Ik heb mijn Denon DCA-3120 werkend gekregen! Het probleem wat dat de ground van mijn stroombron en van mijn audiobron niet gelijk waren. Nu zit er een draadje tussen GND en de buitenkant van de tulpaansluitingen, en het geluid is prima. Ik heb het geprobeerd vanaf mijn pc voeding en van een 9v batterijtje, beiden werken. Dus ik zou onderweg stroom uit goedkope 9v batterijtjes kunnen krijgen. Nu nog zien hoelang hij speelt op een zo'n dingetje.
Mischien een idee voor in de topicstart: Welke zekering je moet gebruiken en hoe je dat moet bepalen.
Ik zelf ben er ook nog niet uit. Eerst zei iemand dat je het moest bepalen aan de hand van de capiciteit van de accu.
Maar dat lijkt me wat raar, want je kunt een motorfiets wel met een auto accu starten, terwijl er dan meestal veel verschil in ampères is.
Of moet je het bepalen aan de hand van hoeveel amperes je versteker max verbruikt?
Ik zelf ben er ook nog niet uit. Eerst zei iemand dat je het moest bepalen aan de hand van de capiciteit van de accu.
Maar dat lijkt me wat raar, want je kunt een motorfiets wel met een auto accu starten, terwijl er dan meestal veel verschil in ampères is.
Of moet je het bepalen aan de hand van hoeveel amperes je versteker max verbruikt?
[ Voor 6% gewijzigd door wolter. op 27-03-2012 16:54 ]
Het laatste inderdaad + een overcapaciteit. Bijvoorbeeld een 10A zekering wanneer je maximale stroom 8A is.wolter. schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:53:
Mischien een idee voor in de topicstart: Welke zekering je moet gebruiken en hoe je dat moet bepalen.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Moet ik dan voor de ta2024 een 2 of een 2.5 ampère zekering kopenwesleytjuh schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:59:
[...]
Het laatste inderdaad + een overcapaciteit. Bijvoorbeeld een 10A zekering wanneer je maximale stroom 8A is.
En ik lees nu ook net over trage en snelle zekeringen, welke moet ik dan hebben: snel of traag
[ Voor 4% gewijzigd door wolter. op 27-03-2012 17:03 ]
Verwijderd
30 watt maar ? er zaten eerst 160 watt boxen in in de handleiding staat 200w dat is het denk ik in totaal dan ??Scyth schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:03:
[...]
Halfords, Kijkshop. Alles rond de 30Watt voldoet prima
160W. boxen gaan niets harder dan 30W. boxen als je versterker maar 19W. per kanaal kan uitsturen. Een Ferrari met een Fiat Uno motor rijdt ook geen 250km/u.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:55:
[...]
30 watt maar ? er zaten eerst 160 watt boxen in in de handleiding staat 200w dat is het denk ik in totaal dan ??
Iets genuanceerder: Je versterker is maximaal 19W. per kanaal. Dat betekent dat je nooit meer dan 19W. uit een speaker zult krijgen. Het enige voordeel aan speakers zwaarder dan je versterker is dat je de speaker niet op kan blazen. Daarnaast moet je kijken naar de RMS (of sinus)-belastbaarheid van speakers, niet de piekwaarden of andere rare Wattage-ratings bekijken. Kortgezegd houdt dit in dat je een stuk blijer gaat zijn met een stel góede (en wellicht goedkopere) 30 Watt speakers of een composetje dan een 400W+ set die je vervolgens nooit volledig kan benutten.
[ Voor 42% gewijzigd door Scyth op 27-03-2012 18:08 ]
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je versterker gaat clippen dit wel degelijk je speakers kan slopen. Maar in dit geval zal dat niet zo snel gebeuren verwacht ik.Scyth schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:03:
[...]
160W. boxen gaan niets harder dan 30W. boxen als je versterker maar 19W. per kanaal kan uitsturen. Een Ferrari met een Fiat Uno motor rijdt ook geen 250km/u.
Iets genuanceerder: Je versterker is maximaal 19W. per kanaal. Dat betekent dat je nooit meer dan 19W. uit een speaker zult krijgen. Het enige voordeel aan speakers zwaarder dan je versterker is dat je de speaker niet op kan blazen. Daarnaast moet je kijken naar de RMS (of sinus)-belastbaarheid van speakers, niet de piekwaarden of andere rare Wattage-ratings bekijken. Kortgezegd houdt dit in dat je een stuk blijer gaat zijn met een stel góede (en wellicht goedkopere) 30 Watt speakers of een composetje dan een 400W+ set die je vervolgens nooit volledig kan benutten.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Is dit een geschikte accu?
Hiermee bedoel ik dat je deze kan draaien en keren zoals je wil?
http://www.avantius.nl/product/hq-loodaccu352063/
Ja, enkel bij het opladen even zorgen dat deze rechtstaat, verder kan je ermee doen wat je wilt.freakk schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:16:
Is dit een geschikte accu?
Hey, ik heb me even speciaal geregistreerd voor dit topic.
Ik ben namelijk ook van plan om een kratradio te maken.
Maar er is een ding waar ik een vraag over heb, en ja ik het de topicstart doorgelezen, maar ik blijf met twijfels zitten.
Mijn materiaal:
2 speakers van ieder 30 Watt + 2 tweaters van ieder 10 Watt
Ta2024 (raden jullie de modded aan?!)
En dan nu mijn vraag; ik weet niet voor voor accu ik moet aanschaffen. Loodgel-accu lijkt mij het beste.
En dan ook; heb je dan meteen 2 accu's nodig, wat je wel veel ziet? Of is 1 accu voldoende?
Ik zou het graag zo goedkoop mogelijk willen houden,
Sorry als dit domme opmerkingen/vragen zijn, maar ik ben echt een leek in dit gebied.
b.v.d. !
Maar er is een ding waar ik een vraag over heb, en ja ik het de topicstart doorgelezen, maar ik blijf met twijfels zitten.
Mijn materiaal:
En dan nu mijn vraag; ik weet niet voor voor accu ik moet aanschaffen. Loodgel-accu lijkt mij het beste.
En dan ook; heb je dan meteen 2 accu's nodig, wat je wel veel ziet? Of is 1 accu voldoende?
Sorry als dit domme opmerkingen/vragen zijn, maar ik ben echt een leek in dit gebied.
b.v.d. !
Qua speakers kan het goed, zorg als het kan wel dat je er een scheidingsfilter tussen hebt voor de tweeters, wat voor speakers heb je verder precies? 2weg speakers of 3 weg?Epkee schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:59:
Hey, ik heb me even speciaal geregistreerd voor dit topic.
Mijn materiaal:
En dan ook; heb je dan meteen 2 accu''s nodig, wat je wel veel ziet? Of is 1 accu voldoende?
b.v.d. !
Of je een modded TA2024 wilt hebben of niet ligt ook een beetje aan je bron waarvan je af wilt spelen, is dit een mp3 speler of telefoon (en je wilt hard spelen) dan is een modded aan te raden (je hebt wel kans op wat meer ruis e.d.) maar als je bijv. dit wil gebruiken voor een pc/laptop dan is een standaard TA2024 aan te raden (ivm. mogelijke oversturing)
Dan is het qua accu's de vraag hoelang je wilt spelen, als je een 7,2 Ah loogel-accu gaat zoals deze gebruiken kan je ongeveer 10u spelen op 1 accu lading, als je langer wilt is het wel slim om een accu op reserve te hebben, of er een 2e accu bij te plaatsen
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Door eventueel oververhitting van de speakers kan de harslaag om de spoel inderdaad smelten. De enige manier waarop dit kan voorkomen is als de versterker dusdanig staat te clippen dat het signaal zowat een blokgolf is geworden en zodoende de helft van de tijd een continu-spanning op de speakers zet. Lijkt me in dit geval inderdaad ietwat overdrevenwesleytjuh schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:31:
[...]
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je versterker gaat clippen dit wel degelijk je speakers kan slopen. Maar in dit geval zal dat niet zo snel gebeuren verwacht ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Scyth op 28-03-2012 10:43 ]
Dell Studio XPS 16
Klein vraagje: Ik kan goedkoop aan een 65watt 3wegs speakers komen met een rendement van 91db maar is 65watt niet te veel voor ta2024. Want ik denk dat het dan gaat clippen.
