SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:59
psyy138 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:56:
[...]

Wat bedoel je precies met kan ik m niet toevoegen?
De indexer niet in sonarr, of vind sonarr niks of?
Heb je de rechten goed staan in spotweb voor de user?
Draait je spotweb lokaal of openbaar?

iets meer duidelijkheid want dan maakt het voor de andere ook makkelijker.

p.s. mijn .htaccess ziet er zo uit; (maar daar kan het denk ik niet aan liggen denk ik)

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]
</IfModule>
Ik kan m niet toevoegen als indexer bij sonarr,bij de andere wel maar daar is elke keer een fout,logisch want geen toegang.
Dat bestand zal ik eens copy paste doen en in mijn spotweb folder zetten.
Spotweb draait lokaal,de user die ingelogd is heeft volgens mij alle rechten.
Nog even een noob vraag.
Waar moet ik dit bestand zetten?welke folder op mn syno?

[ Voor 4% gewijzigd door ikkeenjij36 op 13-11-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 07:02
ikkeenjij36 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:03:
[...]

Ik kan m niet toevoegen als indexer bij sonarr,bij de andere wel maar daar is elke keer een fout,logisch want geen toegang.
Dat bestand zal ik eens copy paste doen en in mijn spotweb folder zetten.
Spotweb draait lokaal,de user die ingelogd is heeft volgens mij alle rechten.
Nog even een noob vraag.
Waar moet ik dit bestand zetten?welke folder op mn syno?
Dat je hem niet in Sonarr kan toevoegen betreft dan waarschijnlijk een probleem met Sonarr zelf of een rechten kwesite binnen Sonnar. Zijn puur invulvelden en je kan daar normaal gesproken invullen wat je wilt, dat wordt niet bepaald door .htaccess.

Het bestand plaats je in de Spotweb folder (/volume1/web/spotweb) als je het standaard hebt geïnstalleerd op de Synology.

Let op de punt voor htaccess in de bestandsnaam die hoort erbij.

Controleer met bv WinSCP of de rechten wel goed staan op dit bestand, rechtermuisknop op het bestand.
Kijk welke gebruiker er bij de overige bestanden staat, normaal zal dit ROOT zijn en dan zet je de rechten op .htaccess gelijk met de overige bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Dit is nu de log uit sonar bij het willen toevoegen van spotweb als indexer
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
NzbDrone.Common.Http.HttpException: HTTP request failed: [404:NotFound] [GET] at [http://192.168.1.61/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=2a3639731113185ef58789fdad045461&offset=0&limit=100]
  at NzbDrone.Common.Http.HttpClient.Execute (NzbDrone.Common.Http.HttpRequest request) [0x00184] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Common\Http\HttpClient.cs:105 
  at NzbDrone.Core.Indexers.HttpIndexerBase`1[NzbDrone.Core.Indexers.Newznab.NewznabSettings].FetchIndexerResponse (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerRequest request) [0x00044] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\HttpIndexerBase.cs:276 
  at NzbDrone.Core.Indexers.HttpIndexerBase`1[NzbDrone.Core.Indexers.Newznab.NewznabSettings].FetchPage (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerRequest request, IParseIndexerResponse parser) [0x00000] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\HttpIndexerBase.cs:262 
  at NzbDrone.Core.Indexers.HttpIndexerBase`1[NzbDrone.Core.Indexers.Newznab.NewznabSettings].TestConnection () [0x0000e] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\HttpIndexerBase.cs:290 
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta charset="utf-8">
    <title id="a">The page is not found</title>
    <style>body{display:none;}</style>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/webdefault/css/error.css">
</head>
<body>
    <h1 id="b">Sorry, the page you are looking for is not found.</h1>
    <button id="c" onclick="history.go(-1)">Back</button>
    <script src="/webdefault/js/locale.js"></script>
    <script src="/webdefault/js/error.js"></script>
</body>
</html>

Oftewel wat ik hier uit begrijp is dat sonarr mijn spotweb op mijn server niet kan vinden,heel raar want het zou volgens mij moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:45:
Dit is nu de log uit sonar bij het willen toevoegen van spotweb als indexer
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
NzbDrone.Common.Http.HttpException: HTTP request failed: [404:NotFound] [GET] at [http://192.168.1.61/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=2a3639731113185ef58789fdad045461&offset=0&limit=100]
  at NzbDrone.Common.Http.HttpClient.Execute (NzbDrone.Common.Http.HttpRequest request) [0x00184] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Common\Http\HttpClient.cs:105 
  at NzbDrone.Core.Indexers.HttpIndexerBase`1[NzbDrone.Core.Indexers.Newznab.NewznabSettings].FetchIndexerResponse (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerRequest request) [0x00044] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\HttpIndexerBase.cs:276 
  at NzbDrone.Core.Indexers.HttpIndexerBase`1[NzbDrone.Core.Indexers.Newznab.NewznabSettings].FetchPage (NzbDrone.Core.Indexers.IndexerRequest request, IParseIndexerResponse parser) [0x00000] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\HttpIndexerBase.cs:262 
  at NzbDrone.Core.Indexers.HttpIndexerBase`1[NzbDrone.Core.Indexers.Newznab.NewznabSettings].TestConnection () [0x0000e] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Indexers\HttpIndexerBase.cs:290 
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta charset="utf-8">
    <title id="a">The page is not found</title>
    <style>body{display:none;}</style>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/webdefault/css/error.css">
</head>
<body>
    <h1 id="b">Sorry, the page you are looking for is not found.</h1>
    <button id="c" onclick="history.go(-1)">Back</button>
    <script src="/webdefault/js/locale.js"></script>
    <script src="/webdefault/js/error.js"></script>
</body>
</html>

Oftewel wat ik hier uit begrijp is dat sonarr mijn spotweb op mijn server niet kan vinden,heel raar want het zou volgens mij moeten werken.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:45:
Exception: HTTP request failed: [404:NotFound] [GET] at [http://192.168.1.61/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=2a3639731113185ef58789fdad045461&offset=0&limit=100]
Heb je spotweb inderdaad op poort 80 draaien? Anders zul je nog ":<port>" aan de URL moeten toevoegen.

