Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.963 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14

mr_petit

opperprutser

Ik heb coming home lights gewoon uitstaan (op een volvo xc70 danwel). Ik vind het zelfs irritant. Ik loop ook bijna nooit in de richting die mijn koplampen opschijnen :).
Climate control daarintegen....

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 10-02-2015 11:30 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:09
Ik heb zelf persoonlijk liever zonder climate control :p (geen ervaring met bmw, droom wel ervan!) en bespaar ik centjes voor andere opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wimo. schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:27:
Climate control laten vallen is echt een killer bij eventuele verkoop in de toekomst. De 'oude' 1 series met handairco's gaan ook vaak een stuk goedkoper weg, niemand wil ze...
En terecht, clima is zoveel fijner. Coming home lights zijn alleen fijn als je een oprit hebt, en dan ook nog eens met je neusje naar de voordeur parkeert. En je kan ze altijd nog via het hendeltje activeren ;)
royalt123 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:36:
Ik heb zelf persoonlijk liever zonder climate control :p (geen ervaring met bmw, droom wel ervan!) en bespaar ik centjes voor andere opties :)
Maar.. als je tweedehands een wat leuker uitgeruste auto koopt (vooral van een luxe merk), zijn dat soort opties vaak al aangevinkt. En dan geniet je er wel van hoor ;)

[ Voor 30% gewijzigd door noes op 10-02-2015 11:39 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja dat is ook een manier. Een hele dikke motor nemen en voor de rest helemaal kaal. Daar is wat voor te zeggen. Zeker als je nieuw koopt.
Of gewoon zorgen voor meer centjes :+

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 10-02-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37

Wimo.

Shake and Bake!

mr_petit schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:47:
[...]

Ja dat is ook een manier. Een hele dikke motor nemen en voor de rest helemaal kaal. Daar is wat voor te zeggen. Zeker als je nieuw koopt.
Of gewoon zorgen voor meer centjes :+
Crisisedities inderdaad. Die blijven altijd lekker lang staan ;( Idrive loze BMW's zijn ook een mooi voorbeeld van verkeerde bezuiniging. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:49
NEVER! NEVER zonder automatische airco/climate control.

Ik word gek om heel de tijd manueel blazen aan en uit te zetten, temperatuur te regelen, bah nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
En ik ben al blij als ik mijn schuifdakje open kan zetten...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 12:19
Dat is ook 1 van mijn eisen bij het aanschaf van een auto. Ik ga echt niet meer manueel lopen klooien. Is niet meer van deze tijd. Die van mij staat altijd op 20 graden (bij uitzondering op 21 graden, als het vriest) en die laat ik zo staan. In de zomermaandjes idem dito. Staat op 1 temperatuur en hij regelt het lekker zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
418O2 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:27:
En ik ben al blij als ik mijn schuifdakje open kan zetten...

:P
En dat was dan voor mij een onmisbare optie in mijn zoektocht naar een nieuwe. Als je dat eenmaal gehad hebt wil je niet meer zonder. Heerlijk met dak open rijden in de zomer, zonder alle nadelen van een cabrio. Nou ja, "dak", een stukje dak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik rij zo weinig dat ik mijn airco misschien 3-4x heb gemist in de afgelopen jaren. En daarbij zijn airco's vaak stuk en duur om te repareren bij de auto's van de leeftijd die ik rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ja, het targadak van mn vorige auto (Porsche 944) mis ik ook erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Het gaat goed met het verkoop van nieuwe BMW auto's. Een recordmaand voor de BMW groep.
Daar zal mijn auto wel bijgedragen hebben. :)

http://www.knack.be/nieuw...rticle-normal-532169.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:49
Appleman schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:28:
Dat is ook 1 van mijn eisen bij het aanschaf van een auto. Ik ga echt niet meer manueel lopen klooien. Is niet meer van deze tijd. Die van mij staat altijd op 20 graden (bij uitzondering op 21 graden, als het vriest) en die laat ik zo staan. In de zomermaandjes idem dito. Staat op 1 temperatuur en hij regelt het lekker zelf.
Second that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Belangrijkste reden voor airco voor mij is dat de lucht vooraf gedroogd wordt. Zo heb je in de winter minder condens en verdwijnt eventuele condens in no time. Eigenlijk staat de airco bij mij in de zomer meestal uit, behalve wanneer de auto lang in de zon heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ware het niet dat de airco het onder een graad of 4 niet doet :) Beetje warme lucht en raam open werkt hier altijd goed :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Koelen van de lucht doet hij inderdaad niet onder de 4 graden, maar het droger maken van de lucht zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Fonta schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:20:
Koelen van de lucht doet hij inderdaad niet onder de 4 graden, maar het droger maken van de lucht zeker wel.
Zeker! Zonder airco altijd een drama met beslagen ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Yep. Ook als het dik vriest buiten werkt het ontwazemen met de airco perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
De zaken die de gemiddelde Nederlander op een BMW naar zoekt zijn volgens mij:

Noodzakelijk:
BMW logo
Onderhoudsboekjes
Climate Control
Cruise Control

Voorkeur:
Metallic lak
Sportstoelen
Xenon
M-pakket
Dikke motor

Mooi meegenomen:
Schuifdakje
Geinte ramen
Sportvelgen >17"
Regen & lichtsensor
Keyless entry

Correct me if I'm wrong :)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Keyless entry was voor mij geen vereiste toen ik op zoek ging naar mijn huidige einser.
Het hebben van navi pro daarentegen weer wel. Dat was ook eigenlijk meteen mijn enige eis.

[ Voor 14% gewijzigd door Fonta op 10-02-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De persoon die mijn auto origineel kocht (een duitser) heeft wel gekozen voor stoelverwarming (serieus?) maar niet voor airco... Sommige mensen...

Automatisch dimmende binnenspiegel heb ik nu ook niet (vorige 5 wel), dat is ook wel fijn.

[ Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 10-02-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:27:
De persoon die mijn auto origineel kocht (een duitser) heeft wel gekozen voor stoelverwarming (serieus?) maar niet voor airco... Sommige mensen...