Als je je versterker of geluidsbron niet meteen vol open zet zal dat best meevallen. Zelf heb ik ook 55w speakers aan mijn 15w ~ 20w versterkertje aangesloten. Zolang het geluid niet lelijk gaat klinken is er weinig aan de hand.wolter. schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:50:
Klein vraagje: Ik kan goedkoop aan een 65watt 3wegs speakers komen met een rendement van 91db maar is 65watt niet te veel voor ta2024. Want ik denk dat het dan gaat clippen.
Ik heb al maanden terug wat zaken besteld bij kistradio.nl, maar ik heb nog niets ontvangen. Ook wordt er niet gereageerd op mailtjes (zowel via hun contactformulier als gewone). Weet iemand hier misschien de oorzaak van? En ben ik de enige?
Een vorige bestelling deed er ook lang over, maar lang niet zo lang.
Bestelnummer: 11787
Datum besteld: woensdag 25 januari, 2012
Een vriend van mij wacht al een half jaar op z'n spullen daar!!huub8 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:11:
Ik heb al maanden terug wat zaken besteld bij kistradio.nl, maar ik heb nog niets ontvangen. Ook wordt er niet gereageerd op mailtjes (zowel via hun contactformulier als gewone). Weet iemand hier misschien de oorzaak van? En ben ik de enige?
Ik heb daarentegen de 2x3W versterker gekocht, en die had ik binnen een paar weken binnen.
Ik gok dat levi iets actiever met z'n website bezig moet, of de boel maar moet opdoeken! Want dit is wel vervelend...
Het is zeker vervelend, ook aangezien het een bestelling van 50 euro was, wat toch wel behoorlijk zonde is.
Ook op verzoeken dan maar gewoon het geld terug te storten en de boel te annuleren wordt niet gereageerd.
Ook op verzoeken dan maar gewoon het geld terug te storten en de boel te annuleren wordt niet gereageerd.
Je zou kunnen proberen Levi te bellen. Ik zal anders binnenkort eens contact met hem opnemen om het een en ander door te spreken. Maar houd verder dit topic wel waarvoor het bedoelt is, kistradio en dergelijke, geen shopreviews.
Was eigenlijk opzoek naar monoblock versterkertje toen ik dit tegen kwam.
2.1CH LM1875 25Wx2+50W Amplifier Board
Zou dit wat zijn? Helaas weinig te vinden over verbruik van dit bordje.
En hoe moet je deze aan sluiten? Voltage: 12VAC-0-12VAC
[ Voor 9% gewijzigd door LamSchaap op 28-03-2012 17:11 ]
Kwalitatief blaten
Is er ook een schakeling die simpel te maken is die je accu gewoon los koppelt als die onder de 11.4volt komt (dus niet dat hij ook overschakelt naar de lader en de voeding en met knoppen en ledjes dat soort dingen.
Gewoon onder de 11.4volt en dan boem stroom eraf
Gewoon onder de 11.4volt en dan boem stroom eraf
Verwijderd
ik heb hetzelfde probleem als Huub8, ook een bestelling geplaatst, betaald. ( 60 euro)
heb daarna een week gewacht heb nu een mailtje ( met daarin mijn orderbevestiging, en betaling ) naar hem gestuurd en verschillende contact formulieren ingevuld. ik vind het echt heel vervelend want mijn vrienden vragen elke dag aan mij of ik de spulletjes voor de krat binnen heb, en telkens moet ik ze teleur stellen.
maar ja ik zal hem binnenkort wel eens opbellen.
(order nummer 11845)
heb daarna een week gewacht heb nu een mailtje ( met daarin mijn orderbevestiging, en betaling ) naar hem gestuurd en verschillende contact formulieren ingevuld. ik vind het echt heel vervelend want mijn vrienden vragen elke dag aan mij of ik de spulletjes voor de krat binnen heb, en telkens moet ik ze teleur stellen.
maar ja ik zal hem binnenkort wel eens opbellen.
(order nummer 11845)
In zekere zin toch wel fijn te horen dat ik niet de enige ben, als iemand van jullie met weet te bereiken en de uitkomst hier zou kunnen plaatsen zou ik dat zeer op prijs stellen.
@ wesleytjuh
Dat begrijp ik, ik zal er dan ook hier niet verder op doorgaan tenzij er echt belangrijk nieuws is.
@ wesleytjuh
Dat begrijp ik, ik zal er dan ook hier niet verder op doorgaan tenzij er echt belangrijk nieuws is.
Dat gaat niet lukken, zoals je zelf al zegt vanwege de voedingsspanningen. Ook is het rendement van deze versterker niet heel hoog.LamSchaap schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:53:
Was eigenlijk opzoek naar monoblock versterkertje toen ik dit tegen kwam. 2.1CH LM1875 25Wx2+50W Amplifier Board
Het is ook geen shopreview. Als je goed oplet zie je redelijk vaak mensen hier reageren over de levering en service van kistradio.nl of het gebr ek daar aan eerder. Ook reageer je steeds hetzelfde en evensnel op deze reacties valt me op. Dat dit forum daar niet voor is en dat mensen moeten bellen en mailen. Ook hoorde ik een keer van je dat hij het druk heeft en dat dit niet Levis hoofdbaan ofzo is, maar gewoon voor erbij. Lijkt een beetje er op dat je het wel erg veel opneemt voor kistradio.nl. Dit forumonderdeel gaat over kistradios. maar de bestelling van diens onderdelen is daar ook onderdeel van. Als er nou meerdere mensen hinder hebben van de zelfde winkel en dat valt op. Waarom zou er hier niet over gediscusseerd mogen worden? Wij tweakers houden elkaar toch een beetje op de hoogte van zakenwesleytjuh schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:31:
Je zou kunnen proberen Levi te bellen. Ik zal anders binnenkort eens contact met hem opnemen om het een en ander door te spreken. Maar houd verder dit topic wel waarvoor het bedoelt is, kistradio en dergelijke, geen shopreviews.
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Hm, ik kan me wel vinden in je reactie. Tuurlijk mag er hier over winkels gediscuseerd worden, er zijn al zo weinig webwinkels voor dit kleine marktje dat we het juist uit dit topic moeten kunnen bespreken. Groot gelijk heb je daarin.alexandersamson schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:08:
[...]
Het is ook geen shopreview. Als je goed oplet zie je redelijk vaak mensen hier reageren over de levering en service van kistradio.nl of het gebr ek daar aan eerder. Ook reageer je steeds hetzelfde en evensnel op deze reacties valt me op. Dat dit forum daar niet voor is en dat mensen moeten bellen en mailen. Ook hoorde ik een keer van je dat hij het druk heeft en dat dit niet Levis hoofdbaan ofzo is, maar gewoon voor erbij. Lijkt een beetje er op dat je het wel erg veel opneemt voor kistradio.nl. Dit forumonderdeel gaat over kistradios. maar de bestelling van diens onderdelen is daar ook onderdeel van. Als er nou meerdere mensen hinder hebben van de zelfde winkel en dat valt op. Waarom zou er hier niet over gediscusseerd mogen worden? Wij tweakers houden elkaar toch een beetje op de hoogte van zaken
Het enigste wat ik wel probeer te voorkomen is dat het hier een klaagbank wordt, ik ben nog wel van mening dat aftersales gewoon bij de winkel horen, en dat we niet dit topic daarvoor moeten gebruiken. Maar inderdaad, een ervaring met een webinkel is gewoon prima binnen dit topic lijkt me.
Maar inderdaad, ik vind het wel jammer dat het erop lijkt dat kistradio hier en daar een steekje laat vallen, ben er wat dat betreft al sinds het begin bij en heb eigenlijk alijd positieve ervaringen met zowel de winkel als eigenaar gehad. Vandaar het "opnemen voor" denk ik.
Ik probeer altijd zo snel mogelijk te reageren als ik ergens mee kan helpen
*Tentamen week dus vooral veel studie ontwijkend gedrag...
[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 28-03-2012 18:29 ]
Zoiets vermoedde ik wel en is ook menselijk. Als ik ergens bij was vanaf het begin, dan had ik er misschien ook anders tegen aan gekeken. Maar objectief is het dan niet meer terwijl we dat op tweakers toch wel graag willen zijnwesleytjuh schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:21:
[...]
Hm, ik kan me wel vinden in je reactie. Tuurlijk mag er hier over winkels gediscuseerd worden, er zijn al zo weinig webwinkels voor dit kleine marktje dat we het juist uit dit topic moeten kunnen bespreken. Groot gelijk heb je daarin.
