Acties:
  • 0 Henk 'm!
xburchartz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:25:
Hm, al een tijdje niet meer actief geweest hier, en lees nu dat de ondertiteling op sickbeard zou moeten werken? Toch maar eens proberen dan :)
Als je aangepaste versie pakt ja, niet de main repo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:31
Hoe kan ik post-processing forceren in Headphones?

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Snippertje schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:25:
[...]

Gratis is ook gewoon mogelijk, alleen betaald is beter heb ik gemerkt. Heb nu een betaalde account op NZBmatrix en hij vindt alles :)
Vind je ook veel films van nl releasegroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:45

Snippertje

Light up your life

Ferra schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:10:
[...]

Geen idee, ik hou me daar verder niet mee bezig. Maar als je me een voorbeeld geeft wil ik best voor je kijken. Stuur me maar een DM :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Ferra schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:10:
[...]

Je kan natuurlijk ook zelf testen. Een account aanmaken is gratis, zoeken en handmatig nzb's downloaden is ook gratis.
Wil je echter dmv de api via couchpotato/sickbeard/sab de nzb's downloaden, dan moet je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

job schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Je kan natuurlijk ook zelf testen. Een account aanmaken is gratis, zoeken en handmatig nzb's downloaden is ook gratis.
Wil je echter dmv de api via couchpotato/sickbeard/sab de nzb's downloaden, dan moet je betalen.
De retentie is ook veel meer als je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Klopt het dat je bij Sickbeard niet meer specifiek kunt kiezen voor 720P HDTV downloads?, Ik zie namelijk bij Custom alleen nog de optie HD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

B2 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:06:
Klopt het dat je bij Sickbeard niet meer specifiek kunt kiezen voor 720P HDTV downloads?, Ik zie namelijk bij Custom alleen nog de optie HD staan.
Custom geeft bij mij in elk geval 720P Web-dl en 720P bluray, tevens HDTV wat meestal geen 720P is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

De web-dl en bluray krijg ik inderdaad ook wel te zien, maar die wil ik dus niet.

[ Voor 19% gewijzigd door B2 op 12-01-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

birdie25 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:53:
Hoe kan ik post-processing forceren in Headphones?
Manage -> Force Post-Process Albums in Download Folder.

code:
1
Artiest - Albumnaam [Jaar]

[ Voor 35% gewijzigd door Anthirian op 12-01-2012 22:47 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
schumi2004 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:24:
[...]

Als je aangepaste versie pakt ja, niet de main repo.
Blijft die versie ook bij met reguliere updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
job schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Heb ik gister gedaan. Valt me op dat er geen releases zijn met NL subtitles... klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Ik volg nu nog de hele tijd de brache van midgetspy, is het aanbevolen om te switchen naar de branch van Sickbeard-Team ivm snellere updates? Of kan ik gewoon bij midgetspy blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:18:
-knip-

En een tweede vraag. Ik heb subliminal draaien van m.b.v. brickman's tutorial voor synology en vroeg me af hoe ik mijn gehele disk kan laten scannen voor subs, of het wijs is is een tweede.
Iemand hier nog een antwoord op?

Gehele disc of per folder.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 13-01-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Laatst online: 29-11-2021
ik heb laat subliminal 2x draaien, 1x voor de Film map en 1x voor de TV map, omdat er ook van andere plugins gebruik gemaakt wordt (BierDopje vs OpenSubtitles). Deze draaien 1x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Laatst online: 08-09 23:59
Een tijd geleden had ik ergens in een config file van sickbeard of sabnzbd (weet niet meer welke) een regel gezet dat hij na het downloaden van een aflevering automatisch een subliminal script ging aanspreken.
Kan het zijn dat deze regel is verwijderd bij een nieuwe update? Want hij gaat niet meer automatisch zoeken naar ondertitels.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r3v0ss schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:48:
ik heb laat subliminal 2x draaien, 1x voor de Film map en 1x voor de TV map, omdat er ook van andere plugins gebruik gemaakt wordt (BierDopje vs OpenSubtitles). Deze draaien 1x per dag.
Ik denk dat ik voor 1x maar even de aantal dagen parameter aanpas voor subliminal, wellicht dat dat helpen gaat.

Of probeer een bestaand script even om te bouwen zodat die update op commando doen kan.
Of was er al iemand zo handig een dergelijk scriptje te maken?

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 13-01-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb heb op mijn Synology o.a. CP en SB geïnstalleerd via dit script, wat prima werkt. Echter, is in de managementsoftware van Synology nu steeds meer mogelijk, en wil ik de apps via die tool installeren, zodat ik ze makkelijker aan- en uit kan zetten bij upgrades of diagnoses.

Ik wil de bestaande installaties niet meteen weggooien, maar ik wil wel voorkomen dat ze automatisch opstarten bij het aanzetten van de Synology. Er staat niets in cron of in /usr/syno/etc.defaults/rc.d/. Weet iemand hoe ik het automatisch opstarten kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ze staan in /opt/etc/init.d/S99xxxxx.sh. Als je ze daar weghaalt dan starten ze niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
schumi2004 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:58:
[...]

Iemand hier nog een antwoord op?

Gehele disc of per folder.
Aanpassen naar het volgende:
PATH_TO_TV=/
PATH_TO_MOVIES=/

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brickman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:25:
[...]

Aanpassen naar het volgende:
PATH_TO_TV=/
PATH_TO_MOVIES=/
Ik bedoelde eigenlijk de gehele collectie op commando maar als ik je subli_findTV_old.sh file bekijk staat hier geen AGE in vermeld dus lijkt mij dat hij dan de gehele collectie pakt?

Dan is het alleen wachten totdat cronjob uitgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:11
mrwolf schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:56:
[...]
Je zou een ticket voor SB kunnen aanmaken, waarbij er dus een dubbelcheck gedaan wordt of er al een directory bestaat voor een alternatieve spelling van een show id, en dat deze dan gebruikt wordt.
Ik heb het in het algemene forum gepost maar het antwoord was gelijk:

ja dat klopt dat SB de (wisselende) naam van TVDB.com pak en daardoor verschillende foldernames aanmaakt.

dus gewoon directories wissen aldus het advies :/

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand wat de default data dir is van CouchPotato 2?

Was benieuwd of er geen zooi achter gebleven is tijdens install.

