• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:41
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:06:
[...]

http://symthic.com/compar...ep2=SKS&attc2=Laser+sight

Hmm, toch apart dat het zo aanvoelt (zo voel ik het ook als ik ze per ongeluk in de handen heb). Op de stats afgaande is, met uitzondering van de verticale recoil, de M39 op alle fronten beter nog dan de SKS lijkt het, hezelfde geldt voor de MK11. Ook wordt ik voor mijn gevoel nog best wel vaak neergehaald door zo'n jongen.

Wat de headshot=geen instaklil betreft, de TTK is al behoorlijk laag vergeleken met andere shooters. Het zou van mij ook nog wel een tikje lager mogen, maar dit is volgens mij wel een goede combinatie tussen vereiste skill en random geluk. (de hele supression discussie daargelaten).
Hm, van mij mag de TTK wel wat omhoog, dan is het een stuk makkelijker om de wapens uit te balanceren, nu is qua infantry/infantry assault de onbetwiste koning, behalve op de allerlangste afstanden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-12 08:24
haarbal schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:19:
[...]

Hm, van mij mag de TTK wel wat omhoog, dan is het een stuk makkelijker om de wapens uit te balanceren, nu is qua infantry/infantry assault de onbetwiste koning, behalve op de allerlangste afstanden.
Ach een beetje uidaging is niet erg hoor bij Battlefield. Persoonlijk vindt ik het wel leuk om een beetje met underdog wapens goed te spelen

Nickname KasPlantje.

haarbal schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:19:
[...]

Denk je niet dat een lage TTK de snelheid er een beetje in houdt (je kan snel meerdere mensen neerleggen en voor objectives gaan) en een geeft groter gevoel van 'realiteit' en spanning geeft? Ook kan je nog een vuurgevecht tegenover 3 man winnen als je snel en goed genoeg kan aimen. Met een hogere TTK kan je sneller omsingeld worden/je doelwitten verspreiden zich meer en sneller lijkt me.

Wat de wapens/klasses betreft: super close range heeft elke klasse met shotguns/pdw's een even grote kans om te winnen. Support op de bipod heeft in lange smalle aanloop routes een groot voordeel. Engineers maken allround (voertuigen én infantry) in beide gevallen kans en snipers zijn long range (in theorie) in het voordeel t.o.v. Assault. Bovendien heeft elke klasse in theorie wel wapens met hoge/lage rof, accurate/spray die in een specifieke situatie een bepaalde assault rifle zou moeten kunnen verslaan maar goed, hoevaak komt die ene situatie nou voor.

Daarom heb je gelijk hoor dat in de praktijk infantry/infantry assault in de meeste gevallen wel komt bovendrijven, maar daar is de klasse ook voor bedoeld toch?

• haarbal
  • Laatst online: 20:41
GvanGiessen schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:29:
[...]

Ach een beetje uidaging is niet erg hoor bij Battlefield. Persoonlijk vindt ik het wel leuk om een beetje met underdog wapens goed te spelen
maar tegen goeie spelers ben je dan kansloos in een vuurgevecht, wordt snel frustrerend denk.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:33:
[...]

Denk je niet dat een lage TTK de snelheid er een beetje in houdt (je kan snel meerdere mensen neerleggen en voor objectives gaan) en een geeft groter gevoel van 'realiteit' en spanning geeft? Ook kan je nog een vuurgevecht tegenover 3 man winnen als je snel en goed genoeg kan aimen. Met een hogere TTK kan je sneller omsingeld worden/je doelwitten verspreiden zich meer en sneller lijkt me.

Wat de wapens/klasses betreft: super close range heeft elke klasse met shotguns/pdw's een even grote kans om te winnen. Support op de bipod heeft in lange smalle aanloop routes een groot voordeel. Engineers maken allround (voertuigen én infantry) in beide gevallen kans en snipers zijn long range (in theorie) in het voordeel t.o.v. Assault. Bovendien heeft elke klasse in theorie wel wapens met hoge/lage rof, accurate/spray die in een specifieke situatie een bepaalde assault rifle zou moeten kunnen verslaan maar goed, hoevaak komt die ene situatie nou voor.

Daarom heb je gelijk hoor dat in de praktijk infantry/infantry assault in de meeste gevallen wel komt bovendrijven, maar daar is de klasse ook voor bedoeld toch?
dunno, ik zou toch graag zien dat de carbines op kortere afstanden een groter voordeel hebben tegenover de assault rifles. de m4 is volgens mij gewoon een m16 maar met snellere damage dropoff. in de echte wereld heeft een m4 het voordeel dat ie kleiner en lichter is en je dus meer ruimte hebt en je wapen sneller on target is. In battlefield nemen wapens geen ruimte in en hebben ze ook geen massa of snelheid. Misschien is voor carbines een flinke buff op ads snelheid een idee.

en stel je komt 3 matige spelers tegen dan kan je het vuurgevecht idd winnen maar als er 2 bij zitten die redelijk zijn ben je gewoon dood, al is het maar vanwege supression :P

[ Voor 72% gewijzigd door haarbal op 03-05-2012 15:46 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Oh god, wat een frustratie, denk je even lekker nosharh canals te kunnen spelen.

Not.

Eerste potje wordt je vastgezet op de carrier, 2 heli's die continu alle vehicles kapot maken, soflams op de boot gericht, waardoor je gelijk Javelins op je flikker krijgt en aan de kustlijn tanks die je staan op te wachten. Nou dat is leuk spelen hoor!

Tweede potje: een of andere idioot die samen met een andere heli piloot continu om de airstrip blijft cirkelen. Zodra onze heli verscheen was ie alweer kapot. Ik begrijp echt niet wat de fun is om dit continu te doen, alleen maar om high level te geraken. Wat heb je dan bereikt? Gefeliciteerd, je bent lvl 100, nu kun je normaal spelen ipv alleen maar te spawnrapen.

Had zo graag gezien dat DICE een record functie had ingebouw, zodat je die mensen gewoon kon filmen en dan aan de digitale schandpaal nagelen. Een soort van Douchebag leaderboard op de officiele Battlelog site ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-12 08:24
haarbal schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:34:
[...]

maar tegen goeie spelers ben je dan kansloos in een vuurgevecht, wordt snel frustrerend denk.
In elk geval kan ik het wapen de schuld geven :P
Als je het een beetje voor de lol speelt en je houd rekening met het feid dat je niet met het beste wapen rond loopt is er niks aan de hand dan hou je wel het plezier in het spel.

Nickname KasPlantje.

haarbal schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:34:
[...]

True, maar daar ontkom je niet aan denk ik. Tenzij een Robert Gesink of Tom Boonen op een kinder driewieler gaat fietsen, kom ik met de allerbeste fiets ter wereld nog niet sneller De Muur op. De allerbesten zullen altijd een (groot) voordeel hebben mbt fysiek, talent, skills. Helemaal als zij dan ook nog het beste materiaal gebruiken dan kan je wel ophouden.
dunno, ik zou toch graag zien dat de carbines op kortere afstanden een groter voordeel hebben tegenover de assault rifles. de m4 is volgens mij gewoon een m16 maar met snellere damage dropoff. in de echte wereld heeft een m4 het voordeel dat ie kleiner en lichter is en je dus meer ruimte hebt en je wapen sneller on target is. In battlefield nemen wapens geen ruimte in en hebben ze ook geen massa of snelheid. Misschien is voor carbines een flinke buff op ads snelheid een idee.

en stel je komt 3 matige spelers tegen dan kan je het vuurgevecht idd winnen maar als er 2 bij zitten die redelijk zijn ben je gewoon dood, al is het maar vanwege supression :P
Hier kan ik me an sich wel in vinden, ook zou je het gewicht van de uitrusting van invloed kunnen laten zijn op de loop-/sprintsnelheid. Maar goed, dan wordt de carbine wel weer lichtgelijk ge-offset door die javelin/rpg/stinger op de rug ;) Als support mag je dan ook wel een beste conditie hebben om een ammokist met ALLE mogelijke kogels rond te sjouwen, naast een al niet subtiele LMG, behangen met kogelbanden :P

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-12 17:27
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:59:
Hier kan ik me an sich wel in vinden, ook zou je het gewicht van de uitrusting van invloed kunnen laten zijn op de loop-/sprintsnelheid. Maar goed, dan wordt de carbine wel weer lichtgelijk ge-offset door die javelin/rpg/stinger op de rug ;) Als support mag je dan ook wel een beste conditie hebben om een ammokist met ALLE mogelijke kogels rond te sjouwen, naast een al niet subtiele LMG, behangen met kogelbanden :P
Die RPG op de rug? Die acht RPGs op de rug. Toch had ik graag gezien dat ze wat met snelheid deden. Een reconclass die bijvoorbeeld net iets sneller op staat vanuit prone en de support class weer iets trager. Toch blijft dat een moeilijk iets. Zo hebben inderdaad de engineers wapens die meer voor CQB bedoelt zijn, maar hebben ze daarnaast wel rockets. Moet je ze dan langzaam of snel maken? Wapen afhankelijk misschien? Ach, de game is al een half jaar uit, dus die discussie heeft niet eens nut.

