Hoe kan ik het beste de berekenen hoe groot mijn klankkast voor gewone speakers moet worden? Heb al gegoogeld maar kom er niet uiy. Het gaat om de mtx rtc653 speakers hoop dat iemand me kan helpen
Dat is nou het echte werk ^^ topwesleytjuh schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:53:
[...]
Je moet voor een LED altijd een weerstand gebruiken(of een instelbare stroombron)! Zonder weerstand wordt de stroom niet beperkt en brand de LED gewoon door, dit kan even goed gaan maar uit eindelijk zal deze altijd doorbranden.
De weerstand bereken je met R = U/I
Waarbij U de spanning is die over de weerstand valt. Dit is de voedingsspanning minus de spanningsval over de led. In dit geval dus 12V - spanningsval 1.8V(per kleur anders) = 10.2V.
I = de stroom door de LED. Bij een standaard LED is dit 20mA = 0.020A.
R = U/I invullen geeft dan R = 10.2/0.020 = 510 Ohm. De weerstandwaarde is wat moeilijk te vinden dus pak je de eerst volgende in de reeks. Dit is 560 Ohm. Je pakt de eerst volgende in de reeks omdat je liever een wat lagere stroom door je LED hebt dan een te hoge. Een hogere weerstand heeft een lagere stroom als gevolg.
Uiteraad kan je het ook met de LED calculator doen, maargoed zo weet je ook hoe je het nu eigenlijk uitrekend.
Ik ga eerst mijn filter maken, waarschijnlijk daarna versterkers
en dan kijk ik of een voeding maken mogelijk is voor mij
( overigens wist ik eerst nog niet eens hoe een componentje werkte dus een voeding maken is wel een grote stap)
Ben bezig met schema, maar aangezien ik al moet leren voor examens en tentamens kom ik er maar weinig aan toe :\
Misschien zou je het kunnen opzoeken bij de specs van de speakers, staat er namelijk soms wel bij (niet altijd) anders zou ik het ook niet weten.freakk schreef op donderdag 12 april 2012 @ 00:06:
Hoe kan ik het beste de berekenen hoe groot mijn klankkast voor gewone speakers moet worden? Heb al gegoogeld maar kom er niet uiy. Het gaat om de mtx rtc653 speakers hoop dat iemand me kan helpen
Ik heb voor mezelf gekozen om minstens het minimum van speaker ruimte te nemen
ik geloof dat ik op ongeveer 35 liter volume uitkom. ( voor 2 woofers en 2 tweeters)
Succes
MTX rtc653 zijn hoedenplankspeakers, dus infinite baffle. Ik kan nergens T/S parameters vinden, dus kan niet met de woofers rekenen helaas.
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Had de parameters ook al gezocht maar kon niks vinden. Wat houd infinite baffle in?
Wikipedia: Loudspeaker enclosurefreakk schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:43:
Had de parameters ook al gezocht maar kon niks vinden. Wat houd infinite baffle in?
Heb het even vluchtig doorgelezen en als ik het zo snel goed begrijp maakt het bij deze speakers dus niet zo heel veel uit hoe groot ik de klankkast maak?
13 feb heb ik wat spullen besteld bij dealextreme... Paar dingen kreeg ik meteen binnen (3 weken
) maar ik wacht nu nog steeds op mijn MP3 module sku:57557. Heb er ticket achter gelaten maar nog steeds geen reactie. Meer mensen met zo'n problemen? Wil graag zijn kistje afmaken.
Kwalitatief blaten
Weet iemand waar je de groene TA2024 kan kopen? Op kistradio.nl is hij namelijk niet leverbaar.
Of zit er niet veel verschil tussen die groene en zwarte ta2024?
Kun je de zwarte ook zelf modden?
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
Ja, dat kan. Voor de antwoorden op al je vragen zie Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 16].
Anoniem: 406119
dat kan op heidehifi.nlEpkee schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:22:
Weet iemand waar je de groene TA2024 kan kopen? Op kistradio.nl is hij namelijk niet leverbaar.
Bij voorbaat dank.
Na veel informatie van dit forum gehaald te hebben, plaats ik hierbij mijn kratradio.
Ik heb de kratradio voor mijn pws havo 5 gemaakt en dit is het resultaat:

