SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Das inderdaad goed mogelijk.DanielWW2 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:13:
Dat was denk ik voor de eerste patch.
Nu is de F2000 gewoon bagger.![]()
En A.W.E.S.O.M.-0 heeft een SPM van 955.
Maar ik blijf erbij, mijn "proppenschieter" doet zijn werk: close combat sprayen, en medium range doet die het ook zonder dat je per enemy 1 magazijn moet leegpompen. (wat ik heb bij andere high RPM wapens...) I don't need anything more.
On a more offtopic note:
5 dagen thuis: vrijdag tem dinsdag. Gaming is back on the menu
LOLTsurany schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:23:
Zelfs met de M26 kan jij nog geen kill krijgen.
Droge humor van Tsu maakt mijn dag altijd goed.Tsurany schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:23:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
He has a point...Tsurany schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:23:
Hear hear, opa moet ook even uitblazen, maar beukend hard werken was dat. Begin zat ik er nog niet echt lekker in, maar begon 2e helft eindelijk beetje op stoom te komen, jammer dat jullie die mcom disarmden, anders had ik de MVP van AWSME-0 afgepaktA.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:19:
Holy crap, jullie hebben me net een potje gemist. De halve server was NL/GoT met zieke tegenstand van o.a. Superwashandje, Stinkdier, Movimento. De eerste drie bases met een paar tickets te gaan veroverd, helaas werd de laatste MCOM NET op tijd gedisarmed, maar goed werk! Ik moet even bijademen van een potje van 45 minuten, maar zometeen nieuwe ronde nieuwe kansen op de nieuwe GoT infantry only en city Rush?
Ik ben ook wel te porren voor nog een potje, maar eerst even wat ontspanning, hard werken dat gamen
mijn accuracy is hogerA.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:19:
[...]
Nu wel weer na het laatste potje....
Holy crap, jullie hebben me net een potje gemist. De halve server was NL/GoT met zieke tegenstand van o.a. Superwashandje, Stinkdier, Movimento. De eerste drie bases met een paar tickets te gaan veroverd, helaas werd de laatste MCOM NET op tijd gedisarmed, maar goed werk! Ik moet even bijademen van een potje van 45 minuten, maar zometeen nieuwe ronde nieuwe kansen op de nieuwe GoT infantry only en city Rush?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Zulke potjes hou is geen hele avond vol, ik hou het voor gezien.
Oh, en die nazi's waren net weer present, SgtBishopp en zijn holmaat SgtRheinstein.
Tof dat er meerdere GoT'ers waren, toen Knijnemans en AWSME-0 weg waren zijn we als attackers over het andere team heen gelopen(daar zaten tot mijn genoegen die nazi's in): http://battlelog.battlefi...how/30102689/1/247903762/
[ Voor 12% gewijzigd door codex op 26-04-2012 22:47 ]
Was inderdaad een heftig potje!A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:19:
[...]
Nu wel weer na het laatste potje....
Wel leuk, heb net een andere GPU en game loopt ook smooth as butter nu.
Viel alleen telkens buiten de boot met Squads joinen, wou graag bij wat gotters erin maar werd random gedropt.
Ben nu bezig de F2000 attachments vrij te spelen, ging nog redelijk met dat onding
[ Voor 5% gewijzigd door S.J_84 op 26-04-2012 22:49 ]
Eerlijk is eerlijk, wij (of vooral ik) hielden onze skype chat ook niet bepaald PG-13..reemprive schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:44:
Ja was inderdaad een episch potje, de eerste 3 set MCOM's vielen in de laatste 10 tickets, ik zat met mijn broertje (GGP_NL) op Skype te vloeken
Ah kiek oan, heb ik nog niet zo gek veel gezien op OMG, maar vond die SgtBishopp al wel vervelend in de chat. Heb ze toegevoegd aan de user radarOh, en die nazi's waren net weer present, SgtBishopp en zijn holmaat SgtRheinstein.
why oh whyDanielWW2 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:53:
Oke tijd voor de schandpaal van M26 noobs:![]()
Rienspy
miniJET
Chilled
Killerbeuker
AdmiralSnipe
Delukz
ButtcracKer (uber noob)![]()
Van die weet ik het. Wie nog meer?
ps. dacht dat het over een bangalijst ging
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
F2000 is een redelijk wapen, maar zelf ga ik eerder voor de M16Asgaro schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:10:
[...]
Heeeuuuuj, en de F2000 dan?![]()
Er is een reden waarom RivalXFactor er graag mee speelt
[afbeelding]
Voor de niet-wetenden: rivaLXfactor maakt regelmatig goede BF3 tactics vids. O.a. de bekende mouse acceleration disable fix video, is van hem. En wtf, die gast heeft SPM van 938![]()
Ja, de stats van de F2000 zuigen op sommige vlakken tov andere wapens. Maar de laatste patch heeft hem terug ietsje gebuffed. Jammer dat die bullet spread plaatjes nog niet bijgewerkt zijn sinds na de patch... Ben benieuwd hoe dat daar nu zit met de F2000.
Achja, ik moet natuurlijk niemand overtuigen van de F2000 te gebruiken. Hoewel ik het nu weer niet kon laten.Ik vind het net leuk dat ik weinig mensen met de F2000 zie. Zo ben ik geen hipster
![]()
And for the record mensen: ik ben geen blinde F2000 fan puur omdat dat wapen Belgisch is.
Ik speelde nooit met dat wapen in BFBC2.
[afbeelding]
http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/Asgaro/
Daarnaast wie beat mijn BC2 score
http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/Pyk0w/
Game vondt ik geen zak aan. iedereen speelde rush
de crosshair was zo irritant.
schieten voelde zo raar aan. als of de wapens bijna geen damage deden
je kon niet schuin lopen, waardoor ik steeds in de knoei kwam met me bewegingen
snow maps kon ik niet spelen, omdat ik steeds last van mijn ogen kreeg door de witte sneeuw.
als je ging inzoomen met een sniper, kon je bijna niks zien op afstand en wanneer je dan weer uitzoomde, kan je iedereen op afstand zien in gebouwtjes.
Paar veelste grote maps die gewoon niet leuk waren als je gewoon rond liep.
dus simpel gezegt BC2 was een miskoop voor mij
ik ben zelf meer van
Battlefield: vietnam
Battlefield 2 (met alle DLC's)
Battlefield 2142
Battlefield play4free
Battlefield 3
[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 27-04-2012 08:57 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Wij kunnen wel penalties schietenDanielWW2 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:21:
Ah wat lief. Belgje denkt dat zijn zielig kleine land een fatsoenlijk leger heeft.
Waardeloos als je je niet kan kwalificeren voor een goed toernooi
MTar-21 = Eigenlijk een Tavor als het goed is en dat is een P90 alternatief maar dan incl. extra spierballen als ik Discovery mag geloven dus met een beetje geluk voor alle classes beschikbaar en rete precies met lekker veel damageA.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:14:
Ja en nee.
Het is toch close quarters infantry chaos, dus het is logisch dat bv de assault meer nieuwe wapens krijgt dan een engineer of recon. Het zouden ook een aantal wapens kunnen zijn in de PDW/Shotgun class die iedereen kan gebruiken (geef mij aub een assault rifle die ik in elke class kan gebruiken).
Hoop ik...
Wat ik trouwens wel leuk vind aan die nieuwe mini patch :
Hopelijk blijft de minimap nu waar die hoort te staan : Op mijn middelste scherm linksonder en niet heeeelemaal links2012-04-26 15:42
We will publish an update to the BF3 PC game client on the morning of Friday April 27th.
The game client is compatible with the currently-live clients and servers.
There will not be any corresponding updates of game servers or central servers.
There will not be any downtime for Battlelog.