Al met al vind ik het goed dat de assault class in medium range 1v1 fights bijna altijd wint. Mensen die dat unbalanced vinden snap ik niet helemaal. Dat is net zoiets als zeggen dat recons overpowered zijn op long range en engineers veel te sterk zijn tegen voertuigen in vergelijking met andere classes. Af en toe is het wel leuk om een keer een andere class te pakken, om toch die extra uitdaging voor jezelf te creeëren. Zo ben ik helemaal geen held in het snipen, maar af en toe is het hartstikke leuk om in een infantry map met een sniper rond te rennen.

Verwijderd

Mu.siQ schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:43:
[...]
Maar zie het verhaal hierboven. Headshot is dus niet altijd meteen dood en dat is te achterlijk voor woorden.
Sniperrifles in TDM :')
En als je een semi-auto sniper hebt, wat weerhoudt je ervan twee of drie headshots op rij te maken? Gewoon meesturen en klik, klik, klik en je silenced M39 rounds komen alledrie netjes in het linker oor aan, op 400+ meter. In TDM werkt dit niet nee, maar in CQ werken ze prima.

Trouwens, sowieso TDM :')

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:48
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:14:
[...]

Sniperrifles in TDM :')
En als je een semi-auto sniper hebt, wat weerhoudt je ervan twee of drie headshots op rij te maken? Gewoon meesturen en klik, klik, klik en je silenced M39 rounds komen alledrie netjes in het linker oor aan, op 400+ meter. In TDM werkt dit niet nee, maar in CQ werken ze prima.

Trouwens, sowieso TDM :')
Niks mis mee hoor, je moet alleen wel je speelstijl aanpassen zodat je niet nonstop doodgaat :P

plus TDM is heerlijk na een aantal gefaalde potjes Rush omdat je in een belabberd team zit (jaja, implying i'm awesome) :+

edit: TDM gaat overgens om een goede net score, dus als je met snipen weinig dood gaat, is alles goed. Je zou eigenlijk bovenaan moeten staan als je de beste k/d ratio hebt, niet dat DICE dat ooit zal begrijpen.

[ Voor 23% gewijzigd door kevz op 03-05-2012 17:40 ]

Mijn YouTube

• Metian
  • Laatst online: 23-12 10:10

Metian

Snert is vies

Niks mis met TDM hoor, kan me er best goed mee vermaken. Maar dat is ook vaak na een x aantal gefaalde potjes in CQ en Rush xD.

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd

Was ik eindelijk voor die éné keer aan het ownen met de Jet, score was 25 - 7, crasht bf3 net voor de tickets gedaan zijn.. al mijn awards verloren :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :N

Had echt zin om die kut bak door het raam te gooien maar de hardware is zo duur

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 18:37 ]

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 18:26
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:36:
Was ik eindelijk voor die éné keer aan het ownen met de Jet, score was 25 - 7, crasht bf3 net voor de tickets gedaan zijn.. al mijn awards verloren :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :N

Had echt zin om die kut bak door het raam te gooien maar de hardware is zo duur
Is het wel zo dat je je awards verliest? Want ik krijg toch altijd nog mooi mijn Battle Report te zien als die match plots gedaan is hoor. Je krijgt in elk geval wel je punten die je al verdient had. Maar de extra awards, dat weet ik zo niet.

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-12 16:43
Gisteren precies zelfde gehad, continue kicks met melding disconnected from EA Online (1). Punten kreeg ik overigens wel gewoon hoor, moet alleen ff wachten tot ronde is geëindigd op de server. Ook vaak genoeg gehad dat ik geen Battlelog report kreeg, maar punten wel gewoon erbij geteld werden. Ik maak er niet al te veel zorgen over hoor, alleen bij een servercrash verlies je je score omdat de server de stats niet heeft doorgestuurd. ;)

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
pafdaddy schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:00:
Haha ik zag van de week een enemy voorbij "zweven". hij stond dus op zijn voeten en was waarschijnlijk aan het lopen, maar ik zag een stilstaand figuur over de grond zweven, alsof hij op schaatsen stond. Ik was zo verbouwereerd dat ik niet eens schoot. :D
Filmpje van het fenomeen (komt uit het x360/ps3 topic). :o

[YouTube: http://youtu.be/nwRETQgevfw]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Verwijderd

Qlii256 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:02:
[...]

Is het wel zo dat je je awards verliest? Want ik krijg toch altijd nog mooi mijn Battle Report te zien als die match plots gedaan is hoor. Je krijgt in elk geval wel je punten die je al verdient had. Maar de extra awards, dat weet ik zo niet.
Ik bedoel die ribbons, heb ze in ieder geval niet op m'n Battlelog gezien, aantal kills met de jet is wel verhoogt

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12 10:34
Dat zweverige heb ik ook meegemaakt. Een vriend van mij had het nadat ik hem had gerevived.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pgOEPf3Pz5g]

Verwijderd

Ik ben een EPIC video aan het maken waarbij ik Topgun naboots hahahaha, zeker checken als hij online staat!

Verwijderd

En online staat hij!
Beste mensen, willen jullie zo vriendelijk zijn om eens te kijken? :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qE9mx6lNQh4]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

KUT SPAWN BEACON SYSTEEEEM!!
zoveel al gekilled geweest als ik die wil plaatsen!

bij die tripod en mav zie je als je het KAN plaatsen, bij beacon moet je hopen dat het luk!

[ Voor 36% gewijzigd door Asgaro op 03-05-2012 20:56 ]

Asgaro schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:56:
KUT SPAWN BEACON SYSTEEEEM!!
zoveel al gekilled geweest als ik die wil plaatsen!

bij die tripod en mav zie je als je het KAN plaatsen, bij beacon moet je hopen dat het luk!
You sadz bro? ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:46:
En online staat hij!
Beste mensen, willen jullie zo vriendelijk zijn om eens te kijken? :)

[video]
Het spijt me zeer, maar met zo'n titel verwacht ik veel meer.

a) Opstijgen Top Gun-style moet gewoon vanaf een vliegdekschip, plus waar is de muziek die hoort bij de intro van top gun waarin ze de vliegtuigen gereed maken. Een van de beste intro's allertijden met gelijkwaardige muziek.
b) Waar is "Highway to the Dangerzone"?
c) Je vliegt een (1 persoons) Russische jet........
d) Waar is de fly-by langs de air traffic control tower?
e) Je killt niet of nauwlijks iets terwijl Maverick daar gewoon huis zou houden!

ps. Ja, ik ben van de jaren 80 en Top Gun was toendertijd, en eigenlijk nog steeds, The Hight of Cool!

[ Voor 6% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 03-05-2012 21:00 ]

Verwijderd

Het is eigenlijk sarcastisch bedoeld :p
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:01:
Het is eigenlijk sarcastisch bedoeld :p
Daar maak je toch geen grappen over........ Heiligschennis! ^^

Verwijderd

Ik wou gewoon die soundtrack ergens onder plaatsen
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:03:
Ik wou gewoon die soundtrack ergens onder plaatsen
Doe dat dan onder MW2/2.1... :/

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12 00:14
Lekker potje daarnet..

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
Net leuk potje gedaan op tweakers servers
Had 3 de heli en 2 keer een Jet met een tank uit de lucht gehaald. :D
Heeft weinig met BF3 te maken.

[ Voor 90% gewijzigd door Sn0wblind op 05-05-2012 02:37 ]

• kevz
Laatst was er een discussie over het opzetten van een soort instagib server, nou ik heb er 1 gevonden :P

http://battlelog.battlefi...r-Only-CANALS-GGC-Stream/

Nou ff geprobeerd, je mag echt helemaal niets behalve bolt action, ook geen knife, pistol, nades...

Echte instagib server :D

[ Voor 20% gewijzigd door kevz op 03-05-2012 21:39 ]

Mijn YouTube

Verwijderd

Net een heerlijk potje hier gespeeld. 750 tickets op Karkand en tot de 300 tickets was het steeds een nek-aan-nek race. Dan hadden wij de overhand, dan weer de enemy. We liepen elkaar nooit meer dan 50 tickets voorbij denk ik. Toen ging helaas de nr. 1 van het andere team weg, dus was het gelijk een stuk minder spannend. De eerste helft was iig erg intensief, het is een lange tijd geleden dat ik zo'n leuk potje heb gespeeld :)

EDIT: ik zie dat de maplist niet klopt voor die server... Is gewoon allemaal conquest voor zover ik weet!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 22:29 ]

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11 11:49

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Had 3 de heli en 2 keer een Jet met een tank uit de lucht gehaald.
Ja jammer dat ik er 1 van was Aguilla :D
Maar het ging weer briljant, de balancer doet het ook goed trouwens als de server ramvol zit hahaha.