Automatisch dimmende binnenspiegel heb ik nu ook niet (vorige 5 wel), dat is ook wel fijn.
Dat vind ik nou juist weer kut. Ik heb liever zelf zo'n draaiknop. Ik vind die automatische altijd te snel te donker worden.

Dat gezegd hebbende, kunnen we iedereen met fake-xenon lampen klappen geven? Nare, witte, verblindende, ongerichte kutlampen... Dat is voor mij het enige nut van zon dimmende binnenspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

fake-xenon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hij bedoelt denk ik Xenon in non-projector lampen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Of gewoon blauwe halogeen lampen |:(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Er reeds vanmorgen iemand achter mij aan, die had blauwe corona ringen (angle eyes).
Zag er op zich wel grappig uit, maar niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Hoe ze er uit zien is 1 ding (lelijk imho), maar die neppe witte rotlampen zijn vaak niet goed gericht, en schijnen je recht in je mik via de zij- en binnenspiegel. Dus weg met die dingen! Sowieso zouden meer mensen hun koplampen eens schoon moeten maken. Door vuil krijg je diffuus licht, niet op de weg, wel overal waar het niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat is dus meer een rant tegen slecht afgestelde koplampen.
Ik bedoel: af fabriek xenon kan je ook helemaal verkeerd richten als je er met je tengels aanzit en niet weet wat je doet. En dat laatste is dus het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 13:38
HyperBart schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:00:
[...]

NEVER! NEVER zonder automatische airco/climate control.

Ik word gek om heel de tijd manueel blazen aan en uit te zetten, temperatuur te regelen, bah nooit meer.
Mijn ervaring is dat ik dat met clima eigenlijk ook moet. Die blaast altijd wel te hard, te zacht, te koud, te warm of ergens waar je geen luchtstroom wilt voelen. Zeker als je een beetje gevoelige luchtwegen en allergieën hebt. Maakt niet uit welk merk, VAG, BMW, Opel, Alfa, Fiat, ik vind ze allemaal irritant. Dus dan maar liever handmatig.

Andere dingen die ik niet echt mis:
- regen- en lichtsensor (rijd altijd met licht aan)
- automatisch dimmende binnenspiegel (maakt afstanden inschatten lastiger dus graag een knopje om uit te zetten)
- extra getint glas achter (lelijk en zie vorige opmerking)
- stoelverwarming (nog nooit gebruikt)
- led verlichting (gewoon lelijk)
- automatische hoogteverstelling koplampen (motor gaat vroeg of laat kapot)
- ingebouwde navi van zoveel jaar oud (verouderde kaarten en vaak traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Fonta schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:20:
Drogen doet hij hooguit een beetje omdat de lucht door een filter gaat, maar als de airco uit staat, droogt hij echt geen lucht meer. De drogende werking komt namelijk door de afkoeling van de lucht als deze door de verdamper stroomt. Staat de airco uit, koelt de verdamper niet meer, en wordt er dus ook geen vocht onttrokken aan de lucht.

Ik merk ook geen noemenswaardig verschil met ontwasemen bij temperaturen rond het vriespunt tussen mijn huidige cabrio met climate control en mijn vorige Compact die geen airco had.

Overigens kan de airco wel inschakelen als het vriest, maar pas als de motor warm genoeg is. De verwarming zorgt er dan namelijk voor dat de verdamper niet meer kan bevriezen.
LVGH schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:15:
[...]

Mijn ervaring is dat ik dat met clima eigenlijk ook moet. Die blaast altijd wel te hard, te zacht, te koud, te warm of ergens waar je geen luchtstroom wilt voelen. Zeker als je een beetje gevoelige luchtwegen en allergieën hebt. Maakt niet uit welk merk, VAG, BMW, Opel, Alfa, Fiat, ik vind ze allemaal irritant. Dus dan maar liever handmatig.
[...]
Waarschijnlijk heb jij dan nog nooit in een BMW gezeten waarvan de climate control helemaal goed was afgesteld. Op de eerste plaats moet je weten dat de luchtroosters die je met de hand kan bedienen, niet door de CC worden geregeld, maar volledig handmatig gaan en naar wens kunnen worden ingesteld. Ook nog steeds in de huidige modellen. Als die verkeerd staan, dan krijg je inderdaad last van de airco. En niet te vergeten, het interieurfilter, één van de meest verwaarloosde onderdelen in een auto. Vervang je die niet op tijd, dan krijg je ook allerlei nare klachten.

Luchtstromen voel ik eigenlijk nooit in mijn auto, hooguit dat het warmer of juist kouder wordt.

Mijn ervaring is juist dat de climate control beter werkt dan welke hand-ingestelde airco/verwarming ook. Ik verander werkelijk nooit iets aan de instelling van mijn climate controle, hooguit dat hij een keer op ontwasemen staat. Maar of het nou 20 graden vriest, of 35 graden plus is, het is altijd prettig in de auto. Zo erg zelfs dat ik met heel warm en broeierig weer (als het gewoon niet fijn meer is om open te rijden), ik totaal niet door heb, dat het in de auto rustig afkoelt tot 21 graden. Tot ik uitstap en ineens de warmte van buiten voel :X Dat noem ik een goede climate control (en dat in een auto van inmiddels 16 jaar oud).

Which reminds me, ik moet dit voorjaar echt een airco-check gaan laten uitvoeren en hem opnieuw laten vullen. Ik heb het de afgelopen 3 jaar al niet meer gedaan, en ik kan me niet voorstellen dat het in de jaren ervoor wel is gedaan.
En ik moet eigenlijk op zoek naar nieuwe stekkers voor de aircopomp. De huidige zijn door ouderdom zo bros geworden, dat ze verpulveren als je er alleen al naar kijkt :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
zneek schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:29:
[...]

En dat was dan voor mij een onmisbare optie in mijn zoektocht naar een nieuwe. Als je dat eenmaal gehad hebt wil je niet meer zonder. Heerlijk met dak open rijden in de zomer, zonder alle nadelen van een cabrio. Nou ja, "dak", een stukje dak :)
Same here. Buiten dat je hebt ook lekker veel licht in de auto.

climate control werdt hier ook top. Zou niet zonder willen.