Het enigste wat ik wel probeer te voorkomen is dat het hier een klaagbank wordt, ik ben nog wel van mening dat aftersales gewoon bij de winkel horen, en dat we niet dit topic daarvoor moeten gebruiken. Maar inderdaad, een ervaring met een webinkel is gewoon prima binnen dit topic lijkt me.
Maar inderdaad, ik vind het wel jammer dat het erop lijkt dat kistradio hier en daar een steekje laat vallen, ben er wat dat betreft al sinds het begin bij en heb eigenlijk alijd positieve ervaringen met zowel de winkel als eigenaar gehad. Vandaar het "opnemen voor" denk ik.
Ik probeer altijd zo snel mogelijk te reageren als ik ergens mee kan helpen, toevallig weer een wat rustigere periode* nu waardoor ik wat actiever mee kan doen in dit topic
*Tentamen week dus voor veel studie ontwijkend gedrag...
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Heeft er iemand toevallig ervaring met schakelende voedingen, zat er namelijk aan te denken om er zelf een te maken maar als ik wikipedia zo zie is het toch best moeilijk te begrijpen hoe het in elkaar zit voor benodigdheden.
En heeft er iemand toevallig nog een mooi schema tekening voor het maken van een amp 2*100W 8ohm
beetje compact is gewenst, moet namelijk allemaal in een kist.
De rest is nog puzzelen voor me, heb het ook druk met school :\ dus schiet niet echt op.
mvg,
kevin
En heeft er iemand toevallig nog een mooi schema tekening voor het maken van een amp 2*100W 8ohm
De rest is nog puzzelen voor me, heb het ook druk met school :\ dus schiet niet echt op.
mvg,
kevin
Voor welk bereik wil je de schakelende voeding inzetten? Voor bijvoorbeeld van van 12V naar een hogere spanning te gaan? Op ebay staan hier best veel boost converters voor.niveknivek schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:31:
Heeft er iemand toevallig ervaring met schakelende voedingen, zat er namelijk aan te denken om er zelf een te maken maar als ik wikipedia zo zie is het toch best moeilijk te begrijpen hoe het in elkaar zit voor benodigdheden.
mvg,
kevin
Als je het echt zelf wilt maken kan dat opzich ook wel. Lijkt in het begin best lastig maar als je het eenmaal snapt is het zo moeilijk nog niet. Gewoon een paar tutorials lezen/bekijken over schakelende voedingen.
Als bereik wou ik graag ongeveer 34 volt en 12 volt dus 2 voedings, maar ik ga maar eens onderzoek doen in hoe die dingen werken effe bieb boek halen enzo. xd
In ieder geval bedankt voor je reactie
(zat eerder aan trafo te denken ben blij dat ik wat beter heb gekeken naar die schakelende voedingen)
(scheelt een hoop, kwa gewicht etc.)
In ieder geval bedankt voor je reactie
(zat eerder aan trafo te denken ben blij dat ik wat beter heb gekeken naar die schakelende voedingen)
(scheelt een hoop, kwa gewicht etc.)
En als ingangsspanning? Ik heb geen idee hoe het tegenwoordig met de boeken in de bieb staat op dit gebied, maar ik zou zeggen: google is your friend. Zeker op dit gebied, echt enorm veel over te vinden, voor zowel de beginner als de gevorderde.
Ja, het zijn 2-weg speakers. De speakers heb ik uit oude Philips boxen gesloopt, die het zijn eigenlijk geen autospeakers. Maakt dit trouwens veel uit? ,wat ik erbij kan vertellen is dat de normale speakers 6 Ohm zijn, en de Tweaters 8 Ohm.Annuk schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:31:
[...]
Qua speakers kan het goed, zorg als het kan wel dat je er een scheidingsfilter tussen hebt voor de tweeters, wat voor speakers heb je verder precies? 2weg speakers of 3 weg?
Of je een modded TA2024 wilt hebben of niet ligt ook een beetje aan je bron waarvan je af wilt spelen, is dit een mp3 speler of telefoon (en je wilt hard spelen) dan is een modded aan te raden (je hebt wel kans op wat meer ruis e.d.) maar als je bijv. dit wil gebruiken voor een pc/laptop dan is een standaard TA2024 aan te raden (ivm. mogelijke oversturing)
Dan is het qua accu's de vraag hoelang je wilt spelen, als je een 7,2 Ah loogel-accu gaat zoals deze gebruiken kan je ongeveer 10u spelen op 1 accu lading, als je langer wilt is het wel slim om een accu op reserve te hebben, of er een 2e accu bij te plaatsen
Ja, ik sluit er mijn mp3/mobiel op aan, dus ik denk dat ik dan voor de modded Ta2024 ga. Hier nog wat vragen over trouwens. Heeft iemand een goede site waar je de modded ta2024 kan kopen? Tot nog toe alleen kratradio.nl gevonden, maar daar las ik negatieve reacties op hierboven. Heb wel wat gegoogled, maar kom er niet echt uit. Bovendien, zag ik dat je de mod ook zelf toe kan passen. Is dit moeilijk om te doen?
Of heeft iemand een goede toturial hiervoor? Zou het best zelf willen doen omdat ik best handig ben met solderen.
De accu's zijn geen problemen meer, een kameraad van mij had er nog 2 liggen, die mocht ik zo hebben.
Ik zat net dat verhaal over schakelende voedingen te lezen, en bedacht ik me ineens het volgende: De Ta2020 of zelfs de TK2050 heeft een hogere spanning nodig dan een normale 7,2Ah 12V. gelaccu kan leveren. Als je nu een trafo cq. omvormer hiertussenzet die de spanning omhoog brengt en een condensator om de lagere stroom te compenseren; zou dat dan niet dé oplossing zijn om (welliswaar korter) volledig te kunnen genieten van een zwaardere versterker? Je zou eventueel zelfs het geheel met een schakelaar kunnen bypassen mocht je tóch niet zo hard willen spelen.
Dell Studio XPS 16
Ja, maar zo goedkoop/makkelijk is het nog niet. Uiteraard moet je een AC aanbieden, nu kun je gewoon een blokgolf doen, maar dit is een stuk minder efficiënt, vervolgens moet je het weer gelijkrichten. Al met al denk ik dat je een heleboel energie weg gooit!!! Dan is 2 accu's een makkelijkere, goedkopere en efficiëntere oplossing.Scyth schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:02:
Ik zat net dat verhaal over schakelende voedingen te lezen, en bedacht ik me ineens het volgende: De Ta2020 of zelfs de TK2050 heeft een hogere spanning nodig dan een normale 7,2Ah 12V. gelaccu kan leveren. Als je nu een trafo cq. omvormer hiertussenzet die de spanning omhoog brengt en een condensator om de lagere stroom te compenseren; zou dat dan niet dé oplossing zijn om (welliswaar korter) volledig te kunnen genieten van een zwaardere versterker? Je zou eventueel zelfs het geheel met een schakelaar kunnen bypassen mocht je tóch niet zo hard willen spelen.
Dit maakt in zoverre uit dat ze iets minder hard zullen gaan dan 4 ohm speakers. Door de hogere impedantie kan de versterkers iets minder vermogen leveren maar hij zal er zeker niet stuk door gaan.Epkee schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:23:
[...]
Ja, het zijn 2-weg speakers. De speakers heb ik uit oude Philips boxen gesloopt, die het zijn eigenlijk geen autospeakers. Maakt dit trouwens veel uit? ,wat ik erbij kan vertellen is dat de normale speakers 6 Ohm zijn, en de Tweaters 8 Ohm.
Modded ta2024 worden naar mijn weten nergens anders verkocht. Anders zou het ook geen 'mod' meer zijn natuurlijk.Ja, ik sluit er mijn mp3/mobiel op aan, dus ik denk dat ik dan voor de modded Ta2024 ga. Hier nog wat vragen over trouwens. Heeft iemand een goede site waar je de modded ta2024 kan kopen? Tot nog toe alleen kratradio.nl gevonden, maar daar las ik negatieve reacties op hierboven. Heb wel wat gegoogled, maar kom er niet echt uit. Bovendien, zag ik dat je de mod ook zelf toe kan passen. Is dit moeilijk om te doen?
Of heeft iemand een goede toturial hiervoor? Zou het best zelf willen doen omdat ik best handig ben met solderen.
De accu's zijn geen problemen meer, een kameraad van mij had er nog 2 liggen, die mocht ik zo hebben.
