• jeffreypieksma
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-01-2024
Klopt, maar als twee mensen al die bug gebruiken op metro conquest/rush kunnen ze een groot verschil maken. Het kan nog wel even duren voordat ze een patch uitbrengen denk ik. Maar het is nog maar ben benieuwd hoe veel mensen het gebruiken over een paar weekjes.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:06:
[...]

[...]

Ja, het is verschrikkelijk lame, maar ze zijn daardoor niet onoverwinnelijk. Gewoon op langere afstanden engagen, meer bukken en pre-fireën. Dit komt van iemand die het overgrote meerendeel van de potjes op Metro Rush 32 speelt.

Ja, je ziet ze steeds meer, maar zoals Snorro ook al aangaf, ik zie eigenlijk nooit meer dan 2 per team die daarmee lamen. Misschien dat het op CQ (64) een groter probleem is, dat zou kunnen.

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03 10:34

TheTeek

TheTeek

ligt het aan mij of is er sinds de release van de laatste patch veel veranderd aan de hitbox detectie/berekening?
Zelfs op servers (eigen server) waar we maar met vier man in zitten doet de hitbox hele rare dingen.
Ik lees er veel over op verschillende fora, er is zelfs een satirisch filmpje van gemaakt:
YouTube: Hitler's opinion of the March 2012 Battlefield 3 patch!

het irriteert ons als clan enorm, ik ben een van de weinigen die niet heeft geklaagd over de game VOOR de patch, maar ongelooflijk wat hebben ze gedaan?!
Zijn er bepaalde settings in een config die aangepast kunnen worden?
Hebben anderen dit probleem ook?

voorbeeld, je schiet iemand vol in de rug, deze draait zich om en in een schot lig jij.
Of persoon lijkt heel ergens anders naar te kijken, maar schiet je neer alsof hij je recht aankijkt.
Of jij schiet op iemand maar die persoon ziet niet dat jij schiet en schiet jou makkelijk neer.
Of jij ziet alleen een lens flare achter een steen vandaan komen, ziet verder niets, geen hoofd niets, en schiet jou vervolgens neer alsof je vol in beeld bent, maar de ander is niet te raken.

Zo kunnen we nog wel doorgaan, over de wapen nerfs maar niet te spreken.
Ook lijkt het spel nu heel vreemd te doen als je op een trap staat, soms slide je ineens omhoog of vooral naar beneden, loop je een trap niet meer soepel op.
Ik heb niets aangepast ten opzichte van voor de patch, nu na deze ellende wel wat met de network enhancer gespeeld (smoother, geen idee hoe dat ding ook weer heet, zit onder gameplay options), maar dit heeft nagenoeg geen effect.

Ik heb een redelijk high end systeem (Core i5 2500K, GTX570, 8GB), een flinke netwerk verbinding en een eigen gehuurde server bij clanhost.

No one knows what TheTeek is

Verwijderd

ik heb nog geen hitboxdetectie problemen die ik kan 247 kan nabootsen.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:06

Zorian

What the fox?

Ik heb last van hitboxproblemen in de vorm van niet kunnen mikken. :')
/noob

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-03 12:29
Zoiets herken ik, ik schiet (met 100% health) van 2 m afstand iemand in zn hoofd, hij draaid zich om ben ik dood ( 8)7 ) en het was niet eens een headshot... :F

Edit: Om het geheel wat duidelijker te maken, mijn ping is nooit hoger dan 30 (bij de servers die ik join).

[ Voor 30% gewijzigd door plob op 17-04-2012 11:30 ]

jeffreypieksma schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:09:
Klopt, maar als twee mensen al die bug gebruiken op metro conquest/rush kunnen ze een groot verschil maken. Het kan nog wel even duren voordat ze een patch uitbrengen denk ik. Maar het is nog maar ben benieuwd hoe veel mensen het gebruiken over een paar weekjes.
[...]
Ik complimenteer ze meestal met hun bedijdenswaardige skills, dat werkt nog verdacht vaak trouwens. Plus op de servers waar ik speel is nog wel enige vorm van sociale controle en de top-10 is zo verschrikkelijk naar goed dat M26's alleen ze niet tegenhoudt. Ach, we zullen zien hoe het uit gaat pakken maar ik heb het idee/de hoop dat het wel wat mee gaat vallen.

Sinds de beta hebben we zoveel (in meer of mindere mate) OP wapens gezien waar mensen moord en brand over schreeuwden: de F2000, de USAS Frag, SMAW/RPG, de FAMAS, de M320, M16A3, de PKP, MAV lift etc. etc. Achteraf viel het toch altijd wel weer mee maar toegegeven, deze bug is wel érrug lelijk.

@The Teek

Doe anders eens wat ping's en tracert's naar de IP's van de servers waar je zo last hebt van lag/hitbox detectie. Daarmee kan je in elk geval problemen met je internet verbinding uitsluiten of vaststellen.

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 08:10
plob schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:26:
Zoiets herken ik, ik schiet (met 100% health) van 2 m afstand iemand in zn hoofd, hij draaid zich om ik ik ben dood en het was niet eens een headshot... :F
nou idd en ik had zelfs wel een paar keer dat zijn gun richting mij schoenen richte en still i was dead...

en om even te mengen in discussie over op wapen.
je kunt zelf ook dat ding pakken en terug spammen?
als je als recon word neer geschoten door tank bij flag, respawn je toch ook als tank killer?
gewoon terug pakken zou ik zeggen.

• plob
Ik pak ze ook wel terug, net metro rush 32p, veel m26 campers (je weet wel 2e bom/objective, in die middelste gang) bij elkaar.

Dan rpk-74m + ext mag + backreap = da ultimate revenge, tevens word je voor haxxor uitgescholden. Maar ik heb me wel kapot gelachen :)

[ Voor 4% gewijzigd door plob op 17-04-2012 11:35 ]

Probleem is dan dat je er vanuit gaat meer skill te hebben. Bepaalde OP wapens zoals de M26 in de handen van een skilled persoon valt gewoon niks tegen te doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

@The Teek

Doe anders eens wat ping's en tracert's naar de IP's van de servers waar je zo last hebt van lag/hitbox detectie. Daarmee kan je in elk geval problemen met je internet verbinding uitsluiten of vaststellen.
Nu is Clanhost niet een van de beste, gezien verschillende problemen in het verleden, maar de hitbox problemen kan ik niet relateren aan de server ofwel aan het eigen systeem/netwerk verbinding.
Het is een probleem dat is gaan spelen NA de patch.
Niet alleen bij mij, maar bij al m'n clan maten, niet doordat we elkaar iets aanpraten, maar echt waarneembaar.
Het is niet in de zin dat het dramatisch is en altijd aanwezig, maar wel veel meer dan voor de patch.
en ja het verziekt de gameplay behoorlijk.

Wij spelen voornamelijk hardcore infantry only, liefst op de eigen server, maar soms ook op publieke, en dan voornamelijk Metro en Grand Bazar.