En wat gebeurt er als bovenstaande URL zelf in een browser plakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ik zou in Spotweb even een nieuwe API genereren en die gaan gebruiken. Altijd je API verwijderen uit logfiles voor je deze openbaar plaatst. Vervang dit door iets van <mijn api key>
En gebruik je ook de juiste API key

Heb je de index van Spotweb wel zoals onderstaand ingesteld.
http://www.snelrennen.nl/...uratie-2.php#.VkgrbuKAl3E

Zoals Mr Magic al aangeeft probeer de link uit de log zelf eens in je browser te plakken met de juiste API key. Zolang dat niet werkt zal de rest ook niet werken.

Het zou ook kunnen dat je NAS niet snel genoeg is en er een TimeOut optreed. Met mijn vorige nas DS211 gebeurde dit met regelmaat. Alles werkte wel maar doordat het gewoon te lang duurde gaven andere programma's uiteindelijk een foutmelding omdat de info niet binnen bv 30sec beschikbaar was.
Als jij dus de link opent en het duurt heel lang voor je informatie te zien krijg zou dit het probleem kunnen zijn en daar is helaas niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
MikeOO schreef op zondag 15 november 2015 @ 08:00:
[...]

Ik zou in Spotweb even een nieuwe API genereren en die gaan gebruiken. Altijd je API verwijderen uit logfiles voor je deze openbaar plaatst. Vervang dit door iets van <mijn api key>
En gebruik je ook de juiste API key

Heb je de index van Spotweb wel zoals onderstaand ingesteld.
http://www.snelrennen.nl/...uratie-2.php#.VkgrbuKAl3E

Zoals Mr Magic al aangeeft probeer de link uit de log zelf eens in je browser te plakken met de juiste API key. Zolang dat niet werkt zal de rest ook niet werken.

Het zou ook kunnen dat je NAS niet snel genoeg is en er een TimeOut optreed. Met mijn vorige nas DS211 gebeurde dit met regelmaat. Alles werkte wel maar doordat het gewoon te lang duurde gaven andere programma's uiteindelijk een foutmelding omdat de info niet binnen bv 30sec beschikbaar was.
Als jij dus de link opent en het duurt heel lang voor je informatie te zien krijg zou dit het probleem kunnen zijn en daar is helaas niets aan te doen.
Nou geprobeerd en dan krijg ik:Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.
dus waar zit het fout??
Ik heb spotweb geinstaleerd zoals het in de link uitgelegd is om spotweb te instaleren

Edit:door even een andere spotweb te instaleren via gothub draait alles nu zoals verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door ikkeenjij36 op 15-11-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
ikkeenjij36 schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:02:
[...]

Nou geprobeerd en dan krijg ik:Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.
dus waar zit het fout??
Ik heb spotweb geinstaleerd zoals het in de link uitgelegd is om spotweb te instaleren

Edit:door even een andere spotweb te instaleren via gothub draait alles nu zoals verwacht.
Mooi dat het uiteindelijk werkt :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zie in de laatste update dat er iets met newnzab toe is gevoegd. Iemand een idee wat precies?

Gaat om:
code:
1
SpotPage_newznabapi.php Add anime newznab category 5070

Kan ik daar zelf iets mee?

[ Voor 36% gewijzigd door pven op 19-11-2015 12:04 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
michaelw1998 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:19:
[...]

Bedankt voor de tip! Heb het zelf op weten te lossen door de php code aan te passen. De php versie die ik had had een beperking met empty() en d.m.v stackoverflow heb ik de code aan kunnen passen.

Heb ooit eens geprobeerd php te updaten maar dat was geen succes, eindigde met herinstallatie van OS omdat het gewoon niet goed meer werkte.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en PHP updaten is bij mij ook geen succes. Is het mogelijk om je aanpassing in de code te delen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
pdukers schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:42:
[...]
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en PHP updaten is bij mij ook geen succes. Is het mogelijk om je aanpassing in de code te delen?
Uiteraard!
Ik heb het bestand /lib/page/SpotPage_newznabapi.php aangepast.
De oorspronkelijke code, beginnend vanaf regel 172:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
// Complete season search, add wildcard character to season
                if (!empty($tvInfo->getTitle())) {
                $seasonSearch .= '*';
                // and search for the text 'Season ' ...
                $searchParams['value'][] = "Titel:=:OR:+\"" . $tvInfo->getTitle() . "\" +\"Season " . (int) $this->_params['season'] . "\"";
                }
            } # else

/*
             * The + operator is supported both by PostgreSQL and MySQL's FTS
             *
             * We search both for S04E17 and S04 E17 (with a space)
             */
            if (!empty($tvInfo->getTitle())) {
                $searchParams['value'][] = "Titel:=:OR:+\"" . $tvInfo->getTitle() . "\" +" . $seasonSearch . $episodeSearch;
                if (!empty($episodeSearch)) {
                    $searchParams['value'][] = "Titel:=:OR:+\"" . $tvInfo->getTitle() . "\" +" . $seasonSearch . ' +' . $episodeSearch;
                } # if
            }

