wesleytjuh schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:33:
[...]
Waarom pak je dan niet gewoon een simpele voeding van 230V naar 12V? Of in het geval van de TK2050, 24V?
En wanneer je deze niet gebruikt, trafo + gelijkrichter + elco inderdaad in de box, rest van filtering gebeurt op de TA2024/TK2050.
Je zou naar een 10V trafo kunnen kijken, die komt op 10*1.4 = 14V-1.4V=12.6V uit. Hoewel TA2024's erg gevoellig zijn voor een te hoge spanning zou dit wel moeten werken.
[...]
Lijkt me prima zo om te beginnen. Wanneer de TA2024 niet in een gesloten ruimte zit, of in ieder geval in een grotere gesloten ruimte (bijvoorbeeld een kistradio

) is koeling niet nodig!
Bedankt voor je reactie,
Je reactie van de simpele voeding heb ik liever niet voor gekozen omdat, je niet zoveel dikke voedingen kunt vinden en anders betaal je vaak een flinke prijs en voor ta2024 kan maar als ik dan toch een trafo maak kan ik het allemaal in een box stoppen.
En bij deze link:
http://www.kistradio.nl/w...att4ohm-standard-p-1.html
staat: Voedingspanning: minimaal 8,5V DC maximaal: 13,2 V DC
Dus dan zal 12,6 v wel goed genoeg zijn geen probleem
Btw vind het zelf ook wel een uitdaging de voeding zelf te maken mits het dan niet te duur word en wel makkelijk te doen is.(moet niet veel moeilijker worden dan filter)
Ik denk persoonlijk wel dat 9v trafo voor ta2024 makkelijker is wat de iets minder wat is niet zo erg bij die weg en dan heb je 11,2 v dat lijkt me wel in orde.
Weet iemand nog een makkelijke schema voor een high pas filter ik weet niet goed of ik het goed zeg, maar wat ik bedoel is dat je b.v. je 25hz laagste punt tot 70hz maakt zodat het wat energie scheelt en mischien wat meer geluid had ik ergens gelezen.
Mijn speakers zijn allemaal 8 ohm dus zoek nog effe wat info voor juiste versterkers maar zal wel ongeveer zoals de ta2024 en tk2050 worden.
Btw mischien is het ook wel te doen om een versterker te maken.(Maar had wel gehoord dat het lastig te maken is voor de juiste waarde van spanning etc.)