Since the patch is only code changes, it will be fairly small. I don't have the exact size in MB at hand, but expect it to be less than 100MB in size.
Changelist
* Origin wrapper updated
* AlienFX support
* Bugfixes to Eyefinity detection
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Denk dat zowel barca als real de waarde van strafschop nemers zullen herzien na deze weekWhySoSerious schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:44:
[...]
Waardeloos als je je niet kan kwalificeren voor een goed toernooi![]()
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
M26 MASS 1028 3.33 115.83%
Inmiddels weer is wat andere wapens aan het proberen
Als je eenmaal zo'n piloot bij de tegenstander hebt en je eigen piloten zijn gemiddeld dan ben je gewoon de sjaak. Er is vanaf de grond nu eenmaal niks te beginnen tegen een goeie piloot, zeker als de rest van de enemy air hem nog een beetje helpt.Murphy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:58:
Gisteren een potje Caspian gespeeld waar deze gast even aan het ownen was. Niet normaal. Als je je trots een beetje hoog hebt zitten moet je hem niet in de tegenpartij hebben
Mechwarrior Online: Flapdrol
Weet iemand het systeem rond die Aimed Accuracy bonus?Kertz' Comments: This has been a clear source of confusion in the community. Should I pair a Foregrip with my Heavy Barrel after the update? My answer is a definite yes. Although the Foregrip decreases Aimed Accuracy, the Heavy Barrel's Aimed Accuracy bonus has been increased to offset the Foregrip's penalty. Pairing the two will still give you much greater Aimed Accuracy than a stock weapon, as well as reducing your muzzle drift. You will see some increased muzzle climb, however you'll also be getting increased range out of the Heavy Barrel so your hits will have more impact at Medium Range.
Stel, met de Heavy Barrel krijg je +7 Aimed Accuracy points.
De Foregrip zorgt ervoor dat je -4 Aimed Accuracy points doet.
Uiteindelijk zit je aan een geheel van +3 Aimed Accuracy points.
Dit is toch slechter dan dat je alleen een Heavy Barrel zou nemen?
Want dan zou je +7 Aimed Accuracy points hebben?
(Dat puntensysteem is puur ter illustratie. Ik vermoed dat het ingame met percentages werkt)
Je moet er wel rekening mee houden dat de foregrip horizontal recoil tegen gaat, waardoor kogels over langere afstanden dicht bij elkaar blijven.Asgaro schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:21:
http://blogs.battlefield....nside-dice-perfect-setup/
[...]
Weet iemand het systeem rond die Aimed Accuracy bonus?
(Dat puntensysteem is puur ter illustratie. Ik vermoed dat het ingame met percentages werkt)
Had ergens gelezen dat bf3 ingame met multiplier's werkt.
je moet het anders bekijken dan wat de cijfers precies zeggen.Asgaro schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:21:
http://blogs.battlefield....nside-dice-perfect-setup/
[...]
Weet iemand het systeem rond die Aimed Accuracy bonus?
Heavy barrel gebruik je voor mid/long range afstanden. je bulletdrop neemt af, waardoor je meer accuraat schiet + de damage van je kogel neemt niet af tussen close en mid range. een assault rifle doet 21 damage maximaal op korte afstand. met de heavy barrel doet hij dit ook op mid range. zonder heavy barrel kan het tussen de 5 en 8 damage point afnemen, waardoor je meer kogels nodig hebt om iemand op lange afstand neer te leggen.
Foregrip Werkt goed op de F2000, Type 88 en G36C. deze wapens hebben last van horizontale recoil. de foregrip zorgt ervoor dat dit verminderd. Nadeel is dat de verticale recoil weer wat toeneemt. vandaar de combo heavy barrel met foregrip om er een balance tussen te krijgen.
Flash supression de bullet spread neemt af, waardoor je kogels dichter bij elkaar zitten en dus accuraat schiet. vooral bij wapens met een hoge RPM ga je dat merken. dus AS-VAL, AEK-971 verder zorgt het ervoor dat je geen vuur uit je wapen ziet komen. ook de hip fire gaat wat beter, vandaar dat dit 1 van de beste attachements is geworden.
Supression Bijna het omgekeerde van de flash supression. meer bullet spread waardoor je op lange afstanden bijna geen kill maakt. het positieve aan deze unlock is dat je niet zichtbaar bent op de minimap en je geen vuur uit je wapen ziet komen. Gebruik deze unlock ook alleen maar als je niet op grote afstanden schiet. dus op kleine maps kan die geweldig uitpakken
Bipod Alleen handig voor guns met veel kogels, dus alle LMG's als je hem eenmaal gebruikt op een PKP bijvoorbeeld, dan kan je echt iedereen makkelijk neer halen op alle afstanden.
laser helpt om je hipfire accuraat te maken, verder niet echt een meerwaarden.
meeste mensen gebruiken nu Heavy barrel met flash suppression.
zelf gebruik ik nog regelmatig de normale suppression om van de kaart te blijven en mensen te verassen.
en foregrip om ervoor te zorgen dat me bullet spread wat afneemt op korte afstanden.
in het begin was het erg wennen, maar na 1 maand kom je erachter dat het veel heeft veranderd aan je gameplay en dat je moet nadenken welke setup je gaat gebruiken.
Nu nog hopen dat er een patch komt voor de Jets en AA.
Jets zijn super OP als je ermee om kan gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 27-04-2012 12:55 ]
En Pykow, ik moet je hier toch echt even in corrigeren:
Bulletdrop neemt alleen af voor G3A3, Scar-H en carbines, voor andere wapens geen effect.Pykow schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:48:
Heavy barrel gebruik je voor mid/long range afstanden. je bulletdrop neemt af, waardoor je meer accuraat schiet + de damage van je kogel neemt niet af tussen close en mid range. een assault rifle doet 21 damage maximaal op korte afstand. met de heavy barrel doet hij dit ook op mid range. zonder heavy barrel kan het tussen de 5 en 8 damage point afnemen, waardoor je meer kogels nodig hebt om iemand op lange afstand neer te leggen.
Damage van je kogel neemt nog steeds af, alleen minder snel: beginpunt van damage drop-off blijft hetzelfde, eindpunt van damage drop-off ligt wat verder weg. Hierdoor wordt de lijn in de grafiek minder stijl, en heb je dus per meter extra minder damage vermindering. Op long range (voorbij eindpunt) is de damage identiek aan zonder HB.
Ik geloof dat je hier horizontale (links-rechts) recoil door de war haalt met verticale (naar boven) recoil.Foregrip Werkt goed op de F2000, Type 88 en G36C. deze wapens hebben last van horizontale recoil. de foregrip zorgt ervoor dat dit verminderd. Nadeel is dat de verticale recoil weer wat toeneemt. vandaar de combo heavy barrel met foregrip om er een balance tussen te krijgen.
Foregrip houdt je horizontale recoil in balans, en is dus voornamelijk handig voor de guns met grote horizontale recoil: AEK, F2000, FAMAS, etc.ninja'd
Foregrip doet geen "bonus" op je verticale recoil (enkele wapens krijgen zelfs ook een vermindering [SKS bv.]), HB geeft je juist meer verticale recoil ipv minder.
Flash suppressor doet niets voor bullet spread, alleen je verticale recoil gaat er van naar beneden. Hip spread gaat er juist van omhoog. AS-VAL kan geen flash suppressor equipen, want geïntegreerde suppressor in loopFlash supression de bullet spread neemt af, waardoor je kogels dichter bij elkaar zitten en dus accuraat schiet. vooral bij wapens met een hoge RPM ga je dat merken. dus AS-VAL, AEK-971 verder zorgt het ervoor dat je geen vuur uit je wapen ziet komen. ook de hip fire gaat wat beter, vandaar dat dit 1 van de beste attachements is geworden.
Ik geloof dat je het een en ander door elkaar haalt: Suppressor haalt bullet spread juist naar beneden, ipv omhoog, alleen niet zoveel als de HB het verlaagt. Ook verticale recoil wordt minder (wederom: niet zoveel als de flash suppressor). Nadeel is meer hip spread en cold ammo: bullet speed gaat naar beneden (dus meer drop), en je damage drop off begin- én eindpunt komt meer naar binnen: je zit dus veel sneller aan een lagere damage dan zonder of met HB.Supression Bijna het omgekeerde van de flash supression. meer bullet spread waardoor je op lange afstanden bijna geen kill maakt. het positieve aan deze unlock is dat je niet zichtbaar bent op de minimap en je geen vuur uit je wapen ziet komen. Gebruik deze unlock ook alleen maar als je niet op grote afstanden schiet. dus op kleine maps kan die geweldig uitpakken
Snipers hebben ook voordeel aan een bipod, doordat de scope sway weg is met een deployed bipod. Afgezien daarvan is concrete effect van een (deployed) bipod (veel) minder horizontale en verticale recoil & zelfde ADS spread vermindering als HB + zeer grote hip spread vermindering.Bipod Alleen handig voor guns met veel kogels, dus alle LMG's als je hem eenmaal gebruikt op een PKP bijvoorbeeld, dan kan je echt iedereen makkelijk neer halen op alle afstanden.
Hey, die klopt! Hipfire wordt x0.5 spread met laser aan.laser helpt om je hipfire accuraat te maken, verder niet echt een meerwaarden.
Da's knap, HB & Flash suppressor zitten in zelfde attachment slot.meeste mensen gebruiken nu Heavy barrel met flash suppression.
Suppressor blijft het grote voordeel hebben van het niet verschijnen op de minimap, maar sinds de patch is het geluid veel harder geworden en komt t verder: sound whores horen je sowieso aankomen. Vind ik persoonlijk wel jammer, aan de andere kant: driekwart van de mensen op pub kijkt amper op die minimap, laat staan dat ze op t geluid letten.zelf gebruik ik nog regelmatig de normale suppression om van de kaart te blijven en mensen te verassen.
In principe is dat je recoil, niet je spread, maar het kan wel helpen als je een wapen gebruikt wat veel horizontale recoil heeft.en foregrip om ervoor te zorgen dat me bullet spread wat afneemt op korte afstanden.
Ik ben niet onverdeeld positief over de patch, maar er is wel meer variëteit aan wapens gekomen. Ik merk dat ik nu vaker een wapen/attachment selecteer op basis van de situatie/afstand, waarbij ik voorheen gewoon 1 go-to jongen had voor alle omstandigheden. Wat mij betreft maakt dat de boel wel vetter!in het begin was het erg wennen, maar na 1 maand kom je erachter dat het veel heeft veranderd aan je gameplay en dat je moet nadenken welke setup je gaat gebruiken.
Sinds kort ben ik als enige van mijn vriendengroep wederom begonnen aan BF3, nu vind ik het spel echt brilliant alleen als je random games speelt dan is het teamwork heel erg ver te zoeken en lijkt het of de helf van de mensen COD aan het spelen is ipv de objectives. Welke servers raden jullie aan voor een aantal potjes met echt teamwork?
Thanks
Bart
Verwijderd
de got servers misschien? hoewel daar meestal niemand op zit.BartG1979 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:33:
Hey Allen,
Sinds kort ben ik als enige van mijn vriendengroep wederom begonnen aan BF3, nu vind ik het spel echt brilliant alleen als je random games speelt dan is het teamwork heel erg ver te zoeken en lijkt het of de helf van de mensen COD aan het spelen is ipv de objectives. Welke servers raden jullie aan voor een aantal potjes met echt teamwork?
Thanks
Bart
Update met wat client side fixes.tobitronics schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:08:
hmmm bf3 update, vraag me af waarvoor....
"We will publish an update to the BF3 PC game client on the morning of Friday April 27th.
The game client is compatible with the currently-live clients and servers.
There will not be any corresponding updates of game servers or central servers.
There will not be any downtime for Battlelog.
Since the patch is only code changes, it will be fairly small. I don't have the exact size in MB at hand, but expect it to be less than 100MB in size.
Changelist
* Origin wrapper updated
* AlienFX support
* Bugfixes to Eyefinity detection"
Beetje zelfredzaamheid mag ook wel, staat gewoon op de Battlelog forums.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Dit zijn mijn favoriete servers, en meestal is het wel teamwork, maar dat kan je eigenlijk nooit zeker zijnBartG1979 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:33:
Hey Allen,
Thanks
Bart
http://battlelog.battlefi...ts-10SEC-VEHICLE-RESPAWN/
http://battlelog.battlefi...dHOME-com-by-G-Portal-de/
http://battlelog.battlefi...-To-Karkand-Fast-Respawn/
http://battlelog.battlefi...0-RPG-Shotgun-C4-1050-Tk/
http://battlelog.battlefi...ro-Bazaar-Seine-Conquest/
Allemaal conquest 64 natuurlijk
Heavy barrel leg je beter uit als ikKnijnemans schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:17:
En Pykow, ik moet je hier toch echt even in corrigeren:
de normale suppression staat bekend om zijn bullet spread. ik vergelijk het meer met de pre-patch waar het dus veel minder was.
ik heb mijn info allemaal van youtube movies van xfactor en lvlcap maar het gaat natuurlijk hier om de pre-patch en post-patch verhaal wat er veranderd is.
join de teamspeak van gotbf3. staat in de start post.BartG1979 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:33:
Hey Allen,
Thanks
Bart
gewoon praten en vragen of mensen mee willen doen, regelmatig wordt er paar keer per week samengespeeld
Suppressor was pre-patch idd -50% ADS spread, waar het nu -25% is, dus in die zin is suppressor wel minder goed geworden, maar nog steeds beter als de default spreadPykow schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:03:
[...]
Heavy barrel leg je beter uit als ikmaar ik bedoelde dus het zelfde dat de damage minder snel afneemt.
de normale suppression staat bekend om zijn bullet spread. ik vergelijk het meer met de pre-patch waar het dus veel minder was.
ik heb mijn info allemaal van youtube movies van xfactor en lvlcap maar het gaat natuurlijk hier om de pre-patch en post-patch verhaal wat er veranderd is.
Overigens staat in die link van Asgaro ook een tabelletje met de effecten tekstueel:
APPENDIX: KNOW YOUR BATTLEFIELD 3 ACCESSORIES ACCESSORY PROS CONS Suppressor Reduces muzzle climb, increases aimed accuracy, hides muzzle flash Reduces range, reduces hip accuracy Laser Sight Increases hip accuracy, can blind enemies Visible to enemies Bipod Greatly increases accuracy, greatly reduces muzzle climb and sway Must be stationary with bipod deployed Flash Suppressor Greatly reduces muzzle climb, reduces muzzle flash Slightly reduces hip accuracy Foregrip Greatly reduces muzzle drift Slightly reduces aimed accuracy Heavy Barrel Greatly increases aimed accuracy Increases muzzle climb, reduces hip accuracy
Wat je naast alle adviezen hierboven ook kan doen:BartG1979 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:33:
Hey Allen,
Thanks
Bart
aanmelden bij GoTBF3 en friendrequests. Bijna alle GoTters die ik ken zijn team- en targetgericht. Dus geen einzelgangers en K/d wheres
Gisteren was inderdaad een geweldige pot Metro rush op de oldmen server
Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Als je eenmaal de 24 gepasseerd bent en je dus je (sowieso al nooit gehaalde) e-sports carriere definitief kan vergeten vanwege tanend reactievermogen en hand-oog coördinatie, dan moet je wat om de jeugd nog partij te kunnen biedenDrDDay schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:32:
[...]