Onderdelen:
Ta2024
Boschmann G-6532s (16,5 cm)
Loodgel-accu 7,2 Ah
Tip 31 + leds
aan/uit schakelaars
SPDT schakelaar
spanningsbewaker
Er zitten 8 led aan de voorkant deze knipperen op de muziek door middel van de Tip 31. Dit geeft een mooi effect, helemaal in het donker.
Verder kan je met de SPDT schakelaar kiezen tussen stroom van de accu of van het stopcontact. Hiervoor heb ik een 12v adapter.
De spanningsbewaker houdt de spanning van de accu in de gaten. Bij 12 Volt brandt de groene led. Bij het dalen van de spanning begint de rode led langzaam te branden terwijl de groene led langzaam uitgaat. Bij 11,4 Volt is de groene helemaal uit en brandt de rode volop. Tussen 12,10 en 11,4 Volt branden beide leds in meer of mindere mate. Zo kan je zien hoe vol de accu nog zit, en waar neer je hem moet opladen.
Hier kan je goed zien hoe het werkt:
[YouTube: http://youtu.be/7q4uSDnxbKs]
In dit filmpje zie je naast de groene en rode led, twee aan/uit schakelaars. één is voor de led en één voor alles aan of uit te zetten. Daarnaast zit de SPDT schakelaar en RCA-connectorplaat en daar weer naast zit de DC-socket/Inbouwbus.
Hier nog een paar foto's:

zijkant:

Bovenkant:

Achterkant:

Binnenkant:

Zo kan je nog dingen(bier) meenemen, zonder dat alles kapot gaat.
Reacties zijn altijd welkom!

Onderdelen:
Ta2024
Loodgel-accu 7,2 Ah
Tip 31 + leds
aan/uit schakelaars
SPDT schakelaar
spanningsbewaker
Er zitten 8 led aan de voorkant deze knipperen op de muziek door middel van de Tip 31. Dit geeft een mooi effect, helemaal in het donker.
Verder kan je met de SPDT schakelaar kiezen tussen stroom van de accu of van het stopcontact. Hiervoor heb ik een 12v adapter.
De spanningsbewaker houdt de spanning van de accu in de gaten. Bij 12 Volt brandt de groene led. Bij het dalen van de spanning begint de rode led langzaam te branden terwijl de groene led langzaam uitgaat. Bij 11,4 Volt is de groene helemaal uit en brandt de rode volop. Tussen 12,10 en 11,4 Volt branden beide leds in meer of mindere mate. Zo kan je zien hoe vol de accu nog zit, en waar neer je hem moet opladen.
Hier kan je goed zien hoe het werkt:
[YouTube: http://youtu.be/7q4uSDnxbKs]
In dit filmpje zie je naast de groene en rode led, twee aan/uit schakelaars. één is voor de led en één voor alles aan of uit te zetten. Daarnaast zit de SPDT schakelaar en RCA-connectorplaat en daar weer naast zit de DC-socket/Inbouwbus.
Hier nog een paar foto's:

zijkant:

Bovenkant:

Achterkant:

Binnenkant:

Er zit niet veel verschil tussen de groene TA2024 en de Sure-Electronics TA2024.Epkee schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:22:
Bij voorbaat dank.
Bij de Sure-Electronics TA2024 krijg je wel alle benodigde kabeltjes meegeleverd en deze heeft handige connectoren.
De zwarte is wel zelf te modden.
Met China Post moet je vooral niet verbaasd zijn dat het meer dan een maand duurt, of dat je pakketje niet aankomt, en dan in zeldzame gevallen alsnog maanden later.LamSchaap schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:40:
13 feb heb ik wat spullen besteld bij dealextreme... Paar dingen kreeg ik meteen binnen (3 weken) maar ik wacht nu nog steeds op mijn MP3 module sku:57557. Heb er ticket achter gelaten maar nog steeds geen reactie. Meer mensen met zo'n problemen? Wil graag zijn kistje afmaken.
Ik raad je aan om binnen 45 dagen nadat je hebt betaald bij PayPal een geschil aan te maken, zodat je je geld terug kan claimen.
China Post is erg onbetrouwbaar. Gebruik liever UPS.
EDIT: Oeps, dubbelpost.
Anoniem: 453880
Met HongPost nog geen last gehad (weet niet of dat hetzelfde is)ikke26 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:40:
[...]
Met China Post moet je vooral niet verbaasd zijn dat het meer dan een maand duurt, of dat je pakketje niet aankomt, en dan in zeldzame gevallen alsnog maanden later.
Ik raad je aan om binnen 45 dagen nadat je hebt betaald bij PayPal een geschil aan te maken, zodat je je geld terug kan claimen.
China Post is erg onbetrouwbaar. Gebruik liever UPS.
EDIT: Oeps, dubbelpost.
Maand terug mijn accu's binnen 10 dagen binnen gehad...
Vandaag mijn touchscreen voor mijn laptop binnen gehad..ook 10 dagen...
Laatste zin is goed nieuws..ik kan nu beginnen met mijn nieuwe box
Anoniem: 453880 in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 16]"
Touchscreen net geprobeerd. Is niet zoals je bijv van Apple verwacht, maar ben met prijs/kwaliteit verhouding tevreden. Khoop van het weekend een begin te kunnen maken met bouwen
Als ik op 'direct bestellen' klik bij da ta2024 staat er
"Er wordt op dit moment onderhoud uitgevoerd aan onze webwinkel.
Onze excuses voor het ongemak. Probeert u het later nog eens."
En bij kistradio.nl zijn ze niet leverbaar