@Brickman

Komt deze error je bekend voor?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
22:50:36 ERROR [   couchpotato.core.event] Error in event "app.load", that wasn'nt caught: Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/couchpotato2/couchpotato/core/event.py", line 12, in runHandler
    return handler(*args, **kwargs)
  File "/volume1/@appstore/couchpotato2/couchpotato/core/plugins/updater/main.py", line 68, in check
    self.repo.fetch()
  File "/volume1/@appstore/couchpotato2/libs/git/repository.py", line 383, in fetch
    self._executeGitCommandAssertSuccess(command)
  File "/volume1/@appstore/couchpotato2/libs/git/repository.py", line 85, in _executeGitCommandAssertSuccess
    raise GitCommandFailedException(kwargs.get('cwd', self._getWorkingDirectory()), command, returned)
GitCommandFailedException: GitCommandFailedException: Command 'fetch' failed in /volume1/@appstore/couchpotato2 (255):
error: cannot open .git/FETCH_HEAD: Permission denied

en een tweede ding. als ik CP2 start via het gegeven commando in de tut dan moet ik console open houden anders wordt CP2 gekilled.

# Start the CouchPotato daemon
/opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh manual
(reboot van NAS deed niet het script afvuren)

Was een symlink vergeten 8)7

En het laatste, ik zie op main page van CP2 dat er naar console gelogd wordt, kan dit ook disabled worden?
Zie hierboven.

:update:
Ik was te voorbarig, na aanmaken symlink en reboot nas will deamon nog niet starten, ook de git error met manual blijft. Iemand een idee?

[ Voor 98% gewijzigd door schumi2004 op 13-01-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ferra schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:58:
[...]

Heb ik gister gedaan. Valt me op dat er geen releases zijn met NL subtitles... klopt dit?
Zou best kunnen. Die website is natuurlijk niet bedacht voor de kleine Nederlandse markt. Ik gebruik nooit Nederlandse subs (matige kwaliteit) dus voor mij is het geen dealbreaker.

Wil je perse Nederlandse subs, dan zou je de site van j1nx kunnen gebruiken, die heeft alle spots van spotnet geindexeerd en kan je ook gebruiken als searchprovider. http://newznab.j1nx.nl/
Daar kan je veel meer films met Nederlandse subs vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 14-01-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
schumi2004 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:48:
Weet iemand wat de default data dir is van CouchPotato 2?

Was benieuwd of er geen zooi achter gebleven is tijdens install.

@Brickman

Komt deze error je bekend voor?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
22:50:36 ERROR [   couchpotato.core.event] Error in event "app.load", that wasn'nt caught: Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/couchpotato2/couchpotato/core/event.py", line 12, in runHandler
    return handler(*args, **kwargs)
  File "/volume1/@appstore/couchpotato2/couchpotato/core/plugins/updater/main.py", line 68, in check
    self.repo.fetch()
  File "/volume1/@appstore/couchpotato2/libs/git/repository.py", line 383, in fetch
    self._executeGitCommandAssertSuccess(command)
  File "/volume1/@appstore/couchpotato2/libs/git/repository.py", line 85, in _executeGitCommandAssertSuccess
    raise GitCommandFailedException(kwargs.get('cwd', self._getWorkingDirectory()), command, returned)
GitCommandFailedException: GitCommandFailedException: Command 'fetch' failed in /volume1/@appstore/couchpotato2 (255):
error: cannot open .git/FETCH_HEAD: Permission denied

en een tweede ding. als ik CP2 start via het gegeven commando in de tut dan moet ik console open houden anders wordt CP2 gekilled.

# Start the CouchPotato daemon
/opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh manual
(reboot van NAS deed niet het script afvuren)

Was een symlink vergeten 8)7

En het laatste, ik zie op main page van CP2 dat er naar console gelogd wordt, kan dit ook disabled worden?
Zie hierboven.

Ik was te voorbarig, na aanmaken symlink en reboot nas will deamon nog niet starten, ook de git error met manual blijft. Iemand een idee?
Default data dir is ~/.couchpotato

De map zal wel nog niet de goede rechten hebben:
chown -R couchpotato:users /volume1/@appstore/couchpotato2

CP2 kan nog niet als daemon gestart worden, mede omdat de shutdown nog weer geen meter werkt en de daemon functie is er uit gehaald.

Met het volgende command moet CP2 blijven draaien ook al sluit je de console af:
nohup /opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh manual

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Deze morgen zag ik dat paranormal activity 3 gepost was in nzbmatrix. In couchpotato wordt hij echter niet gevonden (nzbmatrix is nochtans de provider).

Iemand een idee hoe dit kan?

12:50:40 INFO [pp.lib.provider.yarr.base] Wrong: Paranormal Activity 3 (2011) TS XviD MiSTERE, contains other quality, looking for DVD-Rip
12:50:40 INFO [pp.lib.provider.yarr.base] Wrong: Paranormal Activity 3 2011 TS XviD VISUALiSE, contains other quality, looking for DVD-Rip
12:50:40 INFO [pp.lib.provider.yarr.base] Wrong: Paranormal Activity 3 (2011) TS XViD DTRG, contains other quality, looking for DVD-Rip
12:50:40 INFO [pp.lib.provider.yarr.base] Wrong: Paranormal Activity 3 TS XviD EMBER, contains other quality, looking for DVD-Rip
12:50:39 INFO [pp.lib.provider.yarr.base] NZB 'Paranormal Activity 3 2011 TS FRENCH XviD PARANO' contains the following blacklisted words: french
12:50:39 INFO [pp.lib.provider.yarr.base] Wrong: Paranormal Activity 3 2011 TELESYNC XVID WBZ, contains other quality, looking for DVD-Rip
12:50:29 INFO [er.yarr.sources.nzbmatrix] Searching: https://rss.nzbmatrix.com...earchin=weblink&english=0

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Staat er heel duidelijk in. Je wilt een dvdrip, en dit zijn telesyncs. Daarom pakt ie ze niet. wil je deze wel hebben dan zou je telesync in je profile moeten opnemen. Maar dat is vaak bedroevend op HD televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Mar2zz schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:15:
Staat er heel duidelijk in. Je wilt een dvdrip, en dit zijn telesyncs. Daarom pakt ie ze niet. wil je deze wel hebben dan zou je telesync in je profile moeten opnemen. Maar dat is vaak bedroevend op HD televisies.
Akoord dat de gevonden nzbs TS zijn. Maar ik vroeg me af waarom [Link naar tt1778304 op nzbmatrix] niet in mijn RSS komt

Als ik zelf de RSS genereer met term "paranormal" wordt de film wel gevonden

[ Voor 12% gewijzigd door tboheeren op 14-01-2012 13:57 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brickman schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:44:
[...]

Default data dir is ~/.couchpotato

De map zal wel nog niet de goede rechten hebben:
chown -R couchpotato:users /volume1/@appstore/couchpotato2

CP2 kan nog niet als daemon gestart worden, mede omdat de shutdown nog weer geen meter werkt en de daemon functie is er uit gehaald.

Met het volgende command moet CP2 blijven draaien ook al sluit je de console af:
nohup /opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh manual
Thanks, error is weg maar hij blijft niet draaien met nohup (Marachino deed dat wel toen ik dat gebruikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
tboheeren schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:16:
[...]

