superwashandje schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:06:
wat noem je een actieve speler? ik heb net ff gechecked en ik zit nu ondertussen alweer op 1.28 (503 / 393) dus nee ik heb nog lang niet zoveel potjes gespeeld als jij waardoor individuele potjes veel zwaarder meetellen maar ik denk dat de meeste mensen nog niet zoveel als jij hebben gespeeld. als je ze dan qua WLR daar wel op gaat afrekenen is niet helemaal eerlijk.
Daarom reken ik mensen ook niet af op een stat die door te weinig spelen niet mee telt. Zoals ik zeg, je meot naar veel meer kijken. WLR zegt niks bij iemand die gewoon te weinig gespeeld heeft om er een mooi gemiddelde uit te krijgen. WLR is met weinig potjes veel te veel te beïnvloeden door enkele potjes.
Dit klopt ook weer maar ja ALS de server een goede autobalance heeft....vaak is dat niet zo en "zelfs"op de got server zegt de autobalance nogal weinig als alle gotters lekker bij elkaar in het team gaan zitten en zo met behulp van teamspeak en gewoon goede spelers winnen...dat is dan op zich wel logisch want natuurlijk willen ze graag samen spelen maar de mensen in het andere team hebben dan gemiddeld weinig in te brengen en er dus weer een loss bij op hun stats
Het is ook niet zaligmakend maar een WLR van 1,4 of 0,7 zegt wel wat. Die speler met 1,4 zal over het algemeen beter spelen dan die speler met 0,7 want zijn team verliest enkel en daar kan hij een aandeel in hebben.
en ook heb je hier weer gelijk maar op het moment dat jij iemand gaat "beoordelen" om een waarde te hangen aan zijn of haar posts zit je dan ook echt minstens 10 minuten te staren naar zijn/haar stats? want voordat je echt een goed beeld hebt moet je wel heel veel dingen met elkaar vergelijken en afwegen...
Niet tien minuten, even de pagina's doorskippen en het gaat redelijk snel. Het is niet zozeer om individuele mensen te beoordelen of ik uberhaupt posts serieus neem. Echter mensen die zeer sterk een mening hebben over het spel moeten dit wel kunnen verantwoorden naar mijn mening. Iemand die anderen wilt vertellen hoe ze goed moeten spelen moet ook zelf goed kunnen spelen. En idealiter heb je met elk van die mensen zelf samen gespeeld maar in de praktijk kan dat niet. En van wie neem jij voetbal advies serieuzer, een speler zoals Dirk Kuijt of een speler van de B1 van je lokale voetbalvereniging?
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:11:
Het lijkt mij dat je dat problem gecreeërd hebt door te zeggen dat je mensen niet serieus neemt als je hun stats niet goed genoeg vindt. Mensen, zoals ik, die gewoon spelen om de leut en hun stats niet zo boeiend vinden zullen niet genegen zijn élke ronde als een fanatiekeling tekeer te gaan, of om medic te spelen omdat je dan goed tegen infantry bent. Andere mensen in dit topic, die niet aan de "Tsurany's Pad der Ware Verlichting en Battlefield Goeroeschap" meedoen, voelen zich ook door jouw arrogante manier van mensen opzij schuiven aangevallen en schieten direct in de verdediging. Je maakt het niet werkelijk beter door jouw mening telkens wer als voldongen feit te presenteren.
Ik presenteer het niet als feit, ik zeg hoe ik het doe en hoe ik er naar kijk. Ik zeg enkel dat ik bepaalde spelers niet serieus neem als ze adviezen komen geven over speelstijl terwijl uit hun stats blijkt dat zij juist de gene zijn die advies kunnen gebruiken. Dat is toch niet meer dan normaal? Als ik onderwijs krijg van een docent wil ik zijn credentials kunnen zien om te kijken of hij wel een autoriteit op dat vakgebied kan zijn. Als iemand mij tennisles gaat geven wil ik kunnen zien dat hij zelf weet hoe je moet tennissen en op een redelijk niveau kan spelen.
Ik wil gewoon een reden hebben om iemands advies aan te kunnen nemen. Iedereen hier doet wat de pro-gamers doen zoals die rivalxfactor omdat zij bewijzen dat hun adviezen voor hun werken. Echter zodra je dat binnen dit topic gaat toepassen is het vreemd?
Het idee van dit topic is discussie over BF3. Wat jij doet is dooddoeners posten en oordelen vellen, waarmee je het verdedigende in die posts dus gewoon uitlokt. Daarnaast praat je in mijn ogen dikke poep als je zegt dat je aan de stats wat kunt zien - ik speel misschien één op de drie rondjes echt serieus. Ik ben net zo goed in staat met één van mijn vaste meespeelmaten de Transport warfare medal te gaan halen met een jeepje op Caspian. Heb jij weleens een weekje alleen met de 870 +slug + red dot gespeeld omdat het shotgun snipen je gewoon een leuke afleiding en uitdaging lijkt? Ik speel met de M60 tegen infantry, juist omdat het geen goed wapen is, maar wel een leuk ding om lekker mee te sproeien en ik kan er redelijk mee uit de voeten, gezien het feit dat ik er op city maps regelmatig KDRs van 3+ mee overhoud. Het is toch veel toffer om met een minder wapen kont te schoppen dan gewoon de sterkste class te pakken en dan "goh, ik ben veel beter dan jullie" te komen schrijven?
Ik heb een tijd lang als doel gehad voor elk wapen elke unlock te halen dus ik weet precies hoe het niet kiezen van de meest effectieve speelstijl je statistieken kan beïnvloeden. In mijn geval zag ik ook dat ik minder effectief speelde dan wanneer ik de beste combinaties gebruikte maar alsnog kon ik prima meekomen.
Het is slecht voor je KDR, slecht voor je SPM, waardeloos voor je WLR, en goed voor je karakter: niet te serieus willen zijn de hele tijd, want het is een spelletje. Heb jij de laser designator adv medal? Die heb ik namelijk gehaald door 300 laserdot damage assists te krijgen voor de maart patch, toen dat ding nog super buggy was en je vrijwel nooit je punten kreeg. Ik heb daarvoor letterlijk duizenden javelins op doelen laten afvuren, hele volksstammen zijn door minj toedoen voetganger geworden, Caspian en firestorm zijn door mij avonden lang volkomen onbegaanbaar geweest voor wat voor voertuig dan ook, en dan komt Tsurany die daarvan zal zeggen "jou neem ik niet serieus, je KDR is slecht en je WL is niet bijster goed en je maakt te weinig kills per minuut" en hij gaat weer medicen. De meest zinloze klasse op grote maps en niet voor niets een class die vrijwel niet gebruikt wordt in CQL.
Waarom mag ik niet oordelen terwijl jij wel over mij oordeelt aan de hand van mij Battlelog profiel. Jij concludeert dat ik veel medic speel en dit dus ook op grote mappen doe en dat ik daarmee niet effectief ben. Jij hebt ook een oordeel over mij en dat vind ik prima, ik kan dit oordeel prima verdedigen met argumenten over mijn eigen speelstijl zonder dat ik mijn medespelers de schuld moet geven.
Ik kan inderdaad zien dat je een redelijk aantal vehicle distroy assists hebt en inderdaad die medal binnen hebt. Echter zie ik dan weer nergens in je stats terug dat dit ook daadwerkelijk voor winst heeft gezorgd. Als jij mappen zoals Caspian en Firestorm onbegaanbaar maakt betekent dit ook dat je zulke potjes moet winnen, anders heeft het alsnog niet het gewenste effect.
Ik vraag me toch af waarom jij denkt dat ik JOUW mening serieus zou moeten nemen, aangezien jij een ander spel schijnt te spelen dan ik. Maar door je manier waarop je je uit heb je de sfeer wel weer vrij duidelijk bepaald.
/me is weer een weekje uit dit topic weg.
Ik zeg niet dat je mijn mening serieus moet nemen, dat mag jij geheel zelf bepalen. Ik hoef mijn speelstijl niet op te dringen aan anderen. Als zij mij niet goed genoeg vinden om naar te luisteren vind ik dat ook prima.
Het enige wat ik zeg is dat ik eerst naar iemand z'n credentials kijk voor ik besluit dat ik naar zijn argumenten luister omdat ik wil weten of de argumenten ook ergens vandaan komen. De ervaringen van een mindere speler zijn minder waard dan de ervaringen van een goede speler.
erikvandenberg schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:27:
Ik ben het wel met je eens over Tsurany, over de manier waarop hij praat/chat. Maar goed dit is blijkbaar zijn persoonlijkheid en heb inhoudelijk ook nooit meer echt een discussie met hem vanwege dat ik het gevoel krijg dat hij alles beter weet, en ik heb een hekel aan betwetertjes(ook al is het gegrond).
Ik heb een bepaalde manier van discussiëren waarbij ik een confrontatie niet zal schuwen en ik mijn mening niet zal wegsteken. Dat kan inderdaad niet iedereen waarderen.
erikvandenberg schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:27:
Je kan hem ook uitdagen voor een 1 vs 1, en hem zo laten zien dat hij niet zo goed is. Heb ik een keer gedaan(nooit wat van gekomen), maar goed das ook een manier. Want hij als assault begint niet veel tegen mij als chopper(als we dan gaan kijken wie beter is in zijn beste ding).
Klopt, als infantry begin je in je eentje vrij weinig tegen een voertuig. Dan moet je 1op1 gaan spelen in voertuigen en in dit geval dus helikopters. Dat zal ik echter niet doen omdat ik mijzelf in helikopters en vliegtuigen niet goed genoeg vind en jou direct als mijn meerdere zal erkennen in helikopters zonder dat ik daarvoor een ronde hoef te spelen.
Dat betekent ook dat ik zelden advies zal geven over het vliegen van helikopters en vliegtuigen omdat ik vind dat ik daar niet de juiste persoon voor ben omdat mijn skills in de helikopter en het vliegtuig gewoon ver onder de maat zijn. Er is voor andere spelers geen enkele reden om naar mij te luisteren als helikopter of vliegtuig speler.
[
Voor 9% gewijzigd door
Tsurany op 02-05-2012 15:42
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N