'Optimale' DPI settings hangt voornamelijk af van de resolutie waar je op speelt. Voor 1680x1050 en 1080p is 1000 - 2000 meer dan zat.

Verder legt, alweer, rivaLxfactor op youtube perfect uit wat je optimale muissettings voor shooters is alsmede de logica erachter. (wáárom is dat zo)

Daar is weinig discussie over mogelijk aangezien alle pro en goede gamers al jaren en jaren met deze settings spelen, dat heeft een reden. Dat je persoonlijk iets anders fijner vindt kan altijd natuurlijk, maar in principe is dit zoiets basics als je hoge accuracies wil halen.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
haarbal schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:57:
Als je sensitivity laag genoeg staat heb je de hoge dps niet nodig, maar moet je wel je muis flink bewegen. Als je met kleine bewegingen precies wil zijn heb je hoge dpi nodig.
Denk dat dit wel klopt, ik speel ook op lage sens dus merk totaal niks van hoge DPI.

Bovendien gebruik ik ook DPI switch, 500PI als gunner in tank/chopper, 800 DPI als infranterie/voertuigen en 1000 DPI voor tv guided

[ Voor 15% gewijzigd door evilpin0 op 13-04-2012 12:15 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:11:
'Optimale' DPI settings hangt voornamelijk af van de resolutie waar je op speelt. Voor 1680x1050 en 1080p is 1000 - 2000 meer dan zat.

Verder legt, alweer, rivaLxfactor op youtube perfect uit wat je optimale muissettings voor shooters is alsmede de logica erachter. (wáárom is dat zo)
Juist...

en dan krijg je dus dit soort problemen =>
RoyK schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:50:
Nou, ik heb mezelf maar eens verwend. Ik werk met een Logitech Performance MX muis op mijn iMac en game daar ook mee in BF3. Maar ik merk dat ik qua precisie nog wel eens wat te kort kom, met name als ik heel rustig op iemand zijn hoofd wil mikken. Dan lijkt het wel of hij hele pixelblokken overslaat die ik dan weer moet corrigeren. Nu heb ik gelezen dat deze muis 1200dpi is.

Ik heb mezelf een Razer Elite Mamba met 5600dpi cadeau gedaan voor het gamen. Iemand hier die daar mee games? Ik ben alleen benieuwd of hij ook lekker samenwerkt met mijn Steelpad qck muismat.
Ik kreeg dan ook een grote :') / _O- + lachkick toen ik dat o zo boeinde filmpje zag van "Mr. Pro Gamer" die dus effe vrolijk laat zien dat die niet weet hoe een muis werkt :D EPIC FAIL!

Anyway... ik roep dus al jaren lang in verschillende topics "Hou je DPI zo hoog mogelijk en pas in de game je sensitivity aan voor zover dat kan!" en er blijven maar mensen het tegendeel roepen, totdat ze ineens tegen problemen aanlopen zoals die van RoyK bijvoorbeeld.

Ik heb ook echt een hekel aan de sensitivity settings van BF3 : Die hadden net als in BF2 moeten zijn + nog eens een stuk uitgebreider !! Zo had de TV Guided geen aparte sensitvity settings net als de Laser Guided bijvoorbeeld ... ongelooflijk maar waar :F

Hoop dat het wordt gepatched ooit nog :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

nero355 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:38:
[...]

Juist...

en dan krijg je dus dit soort problemen =>

[...]

Ik kreeg dan ook een grote :') / _O- + lachkick toen ik dat o zo boeinde filmpje zag van "Mr. Pro Gamer" die dus effe vrolijk laat zien dat die niet weet hoe een muis werkt :D EPIC FAIL!

Anyway... ik roep dus al jaren lang in verschillende topics "Hou je DPI zo hoog mogelijk en pas in de game je sensitivity aan voor zover dat kan!" en er blijven maar mensen het tegendeel roepen, totdat ze ineens tegen problemen aanlopen zoals die van RoyK bijvoorbeeld.

Ik heb ook echt een hekel aan de sensitivity settings van BF3 : Die hadden net als in BF2 moeten zijn + nog eens een stuk uitgebreider !! Zo had de TV Guided geen aparte sensitvity settings net als de Laser Guided bijvoorbeeld ... ongelooflijk maar waar :F

Hoop dat het wordt gepatched ooit nog :)
BF3 lijkt in heel veel opzichten een console port met de bijbehorende sensitivity ellende dat ben ik zeker met je eens, maar die problemen van RoyK herken ik absoluut niet. "Mr. ProGamer" legt toch gewoon feilloos uit wat de crosshair moet doen qua aim? Snel, precies en consistent. Met die muissettings krijg je dat gewoon het beste voor elkaar, daar is toch geen discussie over hoop ik?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:52

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

vinom schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:29:
Wat voor muis heb je MueR? Ik heb namelijk ook aardig grote handen en ik vind mijn G9x eigenlijk net te klein. G500 is volgens mij beter voor mijn hand.
Ik had een G500, maar die heeft m'n vriendin gekaapt. Dus ik moet het nu "helaas" doen met een G700 ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:02:
BF3 lijkt in heel veel opzichten een console port met de bijbehorende sensitivity ellende dat ben ik zeker met je eens, maar die problemen van RoyK herken ik absoluut niet. "Mr. ProGamer" legt toch gewoon feilloos uit wat de crosshair moet doen qua aim? Snel, precies en consistent. Met die muissettings krijg je dat gewoon het beste voor elkaar, daar is toch geen discussie over hoop ik?
Waarom is daar geen discussie over? Dit is iets wat puur te maken heeft met feiten en ik zie hem nergens feiten gebruiken om te beargumenteren waarom je je muis niet op de hoogste DPI zou moeten zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

kevz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:38:
[...]

Nu kan je niet eens mensen raken, en als je dat wel doet kost het een uur om iemand te killen. Trieste zooi eigenlijk.
Ben gister even op een 5000 ticket, 48 man, canals TDM servertje aan het raggen gegaan met de usas maar heb in 3 uurtjes toch 500 kills gemaakt, werd idd alleen wel steeds geslacht door die M26 Dart gasten, komen ze naar je toe rennen, kan je ze nog zo vol raken ... hebben ze jou met 1 schot gewoon al dood terwijl je met de usas van dezelfde afstand minstens 2/3 schoten moet lossen (zowel met flechette als buckshot)

Qua range blijft vooralsnog de 870mcs wat mij betreft the best way to go (shotgun wise ofc). Gewoon i.c.m. de eerste red dot unlock (scoped lekker snel), extended mags (duuh) en buckshot.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:36

RoyK

Hobby tekenaar

De logica bij is; het apparaat kan sneller en meer info van de ondergrond aflezen, waardoor hij ook nauwkeuriger praat met je computer. Immers heeft hij veel meer data beschikbaar waar hij is. My 2 cents!

ps, ik ben lange na geen pro gamer. Ik speel graag een potje BF3 en ik werk veel in photoshop en illustrator. Met name in illustrator is het muiswerk en daar voel ik ook af en toe de mini kleine sprongetjes als ik een ankerpunt probeer te pakken.

Gisteren had ik het in de map metro, waar een snipper helemaal achterin de tunnel in het donker lag. Net achter het pardon. Ik zag hem, ik mikte, maar kreeg mijn aim maar niet lekker. Het vold alsof je met blokjes van 4 px opzij gaat ipv 1.

Mijn portfolio op Instagram

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28

Phntm

Tlingelingeling

RoyK schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:16:
De logica bij is; het apparaat kan sneller en meer info van de ondergrond aflezen, waardoor hij ook nauwkeuriger praat met je computer. Immers heeft hij veel meer data beschikbaar waar hij is. My 2 cents!

ps, ik ben lange na geen pro gamer. Ik speel graag een potje BF3 en ik werk veel in photoshop en illustrator. Met name in illustrator is het muiswerk en daar voel ik ook af en toe de mini kleine sprongetjes als ik een ankerpunt probeer te pakken.

Gisteren had ik het in de map metro, waar een snipper helemaal achterin de tunnel in het donker lag. Net achter het pardon. Ik zag hem, ik mikte, maar kreeg mijn aim maar niet lekker. Het vold alsof je met blokjes van 4 px opzij gaat ipv 1.
Ik heb Photoshop opgegeven nadat ik echt hele erge last begon te krijgen van mijn pees knobbel PRECIES in my kut pols... ik heb nu ook last van tijdens het schrijven en gamen en begint echt vervelend te worden. Dit dingetje kreeg ik na 3 jaar judo en ik kan hem nog niet operatief laten verwijderen omdat ik examens op komst heb en is dus echt heel erg akelig, vooral omdat de pijn weggaat en na een tijd weer terugkomt.

over Ganglion/Pees knobbel Hier

Moet je je voorstellen met zoiets net je pols omdraaien om op iemand te aimen.. bam schok door je pols.
Tsurany schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:11:
[...]

Waarom is daar geen discussie over? Dit is iets wat puur te maken heeft met feiten en ik zie hem nergens feiten gebruiken om te beargumenteren waarom je je muis niet op de hoogste DPI zou moeten zetten.
Het is een afweging tussen snelheid en precisie.

Om te beginnen moeten muisbewegingen 1-op-1 worden doorgezet naar cursor/crosshair bewegingen voor een optimale aim. Dit vereist o.a. windows muissettings op 5-6. Als ik op mijn resolutie (1680x1050) de DPI settings op 3500 of hoger zet dan racet mijn muis met de kleinste bewegingen al grote stukken over het scherm. In elk geval in windows of menu's etc. onwerkbaar.

