Sommige films heb ik er al maanden in staan. Sommige 1 minuut. Ligt erg aan type film. Populair is of niet. En de ingestelde kwaliteit etc.
oke, ik heb namelijk gechecked of ze op de site van j1nx staan, en daar staan ze in de juiste kwaliteit, dus dan zou ik verwachten dat het bij het zoekrondje gevonden wordt en hij gaat downloaden, maar dat is niet waar.
edit: As we speak hij is aan het downloaden
edit: As we speak hij is aan het downloaden
[ Voor 10% gewijzigd door Brilsmurfffje op 12-04-2012 23:19 ]
Dat komt omdat preferred anders is dan required. Preferred is gelijk aan 'liever deze dan een andere' en required is 'alleen met deze woorden'. Omdat ze soms niet gevonden worden met die woorden kiest hij een ander.Freakster86 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:05:
Hoe hebben jullie bij Couchpotato ingesteld dat hij films met Nederlandse ondertiteling download?
Ik heb dingen als Knorloading, QoQ etc. bij preferred words staan, maar hij download enkel films zonder! Nederlandse ondertiteling. Erg frustrerend.
[ Voor 7% gewijzigd door Anthirian op 13-04-2012 01:14 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
ondertiteling kan je zeer gemakkelijk met XBMC downloaden, dat gaat bij mij altijd prima
Als je het script gebruikt, heb je ook meer mogelijkheden. Je kan er namelijk voor kiezen om het meegeleverde script rechtstreeks aan te roepen, maar je kan ook eender welk ander script gebruiken, zolang dat script dan maar weer sabToSickbeard aanroept.serhat schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:27:
[...]
Je hebt dan 'Scan and post-process any files in your TV Download Dir? NOTE: Do not use if you use sabToSickbeard w/ SABnzbd+! " aanstaan. Zoals je hier ook leest moet je of dit of het script gebruiken.
Wat jij gebruikt is dus dat hij de tv-serie map om de zoveel tijd scant op changes en dat hij nieuwe bestanden verwerkt. Uiteindelijk is het idee hetzelfde, verschil zit hem in dat met het script hij direct na het uitpakken van de serie sickbeard aanroept. Dat bedoelde is dus ook met 'direct' een paar posts terug.
Het verschil zit hem ook in dat hij je hele tv-serie map mag doorspitten zoals jij het nu hebt. Als je een hele grote tv-serie map hebt is hij wel eventjes bezig. Met het script scant hij eigenlijk altijd nieuwe bestanden, wat efficienter is.
Al moet ik natuurlijk wel toegeven, dat je waarschijnlijk wel een hele grote tv-serie map moet hebben wil je merken dat het echt trager is denk ik.
Zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat eerst subliminal getriggerd wordt om te zoeken naar ondertitels, en dan pas de postprocessing van sickbeard te starten.
Zou je s.v.p. daar een soort van korte tutorial van willen maken met screenshots? Dat zou mij (en andere) waarschijnlijk zeer helpen! Hopelijk is het niet te veel gevraagd
Ik laat juist weer alles afhandelen door SB en CP. Sabnzb hangt er alleen een label aan. (TV en movies). De mediaspeler zorgt voor de rest, metadata, posters, ondertitels etc. (BoxeeBox).
Voor elke methode is uiteraard wat te zeggen, maar een overzicht is handig met screenshots enzo.
Voor elke methode is uiteraard wat te zeggen, maar een overzicht is handig met screenshots enzo.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ja, inderdaad. Nu loop je vaak vast omdat iedereen zijn eigen methode probeert duidelijk te maken. Zo zie je door de bomen het bos niet meer
omdat ik alles afspeel met XBMC, gebruik ik de subtitle add on van XBMC, hier kan je zelf instellen welke sites hij moet gebruiken om ondertiteling vandaan te halen (bierdopjes etc..)

Werkt zeer goed, je kan halverwege in de film wisselen van taal zonder dat het uit sync loopt.
Je kan ook nog zeggen welke talen hij allemaal moet zoeken en in welke volgorde hij die moet neerzetten

Werkt zeer goed, je kan halverwege in de film wisselen van taal zonder dat het uit sync loopt.
Je kan ook nog zeggen welke talen hij allemaal moet zoeken en in welke volgorde hij die moet neerzetten
[ Voor 11% gewijzigd door Brilsmurfffje op 13-04-2012 09:58 ]
In de log van CP zie ik dat een movie wordt overgeslagen omdat ik het profiel 720p heb ingesteld, maar hij vindt een 1080p. Kan ik dan handmatig alleen deze film instellen op 1080p? Achteraf dus?
Dan kan je de film verwijderen uit de wanted-lijst, en opnieuw toevoegen met de gewenste kwaliteit.pelt schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:12:
In de log van CP zie ik dat een movie wordt overgeslagen omdat ik het profiel 720p heb ingesteld, maar hij vindt een 1080p. Kan ik dan handmatig alleen deze film instellen op 1080p? Achteraf dus?
Maar als je films in 1080p wil downloaden als de 720p niet beschikbaar is, dan kan je ook zelf een nieuw profiel aanmaken, met de voor jou interessante kwaliteiten. Hierin kan je dan de gewenste volgorde aangeven, zodat hij eerst op 720p zoekt, en daarna pas op 1080p.
Thanks. Zo was ik het inderdaad al van plan om in te stellen. Maar zou een mooie toevoeging zijn dat wanneer je op een film klikt je ziet dat er wel een versie is die niet aan je settings voldoet en hem alsnog kan downloaden.Abductee schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:18:
[...]
Dan kan je de film verwijderen uit de wanted-lijst, en opnieuw toevoegen met de gewenste kwaliteit.
Maar als je films in 1080p wil downloaden als de 720p niet beschikbaar is, dan kan je ook zelf een nieuw profiel aanmaken, met de voor jou interessante kwaliteiten. Hierin kan je dan de gewenste volgorde aangeven, zodat hij eerst op 720p zoekt, en daarna pas op 1080p.
Als je nu op een film in je queue klikt dan staat daar Found: Nothing yet. Wat kan daar nog meer komen te staan dan?
Volgens mij volstaat opnieuw toevoegen met de juiste kwaliteit, verwijderen hoeft niet.Abductee schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:18:
[...]
Dan kan je de film verwijderen uit de wanted-lijst, en opnieuw toevoegen met de gewenste kwaliteit.
Huh, apart. Ik gebruik nu al even Sickbeard, maar opeens zijn al mijn toegevoegde series weg. De hele lijst is leeg. Iemand een idee hoe dat kan?
Waarom weet ik zo niet, maar je kunt toch gewoon de shows weer toevoegen door je bibliotheek folder in te laden bij add existing showssupersniper schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:43:
Huh, apart. Ik gebruik nu al even Sickbeard, maar opeens zijn al mijn toegevoegde series weg. De hele lijst is leeg. Iemand een idee hoe dat kan?
Kwestie van een paar klikken.
Heeft iemand hier misschien het synology package voor sabnzb?
die van merty kan ik installen maar dat is niet de laatste versie.
en http://synoblog.superzebu...2/02/sabnzbd-0-6-15-2-spk kan ik niet installeren op mijn synology 1512 omdat hij dan aangeeft apparaat wordt niet ondersteund.
die van merty kan ik installen maar dat is niet de laatste versie.
en http://synoblog.superzebu...2/02/sabnzbd-0-6-15-2-spk kan ik niet installeren op mijn synology 1512 omdat hij dan aangeeft apparaat wordt niet ondersteund.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Verwijderd
Gister heb ik met sick beard gewerkt en een aantal shows die ik volg toegevoegd. mijn computer heb ik gister nacht uit gedaan maar toen ik hem vammidag aan deed waren alle show die ik had ingevoerd weg. Hoe kan dit ? moet ik eerst opslaan of iets dergelijks of moet ik SB ten alle tijden laten draaien om mijn show voorkeuren te behouden
@ remcoXP, werkt de source link niet in je Synology? Dan kun je SabNZB kiezen als aparte package:
http://synoblog.superzebu...ls-co/dsm-package-server/
Als je deze hebt toegevoegd kun je Sab installeren via "andere bronnen".
