• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12 15:42
Tsurany schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:57:
[...]

Kan niet aangezien je events niet terug kan halen, je kan enkel zien of er nieuwe overtredingen plaats vinden.
Dat is dan wel weer jammer, maar opzich wel logisch dat het real-time is, die admin console en het gedeelte daarom heen.
Nee in de console kan je zulke dingen überhaupt niet vinden. Je kan niks meer aan informatie zien dan voor spelers in beeld langs komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DVDL
Tsurany schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:00:
Nee in de console kan je zulke dingen überhaupt niet vinden. Je kan niks meer aan informatie zien dan voor spelers in beeld langs komt.
Dan wordt het admin zijn toch wel erg lastig als alle regels nageleefd moeten worden. Veel succes daarbij verder dan Tsurany :P Achja, het is iets wat je moet doen als je het echt wilt, want een echt goede server opzetten schijnt verdomd lastig te zijn.
Jup dat is het ook. DICE vind het gewoon leuk om het Rcon protocol elke keer weer verder te minimaliseren. Vroeger kon je nog zien waar spelers zich ongeveer begaven en zo baserape zones instellen, kan nu ook niet meer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DVDL
Tsurany schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:03:
Jup dat is het ook. DICE vind het gewoon leuk om het Rcon protocol elke keer weer verder te minimaliseren. Vroeger kon je nog zien waar spelers zich ongeveer begaven en zo baserape zones instellen, kan nu ook niet meer.
Best wel triest eigenlijk zoals je het nu vertelt. Vraag me dan weer af waarom het moeilijker gemaakt moet worden, heb er meerdere mensen over horen klagen.
DICE loves baserapers? :Y)

Even serieus, dit gaat zeker weer om GoT 4 alias the air rape server?
Als je het mij vraagt dat vraag je ook om een baserape op die server. Het is 32 player op alle grote mappen dus jets en heli's rapen toch al maar met het effect van minder spelers en minder doelen word je meer geraakt door de air rape en omdat er minder doelen zijn word er ook al snel op de vijandelijke base geschoten.

Zodra een team betere jet piloten heeft hebben ze al gewonnen en is het haast een kwestie van tijd tot het andere team gebaseraped word. En dan maar klagen. Speel dan niet op een air rape server... :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Valt me op dat de andere GoT servers vaker leeg zijn, wel jammer.

Heb meegekregen dat de meeste chopper pilots gewoon met keyboard en muis vliegen.

Maar hoe hebben jullie de controls staan?

Heb net dit filmpje op youtube bekeken en hij vliegt met de default settings.
YouTube: How to fly a Helicopter in Battlefield 3 with a Mouse + Keyboard. Battlefield 3 Helicopter tutorial.

Weet niet of er nog wat verandert is na de patches, want aan de upload en ingame menu te zien is het al een redelijk oud filmpje.

Ik heb overigens ook een joystick tot mijn beschikking.

[ Voor 4% gewijzigd door S.J_84 op 23-04-2012 22:34 ]

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:13

Gundogan

Rip and tear, until it is done

DanielWW2 schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:08:
DICE loves baserapers? :Y)

Even serieus, dit gaat zeker weer om GoT 4 alias the air rape server?
Als je het mij vraagt dat vraag je ook om een baserape op die server. Het is 32 player op alle grote mappen dus jets en heli's rapen toch al maar met het effect van minder spelers en minder doelen word je meer geraakt door de air rape en omdat er minder doelen zijn word er ook al snel op de vijandelijke base geschoten.

Zodra een team betere jet piloten heeft hebben ze al gewonnen en is het haast een kwestie van tijd tot het andere team gebaseraped word. En dan maar klagen. Speel dan niet op een air rape server... :/
En daarom speel ik op dit moment niet zo veel BF3 meer: air die te veel kan domineren met minder spelers op een map. Ik prefereer 32 spelers boven 64 omdat je meer ruimte hebt en het minder zerg op de flags wordt en de maps zijn niet te groot in de normale CQ mode.

Maar met de sterke air op dit moment wordt het toch minder leuk, vooral op de mappen die ik nou juist zo leuk vind: Caspian, Kharg en Firestorm.

En over baserapen: als je team niet zo goed is, kan dat gebeuren ja. Hopen dat er teambalance is tussen de potten door en je niet op een 500+ ticket server zit (wat ook al zeldzaam aan het worden is). Baserapen hoort bij een game met een vaste spawn plaats. Moet je maar CoD gaan spelen of een andere game met dynamische spawns of een game met een fullcap reset ala Day of Defeat. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 23-04-2012 22:26 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Hoe beter mijn squad, hoe beter ik speel. :D

http://battlelog.battlefi...how/29824098/1/184991456/

edit:

Flawless, no revives. :D

http://battlelog.battlefi...how/29828616/1/184991456/

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-04-2012 23:17 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

S.J_84 schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:18:
Valt me op dat de andere GoT servers vaker leeg zijn, wel jammer.

Heb meegekregen dat de meeste chopper pilots gewoon met keyboard en muis vliegen.

Maar hoe hebben jullie de controls staan?

Heb net dit filmpje op youtube bekeken en hij vliegt met de default settings.
YouTube: How to fly a Helicopter in Battlefield 3 with a Mouse + Keyboard. Battlefield 3 Helicopter tutorial.

Weet niet of er nog wat verandert is na de patches, want aan de upload en ingame menu te zien is het al een redelijk oud filmpje.

Ik heb overigens ook een joystick tot mijn beschikking.
Ik vlieg ook met het toetsenbord, nooit een joystick geprobeerd. We kunnen wel een samen vliegen
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:31:
[...]

hahaha selectieve battlelogs :P
Alle vier op een rij dan. :P

http://battlelog.battlefi...how/29824098/1/184991456/

http://battlelog.battlefi...how/29826476/1/184991456/

http://battlelog.battlefi...how/29827856/1/184991456/

http://battlelog.battlefi...how/29828616/1/184991456/

Beter? :Y)
Het is gewoon eens leuk om echt goed te spelen. Ik merk gewoon echt dat ik beter speel met betere spelers om mij heen. Word er agressiever van qua gameplay en tegelijkertijd relaxter omdat ik me niet steeds hoef om te draaien omdat een wookie een andere gang bewaakt. ;)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12 08:32
Gundogan schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:21:
[...]

En daarom speel ik op dit moment niet zo veel BF3 meer: air die te veel kan domineren met minder spelers op een map. Ik prefereer 32 spelers boven 64 omdat je meer ruimte hebt en het minder zerg op de flags wordt en de maps zijn niet te groot in de normale CQ mode.

Maar met de sterke air op dit moment wordt het toch minder leuk, vooral op de mappen die ik nou juist zo leuk vind: Caspian, Kharg en Firestorm.
Zijn de mooiste mappen ja, maar doordat ze zo groot zijn moeten ze haast wel met 64 man. Met < 32 man is air inderdaad erg sterk. Ze kunnen air wel nerfen maar natuurlijk niet alleen voor grote map + weinig spelers.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:35
Ja, als je met een man of 20 op een server zit is die airrape echt kut als jouw kant de mindere piloten heeft. In de aa maak je ook geen kans als de tegenstander ook maar een beetje samenwerkt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 21:50

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:20:
Ik ben een tijd opper-admin geweest van een BF2 server die op een gegeven moment #1 meest bezochte BF2 server wereldwijd stond en ook lange tijd in de top tien heeft gestaan. Het is domweg onmogelijk om 24/7 een goede admin te hebben. Als iedereen een half uur per dag admin speelt, heb je 48 man nodig. Good luck!
Dat waren leuke tijden he jcvjcv d:)b

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12 21:50

w00t00w

Derp

http://battlelog.battlefi...how/29830638/1/170688652/
Ook weer eens een lekker potje gehad (mijn niveau zwenkt heftiger dan menstruale mood swings), al viel ik helaas halverwege in het spel. Ook een paar keer dom in een claymore of loop gerend (heb de laatste tijd de urge om als een wilde aan het rond te rennen van vlag naar vlag, helaas deelt mijn squad zelden in de vreugde), maar het leek soms net een turkey shoot >:)

[ Voor 25% gewijzigd door w00t00w op 24-04-2012 00:45 ]

---

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 21:50

Stewie!

Keen must die!