Dat zal wel tijdelijk zijn, kijk later vandaag of morgen nog maar een keer ;-). Webwinkel is net vernieuwd voor zover ik weet, maar zou verder gewoon moeten werken.Epkee schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:11:
[...]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Heidehifi had inderdaad weer onderhoud, maar ze zijn nu weer open.wesleytjuh schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:45:
[...]
Dat zal wel tijdelijk zijn, kijk later vandaag of morgen nog maar een keer ;-). Webwinkel is net vernieuwd voor zover ik weet, maar zou verder gewoon moeten werken.
Okaphone heeft ze sinds kort ook op voorraad leverbaar. Vorige week net zelf 1 gehaald.
Hoe noemt juist de kabel die je in de audio input van je ta2024 steekt? Ik kan het nergens vinden.
Anoniem: 406119
robin5210 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:26:
Hoe noemt juist de kabel die je in de audio input van je ta2024 steekt? Ik kan het nergens vinden.
Bedoel je een 3.5mm jack of dat plasic houdertje met waar je de jack aan vast soldeert?robin5210 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:26:
Ik heb namelijk ook een keer gehad dat die connector kapot was gegaan misschien als je info@heidehifi.nl mailt kun je een nieuwe bestellen.
Ik bedoel het plastic houdertje waar je je jack aan moet vast solderen. Ik heb het hier enkele maanden geleden nog eens zien passeren. Toen wist men te vertellen dat het één of andere standaard aansluiting was, maar ik ben vergeten welke het was.
Eindelijk gevonden!robin5210 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:43:
Ik bedoel het plastic houdertje waar je je jack aan moet vast solderen. Ik heb het hier enkele maanden geleden nog eens zien passeren. Toen wist men te vertellen dat het één of andere standaard aansluiting was, maar ik ben vergeten welke het was.
Wikipedia: PH-connector
Trouwens: Bij doehetzelfaudio.nl staat ook een levertijd, maar als het goed is komen de TA2024 versterkers morgen weer binnen!Epkee schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:11:
[...]
EDIT: De post is nog sneller dan de tracking dacht: ze zijn weer ruim op voorraad.
[ Voor 7% gewijzigd door ikke26 op 13-04-2012 14:54 ]
Geeft dat een beetje licht 8 led's op 1 tip31? Heb er nu tien maar deze willen niet echt branden met laag mp3 signaal.. Nu een kleine versterker gekocht op te kijken of het ook erachter kan. Is dat verhaal de wereld ook weer uit maar wou het niet op me grote versterker testenjaccodagansta schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:21:
Na veel informatie van dit forum gehaald te hebben, plaats ik hierbij mijn kratradio.
Onderdelen:
Ta2024
Loodgel-accu 7,2 Ah
Tip 31 + leds
aan/uit schakelaars
SPDT schakelaar
spanningsbewaker
Mooi kratje verder! Vind je speaker het trws leuk dat je er een wit schot achter hebt geplaatst? Geeft dat niet een raar geluid dan?
Anoniem: 409726
Ik heb een ledstrip op een tip31 aangesloten alleen moet het volume erg hard staan om hem goed te laten branden iemand oplossing?
Anoniem: 452980
hallo,
ik heb een vraag, kan iemand mij de exacte maten van de RCA-Connectorplaat geven (H*B*D)?
Ik wil namelijk mijn kist al af gaan werken maar heb de laatste bestelde onderdelen nog niet van kratradio.nl
Alvast bedankt
ik heb een vraag, kan iemand mij de exacte maten van de RCA-Connectorplaat geven (H*B*D)?
Ik wil namelijk mijn kist al af gaan werken maar heb de laatste bestelde onderdelen nog niet van kratradio.nl
Alvast bedankt
minder leds...Anoniem: 409726 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:45:
Ik heb een ledstrip op een tip31 aangesloten alleen moet het volume erg hard staan om hem goed te laten branden iemand oplossing?
Ik had veel problemen om de tip31 werkend te krijgen. Het signaal van je telefoon/ipod is te laag om de tip31 aan te sturen, daarom heb ik hem aangesloten op de ta2024. Dit werkt perfect. Ik heb 4 leds in serie 2x en deze parallel.Jasperv6 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:43:
[...]
Geeft dat een beetje licht 8 led's op 1 tip31? Heb er nu tien maar deze willen niet echt branden met laag mp3 signaal.. Nu een kleine versterker gekocht op te kijken of het ook erachter kan. Is dat verhaal de wereld ook weer uit maar wou het niet op me grote versterker testen![]()
Mooi kratje verder! Vind je speaker het trws leuk dat je er een wit schot achter hebt geplaatst? Geeft dat niet een raar geluid dan?Gaat wel weer naar de roots van een kratradio waar ook echt bier in kan
De tip31 wordt wel erg warm
Het schot geeft geen raar geluid, dit heb ik van tevoren getest en je merkt er niks van
[ Voor 4% gewijzigd door jaccodagansta op 14-04-2012 19:08 ]
Bedoel je deze? Daar staan de maten bij.Anoniem: 452980 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:25:
hallo,
Alvast bedankt
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=304427
nee eigenlijk bedoel ik deze van kistradio.nl:Michel5128 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:31:
[...]
Bedoel je deze? Daar staan de maten bij.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=304427