Hierbij mijn aangepaste code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
// Complete season search, add wildcard character to season
                $tvInfoTitle = $tvInfo->getTitle();
                if (!empty($tvInfoTitle)) {
                $seasonSearch .= '*';
                // and search for the text 'Season ' ...
                $searchParams['value'][] = "Titel:=:OR:+\"" . $tvInfo->getTitle() . "\" +\"Season " . (int) $this->_params['season'] . "\"";
                }
            } # else

/*
             * The + operator is supported both by PostgreSQL and MySQL's FTS
             *
             * We search both for S04E17 and S04 E17 (with a space)
             */
       if (!empty($tvInfoTitle)) {
                $searchParams['value'][] = "Titel:=:OR:+\"" . $tvInfo->getTitle() . "\" +" . $seasonSearch . $episodeSearch;
                if (!empty($episodeSearch)) {
                    $searchParams['value'][] = "Titel:=:OR:+\"" . $tvInfo->getTitle() . "\" +" . $seasonSearch . ' +' . $episodeSearch;
                } # if
            }

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:40
Ik kan met Sonarr en CouchPotato geen resultaten van Spotweb vinden

Foutmelding in de logs bij Sonarr:
An error occurred while processing feed. http://localhost/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=<removed>&offset=0&limit=100&rid=27811&tvmazeid=7&season=5&ep=9: Multiple document element was detected. Line 2, position 2.

Foutmelding in de logs van CouchPotato:
12-02 20:14:15 ERROR[edia._base.providers.base] Invalid XML returned, check "http://localhost/spotweb/api?imdbid=2310332&apikey=xxx&t=movie&extended=1&Spotweb" manually for issues

Ik gebruik van Spotweb, CouchPotato en Sonarr de laatste versie. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 16:30
DR.V schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:17:
Ik kan met Sonarr en CouchPotato geen resultaten van Spotweb vinden

Ik gebruik van Spotweb, CouchPotato en Sonarr de laatste versie. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
En de aanpassing van 2 posts erboven werkt niet? dat fixte bij mij sonarr nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
slommer schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:11:
[...]

En de aanpassing van 2 posts erboven werkt niet? dat fixte bij mij sonarr nl.
Bedankt voor je reactie. Heb het bestand aangepast, maar maakt helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
DR.V schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:27:
[...]

Bedankt voor je reactie. Heb het bestand aangepast, maar maakt helaas geen verschil.
Werkt de API controle wel goed
http://www.snelrennen.nl/.../api-key.php#.VmFAyuKAnDd

Het deel:
Type daarom om dit te testen http://192.168.0.10/spotweb/api?t=c waarbij je het IP adres vervangt voor die van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
MikeOO schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:30:
[...]

Werkt de API controle wel goed
http://www.snelrennen.nl/.../api-key.php#.VmFAyuKAnDd

Het deel:
Type daarom om dit te testen http://192.168.0.10/spotweb/api?t=c waarbij je het IP adres vervangt voor die van jezelf.
Ik krijg het onderstaande als ik de pagina open. De API zou in principe dus moeten werken toch?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nt5Qo8Y.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
DR.V schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:11:
[...]

Ik krijg het onderstaande als ik de pagina open. De API zou in principe dus moeten werken toch?

[afbeelding]
API op zich werkt goed.

Gebruik je wel de laatste versie van Spotweb, anders even een GIT PULL doen om de laatste updates, af en toe wordt en iets aan gedaan, te downloaden.

Daarna voor de zekerheid de Database van Spotweb upgraden, zou ik zeker doen ook al is er geen update. Kan geen kwaad om dit vaker uit te voeren.

Lukt het dan nog niet dan eens in dit topic kijken, daar staat een soortgelijk probleem.
https://forums.sonarr.tv/...erie-episodes-rid/7625/20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
MikeOO schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 08:47:
[...]

API op zich werkt goed.

Gebruik je wel de laatste versie van Spotweb, anders even een GIT PULL doen om de laatste updates, af en toe wordt en iets aan gedaan, te downloaden.

Daarna voor de zekerheid de Database van Spotweb upgraden, zou ik zeker doen ook al is er geen update. Kan geen kwaad om dit vaker uit te voeren.

Lukt het dan nog niet dan eens in dit topic kijken, daar staat een soortgelijk probleem.
https://forums.sonarr.tv/...erie-episodes-rid/7625/20
Heb zowel gecontroleerd op updates als de database geupdate, maar Spotweb was al up-to-date en het upgraden van de database maakte geen verschil.

In het topic wat je heb gelinkt werd nog een eventuele aanpassing in SpotPage_newznabapi.php aangeraden en Spotweb opnieuw als indexer toevoegen, alleen heeft beide helaas niks uitgehaald.

Alsnog bedankt voor je hulp en suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Meer mensen die problemen hebben met het ophalen van Eweka?
Ik heb sinds kort heel vaak de melding dat ik te veel openstaande connecties heb, terwijl ik op mijn router 1 of zelfs 0 openstaande connecties heb.
Via SABNZBd geen problemen, op mijn router zie ik wel TIME_WAIT connecties staan, maar zodra de time-out voorbij is zijn ze weer weg.
Iedere keer dat ik met spotweb een retrieve probeer te doen komt er op mijn router wel een TIME_WAIT bij, maar op de machine waar spotweb op draait zie ik 0 sessies richting Eweka...

Iemand een idee waar dit aan ligt/kan liggen?

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mr. Happy schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:03:
Meer mensen die problemen hebben met het ophalen van Eweka?
Ik heb sinds kort heel vaak de melding dat ik te veel openstaande connecties heb, terwijl ik op mijn router 1 of zelfs 0 openstaande connecties heb.
Via SABNZBd geen problemen, op mijn router zie ik wel TIME_WAIT connecties staan, maar zodra de time-out voorbij is zijn ze weer weg.
Iedere keer dat ik met spotweb een retrieve probeer te doen komt er op mijn router wel een TIME_WAIT bij, maar op de machine waar spotweb op draait zie ik 0 sessies richting Eweka...