Zo lastig is dat anders nog niet hoor? Een TK2050 neemt gewoon genoegen met een simpele DC voeding. Probleem is enkel dat je om met een 12V bron een TK2050 voor vol vermogen te voeden je een erg stevige boost converter nodig hebt. Je accu is dan ook in no-time leeg. Voor dat kleine beetje volume extra. Zelf lijkt me 12V voor onderweg, 24V voeding via lichtnet indien mogelijk nog steeds de beste oplossing.Carneoleon schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:13:
[...]
Ja, maar zo goedkoop/makkelijk is het nog niet. Uiteraard moet je een AC aanbieden, nu kun je gewoon een blokgolf doen, maar dit is een stuk minder efficiënt, vervolgens moet je het weer gelijkrichten. Al met al denk ik dat je een heleboel energie weg gooit!!! Dan is 2 accu's een makkelijkere, goedkopere en efficiëntere oplossing.
zie:wesleytjuh schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:02:
[...]
Zo lastig is dat anders nog niet hoor? Een TK2050 neemt gewoon genoegen met een simpele DC voeding. Probleem is enkel dat je om met een 12V bron een TK2050 voor vol vermogen te voeden je een erg stevige boost converter nodig hebt. Je accu is dan ook in no-time leeg. Voor dat kleine beetje volume extra. Zelf lijkt me 12V voor onderweg, 24V voeding via lichtnet indien mogelijk nog steeds de beste oplossing.
Scyth heeft het over een trafo om de spanning van de accu omhoog te brengen. Niet over net-voeding. Dus een boost-converter op basis van een trafo. En dit is gewoon zeer inefficiënt. Trafo's zijn gemaakt voor sinussen, een mooie sinus aanbieden is inefficiënt, en anders duur. Makkelijker/goedkoper is een slecht gevormde sinus of blok, maar dit is weer een stuk inefficiënter (binnen de trafo). Ik ben het ermee eens dat 12V voor onderweg, 24V voeding via lichtnet de beste oplossing is. Of gewoon 2 accu's natuurlijk.Scyth schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:02:
....TK2050 heeft een hogere spanning nodig dan een normale 7,2Ah 12V. gelaccu kan leveren. Als je nu een trafo cq. omvormer hiertussenzet die de spanning omhoog brengt en een condensator om de lagere stroom te compenseren;....
[ Voor 15% gewijzigd door Carneoleon op 29-03-2012 12:58 ]
Als je de ta2024 mod 4k7 weerstanden kun je hem dan ook nog gebruiken op een laptop of computer (kwestie van niet te luid zetten) of vervormd het geluid al direct als je hem dan aanzet?
Carneoleon schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:49:
Scyth heeft het over een trafo om de spanning van de accu omhoog te brengen. Niet over net-voeding. Dus een boost-converter op basis van een trafo. En dit is gewoon zeer inefficiënt. Trafo's zijn gemaakt voor sinussen, een mooie sinus aanbieden is inefficiënt, en anders duur. Makkelijker/goedkoper is een slecht gevormde sinus of blok, maar dit is weer een stuk inefficiënter (binnen de trafo). Ik ben het ermee eens dat 12V voor onderweg, 24V voeding via lichtnet de beste oplossing is. Of gewoon 2 accu's natuurlijk.

Volgens de auteur kan je maximaal 800mA uit dit circuit halen; en dat is volgens deze datasheet zát voldoende om een TK2050 mee te voorzien. Als ik zo kijk, doet een TP2050-chip ongeveer 125mA typical op 28V, waarbij de TK2050 ongeveer 45W. per kanaal trekt. Enige bottleneck is dan de efficiëntie van bovenstaande converter.
Dell Studio XPS 16
edit: volgens mij lees ik verkeerdCarneoleon schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:49:
[...]
zie:
[...]
Scyth heeft het over een trafo om de spanning van de accu omhoog te brengen. Niet over net-voeding. Dus een boost-converter op basis van een trafo. En dit is gewoon zeer inefficiënt. Trafo's zijn gemaakt voor sinussen, een mooie sinus aanbieden is inefficiënt, en anders duur. Makkelijker/goedkoper is een slecht gevormde sinus of blok, maar dit is weer een stuk inefficiënter (binnen de trafo). Ik ben het ermee eens dat 12V voor onderweg, 24V voeding via lichtnet de beste oplossing is. Of gewoon 2 accu's natuurlijk.
[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 29-03-2012 16:09 ]
Dat kan nog prima hoor! Alleen inderdaad het geluid van je laptop heel laag zetten (10% ofzo). Tegenwoordig krijg je bij een ta2024 van Ebay een volumeknop (potmeter) erbij, dus dan kun je hem hiermee ook zachter zetten! Ook simpel zelf te maken natuurlijk met een 50k log potmetertje.wolter. schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:42:
Als je de ta2024 mod 4k7 weerstanden kun je hem dan ook nog gebruiken op een laptop of computer (kwestie van niet te luid zetten) of vervormd het geluid al direct als je hem dan aanzet?
http://www.ebay.nl/itm/TA...ain_0&hash=item2a1b1e0ab2
Kijk 's wat Dealextreme biedt?
http://www.dealextreme.co...ltage-boost-module-100809
Pri. 12V. ~ 24V. DC
Sec. 26V. ~ 36V. DC
Ik weet zo 1-2-3 niet hoe ruimdenkend de TK2050 is qua input, maar ik neem aan dat 30V. toch niet écht een probleem is?
Pri. 12V. ~ 24V. DC
Sec. 26V. ~ 36V. DC
Ik weet zo 1-2-3 niet hoe ruimdenkend de TK2050 is qua input, maar ik neem aan dat 30V. toch niet écht een probleem is?
edit:
De TP2050 chip zou tot 36V. kunnen hebben op z'n input terminals
[ Voor 12% gewijzigd door Scyth op 29-03-2012 16:16 ]
Dell Studio XPS 16
Ik lees dus niet verkeerd:Carneoleon schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:49:
[...]
zie:
[...]
Daarom begon ik juist over de boost converter, deze is simpel én efficient. Enigste probleem blijft de hoge stroom die van de accu gevraagd wordt. En de prijs van de componentne natuurlijk, als staat ebay en dx er vol mee.
Accu's in serie en parallel ben ik nog steeds niet zo'n fan van.
Edit: ik zie net dat ik in mijn vorige post het over een "simpele 24V voeding" had, daarmee bedoelde ik een 24V dc/dc converter
[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 29-03-2012 18:50 ]
Ohw Oke, dus dat moet dan wel lukken met mijn speakers.Michel5128 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:38:
[...]
Dit maakt in zoverre uit dat ze iets minder hard zullen gaan dan 4 ohm speakers. Door de hogere impedantie kan de versterkers iets minder vermogen leveren maar hij zal er zeker niet stuk door gaan.
[...]
Modded ta2024 worden naar mijn weten nergens anders verkocht. Anders zou het ook geen 'mod' meer zijn natuurlijk.Maar het is heel makkelijk zelf te doen, zeker als je al wat soldeerervaring hebt. Het enige wat je nodig hebt zijn twee 4k7 (smd) weerstanden als je ze parallel zet of twee 3k3 als je ze vervangt. Zie ook FAQ 13 van de topicstart, daar vind je o.a. deze site: http://www.aplomb.nl/skn/moatiej.html.
En oke, dan ga ik de ta2024 zelf proberen te modden, Deze site lijkt mij heel duidelijk daarvoor. Waar haal je 4k7 weerstanden? Gewoon bij de gamma , of? Zie wel sommige sites waar je ze kan kopen voor 50 cent of 25 cent, maar dan komt er weer 4 euro verzendkosten bovenop
Dan verder nog een praktische vraag,
Als je je krat wilt voorzien van een houten behuizing die als klankkast moet dienen, is het dan ook nodig om de zijkantan van de krat te voorzien van houten platen? Of zal het genoeg zijn als je alleen een bodempje legt, en hem van de bovenkant dichtmaakt met plexiglas/hout. Dan moet ik ook nog een oplossing vinden voor de handvaten in de zijkant, die dan open blijven.
[ Voor 6% gewijzigd door Sound Rush® op 29-03-2012 16:43 ]
Op groot vermogen en vooral laag zullen de zijkanten gezellig meeresoneren. Op zich zal het niet zoveel uitmaken, aangezien je een kratradio maakt met de bedoeling om er uit te zien als een bierkrat. Als je een audiofiele oplossing zou willen pak je niet gauw een bierkrat als basis. Een oplossing die ik in m'n vorige kratje had was als volgt:Epkee schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:36:
[...]