[ Voor 18% gewijzigd door ChuckyDevil op 13-04-2012 19:21 ]
Natuurlijk hoeft dat niet, dat zou een hele grote falen zijn op gebruikervriendelijksheids-gebied.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:17:
Gister heb ik met sick beard gewerkt en een aantal shows die ik volg toegevoegd. mijn computer heb ik gister nacht uit gedaan maar toen ik hem vammidag aan deed waren alle show die ik had ingevoerd weg. Hoe kan dit ? moet ik eerst opslaan of iets dergelijks of moet ik SB ten alle tijden laten draaien om mijn show voorkeuren te behouden
Zijn je instelling wel behouden van SickBeard? Kijk even of je het na het opnieuw toevoegen en volgende 'reboot' ook weer hebt. (zie 2 posts terug)
Kijk even of je een sickbeard.db kan vinden in de root van je SickBeard installatie en mits je het kan vinden hoe groot die is.. dat is een sqlite DB met je serie informatie en dergelijke. Misschien dat hij het niet goed kan wegschrijven, maar dan zou ik eigenlijk verwachten dat je er bij het toevoegen al series problemen mee zou moeten hebben, tenzij dat in het geheugen gecached wordt.
thanks maar die kon ik handmatig niet installeren inderdaad.ChuckyDevil schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:19:
@ remcoXP, werkt de source link niet in je Synology? Dan kun je SabNZB kiezen als aparte package:
dit vertelde iemand anders me op got:
Even zoeken in dit topic op cedarview: YaNightmare in "Het grote Synology topic - deel 4"
(Met dank aan YaNightmare, werkte perfect op mijn DS412+)
Couchpotato begint me wel op de zenuwen te werken...
Ik heb om de beurt de volgende dingen ingevuld bij 'Required Words':
- NL
- Knorloading
Van een paar weet ik zeker dat Knorloading die heeft staan. Zelfs van een paar dagen oud.
Als ik dan Force check doe, vindt Couch helemaal noppes. Restart etc. al geprobeerd.
- NL
- Knorloading
Van een paar weet ik zeker dat Knorloading die heeft staan. Zelfs van een paar dagen oud.
Als ik dan Force check doe, vindt Couch helemaal noppes. Restart etc. al geprobeerd.
ik ben nu bezig met spotweb te installeren op mijn synology 1512 (bootstrapped)
ik heb de brickman guide gevolgd en kreeg uiteindelijk:
via lasi script krijg ik: too many symbolic links
iemand een recente handleiding of een idee waar ik als noob moet kijken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| drwxrwxrwx 4 root root 4096 Apr 13 22:07 . drwxr-xr-x 13 root root 4096 Apr 13 22:02 .. drwxr-xr-x 2 root root 4096 Apr 13 22:07 .spotweb drwxr-xr-x 12 root root 4096 Apr 13 22:07 spotweb NAS> cd .spotweb NAS> nano /volume1/web/.spotweb/ownsettings.php /bin/sh: nano: not found NAS> nano ownsettings.php /bin/sh: nano: not found NAS> cd /volume1/web/spotweb NAS> /usr/bin/php upgrade-db.php PHP Warning: chdir(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb) is not within the allowed path(s): (/volume1/@appstore/.spotweb) in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 10 PHP Warning: require_once(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php) is not within the allowed path(s): (/volume1/@appstore/.spotweb) in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 13 PHP Warning: require_once(/volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 13 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotClassAutoload.php' (include_path='.:/usr/syno/php/lib/php') in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 13 |
Na het succes van gisteravond ook Headphones gedownload, ik heb het uitgepakt, maar als ik op headphones.py klik dan opent hij gedit. Als ik het bestand naar de terminal sleep dan zegt hij:
Permission Denied
Iemand enig idee?
Permission Denied
Iemand enig idee?
Zie hier. Daar staat het erbij.brilsmurfffje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:43:
Na het succes van gisteravond ook Headphones gedownload, ik heb het uitgepakt, maar als ik op headphones.py klik dan opent hij gedit. Als ik het bestand naar de terminal sleep dan zegt hij:
Permission Denied
Iemand enig idee?
Sowieso is het handig om te weten dat .py bestanden, python code bestanden zijn. Deze kan je altijd met 'python <bestandsnaam.py>' uitvoeren. (Ervan uitgaande dat je systeem over python beschikt, wat vaak wel het geval is op een linux systeem.)
[ Voor 3% gewijzigd door serhat op 14-04-2012 02:53 ]
Er is een apart Spotweb topicremcoXP schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:30:
ik ben nu bezig met spotweb te installeren op mijn synology 1512 (bootstrapped)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 drwxrwxrwx 4 root root 4096 Apr 13 22:07 . drwxr-xr-x 13 root root 4096 Apr 13 22:02 .. drwxr-xr-x 2 root root 4096 Apr 13 22:07 .spotweb drwxr-xr-x 12 root root 4096 Apr 13 22:07 spotweb NAS> cd .spotweb NAS> nano /volume1/web/.spotweb/ownsettings.php /bin/sh: nano: not found NAS> nano ownsettings.php /bin/sh: nano: not found NAS> cd /volume1/web/spotweb NAS> /usr/bin/php upgrade-db.php PHP Warning: chdir(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb) is not within the allowed path(s): (/volume1/@appstore/.spotweb) in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 10 PHP Warning: require_once(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php) is not within the allowed path(s): (/volume1/@appstore/.spotweb) in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 13 PHP Warning: require_once(/volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 13 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotClassAutoload.php' (include_path='.:/usr/syno/php/lib/php') in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 13
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478602/37
Tevens werkt nano niet dus heb je wel de bestanden aangepast die nodig zijn.
Zo niet dan eerst Nano installeren of Vi gebruiken en de bestanden aanpassen.
Lees ook het andere topic goed door. Er zijn aardig wat aanpassing gemaakt in Spotweb die niet in de meest handleidingen verwerkt zijn. Je merkt vanzelf welke onderdelen er verwijderd moeten worden uit ownsettings.php. Bij fouten kun je dan gaan zoeken in het topic en vindt je de meeste antwoorden vanzelf.
Verdere acties kun je in het andere topic erbij plaatsen dan krijg je de eerdere antwoord op je vraag.
[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 14-04-2012 08:47 ]
excuses. overigens opgelost. ik had in dsm dit moeten plaatsen:MikeOO schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:38:
[...]
Er is een apart Spotweb topic
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478602/37
Tevens werkt nano niet dus heb je wel de bestanden aangepast die nodig zijn.
Zo niet dan eerst Nano installeren of Vi gebruiken en de bestanden aanpassen.
Lees ook het andere topic goed door. Er zijn aardig wat aanpassing gemaakt in Spotweb die niet in de meest handleidingen verwerkt zijn. Je merkt vanzelf welke onderdelen er verwijderd moeten worden uit ownsettings.php. Bij fouten kun je dan gaan zoeken in het topic en vindt je de meeste antwoorden vanzelf.
Verdere acties kun je in het andere topic erbij plaatsen dan krijg je de eerdere antwoord op je vraag.
/etc.defaults:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/volume1/@appstore/.spotweb
Wat zegt 't logbestand?Freakster86 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:05:
Couchpotato begint me wel op de zenuwen te werken...
- NL
- Knorloading
Log is een hele lijst van filmbestanden (die niet eens voorkomen in mijn wanted lijst) waarachter elke keer de volgende melding komt te staan:
Log levert 19 pagina's op, dus dat zal ik hier maar niet copy/pastenmisses the following required words: knorloading
Ook handig, nzbs.org was zo gewild en toen ik kón registreren heb ik dat gedaan n.a.v. een tip hier:
(Heb ook andere gelukkig
)
Stoppen ze op 19 april, handigHyperBart schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:46:
Voor de geïnteresseerden, nzbs.org heeft tijdelijk zijn registraties opengegooid
(Heb ook andere gelukkig
Heb ff los gezocht op de volgende manier:Freakster86 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:29:
Log is een hele lijst van filmbestanden (die niet eens voorkomen in mijn wanted lijst) waarachter elke keer de volgende melding komt te staan:
[...]
Log levert 19 pagina's op, dus dat zal ik hier maar niet copy/pasten
http://www.nzbindex.nl/se...espam=0&hidespam=1&more=1
Als ik door de search results blader zie ik nergens in de file naam NL staan.
Volgens mij is tot op heden
- NL
en
- Knorloading
en nog niet
- NL
of
- Knorloading
Ik zou dus het woord NL is verwijderen.
Dat heb ik al geprobeerd. Ik heb NL en Knorloading en QoQ etc. allemaal apart gebruikt.