Ik ga de remblokjes achter vervangen. Iemand tips voor merk?
Het is voor een E46 320D bj 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 10:16
ATE merk is prima op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik vond de clima in mijn E46 nou niet zo geweldig.. Op "normale" dagen werkte hij prima, maar als het warm was (25+ graden) en/of hij in de zon geparkeerd had gestaan kreeg je de eerste 10 minuten een soort blizzard om je oren van koude lucht op maximaal vermogen :X

Tegenwoordig in de E36 geen clima of uberhaupt airco meer, heeft ook wel wat op zo'n oud beestje :Y Als het warm is gaat toch het dak open, behalve als het regent, dan mis ik het nog wel.

Een nieuwe auto of niet-cabrio zou ik altijd met climate control kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59
Unknown Alien schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:59:
[...]

http://www.mister-auto.nl/fl/

Ik bestel er zowat alles voor onze Clio en mijn ouders hun E61.

Altijd top!

En anders idd ebay :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam bij http://www.mijnautoonderdelen.nl bijzonder gunstig uit voor onderdelen voor de Z4 en Aygo, goedkoper dan de meeste anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
Ik heb even jullie mening nodig:

op mijn zilvere E46 komen ze deze week een nieuwe voorruit zetten... ik heb een zonneband besteld maar moet de kleur nog bepalen

blauw, grijs of groen?

tips en meningen?

-edit-
zojuist gebeld door carglass, alleen groen is te leveren voor mijn auto i.v.m de groene ruiten die er al in zitten (standaard tint is groen..).. dan maar groen

[ Voor 28% gewijzigd door Reloader op 11-02-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ja ze kunnen niet zomaar een warmtewerende ruit plaatsen*. Die kosten natuurlijk meer dan de standaard ruiten.

*bij de hele grote jongens that is, bij andere autoruitboeren valt er nog wel eens wat te regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Unknown Alien schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:59:
[...]

autoteileman.de?

zimmerman, Bosch, Febi,

[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 11-02-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
De oem diskpads zijn vaak van Textar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Thanks.

De blokjes van Bosch zijn niet niks duur. Setje 37euro. Voor de deur 45 min. en ze zijn vervangen. Alleen is het nog wat koud buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Heeft iemand van jullie enig idee wat een E46 320i per maand zal kosten?
Ik overweeg mijn Yaris te verkopen en er een BMW E46 facelift 320i er van terug te kopen.
Heb er eentje gevonden met alle denkbare opties, zoals navi, stofverwarming, lederen bekleding, standaard BMW BBS velgen van een 5 serie er onder, zilverkleurig met zwart interieur, altijd dealer onderhouden en 198000KM op te teller.
Verder ook full climate control en BAVSOUND speakers er in, dat zijn passende replacement drivers, verder heeft deze ook DSP (subwoofer achterin met een BMW audio module, naast de navigatie dvd speler in de kofferbak)

De vraag is natuurlijk, wat kost die auto per maand en als ik er ongeveer 350KM per week mee zal rijden.

Greets,

Gideon

[ Voor 17% gewijzigd door Speakerfreak95 op 11-02-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vaste lasten kan je opzoeken (MRB, verzekering). Verbruik kan je op 1:11/1:13 zetten (denk dat je gemiddeld niet veel zuiniger gaat zijn). Afschrijving kan je zelf ook wel berekenen.

Onderhoud kan niemand wat over zeggen. Met een goede auto is dat een paar honderd per jaar, als je pech hebt meer natuurlijk.

Als je denkt dat je in de buurt komt van de kosten van de Yaris dan kom je bedrogen uit denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:21
Speakerfreak95 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:44:
Heeft iemand van jullie enig idee wat een E46 320i per maand zal kosten?
Ik overweeg mijn Yaris te verkopen en er een BMW E46 facelift 320i er van terug te kopen.
Heb er eentje gevonden met alle denkbare opties, zoals navi, stofverwarming, lederen bekleding, standaard BMW BBS velgen van een 5 serie er onder, zilverkleurig met zwart interieur, altijd dealer onderhouden en 198000KM op te teller.
Verder ook full climate control en BAVSOUND speakers er in, dat zijn passende replacement drivers, verder heeft deze ook DSP (subwoofer achterin met een BMW audio module, naast de navigatie dvd speler in de kofferbak)

De vraag is natuurlijk, wat kost die auto per maand en als ik er ongeveer 350KM per week mee zal rijden.

Greets,

Gideon
Heb 3 weken geleden mijn E46 320i facelift weg gedaan.
Leuke auto maar spijt van mijn keuzes gehad.
320 zuipt 1 op 8 +- (automaat) een 330 heeft bijna hetzelfde verbruik.

Navi is leuk maar zul je never gebruiken aan het begin gebruikt maar met die outdated maps etc. is het de moeite niet eens meer waard.
Ik had problemen met beide ramen die niet/slecht omhoog gingen en waardoor er krassen in mijn bestuurderskant raam zijn gekomen.
Ruitenvloeistof pompje is een bekend probleem.
Stuurbekrachtiging is ook een bekend probleem check of er olie op de pomp zit.

Qua kosten had ik verzekering WA+ 81 euro. (2 jaar schadevrij)
68 euro wegenbelasting per maand (Zuid-Holland)
En ja benzine erg duur aangezien die best wat zuipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
Tsja een auto van 10 jaar kopen en verwachten dat er niks kapot gaat is natuurlijk naïef. Ik reken elk jaar op een paar honderd euro aan extra onderhoud en als er een jaartje niks extra's bijkomt reken ik mezelf gelukkig. De problemen van xeoNeo klinken nu niet als problemen die duizenden euro's moeten kosten.

En vaak is met die soort auto's OF flink afschrijven OF extra onderhoud. En als je pech hebt beide :+.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
xeoMe schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:24:
[...]