Tsurany schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:03:
Van de andere kant kan je nu ook weer veel meer dan vroeger mogelijk was. Het gaat soms echt ver, inclusief admins die bepaalde wapens voor spelers onbeschikbaar maken en zelf wél met de beste wapens kunnen spelen.
Stewie! schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:50:
[...]

Van de andere kant kan je nu ook weer veel meer dan vroeger mogelijk was. Het gaat soms echt ver, inclusief admins die bepaalde wapens voor spelers onbeschikbaar maken en zelf wél met de beste wapens kunnen spelen.
Waarom kon dat vroeger niet? Zolang je via Rcon kan zien is het toch mogelijk spelers te bannen die bepaalde wapens gebruiken en admins te whitelisten?

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zat gisteren nog even op de oldmangaming.de server, alleen was het bevolkt met nazi tuig. Over de chat constant heil hitler, jude en nigger onzin. Werd er dermate agressief van dat het gamen niet meer lukte, kreeg een overkill aan adrenaline van die misselijke ventjes.

Server maar uit mijn favorieten gegooid, maar is dit een incident of komt dat vaker voor(vraag aan A.W.E.S.O.M.-0 met name)?

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
brilsmurfffje schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:26:
[...]

Ik vlieg ook met het toetsenbord, nooit een joystick geprobeerd. We kunnen wel een samen vliegen
Wat is je Battlelog nickname?

Ik heet daar Moviment0, voeg me maar even toe.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-12 10:46

Metro2002

Memento mori

Pykow schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:17:
[...]

Baserape is nou eenmaal een onderdeel van BF3, kicken zorgt ervoor dat de server minder bezocht gaat worden.
Iedereen weet dat een baserape alleen maar mogelijk is, als je niet goed samenspeelt want 1 goede squad kan heel de game veranderen.
Gister had ik een japanse server waar je nog zo goed kan zijn en super goed kan samenwerken maar tegen een leger van 15 (!) snipers links en rechts een stuk of 4 met de rest machinegunners kan je toch weinig beginnen in de US base van metro. :+
Ik ben uiteindelijk maar weggegaan, het moet wel leuk blijven en je moet wel een kans hebben.
Metro2002 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:11:
[...]

Gister had ik een japanse server waar je nog zo goed kan zijn en super goed kan samenwerken maar tegen een leger van 15 (!) snipers links en rechts een stuk of 4 met de rest machinegunners kan je toch weinig beginnen in de US base van metro. :+
Ik ben uiteindelijk maar weggegaan, het moet wel leuk blijven en je moet wel een kans hebben.
Metro is altijd een baserape map of je bent elkaar aan het slachten bij de trappen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:25
Pykow schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:17:
[...]

Baserape is nou eenmaal een onderdeel van BF3, kicken zorgt ervoor dat de server minder bezocht gaat worden.
Iedereen weet dat een baserape alleen maar mogelijk is, als je niet goed samenspeelt want 1 goede squad kan heel de game veranderen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Als ik met mijn vrienden in een sqaud speel en je overlegt via teamspeak kun je gewoon de hele game omkeren. Dat is ons namelijk al verschillende keren gelukt. Bijvoorbeeld in operation metro als getrapped zit bij C met 4 man doorbreken en A Cappen dan gaat het voor het vijandelijke team helemaal mis. Altans als daar een goede squad zit met twee medic's een sniper en een support.

Nickname KasPlantje.

• Carthrax
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:20:
Ik ben een tijd opper-admin geweest van een BF2 server die op een gegeven moment #1 meest bezochte BF2 server wereldwijd stond en ook lange tijd in de top tien heeft gestaan. Het is domweg onmogelijk om 24/7 een goede admin te hebben. Als iedereen een half uur per dag admin speelt, heb je 48 man nodig. Good luck!
Nou nou nou opper admin is ook weer overdreven ;)

(Doc Cartman hier ;))

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Pykow schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:15:
[...]

Metro is altijd een baserape map of je bent elkaar aan het slachten bij de trappen.
Mwa vind ik niet, dat gevecht om de ticket hall is gewoon dikke lol maar zodra je geen stap meer kunt doen zonder doodgeschoten te worden is er geen niks meer aan. Er zijn servers die als regel hebben dat je niet voorbij vlaggen A en C mag komen, dat vind ik een goede regel en is zeer effectief tegen baseraping.

Verwijderd

Pykow schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:15:
[...]

Ik had graag in metro extra wegn gezien waar je langs kan. Het gebeurd maar zelden dat één van de 2 partijen langs over de trappen kunnen komen.

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Iemand zin in een potje met samenwerking? Ik loop veel te vaak hopeloos alleen door de map, teammates spelen FFA volgens mij :p

username: JarnoKuipers

• GerGio
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:55:
[...]

Ik had graag in metro extra wegn gezien waar je langs kan. Het gebeurd maar zelden dat één van de 2 partijen langs over de trappen kunnen komen.
Als je de achterste trap neemt en je rent dan meteen de het halletje aan de rechter kant in waar je hele squad in een keer op je spawnt dan heb je best redelijk wat kans om door de defence te brenken en A te gaan cappen

Nickname KasPlantje.

• Makkelijk
Metro2002 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:51:
[...]

Mwa vind ik niet, dat gevecht om de ticket hall is gewoon dikke lol maar zodra je geen stap meer kunt doen zonder doodgeschoten te worden is er geen niks meer aan. Er zijn servers die als regel hebben dat je niet voorbij vlaggen A en C mag komen, dat vind ik een goede regel en is zeer effectief tegen baseraping.
Dus eigenlijk zouden ze in een patch de playable field van die map moeten verkleinen. Maar hij is zo populair dus dan worden mensen boos.

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-12 22:06

beuker19

Killerbeuker is so OP

NO2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:56:
Iemand zin in een potje met samenwerking? Ik loop veel te vaak hopeloos alleen door de map, teammates spelen FFA volgens mij :p

username: JarnoKuipers
gewoon een x op TS langs komen teamspeak.gotbf3.nl :)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Verwijderd

GvanGiessen schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:59:
[...]

Als je de achterste trap neemt en je rent dan meteen de het halletje aan de rechter kant in waar je hele squad in een keer op je spawnt dan heb je best redelijk wat kans om door de defence te brenken en A te gaan cappen
Heb ik nooit echt kans voor gehad, er staat altijd een heel team mij op te wachten bij iedere uigang/ingang.

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12 18:04
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:26:
[...]

Heb ik nooit echt kans voor gehad, er staat altijd een heel team mij op te wachten bij iedere uigang/ingang.
Ken dat gevoel.
Of dat iemand anders doorbreekt, je spawnd er dan met 3 op en jij bent de enige die net voor 2 vijanden verschijnt |:(

Verwijderd

Ik speel die map ook alleen nog maar om achter de flag te liggen campen. Lekker veel puntjes krijgen.

• codex

codex

Dat gangetje bij B wil nog wel eens werken bij een server met 48 spelers, maar bij 64 man zijn er praktisch altijd mensen die direct na de start het uiteinde dekken. De meeste successen hebben wij geboekt met 2 man smoken op de achterste trap en twee renners. Die smokers gaan vervolgens maaien om aandacht te trekken terwijl de andere 2 kunnen rennen op A. Wat ik heel dom vind is zijn spelers aan de RU kant die gaan proberen C te pakken. Hou gewoon A en B vast dan heb je sowieso winst. De meeste potjes die verloren worden door de RU is omdat mensen naar beneden lopen en een gat achter zich laten vallen.

• Carthrax
  • Laatst online: 10:05
Ik zuig teveel op gewone maps dus dan speel ik maar op Metro ;) meestal speel ik nu op een server van xtracommunity METRO 24/7. Hier zijn explosieven verboden. Dus het is wat minder nades ontwijken dan op andere servers.
En anders op een Poolse metro server (Lool clan ofzo), daar zijn bepaalde wapens verboden en restricties op nades maar chaos alom en daar doe ik het voor.

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

reemprive schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:51:
Ik zat gisteren nog even op de oldmangaming.de server, alleen was het bevolkt met nazi tuig. Over de chat constant heil hitler, jude en nigger onzin. Werd er dermate agressief van dat het gamen niet meer lukte, kreeg een overkill aan adrenaline van die misselijke ventjes.

