Stap 1: Ren zo hard mogelijk naar voren, negeer alle fronts (iedereen druk op elkaar aan het schieten rechts? Bueno, ga ik links) , spawncampers/lui die je van achter pakken (als ze achter je zitten, zitten ze niet op de objective), etc.
Stap 2: Plaats beacon zo ver mogelijk achter vijandelijke linies op een a) onvindbare plek (dus niet te dicht bij objectives) en/of b) makkelijk verdedigbare plek.Ram een tugs nog iets verder naar voren op een spot waarmee je zo veel mogelijk van de map dekt (liefst op/iets achter een objective, maar nooit tegen de rand van de map, dan verspil je de helft van je bereik)
Stap 3: ???
Stap 4: Profit!
Zonder gekheid: het enige wat ik evt. anders doe is me niet te druk maken om kills totdat ik in positie (met beacon) ben. Ik ren in Metro bij 2e set mcoms bijv. met enige regelmaat van links (bij uitgebrande metro) linea recta door naar boven, waarbij ik meer dan de helft van de keren vanuit mijn "ooghoeken" gasten zie zitten die allemaal heel druk zijn met naar voren kijken, terwijl ik ze aan de zijkant voorbij loop. Makkelijke kill, maar je geeft wel meteen je positie weg. Negeren, doorlopen, beacon rammen, zorgen dat je squad op je spawnt en gaan. Of wat ik ook veel doe: een mcom armen, linea recta doorlopen naar de andere om die ook te armen. Dat leidt meestal de boel wel flink af, waardoor het langer duurt voordat ze bij mcom 2 zijn, en ik dus meer kans heb om die in m'n eentje te verdedigen. Kills hier naartoe op weg maak ik alleen als ze absoluut noodzakelijk zijn: ik ben gespot, of het staat tussen mij en m'n doel. Soms ren ik zelfs door terwijl ik beschoten wordt, todat ik doorgebroken ben en me omdraai achter dekking: meeste mensen rennen hard achter je aan met het idee dat je hard rent en dus op de vlucht bent: als ze dan het hoekje om komen krijgen ze extragratis een portie lood. Gelukkig communiceert 95% van de spelers niet op pubs (via voice comms of de chat), dus als iemand dood is, hoef ik me weer even geen zorgen te maken over drukte op de objective.
Het overgrote deel van de tijd speel ik als "enabler": zorgen dat mijn squad mates de juiste intel en positionering hebben om de tegenpartij te overrompelen. Als ik met AWSME-0 of een van de andere vaste vrienden speel sta ik met enige regelmaat niet bovenaan (nog afgezien van het feit dat die gasten allemaal ietwat accurater schieten), maar zorg ik wel voor een (groot?) deel voor de teamwinst. Althans, daar speel ik wel voor en ik merk dat als ik dan voor de variatie bijv. een assault pak het tempo vaak wel inzakt.
@ Sniper scopes: Het grootste wat ik op semi snipers gooi is een holo (liever kobra), op de bolts een russische 3.4x of acog met een heel enkele keer een 7/8x (scope glare is killer, hoe vaak ik gasten die fantastisch verstopt zitten wel niet headshot door zo'n lampje op afstand...). Met holo schiet ik nog steeds wel headshots tot 150-200m, maar op die afstanden is de bolt 1HSK, en is er teveel potentiële dekking voor slachtoffers die wat slimmer spelen. Eigenlijk gebruik ik de bolts alleen als verdediger als we de aanvallende partij spawnlocken (wat mij op metro denk ik 95% van de potjes als verdediger wel lukt: ik push vanaf het begin eigenlijk altijd in een ruk door tot aan de nocap, tenzij de aanvallende partij sterk is gebleken in vorige rondes), omdat de boel dan vrij snel in verstoppertje spelen verzandt.
Bolts gebruik ik nooit aanvallend omdat ik ook echt aanval, niet als 2e/3e linie een beetje potshots nemen, maar ik sta vaak vooraan, en kom dus met enige regelmaat meer dan een tegenstander tegelijk tegen. Dan red je het niet meer met je bolt action, tenzij de tegenstander echt voor geen meter kan schieten.