Navi is leuk maar zul je never gebruiken aan het begin gebruikt maar met die outdated maps etc. is het de moeite niet eens meer waard.
Ik had problemen met beide ramen die niet/slecht omhoog gingen en waardoor er krassen in mijn bestuurderskant raam zijn gekomen.

En dus ga je nu op zoek naar een relatief nieuwe 1? Dan kun je vast gaan klagen over de nog hogere verzekering, hogere afschrijving en hogere onderdelenprijs/prijs voor beurten van nieuwe modellen. Mijn ervaring is dat je daar aardig wat liters voor kan tanken met een oudere auto... Overigens rijd je dan wel een nieuwere auto, dat is ook wat waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[...]

Voor de mk4 navi zijn gewoon 2015 maps verkrijgbaar. En dat systeem werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00
Aries.Mu schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:03:
[...]
http://www.mister-auto.nl/fl/

Ik bestel er zowat alles voor onze Clio en mijn ouders hun E61.

Altijd top!

En anders idd ebay :)
Handige site! Lekker makkelijk zoeken op merk en type. Nu wil ik eigenlijk mijn interieurfilter een keer vervangen, kan nooit kwaad en geen idee wanneer dat voor het laatst gedaan is. Nu gaan ze van 9 euro tot 26 euro, zou daar qua kwaliteit nog verschil in zitten? En ik beide nodig toch (koolstof + pollen)?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Vooral dat het een automaat was, zal daar aan bijgedragen hebben, een E46 320i kan met normaal gebruik eigenlijk nooit meer verbruiken dan mijn E36 323i cabrio (want: slechtere aerodynamica, minder efficiënte motor) en die doet 1:10,5/1:11 met vrij veel file rijden.

Wel is het zo dat vrijwel alle 6-cilinders qua verbruik dicht bij elkaar liggen.

Stuurbekrachtiging is sowieso een standaard kwaal bij alle BMW's met hydraulische stuurbekrachtiging. Het kan niet echt kwaad, behalve dat het smerig wordt, zolang het vloeistofpeil maar op niveau blijft.

Verder speelt bij de pré facelift modellen (2000 - 2005) het probleem dat de montagepunten van het achterste subframe kunnen scheuren. Of dit gebeurt is sterk afhankelijk van de rijstijl bij een 320i (bij de grotere motoren is het risico wat groter).

Qua kilometerstand, met 2 ton moet je wel rekening gaan houden met zaken als schokdempers, rubbers in de ophanging, stuurstangen, remschijven en wiellagers. Die hebben een levensduur die vooral afhangt van de kilometerstand en rijstijl en kunnen met 2 ton best weleens defect raken. Hou tussen de €500 en € 1000 sowieso per jaar aan voor reparaties.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59
sig69 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:04:
[...]

Handige site! Lekker makkelijk zoeken op merk en type. Nu wil ik eigenlijk mijn interieurfilter een keer vervangen, kan nooit kwaad en geen idee wanneer dat voor het laatst gedaan is. Nu gaan ze van 9 euro tot 26 euro, zou daar qua kwaliteit nog verschil in zitten? En ik beide nodig toch (koolstof + pollen)?
Neem nooit de goedkoopste spullen. (BOLK bvb)
Altijd het goedkoopste van de A-merken.

Qua interieurfilter neem je best de koolstof. Die houdt meer tegen dan enkel pollen.
Er is denk ik maar 1 interieurfilter per auto dus neem dan gewoon de koolstof. ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
deepbass909 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:33:
[...]

Vooral dat het een automaat was, zal daar aan bijgedragen hebben, een E46 320i kan met normaal gebruik eigenlijk nooit meer verbruiken dan mijn E36 323i cabrio (want: slechtere aerodynamica, minder efficiënte motor) en die doet 1:10,5/1:11 met vrij veel file rijden.

Wel is het zo dat vrijwel alle 6-cilinders qua verbruik dicht bij elkaar liggen.

[...]

Stuurbekrachtiging is sowieso een standaard kwaal bij alle BMW's met hydraulische stuurbekrachtiging. Het kan niet echt kwaad, behalve dat het smerig wordt, zolang het vloeistofpeil maar op niveau blijft.

Verder speelt bij de pré facelift modellen (2000 - 2005) het probleem dat de montagepunten van het achterste subframe kunnen scheuren. Of dit gebeurt is sterk afhankelijk van de rijstijl bij een 320i (bij de grotere motoren is het risico wat groter).

Qua kilometerstand, met 2 ton moet je wel rekening gaan houden met zaken als schokdempers, rubbers in de ophanging, stuurstangen, remschijven en wiellagers. Die hebben een levensduur die vooral afhangt van de kilometerstand en rijstijl en kunnen met 2 ton best weleens defect raken. Hou tussen de €500 en € 1000 sowieso per jaar aan voor reparaties.
:'(

ik h eb toch een zwarte voet denk ik :(.... rijd altijd 1 op 9 met de 323ci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het :P 1:9 over een tank heb ik nog niet gered met de Z4, ook niet in Luxemburg met een mix van vol op het gas knallen en op tempo door de bergjes heen touren. Binnen NL rij ik zo 1:11,5 gemiddeld met een mix van wegen en ik hou me op de dijkweggetjes enzo niet bepaald in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

sig69 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:04:
[...]

Dat filter hoort bij iedere grote beurt vervangen te worden, de ervaring is dat het nooit vervangen wordt :X (misschien tegenwoordig wel, nu ze beter bereikbaar zitten).

Met koolstof zou ook ongewenste geuren van buiten tegenhouden. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt, weet ik niet. Voor pollen e.d. maakt het verder niet uit.
Reloader schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:06:
[...]

:'(

ik h eb toch een zwarte voet denk ik :(.... rijd altijd 1 op 9 met de 323ci
Oef, als ik onder de 1:10 kom, heb ik duur gereden :X En dat gebeurd eigenlijk alleen als ik in een week veel file heb gehad op de N44 (een ware hel trouwens 's ochtends, met dank aan de verkeerslichten...)