EvaluationCopy ging me op den duur zo vol snipen met die SKS dat ie er een Nemesis ribbon aan overhield.
Wat is dat ding krachtig nu zeg.

CBD olie kopen , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

aquila2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:06:
Had 3 de heli en 2 keer een Jet met een tank uit de lucht gehaald. :D
Met een tank op een hoge berg staan zodat je rechtvooruit kan schieten voor heli's en jets ;) how easy can it be haha.
het gebeurde in dit potje: http://battlelog.battlefi...how/30810876/1/172685289/
voor mij was het een slechte pot. regelmatig te vaak achter elkaar gekilled.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Pykow schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:59:
[...]

Met een tank op een hoge berg staan zodat je rechtvooruit kan schieten voor heli's en jets ;) how easy can it be haha.
het gebeurde in dit potje: http://battlelog.battlefi...how/30810876/1/172685289/
voor mij was het een slechte pot. regelmatig te vaak achter elkaar gekilled.
MVP, 44 kills en 22 deaths (KD:2) en nog mauwen , dat is onze Pykow hahahhaa.
Je ging super lekker man !

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 13:21
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:38:
[...]

MVP, 44 kills en 22 deaths (KD:2) en nog mauwen , dat is onze Pykow hahahhaa.
Je ging super lekker man !
Nou, dat je MVP bent wil niet zeggen dat je een goede of lekkere pot hebt gespeeld.

Met een SPM van 354 zou ik ook echt alles behalve tevreden zijn. Of hij moet maar 18 minuten hebben gespeeld, dan had hij een SPM van 1000, maar dat zal denk ik ook wel niet.

K/D boeit me niet. Dat zegt namelijk ook niet of je een goede pot hebt gespeeld of niet.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Even wat anders, ik ben op zoek naar een duidelijke strakke definitie van 'Wat is base rapen ?'
Is nog best lastig te vinden.

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:44:
Even wat anders, ik ben op zoek naar een duidelijke strakke definitie van 'Wat is base rapen ?'
beetje logisch nadenken, alles wat in de base is wat niet actief aan het killen is. Een LAV in de base bv die aan het schieten is maai ik gewoon neer, moet je er maar uitrijden.
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:44:
Als er geen mogelijkheid bestaan om het eerste punt te veroveren voor je basis is het baserape

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

erikvandenberg schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:49:
[...]

beetje logisch nadenken, alles wat in de base is wat niet actief aan het killen is. Een LAV in de base bv die aan het schieten is maai ik gewoon neer, moet je er maar uitrijden.
Ja okee, logisch nadenken kan ik me indenken ... zo ver was ik al.
Maar heli's en jets bijvoorbeeld, wielen van de grond = kannonnenvoer ?
Als er geen mogelijkheid bestaan om het eerste punt te veroveren voor je basis is het baserape
Buiten het feit dat ik deze moeilijk vind om te snappen, denk ik dat ik het er niet mee eens ben ... Bedoel je, als je niet weg kan komen uit je eigen basis wordt je dus ge-baseraped ?

[ Voor 25% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 04-05-2012 09:53 ]

gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:51:
[...]

Als een jet of heli geen mogelijkheid heeft om van de basis weg te vliegen of binnen 1 seconde een lock op zich heeft is het baserapen.
Jets die stil staande voertuigen damagen op je basis is baserapen.
Voor je basis staan waardoor je het eerste punt niet eens kunt overnemen is baserapen.
Geen smoesjes van beter je best doen, want we praten hier over een public game waar 85% niet communiceert of uberhaubt weet dat die doet

• Facenoise
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:51:
[...]

Ik geef ze meestal wel 3-5 sec de tijd om zich te oriënteren, na het opstijgen. Dat wil niet zeggen dat ik het altijd doe, soms ben je gefrustreerd en kill je ze gewoon gelijk maja eerlijk is het niet.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Pykow schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:54:
[...]

Als een jet of heli geen mogelijkheid heeft om van de basis weg te vliegen of binnen 1 seconde een lock op zich heeft is het baserapen.
Jets die stil staande voertuigen damagen op je basis is baserapen.
Voor je basis staan waardoor je het eerste punt niet eens kunt overnemen is baserapen.
Geen smoesjes van beter je best doen, want we praten hier over een public game waar 85% niet communiceert of uberhaubt weet dat die doet
Okee Pykow, duidelijker, dank je ...
En als er mensen vanuit hun basis staan te schieten op passerende choppers/jets ?
Of zoals in Firestorm, als je met je chopper vlak bij je eigen heli-port hovert en dan C/E bestookt met tv'-missiles ? Mag je die chopper dan downen ?

• Facenoise
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:56:
[...]

En als er mensen vanuit hun basis staan te schieten op passerende choppers/jets ?
Of zoals in Firestorm, als je met je chopper vlak bij je eigen heli-port hovert en dan C/E bestookt met tv'-missiles ? Mag je die chopper dan downen ?
Ik vind dat zolang iemand op je schiet je ook diegene mag neerhalen waar hij zich ook bevindt.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

erikvandenberg schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:55:
[...]

Ik geef ze meestal wel 3-5 sec de tijd om zich te oriënteren, na het opstijgen. Dat wil niet zeggen dat ik het altijd doe, soms ben je gefrustreerd en kill je ze gewoon gelijk maja eerlijk is het niet.
Erik, na 3-5 seconden airborne, zou ik zeggen, dat is geen baserape meer.
Maar als jij zelf een heli of jet die nog moet wegkomen neervlamt, zou je dan een kick voor baserape accepteren en geldig vinden ?

En met fire when fired upon ben ik het ook eens ....

[ Voor 4% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 04-05-2012 09:57 ]

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 10:25

MeagaShira

MeagaShira_NL

erikvandenberg schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:57:
[...]

Ik vind dat zolang iemand op je schiet je ook diegene mag neerhalen waar hij zich ook bevindt.
Agree on that one.....Als iemand op me schiet en hij zit in zijn uncap base dan vuur ik terug. Anders laat ik je tot de eerste vlag komen en kill ik je daar.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
kevz schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:34:
Laatst was er een discussie over het opzetten van een soort instagib server, nou ik heb er 1 gevonden :P

Nou ff geprobeerd, je mag echt helemaal niets behalve bolt action, ook geen knife, pistol, nades...

Deze server ben ik ook regelmatig te vinden, heb mijn recon skills behoorlijk verbeterd omdat je echt snel en goed moet richten om op die server een positieve KD te krijgen.
Ja het is alleen Canals en ja het is hardcore dus elke hit is een kill, maar ik vermaak me daar prima.
De m98b stond niet in mn top vijf weapons, maar nu op plek twee met bijna 800 kills :)
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:56:
[...]

Je mag ze zeker neer halen als ze op je schieten, maar het heeft gewoon 1 probleem.
mensen vliegen met een jet over de basis schieten op de AA omdat die op hem schoot.
Vervolgens maakt hij een rondje en na 90 seconde (of hoelang de respawn van de voertuigen ook zijn) zie je hem weer gelijk op de AA schieten zodra er iemand instapt. Als 1 pilot een AA tank 3x neerhaalt op de basis dan is hij aan het baserapen.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-12 11:41
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:56:
[...]

Ja jammer dat ik er 1 van was Aguilla :D
Maar het ging weer briljant, de balancer doet het ook goed trouwens als de server ramvol zit hahaha.

EvaluationCopy ging me op den duur zo vol snipen met die SKS dat ie er een Nemesis ribbon aan overhield.
Wat is dat ding krachtig nu zeg.
Je hebt gewoon een groot hoofd. Ik heb net een potje TDM gedaan, 50 kills in een kwartiertje, nu heb ik ook nog goede scopes ook nog, see you soon gna gna gna

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Facenoise
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:57:
[...]

Erik, na 3-5 seconden airborne, zou ik zeggen, dat is geen baserape meer.
Maar als jij zelf een heli of jet die nog moet wegkomen neervlamt, zou je dan een kick voor baserape accepteren en geldig vinden ?

En met fire when fired upon ben ik het ook eens ....
De ene stijgt sneller op als de ander, ik vind het zo irri als mensen het bij mij doen dat ik er eigenlijk nooit mee begin. Als ze eenmaal mij 1x hebben gebaseraped word ik wel pissig en doe het gewoon terug, en typ dan ik de chat ''having fun huh''? stop baseraping idiot.

maja je moet me ook niet in en trol bui hebben, zo leuk om mensen dood te vliegen met de transport chopper, lukt helaas wel alleen in 8-16p servers, anders word je te snel neergehaald door jets en overig tuig! :+ Heb nu al weer zin om strakkies te gaan trollen whaha!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

@erik: LOLL, of in jouw geval dan TROLOLLOLLL kom je dat ook eens mee doen op de GoTBF3.nl #4 server dan ? Lijkt me gezellig.