Akoord dat de gevonden nzbs TS zijn. Maar ik vroeg me af waarom http: niet in mijn RSS komt

Als ik zelf de RSS genereer met term "paranormal" wordt de film wel gevonden
Geen idee. Die link kun je ook beter even weghalen, het is niet toegestaan naar zulke dingen te linken. Couchpotato logt alleen wat ie parsed. Blijkbaar komt die niet voor in de RSS-feed ofzo? (ik heb geen ervaring met NZB matrix. Ik zal deze film even toevoegen (1 was cool, 2 was slecht, ben nieuwsgierig naar 3) in CP en kijken wat ie doet met mijn free providers.

Free providers win! Vind megaveel resultaten en kreeg direct een unrated dvdrip naar sabnzbd gegooid. newznab is best, thx j1nx.

[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 14-01-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Mar2zz schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:53:
[...]

Geen idee. Die link kun je ook beter even weghalen, het is niet toegestaan naar zulke dingen te linken. Couchpotato logt alleen wat ie parsed. Blijkbaar komt die niet voor in de RSS-feed ofzo? (ik heb geen ervaring met NZB matrix. Ik zal deze film even toevoegen (1 was cool, 2 was slecht, ben nieuwsgierig naar 3) in CP en kijken wat ie doet met mijn free providers.

Free providers win! Vind megaveel resultaten en kreeg direct een unrated dvdrip naar sabnzbd gegooid. newznab is best, thx j1nx.
Heb net even getest door nzb.su terug te activeren in CP. Dan wordt de nzb wel gevonden. Toch gebruik ik liever niet nzb.su aangezien ik al veel password protected rars heb gekregen. Welke gratis providers gebruik jij dan nog?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
newznab != nzb.su. Je kunt eventueel zelf een newznab server gaan draaien. Spotweb heeft een geintegreerde en er zijn er zoveel online. CP kan er helaas maar 1 tegelijk aan, maar Sick kan oneindig aantal newznab servers gebruiken. Sterker nog, de SickBeard indexer zelf is newznab.

Nu dat gedoe met piratebay, eigenlijk zou een soort newznab voor magnetlinks uitgevonden moeten worden. Zal eens speuren ofzo iets al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Toch nog maar even mezelf quoten:
LuNaTiC schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:18:
Een vriend van mij heeft het werkend gekregen om de IMDB watchlist te koppelen aan Couchpotato, maar die optie staat er bij mij niet bij (bij extras).

Ik heb even gekeken of ik de laatste versie heb, windows build r35, volgens de site lijkt dat zo te zijn (r36 in de changelog is nog niet gereleased schijnbaar).

Komt het misschien omdat hij een linux build heeft waar het wel al in zit of zie ik gewoon iets gigantisch over het hoofd/doe ik iets fout?

(zoeken binnen dit topic op watchlist levert niks op, behalve dan wat posts over trakt).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 15:17
LuNaTiC schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:24:
Toch nog maar even mezelf quoten:

[...]
Ik zou het niet met zekerheid durven te zeggen, maar ik denk dat je het gigantisch over het hoofd ziet. De IMDB watchlist importer zit er naar mijn idee al langer in zit en dus ook in jouw r35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nouja, zeg mij het maar dan...

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/9207/couchpotato.png

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Je hebt gelijk(dat wist je natuurlijk al ;-)) Ik heb mijn CP even niet bij de hand dus ik kan nu niet controleren hoe het bij de mijne zit.

Edit:

Na wat lezen lijkt het er toch op dat het een vrij nieuwe functie is. Januari pas gemerged als ik het goed las. Kan goed zijn dat het dus voor windows nog niet geupdate is.

[ Voor 19% gewijzigd door funkeey op 14-01-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
hehe lol, het is verbazingwekkend makkelijk om een torrentsite in de lucht te gooien. Enige probleem is dat de historie van available torrents nog op de een of andere manier erin moet komen. Na 10 minuten googlen had ik al een site draaien op mijn apacheserver met zijn eigen tracker.

Nu nog een manier vinden om e.e.a. te syncen met andere trackers ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
funkeey schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:27:
Na wat lezen lijkt het er toch op dat het een vrij nieuwe functie is. Januari pas gemerged als ik het goed las. Kan goed zijn dat het dus voor windows nog niet geupdate is.
Staat mij bij dat die optie er al maanden inzit. Wel is het zo dat verschillende opties zijn verplaatst naar andere tabbladen. Meta-data stond vroeger bijvoorbeeld bij de renaming. En ik kan me herinneren dat imdb elders stond, maar weet niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
job schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:58:
[...]

Staat mij bij dat die optie er al maanden inzit. Wel is het zo dat verschillende opties zijn verplaatst naar andere tabbladen. Meta-data stond vroeger bijvoorbeeld bij de renaming. En ik kan me herinneren dat imdb elders stond, maar weet niet meer waar.
Dat dacht ik ook, maar ik denk niet dat hij onder andere tabbladen te vinden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik zit me net te bedenken dat ik in de war ben met die andere imdb functie. Die functie die films toevoegde met een minimale score. Maar die optie kan ik nu niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:15
Ik volg dit topic sinds kort om met Sickbeard aan de slag te kunnen, maar vraag me af of de verschillende programma's niet zo verschillend zijn dat ze een eigen topic verdienen?
Of denken jullie hier anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Omdat het nog niet genoemd is en het toch de tweakervariant/nerdversie is van Sickbeard, ik gebruik Flexget.
http://flexget.com/
FlexGet is a multipurpose automation tool for content like torrents, nzbs, podcasts, comics, series, movies, etc. It can use different kinds of sources like RSS-feeds, html pages, csv files, search engines and there are even plugins for sites that do not provide any kind of useful feeds.
Het is geschreven in Python. User example: Mijn Ubuntu HTPC heeft flexget in cron staan, haalt torrents uit rss feeds, zet ze in deluge die in daemon-mode draait (dus zonder aangemeld te zijn) en XBMC draait in VT8.

Wil ik iets nieuws volgen, dan doe ik even een rss truukje, pas ik de config aan en na een uur staat het in XBMC.

Al die ingewikkelde programma's, helemaal niet nodig. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
flexget is inderdaad wel nice, heb het al eens bekeken. Heeft het ook metadata support? notifiers voor xbmc/boxee etc? doet het ook aan custom quality (eerst sd als geen hd, dan later hd, en nog later webdl of dvd ipv hdtv?)

flexget heeft inderdaad een drempel, terecht dat je het nerdversie noemt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 13:48
jopie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:32:
Ik volg dit topic sinds kort om met Sickbeard aan de slag te kunnen, maar vraag me af of de verschillende programma's niet zo verschillend zijn dat ze een eigen topic verdienen?
Of denken jullie hier anders over?
Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:36
Tja, de pro's zijn dat de discussie dan een stuk georganiseerder is.