Iemand een idee waar dit aan ligt/kan liggen?
Spotweb gebruikt 1 connectie. Als je er bv van Eweka 10 mag maken dan moet je je downloadprogramma instellen op 9 verbindingen. Als je gaat downloaden met 10 verbindingen dan kan Spotweb zich niet meer bijwerken.

En andersom: Als Spotweb bezig is met een retrieve (=1) en je probeert ook tegelijk te downloaden (=10) dan verbruik je er 11 en je mag er maar 10 maken.

Mogelijk dat daar je probleem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
DR.V schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:56:
[...]

Heb zowel gecontroleerd op updates als de database geupdate, maar Spotweb was al up-to-date en het upgraden van de database maakte geen verschil.

In het topic wat je heb gelinkt werd nog een eventuele aanpassing in SpotPage_newznabapi.php aangeraden en Spotweb opnieuw als indexer toevoegen, alleen heeft beide helaas niks uitgehaald.

Alsnog bedankt voor je hulp en suggesties
Ik heb exact Het zelfde probleem. Api werkt maar krijg fout meldingen in couchpotato. Ik heb daarvoor een bug aangemeld op github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
MikeOO schreef op zondag 06 december 2015 @ 08:16:
[...]

Spotweb gebruikt 1 connectie. Als je er bv van Eweka 10 mag maken dan moet je je downloadprogramma instellen op 9 verbindingen. Als je gaat downloaden met 10 verbindingen dan kan Spotweb zich niet meer bijwerken.

En andersom: Als Spotweb bezig is met een retrieve (=1) en je probeert ook tegelijk te downloaden (=10) dan verbruik je er 11 en je mag er maar 10 maken.

Mogelijk dat daar je probleem in zit.
Dank voor je reactie, maar zoals je kunt zien heb ik op mijn router bij lange na niet het maximum aantal connecties open staan.
Het lijkt er meer op dat de Eweka-server onterecht de melding geeft...

Overigens zie ik bij het opzetten van de verbinding vanuit spotweb en het, incidenteel, bijwerken dat er 2 connecties openstaan...

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Happy op 06-12-2015 13:03 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mr. Happy schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:36:
[...]

Dank voor je reactie, maar zoals je kunt zien heb ik op mijn router bij lange na niet het maximum aantal connecties open staan.
Het lijkt er meer op dat de Eweka-server onterecht de melding geeft...

Overigens zie ik bij het opzetten van de verbinding vanuit spotweb en het, incidenteel, bijwerken dat er 2 connecties openstaan...
Wat gebeurt als je:
1. Handmatig een retrieve start vanaf de prompt, welk melding krijg je dan exact terug. Dus niet via Spotwebpagina zelf uitvoeren maar via Putty of net welk systeem je gebruikt.
2. Als je bv Grabit installeert en vanuit daar een download start lukt dit ook niet.

Kan zijn dat het Eweka is maar dan zou dit probleem redelijk snel opgelost moeten zijn aangezien er veel gebruikers zijn en zou je veel meldingen moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
MikeOO schreef op maandag 07 december 2015 @ 07:47:
[...]

Wat gebeurt als je:
1. Handmatig een retrieve start vanaf de prompt, welk melding krijg je dan exact terug. Dus niet via Spotwebpagina zelf uitvoeren maar via Putty of net welk systeem je gebruikt.
2. Als je bv Grabit installeert en vanuit daar een download start lukt dit ook niet.

Kan zijn dat het Eweka is maar dan zou dit probleem redelijk snel opgelost moeten zijn aangezien er veel gebruikers zijn en zou je veel meldingen moeten kunnen vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Last retrieve at 12/05/15 23:00:39
Retrieving new Spots from server sslreader.eweka.nl...
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.6.16 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver: (502) Authentication rejected [response: "Too many connections"] [response: ""]

#0 D:\Spotweb\lib\services\Nntp\Services_Nntp_Engine.php(120): Services_Nntp_Engine->connect()
#1 D:\Spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(112): Services_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt')
#2 D:\Spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(280): Services_Retriever_Base->connect(Array)
#3 D:\Spotweb\retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()
#4 {main}

En soms
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Appr. Message count: 2721197
First message number: 2
Last message number: 2721199
Current article number: 2721181

Retrieving 2721181 till 2721200SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.6.16 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(502) Authentication rejected [response: "Too many connections"] [response: ""]

#0 D:\Spotweb\lib\services\Nntp\Services_Nntp_Engine.php(120): Services_Nntp_Engine->connect()
#1 D:\Spotweb\lib\services\Nntp\Services_Nntp_Engine.php(77): Services_
Nntp_Engine->selectGroup('free.pt')
#2 D:\Spotweb\lib\services\Nntp\Services_Nntp_Engine.php(284): Services_Nntp_Engine->registerError(Object(NntpException))
#3 D:\Spotweb\lib\services\Nntp\Services_Nntp_SpotReading.php(160): Services_Nntp_Engine->getHeader(' #4 D:\Spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Spots.php(398): ] Services_Nntp_SpotReading->readFullSpot('RtQekE6gmH0u11j...')
#5 D:\Spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Spots->process(Array, '2721181', 2721200, 1449356034.6111)
#6 D:\Spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('2721181', '1000')
#7 D:\Spotweb\retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()
#8 {main}

Finished retrieving spots.

