Ik kom ook weer even met een update
Foto's met daaronder beschrijving

Het werkt.

Alles is aanwezig, behalve deksel. Ik moet nog de nodige ijzerwaren hebben, zoals schanieren en sluitingen. Gelukkig zorgen de klankkasten ervoor dat er geen deksel persee nodig is om goed geluid te krijgen. Die 18 liter per speaker komen goed tot hun recht, geloof me

, zie ook latere foto's voor details.

De bovenkant. Dat trapeziumuitsparinkje is voor het koelblok van de radio. Deze wordt namelijk, bij spelen op hoog volume, pisheet vanwege die MOSFETs die er inzitten. De hele inhoud is trouwens uit de kist te halen zonder bijkomst van gereedschap, behalve de speakers en diens kabels. Zie ook volgende foto's.

Bedieningspaneel losgemaakt (zit momenteel nog maar 1 knop op: Aan/Uit

). Dat kabeltje met de groene krimpkous is trouwens de antenne. Ik heb gewoon de originele connector uit m'n oude auto losgeknipt en daaraan een metertje koperdraad gedaan. Ontvangst is gewoon prima, zelfs opgefrommeld onder het bedieningspaneel.

De autoradio (in z'n socket) aan de kant gezet. Autoradio kan er trouwens net niet uit met het frontje er nog op. De volumeknop steekt te ver uit daarvoor. Nu zien we het scheidingsschot, dat de radio en bediening scheidt van de accu en elco. Gat is om het er makkelijk uit te kunnen halen.

Scheidingsschot er uit gehaald. Accu en elco zichtbaar. Het is een 17Ah accu van Conrad huismerk. Werkt prima overigens. Ze worden standaard vol geleverd (blijven ze langer goed) en ik kon dus meteen volle bak testen

. De elco is een 22.000 uF 40v. Een best dikke dus. Het zal wel overkill zijn, maar ik speel liever op safe aangezien ik nog een 'stekker in = laden en spelen op voeding' systeem wil inbouwen en ik geen idee heb van het schakelmoment van het industriële relais wat ik wil gebruiken (later hierover meer, als ik het relais heb)

De elco. Ik heb er schuifconnectors opgezet. Vind ik makkelijk, i.v.m. on the fly dingen kunnen repareren/aanpassen. De elco heeft een M8 bout aan de onderkant, die zit in het latje geschroefd. Naast de elco is nog ruimte voor het relais dat nog komen gaat, op dat latje dus.

De accu. 17Ah dus. Ook weer schuifconnectors. Heb er een paar extra opgezet i.v.m. de uitbreidingen die dus nog gaan komen. Wat ze met die sticker bedoelen aan de bovenkant, zou ik echt niet weten, wellicht iets met over de kracht waarmee de schroeven aangedraaid moeten worden?
Accu zit trouwens los. Kan hem er zo uittillen. De truc zit hem in het scheidingsschotje. Daar zitten 4 nokjes op die de accu vastklemmen van boven af.

Hier heb ik een van de klankkasten (Links) losgemaakt voor een zijaanzichtje. Zoals je ziet heb ik een kroonsteentje gebruikt voor die kabels en zijn dat de enige aansluitingen waarbij ik gereedschap nodig heb, Dit is zo, omdat die kabel precies daar móét liggen. Er zitten in de klankkastschotten namelijk uitsparingen voor die kabel. Als die kabel steeds gaat schuiven, dan gaat dat niet zo lekker...

Later ga ik hiervoor een dubbele cinchverbinding maken door het schot heen. Moet die cinchbussen nog bestellen.

Hier heb ik het hele zooitje weer in elkaar gezet, zonder die klankkast. Heb je beetje een idee van hoe het in elkaar zit. Onderin het scheidingsschotje zie je trouwens een van die nokjes die de accu vastklemt, waar ik het net over had.

Het zelfde, maar dan iets verder weg.

Hier een idee van hoe dat klankkastschot er uit ziet en werkt. Is gewoon inschuiven en het zit vast. Er uithalen is soms iets lastig

De oplader... prima ding. Hier heb ik trouwens wel nog een vraag over, zie ook volgende foto
Een vraag m.b.t. bovenstaande foto:
Dit ding moet IN m'n krat gebouwd worden. Tussen m'n accu en m'n elco komt ie te liggen. Er komt daarnaast ook een voeding in (een 90Watt laptopding denk ik van 13,X volt, als ik die vind). Alleen ik ben natuurlijk niet van plan om een stekkerdoos in m'n kist te bouwen. Ik wil deze adapter dus slopen en een euroaansluiting direct op de ingang aansluiten van deze adapter, met een kabel. Zonder te beginnen over de veiligheid zou ik heel graag willen weten hoe ik dit ding uit elkaar haal zonder het te slopen van binnen. Er zitten geen schroeven in en onder de labels voel ik ook geen schroefgaten o.i.d. Kan ik de zijkanten gewoon inzagen met een babyzaag, zodat ie als een 'walnoot' opgenaat? Het ding kostte me 40 euro, vandaar dat ik liever ietswat voorzichtig ben

Als iemand hiermee ervaring heeft, zou ik 't ook graag wille weten!
Gebruikte materialen
Wat ik nog had liggen:
0,75 mm2 speakerkabel
1,5 mm2 speakerkabel
Schroeven e.d. (Overigens allemaal torx, behale de 'fixatieschroeven' voor de autoradio, die zijn imbus)
Kijkshop:
Speakers: Pioneer GT1710i (setje, 17cm)
Autoradio: Pioneer DEH-3300UB
Gamma:
1220x2440mm hardhout multiplex (standaard), buitenomkisting laten zagen aldaar
Conrad:
1 ST x 079375 Krimpkous assortiment
1 ST x 706031 Tuimelschak. LED rood DS-850-K-F1-L
1 ST x 422746 Hoogcapacitieve elco 40V 22000µF
10 M x 065139 Kabel HP R/N 2 x 2,50
10 ST x 736901 PL.STEKKERHULS VOLLI 6.3X0.8 1.5-2.
10 ST x 732486 PLATTE STEKKER HULS BLAUW
10 ST x 731971 Platte stekker 6,3x0,8 45° gat-Ø5,3
10 ST x 732869 PLATTE STEKKER 6.3X0.8MM M4
1 ST x 250214 Conrad energy loodaccu 12V 17Ah
1 ST x 250369 Automatische stekkerlader 12V/1A/2,
Volgende keer weer meer!