@EvaluationCopy: Groot hoofd he 8-) log maar es in vanavond dan jonguh !

@Pykow: okee ... het wordt pas rapen dus als je het blijft doen. Dat klinkt ook als een definitie die ik al meer lees.

Ik merk gewoon dta he tmoeilijk te definiëren is. Wanneer straf je iemand voor baserape ?
Een aantal van jullie dingen wil ik bespreken op het GoT-clan forum.

Verwijderd

kevz schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:34:

http://battlelog.battlefi...iper-Only-B2K-GGC-Stream/

is er ook een!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33
voor de xfire gebruikers
in de nieuwste versie
> Fixed a bug where Battlefield 3 would crash when Xfire In-Game is enabled on DirectX 10 graphics cards.

• Facenoise
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:30:
@erik: LOLL, of in jouw geval dan TROLOLLOLLL kom je dat ook eens mee doen op de GoTBF3.nl #4 server dan ? Lijkt me gezellig.

@EvaluationCopy: Groot hoofd he 8-) log maar es in vanavond dan jonguh !

@Pykow: okee ... het wordt pas rapen dus als je het blijft doen. Dat klinkt ook als een definitie die ik al meer lees.

Ik merk gewoon dta he tmoeilijk te definiëren is. Wanneer straf je iemand voor baserape ?
Een aantal van jullie dingen wil ik bespreken op het GoT-clan forum.
Meestal als ik kijk is de server leeg, en als hij uiteindelijk vol is na het eten moet ik er weer vandoor :p Maar zal vanaaf eens kijken hoe of wat...
Pykow schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:54:
[...]
Hmm, zo simpel is het natuurlijk ook weer niet.

Als ik in een gespawnlocked team zit lukt het me altijd minstens 1 keer om door te breken en een beacon achter de linies te plaatsen. Dan heb je nog niet gewonnen als je in je eentje bent of je squad waardeloos is, maar als het andere team dan naar mij of mijn squad op zoek is, geeft dat de rest van mijn team de kans om door te breken. Dat ze dat dan niet doen, is gewoon loeihard falen van mijn eigen team, als je niet ten allen tijden op alle mogelijke manieren probeert uit te breken verdien je de 'rape'.

Als het mij lukt om door te breken, moeten meer mensen uit mijn team dat in theorie kunnen en niet massaal met de bolt action sniper achterin de eigen spawn gaan lopen janken dat je geraped wordt. 2 soflams en 4 javelins lossen ook een hele hoop problemen op en met MAV's kan je de spawn beacons van het aanvallen team tegen de uncap aan vernietigen.

7 van de 10 keer is het echt eigen schuld als je team gespawnlocked is en de rest van de tijd gewoon te unbalanced teams. (bolt-action) Snipers zijn schuldige numero uno aangezien die niet of nauwelijks een push kunnen maken als de eerste aanval bij de start van de ronde mislukt is.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mu.siQ schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:37:
Waar ik mij misschien nog wel het meeste aan stoor is het principe dat (niet alleen met deze wapens maar alle) een headshot gewoon GEEN instant kill is ?!?!!?!?!?!?! DICE, uh, hallo? Als je kogel niet sterk genoeg is en de MP niet genoeg is een hoofdschot gewoon niet in één keer dood. Daar erger ik me dus ook groen en geel aan. Een HS moet gewoon een HS zijn. Klaar. Geen discussie.
"HS ... isn't! probleem" zoals ik het noem heb je vooral met de pistols. Rest van de wapens wil ook weleens falen, maar bij de pistols is het gegarandeerd :/

Soms lijkt BF3 dan ook meer op BF:Heroes dan op BF2 :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

erikvandenberg schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:06:
[...]

Meestal als ik kijk is de server leeg, en als hij uiteindelijk vol is na het eten moet ik er weer vandoor :p Maar zal vanaaf eens kijken hoe of wat...
Na een uurtje of 7 , half 8 is dat vaak anders ...

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:38

codex

Geen OpenAI agent :)

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:08:
[...]

Hmm, zo simpel is het natuurlijk ook weer niet.

Als ik in een gespawnlocked team zit lukt het me altijd minstens 1 keer om door te breken en een beacon achter de linies te plaatsen. Dan heb je nog niet gewonnen als je in je eentje bent of je squad waardeloos is, maar als het andere team dan naar mij of mijn squad op zoek is, geeft dat de rest van mijn team de kans om door te breken. Dat ze dat dan niet doen, is gewoon loeihard falen van mijn eigen team, als je niet ten allen tijden op alle mogelijke manieren probeert uit te breken verdien je de 'rape'.

Als het mij lukt om door te breken, moeten meer mensen uit mijn team dat in theorie kunnen en niet massaal met de bolt action sniper achterin de eigen spawn gaan lopen janken dat je geraped wordt. 2 soflams en 4 javelins lossen ook een hele hoop problemen op en met MAV's kan je de spawn beacons van het aanvallen team tegen de uncap aan vernietigen.

7 van de 10 keer is het echt eigen schuld als je team gespawnlocked is en de rest van de tijd gewoon te unbalanced teams. (bolt-action) Snipers zijn schuldige numero uno aangezien die niet of nauwelijks een push kunnen maken als de eerste aanval bij de start van de ronde mislukt is.
Klopt, ik heb ook geen enkel probleem met een spawn lock. Dan heb je het als team gewoon verpest, punt. Spawn rapen is een ander verhaal, met een heli boven de vijandelijke spawn hangen is gewoon lame.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

reemprive schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:47:
[...]

Klopt, ik heb ook geen enkel probleem met een spawn lock. Dan heb je het als team gewoon verpest, punt. Spawn rapen is een ander verhaal, met een heli boven de vijandelijke spawn hangen is gewoon lame.
En vind je dan dat dat een kick waardig is , als alle vlaggen al gecapped zijn ?

• StealthyPeanut
Ligt eraan of dit in de regels staat aangegeven of niet.

Als er staat NO BASERAPE, dan is het een kick waard.

Als de server zegt NO RULES of helemaal niks, dan is het geen kick waard en is het lame als je gekicked wordt.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:38

codex

Geen OpenAI agent :)

gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:48:
[...]

En vind je dan dat dat een kick waardig is , als alle vlaggen al gecapped zijn ?
Ja, een spawn lock vind ik wat anders dan mensen die net spawnen rapen. Als je als infantry/driver buiten het aangegeven spawngebied blijft is er imho geen probleem. Als je met een heli in de redzone vliegt bij de enemy base en het vuur opent op de spawn ben je aan het baserapen. Dat gezegd, DICE zou dat kunnen oplossen door de redzone aan bij de base voor niemand toegankelijk te maken, ook geen voertuigen.

Ik heb er weinig last van, gezien ik eigenlijk conquest op airmaps heb afgezworen. Als ik op een citymap in een spawnlock terecht kom dan kan ik dat wijten aan mezelf en het team waarmee ik speel, niet de vijand.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

StealthyPeanut schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:54:
Ligt eraan of dit in de regels staat aangegeven of niet.

Als er staat NO BASERAPE, dan is het een kick waard.

Als de server zegt NO RULES of helemaal niks, dan is het geen kick waard en is het lame als je gekicked wordt.
Ja die is redelijk schot-voor-open-doel ... wat ik probeer te polsen is wanneer vinden mensen dat ze rechtmatig een kick krijgen, met als reden baserape.

• StealthyPeanut
Als er mensen vanuit de basis zelf aan het schieten zijn, denk aan de VADS in BC2 op Heavy Metal, dan knal ik ze zonder pardon af.

Als mensen de basis aan het uitrijden zijn doe ik niks. Als ze de basis uit zijn weer wel. Hebben ze enigszins een oriëntatie mogelijkheid.

Nogmaals, zoals hierboven aangegeven; als je het laat komen tot een baserape mogelijkheid, heb je dat echt over jezelf afgeroepen. Dat het niet leuk is als je in de verliezende partij terecht komt, is een ander verhaal.
reemprive schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:07:
[...]

Ja, een spawn lock vind ik wat anders dan mensen die net spawnen rapen. Als je als infantry/driver buiten het aangegeven spawngebied blijft is er imho geen probleem. Als je met een heli in de redzone vliegt bij de enemy base en het vuur opent op de spawn ben je aan het baserapen. Dat gezegd, DICE zou dat kunnen oplossen door de redzone aan bij de base voor niemand toegankelijk te maken, ook geen voertuigen.

