Dat ding is volgens mij to-taal niet bedoeld als concurrent voor de R8 en 911. Het is gewoon een PoC R&D dingetje dat je toevallig kan kopen.
Die i8, okee. Maar de i3fsfikke schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:05:
[...]
[...]
De i8 en i3 blijven hele mooie auto's, [...]
Technisch gezien
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Een fotootje.
Het was buiten zwaar bewolkt en ik heb mijn Canon 7D ingesteld op 6500K.
De witkleur van de Osram CBI Xenon, Angel Eyes en de LED mistlichten vallen mooi samen. De oem Xenon was te gelig. Het leekt net alsof het een halogeen lamp was.

Close-ups van de F10 LCI lichten. Omdat ze zo mooi zijn.
De lichten staan gewoon aan. Ik heb de foto's zwaar onderbelicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Blord op 19-02-2015 18:53 ]
Mooi hoor! Vind sowieso die F10 en de F3x erg mooie autos. Helaas ook erg buiten budget
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik denk dat je de i8 niet helemaal begrijpt dan, ook met een V8 gaat ie niet concurreren met de 911, ws moet dan de auto geheel of gedeeltelijk opnieuw opgezet worden om de grotere theoretisch krachten te kunnen verwerken wat hem veel en veel zwaarder zou hebben gemaakt. En om er dan nog de huidige electromotor bij te zetten zou volledig nutteloos zijn en nauwelijks ook maar iets betekenen voor de effecientie.Femme schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:17:
Ik vind de i8 een gemiste kans. Had 'm wat zwaarder gemaakt met de zescilinder uit de M3, dan was het een concurrent geweest voor de 911 en R8. De clièntele kan het verbruik (dat met een zespitter alsnog relatief laag was geweest) weinig boeien en een zescilinder is in alle opzichten behalve gewicht beter.
Een i8 blijft qua prestaties nu ver achter bij een 911 Carrera.
De keuze om de elektrische aandrijving op de voorwielen te doen zorgt in dynamisch opzicht voor issues omdat de aandrijving all over the place gaat. Het ene moment rij je met een voorwielaandrijver, dan weer met een vierwielaandrijver en als de accu leeg is met een achterwielaandrijver.
Voor het uiterlijk draai ik niet echt warm. Het ontwerp is aan de ene kant avant garde, aan de andere kant ziet het er allemaal te lief uit voor een GT met een sportauto-achtig uiterlijk. Het ontwerp getuigt nu niet van veel potentieel. Als hij wat dikker aangezet was geweest met sportautobanden ipv de huidige thuiskomertjes dan had het ding de presence gehad van een R8 of 911 GT3.
De i8 is volgens mij een eerste stap (van BMW iig) om naar een effeciente hybride aandrijving te gaan die ook nog sportieve aspiraties heeft, zonder dat je weer terug moet grijpen naar de toch een beetje ouderwetse V8 blokken die na 100 jaar doorontwikkelen nog steeds zo inefficient als de pest zijn. Je zit nu aan het eind van de brandstof mogelijkheden en we staan aan het begin van de ontwikkeling van door electromotoren aangedreven auto's en dat gaat een flinke kluif worden aangezien veel mensen die zich autoliefhebbers noemen zo conservatief als de pest zijn en vooral krampachtig aan het oude willen vasthouden.
Maar dit soort auto's gaan een hele hoop bijdragen aan de acceptatie, en wacht maar als je straks met je electro auto 150 mag over de snelweg, terwijl de plofauto's max 100 mogen, en dat laatste is echt een kwestie van tijd.
Tot die tijd geniet ik nog gewoon van het heerlijke geluid van een roffelende V8 als er een voorbij komt.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik wacht op een BMW die per wiel een eigen elektromotor c.q. dynamo heeft, met een superzuinig dieseltje als range extender, puur om de accu op te laden. Oja, ook nog een beetje betaalbaar natuurlijk, al ligt dat meer aan de NL overheid...
En dan, als het mag, aub ook nog een bruikbaar achterbankje.
En dan, als het mag, aub ook nog een bruikbaar achterbankje.
[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 19-02-2015 23:32 ]
Ik zie je punt, maar er blijft me weinig bestaansreden voor de i8 als koopbaar product over zo:Flagg schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:49:
[...]
Ik denk dat je de i8 niet helemaal begrijpt dan, ook met een V8 gaat ie niet concurreren met de 911, ws moet dan de auto geheel of gedeeltelijk opnieuw opgezet worden om de grotere theoretisch krachten te kunnen verwerken wat hem veel en veel zwaarder zou hebben gemaakt. En om er dan nog de huidige electromotor bij te zetten zou volledig nutteloos zijn en nauwelijks ook maar iets betekenen voor de effecientie.
De i8 is volgens mij een eerste stap (van BMW iig) om naar een effeciente hybride aandrijving te gaan die ook nog sportieve aspiraties heeft, zonder dat je weer terug moet grijpen naar de toch een beetje ouderwetse V8 blokken die na 100 jaar doorontwikkelen nog steeds zo inefficient als de pest zijn. Je zit nu aan het eind van de brandstof mogelijkheden en we staan aan het begin van de ontwikkeling van door electromotoren aangedreven auto's en dat gaat een flinke kluif worden aangezien veel mensen die zich autoliefhebbers noemen zo conservatief als de pest zijn en vooral krampachtig aan het oude willen vasthouden.
Maar dit soort auto's gaan een hele hoop bijdragen aan de acceptatie, en wacht maar als je straks met je electro auto 150 mag over de snelweg, terwijl de plofauto's max 100 mogen, en dat laatste is echt een kwestie van tijd.
Tot die tijd geniet ik nog gewoon van het heerlijke geluid van een roffelende V8 als er een voorbij komt.
- concurreert niet met Tesla Model S want die is 1. een famieliewagen met up to 7 plaatsen, 2. de helft tot een derde goedkoper en 3. sneller
- concurreert niet met bestaande sportscars van 911 niveau om de redenen die jij meldt
- concurreert niet met de Tesla Roadster
- concurreert niet met de Porsche 918 (ok, da's dan ook een million dollar supercar, maja)
Enige "voordeel" ten opzichte van de "all electrics" is een driecylinder motor en een benzinetank van zeven liter. Enige concurrentie is dus de plug in Prius en consoorten?
http://www.topgear.com/uk...arkson-hybrids-2009-01-12 imho, voor het probleem met hybrids. Zijn oplossing klopt niet meer, door de vooruitgang in batterijtech (en de obvious problemen met het uitbouwen van hydrogen infrastructuur die hij toen al had moeten zien), maar het fundamentele idee dat het samenprakken van een benzinemotor en een beetje electrische motoren en een beetje batterijen ooit tot een goede, leuke en sustainable wagen gaat leiden heeft met het i8 verhaal voor mij een klap gekregen: het is niet meer als een proof of concept, en voor mij is bij deze het concept niet proven. Als dit het beste is wat (arguably, maar in mijn hoofd als fan zeker) het grootste, beste en mooiste automerk ter wereld van dat concept kan maken...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik zie dat echt anders. Ze hebben een goede auto neergezet en het is hun eerste iteratie. Zou adhv de i8 niet zeggen "jongens kap er maar mee want dit wordt niets"
Volgens BMW is het 30 liter, optioneel 42.DexterBelgium schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:05:
[...]
Enige "voordeel" ten opzichte van de "all electrics" is een driecylinder motor en een benzinetank van zeven liter. Enige concurrentie is dus de plug in Prius en consoorten?
Signatures zijn voor boomers.
Sorry, je hebt gelijk, i3 en i8 door elkaar gegooid.
En ik kan erin komen dat er mensen zijn die van mening met me verschillen, het is zéker een discussion piece geworden
En ik kan erin komen dat er mensen zijn die van mening met me verschillen, het is zéker een discussion piece geworden
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Natuurlijk wil je zoveel mogelijk elektrisch rijden, dat is het hele idee van een hybride als de i8. Alleen dan nog een keer waarom alleen bijladen op de motor in sportmodus? Dan wil je juist al het beschikbare vermogen in de aandrijving pompen.Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:45:
Omdat het bijladen vanaf de motor niet bijzonder efficient is en een last resort maatregel zal zijn zolang de accu niet leeg is. Enige redenen om het wel te doen is omdat de accu echt leeg is en je verder moet kunnen rijden (maar dan zal 'ie direct de as aandrijven, minder verlies) of omdat je in de sportstand de power continue wil hebben en de accu laat bufferen wanneer de verbrandingsmotor niet 100% van de power nodig heeft voor de aandrijving.
In principe wil je zover mogelijk komen op prik uit het stopcontact, da's beter dan benzine te verbranden met een rendement van nog geen 30% uit een tank met inhoud van 0.
Wellicht dat het te maken heeft met de conventionele versnellingsbak. Bij een Toyota zit er een CVT en kan de verbrandingsmotor dus op hoger toerental draaien om tijdens de aandrijving ook bij te kunnen laden. Om die manier kan je de motor, als die dan toch nodig is, met een zo hoog mogelijk rendement laten draaien.
@fsfikke
I know dat het in heel veel sectoren er al volop met composieten wordt gewerkt. Ik kom nog regelmatig bij mijn klant voorbeelden tegen waar je niet aan gedacht zou hebben. Wat ik alleen ook weet, is dat het of heel arbeidsintensief is (bij complexe vormen) of dat het seriematig geproduceerd kan worden als er gebruik gemaakt wordt van simpele geometrische vormen.
BMW combineert die nu voor het eerst (complexe vormen seriematig produceren), en tja, dat geeft uitdagingen. Daarom ook mijn vergelijk met bijv. aluminium. Dat wordt ook al decennia gebruikt, maar kon ook lange tijd eigenlijk alleen als vlakke plaat gebruikt worden. Het persen in een complexe vorm was heel lang niet mogelijk.
@Femme
De i8 is in basis 4-wiel aangedreven. De voorwielen met een zware elektromotor, de achterwielen met een kleine en eventueel de verbrandingsmotor. Qua weggedrag schijnt hij nauwelijks onder te doen voor een andere GT en is de balans prima in orde. Helemaal omdat het zwaartepunt extreem laag ligt en dicht bij het midden van het voertuig.
@DexterBelgium
Je vergeet één belangrijk verschil met de Tesla Model S, namelijk dat de i8 in principe een onbeperkte range heeft. Zolang je benzine tankt, kan je door blijven rijden. Bij de Tesla is het einde verhaal als de accu leeg is.
Eigenlijk was er maar één auto die te vergelijken was met de i8, en dat was de Fisker Karma. Maar die wordt niet meer gebouwd (Fisker is failliet). Alle andere auto's zitten in een geheel andere markt (100% elektrisch of puur performance) of prijsklasse.
Het zou mij ook niks verbazen als BMW achter de schermen al heel hard bezig is om een opvolger op korter termijn te presenteren die veel van de problemen van de eerste gen weg zal nemen. Want laten we eerlijk zijn, geen enkele hybride of elektrische auto was direct een succes. Tesla heeft ook heel wat moeten leren van de Roadster S (problemen met de accu's om maar iets te noemen), de eerste Prius was matig op z'n best, etc.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dat is niet helemaal waar. Het hele concept van de Prius hangt erop dat het juist bijzonder efficient is om het restvermogen van een verbrandingsmotor te gebruiken om een accu bij te laden.Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:45:
Omdat het bijladen vanaf de motor niet bijzonder efficient is en een last resort maatregel zal zijn zolang de accu niet leeg is.
Alleen is het concept van een Prius totaal anders dan dat van een i8 en daardoor is het _bij een i8_ niet bijzonder efficient.
Het probleem van de i8 (en VW heeft hetzelfde) is dat de motor bij een bepaalde snelheid maar op een paar vaste toerentallen kan draaien (vanwege de automatische versnellingsbak) en dat het daardoor a) zeer onwaarschijnlijk is dat je een optimaal punt vindt, b) als je een optimaal punt vindt, dit waarschijnlijk betekent dat je bij een bepaalde snelheid constant aan het bijladen of constant aan het ontladen bent, en dat houdt natuurlijk een keer op en c) de verbrandingsmotor (doordat het benodigde vermogen met de derde macht stijgt bij oplopende snelheid en het vermogen op zijn best lineair) meestal al op een inefficient en te hoog toerental draait.
Bijvoorbeeld: met mijn vorige auto (diesel) moest ik 1660 toeren draaien bij 80 km/h. Mijn Prius draait ergens tussen de 1200 en 1400 toeren.
Een HSD aandrijving heeft een zeer breed gebied waarin hij de motor kan draaien bij dezelfde snelheid. De twee elektromotoren / generatoren kunnen onafhankelijk van elkaar worden geregeld, waardoor de benzinemotor naar wens stil kan staan (electrisch rijden) of juist hard ronddraaien (accu laden / hard optrekken) of alles ertussenin.
Met een diesel is 1660 rpm @ 80 km/h wel stevig. Bij topsnelheid zou je motor dan tenminste 4500 rpm lopen? Het tegenovergestelde van een overdrive dus
Met een diesel is 1660 rpm @ 80 km/h wel stevig. Bij topsnelheid zou je motor dan tenminste 4500 rpm lopen? Het tegenovergestelde van een overdrive dus
Nee, Fiat Punto 1.3 MJ met een topsnelheid van 172 km/h. Dus 3580 toeren bij topsnelheid.
Maar er zijn denk ik niet veel auto's die zonder morren 1200 toeren draaien bij 80 km/h. Dan moet je al met een flink vermogen rondrijden.
Maar er zijn denk ik niet veel auto's die zonder morren 1200 toeren draaien bij 80 km/h. Dan moet je al met een flink vermogen rondrijden.
Ik mag me hier ook melden, want ik ben van de Abarth overgestapt op een e90 318i uit 2008 (met 143 pk motor)! Ik had al wat ervaring met de F30 320i van mijn ouders, ben ook erg blij met de sportstoelen. En carbon zwart is gelijk een van mijn favoriete kleuren, naast blauw.
Om gelijk wat vragen te stellen: bij stationair (warm) hoor ik licht getik. Het lijkt aan de bestuurders kant te zitten dichtbij het raam en stopt als er wat meer toeren gedraaid wordt (stationair is dan ook een schamele 600...). Is dit een normaal geluid of kan ik beter even langs een garage om het te laten nakijken (naluisteren)?
Ten tweede: de handrem zit erg hoog en mag wel wat gesteld worden. Ik kon geen stelschroefje ontdekken in het interieur, dus zal het wel bij de wielen zitten? Is dat met de " 1 boutje eruit en dan de schroevendraaier gebruiken" methode?
Edit: fotootje erbij