Ohw Oke, dus dat moet dan wel lukken met mijn speakers.
En oke, dan ga ik de ta2024 zelf proberen te modden, Deze site lijkt mij heel duidelijk daarvoor. Waar haal je 4k7 weerstanden? Gewoon bij de gamma , of? Zie wel sommige sites waar je ze kan kopen voor 50 cent of 25 cent, maar dan komt er weer 4 euro verzendkosten bovenopNiet dat dat veel is, maar kom op de verzendkosten zijn dan 16x zoveel als wat je koopt.
De lokale onderdelenboer of electronicazaak helpt je graag hiermee.
Dan verder nog een praktische vraag,
Als je je krat wilt voorzien van een houten behuizing die als klankkast moet dienen, is het dan ook nodig om de zijkantan van de krat te voorzien van houten platen? Of zal het genoeg zijn als je alleen een bodempje legt, en hem van de bovenkant dichtmaakt met plexiglas/hout. Dan moet ik ook nog een oplossing vinden voor de handvaten in de zijkant, die dan open blijven.
2 18mm platen MDF, en die net zo groot maken als de omtrek van het krat. Vervolgens met een kantenfrees een 'trapje' in de zijkanten frezen. Op die manier zakt de plank dus half in het krat en wordt de krat een stuk steviger aan de zijkanten. Vervolgens pak je in totaal 5 draadeinden, waarvan 4 in de hoogte van de krat, waarmee je, samen met wat inslagmoeren en dopmoeren, de krat 'sandwiched' tussen de twee mdf-panelen. Om de zijkant dan nog wat te verstevigen kan je een draadeind overdwars maken.
Dell Studio XPS 16
Ik kan misschien wel een verklaring geven waarom het zo lang duurt: de 7,2Ah accu's die op kistradio.nl worden aangeboden zijn al een halfjaar niet leverbaar (ik bied ze zelf ook aan, dus daarom weet ik dat). Dat staat er alleen niet bij vermeld op de productpagina van kistradio.huub8 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:27:
In zekere zin toch wel fijn te horen dat ik niet de enige ben, als iemand van jullie met weet te bereiken en de uitkomst hier zou kunnen plaatsen zou ik dat zeer op prijs stellen.
@ wesleytjuh
Er zijn wel alternatieven voor deze accu:
Conrad verkoopt namelijk 7,2Ah accu's van Panasonic voor €41,99 per stuk.
Diezelfde Panasonic accu's heb ik ook in het assortiment. Omdat de HQ accu's niet leverbaar zijn in de aanbieding voor €33,95.
Verder zou je ook kunnen kijken naar alternatieven als deze 12V 9Ah AGM cyclische accu. Deze accu heeft het formaat van een 7,2Ah accu, maar een capaciteit van 9Ah. Deze is tevens o.a. hier en hier en hier te verkrijgen. AGM accu's kun je ook sneller laden.
Ik kan deze accu waarschijnlijk zo leveren als daar vraag naar is. 12V 7Ah, tegen de reguliere prijs. Wist niet dat daar zo'n tekort aan was? Ik zal ze even toevoegen op www.accusafe.nl/shop vanavond.ikke26 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:43:
[...]
Ik kan misschien wel een verklaring geven waarom het zo lang duurt: de 7,2Ah accu's die op kistradio.nl worden aangeboden zijn al een halfjaar niet leverbaar (ik bied ze zelf ook aan, dus daarom weet ik dat). Dat staat er alleen niet bij vermeld op de productpagina van kistradio.
Er zijn wel alternatieven voor deze accu:
Conrad verkoopt namelijk 7,2Ah accu's van Panasonic voor €41,99 per stuk.
Diezelfde Panasonic accu's heb ik ook in het assortiment. Omdat de HQ accu's niet leverbaar zijn in de aanbieding voor €33,95.
Verder zou je ook kunnen kijken naar alternatieven als deze 12V 9Ah AGM cyclische accu. Deze accu heeft het formaat van een 7,2Ah accu, maar een capaciteit van 9Ah. Deze is tevens o.a. hier en hier en hier te verkrijgen. AGM accu's kun je ook sneller laden.
Edit: bij deze, http://www.accusafe.nl/sh.../15-loodaccu-12v-7ah.html
Waarom zijn al die andere accu's zo duur eigelijk?
Die accu die nu niet meer leverbaar is was maar rond de 20euro terwijl vergelijkbare accu's al snel 40euro zijn, hoe kan dit eigelijk?
Die accu die nu niet meer leverbaar is was maar rond de 20euro terwijl vergelijkbare accu's al snel 40euro zijn, hoe kan dit eigelijk?
Wikipedia: Marktwerkingwolter. schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:01:
Dell Studio XPS 16
Levert deze accu nou echt (bijna) dezelfde capaciteit als de 7,2 Ah loodaccu's waar iedereen hierboven het over heeft? En kan ik em ook opladen met andere 12v adapters die ik al heb liggen? En zou ik er ook twee parallel kunnen zetten voor 13~14 Ah?
Ik zou zegge lees deze link eens en dan weet je in ieder geval wat over zijn capaciteitP.E.T.E.R. schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:13:
Levert deze accu nou echt (bijna) dezelfde capaciteit als de 7,2 Ah loodaccu's waar iedereen hierboven het over heeft? En kan ik em ook opladen met andere 12v adapters die ik al heb liggen? En zou ik er ook twee parallel kunnen zetten voor 13~14 Ah?
http://ve2zaz.net/blog/in...-12V-battery-pack....html
Voor de rest weet ik het niet met die accu's
Ik heb hem gister nog gebelt hij zou de bestelling deze week nog opsturen. Ben benieuwd vorige week bestelling geplaasthuub8 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:27:
@ wesleytjuh
enige bottleneck is het vermogen maximaal 800mA bij 24 V = 0,8*24= 19,2W kom je een "beetje" tekort om een tk2050 te voedenScyth schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:04:
[...]
[afbeelding]
Volgens de auteur kan je maximaal 800mA uit dit circuit halen; en dat is volgens deze datasheet zát voldoende om een TK2050 mee te voorzien. Als ik zo kijk, doet een TP2050-chip ongeveer 125mA typical op 28V, waarbij de TK2050 ongeveer 45W. per kanaal trekt. Enige bottleneck is dan de efficiëntie van bovenstaande converter.
Merknaam tegen "geen merk", maar praktisch eigenlijk precies hetzelfde. Met dit soort dingen zit er niet zoveel verschil tussen de verschillende merken, en dit ga je zeker niet merken bij gebruik in een kistradio.wolter. schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:01:
Zoals te lezen in de link die boven mij gepost is, nope, ze halen die capaciteit niet. Verder hebben ze ook moeite met de piekstromen aan de TA2024 te leveren wanneer deze op hoog volume speelt.P.E.T.E.R. schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:13:
Laden van li-ion accu's moet altijd gebeuren met een daarvoor geschikte lader!
Parallel zetten zou ik met deze accu's niet willen aanraden, is bij li-ion net wat kritischer, zeker met deze lagere kwaliteits accu's
Dus ik moet naar veel duurdere laptop-stijl accu's zoeken, of toch zo'n lompe zware traag-ladende loodaccu halen. En dat is en probleem. Ik probeer namelijk een wat compactere kratradio te maken.
Dit zijn mijn kratjes: http://i.imgur.com/1bqo9.jpg (gejat van een marktplaats-gebruiker die ze probeert te verkopen)
Ze werden ooit uitgedeeld als cd-houder. De binnenmaten zijn ongeveer 18x11,5x10, maar vamaf de onderkant van de speaker tot de bodem van het kratje is maar 4,5cm vrij. Ik was van plan om in een kratje speaker 1 + versterker te doen, en dan speaker 2 + accu in het andere kratje, maar dan moet ik wel een accu vinden die past. Mijn versterker past prima in het eerste kratje, maar nu zoek ik een accu voor in het tweede kratje.
Mijn versterker (Denon DCA-3120) gebruikt ongeveer 0,5A op kamervolume, dus als ik een speeltijd van 10 uur zou willen heb ik toch minimaal een 5Ah accu nodig, liever het dubbele. Zelfs de 3,2Ah loodaccu's die ik soms vind passen niet, want die zijn al snel 6cm hoog. Ik zou wel twee 2Ah accu's parallel kunnen zetten, maar zelfs dan zit ik pas op 4Ah.