Ik heb er weinig last van, gezien ik eigenlijk conquest op airmaps heb afgezworen. Als ik op een citymap in een spawnlock terecht kom dan kan ik dat wijten aan mezelf en het team waarmee ik speel, niet de vijand.
Hier kan ik me wel in vinden, je moet gewoon buiten de uncap blijven, dan is het in principe geen probleem. Maar voor jets en heli's zou een no-fly zone, waarin je door een AI automatisch door Patriot raketten uit de lucht wordt geschoten 8) , mijn oplossing zijn om de air base rape te stoppen. Tegen vehicles kan je je vanuit je eigen spawn prima verdedigen en infantry moet je ook makkelijk kunnen hebben vanuit je base.

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 14:41
Is er hier iemand die met dxtory werkt ?
Wat zijn de "beste" instellingen volgens u/jullie ?

• OnyxNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-08 17:53
StealthyPeanut schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:33:
....

Nogmaals, zoals hierboven aangegeven; als je het laat komen tot een baserape mogelijkheid, heb je dat echt over jezelf afgeroepen. Dat het niet leuk is als je in de verliezende partij terecht komt, is een ander verhaal.
Dus is het vanaf dat punt toegestaan om te baserapen?
Ongeacht het aantal nog te spelen punten is het dan "jammer maar helaas, eigen schuld"??
Rustig de resterende speeltijd uitzitten als kanonnenvoer, puntjes inleveren bij de spawnkillers/baserapers (want dat is goed voor de skill, k/d ratio's,etc van de rapende partij).. 8)7

Als iemand een aimbot gebruikt om punten bij elkaar te sprokkelen en je als tegenpartij zonder kans keer op keer word afgeschoten door zo iemand dan vinden we het allemaal lame, niet fair, ban, en weet ik veel.
Omgekeerd is het voor iemand die goed is, of zichzelf goed vind, kennelijk wel toegestaan om een tegenstander keer op keer kansloos af te schieten, vaak nog voordat de basis goed en wel verlaten is.
Zo stromen voor die "overheersers" de punten en ribbons ook binnen, en voor de zwakkere tegenpartij is de lol er snel af.
Het "team" wat het dan zover heeft laten komen is tegen die tijd er allang klaar mee en vervolgens zie je nieuw kanonnenvoer inloggen en, hoe kan het ook anders, geplaatst worden in het verliezende team.
Hoelang kan je dan nog verkopen dat het "team" het zelf zover heeft laten komen..

Wat ik niet snap is dat er types zijn die er op zo'n moment toch mee door blijven gaan.
Even de AA weer lam leggen.
Even de uitrijdende stroom tanks alvast plat leggen, even een run over de startbaan want de jet en chopper leveren ook simpel punten op, en wie weet zitten er al een paar in -> bingo, nog meer punten en ribbons.
Voor de duidelijkheid, ik heb het hier niet over het punt dat een AA of heli vanuit de basis al op je begint het schieten.
Aan de andere kant, als je de kans geeft ze uit de basis te komen zal een lock vanuit de basis niet eens lukken of nodig zijn.

Het zou toch veel leuker (moeten) zijn als je na een run over zo'n basis, terwijl jou team alle vlaggen in handen heeft, je weer terug trekt en het verliezende team weer laat opkomen?
Heb je tenminste weer een beetje tegenstand over een groter deel van de map, ipv voor de basis te wachten met soflam, javelin en havoc's tot iemand zo dom is om in te stappen.
Het geeft mij een beter gevoel als ik in het veld van iemand win dan ze op een rijtje te zetten en een voor een af te slachten, kan je net zo goed een aimbot nemen, net zoveel voldoening lijkt mij.

Ik heb het hier wel over public's uiteraard maar velen hier op dit forum spelen ook regelmatig op public's, dus zeker van toepassing lijkt mij.

Mocht iemand er anders over denken dan is het ook best maar geef dan toe dat je, als de kans zich voor doet, je fijn je puntjes aanvult middels baserape, of om welke reden dan ook.

Edit: ik gebruik nu even als start de quote van Loonens maar dat is niet persoonlijk, het word door meerdere op soortgelijke manier uitgelegd.
OnyxNL schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:32:
Het zou toch veel leuker (moeten) zijn als je na een run over zo'n basis, terwijl jou team alle vlaggen in handen heeft, je weer terug trekt en het verliezende team weer laat opkomen?
Heb je tenminste weer een beetje tegenstand over een groter deel van de map, ipv voor de basis te wachten met soflam, javelin en havoc's tot iemand zo dom is om in te stappen.
En jij denkt echt dat een team dat zo slecht is dat ze in een baselock terecht komen nog een kans maken als ze uit hun basis gelaten worden? Dan zullen ze alsnog het eerste punt dat ze tegen komen niet in kunnen nemen want dan staat het andere team daar op ze te wachten. En zodra ze dat punt innemen komt het volledige andere team ze aanvallen en zitten ze in een paar minuten weer vast in hun basis.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

OnyxNL schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:32:
[...]

Dus is het vanaf dat punt toegestaan om te baserapen?
Ongeacht het aantal nog te spelen punten is het dan "jammer maar helaas, eigen schuld"??
Rustig de resterende speeltijd uitzitten als kanonnenvoer, puntjes inleveren bij de spawnkillers/baserapers (want dat is goed voor de skill, k/d ratio's,etc van de rapende partij).. 8)7

Als iemand een aimbot gebruikt om punten bij elkaar te sprokkelen en je als tegenpartij zonder kans keer op keer word afgeschoten door zo iemand dan vinden we het allemaal lame, niet fair, ban, en weet ik veel.
Omgekeerd is het voor iemand die goed is, of zichzelf goed vind, kennelijk wel toegestaan om een tegenstander keer op keer kansloos af te schieten, vaak nog voordat de basis goed en wel verlaten is.
Zo stromen voor die "overheersers" de punten en ribbons ook binnen, en voor de zwakkere tegenpartij is de lol er snel af.
Het "team" wat het dan zover heeft laten komen is tegen die tijd er allang klaar mee en vervolgens zie je nieuw kanonnenvoer inloggen en, hoe kan het ook anders, geplaatst worden in het verliezende team.
Hoelang kan je dan nog verkopen dat het "team" het zelf zover heeft laten komen..

Wat ik niet snap is dat er types zijn die er op zo'n moment toch mee door blijven gaan.
Even de AA weer lam leggen.
Even de uitrijdende stroom tanks alvast plat leggen, even een run over de startbaan want de jet en chopper leveren ook simpel punten op, en wie weet zitten er al een paar in -> bingo, nog meer punten en ribbons.
Voor de duidelijkheid, ik heb het hier niet over het punt dat een AA of heli vanuit de basis al op je begint het schieten.
Aan de andere kant, als je de kans geeft ze uit de basis te komen zal een lock vanuit de basis niet eens lukken of nodig zijn.

Het geeft mij een beter gevoel als ik in het veld van iemand win dan ze op een rijtje te zetten en een voor een af te slachten, kan je net zo goed een aimbot nemen, net zoveel voldoening lijkt mij.

Ik heb het hier wel over public's uiteraard maar velen hier op dit forum spelen ook regelmatig op public's, dus zeker van toepassing lijkt mij.

Mocht iemand er anders over denken dan is het ook best maar geef dan toe dat je, als de kans zich voor doet, je fijn je puntjes aanvult middels baserape, of om welke reden dan ook.
Volgens mij wordt dat hierboven door Loonens, Reemprive en mijzelf toch prima onderbouwd?

Dat je, met heli's en jets helemaal, uit de uncap van de vijand moet bljiven, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar verder dan dat is het toch gewoon fair game? Als de teams dusdanig unbalanced zijn dat 1 team geen schijn van kans heeft dan is dat een probleem wat opgelost kan/moet worden met een autobalancer of een admin.

Als het probleem dus in de balance zit, dan maakt het niet uit waar het slagveld zich afspeeld, dan worden alle kills daar wel gemaakt door het winnende team maar duurt het gewoon ietsje langer voordat het zwakkere team daar is. Zie ook Tsurany's post.

Wat ik, en velen met mij volgens mij, vaak ervaren is echter dat je eigen team dusdanig aan het falen is dat we het ook verdienen. Plus, waarom lukt het mij/ons wel om ALTIJD tenminste 1 keer met een beacon de base uit te komen en de rest van het team niet? Dat bij het eerste de beste contact met de vjiand de helft van je team besluit om te gaan snipen vanuit de eigen spawn is een veel groter probleem. Voor mij in elk geval een veeeeeel grotere ergenis dan een spawnrapende vijand.

Die SOFLAMS etc. kunnen ook prima gebruikt worden om cover te verzorgen om de base uit te kunnen komen.

Zolang je uit de uncap blifjt, is alles fair game en gaat alles voor de bijl.

Niet persoonlijk richting jou bedoelt, maar het valt me in-game op dat de mensen die er het hardst om klagen, de jet/chopper whores en bolt action snipers, er het minste recht toe hebben.