Als ik dan op m'n router kijk met
code:
1
cat /proc/net/*conntrack|grep -e 'dport=119 ' -e 'dport=563 '

Dan zie ik daar meer dan 8 connecties staan, waarvan een groot deel met TIME_WAIT. Deze connecties zijn wel allemaal afkomstig van de machine waar spotweb op draait.
Soms lukt het ophalen van spots wel, maar als ik dan wat aanklik zie ik op SABNZBd dat de nzb leeg is.
Ook dan zijn er meer dan 8 connecties open (volgens bovenstaande commando).
In SABNZBd zie ik ook regelmatig
code:
1
2
3
4
5
2015-12-07 08:48:02,748 FOUT: Te veel verbindingen met server sslreader.eweka.nl:563
2015-12-07 08:48:02,563 FOUT: Te veel verbindingen met server sslreader.eweka.nl:563
2015-12-07 08:47:59,458 FOUT: Te veel verbindingen met server sslreader.eweka.nl:563
2015-12-07 08:47:58,327 FOUT: Te veel verbindingen met server sslreader.eweka.nl:563
2015-12-07 08:47:35,155 FOUT: Te veel verbindingen met server sslreader.eweka.nl:563

staan, als ik dan op de router kijk staan er slechts 6 open.

Of het gerelateerd is weet ik niet, maar onderstaande melding zie ik ook iedere keer voorbij komen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Calculating how many spots are new
Notice: Undefined offset: 9 in D:\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 97

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in D:\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 97

Notice: Undefined offset: 9 in D:\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 121

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in D:\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 121

Notice: Undefined offset: 9 in D:\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 97

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in D:\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 97

Notice: Undefined offset: 9 in D:\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 121

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in D:\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 121

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Happy op 07-12-2015 08:51 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Sinds vandaag ook eens spotweb op mijn synology geïnstalleerd volgens de snelrennen pagina. Is volledig ge-update en dat ziet er allemaal goed uit, echter krijg ik de api xml pagina simpel weg niet geladen. De foutmelding 'Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.' wordt weergegeven.

Zoals op de snelrennen pagina aangegeven wordt is dit in de meeste gevallen een probleem met het .htacces bestand, die heb ik in de spotweb folder aangemaakt met de 'standaard' inhoud zoals onderstaand te zien is.

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
</IfModule>

Ik kan op de synology geen logs vinden die me meer informatie geven wat er mis gaat. Iemand een tip waar ik kan zoeken?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mr. Happy schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:45:
[...]

[code]
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.6.16 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver: (502) Authentication rejected [response: "Too many connections"] [response: ""]
En wat als je Sabnzb eens stopt en dan een retrieve start. Krijg je dan nog dezelfde foutmelding.
Foutmeldingen zijn duidelijk en ergens worden er dus verbinding verbruikt.
Mogelijk dat iemand je account van Eweka (mis)gebruikt als jij zelf er geen gebruik van maakt.
Maar kan ook zijn dat je toch nog ergens iets hebt draaien op de achtergrond/andere systeem wat je mogelijk vergeten bent. Bij Eweka mag je maar 8 verbindingen openzetten.

Log eens in bij Eweka en verander je wachtwoord en dan stap voor stap het nieuwe wachtwoord doorvoeren bij je programma's.

Eerst voor Spotweb en kijken of de retrieve weer gaat lopen. De foutmelding die spotweb geeft kan ook komen doordat hij geen verbinding kan maken met Eweka en zal daarom niet kunnen zien wat er nieuw is.

Omdat het wachtwoord veranderd is kunnen anders programma's geen verbindingen meer opzetten en zou de retrieve moeten gaan starten. Als dit dan nog niet lukt zou ik eens Grabit proberen of je daarmee wel kunt downloaden met de accountgegevens van Eweka.

Lukt dat ook niet dan is er mogelijk is met je account aan de hand en zou ik de foutmeldingen die grabit geeft duursturen naar Eweka of even in Google. Eweka is nu ook niet de beste op dit gebied en

Zet desnoods je systeem eens helemaal uit en start via een andere pc Grabit of het dan wel lukt. Mogelijk draait er iets op je systeem wat er niet hoort (spyware/virus etc)

Pas als dat goed lukt kun je verder testen met de andere programma's. Nu gebruik je div dingen door elkaar en raak je het overzicht kwijt. Het is een kwestie van elimineren.

Maar kan ook heel goed bij Eweka liggen. Ben daar al jaren weg en tot op de dag geen spijt van. Veel spots zijn vrij snel niet meer de vinden, regelmatig problemen met verbinding en slechte support.

Gebruik nu een andere provider en deze gebruik ik nu al ruim 2 jaar en nooit problemen mee. Mag 30 verbindingen gebruiken, 120Mbit en mag het account ook nog eens delen met andere, wat ik ook doe en is nog goedkoper ook >:) 7 euro p/m. En denk dat er wel meer te vinden zijn die beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
MikeOO schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:36:
[...]

En wat als je Sabnzb eens stopt en dan een retrieve start. Krijg je dan nog dezelfde foutmelding.
Foutmeldingen zijn duidelijk en ergens worden er dus verbinding verbruikt.
Mogelijk dat iemand je account van Eweka (mis)gebruikt als jij zelf er geen gebruik van maakt.
Maar kan ook zijn dat je toch nog ergens iets hebt draaien op de achtergrond/andere systeem wat je mogelijk vergeten bent. Bij Eweka mag je maar 8 verbindingen openzetten.

Log eens in bij Eweka en verander je wachtwoord en dan stap voor stap het nieuwe wachtwoord doorvoeren bij je programma's.

Eerst voor Spotweb en kijken of de retrieve weer gaat lopen. De foutmelding die spotweb geeft kan ook komen doordat hij geen verbinding kan maken met Eweka en zal daarom niet kunnen zien wat er nieuw is.