Nu ik ernaar zoek zie ik dat een andere tweaker dit een jaar geleden ook heeft gedaan, maar dan met een ta2024 en 8 AA batterijtjes: jaricool in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12]"
Dit zijn mijn kratjes: http://i.imgur.com/1bqo9.jpg (gejat van een marktplaats-gebruiker die ze probeert te verkopen)
Ze werden ooit uitgedeeld als cd-houder. De binnenmaten zijn ongeveer 18x11,5x10, maar vamaf de onderkant van de speaker tot de bodem van het kratje is maar 4,5cm vrij. Ik was van plan om in een kratje speaker 1 + versterker te doen, en dan speaker 2 + accu in het andere kratje, maar dan moet ik wel een accu vinden die past. Mijn versterker past prima in het eerste kratje, maar nu zoek ik een accu voor in het tweede kratje.
Mijn versterker (Denon DCA-3120) gebruikt ongeveer 0,5A op kamervolume, dus als ik een speeltijd van 10 uur zou willen heb ik toch minimaal een 5Ah accu nodig, liever het dubbele. Zelfs de 3,2Ah loodaccu's die ik soms vind passen niet, want die zijn al snel 6cm hoog. Ik zou wel twee 2Ah accu's parallel kunnen zetten, maar zelfs dan zit ik pas op 4Ah.
Nu ik ernaar zoek zie ik dat een andere tweaker dit een jaar geleden ook heeft gedaan, maar dan met een ta2024 en 8 AA batterijtjes: jaricool in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12]"
Die boost module kan maar 1,5A leveren, zoals je zelf eerder zegt, 45W per kanaal, 2 kanaals neem ik aan, dat is dus 90W. Op 30V is dat dus 3A, dus ben je minstens 2 nodig, en dan houd je niet veel over. Hier hebben we het dan over 1 chip, die 2x8 ohm kan aansturen. De versterkers van sure electronics gebruiken 1 van deze chips met de uitgangen parallel, om zo 4 ohms speakers te kunnen gebruiken. En daarbij dus ook 90W per kanaal, de versterker is vaak 2 of 4 kanaals. Dit is stuk beter. 200W, zou genoeg moeten zijn. >90% efficientie. Wel chinese 90% uiteraard, zal eerder 80 zijn ofzoScyth schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:14:
Kijk 's wat Dealextreme biedt?
Pri. 12V. ~ 24V. DC
Sec. 26V. ~ 36V. DC
edit:
[ Voor 4% gewijzigd door Carneoleon op 30-03-2012 09:21 ]
Die had ik ook wel al gevonden ja, maar voor 45 euro kan je net zo goed een tweede accu kopen en die apart monitoren/laden.Carneoleon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:18:
[...]
Die boost module kan maar 1,5A leveren, zoals je zelf eerder zegt, 45W per kanaal, 2 kanaals neem ik aan, dat is dus 90W. Op 30V is dat dus 3A, dus ben je minstens 2 nodig, en dan houd je niet veel over. Hier hebben we het dan over 1 chip, die 2x8 ohm kan aansturen. De versterkers van sure electronics gebruiken 1 van deze chips met de uitgangen parallel, om zo 4 ohms speakers te kunnen gebruiken. En daarbij dus ook 90W per kanaal, de versterker is vaak 2 of 4 kanaals. Dit is stuk beter. 200W, zou genoeg moeten zijn. >90% efficientie. Wel chinese 90% uiteraard, zal eerder 80 zijn ofzo
Dell Studio XPS 16
Er is er ook wel een voor 12 dollar ofzo, doet maximaal 120W wanneer je hem zelf nog extra koelt (er mag dan maximaal 10A in gaan, dus 130W bij 13V)Scyth schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Die had ik ook wel al gevonden ja, maar voor 45 euro kan je net zo goed een tweede accu kopen en die apart monitoren/laden.
LINKJE
Overigens denk ik dat ik deze ga kopen, of voor de subwoofer, als ie niet hard genoeg is, en anders wel als voeding voor laptop. Moet alleen nog leuk mono-blokje hebben, 100W ofzo, voor 4 ohm. TP2050 lijkt wel leuk
Zoiets :D
[ Voor 44% gewijzigd door Carneoleon op 30-03-2012 12:03 ]
Verwijderd
zoo, zo das een mooi kratje2xdehelft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:52:
Ik heb ook een kratje gebouwd, en vanmiddag 2 VU meters geplaatst....
http://youtu.be/H8II15Or8h8
P.E.T.E.R. schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:13:
niveknivek schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:16:
Ik zou zegge lees deze link eens en dan weet je in ieder geval wat over zijn capaciteit
http://ve2zaz.net/blog/in...-12V-battery-pack....html
Voor de rest weet ik het niet met die accu's
Ik lees nou wel allerlei negatieve berichten over deze accu, maar wat is dan effectief de speeltijd van die dingen? Heeft iemand hier het geprobeerd? En belangrijker dan de capaciteit, zijn ze veilig?wesleytjuh schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:21:
Zoals te lezen in de link die boven mij gepost is, nope, ze halen die capaciteit niet. Verder hebben ze ook moeite met de piekstromen aan de TA2024 te leveren wanneer deze op hoog volume speelt.
Laden van li-ion accu's moet altijd gebeuren met een daarvoor geschikte lader!
Parallel zetten zou ik met deze accu's niet willen aanraden, is bij li-ion net wat kritischer, zeker met deze lagere kwaliteits accu's
Ik heb ooit zoiets in m'n pc gemaakt: http://www.leds-buy.nl/kits/vu-meter-10-leds.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:59:
zoo, zo das een mooi kratje, maar hoe heb je die ledjes zo gemaakt of het je die gewoon ergens gekocht?
[ Voor 9% gewijzigd door Peetz0r op 30-03-2012 15:07 ]
ik heb 2 van die li-ion accu's parallel staan, gaat gewoon goed, worden ook niet warm na een tijdje goed belasten.
Twee dus. Hoeveel uur speeltijd krijg je er dan uit, en wat voor volume/verbruik is dat dan?nelsch schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:45:
ik heb 2 van die li-ion accu's parallel staan, gaat gewoon goed, worden ook niet warm na een tijdje goed belasten.
Verwijderd
weet iemand waar je een goede VU meter koopt en hoe je die dan ook aansluit, want die krat van 2xdehelft was wel cool
Heb je mijn vorige (daarvoor zelfsVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:22:
weet iemand waar je een goede VU meter koopt en hoe je die dan ook aansluit, want die krat van 2xdehelft was wel cool
Verwijderd
http://www.velleman.eu/pr...?q=vu+meter&search=ZoekenVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:22:
Verwijderd
jawel maar die vond ik iets te klein moet iets hebben met 10- 15 ledjesP.E.T.E.R. schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:29:
[...]
Heb je mijn vorige (daarvoor zelfs) reactie gezien? Op de pagina waar ik naar link staat genoeg informatie.
Deze heb ik in mijn computer zitten: http://www.leds-buy.nl/draadloze-vu-meter.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:36:
[...]
jawel maar die vond ik iets te klein moet iets hebben met 10- 15 ledjes
Deze is misschien leuker (want stereo), maar ik kan zo gauw geen prijzen vinden: http://www.velleman.eu/products/view/?id=19201
Edit: Je kunt er ook eentje twee keer kopen, dan heb je sowieso stereo
[ Voor 8% gewijzigd door Peetz0r op 30-03-2012 17:42 ]
Verwijderd
ja die 2e had ik ook al gezien, maar is da een bouwpakket??? want da zie ik nie zo zitten ( heb daar niet heel erg veel verstand van )P.E.T.E.R. schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:41:
[...]
