SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 12:55
Ik zal de change voor de HTTPS link reverten.
@MikeOO : daar hoef je geen issue voor te openen. Waarschijnlijk ligt dat aan je usenet provider.
Sunny usenet, XLNed, Pureusenet missen regelmatig spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Die laatste GET op spotweb heeft mij instance geen goed gedaan. Ik kreeg alleen maar blanke pagina's. Reverten naar een backup van 2 weken geleden deden de problemen oplossen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:00
TheRookie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:20:
[...]

Dit heb ik dus sinds gisteren ook :/.

[edit]
Quick 'n dirty oplossing: settings.php aanpassen zodat $settings['spotweburl'] altijd naar de http versie gaat
Hoe doe je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheRookie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:20:
Dit heb ik dus sinds gisteren ook :/.

[edit]
Quick 'n dirty oplossing: settings.php aanpassen zodat $settings['spotweburl'] altijd naar de http versie gaat
Je kunt die variabele ook in een ownsettings.php zetten. Mocht er wat veranderen aan settings.php, ben je niet je eigen aanpassingen kwijt.
Beste kun je daarvoor de variabele / code opnemen in een ownsettings.php bestand. :)
bonyuri schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:26:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Spotnet, maar is dit vergelijkbaar met iedere willekeurige newznab provider?
Enigszins wel ja. FTD komt dichter in de buurt, eigenlijk.
Met andere woorden: ik kan met Spotnet mijn eigen newznab provider worden voor Sickbeard/Couchpotato/etc?
Ja, dit kan, al werkt het geloof ik niet helemaal vlekkeloos op het moment. Voor series vindt hij geloof ik vaak geen NZB-bestanden.
Zijn er op deze manier nog limitaties aan de zoekresultaten die ik terugkrijg?
Hou er rekening mee, dat Spotweb community feed is (en er daardoor ook veel rotzooi binnenkomt, wat gelukkig ook gefilterd wordt) en dat Newznabz vooral automatisch een gehele groep indexeren.
MikeOO schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:19:
code:
1
Please, commit your changes or stash them before you can merge.

Ik los dit altijd op door in te loggen met WinSCP en dan naar de Spotweb folder te bladeren.
Sneller is
git reset --hard
dan worden de wijzigingen die je zelf hebt aangebracht teniet gedaan, van de files die in de git repo zitten. :)

[ Voor 73% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2016 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Het aanpassen van de settings.php is niet meer nodig als je een git pull doet.
De wijziging is ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:28:

[...]
Sneller is
git reset --hard
dan worden de wijzigingen die je zelf hebt aangebracht teniet gedaan, van de files die in de git repo zitten. :)
Tnx zal ik de volgende keer testen.
Het vreemde is wel dat als er een update is het altijd bestanden zijn die ik zelf nooit aanpas maar Spotwel wel van overtuigt is. Sterker nog ik pas helemaal nooit een bestand aan in Spotweb aangezien dat niet nodig is.
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:08:
[...]

Al eens gekeken naar de blacklist en het automatisch updaten van die blacklist?
Dat gebruik ik al vanaf moment van beschikbaarheid en dan de laatste manier.

Spot die in de openbare staan zijn ook geen spot die geblokkeerd zijn dus daat zit het probleem niet in.
mesa57 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:34:
Ik zal de change voor de HTTPS link reverten.
@MikeOO : daar hoef je geen issue voor te openen. Waarschijnlijk ligt dat aan je usenet provider.
Sunny usenet, XLNed, Pureusenet missen regelmatig spots.
Zou inderdaad kunnen. Gebruik i-telligent.com al jaren maar geen idee hoe de index van ze is. Bevalt uitstekend en nooit problemen mee maar mogelijk dat het inderdaad toch minder actueel is dan ik zou willen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Zijn er onder jullie die de media branche gebruiken en een nieuwe pull request zouden willen testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Waarom reset mijn NZBGet username soms terug naar 'nzbget'. Ja ik weet dat bij de opties staat dat alleen 'nzbget' wordt ondersteund maar waarom? Lijkt me nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Nzbget is de standaard 'control' username en ook de enige. Spotweb heeft de control user nodig.
Het paswoord moet je zelf instellen.
Waarom hij soms teruggaat weet ik niet, alleen dat het de default is op het settings scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

m-buurman

hmmm...coffee!!

mesa57 schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:36:
Nzbget is de standaard 'control' username en ook de enige. Spotweb heeft de control user nodig.
Het paswoord moet je zelf instellen.
Waarom hij soms teruggaat weet ik niet, alleen dat het de default is op het settings scherm.
'nzbget' is hardcoded.. ik had dit enige tijd geleden al gefixed (lokaal) en heb zojuist een pull request aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:55
alesandro_46 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:43:
[...]

Het uitzetten van 'Automatic mark spots as read after each visit?' lijkt te helpen, vooralsnog zijn alle nieuwe spot als nieuw gemarkeerd. Ik kijk het nog een dag aan om zeker te weten en vervolgens nog een dag met deze setting aan, kijken of het terug komt. Daarna zal ik eens kijken hoe ik een issue aan maak op Github :).
Heb een aantal dagen gedraaid met 'Automatic mark spots as read after each visit?' aan/uit. Als deze aan staat worden automatisch spots als gezien gemarkeerd, ook als ik niet op Spotweb heb gekeken, met deze setting uit blijven alle spots als nieuw gemarkeerd. Nu interesseert deze settings met weinig en laat ik hem lekker uit staan...

Ik ben niet zo bekend met issues op Github en hoor graag of dit de moeite is om een issue aan te maken O-).
MikeOO schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 07:57:
[...]

Ik merk ook wel dat is soms spots mis. Ik heb ook een "Openbare" Spotweb link als ik iets niet kan vinden in mijn eigen omgeven en daar dan zoek dan staat het er wel tussen. Dus ergens loopt dat inderdaad niet 100% goed maar nooit kunnen achterhalen hoe dit komt.

Met de optie --retro kun je wel gaten opvullen maar ook dat maakt niets uit.
De optie --retro ook niet standaard gebruiken want daar is hij niet voor bedoeld.

Meld het maar als je een issue hebt aangemaakt dan zal ik daar ook een reactie in geven. Hoe meer meldingen hoe beter het is voor een eventuele oplossing.
Het is niet dat ik spots mis (althans, niet dat ik weet ;)), maar dat niet alle nieuwe spots als nieuw gemarkeerd zijn.

Bijvoorbeeld:
Retrieve 1 (nieuwe, niet bekeken spots zijn bold/underlined):
AA
BB
CC
DD
EE
FF

Retrieve 2:
GG
HH
II
JJ
KK

Als nieuwe spots verwacht ik nu:
AA
BB
CC
DD
EE
FF
GG
HH
II
JJ
KK

Maar, met 'Automatic mark spots as read after each visit?' geactiveerd, worden "automagisch" een aantal spots als gezien gemarkeerd en krijg ik:

AA
BB
CC
DD
EE
FF
GG
HH
II
JJ
KK

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

m-buurman

hmmm...coffee!!

mesa57 schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:36:
Zijn er onder jullie die de media branche gebruiken en een nieuwe pull request zouden willen testen ?
Heb de media branch vers geinstalleerd, so far so good. Nog iets specifeks waar op gelet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
De pull request is weer ingetrokken. Teveel conflicten. Dus je hebt een wat oudere versie van de media branch. We zijn alleen op zoek naar testers.
@alesendro : als 'Automatic mark as read' aanstaat, en de sessie in je cookie niet gevonden wordt, dan wordt de user cached filter counts gebruikt om te bepalen wat nieuw is. Blijkbaar gaat dat niet helemaal goed.

Kan niet ontdekken wat daar aan mis is.
Let wel op dat je standaard sorteervolgord op "nieuwste eerst" staat, anders zie je rare resultaten.
En dat is niet de default.

[ Voor 26% gewijzigd door mesa57 op 12-04-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

mesa57 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:15:
De pull request is weer ingetrokken. Teveel conflicten. Dus je hebt een wat oudere versie van de media branch. We zijn alleen op zoek naar testers.
@alesendro : als 'Automatic mark as read' aanstaat, en de sessie in je cookie niet gevonden wordt, dan wordt de user cached filter counts gebruikt om te bepalen wat nieuw is. Blijkbaar gaat dat niet helemaal goed.

Let wel op dat je standaard sorteervolgord op "nieuwste eerst" staat, anders zie je rare resultaten.
Welke Branch is nu eigenlijk de meest courant?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:55
mesa57 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:15:

De standaard sorteervolgorde heb ik op 'Nieuwste eerst staan'.
Wat betreft de cookies: daar had ik ook wel eens problemen mee i.c.m. Nginx ('400 Bad Request - request header or cookie too large'), maar dat lijkt hier los van te staan.
Verder verwijder ik de cookies/geschiedenis niet regelmatig, vreemd dat de sessie dan niet gevonden wordt.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Maak de volgende tabellen eens leeg (truncate) in je database :

filtercounts
sessions

en eventueel :

spotstatelist (staat in wat je bekeken, gedownload hebt en je watchlist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Na dagen zelf zoeken en meerdere her-installaties toch een poging of hier iemand mij wat verder kan helpen. Sinds ongeveer 2 weken haalt SickRage geen series meer binnen. Spotweb draait wel zonder problemen. Na diverse her-installaties van Spotweb (zowel handmatig als via spotweb easy) en her-installaties van SickRage (en SickBeard en SickGear) krijg ik het binnen halen van series niet meer voor mekaar.

sickrage geeft aan:

2016-04-13 22:11:00 INFO MANUAL-295647 :: Unable to find a download for: [Blindspot - 1x17 - Mans Telepathic Loyal Lookouts]
2016-04-13 22:10:54 INFO MANUAL-295647 :: [spotweb] :: Performing episode search for Blindspot
2016-04-13 22:10:54 INFO MANUAL-295647 :: Beginning manual search for: [Blindspot - 1x17 - Mans Telepathic Loyal Lookouts]

https://localhost/spotweb/api?t=c
werkt naar behoren...

als ik nu als test http://localhost/spotweb/api?apikey=12345&t=tvsearch&cat=5040%2C5030 dan krijg ik als
foutmelding (met ipv 12345 uiteraard mijn api key):

Notice: Use of undefined constant ENT_XHTML - assumed 'ENT_XHTML' in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\page\SpotPage_newznabapi.php on line 412

als ik dezelfde test doe tegen een publieke spotweb dan krijg ik daar netjes een resultaat.

iemand een suggestie want ik trek de beperkte hoeveelheid haar uit mijn hoofd...

[ Voor 3% gewijzigd door spamsmurf op 13-04-2016 22:41 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
spamsmurf schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:39:
Na dagen zelf zoeken en meerdere her-installaties toch een poging of hier iemand mij wat verder kan helpen. Sinds ongeveer 2 weken haalt SickRage geen series meer binnen. Spotweb draait wel zonder problemen. Na diverse her-installaties van Spotweb (zowel handmatig als via spotweb easy) en her-installaties van SickRage (en SickBeard en SickGear) krijg ik het binnen halen van series niet meer voor mekaar.

sickrage geeft aan:

2016-04-13 22:11:00 INFO MANUAL-295647 :: Unable to find a download for: [Blindspot - 1x17 - Mans Telepathic Loyal Lookouts]
2016-04-13 22:10:54 INFO MANUAL-295647 :: [spotweb] :: Performing episode search for Blindspot
2016-04-13 22:10:54 INFO MANUAL-295647 :: Beginning manual search for: [Blindspot - 1x17 - Mans Telepathic Loyal Lookouts]

https://localhost/spotweb/api?t=c
werkt naar behoren...

als ik nu als test http://localhost/spotweb/api?apikey=12345&t=tvsearch&cat=5040%2C5030 dan krijg ik als
foutmelding (met ipv 12345 uiteraard mijn api key):

Notice: Use of undefined constant ENT_XHTML - assumed 'ENT_XHTML' in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\page\SpotPage_newznabapi.php on line 412

als ik dezelfde test doe tegen een publieke spotweb dan krijg ik daar netjes een resultaat.

iemand een suggestie want ik trek de beperkte hoeveelheid haar uit mijn hoofd...
Ik heb je link ook even getest en die wertk inderdaad goed. Lijkt mij een probleem met Xampp en een instelling.

Check dit eens en pas die instellngen eens op die manier aan.
https://github.com/spotwe...eb-installeren-op-Windows

En heb je een .htaccess bestand aangemaakt.
http://www.synology-forum...eb-als-newznab-werk-niet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Nu online
Instructies van de eerste link heb ik gevolgd. En .htpaccess bestand bestaat inderdaad zoals in de 2e link beschreven is....
maar helaas nog steeds dezelfde foutmelding....

Warning: htmlspecialchars() expects parameter 2 to be long, string given in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\page\SpotPage_newznabapi.php on line 412

andere suggesties zijn welkom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Wat voor PHP versie gebruik je ? ENT_XHTML is een constante die met PHP 5.4 is geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Nu online
Aangezien er inderdaad een probleem met de PHP versie lijkt te zijn ben ik maar even helemaal opnieuw en schoon begonnen. Ik heb een XPEnology virtual aangemaakt. Binnen de DSM software heb ik sabnzbd, spotweb en sickrage geïnstalleerd volgens de instructies op snelrennen.nl.
Spotweb werkt en haalt netjes alles binnen. De api test werkt ook netjes.
Sabnzbd werkt ook netjes.

Maar dan gaat het mis. Als voorbeeld heb ik de series Blindspot. Deze werkte altijd zonder problemen. Als ik deze serie nu 'schoon' toevoeg zie ik het volgende:

S01E013, S01E014 en S01E015 snatchen en downloaden zonder probleem. Daarna houdt het echter op. De 16 en 17 kan ik dus wel vinden als ik direct in Spotweb zoek maar dus sickrage dus niet. Nou is dit dus precies wat ik met al mijn series heb. Sinds ongeveer 1 1/2 week geleden kan sickrage dus de series, die ik wel netjes zie in spotweb, niet meer vinden.

Iemand nog suggesties? Of iemand die de serie Blindspot volgt of als test ff wil toevoegen om te kijken of hij hetzelfde probleem ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
S01E16 is helemaal niet gespot. Wel E17. Maar ja, kan vanalles zijn, misschien is die wel niet in de quality die je verlangt van sickrage. Heb je gecontroleerd welke resultaten je terugkrijgt van de api ?
Je kunt dat gewoon in een browser proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Nu online
Ik zie S01E16 er wel gewoon tussen staan... Hoe kan ik de api call zien die sickrage verstuurt?

[ Voor 30% gewijzigd door spamsmurf op 15-04-2016 17:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
In de log van Sickrage zou die moeten staan (evt. een manual search doen).
En S01E16 is verwijderd door de spotter. Reden :
From the author of the spot: Password protected :(

En als je het commentaar bij E17 leest, kun je vernemen dat E16 inmiddels verwijderd is tgv dmca.

[ Voor 62% gewijzigd door mesa57 op 15-04-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Nu online
Bij een manual search zie ik niet de api call die gedaan wordt. Maar het wordt nog vreemder. Ik doe een manual search voor E16 en E17 en dan vindt hij niets. Als ik vervolgens via de api builder een episode search doe voor deze afleveringen dan vindt hij ze wel. Gooi ik deze dan weg en doe ik een manual search...dan vindt hij ze wel...
maar ik zoek dus een manier om te zien wel api die doet bij een manual search om die dan te vergelijken met de api uit de api builder...

*oh ja...zie de opmerking nu ook staan*.... ze maken dat series downloaden wel moeilijk zo;-)

[ Voor 9% gewijzigd door spamsmurf op 15-04-2016 17:38 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Met wat kunst en vliegwerk is het me gelukt SpotWeb op mijn Linux server aan de praat te krijgen, maar elke nzb die ik aanmaak moet ik met de hand een paar regels aan het begin verwijderen.
Dit soort regels:
code:
1
2
3
4
5
6
<br />
<b>Warning</b>:  fileperms(): stat failed for ./cache/nzb/3 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>293</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  fileowner(): stat failed for ./cache/nzb/3 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>294</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  filegroup(): stat failed for ./cache/nzb/3 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>295</b><br />

Ik ben nog niet genoeg thuis in Linux om dat op te lossen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:28:
[...]

Sneller is
git reset --hard
Vandaag even getest maar helaas werkt dat niet.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vreemd. Bij mij werkt dat wel altijd.
RoJan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:59:
Met wat kunst en vliegwerk is het me gelukt SpotWeb op mijn Linux server aan de praat te krijgen, maar elke nzb die ik aanmaak moet ik met de hand een paar regels aan het begin verwijderen.
Dit soort regels:
code:
1
2
3
4
5
6
<br />
<b>Warning</b>:  fileperms(): stat failed for ./cache/nzb/3 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>293</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  fileowner(): stat failed for ./cache/nzb/3 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>294</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  filegroup(): stat failed for ./cache/nzb/3 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>295</b><br />

Ik ben nog niet genoeg thuis in Linux om dat op te lossen. Iemand een idee?
Owner of permissies op de cache map staan niet goed. Meestal is owner aanpassen voldoende.

[ Voor 93% gewijzigd door CH4OS op 19-04-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
CptChaos schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:43:
Vreemd. Bij mij werkt dat wel altijd.

[...]
Owner of permissies op de cache map staan niet goed. Meestal is owner aanpassen voldoende.
Ah, zo. En wie stel ik dan als owner in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RoJan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:51:
[...]

Ah, zo. En wie stel ik dan als owner in?
De user waaronder de webserver draait. Die draait dan ook periodiek de retrieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
CptChaos schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:58:
[...]
De user waaronder de webserver draait. Die draait dan ook periodiek de retrieve.
Bedankt voor de suggestie!
Ik heb het geprobeerd, maar de Owner stond al goed.
Wat wel hielp was het voledig vrijgeven van de rechten op de cache directory met
code:
1
chmod 777 -R cache

[ Voor 33% gewijzigd door RoJan op 19-04-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar keer per week converteer ik de xml black-/whitelist van spotnet 1.8.5.x, zodat deze geschikt is voor spotweb.

Mocht je interesse hebben, dan kun je onderstaande URL's gebruiken in spotweb.

whitelist:
http://bit.ly/spotwebwhite

blacklist:
http://bit.ly/spotwebblack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:00:
Een paar keer per week converteer ik de xml black-/whitelist van spotnet 1.8.5.x, zodat deze geschikt is voor spotweb.

Mocht je interesse hebben, dan kun je onderstaande URL's gebruiken in spotweb.

whitelist:
http://bit.ly/spotwebwhite

blacklist:
http://bit.ly/spotwebblack
Wat is het voordeel tov: https://github.com/spotwe...st-and-whitelist-problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
De op github genoemde links werken ook, maar worden door 1 persoon onderhouden.
De spotnet 1.8.5.x listen worden momenteel heel aktief bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de lijsten van spotnet 1.8.5.x completer. Ook staan er een paar spotters onterecht (mijn mening) op de blacklist van jijhaatmij.hopto.me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik krijg sinds een dag of drie deze foutmelding
code:
1
2
3
4
Warning: simplexml_load_string():                                                                                ^ in /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php on line 50
PHP Fatal error:  Call to a member function addChild() on a non-object in /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php on line 51

Fatal error: Call to a member function addChild() on a non-object in /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php on line 51

Iemand enig idee ?
Ik gebruik de 20160418-1 versie op de Synology, via Mdevries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ehhhh, is dat met het openen van een specifieke spot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nee, bij een forced update.
De automagische updates starten niet meer, dus ik zatmet een database van bijna 4 dagen.
In eerste instantie ging ik naar de cron kijken, maar die staat op 15 minuten.

Vervolgens ssh naar de xpenology, en update --force
Daar komt dit uit.

* FreshMaker heeft de zaak nu ( even ) verwijderd, even kijken of ik een los systeem optuig met jouw versie, linuxbased & git

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Haal je fullspots binnen ?
Dit kan nml. alleen gebeuren als er iets mis is met de spot XML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mesa57 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:53:
Haal je fullspots binnen ?
Dit kan nml. alleen gebeuren als er iets mis is met de spot XML.
:|

Geen idee ...
Maar even vergeten dat ik de hele database nu weer binnen ga halen ;)

Maar inderdaad, Spots volledig, alleen comments niet volledig
Tot nog toe ging dat goed btw ...

Morgenochtend nog eens kijken hoever het is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Als je retrieve fullspots afzet, dan gaat het zeer waarschijnlijk wel goed en is een stuk sneller.
Daarnaast heb ik ik een fix klaar gezet, maar die moet nog gemerged worden.
Je bent niet de enige met dit issue. Zie ook dit issue op github :
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/160

[ Voor 28% gewijzigd door mesa57 op 23-04-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb spotweb opnieuw op de synology gezet, ( mdevries) zelfde als ik al had.
Volledige database weggedaan, en opnieuw laten inlezen zonder full spots.
Nu gaat de update weer netjes elke 30 minuten van start.

De linux optuigen ging me niet zo goed af, moet daar iets meer tijd voor nemen ;)

In de google-finds staat netjes "kijk of alles OK aangeeft" na /spotweb/install.php
Maar nergens staat de oplossing als dat toevallig niet zo is ;)

Ook moet ik de apache nog zover zien te krijgen om buiten de html folder te laten zien....
Binnenkort vakantietijd .... eens een keer boosmaken op een nieuwe ubuntu 16.04 LTS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Fix is nu op de master branch aangebracht.
Als bij de install.php iets niet op OK staat, ben je meestal vergeten een PHP extensie (bv. pdo_mysql) te installeren.
Wat ook leuk is, als je de vakantie wilt vullen, is Synogoly DSM 5.2 installeren op een VM (zoek op XPenoboot).

[ Voor 25% gewijzigd door mesa57 op 24-04-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mesa57 schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:55:
Fix is nu op de master branch aangebracht.
Als bij de install.php iets niet op OK staat, ben je meestal vergeten een PHP extensie (bv. pdo_mysql) te installeren.
Wat ook leuk is, als je de vakantie wilt vullen, is Synogoly DSM 5.2 installeren op een VM (zoek op XPenoboot).
Ik draai een N40L daarmee ;)

Redelijk wat ervaring met dat speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Synology, MdeVries heeft nu ook de update binnen. Spotweb 20160424-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
heeft iemand een goede guide hoe ik spotweb met https kan opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
welk OS?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
En wat bedoel je met 'met https' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
MikeOO schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:59:
[...]

Vandaag even getest maar helaas werkt dat niet.

[afbeelding]
"git stash" doen; daarna updaten. Dat zou goed moeten gaan; evt kun je daarna nog proberen "git stash apply", Git gaat dan proberen de wijzigingen aan de code terug toe te passen; maar hier zouden conflicten uit kunnen komen.

Mocht je de wijzingen helemaal weg willen gooien en dus niet terug toe willen passen dan kun je "git stash clear" uitvoeren. De stash wordt dan weggegooid, hierna zijn de aanpassingen die je had gedaan permanent weg.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mesa57 schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:18:
Synology, MdeVries heeft nu ook de update binnen. Spotweb 20160424-1.
Ik zag hem staan, inderdaad ..

Die blacklists ( zoals hier ) is dat spotweb regulated, of zit die in je eigen database ?
ik gebruik nu de bit.ly/black en whitelist ( hier tegengekomen ), blijven deze behouden, of moet ik die opnieuw aanduiden via mysql ?

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 25-04-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Er zijn 2 black/whitelisten in gebruik voor spotweb.
De eerste is op github opgenomen, maar wordt door 1 persoon onderhouden.
De tweede (bit.ly) wordt door @Jagp afgeleid van de huidige spotnet 1.8.5.x lijsten die door meerdere personen beheerd worden. De laatste bevatten wel meer records.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
mesa57 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:06:
En wat bedoel je met 'met https' ?
Debian en zorgen dat de site met 443 / SSL werkt ipv de default poort 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mesa57 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:12:
Er zijn 2 black/whitelisten in gebruik voor spotweb.
De eerste is op github opgenomen, maar wordt door 1 persoon onderhouden.
De tweede (bit.ly) wordt door @Jagp afgeleid van de huidige spotnet 1.8.5.x lijsten die door meerdere personen beheerd worden. De laatste bevatten wel meer records.
Ja, klopt, maar mijn vraag is of die door de install van spotweb worden aangeleverd, en overschreven in de databaserecords, of is dat onafhankelijk van updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Update's van de code overschrijven nooit de database inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
@mg3a : dat is iets wat je in principe in je apache server kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
XyritZz schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:27:
[...]

"git stash" doen; daarna updaten. Dat zou goed moeten gaan; evt kun je daarna nog proberen "git stash apply", Git gaat dan proberen de wijzigingen aan de code terug toe te passen; maar hier zouden conflicten uit kunnen komen.

Mocht je de wijzingen helemaal weg willen gooien en dus niet terug toe willen passen dan kun je "git stash clear" uitvoeren. De stash wordt dan weggegooid, hierna zijn de aanpassingen die je had gedaan permanent weg.
tnx bij een volgende update zal ik dit eens uittesten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:08
Ik krijg de melding: An updated version of Spotweb is available

Heb echter wel de laatste git pull van de master. Bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
De laatste commit op de master is van 24-4-2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
mesa57 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:14:
De laatste commit op de master is van 24-4-2016.
Deze heb ik, maar nog steeds blijft die melding daar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

maxoss schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:29:
Deze heb ik, maar nog steeds blijft die melding daar staan.
Wat is de melding die je krijgt als je een git pull doet?
m3gA schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:48:
Debian en zorgen dat de site met 443 / SSL werkt ipv de default poort 80.
Het zit hem allemaal in het opzetten van een webserver, openssl (o.a. voor de certificaten e.d.) en het aanmaken van de juiste vhosts. Dus dat is geen Spotweb specifiek iets.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 27-04-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
CptChaos schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:35:
[...]
Wat is de melding die je krijgt als je een git pull doet?
Up-to-date ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Iemand een idee wat hier mis gaat?

Net een nieuw Spotweb server opgetuigd, op basis van Ubuntu 14.04.4 server.
Met Git de boel binnengehaald met https://github.com/mesa57/spotweb-master als bron.
Hierna nog even de stappen van https://github.com/spotwe...tweb-als-Newznab-Provider doorlopen om Spotweb als Newznab provider te laten fungeren.

Spotweb werkt verder prima. http://<serverip>/api?t=c doet het ook (zie de XML met subcat's)
Echter, een query vanaf Sonarr, zoals
code:
1
http://<server ip>/api?t=tvsearch&cat=5000,5030,5040&extended=1&apikey=<de juiste API key >&offset=0&limit=50&rid=34770&tvmazeid=6&season=3&ep=12

Geeft:
code:
1
2
3
4
This page contains the following errors:

error on line 2 at column 1: Extra content at the end of the document
Below is a rendering of the page up to the first error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En wat is de XML die de zoekopdracht gaf? Nu weten we wáár het fout gaat, maar niet waarom.
Overigens is vorige week Ubuntu 16.04 LTS gereleased. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 28-04-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Bij mij gaat die api call goed. Wat is je php versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
CptChaos schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:25:
En wat is de XML die de zoekopdracht gaf? Nu weten we wáár het fout gaat, maar niet waarom.
Overigens is vorige week Ubuntu 16.04 LTS gereleased. ;)
Dat haal ik uit de Spotweb log denk ik ?
mesa57 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:45:
Bij mij gaat die api call goed. Wat is je php versie ?
code:
1
2
3
4
5
 php -v
PHP 5.5.9-1ubuntu4.16 (cli) (built: Apr 20 2016 14:31:27)
Copyright (c) 1997-2014 The PHP Group
Zend Engine v2.5.0, Copyright (c) 1998-2014 Zend Technologies
    with Zend OPcache v7.0.3, Copyright (c) 1999-2014, by Zend Technologies

Hmnm, dacht even dat het 7 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Madshark schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:27:
Dat haal ik uit de Spotweb log denk ik ?
Gezien de foutmelding die je wel citeert, denk ik niet dat je de XML terug kan vinden in de logs van Spotweb? Het gaat me om de daadwerkelijke sheet waar je die foutmelding op kreeg, mijn glazen bol is een beetje kapot. Sorry.

Als ik voor mijn eigen Spotweb de URL probeer, krijg ik terug dat er geen resultaten zijn. :)
Middels View -> Source (Beeld -> Bron) krijg ik de volgende XML:
XML:
1
2
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<error code="300" description="No such item"/>
Jij krijgt daar schijnbaar iets anders. We zijn benieuwd wat. :)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 28-04-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Hmmmm, heel goed punt. Stom van me, had niet meer in de page source gekeken, omdat ik vanuit ging dat het gewoon een statische html foutrmelding gekregen had. In de source zitten inderdaad de zoekresultaten, maar ook wat foutmeldingen
Vanaf regel 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<br />
<b>Warning</b>:  fileperms(): stat failed for ./cache/web/1 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>293</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  fileowner(): stat failed for ./cache/web/1 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>294</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  filegroup(): stat failed for ./cache/web/1 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>295</b><br />

Die ga ik eerst maar eens even wegpoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Cache folder verkeerde rechten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
maxoss schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:52:
Ik krijg de melding: An updated version of Spotweb is available

Heb echter wel de laatste git pull van de master. Bug?
Opgelost door laatste PHP versie te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
CptChaos schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:34:
[...]
Als ik voor mijn eigen Spotweb de URL probeer, krijg ik terug dat er geen resultaten zijn. :)
XML:
1
2
Ik krijg toch echt 'honderd' terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Madshark schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:23:
Hmmmm, heel goed punt. Stom van me, had niet meer in de page source gekeken, omdat ik vanuit ging dat het gewoon een statische html foutrmelding gekregen had. In de source zitten inderdaad de zoekresultaten, maar ook wat foutmeldingen
Vanaf regel 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<br />
<b>Warning</b>:  fileperms(): stat failed for ./cache/web/1 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>293</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  fileowner(): stat failed for ./cache/web/1 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>294</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  filegroup(): stat failed for ./cache/web/1 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>295</b><br />

Die ga ik eerst maar eens even wegpoetsen.
Met chown -R de eigenaar aanpassen (naar de user die de webserver draait, meestal www-data op Linux), vervolgens retrieve.php onder diezelfde user draaien.
mesa57 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:21:
Ging mij meer om het feit dat ik op zijn minst valide XML krijg. :+

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 29-04-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:16:
[...]
Met chown -R de eigenaar aanpassen (naar de user die de webserver draait, meestal www-data op Linux), vervolgens retrieve.php onder diezelfde user draaien.
[...]
Ging mij meer om het feit dat ik op zijn minst valide XML krijg. :+
Top. Ja had het idd even goed gezet qua rechten, nu komt er geen foutmelding meer, krijg ik netjes de results.
Werkt nu precies zoals het zou moeten zijn.
Nu alleen nog eens een keer verdiepen waar ik ergens een feature-request kan indienen, desnoods zelf maken. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Madshark op 29-04-2016 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersatzorama
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08 18:21
Ik heb Spotweb geïnstalleerd op mijn Raspberry Pi 3 met daarop OSMC met behulp van de handleiding op HTPC Guides. Bijna alles werkt naar behoren (de installatie ging goed, ik kan handmatig retrieve.php runnen om headers bij te werken en Sonarr en Couchpotato kunnen NZB's ophalen uit Spotweb). Helaas krijg ik de cron job om automatisch Spotweb bij te werken maar niet aan de gang. Aangezien ik niet heel veel ervaring heb met Linux, weet ik niet goed hoe het probleem kan oplossen. Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb:
  • gecheckt dat cron geïnstalleerd is (dat is zo)
  • crontab opnieuw opgestart
  • gecontroleerd of crontab werkt met een simpele opdracht om te herstarten (*/2 * * * * /sbin/reboot) (geen probleem)
  • volledige foldernamen gebruikt in cronjob (dus /usr/bin/php in plaats van php),
  • 'root' en 'www-data' (voor mysql) als gebruikers toegevoegd aan de cronjob (voor '/usr/bin/php'),
  • een lege regel aan het einde van crontab -e toegevoegd
  • de opdracht een logbestand aan te maken verwijderd.
Helaaas wordt in geen enkel geval /var/www/spotweb/retrieve.php gestart en wordt het logbestand nooit aangemaakt.

Dit is de huidige output van crontab -l (iedere 5 minuten voor testdoeleinden, dit wordt */30 als de cronjob werkt):
code:
1
*/5 * * * * /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php > /var/www/spotweb/retrieve.log

En de output van 'sudo service crontab status':
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
&#9679; cron.service - Regular background program processing daemon
Loaded: loaded (/lib/systemd/system/cron.service; enabled)
Active: active (running) since do 2016-05-05 18:00:28 EEST; 17min ago
Docs: man:cron(8)
Main PID: 18032 (cron)
CGroup: /system.slice/cron.service
&#9492;&#9472;18032 /usr/sbin/cron -f

mei 05 18:09:01 osmc CRON[18318]: pam_unix(cron:session): session closed fo...ot
mei 05 18:10:01 osmc CRON[18365]: pam_unix(cron:session): session opened fo...0)
mei 05 18:10:01 osmc CRON[18366]: (osmc) CMD (/usr/bin/php /var/www/spotweb...g)
mei 05 18:10:02 osmc CRON[18365]: (CRON) info (No MTA installed, discarding...t)
mei 05 18:10:02 osmc CRON[18365]: pam_unix(cron:session): session closed fo...mc
mei 05 18:15:01 osmc CRON[18519]: pam_unix(cron:session): session opened fo...0)
mei 05 18:15:01 osmc CRON[18520]: (osmc) CMD (/usr/bin/php /var/www/spotweb...g)
mei 05 18:15:01 osmc CRON[18519]: (CRON) info (No MTA installed, discarding...t)
mei 05 18:17:01 osmc CRON[18573]: pam_unix(cron:session): session opened fo...0)
mei 05 18:17:01 osmc CRON[18574]: (root) CMD ( cd / && run-parts --report...y)

Het lijkt mij dat de cronjob wel gestart wordt, maar dat er niets gebeurt om de een of andere reden. Heeft de melding 'No MTA installed' hier misschien iets mee te maken? Kan het een probleem met permissies zijn? Ik post graag nog meer output indien nodig. Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
ersatzorama schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:39:

Dit is de huidige output van crontab -l (iedere 5 minuten voor testdoeleinden, dit wordt */30 als de cronjob werkt):
code:
1
*/5 * * * * /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php > /var/www/spotweb/retrieve.log
Wat ik zo kan bedenken.

Begin eens met het starten van install.php in de spotweb folder. Dan controleren of alles op OK staat.

Klopt de locatie van php wel. Test het eens zonder het path ervoor, normaal zou dat ook moeten werken. Mogelijk wordt er nu een oude of verkeerde php gestart. In verschillende voorbeelden wordt het path ook niet gebruikt op de Rasp.

Heeft de gebruiker (normaal ROOT) die de cronjob start wel rechten voor het starten van Retrieve.php en en het schrijven van het bestand retrieve.log.

Test het eens zonder > /var/www/spotweb/retrieve.log om dat deel uit te sluiten.

Hier staat het meeste ook uitgelegd.
https://github.com/spotwe...aspberry-Pi-%28English%29

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 06-05-2016 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:58
CptChaos schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:34:
[...]
Gezien de foutmelding die je wel citeert, denk ik niet dat je de XML terug kan vinden in de logs van Spotweb? Het gaat me om de daadwerkelijke sheet waar je die foutmelding op kreeg, mijn glazen bol is een beetje kapot. Sorry.

XML:
1
2
mesa57 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:21:
[...]

Volgens mij heeft hij het zelfde probleem als mij:

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/162

Ik krijg ook de volgende foutmelding met de link die hij plaatst.
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killertjuh
ersatzorama schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:39:

code:
1
Probeer dit eens
code:
1
*/5 * * * * cd /var/www/spotweb/ && /usr/bin/php retrieve.php > /var/www/spotweb/retrieve.log

Wat staat er in /var/www/spotweb/retrieve.log ??

Ik zie trouwens dat je Crontab -e gebruikt. Dit wil zeggen dat hij dus draait onder jouw gebruikersaccount. Misschien heeft deze niet genoeg rechten? Probeer anders eens:

nano /etc/crontab
Letop hier moet je wel een gebruikersnaam opgeven. Ik gebruik root. Niet netjes weet ik maar voor een test O-)
code:
1
*/5 * * * * root cd /var/www/spotweb/ && /usr/bin/php retrieve.php > /var/www/spotweb/retrieve.log

[ Voor 28% gewijzigd door Killertjuh op 06-05-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Killertjuh schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:30:
[...]
[...]

Volgens mij heeft hij het zelfde probleem als mij:

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/162

Ik krijg ook de volgende foutmelding met de link die hij plaatst.
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
Als jullie de betreffende API call bij het issue op github zetten, dan ga ik er naar kijken.

*Update*
De indiener van het issue gebruikt waarschijnlijk een iets oudere versie van spotweb. IMDB werkte daarin niet.

[ Voor 23% gewijzigd door mesa57 op 06-05-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
mesa57 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:48:
[...]

Als jullie de betreffende API call bij het issue op github zetten, dan ga ik er naar kijken.

*Update*
De indiener van het issue gebruikt waarschijnlijk een iets oudere versie van spotweb. IMDB werkte daarin niet.
API Call? Waar / Hoe kan ik die ophalen ?

Ik zal spotweb eens updaten. Zal github updaten als de laatste versie er opstaat

Edit:
Geupdate zelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Killertjuh op 06-05-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersatzorama
  • Laatst online: 28-08 18:21
Bedankt killertjuh en MikeOO! Ik denk dat ik het opgelost heb. Ik heb in de cronjob /var/www/spotweb/retrieve.log weggehaald en >/dev/null 2>&1 toegevoegd. Nu is het bericht over de missing MTA verdwenen (want er is geen output meer die weggeschreven wordt!) en wordt receive.php gewoon uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
ersatzorama schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:09:
Bedankt killertjuh en MikeOO! Ik denk dat ik het opgelost heb. Ik heb in de cronjob /var/www/spotweb/retrieve.log weggehaald en >/dev/null 2>&1 toegevoegd. Nu is het bericht over de missing MTA verdwenen (want er is geen output meer die weggeschreven wordt!) en wordt receive.php gewoon uitgevoerd.
Dan lijkt het dus op dat je geen rechten heb in de Spotweb folder voor de crontab gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
ersatzorama schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:09:
Inderdaad zoals MikeOO! zegt:

touch /var/www/spotweb/retrieve.log
chown username:username /var/www/spotweb/retrieve.log

Bij username gebruik de crontab username niet www-data
Dan zal het wel moeten werken O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Killertjuh op 09-05-2016 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Killertjuh schreef op maandag 09 mei 2016 @ 06:43:
[...]

Inderdaad zoals MikeOO! zegt:

touch /var/www/spotweb/retrieve.log
chown username:username /var/www/spotweb/retrieve.log

Bij username gebruik de crontab username niet www-data
Dan zal het wel moeten werken O-)
Je weet dat het username:group is? ;) Je zou dus de users lid kunnen maken van een groep en daar dan de rechten op zetten. :) Zo hebben beide users toegang tot de file of map.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 09-05-2016 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 16-09 12:11
Ik ben bezig om Spotweb opnieuw te installeren op mijn Ubuntu 16.04 server. Heb een versie installatie gedaan middels een git clone om de laatste versie te bemachtigen (liep blijkbaar 70 commits achter).

Ik krijg echter een aantal foutmeldingen tijdens de installatie, waarvan ik niet weet hoe ik ze op kan lossen.

1. Timezone is niet gedefinieerd volgens spotweb, maar staat wel degelijk ingesteld in php.ini van php7 folder. <= inmiddels opgelost. Blijkbaar moest ik de php.ini in de /etc/php/7.0/fpm aanpassen ipv /etc/php/7.0/cli.

2. Als ik dan toch door de installatie heen klik, krijg ik de volgende error melding bij opvragen van /spotweb. Ik vermoed dat dit te maken heeft met foutmelding 2 (en wellicht PHP) maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Iemand enig idee? <= inmiddels opgelost door php upgrade-db.php te draaien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Notice: Undefined index: userid in /var/www/spotweb/lib/SpotSecurity.php on line 140

Notice: Undefined index: prefs in /var/www/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 138

Notice: Undefined index: userid in /var/www/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 70

Notice: Undefined index: prefs in /var/www/spotweb/index.php on line 63

Notice: Undefined index: prefs in /var/www/spotweb/index.php on line 64

Notice: Undefined index: userid in /var/www/spotweb/index.php on line 73

Notice: Undefined index: userid in /var/www/spotweb/index.php on line 372

Warning: require(templates//SpotTemplateHelper_.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 54

Fatal error: require(): Failed opening required 'templates//SpotTemplateHelper_.php' (include_path='.:/usr/share/php') in /var/www/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 54

3. Ik krijg allerlei GD NOT OK meldingen (zie plaatje). Hoe kan ik dit oplossen?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7111120/Screen%20Shot%202016-05-11%20at%2021.12.13.png. Opgelost middels installeren via apt install php7.0-gmp, apt install php7.0-gd, apt install php7.0-bcmath. Daarnaast aan php.ini toegevoegd:

code:
1
2
3
extension=bcmath.so
extension=gd.so
extension=gmp.so

4. Spotweb draait nu, maar het retrieven van de spots loopt steeds vast. Update: wanneer ik SSL uitzet en switch naar port 80, komt alles wel binnen. Maar dat is niet wenselijk natuurlijk. Ophogen van memory_limit naar 1024 in php.ini en max_allowed_packet = 256M in my.conf heeft niet geholpen, evenals het verlagen van aantal posts dat geretreived wordt (van 5000 naar 1000). Andere provider werkt helaas ook niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v7.0.4-7ubuntu2 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (-1) Failed to read from socket...! [response: ""]

#0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(297): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to read ...')
#1 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(280): Net_NNTP_Protocol_Client->_getStatusResponse()
#2 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1760): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('XOVER 2594773-2...')
#3 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXOver('2594773-2599773')
#4 /var/www/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(137): Net_NNTP_Client->getOverview('2594773-2599773')
#5 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(213): Services_Nntp_Engine->getOverview(2594773, 2599773)
#6 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd(2594773, '5000')
#7 /var/www/spotweb/retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()
#8 {main}

[ Voor 38% gewijzigd door Muncher op 11-05-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 03:55
@Muncher:
De extensons enablen in php.ini
code:
1
2
3
extension=bcmath.so
extension=gd.so
extension=gmp.so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 16-09 12:11
FitzJac schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:46:
@Muncher:
De extensons enablen in php.ini
code:
1
2
3
extension=bcmath.so
extension=gd.so
extension=gmp.so
Heb deze geïnstalleerd middels een apt install php7.0-gmp, apt install php7.0-gd, apt install php7.0-bcmath. En daarnaast die lines in php.ini toe te voegen. Thanks! Zal mijn post even bijwerken.

[ Voor 6% gewijzigd door Muncher op 11-05-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Muncher schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:18:
4. Spotweb draait nu, maar het retrieven van de spots loopt steeds vast. Update: wanneer ik SSL uitzet en switch naar port 80, komt alles wel binnen. Maar dat is niet wenselijk natuurlijk. Ophogen van memory_limit naar 1024 in php.ini en max_allowed_packet = 256M in my.conf heeft niet geholpen, evenals het verlagen van aantal posts dat geretreived wordt (van 5000 naar 1000). Andere provider werkt helaas ook niet.
Dat is een bekend probleem. Zie ook issuelijst op spotweb github.
Ik denk niet dat het opgelost kan worden, het is iets met de combinatie ssl + nntp + php + openssl.
Ik heb al geprobeerd de nieuwste nntp client te installeren, maar het zelfde probleem.
Er staat nu een issue open bij hen, maar daar wordt niet op gereageerd.
Voorlopig is de enige oplossing : geen ssl gebruiken voor communicatie met je usenet provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Heeft het toegewezen geheugen in de php.ini invloed op de verwerking van de spots / ophalen ?
Deze stond op mijn xpenology op 128MB, en ik heb deze aangepast in 1024MB ( apparaat heeft 16GB die 90% van de tijd niets aan het doen zijn )

De retrieve zojuist na een schone install was amper 45minuten ( spots vanaf 1-1-2013 - no comments)

Of is het een placebo-effect wat ik me inbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daarmee nog niet geëxperimenteerd heb.
Standaard staat hij bij mij op 512M
Wel met het geheugen voor MySQL, dat scheelt ook, vooral als je comments binnenhaalt (InnoDB buffer size op 2GB gezet).
Tot mijn verrassing is PostgreSQL ook een heel stuk sneller.

[ Voor 12% gewijzigd door mesa57 op 12-05-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mesa57 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:54:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daarmee nog niet geëxperimenteerd heb.
Standaard staat hij bij mij op 512M
Wel met het geheugen voor MySQL, dat scheelt ook, vooral als je comments binnenhaalt (InnoDB buffer size op 2GB gezet).
Tot mijn verrassing is PostgreSQL ook een heel stuk sneller.
Waar kan ik dat vinden ?
Ik gebruik de MariaDB op de xpenology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Hi, ik loop een beetje vast op de categorieën
Spotweb draait prima, als ik een spot doorstuur naar mijn SAB, pikt die hem op, en download het prima.

Bij Muziek, TV en Film zet men de boel in de juiste categorie, maar boeken, epub en erotica weigert hij om te categoriseren.
Kan ik dit in de ownsettings ergens aangeven dat spotweb dit meestuurt naar SAB ?

mbh van deze pagina krijg ik het namelijk wel voor elkaar op nzbs.org -> sabnzb
Of is er een lijstje met de gebruikte "Groups / Indexer tags" die Spotweb doorgeeft, zodat ik die kan aanvullen.

Nu heb ik het zo staan ( voorbeeld )
category : mobile
Priority : default
Processing : +delete
script : default ( geen )
folder/path : /downloads/mobile
Groups / Indexer tags : Apps-Android, Apps-Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Hier :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
/*
 * translate Spotweb 'categories' to Sabnzbd+ categories. We use a very basic default,
 * but feel free to overide them from within your ownsettings.php
 *
 * Currently these categories are system wide.
 */
$settings['sabnzbd']['categories'] = Array(
        0   => Array('default'  => "movies",                # Default categorie when nothing else matches
                     'a5'       => "books",
                     'd2'       => "anime",
                     'd11'      => "tv",
                     'd29'      => "anime"),
        1   => Array('default'  => 'music'),
        2   => Array('default'  => 'games'),
        3   => Array('default'  => 'apps',
                     'a3'       => 'consoles',
                     'a4'       => 'consoles',
                     'a5'       => 'consoles',
                     'a6'       => 'consoles',
                     'a7'       => 'consoles',
                     'a8'       => 'consoles',
                     'a9'       => 'consoles',
                     'a10'      => 'consoles',
                     'a11'      => 'consoles',
                     'a12'      => 'consoles',
                     'a13'      => 'pda',
                     'a14'      => 'pda',
                     'a15'      => 'pda')
    );

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:50
Never mind, ik kijk verkeerd !

[ Voor 80% gewijzigd door vortexnl1982 op 14-05-2016 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Wanneer ik op mijn Synology het retrieve proces vanaf de command line start, geeft het aan dat het proces al draait. Je kunt dat omzeilen door de parameter --force te gebruiken maar ik wil dat zogenaamd lopende retrieve proces ook graag stoppen.

Er staat mij iets van bij dat spotweb dat bijhoudt met een lockfile (of dat zo deed in oudere versies), maar ik kan in geen enkele directory een lockfile vinden die het zou kunnen zijn. Ook in de php-files zie ik geen code die zoiets uitvoert. Waar staat die lockfile ergens, of werkt dat nu anders?

[ Voor 11% gewijzigd door Mindwalker op 05-06-2016 12:00 ]

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Een lockfile is er niet, wel registreert spotweb in een tabel dat retrieve running is.
Maar die running retrieve zul je toch met de hand moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

mesa57 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:31:
Een lockfile is er niet, wel registreert spotweb in een tabel dat retrieve running is.
Maar die running retrieve zul je toch met de hand moeten stoppen.
Ah oké, geen lockfile dus. Als ik een lijst opvraag met de lopende retrieve processen dan zie ik enkel die ik zelf twee uur geleden heb gestart (met force parameter).
root@DiskStation:~# ps aux | grep retrieve
root     17431 22.7  5.8 288576 59740 pts/3    S+   11:33  26:35 /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php --force
root     21745  0.0  0.0  23120   972 pts/4    S+   13:30   0:00 grep --color=auto retrieve
root@DiskStation:~#

Corrigeert die registratie in de database zich als deze is afgerond, of kan ik zelf na afronding nog een actie ondernemen om dat onterechte vlaggetje neer te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Als de retrieve klaar is zet hij 'nowrunning' weer op nul in deze tabel (usenetstate) :

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/mesa57/folders/Jing/media/90cb949a-957e-42a4-9c0a-e0725de834a9/2016-06-05_1409.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

mesa57 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:11:
Als de retrieve klaar is zet hij 'nowrunning' weer op nul in deze tabel (usenetstate) :

[afbeelding]
Mooi, dank je! Ik wacht het rustig af.
Door de verandering in DSM 6 naar PHP 5.6 werkte de retrieve cronjob al een tijd niet meer, zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Heren, hier iemand een goede how-to voor spotweb met php7?
Was aan het spelen met ubuntu 16.04 maar alle how-to's die ik kon vinden gaan nog uit van php5.
Zie dat mucher het blijkbaar aan de praat heeft gekregen. Mijn Linux kennis is redelijk beperkt, kleine dingen die niet kloppen in een how-to lukt nog wel, maar als ik geen idee heb welke packages ik moet installeren dan houdt het toch snel op. overal een 7 achter werkt niet :P

code:
1
sudo apt-get install apache2 php5 php5-curl php5-gd php5-gmp

Hmmm met vernieuwde energie
code:
1
2
3
sudo apt-get install apache2 php php-curl php-gd php-gmp
of
sudo apt-get install apache2 php7.0 php7.0-curl php7.0-gd php7.0-gmp

Zal vanavond ff testen of het inderdaad werkt

[ Voor 26% gewijzigd door brid op 06-06-2016 16:42 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:36

Satom

Verzamel ervaringen

Het is inderdaad met 7.0 i.p.v. 5. Wat ik zelf altijd doe is even kijken op de site van Debian (ik gebruik erg veel Debian) wat de juiste naam van de pakketten zijn :9
Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.