Server maar uit mijn favorieten gegooid, maar is dit een incident of komt dat vaker voor(vraag aan A.W.E.S.O.M.-0 met name)?
Heb ikzelf eigenlijk nog nooit meegemaakt daar (en zou voor mij ook een instant quit zijn), dus laten we ervan uitgaan (hopen) dat het een incident is.
Oldmengaming is een fijne server met redelijk niveau van de spelers (ook niet altijd), maar ik heb er nog nooit een admin gezien, en volgens mij draaien ze weinig rcon plugins oid, dus dit soort onzin kun je er tegenkomen idd. Had t laatst ook al op een andere server dat er zo'n idioot het heel grappig vond om dit soort teksten uit te kramen. Gewoon screenshot gemaakt en report gedaan, is namelijk ook tegen de ToS van EA/DICE.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

reemprive schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:40:
Dat gangetje bij B wil nog wel eens werken bij een server met 48 spelers, maar bij 64 man zijn er praktisch altijd mensen die direct na de start het uiteinde dekken. De meeste successen hebben wij geboekt met 2 man smoken op de achterste trap en twee renners. Die smokers gaan vervolgens maaien om aandacht te trekken terwijl de andere 2 kunnen rennen op A. Wat ik heel dom vind is zijn spelers aan de RU kant die gaan proberen C te pakken. Hou gewoon A en B vast dan heb je sowieso winst. De meeste potjes die verloren worden door de RU is omdat mensen naar beneden lopen en een gat achter zich laten vallen.
Inderdaad! Ik snap dat ook nooit, blijf lekker A en B verdedigen en je wint maar er moeten altijd mensen zijn die dan C willen pakken en zo de deur openzetten voor de tegenstander |:(

Wat ook wel goed werkt om door te breken is óf een paar goede snipers neerzetten en de snipers van de tegenstander uitschakelen zodat jouw team verder kan, werkt dat niet dan kan je altijd nog de PKP pecheneg pakken en al maaiend je een weg door de vijand banen :+

Ik ben zelf meer van het tactisch uitschaken van enemy snipers en machinegun sprayers zodat mijn team verder kan :)
reemprive schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:51:

Was dat de metro rush 24/7 server van OlMG? Daar heb ik zoiets nog nooit gezien, tenminste niet dat ik me kan herinneren, ik zou wel een hele lelijke ontwikkeling vinden als dat de standaard wordt daar en dan ben ik er ook snel weg. Op de andere servers van OlMG kom ik niet zoheel gekke veel dus daar kan ik weinig over zeggen.

Doorgaans is de community daar best wel sterk en valt het aantal exploiters heel erg mee. Ik kan iedereen aanraden om eens mee te komen spelen met/tegen Knijnemans, Njoy, Don, Flite, Metusalemi, Seba (Rus alert!), Giftsack (idem), bieberfan (troll name maar sick goed), El Danto etc. etc. voor wat hogere school rush werk :).

Het is een van de weinige servers waar je regelmatig met twee ziekelijk goede squads nog wel eens op kan lopen tegen een team met NOG betere squads en dat zijn wel de gaafste potjes: superhoog tempo, strak teamwerk, lange vuurgevechten en linies die continue heen en weer schuiven. Enige nadeel: altijd in de queue omdat hij populair is :)

• codex

codex

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:54:
[...]

Was dat de metro rush 24/7 server van OlMG? Daar heb ik zoiets nog nooit gezien, tenminste niet dat ik me kan herinneren, ik zou wel een hele lelijke ontwikkeling vinden als dat de standaard wordt daar en dan ben ik er ook snel weg. Op de andere servers van OlMG kom ik niet zoheel gekke veel dus daar kan ik weinig over zeggen.

Doorgaans is de community daar best wel sterk en valt het aantal exploiters heel erg mee. Ik kan iedereen aanraden om eens mee te komen spelen met/tegen Knijnemans, Njoy, Don, Flite, Metusalemi, Seba (Rus alert!), Giftsack (idem), bieberfan (troll name maar sick goed), El Danto etc. etc. voor wat hogere school rush werk :).

Het is een van de weinige servers waar je regelmatig met twee ziekelijk goede squads nog wel eens op kan lopen tegen een team met NOG betere squads en dat zijn wel de gaafste potjes: superhoog tempo, strak teamwerk, lange vuurgevechten en linies die continue heen en weer schuiven. Enige nadeel: altijd in de queue omdat hij populair is :)
Ja het was inderdaad die Rush server, die server waar ik eerder met jou speelde. Het is inderdaad 1 van de betere servers, maar goed als jij en Knijnemans er geen last van hadden ga ik hem weer snel toevoegen.

Sowieso is Rush wel een nagelbijter, ik speel met een groep vrienden de laatste tijd veel Rush en over Skype is het dan top om met elkaar een tegenstander vast te zetten. Afentoe heb je alleen geen enkele weerstand, maar een paar rondes later joined er een nieuw groepje de tegenstanders waardoor het ineens weer spannend wordt.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:54:
[...]

Graag niet tegen jullie. :P
Maar het niveau is eigenlijk bijna altijd goed, geen lag, bijna geen BS of excessief schelden. (dat was gister dan anders maar ja, als je dat gaat uitspuwen dan spoor je niet helemaal...)

Verwijderd

Whaha verleden avond op Wake Island

Ik een C4 car maken, ik rond tuffen rond Airfield (vijandig), kon niks vinden om op te blazen. Ondertussen iedereen op me schieten, maar ik maakte telkens gebruik van de hellingen rond de kustlijn zodat ik dan weer wel, dan weer niet zichtbaar was.

Duurde 2 minuten voordat ik 4 campers op de helipad zag. Ik erop af, was helaas geen vehicle, maar ik blies m op tussen hen in. 3 campers dood en de overlevende keek erbij alsof ie vuur zag branden :D
Asgaro schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:25:
[...]

Ik niet...
Ik speel meestal op http://battlelog.battlefi...rmike-com-2-B2K-Conquest/ en echt zelden zijn de matches unbalanced.
Nu is de server leeg, maar 's avonds en 's nachts is die meestal vol.
Ja, daar begin ik ook steeds vaker op te spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 11:36 ]

Rush is niet echt mijn gametype, speel liever conquest
bij rush ga je altijd dezelfde kant op, waarbij je bij conquest meer variaties hebt hoe je wilt gaan lopen en welke vlaggen je wilt gaan veroveren of verdedigen.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12 10:10

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:33:
overlevende keek erbij alsof ie vuur zag branden :D
lolwut? :9

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Pykow schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:14:
bij rush ga je altijd dezelfde kant op, waarbij je bij conquest meer variaties hebt hoe je wilt gaan lopen en welke vlaggen je wilt gaan veroveren of verdedigen.
Bij rush vind ik dan weer dat je twee duidelijke objectives hebt en iedereen speelt daar dan ook voor. In conquest doet iedereen maar wat en heb ik soms het idee dat mensen liever gevechten opzoeken dan daadwerkelijk de vlaggen te cappen (en dus het potje verliezen).

Met Awesom-0 hieronder :Y
Pykow schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:14:
Klopt, maar daarentegen heb je het veel meer zelf (met je squad) in de hand, er is veel meer actie, tactiek is cruciaal om door bottlenecks/linies heen te breken en je met bloed zweet en tranen veroverde objective wordt niet achter je rug weer terug teruggepakt :)

Maar eerlijk is eerlijk, het aantal goede rush maps in BF3 is erg klein.... Grand Bazaar is sinde de patch ook goed unbalanced door de tank in deel 2 van de map en Seine Crossing kan ook niet de actie van Metro bieden.... Met de close quarters DLC komen volgens mij ook geen nieuwe rush maps erbij jammer genoeg. Misschien dat wat handige jongens in de nabije toekomst Valpasario oid nog eens naar BF3 weten te brengen.... Heaven!

• evil kim
Bee.nl schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:34:
[...]

Bij rush vind ik dan weer dat je twee duidelijke objectives hebt en iedereen speelt daar dan ook voor. In conquest doet iedereen maar wat en heb ik soms het idee dat mensen liever gevechten opzoeken dan daadwerkelijk de vlaggen te cappen (en dus het potje verliezen).