Deze heb ik in mijn computer zitten: http://www.leds-buy.nl/draadloze-vu-meter.html
Deze is misschien leuker (want stereo), maar ik kan zo gauw geen prijzen vinden: http://www.velleman.eu/products/view/?id=19201
Edit: Je kunt er ook eentje twee keer kopen, dan heb je sowieso stereo
Volgens mij zijn het allemaal bouwpaketten. Die van leds-buy met 15 ledjes heb ik zelf gesoldeerd, en ik was net de handleiding van velleman aan het lezenVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:44:
[...]
ja die 2e had ik ook al gezien, maar is da een bouwpakket??? want da zie ik nie zo zitten ( heb daar niet heel erg veel verstand van )
ik kom niet goed bij de randen van het kratje met de decoupeerzaag iemand een tip ofzo? ik heb het meeste er al uit maar de zijkanten kom ik maar niet fatsoenlijk bij..
ik heb hem nooit echt helemaal leeg gekregen, als ik hem gebruikt heb laad ik hem daarna meestal wel weer op. de langste sessie was een toernooi van 2 dagen waarbij voor een groep van 25 man is gespeelt als achter grond in buiten lucht, zeg half vermogen voor een uur of 16 a17 met een tk2025 chip versterker en een voor versterker op basis van die schakeling op circuitsonline.P.E.T.E.R. schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:49:
[...]
Twee dus. Hoeveel uur speeltijd krijg je er dan uit, en wat voor volume/verbruik is dat dan?
Ik heb zojuist voor een nieuw projectje weer eens een weerstand-mod uitgevoerd op en ta2024. Ik heb dit gedaan door de onderste condensator aan een kant los te solderen, de twee originele weerstanden (R2 en R4) te vervangen door twee 3k3 SMD-weerstanden en de condensator weer vast te zetten. Moet zeggen het ging weer voorspoedig! In 3 minuten was het klaar.

Helaas is de bovenste op de foto (R4) iets scheef gegaan, maar ik vond het goed genoeg. Hij zit goed vast en het werkt, dus wat wil je nog meer! De twee oude zie je op de foto eronder liggen.
Heb ook meteen een nieuwe kabel gemaakt met een 3,5mm plug. De potentiometer (volumeknop) krijg je tegenwoordig erbij als je hem op Ebay koopt!

Helaas is de bovenste op de foto (R4) iets scheef gegaan, maar ik vond het goed genoeg. Hij zit goed vast en het werkt, dus wat wil je nog meer! De twee oude zie je op de foto eronder liggen.
Heb ook meteen een nieuwe kabel gemaakt met een 3,5mm plug. De potentiometer (volumeknop) krijg je tegenwoordig erbij als je hem op Ebay koopt!
Verwijderd
gebruik een scherpe beitel met een hamer, je moet wel opletten dat je dan niet door de zij kanten prikt.freakk schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:52:
ik kom niet goed bij de randen van het kratje met de decoupeerzaag iemand een tip ofzo? ik heb het meeste er al uit maar de zijkanten kom ik maar niet fatsoenlijk bij..
Ik heb dat inderdaad geprobeerd maar werkte niet geweldig ga morgen maar even een slijpblad halen voor mijn dremel gaat wat makkelijker, ik heb trouwens al de zijkanten weg gekregen nu nog die dingetjes die beetje uitsteken dus morgen nog eventjes werk en dan moet het kratje wel leeg zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:00:
[...]
gebruik een scherpe beitel met een hamer, je moet wel opletten dat je dan niet door de zij kanten prikt.
Als je dat voor elkaar krijgt kan ik het ook wel proberen. Maar €28 voor het setje is nog best fors. Op Ebay vindt ik ook een 9,8 Ah variant, maar die kost zelfs daar al snel €35 of meer.nelsch schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:39:
[...]
ik heb hem nooit echt helemaal leeg gekregen, als ik hem gebruikt heb laad ik hem daarna meestal wel weer op. de langste sessie was een toernooi van 2 dagen waarbij voor een groep van 25 man is gespeelt als achter grond in buiten lucht, zeg half vermogen voor een uur of 16 a17 met een tk2025 chip versterker en een voor versterker op basis van die schakeling op circuitsonline.
ik heb nog een usb aansluiting over uit een oude pc kan ik die gewoon aan 12v leggen en schakelt die dat zelf on naar 5v of moet ik dit op een andere manier doen?
als je niks doet, dan staat er gewoon 12v op je usb poort, niet doen dus!freakk schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:27:
ik heb nog een usb aansluiting over uit een oude pc kan ik die gewoon aan 12v leggen en schakelt die dat zelf on naar 5v of moet ik dit op een andere manier doen?
maaaar, met zon ding als dit kan wel gewoon 5 volt op je uitgang krijgen:
klik!
Zon adapter heb ik huer nog wel ergens liggen. Het voorste stukje is positief en de ijzere stukjes aan dr zijkant negatief toch?
Klopt helemaal!freakk schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:18:
Zon adapter heb ik huer nog wel ergens liggen. Het voorste stukje is positief en de ijzere stukjes aan dr zijkant negatief toch?
Is het slim om de kabels van de pc voeding allemaal te laten zitten, of kan ik gewoon alle kabels afknippen of is dat niet verstandig.
Verwijderd
ik zou de kabels die je nodig heb zo laten en de rest afknippen maar niet te kort dat je er altijd nog weer wat aan kan zetten.freakk schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:14:
Is het slim om de kabels van de pc voeding allemaal te laten zitten, of kan ik gewoon alle kabels afknippen of is dat niet verstandig.
Verwijderd
hoi,
ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb wel wat ervaring met kistradio's.
ik wil graag een nieuwe versterker voor mijn kistradio aangezien ik nu nog de marquant mca-200 gebruik en deze bij ongeveer 75% van het volume een ruis krijgt. ik wil graag weten of jullie ervaring hebben met de volgende versterkers die me zelf al geschikt leken of dat jullie zelf nog suggesties hebben voor een goede versterker
de speakers die ik momenteel gebruik zijn;
mac audio amp 10.2
40w rms
160w muziekvermogen
dit zijn de versterkers die mij wel geschikt leken:
1) http://www.kb-audio.nl/ve.../excalibur-bm-xs2102.html
2) http://www.kistradio.nl/w...7207533ba215c52ce002393c2
3) http://www.ebay.com/itm/L...1c2305d372#ht_1967wt_1270
alvast bedankt voor jullie reacties
ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb wel wat ervaring met kistradio's.
ik wil graag een nieuwe versterker voor mijn kistradio aangezien ik nu nog de marquant mca-200 gebruik en deze bij ongeveer 75% van het volume een ruis krijgt. ik wil graag weten of jullie ervaring hebben met de volgende versterkers die me zelf al geschikt leken of dat jullie zelf nog suggesties hebben voor een goede versterker
de speakers die ik momenteel gebruik zijn;
mac audio amp 10.2
40w rms
160w muziekvermogen
dit zijn de versterkers die mij wel geschikt leken:
1) http://www.kb-audio.nl/ve.../excalibur-bm-xs2102.html
2) http://www.kistradio.nl/w...7207533ba215c52ce002393c2
3) http://www.ebay.com/itm/L...1c2305d372#ht_1967wt_1270
alvast bedankt voor jullie reacties
heey iedereen ,
ik heb hieronder een schema voor mn bierkrat speaker gemaakt.
[/quote]
[quote]
nu heb ik 2 vraagjes.
-als ik het goed begrijp heb ik nu 2 stekkers voor stroom ( ik ga dit even jip en janneke taal voor mezelf uitleggen) eentje direct naar het stop contact en eentje om mn accu op te laden. Kan dit simpeler met een stekker ofzo?
-Als ik een led strip aan dit geheel wil toevoegen en ik wil hem (zonder dat ik mn versterker en boxen aan zet ) aanzetten . Moet ik hem dan tussen de accusafe en de versterker aansluiten? (voor de aan en uit knop van de versterker)
Ik heb al veel sites bekeken maar ik kwam er niet helemaal uit. (ik heb ook het schema van de kratsafe bekeken ,maar dat was dus mn struikelblok xD.)
Please dont hate
Ik ben er al een tijdje mee bezig
[/quote]

[quote]
nu heb ik 2 vraagjes.
-als ik het goed begrijp heb ik nu 2 stekkers voor stroom ( ik ga dit even jip en janneke taal voor mezelf uitleggen) eentje direct naar het stop contact en eentje om mn accu op te laden. Kan dit simpeler met een stekker ofzo?
-Als ik een led strip aan dit geheel wil toevoegen en ik wil hem (zonder dat ik mn versterker en boxen aan zet ) aanzetten . Moet ik hem dan tussen de accusafe en de versterker aansluiten? (voor de aan en uit knop van de versterker)
Ik heb al veel sites bekeken maar ik kwam er niet helemaal uit. (ik heb ook het schema van de kratsafe bekeken ,maar dat was dus mn struikelblok xD.)