Anoniem: 451351
hoelang ben jij al op je spullen aan het wachten, want ik wacht nu al 3 weken en heb nog steeds geen antwoord op mijn mailtje gekregen of op mijn telefoontjes. dus ik was benieuwd hoelang jij al aan het wachten was.Anoniem: 452980 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:12:
[...]
nee eigenlijk bedoel ik deze van kistradio.nl:
[afbeelding]
ik nu ruim 2 weken, heb precies hetzelfde, geen reactie op mailtjes, waarschijnlijk de laatste keer dat ik daar bestel, alles al betaald.Anoniem: 451351 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:15:
[...]
hoelang ben jij al op je spullen aan het wachten, want ik wacht nu al 3 weken en heb nog steeds geen antwoord op mijn mailtje gekregen of op mijn telefoontjes. dus ik was benieuwd hoelang jij al aan het wachten was.
beste mensen,
ik heb laatst deze versterker gekocht voor mijn subwoofertje, echter kom ik niet uit de manual om hem te solderen. De manual is hier te vinden en zoals te zien zijn er 2 schema's, maar heb sowieso al bijvoorbeeld 3 grote condensatoren die niet in het soldeer schema staan. ik weet 100% zeker dat dit de goede manual is aangezien ik hier mail contact over heb gehad met de fabrikant.
wie weet raad?
gr nn.
ik heb laatst deze versterker gekocht voor mijn subwoofertje, echter kom ik niet uit de manual om hem te solderen. De manual is hier te vinden en zoals te zien zijn er 2 schema's, maar heb sowieso al bijvoorbeeld 3 grote condensatoren die niet in het soldeer schema staan. ik weet 100% zeker dat dit de goede manual is aangezien ik hier mail contact over heb gehad met de fabrikant.
wie weet raad?
gr nn.
Hm, maar die manual hoort ook helemaal niet bij de soldeer kit. Dat is de datasheet van een TDA2050. Daar staan inderdaad 2 voorbeeldschema's om als richtlijn te gebruiken als je een TDA2050 ergens in wilt toepassen maar jouw kit zal zeer waarschijnlijk anders in elkaar zitten. Ik zie op het PCB wel ruimte voor 3 elco's, horen deze daar niet?nelsch schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:23:
beste mensen,
wie weet raad?
gr nn.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
zo ver was ik ook, maar ik kan nergens vinden welke weerstands waarde waar moet bv.
ook googlen op de naam van t pcb werkt niet....beetje ten einde raad atm...
ook googlen op de naam van t pcb werkt niet....beetje ten einde raad atm...
Anoniem: 453456
Weet iemand wanneer kistradio.nl weer gaat bezorgen?
Wacht al 2 weke kan nou nie verder met me kistradio
Ik heb het gister na 3 weken en een paar telefoontjes binnen gekregenAnoniem: 453456 schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:34:
Weet iemand wanneer kistradio.nl weer gaat bezorgen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink