Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2014
Mede-auteur:
  • Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:00

Nakebod

Wat is spotWeb?
SpotWeb is een webbased versie van het inmiddels redelijk bekende Spotnet. SpotWeb wordt ontwikkeld door een anonieme Tweaker.
Systeemeisen
  • Apache webserver
  • PHP v5.3
  • Modules: ctype, curl, DOM, gd, gettext, mbstring, xml, zip, zlib
  • Module: openssl, gmp of bcmath (In volgorde van snelste naar langzaamste)
  • MySQL, PostgreSQL of SQLite
Inhoudsopgave
Screenshots
SpotWeb komt standaard met een aantal templates, waaronder ook een mobiele template. Klik op de thumbnail om een vergroting te openen.
SpotWeb - We1rdoSpotWeb - Bakman

SpotWeb op je eigen server
SpotWeb is werkend te krijgen op meerdere systemen/platformen. Daarvoor zijn een aantal stappen benodigd. Voldoe je al aan de systeemeisen dan kan je verder met het downloaden en Spotweb configureren van spotweb. Als je de spotWeb bestanden al hebt gedownload kan je controleren of je aan de systeemeisen voldoet door het resultaat van http://localhost/spotweb/testinstall.php te bekijken.
Om het topic wat leesbaarder te houden staat hier alleen een kleine inhoudsopgave voor verschillende systemen.
Let op! Hieronder staan de hoofdlijnen per systeem, er kunnen dus meer stappen zijn.
SynologyQNAPUbuntuWindows
IPKG PackagesQPKG Packagesapt-get packagesApache
GITGITConfiguratieMySQL
DSM ConfiguratiePHP configuratieMySQL
MySQL

Spotweb downloaden
De simpelste methode is het gebruik maken van de .tar.gz of de .zip downloads.
Download het archiefbestand, pak deze uit in de map van je webserver, en start met de configuratie.

Downloaden/Updaten via GIT
Wil je simpel over de laatste bronbestanden beschikken dan kan je het beste gebruik maken van GIT.

GIT clone
Ga naar de hoofdmap op je webserver waar je spotweb wilt hebben: "cd /pad/naar/je/webdir".
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git

Standaard zal GIT een clone maken in een map met de naam van het project, in dit geval "spotweb". Wil je een GIT clone doen naar een andere submap voeg dan simpelweg een (nog niet bestaande) mapnaam toe achter het commando. Dit is handig als je bijvoorbeeld een fork van spotweb wilt gebruiken.

GIT update

Ga nu naar de directory waar je SpotWeb staat, en voer het update commando uit.
git pull

Als resultaat zou het resultaat vergelijkbaar moeten zijn met onderstaande.
DiskStation> git pull
    Updating af303bf..2d53a36
    Fast-forward
    SpotNntp.php               |    4 ++-
    SpotParser.php             |   23 +++++++++++++--------
    db.php                     |   10 +++++++++
    index.php                  |   30 +++++++++++++++++++++++++---
    retrieve.php               |   45 ++++++++++++++++++++++++++++++++++---------
    settings.php               |   23 +++++++++++++++++++--
    templates/filters.inc.php  |   14 ++++++++++++-
    templates/spotinfo.inc.php |   18 ++++++++++++++--
    templates/spots.inc.php    |   34 ++++++++++++++++++++++++++++++--
    testinstall.php            |    1 +
    10 files changed, 168 insertions(+), 34 deletions(-)

Database initialiseren & updaten

Soms komt het voor dat een nieuwe versie ook een database aanpassing vereist. Je krijg een foutmelding vergelijkbaar met volgende: Database schema is gewijzigd, draai upgrade-db.php aub Deze melding is eenvoudig op te lossen, al kan het een behoorlijke tijd duren afhankelijk van de aanpassing die gedaan moet worden. Breek dit proces daarom ook niet af als het lang duurt. Ook als je Spotweb voor de eerste keer hebt geïnstalleerd of je database hebt leeggegooid, moet je dit commando draaien om de correcte tabellen aan te laten maken.
php upgrade-db.php (Synology: /usr/bin/php upgrade-db.php

Na de eerste keer upgrade-db.php gedraaid te hebben kun je op Spotweb inloggen (username: admin, password: admin) om bij Instellingen de overige gegevens in te vullen. Vooral dingen als nieuwsservers zijn daarbij erg belangrijk!

Spotweb Configuratie
Voordat we beginnen met de spotweb configuratie moet je bedenken of je gebruik wilt maken van een MySQL of SQLite database. Voor de meeste mensen zal SQLite prima voldoen. Alle data wordt weggeschreven in een los database bestand. Hier is geen extra server voor nodig. Wil je gebruik maken van MySQL heb je een MySQL server nodig.
In sommige gevallen is het gebruik van SQLite niet mogelijk en ben je verplicht om MySQL te gebruiken.
In de praktijk blijkt dat een MySQL database zowel sneller werkt, alsmede een stuk kleiner blijft.

MySQL Configuratie
Deze stap is alleen nodig als je besluit om geen gebruik te maken van SQLite. Als je een beheer-tool hebt zoals phpMyAdmin kan je eenvoudig een database en gebruiker aanmaken. Heb je dit niet, kan je ook handmatig een database en gebruiker aanmaken.
mysql -p (Synology: /usr/syno/mysql/bin/mysql -p)
Enter password:

Laat -p weg als je gebruiker geen wachtwoord heeft. Voeg -u <gebruikersnaam> toe als je met een andere gebruiker wilt inloggen.
We gaan nu een nieuwe database 'spotweb' aanmaken, en een nieuwe gebruiker 'spotweb' die alleen vanaf 'localhost' mag verbinden, met het wachtwoord 'password' en geef deze alle rechten op de nieuwe spotweb database.
mysql> CREATE DATABASE spotweb;
Query OK, 1 row affected (0.04 sec)
mysql> CREATE USER 'spotweb'@'localhost' IDENTIFIED BY 'password';
mysql> GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotweb @'localhost' IDENTIFIED BY 'password';
mysql> quit
Bye

De database is nu klaar voor gebruik. De database structuur hoeven we zelf niet aan te maken, dit gaat spotweb voor ons doen.

settings.php vs ownsettings.php
In het bestand settings.php staan alle standaard instellingen van spotweb. Er zijn een paar minimale instellingen en daarnaast zijn er optionele instellingen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld je server instellingen.

Spotweb heeft de mogelijkheid om settings.php (gedeeltelijk) te negeren. Dit wordt gedaan door je (gedeeltelijk) instellingen in ownsettings.php op te slaan.
Het voordeel van ownsettings.php is dat bij het updaten van de spotweb broncode je instellingen uit settings.php niet overschreven worden.

In ownsettings.php kopieer je alleen de regels vanuit settings.php die je wilt laten afwijken van de standaard. In ownsettings.php zet je bijvoorbeeld wel de inloggegevens van je usenet server, maar bijvoorbeeld niet het aantal spots per pagina als je de standaard waarde prima vindt.

Let op! ownsettings.php dient te beginnen met de PHP-tag:
PHP:
1
<?php

Je hoeft de PHP-tag bij voorkeur niet af te sluiten op het eind van dit bestand.
De configuratie
Alweer configuratie? Ja, maar sinds we nu hebben besloten of we MySQL of SQLite gebruiken kunnen we nu echt beginnen :) Het bestand settings.php bevat veel instructies die beschrijven wat welke instelling doet.
Zoals hierboven beschreven is de beste optie om gebruik te maken van ownsettings.php. Dit bestand bestaat nog niet, dus maak deze aan. Vergeet niet om te beginnen met de openings PHP-tag.

Database engine
$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['host'] = 'localhost';
$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
$settings['db']['user'] = 'spotweb';
$settings['db']['pass'] = 'password';

Optionele aanpassingen
Naast de standaard instellingen zijn er een aantal optionele instellingen te doen voor spotweb.
Automatisch spots updaten
Via een cron-job kan je taken automatisch uitvoeren. Zet de volgende regel in je crontab. (Meestal via crontab -e of bewerk /etc/crontab)
*/30 * * * * root cd /path/to/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null

Herstart hierna crond.
/etc/init.d/crond restart

Voor Synology gebruikers:
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

Tip! Na een reboot van je Synology wordt je cronjob overschreven met standaard waardes. Om deze te bewaren voer de volgende tip uit: bakman in "SpotWeb - Webbased Spotnet"

Spotweb afschermen met .htaccess
Om SpotWeb af te schermen kan je gebruik maken van een .htaccess bestand in de SpotWeb map. Met .htaccess zijn verschillende vormen mogelijk. Onderstaand voorbeeld is welke ik zelf gebruik.

Het interne netwerk mag zonder gebruikersnaam/wachtwoord SpotWeb gebruiken, externe netwerken dienen een gebruikersnaam/wachtwoord op te geven. Een .passwd bestand kan je zelf maken, of online met .htaccess generator.
Order allow,deny
AuthType Basic
AuthName "Restricted Files"
AuthUserFile /path/to.your/.htpasswd
Require valid-user
Allow from 192.168.0
Satisfy Any

Een versimpelde versie welke alleen toegang vanaf het interne netwerk toestaat:
Order allow,deny
deny from all
allow from 192.168.1

Changelog
De changelog van spotweb zelf is te vinden op GitHub

Topic changelog
  • 01-11-2011: Topicstart deel 2
  • 30-11-2011: Settings staan nu voornamelijk in de database

Spotweb op je eigen server
Hieronder volgen de verschillende stappen die benodigd zijn voor specifieke systemen. Om het topic wat leesbaarder te houden zijn deze onderaan het topic geplaatst.

Spotweb op een Synology NAS
Spotweb is werkend te krijgen op een Synology NAS. Dit werkt echter niet out of the box, en ook niet op een standaard "fabrieks"-systeem.

IPKG Packages
Deze stap is optioneel: Om spotweb te downloaden kan je gebruik maken van GIT, maar ook een archiefbestand (.tar.gz of .zip) downloaden. Indien je gebruik wilt maken van GIT dien je de GIT client en textutils (Benodigd voor het updaten) te installeren.
Het gaat een beetje ver om dat hier helemaal te bespreken, voor meer informatie: Synology WIKI of het Het grote Synology topic deel 2 topic.
ipkg install git

GIT
DSM Configuratie
Login op de DSM. Standaard te bereiken via http://diskstation:5000. Open nu: Control Panel -> Web Services -> Select PHP extension en zorg ervoor dat minimaal de volgende modules aangevinkt zijn: gd, mysql, openssl, zip, zlib. Sla alle wijzigingen op door op OK te klikken.
Controleer ook of onder het tabblad Web Applications de webserver en MySQL server draaien.
Spotweb downloaden
De voorbereiding is nu klaar. Je kan nu verder met het downloaden van spotweb.

Spotweb op een QNAP NAS
Stappenplan voor QNAP door Warbringer.

Kant en klare QPKG installatie door sl1000

Spotweb op Ubuntu/Debian
Voor deze beschrijving heb ik gebruik gemaakt van Ubuntu 10.10 (64 bit), en alles wordt gedaan vanuit de CLI. Het is raadzaam om te beginnen met een volledig geupdate systeem.

Packages installeren
Het volgende commando installeerd de vereiste packages, en de daaraan gerelateerde vereiste packages. GIT is optioneel en kan je desgewenst weglaten.
apt-get install apache2 php5 php5-gmp php5-sqlite sqlite git
Configuratie
Na de installatie is de configuratie van Apache en PHP al compleet. De PHP en SQLite module werken echter nog niet omdat deze later zijn geinstalleerd dan Apache. Een simpele herstart van Apache is voldoende om ook PHP en SQLite werkend te krijgen.
Voordat we Apache herstarten moeten we nog een kleine aanpassing doen in de PHP configuratie. Er zijn 2 php.ini's, één is voor de webserver Apache en de ander is voor de CLI.

nano /etc/php5/apache2/php.ini
nano /etc/php5/cli/php.ini

Zoek in beide bestanden naar 'date.timezone' en vul deze in.
date.timezone = Europe/Amsterdam

Nu kunnen we Apache herstarten.
/etc/init.d/apache2 restart

MySQL
Indien je gebruik wilt maken van een MySQL database dien je de MySQL server en MySQL PHP module installeren. Vergeet na de installatie niet om Apache te herstarten!
apt-get install php5-mysql mysql-server

Spotweb downloaden

Spotweb op Windows
Voor deze installatie wordt gebruik gemaakt van XAMPP van Apachefriends.
Tijdens de installatie van XAMPP kan je ervoor kiezen om Apache en MySQL als service te installen. Kies hiervoor als je de webserver en MySQL server wilt starten zodra de computer is opgestart. Dit is echter niet vereist, via het XAMPP Control Panel kan je Apache en MySQL ook handmatig starten.

Apache
Er hoeft weinig geconfigureerd te worden aan XAMPP, na installatie is alles klaar voor gebruik.
Standaard heeft XAMPP wel wat statuspagina's e.d. meegeleverd in C:\xampp\htdocs\. Je mag zelf kiezen wat je met deze bestanden doet, persoonlijk kies ik er altijd voor om ze te verwijderen.

Open een commandprompt (Start > Uitvoeren > cmd)
Op Windows Vista/7 moet je dit uitvoeren als administrator, maak hiervoor even een snelkoppeling op je bureaublad aan naar "cmd". Via het context-menu kan je het command prompt nu starten als administrator.
MySQL
XAMPP installeerd ook phpMyAdmin, een webbased MySQL beheertool.
Deze is standaard alleen te benaderen op http://127.0.0.1/phpmyadmin/.

Maak een nieuwe database aan: spotweb.
Klik hierna op Privileges en daarna op Add a new User.
Vul een gebruikersnaam in, een host (localhost voldoet) en twee keer het wachtwoord.
Onder het kopje "Database for user" kies voor "Grant all privileges on database "spotweb"" en klik op "Go".
MySQL is nu klaar voor gebruikt.

Let op! Sommige Windows gebruikers melden dat de strict-mode van de MySQL server uitgeschakeld dient te worden, dit komt meestal voor bij een losse MySQL installatie.
Is dit het geval, zoek het configuratiebestandje my.ini in je MySQL installatiemap, en zoek naar een regel vergelijkbaar met:
sql-mode="STRICT_TRANS_TABLES,NO_AUTO_CREATE_USER,NO_ENGINE_SUBSTITUTION"
Pas deze dan aan naar:
sql-mode="NO_AUTO_CREATE_USER,NO_ENGINE_SUBSTITUTION"

Herstart hierna MySQL.
Spotweb downloaden

Nightspirit wijzigde deze reactie 15-12-2011 03:30 (5%)

• woest85
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

quote:
Nightspirit schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:56:
[...]

Hoe ziet een
SQL:
1
SELECT * FROM grouppermissions LIMIT 0,5;

er bij jou uit?
//edit ik maak er wel ff een screenshot van xD

woest85 wijzigde deze reactie 03-11-2011 13:02 (100%)

[Signature]

• Nightspirit
Daar heb je http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/bookmark.gif en http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/bookmark-todo.gif voor }:|

• hhoekstra
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23-01 12:56
spotweb is een beetje stuk :O
quote:
[Fri Nov 11 23:31:00 2011] [error] [client 77.249.35.36] PHP Parse error: syntax error, unexpected T_FUNCTION in C:\\webserver\\vhost\\**\\spotweb\\lib\\page\\SpotPage_statics.php on line 45, referer: http://www.**/spotweb/index.php

Of komt dat omdat ik stiekem php 5.2 draai :-(

Edit: Ja dus... :( hoe moet ik dit nu gaan oplossen

edit: Nee dus :') lag waarschijnlijk aan me browser :X

edit: Ter info: bij elke spot die ik open krijg ik nog wel bovenstaande error in error.log

hhoekstra wijzigde deze reactie 11-11-2011 23:52 (23%)

• Nightspirit
Ben op het moment bezig met statistieken. NIet noodzakelijk, wel geinig :p

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sinds een van de eerdere patches (binnen nu en afgelopen week) heb ik opeens last van een beetje vreemde weergave, bovenin, waar categorie, naam, grootte e.d. textueel staan:http://i.imgur.com/YUFIq.jpgVandaar heb ik opnieuw een git pull gedaan. Is deze bekend, is er een fix voor, of zal ik hem op de github aanmelden?

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:29
quote:
gamer17nl schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:06:
[...]

Wanneer ik in het zoekveld "2010 2011" (zonder quotes) invoer, dan krijg ik allemaal resultaten met in de titel 2010 en/of 2011.
Als ik in de categorie HD zoek op "2010 2011", krijg ik leuk lijstje films die uitgekomen zijn in de afgelopen 2 jaar.
"OR" kan je er dus tussen uit halen ;)

Tenminste, als ik goed je begrijp.
Thx!
Het lijkt inderdaad zo te werken dat twee woorden automatisch via een OR zijn verbonden.
En tussen de regels voor de "actieve filters" staat impliciet een AND.
Dit:

http://i1226.photobucket.com/albums/ee405/testje321/Actievefiltersspotweb.png

Moet dus zo gelezen worden:
(2010 OR 2011) AND 1080p

Mr_Blobby wijzigde deze reactie 21-11-2011 11:50 (18%)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-01 19:08
Ik heb uitgepluisd.xml weer opgepakt nadat spotweb importeren van filters met subsubcats heeft gefixed.
Hier een werkende versie. Alles, behalve consoles is uitgepluisd, als iemand daar zin in heeft, dan graag delen via die gist ofzo

Ook vind ik dat er icoontjes ontbreken die eigenlijk nog gemaakt zouden moeten worden (anyone?)...
Het gaat om icoontjes in de categorie muziek en Smartphones. Is een beetje saai zoals het nu is, veel herhaling van icoontjes.
voorbeeldje
http://tweakers.net/ext/f/8J2lHxTN0HsaQlkHQilIQi0n/thumb.png

Mar2zz wijzigde deze reactie 15-12-2011 11:40 (10%)

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Spotweb lijkt nu te werken op de Syno inclusief download integratie naar NZBget. Maar ik mis de normale "tree" aan de linker zijde met films/audio etc welke je open kunt klappen, of is dat alleen een optie van de online varianten?

Ook het filters maken lukt niet, ze filteren nergens op behalve op ALLES, iemand die beide vragen kan beantworden?

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• wopper
  • Nu online
Nou ja als ik niet zelf het wachtwoord in kan vullen in krijg na het klikken direct deze melding lijkt me dat een beetje buggie toch?

Het draait op een Synology dus na nogmaals klikken 1 of 2x verschijnt wel het groene scherm met de toegevoegde gebruiker en het gegenereerde password.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Een probleem waar ik al vanaf begin installatie tegenaan loop: eens in de zoveel tijd is de HTML stuk :?
Ik heb het zojuist weer werkende gekregen door in IE alle browsing history te schonen, maar nog geen idee welke exactie optie het werkende maakte.
In Chrome heb ik ook, maar daar nog niet met opschonen kunnen testen.

Wanneer 'de HTML niet werkt' werkende de fancy dingen. SabNZB knop doet niets, search geeft geen uitklap menu en meestal komt de info/pagina van een aangeklikt spot onder de index pagina te staan (de index ligt dus letterlijk over de spot pagina.
Settings zien er ook niet uit:

In welke hoek zou ik dit moeten zoeken?

edit: een restart van Chrome lijkt te werken. Bij het sluiten van chrome word bijna alle browsing history behalve cookies verwijderd. Lijkt dus in die hoek te zitten.

Koffie wijzigde deze reactie 20-02-2012 16:48 (10%)

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-01 14:22
Sinds ik 'retrieve comments' uit heb gezet ziet spotweb er zo uit:

Het weer aanzetten helpt niet :/
Weet iemand een fix?

Edit: De layout ziet er weer normaal uit als ik de bestandsgrootte verberg..
Maar dat zie ik liever wel :(

Pistolebob wijzigde deze reactie 24-02-2012 17:36 (24%)

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-01 20:42
Hmz ik dacht zojuist nu kan ik verder met Spotweb, is hij nog bezig met de comments.

Dus vana 13.00 uur gistermiddag. Hij had via astraweb ruim 2 miljoen spots opgehaald lijkt wel. En nu doet ie de comments:

• Binnetie
Ja klopt.

Deze settings gebruik ik:

Maar is dat niet goed dan?
Mijn download provider is Sunny Usenet welke een retentie heeft van 900 dagen (harde limiet), de retentie van Astraweb is veel hoger.

• Binnetie
Ik ben er even mee bezig geweest gisteravond. Ik heb het nu werkend volgens mij. Op 1 pc log ik automatisch in als admin. Op een andere pc niet. Vreemde is wel dat ik niet ervoor gekozen heb de inloggegevens op te slaan, doet hij dit automatisch met cookies ofzo?

Ook heb ik na een beetje testen NZBget aan de praat gekregen. Ik heb wat wijzigingen aan moeten brengen, maar als ik in spotweb klik op grone pijltje rechts waarbij staan: "voeg nzb toe aan de wachtrij van SABnzbd" dan gaat NZBget hem downloaden. Dat gaat dus prima!

Wat ik nog wil gaan doen:
- automatisch laten updaten van de database instellen, hiervoor heb ik al de gegevens
- controleren of ik niet openbaar ben :)
- het standaard e-mailsjabloon aanpassen voor als er een nieuwe gebruiker wordt aangemaakt
- eens kijken naar de opmaak (hoe is die aan te passen):

Je ziet hier dat het ziekveld er een beetje gek uit ziet op het moment je iets wilt gaan typen in het zoekveld boven aan.

• Binnetie
Vanochtend was hij eindelijk klaar met het leeggooien van de database.
Ik heb opnieuw een upgrade-db.php gedaan (gaf spotweb aan) en daarna ben ik begonnen met de retrieve van de database. Waar hij de vorige keer begon met een veel lager messageid begint hij nu veel hoger. Betekend dit dat de database niet leeg was?

Edit: na een keer retrieve.php --force gedaan te hebben heeft hij alles opgehaald.

Binnetie wijzigde deze reactie 22-03-2012 09:49 (9%)

• zumba
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-01 12:10
quote:
vanaalten schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:59:
[...]

Hmmm... ik heb wel een uitroepteken in een soort van driehoek-verkeersbord, bedoel je dat? Als je er boven hangt met je muis, krijg je dan een pop-up tekst? Bij mij geeft dat aan dat er spam-reports voor zijn.

Anyway - dit is denk ik typisch zo'n geval dat je eens een plaatje moet posten waarin je laat zien wat je niet snapt... :)
Je hebt gelijk. Hier een afdruk:

Ik heb nog steeds geen idee wat die icoontjes voorstellen.... :?

• WeaZuL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 20:50

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

quote:
Thnx!!! Nu snap ik waarom het niet out of the box werkt, de code

Array((@$_SERVER['HTTPS'] == 'on' ? 'https' : 'http'),

kijkt naar de volgende PHP variabele: $_SERVER['HTTPS'] welke niet bij mij bekend is.

Wat kan kloppen want ik pas ssl offloading toe op basis van nginx op een andere server en proxy vervolgens plain HTML verkeer door naar een andere lighttpd webserver.

Volgens php.net: 'HTTPS' -> Set to a non-empty value if the script was queried through the HTTPS protocol.

Ik heb nu handmatig de code aangepast van

Array((@$_SERVER['HTTPS'] == 'on' ? 'https' : 'http'),

naar

Array((@$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_SSL'] == 'on' ? 'https' : 'http'),

En dat werkt zonder problemen. Echter moest ik dit tevens doorvoeren in settings.php:

$settings['spotweburl'] = (@$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_SSL'] == 'on' ? 'https' : 'http') . '://' . @$_SERVER['HTTP_HOST'] . (dirname($_SERVER['PHP_SELF']) != '/' && dirname($_SERVER['PHP_SELF']) != '\\' ? dirname($_SERVER['PHP_SELF']). '/' : '/');

Ik draai overigens PHP 5.4.0-3 icm lighttpd/1.4.30 (ssl).

Ik ben tevreden met het resultaat (los van het feit dat de https/http flags bij een andere var horen maargoed) maar kan ik nu wat knowledge sharen met de community of komt dit zo sporadisch voor icm mijn setup dat het de moeite niet loont om via Github deze bevinding aan te maken?

WeaZuL wijzigde deze reactie 12-05-2012 16:00 (7%)

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:17
Voor de mensen die het misschien leuk vinden om mijn nieuwe 'Splendid Template' te volgen kunnen dit doen via https://github.com/SplendidGoT/Splendid-Template

Ben net begonnen dus nog niet alles in opnieuw gestyled maar de coverview heb ik er al werkend in zitten. Iets wat ik erg miste bij Spotweb:

• Dennizz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12-11-2019

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Ik heb spotweb op mijn omgeving geinstalleerd en alles lijkt probleemloos verlopen. Als ik echter spots probeer te retrieven krijg ik geen errors, toch worden er geen spots gevonden. Iemand suggesties waar ik heb beste kan zoeken naar problemen? Zoeken naar "geen error" blijkt heel lastig op het forum en google ;/.

Info:

dennish@download:/var/www/spotweb$ sudo git pull
Already up-to-date.
dennish@download:/var/www/spotweb$ date
Wed Jul 25 22:48:02 CEST 2012

dennish@download:~$ uname -a
Linux download 3.2.0-26-generic #41-Ubuntu SMP Thu Jun 14 17:49:24 UTC 2012 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux

dennish@download:/var/www/spotweb$ ls -al
total 196
drwxr-xr-x 12 root root 4096 Jul 24 23:25 .
drwxr-xr-x 3 root root 4096 Jul 24 23:23 ..
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 24 22:56 Crypt
-rw-r--r-- 1 root root 179 Jul 24 23:25 dbsettings.inc.php
lrwxrwxrwx 1 root root 18 Jul 24 22:56 favicon.ico -> images/favicon.ico
drwxr-xr-x 8 root root 4096 Jul 24 22:56 .git
-rw-r--r-- 1 root root 483 Jul 24 22:56 .gitattributes
-rw-r--r-- 1 root root 214 Jul 24 22:56 .gitignore
drwxr-xr-x 3 root root 4096 Jul 24 22:56 images
-rwxr-xr-x 1 root root 16042 Jul 24 22:56 index.php
-rwxr-xr-x 1 root root 1403 Jul 24 22:56 INSTALL
-rwxr-xr-x 1 root root 28015 Jul 24 22:56 install.php
drwxr-xr-x 9 root root 4096 Jul 24 22:56 js
drwxr-xr-x 15 root root 4096 Jul 24 22:56 lib
-rwxr-xr-x 1 root root 1488 Jul 24 22:56 LICENSE
drwxr-xr-x 3 root root 4096 Jul 24 22:56 locales
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 24 22:56 Math
-rw-r--r-- 1 root root 14607 Jul 24 22:56 Mobile_Detect.php
drwxr-xr-x 3 root root 4096 Jul 24 22:56 NNTP
-rwxr-xr-x 1 root root 16115 Jul 24 22:56 notifications.xml
-rwxr-xr-x 1 root root 1941 Jul 24 22:56 README.md
-rwxr-xr-x 1 root root 11787 Jul 24 22:56 retrieve.php
-rwxr-xr-x 1 root root 8015 Jul 24 22:56 settings.php
drwxr-xr-x 6 root root 4096 Jul 24 22:56 templates
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 24 22:56 tests
-rwxr-xr-x 1 root root 4047 Jul 24 22:56 upgrade-db.php
-rwxr-xr-x 1 root root 24290 Jul 24 22:56 usenetservers.xml

dennish@download:/var/www/spotweb$ php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
Validating spots(messageid)
....knipjadajadajada....
Validating index idx_cache_2
Schema update done
Updating settings
Settings update done
Updating users
Users' update done
Performing basic analysis of database tables
Basic database optimalisation done
dennish@download:/var/www/spotweb$

dennish@download:/var/www/spotweb$ mysql --version
mysql Ver 14.14 Distrib 5.5.24, for debian-linux-gnu (x86_64) using readline 6.2

dennish@download:/var/www/spotweb$ php retrieve.php
Last retrieve at Wed 25 Jul 2012 10:18:32 PM CEST
Retrieving new Spots from server reader.ipv6.xsnews.nl...
Appr. Message count: 512
First message number: 1093085
Last message number: 1093597
Current message: 1093085

Retrieving 1093085 till 1094085 (parsed 0 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 0 total messages) in 0.06 seconds
Processed a total of 0 spots
Finished retrieving spots.

Last retrieve at Wed 25 Jul 2012 10:33:09 PM CEST
Retrieving new comments from server reader.ipv6.xsnews.nl...
Appr. Message count: 512
First message number: 51703
Last message number: 52215
Current message: 51703

Retrieving 51703 till 52703, found 0 comments in 0.03 seconds
Processed a total of 0 comments
Finished retrieving comments.

Last retrieve at Wed 25 Jul 2012 10:33:10 PM CEST
Retrieving new reports from server reader.ipv6.xsnews.nl...
Appr. Message count: 3
First message number: 94
Last message number: 97
Current message: 94

Retrieving 94 till 1094, found 0 reports in 0.03 seconds
Processed a total of 0 reports
Finished retrieving reports.

Blacklist not modified, no need to update
Whitelist not modified, no need to update
dennish@download:/var/www/spotweb$

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Het nieuwe jaar zit er aan te komen, zijn er mensen met goede tips om de spotweb database(s) op te ruimen?

Workaholic wijzigde deze reactie 10-11-2012 17:49 (75%)

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• R0GGER
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-01 15:05
quote:
Workaholic schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:16:
Het nieuwe jaar zit er aan te komen, zijn er mensen met goede tips om de spotweb database(s) op te ruimen?

[afbeelding]
Ik zou beginnen bij: Retentie instellen en alles dat niet aan die voorwaarde voldoet "Verwijder alles".

Menu > Configuratie > Instellingen > Tab: Ophalen.

En daarna:

R0GGER wijzigde deze reactie 11-11-2012 02:12 (6%)

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:16

Apie!

Newer, better & confusinger

Sinds gisteravond mis ik op eens 5 dagen aan spots. Ze staan wel in de database, maar worden niet getoond :?

http://tweakers.net/ext/f/I6Kligl6D9cgAOOfKHo7y7Iv/thumb.png

Apie! wijzigde deze reactie 16-11-2012 13:13 (41%)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Binnetie
Ik ben opnieuw begonnen met een Spotweb installatie op mijn oude Synology DS107+

Ik ben nu aangekomen bij het controleren van de instellingen voor de installatie van Spotweb via de install.php

Zien onderstaande screenshots er goed uit?

De openbase dir heb ik ooit eens aangepast voor mijn eerdere spotweb installatie. Ik weet niet of dat een probleem is?

Kan ik zo doorgaan?

• JackSparrow
  • Laatst online: 12:21

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Hmm...tijdens het draaien van retrieve.php krijg ik (na verloop van tijd) deze error :

Ik heb al een update-db.php gedaan....eh...wat zou het kunnen zijn?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:20
quote:
aegieles schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:04:
mysql
GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO "user" IDENTIFIED BY "password";
quit

dbsettings.inc.php aanpassen
En het werkt :)

Nu heb ik alleen het probleem. retrieve.php gaat goed, hij pakt gewoon netjes nieuwe spots. maar hij blijft oneindig open. Als ik hem met de hand sluit. En ik wil het bestand opnieuw openen gaat hij direct weg. dit heb ik voorkomen door een .bat bestandje te maken met een pause er in. Daar zie ik dat hij zegt dat het bestandje nog, of al draait. Dit is dus niet waar..

Zo blijft die oneindig doorgaan, enige optie is om een nieuwe snelkoppeling van het bestand retreive.php te maken met als extra "--force" dan haalt die de nieuwe bestanden weer op. Maar zodra je die sluit. En hem opnieuw opent werkt dat ook niet meer. 8)7

Dacuuu wijzigde deze reactie 03-01-2013 09:39 (20%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Binnetie
quote:
vanaalten schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:22:
[...]

mysql_connect lijkt 'ie niet te kennen. Dat is een PHP functie, niet iets dat door Spotweb gedefinieerd is.

Als 'ie die niet kent, dan lijkt er in de omgeving van Spotweb dus iets verandert te zijn. Wat krijg je als je naar http://<spotweb_url>/install.php gaat? En dan met name het stukje database support.
Dit is een screenshot van het stukje database support...

Hoe kan ik ervoor zorgen dat die functie aangaat?

En deze nog over de melding van mijn openbasedir:

Binnetie wijzigde deze reactie 04-01-2013 10:51 (10%)

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:16
Wat doen jullie qua "opschoning" van de database? Spots ouder dan x gooi je weg?

smeerbartje wijzigde deze reactie 06-01-2013 19:49 (39%)

• smeerbartje
Ik heb regelmatig dat ik geen "aantallen nieuwe posts" bij m'n zelf-defined filters krijg. Wat doe ik verkeerd?

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

quote:
Stubby schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:03:
[...]

Je cd't in je retrieve regel eerst naar /volume1/web/spotweb en vervolgens probeer je usr/bin/php aan te roepen. Dit moet /usr/bin/php zijn...
Klopt dit staat ook als zodanig in de crontab, ik had het niet goed overgenomen. Voor de volledigheid:

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

quote:
MichaelDell schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:27:
Sinds afgelopen vrijdag (de sluiting van Spotweb???) is mijn eigen Spotweb database op Synology niet meer ge-updated. Ik zie alle posts tot 31 januari 23:50, maar daarna niets meer. Cronjob draait keurig en retrieve.php biedt ook geen oplossing. Ben ik de enige met dit probleem?
Ik denk dat het een probleemje is aan jouw kant (anders was dit topic explosief geweest denk ik) ... ik krijg mijn updates nog netjes binnen.

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Ik vroeg mij af hoeveel spots jullie binnenhalen per week, ik heb soms het idee dat ik niet alles binnenhaal met sunny usenet.

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:05

Dit is met xsnews zonder moderated spots verwijderen

Xaero wijzigde deze reactie 22-02-2013 14:30 (36%)

• Crim
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 16:33
Ik heb een nieuwe server bij Leaseweb en Spotweb kan opeens niet meer verbinden met news.eu.supernews.com. Terwijl news.ziggo.nl wel prima gaat.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Crim wijzigde deze reactie 08-03-2013 09:29 (3%)

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Strange, ik zie zojuist dat er ineens een aantal dagen van mijn spots zijn verdwenen, dit heb ik al eens eerder gehad. Kan dit komen door sunny usenet?

• Binnetie
Duidelijk verhaal, hij weet wat ik met de installatie doe en hij vind het prima.
Ik ga voorlopig eerst zelf testen met 1 of 2 vrienden en dan eens verder kijken.

Waar ik alleen nog niet zo uitkom is het volgende:
Op mijn Synology installatie had ik met spotweb dat je overal een groen pijltje zag staan naast de spot bij de tekst van de NZB knop. Als ik hierop klikte dan ging NZBget downloaden en werd het pijltje een vinkje. Maar dat groene pijltje kan ik niet meer vinden.

Een voorbeeld is dit screenshot die ik vond met google:

Ik zit in de instellingen te kijken maar kan het niet vinden.

• Deem
  • Laatst online: 22-01 19:14

Deem

Ontcijfer mij!

Zelf filtertjes gemaakt:
code:
1
2
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
-<spotwebfilter><version>1.0</version><generator>SpotWeb v0.58.25.29</generator>-<filters>-<filter><id>414</id><title>HD</title><icon>custom</icon><parent>0</parent><order>0</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a9</item></tree></filter>-<filter><id>415</id><title>HD + NL Subs</title><icon>custom</icon><parent>0</parent><order>1</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a9</item><item type="include">cat0_z0_b3</item><item type="include">cat0_z0_b7</item><item type="include">cat0_z0_b9</item><item type="include">cat0_z0_c1</item><item type="include">cat0_z0_c2</item><item type="include">cat0_z0_c6</item><item type="include">cat0_z0_c10</item><item type="include">cat0_z0_c11</item><item type="include">cat0_z0_c12</item><item type="include">cat0_z0_c13</item><item type="include">cat0_z0_c14</item><item type="include">cat0_z0_d0</item><item type="include">cat0_z0_d1</item><item type="include">cat0_z0_d2</item><item type="include">cat0_z0_d3</item><item type="include">cat0_z0_d4</item><item type="include">cat0_z0_d5</item><item type="include">cat0_z0_d6</item><item type="include">cat0_z0_d7</item><item type="include">cat0_z0_d8</item><item type="include">cat0_z0_d9</item><item type="include">cat0_z0_d10</item><item type="include">cat0_z0_d12</item><item type="include">cat0_z0_d13</item><item type="include">cat0_z0_d14</item><item type="include">cat0_z0_d15</item><item type="include">cat0_z0_d16</item><item type="include">cat0_z0_d17</item><item type="include">cat0_z0_d18</item><item type="include">cat0_z0_d19</item><item type="include">cat0_z0_d20</item><item type="include">cat0_z0_d21</item><item type="include">cat0_z0_d22</item><item type="include">cat0_z0_d28</item><item type="include">cat0_z0_d29</item><item type="include">cat0_z0_d41</item><item type="include">cat0_z0_d50</item><item type="include">cat0_z0_d51</item><item type="include">cat0_z0_d52</item><item type="include">cat0_z0_d54</item></tree></filter>-<filter><id>416</id><title>HD + NL + ENG Subs</title><icon>custom</icon><parent>0</parent><order>2</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a9</item><item type="include">cat0_z0_c1</item><item type="include">cat0_z0_c2</item><item type="include">cat0_z0_c3</item><item type="include">cat0_z0_c4</item><item type="include">cat0_z0_c6</item><item type="include">cat0_z0_c7</item><item type="include">cat0_z0_c10</item><item type="include">cat0_z0_c11</item><item type="include">cat0_z0_c12</item><item type="include">cat0_z0_c13</item><item type="include">cat0_z0_c14</item><item type="include">cat0_z0_d0</item><item type="include">cat0_z0_d1</item><item type="include">cat0_z0_d2</item><item type="include">cat0_z0_d3</item><item type="include">cat0_z0_d4</item><item type="include">cat0_z0_d5</item><item type="include">cat0_z0_d6</item><item type="include">cat0_z0_d7</item><item type="include">cat0_z0_d8</item><item type="include">cat0_z0_d9</item><item type="include">cat0_z0_d10</item><item type="include">cat0_z0_d12</item><item type="include">cat0_z0_d13</item><item type="include">cat0_z0_d14</item><item type="include">cat0_z0_d15</item><item type="include">cat0_z0_d16</item><item type="include">cat0_z0_d17</item><item type="include">cat0_z0_d18</item><item type="include">cat0_z0_d19</item><item type="include">cat0_z0_d20</item><item type="include">cat0_z0_d21</item><item type="include">cat0_z0_d22</item><item type="include">cat0_z0_d28</item><item type="include">cat0_z0_d29</item><item type="include">cat0_z0_d41</item><item type="include">cat0_z0_d50</item><item type="include">cat0_z0_d51</item><item type="include">cat0_z0_d52</item><item type="include">cat0_z0_d54</item></tree></filter>-<filter><id>417</id><title>DivX</title><icon>custom</icon><parent>0</parent><order>3</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a0</item></tree></filter>-<filter><id>418</id><title>DivX + NL Subs</title><icon>custom</icon><parent>0</parent><order>4</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a0</item><item type="include">cat0_z0_b3</item><item type="include">cat0_z0_b7</item><item type="include">cat0_z0_b9</item><item type="include">cat0_z0_c1</item><item type="include">cat0_z0_c2</item><item type="include">cat0_z0_c6</item><item type="include">cat0_z0_c10</item><item type="include">cat0_z0_c11</item><item type="include">cat0_z0_c12</item><item type="include">cat0_z0_c13</item><item type="include">cat0_z0_c14</item><item type="include">cat0_z0_d0</item><item type="include">cat0_z0_d1</item><item type="include">cat0_z0_d2</item><item type="include">cat0_z0_d3</item><item type="include">cat0_z0_d4</item><item type="include">cat0_z0_d5</item><item type="include">cat0_z0_d6</item><item type="include">cat0_z0_d7</item><item type="include">cat0_z0_d8</item><item type="include">cat0_z0_d9</item><item type="include">cat0_z0_d10</item><item type="include">cat0_z0_d12</item><item type="include">cat0_z0_d13</item><item type="include">cat0_z0_d14</item><item type="include">cat0_z0_d15</item><item type="include">cat0_z0_d16</item><item type="include">cat0_z0_d17</item><item type="include">cat0_z0_d18</item><item type="include">cat0_z0_d19</item><item type="include">cat0_z0_d20</item><item type="include">cat0_z0_d21</item><item type="include">cat0_z0_d22</item><item type="include">cat0_z0_d28</item><item type="include">cat0_z0_d29</item><item type="include">cat0_z0_d41</item><item type="include">cat0_z0_d50</item><item type="include">cat0_z0_d51</item><item type="include">cat0_z0_d52</item><item type="include">cat0_z0_d54</item></tree></filter>-<filter><id>419</id><title>DivX + NL + ENG Subs</title><icon>custom</icon><parent>0</parent><order>5</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a0</item><item type="include">cat0_z0_c1</item><item type="include">cat0_z0_c2</item><item type="include">cat0_z0_c3</item><item type="include">cat0_z0_c4</item><item type="include">cat0_z0_c6</item><item type="include">cat0_z0_c7</item><item type="include">cat0_z0_c10</item><item type="include">cat0_z0_c11</item><item type="include">cat0_z0_c12</item><item type="include">cat0_z0_c13</item><item type="include">cat0_z0_c14</item><item type="include">cat0_z0_d0</item><item type="include">cat0_z0_d1</item><item type="include">cat0_z0_d2</item><item type="include">cat0_z0_d3</item><item type="include">cat0_z0_d4</item><item type="include">cat0_z0_d5</item><item type="include">cat0_z0_d6</item><item type="include">cat0_z0_d7</item><item type="include">cat0_z0_d8</item><item type="include">cat0_z0_d9</item><item type="include">cat0_z0_d10</item><item type="include">cat0_z0_d12</item><item type="include">cat0_z0_d13</item><item type="include">cat0_z0_d14</item><item type="include">cat0_z0_d15</item><item type="include">cat0_z0_d16</item><item type="include">cat0_z0_d17</item><item type="include">cat0_z0_d18</item><item type="include">cat0_z0_d19</item><item type="include">cat0_z0_d20</item><item type="include">cat0_z0_d21</item><item type="include">cat0_z0_d22</item><item type="include">cat0_z0_d28</item><item type="include">cat0_z0_d29</item><item type="include">cat0_z0_d41</item><item type="include">cat0_z0_d50</item><item type="include">cat0_z0_d51</item><item type="include">cat0_z0_d52</item><item type="include">cat0_z0_d54</item></tree></filter>-<filter><id>420</id><title>QoQ</title><icon>fav</icon><parent>0</parent><order>6</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a9</item></tree>-<values>-<item><fieldname>Poster</fieldname><operator>=</operator><value>QoQ</value></item></values></filter>-<filter><id>421</id><title>SRT</title><icon>fav</icon><parent>0</parent><order>7</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a9</item></tree>-<values>-<item><fieldname>Tag</fieldname><operator>=</operator><value>SimplyreleaseS</value></item></values></filter>-<filter><id>422</id><title>Image</title><icon>film</icon><parent>0</parent><order>8</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a0</item><item type="include">cat0_z0_a1</item><item type="include">cat0_z0_a2</item><item type="include">cat0_z0_a3</item><item type="include">cat0_z0_a6</item><item type="include">cat0_z0_a9</item><item type="include">cat0_z0_a10</item><item type="include">cat0_z0_b0</item><item type="include">cat0_z0_b3</item><item type="include">cat0_z0_b7</item><item type="include">cat0_z0_b9</item><item type="include">cat0_z0_c0</item><item type="include">cat0_z0_c1</item><item type="include">cat0_z0_c2</item><item type="include">cat0_z0_c3</item><item type="include">cat0_z0_c4</item><item type="include">cat0_z0_c6</item><item type="include">cat0_z0_c7</item><item type="include">cat0_z0_c10</item><item type="include">cat0_z0_c11</item><item type="include">cat0_z0_c12</item><item type="include">cat0_z0_c13</item><item type="include">cat0_z0_c14</item></tree></filter>-<filter><id>436</id><title>Sounds</title><icon>music</icon><parent>0</parent><order>15</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat1_z0_b0</item><item type="include">cat1_z0_b1</item><item type="include">cat1_z0_b3</item><item type="include">cat1_z0_b5</item><item type="include">cat1_z0_b6</item><item type="include">cat1_z0_d0</item><item type="include">cat1_z0_d1</item><item type="include">cat1_z0_d2</item><item type="include">cat1_z0_d3</item><item type="include">cat1_z0_d4</item><item type="include">cat1_z0_d5</item><item type="include">cat1_z0_d7</item><item type="include">cat1_z0_d8</item><item type="include">cat1_z0_d9</item><item type="include">cat1_z0_d11</item><item type="include">cat1_z0_d13</item><item type="include">cat1_z0_d14</item><item type="include">cat1_z0_d15</item><item type="include">cat1_z0_d16</item><item type="include">cat1_z0_d18</item><item type="include">cat1_z0_d19</item><item type="include">cat1_z0_d23</item><item type="include">cat1_z0_d24</item><item type="include">cat1_z0_d25</item><item type="include">cat1_z0_d26</item><item type="include">cat1_z0_d27</item><item type="include">cat1_z0_d28</item><item type="include">cat1_z0_d29</item><item type="include">cat1_z0_d30</item><item type="include">cat1_z0_d31</item><item type="include">cat1_z0_d32</item><item type="include">cat1_z0_d33</item><item type="include">cat1_z0_d34</item><item type="include">cat1_z0_d35</item><item type="include">cat1_z0_d36</item><item type="include">cat1_z0_d37</item><item type="include">cat1_z0_d38</item><item type="include">cat1_z1_b0</item><item type="include">cat1_z1_b1</item><item type="include">cat1_z1_b3</item><item type="include">cat1_z1_b5</item><item type="include">cat1_z1_b6</item><item type="include">cat1_z1_d0</item><item type="include">cat1_z1_d1</item><item type="include">cat1_z1_d2</item><item type="include">cat1_z1_d3</item><item type="include">cat1_z1_d4</item><item type="include">cat1_z1_d5</item><item type="include">cat1_z1_d7</item><item type="include">cat1_z1_d8</item><item type="include">cat1_z1_d9</item><item type="include">cat1_z1_d11</item><item type="include">cat1_z1_d13</item><item type="include">cat1_z1_d14</item><item type="include">cat1_z1_d15</item><item type="include">cat1_z1_d16</item><item type="include">cat1_z1_d18</item><item type="include">cat1_z1_d19</item><item type="include">cat1_z1_d23</item><item type="include">cat1_z1_d24</item><item type="include">cat1_z1_d25</item><item type="include">cat1_z1_d26</item><item type="include">cat1_z1_d27</item><item type="include">cat1_z1_d28</item><item type="include">cat1_z1_d29</item><item type="include">cat1_z1_d30</item><item type="include">cat1_z1_d31</item><item type="include">cat1_z1_d32</item><item type="include">cat1_z1_d33</item><item type="include">cat1_z1_d34</item><item type="include">cat1_z1_d35</item><item type="include">cat1_z1_d36</item><item type="include">cat1_z1_d37</item><item type="include">cat1_z1_d38</item><item type="include">cat1_z2_b0</item><item type="include">cat1_z2_b1</item><item type="include">cat1_z2_b3</item><item type="include">cat1_z2_b5</item><item type="include">cat1_z2_b6</item><item type="include">cat1_z2_d0</item><item type="include">cat1_z2_d1</item><item type="include">cat1_z2_d2</item><item type="include">cat1_z2_d3</item><item type="include">cat1_z2_d4</item><item type="include">cat1_z2_d5</item><item type="include">cat1_z2_d7</item><item type="include">cat1_z2_d8</item><item type="include">cat1_z2_d9</item><item type="include">cat1_z2_d11</item><item type="include">cat1_z2_d13</item><item type="include">cat1_z2_d14</item><item type="include">cat1_z2_d15</item><item type="include">cat1_z2_d16</item><item type="include">cat1_z2_d18</item><item type="include">cat1_z2_d19</item><item type="include">cat1_z2_d23</item><item type="include">cat1_z2_d24</item><item type="include">cat1_z2_d25</item><item type="include">cat1_z2_d26</item><item type="include">cat1_z2_d27</item><item type="include">cat1_z2_d28</item><item type="include">cat1_z2_d29</item><item type="include">cat1_z2_d30</item><item type="include">cat1_z2_d31</item><item type="include">cat1_z2_d32</item><item type="include">cat1_z2_d33</item><item type="include">cat1_z2_d34</item><item type="include">cat1_z2_d35</item><item type="include">cat1_z2_d36</item><item type="include">cat1_z2_d37</item><item type="include">cat1_z2_d38</item><item type="include">cat1_z3_b0</item><item type="include">cat1_z3_b1</item><item type="include">cat1_z3_b3</item><item type="include">cat1_z3_b5</item><item type="include">cat1_z3_b6</item><item type="include">cat1_z3_d0</item><item type="include">cat1_z3_d1</item><item type="include">cat1_z3_d2</item><item type="include">cat1_z3_d3</item><item type="include">cat1_z3_d4</item><item type="include">cat1_z3_d5</item><item type="include">cat1_z3_d7</item><item type="include">cat1_z3_d8</item><item type="include">cat1_z3_d9</item><item type="include">cat1_z3_d11</item><item type="include">cat1_z3_d13</item><item type="include">cat1_z3_d14</item><item type="include">cat1_z3_d15</item><item type="include">cat1_z3_d16</item><item type="include">cat1_z3_d18</item><item type="include">cat1_z3_d19</item><item type="include">cat1_z3_d23</item><item type="include">cat1_z3_d24</item><item type="include">cat1_z3_d25</item><item type="include">cat1_z3_d26</item><item type="include">cat1_z3_d27</item><item type="include">cat1_z3_d28</item><item type="include">cat1_z3_d29</item><item type="include">cat1_z3_d30</item><item type="include">cat1_z3_d31</item><item type="include">cat1_z3_d32</item><item type="include">cat1_z3_d33</item><item type="include">cat1_z3_d34</item><item type="include">cat1_z3_d35</item><item type="include">cat1_z3_d36</item><item type="include">cat1_z3_d37</item><item type="include">cat1_z3_d38</item></tree></filter>-<filter><id>446</id><title>Applications</title><icon>application</icon><parent>0</parent><order>18</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat3_zz_b0</item><item type="include">cat3_zz_b1</item><item type="include">cat3_zz_b2</item><item type="include">cat3_zz_b15</item><item type="include">cat3_zz_b23</item><item type="include">cat3_zz_b24</item><item type="include">cat3_zz_b26</item><item type="include">cat3_zz_b27</item><item type="include">cat3_zz_b28</item><item type="include">cat3_zz_b29</item><item type="include">cat3_zz_b30</item><item type="include">cat3_zz_b31</item></tree></filter>-<filter><id>439</id><title>Games</title><icon>controller</icon><parent>0</parent><order>22</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat2_zz_b1</item><item type="include">cat2_zz_b2</item><item type="include">cat2_zz_b3</item><item type="include">cat2_zz_b5</item><item type="include">cat2_zz_b6</item></tree></filter>-<filter><id>429</id><title>Books</title><icon>book</icon><parent>0</parent><order>29</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z2_b10</item><item type="include">cat0_z2_c10</item><item type="include">cat0_z2_c11</item><item type="include">cat0_z2_c12</item><item type="include">cat0_z2_c13</item><item type="include">cat0_z2_c14</item><item type="include">cat0_z2_d1</item><item type="include">cat0_z2_d5</item><item type="include">cat0_z2_d7</item><item type="include">cat0_z2_d9</item><item type="include">cat0_z2_d15</item><item type="include">cat0_z2_d16</item><item type="include">cat0_z2_d17</item><item type="include">cat0_z2_d20</item><item type="include">cat0_z2_d21</item><item type="include">cat0_z2_d30</item><item type="include">cat0_z2_d31</item><item type="include">cat0_z2_d32</item><item type="include">cat0_z2_d33</item><item type="include">cat0_z2_d34</item><item type="include">cat0_z2_d35</item><item type="include">cat0_z2_d36</item><item type="include">cat0_z2_d37</item><item type="include">cat0_z2_d38</item><item type="include">cat0_z2_d39</item><item type="include">cat0_z2_d40</item><item type="include">cat0_z2_d41</item><item type="include">cat0_z2_d42</item><item type="include">cat0_z2_d43</item><item type="include">cat0_z2_d44</item><item type="include">cat0_z2_d45</item><item type="include">cat0_z2_d46</item><item type="include">cat0_z2_d47</item><item type="include">cat0_z2_d48</item><item type="include">cat0_z2_d49</item><item type="include">cat0_z2_d50</item><item type="include">cat0_z2_d51</item><item type="include">cat0_z2_d52</item><item type="include">cat0_z2_d53</item><item type="include">cat0_z2_d57</item><item type="include">cat0_z2_d58</item><item type="include">cat0_z2_d59</item><item type="include">cat0_z2_d60</item></tree></filter>-<filter><id>423</id><title>DivX</title><icon>divx</icon><parent>422</parent><order>9</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a0</item></tree></filter>-<filter><id>424</id><title>WMV</title><icon>wmv</icon><parent>422</parent><order>10</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a1</item></tree></filter>-<filter><id>425</id><title>MPEG</title><icon>mpg</icon><parent>422</parent><order>11</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a2</item></tree></filter>-<filter><id>426</id><title>DVD</title><icon>dvd</icon><parent>422</parent><order>12</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a3</item><item type="include">cat0_z0_a10</item></tree></filter>-<filter><id>427</id><title>HD</title><icon>hd</icon><parent>422</parent><order>13</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z0_a4</item><item type="include">cat0_z0_a6</item><item type="include">cat0_z0_a7</item><item type="include">cat0_z0_a8</item><item type="include">cat0_z0_a9</item></tree></filter>-<filter><id>428</id><title>Series</title><icon>tv</icon><parent>422</parent><order>14</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z1</item></tree></filter>-<filter><id>430</id><title>Dutch</title><icon>book</icon><parent>429</parent><order>30</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z2_c11</item></tree></filter>-<filter><id>431</id><title>English</title><icon>book</icon><parent>429</parent><order>31</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z2_c10</item></tree></filter>-<filter><id>432</id><title>Others</title><icon>book</icon><parent>429</parent><order>32</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z2</item></tree></filter>-<filter><id>437</id><title>Compressed</title><icon>music</icon><parent>436</parent><order>16</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat1_z0_a0</item><item type="include">cat1_z0_a3</item><item type="include">cat1_z0_a5</item><item type="include">cat1_z0_a6</item><item type="include">cat1_z1_a0</item><item type="include">cat1_z1_a3</item><item type="include">cat1_z1_a5</item><item type="include">cat1_z1_a6</item><item type="include">cat1_z2_a0</item><item type="include">cat1_z2_a3</item><item type="include">cat1_z2_a5</item><item type="include">cat1_z2_a6</item><item type="include">cat1_z3_a0</item><item type="include">cat1_z3_a3</item><item type="include">cat1_z3_a5</item><item type="include">cat1_z3_a6</item></tree></filter>-<filter><id>438</id><title>Lossless</title><icon>music</icon><parent>436</parent><order>17</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat1_z0_a2</item><item type="include">cat1_z0_a4</item><item type="include">cat1_z0_a7</item><item type="include">cat1_z0_a8</item><item type="include">cat1_z1_a2</item><item type="include">cat1_z1_a4</item><item type="include">cat1_z1_a7</item><item type="include">cat1_z1_a8</item><item type="include">cat1_z2_a2</item><item type="include">cat1_z2_a4</item><item type="include">cat1_z2_a7</item><item type="include">cat1_z2_a8</item><item type="include">cat1_z3_a2</item><item type="include">cat1_z3_a4</item><item type="include">cat1_z3_a7</item><item type="include">cat1_z3_a8</item></tree></filter>-<filter><id>440</id><title>Windows</title><icon>windows</icon><parent>439</parent><order>23</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat2_zz_a0</item></tree></filter>-<filter><id>441</id><title>Mac / Linux</title><icon>linux</icon><parent>439</parent><order>24</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat2_zz_a1</item><item type="include">cat2_zz_a2</item></tree></filter>-<filter><id>442</id><title>Playstation</title><icon>playstation</icon><parent>439</parent><order>25</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat2_zz_a3</item><item type="include">cat2_zz_a4</item><item type="include">cat2_zz_a5</item><item type="include">cat2_zz_a12</item></tree></filter>-<filter><id>443</id><title>XBox</title><icon>xbox</icon><parent>439</parent><order>26</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat2_zz_a6</item><item type="include">cat2_zz_a7</item></tree></filter>-<filter><id>444</id><title>Nintendo</title><icon>nintendo_ds</icon><parent>439</parent><order>27</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat2_zz_a8</item><item type="include">cat2_zz_a9</item><item type="include">cat2_zz_a10</item><item type="include">cat2_zz_a11</item></tree></filter>-<filter><id>445</id><title>Smartphone / PDA</title><icon>pda</icon><parent>439</parent><order>28</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat2_zz_a13</item><item type="include">cat2_zz_a14</item><item type="include">cat2_zz_a15</item></tree></filter>-<filter><id>447</id><title>Windows</title><icon>vista</icon><parent>446</parent><order>19</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat3_zz_a0</item></tree></filter>-<filter><id>448</id><title>Mac / Linux / OS2</title><icon>linux</icon><parent>446</parent><order>20</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat3_zz_a1</item><item type="include">cat3_zz_a2</item><item type="include">cat3_zz_a3</item></tree></filter>-<filter><id>449</id><title>PDA / Navigation</title><icon>pda</icon><parent>446</parent><order>21</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat3_zz_a4</item><item type="include">cat3_zz_a5</item><item type="include">cat3_zz_a6</item><item type="include">cat3_zz_a7</item></tree></filter>-<filter><id>433</id><title>Dutch</title><icon>book</icon><parent>28254</parent><order>971</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z2_c11</item></tree></filter>-<filter><id>434</id><title>English</title><icon>book</icon><parent>28254</parent><order>972</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z2_c10</item></tree></filter>-<filter><id>435</id><title>Others</title><icon>book</icon><parent>28254</parent><order>973</order><enablenotify>0</enablenotify>-<tree><item type="include">cat0_z2</item></tree></filter></filters></spotwebfilter>