Met Awesom-0 hieronder :Y
Zit nog genoeg volk tussen dat gewoon TDM lijkt te spelen eender wat soort type je speelt

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:54:
Vanaf de launch vond ik het ook al gek dat er niet zoveel transport of non-fighting vehicles in BF3 zitten. Vooral het gebrek aan bijvoorbeeld quads uit BC2 is een enorm gemis. Ook lijkt het me supergaaf om cross motoren te hebben waarmee je je heel snel kan verplaatsen over de map maar waarmee je ook kan verongelukken als je verkeerd stuurt of ergens tegenaan rijdt.
U bent toe aan ArmA II : Fiets + Crossmotor zit erin :*)
evil kim schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:42:
Zit nog genoeg volk tussen dat gewoon TDM lijkt te spelen eender wat soort type je speelt
Had DICE maar een fatsoenlijke TDM moeten maken : Conquest zonder vlaggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:31:
eerste dlc van een serie van 4 of 5 idd die begint ergens in die periode ja.

hoop dat de dlc daaropvolgend wat sneller komt zeker nu dit alleen the gangetje gangetje spelers blijmaakt en we nog steeds niet de perfecte big map battlefield ervaringen hebben. (in mijn ogen)
Zolang ze de jets niet ontdoen van hun rocket pods en de tank niet fixen zodat die meer zin heeft dan een jeep kunnen ze die DLC van mij houden. Slechts één van mijn vaste knalmatencollectie speelt nog BF3, de rest is het geairrape totaal zat en eigenlijk ben ik de enige die de urban maps wel aardig vindt.

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12 08:50
@ awesom

Haha, je bent niet de enige die goede rush maps mist. En ik ben ook van mening dat metro gewoon de meest gebalanceerde rush map is.
Op zo'n moment mis ik gewoon bfbc2's rush maps, daar heb ik tijden van genoten. Maarja, ik wil ook niet meer terug gaan (atm) naar bc2.

Dan maar duimen op de volgende, hopelijk betere, patch. O-)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:44:
Zolang ze de jets niet ontdoen van hun rocket pods en de tank niet fixen zodat die meer zin heeft dan een jeep kunnen ze die DLC van mij houden. Slechts één van mijn vaste knalmatencollectie speelt nog BF3, de rest is het geairrape totaal zat en eigenlijk ben ik de enige die de urban maps wel aardig vindt.
[_] Geschikt
[X] Ongeschikt <= In die groep vallen die maten dan :+

BF3 = Alles moeten kunnen ingame en niet zeuren over "air rape" terwijl je er niks van bakt in een jet of heli :)
Als ik al Engineer een tank niet down krijg dan spring ik erna in een tank en spawn ik niet weer op dezelfde plek, terwijl ik blijf klagen ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
nero355 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:54:
[...]

[_] Geschikt

BF3 = Alles moeten kunnen ingame en niet zeuren over "air rape" terwijl je er niks van bakt in een jet of heli :)
Als ik al Engineer een tank niet down krijg dan spring ik erna in een tank en spawn ik niet weer op dezelfde plek, terwijl ik blijf klagen ...
dat werkt niet tegen air, want die zijn binnen no time overall op de map.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Ach... al dat gezeur over air rape altijd... Het is wel zo, met de vorige patch, dat heatseekers tegen jets niet meer werkten. Daardoor waren de jets oppermachtig. Nu, met de laatste server updates, werken de heatseekers opnieuw en krijgen jets het weer wat lastiger.

Ben zelf, zoals sommigen reeds weten, een redelijk chopper whore, maar langs de andere kant, zoals gisteren op Sharqi Peninsula, een Little Bird uit de lucht geknald met de smaw waarin vijf man zat: zalig! 8)

• GerGio
Countess schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:55:
[...]

dat werkt niet tegen air, want die zijn binnen no time overall op de map.
Daarvoor heb je een soflam of citv station en 2 javelins moet je eens kijken of die jet of hely niet uit de lucht wil.

Overigens had ik pas geleden een mooi kill met een tank op een plane die kwam met zijn rocketpots op mijn af al schieten en toen ik bijna dood was en hij dicht bij genoeg schoot ik hem plat waarna ik ook dood ging maar goed hoevaak schiet je nu een plane neer me een tank.

Nickname KasPlantje.

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Dat dominante air gezeur vind ik ook een beetje onzin. Als je het een beetje slim speelt en/of samenwerkt met 1 of 2 anderen heb je de air in no time teruggedrongen. Killen en punten scoren is een ander verhaal, maar dat is een beetje het probleem, zeker met de beperkte stinger range van nu. Het is voor de meesten gewoon niet sexy en rewarding genoeg om je een heel rondje niet alleen op kills en flags te concentreren maar af en toe ook is een stinger/jav in de luchten te gooien.

MAA is een ander probleem want die wordt vaak niet als AA gebruikt. Hetzelfde zie je aan de defence kant, het wordt al wat meer gebruikt nu maar ik zie zelden mensen met thermal camo rondrijden. Als je je MAA thermal camo geeft, ergens tactisch op de map parkeert en de drang om kills te halen even opzij zet heb je de vijandelijke jets in je eentje al voor een groot deel teruggedrongen. Wat heeft een jet nog voor zin in het spel als je de rocketpods weghaalt, beetje rondjes vliegen met andere jets, ja leuk.

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12 14:13
Jay-P schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:18:
Dat dominante air gezeur vind ik ook een beetje onzin. Als je het een beetje slim speelt en/of samenwerkt met 1 of 2 anderen heb je de air in no time teruggedrongen. Killen en punten scoren is een ander verhaal, maar dat is een beetje het probleem, zeker met de beperkte stinger range van nu. Het is voor de meesten gewoon niet sexy en rewarding genoeg om je een heel rondje niet alleen op kills en flags te concentreren maar af en toe ook is een stinger/jav in de luchten te gooien.

MAA is een ander probleem want die wordt vaak niet als AA gebruikt. Hetzelfde zie je aan de defence kant, het wordt al wat meer gebruikt nu maar ik zie zelden mensen met thermal camo rondrijden. Als je je MAA thermal camo geeft, ergens tactisch op de map parkeert en de drang om kills te halen even opzij zet heb je de vijandelijke jets in je eentje al voor een groot deel teruggedrongen. Wat heeft een jet nog voor zin in het spel als je de rocketpods weghaalt, beetje rondjes vliegen met andere jets, ja leuk.
Laat de bommenwerper uit BF2 maar terugkeren in de battlefield

Rustig aan hè

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-12 22:03
GvanGiessen schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:14:
[...]

Daarvoor heb je een soflam of citv station en 2 javelins moet je eens kijken of die jet of hely niet uit de lucht wil.

Overigens had ik pas geleden een mooi kill met een tank op een plane die kwam met zijn rocketpots op mijn af al schieten en toen ik bijna dood was en hij dicht bij genoeg schoot ik hem plat waarna ik ook dood ging maar goed hoevaak schiet je nu een plane neer me een tank.
Zoeits had ik gister ook, zat aan de ene kant van Wake Island in een tank, aan de andere kant van het water kwam een jet aanvliegen vanaf het schip.
Ik schoot en landde die kogel precies op die jet, booom kapot.
Toen dook er een heli op vanachter het eiland en met het daaropvolgende schot haalde ik ook nog die heli neer (waar maar 2 inzaten), bij dat soort momenten zou je echt een battlerecorder willen hebben! :(

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• haarbal
Thermal eh?

zal het eens proberen, heb nu meestal reactive tegen de tv missile, maar met thermal kan je amper gespot worden zeker? het proberen waard.

Verwijderd

Met SOFLAMs krijg je jets nauwelijks gespot, die zijn uit bereik voor je lock hebt (en dan moet je javelin nog, die gaat het ook niet halen in die tijdsspanne). Net als met Stingers overigens, die zijn ook te traag. Met de CITV is leuk verzonnen, maar tegen de tijd dat je de jet zou kunnen gaan spotten heeft die zijn hele rocket salvo in jouw tank zitten en ben je dood. De jet kan je van de andere kant van de kaart pin-point precies rocketrapen en je bent als tank gewoon volkomen hulpeloos - je moet echt hopen dat de piloot niet kan mikken anders ga je brandend en in stukjes door de pearly gates zonder ooit maar enige kans gehad te hebben om wat terug te doen. Bij helis heb je tijd genoeg om te locken met soflams, javelins en stingers dus dat gaat nog wel (bovendien zijn helis ook juist dé anti-tank wapens van een modern slagveld) maar jets? die zijn ranzig veel te sterk op het moment. Eén goeie jet piloot kan een 64p CQL kaart volledig beheersen. Je hoeft niets anders te kunnen om je team ronde na ronde naar een baserapende overwinning te brengen.
Geen ander voertuig maakt het mogelijk dat één speler ronde na ronde een server volledig beheerst. Als je denkt dat dat goed gebalanceerd is kan dat alleen maar betekenen dat jij de capabele jet piloot in je team hebt en het wel leuk vind om ronde na ronde te winnen omdat je tegenstander nauwelijks voertuigen uit z'n basis krijgt en met tien man met Stingers en soflams probeet één jet uit te schakelen terwijl er 31 andere vijanden de rest van de kaart innemen.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-12 15:47

NoFearCreations

3DPrint the world!

T zijn ook de piloten die het zover gekregen hebben. Voor de patch stond het halve battlelog forum vol met huilende piloten die vonden dat ze te makkelijk neer gingen. Na de patch zitten ze nu overal maar commentaar te geven dat het zo erg allemaal niet is, en dat je niet goed genoeg bent als je ze niet neer krijgt. Vind je het gek als Dice de jets bijna Godlike maakt. Stinger moeten gewoon een gigantische buff in bereik krijgen, en de soflam zou bij de Engineer moeten komen, zodat je zonder squad maten ook nog iets uit kan richten. Air is leuk, hoort zeer zeker bij BF, maar had zo nooit zo sterk moeten zijn.

Gelukkig komen er steeds meer INF only servers. En naar wat ik gehoord heb, komt er ook een server tool die air uitschakeld op grote mappen. Zou mooi zijn, wil ook wel is Firestorm/Kharg/Caspian spelen zonder continu te moeten schuilen voor air.

[ Voor 17% gewijzigd door NoFearCreations op 24-04-2012 15:40 ]

---RAWE CEEK!!!---

• evil kim
NoFearCreations schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:38:
T zijn ook de piloten die het zover gekregen hebben. Voor de patch stond het halve battlelog forum vol met huilende piloten die vonden dat ze te makkelijk neer gingen. Na de patch zitten ze nu overal maar commentaar te geven dat het zo erg allemaal niet is, en dat je niet goed genoeg bent als je ze niet neer krijgt. Vind je het gek als Dice de jets bijna Godlike maakt. Stinger moeten gewoon een gigantische buff in bereik krijgen, en de soflam zou bij de Engineer moeten komen, zodat je zonder squad maten ook nog iets uit kan richten. Air is leuk, hoort zeer zeker bij BF, maar had zo nooit zo sterk moeten zijn.

Gelukkig komen er steeds meer INF only servers. En naar wat ik gehoord heb, komt er ook een server tool die air uitschakeld op grote mappen. Zou mooi zijn, wil ook wel is Firestorm/Kharg/Caspian spelen zonder continu te moeten schuilen voor air.
Zou k leuk vinden, voor mij hoeft dat ook niet die jets
Ik heb het er ook helemaal mee eens alleen mijn oplossing is niet de stinger.
Ik vind dat de stinger redelijk capabel is op het moment tegen helikopters. Het enige wat naar mijn mening moet veranderen is de below radar. Weg met de je kan niet locken omdat de heli te laag vliegt of laat het effect pas ingaan bij echt laag vliegen. (lees 5 meter of lager)

Stingers zijn niet ontworpen om tegen jets gebruikt te worden dus ik vind het ook niet erg dat een jet vrijwel immuun is voor een stinger. Voor jets hebben we MAA's en die moet echt de mother of all buffs krijgen. Ik vind dat de base damage iets omhoog moet omdat de MAA zeer zwak is tegen infanterie die gewoon geraped zou worden door z'n machinegeweer maar verder wil ik het volgende:

Geef de MAA tegen heli's een multiplier in damage zodat een volle burst een heli raped en verder een gigantische multiplier tegen jets zodat een jet na een seconde geraakt worden al disabled is. Jets gaan in het echt burst van een MAA niet overleven. Het is instant game over voor een jet als ze door zoiets worden geraakt. DICE heeft al laten zien met suppression dat ze redelijk voor realisme gaan, nou dan ook voor de MAA graag. Jets en heli's moeten de MAA vrezen en niet andersom want dit is BS.

• jantje 2
  • Laatst online: 26-12 21:40
Inderdaad ik wordt langzamerhand echt gek van die overpowered jets. Dit gebeurd vooral wanneer jou team geen capabele jetfighters hebben en deze dus eigenlijk aan de grond blijven staan of bij opstijgen gelijk weg zijn. Ik ben zelf nog al een chopper speler en heb dan ook een bloed hekel als dit gebeurd. De jets zijn dan constant de choppers aan het rapen waar gewoon niets tegen te doen is. Ze komen naast je, boven je, achter je en dan 1x sproei met hun machinegun en je bent weer dood. Non stop locks noem maar op.

Chopper kan door ground personeel veel makkelijker neer geschoten worden en vind dus zeker dat ze de jets tegen choppers moeten nerfen. Zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren DICE kennende
jantje 2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:49:
Inderdaad ik wordt langzamerhand echt gek van die overpowered jets. Dit gebeurd vooral wanneer jou team geen capabele jetfighters hebben en deze dus eigenlijk aan de grond blijven staan of bij opstijgen gelijk weg zijn. Ik ben zelf nog al een chopper speler en heb dan ook een bloed hekel als dit gebeurd. De jets zijn dan constant de choppers aan het rapen waar gewoon niets tegen te doen is. Ze komen naast je, boven je, achter je en dan 1x sproei met hun machinegun en je bent weer dood. Non stop locks noem maar op.

Chopper kan door ground personeel veel makkelijker neer geschoten worden en vind dus zeker dat ze de jets tegen choppers moeten nerfen. Zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren DICE kennende
Jet tegen chopper kan mij niet zoveel schelen. Een heli maakt gewoon geen schijn van kans tegen een jet.
Jets en heli's moeten het eens gaan afleggen tegen AA materiaal. :(

• Jay-P
Buff voor stinger range ben ik het mee eens, maar meestal is een korte lock van 0.5sec genoeg om een piloot te dwingen zich terug te trekken. Heb je op dat moment een friendly jet die door hem opgejaagd wordt zal je zien dat de rollen in een keer omgedraaid zijn. Dat is mijn punt, je HOEFT ze niet te killen om hun effectiviteit drastisch omlaag te halen. Zolang je maar je basis en de dichtstbijzijnde vlaggen enigszins verdedigt door druk op ze te leggen met wat locks. En buff voor MAA tegen heli's. komop zeg met MAA is een heli neerhalen een eitje. Het probleem is gewoon dat de meesten ofwel infantristen zijn ofwel vehiclewhores (even ongenuanceerd en iets overtrokken). Beide preken ze voor eigen parochie en whinen ze over de andere groep. So be it, ik vind BF3 op dit moment op een aantal puntjes na eigenlijk vrij goed gebalanced.

edit: Helis kunnen zich nu de heatseekers weer werken prima verdedigen tegen Jets, een jet die recht op je afkomt op Wake is simpel om te disablen (heat seekers locken binnen 2sec ffs, flares reloaden echt niet zo snel).

Ik vind het een beetje vreemd dat mensen het wel normaal vinden dat iemand met een uber aim flinke kills kan halen maar zodra een goede heli/jet piloot wat tankjes popt is het huil huil jet is OP. Nogmaals thermal camo en 95% van de air heb je al geen last meer van.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-P op 24-04-2012 15:55 ]

• jantje 2
DanielWW2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:50:
[...]

Jet tegen chopper kan mij niet zoveel schelen. Een heli maakt gewoon geen schijn van kans tegen een jet.
Jets en heli's moeten het eens gaan afleggen tegen AA materiaal. :(
Vlieg je zelf wel eens chopper? Wanneer ik een dogfight aan wil gaan met een chopper komt er altijd wel een rape jet langs die me kapot maakt. Op deze manier verliest het spel alle fun die er is. En bij mij blijft fun belangerijk dan realisme.

AA is inderdaad al sterk genoeg tegen een chopper, iets te dichtbij is gewoon dood als die AAer een beetje goed is. 2x heatseekers + machinegun sproei is gewoon dood.
jantje 2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:53:
[...]

Vlieg je zelf wel eens chopper? Wanneer ik een dogfight aan wil gaan met een chopper komt er altijd wel een rape jet langs die me kapot maakt. Op deze manier verliest het spel alle fun die er is. En bij mij blijft fun belangerijk dan realisme.

AA is inderdaad al sterk genoeg tegen een chopper, iets te dichtbij is gewoon dood als die AAer een beetje goed is. 2x heatseekers + machinegun sproei is gewoon dood.
Ik vermijd mappen met jets en heli's omdat je nauwelijks nog een voertuig uit je basis kan rijden zonder geairaped te worden. Ik heb verder geen idee waar jij het over hebt als je zegt dat een MAA sterk is tegen een heli. Een paar rockets van een heli en dat ding is al zo goed als dood. Een TV missile en dat ding is zo goed als dood. Samen is een MAA morsdood.

De MAA is sinds de patch meer een schietschijf dan een MAA. Zowel heli's als jets maken gehakt van dat ding en je kan vaak niet eens terugschieten zonder afgeslacht te worden. Elke keer is het hetzelfde liedje en word een MAA al afgeslacht zonder dat hij in bereik is.

Verder hoort een jet een heli te slopen. Einde discussie.
Heli's vliegen niet voor niets laag. Als je op dik 100 meter gaat hangen dan vraag je er ook om. Als je laag blijft dat zullen jets toch eerder een tank pakken want die zijn nog weerlozer dan een heli of de MAA wat gewoon een free kill is. :(

• DVDL
DanielWW2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:10:
[...]

Heli's vliegen niet voor niets laag. Als je op dik 100 meter gaat hangen dan vraag je er ook om. Als je laag blijft dat zullen jets toch eerder een tank pakken want die zijn nog weerlozer dan een heli of de MAA wat gewoon een free kill is. :(
Hoezo hoort dat dan? Jets zijn gewoon OP tegen heli's die hun fights nu simpelweg niet goed kunnen doen en dat is gewoon ronduit kut, als je kijkt hoe het voorheen was. Heli vs Heli en Jet vs Jet lijkt mij iets leuker, niet?
Voor de update kon 1 chopper en 1 jet heel de game domineren, als ze goed in de lucht waren, had je geen schijn van kans meer om te winnen.
Dit heeft DICE keurig opgelost met de RPG en SMAW zodat je ze in 1 schot neer kan halen.
Nadeel is dat een heli die op de grond staat, ook in 1 schot kapot is en dat vindt ik wat minder.
al met al kan een goede chopper nog steeds goed domineren, maar als infitry heb je nog een kans om terug te komen.

Jets daarin tegen zijn razend snel, waardoor je geen RPG of te wel een one hit kill kunt maken om zo weer door te pushen. Alleen een andere jet vs jet heeft nut, want in alle andere situaties is een jet overpowerd.
in 1 runover kunnen ze een tank tot 20% disable.
als infitry maak je geen schijn van kans tegen een jet omdat ze veelste snel zijn
en de AA kunnen ze niet sterker maken, want dan worden choppers nutteloos in de lucht.
ze moeten er gewoon voorzorgen dat jets eerder gelocked kunnen worden dan heli's en dat ze wat langzamer vliegen.
Of wil je realisme, laat ze dan minder kogels hebben en maar 4 rakketen in totaal die ze zelf op hun basis moeten ophalen door te landen even wachten en weer op te stijgen.

DennisM6 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:14:
[...]

Hoezo hoort dat dan? Jets zijn gewoon OP tegen heli's die hun fights nu simpelweg niet goed kunnen doen en dat is gewoon ronduit kut, als je kijkt hoe het voorheen was. Heli vs Heli en Jet vs Jet lijkt mij iets leuker, niet?
Jets zijn OP tegen alles...
Ja, laten we heli's winnen van jets. Lekker balans krijg je dan.
Dan is niet de jet maar de heli het godvoertuig. Nee dank je.

• DVDL
DanielWW2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:16:
[...]

Jets zijn OP tegen alles...
Ja, laten we heli's winnen van jets. Lekker balans krijg je dan.
Dan is niet de jet maar de heli het godvoertuig. Nee dank je.
Heli's hoeven niet te winnen van jets en dat hoor je mij ook niet zeggen. Punt is dat het gewoon ronduit slecht is op mappen zoals caspian en firestorm de lucht in te gaan omdat je non-stop wordt geraped.
DennisM6 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:18:
[...]

Heli's hoeven niet te winnen van jets en dat hoor je mij ook niet zeggen. Punt is dat het gewoon ronduit slecht is op mappen zoals caspian en firestorm de lucht in te gaan omdat je non-stop wordt geraped.
Lees dan eens wat ik voorstel. ;)
DanielWW2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:47:
Ik heb het er ook helemaal mee eens alleen mijn oplossing is niet de stinger.
Ik vind dat de stinger redelijk capabel is op het moment tegen helikopters. Het enige wat naar mijn mening moet veranderen is de below radar. Weg met de je kan niet locken omdat de heli te laag vliegt of laat het effect pas ingaan bij echt laag vliegen. (lees 5 meter of lager)

Stingers zijn niet ontworpen om tegen jets gebruikt te worden dus ik vind het ook niet erg dat een jet vrijwel immuun is voor een stinger. Voor jets hebben we MAA's en die moet echt de mother of all buffs krijgen. Ik vind dat de base damage iets omhoog moet omdat de MAA zeer zwak is tegen infanterie die gewoon geraped zou worden door z'n machinegeweer maar verder wil ik het volgende:

Geef de MAA tegen heli's een multiplier in damage zodat een volle burst een heli raped en verder een gigantische multiplier tegen jets zodat een jet na een seconde geraakt worden al disabled is. Jets gaan in het echt burst van een MAA niet overleven. Het is instant game over voor een jet als ze door zoiets worden geraakt. DICE heeft al laten zien met suppression dat ze redelijk voor realisme gaan, nou dan ook voor de MAA graag. Jets en heli's moeten de MAA vrezen en niet andersom want dit is BS.
Lijkt mij toch eerlijk. Heli's gaan pas neer bij een volle burst van de MAA en Jets gaan er vrijwel meteen aan.
Heli's moeten zich dan wel zorgen maken over stingers en de SOFLAM/Javelin. Dis voor de heli word het dan quick in, quick out en Jets, die moeten zich zorgen gaan maken over MAA zoals het hoort. :/

• codex

codex

Het is heel simpel, de lockrange op een jet moet groter worden dan op een heli. Volgens mij heb je daarmee de balance terug.

• jantje 2
DanielWW2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:10:
[...]

Ik vermijd mappen met jets en heli's omdat je nauwelijks nog een voertuig uit je basis kan rijden zonder geairaped te worden. Ik heb verder geen idee waar jij het over hebt als je zegt dat een MAA sterk is tegen een heli. Een paar rockets van een heli en dat ding is al zo goed als dood. Een TV missile en dat ding is zo goed als dood. Samen is een MAA morsdood.

De MAA is sinds de patch meer een schietschijf dan een MAA. Zowel heli's als jets maken gehakt van dat ding en je kan vaak niet eens terugschieten zonder afgeslacht te worden. Elke keer is het hetzelfde liedje en word een MAA al afgeslacht zonder dat hij in bereik is.

Jij mag in eerste instantie helemaal niet meepraten wat nu wel en wat nu niet overpowered is aan je tekst te zien heb je ook geen idee waar je over praat? Aangezien een MAA veel sterker is dan je denkt. Je zegt zelf al ik doe nooit airmaps door de rape maar loopt wel vrolijk te zeggen dat MAA underpowered is Heli's altijd moeten verliezen van jets ook al vecht je nooit tegen jets als chopper..

Ik denk dat zowiezo in publics maar maximaal 10% goed samenspeelt met gunner en daarbij ook nog een TV-guided hebben. Daarnaast is een directe run op een MAA gewoon instant death voor een chopper. Door daarnaast goed gebruik te maken van perks voor je MAA wordt dan ding ineens flink OP over choppers mits je hem goed gebruikt.

EDIT: tegen jets is een MAA inderdaad een stuk zwakker dan vergeleken tegen choppers, ze moeten de MAA flink buffen tegen de jets om zo een stuk balance te creeren.

Wat ik ook echt mis ten opzichte van BF2 of BBFC2 dat mensen totaal niet spotten of de spots niet zichtbaar worden op de kaart. Het komt vaak voor dat ik net chopper gekilled heb en dat daarna een nieuwe chopper opstijgt maar ik dit niet door heb omdat hij niet gespot wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 24-04-2012 16:29 ]

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:54:
[...]

[_] Geschikt

Sorry, maar het heeft niks te maken met skills of ''zelf in een jet of heli gaan'' (zal niet lukken op Sharqi en Wake als je de aircraftspawns kwijtraakt en de rest van de vlaggen niet).
De balance is helemaal stuk in BF3, dat kun je merken aan de nutteloze AA en de 24/7 airrape op de air-maps.

Er is geen rock, paper scissors. Geen balance. Enkel airrape.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 16:28 ]

jantje 2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:24:
[...]

Jij mag in eerste instantie helemaal niet meepraten wat nu wel en wat nu niet overpowered is aan je tekst te zien heb je ook geen idee waar je over praat? Aangezien een MAA veel sterker is dan je denkt. Je zegt zelf al ik doe nooit airmaps door de rape maar loopt wel vrolijk te zeggen dat MAA underpowered is Heli's altijd moeten verliezen van jets ook al vecht je nooit tegen jets als chopper..
Ik speel toch echt geen air maps meer dankzij deze patch en de manier hoe een gemiddelde game nu afloopt. Ik weet echt wel hoe een MAA werkt en wat ik er mee kan maar als je zelfs door een scout chopper nog gemolled kan worden dan ben ik er wel klaar mee.

En op jou ga ik niet meer reageren want je verraad jezelf gewoon als de volgende chopper hoer die niet wil dat er tegenstand is. :/

• Jay-P
jantje 2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:24:
[...]

Jij mag in eerste instantie helemaal niet meepraten wat nu wel en wat nu niet overpowered is aan je tekst te zien heb je ook geen idee waar je over praat?
lol, klinkt lomp maar je hebt wel een punt, ik bedoel wtf, als je is stats gaat checken van mensen die zeuren over air zie je dat ze zelden tot nooit MAA, FAA en/of stingers gebruiken, meestal ook zelden in heli/chopper zitten maar wel veel tank kills hebben. Als je het nooit probeert zal het ook nooit lukken nee.

• jantje 2
DanielWW2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:29:
[...]

Ik speel toch echt geen air maps meer dankzij deze patch en de manier hoe een gemiddelde game nu afloopt. Ik weet echt wel hoe een MAA werkt en wat ik er mee kan maar als je zelfs door een scout chopper nog gemolled kan worden dan ben ik er wel klaar mee.

En op jou ga ik niet meer reageren want je verraad jezelf gewoon als de volgende chopper hoer die niet wil dat er tegenstand is. :/
Ik heb genoeg tegenstand van de Stingers( die na laatste patch) inderdaad goed raken en de MAA( mits goedgebruikt) mij het leven flink zuur maken in de lucht. Daarnaast kunnen 2-3 tanks met een gunner ook aardig vervelen als je te dichtbij komt. Daarbij komt nog de enemy chopper. Als chopper heb je dus al genoeg tegenstand op dit moment en kan je een nog betere AA of rape jets echt niet gebruiken.

En ook in dit stukje staat weer een mooie loze opmerking.. een AA sloopt een little bird zo hard aangezien je met een little bird over het algemeen laag bij de grond vliegt en close target bent zal die machinegun van de MAA je zo kapot maken om de heatseekers nog maar buiten beschouwing te laten.

Misschien is het verstandig om voortaan eerst na te denken voordat je wat post over onderwerpen waar je eigenlijk geen verstand van hebt:)

• Jay-P
Dat ook inderdaad, tank (machine)guns doen nu 10x zoveel damage als in het begin. Een heli waar 2 MG op gericht staan houdt het ook niet lang vol.

Verwijderd

Ben ik blij dat ik niet zo veel van jets hou :P
Choppers kan ik aardig mee overweg! Moet eigenlijk wel zeggen dat een chopper vs jet best grappig is en als je goed genoeg met een chopper overweg kan en goed kan bewegen dat je soms nog wel eens kan winnen ook van een jet.

AA is wat ik wel geregeld doe, inmiddels service star 10 er voor binnen en het is echt niet makkelijk vind ik. Veel mensen klachen wel over de AA dat ze zo sterk zijn maar zolang een jet hoog genoeg is wint de Jet en als je goed genoeg bent met Jet kan je guided missele gebruiken en is de AA weg. Voor chopper is AA wel vervelend, maar alles heeft nou eenmaal een voor en nadeel!

Ik snipe nu steeds meer, dat vind ik echt super! Harcore servers, max 48 man en sniperen is wel naar me hart =D L96 is echt super! ben ook reuze benieuwd naar de nieuwe mappen met de volgende patch!

• haarbal
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:39:
Jet kan je guided missele gebruiken en is de AA weg.
Guided missile boeit toch niet? gewoon smoke zodra je een lock hebt.

• Jay-P
Pods zijn meestal effectiever inderdaad.

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

DanielWW2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:47:
Stingers zijn niet ontworpen om tegen jets gebruikt te worden dus ik vind het ook niet erg dat een jet vrijwel immuun is voor een stinger.
Hmm. als we toch precies zijn. Stingers zijn wel degelijk ontworpen om jets mee neer te halen. 270 jets zijn er tot nu toe mee neergehaald. Probleem zit hem in het korte bereik (1-5 km).
Wikipedia: FIM-92 Stinger

Jets zijn in BF3 gewoon niet te raken met stinger. Wanneer het moment daar is (paar seconden) dan duurt locken te lang en jet doet flare. Stinger verspilt. Locked bij helo is ook fijn. Het lijkt wel of er een min. en max. range is. De max is goed, maar de min is onmogelijk te spelen.

Verwijderd

Jeez...
Hello ,

Your Electronic Arts account has been issued a warning for violating the Terms of Services for Electronic Arts Online.

Violation:
Inappropriate language: punch line:
FUCKING MOTHERFUCKING ADMIN ABUSE RETARDS

You can read the Terms of Service for Electronic Arts Online by going to the following web address.

http://www.ea.com/global/legal/tos.jsp

If you feel that this action is unwarranted, you may contact the Electronic Arts support team available at http://help.ea.com. We feel it is important to understand the rule completely before returning to the game world.

Sincerely,
Customer Support Electronic Arts, Inc.

EA.com Customer Relations

Verwijderd

jantje 2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:35:
[...]

Ik heb genoeg tegenstand van de Stingers( die na laatste patch) inderdaad goed raken en de MAA( mits goedgebruikt) mij het leven flink zuur maken in de lucht. Daarnaast kunnen 2-3 tanks met een gunner ook aardig vervelen als je te dichtbij komt. Daarbij komt nog de enemy chopper. Als chopper heb je dus al genoeg tegenstand op dit moment en kan je een nog betere AA of rape jets echt niet gebruiken.

En ook in dit stukje staat weer een mooie loze opmerking.. een AA sloopt een little bird zo hard aangezien je met een little bird over het algemeen laag bij de grond vliegt en close target bent zal die machinegun van de MAA je zo kapot maken om de heatseekers nog maar buiten beschouwing te laten.

Misschien is het verstandig om voortaan eerst na te denken voordat je wat post over onderwerpen waar je eigenlijk geen verstand van hebt:)
Dan doe je iets goed verkeerd met vliegen want stingers zijn nutteloos tegen de piloten die constant ECM jammer spammen en below radar gebruiken.
En MAA word meteen vernietigd binnen enkele seconden door TV missile/guided rocket/rocketpods door heli en/of jet BUITEN het bereik van de MAA.

Conlusie: AA is nutteloos tegen piloten die weten wat ze doen. Welkom 24/7 airrape.

Praat maar zoveel je wilt, maar er is een goede reden waarom zijn clanmaten en andere mensen dit spel links laten liggen.

• Makkelijk
Dat MAA snel dood is is niet zo erg. Wel zo realistisch met een salvo rockets op je dak. Je zou ze goed moeten verdedigen en moeten zorgen dat ze je niet goed kunnen raken. Maar op een kilometer afstand moet het met MAA wel wat makkelijker worden om een jet neer te halen. Ik kan niet zo geweldig vliegen, maar ik ben in elk geval nooit bang van de AA. Merkte dat ik anderhalve maand geleden toen ik begon met BF3 makkelijker dingen neer kon halen met AA gun.

[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 24-04-2012 17:07 ]

• jantje 2
Tjah weet je wat het is niemand bekijkt het in perspectief. Als ik 1 of 2 stingers alleen heb is het inderdaad totaal geen probleem. Maar dat is het nooit, meestal is er een jet, een MAA, een stinger, een tank noem maar op. Waarbij als je 3 locks hebt je nooit allemaal kan dogden, daarnaast helpt een ECM( Flares ) niet wanneer je dichtbij een enemy bent de raket raakt dan gewoon. Daarnaast maakt het ook uit of je nog een gunner hebt die ook meehelp dan wordt het inderdaad wel een stuk makkelijker, maar je bent nog niet invincible.

Alles over de rape jets is waar. daar helpt een stingertje of een MAA niet tegen. Maar een chopper vliegt langzamer en lager waardoor ze dus ook veel vaker geraakt worden.

Daarnaast zit er een bug in heatseekers? wanneer flares van enemy chopper gedropt zijn, en ze zijn bijna weg dan schieten mijn heatseekers vaak omhoog zonder doel te raken, heeft iemand anders hier ook last van?

• Makkelijk
jantje 2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:07:
Tjah weet je wat het is niemand bekijkt het in perspectief. Als ik 1 of 2 stingers alleen heb is het inderdaad totaal geen probleem. Maar dat is het nooit, meestal is er een jet, een MAA, een stinger, een tank noem maar op. Waarbij als je 3 locks hebt je nooit allemaal kan dogden, daarnaast helpt een ECM( Flares ) niet wanneer je dichtbij een enemy bent de raket raakt dan gewoon. Daarnaast maakt het ook uit of je nog een gunner hebt die ook meehelp dan wordt het inderdaad wel een stuk makkelijker, maar je bent nog niet invincible.

Alles over de rape jets is waar. daar helpt een stingertje of een MAA niet tegen. Maar een chopper vliegt langzamer en lager waardoor ze dus ook veel vaker geraakt worden.

Daarnaast zit er een bug in heatseekers? wanneer flares van chopper gedropt zijn, en ze zijn bijna weg dan schieten mijn heatseekers vaak omhoog zonder doel te raken, heeft iemand anders hier ook last van?
Ik ben het wel met je eens. Ik merk dat ik bij airrape last heb van de heli als infanterie. Dan pak je MAA om de heli dood te maken maar dan hebben de jets je direct. Stingers hebben gewoon niet zo heel veel zin als je eigen team geen vliegtuig van de grond krijgt dus dat probeer ik eigenlijk nooit :P.

Over flares, heb ik ook als ik heatseakers uit MAA schiet. Wachten tot na de flare voor de 2e heatseaker lijkt weinig zin te hebben.

• Jay-P
Als je MAA meteen vernietigd word dan doe je het gewoon fout of moet je is naar een andere loadout kijken. En met die flares moet je gewoon wat langer wachten tot de flares echt uitgewerkt zijn en op flinke afstand zijn van het voertuig dat ze dropt.

[ Voor 40% gewijzigd door Jay-P op 24-04-2012 17:14 ]

• plob
  • Laatst online: 25-12 08:50
FF een vraagje.

Is het mogelijk om een niet unlockte dogtag te gebruiken?

Ik werd namelijk gekild door iemand met een ''recon service star 100'' dogtag. Was tevens de admin in game.

http://battlelog.battlefi...man/dogtags/319551925/pc/

Het gaat hier niet om een in-game hacker, iemand met 2-8 en een kd van 0,54 noem ik niet bepaald een hacker :+

• Avioto
  • Laatst online: 22-12 19:26
Ik denk het wel. Iemand had mijn epische Razer dogtag gejat en later huppelde hij er zelf mee rond :(

Steam/XBL: Avioto

Verwijderd

Jay-P schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:12:
Als je MAA meteen vernietigd word dan doe je het gewoon fout of moet je is naar een andere loadout kijken. En met die flares moet je gewoon wat langer wachten tot de flares echt uitgewerkt zijn en op flinke afstand zijn van het voertuig dat ze dropt.
Moet je eens tegen goede (20+ sterren) piloten spelen.

Zelfs als je dekking gebruikt en slim speelt word je nog steeds gauw om zeep geholpen door jets die jou eerder spotten (zelfs met airradar voor MAA) en die je binnen een paar seconden disablen en daarna vernietigen...en dat allemaal buiten je bereik zodat je ze niet kunt raken.

Zelfde versus heli's.

Er is gewoon geen balans tegen air in BF3.

• AdmiralSnipe
Avioto schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:46:
Ik denk het wel. Iemand had mijn epische Razer dogtag gejat en later huppelde hij er zelf mee rond :(
Nee, je kan geen dogtags van anderen gebruiken.
Als je bij je dogtags kijkt staat er een slotje bij of je 'm wel of niet geunlocked hebt.
Misschien had die dude ook wel een Razer muis, muismat oid. gekocht waardoor hij ook zo'n "epische" Razer dogtag heeft.
En wat die 100 Recon service star betreft, dat is wss een bug want iemand met 2/8 en 0.54 k/d ratio lijkt me niet iemand die 100 Recon service stars heeft... en op zijn battlelog profile staat dat hij er 3 heeft.

• Jay-P
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:53:
[...]

Moet je eens tegen goede (20+ sterren) piloten spelen.

Zelfs als je dekking gebruikt en slim speelt word je nog steeds gauw om zeep geholpen door jets die jou eerder spotten (zelfs met airradar voor MAA) en die je binnen een paar seconden disablen en daarna vernietigen...en dat allemaal buiten je bereik zodat je ze niet kunt raken.

Zelfde versus heli's.

Er is gewoon geen balans tegen air in BF3.
Gebruik thermal camo en ga niet op de standaard plekjes staan. Ik kan zelf aardig vliegen maar een MAA met thermal camo die je niet kan vinden is dodelijk voor je efficiëntie, dat wil niet meteen zeggen dat je ze binnen 5min. neerhaalt maar zoals ik al eerder aangaf dat hoeft ook niet. Zolang jij voor je team enigszins de jets op afstand houdt hebben ze veel meer kans.

Zijn ze echt goed, en heb je er zelfs twee in je vijandelijk team ben je nog steeds de lul ja, so what ?? waarom zouden twee goede piloten geen impact op het spel mogen hebben ? Als je met een noob onsamenhangende squad tegen een squad met clanmembers speelt die goed kunnen mikken ben je ook de lul.

[ Voor 14% gewijzigd door Jay-P op 24-04-2012 18:48 ]

Verwijderd

Jay-P schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:45:
[...]

Gebruik thermal camo en ga niet op de standaard plekjes staan. Ik kan zelf aardig vliegen maar een MAA met thermal camo die je niet kan vinden is dodelijk voor je efficiëntie, dat wil niet meteen zeggen dat je ze binnen 5min. neerhaalt maar zoals ik al eerder aangaf dat hoeft ook niet. Zolang jij voor je team enigszins de jets op afstand houdt hebben ze veel meer kans.
Thermal camo is nutteloos met de spamspot (Q).
Alle goede piloten rammen Q constant.

• Jay-P
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:47:
[...]

Thermal camo is nutteloos met de spamspot (Q).
Alle goede piloten rammen Q constant.
Onzin, probeer het is zou ik zeggen. Vanuit je jet een MAA met thermal spotten is echt niet zo simpel als jij voorstelt. Je moet er vrij dicht in de buurt zijn EN er precies op mikken om met Q die gast op de map te krijgen. Zonder thermal camo kan je er nog een kilometer naast kijken of van de andere kant van de map q spammen en dan licht ie nog op.

Verwijderd

Jay-P schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:50:
[...]

Onzin, probeer het is zou ik zeggen. Vanuit je jet een MAA met thermal spotten is echt niet zo simpel als jij voorstelt. Je moet er vrij dicht in de buurt zijn EN er precies op mikken om met Q die gast op de map te krijgen. Zonder thermal camo kan je er nog een kilometer naast kijken of van de andere kant van de map q spammen en dan licht ie nog op.
Hmm zal het eens proberen, dankjewel.

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-12 17:55
verkeerde forum...

[ Voor 99% gewijzigd door Skybullet op 24-04-2012 19:33 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:57
Je klinkt als een ex-gameverslaafde. Die zijn altijd zo fel op dit soort zaken

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Morgen komt eindelijk mijn nieuwe GPU. Kan ik eens afstappen van alle settings op low :P

• AdmiralSnipe
vinom schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:12:
Morgen komt eindelijk mijn nieuwe GPU. Kan ik eens afstappen van alle settings op low :P
Low is best te doen hoor! :)

Pagina: 1 ... 178 ... 220 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.