• Adanteh
Ik denk dat gertjan het niet zozeer over een baselock heeft. Dat is een volledig anders iets. Als je alle vlagen hebt gecapped dan mag je toch vrolijk je opstellen zodat mensen niet bij een punt kunnen komen? Echt ver in de spawn zitten kan dan weer niet. Het gaat in dit geval vooral om het baserapen door bijvoorbeeld helicopters. Je ziet regelmatig dat teams maar één of twee vlaggen hebben en toch hangen ze met hun heli boven de vijandige spawn.

Overigens vind ik vaak dat baselocks volledig verdiend zijn, maar vaak zit je dan halverwege het spel met een unbalance. Jij en ik kunnen ons er misschien nog uitvechten, maar lang niet iedereen lukt dat. Uiteindelijk ben je toch afhankelijk van allemaal andere spelers die er misschien niet zo veel van bakken. Misschien is in dat soort gevallen een volledige nuke en team scramble wel handig? Ben alleen bang dat mensen dan nogal boos gaan worden.

Je ziet ook regelmatig dat een team volledig vast zit en dan switch je met één of twee man en na een minuutje je best doen heb je de baselock verbroken.
Een nuke lost niks op een een team scramble al helemaal niet. Een nuke geeft het andere team een minuut te tijd om alles te cappen voordat het gehele enemy team er aan komt stormen met alles wat ze hebben en gewoon de situatie weer hersteld. Een team scramble zorgt voor behoorlijk pissige mensen die als beloning voor het goed spelen opeens in het loser team geplaatst worden. Doe je je best om (als team) te winnen en wordt je alsnog gestraft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tsurany schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:52:
Een nuke lost niks op een een team scramble al helemaal niet. Een nuke geeft het andere team een minuut te tijd om alles te cappen voordat het gehele enemy team er aan komt stormen met alles wat ze hebben en gewoon de situatie weer hersteld. Een team scramble zorgt voor behoorlijk pissige mensen die als beloning voor het goed spelen opeens in het loser team geplaatst worden. Doe je je best om (als team) te winnen en wordt je alsnog gestraft.
Ja dat is lastig, maar complete unbalanced teams is ook niet goed voor de sfeer op de server (bij de helft van de spelers dan).

Zou het ook mogelijk zijn om na zo'n scramble, de score/tickets weer ietwat te resetten? Bijvoorbeeld dat elk team weer op 200 (random getal) tickets wordt gezet en het dan uit kan vechten (fair and square) tot de finish?

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12 20:33
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:54:
Ja dat is lastig, maar complete unbalanced teams is ook niet goed voor de sfeer op de server (bij de helft van de spelers dan).

Zou het ook mogelijk zijn om na zo'n scramble, de score/tickets weer ietwat te resetten? Bijvoorbeeld dat elk team weer op 200 (random getal) tickets wordt gezet en het dan uit kan vechten (fair and square) tot de finish?
Nee dat is gelukkig niet mogelijk. Dan zou je serveradmins veel te veel macht geven om te frauderen op de servers. Volgens mij is het wel mogelijk een ronde vroegtijdig te beëindigen waarbij je een winnend team kiest op basis van het aantal tickets.

• kevz
Maar op die server sniped elke speler, gelijke kansen om te winnen. Simpel.

Mijn YouTube

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Mee eens, bovendien zal je zien dat een nuke rage-quits veroorzaakt.
Maar dit is idd allemaal ervanuitgaande dat je al totaal teruggedrongen zit op je laatste strohalmpjes base.
Dan verdien je de slachting, tenzij er slimme escape-artists wat gaan doen.

Waar ik ook al wel uit ben is dat jet/heli over uncap een no-go is voor de meesten en dat het als rape wordt gezien als je ze pre-lift-off al neerhaalt.

Mobile AA die vanuit uncap staat te vuren is ook target zonder pardon, geen excuus, dus ik neem aan dat een tank met guided shells net zo'n aanpak zou verdienen.

Jeeps worden over het algemeen niet echt ingezet als antiair en infantry-snipers al helemaala niet als primair anitair.

Rest mij nog 1 vraag in mijn onderzoekje, waar ik duidelijkheid in zou willen.

Wat als je als tank aanvaller bent op een team dat niet in base-lock zit, maar wel hun voertuigen in de uncap zone aan het neermaaien bent over long range zij het met shells danwel guided shells ? Of met LAV missiles ?

Is dat ook een baserape-kick waardig ? Let hierbij op het feit, GEEN BASELOCK.

• Adanteh
Ik weet sowieso de mogelijkheden hiervoor niet. DICE kennende zal dit wel weer zeer beperkt zijn. Als snel duidelijk wordt dat het ene team sterker is dan het andere team doelde ik in dat geval op een nuke voor iedereen (Zodat niet alleen de gescrambelde mensen dood gaan) en dan met de nieuwe teams weer 'opnieuw' beginnen. Moet wel zeggen dat ik niet echt stem voor zulke maatregelen. Baselocks zijn misschien niet leuk voor het verliezende team, maar in 95% van de gevallen meer dan terecht. Anders zou je dus inderdaad mensen gaan benadelen omdat ze gewoon goed samenwerken .
Wat trouwens wel grappig is: http://www.phogue.net/for...or-BF3-0-2-0-(02-05-2012)
Goede plugins gaan nu geld vragen voor de betere features. Wil je een autobalancer die wacht tot mensen dood zijn moet je er dus voor gaan betalen. Server onderhoud wordt steeds duurder op deze manier. Voor Rconnet betaal je al een paar euro per maand en dan heb je vrij matige plugins, wil je Procon met de beste plugins kan je er weer voor gaan betalen.
Adanteh schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:58:
[...]

Ik weet sowieso de mogelijkheden hiervoor niet. DICE kennende zal dit wel weer zeer beperkt zijn. Als snel duidelijk wordt dat het ene team sterker is dan het andere team doelde ik in dat geval op een nuke voor iedereen (Zodat niet alleen de gescrambelde mensen dood gaan) en dan met de nieuwe teams weer 'opnieuw' beginnen. Moet wel zeggen dat ik niet echt stem voor zulke maatregelen. Baselocks zijn misschien niet leuk voor het verliezende team, maar in 95% van de gevallen meer dan terecht. Anders zou je dus inderdaad mensen gaan benadelen omdat ze gewoon goed samenwerken .
Werkt niet, dan zal het winnende team weer direct bij de eerste vlag spawnen terwijl het verliezende team alle mogelijke ontsnappingspogingen direct in rook ziet opgaan en met z'n allen op de basis spawnen waardoor een baselock helemaal niet meer te voorkomen is.

• kevz
Tsurany schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:55:
[...]

Nee dat is gelukkig niet mogelijk. Dan zou je serveradmins veel te veel macht geven om te frauderen op de servers. Volgens mij is het wel mogelijk een ronde vroegtijdig te beëindigen waarbij je een winnend team kiest op basis van het aantal tickets.
Net zoiets als in Quake zou handig zijn, bij capture the flag bijv. is de limiet 8 caps. Zijn de teams dan echt zo unbalanced dan is het snel over en kan je naar de volgende map.

Misschien zouden de tickets van het verliezende team niet in lineair verband af moeten lopen maar steeds sneller ofzo. Verder gewoon elke nieuwe game die begint zou er een shuffle moeten zijn die naar wat stats kijkt per speler en zo wat gebalanceerdere games creëerd.

edit, denk trouwens niet dat dit ook goed gaat komen, ik bedoel, het meeste werk moet van DICE afkomen en die doen nou eenmaal bar weinig aan het spel zolang de $$$ al binnen is (of EA doet dat, weet ik veel)

[ Voor 11% gewijzigd door kevz op 04-05-2012 14:03 ]

Mijn YouTube

kevz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:02:
Misschien zouden de tickets van het verliezende team niet in lineair verband af moeten lopen maar steeds sneller ofzo. Verder gewoon elke nieuwe game die begint zou er een shuffle moeten zijn die naar wat stats kijkt per speler en zo wat gebalanceerdere games creëerd.
Een shuffle kan niet als een server vol zit aangezien je minimaal een vrij slot moet hebben. Dat maakt het al vrij lastig aangezien mensen vaak pas stoppen als de nieuwe map al aan het laden is. Daarnaast moet je een plugin hebben die Battlelog informatie pakt aangezien je anders een heel slecht beeld krijgt van de mogelijkheden van spelers, zeker als spelers pas halverwege meespelen. Daarnaast wilt iedereen dat squads bij elkaar blijven dus krijg je het beste squad opeens bij het andere team zodat die daar weer gaan domineren.

Tsurany schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:55:
[...]

Goed punt, zo had ik er nog niet naar gekeken, al zou het voor een individueel potje wel een slimme oplossing kunnen zijn om het constant spannend te houden. Zonder het hele battlelog/stats gebeuren zouden al een hoop van deze problemen voorkomen zijn want dan kan een admin veel meer doen om een server speelbaar te maken/houden.