Zodra ik veel snelweg kilometers kan maken, daalt het verbruik richting de 1:11,5 of, als ik echt m'n best doe, 1:12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:14:
Denk het :P 1:9 over een tank heb ik nog niet gered met de Z4, ook niet in Luxemburg met een mix van vol op het gas knallen en op tempo door de bergjes heen touren. Binnen NL rij ik zo 1:11,5 gemiddeld met een mix van wegen en ik hou me op de dijkweggetjes enzo niet bepaald in :P
Dan geef je toch niet genoeg gas ;)
Voordat ik mijn supercharger ingebouwd had, haalde ik regelmatig 1:9 of lager.
Gek genoeg is de z4 niet heel veel onzuiniger geworden na inbouw, ondank dat sommige mensen klagen over benzinestank bij het optrekken.
Ik denk dat ik lager in de toeren blijf gemiddeld gezien.
Maar goed, ik merkte ook dat afgelopen herfst met een tochtje in de ardennen/eifel, iemand die achter mij reed in een z3 3.0 wat in weze dezelfde motor is (en dus even hard reed) wel 30% meer benzine verbruikte.. (hij moest ruim 8 liter meer tanken, en we hadden beide bij dezelfde tankstations s'ochtends en s'avonds volgegooid met dezelfde benzine).
Dus rijstijl maakt gewoon heel veel uit.

spritmonitor:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/421246.html
(de supercharger heb ik in aug. 2012 ingebouwd).

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 11-02-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat scheelt echt stevig, ik had in Luxemburg MSalters permanent achter me hangen en die reed 40% onzuiniger. Ik gok omdat de automaat in de sportstand continue op toeren blijft hangen waar ik op stukken waar het toch niet harder kan meteen doortik naar de hogere versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ik heb m;n post even uitgebreid met verschil in rijstijl bij exact dezelfde motor uit een z3 ;)

Ik heb wel gemerkt dat echt knallen op de autobahn op zondagochtend extreem verbruikt (dus continue harder dan 250 plankgas op stukken van 150km lang etc). Dan gaat je verbruik rustig naar 1:5 oid (zonder supercharger), en met..... geen flauw idee (wil ik niet aan denken)

[ Voor 82% gewijzigd door mr_petit op 11-02-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Rijstijl maakt heel veel uit. Ik rij met mijn cabrio altijd laag in de toeren, meestal kom ik zelfs bij het optrekken niet boven de 3k rpm uit en draait de motor vaak rustig 1,5k of nog minder. Als ik sportiever ga rijden, en hoger in de toeren ga zitten, schiet bij mij het verbruik ook wel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ja maarja, ik wil wel een beetje lol hebben van de auto, ga niet als een bejaarde rijden omdat ik dan 1 op 11 kan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Uiteraard niet. Als ik voor mijn doen rustig rij, dan rij ik 1:11, als ik gas als een bezetene 1:9.
Dus zuinig is ie toch niet (naar huidige maatstaven)
Bij oudere auto's liggen die 2 getallen veel dichter bij elkaar dan moderne auto's.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 11-02-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja maar dan moet je ook niet miepen over het verbruik :P Maar 1:9 gemiddeld moet ik toch wel redelijk voor doorrijden eigenlijk, met 120 op de snelweg is 'ie ook behoorlijk zuinig en zelfs in de stad valt het me heel hard mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik rijd dagelijks 40 kilometer woonwerk verkeer, een paar door de wijk, en een paar over landwegen (bochtjes maken, remmen voor een traktor oid... )

op de snelweg geeft mijn auto aan een verbruik te hebben van 1 op 12 gemiddeld zit ik meestal rond de 1 op 9.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Laatst online: 06-10 12:34
Naja ik heb gewoon een voorliefde voor de E46, ken ik al sinds ik klein was en ooit eens een keer van mijn oom in mogen zitten, wat een hemel was dat (toen :D)
Buiten dat gaan mijn vader en ik morgen eens kijken hoe hij in het echt is, verder is het een automaat, en heeft die ook M/S modus, best leuke gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

4x2

lộn xộn quá

Heiligschennis ofzo :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

klinkt als een dragster :D

Heeft zo'n blok nog een ouderwetse gaskabel of kan die megasquirt een electronische gasklep aansturen?

oh wacht ff, ik zie je aan de gaskabel trekken 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door mr_petit op 11-02-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Iemand misschien een idee hoe ik fatsoenlijk een iPhone houder kan monteren naast mijn smg pook? Aan het raam vind ik zelf heel irritant als je iPod bestuurd. Naast het middenconsole naast de pook is voor mij het beste. Alleen ik wil geen gaten of wat in het plastic boren en zo'n plakker werkt ook niet langer dan een week.

Afbeeldingslocatie: http://log.autogespot.com/07-2009/bmwscanner/shoot/10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:21
Boinkie schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:32:
Iemand misschien een idee hoe ik fatsoenlijk een iPhone houder kan monteren naast mijn smg pook? Aan het raam vind ik zelf heel irritant als je iPod bestuurd. Naast het middenconsole naast de pook is voor mij het beste. Alleen ik wil geen gaten of wat in het plastic boren en zo'n plakker werkt ook niet langer dan een week.

[afbeelding]
Ik denk dat dit ideaal is als er bij dat rokersvak een lighter in verborgen zit.