Please dont hate

Verwijderd
Ik heb vorig zomer een kratradio gemaakt. Al veel plezier van gehad maar is nu toe aan een upgrade vind ik.
Ik ben erg tevreden over de ta2024 modded. maar ik wil meer!
Mijn speakers willen meer! ( 6x9 inch pioneer)
Welke versterken kan ik aanschaffen? Wil wel graag op 12v blijven spelen.
Ik heb het een en ander gelezen Over een ta2020. Is dat merkbaar beter?
En is dat gewoon kwestie van vervangen en klaar of moet er nog meer bij?
Ik hoor ook graag andere suggesties.
Mvg, Sander Hoeksema
Mvg, Sander Hoeksema
Je 2 stekker probleem zou je mischien kunnen verhelpen door er een switch tussen te zetten en dan via 1 kabel naar de stopcontact te doen.iggyx360 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:33:
heey iedereen ,
[/quote][afbeelding]
[quote]
nu heb ik 2 vraagjes.
Please dont hateIk ben er al een tijdje mee bezig
Ik weet persoonlijk niet zoveel over de kratsafe maar als ik je schema zo zie dan zouden ze waarschijnlijk tussen de kratsafe en de versterker geplaatst moeten worden.
Ik zou niet zo snel iets weten maar een ta2020 zal je niet helpen daarmee aangezien die meer vermogen levert zodra je er een hogere voltage op gooit dus waarschijnlijk niet echt merkbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:07:
Ik heb vorig zomer een kratradio gemaakt. Al veel plezier van gehad maar is nu toe aan een upgrade vind ik.
Mvg, Sander Hoeksema
Ik zou nog effe verder gaan kijken.
je zou mischien ook een voltage regelaar kunnen maken zo kan je dus een grotere amp gebruiken.
Hoezo heb je daar een voltage regelaar voor nodig die kan je toch gewoon zo aansluiten op de 12v accu?niveknivek schreef op zondag 01 april 2012 @ 00:26:
[...]
Ik zou niet zo snel iets weten maar een ta2020 zal je niet helpen daarmee aangezien die meer vermogen levert zodra je er een hogere voltage op gooit dus waarschijnlijk niet echt merkbaar.
Ik zou nog effe verder gaan kijken.
je zou mischien ook een voltage regelaar kunnen maken zo kan je dus een grotere amp gebruiken.
Tja wat niet kan, maar als je die amp op 12v zet dan zal zijn output Watt rms minder zijn dan aangegeven en ongeveer het zelfde als ta2024.freakk schreef op zondag 01 april 2012 @ 00:34:
[...]
Hoezo heb je daar een voltage regelaar voor nodig die kan je toch gewoon zo aansluiten op de 12v accu?
VDD=14.6V Ta2020 op 14,6 volt zal die dus de aanggeven watt aangeven Up to 2X25Wrms @ 4Ohm.
En met een voltage regelaar kan je dus van je 12 volt 14,5 volt maken.( volgens mij is de naam step-up converter).
Ow oke ja dan is het inderdaad een idee om zo iets te maken.
Verwijderd
ik heb bijna 2 weken geleden een bestelling geplaatst op kistradio.nl , maar ik heb heb nog niks gekregen.
dus ik heb de eigenaar gemailt ( reageert hij niet op ) en gebeld ( telkens de voicemail ).
dus weet iemand wat ik nou moet doen want ik weet het echt niet meer.
dus ik heb de eigenaar gemailt ( reageert hij niet op ) en gebeld ( telkens de voicemail ).
Net een TA2024 besteld in Engeland. Benieuwd hoe lang het duurt.
Verwijderd
Wachten, volgens mij wordt die hele site door één iemand beheerd (die hier ook actief is als ik het goed heb), waarschijnlijk heeft die op het moment gewoon geen tijd. Ik heb iig nog niet eerder wat gehoord over bestellingen die niet aankomen. Geduld is een vervelende, maar schone zaakVerwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:09:
ik heb bijna 2 weken geleden een bestelling geplaatst op kistradio.nl , maar ik heb heb nog niks gekregen.
Verwijderd
he ik heb een vraagje
ik wil mijn tweede kratradiotje maken maar voor dat ik miskopen doe zou ik toch even willen vragen of het geen rotzooi is.
Ik wil een li-ion accutje kopen maar in hoe verre is deze anders dan een lood gel accu qua levens duur en speel duur?
http://doehetzelfaudio.nl...on-accupack-12v-68ah.html
en volgens de info is het een accu met ingebouwde diepontlaadbeveiliging en overlaad beveiliging. dus een vorm van accubescherming zoals hks is eigenlijk niet nodig toch?
bedankt
ik wil mijn tweede kratradiotje maken maar voor dat ik miskopen doe zou ik toch even willen vragen of het geen rotzooi is.
Ik wil een li-ion accutje kopen maar in hoe verre is deze anders dan een lood gel accu qua levens duur en speel duur?
http://doehetzelfaudio.nl...on-accupack-12v-68ah.html
en volgens de info is het een accu met ingebouwde diepontlaadbeveiliging en overlaad beveiliging. dus een vorm van accubescherming zoals hks is eigenlijk niet nodig toch?
bedankt
Verwijderd
dat lijkt me wel wat. maar na heel wat zoekwerk op google kan ik het nog niet vinden.niveknivek schreef op zondag 01 april 2012 @ 00:45:
[...]
Tja wat niet kan, maar als je die amp op 12v zet dan zal zijn output Watt rms minder zijn dan aangegeven en ongeveer het zelfde als ta2024.
VDD=14.6V Ta2020 op 14,6 volt zal die dus de aanggeven watt aangeven Up to 2X25Wrms @ 4Ohm.
En met een voltage regelaar kan je dus van je 12 volt 14,5 volt maken.( volgens mij is de naam step-up converter).
waar kan ik zo iets kopen/bestellen? of moet je dit zelf maken?
en hoe lang zal de ta2020 op 14,6 v ongeveer op mijn 12v 7,2A accu kunnen spelen?
Zoek op eBay maar eens op boost converter. Staan er maar genoeg opVerwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:19:
[...]
dat lijkt me wel wat. maar na heel wat zoekwerk op google kan ik het nog niet vinden.
waar kan ik zo iets kopen/bestellen? of moet je dit zelf maken?
en hoe lang zal de ta2020 op 14,6 v ongeveer op mijn 12v 7,2A accu kunnen spelen?
Verwijderd
Bedoel je zo iets?wesleytjuh schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:35:
[...]
Zoek op eBay maar eens op boost converter. Staan er maar genoeg op!
http://www.ebay.nl/itm/3-...ain_0&hash=item4164484707
ziet er makkelijk uit
in princiepe zal ik dan ook een tk2050 kunnen gebruiken toch?
wat raden jullie mij aan als je rekening houdt met mijn speakers en accu?
2 speakers van 6''x9" van pioneer en een 12v loodgel accu 7,2 A
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 23:04 ]
ik heb mijn versterker nu aangesloten op de computervoeding en de plus aan de REM en aan de 12v punten vast gemaakt maar wanneer ik de stekker in het stopcontact steek gebeurt er niks, de versterker springt niet aan en de ventilator van de voeding springt niet eens aan dus iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit eventueel kan oplossen?
ik heb uit de voeding een gele draad die normaal naar een dvd drive loopt aangesloten op de 12v en REM kant en de zwarte draad aangesloten op het negatieve punt.
ik heb uit de voeding een gele draad die normaal naar een dvd drive loopt aangesloten op de 12v en REM kant en de zwarte draad aangesloten op het negatieve punt.
Er is ook nog een draad van je computer voeding waarmee je hem aanzet, de groene, leg deze aan de ground en dan gaat je voeding aan!freakk schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:01:
ik heb mijn versterker nu aangesloten op de computervoeding en de plus aan de REM en aan de 12v punten vast gemaakt maar wanneer ik de stekker in het stopcontact steek gebeurt er niks, de versterker springt niet aan en de ventilator van de voeding springt niet eens aan dus iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit eventueel kan oplossen?
ik had die groene al kort afgeknipt dus heb er even een kabel aan vast gesoldeerd en deze bij de ground gelegd maar wanneer ik de voeding nu in het stopcontact duw gaat de ventilator nog steeds niet draaien. Komt dit misschien doordat ik een kabel gebruikt heb met het solderen die hier niet voor geschikt is of doe ik nog iets anders fout waardoor de voeding het niet doet?
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink