SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:26

jjust

Het leven is een strijd

Dank voor je bericht. Ik ben al wat verder. Als ik in het config menu bijvoorbeeld naar tabblad nzb handling ga krijg ik een error en ga ik naar mainview. Vanaf dat moment werken de zoekopties niet meer. Als ik mijn browser opnieuw opstart werk het wel. Het probleem zit dus in de config menu die niet goed werkt. Maakt weinig uit want ik denk die niet nodig te hebben. Wellicht alleen voor de api maar daar moet ik nog even induiken. Het config menu werkt ook op de server niet goed.

Om toch je vragen te beantwoorden.

install.php geeft twee meldingen namelijk:
PostgreSQL. => ik gebruik MySQL dus geen probleem volgens mij
Own settings file => die gebruik ik niet dus volgens mij geen probleem.

Spotweb folder met Chown -R rechten gegeven
GIT Pull => up to date
php upgrade-db.php check.

Alleen het config menu werkt dus nog steeds niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
jjust schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:38:
Dank voor je bericht. Ik ben al wat verder. Als ik in het config menu bijvoorbeeld naar tabblad nzb handling ga krijg ik een error en ga ik naar mainview. Vanaf dat moment werken de zoekopties niet meer. Als ik mijn browser opnieuw opstart werk het wel. Het probleem zit dus in de config menu die niet goed werkt. Maakt weinig uit want ik denk die niet nodig te hebben. Wellicht alleen voor de api maar daar moet ik nog even induiken. Het config menu werkt ook op de server niet goed.

GIT Pull => up to date

Ik heb precies hetzelfde probleem na een verse installatie op een vps met ubuntu 15.10. Alle dependencies gefixt van install.php en settings werkt niet goed. zelfs na een reinstall van spotweb wil het nog niet werken...
Krijg het idee dat het aan spotweb zelf ligt.

overigens heb ik de installatie gedaan via git clone.

[ Voor 2% gewijzigd door Meauses op 30-01-2016 22:32 . Reden: git ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 07:02
jjust schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:38:

GIT Pull => up to date

Geen idee waarom die niet werkt. Zeker omdat het wel werkt als je de browser opnieuw start. Lijkt bijna op een AddOn in je browser / Antivirus / Antispywaretool die iets blokkeert.

Check dat ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Heb ik ook gedaan. Ik gebruik Avira en heb zowel antivirus en de firewall uitgezet maar dat mocht helaas ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jjust schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:10:
Heb ik ook gedaan. Ik gebruik Avira en heb zowel antivirus en de firewall uitgezet maar dat mocht helaas ook niet baten.
Misschien je browser eens opstarten zonder add-ons. Mogelijk dat een add-on de boel verstoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:49
Ik probeer op mijn synology met Spotweb filters in te stellen via de webinterface, hij slaat het filter ook op, echter hij laat binnen de filter alles zien ipv de gekozen filter.

Enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

kan ik dit oplossen via ssh en dan een config aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AldoRaine
  • Laatst online: 31-08 14:23
Ik heb helaas ook problemen met mijn spotweb op de synology.
De api werk niet, ook al getest via http://xxx.xxx.xxx/spotweb/api?t=c, ik heb de .htaccess al aangepast.
De foutmelding die ik krijg is:
Fatal error: Can't use method return value in write context in /volume1/web/spotweb/lib/page/SpotPage_newznabapi.php on line 173

Heb volgens mij ook alle rechten goed toegewezen dus weet niet hoe ik dit kan oplossen.
Iemand die weet wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

jjust schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:02:
Ik heb mijn server opnieuw geinstalleerd en dus ook spotweb. (master branche). Op zich werkt spotweb redelijk op twee zaken na;
Sommige tabbladen in het config menu geven een " error while loading this page you will be redirecten to the mainpage" Nu is dit op zich geen ramp maar het is wel vervelend.

Wat wel lastig is, is dat als ik wat wil zoeken ik niet het scherm krijg met zoekopties. (waar je kan selecteren dat hij moet zoeken in een bepaalde categorie of poster). Dit hele schermpje komt niet tevoorschijn. Ik heb getest met Edge en firefox. Ook heb ik tijdelijk de anti virus uitgezet maar mocht niet baten. Als ik via de console op de server kijk krijg ik wel het scherm met zoekopties te zien. Waar zou dat aan kunnen liggen.

php 5.5.9-1 Ubuntu 4.14
MySQL 5.5.47
Er zat een fout in een recent doorgevoerde change, deze is nu terug getrokken en zijn bovenstaande problemen verholpen. Vervolgens een verse GIT clone van de Master branch en hij draait weer.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Top bedankt. Ik ben niet zo handig met Git. Kan ik ook gewoon Git Pull doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jjust schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:41:
Top bedankt. Ik ben niet zo handig met Git. Kan ik ook gewoon Git Pull doen?
Je kan inderdaad een Git Pull doen en dan zou hij de nieuwste bestanden moeten downloaden.
Het kan zijn dat je een melding krijgt:

code:
1
Please, commit your changes or stash them before you can merge.

Ik los dit altijd op door in te loggen met WinSCP en dan naar de Spotweb folder te bladeren.
Ik hernoem dan alle bestanden die worden aangeven en daarna voer ik opnieuw Git Pull uit en dan werkt het wel. Zo kan ik ook altijd terug mocht er toch iets niet goed gaan, ik heb dan de vorige bestanden nog.

Mocht alles goed werken dan verwijderd ik de oude bestanden handmatig.
Er zal vast een optie zijn om dit te laten overschrijven maar voor de enkele keer dat er een update is maar nooit in verdiept.

Daarna voer je altijd nog het volgende uit na een Git Pull

code:
1
/usr/bin/php upgrade-db.php

Het eerste deel kan anders zijn als PHP ergens anders staat, dit komt vanaf een Synology NAS.

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20
Als git pull klaagt over lokale wijzigingen kun je die code apart zetten door:

code:
1
git stash

Als na de pull alles werkt kun je de gestashte files alsnog weggooien:

code:
1
git stash drop stash@{0}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Git pull was voldoende. Ook de php upgrade-db.php gedaan. Werkt weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
Hebben meer mensen die spotweb hebben geinstalleerd ook last van soms "No (Verified) comments"? Zo heb ik spots met WEL comments maar als ik deze spots vergelijk met een publieke spotweb site (zal de link hier niet noemen) dan heeft die publieke site veel meer comments in die spots dan mijn spots. Hoe is dit mogelijk?

Elke uur wordt mijn spotweb een retrieve uitgevoerd via een cronjob.

[ Voor 10% gewijzigd door gabbel op 04-02-2016 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
gabbel schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:59:
Hebben meer mensen die spotweb hebben geinstalleerd ook last van soms "No (Verified) comments"? Zo heb ik spots met WEL comments maar als ik deze spots vergelijk met een publieke spotweb site (zal de link hier niet noemen) dan heeft die publieke site veel meer comments in die spots dan mijn spots. Hoe is dit mogelijk?
Klopt heb ik ook last van.
Denk dat dit mogelijk met de header server te maken heeft van je nieuwsgroep provider. Heb het ook nooit kunnen oplossen en maar zo gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
MikeOO schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:03:
[...]

Klopt heb ik ook last van.
Denk dat dit mogelijk met de header server te maken heeft van je nieuwsgroep provider. Heb het ook nooit kunnen oplossen en maar zo gelaten.
Fijn om te horen dat ik niet de enigste ben. Misschien eens een ticket aanmaken bij mijn Nieuwsgroep provider.

[ Voor 8% gewijzigd door gabbel op 04-02-2016 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
gabbel schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:04:
[...]

Fijn om te horen dat ik niet de enigste ben. Misschien eens een ticket aanmaken bij mijn Nieuwsgroep provider.
Ik zei wel Header server maar kan ook aan de gewone server liggen van de provider. Weet niet waar de comments geplaatst worden.

Spotweb wordt op verschillende systemen gebruikt en dan heb je ook nog Spotlight en afgeleide programma's. Kan ook zijn dat dat iets fout gaat met conversie van de verschillende systemen. Het valt mij ook op als ik via mijn eigen Spotweb een reactie plaatst deze vaak via de "openbare" Spotweb niet terug te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
MikeOO schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:09:
[...]

Ik zei wel Header server maar kan ook aan de gewone server liggen van de provider. Weet niet waar de comments geplaatst worden.