De cons zijn dan weer dat het 'geheel-om-download-dingen-te-regelen' een beetje uit elkaar valt en niet echt meer een geheel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het met Sickbear mogelijk om alles in speciefieke mappen te zetten ( Per serie ).

Ik heb even gezocht in zowel sabnzb als sickbear maar kom niet verder als het downloaden in 1 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:29:
Is het met Sickbear mogelijk om alles in speciefieke mappen te zetten ( Per serie ).

Ik heb even gezocht in zowel sabnzb als sickbear maar kom niet verder als het downloaden in 1 map.
Je doelt op het
  • Series
    • Serie 1
      • Seizoen 1
    • Serie 1
      • Seizoen 1
      • Seizoen 2
?

Zo ja, dan heb je niet goed gezocht. Er is met sickbeard een post-processing gedeelte die alles netjes kan opbouwen zoals hierboven.

[ Voor 11% gewijzigd door funkeey op 14-01-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mar2zz schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:25:
flexget is inderdaad wel nice, heb het al eens bekeken. Heeft het ook metadata support? notifiers voor xbmc/boxee etc? doet het ook aan custom quality (eerst sd als geen hd, dan later hd, en nog later webdl of dvd ipv hdtv?)

flexget heeft inderdaad een drempel, terecht dat je het nerdversie noemt :p
Ik ken het eigenlijk alleen zover als ik het gebruik. Geen idee wat metadata support inhoud. Notifiers heb ik ook nooit naar gekeken want ik gebruik dat niet. Hij staat 24/7 aan en als ik een avondje tv kijk zie ik wel in XBMC wat 'recently added' is. Maar sommige torrent-clients kunnen wel xbmc notifyen, en flexget integreert iig met veel clients. Er zijn veel plugins waar ik nooit naar heb gekeken, en in theorie kan je alles doen wat je kan doen met python.

Custom quality wel ja. Persoonlijk heb ik alleen de mooiste series in de HD lijst staan. Als ie een SD heeft gevonden wacht ie x uur of er nog een HD online komt. Duurt het te lang dan downt ie gewoon SD.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funkeey schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:46:
[...]

Je doelt op het
  • Series
    • Serie 1
      • Seizoen 1
    • Serie 1
      • Seizoen 1
      • Seizoen 2
?

Zo ja, dan heb je niet goed gezocht. Er is met sickbeard een post-processing gedeelte die alles netjes kan opbouwen zoals hierboven.
Doet ie dit ook met bestaande mappen ?

Nieuwe series wel idd. Ik doel op bestaande series waarvan ik missende seizoenen wil aanvullen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:56:
[...]

Doet ie dit ook met bestaande mappen ?

Nieuwe series wel idd. Ik doel op bestaande series waarvan ik missende seizoenen wil aanvullen .
Nou, alle nieuwe seizoenen wel, maar ik weet niet of je reverse post-processing kunt toepassen. Je kunt wel proberen de oude seizoenen in de download map te plaatsen en vanuit Sick-Beard op Manual post-proces te klikken, map selecteren en laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Zijn er toevallig mensen die CouchPotato op OSX gebruiken? Hier heb ik hem draaien en ik kan alles instellen en films toevoegen, als search provider heb ik NZBMatrix in gebruik, met dezelfde API key als ik gebruik bij Sickbeard (welke gewoon werkt).

Maar CouchPotato download nooit NZB's. Ik heb gewoon een "black hole" ingesteld (de folder is correct), waar de NZB bestanden heen moeten gaan, maar dit gebeurt niet. Ook niet als ik manueel op "force check" druk. Als ik manueel op de betreffende film zoek op NZBMatrix dan is deze wel gewoon aanwezig binnen de retentie en met de juiste kwaliteit. Ook in de log's heb ik geen error's staan.

Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

funkeey schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:09:
[...]

Nou, alle nieuwe seizoenen wel, maar ik weet niet of je reverse post-processing kunt toepassen. Je kunt wel proberen de oude seizoenen in de download map te plaatsen en vanuit Sick-Beard op Manual post-proces te klikken, map selecteren en laten uitvoeren.
Dat kan zeker wel, mits SickBeard de bestaande episodes heeft gescand en herkend. Als dit het geval is, dan kun je via mass edit je shows aanpassen. Als je dat doet kun je season folders op enable zetten, waarmee je forceert dat SickBeard alle series in season folders zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Even als headsup voor de mensen die gebruik maken van een van mijn websites. Ik doe mee met de SOPA blackout op de 18de. (Ik zal een javascript line plaatsen http://sopablackout.org)

Dus op de 18de een dag geen sites.

Als je vind dat ik gelijk heb, spread the word.

[ Voor 4% gewijzigd door j1nx op 15-01-2012 10:20 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Is je api dan nog wel bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:24:
Is je api dan nog wel bereikbaar?
Ik ben nog in dubio of ik alles plat gooi of alleen het html gedeelte.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
schumi2004 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:18:
[...]

Thanks, error is weg maar hij blijft niet draaien met nohup (Marachino deed dat wel toen ik dat gebruikte).
CouchPotato V2 kan ook weer in daemon mode worden gedraaid op de Synology:
wget -O /opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh http://dl.dropbox.com/u/5653370/syn_files/couchpotato2/S99couchpotato2.sh && chmod a+x /opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh

Van te voren wel een git pull doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Brickman op 15-01-2012 14:04 . Reden: Git pull toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brickman schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:39:
[...]

CouchPotato V2 kan ook weer in daemon mode worden gedraaid op de Synology:
wget -O /opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh http://dl.dropbox.com/u/5653370/syn_files/couchpotato2/S99couchpotato2.sh && chmod a+x /opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh
Nice :)

:edit:
Nog klein foutje in script misschien?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DS211> /opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh manual
* Starting CouchPotato manual ...
......................
usage: CouchPotato.py [-h] [--config_file CONFIG_FILE] [--debug]
                      [--console_log] [--quiet] [--binary_port BINARY_PORT]
                      [--nogit]
CouchPotato.py: error: unrecognized arguments: --pid_file=/volume1/@appstore/.couchpotato2/couchpotato.pid
......................
CouchPotato stopped ...

[ Voor 39% gewijzigd door schumi2004 op 15-01-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
schumi2004 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:19:
[...]

Nice :)

:edit:
Nog klein foutje in script misschien?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DS211> /opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh manual
* Starting CouchPotato manual ...
......................
usage: CouchPotato.py [-h] [--config_file CONFIG_FILE] [--debug]
                      [--console_log] [--quiet] [--binary_port BINARY_PORT]
                      [--nogit]
CouchPotato.py: error: unrecognized arguments: --pid_file=/volume1/@appstore/.couchpotato2/couchpotato.pid
......................
CouchPotato stopped ...
Een git pull doet meer wonderen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

martynvs schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:34:
Ik heb het zojuist eindelijk geprobeerd en volgens mij werkt het.