• jeffreypieksma
Probeer eens andere server map bijvoorbeeld metro 32 players conquest.
TheTeek schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:36:
[...]

Nu is Clanhost niet een van de beste, gezien verschillende problemen in het verleden, maar de hitbox problemen kan ik niet relateren aan de server ofwel aan het eigen systeem/netwerk verbinding.
Niet alleen bij mij, maar bij al m'n clan maten, niet doordat we elkaar iets aanpraten, maar echt waarneembaar.
Het is niet in de zin dat het dramatisch is en altijd aanwezig, maar wel veel meer dan voor de patch.

Wij spelen voornamelijk hardcore infantry only, liefst op de eigen server, maar soms ook op publieke, en dan voornamelijk Metro en Grand Bazar.

• plob
Tsurany schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:35:
Probleem is dan dat je er vanuit gaat meer skill te hebben. Bepaalde OP wapens zoals de M26 in de handen van een skilled persoon valt gewoon niks tegen te doen.
Mee eens, 2 uur geleden had iemand 93 kills in metro rush met dan ding, dit potje http://battlelog.battlefi...how/29127357/1/172354165/

@ The teek

Zou ik een keer mee mogen doen in je squad? Lijkt me leuk. http://battlelog.battlefi...stats/172354165/]THE_C0NQ heet ik @bf3
Echte skilled spelers zullen niet lang met de M26 spelen, met uitzondering van wat verwende kinderen wellicht. Er zit niet of nauwelijks uitdaging in, niet persé nodig om te winnen, ze hebben een repuratie hoog te houden en je aim wordt er laks van wat je gaat merken zodra het wapen generfed wordt.

@The Teek,

Heb je via google uit kunnen vinden of meer mensen dit probleem hebben sinds de patch? Ik heb er nog nergens over gelezen dat dit een groot probleem is. Mijn eerste suggestie zou zijn: internetverbinding van/naar de server. Het zou ook gewoon kunnen zijn dat de spelers waar jij/jullie tegen spelen slechte internetverbindingen (hoge pings) hebben of packetlosses.

Daarna, kan je overwegen tot herinstallatie van BF3 om dat uit te sluiten. Tenslotte kan je verder gaan met herinstallatie van drivers en/of windows en tenslotte hardware problemen onderzoeken. Op hoeveel FPS speel je trouwens? min/avg?

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Het ligt niet aan de gamemap, type game, maar echt aan BF3, het verbaast mij wel dat nagenoeg niemand hier dit beaamd.
Wij hebben er allemaal last van, het is echt sinds de patch.
Het enige voordeel ten opzichte van voor de patch is dat alles iets soepeler lijkt te lopen, maar dat is dan ook echt het enige voordeel.
Suppression is dramatisch, wapens zijn zwaar aangepast, de hitbox is om zeep.
Ik kan me echt geen slechtere patch bedenken.

Het was goed VOOR de patch, nu komt er toch enige frustratie boven borrelen... Teek denk aan je hart...:P

Verwijderd

TheTeek schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:51:
Het enige voordeel ten opzichte van voor de patch is dat alles iets soepeler lijkt te lopen, maar dat is dan ook echt het enige voordeel.
Ik duik nu regelmatig onder de 30fps (voor seconden achter elkaar), terwijl dat niet het geval was voor de patch. Het loopt hier dus juist niet soepeler.
Slechte hitboxes/hitregistratie of extra lag kan ik idd wel beamen, het is soms echt niet te doen (al merk ik dat het soms ook in mijn voordeel werkt). Er kan iemand het hoekje om komen en je met het slechtste wapen ooit 1HKO'en en soms kom jij een hoekje om en staat de ander een beetje voor zich uit te staren (waardoor je goed op het hoofd kunt mikken). Echt een regelmaat heb ik er nog niet in kunnen ontdekken, soms word je ook ge-1shot als je het hoekje om komt... Het lijkt allemaal erg random, maar erg vervelend is het iig.

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

vond deze wel leuk, maar zo is mijn gemiddelde avondje nu wel:
http://www.youtube.ug/wat...xrRQVZSMU&feature=related

De detectie is mank en behoorlijk ook.
Ik ben echt niet de enige, misschien ligt het aan mijzelf, maar dat betwijfel ik zeer.

Het ligt niet aan de gamemap, type game, maar echt aan BF3, het verbaast mij wel dat nagenoeg niemand hier dit beaamd.

Het was goed VOOR de patch, nu komt er toch enige frustratie boven borrelen... Teek denk aan je hart...:P
Als het puur de patch is dan zouden veel meer mensen daar last van moeten hebben lijkt me, het enige wat ik je kan adviseren is gewoon één voor één de mogelijke oorzaken afstrepen door intensief te testen (ook met prog's anders dan bf3) en veel forums afstruinen op zoek naar het probleem/oplossing. Heel veel succes er mee in elk geval, taai is het hoe dan ook!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 10:38
Wat mij na de patch op valt is dat de rpg soms met "losse flodders" schiet.

Ook de knife animatie is in schokken nu (zelf knifen, geknifed worden blijft normaal beeld)

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

@ Lennartje, idd, precies, het is niet altijd, maar met regelmaat wel meer dan voor de patch.
Clan leden zijn er nu ook een beetje klaar mee, en de fun zakt dramatisch.
Er is echt geen spel dat 100% perfect is, daarom vond ik BF3 echt PERFECT voor de patch zelfs met de minor bugs, het spel leek eindelijk af.

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

evil kim schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:00:

Ook de knife animatie is in schokken nu (zelf knifen, geknifed worden blijft normaal beeld)
Gelukkig, ik (mijn clan) ben niet de enige, dit is ook bij ons opgevallen.
Die losse flodders komen niet alleen uit de RPG, maar ook met andere wapens, behalve de L96 die lijkt echt tot nu toe totaal geen last te hebben van deze bug, wat een heerlijk wapen is dat...:D
Ik ben geen Recon speler, maar meer een engineer/support. de M29-IAR was mijn favo, maar presteerd veel minder op afstand dan ervoor, nu begreep ik dat het komt doordat de foregrip nu minder accuraat is als upgrade dan vroeger.

[ Voor 37% gewijzigd door TheTeek op 17-04-2012 12:04 ]

• Cyberwarmacine
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10-2025
Was bij mij al voor de patch :'(

• evil kim
TheTeek schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:01:
[...]