Het geeft alleen niet het gewenste resultaat. Zo heb ik "The Gril with the Dragon Tattoo" in mijn wanted lijst.
Zoals je kunt zien via jouw link is die nzb nog geen 7 dagen oud. Zelfs die vind die dus niet als ik enkel Knorloading invul onder 'Required Words'.
Het geeft alleen niet het gewenste resultaat. Zo heb ik "The Gril with the Dragon Tattoo" in mijn wanted lijst.
Zoals je kunt zien via jouw link is die nzb nog geen 7 dagen oud. Zelfs die vind die dus niet als ik enkel Knorloading invul onder 'Required Words'.
Verwijderd
Ik kan de meest recente update van Sickbeard (ik bedoel deze) niet downloaden op mijn synology nas, krijg deze melding:
Update Failed
Update wasn't successful, not restarting. Check your log for more information.
Meer mensen dit probleem? Ik kan het zo 123 niet in de log vinden, maar die is nogal uitgebreid. Zoeken op error of update geeft in iedergeval geen info waar ik iets mee kan.
Edit, misschien is dit de foutmelding?
2012-04-15 15:44:09.400847 CP Server Thread-2 :: Invalid update data, update failed: ['midgetspy-Sick-Beard-f5bae08', 'midgetspy-Sick-Beard-c0d9950']
Daar kan ik zelf zo te zien niets mee? Meer mensen dit probleem?
Update Failed
Meer mensen dit probleem? Ik kan het zo 123 niet in de log vinden, maar die is nogal uitgebreid. Zoeken op error of update geeft in iedergeval geen info waar ik iets mee kan.
2012-04-15 15:44:09.400847 CP Server Thread-2 :: Invalid update data, update failed: ['midgetspy-Sick-Beard-f5bae08', 'midgetspy-Sick-Beard-c0d9950']
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 15:47 ]
Kreeg die melding ook, Sick Beard gestopt en zelf een pull gedaan. Gelukkig gaf de git terug dat alles up2date was en na een nieuwe start was de melding ook weg van de update.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:46:
Ik kan de meest recente update van Sickbeard (ik bedoel deze) niet downloaden op mijn synology nas, krijg deze melding:
Update Failed
Sick Beard ff restarten en dan kijken of er nog steeds updates zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Brickman op 15-04-2012 17:17 ]
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Verwijderd
Ik heb dat automatisch updaten (althans die melding) maar uitgezet. Begrijp vaak ook niet eens waarom ik elke keer moet updaten, het werkt en na een update werkt het vaak nog steeds, maar wat er anders is?
Ik update over een tijdje wel weer als er wat nieuws is wat interessant is. En anders maar handmatig, maar vond het wel makkelijk dat het zo via de browser kon.
Ik update over een tijdje wel weer als er wat nieuws is wat interessant is. En anders maar handmatig, maar vond het wel makkelijk dat het zo via de browser kon.
Ik heb sinds kort ook sickbeard draaien maar heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb gezorgd dat sabnzb netjes alles download wat er in mijn lijst staat in sickbeard.. Ook ingesteld dat sickbeard de post processing gaat doen. Dat wil wel, sickbeard gaat aan de slag. Ik wil nu alleen dat de files na het processen op een andere schijf terecht komen zodat er netjes een update doorgevoerd kan worden in XBMC. Helaas wil dat dus niet werken.. Waar stel ik dit precies in en hoe? Alvast dank, ik heb het niet kunnen vinden.
+Ik probeer Subliminal te installeren op m'n synology waarbij ik how to install... probeer te volgen.
'k Zit momenteel echter vast op # Use the python2.7 setup tools to install pip. Als ik dat probeer krijg ik namelijk het volgende:
Blijkbaar een issue met PATH? Ik heb alleen geen flauw idee waar die easy_install-2.7 precies hoort te staan. Een find -iname vind namelijk ook niks.
Het PATH heb ik toruwens aangepast volgens deze guide waarbij ik dus in stap 8 de PATH string in /root/.profile 'comment out'.
Ook heb ik zoals beschreven in dit topic de PATH variabele in /etc/profile aangepast om /opt/bin en /opt/sbin toe te voegen met als resultaat:
Iemand een idee?
'k Zit momenteel echter vast op # Use the python2.7 setup tools to install pip. Als ik dat probeer krijg ik namelijk het volgende:
code:
1
2
| STORAGE> easy_install-2.7 pip /bin/sh: easy_install-2.7: not found |
Blijkbaar een issue met PATH? Ik heb alleen geen flauw idee waar die easy_install-2.7 precies hoort te staan. Een find -iname vind namelijk ook niks.
Het PATH heb ik toruwens aangepast volgens deze guide waarbij ik dus in stap 8 de PATH string in /root/.profile 'comment out'.
Ook heb ik zoals beschreven in dit topic de PATH variabele in /etc/profile aangepast om /opt/bin en /opt/sbin toe te voegen met als resultaat:
code:
1
2
3
4
| STORAGE> cat /etc/profile ... PATH=/opt/bin:/opt/sbin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin export PATH |
Iemand een idee?
Als je wilt weten wat er nieuw is, moet je op de link drukken die zegt hoeveel commits er zijn. Kun je éxact zien wat er in de code gewijzigd is. Voordeel van open sourceVerwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:07:
Ik heb dat automatisch updaten (althans die melding) maar uitgezet. Begrijp vaak ook niet eens waarom ik elke keer moet updaten, het werkt en na een update werkt het vaak nog steeds, maar wat er anders is?
De laatste update (gister of vandaag oid) had te maken met het niet goed herkennen van het verschil tussen HDTV en X264 oid. Best een belangrijke fix.
Updaten gaat hier altijd probleemloos en omdat er hard aan ontwikkeld wordt en er veel bugfixes doorgevoerd worden, voer ik ze ook altijd gewoon netjes uit.
Heb het even getest maar alles werkt prima en kan het zonder problemen installeren.witchdoc schreef op maandag 16 april 2012 @ 00:09:
+Ik probeer Subliminal te installeren op m'n synology waarbij ik how to install... probeer te volgen.
code:
1 2 STORAGE> easy_install-2.7 pip /bin/sh: easy_install-2.7: not found
code:
1 2 3 4 STORAGE> cat /etc/profile ... PATH=/opt/bin:/opt/sbin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin export PATH
Iemand een idee?
Het je wel IPKG update uitgevoerd.
Log je wel in met het root account in putty
yepMikeOO schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:32:
[...]
Heb het even getest maar alles werkt prima en kan het zonder problemen installeren.
Het je wel IPKG update uitgevoerd.
Log je wel in met het root account in putty
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| STORAGE> whoami root STORAGE> ipkg update Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/syno-i686/cross/unstable/Packages.gz Inflating http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/syno-i686/cross/unstable/Packages.gz Updated list of available packages in /opt/lib/ipkg/lists/cross Successfully terminated. STORAGE> easy_install-2.7 pip -ash: easy_install-2.7: not found |
Kan iemand www.mdevries.org bereiken? Ik heb de handleiding voor autosub namelijk nodig.
Pagina blijft maar laden..
Hier doet hij het.Freakster86 schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:30:
Kan iemand www.mdevries.org bereiken? Ik heb de handleiding voor autosub namelijk nodig.
Bij het toevoegen van de series heb je een map aangegeven. Dat is waar hij uiteindelijk naar gemoved wordt. Dit zou dus normaliter je serie map binnen XBMC moeten zijn. Daarentegen heb je in je postprocessing tab een TV download dir. Dit is waar Sabnzbd de series heen moet gaan schrijven. Als dat gebeurt zal Sickbeard de downloads processen en uiteindelijk moven naar de map waar je je series op hebt ingesteld binnen XBMC.Camiel schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:24:
Ik heb sinds kort ook sickbeard draaien maar heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb gezorgd dat sabnzb netjes alles download wat er in mijn lijst staat in sickbeard.. Ook ingesteld dat sickbeard de post processing gaat doen. Dat wil wel, sickbeard gaat aan de slag. Ik wil nu alleen dat de files na het processen op een andere schijf terecht komen zodat er netjes een update doorgevoerd kan worden in XBMC. Helaas wil dat dus niet werken.. Waar stel ik dit precies in en hoe? Alvast dank, ik heb het niet kunnen vinden.
[ Voor 67% gewijzigd door serhat op 16-04-2012 09:35 ]
-edit-
Via draadloos lukt het wel
PC en laptop hebben precies dezelfde instellingen. Enkel zit er bij de PC een switch tussen. Vreemd...
[ Voor 40% gewijzigd door Freakster86 op 16-04-2012 09:46 ]
Path naar easy_install klopte niet is. Dit is nu verbeterd!witchdoc schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:22:
[...]
yep
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 STORAGE> whoami root STORAGE> ipkg update Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/syno-i686/cross/unstable/Packages.gz Inflating http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/syno-i686/cross/unstable/Packages.gz Updated list of available packages in /opt/lib/ipkg/lists/cross Successfully terminated. STORAGE> easy_install-2.7 pip -ash: easy_install-2.7: not found
code:
1
| /opt/local/bin/easy_install-2.7 |
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Kan je dat iets verduidelijken? Ik vind namelijk in /opt/bin noch in /opt/local/bin/ een "easy-install-2.7" file terug.Brickman schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:18:
[...]
Path naar easy_install klopte niet is. Dit is nu verbeterd!
code:
1 /opt/local/bin/easy_install-2.7
EDIT: blijkbaar toch die "py27-setuptools" niet (goed?) geïnstalleerd. OF was dat door 'jouw' error? Anyway, die ipkg install even opnieuw gedaan en nu krijg'k wel een easy_install-2.7 te zien in /opt/bin.
Voila install klaar. Alleen straks nog eens die extra scriptjes op http://synology.brickman.nl/subtitles bekijken en uitzoeken of er ook een webinterface is ofzoiets voor Subliminal.
Verder een erg goeie guide voor linux idioten als ik dus dank daarvoor!
[ Voor 76% gewijzigd door witchdoc op 16-04-2012 13:45 ]
Als je met een gui ondertitels wilt beheren, zoek hier dan op autosub. Tegenwoordig ook als spk.
Werkt super.
Werkt super.
Verwijderd
inderdaad, net een update met de synology gedaan, gewoon met een update knopje. Vond het updaten met putty ook wel wat hebben trouwens, maar dit is wel heel eenvoudig.ChuckyDevil schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:54:
Als je met een gui ondertitels wilt beheren, zoek hier dan op autosub. Tegenwoordig ook als spk.
Werkt super.
Heb het wat eenvoudiger opgelost, al was het wel evenveel werk: sickbeard verwijderd en nas opnieuw starten en sickbeard installeren en configfiles terugzetten.Brickman schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:16:
Kreeg die melding ook, Sick Beard gestopt en zelf een pull gedaan. Gelukkig gaf de git terug dat alles up2date was en na een nieuwe start was de melding ook weg van de update.
Sick Beard ff restarten en dan kijken of er nog steeds updates zijn.
Maar de melding is hier ook weer weg, zal nu wel weer helemaal up to date zijn. Toch vaag , kan niet helemaal achterhalen wat er nu mis gaat. Krijg alleen meldingen te zien dat de update corrupted was, maarja, waarom precies? Hopen dat het nu blijft werken.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 22:02 ]
Herejezus Brickman.. heb jij even tijd in die Synology gestoken (en dan vooral guides voor nieuwelingen als ik)
(ook dank aan al de rest die er ook hun tijd in hebben gestoken trouwens hoor)
Anyway, klein vraagje nog.. ben ondertussen even spotweb met Newznab aan't opzetten en zag ergens iets van vind je api key met &apikey= maar hoe geef'k dat precies in?
Volgens deze wiki zou die api-key te vinden moeten zijn onder gebruiker wijzigen maar daar vind ik in elk geval niks terug.
Ik krijg nu nl. "Unknown error given from Synology SpotWeb: No such item" in m'n SickBeard.. als site url heb'k gewoon http://192.168.0.1/spotweb/ opgegeven.. het adres waar'k die spotweb db op kan doorzoeken.
Anyway, klein vraagje nog.. ben ondertussen even spotweb met Newznab aan't opzetten en zag ergens iets van vind je api key met &apikey= maar hoe geef'k dat precies in?
Volgens deze wiki zou die api-key te vinden moeten zijn onder gebruiker wijzigen maar daar vind ik in elk geval niks terug.
Ik krijg nu nl. "Unknown error given from Synology SpotWeb: No such item" in m'n SickBeard.. als site url heb'k gewoon http://192.168.0.1/spotweb/ opgegeven.. het adres waar'k die spotweb db op kan doorzoeken.
[ Voor 38% gewijzigd door witchdoc op 17-04-2012 00:07 ]
API-key kun je vinden onder <username> - > "Change User". De user moet wel in Authenticated users groep zitten.witchdoc schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:21:
Herejezus Brickman.. heb jij even tijd in die Synology gestoken (en dan vooral guides voor nieuwelingen als ik)(ook dank aan al de rest die er ook hun tijd in hebben gestoken trouwens hoor)
Ik heb een paar aanpassingen gemaakt in postProcessor.py, zodat Sickbeard nu ook ondertitels met een locale erbij, dus bv .en.srt, verplaatst. Kan iemand me kort uitleggen hoe ik deze nu kan aanbieden als fix voor de gerelateerde issues?
Pull request aanbieden hier https://github.com/midgetspy/Sick-BeardAbductee schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:56:
Ik heb een paar aanpassingen gemaakt in postProcessor.py, zodat Sickbeard nu ook ondertitels met een locale erbij, dus bv .en.srt, verplaatst. Kan iemand me kort uitleggen hoe ik deze nu kan aanbieden als fix voor de gerelateerde issues?
Zou je misschien code willen delen met ons, doe ik hem handmatig aanpassen
Dit zijn de aangepaste functies in postProcessor.py:schumi2004 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:01:
[...]
Pull request aanbieden hier https://github.com/midgetspy/Sick-Beard
Zou je misschien code willen delen met ons, doe ik hem handmatig aanpassen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
| def _list_associated_files(self, file_path): """ For a given file path searches for files with the same name but different extension and returns them. file_path: The file to check for associated files Returns: A list containing all files which are associated to the given file """ if not file_path: return [] file_path_list = [] base_name = file_path.rpartition('.')[0]+'.' # don't confuse glob with chars we didn't mean to use base_name = re.sub(r'[\[\]\*\?]', r'[\g<0>]', base_name) for associated_file_path in ek.ek(glob.glob, base_name+'*'): # only list it if the only non-shared part is the extension # if '.' in associated_file_path[len(base_name):]: # continue file_path_list.append(associated_file_path) return file_path_list def _combined_file_operation (self, file_path, new_path, new_base_name, associated_files=False, action=None): """ Performs a generic operation (move or copy) on a file. Can rename the file as well as change its location, and optionally move associated files too. file_path: The full path of the media file to act on new_path: Destination path where we want to move/copy the file to new_base_name: The base filename (no extension) to use during the copy. Use None to keep the same name. associated_files: Boolean, whether we should copy similarly-named files too action: function that takes an old path and new path and does an operation with them (move/copy) """ if not action: self._log(u"Must provide an action for the combined file operation", logger.ERROR) return if associated_files: file_list = self._list_associated_files(file_path) else: file_list = [file_path] if not file_list: self._log(u"There were no files associated with "+file_path+", not moving anything", logger.DEBUG) return for cur_file_path in file_list: cur_file_name = ek.ek(os.path.basename, cur_file_path) # get the extension # cur_extension = cur_file_path.rpartition('.')[-1] cur_extension = cur_file_path[file_path.rfind('.') + 1 : ] # replace .nfo with .nfo-orig to avoid conflicts if cur_extension == 'nfo': cur_extension = 'nfo-orig' # If new base name then convert name if new_base_name: new_file_name = new_base_name +'.' + cur_extension # if we're not renaming we still want to change extensions sometimes else: new_file_name = helpers.replaceExtension(cur_file_name, cur_extension) new_file_path = ek.ek(os.path.join, new_path, new_file_name) action(cur_file_path, new_file_path) |
In _list_associated_files heb ik 2 regels in commentaar gezet, waar hij ging kijken of enkel de extension verschillend was. Dit is volgens mij niet nodig, omdat hij al zoekt op de filename - extensie van het videobestand.
in _combined_file_operation heb ik de manier waarop hij de extension uit de filename haalt veranderd. Hier werd vroeger alles na de laatste punt gebruikt, maar nu gebruik ik alles van de filename dat langer is als video filename - extensie + 1 (omdat de punt er appart aan geappend wordt).
Als iemand hier opmerkingen over heeft of de volledige file wilt, laat het dan maar weten. Ik kan nu niet aan pastebin, en als ik dat hier tussen code-tags moet zetten, dan wordt het wel een enorma wall of text...
[ Voor 7% gewijzigd door Abductee op 17-04-2012 14:10 . Reden: Zag net dat ik nog een update had uitstaan van sickbeard, dus die heb ik maar even voor de zekerheid uitgevoerd... ]
En het mag de admin user niet zijnBrickman schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:04:
[...]
API-key kun je vinden onder <username> - > "Change User". De user moet wel in Authenticated users groep zitten.
Dus een andere user aangemaakt, maar als'k met dat kreng inlog: "Toegang geweigerd voor [Display overview of spots (0::)] ".
Dat terwijl ik die user tot elke groep behalve die anonymouse groepen heb toegevoegd (incl. admin dus).
Display overview was blijkbaar een recht van die anonymous open groep.. die even toegevoegd in ik zie dingen. Bizar dat een member lid moet zijn van een anonymous groep om iets te kunnen doen..
[ Voor 45% gewijzigd door witchdoc op 17-04-2012 20:21 ]
Ik ben nu een tevreden gebruiker van sab sickbeard en couchpotato enz Een mix van brickman marzz en packages.
Sick en Coucke kijken om de zoveel tijd voor nieuwe stuff en geven dit door aan sab. Sab download dit naar en map en de ander twee programma's gaan dus renamrn en processen.
Is het hierbij mogelijk dat sab deze programma start en de programma's niet om de zoveel tijd een map hoeven te monitoren?
Sick en Coucke kijken om de zoveel tijd voor nieuwe stuff en geven dit door aan sab. Sab download dit naar en map en de ander twee programma's gaan dus renamrn en processen.
Is het hierbij mogelijk dat sab deze programma start en de programma's niet om de zoveel tijd een map hoeven te monitoren?
Nevermind....
[ Voor 97% gewijzigd door iceme op 17-04-2012 23:19 ]
ik ga het nogmaals proberen;
heeft iemand een idee hoe ik naast de huidige superzebulon packages van sickbeard en consorten nogmaals een instance van sickbeard can installeren zonder IPKG..
je zou denken dat superzebulon zonder al te veel moeite zijn package kan aanpassen om zo een sickbeard een en twee te creeeren maar dat heb ik tevergeefs al gevraagd en met mij vele anderen..
ik wil graag sommige series zowel in SD als HD downloaden, en dat gaat niet met maar 1 instance..
iemand enig idee?
heeft iemand een idee hoe ik naast de huidige superzebulon packages van sickbeard en consorten nogmaals een instance van sickbeard can installeren zonder IPKG..
je zou denken dat superzebulon zonder al te veel moeite zijn package kan aanpassen om zo een sickbeard een en twee te creeeren maar dat heb ik tevergeefs al gevraagd en met mij vele anderen..
ik wil graag sommige series zowel in SD als HD downloaden, en dat gaat niet met maar 1 instance..
iemand enig idee?
60 TB can not be enough
Dat kan Sickbeard sowieso. Couch waat ik niet zeker. Zoek op SabToSickbeard. Dit is een postprocessing script die je in je sab kan instellen. Deze geeft aan Sickbeard een signaal als Sab klaar is met downloaden van een serie.remcoXP schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:39:
Ik ben nu een tevreden gebruiker van sab sickbeard en couchpotato enz Een mix van brickman marzz en packages.
@freak1
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar zou dat niet kunnen via het lasy_syn script van Mar2zz?
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar zou dat niet kunnen via het lasy_syn script van Mar2zz?
Ik ken het script niet, maar als het echt niet anders kan, zou je het zelf ook makkelijk kunnen doen door de SabToSickbeard scripts aan te passen. Als het goed is, is dat wat problemen oplevert toch als je 2 instanties naast elkaar draait? Of gaat er ook iets mis omdat ze beiden dezelfde mappen gebruiken?webbier schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:21:
@freak1
Ik heb het toen hiervoor iig gebruikt:
serhat in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Verwijderd
Ik zit nog een beetje te denken over de kwaliteit waarin ik de series download. Ik wil alle series (mits mogelijk) in 5.1 geluid en dan het liefst DTS.
Nu heb ik HD TV en 720p WEB-DL aangezet (HD TV staat als bovenste optie geselecteerd) en 720p BluRay en 1080p BluRay staan niet geselecteerd).
Dat zijn toch de beste settings voor het downloaden van lopende series? Maar waarom kan ik 720p WEB-DL niet bovenaan het lijstje zetten? Of pakt hij deze sowieso omdat hij beter is dan HD TV versies als ze beiden geselecteerd zijn?
Nu heb ik HD TV en 720p WEB-DL aangezet (HD TV staat als bovenste optie geselecteerd) en 720p BluRay en 1080p BluRay staan niet geselecteerd).
Dat zijn toch de beste settings voor het downloaden van lopende series? Maar waarom kan ik 720p WEB-DL niet bovenaan het lijstje zetten? Of pakt hij deze sowieso omdat hij beter is dan HD TV versies als ze beiden geselecteerd zijn?
Meestal komt de HD TV versie wat eerder online dan de WEB-DL, dus denk ik dat hij alsnog de HD TV versie pakt.
Ik heb de initial download op hdtv staan en web-dl als archiveren. Als ik een serie meteen wil zien kan ik de hdtv kijken, mocht ik een serie op een later moment pas kijken en is er een web-dl aanwezig dan is die al vanzelf vervangen. Enige nadeel is dan dat een aflevering 2x gedownload wordt.
Verwijderd
Daar zat ik inderdaad aan te denken, hij wist niet automatisch de HD TV aflevering dus.webbier schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:18:
Enige nadeel is dan dat een aflevering 2x gedownload wordt.
Voor het geluid maakt het niet uit of ik de HD TV of de WEB-DL versie meen ik, het is toch beiden dolby digital 5.1 (althans bij de meeste series)?
Ik heb ook wel regelmatig HDTV versies die alleen maar 2.0 zijn. Dus ik was ook al met dit issue aan het stoeien en begon me af te vragen of ik niet volledig over zou willen schakelen op WEB-DL. Zo heel veel tijd zit er niet meer tussen die releases en meestal kijk ik ik toch pas de volgende avond. Vaak is er dan al een WEB-DL beschikbaar.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:31:
[...]
Daar zat ik inderdaad aan te denken, hij wist niet automatisch de HD TV aflevering dus.
Voor het geluid maakt het niet uit of ik de HD TV of de WEB-DL versie meen ik, het is toch beiden dolby digital 5.1 (althans bij de meeste series)?
Jawel, als hij een web-dl aflevering vind verwijderd hij automatisch de niet web-dl aflevering, dit omdat web-dl op archivering staat.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:31:
[...]
Daar zat ik inderdaad aan te denken, hij wist niet automatisch de HD TV aflevering dus.
En heb je dan ook nog BluRay 720p op archivering staan?
Welke search provider kan ik het beste nemen bij couchpotato?
Ik heb er gewoon zoveel mogelijk aangevinkt waar ik een account bij heb en waar je geen account bij nodig hebt. Dan zit er altijd wel eentje tussen.Xenophoben schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:15:
Welke search provider kan ik het beste nemen bij couchpotato?
Begreep laatst wel dat NZBs.org stopt per morgen (19 april), dus die nog gebruiken lijkt niet zinvol meer.
Newzbin schijnt een van de beste te zijn op zoekgebied, dus je kan het beste die gebruiken. Je kan daar ook op de site gratis zoeken, kan je een beetje zien wat het aanbod is..
Toch weer niet :Mystic Spirit schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:22:
[...]
Begreep laatst wel dat NZBs.org stopt per morgen (19 april), dus die nog gebruiken lijkt niet zinvol meer.
edit: Alleen kijkt Couchpotato nog naar nzbs.org en niet naar de beta site (?). Sickbeard is hiervoor wel een tijdje terug aangepast.lhbandit
2012-04-16 15:29:34 We've been convinced to keep running so we will not be shutting down this week as originally planned. Sorry for the roller coaster ride folks.
Anyways we will be switching to the beta. If you have not logged in there yet please do so. I'd recommend you check that your email address on this site is valid before logging into the beta.
http://beta.nzbs.org/login
[ Voor 10% gewijzigd door sverzijl op 18-04-2012 18:18 ]
Verwijderd
vergeet nzbmatrix niet.brilsmurfffje schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:16:
Newzbin schijnt een van de beste te zijn op zoekgebied, dus je kan het beste die gebruiken. Je kan daar ook op de site gratis zoeken, kan je een beetje zien wat het aanbod is..
Nzbmatrix heeft als voordeel dat je eenmalig betaald en dan premium user bent. Newzbin betaal je per week. Afhankelijk van hoe lang je klant bent kan je meerdere weken of maanden of jaren in 1 keer bijkopen. Handig bij de jaarlijkse decembersale (50% korting). Ik ben nu een paar jaar klant en kan eindelijk elke december een jaar vooruit kopen.
Newzbin is handig omdat je raw kan zoeken , nzbmatrix is echt alleen indexsite.
Verwijderd
Ah mooi, ik ga even wat aanpassingen doen in mijn sickbeard. Moet alleen even zien hoe het gaat omdat ik post processing heb aanstaan en hij bestanden verplaatst.webbier schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:28:
Jawel, als hij een web-dl aflevering vind verwijderd hij automatisch de niet web-dl aflevering, dit omdat web-dl op archivering staat.
Ik heb alleen series als Lost in BluRay formaat, maar dan is een afleverig bijna 3 gig en mijn nas is al aardig volSemperFidelis schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:28:
En heb je dan ook nog BluRay 720p op archivering staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 18:14 ]
Ik wil bij CouchPotato de torrent search provider aanpassen. Het is nu "PiraatBaai" maar die doet het niet. Waar kan ik de URL die hij gebruikt aanpassen?
Ik zag ergens in dit topic wel deze post: Cmdr_Satan in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2" maar dat is een linux directorystructuur, ik gebruik Windows, en kon geen vergelijkbare map vinden.
Werkt het trouwens uberhaupt nog wel nu TPB geen .torrent bestanden meer gebruikt, maar Magnet links?
Help!
Ik zag ergens in dit topic wel deze post: Cmdr_Satan in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2" maar dat is een linux directorystructuur, ik gebruik Windows, en kon geen vergelijkbare map vinden.
Werkt het trouwens uberhaupt nog wel nu TPB geen .torrent bestanden meer gebruikt, maar Magnet links?
Help!
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 18-04-2012 18:48 ]
Zou iemand hier een printscreen kunnen neerzetten van Couchpotato dan Settings - Providers
Heb nu SickBeard, Sabnzbd, Transmission, Couchpotato draaien.
Couchpotato is het lastigste van allemaal, ik kreeg hem via de
/etc/init.d/couchpotato start niet werkend.
PID file waarmee ik de persmission niet op had.
Chown, Chmod, Reboot gedaan wat ik zo had kunnen vinden. Maar niks mocht baten.
Nu lukt het wel via dit command:
python /home/user/.couchpotato/CouchPotato.py -d
Dit dan ook maar in mijn rc.local gezet, en start nu automatisch op.
Enige nadeel is dat ik hem niet via ssh kan stoppen/starten. Kan alleen via web interface.
Het gene waar ik nu op vast loopt, is dat hij geen NZB kan vinden.
Ik heb torrents werkend gekregen, en hij doet het goed. Stuurt ze door naar transmission.
Het af laten handelen doet hij ook goed.
Hij vindt alleen geen enkele NZB.
Probleem is, er staan 5 sites met inlog gegevens en geen daarvan ben ik aangemeld.
Neem aan dat je, je niet hoeft aan te melden.
Sickbeard doet het ook zonder.
Ik heb nu
#alt.binaries.hdtv.x264@EFnet
Enable Yes
MysterBin
Enable Yes
Maar NZB zoeken lukt hem niet, ik ga er vanuit dat hij wel in contact staat met Sabnzbd veel kan ik daar niet aan mis doen.
Heb nu SickBeard, Sabnzbd, Transmission, Couchpotato draaien.
Couchpotato is het lastigste van allemaal, ik kreeg hem via de
/etc/init.d/couchpotato start niet werkend.
PID file waarmee ik de persmission niet op had.
Chown, Chmod, Reboot gedaan wat ik zo had kunnen vinden. Maar niks mocht baten.
Nu lukt het wel via dit command:
python /home/user/.couchpotato/CouchPotato.py -d
Dit dan ook maar in mijn rc.local gezet, en start nu automatisch op.
Enige nadeel is dat ik hem niet via ssh kan stoppen/starten. Kan alleen via web interface.
Het gene waar ik nu op vast loopt, is dat hij geen NZB kan vinden.
Ik heb torrents werkend gekregen, en hij doet het goed. Stuurt ze door naar transmission.
Het af laten handelen doet hij ook goed.
Hij vindt alleen geen enkele NZB.
Probleem is, er staan 5 sites met inlog gegevens en geen daarvan ben ik aangemeld.
Ik heb nu
Enable Yes
MysterBin
Enable Yes
Maar NZB zoeken lukt hem niet, ik ga er vanuit dat hij wel in contact staat met Sabnzbd veel kan ik daar niet aan mis doen.
Ben niet de enige:
http://help.couchpota.to/...5214105230x264requestsphp
Nu nog een oplossing vinden.
http://help.couchpota.to/...5214105230x264requestsphp
Nu nog een oplossing vinden.
Ik heb spotweb geïnstalleerd om meerdere bronnen te hebben om NZB's te vinden.
Nu werkt spotweb perfect en dacht ik laat ik eens proberen of (de standaard) Sickbeard nu ook NL-talige series kan binnen halen. Als test heb ik "boer zoekt vrouw" genomen.
De api gaat goed en levert ook de juiste resultaten op, echter sickbeard blijft dit zeggen.
Heeft iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?
/edit: in dit voorbeeld wordt er gezocht naar S05E11.
Nu werkt spotweb perfect en dacht ik laat ik eens proberen of (de standaard) Sickbeard nu ook NL-talige series kan binnen halen. Als test heb ik "boer zoekt vrouw" genomen.
De api gaat goed en levert ook de juiste resultaten op, echter sickbeard blijft dit zeggen.
code:
1
| Apr-18 19:48:31 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Ignoring result Boer Zoekt Vrouw S05E11 because we don't want an episode that is Unknown |
[ Voor 4% gewijzigd door BlackBurn op 18-04-2012 20:11 ]
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Voor nzbs.org, nzbrus, nzbmatrix en newzbin moet je een account hebben. Anders werken ze niet.Dennisik schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:24:
In Sickbeard heb je ook nog de sickbeard index en wobble index, die werken zonder aanmelden. Maar die mis je in couchpotato.
Die twee vinden bij mij ook weinig tot niets.Ik heb nu
Enable Yes
MysterBin
Enable Yes
I know, heb al wel wat accounts aangemaakt maar merendeel is gelimiteerd.job schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:12:
[...]
Voor nzbs.org, nzbrus, nzbmatrix en newzbin moet je een account hebben. Anders werken ze niet.
In Sickbeard heb je ook nog de sickbeard index en wobble index, die werken zonder aanmelden. Maar die mis je in couchpotato.
[...]
Die twee vinden bij mij ook weinig tot niets.
Als ik mijn logs mag geloven vindt hij wel wat, maar kan hij geen NZB doorgeven/aanmaken.
Maar met de link hierboven, ben ik niet de enige die hier last van hebt.
Als het goed is heeft de Maker ervan gezegd dat je het beste even op V2 kan wachten.
Wacht wel even, anders gooi ik het eraf.
Je zou ook een eingen newznab server kunnen opbouwen, bijv. spotweb.Dennisik schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:14:
[...]
I know, heb al wel wat accounts aangemaakt maar merendeel is gelimiteerd.
Als ik mijn logs mag geloven vindt hij wel wat, maar kan hij geen NZB doorgeven/aanmaken.
Maar met de link hierboven, ben ik niet de enige die hier last van hebt.
Als het goed is heeft de Maker ervan gezegd dat je het beste even op V2 kan wachten.
Wacht wel even, anders gooi ik het eraf.
Probleem is dat hij in de verkeerde group gepost wordt waardoor hij geen newznab categorie heeft welke sickbeard accepteert. Je kunt wel categorien toevoegen, maar unknown zou ik niet doen omdat je dan veel te veel invalid hits krijgt.BlackBurn schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:10:
code:
1 Apr-18 19:48:31 DEBUG SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Ignoring result Boer Zoekt Vrouw S05E11 because we don't want an episode that is Unknown
Enige wat je dan zou kunnen doen is je newznab regex aanpassen zodat hij het met een andere categorie tagt, maar dat ging mij iig mijn pet te boven.
en als je dat allemaal gefixed hebt nog dutch bij de ignore words verwijderen in de config.ini
Edit: Hoe ver gaat je database terug, want Boer Zoekt Vrouw S05E11 DUTCH 720p HDTV x264-DiFFERENT van 1,2 jaar geleden zou hij moeten pakken (tv foreign ipv unknown)
[ Voor 8% gewijzigd door Mirx_NL op 18-04-2012 20:28 ]
/spotweb/testinstall.php geeft volgende aan:
Open base dir <dan een heleboel directories> => NOT OK (Not empty, might be a problem).
Is dat dus een probleem of niet? Wat betekend dat precies?
Open base dir <dan een heleboel directories> => NOT OK (Not empty, might be a problem).
Is dat dus een probleem of niet? Wat betekend dat precies?
Even zodat ik het goed begrijp voordat ik verder ga zoekenMirx_NL schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:25:
[...]
Probleem is dat hij in de verkeerde group gepost wordt waardoor hij geen newznab categorie heeft welke sickbeard accepteert. Je kunt wel categorien toevoegen, maar unknown zou ik niet doen omdat je dan veel te veel invalid hits krijgt.
Enige wat je dan zou kunnen doen is je newznab regex aanpassen zodat hij het met een andere categorie tagt, maar dat ging mij iig mijn pet te boven.
en als je dat allemaal gefixed hebt nog dutch bij de ignore words verwijderen in de config.ini
Edit: Hoe ver gaat je database terug, want Boer Zoekt Vrouw S05E11 DUTCH 720p HDTV x264-DiFFERENT van 1,2 jaar geleden zou hij moeten pakken (tv foreign ipv unknown)
De categerie die spotweb teruggeeft, wordt niet herkend door Sickbeard?
Kun je aangeven waar ik de "supported" categorieën van sickbeard kan vinden?
Ik heb 2x een S05E11 van inderdaad 1,2jaar geleden, echter als ik hem open in Spotweb, dan staat er bij Category "Image"? Zit ik dan goed te kijken?
Dit is wat de API teruggeeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <item> <title>Boer Zoekt Vrouw S05E11</title> <guid isPermaLink="false">75f28894701c449fa01d2c31dffec2b542@free.pt</guid> <link> https://link/api?t=g&id=75f28894701c449fa01d2c31dffec2b542@free.pt&apikey=58a1e52055186e06b198c8ad74e173f5 </link> <pubDate>Wed, 16 Feb 2011 15:19:14 +0100</pubDate> <category>Image > x264HD</category> <enclosure url="https://link/api?t=g&id=75f28894701c449fa01d2c31dffec2b542@free.pt&apikey=58a1e52055186e06b198c8ad74e173f5" length="1772221101" type="application/x-nzb"/> <newznab:attr name="category" value="2000"/> <newznab:attr name="category" value="2040"/> <newznab:attr name="category" value="5000"/> <newznab:attr name="size" value="1772221101"/> <newznab:attr name="poster" value="Isaac@spot.net"/> <newznab:attr name="comments" value="0"/> </item> |
Ik heb nog niet uitgevonden, waar welke category (2000,2040,5000) voor staat
edit2: gevonden
http://readthedocs.org/do...x.html?highlight=category
[ Voor 33% gewijzigd door BlackBurn op 18-04-2012 21:54 ]
5000 kun je op zich wel toevoegen. Gewoon even in de gaten blijven houden of je api results niet extreem veel invalid results oplevert.
In de thread wordt meerdere keren uitgelegd hoe je extra categorien (als 5020) aan de newznab.py moet toevoegen zodat sickbeard deze als valid accepteert.
In de thread wordt meerdere keren uitgelegd hoe je extra categorien (als 5020) aan de newznab.py moet toevoegen zodat sickbeard deze als valid accepteert.
Dit heb ik gedaan, echter het werkt niet helemaal zoals verwacht.Mirx_NL schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:22:
5000 kun je op zich wel toevoegen. Gewoon even in de gaten blijven houden of je api results niet extreem veel invalid results oplevert.
Ik heb categorie 5000 geprobeerd toe te voegen, echter de API van spotweb levert dan geen juiste resultaten meer op, zelfs niet als ik het aantal wat teruggegeven mag worden op 750 zet. Terwijl zie boven de post toch ook echt in categorie 5000 zit. Hetzelfde geld voor de categoriën 2030 en 2040.
Het toevoegen van categorie 2000 geeft nog wel de juiste resultaten, echter zegt Sickbeard nog steeds unknown. (aanpassing is gemaakt op beide plekken binnen newznab.py).
Nog iemand suggesies?
/edit: het toevoegen van 5000 lijkt toch geen probleem te zijn, het zit hem voornml. in 2030 en 2040. Waarschijnlijk met testen even in de war geraakt.

Dus spotweb levert nog steeds de juiste resultaten op, echter sickbeard zegt nog steeds unknown, ondanks het toevoegen van de categorie 5000.
p.s. overigens raar dat het zoeken op categorie 5030 en 5040 nog steeds de juiste resultaten oplevert, net alsof spotweb niet helemaal goed omgaat met die api?
opgelost De laatste unknown meldingen kwamen vanwege de quality.
[ Voor 20% gewijzigd door BlackBurn op 19-04-2012 08:28 ]
Heeft iemand toevallig al een account op de beta site?sverzijl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:04:
[...]
Toch weer niet :
[...]
edit: Alleen kijkt Couchpotato nog naar nzbs.org en niet naar de beta site (?). Sickbeard is hiervoor wel een tijdje terug aangepast.
Ik wil een account aanmaken maar dat gaat niet, Registrations are currently invite only.
Heeft iemand toevallig een invite voor mij?
XboxLive: Dave 130R
De beta heeft gewoon alle inlogs van de originele site overgenomen. Als je dus een account had kan je dat daar weer gebruiken.Earzz schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:35:
[...]
Heeft iemand toevallig al een account op de beta site?
Ik wil een account aanmaken maar dat gaat niet, Registrations are currently invite only.
Heeft iemand toevallig een invite voor mij?
Dat is het m juist, ik had geen account voor de oude website ;Mystic Spirit schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:43:
[...]
De beta heeft gewoon alle inlogs van de originele site overgenomen. Als je dus een account had kan je dat daar weer gebruiken.
XboxLive: Dave 130R
Dat klopt niet helemaal. Unknown wil hier zeggen de kwaliteit van de aflevering en niet de groep waar die in is gepost. Zet dus in je kwaliteiten aan dat je ook unknown episodes wil hebben en hij zal hem downloaden.Mirx_NL schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:25:
[...]
Probleem is dat hij in de verkeerde group gepost wordt waardoor hij geen newznab categorie heeft welke sickbeard accepteert. Je kunt wel categorien toevoegen, maar unknown zou ik niet doen omdat je dan veel te veel invalid hits krijgt.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Er komt hier inmiddels aardig wat newznab configuratie talk voorbij en ik vond ook geen ander topic waar ik beter terecht kon. Maar ik ben eens een beetje in het geheel gedoken en vroeg mij af er niet ergens een VM rondzwerft waar een geconfigureerde newznab server in zit.
Ik heb al een musicbrainz VM gevonden die ik waarschijnlijk zelf wel aan de praat krijg, maar wil eigenlijk ook wel proberen om een newznab VM aan de praat te krijgen op een wat oudere bak, maar kan er nog geen vinden. Hebben jullie misschien ergens een download gevonden, of is er iemand die een VM kan maken van zijn huidige install van newznab en die op usenet of torrent aan kan bieden?
Ik heb al een musicbrainz VM gevonden die ik waarschijnlijk zelf wel aan de praat krijg, maar wil eigenlijk ook wel proberen om een newznab VM aan de praat te krijgen op een wat oudere bak, maar kan er nog geen vinden. Hebben jullie misschien ergens een download gevonden, of is er iemand die een VM kan maken van zijn huidige install van newznab en die op usenet of torrent aan kan bieden?
weet iemand het antwoord op bovenstaande vraag? Het zijn dus de folders die sickbeard gemaakt heeft waar ik geen ondertitels in kan zetten....thejoker80 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:56:
Ik heb Sickbeard op mijn popcorn hour A210 draaien sinds kort. het downloaden en renamen gaat prima. Hij zet alles netjes in aparte folders etc. Echter wil ik er nu de ondertitels bij zetten maar heb ik geen toegang tot de mappen van de tv-series. Iemand enig idee hoe dit aan te passen is?
Klinkt als een rechten probleem? Je hebt vast wel SSH toegang, ervan uitgaande dat je ook zo Sickbeard erop hebt geinstalleerd. Even meer rechten instellen?thejoker80 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:46:
[...]
weet iemand het antwoord op bovenstaande vraag? Het zijn dus de folders die sickbeard gemaakt heeft waar ik geen ondertitels in kan zetten....
2 korte vragen m.b.t. AutoSub;
1. De serie V (2009) gedownload. Beide seizoenen staan in de wachtrij. Hij kan geen enkele ondertiteling vinden. Van seizoen 2 is het nog te snappen (bestandnaam eindigt op "Sinners") want die zie ik ook niet op bierdopje staan, maar seizoen 1 (wasabi) staat er wel gewoon op. Waarom download die niet?
Seizoen 1 staat ook als V2009 en seizoen 2 als V 2009, dus met spatie. Staat allemaal in dezelfde map
2. Kun je voor alle series in Sickbeard in 1x de kwaliteitseisen aanpassen? Wel HD tv, maar niet die 720 bluray. Daar gaat het te vaak fout met ondertitels.
1. De serie V (2009) gedownload. Beide seizoenen staan in de wachtrij. Hij kan geen enkele ondertiteling vinden. Van seizoen 2 is het nog te snappen (bestandnaam eindigt op "Sinners") want die zie ik ook niet op bierdopje staan, maar seizoen 1 (wasabi) staat er wel gewoon op. Waarom download die niet?
Seizoen 1 staat ook als V2009 en seizoen 2 als V 2009, dus met spatie. Staat allemaal in dezelfde map
2. Kun je voor alle series in Sickbeard in 1x de kwaliteitseisen aanpassen? Wel HD tv, maar niet die 720 bluray. Daar gaat het te vaak fout met ondertitels.
Was idd effe in de war met Other > Misc en TV > MiscAnthirian schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:50:
[...]
Dat klopt niet helemaal. Unknown wil hier zeggen de kwaliteit van de aflevering en niet de groep waar die in is gepost. Zet dus in je kwaliteiten aan dat je ook unknown episodes wil hebben en hij zal hem downloaden.

als maraschino via putty te starten is met:
cd /volume1/@appstore/maraschino
python2.7 maraschino-cherrypy.py
waarom kan ik via mijn synology dsm dan geen cronjob maken die er zo uitziet?:
ik heb ook cd /volume && python geprobeerd.
kan iemand een tipje geven?
code:
1
| 0 * * * * root /volume1/@appstore/maraschino python2.7 maraschino-cherrypy.py #/volume1/@appstore/maraschino python2.7 maraschino-cherrypy.py |
Ik kwam vandaag voor android de nzbunity app tegen.
Ideale app om vanaf je mobiel of tablet sab, sb en cp (v2) te bedienen.
screenshot van een oudere versie:

Ik raad je aan om de benodigde api's in een tekst document te zetten, en dit tekst document naar je android device te kopieren. Even knippen en plakken is veel makkelijker dan vier api keys overtikken
.
Ideale app om vanaf je mobiel of tablet sab, sb en cp (v2) te bedienen.
screenshot van een oudere versie:
Ik raad je aan om de benodigde api's in een tekst document te zetten, en dit tekst document naar je android device te kopieren. Even knippen en plakken is veel makkelijker dan vier api keys overtikken
[ Voor 64% gewijzigd door job op 20-04-2012 00:07 ]
omdat hij nu waarschijnlijk /volume1/@appstore/maraschino als commando wil uitvoeren, wat natuurlijk niet kan.. ook zie ik er root staan? Is dat normaal? Met de normale cronjob pakt hij automatisch de user waar je de cron voor instelt voor zover ik weet.. tenzij het iets specifieks is van de synology cron.. als dat niet hoort zal hij juist de commando 'root' uitvoeren met de rest als argumenten.remcoXP schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:50:
als maraschino via putty te starten is met:
code:
1 0 * * * * root /volume1/@appstore/maraschino python2.7 maraschino-cherrypy.py #/volume1/@appstore/maraschino python2.7 maraschino-cherrypy.py
Is blijkbaar zo als je het via crontab doet. Heel veel andere systemen hebben ook nog een per user cron file.
Grappig, weer wat geleerd.
veiligste is een shellscript aanmaken ergens (voorbeeld: /mijn/pad/maraschino.sh) met
#!/bin/sh cd /volume1/@appstore/maraschino python2.7 maraschino-cherrypy.py
In je cron zet je dan normaliter:
0 * * * * root /mijn/pad/maraschino.sh
Wees wel zeker dat de shellscript executable is.
[ Voor 13% gewijzigd door serhat op 20-04-2012 08:58 ]
excuus voor de late reactie;serhat schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:22:
[...]
Ik ken het script niet, maar als het echt niet anders kan, zou je het zelf ook makkelijk kunnen doen door de SabToSickbeard scripts aan te passen. Als het goed is, is dat wat problemen oplevert toch als je 2 instanties naast elkaar draait? Of gaat er ook iets mis omdat ze beiden dezelfde mappen gebruiken?
Ik heb het toen hiervoor iig gebruikt:
serhat in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
nee, dat is niet wat het probleem oplevert.
het probleem zit erin dat ik 1 kwaliteit kan opgeven bij sickbeard. ik wil echter sommige series zowel SD als HD downloaden.. daarvoor zal ik 2 instances van sickbeard naast elkaar moeten draaien. sabtosickbeard script gebruik ik sowieso niet, ik gebruik gewoon categories.
ik wil dus eigenlijk zeg maar een 2e versie van sickbeard naast mijn eerste versie draaien, maar dan niet via IPKG, maar gewoon via een package. een extra sickbeard package dus eigenlijk.
60 TB can not be enough
Verwijderd
vraag 1: name mapping gebruiken in autosubFreakster86 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:08:
2 korte vragen m.b.t. AutoSub;
vraag 2: ja kan, via mass update, alles aanvinken en dan linksonderin edit kiezen.
Op zich moet dat geen probleem zijn. Je gooit een tweede sickbeard in een andere map. Die laat je alles SD downloaden wel even in de config ervoor zorgen dat hij op een andere port draait dan de andere sickbeard. Je zou dan ook nog het sabtosick script kunnen gebruiken want ook daarbij kan je de port van sickbeard service aangeven waar die mee moet praten.freak1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:12:
[...]
excuus voor de late reactie;
nee, dat is niet wat het probleem oplevert.
het probleem zit erin dat ik 1 kwaliteit kan opgeven bij sickbeard. ik wil echter sommige series zowel SD als HD downloaden.. daarvoor zal ik 2 instances van sickbeard naast elkaar moeten draaien. sabtosickbeard script gebruik ik sowieso niet, ik gebruik gewoon categories.
ik wil dus eigenlijk zeg maar een 2e versie van sickbeard naast mijn eerste versie draaien, maar dan niet via IPKG, maar gewoon via een package. een extra sickbeard package dus eigenlijk.
Als je de opstartscripts zelf aan kan passen kan je je huidige installatie gewoon naar een andere dir kopieren, config aanpassen en van daaruit draaien.
[ Voor 112% gewijzigd door Mystic Spirit op 20-04-2012 10:08 ]
ik zie dat ik in het verkeerde topic zat;Mystic Spirit schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:43:
[...]
Op zich moet dat geen probleem zijn. Je gooit een tweede sickbeard in een andere map. Die laat je alles SD downloaden wel even in de config ervoor zorgen dat hij op een andere port draait dan de andere sickbeard. Je zou dan ook nog het sabtosick script kunnen gebruiken want ook daarbij kan je de port van sickbeard service aangeven waar die mee moet praten.
Als je de opstartscripts zelf aan kan passen kan je je huidige installatie gewoon naar een andere dir kopieren, config aanpassen en van daaruit draaien.
ik draai dus niet op een linux\windows machine (dan was het geen probleem geweest) maar op een Synology.. daarop gebruik ik packages, geen IPKG.. ik wil ook geen IPKG dus eigenlijkg ewoon een tweede package ernaast..
60 TB can not be enough
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!