1) Eerst heb ik het advies van Sudden opgevolgd en .PY in de system variables gezet (Sudden in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2").

2) Newznab.py heb ik gedownload van https://github.com/midget...eard/providers/newznab.py.
Toen had ik het stappenplan van Rintje gebruikt (rintje in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.") waarbij newzbin.py eigenlijk newznab.py moet zijn.

3) Vervolgens heb ik dit aangepaste newznab.py bestand in 'C:\Program Files (x86)\SickBeard\lib\sickbeard.zip\sickbeard\providers' geplaatst en newznab.pyc verwijderd. Let op dat je dus in een zip bestand zit te werken.

4) Vervolgens heb ik sickbeard weer opgestart en hij draait nu vrolijk. Om te testen heb ik een aflevering van sickbeard laten downloaden die in de categorie TV > Foreign staat. Hij werd gelijk gesnatched.
Om hier even op terug te komen:
Hartelijk bedankt voor je stappenplan! Ik was inmiddels hiermee aan de slag gegaan:
http://img864.imageshack....ickbeardinstallationo.pdf
En daarmee is het ook gelukt. Volgens mij is dat ook een betere methode, aangezien je nu een Git Pull kunt doen en daarmee je Sickbeard makkelijk mee kan updaten. Bij de methode die jij gebruikt hebt moet je na elke update elke keer wat handmatig aanpassen als ik het goed begrijp. Dat zou hierbij niet hoeven.

Ik loop echter tegen een probleem aan. SickBeard werkt zoals het hoort. Hij stuurt NZBtjes netjes naar SAB en die haalt het spul binnen. Echter, waar het nu allemaal om draait, de subtitles, werkt nog steeds niet.
Ik krijg deze error te zien in m'n log:

2012-01-15 13:44:28.670000 FINDSUBTITLES :: Not enough plugins selected. At least 2 plugins are required to search subtitles in the background

Ik snap niet zo goed wat ik daarmee aan moet. In Config --> Subtitles is inderdaad maar 1 plugin aangevinkt (Bierdopje) en dat zou ook moeten kunnen aangezien er naast staat: At least one plugin is required.
Ik kan echter niets veranderen op die pagina. Zodra ik op Save Changes drukt blijft er maar staan 'Saving' en er gebeurt niks (er wordt niks opgeslagen)....

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

j1nx schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:25:
[...]

Nog niet mee verder gegaan omdat;
  • Ik eerst mijn eigen netwerk/machines even moest aanpakken (centrale database)
  • Ik denk niet het geheugen in de server heb zitten om er NOG een service naast te draaien. We rammen met zijn alle ~20.000 keer tegen de Newznab API, dis al zijn geheugen al nodig heeft om die MySQL goed te laten draaien (het is al op het randje)
  • Ik er nog niet uit was of het dan beter is om de URL in de SB files aan te pakken, of de DNS bij de mensen lokaal aan te pakken. (ik denk het eerste, anders weet Apache niet naar welke virtual host hij moet)
Ik zal kijken of ik het deze week nog eens nader kan onderzoeken, maar als het ten kosten gaat van de useability van newznab, dan zet ik hem weer uit totdat er meer RAM bij zit.
Ik heb het een en ander even bekeken, maar het gaat niet werken.

Musicbrainz, maakt gebruik van een PostGRESQL server. Dit betekend dat ik een tweede database server moet draaien. Dit word echt te gortig, aangezien ik alle beschikbare resources al richting de MySQL server heb getweaked.

Misschien later, maar voor nu laat ik het aan andere over. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 22:29
xburchartz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:09:
[...]

Blijft die versie ook bij met reguliere updates?
Is zeker de bedoeling, maar momenteel gebeurt er even weinig, zie ook https://github.com/SickBeard-Team/SickBeard/commits/develop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik ben nu voor t eerst aan het klooien met Sickbeard...zo te zien een heerlijk programmatje maar zijn er ook gratis search providers?:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

lj_tree schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:33:
Ik ben nu voor t eerst aan het klooien met Sickbeard...zo te zien een heerlijk programmatje maar zijn er ook gratis search providers?:S
http://newznab.j1nx.nl/

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
T werkt!:) Heb de site 3 keer moeten toevoegen en verwijderen maar de 4de keer werkte het! Stond ook op t forum dat een gast hetzelfde moest doen. Beetje vaag maar als t werkt hoor je me niet klagen:)

Heerlijk! Wat is sickbeard een heerlijke tool! Nu nog maar 1 serie erin staan en al helemaal verliefd:)

Thanks freekers!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Weet iemand of dit inmiddels al mogelijk is:

http://help.couchpotatoap...omatic-deletion-of-movies

dat wil dus zeggen, als je hebt ingesteld dat je je folders + filename automatisch renamet? Ik kan niet echt nieuwere dingen vinden over dit onderwerp. Op zich vind ik dat automatisch renamen wel relaxt, maar het zou nog relaxter zijn als ik gewoon kan instellen dat ie op zoek gaat naar een R5, vervolgens DVD-rip, etc t/m een 720p of BRrip... (meestal zal ik wel wachten tot een HD-versie, maar misschien staat mijn bui er net naar om gewoon een dvd-ripje te pakken). (en dat ie de film dus gewoon overschrijft...

[ Voor 3% gewijzigd door LuNaTiC op 15-01-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

rintje schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:52:
Is zeker de bedoeling, maar momenteel gebeurt er even weinig, zie ook https://github.com/SickBeard-Team/SickBeard/commits/develop
Rintje, weet jij wat dit probleem kan veroorzaken?
2012-01-15 13:44:28.670000 FINDSUBTITLES :: Not enough plugins selected. At least 2 plugins are required to search subtitles in the background

Ik snap niet zo goed wat ik daarmee aan moet. In Config --> Subtitles is inderdaad maar 1 plugin aangevinkt (Bierdopje) en dat zou ook moeten kunnen aangezien er naast staat: At least one plugin is required.
Ik kan echter niets veranderen op die pagina. Zodra ik op Save Changes drukt blijft er maar staan 'Saving' en er gebeurt niks (er wordt niks opgeslagen)....
Ik gebruik jouw sublinial2 branch.

Thanks!
Alle eer gaat naar j1nx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Freekers schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:12:
[...]
Ik loop echter tegen een probleem aan. SickBeard werkt zoals het hoort. Hij stuurt NZBtjes netjes naar SAB en die haalt het spul binnen. Echter, waar het nu allemaal om draait, de subtitles, werkt nog steeds niet.
Ik krijg deze error te zien in m'n log:

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt
Ik heb ditzelfde probleem met saven... ik heb gewoon de sickbeard.ini aangepast. Subtitle options staat onderaan. Mijn config is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Subtitles]
use_subtitles = 1
subtitles_languages = nl
subtitles_plugins_list = "bierdopje,opensubtitles,thesubdb,subtitulos,subswiki"
subtitles_plugins_enabled = 1|1|0|0|0
subtitles_multi = 0
subtitles_mkvmerge = 0
subtitles_mkvmerge_path = ""
subtitles_mkvmerge_delete = 0
subtitles_default = 1

Wel eerst even je sickbeard afsluiten voordat je gaat editten. Daarna opslaan en opnieuw starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 15-01-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:12
Gebruik Sickbeard and Couchpotato al enige tijd naar alle tevredenheid op mijn Synology en heb gisteren gepoogd ook Headphones te installeren. Alleen nog zonder succes. Eerst met de Brickman tutorial waarbij alles goed lijkt te gaan (geen foutmeldingen althans) maar de HP pagina niet wil laden op 8181.

Vervolgens ook maar de SPK geprobeerd, geinstallateerd, maar bij uitvoeren geeft deze de melding "Kon de pakket service niet uitvoeren". Zonder aanvullende informatie, ook niet in de log.

Beetje lost nu. Iemand suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door hendriku op 16-01-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
net mijn nas opnieuw geinstalleerd (1 hdd vertoonde bad sectors helaas) dus er zit nu nog maar 1 in en wil eens het maximum eruit halen.. sickbeard draait nu goed in combinatie met sabnzbd.. alleen krijg op de 1 of andere manier couchpotato niet goed aan de praat..

ik heb zelf een vermoeden dat dit aan de plekken ligt waar hij de nzb's weg moet halen.
aangezien ik mij niet kan registreren op nzbs.org en nzbmatrix geld kost voor een api key..

mijn vraag is of dit de moeite waard is om een vip status te halen voor een api key? *oftewel betalen*

aangezien ik op dit moment alleen newzbin aan heb gevinkt en dus niet zeker weet of het nu aan mijn systeem ligt dat hij niet download of dat het komt omdat ik iets niet goed heb ingesteld?

want als ik een beetje rondsnuffel geven mensen aan dat nzbmatrix niet bijster veel nzb's heeft staan (of dit helemaal klopt weet ik niet) maar vind het beetje zonde om te gaan betalen voor iets als ik niet zeker weet of het goed werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Je had ook best even terug kunnen lezen. Er staat nota bene nog geen 10 posts terug een link naar een gratis usenet indexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een domme vraag waarschijnlijk maar ik probeer ook die indexer toe te voegen maar waar moet ik die toevoegen? Onder welke provider; want je kunt zeg maar alleen info invoeren voor nzbmatrix.com, newzbin, newznab, nzbs.org e.d. Bij newznab heb ik al nzb.su ingevoerd.
Bij Sickbeard staat er letterlijk 'add new provider' maar dat staat niet bij couchpotato. (Bij sabnzb hoeft dit lijkt me niet ingevoerd te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:15
Is het ook mogelijk om subs automatisch te downloaden als ik Sickbeard op Windows draai?
Ik vind wel iets over subs op een Synology, maar daarop gebruik ik het niet.

Via Google kom ik ook nog niets tegen.

Een link naar een guide / how-to zou geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Senaxx schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:50:
Ik heb ditzelfde probleem met saven... ik heb gewoon de sickbeard.ini aangepast. Subtitle options staat onderaan. Mijn config is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Subtitles]
use_subtitles = 1
subtitles_languages = nl
subtitles_plugins_enabled = 1|1|0|0|0
subtitles_multi = 0
subtitles_mkvmerge = 0
subtitles_default = 1

Wel eerst even je sickbeard afsluiten voordat je gaat editten. Daarna opslaan en opnieuw starten.
Hartstikke bedankt voor je reply! Gelukkig ben ik dus niet de enige met het 'saving' probleem. Dat stelt me weer gerust aangezien ik dan weet dat de installatie van de fork van Rintje gelukt is :)
En als je meerdere subtitles wilt en alleen van Bierdopje ziet er zo uit neem ik aan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Subtitles]
use_subtitles = 1
subtitles_languages = nl,en
subtitles_plugins_enabled = 1|0|0|0|0
subtitles_multi = 1
subtitles_mkvmerge = 0
subtitles_default = 1
eehbiertje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:57:
net mijn nas opnieuw geinstalleerd (1 hdd vertoonde bad sectors helaas) dus er zit nu nog maar 1 in en wil eens het maximum eruit halen.. sickbeard draait nu goed in combinatie met sabnzbd.. alleen krijg op de 1 of andere manier couchpotato niet goed aan de praat..

ik heb zelf een vermoeden dat dit aan de plekken ligt waar hij de nzb's weg moet halen.
aangezien ik mij niet kan registreren op nzbs.org en nzbmatrix geld kost voor een api key..

mijn vraag is of dit de moeite waard is om een vip status te halen voor een api key? *oftewel betalen*

aangezien ik op dit moment alleen newzbin aan heb gevinkt en dus niet zeker weet of het nu aan mijn systeem ligt dat hij niet download of dat het komt omdat ik iets niet goed heb ingesteld?

want als ik een beetje rondsnuffel geven mensen aan dat nzbmatrix niet bijster veel nzb's heeft staan (of dit helemaal klopt weet ik niet) maar vind het beetje zonde om te gaan betalen voor iets als ik niet zeker weet of het goed werkt 8)7
Anders gebruik je toch alleen de gratis index services als je er niet voor wilt betalen? Womble's Index en de Sickbeard Index zijn gratis.
Hierboven heb ik ook nog gelinkt naar de gratis indexer van J1nx, die kun je er ook nog in zetten.
Ik heb iig wel een betaald accountje bij nzbmatrix. Voor die 10 dollar...
Piet91 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:50:
Een domme vraag waarschijnlijk maar ik probeer ook die indexer toe te voegen maar waar moet ik die toevoegen? Onder welke provider; want je kunt zeg maar alleen info invoeren voor nzbmatrix.com, newzbin, newznab, nzbs.org e.d. Bij newznab heb ik al nzb.su ingevoerd.
Bij Sickbeard staat er letterlijk 'add new provider' maar dat staat niet bij couchpotato. (Bij sabnzb hoeft dit lijkt me niet ingevoerd te worden)
Het moet idd niet bij SabNZBd worden ingevoerd, maar hoe het wel moet in couchpotato weet ik niet.
jopie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:58:
Is het ook mogelijk om subs automatisch te downloaden als ik Sickbeard op Windows draai?
Ik vind wel iets over subs op een Synology, maar daarop gebruik ik het niet.

Via Google kom ik ook nog niets tegen.