@hieronder: top, kan ik mee aan de slag!
Om gelijk wat vragen te stellen: bij stationair (warm) hoor ik licht getik. Het lijkt aan de bestuurders kant te zitten dichtbij het raam en stopt als er wat meer toeren gedraaid wordt (stationair is dan ook een schamele 600...). Is dit een normaal geluid of kan ik beter even langs een garage om het te laten nakijken (naluisteren)?
Ten tweede: de handrem zit erg hoog en mag wel wat gesteld worden. Ik kon geen stelschroefje ontdekken in het interieur, dus zal het wel bij de wielen zitten? Is dat met de " 1 boutje eruit en dan de schroevendraaier gebruiken" methode?

[ Voor 6% gewijzigd door Investig8or op 20-02-2015 21:15 ]
Idiocracy: it is real!
Hier staat een goede uitleg daarvoor: http://www.pelicanparts.c...rking_Brake_Adjusting.htm

CD43 gescoord en toch maar een M-pook, omdat je nooit genoeg lichtjes in je auto kan hebben

[ Voor 11% gewijzigd door Radiant op 20-02-2015 23:09 ]
Blijft mooi, de oranje interieurverlichting in BMW. 
Ik hoop dat ze nooit zullen toegeven aan de witte-verlichting-trend!

Ik hoop dat ze nooit zullen toegeven aan de witte-verlichting-trend!
Dat heeft BMW al. Tegenwoordig heeft de 520D orange en wit interieur verlichting. Dat kun je zelf instellen in de menu.
Beide kleuren staan wel mooi maar orange heeft de voorkeur.
[ Voor 5% gewijzigd door Blord op 21-02-2015 12:27 ]
Nu nog een 18-knops OBCRadiant schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:29:
[afbeelding]
CD43 gescoord en toch maar een M-pook, omdat je nooit genoeg lichtjes in je auto kan hebben

Een verlichtte knop zou ik ook wel willen, maar dan zonder ///M-logo en die bestaat dus niet...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
En ASC, puur voor het knopje 
Die OBC heb ik inderdaad ook al naar gekeken
Maar dat is niet plug-and-play en beunen aan mijn dashboardbekabeling vind ik doodzonde..
Ik had al een M-badge op mijn nep-CD43 en nu ook op mijn stootlijsten dankzij een oude man die die eraf had gereden, dus ik vond het inmiddels wel kunnen
Die OBC heb ik inderdaad ook al naar gekeken
Ik had al een M-badge op mijn nep-CD43 en nu ook op mijn stootlijsten dankzij een oude man die die eraf had gereden, dus ik vond het inmiddels wel kunnen
[ Voor 31% gewijzigd door Radiant op 21-02-2015 20:01 ]
Leuk zeg, al die knopjes!

Een goede grap mag vrienden kosten.
Vandaag weer gewassen, wat knapt dat weer lekker op zeg na al die drek laatste weken. Geen foto's sorry
Edit: Toch foto's, kom je thuis staat ze er bij als een ijslolly:

Kutweer hier, zodra de drek en het zout weg is is krijgt ze een flinke troetelbeurt
Edit: Toch foto's, kom je thuis staat ze er bij als een ijslolly:

Kutweer hier, zodra de drek en het zout weg is is krijgt ze een flinke troetelbeurt
[ Voor 52% gewijzigd door sig69 op 22-02-2015 03:35 ]
looking good! gefeliciteerd
Heeft een moderne 3 serie ook (mijn lease 328 van Jan 2014 tenminste wel).Blord schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:25:
Dat heeft BMW al. Tegenwoordig heeft de 520D orange en wit interieur verlichting. Dat kun je zelf instellen in de menu.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Ook opletten, met mijn 1 F20 ging ik naar de garage, BMW's is de handrem sowieso altijd al wat "hoog" op trekken voor ie goed staat. Bij mij hebben ze (of ik ben wat wijsgemaakt) wel eens iets vervangen aan de handrem, en toen moest ik ook een stuk minder fel trekken...Investig8or schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:16:
[afbeelding]
Eh vaak kan je gewoon een kabel stellen die van je handrem naar je achteras loopt. Meestal ergens onder de auto in de buurt van je handrem zelf.HyperBart schreef op zondag 22 februari 2015 @ 23:03:
[...]
Ook opletten, met mijn 1 F20 ging ik naar de garage, BMW's is de handrem sowieso altijd al wat "hoog" op trekken voor ie goed staat. Bij mij hebben ze (of ik ben wat wijsgemaakt) wel eens iets vervangen aan de handrem, en toen moest ik ook een stuk minder fel trekken...
Nopez - wel bij andere merken. Bij bmw's gaat het volgens de link die @fsikke al gaf, enekele posts hierboven. Werkt ook ongeveer zo voor e36.GoldenSample schreef op zondag 22 februari 2015 @ 23:34:
[...]
Eh vaak kan je gewoon een kabel stellen die van je handrem naar je achteras loopt. Meestal ergens onder de auto in de buurt van je handrem zelf.
Die voor je stoelairco is ultiemTomatoman schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:22:
* Tomatoman gooit er even een fotootje tussendoor. Veel knopjes voor veel comfort.
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Erg mooie bak! Ik gok dat jouw speelgoedbudget wat hoger ligt dan de mijneBrZ schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:30:
Na 3,5 jaar vond ik het tijd voor nieuw speelgoed![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
BMW E92 335i high executive DCT uit 2010
Heb een nieuwe 328i Automaat als huurauto hier in de VS. Wat een heeeeerlijke motor (en automaat) is dat toch! En lekker snel ook, blijkbaar zijn de auto's hier gelimiteerd op 210km/u, of in ieder geval deze huurauto
Nee, dat is iets heel typisch Amerikaans... mijn E36 325i stopt ook op 210km/u. En op een hele lullige manier ook, het is echt alsof je tegen een muurtje van lucht rijdt ofzo. Best irritant, want op die snelheid heeft de auto er gewoon nog zin in om verder te gaanThe_MAN schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 01:12:
Heb een nieuwe 328i Automaat als huurauto hier in de VS. Wat een heeeeerlijke motor (en automaat) is dat toch! En lekker snel ook, blijkbaar zijn de auto's hier gelimiteerd op 210km/u, of in ieder geval deze huurauto
Het knopje rechtsonder de draaiknop: is dat de aars-ventilator?Tomatoman schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:22:
* Tomatoman gooit er even een fotootje tussendoor. Veel knopjes voor veel comfort.
[afbeelding]
Volgende vraag: waarom...
Toch voor koude lucht??vhal schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:23:
[...]
Het knopje rechtsonder de draaiknop: is dat de aars-ventilator?
Stoelventilatie waarschijnlijk. Heerlijk als het warm weer is en je hebt lederen bekleding, wordt het niet zo'n plakzooi
Arschluftervhal schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:23:
[...]
Voor als je een flinke scheet gelaten hebtvhal schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:23:
ik zat inderdaad al te wachten op deze opmerking
En dan nog de knop helemaal rechtsonder indrukken. Dan kunnen alle passagiers "meegenieten".
Dat knopje is inderdaad voor de stoelventilatie. Nooit meer uit de auto stappen met een klam overhemd. Letterlijk de coolste gadget van de auto
Nou inderdaad, net alsof je tegen een muur van lucht rijdt! Zat nog maar in de 6e versnelling (van 8 ) en op 6500 RPM en dat was het dan... Misschien maar beter ook, want het was uiteraard geen Deutsche Autobahn hier in de VS...Henk schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:42:
[...]
Nee, dat is iets heel typisch Amerikaans... mijn E36 325i stopt ook op 210km/u. En op een hele lullige manier ook, het is echt alsof je tegen een muurtje van lucht rijdt ofzo. Best irritant, want op die snelheid heeft de auto er gewoon nog zin in om verder te gaan
Een tijdje geleden gepost dat ik op zoek ben naar een 325i E90. Ik ben nu een auto tegen gekomen via Autoscout die voor mijn gevoel kwa prijs en opties klopt. Ook vind ik de uitstraling van de site professioneel overkomen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Leuk, morgen krijg ik een tijdelijke auto, een F30 320d met een redelijke lading leuke opties die straks ook in mijn F32 435i zitten zoals Navi Prof, HK audio, HUD, Comfort access. Kan ik alvast even oefenen
En dan nog 3 weken wachten ongeveer. Zin in.
Wat spreekt je zo aan bij deze auto?Arno90 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:50:
Een tijdje geleden gepost dat ik op zoek ben naar een 325i E90. Ik ben nu een auto tegen gekomen via Autoscout die voor mijn gevoel kwa prijs en opties klopt. Ook vind ik de uitstraling van de site professioneel overkomen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
De presentatie van de auto is ietwat slordig. Waar ik mij aan stoor is dat er een halve zandbak op de mat en bij de pedalen aan de bestuurderskant ligt. Ik snap niet dat je daar op die manier een foto van maakt. Het stuur en de sleutels zien er ook versleten uit maargoed daar is wat aan te doen.
Persoonlijk zou ik voor een facelift model gaan met shadowline trim en het liefst met een sportpakket M bumpers en sportstoelen. De prefacelift vind ik er zeer gedateerd uitzien, vooral de achterlichten. De velgen op deze auto vind ik ook niet mooi. Kwestie van smaak natuurlijk.
http://s1126.photobucket....ssoon/media/car1.jpg.html
http://s1126.photobucket....bassoon/media/22.jpg.html
Zie bovenstaande foto's. Een veel frissere uitstraling heeft het dan. Kost een paar tientjes meer maar dat mag geen reden zijn om het niet te doen. Tenzij je de auto maar net kan betalen en hierop je hele spaarpot stuk slaat maar dan kun je beter even verder sparen of bij een ander merk shoppen.
Vind de E90 LCI achterlichten ook niet echt bruut, vanaf de F series zijn de achterlichten pas echt mooi gemaakt althans vind ik 
E92 pre-lci en lci achterlichten zijn ook erg nice
[ Voor 17% gewijzigd door xeoMe op 24-02-2015 23:23 ]
Ach, "beschadiging aan de bestuurdersstoel" ? Kan puur optisch zijn, als in: foutje van de fotograaf. Zeker "voor de foto" zijn dit soort gebruikerssporen zeer eenvoudig (al of niet tijdelijk) weg te werken, dus het feit dat men dit niet doet, zou ook voor de eerlijkheid van de verkoper kunnen pleiten.Arno90 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:50:
Thuis zit ik uitsluitend op leer, maar voor in de auto vind ik het geen optimaal materiaal. Vochtig en koud, afgewisseld met extreem heet en droog, dat zijn geen goede omstandigheden voor een natuurprodukt als leer. Praktisch gezien verdient een textiele bekleding in de auto volgens mij dus de voorkeur, maar goed, als je voor leer gaat, moet je ook de nadelen voor lief nemen.
Voor een Bimmerloze nogal loze woorden...xeoMe schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:22:
Vind de E90 LCI achterlichten ook niet echt bruut, vanaf de F series zijn de achterlichten pas echt mooi gemaakt althans vind ik
Zelf geef ik geen bal om de achterlichten, want die zie ik toch niet, als ik rijd.
[ Voor 17% gewijzigd door Toff op 24-02-2015 23:49 ]
Doe niet zo Toff
Mis het autotje wel althans de vrijheid zorgeloos rijden wanneer je wilt, nu afhankelijk van auto's van mijn ouders
Mis het autotje wel althans de vrijheid zorgeloos rijden wanneer je wilt, nu afhankelijk van auto's van mijn ouders

Zoals wel vaker zit ik me weer te verlekkeren op 2e hands bmw'tjes. Ik kijk regelmatig rond, ook al hoef ik niet perse direct een nieuwe. Als ik een leuke deal kan scoren ben ik daar altijd voor in... 
Huidige situatie:
BMW 1 serie 118i 2.0 143pk
Sportstoelen
Ingebouwde navigatie (vierkant schermpje met kleine afstandsbediening op de plek van 1 van de middenconsole ventilaties)
KM stand: ~121.000
Bouwjaar: 09-2008
Wensen:
- Ik heb me een beetje verkeken op hoe erg dat ik de cruise control zou missen. Ik rij niet vreselijk veel per jaar (~14.000) maar cc zou toch wel erg handig zijn.
- Ook is mijn huidige ingebouwde navigatie gewoonweg onhandig, ik gebruik nu steeds mijn Android navigatie op mijn telefoon. Ik zou graag een mooier navigatiescherm hebben met multimedia functie, óf geen scherm zodat ik me ook niet erg aan het lelijke kastje
- Mijn huidige auto is van 2008, en ik zou graag liever naar een nieuwere auto gaan dan naar een oudere. Maar natuurlijk is nieuwer + meer opties = stuk hogere prijs.
- KM stand hoeft geen <50.000 oid te zijn, ik rij er vrij weinig mee, dus de stand mag al wat hoger staan. Daarin natuurlijk wel de afweging dat een hogere km stand vaak wel wat extra onderhoud geeft
- Climate control is een pre. Ik heb nu een normale airco, maar climate control lijkt me gewoon erg luxe
- Max ~14.000-15.000. Ik verwacht voor mij huidige auto nog 9.000-10.000 terug te krijgen en een paar duizend euro mag er wel bij
Dit is geen aankoopadvies post, maar ik ben vooral nieuwsgierig waar ik op moet letten. Bij de aankoop van mijn huidige auto had ik bijvoorbeeld cruise control en climate control niet genoeg waarde gegeven, en had ik de navigatie voor mezelf te veel waarde gegeven met een crappy schermpje.
Ik wil sowieso weer voor een BMW gaan, en zit niet vast aan de 1-serie. Echter met mijn budget en mijn wensenlijst qua opties zal ik denk ik met een 1-serie wel beter uitkomen. Ik heb liever een hogere volle 1 serie dan een instap 3 serie bijvoorbeeld.
Iemand tips of dat ik nog iets mis? Ik zit nu op deze opties te zoeken, maar het kan goed zijn dat ik dingen voor mezelf verkeerd beredeneer.
Huidige situatie:
BMW 1 serie 118i 2.0 143pk
Sportstoelen
Ingebouwde navigatie (vierkant schermpje met kleine afstandsbediening op de plek van 1 van de middenconsole ventilaties)
KM stand: ~121.000
Bouwjaar: 09-2008
Wensen:
- Ik heb me een beetje verkeken op hoe erg dat ik de cruise control zou missen. Ik rij niet vreselijk veel per jaar (~14.000) maar cc zou toch wel erg handig zijn.
- Ook is mijn huidige ingebouwde navigatie gewoonweg onhandig, ik gebruik nu steeds mijn Android navigatie op mijn telefoon. Ik zou graag een mooier navigatiescherm hebben met multimedia functie, óf geen scherm zodat ik me ook niet erg aan het lelijke kastje
- Mijn huidige auto is van 2008, en ik zou graag liever naar een nieuwere auto gaan dan naar een oudere. Maar natuurlijk is nieuwer + meer opties = stuk hogere prijs.
- KM stand hoeft geen <50.000 oid te zijn, ik rij er vrij weinig mee, dus de stand mag al wat hoger staan. Daarin natuurlijk wel de afweging dat een hogere km stand vaak wel wat extra onderhoud geeft
- Climate control is een pre. Ik heb nu een normale airco, maar climate control lijkt me gewoon erg luxe
- Max ~14.000-15.000. Ik verwacht voor mij huidige auto nog 9.000-10.000 terug te krijgen en een paar duizend euro mag er wel bij
Dit is geen aankoopadvies post, maar ik ben vooral nieuwsgierig waar ik op moet letten. Bij de aankoop van mijn huidige auto had ik bijvoorbeeld cruise control en climate control niet genoeg waarde gegeven, en had ik de navigatie voor mezelf te veel waarde gegeven met een crappy schermpje.
Ik wil sowieso weer voor een BMW gaan, en zit niet vast aan de 1-serie. Echter met mijn budget en mijn wensenlijst qua opties zal ik denk ik met een 1-serie wel beter uitkomen. Ik heb liever een hogere volle 1 serie dan een instap 3 serie bijvoorbeeld.
Iemand tips of dat ik nog iets mis? Ik zit nu op deze opties te zoeken, maar het kan goed zijn dat ik dingen voor mezelf verkeerd beredeneer.
Park Distance Control (PDC) misschien? Tot 2 jaar geleden had ik dat niet, maar zou nu al niet meer zonder willen. Hoe vaak komt het wel niet voor dat je toch net even dat paaltje of hekje kust? 9 van de 10 keer gaat het goed, maar die ene keer komt er toch een butsje of krasje op je bumper. Vind ik dat meestal wel weer zonde.The_Zohan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:39:
Iemand tips of dat ik nog iets mis?
Stoelverwarming? Niet perse een must bij mij, maar wel erg fijn. Vooral in de koude wintermaanden als je net je auto instapt en de Climate Control nog niet op gang is gekomen.
Als je voor navigatie gaat, zou ik toch voor de Professional met iDrive kiezen. Dat breedbeeldscherm
-
Ik heb contact met hun opgenomen, onderhoud is verder vanaf het begin compleet. Ik ga morgen bij de auto kijken. Hoe de auto er in de werkelijkheid uit ziet.Toff schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:45:
[...]
Ach, "beschadiging aan de bestuurdersstoel" ? Kan puur optisch zijn, als in: foutje van de fotograaf. Zeker "voor de foto" zijn dit soort gebruikerssporen zeer eenvoudig (al of niet tijdelijk) weg te werken, dus het feit dat men dit niet doet, zou ook voor de eerlijkheid van de verkoper kunnen pleiten.
Thuis zit ik uitsluitend op leer, maar voor in de auto vind ik het geen optimaal materiaal. Vochtig en koud, afgewisseld met extreem heet en droog, dat zijn geen goede omstandigheden voor een natuurprodukt als leer. Praktisch gezien verdient een textiele bekleding in de auto volgens mij dus de voorkeur, maar goed, als je voor leer gaat, moet je ook de nadelen voor lief nemen.
[...]
Voor een Bimmerloze nogal loze woorden...![]()
Zelf geef ik geen bal om de achterlichten, want die zie ik toch niet, als ik rijd.
Dus ben benieuwd
De wensen voor de auto waren sowieso sportinterieur en het grote navigatiesysteem.
Ik vind persoonlijk een zwarte auto mooi. En deze auto heeft de opties die ik wens, het enige wat een nadeel is is dat de auto bij een handelaar staat waar ik nog nooit van gehoord heb.
Verwijderd
PDC is op zich handig, hoewel ik regelmatig gestoord wordt van het gepiep. Maar ik maak er geen hobby van om jaarlijks een paaltje te kussen, hoewel sommige collega's daar anders over denkenEdd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:01:
Park Distance Control (PDC) misschien? Tot 2 jaar geleden had ik dat niet, maar zou nu al niet meer zonder willen. Hoe vaak komt het wel niet voor dat je toch net even dat paaltje of hekje kust? 9 van de 10 keer gaat het goed, maar die ene keer komt er toch een butsje of krasje op je bumper. Vind ik dat meestal wel weer zonde.
Ik ben erg blij met m'n PDC voor en achter en stoelverwarming is ook erg lekker, vanavond ook weer even aangehad. Effe die stoel opwarmen.
PDC reageert niet op alle obstakels. Zelf een keer een inieminie krasje opgelopen van een beugel die de vaste eigenaar van een parkeerplek omhoog had gezet om z'n plek vrij te houden. Geen spoor van signaal van de PDC en ik realiseerde me net te laat, dat ik die beugel had gezien...
Het is in het algemeen wel een prettig hulpmiddel, zeker in modernere auto's die steeds minder zicht naar achteren bieden.
Stoelverwarming (3 standen per stoel instebaar nota bene) heb ik 1 keer gebruikt, toen ik wat last van mijn rug had. Zou ik goed kunnen missen.
Het is in het algemeen wel een prettig hulpmiddel, zeker in modernere auto's die steeds minder zicht naar achteren bieden.
Stoelverwarming (3 standen per stoel instebaar nota bene) heb ik 1 keer gebruikt, toen ik wat last van mijn rug had. Zou ik goed kunnen missen.
Daarom zijn camera's super nuttig. Soms geven ze je het overzicht dat je anders niet zou hebben. Zo ziet het eruit als ik thuis parkeer:

Op het scherm worden drie camerabeelden gecombineerd, met twee camera's onderin de beide buitenspiegels en de derde camera in de achterklep. Soms geeft de beeldbewerking interessante effecten, zoals in deze parkeergarage waar ik bij de slagboom tussen allerlei hekken in sta:

Verder heb ik ook nog twee camera's vlak voor de voorwielen zitten. Dat is een nogal nutteloze optie, waar je alleen wat aan hebt als je vanuit een uitrit zonder zicht een stoep/straat oprijdt.

En dan is er nog camera nummer 6, direct achter de voorruit ter hoogte van de binnenspiegel. Die wordt gebruikt door de grootlichtassistent en de verkeersbordenherkenning (speed limit info).

Nee, geen night vision camera aan boord (dat zou knopje nummer vijf in het rijtje zijn geweest). Er blijft nog steeds wat te wensen over

Op het scherm worden drie camerabeelden gecombineerd, met twee camera's onderin de beide buitenspiegels en de derde camera in de achterklep. Soms geeft de beeldbewerking interessante effecten, zoals in deze parkeergarage waar ik bij de slagboom tussen allerlei hekken in sta:

Verder heb ik ook nog twee camera's vlak voor de voorwielen zitten. Dat is een nogal nutteloze optie, waar je alleen wat aan hebt als je vanuit een uitrit zonder zicht een stoep/straat oprijdt.

En dan is er nog camera nummer 6, direct achter de voorruit ter hoogte van de binnenspiegel. Die wordt gebruikt door de grootlichtassistent en de verkeersbordenherkenning (speed limit info).

[ Voor 11% gewijzigd door Tomatoman op 25-02-2015 21:45 ]
Zou ook nuttig zijn als die camera's kunnen opnemen tijdens het rijden. Dan hoeft de dashcam niet gemonteerd te worden. Misschien kan iemand de BMW software programmeren en de beelden dumpen op een USB stick.
Holy crap, dat is vetTomatoman schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:41:
Daarom zijn camera's super nuttig. Soms geven ze je het overzicht dat je anders niet zou hebben. Zo ziet het eruit als ik thuis parkeer:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, geen night vision camera aan boord (dat zou knopje nummer vijf in het rijtje zijn geweest). Er blijft nog steeds wat te wensen over
![]()
[afbeelding]
Kijk, dat is nogeens een handige voorziening! Zelfs de in jouw ogen nogal overbodige camera's bij de voorwielen zouden voor mij best handig zijn, aangezien ik heel vaak haaks op de rijrichting parkeer.Tomatoman schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:41:
Daarom zijn camera's super nuttig. Soms geven ze je het overzicht dat je anders niet zou hebben.
Ik ben momenteel aan het kijken voor deze auto:
http://voorraad.esgee.nl/...xecutive/occ1510764-b2e0d
wat vinden jullie van deze auto? Op of aanmerkingen?
Wat een toffe optie is dit! Ben blij dat ik in mijn auto ook HUD heb straks.. nog 3 weekjes...

HUD is echt geweldig idd.
Maar waarom duurt het zo lang voordat je je nieuwe auto krijgt? Het was toch gewoon een jonge gebruikte die uit Duitsland kwam?
Maar waarom duurt het zo lang voordat je je nieuwe auto krijgt? Het was toch gewoon een jonge gebruikte die uit Duitsland kwam?
Klopt, maar het loopt via Qoets.nl. Die regelen alles, inclusief transport e.d. en dat duurt allemaal even. Mijn nieuwe is een jahreswagen en komt rechtstreeks van BMW. Geen idee wat daar de aflevertermijnen e.d. zijn. In totaal duurt het zometeen 7 weken van aanschaf tot ik de auto heb.fsfikke schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:33:
HUD is echt geweldig idd.
Is dat alle info die hij laat zien?zneek schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:53:
Wat een toffe optie is dit! Ben blij dat ik in mijn auto ook HUD heb straks.. nog 3 weekjes...
[afbeelding]
Ja, huidige snelheidslimiet, huidige snelheid, navigatie informatie. En als ze er zijn, check control meldingen. In hoogte, breedte en hoek instelbaar te projecteren. Het ziet er uit alsof het aan het einde van de motorkap zweeft. Erg handig. Ik heb er net 1 dag in gereden en ben nu helemaal verkocht.
Ziet er heel netjes uit, prijs lijkt me ook best redelijk.The_Zohan schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 01:59:
Ik ben momenteel aan het kijken voor deze auto:
Is dat ook nog een beetje leesbaar op een zonnige zomerdag?
In normaal daglicht was het perfect, superhelder en leesbaar. En ik heb de brightness op 50% staan. Mijn inschatting is dat het ook in zonlicht prima leesbaar is. Zo gauw het hier weer eens zonnig is test ik het, paar maandjes geduld dusspank_mojoo schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:59:
Is dat ook nog een beetje leesbaar op een zonnige zomerdag?
Jep, op een zonnige dag is het ook prima te lezen allemaal!
Hij laat ook de driving assistenten zien. Als je opeens te dicht op iemand op rijdt bijvoorbeeld doordat iemand z'n auto voor je gooit.
Hier zie je een iets uitgebreider beeld:

De informatie van de navigatie op de HUD is nauwkeurig en vrij gedetailleerd. Ik kijk maar weinig op het scherm van de middenconsole. Dat is wel jammer van zo'n groot breedbeeldscherm.
Dat is geen 3 serie HUD, maar van een F06 6 serie Gran Coupe. Wel weer even "iets" duurder, maar inderdaad nog toffer.fsfikke schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:19:
[...]
Hij laat ook de driving assistenten zien. Als je opeens te dicht op iemand op rijdt bijvoorbeeld doordat iemand z'n auto voor je gooit.
Hier zie je een iets uitgebreider beeld:
[afbeelding]
Ah, Ik vond het al iets minder kleurrijk uit zien dan gewend, ik was me er niet van bewust dat daar een verschil in zat. Maar de speed-limit zit er wel op zie ik, dat vind ik een van de fijnste, vooral in Nederland met al die verschillende limieten
Die speed-limit, hoe werkt dat? Werkt dat op basis van de navigatie de weet hoe hard je op verschillende wegen mag of leest die borden langs de weg?
En als hij borden langs de weg leest, hoe doet hij dat dan als je buiten de bebouwde kom rijdt en een snelheidsbeperking wordt na een zijstraat niet herhaalt, ziet hij dan ook dat er een zijstraat was en er dus geen beperking meer is?
En als hij borden langs de weg leest, hoe doet hij dat dan als je buiten de bebouwde kom rijdt en een snelheidsbeperking wordt na een zijstraat niet herhaalt, ziet hij dan ook dat er een zijstraat was en er dus geen beperking meer is?
Goeie vraag. Volgens is het een combinatie van zaken. 100% nauwkeurig is het niet, zeker niet als de gemeente Groningen 30km bordjes ophangt zonder einde snelheidsbeperking bordjes.... dan rij je volgens de auto wel heel lang in een 30km zone.Maasluip schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:51:
Die speed-limit, hoe werkt dat? Werkt dat op basis van de navigatie de weet hoe hard je op verschillende wegen mag of leest die borden langs de weg?
Maar hij lijkt binnen/buiten de bebouwde kom goed op te pakken. Als ik van kantoor wegrijd snapt hij dat ik een 50km weg op rij. Verder staat een bordje 60 en dat pakt ie dan ook direct goed op.
Ik zou er niet blind op vertrouwen, maar goed, dat moet je met je navigatie ook niet doen
Ik heb gelezen dat de speed limit info in de eerste plaats komt van de navigatie kaarten. De boordcomputer gebruikt deze info als basis. Daarnaast is er ook nog een camera in de voorruit. Deze camera wordt gebruikt voor aantal dingen zoals High Beam Assist, tussen de lijnen rijden en ook voor het herkennen van verkeersborden.
Elk snelheids bord overruled de info in de navigatie. Dus je hebt bijna 100% coverage wat betref de snelheid.
Niet alleen snelheid beperkingen worden aangegeven. Ook inhaalverbodbord. wordt op de HUD weergegeven.
Some heb ik dat niet door op de weg maar de computer heeft het bord allang gezien.
Ik weet verder niet wat de computer verder nog allemaal herkend.
Elk snelheids bord overruled de info in de navigatie. Dus je hebt bijna 100% coverage wat betref de snelheid.
Niet alleen snelheid beperkingen worden aangegeven. Ook inhaalverbodbord. wordt op de HUD weergegeven.
Some heb ik dat niet door op de weg maar de computer heeft het bord allang gezien.
Ik weet verder niet wat de computer verder nog allemaal herkend.
[ Voor 5% gewijzigd door Blord op 27-02-2015 12:11 ]
Klopt wat hierboven gezegd wordt over verkeersbordenherkenning.
Heb een paar weken geleden in een 4-serie Gran Coupé gereden incl. HUD, en markeerde een stuk snelweg ook daadwerkelijk als 90-zone waar op dat moment wegwerkzaamheden plaatsvonden.
De informatie in de HUD is dus erg nauwkeurig, toch is het ook zelf altijd nog goed opletten.
Heb een paar weken geleden in een 4-serie Gran Coupé gereden incl. HUD, en markeerde een stuk snelweg ook daadwerkelijk als 90-zone waar op dat moment wegwerkzaamheden plaatsvonden.
De informatie in de HUD is dus erg nauwkeurig, toch is het ook zelf altijd nog goed opletten.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Het lijkt mij toch niet dat het systeem onderborden zoals 'tussen 6 en 19h' ook herkent. In dat geval is het hele systeem waardeloos want dan weet het systeem op een groot deel van de wegen niet wat de limiet op dat moment is.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Dat maakt voor mij dan weer niet uit, want die onderborden negeer ik toch altijd. Wat een onzindingen zijn dat zeg.... make up your mind, 120 of 130. Dat conditionele gewauwel is toch katsonhandig...argro schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:57:
Het lijkt mij toch niet dat het systeem onderborden zoals 'tussen 6 en 19h' ook herkent. In dat geval is het hele systeem waardeloos want dan weet het systeem op een groot deel van de wegen niet wat de limiet op dat moment is.
Verwijderd
Vooral omdat het echt geen bal uitmaakt op de reistijd, maarja, paradepaardje van de VVD.... (en daar heb ik zelf aan meegewerkt door erop te stemmen
).
Ik vond 120 mph ook wel genoeg, de keren dat ik harder heb gereden zijn op twee handen te tellen
Zou best kunnen hoor, als je toch al met OCR bezig bent kan dat er echt wel bij, en misschien zit het wel in de navigatie gebakken. Ik verwacht dat er een soort mix tussen navigatie (als basis) en verkeersborden kunnen dat overschrijven wordt gebruikt.argro schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:57:
t_captain schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:26:
Ik vond 120 mph ook wel genoeg, de keren dat ik harder heb gereden zijn op twee handen te tellen
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik vind wel jammer dat de camera's voor de bordherkening en voor het achteruitrijden niet kunnen worden gebruikt als dashcam's. De hardware is er al: camera's, bedrading, computer en de USB poort.
De sfeer verlichting is zo cool. De interieur lijkt wel op een relax lounge.
Classic sfeer verlichting

Modern. Het beetje amber komt van de straatverlichting.
De sfeer verlichting is zo cool. De interieur lijkt wel op een relax lounge.

Classic sfeer verlichting

Modern. Het beetje amber komt van de straatverlichting.

[ Voor 48% gewijzigd door Blord op 28-02-2015 02:01 ]
Een V8 klinkt altijd leuk, ook al is het een japans blok in een BMW 
leeg
Uit ervaring weet ik dat hoe harder je rijdt, des de eerder je op de bestemming aankomt....Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:41:
Vooral omdat het echt geen bal uitmaakt op de reistijd, maarja, paradepaardje van de VVD....
"man is not truly one, but truly two,"
Uit (weinig) ervaring weet ik dat er heel kostbare uitzonderingen op deze regel zijnmr_petit schreef op zondag 01 maart 2015 @ 04:00:
[...]
Uit ervaring weet ik dat hoe harder je rijdt, des de eerder je op de bestemming aankomt....
Ik mag mezelf sinds oktober vorige jaar ook eigenaar noemen van een BMW. Het was eigenlijk een vrij lange zoektocht waar ik een breed scala aan auto's heb uitgeprobeerd. Ik zocht een combinatie van het rijplezier wat mijn eerste auto bood (MG TF 135) en het comfort wat mijn tweede auto bood (Citroën Ds3 VTi). Na lang zoeken kwam ik terecht bij een BMW 120i coupé.

Vooralsnog geen moment spijt gehad van de aankoop. Heerlijk navigatiesysteem, stevige sportstoelen, blij verrast met het geluid uit de HK set, al met al erg tevreden! Het enige wat ik jammer vind is dat de Xenon koplampen naar mijn smaak net iets te "gelig" zijn, maar daar valt wat aan te doen natuurlijk. *
Heeft iemand hier toevallig al ervaring opgedaan met de 2-serie coupé? Als deze auto me goed blijft bevallen wil ik in de toekomst gaan kijken voor een 228i. Ik hoop dat ze over een jaar of 4, 5 een beetje betaalbaar zijn.
* Ik ben dit verhaal in dit topic al meerdere malen tegen gekomen. Ik heb begrepen dat Osram goede vervangende lampen heeft die minder geel zijn (Ik wil ook geen "petjes blauw"). Zijn de lampen makkelijk te vervangen voor een leek of kan ik daar het beste de garage voor inschakelen? Auto heeft nog anderhalf jaar garantie dus als het ook maar een beetje neigt naar moeilijk dan mag de dealer het doen

Vooralsnog geen moment spijt gehad van de aankoop. Heerlijk navigatiesysteem, stevige sportstoelen, blij verrast met het geluid uit de HK set, al met al erg tevreden! Het enige wat ik jammer vind is dat de Xenon koplampen naar mijn smaak net iets te "gelig" zijn, maar daar valt wat aan te doen natuurlijk. *
Heeft iemand hier toevallig al ervaring opgedaan met de 2-serie coupé? Als deze auto me goed blijft bevallen wil ik in de toekomst gaan kijken voor een 228i. Ik hoop dat ze over een jaar of 4, 5 een beetje betaalbaar zijn.
* Ik ben dit verhaal in dit topic al meerdere malen tegen gekomen. Ik heb begrepen dat Osram goede vervangende lampen heeft die minder geel zijn (Ik wil ook geen "petjes blauw"). Zijn de lampen makkelijk te vervangen voor een leek of kan ik daar het beste de garage voor inschakelen? Auto heeft nog anderhalf jaar garantie dus als het ook maar een beetje neigt naar moeilijk dan mag de dealer het doen
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Dan zou ik het lekker zo laten; heb ooit wel eens een kapotte xeon lamp gehad; was 120euro ofzo voor de reparatie/vervanging; gelukkig onder garantie destijds.wjjkoevoets schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:32:
Auto heeft nog anderhalf jaar garantie dus als het ook maar een beetje neigt naar moeilijk dan mag de dealer het doen
Als er 'iets anders inzit' gaat BMW het natuurlijk ook niet onder garantie vervangen bijvoorbeeld.
Verder; feli met het beste stuur dat er te krijgen is in een BMW en ook die kortere pook is heerlijk (heb die beide ook)
[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 02-03-2015 21:30 ]
Ik zou de lampen zo laten omdat het een goed statement is dat je je auto OEM houdt en niet versjonniet, bovendien vind ik de kleur lampen van BMW echt perfect. Niet superblauw, maar ook niet zo geel. Net iets geler dan wit, maar bijna wit al.
There is no replacement for displacement!
Oem xenon lampen van BMW zijn altijd 4300K omdat het meest licht geeft bij deze temperatuur. De xenon lampen zijn van Philips of Osram.
De Osram CBI is 5000K wit en dat is perfect wit zonder een gele of een blauwe tint. Ze zijn absoluut niet superblauw. Deze CBI lampen geven ook nog +20% extra licht af om zo evenveel licht af te geven als de 4300K wit bij gelijke wattage.
De Osram CBI is 5000K wit en dat is perfect wit zonder een gele of een blauwe tint. Ze zijn absoluut niet superblauw. Deze CBI lampen geven ook nog +20% extra licht af om zo evenveel licht af te geven als de 4300K wit bij gelijke wattage.
Nog 2 weekjes.... er was wat vertraging bij transport, maar morgen is mijn nieuwe bak in NL. En donderdag over 2 weken pik ik hem op. Tot die tijd cruise ik rond in een witte F30 320d. Superchille bak zeg. Met HK audio en HUD/Navi pro een erg relaxte bak om te rijden. Maandag even Groningen - Veldhoven - Groningen gereden. Easy! Lekker pittige bak om te rijden, en doet gemiddeld 1:18... Snelweg met 120kmh hangt ie rond de 1:20.
En die HUD, damn wat een koel ding. Speed limit, actuele snelheid, navigatie info, cruise control, audio, telefoon.... superhandig.
En die HUD, damn wat een koel ding. Speed limit, actuele snelheid, navigatie info, cruise control, audio, telefoon.... superhandig.
Mooi zo! Maar een 320d lijkt me toch geen 'lekker pittige bak' meer als je een 335i gewend bent?
[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 03-03-2015 19:54 ]
Dat zou je denken, maar ik ben toch aardig onder de indruk hoe snel dat ding van de lijn is. En hoe hij 110kmh naar 150kmh accelereert op de snelweg. Is niet gek.Het Fantoom schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:52:
Mooi zo! Maar een 320d lijkt me toch geen 'lekker pittige bak' meer als je een 335i gewend bent?
[edit] Helemaal als je bedenkt dat ik ook vaak de Mini Cooper(2013) van het werk mee heb. Daarbij vergeleken is die 320d mal snel.
Maar ik zou liegen als ik zou beweren dat ik niet kneitersbenieuwd naar mijn 435i ben. Eerste wat ik ga doen als de wagen warm is? Launchcontrol proberen
[ Voor 11% gewijzigd door zneek op 03-03-2015 22:27 ]
Garantie? Voor een lamp? Een lamp is toch juist een slijtage onderdeel?_Arthur schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:29:
[...]
Dan zou ik het lekker zo laten; heb ooit wel eens een kapotte xeon lamp gehad; was 120euro ofzo voor de reparatie/vervanging; gelukkig onder garantie destijds.
Als er 'iets anders inzit' gaat BMW het natuurlijk ook niet onder garantie vervangen bijvoorbeeld.
Verder; feli met het beste stuur dat er te krijgen is in een BMW en ook die kortere pook is heerlijk (heb die beide ook)
Dank u, bevalt prima haha
Ik ben ook zeker niet van plan om de auto te gaan "versjonnieën", maar ze zijn standaard nou niet echt wit te noemen._eXistenZ_ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:25:
Ik zou de lampen zo laten omdat het een goed statement is dat je je auto OEM houdt en niet versjonniet, bovendien vind ik de kleur lampen van BMW echt perfect. Niet superblauw, maar ook niet zo geel. Net iets geler dan wit, maar bijna wit al.
Zie hier wat ik bedoel:

Ik denk dat je met 5000K toch al aardig neutraal wit licht hebt. k vin dhet ook een stuk moderner ogen.
Zoiets zou dan ideaal zijn voor tegen de tijd dat de auto uit garantie is! Het mag zeker niet blauw zijn, want dan krijg je dus wel het idee wat _eXistenZ_ aangaf in zijn post. Dat vind ik zonde en niet bij de auto passen.Blord schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:46:
Oem xenon lampen van BMW zijn altijd 4300K omdat het meest licht geeft bij deze temperatuur. De xenon lampen zijn van Philips of Osram.
Ik denk dat dat, zoals zneek zelf aangeeft, best meevalt. 170pk is niet niks, je kan er prima mee "vandoor"Het Fantoom schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:52:
Van mijn werk mag ik regelmatig in een Fiat Punto 0.9 twin(-gebakken-)air turbo rijden; DAT is pas het totale tegenovergestelde van "lekker pittige bak"

Pure pornozneek schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:26:
[...]
Maar ik zou liegen als ik zou beweren dat ik niet kneitersbenieuwd naar mijn 435i ben. Eerste wat ik ga doen als de wagen warm is? Launchcontrol proberen
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Dit topic is gesloten.