Als je muisbewegingen langer worden ben je nauwkeuriger en minder afhankelijk van een stofje oid op de sensor/muismat/whatever. Dit kan je doen door je sensitivity in-game ZEER laag te zetten (met dus als offer dat het incasseren wordt in windows etc.), echter betwijfel ik of je in BF3 je settings wel dusdanig laag kan zetten. Met een DPI van 1800 staat mijn sensitivity al rond of onder onder de 1, de preciese waarde moet ik vanaavond even uitzoeken. Als je dan naar een DPI van 5k+ gaat dan moet je met 100sten of 100sten gaan werken om de sensitivity in-game precies goed te krijgen en dat werkt vaak verre van lekker om corresponderende muisbewegingen te krijgen die in centimeters niet te groot en niet te klein zijn om snel en precies te aimen.

Met gigantische resoluties of meerdere schermen kunnen hoge DPI's heel nuttig zijn, maar op 'doorsnee' schermen heb je absoluut niet hoge DPI settings nodig voor accuracy. Te lage DPI voor je resolutie geeft inderdaad het effect dat je pixels skipt. Maar het is absolute onzin dat hogere DPI altijd meer accuracy geeft.
Wat is er mis mee om met honderdsten of duizendsten te gaan werken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tsurany schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:47:
Wat is er mis mee om met honderdsten of duizendsten te gaan werken?
Game engines, in elk geval CS:S, Quake, Unreal etc. in het verleden (en ik neem aan BF3 ook) kunnen daar op een of andere manier niet altijd goed mee overweg of ronden het af of vertalen het niet goed naar pitch en yawn degrees.

edit:
Zeker met settings onder de 1.0 wil het nog wel eens problemen opleveren, vraag me voor details maar ik denk dat het te maken heeft met minimum settings voor degree movements. Muisdiscussies gaan al zoveel jaren rond op internet en zijn lastig omdat er zoveel variabelen zijn voor goede accuracy oa : OS settings, DPI, Ingame-Sens, acceleratie/deacceleratie, pollingrates, muismat, muisgrip, resolutie, fov, fps (in sommige gevallen).

Kortom, doe als de prof's doen met vergelijkbare hardware en speelstijl en vertrouw niet op de marketing machine van muisfabrikanten. Maar als je een goede uitleg hebt waarom een DPI van 1800 < 3600 < 5k+ < 80.000 < oneindig, dan hoor ik dat natuurlijk altijd graag.

[ Voor 46% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 13-04-2012 14:14 ]

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:05
Tsurany schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:12:
Het is geen verkoop verhaaltje, het geeft je gewoon hogere precisie. Of je dat wel of niet merkt kan je over discussiëren maar ik zie geen reden om het niet te doen als je muis het toch ondersteund. Je zal er zeker niet slechter door gaan spelen, hooguit hetzelfde.
Het is marketing. Punt. De enige nuttigheid van iets meer (1600) DPI is wanneer je op 2500x1600 oid speelt en 400 dpi het niet trekt. Windows muis snelheid op 6/11 en mijn muizen staan vaak op 800 of 1000 dpi. Verder ingame de sensitivity aanpassen naar wens, thats all there is to it :)

Mijn YouTube

kevz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:59:
Het is marketing. Punt. De enige nuttigheid van iets meer (1600) DPI is wanneer je op 2500x1600 oid speelt en 400 dpi het niet trekt. Windows muis snelheid op 6/11 en mijn muizen staan vaak op 800 of 1000 dpi. Verder ingame de sensitivity aanpassen naar wens, thats all there is to it :)
En nu de technische onderbouwing?
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:51:
[...]

Game engines, in elk geval CS:S, Quake, Unreal etc. in het verleden (en ik neem aan BF3 ook) kunnen daar op een of andere manier niet altijd goed mee overweg of ronden het af of vertalen het niet goed naar pitch en yawn degrees.
Vooralsnog geen last van met BF3, maar wellicht dat mijn sensitivity met 3600 DPI niet zo laag gaat als die van jou.

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:16:

Probeer de markc mousefix. Wat jij beschrijft lijkt helemaal niet op een dpi probleem maar op een acceleratie probleem. Zodra jij sneller beweegt, dan gaat je muis nog sneller bewegen (acceleratie). Wat je wilt hebben, is dat als jij snel beweegt, dat de muis ook gewoon normaal mee beweegt en niet NOG sneller gaat bewegen.

Als je dit in orde hebt (0 acceleratie), dan zul je dit probleem waarschijnlijk niet meer hebben

http://donewmouseaccel.bl...use-acceleration-fix.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 14:02 ]

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:36

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:02:
[...]

Probeer de markc mousefix. Wat jij beschrijft lijkt helemaal niet op een dpi probleem maar op een acceleratie probleem. Zodra jij sneller beweegt, dan gaat je muis nog sneller bewegen (acceleratie). Wat je wilt hebben, is dat als jij snel beweegt, dat de muis ook gewoon normaal mee beweegt en niet NOG sneller gaat bewegen.

Als je dit in orde hebt (0 acceleratie), dan zul je dit probleem waarschijnlijk niet meer hebben

http://donewmouseaccel.bl...use-acceleration-fix.html
Ik heb alle tips opgevolgd van LevelCap, die of Rival, (1 van de 2) die uitlegde hoe je de muissettings 1 op 1 kan laten lopen zoals het hoort, zonder dat daar nog verder Windows of iets dergelijks tussenzit. Alle waardes stonden netjes 1 op 1. Dus geen afwijkingen.

ps, ik game op 2560x1440

Mijn portfolio op Instagram

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 13:02

l0n3w012ph

AlphaW0lf

RoyK schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:50:
Nou, ik heb mezelf maar eens verwend. Ik werk met een Logitech Performance MX muis op mijn iMac en game daar ook mee in BF3. Maar ik merk dat ik qua precisie nog wel eens wat te kort kom, met name als ik heel rustig op iemand zijn hoofd wil mikken. Dan lijkt het wel of hij hele pixelblokken overslaat die ik dan weer moet corrigeren. Nu heb ik gelezen dat deze muis 1200dpi is.

Ik heb mezelf een Razer Elite Mamba met 5600dpi cadeau gedaan voor het gamen. Iemand hier die daar mee games? Ik ben alleen benieuwd of hij ook lekker samenwerkt met mijn Steelpad qck muismat.
Ik heb een Razer Mamba en speel daar alle games mee, ook BF3 en altijd op de hoogste DPI, zowel on foot als in vehicles. Ik pas idd alleen de sensitivity aan in-game voor voertuigen omdat de koepel van een tank anders wel heel erg schokkerig reageert. Prima muis hoor en ik heb grote handen maar nog nooit last van verkrampte handen of zo gehad.

Steam || Diablo 3

• kevz
Tsurany schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:01:
[...]

[...]

Vooralsnog geen last van met BF3, maar wellicht dat mijn sensitivity met 3600 DPI niet zo laag gaat als die van jou.
Eerlijk gezegd heb ik geen zin in deze discussie, maar er zijn genoeg fora te vinden waar alles op uitgelegd is, ie: http://hardforum.com/showthread.php?p=1034229686
http://www.esreality.com/?a=users&user_id=22975 (absolute baas in muis mechanics)

Als 10+ jaar quake3 gamer weet ik meer dan genoeg over muizen en hoe je het maximale uit dat spel kan krijgen. Daarbovenop zijn de kampioenen in dat spel aan het spelen met een Microsoft IME 3.0 die 450 dpi heeft. Ohja, wat belangrijker is is dat je de frequentie verhoogd naar 500 of 1000hz, DAAR word hij wel een aantal milliseconden vlotter van tov 125hz. DPI heeft overgens ook _niets_ te maken met muis snelheid, dat is wat je in een spel aanpast. Nog een ding, veel muizen hebben andere sensoren die allemaal anders reageren op andere DPI, sommige werken echt voor geen meter op hun aangegeven 'over 9000' dpi waardoor hij bijvoorbeeld kan skippen bij snelle bewegingen. Anyway ik ben geen expert op dit gebied maar weet meer dan genoeg dat het pure marketing is.

Mijn YouTube

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-11 23:34
RoyK schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:10:
[...]

Ik heb alle tips opgevolgd van LevelCap, die of Rival, (1 van de 2) die uitlegde hoe je de muissettings 1 op 1 kan laten lopen zoals het hoort, zonder dat daar nog verder Windows of iets dergelijks tussenzit. Alle waardes stonden netjes 1 op 1. Dus geen afwijkingen.

ps, ik game op 2560x1440
Het probleem is dat zonder de markc mouse fix windows er altijd tussen zit. Windows verwerkt je rauwe mouse movement met een gaar algoritme.

Ook al zet je alle instellingen in windows op 1:1 movement, de x en y worden nog steeds verwerkt door dat algoritme. Met de markc fix zet je deze permanent uit.
kevz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:15:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik geen zin in deze discussie, maar er zijn genoeg fora te vinden waar alles op uitgelegd is, ie: http://hardforum.com/showthread.php?p=1034229686
http://www.esreality.com/?a=users&user_id=22975 (absolute baas in muis mechanics)

Als 10+ jaar quake3 gamer weet ik meer dan genoeg over muizen en hoe je het maximale uit dat spel kan krijgen. Daarbovenop zijn de kampioenen in dat spel aan het spelen met een Microsoft IME 3.0 die 450 dpi heeft. Ohja, wat belangrijker is is dat je de frequentie verhoogd naar 500 of 1000hz, DAAR word hij wel een aantal milliseconden vlotter van tov 125hz. DPI heeft overgens ook _niets_ te maken met muis snelheid, dat is wat je in een spel aanpast. Nog een ding, veel muizen hebben andere sensoren die allemaal anders reageren op andere DPI, sommige werken echt voor geen meter op hun aangegeven 'over 9000' dpi waardoor hij bijvoorbeeld kan skippen bij snelle bewegingen. Anyway ik ben geen expert op dit gebied maar weet meer dan genoeg dat het pure marketing is.
hear hear

• evilpin0
Wou net zeggen weet nog wel toen de pros je gewoon altijd 99% van de tijd raakte met BALMUIZEN. Goede tip trouwens die 1000mhz, die staat nu op 500 bij mij ga hem hier ook maar op zetten.