Eventueel zou je nog met een heel gecompliceerd algoritme met de scramble om meer van betere spelers naar het team met minder tickets te sturen (in de juiste verhouding tot de ticketverhouding) om het weer ietwat uit te balancen, maar dat zal praktisch onhaalbaar zijn.

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 14:41
Eigenlijk kunnen we stellen dat het gewoon neer komt op goed geluk als je een server joint :O
evil kim schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:08:
Eigenlijk kunnen we stellen dat het gewoon neer komt op goed geluk als je een server joint :O
Als je zelf niet in staat bent een verschil te maken komt het altijd neer op goed geluk aangezien je dan mee moet liften op het succes van je team. Als je zelf in staat bent het spel naar je eigen hand te zetten en invloed uit te oefenen op het spel verloop is geluk maar een kleine factor.

de mensen die in het verliezende partij zitten worden pissig dat de admins niks doen wanneer ze op de base neergeschoten worden.
Wat kan een admin hier tegen doen ?
1.scramble zodat je opeens niet meer bij vrienden in een squad zit en naar het verliezende team zit, terwijl je net zo goed bezig was.
2. Nuke waardoor iedereen weer op zijn eigen spawn komt te staan, maar de vlaggen zijn nog steeds in het voordeel van het winnende team
3. baserapers gaan kicken ? dit is het meest zwak excuus dat een admin kan geven om iemand te kicken.

dan blijft er nog maar 1 optie over en dat is de server verlaten. Maar dan heb je weer gasten die gaan schreeuwen dat je een ragequiter bent. net als 3 weken geleden ;) ik was een ragequiter omdat ik merkte dat ons team zo hard aan het falen was de eerste 5 minuten. wat blijkt van de 750 tickets hadden ze nog 563 tickets over en dat zegt voldoende.

Baserapen gebeurd niet vaak, tenminste ik maak het niet altijd mee. Het zijn vooral die Overpowered JET (zielige air gastjes) die iedere keer over je basis heen vliegen en stilstaande of net opstijgende heli's jets neer gaan halen.
Sommige maps heeft dice gewoon verkeerd gemaakt. kijk naar Grand bazaar waarbij je altijd verliest aan de market kant.(c)
Gulf of oman waarbij er geen mogelijkheid is om van je base te komen zonder een voertuig. want zwemmen is geen optie.
Wake island als je de airfield kwijt bent heb je verloren.

gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:57:
[...]

Rest mij nog 1 vraag in mijn onderzoekje, waar ik duidelijkheid in zou willen.

Wat als je als tank aanvaller bent op een team dat niet in base-lock zit, maar wel hun voertuigen in de uncap zone aan het neermaaien bent over long range zij het met shells danwel guided shells ? Of met LAV missiles ?

Is dat ook een baserape-kick waardig ? Let hierbij op het feit, GEEN BASELOCK.
Dan kan je toch net een RPG/Javelin op een andere vlag spawnen en deze tank/lav gewoon naar de Kl*te schieten? Bovendien kunnen de tanks, lav's en engi's er ook vanuit de eigen base op schieten. Dan is het rap klaar met de 'baserape' in het voorbeeld zoals jij dat schetst.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Pykow schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:17:
de mensen die in het verliezende partij zitten worden pissig dat de admins niks doen wanneer ze op de base neergeschoten worden.
Wat kan een admin hier tegen doen ?
1.scramble zodat je opeens niet meer bij vrienden in een squad zit en naar het verliezende team zit, terwijl je net zo goed bezig was.
2. Nuke waardoor iedereen weer op zijn eigen spawn komt te staan, maar de vlaggen zijn nog steeds in het voordeel van het winnende team
3. baserapers gaan kicken ? dit is het meest zwak excuus dat een admin kan geven om iemand te kicken.

dan blijft er nog maar 1 optie over en dat is de server verlaten. Maar dan heb je weer gasten die gaan schreeuwen dat je een ragequiter bent. net als 3 weken geleden ;) ik was een ragequiter omdat ik merkte dat ons team zo hard aan het falen was de eerste 5 minuten. wat blijkt van de 750 tickets hadden ze nog 563 tickets over en dat zegt voldoende.

Baserapen gebeurd niet vaak, tenminste ik maak het niet altijd mee. Het zijn vooral die Overpowered JET (zielige air gastjes) die iedere keer over je basis heen vliegen en stilstaande of net opstijgende heli's jets neer gaan halen.
Sommige maps heeft dice gewoon verkeerd gemaakt. kijk naar Grand bazaar waarbij je altijd verliest aan de market kant.(c)
Gulf of oman waarbij er geen mogelijkheid is om van je base te komen zonder een voertuig. want zwemmen is geen optie.
Wake island als je de airfield kwijt bent heb je verloren.
Sorry Pykow, maar dat is te simpel gezegd, je bent meer een stat-speler en dat geeft je het volste recht om te quitten wanneer jij wilt, maar je kan niet zo kort door de bocht zeggen dat de jet te overpowered is. Dat is te kortzichtig.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:17:
[...]

Dan kan je toch net een RPG/Javelin op een andere vlag spawnen en deze tank/lav gewoon naar de Kl*te schieten? Bovendien kunnen de tanks, lav's en engi's er ook vanuit de eigen base op schieten. Dan is het rap klaar met de 'baserape' in het voorbeeld zoals jij dat schetst.
Dat zijn ook precies de dingen die ik wel duidelijk heb, maar ik wil horen hoe de tweakers en andere fora-user hier over denken. Ik heb deze discussie nu op andere fora ook lopen en ik wil een duidelijke set regels krijgen wanneer het erchtmatig is iemand te kicken wegens baseraping.

Je voelt maybe ook al wel waarom ik dit vraag Awesom-0.

Verwijderd

Een goede jet speler kan het andere team anders wel helemaal lam leggen. Dat zie ik een pro infanterist nog niet zo snel doen. En hem kun je nog neerhalen met een tank/ander voertuig; de jet staat bovenaan de 'voedselketen' en moet dus neergehaald worden door een andere jet.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

@lennartje: zo ben ik gisteren nog met mijn 4 Jet Service stars uit de lucht gefoempt door Aguilla in zijn tank en Javelins/Igla's en AA's zijn toch ook nog heel heel heel erg opletten hoor. Je bent heus niet god in de jet want dan stonden er overal wachtrijen op de landingsbanen.

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Tussenstand !!!! Wat ik nu inmiddels duidelijk heb qua gamer gevoelens over baseraping:

0) er kan pas baserape van kracht zijn als de uncap base onder aanval ligt terwijl er nog andere vlaggen te cappen zijn ... anders is het baselock, en dan moet je maar vernuftiger zijn in het ontsnappen aan de aanvallers.

1) vijandelijke jets en heli's boven de uncap mogen niet, en al helemaal niet als ze de onbemande jets en heli's gaan afschieten om zo het uncap-team te vertragen. Sommigen gaan zover om zelfs te zeggen dat je die vehicles niet mag stelen ook.

2) wanneer je van afstand, ongeacht waar dan ook een jet of heli op een uncap base lockt die los is van de grond, dan is dat toegestaan om deze neer te halen ... ze kunnen dan namelijk al counteren op verschillende manieren. Let echter wel op regel 1, dat je niet te bewust de uncap base binnen gaat.

3) Mobiele AA's en tanks die vanuit hun 'veilige' uncap zone staan te vuren op aanvallende troepen verdienen het om terug te worden beschoten. Tevens geldend voor jeeps en/of infantry.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tsurany schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:09:
Als je zelf niet in staat bent een verschil te maken komt het altijd neer op goed geluk aangezien je dan mee moet liften op het succes van je team. Als je zelf in staat bent het spel naar je eigen hand te zetten en invloed uit te oefenen op het spel verloop is geluk maar een kleine factor.
Ja en nee ...

- Ik heb dit een aantal keer meegemaakt zoals jij het zegt.
- Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik me helemaal kapot werk, bovenaan in het team sta, maar de rest zoooo slecht is dat we alleen met minder verschil verliezen :|

Daarom ben ik zo blij dat er een TDM mode in zit : Na het potje met een grote FUUUUU op de Quit knop rammen en lekker hersenloos je kills binnenhalen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:21:
[...]

Dat zijn ook precies de dingen die ik wel duidelijk heb, maar ik wil horen hoe de tweakers en andere fora-user hier over denken. Ik heb deze discussie nu op andere fora ook lopen en ik wil een duidelijke set regels krijgen wanneer het erchtmatig is iemand te kicken wegens baseraping.

Je voelt maybe ook al wel waarom ik dit vraag Awesom-0.
Ik had al zo'n vermoeden ja, maar weet waar je aan begint. Er zijn even zoveel meningen als er spelers zijn, vraag maar aan de GoT admins :)

Over het algemeen vind ik wel dat mensen tesnel en teveel klagen over serverbeheer en te weinig kijken naar de eigen rol op de server, ben blij dat ik geen admin ben 8).
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:22:
Een goede jet speler kan het andere team anders wel helemaal lam leggen. Dat zie ik een pro infanterist nog niet zo snel doen. En hem kun je nog neerhalen met een tank/ander voertuig; de jet staat bovenaan de 'voedselketen' en moet dus neergehaald worden door een andere jet.
Een jet capt geen vlaggen, armt geen mcoms, revived geen medespelers, transporteert geen troepen en is voornamelijk bezig met zijn eigen oorlog boven het slagveld. Zo belangrijk zijn die jets nou ook weer niet....

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

The Three Laws of No Base-raping :+
1) Players may not occupy the airspace around the enemy uncap area.
Lijkt me duidelijk, hierdoor voorkom je dat heli's/jets al op de korrel worden genomen als ze 1 centimeter van de startbaan af zijn.

2) If fired upon by the enemy, players are allowed to return fire, except where such orders would conflict with the First Law.
Als er een tank vanuit de uncap staat te blazen, mag die best aan schroot, maar gewoon lekker buiten die basis blijven..

3) Players are not allowed to fire into the enemy uncap area, unless the Second Law applies.
Gewoon niet op die uncap gaan schieten, tenzij je er vandaan beschoten wordt: geeft mensen de kans om in ieder geval non-violent de basis uit te komen voordat ze "fair game" zijn..

Kunt er eventueel nog aan toevoegen dat er geen enkele actie richting de uncap mag zijn als er nog vlaggen te cappen zijn, maar ik ben op zich wel voor het hele "asset-denial" werk, mits mensen een kans hebben om om te rijden/vliegen/lopen.

Sowieso denk ik dat je balancing problemen nooit geheel kunt voorkomen zonder gezeik van spelers. Ik heb ook wel servers gezien waar de regel is dat je als team alle vlaggen mag pakken, maar daarna je terug moet trekken tot er weer minstens een vlag in handen van de tegenpartij is. Hoewel de balans daar wel beter van wordt, haalt het het tempo wel uit het spel, zeker als het vijandelijke team niets aan het doen is.

Gisteren ook een potje waarbij we op Metro Rush de attackers weer eens spawnlocked hadden. Zowaar met het grootste deel van het team teruggetrokken, een enkeling spawnde zelfs niet eens. Duurde verdomd lang voordat die lui überhaupt een beetje naar voren liepen. Meeste mensen die tegenstand te dicht bij de basis tegenkomen gaan meteen de schildpad uithangen, en dat is nu juist het slechtste wat je kunt doen. Ook wel eens verdedigers meegemaakt die zo'n beetje als één man van achter de mcoms aan het verdedigen zijn: daar win je die oorlog nooit mee. Zoals AWSME-0 al zei: als wij door kunnen breken, kunnen er meer dat. Plus als de boel aan de achterkant ontregeld wordt, laat die lui aan de voorkant dan eens doorpushen, dan heb je dat team zo stuk.

Een slecht team doe je weinig aan, en autobalancing is ook maar een lastige. Een scramble onder bepaalde voorwaarden (team 1 heeft 80% van tickets, team 2 heeft < 40% oid) zou nog kunnen helpen, maar daar krijg je ook niet iedereen tevreden mee. (Hoewel de "goede" spelers dan juist blij zouden moeten zijn met de tegenstand, want anders is het ook maar zo saai)

Verwijderd

gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:24:
@lennartje: zo ben ik gisteren nog met mijn 4 Jet Service stars uit de lucht gefoempt door Aguilla in zijn tank en Javelins/Igla's en AA's zijn toch ook nog heel heel heel erg opletten hoor. Je bent heus niet god in de jet want dan stonden er overal wachtrijen op de landingsbanen.
Je bent niet automatisch een god nee. De jet is denk ik het moeilijkst om (echt) goed in te worden, maar is dan ook vrijwel onoverwinnelijk. Als je neergehaald wordt door een tank of infantry dan doe je gewoon iets fout.
Je moet idd opletten met de AA, want als je te dicht bij komt ben je dood. Maar 90% van de tijd is het redelijk voorspelbaar waar deze staat en 9% van de tijd kun je 'm gewoon spotten als je 800m boven het slagveld vliegt. Vanaf die 800m kun je 'm ook makkelijk uitschakelen, terwijl de AA er niks tegen kan doen; zelfs als je in een rechte lijn erop af vliegt is dat ding gewoon niet accuraat genoeg (als ie überhaupt genoeg range heeft).

Je ziet niet voor niets mensen godlike scores halen met jets. Het enige wat je tegen zo'n goede piloot kunt is 'm neermaaien in een dogfight, maar daarvoor moet je zelf ook heel goed zijn (en/of wat geluk hebben).

EDIT:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:28:

Een jet capt geen vlaggen, armt geen mcoms, revived geen medespelers, transporteert geen troepen en is voornamelijk bezig met zijn eigen oorlog boven het slagveld. Zo belangrijk zijn die jets nou ook weer niet....
Maar als het andere team geen vehicles meer kan in zetten is het niet lastig voor de rest van je team. Ik heb het trouwens over de goede jet spelers, niet de gemiddelde jan-met-de-vliegenierspet. Een goed persoon die assault speelt kan ook hard op het andere team inhakken, maar deze kan niet overal tegelijk zijn en krijgt problemen als 'ie een tank of heli op z'n dak krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 14:32 ]

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 14:41
Wat is er nou zo goed aan die USAS + frag? Ik heb de frags nu geunlockt en ik vind er helemaal niks aan, blijf gewoon bij mijn bucks.

• kevz
Al die regeltjes klinken als dweilen met de kraan open. Alleen een fatsoenlijke shuffle gebaseerd op statistieken per speler of squad zou dit probleem kunnen verminderen denk ik. Tot die tijd, ragequitten en TDM spelen zoals hierboven aangegeven :P

Is dat niet wat Tsurany? GoT TDM server? :+
tobitronics schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:30:
Wat is er nou zo goed aan die USAS + frag? Ik heb de frags nu geunlockt en ik vind er helemaal niks aan, blijf gewoon bij mijn bucks.
Die combo is al de grond in generfed en is nu compleet nutteloos, dont bother ;)

[ Voor 36% gewijzigd door kevz op 04-05-2012 14:31 ]

Mijn YouTube

gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:19:
Sorry Pykow, maar dat is te simpel gezegd, je bent meer een stat-speler en dat geeft je het volste recht om te quitten wanneer jij wilt, maar je kan niet zo kort door de bocht zeggen dat de jet te overpowered is. Dat is te kortzichtig.
Waarom is dat kortzichtig? In het geval van baserapen zijn dat enkel de vliegtuigen en de helikopters die dat echt effectief kunnen doen. Helikopters kan je met soflams, guided shells en AA wel afmaken omdat ze zo traag zijn. Vliegtuigen kunnen een run maken van 500 meter hoogte en binnen een paar seconde hun doel vernietigd hebben en weer weg zijn.
Dat jij niet zo goed bent met vliegtuigen is heel wat anders.

tobitronics schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:30:
Sorry jongen, maar je bent enkele maanden te laat. Na de launch was het "The Expendables" style awesomeness maar sinds de eerste patch na de launch is deze combi al kapot generfd, al werd er nog enkele maanden over geklaagd :)

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:25:
0) er kan pas baserape van kracht zijn als de uncap base onder aanval ligt terwijl er nog andere vlaggen te cappen zijn ... anders is het baselock, en dan moet je maar vernuftiger zijn in het ontsnappen aan de aanvallers.
Ik kan niet helemaal duidelijk opmaken wat je hiermee bedoeld, maar ik ben het er niet mee eens dat baserape-regels niet van kracht zijn als team geen vlaggen heeft: Als je geen vlaggen hebt is het nog moeilijker om uit die base te komen, en als je helis/jets dan van de grond weggeschoten worden, is het helemaal klote.
Misschien dat de straffen zwaarder mogen zijn (minder waarschuwingen voor kick als iemand raped terwijl er nog vlaggen te cappen zijn bijv.), maar onbestraft laten bij outcapped is imho niet echt de oplossing.

• kevz
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:32:
[...]

Sorry jongen, maar je bent enkele maanden te laat. Na de launch was het "The Expendables" style awesomeness maar sinds de eerste patch na de launch is deze combi al kapot generfd, al werd er nog enkele maanden over geklaagd :)
Als ik dat ding voor de grap erbij pak om te trollen dan krijg ik voordat mijn eerste frag round op iemands knar land al 'USAS NOOB' naar m'n hoofd geslingerd. Mensen hebben niet door dat dat ding absurd slecht is nu haha!

Mijn YouTube

Pagina: 1 ... 187 ... 220 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.