Spotweb wordt op verschillende systemen gebruikt en dan heb je ook nog Spotlight en afgeleide programma's. Kan ook zijn dat dat iets fout gaat met conversie van de verschillende systemen. Het valt mij ook op als ik via mijn eigen Spotweb een reactie plaatst deze vaak via de "openbare" Spotweb niet terug te zien is.
De header servers is dat iets van spotweb zelf? Dat is toch onderdeel van je eigen nieuwsgroep provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
gabbel schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:12:
[...]

De header servers is dat iets van spotweb zelf? Dat is toch onderdeel van je eigen nieuwsgroep provider?
Klopt zoals ik in mijn eerste reactie aangaf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bijna alle PHP7 fouten zijn eruit met de versie die nu op github staat. Op eentje na, die is ook heel makkelijk op te lossen:

Gaat om regel #30 in class.nma.php, dit moet als volgt worden:
PHP:
1
function __constructor($apikey=null, $verify=false, $devkey=null, $proxy=null, $userpwd=null)
En je bent wederom van een deprecated warning af. In mijn geval heb ik verder geen PHP7 errors meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Ik krijg mijn spotweb niet meer aan de praat op basis van de API;

Als ik naar deze url ga om te testen of het werkt;
http://127.0.0.1/spotweb/api?t=c
Prima XML respons.

Maar als ik dan naar een zoekterm ga, in dit geval vanuit CouchPotato;
http://127.0.0.1/spotweb/...i_key>&t=movie&extended=1

Krijg ik dit terug;

code:
1
2
3
Dit XML-bestand lijkt geen geassocieerde stijlinformatie te hebben. De documentstructuur is hieronder weergegeven.

<error code="300" description="No such item"/>

Iemand enig idee?

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn Synology-spotweb kreeg vandaag ineens een update aangeboden.

Iemand een idee wat er veranderd is, of waar ik het terug kan vinden ?
het is nu versie 20160215-1 ( in tegenstelling tot 201509xx-1 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
FreshMaker schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:48:
Mijn Synology-spotweb kreeg vandaag ineens een update aangeboden.

Iemand een idee wat er veranderd is, of waar ik het terug kan vinden ?
het is nu versie 20160215-1 ( in tegenstelling tot 201509xx-1 )
Je runt waarschijnlijk via Package center en deze loopt een altijd achter.
Als je Spotweb zelf installeert en een Git Pull uitvoer komen update direct door en dat gaat veel sneller.

Wat er is aangepast kun je altijd via de Github pagina terugvinden. Meer info is niet beschikbaar
https://github.com/spotweb/spotweb/commits/master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:59
NeoFoX schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:51:
Ik krijg mijn spotweb niet meer aan de praat op basis van de API;

Als ik naar deze url ga om te testen of het werkt;
http://127.0.0.1/spotweb/api?t=c
Prima XML respons.

Maar als ik dan naar een zoekterm ga, in dit geval vanuit CouchPotato;
http://127.0.0.1/spotweb/...i_key>&t=movie&extended=1

Krijg ik dit terug;

code:
1
2
3
Dit XML-bestand lijkt geen geassocieerde stijlinformatie te hebben. De documentstructuur is hieronder weergegeven.

Iemand enig idee?
k heb hetzelfde probleem, althans zo lijkt het. De array die terug komt blijft leeg....
Dit is alleen in couchpotato en niet in sickrage, het lijkt een couch probleem te zijn.
Ik heb inmiddels een bug op github ingeschoten, als meer mensen hier op reageren zal hij sneller behandeld worden.

Ik heb ook hetzelfde probleem, heeft altijd goed gewerkt maar nu kan hij niks meer vinden in de spotweb database, hij maakt wel goed contact.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
02-11 12:20:57 INFO
[core.media.movie.searcher] Search for Lazer Team in 1080p ignoring ETA
[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://jansen.synology.me/spotweb/api?imdbid=3864024&apikey=87e5379666218d1a08721799f2ed6387&t=movie&extended=1&Spotweb, data: []
02-11 12:20:58 DEBUG
[hpotato.core.plugins.base] Setting cache f85b8b69a0d248b9500ed5ca0bc5713e
[core.media.movie.searcher] Nothing found for Lazer Team in 1080p
02-11 12:20:58 INFO
[core.media.movie.searcher] Search for Lazer Team in 720p ignoring ETA
[core.media.movie.searcher] Nothing found for Lazer Team in 720p
[core.media.movie.searcher] Search for Lazer Team in BR-Rip ignoring ETA
[core.media.movie.searcher] Nothing found for Lazer Team in BR-Rip
[core.media.movie.searcher] Too early to search for [u'1080p', u'720p', u'brrip'], Lazer Team

Idd als ik de url zelf in de browser invul krijg ik de
code:
1

Blijkbaar zoekt couchpotato verkeerd, is dit iets om als bug in te schieten op github?
Ik heb spotweb even getest met sickrage en daar pakt hij ze gewoon op, het is dus geen spotweb probleem denk ik, ik heb spotweb ook al tijden niet meer veranderd, couch heeft regelmatig een update.

====================update======================

Ik denk dat ik het al zie, ik heb even de log bekeken van Couch en gezocht naar een oude search string en die ziet er heel anders uit.
code:
1
[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://192.168.1.160/spotweb/api?apikey=2a65b87dac89f9ca44772d42f1202f41&t=details&id=B0TeI05fTxEQp00Vg44rc%40spot.net, data:

tegenover nu
code:
1
 [hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://192.168.1.160/spotweb/api?imdbid=4870838&apikey=87e5379666218d1a08721799f2ed6387&t=movie&extended=1&Spotweb

[ Voor 5% gewijzigd door gielie op 17-02-2016 15:01 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
gielie schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:59:
[...]

k heb hetzelfde probleem, althans zo lijkt het. De array die terug komt blijft leeg....
Dit is alleen in couchpotato en niet in sickrage, het lijkt een couch probleem te zijn.
Ik heb inmiddels een bug op github ingeschoten, als meer mensen hier op reageren zal hij sneller behandeld worden.

Ik heb ook hetzelfde probleem, heeft altijd goed gewerkt maar nu kan hij niks meer vinden in de spotweb database, hij maakt wel goed contact.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[core.media.movie.searcher] Search for Lazer Team in 1080p ignoring ETA
[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://jansen.synology.me/spotweb/api?imdbid=3864024&apikey=87e5379666218d1a08721799f2ed6387&t=movie&extended=1&Spotweb, data: []
[hpotato.core.plugins.base] Setting cache f85b8b69a0d248b9500ed5ca0bc5713e
[core.media.movie.searcher] Nothing found for Lazer Team in 1080p
[core.media.movie.searcher] Search for Lazer Team in 720p ignoring ETA
[core.media.movie.searcher] Nothing found for Lazer Team in 720p
[core.media.movie.searcher] Search for Lazer Team in BR-Rip ignoring ETA
[core.media.movie.searcher] Nothing found for Lazer Team in BR-Rip
[core.media.movie.searcher] Too early to search for [u'1080p', u'720p', u'brrip'], Lazer Team

Idd als ik de url zelf in de browser invul krijg ik de
code:
1

Blijkbaar zoekt couchpotato verkeerd, is dit iets om als bug in te schieten op github?
Ik heb spotweb even getest met sickrage en daar pakt hij ze gewoon op, het is dus geen spotweb probleem denk ik, ik heb spotweb ook al tijden niet meer veranderd, couch heeft regelmatig een update.

====================update======================

Ik denk dat ik het al zie, ik heb even de log bekeken van Couch en gezocht naar een oude search string en die ziet er heel anders uit.
code:
1
[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://192.168.1.160/spotweb/api?apikey=2a65b87dac89f9ca44772d42f1202f41&t=details&id=B0TeI05fTxEQp00Vg44rc%40spot.net, data:

tegenover nu
code:
1
 [hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://192.168.1.160/spotweb/api?imdbid=4870838&apikey=87e5379666218d1a08721799f2ed6387&t=movie&extended=1&Spotweb
Oplossing; baaart900 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4"

- The Neo and Only -

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:59
HELD, .htacces had ik al goed maar met het vervangen van de lib folder is hij gered, heel erg bedankt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Hallo Heren en Dames,

Ik heb jarenlang spotweb op een ubuntu servertje gedraaid, maar krijg hem niet goed werkend op een Windows 2012R2 server met xampp.