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-11 23:34
evilpin0 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:25:
Wou net zeggen weet nog wel toen de pros je gewoon altijd 99% van de tijd raakte met BALMUIZEN. Goede tip trouwens die 1000mhz, die staat nu op 500 bij mij ga hem hier ook maar op zetten.
Ken nog iemand die quake op hoog pro niveau speelde met een trackball, dat is pas skill _/-\o_ .
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:59:
[...]

:D
Heb je ook al eens BF2: Project Reality gespeeld?
Not yet, maar het staat op mijn Games To Play lijstje ;)
Is er nog voldoende volk dat die mod speelt?
Ik zie alsnog geen enkele reden waarom je niet je maximale DPI zou instellen aangezien je nog steeds een hogere precisie zal halen en met de ingame sensitivity precies kan afstellen hoe jij hem wilt hebben. Overal staat dat het niet perse nodig is, nergens staat dat het ook maar iets negatiefs zal opleveren als je hem wel hoger zet.

Als je kiest voor een DPI van 3600 ipv 1800 kan je gewoon veel preciezer bewegen. Je kan in de bewegingsruimte van een inch 3600 posities innemen in plaats van slechts 1800, dat is gewoon een technisch voordeel dat je moet grijpen als je daar de kans voor hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 13-04-2012 14:41 ]

• evilpin0
Tsurany schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:37:
Ik zie alsnog geen enkele reden waarom je niet je maximale DPI zou instellen aangezien je nog steeds een hogere precisie zal halen en met de ingame sensitivity precies kan afstellen hoe jij hem wilt hebben. Overal staat dat het niet perse nodig is, nergens staat dat het ook maar iets negatiefs zal opleveren als je hem wel hoger zet.
Negs: Extra cpu power - niet normaal spawns\kits kunnen aanklikken - kut in windows - geen dpi switch naar een hogere sens voor voertuigen oid

Ik kan mijn muis niet in 10e van een milimeter bewegen en zal er daarom geen voordeel van hebben

[ Voor 7% gewijzigd door evilpin0 op 13-04-2012 14:44 ]

• kevz
Hangt van de sensor af of hij het daadwerkelijk wel aankan. Ook veranderd de karakteristiek van de muis per dpi en mousepad etc. Teveel om op te noemen eigenlijk :P

En ja, je kan een muis op superhoge DPI zetten, als je daar je portemonnee wilt legen :)
Als je kiest voor een DPI van 3600 ipv 1800 kan je gewoon veel preciezer bewegen. Je kan in de bewegingsruimte van een inch 3600 posities innemen in plaats van slechts 1800, dat is gewoon een technisch voordeel dat je moet grijpen als je daar de kans voor hebt.
Zo hoog is jouw scherm resolutie helemaal niet om daar nut van te hebben :')

Informatief leesvoer over muizen:
http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679
http://www.esreality.com/...7-mouse-acceleration-fix/
http://www.esreality.com/...s-using-flawless-sensors/

[ Voor 33% gewijzigd door kevz op 13-04-2012 14:52 ]

Mijn YouTube

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

Cheezus

Luiaard

Tsurany schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:01:
[...]

3600 dpi zou betekenen dat je muis bewegingen van ~14 micrometer kan detecteren. Ik weet niet hoe nauwkeurig jij je muis verplaatst maar ik ben al blij als ik het op een milimeter nauwkeurig kan krijgen, 14 micrometer lijkt mij in ieder geval niet voor een mens haalbaar. Het lijkt mij (boven een bepaalde ondergrens, bijvoorbeeld 400 dpi) dus ook nuttiger om snel wijzigingen van een muis uit te kunnen lezen (hogere refreshrate) dan de nauwkeurig nog hoger te maken.

Mijn ervaringen bij FPS is dat ik sinds de optische muis met teflon voetjes en een fatsoenlijke muismat niet veel beter ben gaan spelen ondanks de toenemende dpi's/lasers/enz.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

kevz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:15:
DPI heeft overgens ook _niets_ te maken met muis snelheid, dat is wat je in een spel aanpast.
Nope : De snelheid van je muis op je scherm heeft te maken met de scan snelheid van de sensor!

Hoe snel je van links naar rechts of van boven naar beneden gaat heeft te maken met je sensitivity in Windows of een spel gecombineerd met de scan snelheid van de muis ;)

DPI is dan ook de resolutie en niet de sensitivity van je muis !!

In principe zou je met een 10.000 DPI sensor 2 muizen kunnen maken : Een snelle en een trage door een andere scan snelheid te gebruiken. Dus één muis voor FPS en de ander voor RTS games bijvoorbeeld :)

1000 Hz is wel aan te raden inderdaad. Voelt veel vloeiender aan meestal.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

chris10r schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:30:
[...]

Ken nog iemand die quake op hoog pro niveau speelde met een trackball, dat is pas skill _/-\o_ .
Hehe, zo een kende ik er ook in Desert Combat, die circle strafede als een idioot met die onbestuurbare heli's, dat deed ie zo vet dat een paar lui zelf ook een trackbal scoorden, konden er natuurlijk geen fuck mee.

Wat DPI betreft: afgezien van dat een hogere dpi in de praktijk je een hogere "sensitivity" oplevert, iswas er wel een merkbaar verschil als je op hele hoge sensitivities speelt: in de goede oude tijd van de eerste optische muizen was een hoge sensitivity echt killing: de DPI was zo laag (volgens mij rond de 100-200 oid) dat de bewegingen op die sensitivities in "tikjes" gingen, waardoor je op doelwitten op afstand soms je crosshair links van z'n hoofd had, één 'tik' naar rechts bewoog, en dan zat je crosshair rechts van z'n hoofd, omdat die muis de tussenliggende afstand te ruw nam.

Dat zat dan qua DPI wel in de hele lage regionen, alles boven de 1000 (500 waarschijnlijk al) is in de praktijk amper merkbaar, plus je moet wel een (extreem) hoge sensitivity hebben om het überhaupt te merken.

Dat gezegd hebbende, als ik mijn muis op de maximale dpi van 5700 zet, dan krijg ik die sensitivity niet laag genoeg in BF om nog enigszins de controle te hebben (ben tegenwoordig niet meer zo van de bezopen hoge sens, vroeger bewoog mijn muis +/- 1 cm voor een draai van 360graden, maar goed, daar is BF sowieso het spel niet voor.)
Plus dat ik de live DPI instelling te veel zou missen: voor het betere voertuig werk ben ik toch wel blij dat ik dat ding een end kan opschroeven, en voor het lange afstands precisie werk is een tikkie terug ook wel prettig. Als je op max zit, kun je alleen maar naar beneden.

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 01:10:
[...]

Heb maandje terug ganse PC moeten formatteren (SSD gekocht), en heb welgeteld 3 games terug geïnstalleerd...

BF2
BF Bad Company 2
BF3
8)

(daarnaast heb ik nog veel games die ik moet kopen (Mass Effect serie volledig, Skyrim, Saints Row 3, ...), maar das voor in Juli)

Ik voel dat ik BF3 wat beu begin te worden. Weekje terug kon ik wel een ganse dag fanatiek BF3 blijven gamen, maar nu ben ik voldaan met 2 uur op een avondje.
Bijna tijd om is BF2 en BFBC2 terug op te starten! :*)
BF2?
Installeer dan project reality. Die hebben een nieuwe sub-mod uit, Vietnam: http://www.realitymod.com...bf2-vietnam-released.html

Heeft verder niks met BF3 te maken, maar wel met heelveel teamplay. _/-\o_

OT: ik ben echt benieuwd wanneer de server-side AA missile fix gaat komen. zou deze week zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 14:52 ]

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-12 14:35

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik vind dit een goede uitleg van DPI:
http://wiki.answers.com/Q/What_is_mouse_DPI
Het verschil is er wel, al is het minimaal bij hele hoge dpi's.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Oh jemig, weer zo'n muis/dpi discussie? Die hebben we een half jaar terug ook al gehad. DPI is gewoon een verkeerde term voor wat de muis doet. Steelseries gebruikt dan ook de term CPI, maar van mij part gaat het gewoon om het aantal samples wat je per inch kunt nemen met de muis.

That being said, mensen die alles goed vinden wat de pros doen begrijp ik niet zo goed. Gamers zijn erg gevoelig voor het placebo effect heb ik gemerkt en dat is onder pros niet anders. 800DPI is niet inherent beter dan wat voor meervoud van die waarde. Zolang je niet over de sensitivity van je sensor gaat (dus niet interpolation gebruiken) dan is er niet zoveel aan de hand. Nu zijn bepaalde sensoren wel vreemd en hebben ze specifieke punten qua dpi welke beter te lijken zijn dan anderen, maar dat is per muis verschillend en kan dus voor een nieuwe sensor precies op het punt liggen van 800DPI, of wat voor waarde iemand dan ook moge aanprijzen.

Verder heeft de interpretatie van de game engine er waarschijnlijk niet zo veel mee te maken. Nu ben ik geen gamedev, maar volgens mij gebruiken ze voor heel veel dingen floats en geen fixed point. Knappe jongen als jij de precisie van floats gaat merken in het gedrag van je muis, dat gaat gewoon niet. Er wordt iig een float als factor voor je sensitivity gebruikt, dus daar komt, na toepassen van de hoeveelheid terrein dat je muis heeft afgelegd, gewoon weer een float uit de ze intern wel gebruiken. Het lijkt me sterk dat ze iedere keer dit om gaan zetten naar een bepaalde fixed point, daarvoor is de range gewoon wat te groot om het efficient te houden.

Wees niet bang om je sensitivity van de muis lekker hoog te zetten, maar ga er geen dingen voor opofferen. Je wint er ws niets mee, maar verliezen doe je er iig niet mee. Zoek een setting die je fijn vindt spelen en ga niet af op wat anderen zeggen. Gewoon verschillende settings proberen en een dag of wat mee gamen. Omdat opponenten iedere keer anders zijn is het lastig hard te maken welke setting beter is, dus dat is een kwestie van gevoel (waar dus dat placebo effect ook sterk om de hoek komt kijken).

[ Voor 9% gewijzigd door Raku op 13-04-2012 15:02 ]

Raku

• kevz
@Raku

Mee eens. Het is belangrijker een muis te vinden die een perfecte sensor heeft en die heerlijk in de hand licht.

Mijn YouTube

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-12 08:39
Ik heb zo'n rat. (ik ga straks even op 5600 proberen met windows wat lager ingesteld)
Maar ik zie het voordeel er niet van in. Ga gewoon naar de mediamarkt (of what ever) en kijk welke muis het fijnste past. Koop hem dan online, scheelt meestal kwa prijs.

De software van de rat is ook raar. Ik snap nog steeds niet hoe het precies werkt (kan aan mij liggen). En elke keer als je windows opnieuw boot, moet je je profiel opnieuw instellen anders werken de knopjes niet. Heel frustrerend, dus ik gebruik die knoppen eigenlijk nooit.

[ Voor 19% gewijzigd door plob op 13-04-2012 15:12 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:29
plob schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:10:
Ik ben zo'n rat. Ga gewoon naar de mediamarkt (of what ever) en kijk welke muis het fijnste past. Koop hem dan online, scheelt meestal kwa prijs.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• plob
:P (even voor de duidelijkheid, ik heb mijn rat wel bij de mediamarkt gekocht ;) )
Raku schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:59:
Oh jemig, weer zo'n muis/dpi discussie? Die hebben we een half jaar terug ook al gehad. DPI is gewoon een verkeerde term voor wat de muis doet. Steelseries gebruikt dan ook de term CPI, maar van mij part gaat het gewoon om het aantal samples wat je per inch kunt nemen met de muis.

That being said, mensen die alles goed vinden wat de pros doen begrijp ik niet zo goed. Gamers zijn erg gevoelig voor het placebo effect heb ik gemerkt en dat is onder pros niet anders. 800DPI is niet inherent beter dan wat voor meervoud van die waarde. Zolang je niet over de sensitivity van je sensor gaat (dus niet interpolation gebruiken) dan is er niet zoveel aan de hand. Nu zijn bepaalde sensoren wel vreemd en hebben ze specifieke punten qua dpi welke beter te lijken zijn dan anderen, maar dat is per muis verschillend en kan dus voor een nieuwe sensor precies op het punt liggen van 800DPI, of wat voor waarde iemand dan ook moge aanprijzen.
Als je na 10+ jaar ervaring met shooters, en dus 10+ jaar optimaliseren van settings, uitkomt op de instellingen waar ook het gros van de pro's meespelen dan mag jij dat rustig af doen als placebo effect. Voor mij duidt het er op dat er kennelijk toch wel een punt van waarheid in zit.

Het 'muisinstellingen' verhaal is niet compleet zonder alle andere settings (zie edit in een bovenstaande post), maar de kern van de zaak is inderdaad dat hogere DPI niet persé zaligmakend is
Verder heeft de interpretatie van de game engine er waarschijnlijk niet zo veel mee te maken. Nu ben ik geen gamedev, maar volgens mij gebruiken ze voor heel veel dingen floats en geen fixed point. Knappe jongen als jij de precisie van floats gaat merken in het gedrag van je muis, dat gaat gewoon niet. Er wordt iig een float als factor voor je sensitivity gebruikt, dus daar komt, na toepassen van de hoeveelheid terrein dat je muis heeft afgelegd, gewoon weer een float uit de ze intern wel gebruiken. Het lijkt me sterk dat ze iedere keer dit om gaan zetten naar een bepaalde fixed point, daarvoor is de range gewoon wat te groot om het efficient te houden.
Het zit ook niet in fixed points maar in de minimum movement degree (m_pitch en m_yawn) als ik het goed heb en dat kan betekenen dat sensitivity settings <1 of met heel veel cijfers achter de komma niet goed of volledig doorberekenen en/of de floatingpoints tussen pixels in kunnen liggen. Maar goed, hier weet ik het technische fijne ook niet van alleen dat het in het verleden met sommige engines niet altijd helemaal lekker werkte.
Wees niet bang om je sensitivity van de muis lekker hoog te zetten, maar ga er geen dingen voor opofferen. Je wint er ws niets mee, maar verliezen doe je er iig niet mee. Zoek een setting die je fijn vindt spelen en ga niet af op wat anderen zeggen. Gewoon verschillende settings proberen en een dag of wat mee gamen. Omdat opponenten iedere keer anders zijn is het lastig hard te maken welke setting beter is, dus dat is een kwestie van gevoel (waar dus dat placebo effect ook sterk om de hoek komt kijken).
Natuurlijk is het een kwestie van wennen en aanpassen voor je zelf, maar het kan geen kwaad om instellingen die voor pro's werken als uitgangspunt te nemen in plaats van met 0 te beginnen.
Probleem is relatief groot op consoles heb ik vernomen. All those console kiddies :F
Is wel logisch: de instapdrempel om een server te huren op console is veel easier dan op PC. Alles zit daar verwerkt (van aanschaf tot customization) in een handige, mooie GUI, dat daarom ook de kindjes aantrekt.

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:19:
[...]

Probleem is relatief groot op consoles heb ik vernomen. All those console kiddies :F
Is wel logisch: de instapdrempel om een server te huren op console is veel easier dan op PC. Alles zit daar verwerkt (van aanschaf tot customization) in een handige, mooie GUI, dat daarom ook de kindjes aantrekt.
dit is niet anders dan het al was in het CS tijdperk met eigen servers en shit. of te wel oud hollandsche admin abuse.

• plob
Voor de patch, werd ik vaak gekickt, omdat ik admins te vaak doode, het iritante is dat je je punten niet meer krijgt. Maar het leuke is dat je de meest creatieve redenen te zien krijgt. Zo werd ik uit een server gekickt omdat ik niet uit duitsland kwam. 7(8)7

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 18:43
kevz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:01:
@Raku

Mee eens. Het is belangrijker een muis te vinden die een perfecte sensor heeft en die heerlijk in de hand licht.
Inderdaad, ik gebruik nu al een paar jaar de Razer Diamondback 3G muizen, ik heb niet zulke grote handen, en deze muizen liggen echt lekker in de hand.

Sinds ik een paar jaar geleden ben overgestapt op Windows 7 gebruik ik niet eens meer de bijbehorende muissoftware. Ik speel bijvoorbeeld BF3 gewoon met de Windows muisinstelling op 5/11 en met de optie "Precisie van de aanwijzer verbeteren" aan.

Dit vanwege het feit dat ik na het installeren van de muisdrivers geen lekker speelbare instelling kon vinden, het bleef lijken op een dronken Niko in GTA IV.

Ingame staat de muisinstelling ook erg laag. Met deze manier van spelen heb ik er totaal geen moeite mee hordes vijanden om te leggen :P

In tegenstelling tot de tijd dat ik BF2 speelde met wél de Razer software geïnstalleerd, zodoende veranderde ik dan on-the-fly the sensitivity zodat ik razendsnel de loop van de tank kon draaien.

π MW finishers

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-12 12:07
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:05:
Toen ik net begonnen was met BF3 te spelen had ik een draadloze muis en merkte dat er vertraging op zat dus toen op aanraden van verschillende mensen de Razer Blackadder gekocht.
Maar zo als ik hier tussen door ook al las krijg ik na een paar uur game last van mn hand/pols.
Het kan zijn dat de gevoeligheid hoger ligt dan je oude muis.
Om dit te compenseren ga je krampachtiger met de muis bewegen (kleinere bewegingen)
Dit kan de problemen veroorzaken.

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12 19:19
haarbal schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:17:
[...]

Je kan wel wat dingen proberen om sneller en nauwkeuriger te kunnen mikken:

user.cfg aanmaken in je bf3 dir met daarin:
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
gametime.maxvariablefps 64

[...]
Mmm, Bedankt voor de tip, spel voelt veel soepeler aan hiermee! Framerate haalde die wel, maar soms (vaak bij zoomen via scope of in tank) leek het wat hakkerig, nu super smooth :) Speel wel gewoon op high, dat kan hij goed aan 60+ fps

• Raku

Raku

Mental Aid

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:16:
[...]

Als je na 10+ jaar ervaring met shooters, en dus 10+ jaar optimaliseren van settings, uitkomt op de instellingen waar ook het gros van de pro's meespelen dan mag jij dat rustig af doen als placebo effect. Voor mij duidt het er op dat er kennelijk toch wel een punt van waarheid in zit.

Het 'muisinstellingen' verhaal is niet compleet zonder alle andere settings (zie edit in een bovenstaande post), maar de kern van de zaak is inderdaad dat hogere DPI niet persé zaligmakend is
Volgens mij zegt niemand dat een hogere DPI zaligmakend is. Het kan gewoon geen kwaad. Weet je wat, doen we een blinde test. De factor van de sensitivity in BF3 staat in een config file. Ik verlaag die met een factor 2 bij jou, en je DPI 2 maal zo hoog. Je gamed een tijd met beide settings en mag mij dan vertellen welke setting de juiste is. Zou je er geld op willen inleggen dat je het goed hebt?
Het zit ook niet in fixed points maar in de minimum movement degree (m_pitch en m_yawn) als ik het goed heb en dat kan betekenen dat sensitivity settings <1 of met heel veel cijfers achter de komma niet goed of volledig doorberekenen en/of de floatingpoints tussen pixels in kunnen liggen. Maar goed, hier weet ik het technische fijne ook niet van alleen dat het in het verleden met sommige engines niet altijd helemaal lekker werkte.
Floating point heeft geen oneindige precisie en met berekenen gaan er dan ook wel wat dingen 'fout' ja (de grootte van de fout is wel erg goed gedefineerd overigens.) Die foutmarge ga je ws ook niet merken hoor. Hoe je bij 'pixels' komt weet ik niet helemaal, maar ik denk niet dat een game engine de weergave van het scherm gebruikt om te berekenen of je iemand raakt of niet ;) Je hebt gewoon een intern model waarmee je met wat lineare algebra draaiing aan geeft en dus posities en dergelijke telkens opnieuw berekend, wat volgens mij gewoon allemaal met floats gaat.
Of je iemand raakt is dus simpelweg berekenen waar de persoon staat (hitboxes) en waar je heen richt. (Even een detailleerd systeem als bf3 buiten beschouwing laten). Als dit intern allemaal in floats gaat ga jij de precisie van je muis niet merken als de factor van de float die op je muis movement wordt toegepast niet extreem klein is. Het kan zijn dat in het ene geval je net wel iemand raakt, en in het andere geval net niet. Het omgekeerde is ook waar en bovendien is je aim al niet goed als je van dit soort factoren afhankelijk bent (je zit dan op de rand van de hitbox te mikken)
Nu weet ik daar het fijne niet van en zou het dan ook tof vinden als een daadwerkelijke gamedev hier iets zinnigs over zou kunnen zeggen, want het hearsay gehalte is hier al hoog genoeg.

Raku

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:29
Shodan schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:31:
[...]

Mmm, Bedankt voor de tip, spel voelt veel soepeler aan hiermee! Framerate haalde die wel, maar soms (vaak bij zoomen via scope of in tank) leek het wat hakkerig, nu super smooth :) Speel wel gewoon op high, dat kan hij goed aan 60+ fps
Ja ik weet niet hoe het bij voertuigen zit, volgens mij zit daar een soort extra lag en vertraging ingebouwd ofzo.

Ik speel op low, en bij maps als caspian border piekt m'n GPU dan op 70% ofzo, dus dan zou je zeggen, gooi de instellingen iets omhoog, maar op grand bazaar piekt ie gewoon op 100% en is het average 80%, zal wel door die stomme lampen overal komen.

/offtopic
was het topic trouwens een paar dagen geleden niet dicht vanwege offtopic geblaat? het gaat weer helemaal de verkeerde kant op. Oei, tsurany wil altijd gelijk hebben blablabla.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Raku schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:38:
[...]

Volgens mij zegt niemand dat een hogere DPI zaligmakend is. Het kan gewoon geen kwaad. Weet je wat, doen we een blinde test. De factor van de sensitivity in BF3 staat in een config file. Ik verlaag die met een factor 2 bij jou, en je DPI 2 maal zo hoog. Je gamed een tijd met beide settings en mag mij dan vertellen welke setting de juiste is. Zou je er geld op willen inleggen dat je het goed hebt?
De hele discussie begon daar wel mee, maar goed, zoals gezegd ben ik er na een kleine 15 jaar voor mijzelf wel uit hoe de settings het beste werken voor mij. Al die tests zijn al lang en breed gedaan en de onderbouwing heb ik ook al lang gegeven. Doe er vooral mee wat je wilt, mijn insteek was alleen maar om mensen hier wellicht mee te kunnen helpen.
Floating point heeft geen oneindige precisie en met berekenen gaan er dan ook wel wat dingen 'fout' ja (de grootte van de fout is wel erg goed gedefineerd overigens.) Die foutmarge ga je ws ook niet merken hoor. Hoe je bij 'pixels' komt weet ik niet helemaal, maar ik denk niet dat een game engine de weergave van het scherm gebruikt om te berekenen of je iemand raakt of niet ;) Je hebt gewoon een intern model waarmee je met wat lineare algebra draaiing aan geeft en dus posities en dergelijke telkens opnieuw berekend, wat volgens mij gewoon allemaal met floats gaat.
Of je iemand raakt is dus simpelweg berekenen waar de persoon staat (hitboxes) en waar je heen richt. (Even een detailleerd systeem als bf3 buiten beschouwing laten). Als dit intern allemaal in floats gaat ga jij de precisie van je muis niet merken als de factor van de float die op je muis movement wordt toegepast niet extreem klein is. Het kan zijn dat in het ene geval je net wel iemand raakt, en in het andere geval net niet. Het omgekeerde is ook waar en bovendien is je aim al niet goed als je van dit soort factoren afhankelijk bent (je zit dan op de rand van de hitbox te mikken)
Nu weet ik daar het fijne niet van en zou het dan ook tof vinden als een daadwerkelijke gamedev hier iets zinnigs over zou kunnen zeggen, want het hearsay gehalte is hier al hoog genoeg.
Zoals gezegd heb ik ook geen idee hoe het specifiek werkt voor BF3, maar het zekere voor het onzekere nemende vermijdt ik het probleem liever in de eerste plaats.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:52

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Modbreak:Het moddergooien over en weer mag weer ophouden

Ik begin het zelf ook aardig beu te worden. Hou er nou eens mee op. Het netto-resultaat van dergelijke flames gaat alleen maar slotjes op topics en afkoelbans zijn.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Raku

Raku

Mental Aid

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:50:
[...]

De hele discussie begon daar wel mee, maar goed, zoals gezegd ben ik er na een kleine 15 jaar voor mijzelf wel uit hoe de settings het beste werken voor mij. Al die tests zijn al lang en breed gedaan en de onderbouwing heb ik ook al lang gegeven. Doe er vooral mee wat je wilt, mijn insteek was alleen maar om mensen hier wellicht mee te kunnen helpen.
Waar de discussie mee begon is niet relevant. Jij zegt dat een lage sensitivity setting van een spel significante invloed heeft op de precisie van de berekening of jij iemand raakt of niet. Daarna kom je met onzin aanzetten zoals schermresolutie die, voor het berekenen van de draaiing aan de hand van de muis, totaal niet relevant is.

Je maakt sowieso de fout het normale 2d gedrag van de muis te vergelijken met het 3d gedrag. In een game praat je niet over oppervlak wat je pointer aflegt, maar over de draaiing die je maakt aan de hand van het oppervlak wat je muis aflegt. Op een 2d desktop is het wel relevant wat je resolutie is om hetzelfde gevoel te krijgen. Bijv bij een hogere resolutie zul je een groter oppervlak moeten afleggen om het hele scherm af te leggen. Als je een setting gewend bent moet je de sensitivity omhoog gooien op een groter scherm om hetzelfde gedrag te krijgen. Maar in een game is dit dus absoluut niet het geval.

Het maakt me verder niet uit wat voor jou de beste setting is, en dat je mensen aanraadt die ook te proberen. Dat is prima en behulpzaam. Waar ik me aan stoor is dat mensen de beargumentatie voor waar aannemen, terwijl er niet zo heel veel van klopt. Als er aan mijn verhaal dingen niet kloppen (en ook dat is vast het geval denk ik) dan hoor ik dat ook graag, want aan hearsay heeft niemand iets.

Raku

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-12 11:02
:N

De slimmeriken die ondanks dit zoveelste slot op het BF3 topic een nieuw topic beginnen en/of daar in posten krijgen vandaag geheel gratis en automatisch minimaal 2 weken een ban

Ok, weer opgeruimd. Ik hoop dat jullie begrijpen dat we hier niet mee doorgaan. Laat ik het toekomstpad even schetsen. We beginnen met bans van 2 weken voor mensen die elkaar weer in de haren vliegen. Beide partijen gaan dan even op GoT vakantie. Blijft het gesodemieter dan nog doorgaan, dan stoppen we met dit topic.

Onderhand hebben we er voldoende tijd in gestoken voor jullie. Helaas verpesten een paar stoorzenders (ja, je weet wie je bent) het voor de rest. Ons geduld is echter bijna op dus bedenk goed wat je post voor je op 'Verstuur bericht' drukt.

Last but not least : we gaan hierover niet in discussie. Dit is ons eindbod en dat staat niet open voor meningen en/of commentaar. Kinderachtig? Vast wel. Maar met het aantal ontsporingen van dit topic was menig spoorwegmaatschappij onderhand failliet.

U bent gewaarschuwd!

[ Voor 97% gewijzigd door zeef op 13-04-2012 23:48 ]

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 18:54
om maar ff af te trappen met iets leuks:

YouTube: Battlefield 5 on Google Glasses (the Marine revenge)

google classes en bf5 :)

en verder ontopic:
snap er geen hout van. ben gewoon middelmatige speler maar mijn accuracy daalt met de minuut
sinds ik de muis fix heb ingesteld en de cfg.
me k/d ratio wordt wel beter maar zit nog steeds te vogelen met de wapens .. steeds maar andere setup sommige (hier) voor gestelde wapens en attachments gaan bij mij gewoon niet goed.

had laatst ook zoiets mafs.
iemand plakt c4 op me tank, ik stap uit en loop tegelijk mee met die andere gast hij laat c4 ontploffen ik dood en hij vrolijk door lopen.... op 100%....

Verwijderd

Mijn nieuwste video:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Cbc-R8Fdj1I&hd=1]
Constructieve commentaar a.u.b. O-)
zeef schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:10:
[...]

:N

De slimmeriken die ondanks dit zoveelste slot op het BF3 topic een nieuw topic beginnen en/of daar in posten krijgen vandaag geheel gratis en automatisch minimaal 2 weken een ban

Ok, weer opgeruimd. Ik hoop dat jullie begrijpen dat we hier niet mee doorgaan. Laat ik het toekomstpad even schetsen. We beginnen met bans van 2 weken voor mensen die elkaar weer in de haren vliegen. Beide partijen gaan dan even op GoT vakantie. Blijft het gesodemieter dan nog doorgaan, dan stoppen we met dit topic.

Onderhand hebben we er voldoende tijd in gestoken voor jullie. Helaas verpesten een paar stoorzenders (ja, je weet wie je bent) het voor de rest. Ons geduld is echter bijna op dus bedenk goed wat je post voor je op 'Verstuur bericht' drukt.

Last but not least : we gaan hierover niet in discussie. Dit is ons eindbod en dat staat niet open voor meningen en/of commentaar. Kinderachtig? Vast wel. Maar met het aantal ontsporingen van dit topic was menig spoorwegmaatschappij onderhand failliet.

U bent gewaarschuwd!
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_m2cbvhs3UR1r9yu9b.jpg

Maar ik ga er volledig mee akkoord ;) En vind het niet kinderachtig.

Ontopic:
M26 Slugs blijkt nog beter te werken dan ik dacht. Deze ammo heeft niet last van die Overpowering Glitch, maar ik kill er quasi even rap mee :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:13:
Mijn nieuwste video:
[video]
Het 1e wat in mij opkwam was "De zoveelste CoD video met overkill effects".

Alleen dan in BF3 :/ .

Leuke video maar ikzelf ben niet zo van al die aftereffects effecten 8)7.

Ah heerlijke taktiek samen met een goede gunner die guided missiles heeft (Ook als je geen laser painter en/of gunner hebt trouwens).

In een attack heli op ~20m hoog vliegen (Under radar dus) en rustig achteruit gaan terwijl een vijand je van voren probeert aan te vallen.

1x locken met guided missiles en dan 1 raket lozen. Als de vijand flares dropped -> Wachten en weer relocken en direct je 2e raket afvuren.

Heeft de vijand geen flares (oid) direct de 2e erachteraan knallen. Eventueel je gunner zijn guided missile af laten vuren.

Geheid kills :Y .

Sowieso het stukje met 1 raket afvuren en dan wachten zou ik altijd gebruiken. Als je vijand countermeassures gebruikt heb je namelijk 2 raketten verneukt..

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 14-04-2012 00:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik heb onlangs mijn GTX 560 overgeclockt om meer fps te hebben in bf3. Dit lukte in het begin ook succesvol maar heb nu soms last met framerates na een paar uur spelen. Heb het nooit tijdens het spel maar soms als ik een nieuwe map laad of server dan start hij met slechts 24fps. De ene keer duurt het 30 seconden en dan krijg ik weer minstens 45fps maar af en toe blijft het op 24fps en het enige wat helpt is de computer herstarten.

Het ingebouwde VRAM van 1GB, zou het niet kunnen zijn dat hij teveel dingen opslaat in z'n geheugen?

Waardes waren vroeg zo:
Core clock: 810 mhz
Shader clock: 1620 mhz
Memory clock: 2004

Overgeclockt:
Core clock: 920 mhz
Shader clock: 1840 mhz
Memory clock: 2160

Voltage was in eerste instantie verhoogd naar 1012mV ipv 987mV, maar heb het nu terug op standaard gezet. Zelfs op standaard krijg ik last van frame stuttering

Ik speel op 1920x1080. Iemand een idee? Of zou ik de memory clock moeten increasen???

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-12 10:08

yzx

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:35:
Ik heb onlangs mijn GTX 560 overgeclockt om meer fps te hebben in bf3. Dit lukte in het begin ook succesvol maar heb nu soms last met framerates na een paar uur spelen. Heb het nooit tijdens het spel maar soms als ik een nieuwe map laad of server dan start hij met slechts 24fps. De ene keer duurt het 30 seconden en dan krijg ik weer minstens 45fps maar af en toe blijft het op 24fps en het enige wat helpt is de computer herstarten.

Het ingebouwde VRAM van 1GB, zou het niet kunnen zijn dat hij teveel dingen opslaat in z'n geheugen?

Waardes waren vroeg zo:
Core clock: 810 mhz
Shader clock: 1620 mhz
Memory clock: 2004

Overgeclockt:
Core clock: 920 mhz
Shader clock: 1840 mhz
Memory clock: 2160

Voltage was in eerste instantie verhoogd naar 1012mV ipv 987mV, maar heb het nu terug op standaard gezet. Zelfs op standaard krijg ik last van frame stuttering

Ik speel op 1920x1080. Iemand een idee? Of zou ik de memory clock moeten increasen???
Heb je je temps in de gaten gehouden? ;)

En B2K vragen meer van je kaart dan van vanilla maps

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Leuk.
Vorige week BFBC2 via Origin binnengehaald.

Wil de game nu is spelen... Maar moet die nog een patch van meerdere GB beginnen downloaden zeker!
Origin, y u no work good like Steam?

Verwijderd

Yep, na uren spelen blijft de gpu temp altijd onder 75°.
En idd viel ook op dat Gulf of Oman een zwaardere map is zoals gewoonlijk maar heb het niet alleen bij deze map, ook de gewone. Nuja het gebeurt soms, bij een mapswitch ofzo. Precies alsof het geheugen die bewaard is ofzo niet gerefreshed wordt met fps loss als gevolg. Ik zeg maar wat. Denk dat ik terug opnieuw van 0 ga moeten overclocken, pfft al die tijd dat ik erin heb gestoken om 920mhz te bereiken van 810mhz is geen lachertje

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Asgaro schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:43:
Leuk.
Vorige week BFBC2 via Origin binnengehaald.

Wil de game nu is spelen... Maar moet die nog een patch van meerdere GB beginnen downloaden zeker!
Origin, y u no work good like Steam?
Ook zonder Origin moest je patches van enkele GB's gaan downloaden met BFBC2. Zo werkt die game nou helaas met patchen :<

Niet altijd de schuld van Origin. ;)
Mijn nieuwste video:
[video]
Inderdaad minder saturatie en ook minder blur. BF3 heeft al genoeg 'effecten' en contrast :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Gundogan schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:47:
[...]

Ook zonder Origin moest je patches van enkele GB's gaan downloaden met BFBC2. Zo werkt die game nou helaas met patchen :<

Niet altijd de schuld van Origin. ;)
Ja, dat weet ik.
Maar bij Steam worden direct de base game + alle patches gedownload als je de game wilt downloaden.

Blijkbaar heeft Origin enkel de base game voorhanden. En moet je dan later tot conclusie komen als je wil gamen, dat je nog apart die patches moet downloaden...

edit: Op zich geen drama, maar tis wel ongebruiksvriendelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 14-04-2012 00:54 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05

D4NG3R

kiwi

:)

Asgaro schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:49:
[...]

Ja, dat weet ik.
Maar bij Steam worden direct de base game + alle patches gedownload als je de game wilt downloaden.

Blijkbaar heeft Origin enkel de base game voorhanden. En moet je dan later tot conclusie komen als je wil gamen, dat je nog apart die patches moet downloaden...

edit: Op zich geen drama, maar tis wel ongebruiksvriendelijk.
Hier heb ik afgelopen zondag (Toen ik hem gekocht heb) geen problemen mee gehad.

Nieuwste orgin versie gedownload en geïnstalleerd, BF3 gedownload en ik kon direct spelen. (Ja ik zat een minuut nadat de download klaar was al ingame 8)7.)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Hmm misschien is m'n vraag offtopic maar het gebeurd alleen maar in bf3.. Zal het in hardwareforum vragen verzekerst :)

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 18:54
omg wat een potje weer.
allemaal huilers over geen team geen samen spel blabla maar spotten of soflam ho maar :S

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Er wordt heel wat af gemiept zowel op de forums (helaas ook hier), als in game. Als men het nu eens wat meer relativeerde en elkaar wat meer in zijn/haar waarde liet, dan was het een stuk gezelliger. Het is maar een spelletje en iedereen mag het spelen zoals hij/zij dat wil. Geef elkaar die ruimte! ;)

Trouwens, m'n eerste ban binnen vanwege hacken omdat ik de admin knifde. Ik ben vereerd! 8)

[ Voor 69% gewijzigd door pafdaddy op 14-04-2012 03:26 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-12 14:35

codex

Geen OpenAI agent :)

EA online weer down? "No contact with EA Online. Please try again later"
reemprive schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:53:
EA online weer down? "No contact with EA Online. Please try again later"
nee, waarschijnlijk te snel van server gewisseld, dan krijg je ook meestal de melding dat je geen connectie hebt met EA

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:20
Zijn hier eigenlijk meer mensen die de maps van BFBC2 veel mooier vonden?
Destruction lijkt in bf3 een beetje afwezig en met BC2 was het geweldig om met C4 huizen op te blazen. Ook schiet je een paar keer op een muur maar dan gaat de muur niet kapot omdat je er op een verkeerde hoek op schiet.. bah en het dan destruction v2.0 noemen.
leosand schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:12:
en verder ontopic:
snap er geen hout van. ben gewoon middelmatige speler maar mijn accuracy daalt met de minuut
sinds ik de muis fix heb ingesteld en de cfg.
me k/d ratio wordt wel beter maar zit nog steeds te vogelen met de wapens .. steeds maar andere setup sommige (hier) voor gestelde wapens en attachments gaan bij mij gewoon niet goed.
Je muis instellingen zijn iets veranderd waardoor je daar gewoon aan moet wennen, dat duurt eventjes. Zodra je er aan gewend bent zal je accuracy weer een stijgende lijn aannemen.
Oh en je moet natuurlijk niet opeens op de spray&pray toer gaan met support wapens of wapens zoals de P90 als je dat daarvoor niet deed, die laten ook je accuracy dalen :+
Yamotek schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:23:
Zijn hier eigenlijk meer mensen die de maps van BFBC2 veel mooier vonden?
Destruction lijkt in bf3 een beetje afwezig en met BC2 was het geweldig om met C4 huizen op te blazen. Ook schiet je een paar keer op een muur maar dan gaat de muur niet kapot omdat je er op een verkeerde hoek op schiet.. bah en het dan destruction v2.0 noemen.
Tot op zekere hoogte wel ja. Ik vind de destruction wel een goede toevoeging maar het is gewoon wachten op 3.0 waar het echt een stuk beter zal werken. In BFBC2 was het Alpha, in BF3 is het Beta en strals krijgen we de Final.
Wel vond ik mapdesign in BFBC2 op een aantal mappen gewoon een stuk beter. Isla Innocentes, Atacama Desert, Valparaiso, Laguna Presa,... gewoon vette mappen die ik echt mis in BF3. Veel mappen hier stralen niet zo'n sfeer uit en zijn net wat te saai en gewoontjes. Geef mij maar die vette junglemappen terug!

[ Voor 38% gewijzigd door Tsurany op 14-04-2012 10:32 ]

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:20
Tsurany schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:29:

knip

Wel vond ik mapdesign in BFBC2 op een aantal mappen gewoon een stuk beter. Isla Innocentes, Atacama Desert, Valparaiso, Laguna Presa,... gewoon vette mappen die ik echt mis in BF3. Veel mappen hier stralen niet zo'n sfeer uit en zijn net wat te saai en gewoontjes. Geef mij maar die vette junglemappen terug!
Dat heb ik dus ook, zou mooi zijn als alle maps van BC2 naar BF3 zouden komen.. gebeurt niet maar hierdoor zou het spel zoveel mooier worden.

• Pimml
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-12 21:00
Rienspy, hoe heet de muziek uit je vid? Klinkt goed. Ps bij je eerste actie, geen kills ;p?

Gisteravond nog echt een zwaar intensieve pot gehad. Andere team was sowieso veel sterker en de top player heeft alleen maar in tank rondgereden tegenover ik als pure infanterie. http://battlelog.battlefi...how/28709306/1/359816678/

Verder hoop ik dat er nog mensen zijn die contact met me op willen nemen ivbm mijn berichtje van een paar pages terug:

"Na eigenlijk al maanden in mijn uppie te spelen vroeg ik mij af of er hier toevallig (skilled) mensen zijn die tactisch met zijn 4en willen samenspelen op 64 man conquest maps. Als 4 infantery of bijv 2x tank. Ik merk dat het allemaal best aardig gaat in je ééntje, maar teamplay verhoogt de fun-factor by a million.
Mijn battlelog is: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/I-Am-Misery/ "
D4NG3R schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:56:
[...]

Hier heb ik afgelopen zondag (Toen ik hem gekocht heb) geen problemen mee gehad.

Nieuwste orgin versie gedownload en geïnstalleerd, BF3 gedownload en ik kon direct spelen. (Ja ik zat een minuut nadat de download klaar was al ingame 8)7.)
Ja, bij BF3 hebben ze dus hun zaken op orde.
Maar bij BFBC2 duidelijk niet...

Toen ik zonet opstond, stond dit op mijn PC:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/BF3/wtfOrigin.JPG
:(

edit: zonet terug geprobeerd en terug zelfde melding. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 14-04-2012 12:06 ]

Kom gewoon 's avonds (of wanneer je wilt, maar 's avonds is het druktst) op de GoTBF3.nl teamspeak, genoeg mensen met wie je samen kan spelen :)

Verwijderd

Pimml schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:14:
Rienspy, hoe heet de muziek uit je vid?
Zie: de description :9
Klinkt goed. Ps bij je eerste actie, geen kills ;p?
Bij mijn eerste run niet, maar toen ik me even terugtrok heb ik wel even een 4 man afgeslacht...
Tsurany schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:29:
[...]

Je muis instellingen zijn iets veranderd waardoor je daar gewoon aan moet wennen, dat duurt eventjes. Zodra je er aan gewend bent zal je accuracy weer een stijgende lijn aannemen.
Oh en je moet natuurlijk niet opeens op de spray&pray toer gaan met support wapens of wapens zoals de P90 als je dat daarvoor niet deed, die laten ook je accuracy dalen :+
Toch even opmerking hierover: mijn accuracy is daarna noch gestegen noch gedaald. Yes I probably suck :o :)
Blijft op 14.3% steken.
Achja, mijn SPM blijft nog steeds stijgen, en daar bennek al blij genoeg mee :)
Asgaro schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:05:
Toch even opmerking hierover: mijn accuracy is daarna noch gestegen noch gedaald. Yes I probably suck :o :)
Blijft op 14.3% steken.
Het is dan ook geen dag/nacht verschil he, het zijn kleine subtiele verschillen ;)

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 18:43
Mijn nieuwste video:
[video]
Leuk filmpje, ook leuk de overgangen tussen de verschillende levels :) Maar probeer de overdreven saturatie en de fast-forwarding scenes tot een minimum te beperken.

π MW finishers

Verwijderd

Ik heb ook die mousefix ooit eens toegepast en ik merkte d'r niets van. Nuja, mijn accuracy is ook niet super (12,6%) en de gouden DPI/sensitivity moet ik nog vinden.

Voor mij is het mikken óf te gevoeling (lange afstanden), óf te traag (CQC). :(
echt kan Dice en EA echt helemaal niks ?
EA server steeds down ?
Origin vraagt soms om een nieuwe ID op te geven
BF3 patch die zuigt

Angelo NL / Global Cargo VTC

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:28:
Ik heb ook die mousefix ooit eens toegepast en ik merkte d'r niets van. Nuja, mijn accuracy is ook niet super (12,6%) en de gouden DPI/sensitivity moet ik nog vinden.

Voor mij is het mikken óf te gevoeling (lange afstanden), óf te traag (CQC). :(
Heb ik ook soms is.
Dan merk ik dat mijn pols op de tafel steunt. Hoe speel jij?
Ik let nu erop dat mijn pols niet op de tafel steunt: dat belemmert je beweeglijkheid + is extreem slecht voor je gewrichten (kan RSI veroorzaken)

Bij gewoon surfen, leg ik pols wel nog op tafel. Maar dan moet je geen al te gekke bewegingen maken.
[...]

Blijft op 14.3% steken.
Dan doe je toch iets verkeerd of je hebt veel te veel lopen sprayen met de F2000. :+
In ieder geval staat mijn muis zo dat ik een punt in de game selecteer en er in een soepele beweging perfect op dit punt mik. Niet te ver en niet te kort. Ben dus meteen on target en dat helpt. ;)

Het is gewoon trial and error maar uiteindelijk ben je er wel dankbaar om. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• SonyEricsson
  • Laatst online: 00:48
[...]

Blijft op 14.3% steken.
3 dagen fulltime de 870 pakken
daarna komt je accuracy wel weer op 20% :P

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik kan niet gamen want ik krijg op battlelog te zien "Choose your Origin ID" maar al mijn namen die ik voorheen ooit gebruikt zijn werken niet en alles wat ik verder intyp werkt ook niet :S WTF moeten ze zoiets vragen aan iemand die 200uur in het spel heeft zitten

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

DanielWW2 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:33:
[...]

Dan doe je toch iets verkeerd of je hebt veel te veel lopen sprayen met de F2000. :+
In ieder geval staat mijn muis zo dat ik een punt in de game selecteer en er in een soepele beweging perfect op dit punt mik. Niet te ver en niet te kort. Ben dus meteen on target en dat helpt. ;)

Het is gewoon trial and error maar uiteindelijk ben je er wel dankbaar om. :*)
Accuracy van F2000 ligt op 14.12%. Dat wapen heeft wel veel spread en hoge Initial Recoil.
Maar mijn andere wapens hebben ook maar een accuracy van 14.xx %. Nauwelijks wapens met > 15.00 %...

Ik ben ook meestal on-target in een soepele beweging. Denk dat mijn probleem eerder ligt in het fout bursten (net teveel of net teweinig).
SonyEricsson schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:43:
[...]

3 dagen fulltime de 870 pakken
daarna komt je accuracy wel weer op 20% :P
Haha, that could help. Maar ben geen shotgun fan. Voor 90% vd tijd speel ik Assault en gebruik ik een echte Assault Rifle. :)

edit: Hmm, maar misschien ligt het daar net aan. Dat mijn accuracy zo laag is. Het niet usen van shotguns.

[ Voor 29% gewijzigd door Asgaro op 14-04-2012 13:50 ]

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
kunnen jullie allemaal wel gewoon op battlelog ?

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Hier werkt het prima, Battlelog doet het en net kunnen gamen. Die m26 dart bug maar gebruikt want we werden keihard gespawnraped. Tja, dan vragen ze er gewoon om en dan kan het me niet schelen als het bug abuse is, dan is het wanhoop.

Verwijderd

ter aanleiding van het m26 debate heb ik deze even een dag geprobeerd.
de g3 heb ik niet door gebrek aan nog een paar co-op puntjes, dus ik ben in combi met de m16a3 aan de slag gegaan.
ik speel vrijwel alleen op hardcore servers. 32 en 64 man, alhoewel 32 mijn voorkeur heeft voor hardcore servers.
k/d ratio is vrijwel altijd, laten we zeggen, 25 - 15, 18 - 12.
ik hou niet zo van vehicles, en ik rush graag als eerste man naar voren.

gemerkt dat ik binnen een straal van 20 meter one shots maak, maar 3 kogels van de m16a3 zijn meestal ook genoeg. tussen de 20 en 50 meter kom ik ook vaak met een one shot weg, of een tweede schot maakt het af.

ik vindt het wel redelijke genoegdoening geven. helemaal wanneer er twee man achter elkaar staan en je dus een double kill kan scoren.

maar uiteindelijk, na 50 meter plus gebruik makend van holo sight, vertrouw ik meer op de m16 zelf dan de m26. diezelfde 3 a 4 kogels die op 20 meter iemand neerhalen doen dat ook op 100.
je bent altijd nog sneller en kan meer neerhalen met een volle clip dan de wat tragere m26.

ik stap er dus weer van af, maar in urban areas zal ik m er zeker nog een paar keer bijpakken ongeacht de bug gepatched is of niet.

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Wat moet ik van dit profiel denken?
http://battlelog.battlefi...ionChaos/stats/361373753/

Zelfs spelers als rivalxfactor hebben hun k/d niet zo hoog.

Zat net in een paar potjes met hem, hij wist wel erg goed waar iedereen zat.

Zal het er maar bij zetten dan, ik twijfel of hij legit speelt.
Maar hij kan ook gewoon erg goed zijn, dus wil niet te snel conclusies trekken.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:57:
na 154 uur nog steeds niet gebanned, dus..
Wat heb ik aan 'dus..' ?

[ Voor 39% gewijzigd door S.J_84 op 14-04-2012 14:01 ]

Verwijderd

na 154 uur nog steeds niet gebanned, dus..

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-12 16:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ohh, wat was het toch jammer gisteren...
Alle vlaggen waren van de enemy. Ik cap A, waardoor er een shitstorm aan enemies naar A komt om deze terug te cappen... Toen kreeg ik de viper en had een goeie gunner mee... TOTALE AFSLACHTING :D
En net toen alles super goed ging en we op ons hardst aan het slachten waren... *BRRRRRRRRR* PC weer vastgelopen ;_;

Android developer & dürüm-liefhebber

S.J_84 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:54:
Wat moet ik van dit profiel denken?
http://battlelog.battlefi...ionChaos/stats/361373753/

Zelfs spelers als rivalxfactor hebben hun k/d niet zo hoog.

Zat net in een paar potjes met hem, hij wist wel erg goed waar iedereen zat.

Zal het er maar bij zetten dan, ik twijfel of hij legit speelt.
Maar hij kan ook gewoon erg goed zijn, dus wil niet te snel conclusies trekken.

[...]

Wat heb ik aan 'dus..' ?
Dit zit nog net legit naar mijn mening. Ik denk dat hij gewoon heel erg goed is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• kevz
Legit, ken iemand die consistent 1000 spm heeft maar voor zover ik kan zien cheat die echt niet :P

Hij gebruikt echt heel goed attack commands voor extra punten, ook bijv een MAV raken voor 95% schade en iemand anders haalt hem neer, dan krijg jij 95 punten en de andere 20 voor destroyen. Als je een MAV zelf sloopt dan krijg je maar 20. Raar maar waar er zitten van dit soort dingetjes in het spel :p

Mijn YouTube

SPM gaat het niet om, die KDR van 4.0 is wat verdacht hoog. Zou best kunnen maar dan is hij wel erg goed.

Alhoewel zijn laatste Battlelog reports niet suggereren dat hij cheat. Wellicht iemand die constant in een vast squad zit, dat helpt ook enorm voor je KDR.

[ Voor 43% gewijzigd door Tsurany op 14-04-2012 14:42 ]

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-12 07:00
Tsurany schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:42:
SPM gaat het niet om, die KDR van 4.0 is wat verdacht hoog. Zou best kunnen maar dan is hij wel erg goed.

Alhoewel zijn laatste Battlelog reports niet suggereren dat hij cheat. Wellicht iemand die constant in een vast squad zit, dat helpt ook enorm voor je KDR.
of cheat wanneer het hem uitkomt ? om z'n kdr /spm op peil te houden

• kevz
jterpstra schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:44:
[...]

of cheat wanneer het hem uitkomt ? om z'n kdr /spm op peil te houden
Zou kunnen inderdaad. Maar wat ook kan wat Tsurany aangaf, altijd met zijn maatjes in een squad zitten en bijzonder goed samen kunnen werken, dit geeft echt een boost in 'skill' (niet de statistiek) om het maar zo te zeggen.

Mijn YouTube

Precies, paar revivers erbij en voila. Alhoewel het ook prima kan zonder revive buddy: http://battlelog.battlefi...how/28794287/1/186401280/

Nog ~150.000 punten en ik mag mezelf eindelijk waarderen, dan tenminste een rang die niet sucky is en wel gewoon een multicolor adelaartje heeft :)

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 14-04-2012 14:58 ]

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-12 15:26
Lijkt mij ook dat hij goed met een squad rondloopt. Als je altijd elkaar aan het reviven bent heb je ook veel makkelijker een hoge KD. Natuurlijk hangt je KDR ook erg van je speelstijl af. Als je gewoon rustig gaat zitten en bij de massa van de mensen blijft zitten (Voor die revives) haal je misschien wel iets minder kills, maar je gaat ook veel minder vaak dood. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij de metro spelers... Je bakt er helemaal niks van als je ergens achter in blijft hangen bij de massa, maar je haalt relatief veel kills (Op mensen die toch meteen worden gerevived), veel punten zelf qua revives en dergelijke en je gaat eigenlijk nooit echt dood omat er toch wel 30 medics om je heen staan.. Ben je constant aan het pushen, dan ga je vaak dood in een gebied waar je niet echt revived kan worden. Daarom slaat die hele Metro map ook nergens op.

• kevz
Ik vind metro rush hc juist heerlijk, speel het echt bijzonder vaak :P

Aardig hoog skill niveau op de server waar ik speel, veel actie, echt tight gameplay waar je niet als mietje achter moet blijven hangen als je wilt winnen. Smoke is ook een must op deze map.

Maaaaaar, smaken verschillen natuurlijk ;)

Mijn YouTube

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-12 15:26
Het probleem is dat bijna helemaal niemand snapt hoe je kan winnen op die map. Random wat aanvallen werkt voor geen ene meter. Het is of met z'n alleen gewoon op een groepje zitten en lekker hoge scores halen of als volledig team samen te werken. Helaas is die samenwerking vaak ver te zoeken en dan kan je in je eentje maar bar weinig doen.
Zonet BFBC2 even gespeeld:

- graphics zijn echt superslecht als je BF3 gewend bent.
- game loopt slechter dan BF3. Komt deels doordat BFBC2 eerder een console port was natuurlijk.
- nog veel volle servers!
- je springt absurd hoog in vgl met BF3
- je loopt traag
- veel relatief nieuwe spelers. Zag nauwelijks mensen met de maximum rank rondlopen.

En dan ben ik maar gestopt, na 10 min. :P

• kevz
Adanteh schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:19:
Het probleem is dat bijna helemaal niemand snapt hoe je kan winnen op die map. Random wat aanvallen werkt voor geen ene meter. Het is of met z'n alleen gewoon op een groepje zitten en lekker hoge scores halen of als volledig team samen te werken. Helaas is die samenwerking vaak ver te zoeken en dan kan je in je eentje maar bar weinig doen.
Daar ben ik het wel mee eens, het kan ook een bron van irritatie zijn die map.

Mijn YouTube

Asgaro schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:19:
Zonet BFBC2 even gespeeld:

- graphics zijn echt superslecht als je BF3 gewend bent.
- game loopt slechter dan BF3. Komt deels doordat BFBC2 eerder een console port was natuurlijk.
- nog veel volle servers!
- je springt absurd hoog in vgl met BF3
- je loopt traag
- veel relatief nieuwe spelers. Zag nauwelijks mensen met de maximum rank rondlopen.

En dan ben ik maar gestopt, na 10 min. :P
En daarom speel ik dus vrijwel nooit oude FPS games uit een serie. Ze vallen altijd tegen.
Ik hou liever de herrennering in leven van hoe lekker ze speelde en vergeet alle BS. :+

Pagina: 1 ... 165 ... 220 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.