Resultaat:

Deem wijzigde deze reactie 28-03-2013 16:30 (100%)

"May our framerates be high and our temperatures low." Check mijn NZXT h440 watercooling build

• Amafi
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:08

Amafi

Amafi

Best lastig alles aan de praat te krijgen zoals ik dat wil.
Ben nu al een poos bezig om spotweb in te stellen als newznab.
Hiervoor heb ik de handleiding van brickman gebruikt.

Helaas lukt het me toch niet om het geheel werkend te krijgen en mijn vermoeden ligt bij spotweb.

Hier mijn instellingen in sickbeard:

Api key heb ik gekopieerd en gecontoleerd.
Maar krijg nog deze foutmelding
code:
1
2
2013-04-27 14:39:22.432347 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Your authentication info for spotweb is incorrect, check your config
2013-04-27 14:40:29.684295 SEARCHQUEUE-BACKLOG-121361 :: Error trying to load spotweb RSS feed: not well-formed (invalid token): line 33, column 46

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

quote:
pven schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:02:
Als ik Spotweb open in Chrome op mijn Android-foon dan kan ik niet inloggen. Ik kan wel op login klikken, maar de popup waarin ik mijn username en password in kan tikken moet niet voor de dag. Log ik met de standaard-browser op mijn Android-foon in, dan werkt het wel.

Enkele vragen:
• is er een Android-app voor spotweb? (Ik vind wel newznab-searchers, maar daarmee kan ik niet browsen.)
• is dat login-probleem op chrome voor Android te fixen?
Ik heb er geen last van, bij geen enkele browser overigens (stock, chrome, dolphin, opera). Probeer anders eens via instellingen van je browser "desktop mode" te gebruiken.

Echte apps zijn er niet voor spotweb, althans geen officiele. Wat makkelijker is, is in je spotweb configuratie een "mobiele template" te gebruiken. Zodra je spotweb opvraagt met een mobile device krijg je een aangepaste layout voor je neus en werkt erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb spotweb op een vps staan en update de spots via een cronjob, zie screenshot:

Welk commando moet je geven in de cronjob om een pull te doen en een upgrade van de database? Deze zet ik dan op 1x per week.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
quote:
Binnetie schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:12:
Ik heb spotweb op een vps staan en update de spots via een cronjob, zie screenshot:

Welk commando moet je geven in de cronjob om een pull te doen en een upgrade van de database? Deze zet ik dan op 1x per week.
Iemand die hier wat over kan zeggen? Ik ben even kwijt wat het commando in de cronjob moet worden op mijn VPS.

Ik zit te denken om dit te gebruiken, maar kan dat?
quote:
#!/bin/sh
# Upgrade script voor Spotweb.
#
# Eerst testen of het proces nog niet draait.
# Dit doe ik aan de hand van het bestaan van een tempfile.
if [ -f /tmp/.spotweb-upgrade ]
then
echo "Er draait al een update, dus niet nog een starten."
# Stoppen met verdere update aangezien de file al aanwezig is.
exit
fi
# Tempfile aanmaken aangezien de update nog niet draait
touch /tmp/.spotweb-upgrade
wait
echo "Eerst maar eens Spotweb zelf updaten."
cd /dir/to/spotweb
git pull
echo "Dan wachten tot de pull compleet is."
wait
echo "Daarna starten we voor de zekerheid de database upgrade."
/path/to/php/php upgrade-db.php
wait
# Tempfile weer opruimen, anders wordt er maar eenmalig ge-upgrade.
rm /tmp/.spotweb-upgrade

#!/bin/sh
# Alternatief upgrade script voor Spotweb.
# Plaats het script in root van Spotweb en maak een cron aan.
#
echo "Spotweb updaten..."
git pull
wait
echo "Database upgrade..."
# Command om php locatie te bepalen: "which php"
/usr/bin/php upgrade-db.php
wait
echo "Spotweb is geupdate!"

Binnetie wijzigde deze reactie 14-05-2013 15:58 (51%)

• Binnetie
Je bedoeld nu retrieve, die wordt elke 30 minuten gedaan.
Ik zal eens wat proberen...

Heb nu dit gedaan:

Code in de spotweb-upgrade.sh:
quote:
#!/bin/sh
#
git pull
wait
/home/binnetie/domains/mijndomeinnaam.nl/public_html/spotweb/upgrade-db.php
wait
Maar het lijk nog niet echt te werken. Dit script vond ik op internet: https://github.com/spotwe...atisch-bijwerken-op-Linux

Dit is de mail die ik van de directadmin omgeving krijg:
quote:
Failed loading /usr/local/lib/ioncube/ioncube_loader_lin_5.4.so:
/usr/local/lib/ioncube/ioncube_loader_lin_5.4.so: cannot open shared object file: No
such file or directory
Failed loading /usr/local/lib/ZendGuardLoader5.4.so:
/usr/local/lib/ZendGuardLoader5.4.so: cannot open shared object file: No such file
or directory
#
git pull
wait
/home/binnetie/domains/mijndomeinnaam.nl/public_html/spotweb/upgrade-db.php
wait

Binnetie wijzigde deze reactie 12-06-2013 17:18 (114%)

• ikkeenjij36
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01-10-2019
hallo allemaal,ook ik heb nu spotweb op mijn nas(zfsguru) staan maar ik zit nog dat ik mijn db settingsinc.php nog ergens moet zetten.
Waar moeten die precies komen?
En hoe kan ik dat het makkelijkste ergens neer zetten.
Ik heb dit op de pagina van spotweb. zie plaatje.

En dit in mijn terminal.
[root@zfsguru /schijf1/zfsguru/services/9.1-006/sabnzbdplus/data/spotweb]# l
Crypt README.md lib templates
INSTALL favicon.ico locales tests
LICENSE images notifications.xml upgrade-db.php
Math index.php retrieve.php usenetservers.xml
Mobile_Detect.php install.php settings.php utils
NNTP js spotweb
[root@zfsguru /schijf1/zfsguru/services/9.1-006/sabnzbdplus/data/spotweb]#

ikkeenjij36 wijzigde deze reactie 24-08-2013 15:26 (3%)

• smeerbartje
Ik heb onderstaande mail gekregen van Eweka; zou ik nu ook iets met m'n spotweb install moeten doen? Ik maak géén gebruik van de refactored variant.

• Lawwie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:27

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

De laatste 2 dagen heb ik problemen gehad met mijn spotweb en krijg ik telkens de volgende melding bij het openen van een spot.

Gister deed hij het niet en heb ik hem een aantal keer opnieuw opgestart. Echter det verhielp het probleem niet direct. Toen ik vandaag weer keek deed hij het weer normaal. Nu net begon het probleem weer en update hij de spots ook niet meer om het uur. Spotweb draait op een windows installatie.

Completed: CCNA 200-125 | Fortinet NSE4 | In progress: 350-401 ENCOR CCNP Enterprise

• Binnetie
Ik heb gisteren een nieuwe installatie gedaan en alles werkt weer aardig naar behoren. Ik zie alleen dit:

http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/groenkruisje_zpsbe7d6598.jpg

Het kruisje heeft een zwarte achterond, dat was bij mijn vorige installatie niet zo. Is dit aanpasbaar?

• Binnetie
Ik zie net dat ik voor 3,75GB aan NZB files heb op mijn VPS. Dat is wel erg veel.

Ik heb de volgende settings:

Ik zag ergens eens een lijstje wat de settings beteken, maar weet niet meer waar ik die kan vinden. Welke setting moet ik nu hebben zodat hij de NZB pas ophaalt wanneer je een download start?

• willem1509
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-11-2019
quote:
pven schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:45:
Als je via de webserver install.php aanroept, wat krijg je dan?
Dan kan ik de install wizard doorlopen en kom ik uiteindelijk bij dit scherm uit:

Dan klik ik op volgende en krijg ik dit scherm:

Vervolgens klik ik op visit your spotweb en krijg ik een blanco pagina zonder iets te zien:S

• willem1509
quote:
Bas Post schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:43:
Ha Willem, ik zie dat je je vraag via het forum hebt gesteld, dus neem ik aan dat je de tips uit mijn email naar jou niet gelukt/uitgevoerd hebt (het is trouwens ook netjes om een reply te sturen ;-) )
De "Undefined index" regel krijg je alleen als je de setup meerdere malen hebt uitgevoerd, je instellingen worden tijdens de install.php worden niet onthouden, omdat er al indexes en tabellen bestaan. Ik heb dit namelijk ook gehad. Wat ik gedaan heb, is XAMPP spotweb volledig verwijderen en opnieuw beginnen, zo kreeg ik het uiteindelijk het ook voor elkaar om spotweb onder XAMPP in OSX 10.9 te draaien, echter op de "loading images" na dan.
Hej Bas,

Inmiddels weer iets verder:) Ben nu tegen hetzelfde probleem als jij aangekomen dat de spot images op loading blijven staan. Iemand anders dit probleem ook? En weet iemand hierop ook de oplossing?

• smeerbartje
Ik krijg de laatste tijd vaak dat ik vanuit spotweb geen download kan starten. Ik krijg dan zo'n rood kruisje nadat ik op download heb geklikt.

http://server.lommers.org/public/Spotweb.incorrect.download.png

Als "nzb handling" heb ik gekozen voor "Call sabnzb through http". Dit werkt prima, maar dus niet in alle gevallen. IK ben eigenlijk op zoek naar de logging voor de gevallen dat het rode kruisje verschijnt.

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Nee, niet nodig m.i.

Mijn instelling:

• Tranzy
  • Laatst online: 10:50
Ik zou graag de we1rdo template ook op mijn HTC One willen gebruiken. Dit vanwege de hoge resolutie en vind het prettiger dan de mobile template.

Heb wat documenten gelezen over rechten toekennen en keuze van template maar ik wil echter altijd dezelde template.

In mijn settings kan ik alleen de we1rdo template gebruiken en dat is prima alleen werkt het niet op mijn Android smartphone en krijg ik toch de mobile versie. Kan btw ook niet inloggen daarop.

Tranzy wijzigde deze reactie 06-02-2014 11:10 (11%)

Ik heb ook een leuke computer..

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

quote:
Murzeltje schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:07:
[...]

Retention stond op het moment dat ik begon op 0 (alles). Maar die heb ik nu op 800 dagen staan..

Denk dat ik dat wel even kan verminderen en dan opnieuw kan laten retrieven?
Retention is wat anders in dit geval, dat is hoe lang de spots bewaard moeten blijven. Ik heb voor onderstaande gekozen:

• renzo4000
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Hier ook geen problemen met het ophalen van posts. Kijk anders even in de logging ... is je usenet server nog wel actief?

• ikkeenjij36
quote:
ikkeenjij36 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:16:
[...]

Ok juist ter verduidelijking.
Het draait om mn eigen server dat draait op zfsguru wat als onderliggend os freebsd heeft.
De concusie dat alles goed staat trek ik uit ipadres/install.php pagina 1 aangeeft dat alles ok is behalve de database.
Als ik in mysql kijk zie ik ook een user en db met de naam spotweb.
Als ik op next klik komt het scherm met mysql-db-user-ww.
Als ik daar weer op klik om te verifieren komt er een blanco pagina.
Maar zoals ik al zei staat er bij de databases voor mysql/mysqli dbo_mysql/dbo_msqli.
En ik denk dat het daarom nog niet helemaal werkt.
Na googlen begrijp ik dat die dbo een plugin/extensie is.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?
Een printscreen gaat op het ogenblik niet daar ik door werk in het buitenland ben.
Hallo iemand hier al een antwoord op?
Heb een clean install gedaan en weer de blanco pagina als de db geverfieerd wordt.

dit is de eerste pagina:
Zoals jullie kunnen zien zit de fout ergens in mysql(DBO) wat ik niet voor elkaar kan krijgen |:( |:( |:( |:( |:(
Alle hulp is welkom

• Webjunkie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-01 19:57
na zeeeer lange tijd weer eens een git pull gedaan en tot m'n blijdschap/schrik zie ik dat er een hoop veranderd is.

eerst de cache gemigrate, daarna database geupgrade, daarna de cache folder gechmod naar 777 en vervolgens met een beklemmend gevoel gekeken naar de garbage op het scherm als ik een spot open.
quote:
Loading Image
string(8) "HY093: 0" ["string":"CustomException":private]=> NULL ["code":protected]=> int(-1) ["file":protected]=> string(41) "/home/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php" ["line":protected]=> int(59) ["trace":"Exception":private]=> array(9) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(41)....... etc
omdat de retrieve in m'n cronjob niets meer deed, heb ik een handmatige gedaan met --force en die lijkt nu bezig om de complete database opnieuw te vullen ipv de paar spotjes naar binnen te halen die vanochtend niet waren opgehaald :X

gaat dit nog goedkomen... :|

edit: nee dus..

bij elke retrieve krijg ik nu deze error
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Non-fatal: Updating black/whitelist failed, most likely unreachable!Expiring debuglog entries, if any, done. 

SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.3.10-1ubuntu3.10 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
  HY093: 0

#0 /var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php(74): dbeng_pdo->exec('INSERT INTO per...', Array)
#1 /var/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Audit.php(27): dbeng_pdo->modify('INSERT INTO per...', Array)
#2 /var/www/spotweb/lib/SpotAudit.php(17): Dao_Base_Audit->addAuditEntry('1', 31, '', false, '')
#3 /var/www/spotweb/lib/SpotSecurity.php(151): SpotAudit->audit(31, '', false)
#4 /var/www/spotweb/lib/SpotNotifications.php(203): SpotSecurity->allowed(31, '')
#5 /var/www/spotweb/lib/SpotNotifications.php(234): SpotNotifications->newSingleMessage(Array, 'retriever_finis...', 'Multi', Array)
#6 /var/www/spotweb/lib/SpotNotifications.php(132): SpotNotifications->newMultiMessage('retriever_finis...', Array)
#7 /var/www/spotweb/retrieve.php(278): SpotNotifications->sendRetrieverFinished(5694, 15039, 26013)
#8 {main}

en als ik een spot open ziet het er zo uit

edit2:

nog wat errors
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Tue Mar 11 23:48:04 2014] [error] [client 192.168.2.254] SpotWeb Exception occured: HY093: 0, referer: http://xxx.nl/
[Tue Mar 11 23:48:05 2014] [error] [client 192.168.2.254] File does not exist: /home/web/spotweb/SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.4.4-14+deb7u8 crashedobject(SqlErrorException), referer: 
http://xxx.nl/
[Tue Mar 11 23:56:48 2014] [error] [client 192.168.2.254] SpotWeb Exception occured: HY093: 0, referer: http://xxx.nl/?search[tree]=&search[unfiltered]=true&search[value]
[]=New:0
[Tue Mar 11 23:56:48 2014] [error] [client 192.168.2.254] File does not exist: /home/web/spotweb/SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.4.4-14+deb7u8 crashedobject(SqlErrorException), referer: 
http://xxx.nl/?search[tree]=&search[unfiltered]=true&search[value][]=New:0
[Wed Mar 12 05:14:23 2014] [error] [client 192.168.2.254] SpotWeb Exception occured: HY093: 0, referer: http://xxx.nl/
[Wed Mar 12 05:14:23 2014] [error] [client 192.168.2.254] File does not exist: /home/web/spotweb/SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.4.4-14+deb7u8 crashedobject(SqlErrorException), referer: 
http://xxx.nl/

Webjunkie wijzigde deze reactie 12-03-2014 08:52 (62%)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• nii3k
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-01 19:47
Mensen,

ik was net bezig met het installeren van spotweb, echter loop ik tegen het volgende aan.

zoals jullie zien heb ik alleen de mogelijkheid 'Change preferences' en niet de overige 2 Settings / User & group management zoals hier

wat doe ik fout?

• Binnetie
Mijn Spotweb wordt ook niet meer geupdate. Nu las ik een oplossing door een query te draaien op de database:
SQL:
1
2
INSERT INTO `spotteridblacklist` (`spotterid`, `ouruserid`, `origin`, `idtype`, `doubled`) VALUES
('lTah3w', -1, 'external', 1, 0);

Kan ik deze query gewoon kopieren in mijn PHPmyadmin menu (tabblad query opbouwen)?

En dan werkt het weer? Ik kan namelijk niet via ssh of telnet connecten naar de VPS waar Spotweb op staat geïnstalleerd.

Binnetie wijzigde deze reactie 17-03-2014 11:40 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikkeenjij36
SInds mijn laatste retrieve heb ik deze melding in mijn spotweb pagina.
Het draait op mijn nas met zfsguru.
Iemand een idee waar het mis gaat/is?

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
quote:
Compizfox schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:32:
Je hebt open_basedir aanstaan, en daardoor kan PHP niet buiten dat path komen.

Het lijkt erop dat je die error krijgt omdat hij het bestand wil uploaden naar een temp dir die verkeerd staat ingesteld.
haha zo simpel, het stond uit, dus geactiveerd en weer uitgezet en nu werkt het idd wel! super bedankt :)

Zo staat het, en stond het ook.

rikadoo wijzigde deze reactie 09-07-2014 17:36 (8%)

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• DevaZ
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20-01 10:58
Voor de mensen die een download knop willen in Spotweb…

Toevoegen bij “eigen CSS”
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
div.details table.spotinfo a.nzbbutton {padding: 6px 24px; border-radius: 6px; border: 1px solid rgb(70, 157, 245); border-image: none; color: rgb(255, 255, 255); font-family: arial; font-size: 15px; font-weight: bold; text-decoration: none; display: inline-block; box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc; text-shadow: 1px 1px 0px #287ace; background-color: rgb(121, 187, 255); -moz-border-radius: 6px; -webkit-border-radius: 6px; -moz-box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc; -webkit-box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc;
}
div.details table.spotinfo a.nzbbutton:hover {
    background-color: rgb(65, 151, 238);
}
div.details table.spotinfo a.nzbbutton:active {
    top: 1px; position: relative;
}

In het bestand spotinfo.inc.php de volgende regel aanpassen.
code:
1
<tr> <th> <?php echo _('NZB'); ?></th> <td> <a href='<?php echo $tplHelper->makeNzbUrl($spot); ?>' title='<?php echo _('Download NZB (n)'); ?>'><?php echo _('Download NZB'); ?></a> </td> </tr>

Wijzigen naar
code:
1
<tr> <th> <?php echo _('NZB'); ?></th> <td> <a href='<?php echo $tplHelper->makeNzbUrl($spot); ?>' class='nzbbutton' title='<?php echo _('Download NZB (n)'); ?>'><?php echo _('Download NZB'); ?></a> </td> </tr>

De class nzbbutton wordt toegevoegd en een tekst wijziging van NZB naar Download NZB

Veel plezier er mee

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
quote:
DevaZ schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:30:
Voor de mensen die een download knop willen in Spotweb…

Toevoegen bij “eigen CSS”
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
div.details table.spotinfo a.nzbbutton {padding: 6px 24px; border-radius: 6px; border: 1px solid rgb(70, 157, 245); border-image: none; color: rgb(255, 255, 255); font-family: arial; font-size: 15px; font-weight: bold; text-decoration: none; display: inline-block; box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc; text-shadow: 1px 1px 0px #287ace; background-color: rgb(121, 187, 255); -moz-border-radius: 6px; -webkit-border-radius: 6px; -moz-box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc; -webkit-box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc;
}
div.details table.spotinfo a.nzbbutton:hover {
    background-color: rgb(65, 151, 238);
}
div.details table.spotinfo a.nzbbutton:active {
    top: 1px; position: relative;
}

In het bestand spotinfo.inc.php de volgende regel aanpassen.
code:
1
<tr> <th> <?php echo _('NZB'); ?></th> <td> <a href='<?php echo $tplHelper->makeNzbUrl($spot); ?>' title='<?php echo _('Download NZB (n)'); ?>'><?php echo _('Download NZB'); ?></a> </td> </tr>

Wijzigen naar
code:
1
<tr> <th> <?php echo _('NZB'); ?></th> <td> <a href='<?php echo $tplHelper->makeNzbUrl($spot); ?>' class='nzbbutton' title='<?php echo _('Download NZB (n)'); ?>'><?php echo _('Download NZB'); ?></a> </td> </tr>

De class nzbbutton wordt toegevoegd en een tekst wijziging van NZB naar Download NZB

Veel plezier er mee
DIt is toch standaard aanwezig om mis ik iets

• Oxize
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-10-2017

Oxize

Social Engineering Specialist

quote:
elevator schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:37:
[...]

Je kan na retrieve.php een SQL statement draaien dat alle erotiek weer wist. Het zit dan heel eventjes in je database.

Afhankelijk van welke database je gebruikt is dat een ander commando. Voor PostgreSQL werkt zoiets denk ik:
psql -U spotweb spotweb -c "DELETE FROM spots where subcatz = 'z3|'"

Het is dan ook wel echt weg :P
Nee, ik gebruik xampp icm phpmyadmin/apache. Kan ik niet ergens die categorieen ergens hard eruit coden in 1 van de php files? Ik heb iets voorbij zien in dit topic diverse pagina terug, waar het op leek.

Een betere is de manier van jouw, via een command line (via dos) kunnen doen. Enig idee welke command ik daarvoor kan gebruiken?

@webjunkie: Ik heb die erotica filter al verwijdert, maar ze blijven verschijnen bij new en bij de standaard index, wat niet zou mogen als die optie aangevinkt staat.

Edit: Tevens een sleep commando ingebouwd. Retrieve.php wordt elke 200 seconden gestart.

Oxize wijzigde deze reactie 23-12-2014 14:27 (19%)

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

• supayoshi
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12:48
Ik krijg steeds een blanco pagina, na instalaltie. al 3 x geprobeerd ook geprobeerd custom url in te stellen, apache error log zegt niets anders dan over een missend favicon bestand?

Ik snap er helemaal niets van, gebruik trouwens geen ownsettings.php want die heb ik niet?

Iemand een idee?

Dit is mijn enige error die ik krijg:
[Wed Dec 31 18:28:38 2014] [debug] mod_deflate.c(700): [client 10.15.1.110] Zlib: Compressed 282 to 216 : URL /spotweb/api

supayoshi wijzigde deze reactie 31-12-2014 18:30 (27%)

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23-01 14:25

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Net gestuit op dit template en volgens de readme geinstalleerd op mijn webserver. Ziet er best tof uit moet ik zeggen! Volgens de readme is het verre van klaar, maar op github is te zien dat er drie dagen geleden nog code is gesubmit, dus volgens mij het proberen waard.

is everything cool?

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Zjemm schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:18:
ik snap er niets meer van,

jullie voorbeelden gevolgt

ook deze
https://github.com/Goeny/BootSpot

maar niet te selecteren.

gebruik maar 1 user
De BootSpot moet je uitpakken in de templates map en dan die instructies volgen. Dan moet hij werken. Bij mij geeft er iets nog wel een 404 of zo, de weergave is dan niet zoals de screenshot. Ik heb met git clone hem opgehaald.

Bij mij is de betreffende templates regel in ownsettings.php alsvolgt:
PHP:
1
$settings['valid_templates'] = array('bootspot' => 'BootSpot', 'we1rdo' => 'we1rdo', 'mobile' => 'mobile');

en bij mij ziet het er dan zo uit: wat niet helemaal de bedoeling kan zijn. ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 03-01-2015 01:48 (27%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• WRT54G
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-01 14:02
Ik heb de laatste versie weer draaien op mijn Synology via de package van mdevries (Spotweb v20150119-1).

Nu heb ik in het overzicht, zodra ik over een spot heen ga, dat ik een voorbeeld krijg van het plaatje van de spot.

Hoe kan ik dit weer uitschakelen?

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
Workaholic schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:25:
[...]

Goede voor de volgende keer.. heb het probleem uiteindelijk opgelost door meerdere tabellen te verwijderen (zat blijkbaar een koppeling met een bepaalde tabel ofzo?) en toen deed php upgrade het wel. Nadeel is dat ik ook de spots tabel heb moeten verwijderen.. dus het binnenhalen van alles gaat wel even duren :X

Voordeel is dat ik meteen weer een opgeruimde database heb haha
Zo na bijna 24 uren updaten (php retrieve.php) is mijn spotweb database weer compleet :D. Wellicht ter informatie/vergelijking is dit mijn database nu 1,6GiB:

Dit is met full spots, GEEN full comments en retentie van 397 dagen in het settings panel van Spotweb.

Vreemd genoeg is de grootste tabel toch commentsxover en dat verbaast me... Zou dit niet kleiner moeten zijn? Ik heb mijn database juist opnieuw opgebouwd, dus ik zou niet verwachten dat deze comments tabel veel informatie zou bevatten (comments haalt hij dan toch pas op bij het openen van een post??). Of is dit onderdeel van de full spots?

Workaholic wijzigde deze reactie 16-02-2015 12:19 (4%)

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• Reverb_
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-11-2019
Ik maakte gisteren een nieuwe gebruiker aan op mijn spotweb en liet de nzbhandeling via nzbget via mijn nas lopen... Nu ik als deze gebruiker inlog, is mijn groene NZB pijl knop verdwenen, zodat ik direct kan downloaden via spotweb. Ook als ik terug ga naar mijn andere account is de NZB 'groene pijl' knop verdwenen. De doorlink naar nzbget, staat overigens goed, want daar is niks aan veranderd.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Reverb_ wijzigde deze reactie 28-02-2015 12:37 (29%)

• Binnetie
Ik kreeg vandaag een berichtje van een kennis van mij waar ik een Spotweb installatie op zijn VPS heb staan.
Hij was bezig met een backup aan het terugzetten en ondervind flinke hinder van mijn database.

Volgens hem heeft hij een database van een forum van 6,7GB 10 min nodig om te herstellen en mijn database ruim een uur waardoor alles traag is. Ik krijg dit gratis van hem dus wil hem niet teveel voor de voeten lopen.

Mijn database is 3,8GiB groot zie ik in phpMyAdmin, de commentsxover tabel is het grootste:

Volgens mij had ik ingesteld dat dat hij alleen bij het openen van een spot de comments op mag halen, maar kan dit nu niet nagaan omdat de server even in onderhoud is.

Indien de functie 'comments volledig ophalen' afgevinkt staan, wat kan dan verklaren dat die tabel zo groot is? En kan ik deze tabel leeggooien indien ik niet wil dat alle comments worden opgeslagen?

Zijn er eventuele nog meer opties om de database wat kleiner te maken? Ik heb afgelopen week toevallig het aantal spot wat hij op moet halen van 1800 naar 1200 dagen gedaan, maar de database lijkt niet kleiner. Gooit hij de oude spots niet automatisch weg?

• Binnetie
Bedankt! Ik heb je script gevonden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$con=mysqli_connect("localhost","username","password","dbname");

if (mysqli_connect_errno($con)) {
    echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error();
} else {
    $yearago = mktime(0,0,0,date(n),date(j),date(Y)-1);
    $query = "SELECT COUNT(*) FROM `commentsxover` WHERE `stamp` < " . $yearago;
    $result = mysqli_query($con,$query);
    $row = $result->fetch_row();
    echo "Current number of records older than " . date(j) . "-" . date(n) . "-" . (date(Y)-1) . ": " . $row[0] . "\n";
    echo "Deleting records (maximum 30000) ...";
    $query = "DELETE FROM `commentsxover` WHERE `stamp` < " . $yearago . " LIMIT 30000";
    $result = mysqli_query($con,$query);
    echo " done\n";
    mysqli_close($con);
}    
?>

Ik hoef alleen maar de 2e regel in te vullen met mijn inloggegevens en meer niet? Mijn PHP kennis is niet zo heel erg groot namelijk :-(

Inmiddels kan ik weer bij m'n Spotweb en heb deze settings:

Bij de setting: 'Retentie op spots is voor alles, of alleen voor de gecachede data' kan ik kiezen voor 'verwijder alles' of 'alleen extra data, maar behoud spots'. De spots nemen niet zoveel in, die kan ik beter gewoon laten staan?

Wat doet de setting: 'comments ophalen' anders dan 'comments volledig ophalen'? 'Comments ophalen' is dat hij uberhaupt alleen maar comments ophaalt en als je die afvinkt dan zie je geen comments?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 03:27
Ik heb ook een probleempje met SpotWeb.

Het configureren/instellen gaat goed onder Windows 8.1 i.c.m. Apache 2.4.10, PHP 5.6.5 en MySQL 5.6.22:

maar zodra het install.php script de tabellen aanmaakt:

laat m'n browser ineens een overzicht zien van alle SQL queries:

Als ik dan de hoofdpagina opvraag, zie ik het volgende:

Dit gebeurd zowel onder Chrome als IE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 03:27
quote:
FREAKJAM schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 01:12:
Probeer dbsettings.inc.php (of via ownsettings.php) eens handmatig aan te maken zoals precies staat uitgelegd in de aangegeven faq-link van je foutmelding.

Anders even handmatig de installatie doorlopen zoals hier uitgelegd.
Nou FREAKJAM, ik weet niet of dat nog nodig is, want toen ik na het "overzicht" install.php?page=99 ververste, verscheen er dit:

En de index/hoofdpagina zag er plotseling als volgt uit:

:+)

born4trance wijzigde deze reactie 12-05-2015 01:23 (45%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-10-2017

Oxize

Social Engineering Specialist

Krijg sinds vandaag volgens opeens dit:

Gaat normaal altijd goed en nu bovenstaande melding? Wat is dat? Krijgen jullie dat ook?

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

• R0GGER
Ik denk dat je iets vergeten bent... staat het url naar de blacklist in de database in de tabel settings?

• MikeOO
  • Nu online
quote:
m-buurman schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:54:
[...]

Volgens mij vult de code enkel een bestaand .txt bestand, dus maak voor de zekerheid zelf even het list.txt bestand aan in de spotweb directory. Vervolgens pas je inderdaad de url aan zoals je aangeeft, in mijn geval is dat http://<spotweb-adres>/<spotweb-map>/list.txt omdat ik hem in een submap op de server heb staan.
Dit werkt perfect hier.
list.txt wordt automatisch aangemaakt als ik die verwijder na uitvoeren dus dat gaat goed.

Heb de link nu toegevoegd maar nog steeds blijven er melding in staan. Ip-adres aan het eind is aangepast dus niet iets wat ontbreekt. Link in Firefox openen geeft ook netjes de lijst weer.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/Spotweb.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/Spotweb2.jpg

• R0GGER
Ik zou gewoon een linkje gebruiken naar het bestand, bijvoorbeeld: http://domein.nl/spotweb/list/blacklist.txt

external_blacklist: value = 1

• DR.V
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15-11-2019
quote:
MikeOO schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:30:
[...]

Werkt de API controle wel goed
http://www.snelrennen.nl/.../api-key.php#.VmFAyuKAnDd

Het deel:
Type daarom om dit te testen http://192.168.0.10/spotweb/api?t=c waarbij je het IP adres vervangt voor die van jezelf.
Ik krijg het onderstaande als ik de pagina open. De API zou in principe dus moeten werken toch?

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:55

Tijntje

Hello?!

quote:
Mr. Happy schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:30:
[...]

Het draait bij mij al tijden onder IIS...
Werkt bij jouw ook de Categorie selectie in de tree?
Ik krijg steeds een load error.

In mijn IIS log zie ik ook een HTTP error 500 op:
code:
1
GET / page=catsjson&search[tree]=&_=1449837540761 HTTP/1.1 500

Ik draai IIS 8.5 met PHP 5.6.0, zou je eens kunnen zeggen hoe jij je config hebt?

Tijntje wijzigde deze reactie 12-12-2015 14:02 (16%)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:27
Ik heb net mijn server opnieuw geïnstalleerd met spotweb, nu heb ik spotweb wel weer aan de praat alleen ik krijg bij mijn settings de beginpagina van spotweb ook naar voren.

Weet iemand hoe ik dit weg krijg zodat ik de settings kan invullen? OS is ubuntu 15.10 server.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yoki1985
  • Laatst online: 19-01 13:20
Als ik Install.php uitvoer (om te zien welke PHP voorwaarden voldaan worden) dan krijg ik het volgende:

En hier staat dat curl aan staat.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
MikeOO schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:06:
[...]

Dat kan door Spotweb als een Closed System (Shared) in te stellen. Je moet dan eerst inloggen voor je iets kunt zien.
Via Configuratie ---> Gebruikers en Groepenbeheer kun je dit instellen.

Dank! _O_

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:21
Ik heb Spotweb geinstalleerd op debian en de wizard geeft overal OK aan. Daarna ga ik naar spotweb en de pagina is wit met alleen tekst.

Ik draai de server op hyper-v en heb een snapshot terug gezet en nogmaals de installatie gedaan met een andere guide maar het resultaat is hetzelfde. Iemand een idee wat dit kan zijn?

• MikeOO
  • Nu online
quote:
CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:28:
[...]

Sneller is
git reset --hard
dan worden de wijzigingen die je zelf hebt aangebracht teniet gedaan, van de files die in de git repo zitten. :)
Vandaag even getest maar helaas werkt dat niet.

• Muncher
  • Laatst online: 20-01 14:14
Ik ben bezig om Spotweb opnieuw te installeren op mijn Ubuntu 16.04 server. Heb een versie installatie gedaan middels een git clone om de laatste versie te bemachtigen (liep blijkbaar 70 commits achter).

Ik krijg echter een aantal foutmeldingen tijdens de installatie, waarvan ik niet weet hoe ik ze op kan lossen.

1. Timezone is niet gedefinieerd volgens spotweb, maar staat wel degelijk ingesteld in php.ini van php7 folder. <= inmiddels opgelost. Blijkbaar moest ik de php.ini in de /etc/php/7.0/fpm aanpassen ipv /etc/php/7.0/cli.

2. Als ik dan toch door de installatie heen klik, krijg ik de volgende error melding bij opvragen van /spotweb. Ik vermoed dat dit te maken heeft met foutmelding 2 (en wellicht PHP) maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Iemand enig idee? <= inmiddels opgelost door php upgrade-db.php te draaien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Notice: Undefined index: userid in /var/www/spotweb/lib/SpotSecurity.php on line 140

Notice: Undefined index: prefs in /var/www/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 138

Notice: Undefined index: userid in /var/www/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 70

Notice: Undefined index: prefs in /var/www/spotweb/index.php on line 63

Notice: Undefined index: prefs in /var/www/spotweb/index.php on line 64

Notice: Undefined index: userid in /var/www/spotweb/index.php on line 73

Notice: Undefined index: userid in /var/www/spotweb/index.php on line 372

Warning: require(templates//SpotTemplateHelper_.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 54

Fatal error: require(): Failed opening required 'templates//SpotTemplateHelper_.php' (include_path='.:/usr/share/php') in /var/www/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 54

3. Ik krijg allerlei GD NOT OK meldingen (zie plaatje). Hoe kan ik dit oplossen?
. Opgelost middels installeren via apt install php7.0-gmp, apt install php7.0-gd, apt install php7.0-bcmath. Daarnaast aan php.ini toegevoegd:
code:
1
2
3
extension=bcmath.so
extension=gd.so
extension=gmp.so

4. Spotweb draait nu, maar het retrieven van de spots loopt steeds vast. Update: wanneer ik SSL uitzet en switch naar port 80, komt alles wel binnen. Maar dat is niet wenselijk natuurlijk. Ophogen van memory_limit naar 1024 in php.ini en max_allowed_packet = 256M in my.conf heeft niet geholpen, evenals het verlagen van aantal posts dat geretreived wordt (van 5000 naar 1000). Andere provider werkt helaas ook niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v7.0.4-7ubuntu2 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (-1) Failed to read from socket...! [response: ""]

#0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(297): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to read ...')
#1 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(280): Net_NNTP_Protocol_Client->_getStatusResponse()
#2 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1760): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('XOVER 2594773-2...')
#3 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXOver('2594773-2599773')
#4 /var/www/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(137): Net_NNTP_Client->getOverview('2594773-2599773')
#5 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(213): Services_Nntp_Engine->getOverview(2594773, 2599773)
#6 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd(2594773, '5000')
#7 /var/www/spotweb/retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()
#8 {main}

Muncher wijzigde deze reactie 11-05-2016 23:12 (38%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-01 18:35
Als de retrieve klaar is zet hij 'nowrunning' weer op nul in deze tabel (usenetstate) :

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jagp
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 06-06-2018
quote:
Madshark schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:15:
Maar helaas, nu ook weer geen spots van bijvoorbeeld Kenji (g1q5Q). Zou dit specifiek met Astranews en XSnews te maken hebben, of is het toch Spotweb gerelateerd ? (wellicht blacklisted?)
Ik verwacht dat alle resellers van Cheapnews en XSNews hier last van hebben. Bij deze providers zie je niet de spots die geplaatst zijn met spotweb. Het betreft o.a. de spotters: Bassie (1v8DrA), hotmama (FOFVxA), hzuu (3hrsOQ) en Kenji (g1q5Q). Ik merk hetzelfde bij Bulknews en NewsXS.

Als je met het programma Xnews in de groep free.pt kijkt, dan kun je wel de headers van deze spotters zien. Wat mij hierbij opvalt is dat de opmaak van het "From field" er bij deze spotters anders uitziet. Mogelijk veroorzaakt dit het probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-01 18:35
Bij instellingen kun je spottiming afzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

quote:
jokapo schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:39:
[...]

As said, Via Instellingen wijzigen in Spotweb zie ik geen tabje retentie (zie linkje) https://drive.google.com/...3gYTRGqOnUZUxWRy10S1pHcms
Je zit verkeerd. Je zit in "Change preferences", je moet de "Settings" hebben.

http://www.synology-forum.nl/index.php?PHPSESSID=8q156ug1fc04riobrlvrg1p4t7&action=dlattach;topic=28763.0;attach=26651;image

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:55

Tijntje

Hello?!

quote:
Cyleo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:03:
De api pagina kan ik bij, htcaccess is goed gegaan en ik zie de xml, ik heb dus alleen geen api. Ik zie ook de uitlog etc. knoppen niet:
[afbeelding]

Dan de user openen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:42
Mijn spotweb, welke draait op mijn Synology DS216 wil maar 1x per dag updaten. Ik heb al verschillende settings geprobeerd in de taakplanner, maar zonder succes.

Het zal waarschijnlijk wel een domme instelling zijn die ik niet zie, maar welke? Idealiter zou ik hem ieder uur willen updaten.

Onderstaand mijn settings:

Iemand een tip ?

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:50

schumi2004

PSN = whocarez-

quote:
Noppesnada schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:33:
Mijn spotweb, welke draait op mijn Synology DS216 wil maar 1x per dag updaten. Ik heb al verschillende settings geprobeerd in de taakplanner, maar zonder succes.

Het zal waarschijnlijk wel een domme instelling zijn die ik niet zie, maar welke? Idealiter zou ik hem ieder uur willen updaten.

Onderstaand mijn settings:

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand een tip ?
Moest je niet php56 gebruiken?

/usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php > /dev/null 2>&1

/edit:
Ow w8, hij werkt wel maar niet zo als je wil.

Zo heb ik het , 2x per dag

Het zit hem inderdaad in de uitvoeringstijd zoals @vanaalten ook aangeeft.

schumi2004 wijzigde deze reactie 16-11-2016 12:14 (12%)

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:49
Na wat gevraagd te hebben in het [Synology] Packages-topic
Heb ik het nu eindelijk voor elkaar dat ik Spotweb op mijn NAS heb draaien.
Ik was nog altijd aan het wachten totdat het package beschikbaar kwam, maar ik las nu dat het nog heel lang wachten is ;)

Ik wil het aantal berichten beperken zodat niet alles van 6 jaar geleden opgehaald gaat worden.

Bovenstaande kwam ik tegen op Snelrennen.
Echter onder Configuratie heb ik zelf maar 1 optie staan.
Weet iemand misschien hoe dat mogelijk komt ?

MdO82 in "[Synology] Packages"

De installatie heb ik gevolgd zoals m-buurman in "[Synology] Package" aangegeven heeft.

Het ziet er bij mij dus als volgt uit:

MdO82 wijzigde deze reactie 16-11-2016 15:44 (5%)

2250 WP Zuid PVoutput

• MikeOO
  • Nu online
quote:
Mr Ton schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:47:
[...]

Zodra ik daar heen ga krijg ik dus deze 500 error. Spotweb is wel ingeschakeld in het Package Center.
Mijn NAS is nieuw, DSM 6.0.2-8451 Update 9 draait erop.

Ik heb zelf het idee dat er iets heel stoms fout gaat maar ik heb geen idee wat.
Heb je wel Webstation draaien op je NAS. Anders deze installeren via Synology Package Center en ook PHP 5.6 installeren via hetzelfde Center.
Daarna Webstation openen en zorgen dat PHP 5.6 ook actief is als status.

Anders kan hij waarschijnlijk niets doen met PHP bestanden.

MikeOO wijzigde deze reactie 12-02-2017 10:54 (16%)

• waah
  • Nu online
@mesa57 @Kefding ik heb hetzelfde. Zo langzaam dat ik telkens een time-out krijg....

Ik heb Spotweb ingesteld via de uitleg op snelrennen. Idem voor Couchpotato en Sonarr. Downloaden via andere indexers werkt, maar niet via Spotweb.

In sonarr kom ik wel goed door de test. So far so good.
Als ik dan zoek (automatisch of manual) krijg ik deze error in de log van sonarr:

Newznab Spotweb HTTP request failed: [504:GatewayTimeout] [GET] at [http://localhost/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5000&extended=1&apikey=(removed)&offset=0&limit=50&rid=23792&tvmazeid=1228&season=5&ep=5] 16:10

HttpClient HTTP Error - Res: [GET] http://localhost/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5000&extended=1&apikey=

(removed)&offset=0&limit=50&rid=23792&tvmazeid=1228&season=5&ep=5: 504.GatewayTimeout 16:10
NzbSearchService Searching 2 indexers for [Serie : S05E05] 16:09

Als ik handmatig naar de link ga (en mijn apikey invul) krijg ik na heel lang wachten ook een 504 pagina te zien.

Ik heb mij al helemaal suf gegoogled :o maar geen oplossing gevonden. Het lijkt ook dat het heel lang duurt voor er antwoord komt...

• ReTechNL
  • Laatst online: 22-01 14:50
quote:
mesa57 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:09:
Juist, dat zal dan wel de oorzaak zijn.
Helaas ben ik niet helemaal thuis in selinux, maar in var/log/messages (grep selinux) zou je fouten moeten zien als je een nzb download (die niet in de cache staat).
Je kunt selinux ook uitzetten of evt. op permissive zetten (dat laatste leverde bij mij geen problemen op).
Oke,

Ik heb de log files nagelopen en kwam de volgende tegen in "/var/log/httpd/error_log" als ik nu een nzb file download. NZB files bevatten nu geen fouten meer.
code:
1
2
[Sat Apr 28 15:47:51.081422 2018] [:error] [pid 11403] [client 10.0.0.99:57539] Unable to write to cache directory (/var/www/html/spotweb/lib/../cache/nzb/49/49647.nzb),  owner=root,  group=root,  thisUser=apache,  perms= 777, referer: http://10.0.0.4/spotweb/?page=index&search[tree]=cat3_a0&search[value][]=
[Sat Apr 28 15:47:51.105082 2018] [:error] [pid 11403] [client 10.0.0.99:57539] Spotweb: Unable to save NZB file to cache, is cache directory writable?, referer: http://10.0.0.4/spotweb/?page=index&search[tree]=cat3_a0&search[value][]=

Oke even een update:
Ik heb selinux op permissive gezet met "setenforce 0".
Hierna een nzb file gedownload en bleek dat er geen nieuwe meldingen zoals hierboven in de error_log komen.
Vervolgens viel me het volgende op. de owner van de nzb file in kwestie is apache. dit komt overeen met de foutmeldingen van de error_log.

Tevens was ten tijde van voor dat ik de nzb folder weg gooide de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
[Sat Apr 28 14:24:54.871365 2018] [:error] [pid 2913] [client 10.0.0.99:62582] PHP Warning:  fileperms(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/stats/49 in /var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 293, referer: http://10.0.0.4/spotweb/
[Sat Apr 28 14:24:54.871451 2018] [:error] [pid 2913] [client 10.0.0.99:62582] PHP Warning:  fileowner(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/stats/49 in /var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 294, referer: http://10.0.0.4/spotweb/
[Sat Apr 28 14:24:54.871485 2018] [:error] [pid 2913] [client 10.0.0.99:62582] PHP Warning:  filegroup(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/stats/49 in /var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 295, referer: http://10.0.0.4/spotweb/
[Sat Apr 28 14:24:54.871870 2018] [:error] [pid 2913] [client 10.0.0.99:62582] Unable to write to cache directory (/var/www/html/spotweb/lib/../cache/stats/49/49520.stats),  owner=root,  group=root,  thisUser=[b]apache[/b],  perms= , referer: http://10.0.0.4/spotweb/

ReTechNL wijzigde deze reactie 28-04-2018 16:02 (9%)

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:23
Door de laatste problemen met spotweb wat ik opgelost kreeg (poortnummer bij localhost) dacht ik laat ik spotweb net als mijn wordpress overzetten op php72. Alles draait op mijn synology DS716

Nu draait alles goed en ik kan via putty alles keer op keer binnenhalen. Echter via taakplanner van mijn synology komt er een fout melding acces denied
Deze werkte altijd bij php56 en dezelfde command line heb ik aangepast naar php72.
In putty werkt deze command line maar synology niet.
ik heb op advies al keer sudo -i bij command gezet maar dat mocht niet baten.

/usr/local/bin/php72 /volume1/web/spotweb/retrieve.php

https://tweakers.net/ext/f/eo2ZjVigPwTgqqBrchIeOv0e/thumb.jpg

de taakplanner met user root ingesteld

-- foutmelding via mail --
foutmelding via mail
Taak: Spotweb retrive
Starttijd: Thu, 27 Jun 2019 11:38:23 GMT
Stoptijd: Thu, 27 Jun 2019 11:38:23 GMT
Huidige status: 255 (Onderbroken)
Standaard uitvoer/fout:

SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v7.2.13 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
Permission denied [21] for objectid []

#0 {main}

PHP Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304

Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
PHP Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php:304
Stack trace:
#0 {main}
thrown in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304

Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php:304
Stack trace:
#0 {main}
thrown in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Omdat het met putty wel werkt en ik de toegang foutmelding krijg in synology terwijl ik niets met de rechten heb gedaan na aanpassen php56 naar php72 ben ik een beetje het spoor bijster.

EDIT:
opgelost
Ik heb met puty de root rechten nog een keer doorgevoerd op de map en files.
Het werkte niet met handmatig uitvoeren ik was er even klaar mee maar vanmorgen kreeg ik ineens een mail dat mijn spots zijn binnengehaald. Ik juich nog niet te vroeg maar hoop dat dit het was.
blijft raar dat het handmatig uitvoeren een fout gaf en nu met dat geplande tijd van de taak het goed gaat

d-vine wijzigde deze reactie 01-07-2019 09:34 (9%)

• willem1509
Ik kom er niet uit en ben al uren aan het bladeren in het forum/internet maar ik vind het antwoord helaas niet.

Ik heb naar volle tevredenheid Spotweb draaien op mijn oude mac en nu wilde ik het ook op mijn nieuwe macbook installeren, maar ik krijg de image previews niet werkend. Ik heb de installaties al naast elkaar bekeken en ik kan niets raars of anders vinden. Beide Spotweb-master branch.

Zonder previews

Met previews (wat ik eigenlijk wil)

Ik zie deze foutmeldingen voorbij komen in de logs:

Kan iemand vertellen waar het mis gaat?!

willem1509 wijzigde deze reactie 31-10-2019 09:56 (26%)
Reden: Plaatjes lukten niet

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True