Spotweb zelf haalt de spots goed en verwerkt ze ook gewoon, maar de comments krijg ik niet binnen. Ik heb het geprobeerd met astraweb us/eu server en een block account van bulknews.

Ik heb de max execution time aangepast in php.ini, maar dit lijkt geen invloed te hebben. Ik heb spotweb opnieuw geïnstalleerd middels GIT danwel ZIP download, maar beide lijken geen invloed te hebben.

Weet iemand de oplossing? Anders ga ik spotweb wel op mijn virtuele linux server draaien met een .htaccess zodat die van buitenaf niet benaderen valt.

code:
1
2
3
4
5
6
Retrieving 4690618 till 4695619, found 5001 comments in 248.39 seconds
PHP Fatal error:  Maximum execution time of 120 seconds exceeded in C:\xampp\htd
ocs\spotweb\lib\dbeng\dbeng_pdo.php on line 229

Fatal error: Maximum execution time of 120 seconds exceeded in C:\xampp\htdocs\s
potweb\lib\dbeng\dbeng_pdo.php on line 229

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

icy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:29:
Hallo Heren en Dames,

Ik heb jarenlang spotweb op een ubuntu servertje gedraaid, maar krijg hem niet goed werkend op een Windows 2012R2 server met xampp.

Spotweb zelf haalt de spots goed en verwerkt ze ook gewoon, maar de comments krijg ik niet binnen. Ik heb het geprobeerd met astraweb us/eu server en een block account van bulknews.

Ik heb de max execution time aangepast in php.ini, maar dit lijkt geen invloed te hebben. Ik heb spotweb opnieuw geïnstalleerd middels GIT danwel ZIP download, maar beide lijken geen invloed te hebben.

Weet iemand de oplossing? Anders ga ik spotweb wel op mijn virtuele linux server draaien met een .htaccess zodat die van buitenaf niet benaderen valt.

code:
1
2
3
4
5
6
Retrieving 4690618 till 4695619, found 5001 comments in 248.39 seconds
PHP Fatal error:  Maximum execution time of 120 seconds exceeded in C:\xampp\htd
ocs\spotweb\lib\dbeng\dbeng_pdo.php on line 229

Fatal error: Maximum execution time of 120 seconds exceeded in C:\xampp\htdocs\s
potweb\lib\dbeng\dbeng_pdo.php on line 229
Verlaag het aantal op te halen items eens. 5000 tegelijk is echt teveel. Verlaag dat eens naar 1000 om te beginnen, zelf zou ik zelfs verder verlagen naar 100 of zelfs naar 10. Hij haalt dan 100 comments per keer op voor het weggeschreven wordt naar de database. Het updaten blijft updaten totdat het bij is qua posts / comments / reports e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

CptChaos schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:47:
[...]
Verlaag het aantal op te halen items eens. 5000 tegelijk is echt teveel. Verlaag dat eens naar 1000 om te beginnen, zelf zou ik zelfs verder verlagen naar 100 of zelfs naar 10. Hij haalt dan 100 comments per keer op voor het weggeschreven wordt naar de database. Het updaten blijft updaten totdat het bij is qua posts / comments / reports e.d. :)
Soms kan het leven zo makkelijk zijn. Af en toe maar eerder vragen :+

Heb hem nu verlaagd en nu even afwachten, maar verwacht geen problemen.

Vreemde is dat de linux varianten het wel gwoon doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

icy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:58:
[...]

Soms kan het leven zo makkelijk zijn. Af en toe maar eerder vragen :+

Heb hem nu verlaagd en nu even afwachten, maar verwacht geen problemen.

Vreemde is dat de linux varianten het wel gwoon doen :+
Het verschilt enorm, mijn Debian VM haalt ook maar 100 items per keer op. Overdags is het ook nog eens drukker dan 's avonds, op usenet dan. Zou je dan veel items ophalen, dan duurt het nóg langer.

Het staat er volgens mij ook bij vermeldt, als het ophalen te lang duurt, of als je meldingen krijgt dat het te lang duurt, om dan het aantal op te halen items te verlagen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 19-02-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

CptChaos schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:00:
[...]
Het verschilt enorm, mijn Debian VM haalt ook maar 100 items per keer op. Overdags is het ook nog eens drukker dan 's avonds, op usenet dan. Zou je dan veel items ophalen, dan duurt het nóg langer.

Het staat er volgens mij ook bij vermeldt, als het ophalen te lang duurt, of als je meldingen krijgt dat het te lang duurt, om dan het aantal op te halen items te verlagen. ;)
Ja, maar had daar nog niet gekeken, was direct in de techniek gaan zoeken. Had het default staan en dat geldt ook voor de afgelopen jaren met de DEB VM installs waarbij het altijd wel goed ging naar mijn weten.

Comments lopen nu in ieder geval binnen en bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

icy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:12:
Ja, maar had daar nog niet gekeken, was direct in de techniek gaan zoeken. Had het default staan en dat geldt ook voor de afgelopen jaren met de DEB VM installs waarbij het altijd wel goed ging naar mijn weten.

Comments lopen nu in ieder geval binnen en bedankt voor de moeite.
Graag gedaan. :) Ja, het verschilt heel erg qua OS, PHP-versie, verbinding en usenet provider. Met PHP7 gaat het wel iets sneller, maar niet echt merkbaar veel. Wel het openen van spots en zo gaat stukken sneller. Helaas voor het retrieven niet echt en is vooral uittesten wat het beste werkt. Ik heb hem zelf redelijk laag staan, omdat ik elk uur automatisch retrieve en het script toch wel ophaalt tot alles binnen is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

CptChaos schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:25:
[...]
Graag gedaan. :) Ja, het verschilt heel erg qua OS, PHP-versie, verbinding en usenet provider. Met PHP7 gaat het wel iets sneller, maar niet echt merkbaar veel. Wel het openen van spots en zo gaat stukken sneller. Helaas voor het retrieven niet echt en is vooral uittesten wat het beste werkt. Ik heb hem zelf redelijk laag staan, omdat ik elk uur automatisch retrieve en het script toch wel ophaalt tot alles binnen is. ;)
Het openen van spots doe ik toch niet extreem vaak (kuch couchpotato en sickrage :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 05:43
NIeuwe Git spotweb install gedaan, alles lijkt tot hiertoe te werken.
Enig probleem is dat ik pagina opnieuw opvraag, altijd problemen het met men account

melding ; {"result":"failure","data":[],"info":[],"warnings":[],"errors":["You are already logged in"]}

'dan moet ik cookie verwijderen, en dan werkt het wel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb al een tijdje wat handige RSS-feeds in een vorm ala http://website.com/spotwe...=rss&search[tree]=cat0_z2. Wat ik echter wil is om bepaalde woorden te excluden. Is dat mogelijk? Ik heb het geprobeerd door dingen als &Title=-blaat of &Title=~blaat toe te voegen, maar dat is niet het juiste format.

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 24-02-2016 21:30 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Dannisi schreef op maandag 04 januari 2016 @ 02:30:
[...]

Het is niet voor niks een warning ;)
Als er nog een retrieve draait ergens en hij probeert 2 keer tegelijkertijd spots en comments binnen te halen gaan er dingen kapot.

[...]

Hij probeert een comment die je al hebt nog een keer op te slaan wat faalt. Ik heb te weinig verstand van hoe Spotweb werkt om te zeggen 'gooi je commentsxover tabel leeg en haal de comments opnieuw binnen', maar je zou het kunnen proberen.
Hoe kom ik er achter of er nog een retrieve draait?
Heb dezelfde melding namelijk.

En ineens is het weer weg, vreemd.

En gebruikt iemand nog de hopto black en whitelists?
8)7 Staan default ingesteld
* schumi2004 hides

Iets waar ik dan echt niet uitkom.
Ik heb verschillende externe indexers geconfigureerd in Sonarr.
Bij een handmatige zoekopdracht kan ik in Sonarr netjes op de gevonden spot klikken om naar de details ervan te gaan op die externe site echter is dat bij de resultaten van Spotweb spots niet het geval.
Moet ik in de config van spotweb iets activeren wat dit mogelijk maakt?

En waarom verwijderd Spotweb de punten in een releasenaam?
Normaal zie ik ze zo
The.100.S03E07.720p.HDTV.x264-RLSGRP

Maar Spotweb maakt er dit van
The 100 S03E07 720p HDTV x264-RLSGRP

[ Voor 33% gewijzigd door schumi2004 op 04-03-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
schumi2004 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:41:
[...]

