie
de Aldi had ze vorige week liggen.
misschien dat ze nog een restantje hebben liggen

[ Voor 36% gewijzigd door spank_mojoo op 11-03-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Boinkie schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:07:
Iemand nog suggesties voor een simpele momentsleutel voor aandraaien van de wielbouten?
Zelf heb ik deze, werkt fantastisch:

http://www.bol.com/nl/p/m...-nm-1-2/9200000011192055/

Er staat bij dat de sleutel in te stellen is op het juiste moment, dus je hoeft niet tot 's avonds te wachten als je 'm op 140nm wilt instellen.

Pagina: 1 ... 104 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.