Wat je naast alle adviezen hierboven ook kan doen:
aanmelden bij GoTBF3 en friendrequests. Bijna alle GoTters die ik ken zijn team- en targetgericht. Dus geen einzelgangers en K/d wheres
Gisteren was inderdaad een geweldige pot Metro rush op de oldmen serverAllen was ikkes niet zo goed bezig, maar allez, ik maak ook geen wetenschap van dit spel. Wat weten sommige mensen veel te vertellen over die verschillende setups en voor- en nadelen, respect
In Starcraft2 heb je nog wel een aantal pro's van 30+ (Boxer, Nestea, Whitera). Ik denk dat het meer ligt aan motivatie en tijd. Je sociale en werk leven kickt toch behoorlijk in na je ~20-24steA.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:36:
[...]
Als je eenmaal de 24 gepasseerd bent en je dus je (sowieso al nooit gehaalde) e-sports carriere definitief kan vergeten vanwege tanend reactievermogen en hand-oog coördinatie, dan moet je wat om de jeugd nog partij te kunnen bieden
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Haha natuurlijk natuurlijk. Ik refereerde grappend ook naar de Koreaanse e-sports competitie waar er geen profs boven de 24 (op 1 keer na geloof ik) ooit nog gewonnen hebben. Volgens hen kan je in elk geval in Starcraft na je 24e het verlies aan reactievermogen niet meer goed maken met ervaring. Ik heb die boys live aan het werk gezien in Zuid-Korea die PC-Bangs(Rooms), dat gaat echt nergens over.Gundogan schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:39:
[...]
In Starcraft2 heb je nog wel een aantal pro's van 30+ (Boxer, Nestea, Whitera). Ik denk dat het meer ligt aan motivatie en tijd. Je sociale en werk leven kickt toch behoorlijk in na je ~20-24ste
Aux serieux, het extra inlezen in de data van wapens/attachments etc. voegt weer een extra laag van diepgang toe aan het spel. Het stelt je in staat om nét weer wat beter te gaan spelen, tegen betere tegenstanders, op een nét wat hoger tempo. Al met al wordt het daar, vind ik, weer een net wat toffer spel van.
Tsja, de steeds schaarser wordende vrije uurtjes die hebt na je 24e moeten we nu verdelen. Vrienden, vrouwen en werk nou eenmaal voor
Leuk en aardig, maar toch is het effect per wapen anders naar mijn mening.Knijnemans schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:18:
Suppressor was pre-patch idd -50% ADS spread, waar het nu -25% is, dus in die zin is suppressor wel minder goed geworden, maar nog steeds beter als de default spread
Overigens staat in die link van Asgaro ook een tabelletje met de effecten tekstueel:
[TABEL met Pros & Cons]
Als je bijvoorbeeld een G53 en MG36 vergelijkt dan moet je daar echt niet hetzelfde op gaan zetten, want dat werkt gewoon niet
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Waar blijft batlerecorder TT
Klopt, je moet per wapen bepalen waar je het meeste aan hebt; gun met veel horizontale recoil is een foregrip handig, gun met weinig verticale recoil of lage rof is een heavy barrel prima te doen, als je juist een hoge rof/veel vertical recoil heb kun je weer beter een (flash) suppressor erop zetten.nero355 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:54:
[...]
Leuk en aardig, maar toch is het effect per wapen anders naar mijn mening.
Als je bijvoorbeeld een G53 en MG36 vergelijkt dan moet je daar echt niet hetzelfde op gaan zetten, want dat werkt gewoon niet
En afgezien van alle stats en dergelijke moet je ook vooral spelen met hetgeen wat lekker "voelt": AWSME-0 speelt bijvoorbeeld liever met flash suppressor dan heavy barrel op z'n M16, terwijl de verticale recoil toch al vrij laag is, en de benefits van de HB in die zin de flash suppressor op papier redelijk overbodig zou moeten maken (temeer omdat hij goed is in het compenseren van recoil). Komt bij dat hij een gruwelijke hekel heeft aan al het wapentuig wat Russisch/niet-westers is. Al zou het de second coming in wapens zijn: hij zal er niet (veel) mee spelen, want vind 't te lelijk voor woorden
Zo hebben we allemaal van die dingetjes: stats zijn één ding, maar wapengevoel is een tweede. Echter hou ik er van om weloverwogen keuzes te maken, en vind ik het prettig om te weten wat een attachtment doet op het moment dat ik een wapen configureer voor een bepaalde situatie en/of bepaalde "tekortkomingen" probeer te compenseren in een gebruikte layout. Niet dat ik dat altijd even "logisch" doe: papier en "real-life" zijn 2 geheel verschillende dingen
[ Voor 4% gewijzigd door Knijnemans op 27-04-2012 16:26 ]
Grappig, bij 'wapengevoel' zie ik de muis al in je hand zitten, maar waarschijnlijk stond ie daarom tussen ""Knijnemans schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:02:
[...]
...
Zo hebben we allemaal van die dingetjes: stats zijn één ding, maar wapengevoel is een tweede. Echter hou ik er van om weloverwogen keuzes te maken, en vind ik het prettig om te weten wat een attachtment doet op het moment dat ik een wapen configureer voor een bepaalde situatie. Niet dat ik dat altijd even "logisch" doe: papier en "real-life" zijn 2 geheel verschillende dingen
Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Tjah het blijft een spelletje natuurlijk; ik vind de Viper lekkerder vliegen dan de Havoc, maar dat is een uitspraak die in die zin ook nergens op slaat: heb geen van beiden überhaupt in het echt gezien, laat staan in gevlogenDrDDay schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:08:
[...]
Grappig, bij 'wapengevoel' zie ik de muis al in je hand zitten, maar waarschijnlijk stond ie daarom tussen ""Ik ga die m16 met HB maar eens proberen
Verwijderd
dat ding storte neer maar ik raakte nog net voordat het de grond raakte.
jammer dat ik het niet heb opgenomen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 16:16 ]
1 Ding weet ik zeker : Een Apache is pas realistisch als je het ingame koud kan krijgen en de regen naar binnen druppeltKnijnemans schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:10:
Tjah het blijft een spelletje natuurlijk; ik vind de Viper lekkerder vliegen dan de Havoc, maar dat is een uitspraak die in die zin ook nergens op slaat: heb geen van beiden überhaupt in het echt gezien, laat staan in gevlogen
Wat je zegt over gevoel/welk wapen je fijn/leuk vindt : Helemaal mee eens !!
Yep. Het grappige aan die apache is ook dat ie totaal geen armor heeft (in het echt), een paar goed gerichte kogels en de pilot is down. (alles is dubbel uitgevoerd, tanks, motoren, computersystemen. De piloot is alleen beschermd door zn vest en helm...)nero355 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:21:
[...]
1 Ding weet ik zeker : Een Apache is pas realistisch als je het ingame koud kan krijgen en de regen naar binnen druppelt
Wat je zegt over gevoel/welk wapen je fijn/leuk vindt : Helemaal mee eens !!
Maar ingame is dat niet echt te doen, tis me wel eens gelukt, maar laatst stond ik van dichtbij met een shotgun die cockpit in te knallen, weet ie er levend uit te komen en mij alsnog omzeep te helpen in mijn reload-time
Hoe kun je die admins nou eens leren dat ze een keer normaal moeten doen?
Verwijderd
Met wat shoot je op die heli?plob schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:37:
OMG, ik word gekickt omdat ik op een vriendelijke heli schoot? Op een non deathmatch server.
Hoe kun je die admins nou eens leren dat ze een keer normaal moeten doen?
