-tom-562 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:30:
[...]

Is dat zo? Volgens mij moet de main gun van de tank altijd laden. Ik speel altijd met cannister shell.
klopt, je kan niet gelijk achter elkaar schieten.
maar je kan wel lekker snel rocket en daarna cannister shell schieten voor dubbele damage.
grappig is dat je met de main gun soms moeilijk een infitry raakt en met de canister shell haal je er gelijk 3 neer als ze bij elkaar staan.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 15:31
agoNITE schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:55:
[...]

Doe mij maar de patch EN een leuke DLC :)
Meer mappen als Grand Bazaar zou ik ook niet erg vinden...
Ja als je gelijke teams hebt is het een leuke map anders is het een ramp. Mijn team werd gisteren helemaal onder de voet gelopen door het team met het GOT platoon erin.

Ik sta op market een paar mensen te reviven en med kits te geven voor defence op de steeg en de wordt van achteren gedood omdat de rest van het team geen K deed aan enige vorm van defence

Nickname KasPlantje.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 13:47
Enige uitdaging is wel leuk toch? O-)

Da's lastig op sommige servers, the power of Teamspeak aan het werk, geeft een enorm tactisch voordeel. Het beste wat je kunt doen is natuurlijk gewoon lid worden van GoTBF3 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

GvanGiessen schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:47:
[...]

Ja als je gelijke teams hebt is het een leuke map anders is het een ramp. Mijn team werd gisteren helemaal onder de voet gelopen door het team met het GOT platoon erin.

Ik sta op market een paar mensen te reviven en med kits te geven voor defence op de steeg en de wordt van achteren gedood omdat de rest van het team geen K deed aan enige vorm van defence
Grand bazaar, Operation Metro, Seine corssing , demevand peak zijn de maps die niet goed balanced zijn.
het is lastig om terug te komen in een match.
daarnaast is het zo dat US altijd wint op Grand Bazaar

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:59:
[...]

Grand bazaar, Operation Metro, Seine corssing , demevand peak zijn de maps die niet goed balanced zijn.
US wint ook altijd op Wake Island, en bijna altijd op Strike at Karkand. Het ticket verschil is veel te groot in het begin. Ik hoop dat we nog eens normale Conquest krijgen voor de B2K maps.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Phyxion schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:05:
[...]

US wint ook altijd op Wake Island, en bijna altijd op Strike at Karkand. Het ticket verschil is veel te groot in het begin. Ik hoop dat we nog eens normale Conquest krijgen voor de B2K maps.
denk het niet, want in BF2 waren dit ook gewoon conquest assault maps.
Dat was ook 1 van de reden waarom ik BF2 special force speelde.
Ghost town was een map met paar voertuigen (geen air)
en je had altijd de mogelijkheid om nog terug te komen. behalve als het andere team heel veel skill heeft ;) dan krijg je het zelfde effect als strike at karkland

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-01 20:28
Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:59:
[...]

Iedereen zegt ook altijd dat je als US(die spawnen toch bij C?) spawnt in Metro je niet meer kan winnen, maar als je gewoon een rush doet naar B en C over laat aan je teammaten win je de ronde heel makkelijk.
Ik heb volgens mij meer dan 3 kwart van al mijn metro potjes aan die kant gewonnen..

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:04

-tom-562

Oliesjeik

Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:45:
[...]

klopt, je kan niet gelijk achter elkaar schieten.
maar je kan wel lekker snel rocket en daarna cannister shell schieten voor dubbele damage.
grappig is dat je met de main gun soms moeilijk een infitry raakt en met de canister shell haal je er gelijk 3 neer als ze bij elkaar staan.
Ja dat wist ik al. Zo jaag ik infanterie altijd over de kling, eerst een normale shell, mochten ze dan niet dood zijn, canister erachter aan. Voertuigen pak ik altijd met de normale shell. Ik speel altijd met canister shell, reactive armor en die infraroodvision. De meeste andere spelers die als gunner instappen hebben vaak proximity scan, dan heb je een vrij dodelijke combinatie.

Vaak bu'j te bang!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-01 21:07
Op infantry maps heb ik altijd IR, Canister en Prox. Dit is in je eentje imho op Seine, Bazaar, Highway, Damavand en soms op Caspian de beste optie.

Die reactive armor vind ik beter op open grote mappen en niet noodzakelijk op de kleinere mappen. Op de bovenstaande mappen kan je zonder problemen uit het zicht rijden en jezelf laten repareren.

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:45
Ben nu 2 dagen geleden van Windows Live Moviemaker overgestapt naar Sony Vegas Pro 11.
Is wel even wennen zeg, zoveel meer mogelijkheden met Vegas Pro! :+
Heb nog lang niet alles ontdekt heb ik het idee, maar heb wel even een montage in mekaar gezet.
Jammer dat ik zo'n traag internet heb, maar als hij ooit op Youtube komt te staan plaats ik wel even een link. :)

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Robbertjan94 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:22:
[...]

Iedereen zegt ook altijd dat je als US(die spawnen toch bij C?) spawnt in Metro je niet meer kan winnen, maar als je gewoon een rush doet naar B en C over laat aan je teammaten win je de ronde heel makkelijk.
Ik heb volgens mij meer dan 3 kwart van al mijn metro potjes aan die kant gewonnen..
nee de RU spawnen aan de kant van C en als de US C heeft overgenomen kunnen ze daar heel makkelijk winnen.
Alleen mortiers jagen ze weg en dan komt dice straks met een patch dat het niet meer mogelijk is. dus kan je alleen je mortier gebruiken op C, die dus overgenomen is.
wat ik meestal doe als ik als Rus C ga overnemen, is gelijk alle gebouwen overhoop schieten en de kraampjes opblaazen. dan wordt het een stuk makkelijker om het terug te winnen.

Grand bazaar heeft punt B is vervelend is.(in de gang)
Sein Crossing heeft punt C (op de brug)
Metro punt B (in het midden bij de lockers)
demevant peak punt C (midden in de tunnel)

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 20:51
Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:03:
Grand Bazaar is punt B (imho) het leukste stukje, gewoon omdat het zo intens is :p. Je kunt de map ook goed winnen zonder dat punt, door gewoon omheen te lopen.
Seine Crossing is idd een lastige, zeker als je eenmaal vastgezet wordt op de spawn (de ene partij heeft daar meer last van dan de andere)
Metro... de keren dat ik het speelde winde altijd degene die het eerst B ingenomen had, en dat is in 90% van de gevallen de partij die buiten begint.
Damavand Peak... moet door elke partij wel te winnen zijn, als ze maar beter gebruik maken van de helikopter en wat minder in die tunnel omklooien. De helikopter moet je gebruiken om mensen naar de andere kant te brengen, niet om bijv. die andere helikopter neer te schieten. Ook: Als er eenmaal een basis aan de andere kant ingenomen is, of er zit een squadmate aan de andere kant, spawn daar dan op. De tunnel kun je dan desgewenst van beide kanten aanvallen.

Verwijderd

leosand schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:10:
[...]
en dat krijg ik niet voor mekaar, heel raar maar smoke schiet hij bij mij niet af.
key bindings niet aangepast. maar v werkt niet en e ook niet.
Volgens mij, en dat kan ik mis hebben, moet je smoke eerst vrijspelen door tien kills met de mortar te maken.

Dat ging bij mij het makkelijkst op Seine by the way - gewoon de standaard campspotjes aan de overkant van de rivier volgooien en het gaat hard, althans op 64p servers.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Hebben jullie de laatste tijd ook dat de servers best heel leeg zijn? Ik heb geen bijzondere filters aan staan (gewoon de defaults+1 map). En ik heb vaak dat ik maar een paar servers kan vinden die gevuld zijn (genoeg lege daar niet van). Ik kon vanmorgen voor Grand Bazaar maar 4/5 vinden..

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-01 14:05
Ircghost schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:13:
Hebben jullie de laatste tijd ook dat de servers best heel leeg zijn? Ik heb geen bijzondere filters aan staan (gewoon de defaults+1 map). En ik heb vaak dat ik maar een paar servers kan vinden die gevuld zijn (genoeg lege daar niet van). Ik kon vanmorgen voor Grand Bazaar maar 4/5 vinden..
Yep, best raar, soms vindt hij maar server of 4 met voldoende mensen op.
Dan ga k een kop koffie halen en tegen dat 'k terug ben vindt hij er dan weer genoeg zoals normaal

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Als je weet hoeveel mensen het spel gekocht hebben zou je toch denken dat er meer spelen ;).

Ander dingetje: laatst was er toch die update die allemaal zaken verbeterde? Ik had vanmorgen iets wat een beetje raar was.. ik zat in een mbt en schoot van dichtbij (+_40 meter) op een hoverende f-35. Het enige wat ik kreeg was een vehicle disabled.. maar meer niet.. Ik dacht dat ze dit soort dingen hadden bijgesteld?
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:12:
[...]

Volgens mij, en dat kan ik mis hebben, moet je smoke eerst vrijspelen door tien kills met de mortar te maken.

Dat ging bij mij het makkelijkst op Seine by the way - gewoon de standaard campspotjes aan de overkant van de rivier volgooien en het gaat hard, althans op 64p servers.
Smoke heb je standaard . klik maar gewoon op 2 en je zult rechts onder zien dat je smoke schiet
Ircghost schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:13:
Verander je player filter eens. als je die niet instelt is de kan groot dat je alleen maar lege servers tegekomt.
komt ook door je verbinding. Servers met hoge ping worden niet zo snel getoont. Daarnaast moet je gewoon naar beneden blijven scrolle. opeens krijg je weer wat nieuwe servers ;)

de map PEAK zal leuker zijn als er ook een transporter erbij zat.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-01 22:58
StealthyPeanut schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:33:
Op infantry maps heb ik altijd IR, Canister en Prox. Dit is in je eentje imho op Seine, Bazaar, Highway, Damavand en soms op Caspian de beste optie.

Die reactive armor vind ik beter op open grote mappen en niet noodzakelijk op de kleinere mappen. Op de bovenstaande mappen kan je zonder problemen uit het zicht rijden en jezelf laten repareren.
ik heb geen zin om per map te wisselen van loadout, gewoon altijd smoke, canister en reactive, guided shells mis ik niet echt, als er een heli gepaint wordt stap ik wel even uit voor de javelin.

origin heeft trouwens weer wat nukken hier, weigert te launchen vanuit firefox.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 01-03-2012 13:26 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-01 13:17
[quote]Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:19:
[...]

Smoke heb je standaard . klik maar gewoon op 2 en je zult rechts onder zien dat je smoke schiet

volgens mij ook al geprobeerd en werkte niet maar zal vanavond eens proberen.
zal eens de boel vol smoke gaan hangen :)
haarbal schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:22:
[...]

ik heb geen zin om per map te wisselen van loadout, gewoon altijd smoke, canister en reactive, guided shells mis ik niet echt, als er een heli gepaint wordt stap ik wel even uit voor de javelin.

origin heeft trouwens weer wat nukken hier, weigert te launchen vanuit firefox.
ik speel bijna altijd met dezelfde loadout:
Assault: M16A3 , G18 Supp. Medic kit, SQD Ammo
Support: M27 IAR, G18 Supp. ammopack, ,SQD Ammo (wissel wel met C4/Cleymore, mortor)
Engineer: M4A1, G18 Supp, RPG,SMAW of jevalin, Repair torch, SQL Explosive
Recon: M98B, G18 Supp. Soflam/MAV, SQD Ammo

Air attack helicopter: ECM Jammer, heat seeker, Stealth
Air Scout helicopter: Flares, heat seeker
IFV: Geen idee zit ik niet zovaak in.
MBT: smoke,Canister shell, reactive armor en citv station natuurlijk.
AA: alleen nog maar smoke vrij gespeeld.

• haarbal
  • Laatst online: 22-01 22:58
Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:44:
[...]
Support: M27 IAR, G18 Supp. ammopack, ,SQD Ammo (wissel wel met C4/Cleymore, mortor)
waarom squad ammo als je kistjes met ammo hebt?

Mechwarrior Online: Flapdrol

haarbal schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:55:
[...]

waarom squad ammo als je kistjes met ammo hebt?
omdat ik anders steeds ammo moet droppen en wachten en nu kan ik meer lopen. of me ammo droppen en zelf gewoon doorlopen

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-01 21:07
haarbal schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:22:
[...]

1 vs. 1 met guided shells en reactive armor in plaats van canister en proximity is echt een gigantisch nadeel.

De guided is niet alleen voor de CITV of SOFLAM locks, maar ook normaal. Als ik een tank als eerste zie en ik schiet een guided en een shell erachteraan, is hij meteen disabled. Hierdoor heb ik meteen een erg groot voordeel.

En daarbij...ik moet toch altijd een seconde of 10 wachten voor een ronde start dus waarom zou ik dan niet de uitrustingen aanpassen?

Verwijderd

En ja hoor, er is weer een verplichte update van Origin. Als de balk op 100% staat krijg ik de melding: "EAProxyinstaller has stopped working"
Daar gaat mijn game-uurtje ;(
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:27:
En ja hoor, er is weer een verplichte update van Origin. Als de balk op 100% staat krijg ik de melding: "EAProxyinstaller has stopped working"
Daar gaat mijn game-uurtje ;(
Altijd het zelfde bij EA als ze origin willen gaan updaten. maar bedankt voor de mededeling ;)
dan ga ik eerst origin starten voordat ik gelijk via de browser BF3 start.

Verwijderd

Na 30 keer het zelfde geïnstalleerd te hebben is het dan toch gelukt
kan ik toch nog 15 minuten gamen ;)

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik zei gisteren nog dat ik nooit meer naar tobo en muis zou switchen met de jets sinds de dead zone space van de joystick nu opgelost is, maar...

het vervelende is dat een joystick vele malen fijner vliegt en aimen nu ook veel beter gaat door die settings aanpassing v.w.b. de dead zone. Alles had ik lekker aan de joystick ge-bind. Dat lukt met alles, maar dan wel met alles wat in de Jet-settings staat, dus...

dat lukt niet met de spot knop, want die staat in de Common-settings en staat op het tobo natuurlijk met Q. Q-toets ook aan mijn muis gebonden destijds en dat werkt prima als je dus met tobo en muis vliegt want het eerste wat ik doe na een looping is overal spotten om tankjes rood te laten oplichten en dan mijn rocket pods erop.

Maar ook al bind ik de Spot knop aan een knop op de joystick, het werkt niet... @@#$%^@#$%^#$%!!!!!!

Alles geprobeerd, alle settings in de game op de joystick wissen, met de BF3 settings editor terug zetten, de Q-knop via de Logitech software programmeren. Niks... Soms doet hij het even en dan wordt alles weer overruled door de settings van je tobo en muis. Zwaar klote, want om na de looping eerst weer mijn linkerhand op het tobo te leggen en te Q-spammen is eigenlijk gewoon waardeloos en ik kan daar maar niet aan wennen.

Mocht iemand dit probleem hebben verholpen dan hoor ik dat graag (en ja, DE oplossing is natuurlijk om Q van het tobo af te halen in de Common-settings en alleen aan de joystick te binden maar dat wil ik ook niet want dan ben ik vor het team van geen waarde als ik Infanterie speel ;w )...

Waarom toch geen aparte settings en sensitivity settings voor iedere vehicle (zucht...)

Steam || Diablo 3

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:03:
[...]

nee de RU spawnen aan de kant van C en als de US C heeft overgenomen kunnen ze daar heel makkelijk winnen.
Alleen mortiers jagen ze weg en dan komt dice straks met een patch dat het niet meer mogelijk is. dus kan je alleen je mortier gebruiken op C, die dus overgenomen is.
wat ik meestal doe als ik als Rus C ga overnemen, is gelijk alle gebouwen overhoop schieten en de kraampjes opblaazen. dan wordt het een stuk makkelijker om het terug te winnen.

Hebben we een ander spel gespeeld dan? RU spawned toch echt bij A, en US spawned by C.
Afbeeldingslocatie: http://lambdaphalanx.files.wordpress.com/2011/11/bf3-maps-operation-metro-conquest.jpg

@ hierboven, Q rebinden werkt volgens mij nog steeds niet goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 01-03-2012 15:37 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-01 20:28
Phyxion schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:36:
[...]

Hebben we een ander spel gespeeld dan? RU spawned toch echt bij A, en US spawned by C.
[afbeelding]
Krijg je he van die goedkope serial sites :P

Ken ik de vlaggen in de maps toch redelijk.

en @ l0n3w012ph

gingen ze de commorose niet overhaulen tijdens de patch?

[ Voor 14% gewijzigd door Robbertjan94 op 01-03-2012 15:39 ]

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06-2025
@l0n3w012ph: Je kan proberen om het spotten gewoon op Q te laten staan en via je logitech software een knop toewijzen aan Q. Op die manier simuleert die knop gewoon Q en kan je volgens mij gewoon spotten met je joystick.

Oh ja kwam gisteren een leuke server tegen. Vehicle spawntime * 8, ik denk dat het wat te lang is maar ik vind het wel cool spelen. Teams gaan in een keer héél anders met hun vehicles om (minder kamikaze/jet ramming/tank rushing). Infantry is daadwerkelijk noodzakelijk voor ondersteuning en repair. Het was op caspian en het probleem wordt dan toch wel snel dat teams zonder transport komen te zitten. Ik zou zooooo graag hebben dat je vehicles per soort kan instellen.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
Robbertjan94 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSMSR-irlZ3ngG76mBsXLleQWb8Na1L9YTh90IH0SJZGj7ptVE81A

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Robbertjan94 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:38:
Crap, vandaar dat het er allemaal zo slecht uitziet, toch de verkeerde battlefield gekocht.. :(

Stupid russian key sites.... :+
Jay-P schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:38:
Oh ja kwam gisteren een leuke server tegen. Vehicle spawntime * 8, ik denk dat het wat te lang is maar ik vind het wel cool spelen. Teams gaan in een keer héél anders met hun vehicles om (minder kamikaze/jet ramming/tank rushing). Infantry is daadwerkelijk noodzakelijk voor ondersteuning en repair. Het was op caspian en het probleem wordt dan toch wel snel dat teams zonder transport komen te zitten. Ik zou zooooo graag hebben dat je vehicles per soort kan instellen.
Dat klinkt inderdaad best cool, vind gamemodes met een gelimiteerd aantal respawns per persoon ook altijd wel erg leuk (of uberhaupt maar een respawn per ronde); je krijgt er echt heel andere gameplay van.
Ik zou ook heel graag wat aparte vehicle-only maps willen zien (Coral Sea anyone?), erg jammer dat die modtools er naar verluidt nooit zullen komen :(

[ Voor 58% gewijzigd door Knijnemans op 01-03-2012 16:23 ]

l0n3w012ph schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:30:
Ik zei gisteren nog dat ik nooit meer naar tobo en muis zou switchen met de jets sinds de dead zone space van de joystick nu opgelost is, maar...

het vervelende is dat een joystick vele malen fijner vliegt en aimen nu ook veel beter gaat door die settings aanpassing v.w.b. de dead zone. Alles had ik lekker aan de joystick ge-bind. Dat lukt met alles, maar dan wel met alles wat in de Jet-settings staat, dus...

dat lukt niet met de spot knop, want die staat in de Common-settings en staat op het tobo natuurlijk met Q. Q-toets ook aan mijn muis gebonden destijds en dat werkt prima als je dus met tobo en muis vliegt want het eerste wat ik doe na een looping is overal spotten om tankjes rood te laten oplichten en dan mijn rocket pods erop.

Maar ook al bind ik de Spot knop aan een knop op de joystick, het werkt niet... @@#$%^@#$%^#$%!!!!!!

Alles geprobeerd, alle settings in de game op de joystick wissen, met de BF3 settings editor terug zetten, de Q-knop via de Logitech software programmeren. Niks... Soms doet hij het even en dan wordt alles weer overruled oor de settings van je tobo en muis. Zwaar klote, want om na de looping eerst weer mijn linkerhand op het tobo te leggen en te Q-spammen is eigenlijk gewoon waardeloos en ik kan daar maar niet aan wennen.

Mocht iemand dit probleem hebben verholpen dan hoor ik dat graag (en ja, DE oplossing is natuurlijk om Q van het tobo af te halen in de Common-settings en alleen aan de joystick te binden maar dat wil ik ook niet want dan ben ik vor het team van geen waarde als ik Infanterie speel ;w )...

Waarom toch geen aparte settings en sensitivity settings voor iedere vehicle (zucht...)
Je zou zelfs met autohotkey een scriptje kunnen schrijven waarmee je bv met F9 het vlieg script activeert en deactiveert (tijdelijk verschillende knopaanwijzingen op tobo en joystick)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Als we toch bezig zijn, dat werkt ook als heli gunner, switch heen en terug van gun - heat seekers - gun is korter dan de reload time van de gun. Volgens mij geldt dit voor bijna alle voertuigen.
Ook bij de APC heb ik dat gevoel: ik houd gewoon de muisknop ingedrukt en wissel tussen de zes gewone shells en de zes antitankshells door afwisselend op 1 en 2 te drukken.

Ik weet niet of dat gewoon tussen je oren zit, je zou doordat je actiever bezig bent met schieten misschien denken dat de tijd sneller gaat. Bij het wachten op herladen in een crisissituatie is elke milliseconde er een te veel. ;)

Met de tank kun je overigens wel loeisnel schieten als je eerst de guided shell afschiet en daarna de gewone shell. Instant disable, vrijwel altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 01-03-2012 16:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09-2025

Fantasma

Just a ghost.

Over die DLC info (1 screenshotje en wat tekst):

Van mij mogen ze die singleplayer weglaten en in de plek daarvan nog 5 extra multiplayer maps bijmaken...

[ Voor 3% gewijzigd door Fantasma op 01-03-2012 16:04 ]

• Joostjah
  • Laatst online: 18-01 20:50
Ik dacht gister, laat ik na maanden weer eens potje BF3 doen. Start ik een potje Squad Rush op, is de glitch nog steeds niet gefixed dat er geen squads zijn in Squad Rush & Squad DM. Die glitch is er al sinds November, stelletje idioten bij DICE.
Phyxion schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:36:
[...]

[afbeelding]

@ hierboven, Q rebinden werkt volgens mij nog steeds niet goed.
dat spawnen op C ging over de map Grand bazaar en niet over Metro.

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06-2025
Joostjah schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:05:
Ik dacht gister, laat ik na maanden weer eens potje BF3 doen. Start ik een potje Squad Rush op, is de glitch nog steeds niet gefixed dat er geen squads zijn in Squad Rush & Squad DM. Die glitch is er al sinds November, stelletje idioten bij DICE.
Dat is dacht ik ook in de aankomende grote patch gefixed, alleen wanneer die komt weten we nog steeds niet ;(
Joostjah schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:05:
Zo had ik eergister nog een heel andere bug te pakken met squad DM. De server wisselde van TDM naar SQDM, mijn squad bevatte zeker 8 spelers, terwijl de andere squads niet eens allemaal 4 spelers bevatte. Tsja, dat was een gratis win natuurlijk, maar wel lelijk dat het mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 01-03-2012 16:12 ]

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02-2025
Nou de Q9450 zit erin, in de plaats gekomen voor een E8400. De Q9450 draait op 2,66ghz.

Ik ben erg verrast. Ik heb net een potje Grand Bazaar gespeeld met 64 man en na een tijdje stevig in het potje daalde de fps niet onder de 35. Gemiddeld genomen gok ik zo'n 45fps.

Met de E8400 (op 3ghz) op dezelfde map met 64 man moest er hard worden gewerkt om de fps boven de 20 of 25 gehouden te worden.

Ook was de load van de E8400 altijd 100 of 99% en met de nieuwe quad core is dit ongeveer 60-84%.

Straks even wat B2K maps proberen.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Jay-P schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:38:
@l0n3w012ph: Je kan proberen om het spotten gewoon op Q te laten staan en via je logitech software een knop toewijzen aan Q. Op die manier simuleert die knop gewoon Q en kan je volgens mij gewoon spotten met je joystick.

Dan dat toch nog maar een keer proberen (het is me met de Logitech software tot nu toe niet gelukt maar mss heb ik te snel opgegeven) en ja, als een server dat soort instellingen heeft zal er zeker heel anders worden gespeeld. Ik zal die ook eens opzoeken :)

en @AWESOME-0: autohotkey kende ik nog niet. Tnx man! Zeker het proberen waard!

Steam || Diablo 3

• evil kim
rickyy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:22:
Nou de Q9450 zit erin, in de plaats gekomen voor een E8400. De Q9450 draait op 2,66ghz.

Ik ben erg verrast. Ik heb net een potje Grand Bazaar gespeeld met 64 man en na een tijdje stevig in het potje daalde de fps niet onder de 35. Gemiddeld genomen gok ik zo'n 45fps.

Met de E8400 (op 3ghz) op dezelfde map met 64 man moest er hard worden gewerkt om de fps boven de 20 of 25 gehouden te worden.

Ook was de load van de E8400 altijd 100 of 99% en met de nieuwe quad core is dit ongeveer 60-84%.

Zou niet zo veel mogen uitmaken.
On the CPU side of things, we found that Battlefield 3 is not nearly as CPU demanding as many have made it out to be. Previously tested games, such as Hard Reset, Deus Ex: Human Revolution, The Witcher 2 and Crysis 2, saw a massive difference in performance between dual and quad-core processors. For example, in Deus Ex dual-cores were 43% slower than their quad-core counterparts. Battlefield 3 on the other hand delivered similar frame rates with a decent dual-core as it did with a quad.
bron: techspot

• rickyy
evil kim schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:31:
[...]

Zou niet zo veel mogen uitmaken.