Gelukkig, ik (mijn clan) ben niet de enige, dit is ook bij ons opgevallen.
Die losse flodders komen niet alleen uit de RPG, maar ook met andere wapens, behalve de L96 die lijkt echt tot nu toe totaal geen last te hebben van deze bug, wat een heerlijk wapen is dat...:D
Ik ben geen Recon speler, maar meer een engineer/support. de M29-IAR was mijn favo, maar presteerd veel minder op afstand dan ervoor, nu begreep ik dat het komt doordat de foregrip nu minder accuraat is als upgrade dan vroeger.
Die knife animatie geef k niet om, verlies er geen kills door, maar door die losse flodders al meermaals kansloos neergemaaid

• Sissors
  • Niet online
Heb nog niet heel veel gespeeld sinds de patch, wel wat, één keertje ook zelf de M26 uitgeprobeerd, maar zo extreem is die toch niet? Heb er in iedergeval stuk minder problemen mee gehad dan met de USAS.

• Thr!lls
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05-2023
furby-killer schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:07:
Heb nog niet heel veel gespeeld sinds de patch, wel wat, één keertje ook zelf de M26 uitgeprobeerd, maar zo extreem is die toch niet? Heb er in iedergeval stuk minder problemen mee gehad dan met de USAS.
Voor mij zit het verschil hem vooral in de rate of fire, waar de USAS als volautomatisch overal doorheen ging heeft de M26 een veel lagere rate of fire waardoor hij denk ik minder opvalt. Hij is alleen op vrij lange afstand one-hot-one-kill met een beetje goed mikken.

BF3 Profile: ThrReX | BF4 Profile: ThrReX

Thr!lls schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:09:
[...]

Voor mij zit het verschil hem vooral in de rate of fire, waar de USAS als volautomatisch overal doorheen ging heeft de M26 een veel lagere rate of fire waardoor hij denk ik minder opvalt. Hij is alleen op vrij lange afstand one-hot-one-kill met een beetje goed mikken.
furby-killer schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:07:
Nee hij is bugged, in combinatie met een HB en G3A3 doet de M26 (mass) zo'n 400 damage per schot. 25% van de pallets/darts raken is dan al instakill. Met andere assault rifles is het zo'n 300+ damage per schot. Verder is het inderdaad niet zo'n bijster nuttig apparaat. Daarbij zijn de dart ammo ook nog eens bugged zodat het evenveel damage doet als buckshot.

• Thr!lls
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05-2023
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:24:
[...]

[...]

Nee hij is bugged, in combinatie met een HB en G3A3 doet de M26 (mass) zo'n 400 damage per schot. 25% van de pallets/darts raken is dan al instakill. Met andere assault rifles is het zo'n 300+ damage per schot. Verder is het inderdaad niet zo'n bijster nuttig apparaat. Daarbij zijn de dart ammo ook nog eens bugged zodat het evenveel damage doet als buckshot.
Dat weet ik, persoonlijk vind ik hem alleen minder opvallen t.o.v. de USAS door de lage Rate of Fire, hierdoor valt er meer tegen te doen als je iemand tegenkomt die hem tegen je gebruikt.

BF3 Profile: ThrReX | BF4 Profile: ThrReX

• leosand
baal meer van die tv missle
rij je lekker in je tankje genietend van uitzicht van plat gelegde bomen en huizen.
lekker zonnetje.
pats boom, weg ben je
killed door tv missle..... door een vervelende heli crew die zich lekker achter een rij bomen op kilometer afstand zweefde en verstopt.

geen piepje of wat dan ook gewoon 1 klap weg en daar kun je dus helemaal niets aan doen.

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:28
Moet toch maar eens G3A3 vrijspelen, en dan ook gelijk maar eens uitproberen of die Bug nou echt zo goed is.
Tijdje geleden zat iedereen over de USAS Frag te zeiken, kom ik aan met mn 6 USAS kills. :+

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• jeffreypieksma
Tv missile is inderdaad op. En zo heel moeiljk is het niet om een tank te raken. 1 shot 1 kil toch wel een beetje jammer. Een disable zou genoeg geweest zijn denk ik.
leosand schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:32:
baal meer van die tv missle
rij je lekker in je tankje genietend van uitzicht van plat gelegde bomen en huizen.
lekker zonnetje.
pats boom, weg ben je
killed door tv missle..... door een vervelende heli crew die zich lekker achter een rij bomen op kilometer afstand zweefde en verstopt.

geen piepje of wat dan ook gewoon 1 klap weg en daar kun je dus helemaal niets aan doen.
Thr!lls schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:25:
[...]

Dat weet ik, persoonlijk vind ik hem alleen minder opvallen t.o.v. de USAS door de lage Rate of Fire, hierdoor valt er meer tegen te doen als je iemand tegenkomt die hem tegen je gebruikt.
De M26 valt volgens mij in dezelfde catagorie als de 870C. Dwz, 12 projectielen en 1 shot kill close range (zo zou het moeten zijn). De USAS schiet nog maar 9 projectielen die ook nog eens minder damage doen. Dus tenzij je echt <10 meter meter onverwacht tegenover de USAS komt te staan zou je het daarvan altijd moeten kunnen winnen. De M26 dient toch een beetje als back-up voor je primary en je moet er goed mee kunnen mikken close range.

Overigens is het vooral het geluid wat de M26 echt te kort komt ten opzichte van de USAS. Die klinkt toch een stuk imposanter :)

• AdmiralSnipe
Wat een brakke public matchmaking in Co-op.

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

:O

• leosand
eerder schieten dan die andere >:)

• AdmiralSnipe
The fack, speelt er dan niemand meer Co-op??
Heb nog maar 2 v/d 6 co-op wapens geunlocked maar zo gaat het natuurlijk niet werken.
Heb al iets van 15 keer op public matchmake gedrukt maar steeds houdt ie er mee op in het laadscherm.

• plob
@ snipe
Over een half uurtje kan ik co-open. Is da goed?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/THE_C0NQ/

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-03 14:26

superwashandje

grofheid alom

TheTeek schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:36:
[...]

ik merk het ook hoor: niet suppressed op iemand (vooral campers, daar merk ik het bij :) ) staan te schieten en er gebeurt niets. vervolgens komt er een vriendje van hem aan en die schiet mij neer :P

edit: @snipe voeg me maar ff toe als je coop wilt doen

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03 09:49

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

AdmiralSnipe schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:54:
The fack, speelt er dan niemand meer Co-op??
Heb nog maar 2 v/d 6 co-op wapens geunlocked maar zo gaat het natuurlijk niet werken.
Heb al iets van 15 keer op public matchmake gedrukt maar steeds houdt ie er mee op in het laadscherm.
En anders kan ik nu zodadelijk meteen al wel, naam is Goudse op battlelog, dus zie maar ;-)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• AdmiralSnipe
Hmm toch nog mensen die Co-op willen doen. ;D
Heb trouwens geen TS... :(

• plob
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:59:
Hmm toch nog mensen die Co-op willen doen. ;D
Heb trouwens geen TS... :(
Geeft niet, voeg me maar toe als je wilt :).
De Usas was sterk maar nooit een one shot kill op afstanden groter dan een meter. Een kill maken kost op die afstanden tijd, tijd waarin de ander kan reageren en kan terugschieten. De M26 maakt instakills, je hebt niet meerdere schoten nodig. Het eerste schot is raak en tussen de 0 en 20 meter maak je gegarandeerd enkel kans als jij eerder schiet. De 870, DAO en Saiga zijn geen van allen one shot kill op 20 meter, daar kan je op reageren. M26 is het enige wapen dat een one shot kill is.
Snipers kunnen een one shot kill zijn maar enkel in de borst, met de M26 hoef je niet zo nauwkeurig te zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• AdmiralSnipe
Doe nu co-op met Mus.iQ
maar kan misschien nog wel een potje met jou daarna als je wilt.

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MeagaShira

MeagaShira_NL

Ik heb er ook behoorlijk last van na de patch. Schiet regelmatig op iemand en ik weet zeker dat ik hem vol raak maar er gebeurd niks. Vervolgens draait hij zich om en schiet mij kapot. Vind de hitreg. idd echt bagger geworden na de patch.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

• plob
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:03:
[...]

Doe nu co-op met Mus.iQ
maar kan misschien nog wel een potje met jou daarna als je wilt.
Is goed, je bent niet de enige die nooit co-op kan spelen omdat er niemand te vinden is :P.

Verwijderd

Ik heb na de patch eigenlijk alleen nog maar 48 man TDM potjes gespeeld op neushaar canals en dan eigenlijk alleen nog maar met shotguns (had mezelf als doelstelling opgelegd om even alle unlocks en dogtags voor de shottys te halen ^.^)

Wat ikzelf heb ervaren met betrekking tot de hitbox detectie is dat ik af en toe met 100% hp naast / voor gasten kom te staan en dat ze me inderdaad ook nog best vaak neer krijgen, terwijl ik ze ondertussen al vol met lood sta te pompen. Wat daarbij ook heel vreemd is, is dat ik de hp bar van de enemy wel zie afnemen, maar soms loopt ie ook bijna direct weer vol (of dat hij echt van +/- 20% ineens weer met 50% omhoog schiet) Nadat ze me dan gekilld hebben ze soms ineens weer 70/80% soms zelfs weer 100%! :S Ook de killcam geeft heel vaak aan dat ze 100% hp over hebben terwijl ik ze toch echt zekersteweten net daarvoor gehit heb. De server waar ik vrijwel altijd op speel haal ik een ping van 15/20 ms op dus daaraan zou het niet moeten kunnen liggen.

Wat ik bij de knife animatie heb ondervonden is dat wanneer een enemy een teammate knifed ik hem vaak niet kan afschieten omdat dan de animatie zeg maar bezig is... terwijl als ik dan een keer van achter iemand knife en de animatie is net begonnen zeg maar, dan wordt ik wel ineens even keihard door een enemy team mate afgeslacht. En dan overleeft die fucker het ook nog omdat ik men mes niet eens in zen pens geboord krijg omdat ik alweer geslacht ben!

Deze dingen heb ik voor de patch eigenlijk nog nooit last van gehad, daarbij moet ik wel toegegeven dat ik eerder voornamelijk CQ speelde i.p.v. TDM maar alsnog is het zeer frustrerend.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 13:12 ]

• evil kim
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:07:
[...]

Ik heb na de patch eigenlijk alleen nog maar 48 man TDM potjes gespeeld op neushaar canals en dan eigenlijk alleen nog maar met shotguns (had mezelf als doelstelling opgelegd om even alle unlocks en dogtags voor de shottys te halen ^.^)

Wat ikzelf heb ervaren met betrekking tot de hitbox detectie is dat ik af en toe met 100% hp naast / voor gasten kom te staan en dat ze me inderdaad ook nog best vaak neer krijgen, terwijl ik ze ondertussen al vol met lood sta te pompen. Wat daarbij ook heel vreemd is, is dat ik de hp bar van de enemy wel zie afnemen, maar soms loopt ie ook bijna direct weer vol (of dat hij echt van +/- 20% ineens weer met 50% omhoog schiet) Nadat ze me dan gekilld hebben ze soms ineens weer 70/80% soms zelfs weer 100%! :S Ook de killcam geeft heel vaak aan dat ze 100% hp over hebben terwijl ik ze toch echt zekersteweten net daarvoor gehit heb. De server waar ik vrijwel altijd op speel haal ik een ping van 15/20 ms op dus daaraan zou het niet moeten kunnen liggen.

Wat ik bij de knife animatie heb ondervonden is dat wanneer een enemy een teammate knifed ik hem vaak niet kan afschieten omdat dan de animatie zeg maar bezig is... terwijl als ik dan een keer van achter iemand knife en de animatie is net begonnen zeg maar, dan wordt ik wel ineens even keihard door een enemy team mate afgeslacht.

Deze dingen heb ik voor de patch eigenlijk nog nooit last van gehad, daarbij moet ik wel toegegeven dat ik eerder voornamelijk CQ speelde i.p.v. TDM maar alsnog is het zeer frustrerend.
Denk niet dat er verschil zit in detectie tussen de verschillende spelmodi

Verwijderd

evil kim schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:11:
[...]

Denk niet dat er verschil zit in detectie tussen de verschillende spelmodi
Nee dat denk ik ook niet. Maar ik dacht, laat ik dat er voor de volledigheid wel even bij vermelden.
Beschrijven jullie hier met zijn allen niet gewoon de problemen die af en toe horen bij het verguisde 'Client side hit detection' dat BF3 toepast?

Als, om wat voor reden dan ook, de synchronisatie tussen jou en de speler waar je op schiet (die op jou schiet) niet hetzelfde is, dan krijg je dit soort situaties. Als jij wel al bij hem in beeld staat en hij schiet op jou, dan ga je (na een vertraging) dood en lijkt het een insta-kill, maar goed dit werkt andersom net zo goed. Iets te veel Russen op de server en de hele server kan laggy lijken.

Als jij op iemand schiet en zowel bij jou, als op de server als op de vijand andere posities (coördinaten) worden doorgegeven, dan kan de hit detection bugged lijken.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat men plezier beleeft aan die m26, wat een plop geluid bah zeg. Niks aan. Geef mij die usas nog maar, lekker agressief :)

Rapapa...

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:14:
[...]

Nee dat denk ik ook niet. Maar ik dacht, laat ik dat er voor de volledigheid wel even bij vermelden.
Gelukkig, we kunnen handjes schudden, dit komt mij zo bekend voor.
Wij (clan) houden van close combat en komen vanuit de ravenshield tijd.
Battlefield was altijd mijn favoriet, ik heb tot nu toe alle BF series gespeeld.
COD MW1 was voor mij weer een leuke afwisseling, maar COD MW2 was een desceptie.
Overigens hebben we wel meer zijsprongen gedaam, SWAT 4, MOH, COD 2.

iig BF3 is voor mij de game van het moment, zeker na een hele tijd BC2 te hebben gespeeld.
Toen op een avond Origin weer eens niet werkte zijn we BC2 weer even gaan spelen, maar allemachtig wat is dat dan wennen.

Nu voor de 29 maart patch vond ik BF3 echt geweldig, een van de beste shooters ooit kan ik wel zeggen.

Maar nu ;w

toch kijk ik erg uit naar Close Quarters en ergens hoop ik dat ze snel met een fix komen, dit kan toch niet ongemerkt blijven.
Ik zag net dat er een server side fix aankomt voor de AA, wie weet zit er ook een fix voor ons beschreven probleem bij.

Overigens iemand nog tips voor een goede gamehoster?
Clanhost.nl is naar mijn ervaring waardeloos en reageerd slecht tot niet op vragen.
De servers knallen geregeld, gister lag procon er weer uit en ook teamspeak 3 heeft z'n kuren.
De term Wall-E wordt geregeld door ons geroepen omdat we allemaal klinken als... Wall-E uit de gelijknamige film...;)

Clanhost reageerde bij ons altijd snel en duidelijk en kon hem altijd bereiken op z'n mobiel. Onze i3D.net servers zijn tot nu toe erg stabiel en we hebben er nooit problemen mee. Procon kan ik niks over zeggen, dat hosten we zelf. En ook Teamspeak 3 draait op een dedicated dus daar kunnen we ook niks over zeggen.

Kan trouwens wel begrijpen dat Procon crasht. Instabiel kut programma dat met de verkeerde plugins een resource vreter wordt. Gister gebruikte hij nog 350MB ram en nu zit hij al boven de 700MB. Laat hem een paar dagen draaien en hij gaat 1,5GB aan ram gebruiken en zal dan crashen.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 17-04-2012 13:50 ]

Verwijderd

LosGieros schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:41:
Dat men plezier beleeft aan die m26, wat een plop geluid bah zeg. Niks aan. Geef mij die usas nog maar, lekker agressief :)
ik vindt het een geweldig geluid. zo subtiel, maar net een paar miliseconden langer als een normaal schot. beetje vertraging. mooi sounddesign
Alsof je een Grolsch plopflesje open maakt :D

Verwijderd

Ik heb met een paar andere gasten ook drie maandjes een 32 mans servertje gehad bij Clanhost. Dat de hele server er uit klapte kwam niet zo vaak voor, maar aangezien de server vaker leeg dan vol was zegt dat wellicht niet zoveel. Die problemen die TheTeek over procon noemt klinken wel redelijk bekend. Echter reageerden ze wel altijd vrij snel als er iets was. Zoals Tsurany ook al zei, probeer even een mobiel nummer te scoren van die gasten!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

ok, bedankt, ik ga er wel weer een mail aan wagen, ik heb overigens ook wel eens gemerkt dat als we weer als Wall-E klonken de game server er vervolgens ook uit knalde, vervolgens kon ik ook niet meer inloggen op het gamepanel van clanhost.
Daar hebben ze zelf van gezegt dat het bij de provider zat waar ze de servers hosten.

Dat procon niet werkt is voor ons overigens nieuw dat heb ik niet eerder gehad, dus mijn weer slaat daar niet op...

Ik raak geïrriteerd van al die posts hier rond de M26 dit, de M26 dat :(

Voor mijn part mogen ze iedereen die wapen exploits gebruikt een ban geven op Battlelog en hier op het forum!!!
Hetzelfde voor de mensen die ooit de USAS + FRAG gebruikt hebben.

Ik heb NOOIT de USAS + FRAG gebruikt, zelfs al was dat een moordmachine.

Als ik nu iemand zijn Battlelog stats check, en merk dat die veel USAS + FRAG kills heeft, hecht ik 0.00% waarde aan zijn SPM en de rest. Het staat quasi gelijk met cheaten. Je stats betekenen NIETS meer.

Nu sta ik vandaag op en zie ik hier 5 nieuwe pagina's en een overgroot deel gaat over de M26. :( Dan heb je nog de klojo's op youtube zoals Dontblink die er ook nog is een filmpje over maken. :( Met de motivatie "DICE has to know!" maar ze weten het al sinds een week!!!! Niets dan viewers whoring doen ze met de M26 filmpjes. En ondertussen weet iedereen en zijn moeder wel van die bug.
Asgaro schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:07:

Voor mijn part mogen ze iedereen die wapen exploits gebruikt een ban geven op Battlelog en hier op het forum!!!

Als ik nu iemand zijn Battlelog stats check, en merk dat die veel USAS + FRAG kills heeft, hecht ik 0.00% waarde aan zijn SPM en de rest. Het staat quasi gelijk met cheaten. Je stats betekenen NIETS meer.

Nu sta ik vandaag op en zie ik hier 5 nieuwe pagina's en een overgroot deel gaat over de M26. :( Dan heb je nog de klojo's op youtube zoals Dontblink die er ook nog is een filmpje over maken. :( Met de motivatie "DICE has to know!" maar ze weten het al sinds een week!!!! Niets dan viewers whoring doen ze met de M26 filmpjes. En ondertussen weet iedereen en zijn moeder wel van die bug.
I approve. :Y
Ik blijf denk ik ook maar even weg van BF3...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Waar kun je dat zien dan welk type ammo je met een gun gebruikt hebt? :S

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-03 14:51
Something's wrong on the internet! Lighten up, dude!

ontopic: Gisteravond eindelijk de recon service star behaald, en dat was best een pittige opgave. Heb heel veel met de Radio Beacon en de MAV gewerkt, dan krijg je tenminste wat leuke bonusjes qua spotten! De P90 blijft overigens mijn favoriet, vooral in close quarters. Eventjes een supressor er op, een lasertje en een holographic sight en dan kun je knallen tot je er bij neer valt. :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

cool, ga ik eens proberen, ik heb de p90 tot nu toe links laten liggen.
Een frisse blik op iets anders.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
Wij hosten ook bij clanhost maar sinds de laatst patch zijn de servers weer stabiel. Die van ons zitten meestal elke avond wel vol tegenwoording.
Voor de laatste patch klapte de servers er regelmatig uit en verdwenen zelfs uit battlelog. Ik vermoedde al dat dit een probleem aan de EA/Dice zijde was aangezien verschillende fora hetzelfde probleem rapporteren met verschillende hosters en clanhost kon dit bevestigen. Het schijnt een probleem met de EA master server te zijn. Zoals gezegd hebben hebben we deze problemen op dit moment niet meer.

Procon moet gewoon elke dag opnieuw gestart worden en heeft bij ons dan ook standaard een dagelijkse herstart cronjob gepland staan.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:25
RobertJ schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:13:
Something's wrong on the internet! Lighten up, dude!

ontopic: Gisteravond eindelijk de recon service star behaald, en dat was best een pittige opgave. Heb heel veel met de Radio Beacon en de MAV gewerkt, dan krijg je tenminste wat leuke bonusjes qua spotten! De P90 blijft overigens mijn favoriet, vooral in close quarters. Eventjes een supressor er op, een lasertje en een holographic sight en dan kun je knallen tot je er bij neer valt. :)
Ik snap werkelijk niet waarom iedereen zoveel moeite heeft met recon scores halen. Ik geef toe dat het tot de SV98 een best lastige opgave is. Maar vanaf dat moment kun je gewoon one shot one kill halen met een headshot bonus. Als je een beetje leert schieten dan heb je binnen de kortste keren veel headshots boven de 100 meter wat betekent dat je meer dan 200 punten per kill krijgt.

Maar dat zal hem vast liggen in het feit dat de meeste sniperrifle gebruikende recons ergens op een bergje gaan liggen en wachten en niet drurven aan te vallen. Maakt mij niet uit hoor ik schiet je wel af van mijn aanvalspositie.

Ik vind het geweldig irritant dat mensen tegenwoordig zo min mogelijk aandacht besteden aan het belangrijkste in een game en dat is het richten van je wapen en het vergaren van skill in deze kunst.
Eerst de Usas met frag nu de M26 dart. Daarnaast heel veel support die grotendeels spray en pray doen en Engineer die alles doden behalve tanks met een raketwerper.

Dus Dice tip voor het volgende overpowered weapon: 1 .50 barret M95 of Cheytech intervention M200.408 voor mij alsjeblieft.

Nickname KasPlantje.

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-03 21:03
Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook wel redelijk wat met de DAO heb gespeeld. Maar meer omdat ik de shotgun medaille wou hebben. Voor de rest vind ik het maar naar om met shotguns te spelen. Toen ik begon met spelen heb ik de eerste 30 uur niets anders gedaan dan recon. Daarna heel veel in een tank gezeten voordat ik me met andere vehikels bezig heb gehouden. Nu ben ik veel meer aan het variëren en heb ik de laatste tijd de grootste lol met c4 en een magnum. Ik moet zeggen dat juist de variatie het heel leuk maakt voor mij. Soms ben ik close quarters zat of wil ik juist in een jet vliegen. Het halen van zoveel mogelijk verschillende medals en dog tags is mijn uitdaging.

https://battlelog.battlef...r/Nijn21/stats/377761084/

[ Voor 5% gewijzigd door Faberge op 17-04-2012 15:06 ]

http://steamcommunity.com/id/nijn

Verwijderd

M'n scherm de hele tijd van full screen naar windowed mode, krijg ik opeens deze melding:

Game disconnected: you were kicked by an admin. Stated reason: Idletime

Iemand dit eerder meegemaakt? Ik zat nog geen 10 seconden op de server...
GvanGiessen schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:33:
[...]

Ik vind het geweldig irritant dat mensen tegenwoordig zo min mogelijk aandacht besteden aan het belangrijkste in een game en dat is het richten van je wapen en het vergaren van skill in deze kunst.
Eerst de Usas met frag nu de M26 dart. Daarnaast heel veel support die grotendeels spray en pray doen. en Engineer die alles doden behalve tanks met een raketwerper.
Deels mee eens, het (snel) richten en corrigeren van de recoil is superbelangrijk. Maar ik zou wel willen beargumenteren dat om shooters echt goed te kunnen spelen het minstens zo belangrijk is om slim te lopen, optimaal gebruik te maken van de omgeving en de beschikbare middelen (wapens, voertuigen, kits) op het juiste moment en goed inspelen en anticiperen op wat de tegenstander gaat doen.

Asgaro, mijn probleem met de hele M26 situatie is niet DAT hij nu bugged is, of veel mensen er nu mee spelen, maar dat je van DICE nul komma nul hoort erover wanneer ze die zaak gaan rechtzetten. Geef dan gewoon rap toe dat je als dev's een foutje gemaakt hebt en geef gewoon aan waarom dat niet morgen gefixed kan worden. Dan krijg je al zoveel meer goodwill van je klanten....

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:25
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:16:
M'n scherm de hele tijd van full screen naar windowed mode, krijg ik opeens deze melding:

Game disconnected: you were kicked by an admin. Stated reason: Idletime

Iemand dit eerder meegemaakt? Ik zat nog geen 10 seconden op de server...
Dat lijkt me een puntje voor het problemen topic: Spielerij - Problemen & Vragen
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:18:
[...]

Asgaro, mijn probleem met de hele M26 situatie is niet DAT hij nu bugged is, of veel mensen er nu mee spelen, maar dat je van DICE nul komma nul hoort erover wanneer ze die zaak gaan rechtzetten. Geef dan gewoon rap toe dat je als dev's een foutje gemaakt hebt en geef gewoon aan waarom dat niet morgen gefixed kan worden. Dan krijg je al zoveel meer goodwill van je klanten....
Daar ben ik het nu volledig mee eens je houd mensen zoweel te meer te vrede als je gewoon eerlijk ben zegt dat je een fout gemaakt heft en uit legt dat je er mee bezig bent en als je meld hoelang het gaat duren voordat het probleem is opgelost

[ Voor 23% gewijzigd door GerGio op 17-04-2012 15:25 ]

Nickname KasPlantje.

Verwijderd

Maar ze hebben net een hele grote patch geleverd! Dan moeten ze echt even lekker op vakantie, het geld stroomt toch wel binnen...
Tenminste, ik heb het idee dat ze dat denken; zo gedragen ze zich iig wel.

En dat is natuurlijk ook wat er gebeurd: mensen blijven BF3 kopen en hoewel mensen nu mss gaan zeggen dat ze BF4 niet meer gaan kopen vanwege de slechte support, gaan veel mensen het toch "nog één keertje proberen" door de geweldige trailers die we te zien gaan krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 15:26 ]

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Beetje overdreven reactie, heb ook paar weekendjes :P de Usas gebruikt in 24/7 metro maps op de choke points maar dan met de flechete rounds. Paste beter bij mn gameplay maja omdaarvoor gebanned te worden? Mij boeit het niet zo hoor, als ik merk dat ik ge0wned word door iemand of iets dan pas ik me daarop aan. >:)

Magoed er werd wel zoveel over die m26 geluld dat ik het ook ff moest proberen :P

Rapapa...

• AdmiralSnipe
Steeds dikke framedrops als ik met Fraps (2010 versie...) zit te capturen.
Misschien toch maar eens DXtory proberen.
Dat programma heeft minder last van framedrops heb ik wel eens gelezen.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik vind die USAS + FRAG echt wel briljant.
Heb het in het spel niet meegemaakt dat mensen dat gebruiken. Zelf zal ik er ook niet zo veel aan hebben, mijn aim is zo verschrikkelijk dat ik zelf met explosive rounds niemand kan raken :-p

Maar het Youtube filmpje is wel gaaf. Als ik het zo bekijk dan kan overigens niet anders denken dan: KANSLOOS. Lijkt een beetje op RPG spammen.

Het ziet er briljant uit, maar is natuurlijk vrij kansloos.

There is no place like 127.0.0.1

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-03 19:34
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:40:
Fraps werkt hier prima. Je moet gewoon zorgen dat je genoeg schrijfsnelheid en cpu over hebt.

dxtory heeft wat fancy dingen als wegschrijven naar meerdere schijven die niet in raid staan, keuze uit meerdere codecs, waarbij je wss kan spelen met kwaliteit, cpu belasting en harde schijf belasting en dat soort ongein.

Mechwarrior Online: Flapdrol

AdmiralSnipe schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:40:
Dxtory ftw!
Als je aan het recorden bent, zie je 2 fps tellertjes.
- voor het filmpje zelf is het dus continu 30 fps (soms wel is lichte drops naar 28 fps ofzo)
- en dan je eigen in-game fps, die NIET gelocked is op 30 fps zoals bij o.a. Fraps.

MAAR op de officiele site en op fora zeggen ze dat een SSD of 2 HDD's (in RAID functie) sterk aanbevolen is om goede resultaten te hebben.
Ik heb een SSD en ik record daarop. Dus mijn situatie is gunstig, maar kan dus niet zeggen hoe het op 1 normale HDD loopt...

Ik gebruik de Lagarith video codec. https://lags.leetcode.net/codec.html Das gewoon installeren en het verschijnt dan in Dxtory.
Hiermee zijn je gecaptured bestanden véél kleiner dan je met de andere codecs zou hebben + visuele kwaliteit is niet slechter!

[ Voor 13% gewijzigd door Asgaro op 17-04-2012 16:00 ]

• haarbal
De framelimiter is in fraps ook een optie, niet verplicht.

[ Voor 16% gewijzigd door haarbal op 17-04-2012 16:00 ]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Ik zou nooit naar een SSD live recorden. Te veel schrijf actie's. DXTory kan naar 2 HDD's opnemen, dus ik zou dat doen en anders gewoon naar een andere schijf dan de schijf waar de game die je speelt op staat, dat is meestal al genoeg

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:03
ik record naar een enkele wd black 640gb, ~100mb/s in de test. Loopt prima. Speel gewoon op 1080p en record naar 720p (iets wat met fraps dus niet kan) Het loopt vrij netjes en vreet niet veel resources, ook helpt het feit dat ik op 720p record een heleboel :) Ook m'n laatste video'tje is bijna helemaal bestaande uit clips recorded met dxtory:

Staat in de discription ook die video 'tutorial' van TyeWebb, gewoon doen wat hij doet en het loopt als een tierelier :P

Mijn YouTube

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08-2025
Vraagje,

Heeft iemand anders ook problemen met bf3stats.com? Ik probeer te updaten, hij zegt dat hij geupdate is, alleen update hij dus niet.

En dan heb ik het over games van gister, ook bij het stukje ''last updated'' staat nog op gister, terwijl ik toch echt net op de update knop gedrukt heb en bevestigt krijg dat hij ge-update is.

• AdmiralSnipe
Denk dat die framedrops ook komen doordat ik een fraps versie uit 2010 heb...
En mn schijf heeft niet echt veel ruimte over.

Gropah schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:00:
Ik zou nooit naar een SSD live recorden. Te veel schrijf actie's. DXTory kan naar 2 HDD's opnemen, dus ik zou dat doen en anders gewoon naar een andere schijf dan de schijf waar de game die je speelt op staat, dat is meestal al genoeg
Idd, heb gehoord dat SSD's niet happig zijn op veel schrijven. Maar mijn SSD is nog maar paar weken oud.
Ik hou wel de conditie in de gaten (voor zover die software betrouwbaar is):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/vids/recording/Capture3.JPG

Ik was van plan vandaag is iets degelijks te recorden.
Zondag hield ik me bezig met alle capture software te testen + conversie programma's testen. Ik voel dat ik nu de perfecte combinatie heb gevonden.
Ik ga straks wat recorden met de software die momenteel mijn voorkeur geeft, en dan zal het geupload worden (uploaden kan wat duren want dit hangt af van Rienspy)
En ik zal de grootte en duur van de gecapturde films geven, om zo een idee te krijgen van hoe goed die Lagarith Lossless codec wel niet is.

• kevz
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:05:
Wat ik vaak had met fraps, recorden op 30 fps, maar als het spel dus een dip krijgt en even nabij de 30 komt dan blijft hij daar ook op hangen en dan locked fraps mijn fps ineens. Sowieso heb ik altijd fraps gebruikt maar sinds ik dxtory gevonden heb mede dankzij tweakers gaat alles een stuk soepeler :)

Mijn YouTube

Verwijderd

erikvandenberg schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:04:
Vraagje,

Heeft iemand anders ook problemen met bf3stats.com? Ik probeer te updaten, hij zegt dat hij geupdate is, alleen update hij dus niet.

En dan heb ik het over games van gister, ook bij het stukje ''last updated'' staat nog op gister, terwijl ik toch echt net op de update knop gedrukt heb en bevestigt krijg dat hij ge-update is.
Hey Face! Morgenavond: MR war met chopper map, kan jij meedoen rond 20:30??
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:05:
Ligt niet aan je versie hoor :)
Het ligt net aan hoe de programmeurs Fraps gebouwd hebben.
Als je op 30 fps recorded, zal je game ook op 30 fps draaien. Als je op 40 fps record, zal je game op 40 fps draaien, etc.
Waarom ze dit gedaan hebben? Ik weet niet... Misschien omdat het vroeger niet anders kon?

Maar nu zijn er Dxtory en Afterburner, en die software kan recorden op een vaste fps (30 fps meestal) TERWIJL jouw game daar niet op moet gelocked worden. (dus je speelt vloeiend)
(ik prefereer Dxtory over Afterburner, maar probeer gerust allebei)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Asgaro schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:06:
Idd, heb gehoord dat SSD's niet happig zijn op veel schrijven. Maar mijn SSD is nog maar paar weken oud.
Ik hou wel de conditie in de gaten (voor zover die software betrouwbaar is):
[afbeelding]

Ik was van plan vandaag is iets degelijks te recorden.
Zondag hield ik me bezig met alle capture software te testen + conversie programma's testen. Ik voel dat ik nu de perfecte combinatie heb gevonden.
Ik ga straks wat recorden met de software die momenteel mijn voorkeur geeft, en dan zal het geupload worden (uploaden kan wat duren want dit hangt af van Rienspy)
En ik zal de grootte en duur van de gecapturde films geven, om zo een idee te krijgen van hoe goed die Lagarith Lossless codec wel niet is.
Alleen als je van plan was om 24/7 te recorden is het iets om je druk over te maken. Zo'n ding kan wel wat hebben ;)

Wat betreft Codecs : Windows 7 heeft zelf hele mooie ingebouwde SD en HD codecs !! Dat zou genoeg moeten zijn.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• haarbal
Asgaro schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:13:
[...]

Als je op 30 fps recorded, zal je game ook op 30 fps draaien. Als je op 40 fps record, zal je game op 40 fps draaien, etc.
Waarom ze dit gedaan hebben? Ik weet niet... Misschien omdat het vroeger niet anders kon?

Maar nu zijn er Dxtory en Afterburner, en die software kan recorden op een vaste fps (30 fps meestal) TERWIJL jouw game daar niet op moet gelocked worden. (dus je speelt vloeiend)
In fraps staat een optie, lock framerate while recording. als je die uitzet dan kan je gewoon spelen op 60 fps en opnemen op 30.
je kan ook halfsize opnemen, maar goed, fraps is niet zo zwaar, fullhd gaat hier makkelijk, je krijgt alleen een heleboel bestanden die je aan elkaar moet plakken en je harde schijf is flink bezig.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Asgaro schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:13:
[...]

Niet echt. Fraps limiet de fps naar de laagst liggende waarde (wanneer de framelimiter uitstaat). Dus als jij 91 fps stabiel haalt in BF3 dan record fraps op 60 fps. Wanneer je 121 fps haalt dan record fraps op 90 fps :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Asgaro schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:06:
Deel aub ook de software. Neem zelf ook redelijk wat op, maar doe dat met Xsplit, wat lang niet ideaal is :S
Geen tijd voor "Het Grote Gamerecording Topic"?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Opzich. Is misschien ook (deels) te koppelen met het streaming topic?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:26

NoFearCreations

3DPrint the world!

Goed idee, begint hier nu wel erg OffTopic te raken...

---RAWE CEEK!!!---

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:12:
[...]

Hey Face! Morgenavond: MR war met chopper map, kan jij meedoen rond 20:30??
Helaas niet, BF3 staat beetje op een laag pitje bij mij, heb het heel druk met werk/vriendin/workshops/repeteren/optredens. Deze vrijdag sta ik in Hollywood in Rotterdam bij een Dub & Grime feest! Heb er nu al zin in!

Dus nee helaas zal ik er niet zijn...

Verwijderd

Tsurany
Alsof je een Grolsch plopflesje open maakt :D

Lekkerrrrrr biertje :Y

Asgaro
(verhaaltje)
En ondertussen weet iedereen en zijn moeder wel van die bug.
Verrek wist niet dat moeders ook deze game speelde >:) *O*

Zo wat Unlocks geunlockt ,daar hoef ik nu even niet meer erna om kijken .
Ik heb die M26 Dart dart eens uit geprobeert als 2 de wapen , valt allemaal wel mee die gun, een ander als je ook goed richt krijg je je kills ook wel en zeker met de AEK-971 :P >:) :9
nero355 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:16:
[...]

Alleen als je van plan was om 24/7 te recorden is het iets om je druk over te maken. Zo'n ding kan wel wat hebben ;)

Wat betreft Codecs : Windows 7 heeft zelf hele mooie ingebouwde SD en HD codecs !! Dat zou genoeg moeten zijn.
Gelukkig maar ;) Het zou ook wat onlogisch zijn dat fabrikanten een opslag-technologie uitbrengen waarbij de eindgebruiker moet opletten dat die niet teveel schrijft. Denk dat de technologie wel volwassen genoeg geworden is...

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/vids/recording/Capture.JPG
De codecs waar geen puntjes voorstaan zijn de codecs, die ontdekt worden door VirtualDub(conversie software om je grote gecaptured files te converteren naar een formaat dat goed voor bv Youtube) en die dus aanwezig zijn op een standaard Windows 7 installatie.
Ik denk dat daar niet bepaald iets goed bijzit om te converteren naar een handig formaat.

Bij die met puntjes: de eerste en de laatste zijn codecs die verschenen na het installeren van dit codec pack: http://shark007.net/win7codecs.html
Met de laatste codec blijk ik goede resultaten te hebben (dus beeld goed, en grootte vd file is ook te doen).
Want dit is wat ik uiteindelijk had als output: een filmpje (720p) van 8 min was 440 MB groot.
haarbal schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:18:
[...]

In fraps staat een optie, lock framerate while recording. als je die uitzet dan kan je gewoon spelen op 60 fps en opnemen op 30.
je kan ook halfsize opnemen, maar goed, fraps is niet zo zwaar, fullhd gaat hier makkelijk, je krijgt alleen een heleboel bestanden die je aan elkaar moet plakken en je harde schijf is flink bezig.
Zal straks is ermee experimenteren.

• AdmiralSnipe
Asgaro schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:33:
[...]

Zal straks is ermee experimenteren.
Ik zal straks even op internet rondsnuffelen voor DXtory. :*)

Verwijderd

Fraps is zo jaren '90......... al dat werk om de video's te exporteren en dan nog eens te re-encoden...

Met Action! Kan je het meteen doen en hij gebruikt de CUDA cores van je gpu erbij ;)

http://mirillis.com/en/products/action.html

Bedankt me maar alvast voor de tip -O-

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:26:
Fraps is zo jaren '90......... al dat werk om de video's te exporteren en dan nog eens te re-encoden...

Met Action! Kan je het meteen doen en hij gebruikt de CUDA cores van je gpu erbij ;)

Met DXtory kan dat toch ook...

Verwijderd

Dat ken ik niet, maar het is precies alsof iedereen alleen maar Fraps kent en gebruikt, terwijl er betere en nieuwere alternatieven zijn

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:33:
Dat ken ik niet, maar het is precies alsof iedereen alleen maar Fraps kent en gebruikt, terwijl er betere en nieuwere alternatieven zijn
Daarom wil ik ook een vervanger voor mijn Fraps uit 2010...
Denk dat ik DXtory eerst ga proberen.

Tijd voor Battlefield 3 instagib? M40A5 only en dan bullet damage op 300%! Andere wapens = permban. Alleen straightpullbolt en laser sight als attachments.
Klinkt leuk toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 17-04-2012 17:39 ]

• kevz
Tsurany schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:39:
Tijd voor Battlefield 3 instagib? M40A5 only en dan bullet damage op 300%! Andere wapens = permban. Alleen straightpullbolt en laser sight als attachments.
Klinkt leuk toch?
Oh god *denkt terug aan cs1.6 met aim maps*

En toch was dat populair :P

Mijn YouTube

• AdmiralSnipe
Tsurany schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:39:
Klinkt leuk toch?
JAAAAA, ik wil snipen!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:26:

De output van Action! mag je direct op Youtube smijten? Is de raw footage ook niet paar GB's groot dan?

Ik heb zonet gerecorded met Dxtory en mijn voorkeurscodec en -instellingen.
De raw footage (720p, op 30 fps) is 17min 14 sec, en is 15.9GB groot.
Kga nu converteren (edit: grootte 889MB), dan uploaden naar Dropbox. En daarna zorgen dat Rienspy mijn vid op Youtube kan zetten en zien of de uiteindelijke kwaliteit voldoende is. :)
Pagina: 1 ... 170 ... 220 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.