Hoe kom ik er achter of er nog een retrieve draait?
Heb dezelfde melding namelijk.

En ineens is het weer weg, vreemd.

En gebruikt iemand nog de hopto black en whitelists?
8)7 Staan default ingesteld
* schumi2004 hides

Iets waar ik dan echt niet uitkom.
Ik heb verschillende externe indexers geconfigureerd in Sonarr.
Bij een handmatige zoekopdracht kan ik in Sonarr netjes op de gevonden spot klikken om naar de details ervan te gaan op die externe site echter is dat bij de resultaten van Spotweb spots niet het geval.
Moet ik in de config van spotweb iets activeren wat dit mogelijk maakt?

En waarom verwijderd Spotweb de punten in een releasenaam?
Normaal zie ik ze zo
The.100.S03E07.720p.HDTV.x264-RLSGRP

Maar Spotweb maakt er dit van
The 100 S03E07 720p HDTV x264-RLSGRP
Ik denk dat dit komt omdat Spotweb anders werkt dan de standaard index site. Spotweb presenteert alles in een DB met veel meer informatie dan de gemiddelde indexer.

Je zou het eens kunnen proberen via NZBMegaSearch wat je kunt vinden inPackage Center..

Mogelijk dat deze de informatie net iets anders ophaalt waardoor je wel de juiste informatie te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:07
Mochten zich onder jullie nog ervaren PHP developers bevinden die het leuk vinden om aan Spotweb te werken, meld je aan op github. :)
De issuelijst is groot genoeg om je een flinke tijd bezig te houden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Hallo,

Ben aan kijken of ik SABNZB 0.7 kan gaan vervangen voor de Synocommunity versie 0.8. De test versie wel te verstaan. Heb deze test versie naast de oude versie draaien en op zich werkt het prima, met Sickrage en Couchpotato samen.

Het enige probleem waar ik tegen aan loop is spotweb. Deze wil alleen maar in combinatie met de oude SABNZB werken. Het wil met geen mogelijkheid werken met de nieuwe versie. Heb alles correct ingesteld, gebruikersnaam, wachtwoord, poort en de api key. Maar wat ik ook probeer, als ik handmatig een item wil toevoegen via spotweb krijg ik een krijg te zien aan het einde van de regel.

Als ik de gegevens terug zet naar de oude versie van SABNZB werkt het prima.

Iemand enig idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Wellicht is de interface (api) naar sabnzbd gewijzigd ?
In ieder geval is 0.7.20 de laatste officieële versie, dus ik denk niet dat spotweb een niet gereleaste versie zou moeten supporten. En een community versie is daarbij al helemaal niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:16
Kan iemand me vertellen hoe ik een filter kan aanmaken waar alleen whitelisted posts in staan? Ik wil namelijk met Couchpotato e.e.a. automatiseren, en dus alleen 98% goede spots binnenhengelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
endness schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:34:
Kan iemand me vertellen hoe ik een filter kan aanmaken waar alleen whitelisted posts in staan? Ik wil namelijk met Couchpotato e.e.a. automatiseren, en dus alleen 98% goede spots binnenhengelen..
Volgens mij is het niet mogelijk om hierop een filter te bouwen aangezien er geen optie voor aanwezig is.
https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Hoe-filters-werken

Je zou op Github een verzoek kunnen aanmaken en hopen dat iemand dit oppakt.
https://github.com/spotweb/spotweb/pulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Mag je bij issues zetten :
https://github.com/spotweb/spotweb/issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Laatst online: 18:15
Ik heb een probleem met de API van spotweb (synology).
Het probleem doet zich voor als sonarr wilt zoeken naar een bepaalde serie. De link waarop sonarr zoekt is het volgende:

http://localhost/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=<removed>&offset=0&limit=100&rid=28385&tvmazeid=111&season=5&ep=13

Echter krijg ik de volgende error terug:

code:
1
2
3
4
5
NzbDrone.Core.Indexers.Newznab.NewznabException: No such item
  at NzbDrone.Core.Indexers.Newznab.NewznabRssParser.PreProcess (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerResponse indexerResponse) [0x000d6] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\Newznab\NewznabRssParser.cs:40 
  at NzbDrone.Core.Indexers.RssParser.ParseResponse (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerResponse indexerResponse) [0x0000d] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\RssParser.cs:44 
  at NzbDrone.Core.Indexers.HttpIndexerBase`1[TSettings].FetchPage (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerRequest request, IParseIndexerResponse parser) [0x00008] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\HttpIndexerBase.cs:264 
  at NzbDrone.Core.Indexers.HttpIndexerBase`1[TSettings].FetchReleases (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerPageableRequestChain pageableRequestChain, Boolean isRecent) [0x0009b] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\HttpIndexerBase.cs:142

Als ik de link in mijn browser plak krijg ik de volgende uitvoer:

XML:
1

Ik heb de lib folder al vervangen door die van de volgende branch:

https://github.com/mesa57/spotweb-master

Tot nu toe nog geen succes. Mijn sonarr vind dus geen afleveringen via spotweb, ook niet met de manuele search.

Iemand een idee?

Edit:
Ook bij Couchpotato heb ik hetzelfde probleem
url:

http://192.168.0.2/spotwe...ey=xxx&t=movie&extended=1

[ Voor 3% gewijzigd door Yoki1985 op 14-03-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Yoki1985 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:25:
Ik heb een probleem met de API van spotweb (synology).
Het probleem doet zich voor als sonarr wilt zoeken naar een bepaalde serie. De link waarop sonarr zoekt is het volgende:

http://localhost/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=<removed>&offset=0&limit=100&rid=28385&tvmazeid=111&season=5&ep=13

Echter krijg ik de volgende error terug:

code:
1
2
3
4
5
NzbDrone.Core.Indexers.Newznab.NewznabException: No such item
  at NzbDrone.Core.Indexers.Newznab.NewznabRssParser.PreProcess (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerResponse indexerResponse) [0x000d6] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\Newznab\NewznabRssParser.cs:40 
  at NzbDrone.Core.Indexers.RssParser.ParseResponse (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerResponse indexerResponse) [0x0000d] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\RssParser.cs:44 
  at NzbDrone.Core.Indexers.HttpIndexerBase`1[TSettings].FetchPage (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerRequest request, IParseIndexerResponse parser) [0x00008] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\HttpIndexerBase.cs:264 
  at NzbDrone.Core.Indexers.HttpIndexerBase`1[TSettings].FetchReleases (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerPageableRequestChain pageableRequestChain, Boolean isRecent) [0x0009b] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\HttpIndexerBase.cs:142

XML:
1

Tot nu toe nog geen succes. Mijn sonarr vind dus geen afleveringen via spotweb, ook niet met de manuele search.

Iemand een idee?

Edit:
url:

Er zijn in dit topic meer problemen te vinden icm Sonar.
Enige oplossing die gemeld is: pdukers in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Ik heb de lib folder van mesa57's branch al gekopieerd naar mijn synology. Hierin zit toch de connector voor spotweb.

Of moet ik alle bestanden kopieren?

EDIT

Ik heb net alle bestanden van de branch van mesa57 gekopieerd naar mijn spotweb installatie. Echter krijg ik nog geen spots te zien als ik op TVMaze ID zoek.

Als ik handmatig op de naam van een serie zoek dmv q= parameter dan vind ik wel spots dus de API werkt wel.

Ook in Couchpotato zoeken dmv imdbid= parameter werkt niet.

[ Voor 53% gewijzigd door Yoki1985 op 15-03-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
MikeOO schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:16:
[...]

Er zijn in dit topic meer problemen te vinden icm Sonar.
Enige oplossing die gemeld is: pdukers in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"
Wellicht interessant om te melden dat search tegenwoordig ook met de master werkt. Mijn workaround is dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Yoki1985 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:25:

XML:
1

Iemand een idee?

Edit:
url:

Bij mij werkt het gewoon.
Alleen de lib folder kopieëren is niet voldoende, er is meer gewijzigd.
En inmiddels staat er weer een nieuwe commit op die het 'quotes' probleem oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
mesa57 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:01:
[...]

Bij mij werkt het gewoon.
Alleen de lib folder kopieëren is niet voldoende, er is meer gewijzigd.
En inmiddels staat er weer een nieuwe commit op die het 'quotes' probleem oplost :)
Ik heb ondertussen de volledige code vervangen door jouw code. Dit heeft niet geholpen in het TVMaze probleem. Als ik het caps gedeelte aanpas zodat er alleen met de parameter 'q' gezocht kan worden dan krijg ik wel resultaten (maar is veel minder betrouwbaar).
Indien er een TVMaze ID in de querystring staat krijg ik nog altijd bovenstaande fout.

Ik zal de code van de master nog eens kopieren.

PS ik veronderstel dat de bestanden kopieren genoeg is en dat ik geen update procedure moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Nee, je hoeft geen update uit te voeren. De error 300 krijg je als je een parameter meegeeft die niet ondersteund wordt. Die is o.a. ook toegevoegd aan de index.php. Dus de files in je hoofdmap ook vervangen ! (behalve dbsetting.inc.php).

[ Voor 6% gewijzigd door mesa57 op 15-03-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Ik heb nu de master branch gekopieerd naar mijn installatie (https://github.com/spotweb/spotweb) maar ik krijg nog altijd dezelfde error

Is er iets wat ik kan doen om debug informatie te verzamelen hierover? (ben zelf ook een ontwikkelaar (asp.net) dus ben niet vies om in de code te duiken. Ben echter wel niet vertrouwd met PHP dus je zult me dan een beetje moeten leiden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Als je in index.php kijkt, kun je dan de string 'tvmaze' vinden ?
Kan het zijn dat er e.e.a. ergens gecached wordt ?

[ Voor 28% gewijzigd door mesa57 op 15-03-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
ja die vind ik terug op regel 186

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
$page = new SpotPage_newznabapi($daoFactory, $settings, $currentSession,
                    Array('t' => $req->getDef('t', ''),
                          'messageid' => $req->getDef('id', ''),
                          'apikey' => $req->getDef('apikey', ''),
                          'q' => $req->getDef('q', ''),
                          'limit' => $req->getDef('limit', ''),
                          'cat' => $req->getDef('cat', ''),
                          'imdbid' => $req->getDef('imdbid', ''),
                          'artist' => $req->getDef('artist', ''),
                          'rid' => $req->getDef('rid', ''),
                          'tvmazeid' => $req->getDef('tvmazeid', ''),
                          'season' => $req->getDef('season', ''),
                          'ep' => $req->getDef('ep', ''),
                          'o' => $req->getDef('o', ''),
                          'extended' => $req->getDef('extended', ''),
                          'maxage' => $req->getDef('maxage', ''),
                          'offset' => $req->getDef('offset', ''),
                          'del' => $req->getDef('del', ''),
                          'spotcat' => $req->getDef('spotcat', '')
                    )
            );

Edit
Zover als ik kan zien wordt er niets gecached.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoki1985 op 15-03-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Nee, spotweb houdt er niet echt een logging op na.
De enige manier waarop ik een error 300 kan simuleren met jouw search op TVMaze is
- Cache leegmaken
- Internet verbinding verbreken
Dan kan hij geen verbinding maken met TVMaze, vindt hem ook niet in de cache en geeft dan een api error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Zeer raar want mijn synology nas is gekoppeld aan het internet. Als ik de url http://api.tvmaze.com/shows/31 hier op mijn laptop (zelfde netwerk) uitvoer dan krijg ik volgende data terug:

JavaScript:
1
{"id":31,"url":"http://www.tvmaze.com/shows/31/marvels-agents-of-shield","name":"Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D","type":"Scripted","language":"English","genres":["Action","Adventure","Science-Fiction"],"status":"Running","runtime":60,"premiered":"2013-09-24","schedule":{"time":"21:00","days":["Tuesday"]},"rating":{"average":8.1},"weight":46,"network":{"id":3,"name":"ABC","country":{"name":"United States","code":"US","timezone":"America/New_York"}},"webChannel":null,"externals":{"tvrage":32656,"thetvdb":263365,"imdb":"tt2364582"},"image":{"medium":"http://tvmazecdn.com/uploads/images/medium_portrait/47/119738.jpg","original":"http://tvmazecdn.com/uploads/images/original_untouched/47/119738.jpg"},"summary":"<p>Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. returns for an action-packed third season, with Director Phil Coulson and Agent Daisy Johnson leading\n the charge as S.H.I.E.L.D. searches the world for more powered people \nin the aftermath of their epic battle with Jiaying and her army of \nInhumans. However, Coulson and the team soon find out that they are not \nthe only group looking for these new Inhumans.</p>","updated":1457978221,"_links":{"self":{"href":"http://api.tvmaze.com/shows/31"},"previousepisode":{"href":"http://api.tvmaze.com/episodes/470641"},"nextepisode":{"href":"http://api.tvmaze.com/episodes/628886"}}}

Dus deze pagina lijkt mij correct bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Dat wil nog niet zeggen dat je nas wel naar buiten kan.
Kun je achter regel 22 in Services_MediaInformation_Tvmaze eens toevoegen :
var_dump($tvmaze)

Dan zie je wat voor output tvmaze geeft (spotweb api via de browser aansturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
De uitvoer die ik krijg is

code:
1
2
3
4
bool(false)
bool(false)
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Nou ja, het klopt in ieder geval. bool(false) wil zeggen : niks van TVMaze gekregen.
Normaal gesproken had je dan de json output van tvmaze moeten zien.
Vandaar dat je verderop de error 300 krijgt.
Ik denk niet dat het aan de url ligt, maar je zou nog eens (op dezelfde plek) een var_dump($url) kunnen doen.
==edit==
Maak ook voor de zekerheid de tabel [cache] uit de spotweb database en de folder cache in de spotweb installatie folder eens leeg.

[ Voor 20% gewijzigd door mesa57 op 15-03-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Was ik idd van plan ;)
Als ik de volgende dumps uitvoer

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
var_dump($url);
        var_dump($http_code);
        var_dump($tvmaze);

if (empty($tvmaze)) {
            var_dump('leeg');
            return $mediaInfo;
        } # if

krijg ik hetvolgende

code:
1
2
3
4
5
6
string(30) "http://api.tvmaze.com/shows/31"
int(700)
bool(false)
string(4) "leeg"
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

Zou het een PHP instelling kunnen zijn waardoor PHP geen externe calls kan doen?

EDIT:
Als ik die url dan in mijn browser plak, dan krijg ik de volgende code te zien:

JavaScript:
1
{"id":31,"url":"http://www.tvmaze.com/shows/31/marvels-agents-of-shield","name":"Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D","type":"Scripted","language":"English","genres":["Action","Adventure","Science-Fiction"],"status":"Running","runtime":60,"premiered":"2013-09-24","schedule":{"time":"21:00","days":["Tuesday"]},"rating":{"average":8.1},"weight":46,"network":{"id":3,"name":"ABC","country":{"name":"United States","code":"US","timezone":"America/New_York"}},"webChannel":null,"externals":{"tvrage":32656,"thetvdb":263365,"imdb":"tt2364582"},"image":{"medium":"http://tvmazecdn.com/uploads/images/medium_portrait/47/119738.jpg","original":"http://tvmazecdn.com/uploads/images/original_untouched/47/119738.jpg"},"summary":"<p>Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. returns for an action-packed third season, with Director Phil Coulson and Agent Daisy Johnson leading\n the charge as S.H.I.E.L.D. searches the world for more powered people \nin the aftermath of their epic battle with Jiaying and her army of \nInhumans. However, Coulson and the team soon find out that they are not \nthe only group looking for these new Inhumans.</p>","updated":1457978221,"_links":{"self":{"href":"http://api.tvmaze.com/shows/31"},"previousepisode":{"href":"http://api.tvmaze.com/episodes/470641"},"nextepisode":{"href":"http://api.tvmaze.com/episodes/628886"}}}

EDIT2:
Cache leeg gemaakt maar geen verschil

[ Voor 57% gewijzigd door Yoki1985 op 15-03-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe kan tvmaze een waarde van 700 zijn en ook leeg weergeven? :?

EDIT:
Thnx, ik zit te slapen, zie ik nu!

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
CptChaos schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:36:
Hoe kan tvmaze een waarde van 700 zijn en ook leeg weergeven? :?
De 700 is de variabele $http_code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoki1985
Als ik Install.php uitvoer (om te zien welke PHP voorwaarden voldaan worden) dan krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HYuiUU4.png

En hier staat dat curl aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Als je in Services_Providers_Http.php achter regel 277
code:
1
var_dump($errorStr);

toevoegt, dan zie je de foutboodschap van curl (let op hoofd- kleine letters !)

[ Voor 10% gewijzigd door mesa57 op 15-03-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
De error die ik dan krijg is

code:
1
string(43) "Resolving timed out after 5526 milliseconds"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Lijkt op een DNS resolve probleem. Staan de gateway en dns wel goed ingesteld op je NAS ?
edit
Ik lees dat IPV6 ook nog wel eens roet in het eten kan gooien ?

[ Voor 31% gewijzigd door mesa57 op 15-03-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Ja deze staan hetzelfde ingesteld als op mijn laptop. (Telenet)

code:
1
195.130.130.3 en 195.130.131.3

EDIT

Ik heb IPv6 uitgeschakeld maar helaas nog geen data

[ Voor 23% gewijzigd door Yoki1985 op 15-03-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ik denk dat je het Synology forum eens moet raadplegen. Ik vermoed sterk dat dit niks met spotweb te maken heeft, behalve dan dat curl gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
OK dan ga ik daar eens ten rade.
In ieder geval heel veel merci voor al de moeite die je erin gestoken hebt.

Zodra ik de oplossing heb zal ik je iets laten weten.

EDIT:

Ik heb toch nog even verder gekeken om te zien of het probleem bij CURL in combinatie met mijn NAS ligt.
Ik heb een nieuw PHP bestand met volgende code op mijn nas geplaatst:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php 
        // create curl resource 
        $ch = curl_init(); 

// set url 
        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://api.tvmaze.com/shows/111"); 

//return the transfer as a string 
        curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1); 

// $output contains the output string 
        $output = curl_exec($ch); 

var_dump($output);

// close curl resource to free up system resources 
        curl_close($ch);      
?>

Als ik dan deze pagina uitvoer dan krijg ik het volgende terug:

JavaScript:
1
string(1487) "{"id":111,"url":"http://www.tvmaze.com/shows/111/once-upon-a-time","name":"Once Upon a Time","type":"Scripted","language":"English","genres":["Adventure","Fantasy","Romance"],"status":"Running","runtime":60,"premiered":"2011-10-23","schedule":{"time":"20:00","days":["Sunday"]},"rating":{"average":8},"weight":18,"network":{"id":3,"name":"ABC","country":{"name":"United States","code":"US","timezone":"America/New_York"}},"webChannel":null,"externals":{"tvrage":28385,"thetvdb":248835,"imdb":"tt1843230"},"image":{"medium":"http://tvmazecdn.com/uploads/images/medium_portrait/32/82471.jpg","original":"http://tvmazecdn.com/uploads/images/original_untouched/32/82471.jpg"},"summary":"<p>This is Fairy Tale Land. It's filled with magic, monsters and all of the characters we all know from stories growing up. It's real, and so are the people in it. But unlike the \"happily ever after\" you may have heard about, their stories continued, and The Evil Queen cast a Dark Curse over the land....</p><p>This is Storybrooke. It's a quiet, little, New England town filled with people who go about their everyday lives with no idea who they really are. The Queen's Curse has trapped them here and placed her in near-complete control. They have no real memories and no real hope.</p>","updated":1458060210,"_links":{"self":{"href":"http://api.tvmaze.com/shows/111"},"previousepisode":{"href":"http://api.tvmaze.com/episodes/441944"},"nextepisode":{"href":"http://api.tvmaze.com/episodes/493554"}}}"

Het ziet er dus naar uit dat het toch geen DNS probleem gaat zijn.

EDIT 2

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb bij mij.

Als ik in het document Services_Providers_Http.php de volgende regel wijzig

PHP:
1
curl_setopt ($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, 5);

wijzig naar

PHP:
1
curl_setopt ($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, 20);

Dan krijg ik wel spots terug en geen timouts (no such item) meer.

[ Voor 93% gewijzigd door Yoki1985 op 16-03-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Mooi, wel raar dat een timeout van 5 sec. onvoldoende is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Inderdaad, terwijl mijn netwerk (Telenet Whop) en mijn synology (DS415+) snel genoeg zijn om binnen de 5 seconden dit in te laden.

Als ik de api link van spotweb open dan heeft die ook geen 5 seconden nodig om te laden dus ik snap het niet helemaal.

Ik weet wel dat dit MIJN probleem oplost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ik vraag me alleen af of we dit op spotweb/github ook zouden moeten aanpassen.
Het heeft ook nadelen, bv. dat je 20 seconden zit te wachten op een blacklist die er niet is of een url in een spot die je aanklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Mja je zit alleen maar 20 seconden te wachten als die niet bestaat he.
Als die bestaat dan dan krijg je die gewoon direct te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Zo xampp van me win server af en spotweb maar op een (virtueel) linux webservertje geïnstalleerd. Wat een verschil qua snelheid.

Kreeg de laatste tijd allemaal errors qua mysql met xampp vandaar dat het webgedeelte maar via een virtueel servertje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:44

Zorro

Z

Ik heb ook eens spotweb op mijn oude Synology DS210j geknutseld.
Nou heb ik een probleem met het ophalen van spots. Ik denk vanwege SSL, dat schijnt niet te werken.
Maar nou het echte probleem: via "Configuratie-Instellingen" wijzig ik dat door encryptie uit te zetten en dan "Wijzig" te kiezen. (Ja ik zet de poort ook op 119 maar daar gaat het hier even niet om) Ga ik terug naar die pagina dan staat het weer net zo vrolijk aan. Kortom, er wordt niks opgeslagen.
Veranderingen via "Configuratie - Voorkeuren" wijzigen worden echter WEL bewaard.

Iemand een idee?

Edit: installatie overigens volgens snelrennen.nl gedaan.

Edit2: Nou, wie dit nog snapt... Ik deed alles in Chrome. Ik bedacht det het misschien een leuk idee was om het in FireFox te proberen. Ja hoor, alles netjes bewaard. |:(
Maar het toppunt van alles: Als ik nu in Chrome ga kijken staat alles nog/weer op SSL met poort 563 en zo. In FireFox toch echt niet 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Zorro op 28-03-2016 16:04 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Zorro schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:31:
Ik heb ook eens spotweb op mijn oude Synology DS210j geknutseld.
Nou heb ik een probleem met het ophalen van spots. Ik denk vanwege SSL, dat schijnt niet te werken.
Maar nou het echte probleem: via "Configuratie-Instellingen" wijzig ik dat door encryptie uit te zetten en dan "Wijzig" te kiezen. (Ja ik zet de poort ook op 119 maar daar gaat het hier even niet om) Ga ik terug naar die pagina dan staat het weer net zo vrolijk aan. Kortom, er wordt niks opgeslagen.
Veranderingen via "Configuratie - Voorkeuren" wijzigen worden echter WEL bewaard.

Iemand een idee?

Edit: installatie overigens volgens snelrennen.nl gedaan.

Edit2: Nou, wie dit nog snapt... Ik deed alles in Chrome. Ik bedacht det het misschien een leuk idee was om het in FireFox te proberen. Ja hoor, alles netjes bewaard. |:(
Maar het toppunt van alles: Als ik nu in Chrome ga kijken staat alles nog/weer op SSL met poort 563 en zo. In FireFox toch echt niet 8)7
Dan gaat er waarschijnlijk iets niet goed in Chrome zelf. Als eens CTRL-F5 geprobeerd.Dan wordt de cache vernieuwd.

Desnoods Chrome een keer verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:44

Zorro

Z

CTRL-F5 had ik al eens gedaan, en ook history cookies en wat al meer verwijderd.
Ik zal vanavond eens een complete reinstall van Chrome proberen...

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik wil mijn Spotweb-site wat dichter timmeren (als je nu naar de URL gaat dan kan je alle NZB's downloaden). Nu wordt ie al niet gevonden door zoek-robots, maar ik wil er eigenlijk een extra login-scherm voor hebben, zonder dat een git-update dan in de war raakt. Is het aanpassen van .htaccess voldoende, of is er een mooiere oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 29-03-2016 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
pven schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:08:
Ik wil mijn Spotweb-site wat dichter timmeren (als je nu naar de URL gaat dan kan je alle NZB's downloaden). Nu wordt ie al niet gevonden door zoek-robots, maar ik wil er eigenlijk een extra login-scherm voor hebben, zonder dat een git-update dan in de war raakt. Is het aanpassen van .htaccess voldoende, of is er een mooiere oplossing?
Dat kan door Spotweb als een Closed System (Shared) in te stellen. Je moet dan eerst inloggen voor je iets kunt zien.
Via Configuratie ---> Gebruikers en Groepenbeheer kun je dit instellen.

Normaal krijg je tijdens de installatie van Spotweb deze vraag en wordt alles direct goed ingesteld.
Achteraf kan ook maar als je het verkeerd instellt sluit je jezelf dus ook buiten.

Maar dus vooraf een backup van je Database zodat je een restore kunt uitvoeren mocht het fout gaan.

Je zou kunnen proberen om Install.php opnieuw uit te voeren. Ik weet allee niet of je de vraag opnieuw krijgt welk system je wilt gebruiken.
Hieronder kun je een voorbeeld vinden.
http://www.snelrennen.nl/...afronden.php#.VvtsZEeVfBw

Lukt bovenstaand niet dan zou je onderstaand kunnen proberen.
Je kan deze mannier proberen. Geen idee of dat goed werkt.
http://www.synology-forum.nl/spotweb/spotweb-wachtwoord/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MikeOO schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:06:
[...]

Dat kan door Spotweb als een Closed System (Shared) in te stellen. Je moet dan eerst inloggen voor je iets kunt zien.
Via Configuratie ---> Gebruikers en Groepenbeheer kun je dit instellen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tdX6tcSXIrpcws4mCo94pWCG/full.jpg

Dank! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Heb spotweb opnieuw ingeinstalleerd, en de retrieve from datum op gisteren gezet. Maar als ik in de console retrieve.php doe, begint ie gewoon bij Message ID 2 (van de 3miljoen ofzo). Raar. Is het mogelijk om de 'from' via commandline te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JustFogMaxi schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:12:
Heb spotweb opnieuw ingeinstalleerd, en de retrieve from datum op gisteren gezet. Maar als ik in de console retrieve.php doe, begint ie gewoon bij Message ID 2 (van de 3miljoen ofzo). Raar. Is het mogelijk om de 'from' via commandline te zetten?
Je moet dit instelling in Spotweb zelf en ik haal niet uit je verhaal of je dat op die manier hebt gedaan.

In Spotweb --> Configuratie --> Instellingen --> Ophalen.
Vul daar de retentie in van je nieuwsgroepprovider

En bij de kalendar daaronder geef je een datum op vanaf wanneer je wilt ophalen.

Dan zou de retrieve goed moeten werken.

Zo niet dan op Github een issue aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Allebei al gedaan ;) Antwoord gekregen op mijn github issue. Het is schijnbaar normaal om de eerste keer alles op te halen omdat spotweb anders niet de datum kan bepalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Ik heb spotweb op een Pi draaien en doet het op één ding na prima. In crontab heb ik twee regels toegevoegd waarmee ieder uur naar nieuwe spots gezocht wordt:

@hourly php /var/www/spotweb/retrieve.php > /var/www/spotweb/retrieve.log
@hourly php /var/www/spotweb/upgrade-db.php

Kijk ik een tijd niet naar spotweb (meerdere uren, dus meerdere retrieves) dan klopt het aantal nieuwe spots niet. Bijvoorbeeld:
  • Retrieve 1: 10 nieuwe spots
  • Retrieve 2: 15 nieuwe spots
het totaal nieuwe spots zou nu 25 moeten zijn, maar dit is gereduceerd naar 23.

Als ik eerst 'mark everything as read' en vervolgens 'retrieve' selecteer dan klopt het aantal nieuwe spots wel. Ook heb ik de tijd tussen het retrieve commando in crontab vergroot, maar uiteindelijk loopt het aantal nieuwe spots alsnog out-of-sync.

Weet iemand wat hier de oorzaak van is en belangrijker, hoe dit op te lossen is?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Ik zie nu dat bij de Install van spotweb 'Curl' niet beschikbaar is. Echter heb ik de extension wel aanstaan in php.ini. Dit is op Windows, iemand tips?

Found it: http://stackoverflow.com/...module-could-not-be-found

[ Voor 28% gewijzigd door JustFogMaxi op 07-04-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
Ik heb Spotweb geinstalleerd op debian en de wizard geeft overal OK aan. Daarna ga ik naar spotweb en de pagina is wit met alleen tekst.

Ik draai de server op hyper-v en heb een snapshot terug gezet en nogmaals de installatie gedaan met een andere guide maar het resultaat is hetzelfde. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8u8yLXdULjDW3LMI6627tzQa/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe kun je ook weer de images en nzb bestanden herstellen? :) Heb vanavond een herinstallatie gedaan en met mijn stomme kop de cache ook verwijderd. Nu missen veel spots de afbeeldingen en de NZB files op disk. Hoe kan ik dit ook weer herstellen? :? Voorheen was dit geloof ik een schakeloptie bij retrieve.php, maar weet even niet meer welke.

EDIT:
Even de retrieve.php zelf geopend, ik zag iets van retro staan, lijkt erop dat dat de optie is.

EDIT2:
Dat heeft wel het een en ander hersteld, maar niet de afbeeldingen (en ik denk daarmee ook niet de NZB's), helaas. :( Ik zag ook een check-cache.php, maar die heeft ook niet mogen baten, helaas! :(

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 08-04-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
alesandro_46 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:59:
@hourly php /var/www/spotweb/upgrade-db.php
Deze regel elke uur draaien heeft geen nut. De upgrade.db.php voer je uit nadat je een GIT Pull hebt gedaan.
Zolang je geen Git Pull uitvoert hoef je de upgrade-db-php ook niet uit te voeren

Of je moet je Git Pull ook opnemen in de cronjob.

Maar zoveel updates komen er ook niet uit voor Spotweb dus 1x p/w of p/m of voldoende.
Daarbij zou ik dit handmatig doen zodat je ook kunt zien of alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
MikeOO schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:49:
[...]

Deze regel elke uur draaien heeft geen nut. De upgrade.db.php voer je uit nadat je een GIT Pull hebt gedaan.
Zolang je geen Git Pull uitvoert hoef je de upgrade-db-php ook niet uit te voeren

Of je moet je Git Pull ook opnemen in de cronjob.

Maar zoveel updates komen er ook niet uit voor Spotweb dus 1x p/w of p/m of voldoende.
Daarbij zou ik dit handmatig doen zodat je ook kunt zien of alles goed gaat.
Deze regel heb ik er bij staan omdat ik deze op verschillendes sites (Github (onderaan de pagina, Github heeft het geleend van redflagdeals) en spot-net.nl). tegen kwam. Ik was in de veronderstelling dat deze in de database eea goed zet waardoor deze op orde blijft :+.
Ik zal de regel eens uitzetten, kijken wat het doet.

Een Git Pull van een recentere versie heb ik nog niet durven uitvoeren, het werk nu immers. Waar kan ik eigenlijk "mijn" Spotweb versie en de laatste Spotweb versie vinden? En weet je, of heb je misschien een link naar meer informatie over hoe te updaten op een Pi?

[ Voor 0% gewijzigd door alesandro_46 op 08-04-2016 09:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

m3gA schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:21:
Ik heb Spotweb geinstalleerd op debian en de wizard geeft overal OK aan. Daarna ga ik naar spotweb en de pagina is wit met alleen tekst.

Ik draai de server op hyper-v en heb een snapshot terug gezet en nogmaals de installatie gedaan met een andere guide maar het resultaat is hetzelfde. Iemand een idee wat dit kan zijn?

[afbeelding]
Controleer of 'index.php' bij je DirectoryIndex staat (bij Apache). Anders is de url ongeldig, spotweb zet zelf geen 'index.php' in de url.

code:
1
DirectoryIndex index.html index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
alesandro_46 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:49:
[...]

Deze regel heb ik er bij staan omdat ik deze op verschillendes sites (Github (onderaan de pagina, Github heeft het geleend van redflagdeals) en spot-net.nl). tegen kwam. Ik was in de veronderstelling dat deze in de database eea goed zet waardoor deze op orde blijft :+.
Ik zal de regel eens uitzetten, kijken wat het doet.

Een Git Pull van een recentere versie heb ik nog niet durven uitvoeren, het werk nu immers. Waar kan ik eigenlijk "mijn" Spotweb versie en de laatste Spotweb versie vinden? En weet je, of heb je misschien een link naar meer informatie over hoe te updaten op een Pi?
Het enige wat de Upgrade doet is na een Git pull de database aanpassen zodat deze overeenkomt met de update. Waarom ze dit dus standaard meenemen is mij een raadsel.

Zelf inmiddels al jaren Spotweb op een Synology draaien en daar draait alleen een Retrieve. De upgrade voer ik handmatig uit als ik een Git Pull heb gedaan en draait al jaren prima.

Je bent niet verplicht om een Git Pull te doen maar op zich heb ik in alle jaren misschien 2x meegemaakt dat ik een foutmelding kreeg en wat zaken moetst uitzoeken. Er worden soms toch zaken aangepast en ik voer het gemiddels 1x per maand uit.

Jouw versie en de laatste versie is wel te achterhalen met Git Pull en de branch versie maar echt duidelijk is dat niet. Hier kun je steeds vinden wat er is aangepast.

Als je Spotweb via git hebt geinstalleerd dan is een Git Pull uitvoeren in de Spotweb folder voldoende.
Via Putty kun je bv inloggen bij de Rasp en dan naar de Spotweb folder gaan.

Ik krijg soms een melding tijdens het uitvoeren van een Git Pull dat bepaalde bestand zouden zijn aangepast. Ik log dan via WinSCP en zoek deze bestanden op en hernoem ze. Daarna nogmaals een Git Pull uitvoeren en dan werkt het wel.

De Rasp gebruik ik voor mijn Domotica en niet voor Spotweb. Maar uiteindelijk is het allemaal Linux en Putty en WinSCP is voldoende info over te vinden hoe je hiermee moet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
JustFogMaxi schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:51:
[...]

Controleer of 'index.php' bij je DirectoryIndex staat (bij Apache). Anders is de url ongeldig, spotweb zet zelf geen 'index.php' in de url.

code:
1
DirectoryIndex index.html index.php
index.php wordt wel gebruik. Rare is dat hij default naar https gaat? dan krijg ik een error. Maak ik er handmatig http van dan laat hij de pagina zien. Wel verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36

bonyuri

Investigator!

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Spotnet, maar is dit vergelijkbaar met iedere willekeurige newznab provider?
Met andere woorden: ik kan met Spotnet mijn eigen newznab provider worden voor Sickbeard/Couchpotato/etc?

Zijn er op deze manier nog limitaties aan de zoekresultaten die ik terugkrijg?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

bonyuri schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:26:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Spotnet, maar is dit vergelijkbaar met iedere willekeurige newznab provider?
Met andere woorden: ik kan met Spotnet mijn eigen newznab provider worden voor Sickbeard/Couchpotato/etc?

Zijn er op deze manier nog limitaties aan de zoekresultaten die ik terugkrijg?
Dat kan zeker ja :)
https://github.com/spotwe...tweb-als-Newznab-Provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
MikeOO schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:53:
[...]

Het enige wat de Upgrade doet is na een Git pull de database aanpassen zodat deze overeenkomt met de update. Waarom ze dit dus standaard meenemen is mij een raadsel.

Zelf inmiddels al jaren Spotweb op een Synology draaien en daar draait alleen een Retrieve. De upgrade voer ik handmatig uit als ik een Git Pull heb gedaan en draait al jaren prima.

Je bent niet verplicht om een Git Pull te doen maar op zich heb ik in alle jaren misschien 2x meegemaakt dat ik een foutmelding kreeg en wat zaken moetst uitzoeken. Er worden soms toch zaken aangepast en ik voer het gemiddels 1x per maand uit.

Jouw versie en de laatste versie is wel te achterhalen met Git Pull en de branch versie maar echt duidelijk is dat niet. Hier kun je steeds vinden wat er is aangepast.

Als je Spotweb via git hebt geinstalleerd dan is een Git Pull uitvoeren in de Spotweb folder voldoende.
Via Putty kun je bv inloggen bij de Rasp en dan naar de Spotweb folder gaan.

Ik krijg soms een melding tijdens het uitvoeren van een Git Pull dat bepaalde bestand zouden zijn aangepast. Ik log dan via WinSCP en zoek deze bestanden op en hernoem ze. Daarna nogmaals een Git Pull uitvoeren en dan werkt het wel.

De Rasp gebruik ik voor mijn Domotica en niet voor Spotweb. Maar uiteindelijk is het allemaal Linux en Putty en WinSCP is voldoende info over te vinden hoe je hiermee moet werken :)
Bedankt voor de info! Het lijkt er op dat de updates voornamelijk features toe voegen. Dat heb ik, voor zover ik weet niet nodig :P.

Wat betreft mijn eigen issue, ik heb '@hourly php /var/www/spotweb/upgrade-db.php' buiten spel gezet door er een # voor te zetten en de service cron opnieuw te starten. Echter heeft dit nog niet tot de oplossing geleid, na een aantal retrieves is het aantal gemarkeerde nieuwe spots weer out-of-sync met het aantal nieuwe spots. Ik heb nu 'Automatic mark spots as read after each visit?' eens uit gezet, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
alesandro_46 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:59:
Kijk ik een tijd niet naar spotweb (meerdere uren, dus meerdere retrieves) dan klopt het aantal nieuwe spots niet. Bijvoorbeeld:
  • Retrieve 1: 10 nieuwe spots
  • Retrieve 2: 15 nieuwe spots
het totaal nieuwe spots zou nu 25 moeten zijn, maar dit is gereduceerd naar 23.

Als ik eerst 'mark everything as read' en vervolgens 'retrieve' selecteer dan klopt het aantal nieuwe spots wel. Ook heb ik de tijd tussen het retrieve commando in crontab vergroot, maar uiteindelijk loopt het aantal nieuwe spots alsnog out-of-sync.

Weet iemand wat hier de oorzaak van is en belangrijker, hoe dit op te lossen is?
Kun je hiervoor een issue op github openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
mesa57 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:51:
[...]

Kun je hiervoor een issue op github openen ?
Het uitzetten van 'Automatic mark spots as read after each visit?' lijkt te helpen, vooralsnog zijn alle nieuwe spot als nieuw gemarkeerd. Ik kijk het nog een dag aan om zeker te weten en vervolgens nog een dag met deze setting aan, kijken of het terug komt. Daarna zal ik eens kijken hoe ik een issue aan maak op Github :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
alesandro_46 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:43:
[...]

Het uitzetten van 'Automatic mark spots as read after each visit?' lijkt te helpen, vooralsnog zijn alle nieuwe spot als nieuw gemarkeerd. Ik kijk het nog een dag aan om zeker te weten en vervolgens nog een dag met deze setting aan, kijken of het terug komt. Daarna zal ik eens kijken hoe ik een issue aan maak op Github :).
Ik merk ook wel dat is soms spots mis. Ik heb ook een "Openbare" Spotweb link als ik iets niet kan vinden in mijn eigen omgeven en daar dan zoek dan staat het er wel tussen. Dus ergens loopt dat inderdaad niet 100% goed maar nooit kunnen achterhalen hoe dit komt.

Met de optie --retro kun je wel gaten opvullen maar ook dat maakt niets uit.
De optie --retro ook niet standaard gebruiken want daar is hij niet voor bedoeld.

Meld het maar als je een issue hebt aangemaakt dan zal ik daar ook een reactie in geven. Hoe meer meldingen hoe beter het is voor een eventuele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36
MikeOO schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 07:57:
[...]

Ik merk ook wel dat is soms spots mis. Ik heb ook een "Openbare" Spotweb link als ik iets niet kan vinden in mijn eigen omgeven en daar dan zoek dan staat het er wel tussen. Dus ergens loopt dat inderdaad niet 100% goed maar nooit kunnen achterhalen hoe dit komt.
Al eens gekeken naar de blacklist en het automatisch updaten van die blacklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

m3gA schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:12:
[...]

index.php wordt wel gebruik. Rare is dat hij default naar https gaat? dan krijg ik een error. Maak ik er handmatig http van dan laat hij de pagina zien. Wel verneukt.
Dit heb ik dus sinds gisteren ook :/.

[edit]
Quick 'n dirty oplossing: settings.php aanpassen zodat $settings['spotweburl'] altijd naar de http versie gaat

[ Voor 16% gewijzigd door TheRookie op 09-04-2016 09:28 . Reden: +oplossing ]

Pagina: 1 ... 38 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.