Afbeeldingslocatie: http://ipodcarparts.com/images/large/GR248901599sm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Speakerfreak95 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:58:
Naja ik heb gewoon een voorliefde voor de E46, ken ik al sinds ik klein was en ooit eens een keer van mijn oom in mogen zitten, wat een hemel was dat (toen :D)
Nofi, het was een fijne auto waar ik zelf ruim 10 jaar in heb gereden (coupé), maar de technische evolutie heeft niet stilgestaan. Mijn eerste 2 Bimmers waren E30'ers (1 van de eerste en 1 van de laatste) en ik heb daar heel goede herinneringen aan, maar vergeleken met de hedendaagse 1-serie zijn zowel de E30 als de E46 nogal achterhaald kwa techniek. Oké, op het uiterlijk valt nog wel iets af te dingen, maar wegligging en prestaties zijn onvergelijkbaar verbeterd in de tijd. Staar je niet blind op die E46, wil ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:35

[afbeelding]
Ik zou hiervoor gaan, misschien niet de goedkoopste oplossing maar wel de fijnste en mooiste! :)
Als ik zelf een BMW met dit interieur zou hebben dan had ik het ook zo gedaan! d:)b

http://www.bavsound.com/Device-Integration/

Voor de losse spec.dock kan je hier terecht. :)

http://specdock.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Mixpower op 11-02-2015 23:47 ]

It's All In The "Mix"

• bluemoon23
  • Laatst online: 11-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:57:
Maar 1:9 gemiddeld moet ik toch wel redelijk voor doorrijden eigenlijk, met 120 op de snelweg is 'ie ook behoorlijk zuinig en zelfs in de stad valt het me heel hard mee.
Ik heb het even gemist, of ik lees nog niet lang genoeg mee in dit topic ;)
Maar heb jij een Z4 3.0 ?

Ik heb zelf een Z4 2.2 en ik mis eigenlijk wel de 6e versnelling die wel in de 3.0 zit.
Hij zit wel vrij hoog in toeren vind ik bij 130+
En dat helpt natuurlijk ook niet mee voor het verbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door bluemoon23 op 12-02-2015 01:20 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Radiant schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:01:
Coming home lights is +20 swagpoints, yo.

En 1000 man die je "JE LICHTEN STAAN NOG AAN!!!!!11" gaan naroepen :')
Mijn Saab 9-5 uit 1999 had dat al, ik zou verwachten dat het onderhand standaard was :o Zeker bij een merk als BMW :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mr_petit schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:41:
klinkt als een dragster :D

Heeft zo'n blok nog een ouderwetse gaskabel of kan die megasquirt een electronische gasklep aansturen?

oh wacht ff, ik zie je aan de gaskabel trekken 8)7
Direct aan de gasklep, voor de gaskabel moet ik nog ff een nieuw gaatje boren en het stangenstel wat aanpassen ;)
Maar inderdaad, dit gaat nog mechanisch.
De iets jongere versie met VVT-I heeft wel een elektronische gasklep, maar die kan een megasquirt in principe niet aansturen.
Niet dat het technisch niet mogelijk is, maar voor zover ik het kon vinden heeft het meer te maken met aansprakelijkheid.

leeg

• Boinkie
Mixpower schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:44:
[...]

Ik zou hiervoor gaan, misschien niet de goedkoopste oplossing maar wel de fijnste en mooiste! :)
Als ik zelf een BMW met dit interieur zou hebben dan had ik het ook zo gedaan! d:)b

http://www.bavsound.com/Device-Integration/

Voor de losse spec.dock kan je hier terecht. :)

http://specdock.com/
Helaas geen iPhone 6 en ik denk niet dat dat ding blijft staan als ik wat harder door de bochten ga :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ProClip?
http://www.proclipusa.com...2894.cmsv?p_leftorright=0

http://www.proclipusa.com...e-mount-832601-12894.cmsv

Dit is een baseplate, de houder schroef je hier op. Ziet er wel robuust uit, en monteer je zonder schroeven.

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:35
Boinkie schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:06:
[...]

Helaas geen iPhone 6 en ik denk niet dat dat ding blijft staan als ik wat harder door de bochten ga :)
Kijk maar op de site van spec.dock ook de iPhone 6 is compatible! :)

It's All In The "Mix"

Verwijderd

bluemoon23 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 01:19:
[...]

Ik heb het even gemist, of ik lees nog niet lang genoeg mee in dit topic ;)
Maar heb jij een Z4 3.0 ?

Ik heb zelf een Z4 2.2 en ik mis eigenlijk wel de 6e versnelling die wel in de 3.0 zit.
Hij zit wel vrij hoog in toeren vind ik bij 130+
En dat helpt natuurlijk ook niet mee voor het verbruik.
Ik heb de 3.0 ja en wat bij dat blok wel helpt is de absolute souplesse: alles boven stationair in elke versnelling is wel best, dus kunt extreem kort opschakelen als je wilt, behalve in de bergen. :)

• Boinkie
noes schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:40:
[...]

ProClip?
http://www.proclipusa.com...2894.cmsv?p_leftorright=0

http://www.proclipusa.com...e-mount-832601-12894.cmsv

Dit is een baseplate, de houder schroef je hier op. Ziet er wel robuust uit, en monteer je zonder schroeven.
Perfect! Thanks!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Welcome :) voor de houders e.d. kan je ook op die site kijken (of ebay natuurlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader

[afbeelding]
ik heb zoiets in mijn E46 zitten

Afbeeldingslocatie: https://www.caraudioshop.nl/image/cache/data/kuda/520092104-500x500.jpg

past gemakkelijk met mijn nokia 1011 :)

[ Voor 20% gewijzigd door Reloader op 13-02-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:31

_Arthur

blub

De andere opties zie je hier; http://www.proclipusa.com...-series-m3/1999-2005.cmsv

Ik zelf heb een clip voor 1 van de ventilatieroosters zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Brodit niks voor je?

Anders klitteband gebruiken :+

Ik heb me foon in me zak en als hij afgaat laat ik hem gaan. Bellen in het verkeer handsfree of niet is onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Reloader schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:54:
ja maarja, ik wil wel een beetje lol hebben van de auto, ga niet als een bejaarde rijden omdat ik dan 1 op 11 kan rijden...
Lol genoeg, en met dat vroege schakelen ben ik nog steeds sneller dan 90% van de sufkoppen bij het verkeerslicht. Het gebeurt regelmatig dat ik me echt in moet houden, om niet tegen de achterkant van m'n voorganger te tikken :X

En ik zie niet in wat de lol ervan is om constant 3 of 4 duizend toeren te draaien, terwijl je met constante snelheid rijdt. Het is iets anders als je een bochtig weggetje pakt waar je steeds versneld en vertraagt, dan blijf ik ook in de 2de of 3de versnelling, maar daar rij ik maar zelden.

Sowieso daagt mijn cabrio me niet echt uit om sportief te rijden, daarvoor is hij te log in het sturen en de ophanging. Neemt niet weg dat hij het wel kan, maar het rijdt gewoon niet fijn.

Ik zit trouwens in m'n spritmonitor te kijken, en ik ben nog nooit onder de 1:9 gekomen (1 keer 1:9 gereden, afgelopen oktober).

Maar misschien rij ik ook wel als een bejaarde, ik doe ook veel langer met m'n banden en remmen dan een gemiddelde BMW-rijder :p Aan de andere kant verslijt ik aandrijfassen bij het leven :X
Toff schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:40:
[...]

Nofi, het was een fijne auto waar ik zelf ruim 10 jaar in heb gereden (coupé), maar de technische evolutie heeft niet stilgestaan. Mijn eerste 2 Bimmers waren E30'ers (1 van de eerste en 1 van de laatste) en ik heb daar heel goede herinneringen aan, maar vergeleken met de hedendaagse 1-serie zijn zowel de E30 als de E46 nogal achterhaald kwa techniek. Oké, op het uiterlijk valt nog wel iets af te dingen, maar wegligging en prestaties zijn onvergelijkbaar verbeterd in de tijd. Staar je niet blind op die E46, wil ik maar zeggen.
Nofi, maar ik heb exact hetzelfde met de E36. Ik rij nu met de tweede en wil voorlopig niets anders. Leuk dat jongere wagens "betere" prestaties en wegligging hebben, maar ik vind ze ook zielloos... Ik vind jongere BMW's te perfect rijden, er zitten geen rauwe randjes aan, niets, en ik mis dat persoonlijk. Voor mij zit je teveel in een cocon die je afsluit van de buitenwereld, terwijl ik juist contact daarmee wil hebben.

Dat maakt het cabrio rijden ook zo lekker, je hebt volledig contact met je omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
haha deepbass, ik schakel meestal tussen de 2500 a 3000 RPM, behalve als ik een beetje baldadig aan het rakken ben... en een keer snel voor iemand invoegen....

bij een normale snelheid houd ik het toerental wel laag, dat rijdt stukken fijner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De M52 is ook zo'n heerlijke motor, in de 2de en 3de versnelling gebeurd het regelmatig dat hij tot 1000 toeren zakt, ik gas geef en hij gewoon lekker oppakt en weer versnelt. Ik ken maar weinig motoren (eigenlijk geen een) die zo makkelijk laag in de toeren pakken.

@4x2
Ff een gericht vraagje tussendoor. Jij zei dat je de centreringsbus van een cardan er met een bout uitperst. Eerst het gat goed volstoppen met vet en dan een bout erin slaan/persen?
Ik heb nu een nieuwe bus liggen en heb de binnendiameter op zitten meten. Die zit qua maat net kut, namelijk iets meer dan 13mm. Pak jij dan een M12, met iets ruimte over, of M14 bout, die eigenlijk net niet past? (want M13 is natuurlijk geen metrische maat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
in zijn 3 over de rotonde !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20rqkaa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/futn2h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/ab5ils.jpg

Iemand nog op zoek naar een mooie 130i? Helemaal M uitgevoerd, rijd als een zonnetje, vind het zonde om hem weg te doen, maar soms is het tijd voor wat anders.

Meer info/foto's in m'n advertentie:
http://www.autowereld.nl/...cup-11466973/details.html

[ Voor 17% gewijzigd door Impry op 13-02-2015 16:46 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:19
Impry schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:42:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand nog op zoek naar een mooie 130i? Helemaal M uitgevoerd, rijd als een zonnetje, vind het zonde om hem weg te doen, maar soms is het tijd voor wat anders.

Mooi wagentje, maar ik vind het wel heel veel geld voor een auto uit 2006.
Ik ga dus kijken op gaspedaal, zie ik dat die 130i's allemaal rond dat bedrag zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, dit zijn klassiekers in wording. Laatste 6 in lijn zonder turbo, efficient dynamics-poespas. Gewoon een dik blok in een auto met een mooie gewichtsverdeling.
Occasionprijzen zijn de laatste jaren redelijk stabiel, schrijven weinig af.

[ Voor 19% gewijzigd door Impry op 13-02-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 21:37

Wimo.

Shake and Bake!

Mijn hemel, dat is 335i geld. Ik zou het wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Wimo. schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:55:
Mijn hemel, dat is 335i geld. Ik zou het wel weten!
Ik ook, een lekker lichte hothatch! 8) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Is dat ook het laagste bedrag wat ze ongeveer waard zijn geweest of zijn ze alweer aan het stijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

mr_petit schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:24:
Is dat ook het laagste bedrag wat ze ongeveer waard zijn geweest of zijn ze alweer aan het stijgen?
Nee, stijgen is het nog niet, daarvoor zijn er nog te veel van. (ook al staan er maar 20 te koop op Gaspedaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
deepbass909 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:06:
Nofi, maar ik heb exact hetzelfde met de E36. Ik rij nu met de tweede en wil voorlopig niets anders. Leuk dat jongere wagens "betere" prestaties en wegligging hebben, maar ik vind ze ook zielloos... Ik vind jongere BMW's te perfect rijden, er zitten geen rauwe randjes aan, niets, en ik mis dat persoonlijk. Voor mij zit je teveel in een cocon die je afsluit van de buitenwereld, terwijl ik juist contact daarmee wil hebben.

Dat maakt het cabrio rijden ook zo lekker, je hebt volledig contact met je omgeving.
Het ging over de E46, waarvan ik zei dat Speakerfreak95 zich niet blind op zou moeten staren. Kom jij met een E36 aan, en nog wel een cabrio... Toen ik mijn 2e E30 kocht, was de E36 al volop te koop, maar ik heb er nooit de charme van gezien, zal ik maar zeggen. Cabrio's missen voor mij de stijfheid die ik nodig vind, om contact met de weg te hebben. Als ik de wind enzo wil voelen, pak ik de fiets. 8)
Zoveel mensen, zoveel zinnen, maar je zou echt eens met een moderne Bimmer moeten gaan rijden in sportstand ofzo. Rauwe randjes zat hoor! In eco-mode is er inderdaad weinig aan te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:58:
@4x2
Ff een gericht vraagje tussendoor. Jij zei dat je de centreringsbus van een cardan er met een bout uitperst. Eerst het gat goed volstoppen met vet en dan een bout erin slaan/persen?
Ik heb nu een nieuwe bus liggen en heb de binnendiameter op zitten meten. Die zit qua maat net kut, namelijk iets meer dan 13mm. Pak jij dan een M12, met iets ruimte over, of M14 bout, die eigenlijk net niet past? (want M13 is natuurlijk geen metrische maat...)
Ehh, dat wat ik tegenkwam in mn rommelbak wat er zo strak mogelijk in paste, geen idee welke maat dat precies was.
Zo uit het hoofd was het een bevestingsbout van het E28 subframe, dat is M14 (dat 'lager' geeft wel iets mee als het goed is)
Het hoeft ook geen bout te zijn, als je dr maar op kan rammen, als een verlengstuk van een 1/2" ratel goed past, waarom niet ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
Impry schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:49:
Ja, dit zijn klassiekers in wording. Laatste 6 in lijn zonder turbo, efficient dynamics-poespas. Gewoon een dik blok in een auto met een mooie gewichtsverdeling.
Occasionprijzen zijn de laatste jaren redelijk stabiel, schrijven weinig af.
Klopt. Ik volg ze ook al ruim 1 jaar maar de prijs is nog steeds niet lager. Vooral de modellen met wat leuke opties blijven flink duur.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:04
Headshot_NL schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:54:
[...]

Klopt. Ik volg ze ook al ruim 1 jaar maar de prijs is nog steeds niet lager. Vooral de modellen met wat leuke opties blijven flink duur.
Hetzelfde kun je ook zeggen van een 330i oid, zoveel prijsverschil kun je toch niet verwachten in een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leuke bak man! Maar die had je toch nog niet zo lang? Voor mij helaas boven budget, en ben nog blij genoeg met de E46 325i.

Maar... om eerlijk te zijn, bij mij jeukt het wel om weer terug op zoek te gaan naar een Porsche 944S2 of Turbo. Helaas zijn ze nu al een stuk duurder dan toen ik de mijne verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
Het Fantoom schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:50:
[...]

Hetzelfde kun je ook zeggen van een 330i oid, zoveel prijsverschil kun je toch niet verwachten in een jaar?
Nee klopt. Maar als je naar de lagere modellen kijkt (vooral 116i) dan zie je dat die echt wel goedkoper worden.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Toff schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:42:
[...]

Het ging over de E46, waarvan ik zei dat Speakerfreak95 zich niet blind op zou moeten staren. Kom jij met een E36 aan, en nog wel een cabrio... Toen ik mijn 2e E30 kocht, was de E36 al volop te koop, maar ik heb er nooit de charme van gezien, zal ik maar zeggen. Cabrio's missen voor mij de stijfheid die ik nodig vind, om contact met de weg te hebben. Als ik de wind enzo wil voelen, pak ik de fiets. 8)
Zoveel mensen, zoveel zinnen, maar je zou echt eens met een moderne Bimmer moeten gaan rijden in sportstand ofzo. Rauwe randjes zat hoor! In eco-mode is er inderdaad weinig aan te beleven.
Ik rij genoeg in nieuwere BMW's om het verschil te weten ;) Voor mijn cabrio had ik een 316i Compact, wat voor velen vloeken in de kerk was. Maar als ik eerlijk ben, was dat de leukste wagen om in te rijden. Zeker niet de snelste, maar wel de leukste. En of je van de E36 houdt of niet, is puur smaak. Ik vind hem leuk, maar ik ben ook een liefhebber van de jaren 90, inclusief al het foute uit die tijd :p
En stijfheid mis je niet echt op de openbare weg bij een E36 cabrio, dat is echt geen slappe doos. Sterker nog, de eerste keer dat ik hem voor op de krik zette, ging aan die kant het achterwiel ook vrolijk van de grond, dat lukt alleen als de auto zelf ook echt wel stijf is. ;)

Wat ik alleen aan wou geven, staar je ook niet blind op dat nieuwer voor iemand per sé beter zou zijn. Een E46 is ook echt een goede wagen, met een heel goede wegligging, zonder de noodzaak van een sportstand en voor genoeg mensen luxe genoeg.

Pak de E46 330i van _eXistenZ_, die rijdt leuker dan menig nieuwere BMW.
4x2 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:23:
[...]

Ehh, dat wat ik tegenkwam in mn rommelbak wat er zo strak mogelijk in paste, geen idee welke maat dat precies was.
Zo uit het hoofd was het een bevestingsbout van het E28 subframe, dat is M14 (dat 'lager' geeft wel iets mee als het goed is)
Het hoeft ook geen bout te zijn, als je dr maar op kan rammen, als een verlengstuk van een 1/2" ratel goed past, waarom niet ;)
Ik ga binnenkort eens even lekker beunen. Ik moet nog even vet op de kop tikken en een dagje vrij plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 22:28
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg mooie wagen. Ik heb nu een 118i van 2008, maar die is redelijk mager uitgevoerd. Ga er eens over nadenken of ik er een paar duizend bij wil gooien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 12:19
Ik vind het sowieso achterlijk dat zo een auto geen tempraatmeter heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00
Headshot_NL schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:27:
[...]

Nee klopt. Maar als je naar de lagere modellen kijkt (vooral 116i) dan zie je dat die echt wel goedkoper worden.
Dat lijken me allemaal ex lease bakken denk ik?
Wat is een beetje de max aan spoorverbreders voor een E46 330 zonder problemen? Ik zit er over twijfelen om 'm iets breder te zetten, maar ik wil er verder geen problemen van krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4FFMtAY.jpg
Vooral achter mag het wel iets naar buiten denk ik?

[ Voor 34% gewijzigd door sig69 op 14-02-2015 01:40 ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1 ... 101 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.