Een link naar een guide / how-to zou geweldig zijn.
Yes, dat kan. Je kunt de fork van 'Team-Sickbeard' gebruiken met als extra optie het puur en alleen downloaden van subtitles, of je pakt de fork van Rintje, waar je naast subs ook nog NL series kunt downloaden (en dus ook weer subs voor die NL series. Daar heeft de normale Sick Beard namelijk nogal wat problemen mee).

De fork van Team-Sickbeard met alleen subs als extra optie is hier te vinden:
https://github.com/SickBeard-Team/SickBeard

De fork van Rintje is hier te vinden:
https://github.com/rintje/SickBeard

Je kunt deze handleiding volgen om de fork te installeren onder Windows:
http://img864.imageshack....ickbeardinstallationo.pdf
Hiermee kun je de fork ook makkelijk updaten door een Git Pull te doen :)

Eventueel kun je ook dit stappenplan volgen, maar let dan wel op dat je bij elke update dat stappenplan weer handmatig moet volgen om de overschreven waardes weer terug te veranderen:
martynvs schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:34:
Ik heb het zojuist eindelijk geprobeerd en volgens mij werkt het.

1) Eerst heb ik het advies van Sudden opgevolgd en .PY in de system variables gezet (Sudden in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2").

2) Newznab.py heb ik gedownload van https://github.com/midget...eard/providers/newznab.py.
Toen had ik het stappenplan van Rintje gebruikt (rintje in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.") waarbij newzbin.py eigenlijk newznab.py moet zijn.

3) Vervolgens heb ik dit aangepaste newznab.py bestand in 'C:\Program Files (x86)\SickBeard\lib\sickbeard.zip\sickbeard\providers' geplaatst en newznab.pyc verwijderd. Let op dat je dus in een zip bestand zit te werken.

4) Vervolgens heb ik sickbeard weer opgestart en hij draait nu vrolijk. Om te testen heb ik een aflevering van sickbeard laten downloaden die in de categorie TV > Foreign staat. Hij werd gelijk gesnatched.
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Piet91 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:50:
Die kan je als vervanger van newznab invullen. Andere host, andere api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
hendriku schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:04:
[...]

Die kan je als vervanger van newznab invullen. Andere host, andere api
En als je al newznab gebruikt?
Of is het zo dat als je daar nieuwe gegevens invult dat ze beide providers nog steeds gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Piet91 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:12:
[...]

Of is het zo dat als je daar nieuwe gegevens invult dat ze beide providers nog steeds gebruiken?
Ik vermoed dat hij alleen de provider gebruikt waarvan je de gegevens hebt ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Freekers schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:04:

Anders gebruik je toch alleen de gratis index services als je er niet voor wilt betalen? Womble's Index en de Sickbeard Index zijn gratis.
Hierboven heb ik ook nog gelinkt naar de gratis indexer van J1nx, die kun je er ook nog in zetten.
Ik heb iig wel een betaald accountje bij nzbmatrix. Voor die 10 dollar...
gaat mij niet om het betalen opzich maar als ik niet weet of het werkt.. maar heb vanochtend verder gezocht idd daar kwam ik ook uit bij nzb.su (hierna werkte hij nog niet helaas..) nas gereboot en daarna kreeg ik geen toegang meer tot couchpotato.. dus er klopt iets niet helemaal heb ik het idee.. in ieder geval bedankt voor de reactie en mocht ik het aan de praat krijgen ga ik het vrijwel zeker aanschaffen die vip status (het gaat mij om couchpotato sickbeard die werkt namelijk goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26

Sherlock

No Shit

Piet91 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:12:
[...]
Dat zou ik ook wel wilen weten, ik heb nzb.su nu in gebruik, maar zou ook wel graag die van j1nx gebruiken. Kunnen die 'samen' gebruikt worden?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Sherlock schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:42:
[...]

Dat zou ik ook wel wilen weten, ik heb nzb.su nu in gebruik, maar zou ook wel graag die van j1nx gebruiken. Kunnen die 'samen' gebruikt worden?
In CP (v1 in ieder geval) kan je er helaas maar 1 gebruiken. Dus of nzb.su of nzbmatrix of die van j1nx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02
Hoe kan je in SB een aflevering laten herzoeken op een ander exemplaar? Ik probeer paar ep's van HIMYM af te halen maar die falen... Of best een alternatieve block-USP toevoegen van bv 25GB om missing blocks via die bij te laten trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die mij kan helpen met het maken van een symlink voor Couchpotato?

Wat ik doe is ik blader naar de folder waar ik een symlink van wil

/usr/local/var/couchpotato/logs

Vervolgens doe ik

ln -s /volumeUSB1/usbshare/logs/couchpotato

Met de bedoeling dat als ik nu ls doe ik de files te zien krijg uit /volumeUSB1/usbshare/logs/couchpotato in /usr/local/var/couchpotato/logs

Aks ik nu echter een ls doe in /usr/local/var/couchpotato/logs dan zie ik daar de folder couchpotato ipv de files die er staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ln -s /bron /doel is de syntax

Overigens altijd absolute paden gebruiken, dus vanaf root gezien (best practice)

[ Voor 58% gewijzigd door Mar2zz op 16-01-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar2zz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:07:
ln -s /bron /doel is de syntax

Overigens altijd absolute paden gebruiken, dus vanaf root gezien (best practice)
Die kende ik wel ja maar om 1 of andere reden wil hij maar niet een symlink maken van de bestaande log dir van couchpotato naar /volumeUSB1/usbshare/logs/couchpotato

elke keer als ik commando doe (op verschillende manier, met en zonder absolute path) krijg ik juist IN de log dir een symlink , de log dir die er al is moet een symlink worden.

Ik snap de balle van linux dus

* schumi2004 hides

Het is me gelukt. Heb bestaande dir verwijderd en nog eens geprobeerd en nu is hij er.

ln -s /volumeUSB1/usbshare/logs/couchpotato logs

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
linux is eenvoud, alleen er zit zoveel idioom bij, bij mij is het puur leren door herhaling, blijft vanzelf een keer hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
CouchPotato-vraagje: kan ik van de bestaande watchlist in één keer de gewenste kwaliteit aanpassen? Er wordt de laatste tijd teveel rotzooi (=cams) gedownload door CP, die het ziet als DVD-rip, en ik wil dat hij vanaf nu voor alle films in de watchlist minimaal 720p aanhoudt. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik erger me toch aan het feit dat ik die imdb watchlist (nog) niet kan gebruiken. Ben ik nu echt de enige hier? Net even een aparte nieuwe map aangemaakt, nieuwste build gedownload van couchpotato, geïnstalleerd, maar daar zit het ook niet bij. Iemand?

Overigens, gebruikt iemand boxcar for notifications? Die failt bij mij ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LuNaTiC schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:30:
Ik erger me toch aan het feit dat ik die imdb watchlist (nog) niet kan gebruiken. Ben ik nu echt de enige hier? Net even een aparte nieuwe map aangemaakt, nieuwste build gedownload van couchpotato, geïnstalleerd, maar daar zit het ook niet bij. Iemand?

Misschien zit die feature wel in CPv2. Ik geloof dat een aantal mensen hier de beta draaien. Anders kan je natuurlijk altijd zelf wat programmeren of de feature aanvragen bij de ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43
LuNaTiC schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:30:

Hij komt er wel aan. Ik heb er laatst ook om gevraagd. Zie deze thread. In de source zit hij nu wel.

http://help.couchpotatoap...mdb-watchlist-integration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn SabNZBd heeft uit het niets besloten om te stoppen met downloaden. Heb al een clean reboot van SABnzbd gedaan, maar nee hoor. Hij blijft gewoon op 0KB/s staan met een ETA van 'uknown'. Logfile laat geen errors zien en het boeltje is ook niet gepauzeerd en de gegevens van de usenet provider kloppen.
Volgens de SABnzbd fora moet ik m'n queue cleanen of misschien zelfs een reinstall van SABnzbd.
Ik neem aan dat ik in Sickbeard de episodes die nu in de queue van SABnzbd staan gewoon weer op 'wanted' kan zetten zodat 'ie ze opnieuw download, of ben ik alles nu kwijt?

Thanks

[ Voor 5% gewijzigd door Freekers op 17-01-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:08:
Mijn SabNZBd heeft uit het niets besloten om te stoppen met downloaden. Heb al een clean reboot van SABnzbd gedaan, maar nee hoor. Hij blijft gewoon op 0KB/s staan met een ETA van 'uknown'. Logfile laat geen errors zien en het boeltje is ook niet gepauzeerd en de gegevens van de usenet provider kloppen.
Volgens de SABnzbd fora moet ik m'n queue cleanen of misschien zelfs een reinstall van SABnzbd.
Ik neem aan dat ik in Sickbeard de episodes die nu in de queue van SABnzbd staan gewoon weer op 'wanted' kan zetten zodat 'ie ze opnieuw download, of ben ik alles nu kwijt?

Thanks
Nee hoor, je kunt ze gewoon opnieuw op wanted zetten.
Ik doe meestal bij SB een rescan op files dan weet ik weer welk ik hebben moet.

Wat je SAB probleem betreft , dit heb ik ook eens gehad en een restart/restore vanuit SAB loste het probleem op.

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 17-01-2012 10:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

schumi2004 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:12:
Nee hoor, je kunt ze gewoon opnieuw op wanted zetten.
Ik doe meestal bij SB een rescan op files dan weet ik weer welk ik hebben moet.

Wat je SAB probleem betreft , dit heb ik ook eens gehad en een restart/restore vanuit SAB loste het probleem op.
Thanks voor je snelle reply.

Okay, dan ga ik dat straks maar eens doen.

restart/restore heb ik al gedaan vanuit SAB, heeft het probleem helaas niet opgelost....

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:16:
[...]

Thanks voor je snelle reply.

Okay, dan ga ik dat straks maar eens doen.

restart/restore heb ik al gedaan vanuit SAB, heeft het probleem helaas niet opgelost....

Thanks
Dan is misschien een reinstall beste oplossing. Even je config file veilig stellen, SAB verwijderen, installeren.
Dan doe Ik meestal de eerste keer even de wizard, SAB sluiten en config file terug plaatsen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Iemand op het XBMC heeft zijn Musicbrainz server open gezet voor de buiten wereld. (Nogmaal, ik heb hem ook draaiende naast newznab, maar uitgezet aangezien ik de load even niet wil dragen)

open de file
code:
1
lib/musicbrainz2/webservice.py

Zoek dan naar het volgende stukje;
code:
1
2
3
def __init__(self, host='musicbrainz.org', port=80, pathPrefix='/ws',
            username=None, password=None, realm='musicbrainz.org',
            opener=None):

Verander;
host naar: tbueter.com
posrt naar: 3000
realm naar: tbueter.com

En we zijn weer in business!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
headphones is een hammer. Het zou structureel eec codewijziging moeten ondergaan voordat het een acceptabele applicatie wordt. Als ik mijn library intank dan gaat headphones meer als 2000 artiesten opvragen. De wachttijd tussen elk request is 1 seconde. Dus minimaal een half uur requests versturen, maar elke request zorgt voor x seconden opvraagtijd. Die tijd moet er nog bij opgeteld. Ik zet dan in mijn de server al voor uren aan het werk. Dan als ie klaar is, gaat ie om de zoveel tijd checken of er nieuwe albums zijn voor elke artiest. Zelfde verhaal. Stel je dit verhaal x 1000 gebruikers voor die tegelijkertijd bezig gaan... Daar gaan je resources...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02
HyperBart schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:40:
Hoe kan je in SB een aflevering laten herzoeken op een ander exemplaar? Ik probeer paar ep's van HIMYM af te halen maar die falen... Of best een alternatieve block-USP toevoegen van bv 25GB om missing blocks via die bij te laten trekken?
Iemand hier nog iets over? Heb een block account toegevoegd, die zorgde er voor dat een paar andere ep's wel lukten (denk ik, hij heeft 44MB van daar binnen gehaald zie ik in de stats) maar 2 falen nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:02:
headphones is een hammer. Het zou structureel eec codewijziging moeten ondergaan voordat het een acceptabele applicatie wordt. Als ik mijn library intank dan gaat headphones meer als 2000 artiesten opvragen. De wachttijd tussen elk request is 1 seconde. Dus minimaal een half uur requests versturen, maar elke request zorgt voor x seconden opvraagtijd. Die tijd moet er nog bij opgeteld. Ik zet dan in mijn de server al voor uren aan het werk. Dan als ie klaar is, gaat ie om de zoveel tijd checken of er nieuwe albums zijn voor elke artiest. Zelfde verhaal. Stel je dit verhaal x 1000 gebruikers voor die tegelijkertijd bezig gaan... Daar gaan je resources...
Precies, dat weten ze ook.
https://github.com/rembo1.../426#issuecomment-3418580

Volgens mij zijn Rembo10 en Mayhem, op de achtergrond aan het uitzoeken hoe het efficienter kan. Tot die tijd moeten we het maar even uitzingen en dan zijn mirrors een optie. Als we nou maar niet met zijn alle allemaal dezelfde mirror gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik gebruik couchpotato nu een tijd, en bevalt goed. Maar soms wil ik een film downloaden op hd kwaliteit, maar niet boeiend of het nou 720p of 1080p is. Kan dat? Ik kan namelijk maar 1 kwaliteit kiezen....

Anyone met tips?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Profiel aanmaken met beide kwaliteiten als finish?
Pagina: 1 ... 9 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!