[...]

bron: techspot
Zij hebben (zoals veel benchmark sites foutief hebben gedaan) alles getest in de Singleplayer. Dit is velen malen lichter dan de Multiplayer, en al helemaal met 64 mensen conquest.

Dit laat ook wel weer zien dat je niet altijd moet geloven wat die grote benchmarks sites je voorschotelen. Het was al langer bekend dat de MP heel bagger draait op dual cores.

[ Voor 16% gewijzigd door rickyy op 01-03-2012 16:39 ]

• evil kim
rickyy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:35:
[...]

Zij hebben (zoals veel benchmark sites foutief hebben gedaan) alles getest in de Singleplayer. Dit is velen malen lichter dan de Multiplayer, en al helemaal met 64 mensen conquest.
Maar hun code is toch niet geoptimaliseerd naar quadcores ?
lijkt me dat zowel in sp als mp hetzelfde is, en dan is "rauwe" mhz belangrijker of heb k het compleet mis ?

• maartenv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-01 08:06
Ik had eerst ook een dual core E6750 en nu een Q8200. Ook een wereld van verschil. Belasting licht trouwens vaak rond de 85-100% Ik had ook een Q9550 ofzo moeten kopne.

[ Voor 34% gewijzigd door maartenv op 01-03-2012 16:44 ]

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09-2025
rickyy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:22:

Welke kaart heb je en welke resolutie speel je? :)
Ik heb zelf:

Q9400 - 8800GTX(had er2:( ) -8 Gb Mem - 2x OCZ vertex 2 120 Gb met perc6i raid 0. Alleen het laden gaat snel. >:)
Resolutie staat nu op 1440 x 900 en alles laag en dan af en toe max 35 fps en af en toe in mettro in de tunnel zakt hij naar ~20 fps :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Bigfoot48 op 01-03-2012 16:48 ]

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

evil kim schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:39:
[...]

Maar hun code is toch niet geoptimaliseerd naar quadcores ?
lijkt me dat zowel in sp als mp hetzelfde is, en dan is "rauwe" mhz belangrijker of heb k het compleet mis ?
Zeker wel, de frost-bite engine is voor zover ik weet een van de weinige game-engines die echt geschreven is voor meerdere cores. Ik herken de ervaringen van Ricky wel. Van een E8400 naar een Q9550 was in Bad Company 2 al een behoorlijke winst en aangezien de BF3 engine daar een doorontwikkeling op is lijkt me dat wel logisch. M'n broertje kreeg BF3 op een zwaar opgevoerde E6600 ook niet lekker draaiend maar met een Q9550 als een zonnetje.

Misschien dat de nieuwe generatie dual cores vrijwel dezelfde prestaties leveren, maar een quad uit de Q serie is een hele verbetering ten opzichte van een dual core uit de E serie!

Edit: Bigfoot, voor ongeveer 100 euro kan je een leuke 5850, 6870 of Nvidia 460 GTX op de kop tikken in de V&A en dan kan jouw systeem weer heel prima mee op 60 fps plus!

[ Voor 8% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 01-03-2012 16:54 ]

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Zeker wel, de frost-bite engine is voor zover ik weet een van de weinige game-engines die echt geschreven is voor meerdere cores. Ik herken de ervaringen van Ricky wel. Van een E8400 naar een Q9550 was in Bad Company 2 al een behoorlijke winst en aangezien de BF3 engine daar een doorontwikkeling op is lijkt me dat wel logisch. M'n broertje kreeg BF3 op een zwaar opgevoerde E6600 ook niet lekker draaiend maar met een Q9550 als een zonnetje.

Misschien dat de nieuwe generatie dual cores vrijwel dezelfde prestaties leveren, maar een quad uit de Q serie is een hele verbetering ten opzichte van een dual core uit de E serie!
Heb er ook last van hoor: E8400 + GTX465. Gisteren met -MR- clan een war gespeeld, op Firestorm in de chopper zakte m'n FPS tot 15... da's echt niet te doen. CPU staat constant aan 100% te draaien, neem daar nog UAC en teamspeak bij en de hele bol hort en stottert vooruit.

• phoenix1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik draai zelf met een Q6600 op 3,0 Ghz, Alles op low,behalve 1 belangrijke (weet de naam niet meer) lukt dit net met 40-60 frames op 80% cpu zonder UAC 90% met UAC.

Heb een 560GTX Ti erin zitten, dus processor houd hem behoorlijk tegen denk ik :D

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-01 13:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heren,....hebben we hier geen hardware topic voor?

OT:
Net weer een potje Metro gedaan, moest nog een paar resuply medals. Binnen 150 tickets het andere team terug gedrongen tot spawn achter in tunnel, resultaat,.....850 tickets spawnrape. Wel weer goed voor me resuply ribbons, en nadat ik me medal had, ook me revive ribbons.

Kan ik dat weer een tijd achterwege laten.

---RAWE CEEK!!!---

• rickyy
Bigfoot48 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:43:
[...]

Welke kaart heb je en welke resolutie speel je? :)
Ik heb zelf:

Q9400 - 8800GTX(had er2:( ) -8 Gb Mem - 2x OCZ vertex 2 120 Gb met perc6i raid 0. Alleen het laden gaat snel. >:)
Resolutie staat nu op 1440 x 900 en alles laag en dan af en toe max 35 fps en af en toe in mettro in de tunnel zakt hij naar ~20 fps :'(
Staat in m'n sig. GTX460 hawk. Speel op 1680x1050. Verder ga ik wel in het hardware topic.

Edit: kan het hardware topic niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door rickyy op 01-03-2012 17:32 ]

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

rickyy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:30:
Edit: kan het hardware topic niet vinden.
Staat inderdaad niet meer in de topic waarschuwing, maar hij heet letterlijk Het BF3 hardware topic ;)

in b4 Tsurany-rant :+

[ Voor 5% gewijzigd door Knijnemans op 01-03-2012 17:52 ]

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

NoFearCreations schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:26:
Heren,....hebben we hier geen hardware topic voor?

OT:
Net weer een potje Metro gedaan, moest nog een paar resuply medals. Binnen 150 tickets het andere team terug gedrongen tot spawn achter in tunnel, resultaat,.....850 tickets spawnrape. Wel weer goed voor me resuply ribbons, en nadat ik me medal had, ook me revive ribbons.

Kan ik dat weer een tijd achterwege laten.
850 ticket spawnrape??? Dan moet je dat inderdaad wel doen om je ribbons te halen of zo want wat is daar nou aan? Als ik dan in het verliezende team zat en het was me na de volgende 50 tickets wel duidelijk dat het team er niet meer uitkwam, was ik weg. Beter nog met het hele team tegelijk zodat het voor het winnende team ook duidelijk is dat dit geen zak aan is. Gelukkig maak je ook nog wel eens mee dat er via de console dan wordt gevraagd om het verliezende team in ieder geval vanuit de spawn te laten komen om weer een klein beetje een match te hebben.