Verwijderd
Dat verklaart veel, als heli piloot voel je dat wel degelijk zo'n tank shot, je kan er zelfs door crashen. Als er dan een admin in die heli zat en (bijna) gecrashed was kan ik begrijpen dat die jouw kicked.plob schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:40:
Een tank, dat ding kwam toevallig voorbij vliegen.
Maar dat is niet mijn punt. Als admins jou vervelend vinden, word je gekickt/baned. Gewoon niet normaal meer.
Wie betaald bepaald. Vind je het niks? Huur je eigen server. Waarom zou je een vervelend iemand moeten tolereren op een server waar je zelf voor betaald?plob schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:49:
Het was niet mijn schuld dat hij voor mijn loop vliegt.
Maar dat is niet mijn punt. Als admins jou vervelend vinden, word je gekickt/baned. Gewoon niet normaal meer.
Maar blijkbaar is men het niet met mij eens.
Jij hebt voor de game betaald, niet voor de server. En als jij dan gekickt of gebanned wordt omdat je op een friendly heli schiet dan is dat zo. De admin daar tolereert zulke foutjes kennelijk niet en straft daarvoor. Dat is zijn recht want hij betaald daarvoor.plob schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:53:
Idderdaad erg vevelend als je een keer dood gaat, metteen bannen met die handel. Tevens heb ik voor de game betaald.
Maar blijkbaar is men het niet met mij eens.
Eens, maar een warning of vragen om uitleg is wel zo netjes !!Tsurany schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:50:
Wie betaald bepaald. Vind je het niks? Huur je eigen server. Waarom zou je een vervelend iemand moeten tolereren op een server waar je zelf voor betaald ?
Ik gok dat hij net op een enemy schoot en alles helemaal mis ging... is me vaak genoeg overkomen op servers waar FF niet echt friendly is maar gelukkig waren de admins wel vriendelijk over het algemeen
gewoon goede servers joinennero355 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:00:
[...]
Eens, maar een warning of vragen om uitleg is wel zo netjes !!
Ik gok dat hij net op een enemy schoot en alles helemaal mis ging... is me vaak genoeg overkomen op servers waar FF niet echt friendly is maar gelukkig waren de admins wel vriendelijk over het algemeen
ik vroeg rustig om een teambalance en zegt die nee doen we niet aan.
paar minuten komt er een balance by admin en de teams worden steeds erger en slechter.
dit gaat zo 5x door met zijn getroll in de chat en ik zeg 1x F... off admin
en ik ben verbannen
maar goed ik neem het hem ook niet kwalijk
Stinger en AA is nutteloos, range lijkt volledig willekeurig te zijn.
Alleen maar heli en jet pro's (whores?) overal, waardoor je als doorsnee speler zodra je opstijgt wordt geraped.
Totaal geen admins op servers.
Jammer dat ze het na BF2 klaarblijkelijk opgegeven hebben. Vooral de MASS is echt bizar... hoe slipt zoiets door een quality check?!
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verwijderd
Laat echter nog wel de vraag open of het wenselijk is dat de admin er gelijk een kick tegenaan gooit. Een warning of een "hey, wtf doe je?" had ik er iig van gemaakt.Tsurany schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:54:
[...]
Jij hebt voor de game betaald, niet voor de server. En als jij dan gekickt of gebanned wordt omdat je op een friendly heli schiet dan is dat zo. De admin daar tolereert zulke foutjes kennelijk niet en straft daarvoor. Dat is zijn recht want hij betaald daarvoor.
Fijn ook dat je gelijk met gestrekt been de discussie aangaat Tsurany, waarom zou je immers een positief beeld van onze servers hier willen neerzetten?
Helemaal mee eens !!! BF2 had tenminste nog een goede balance en heel veel leuke maps en goede DLC. het ging daar echt om vlaggen cappen en voertuig en soldaten op het veld.Jeroenneman schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:36:
Boy oh boy, net na een tentamenperiode nog maar s BF opgestart, wat een desillusie.
Alleen maar heli en jet pro's (whores?) overal, waardoor je als doorsnee speler zodra je opstijgt wordt geraped.
Jammer dat ze het na BF2 klaarblijkelijk opgegeven hebben. Vooral de MASS is echt bizar... hoe slipt zoiets door een quality check?!
BF3 heeft teveel bugs na de patch.
Stringers en AA zijn inderdaad nutteloos, hoewel ze er een kleine fix aan hebben gegeven blijft het nog steeds niet goed werken.
Jets gaan alleen maar kapot door een dogfight in de lucht. als heli , stinger of wat dan ook ben je nutteloos.
de MASS bug is nu al meer dan 2 weken bekend en nog steeds geen fix door dice, alleen maar een update zodat je eyefinty kunt spelen voor die 5% die met 3 schermen speelt tegenover de 90% die zich ergert aan de MASS bug.
Ze moeten eens mensen inhuren van Valve
wie zegt dat hij het over de GoT server heeft? ga er niet vanuit dat een admin zo denk dan wat tsurany nu beweert. ik heb betaald voor de server en als het mij niet bevalt hoe jij speelt dan kick ik je, dat is gewoon erg kinderachtigVerwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:41:
[...]
Laat echter nog wel de vraag open of het wenselijk is dat de admin er gelijk een kick tegenaan gooit. Een warning of een "hey, wtf doe je?" had ik er iig van gemaakt.
Fijn ook dat je gelijk met gestrekt been de discussie aangaat Tsurany, waarom zou je immers een positief beeld van onze servers hier willen neerzetten?
[ Voor 21% gewijzigd door Pykow op 27-04-2012 17:44 ]
Gast grow up man.Pykow schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:35:
[...] het was op een franse server en dat is altijd al apart volk geweest. Frankrijk is een mooi land alleen jammer van de fransen die daar wonen
Voorderest, zulke servers gewoon niet meer joinen en het probleem lost zich vanzelf op.
Tuurlijk, Dice zal even voor elk wapen alle mogelijke combinaties van attachments proberen...Jeroenneman schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:36:
Boy oh boy, net na een tentamenperiode nog maar s BF opgestart, wat een desillusie.
Niet dat het me uitmaakt (m26Asgaro schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:58:
[...]
Tuurlijk, Dice zal even voor elk wapen alle mogelijke combinaties van attachments proberen...
Ik denk waarschijnlijk al veel te ingewikkeld, maar bijvoorbeeld: AI char die schiet op een andere AI Char, schade wordt geregisteerd, bijde AI chars respawnen, continue process ? Dit zal vast nog veel makkelijker kunnen.
Dat is dus weer totaal iets anders dan wat je net ervoer. Noem dan duidelijk waar je over wilt discussieren.plob schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:59:
Precies, dus als jij de admin een paar keer dood... Ach laat maar, die heeft geen nut om verder te discusiëren.
Wie zegt dat het op onze servers er zo aan toe gaat? Ik vind dat de gene die betaald ook het recht heeft te bepalen hoe het er op de servers aan toe gaat. De betalende leden van GoTBF3.nl hebben besloten om niet op zo'n manier op te treden. Daar ben ik het ook volledig mee eens en met betrekking tot diverse zaken, zoals baseraping, kies ik continu voor een beleid dat we enkel kicken als we zeker kunnen aantonen dat iemand duidelijke en vooraf opgeschreven regels overtreed.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:41:
Echter vind ik niet dat elke server op die manier gerund moet worden, dat is aan andere admins om te bepalen. Zij betalen immers voor hun eigen servers dus zij mogen bepalen hoe die gerund worden. Elke server heeft z'n eigen regels en z'n eigen beleid en ik vind dat admins altijd de vrijheid moeten hebben om hun eigen beleid op te stellen. Natuurlijk zijn daar uitzonderingen op maar mensen kicken die tegen eigen heli's aanschieten, ook al gaat het per ongeluk, moet kunnen als de admins op die server dat zo willen.
Of dat goed is voor de populariteit van hun server moeten ze zelf weten, echter maak ik me niet meer de illusie dat goed admin beleid door veel spelers gewaardeerd wordt.
Het kan kinderachtig zijn maar ik vind dat zo'n admin wel dat recht heeft om kinderachtige regels toe te passen, immers je speelt in zijn speeltuintje en zijn speeltuintjes mag hij die regels hanteren. Ik zelf wil niet die regels hanteren want ze zijn, inderdaad, erg kinderachtig. Daarom doen we op de GoTBF3.nl servers niet aan kinderachtige regeltjes en willen we duidelijke regels hanteren.Pykow schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:42:
wie zegt dat hij het over de GoT server heeft? ga er niet vanuit dat een admin zo denk dan wat tsurany nu beweert. ik heb betaald voor de server en als het mij niet bevalt hoe jij speelt dan kick ik je, dat is gewoon erg kinderachtig
Voorlopig nog wel en dat is maar goed ook voor de GoT serversmaar tsurany is toch geen admin op GoT server ?
[ Voor 87% gewijzigd door Tsurany op 27-04-2012 18:19 ]
nha gaat gewoon iets te ver om iemand te kicken als je op friendly heli schiet 1xtjeTsurany schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:07:
Het kan kinderachtig zijn maar ik vind dat zo'n admin wel dat recht heeft om kinderachtige regels toe te passen, immers je speelt in zijn speeltuintje en zijn speeltuintjes mag hij die regels hanteren. Ik zelf wil niet die regels hanteren want ze zijn, inderdaad, erg kinderachtig. Daarom doen we op de GoTBF3.nl servers niet aan kinderachtige regeltjes en willen we duidelijke regels hanteren.
[...]
Voorlopig nog wel en dat is maar goed ook voor de GoT servers
zij waarschijnlijk de servers waar DOOM49 verbannen is
Jahoor, jij mag blijvenTsurany schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:07:
Voorlopig nog wel en dat is maar goed ook voor de GoT servers
Moeten we wel servers overhouden natuurlijk! Daarom even een kleine oproep aan onze GoTBF3.nl leden om eens in hun spam mailbox te kijken. Betreffende een mail (d.d. 18-4) omtrent de nieuwe termijn voor onze clan, waarbij tot nu toe helaas niet veel betalingen zijn ontvangen. Vermoedelijk omdat deze mail in spamboxen terecht is gekomen vanwege het aantal ontvangers....
Verdere discussie of vragen graag in het topic op ons forum, of via ons ticketsysteem, niet hier. Bij voorbaat dank
Verwijderd
het linkje werkt nietTsurany schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:01:
Ik mag een paar GoT'ers net wat minder
http://battlelog.battlefi...ow/30173505/1/186401280/1
Dan zuigt Battlelog weer eens.
---RAWE CEEK!!!---
As de engine goed gebouwd is, zijn dat soort dingen prima automatisch te testen middels simulaties, zoals atlantisx al zegt.Asgaro schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:58:
[...]
Tuurlijk, Dice zal even voor elk wapen alle mogelijke combinaties van attachments proberen...
Maar ja, dat testen gebeurt dus blijkbaar niet, want twee man tegenover elkaar zetten op point blank en de damage tellen van één schot is niet zo moeilijk ... als ze dat deden, was die 200+ damage die je uit één schot krijgt ze wel direct opgevallen.
Net een potje op Oman op OldMenGaming, begint m'n PC zoals standaard ingesteld om 19:00 te backuppen. Daardoor last van lag, waarna 'ie er gewoon uitklapt met een blauw scherm.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Jammer dat zoveel mensen zeiken over het M26 Dart gebruik maar het volstrekt normaal vinden om het andere team met 4 man minder te laten spelen en ze volledig te baserapen. Vind je het dan echt gek dat mensen de M26 gebruiken? Ik niet, ik doe het dan met plezier.
Ik vind het niet gek, maar zekers niet gepast. Er zijn gelukkig al server waarvoor je gewoon gekicked/gekilled wordt.Tsurany schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:24:
Fixed.
Jammer dat zoveel mensen zeiken over het M26 Dart gebruik maar het volstrekt normaal vinden om het andere team met 4 man minder te laten spelen en ze volledig te baserapen. Vind je het dan echt gek dat mensen de M26 gebruiken? Ik niet, ik doe het dan met plezier.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
AUG Assault Rifle
SCAR Assault Rifle
ACW-R Carbine
MTAR-21 Carbine
M417 Sniper Rifle
JNG-90 Sniper Rifle
L86LSW Machine Gun
LSAT Machine Gun
MP5K Tactical Machine Pistol
SPAS-12 Shotgun
---RAWE CEEK!!!---
[ Voor 8% gewijzigd door Knijnemans op 27-04-2012 21:54 ]
In de categorie: dingen die altijd voorgaanreemprive schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:16:
Sorry voor mijn abrupte vertrek, mijn dochtertje was uit bed gekomen. Ging toch niet echt lekker.
Ik ging ook weg.reemprive schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:16:
Sorry voor mijn abrupte vertrek, mijn dochtertje was uit bed gekomen. Ging toch niet echt lekker.
Was toch een beetje klaar met de M26 noobs...
Ja!Knijnemans schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:53:
Goed, gezien de rampant m26 abuse op OMG net: iemand zin om GoT #2 even op te starten?
die van mij net naar bedKnijnemans schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:17:
[...]
In de categorie: dingen die altijd voorgaan
[ Voor 32% gewijzigd door D-Day op 27-04-2012 22:22 ]
Dus hoe zit het nuNo base-, nor spawnraping! It’s lame to base- or spawnrape, give someone a chance to win!
Het is gewoon erg vervelend, zeker als het andere team air superiority heeft. Je team is al vleugellam op dat moment en dan wordt je base ook nog eens plat gelegd. SAA en MAA doen er weinig tegen, zeker als de heli/jets op afstand blijven en rocket pods gebruiken. Ik merkte dat meer mensen zich eraan stoorden. Een mede GoT'er die er wat van zei werd voor het gemak maar even geadminkilled. Even later was het excuus dat iemand van ons team aan het baserapen was, dus deden zij het ook maar. Dat snap ik dan niet, want waarom kill/kick je die baseraper dan niet?
Het maakt mij verder niet uit wat de regels zijn, maar hier trek je geen publiek mee. Kan er wat duidelijkheid omtrent deze regel worden verschaft?
Mee eens, was er ook, en het verpestte de sfeer een beetje, maakt het niet spannend ofzo... Het lastige was dat t ook best een goeie piloot was, moeilijk uit de lucht te halen. Net in de laatste seconde kreeg ik hem neer met mn heli@guidedrocketBee.nl schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:55:
Zojuist twee rondes gespeeld op GoTBF3 #4 en er werd geregeld hard gebaseraped, zelfs door een GoT-admin in een jet. Onze jets kapot, heli pleite en soms zelfs de tanks gesloopt. Ik had netjes gevraagd of ze ermee wilden stoppen, maar het antwoord in chat/TS was dat 'ik niet zo moest zeuren'. Het was gewoon toegestaan en ik werd verwezen naar de regels. Prima, als dat de regel is hoor je me er verder niet meer over. Vervolgens ben ik gaan kijken op http://www.gotbf3.nl/rules:
[...]
Dus hoe zit het nu
Het is gewoon erg vervelend, zeker als het andere team air superiority heeft. Je team is al vleugellam op dat moment en dan wordt je base ook nog eens plat gelegd. SAA en MAA doen er weinig tegen, zeker als de heli/jets op afstand blijven en rocket pods gebruiken. Ik merkte dat meer mensen zich eraan stoorden. Een mede GoT'er die er wat van zei werd voor het gemak maar even geadminkilled. Even later was het excuus dat iemand van ons team aan het baserapen was, dus deden zij het ook maar. Dat snap ik dan niet, want waarom kill/kick je die baseraper dan niet?
Het maakt mij verder niet uit wat de regels zijn, maar hier trek je geen publiek mee. Kan er wat duidelijkheid omtrent deze regel worden verschaft?
[ Voor 5% gewijzigd door D-Day op 28-04-2012 00:05 ]
De enigen die er wel graag spelen zijn inderdaad de admins en sommige figuren die zich vervelen als het hockey seizoen afgelopen is. Enige voordeel is dat je je hockey underslang barrel mag gebruiken van achteren, en dan het liefst met de kromme kant..
En als die vragen beantwoord zijn, hoe gaan we dat controleren? Hoe moeten wij kunnen zien of iemand wel de ander liet opstijgen of niet? Zelfs al heb je een definitie is het nog niet praktisch uitvoerbaar om die te handhaven.
Geen idee wie die tekst in onze regels heeft gezet maar die hoort daar niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 28-04-2012 00:29 ]
Ik denk dat een goeie admin ingrijpt als blijkt dat de meesten het wel gehad hebben met een bepaald gedrag/speler. Los van regels, het gaat om de gameplay en sfeer. Maar blijft moeilijk, het vereist goede admins met een hoge mate van betrokkenheid.Tsurany schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:29:
Nog niemand heeft een goede definitie gegeven van baserapen die praktisch uitvoerbaar is. Zolang er geen auto systeem is tegen baserapen zal het op menselijk oordeel aankomen en dan is het gewoon erg lastig om een lijn te trekken wat betreft baseraping. Wanneer is het wel baseraping en wanneer niet? Moet je vijanden eerst op laten stijgen? Wanneer mag je ze dan wel neerschieten? Aan het einde van de startbaan of pas als ze echt opstijgen? Hoe hoog moeten ze vliegen? Of hoe ver moeten ze op de startbaan zitten als je al eerder mag schieten? En laat je tanks de basis uitrijden? En hoe ver moeten ze dan rijden?
En als die vragen beantwoord zijn, hoe gaan we dat controleren? Hoe moeten wij kunnen zien of iemand wel de ander liet opstijgen of niet? Zelfs al heb je een definitie is het nog niet praktisch uitvoerbaar om die te handhaven.
Geen idee wie die tekst in onze regels heeft gezet maar die hoort daar niet.
Dan ga je dus constant nieuwe 'regels' introduceren afhankelijk van de instelling van je bezoekers. Dan krijgen wij weer het gezeur dat een bepaalde admin ergens voor kickt terwijl dat de dag ervoor nog gewoon mocht. Je moet niet met regels gaan werken die je on the fly aanpast en verzint maar met vaste regels zodat iedere admin exact weet wat wel gestraft moet worden en wat niet.DrDDay schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:32:
Ik denk dat een goeie admin ingrijpt als blijkt dat de meesten het wel gehad hebben met een bepaald gedrag/speler. Los van regels, het gaat om de gameplay en sfeer. Maar blijft moeilijk, het vereist goede admins met een hoge mate van betrokkenheid.
Dat kan in sommige situaties vervelender zijn maar het alternatief is nog veel vervelender.
@Tsurany: Vind ik eerlijk gezegd een beetje flauwe reactie al begrijp ik wel wat je bedoelt. Maar een Jet of Heli bijv. heeft naar mijn mening gewoon niks nooit iets te zoeken boven een enemy base tenzij die een een vijandige jet/heli aan het achtervolgen is. Er loopt ook zo'n GOTer rond die kan vliegen maar niet echt skill heeft en continu boven enemy base jets/helis die spawnen lopen te slopen. Dat is gewoon killing voor de balance.
@Adanteh: Ik ben fel tegen alle whiners die zeuren dat SAA/MAA waardeloos is, want dat zijn ze gewoon niet als je ze verstandig gebruikt maar als je alleen nog maar een SAA hebt om je tegen twee jets (heli's zijn over het algemeen idd makkelijker te weren) te verdedigen leg je het gewoon af. Nog afgezien van het feit dat die moeite die je erin steekt om je te verdedigen nogmaals een aanslag op de al omgeslagen balance is. Ik vind het ook gewoon onsportief om te doen, mij zul je er dus ook nooit op betrappen.
Ze hebben daar inderdaad niets te zoeken op baserapen na, maar hoe moeten wij dat gaan controleren? Immers er komen wel tanks uit de enemy base, heli's stijgen er op en vliegtuigen ook. Die wil je dood hebben voor ze jou te pakken hebben, dan zal je ze toch moeten schieten als ze uit de base komen. Wat is dan uit de base en wat is dan nog in de base? En hoe controleer je dat?Jay-P schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:44:
@Tsurany: Vind ik eerlijk gezegd een beetje flauwe reactie al begrijp ik wel wat je bedoelt. Maar een Jet of Heli bijv. heeft naar mijn mening gewoon niks nooit iets te zoeken boven een enemy base tenzij die een een vijandige jet/heli aan het achtervolgen is. Er loopt ook zo'n GOTer rond die kan vliegen maar niet echt skill heeft en continu boven enemy base jets/helis die spawnen lopen te slopen. Dat is gewoon killing voor de balance.
Als het zone systeem uit Bad Company 2 er in zat was het heel simpel geweest om te bestraffen en zouden we het ook zeker gedaan hebben. Dan kon je gewoon een bepaald gebied markeren als base en een kill daar maken is zelf gekilled worden. Met Battlefield 3 kan dat gewoon niet en is het echt een kwestie van handwerk.
Jets/Heli's neerknallen die nog op hun spawnplek staan = baserape
Jet/Heli's neerknallen die net aan het opstijgen zijn = discutabel, in het uiterste geval zou ik zeggen: geen baserape maar wel heel onsportief. Al vind IK dat eigenlijk ook baserape
Jet van de landingsbaan/heli opgestegen = fair game
Armor in base/spawnplek = baserape
Maar even afgezien van het actief optreden tegen deze zaken en de definitie ervan, het valt mij wel op dat het op GOT servers veel vaker gebeurt dan op andere servers (die vaak niet eens actieve admins hebben). Overigens ga ik meteen bekennen dat ik ook niet geheel van onbeschreven blad ben aangezien ik een gigantische neiging heb om als er 6 man op de helispawn staan te campen terwijl alle vlaggen gecapt zijn ze zonder pardon over hoop te knallen met een jet.
Grand Bazaar: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. Hier dus ook echt achter blijven. Voor deze map licht het moeilijk voor de RU side dus niet voorbij het marktgebied bij C. Voor de US side niet voorbij de loopbrug.
Caspian Border: Baserape is met helikopters of jets voertuigen die in een base staan aanvallen. Dit inclusief opstijgende jets/heli's en voertuigen die uit de basis rijden. Voor jets/heli's geld opgestegen is fair game en voor tanks de eerste 100m uit de basis waarna ze ook fair game worden. Vanuit de basis schieten met een tank maakt je dan wel weer fair game.
Operation Firestorm: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen.
Noshar Canals: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. De map is een beetje een rare door de US spawn. De baserape lijn trekken bij de watergrens voor voertuigen en jets/ heli's zijn fair game zodra ze zijn opgestegen. Voor Rush mag je wel het vuur openen op voertuigen in het water zodra ze de carrier hebben verlaten.
Operation Metro: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. En f*ck conquest op metro. Die gamemode + map is z'n clusterf*ck dat je daar niet moet klagen over een baserape.
Golf of Oman: US side is het water de baserape lijn voor voertuigen. Heli's en jets mogen alleen andere heli's jets aanvallen boven het water. Geen aanval op voertuigen op de carrier. Voor de RU side is de uncap lijn de grens.
Wake Island: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. (voor zover die er zijn, klote map)
Teheran Highway: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen.
Seine Crossing: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. Deze map heeft erge baserapes dus minimaal 10 meter achter de grens blijven.
Damavand Peak: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. Geen chopperape op de base.
Kharg Island: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. Dit is zo ongeveer de moeilijkste map om op te baserapen met voertuigen dus hier gaat het specifiek om jets en heli's die pas op voertuigen mogen schieten als ze uit de uncap zijn. Jets en heli's zijn fair game zodra ze zijn opgestegen.
Strike at Karkand: Kan je hier baserapen?
Sharqi Peninsula: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. Het standaard verhaal voor choppers.
De meeste mappen zijn makkelijk om te monitoren. Caspian Border, Operation Firestorm en Golf of Oman lijken mij de mappen die het meeste aandacht verdienen van admins. Op zich hoeft het niet moeilijk te zijn om erachter te komen wie de regels overtreed. Ik denk dat een beetje speler meteen loopt te zeiken in de chat en als het meer voorkomt + een naam dan heb je vaak je schuldige te pakken. Eerst waarschuwen en als hij doorgaat wat je kan zien aan het niveau van geklaag dan admin kill. Voor de urban maps een team dat op z'n baserape plaatsen blijft zitten aan de uncap lijn doet een teamwipe denk ik wonderen.
En wat als je vanuit die gebieden beschoten wordt? Mag je dan wel terug schieten? En wie bepaald dan wie als eerst de ander aan viel?DanielWW2 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 01:13:
Grand Bazaar: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. Hier dus ook echt achter blijven. Voor deze map licht het moeilijk voor de RU side dus niet voorbij het marktgebied bij C. Voor de US side niet voorbij de loopbrug.
Wie meet waar die 100m zit? Van welk punt begin je te meten? Wat als hij eerder schoot, wie gaat dat bewijzen? Wanneer is een heli of jet uit de basis?Caspian Border: Baserape is met helikopters of jets voertuigen die in een base staan aanvallen. Dit inclusief opstijgende jets/heli's en voertuigen die uit de basis rijden. Voor jets/heli's geld opgestegen is fair game en voor tanks de eerste 100m uit de basis waarna ze ook fair game worden. Vanuit de basis schieten met een tank maakt je dan wel weer fair game.
Zelfde als bij Grand Bazaar. Wat als bijvoorbeeld de AA uit dat gebied staat te schieten?Operation Firestorm: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen.
Dus een voertuig moet veilig door het water kunnen komen waarbij je hem bij de waterkant moet opwachten? Dat is een beetje vreemd, ze kunnen ondertussen jou al beschieten en jij staat maar te wachten tot ze er eindelijk zijn. Dat gaat nooit werken.Noshar Canals: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. De map is een beetje een rare door de US spawn. De baserape lijn trekken bij de watergrens voor voertuigen en jets/ heli's zijn fair game zodra ze zijn opgestegen. Voor Rush mag je wel het vuur openen op voertuigen in het water zodra ze de carrier hebben verlaten.
En wat doe je met al die snipers die in die uncap gebieden zitten om te snipen? Mag je die dan wel neerschieten? En alle andere spelers die vanaf die gebieden op jou schieten?Operation Metro: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. En f*ck conquest op metro. Die gamemode + map is z'n clusterf*ck dat je daar niet moet klagen over een baserape.
Volgens mij is dit een van de weinige mappen waarbij er geen voertuigen met vuurwapens vanaf de carrier komen met uitzondering van wat bootjes.Golf of Oman: US side is het water de baserape lijn voor voertuigen. Heli's en jets mogen alleen andere heli's jets aanvallen boven het water. Geen aanval op voertuigen op de carrier. Voor de RU side is de uncap lijn de grens.
Een van de weinige mappen waar je praktisch geen baserape hebt. Behalve op rush, dan is het met die heli een ramp. Maar hoe ga je dat controleren? Daar valt niks aan te doen en dan moet iemand constant zitten opletten.Wake Island: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. (voor zover die er zijn, klote map)
En bij al deze mappen kan je dus heerlijk beschoten worden door de enemy die in z'n base zit. Dan kan je moeilijk verlangen dat het andere team niet terug schiet en maar blijft wachten tot de enemy over de magische grens heen is.Teheran Highway: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen.
Seine Crossing: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. Deze map heeft erge baserapes dus minimaal 10 meter achter de grens blijven.
Damavand Peak: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. Geen chopperape op de base.
Hier komt baseraping praktisch nooit voor.Kharg Island: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. Dit is zo ongeveer de moeilijkste map om op te baserapen met voertuigen dus hier gaat het specifiek om jets en heli's die pas op voertuigen mogen schieten als ze uit de uncap zijn. Jets en heli's zijn fair game zodra ze zijn opgestegen.
Ja, zeer eenvoudig.Strike at Karkand: Kan je hier baserapen?
Dus je moet de voertuigen doodleuk de stad in laten rijden voor je ze mag afschieten? Yeah right, alsof dat gaat werken.Sharqi Peninsula: De uncapgrenzen van de map zijn de baserape grenzen. Het standaard verhaal voor choppers.
Dat is dus enorm simplistisch gesteld. Jij denkt dat wij precies kunnen zien waar beide personen stonden toen de kill gemaakt werd? En als we dat niet kunnen moeten we maar afgaan op het geklaag van andere spelers? Wat is dat voor idioot idee? De grootste whiner krijgt dus zijn zin bij gebrek aan een goede meet methode? En een teamwipe moet helpen? Als ze al niet massaal quitten spawnen ze gewoon weer bij de eerste spawn bij de enemy base en hebben ze het zo weer voor elkaar.De meeste mappen zijn makkelijk om te monitoren. Caspian Border, Operation Firestorm en Golf of Oman lijken mij de mappen die het meeste aandacht verdienen van admins. Op zich hoeft het niet moeilijk te zijn om erachter te komen wie de regels overtreed. Ik denk dat een beetje speler meteen loopt te zeiken in de chat en als het meer voorkomt + een naam dan heb je vaak je schuldige te pakken. Eerst waarschuwen en als hij doorgaat wat je kan zien aan het niveau van geklaag dan admin kill. Voor de urban maps een team dat op z'n baserape plaatsen blijft zitten aan de uncap lijn doet een teamwipe denk ik wonderen.
Als je het op deze manier gaat doen krijg je enorme willekeur aangezien admins enorm afhankelijk zijn van de objectiviteit van de spelers die gebaseraped worden. In een spel waarbij 50% van de spelers idioten zijn heeft dat geen zin.
De fun is er snel vanaf en je server is zo leeg als je niet oppast.
Wij hebben op onze servers een soort van ongeschreven regel dat je als het ff kan de 3 vlag pakt en dan terugtrekken. Je geeft zo de tegenstander het gevoel dat ze nog een kans hebben en het spel blijft zo nog een beetje spannend.
Ook is bezig geweest met een paar members om onze eigen database makkelijk zichtbaar te maken.
http://www.bf3stats.oldguys.eu/
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Het is een kwestie van sfeer en gevoel. Zo moeilijk is dat niet. Maar ja als je zelf rapen leuk vindt dan vindt je al snel een excuus om niks te hoeven doen.
Ik speel regelmatig op een Metro conquest server en als het gerape daar uit de hand loopt dan waarschuwt de admin even dat het rape team terug moet vallen naar vlag X en zoniet wordt dat hele team genuked.
Werkt prima. En eerlijk gezegd, als ik zo'n waarschuwing zie dan heb ik eigenlijk nooit het gevoel dat het onterecht is.
Maar goed wie betaald bepaalt en als ik iets irritant vindt, schuif ik gewoon een servertje op.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Dit topic is gesloten.
![]()
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic.
Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.
Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.