Steam || Diablo 3

Verwijderd

phoenix1987 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:07:
Ik draai zelf met een Q6600 op 3,0 Ghz, Alles op low,behalve 1 belangrijke (weet de naam niet meer) lukt dit net met 40-60 frames op 80% cpu zonder UAC 90% met UAC.

Heb een 560GTX Ti erin zitten, dus processor houd hem behoorlijk tegen denk ik :D
Damn, ik kan BF3 spelen op ultra/high settings op 1080p met 2xAA met een GTX 560 zonder de Ti en een goedkope AMD X4 955 CPU, heeft me samen zo'n 250€ gekost

Krijg gemiddeld 45-+ fps

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-01 07:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Pffffffffff... net een extreem hectisch rondje TDM achter de rug op Kharg Island (hardcore).
Die spawns zijn echt om te huilen. Je spawnt in claymores, een meter voor enemies, enemies spawnen achter je, ... Ik heb me rot geamuseerd met rambo mode rond te rennen met men FAMAS surpressed, maar die spawns verpestten het een beetje. Ronde geëindigd met 53 - 27, waarvan de helft spawnkills... Maarja, ik heb ook gezondigd aan het killen van hulpeloze spawnlingen >:)

Edit @ hierboven: LOL! Is dat een bug of is dat zo'n amfibievoertuig?

[ Voor 7% gewijzigd door Mavamaarten op 01-03-2012 20:01 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• AdmiralSnipe
Mavamaarten schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:59:

Edit @ hierboven: LOL! Is dat een bug of is dat zo'n amfibievoertuig?
Alle landvoertuigen behalve jeeps en battletanks kunnen amfibieën volgens mij. :)

[ Voor 46% gewijzigd door AdmiralSnipe op 01-03-2012 20:17 ]

Echt zo hekel aan trollers en mensen die niet bij je instappen :S
Dat ze allemaal een ongenezelijke ziekte krijgen :S

Verwijderd

Wat is daar mis mee? Ik heb liever dat een troll niet instapt dan wel en vervolgens loopt te trollen.
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:20:
Wat is daar mis mee? Ik heb liever dat een troll niet instapt dan wel en vervolgens loopt te trollen.
de tussenvoegsel EN is moeilijk te lezen merk ik ?

Verwijderd

HET tussenvoegsel, ja. Sorry daarvoor. Dan nog, ik heb liever dat er niemand instapt dan een totaal incompetent persoon. Dan hoef ik niet eerst tijd te verspillen om in te zien dat die persoon totaal niks toe gaat voegen (en dus je speelstijl alsnog naar solo moet aanpassen)

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
weet niet of het al gevraagd is , maar sinds een paar dagen gaat me melee kills niet meer vloeiend.
Vroeger zag je de knife kills heel erg vloeiend, maar nu lijkt het alsof mijn fps naar 5 zakt of dat het heel laggy gaat.
nog meer mensen last van>?

• GerGio
Komen jullie nog

Nickname KasPlantje.

Volgende keer je rendersettings even veranderen. :o
Die bitrate mag wel wat lager en de kwaliteit wat hoger. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-01 07:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

SonyEricsson schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:32:
weet niet of het al gevraagd is , maar sinds een paar dagen gaat me melee kills niet meer vloeiend.
Vroeger zag je de knife kills heel erg vloeiend, maar nu lijkt het alsof mijn fps naar 5 zakt of dat het heel laggy gaat.
nog meer mensen last van>?
Jep heb ik ook. Ik knifede een kerel daarstraks en het lijkt wel alsof je hem in schokken van 3 seconden naar je toetrekt. Geknifed worden gaat wel vloeiend... yay :'( :+

Android developer & dürüm-liefhebber

• GerGio
heren kom spelen we hebben mensen nodig

Nickname KasPlantje.

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

Ben blij dat er nog eens mensen op de B2K server zitten!
Wil ook joinen maar "Joining server" heel de tijd...

Reboot heeft geholpen...

[ Voor 18% gewijzigd door Fantasma op 01-03-2012 21:06 ]

Verwijderd

DanielWW2 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:35:
[...]

Volgende keer je rendersettings even veranderen. :o
Die bitrate mag wel wat lager en de kwaliteit wat hoger. ;)
Geen rendersettings, t is opnamekwaliteit die tegenzit :)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Zijn er hier mensen die het spel op een 16:10 monitor spelen?
Zo ja, stel je je monitor dan in op 16:9 en heb je dan banden boven en onder of laat je het spel zich in de hoogte uitrekken?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
zit op 1680x1050 (16x10) en heb geen zwarte banden. hij vult gewoon het scherm met de resolutie die ik opgeef.

had je iets anders verwacht dan?
want het is een 3d game... daar hoeft niks echt opgerekt te worden, hij krijgt gewoon de grote van de view door en renderend alles wat daar binnen valt.
hij rekt dus niks op, hij laag gewoon wat meer zien boven en onder.

[ Voor 56% gewijzigd door Countess op 01-03-2012 21:16 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Countess schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:14:
zit op 1680x1050 (16x10) en heb geen zwarte banden. hij vult gewoon het scherm met de resolutie die ik opgeef.

had je iets anders verwacht dan?
want het is een 3d game... daar hoeft niks echt opgerekt te worden, hij krijgt gewoon de grote van de view door en renderend alles wat daar binnen valt.
hij rekt dus niks op, hij laag gewoon wat meer zien boven en onder.
1680:1050 is dan ook gewoon een 16:10 resolutie. ;)

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Zo moeilijk is het niet te begrijpen.
Als iets, in dit geval een spel, native 16:9 is, en jouw scherm 16:10 dan krijg je niet méér te zien.
Wat er gebeurd is dat de 9 naar een 10 wordt opgerekt.
Óf je kiest voor banden en dan blijft alles netjes gescaled.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waterlelie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:22:
Als iets, in dit geval een spel, native 16:9 is, en jouw scherm 16:10 dan krijg je niet méér te zien.
Volgensmij worden zowel 16:9 als 16:10 native ondersteund dus is er geen issue. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-01 22:47
Bij mij werd 16:9 opgerekt naar 16:10 toen ik van 22" 1920*1080 naar 1920*1200 ging.
Toen ik in settings de juiste resolutie selecteerde was het wel goed btw, maar zwarte banden heb ik niet gezien :)

[ Voor 11% gewijzigd door agoNITE op 01-03-2012 21:34 ]

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

agoNITE schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:34:
[...]

Bij mij werd 16:9 opgerekt naar 16:10 toen ik van 22" 1920*1080 naar 1920*1200 ging.
Toen ik in settings de juiste resolutie selecteerde was het wel goed btw, maar zwarte banden heb ik niet gezien :)
Kan je de monitor zo instellen dat het je spel als zijn 16:9 laat zien en je dus banden boven en onder hebt?
Of maakt het je nietuit en speel je zo verder?
Volgensmij worden zowel 16:9 als 16:10 native ondersteund dus is er geen issue.
Je kan het allebij wel instellen en het zal er goed uitzien maar ik wil gewoon 16:9 spelen op een 16:10 scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door Waterlelie op 01-03-2012 21:43 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
dat probeerde ik uit te leggen. als het 3d is, is er geen enkele reden om iets 'native' te maken voor een bepaalde resolutie.
als een 3d game een native schermverhouding heeft is dat lui programmeer werk.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• AdmiralSnipe
Hoppa, mijn eerste BF3 montage is af.

Heb nu 2 dagen Sony Vegas Pro 11 (bye bye Movie Maker ;w ), dus daar ben ik wat mee aan het klooien geweest.
Tips en opmerkingen zijn altijd welkom.

Veel kijkplezier! :+

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-01 22:47
Waterlelie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:41:
[...]

Kan je de monitor zo instellen dat het je spel als zijn 16:9 laat zien en je dus banden boven en onder hebt?

[...]

Je kan het allebij wel instellen en het zal er goed uitzien maar ik wil gewoon 16:9 spelen op een 16:10 scherm.
Zou ik morgen even voor je naar moeten kijken. PC staat net uit :p

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 20:50
AdmiralSnipe schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:56:

[video]

Heb nu 2 dagen Sony Vegas Pro 11 (bye bye Movie Maker ;w ), dus daar ben ik wat mee aan het klooien geweest.

Doet het niet

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Countess schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:55:
[...]

dat probeerde ik uit te leggen. als het 3d is, is er geen enkele reden om iets 'native' te maken voor een bepaalde resolutie.
als een 3d game een native schermverhouding heeft is dat lui programmeer werk.
En dit probeer ík uit te leggen:

Je ziet dat op de 16:10 monitor rechts het beeld íets is uitgerekt...kijk maar eens naar de scope op het eind....dat is duidelijk.

• Sjoohnnie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-01 21:10
Gevalletje van goed samenwerken :)

http://www.youtube.com/user/Sjoohnnie

• AdmiralSnipe
Klopt, hij is al bijna 15 minuten aan het "verwerken"... :o

• AdmiralSnipe
Dat is gemeen! ;)
Die heli draait zich om zo van: hé ik knal die tank verrot, ramt die jet tegen m aan... :(

• AdmiralSnipe
Als het goed is doet mijn video het nu.

~edit: en waarom is hij in 480p geupload?
Dat wordt wss reuploaden... :(

[ Voor 50% gewijzigd door AdmiralSnipe op 01-03-2012 22:33 ]

• Sjoohnnie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-01 21:10
AdmiralSnipe schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:30:
Als het goed is doet mijn video het nu.

~edit: en waarom is hij in 480p geupload?
Dat wordt wss reuploaden... :(
Gewoon te bekijken in 1080p hier, na het uploaden moet youtube het nog 'verwerken' duurt altijd een paar minuten voordat je het in 1080p kunt bekijken :)

http://www.youtube.com/user/Sjoohnnie

• AdmiralSnipe
Sjoohnnie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:37:
[...]

Gewoon te bekijken in 1080p hier, na het uploaden moet youtube het nog 'verwerken' duurt altijd een paar minuten voordat je het in 1080p kunt bekijken :)
Oh ja nu zie ik het.
Had de pagina nog niet ververst... domdomdom!

• Fantasma

Fantasma

Just a ghost.

Blaaargh BF3 blijft maar laden tussen rondes :/

Verwijderd

Hah, leuke montage alleen mag de muziek wat luider in verhouding met de gameplay muziek. En de muziek met het beeld willen syncen is wel leuk, maar die 3 keer herhalen dat je die jet neershoot is er misschien iets over...
De snelheid is ook nogal fucked up, maar je krijgt zeker een thumb's up! d:)b

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:47:
Hah, leuke montage alleen mag de muziek wat luider in verhouding met de gameplay muziek. En de muziek met het beeld willen syncen is wel leuk, maar die 3 keer herhalen dat je die jet neershoot is er misschien iets over...
De snelheid is ook nogal fucked up, maar je krijgt zeker een thumb's up! d:)b
Thnx (zowel voor de thumb's up als de opbouwende kritiek :) ).
Filmpje is idd niet perfect maar het was meer een experiment hoe alle (nouja, ik moet nog best veel ontdekken heb ik het idee) functies van Vegas Pro werken.
Is ook een hele verandering ten opzichte van WMM, waar je eigenlijk alleen wat overgangen kon toevoegen en een paar standaard crop-acties.
Zal in een volgend filmpje wss meer tijd steken en ik zal eerst het programma nog wat beter verkennen!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waterlelie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:41:
[...]

[...]

Volgensmij heb je dan een monitor nodig die 1:1 pixelmapping ondersteunt. Alleen zijn dat er niet heel veel. Hiermee kun je idd 16:9 tonen op een 16:10 monitor maar krijg je zwarte balken. Ziet er overigens nog minder uit denk ik.

Maar zou proberen me er niet te druk over te maken. Zoveel maakt het imho niet uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 01-03-2012 23:29 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Solictice
  • Laatst online: 04-12-2025
Zit nu al zo'n 6 uur op de volgende server: http://battlelog.battlefi...ness-35k-tickets-8h-idle/

Klinkt misschien beetje kut, maar heb ruim 3 uur pauze gehad, maar gewoon afk gegaan in die server dus me score staat er nog. Maar is wel vet eigenlijk, zolang de teams balanced zijn. Toen ik net joinde was t baserape voor ons, maar nu is redelijk balanced. Ziekelijk veel kills kan je maken iig :P

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Solictice schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:25:
Zit nu al zo'n 6 uur op de volgende server: http://battlelog.battlefi...ness-35k-tickets-8h-idle/

Klinkt misschien beetje kut, maar heb ruim 3 uur pauze gehad, maar gewoon afk gegaan in die server dus me score staat er nog. Maar is wel vet eigenlijk, zolang de teams balanced zijn. Toen ik net joinde was t baserape voor ons, maar nu is redelijk balanced. Ziekelijk veel kills kan je maken iig :P
Ziek zeg met zo veel tickets :D
Enige nadeel is wel dat als de server crasht je score weg is. Het langste potje dat ik ooit gespeeld heb duurde twee en een half uur. Dat was op een sniper-only server met 400 tickets ofzo.
AdmiralSnipe schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:56:

[video]

Tof filmpje hoor! Dit laat zien hoe leuk Battlefield 3 soms kan zijn. Epic hoe je die heli jat op het vliegdekschip op Noshahr Canals na het doden van de piloot en gunner _/-\o_

Het geluid van de muziek mag van mij soms wel wat zachter en dat van BF3 iets harder. Dan komt de actie beter naar voren. Ik hoorde zelfs een keer een krakende bass.

[ Voor 32% gewijzigd door Bee.nl op 01-03-2012 23:39 . Reden: foutje :P ]

Verwijderd

Waterlelie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:17:
[...]

En dit probeer ík uit te leggen:

[video]

Je ziet dat op de 16:10 monitor rechts het beeld íets is uitgerekt...kijk maar eens naar de scope op het eind....dat is duidelijk.
Eh, meen je dit?
Heb jij door dat dit filmpje een setup is waar het 16:10 scherm in een resolutie van 16:9 draait omdat het spel gewoon op beide schermen gemirrord wordt? Natuurlijk is op het 16:10 scherm het beeld opgerekt - die rekt de :'9 uit naar :10. Als hij alleen op het 16:10 scherm zou spelen zou hij in een resolutie met 16:10 verhouding spelen en heb je geen uitgerekte scope en wel degelijk meer beeldoppervlak.

• Solictice
Bee.nl schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:30:
[...]

Ziek zeg met zo veel tickets :D
Enige nadeel is wel dat als de server crasht je score weg is. Het langste potje dat ik ooit gespeeld heb duurde twee en een half uur. Dat was op een sniper-only server met 400 tickets ofzo.
Ja is echt ziek inderdaad. Deze map draait nu 24 uur en 25 minuten ofzo. En nog ruim 13700 tickets te gaan ofzo.

Maar zolang et balanced is, is het leuk vind ik. Baserape is erg saai :\
En hopen inderdaad dat ie niet crashed... Nr1 van de server zit momenteel op: 785 kills 367 deaths, 147546 punten. En daar komen al je ribbons en awards nog bij. Redelijk ziek:P

Verwijderd

Solictice schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:37:
Nr1 van de server zit momenteel op: 785 kills 367 deaths, 147546 punten. En daar komen al je ribbons en awards nog bij. Redelijk ziek:P
Maar op wat voor manier is dat leuker/efficiënter dan gewoon een kudde rondjes van 500 tickets?

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Help!!!! schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:24:
[...]

Volgensmij heb je dan een monitor nodig die 1:1 pixelmapping ondersteunt. Alleen zijn dat er niet heel veel. Hiermee kun je idd 16:9 tonen op een 16:10 monitor maar krijg je zwarte balken. Ziet er overigens nog minder uit denk ik.

Maar zou proberen me er niet te druk over te maken. Zoveel maakt het imho niet uit.
Top, bedankt. Hier kan ik wat mee!
Als het niet veel uitmaakt en er echt geen goed 24" scherm met 1:1 pixelmapping ondersteuning is kan ik nog de u2311hm overwegen. Ik ga nu eerst opzoek naar het eerste. :)

• Solictice
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:47:
[...]

Maar op wat voor manier is dat leuker/efficiënter dan gewoon een kudde rondjes van 500 tickets?
Veel kills/punten. Meer ook niet. En het idee van een constante battle die bezig is.
Je stopt ff een paar uur, als je terug komt is die battle nog steeds bezig.
Waarom ik dat leuk vind? Weet ik veel.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Solictice schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:51:
[...]

Veel kills/punten. Meer ook niet. En het idee van een constante battle die bezig is.
Je stopt ff een paar uur, als je terug komt is die battle nog steeds bezig.
Waarom ik dat leuk vind? Weet ik veel.
Zo ken ik een server met 60k punten op Caspian border.
Ik herkende gewoon die hele map niet meer op het moment dat ik spawnde.
Opzich heeft het wel wat hoor.

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Solictice schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:37:
[...]

Ja is echt ziek inderdaad. Deze map draait nu 24 uur en 25 minuten ofzo. En nog ruim 13700 tickets te gaan ofzo.

Maar zolang et balanced is, is het leuk vind ik. Baserape is erg saai :\
En hopen inderdaad dat ie niet crashed... Nr1 van de server zit momenteel op: 785 kills 367 deaths, 147546 punten. En daar komen al je ribbons en awards nog bij. Redelijk ziek:P
Het doet me denken aan de ronden in Battlefield 2 die soms net te kort waren om een ribbon/medal te halen.
Het was soms enorm frustrerend. In BF3 kun je de ronde eigenlijk oneindig oprekken, maar er zijn amper (zeg maar geen) achievements die je moeilijk in één ronde kunt halen. Misschien de mcom defender ribbon, maar daar is het ver mee gezegd. Stiekem vind ik het ook te makkelijk gaan. Waar je in BF2 dagenlang op zat te ploeteren haal je in BF3 binnen een (paar) uur tijd. Anderzijds werkt het wel weer verslavend. Ter vergelijking: na 630 uur BF2 gespeeld te hebben zit ik nog maar op 120k punten en heb ik net iets meer dan de helft van de achievements.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 20:50
Bee.nl schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:58:
[...]

Het doet me denken aan de ronden in Battlefield 2 die soms net te kort waren om een ribbon/medal te halen.
Het was soms enorm frustrerend. In BF3 kun je de ronde eigenlijk oneindig oprekken, maar er zijn amper (zeg maar geen) achievements die je moeilijk in één ronde kunt halen. Misschien de mcom defender ribbon, maar daar is het ver mee gezegd. Stiekem vind ik het ook te makkelijk gaan. Waar je in BF2 dagenlang op zat te ploeteren haal je in BF3 binnen een (paar) uur tijd. Anderzijds werkt het wel weer verslavend. Ter vergelijking: na 630 uur BF2 gespeeld te hebben zit ik nog maar op 120k punten en heb ik net iets meer dan de helft van de achievements.
Een paar leuke achievements zouden wel leuk zijn :), die je niet zo heel snel haalt om eens een keertje wat anders te doen.Maar laat ze eerst de belangrijke dingen maar fixen.
Pagina: 1 ... 111 ... 220 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.