Omdat het wachtwoord veranderd is kunnen anders programma's geen verbindingen meer opzetten en zou de retrieve moeten gaan starten. Als dit dan nog niet lukt zou ik eens Grabit proberen of je daarmee wel kunt downloaden met de accountgegevens van Eweka.

Lukt dat ook niet dan is er mogelijk is met je account aan de hand en zou ik de foutmeldingen die grabit geeft duursturen naar Eweka of even in Google. Eweka is nu ook niet de beste op dit gebied en

Zet desnoods je systeem eens helemaal uit en start via een andere pc Grabit of het dan wel lukt. Mogelijk draait er iets op je systeem wat er niet hoort (spyware/virus etc)

Pas als dat goed lukt kun je verder testen met de andere programma's. Nu gebruik je div dingen door elkaar en raak je het overzicht kwijt. Het is een kwestie van elimineren.

Maar kan ook heel goed bij Eweka liggen. Ben daar al jaren weg en tot op de dag geen spijt van. Veel spots zijn vrij snel niet meer de vinden, regelmatig problemen met verbinding en slechte support.

Gebruik nu een andere provider en deze gebruik ik nu al ruim 2 jaar en nooit problemen mee. Mag 30 verbindingen gebruiken, 120Mbit en mag het account ook nog eens delen met andere, wat ik ook doe en is nog goedkoper ook >:) 7 euro p/m. En denk dat er wel meer te vinden zijn die beter werken.
Wachtwoord wijzigen had ik al gedaan, juist om uit te sluiten dat mijn wachtwoord elders bekend zou zijn.
Het monitoren van het aantal openstaande connecties doe ik op mijn router, daar zou ik alle connecties vanaf mijn netwerk langs moeten kunnen zien komen.
Ook met het afsluiten van alle applicaties (op dat moment zie ik ook geen connecties meer op m'n router richting Eweka) en het daarna starten van een retrieve krijg ik 'too many connections' meldingen.
welke provider heb je nu dan? (en kun je zonder problemen voor spotweb overstappen, of moet je dan alles weer opnieuw binnenhalen?)

• Spider85
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Goedemiddag,

Mijn nieuwe spotweb installatie haalt spots niet nieuwer op dan 6 dagen en 10 uur.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Mvg,

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20
6 dagen en 10 uur geleden zijn er voor het laatst spots opgehaald?
Werkt de verbinding met de server wel?

Je zou even een retrieve kunnen starten vanaf de commandline, om te kijken naar fouten.
Misschien werkt de server niet mee, of zijn de credentials niet goed.
Of is het nodig om een keer --force mee te geven.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Spider85 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:41:
Goedemiddag,

Mijn nieuwe spotweb installatie haalt spots niet nieuwer op dan 6 dagen en 10 uur.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Mvg,
Iets meer eigen inzet is wel handig. Wat zeggen de logs? Wat heb je zelf al geprobeerd? Je praat over een spotweb installatie, maar je geeft niet aan hoe en wat qua installatie. (Welk OS etc).

Groetjes doen we trouwens niet aan.

is everything cool?

• Spider85
Verbinding werkt gewoon, alleen als ik op retrieve klikt haalt ie nieuwe spots binnen, alleen is de nieuwste 6 dagen en 2 uur oud.
Als ik dan nogmaals retrieve doe geeft hij het volgende aan:

Retrieving new spots from server xxxxxxxx
Appr. Message count: 2706280
First message number: 1
last message number: 2706281
Current message number : 2706281
Current article number 2706281

Processes a totale of 0 spots

Ik draai een install van spotweb easy 2.0 op een windows install.
Verder heb ik nog niet zo veel gedaan aangezien ik geen idee heb waar dit vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Spider85 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:12:
Verbinding werkt gewoon, alleen als ik op retrieve klikt haalt ie nieuwe spots binnen, alleen is de nieuwste 6 dagen en 2 uur oud.
Als ik dan nogmaals retrieve doe geeft hij het volgende aan:

Retrieving new spots from server xxxxxxxx
Appr. Message count: 2706280
First message number: 1
last message number: 2706281
Current message number : 2706281
Current article number 2706281

Processes a totale of 0 spots

Ik draai een install van spotweb easy 2.0 op een windows install.
Verder heb ik nog niet zo veel gedaan aangezien ik geen idee heb waar dit vandaan komt.
Kan zijn dat je een nieuwsgroepserver van je eigen provider gebruikt. Vele hebben maar een zeer korte retentie waardoor er dus ook niet meer op te halen valt. Check dus eerst eens wat de rententie is van je Indexserver voor nieuwsgroepen.

Als die hoger hoort te zijn check via Google/Provider of er mogelijk een storing bekend is waardoor dit gebeurt.

In Spotweb ga je naar Configuratie --> Instellingen --> Ophalen
Zet daar de retentie gelijk met de nieuwsgroepserver.

Zet bIj: Retentie op spots is voor alles, of alleen voor de gecachede data
Alleen extra data behoud sport

Check ook dat de kalendar die daaronder staat ook gelijk staat met de datum die erboven vermeld staat of een tijd terug. Als je mogelijk hier een recente datum hebt aangeklik kijkt hij niet verder teurg.

Als alles hierboven niet werk desnoods een proefaccount nemen op een andere nieuwsgroepprovider, sommige kun je een paar dagen gratis testen en kijken of het dan ook gebeurt of dat het dan wel goed gaat. Hier staat voldoede keus: Newsservers met binaries [Deel 13]

In het laatste geval weet je dan dat het aan je huidge provider ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Iemand ervaring met het draaien van spotweb in Microsoft IIS?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Tijntje schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:06:
Iemand ervaring met het draaien van spotweb in Microsoft IIS?
Het draait bij mij al tijden onder IIS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Mr. Happy schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:30:
[...]

Het draait bij mij al tijden onder IIS...
Werkt bij jouw ook de Categorie selectie in de tree?
Ik krijg steeds een load error.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fUQY8zd.png

In mijn IIS log zie ik ook een HTTP error 500 op:
code:
1
GET / page=catsjson&search[tree]=&_=1449837540761 HTTP/1.1 500

Ik draai IIS 8.5 met PHP 5.6.0, zou je eens kunnen zeggen hoe jij je config hebt?

[ Voor 16% gewijzigd door Tijntje op 12-12-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Ik heb zojuist een poging gedaan om Spotweb te installeren in een FreeBSD 10 jail.

install.php blijft hangen op de volgende melding:
PHP Notice: Undefined offset: 20 in /usr/local/www/spotweb/vendor/phpseclib/Math/BigInteger.php on line 3491

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
HiddenWolf schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:17:
Ik heb zojuist een poging gedaan om Spotweb te installeren in een FreeBSD 10 jail.

install.php blijft hangen op de volgende melding:
PHP Notice: Undefined offset: 20 in /usr/local/www/spotweb/vendor/phpseclib/Math/BigInteger.php on line 3491

Iemand een idee?
Staan hier een aantal mogelijke oplossingen die je kan proberen.
https://www.google.nl/sea...ned+offset+BigInteger.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Tijntje schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:00:
[...]

Werkt bij jouw ook de Categorie selectie in de tree?
Ik krijg steeds een load error.
[afbeelding]

In mijn IIS log zie ik ook een HTTP error 500 op:
code:
1
GET / page=catsjson&search[tree]=&_=1449837540761 HTTP/1.1 500

Ik draai IIS 8.5 met PHP 5.6.0, zou je eens kunnen zeggen hoe jij je config hebt?
Bij werkt dit wel. Ik draai 'm met PHP 5.6.16 en IIS 8.5

Wat ik wel heb zijn de volgende foutmeldingen bij het ophalen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Notice: Undefined offset: 9 in \Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 97

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in \Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 97

Notice: Undefined offset: 9 in \Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 121

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in \Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 121

Notice: Undefined offset: 9 in 
\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 97

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in \Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 97

Notice: Undefined offset: 9 in \Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 121

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in \Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 121

\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Mr. Happy schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:01:
[...]

Bij werkt dit wel. Ik draai 'm met PHP 5.6.16 en IIS 8.5

Wat ik wel heb zijn de volgende foutmeldingen bij het ophalen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Notice: Undefined offset: 9 in \Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 97

\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 97

\Spotweb\lib\services\Search\Services_Search_QueryParser.php on line 121

Draai je de master of media branch van de git?

Heb je eigenlijk nog iets in de ownsettings.php gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Happy
Tijntje schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:42:
[...]

Draai je de master of media branch van de git?

Heb je eigenlijk nog iets in de ownsettings.php gezet?
Master-branche en mijn ownsettings is leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Mr. Happy schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:00:
[...]

Master-branche en mijn ownsettings is leeg.
Na het updaten van mijn PHP van 5.6.0 naar 5.6.16 werkt het naar behoren.
Kom er wel achter dat spotweb MySQL 5.7 nog niet leuk vind en niet werkt, met MySQL 5.6 werkt nu alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Iemand bekent met deze melding:

code:
1
PHP Notice:  Undefined offset: 1 in /var/www/html/domains/vuurvoske.nl/public_html/spotweb/lib/services/Providers/Services_Providers_HttpNzb.php on line 286

Dit is het stukje code (van de functie) in Services_Providers_HttpNzb.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
 /**
     * Tries to download the actual nzb from binsearch
     *
     * @param String $url
     * @param String $body
     * @return bool|mixed
     */
    protected function downloadNzbFromBinsearch($url, $body) {
        // Match to get the nzb id.
        preg_match('/\q\=([a-z0-9]*)&*/i', $url, $matches);

// This match is essential for the download
        if ((!count($matches)) && (!empty($matches[1]))) {
            return false;
        }

// Hardcoded download url.
        $downloadUrl = 'http://www.binsearch.info/fcgi/nzb.fcgi?q=' . $matches[1];

$dom = new DOMDocument;

// Suppress errors, html does not have to be well formed to function.
        @$dom->loadHTML($body);
        $ids = array();

// Fetch table rows from the result page.
        foreach ($dom->getElementsByTagName('tr') as $tr) {

// Only continue parsing if the search query is found in the tr.
          [[LINE 286]]  if (strpos($tr->nodeValue, $matches[1]) !== false) { [[LINE 286]]

// Get all input fields.
                $fields = $tr->getElementsByTagName('input');

// Check type, we need the checkbox :)
                foreach ($fields as $input) {
                    if ($input->getAttribute('type') == 'checkbox') {

// walk up the DOM tree and check if the next element has the string in the name.
                        // this way we only have the download rows left.
                        if (
                            $input->parentNode &&
                            $input->parentNode->nextSibling
                            && strpos($input->parentNode->nextSibling->nodeValue, $matches[1]) !== false
                        ) {

// Push name to array. This name is needed to fetch the download.
                            $ids[] = $input->getAttribute('name');
                        }
                    }

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider85
Ik heb het een en ander nu draaien alleen wil hij nog geen spots binnen halen met ssl en poort 563
Zonder SSL en op 119 werkt ie gewoon, zet ik hem op ssl dan krijg ik de volgende melding

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
C:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php

Last retrieve at 12/16/15 15:17:38
Retrieving new Spots from server news.tweaknews.nl

Warning: stream_socket_client(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error
error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify faile
d in C:\xampp\htdocs\spotweb\NNTP\Protocol\Client.php on line 693

Warning: stream_socket_client(): Failed to enable crypto in C:\xampp\htdocs\spot
web\NNTP\Protocol\Client.php on line 693

Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.tweaknews.nl:
563 (Unknown error) in C:\xampp\htdocs\spotweb\NNTP\Protocol\Client.php on line
693
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.6.15 crashed

(-1) Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""]
[response: ""]

#0 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\services\Nntp\Services_Nntp_Engine.php(120): Serv
ices_Nntp_Engine->connect()
#1 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(11
2): Services_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt')
#2 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(28
0): Services_Retriever_Base->connect(Array)
#3 C:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()

#4 {main}

Heb al geprobeerd een nieuw certificaat te maken maar dat lost het probleem niet op iemand een idee?
Heb het nu draaien onder Xampp met PHP Version 5.6.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Spider85 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:21:
Ik heb het een en ander nu draaien alleen wil hij nog geen spots binnen halen met ssl en poort 563
Zonder SSL en op 119 werkt ie gewoon, zet ik hem op ssl dan krijg ik de volgende melding

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
C:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php

Last retrieve at 12/16/15 15:17:38
Retrieving new Spots from server news.tweaknews.nl

Warning: stream_socket_client(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error
error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify faile
d in C:\xampp\htdocs\spotweb\NNTP\Protocol\Client.php on line 693

Warning: stream_socket_client(): Failed to enable crypto in C:\xampp\htdocs\spot
web\NNTP\Protocol\Client.php on line 693

Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.tweaknews.nl:
563 (Unknown error) in C:\xampp\htdocs\spotweb\NNTP\Protocol\Client.php on line
693
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.6.15 crashed

(-1) Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""]
[response: ""]

#0 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\services\Nntp\Services_Nntp_Engine.php(120): Serv
ices_Nntp_Engine->connect()
#1 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(11
2): Services_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt')
#2 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(28
0): Services_Retriever_Base->connect(Array)
#3 C:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()

#4 {main}

Heb al geprobeerd een nieuw certificaat te maken maar dat lost het probleem niet op iemand een idee?
Heb het nu draaien onder Xampp met PHP Version 5.6.15
SSL geeft vaker problemen met Spotweb. Icm Synology NAS werkt dit ook niet meer, althans een tijd terug werkt dit niet meer en sindsdien heb ik dit dan ook uitgezet aangezien er weinig meer wordt ontwikkeld met Spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

psyy138

blackbulls.nl

Nadat de server even is uit geweest mis ik wat spots, heb namelijk een gat tussen 5 dagen en 1 week en 4 dagen geleden. Hoe werk ik dit gat netjes bij?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 16:30
Zag net dit wat volgens mij slaat op openstaande spotweb:
Ziggo hoeft gegevens internetpiraat niet te overhandigen aan Brein

Geen idee of de standaard installatie wel achter een login zit maar mooie reminder anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
psyy138 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:20:
Nadat de server even is uit geweest mis ik wat spots, heb namelijk een gat tussen 5 dagen en 1 week en 4 dagen geleden. Hoe werk ik dit gat netjes bij?
Had je ook de zoekfunctie voor kunnen gebruiken. Is al vaak besproken.

code:
1
retrieve.php --retro

Niet standaard gebruiken maar alleen als je zaken mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb pas een vreemde bug. Sinds een tijdje zorgt spotweb ervoor dat mijn /var/www disk altijd helemaal vol raakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[vuurvoske@apollo ~]$ df -h
Filesystem                                  Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/mapper/apollo_os-root                  3.9G  2.8G  958M  75% /
devtmpfs                                    1.9G     0  1.9G   0% /dev
tmpfs                                       1.9G  4.0K  1.9G   1% /dev/shm
tmpfs                                       1.9G  8.5M  1.9G   1% /run
tmpfs                                       1.9G     0  1.9G   0% /sys/fs/cgroup
/dev/vda1                                   477M  263M  185M  59% /boot
/dev/mapper/apollo_os-opt                   2.9G  8.8M  2.7G   1% /opt
/dev/mapper/apollo_os-var                   2.9G  172M  2.5G   7% /var
/dev/mapper/apollo_os-tmp                   976M  3.0M  906M   1% /tmp
/dev/mapper/apollo_web-var_www               20G   20G     0 100% /var/www <---
/dev/mapper/apollo_databases-var_lib_mysql  9.1G  254M  8.4G   3% /var/lib/mysql
/dev/mapper/apollo_databases-var_lib_psql    22G  332M   21G   2% /var/lib/pgsql
tmpfs                                       380M     0  380M   0% /run/user/1000

Ik heb ook geen idee wat hiervan de oorzaak kan zijn. Ik weet alleen dat hij dit pas sinds een paar dagen doet. Heb al van alles geprobeerd. Van herinstallatie tot het opnieuw aanmaken van de database en vanzelfsprekend het checken van rechten. Niets lijkt te helpen. Wellicht weet een van jullie wat de oorzaak kan zijn.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Laatst online: 23:20
Misschien de cache-folder van spotweb? Kun je niet in /var/www kijken wat daar de meeste ruimte opslokt?

code:
1
du -d1 -h /dev/mapper/apollo_web-var_www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejvb
  • Laatst online: 11-12-2024
hi all, hoop dat iemand kan helpen.
Heb spotweb geinstalleerd op mac met gebruik van MAMP.

Alles werkt perfect alleen kan ik geen cronjob instellen om automatisch de database te updaten. Zodra ik de retrieve.php in de terminal wil starten krijg ik :

Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory

of vanuit de cronjob:
Date: Tue, 29 Dec 2015 12:35:01 +0100 (CET)

/Applications/MAMP/htdocs/spotweb/retrieve.php: line 1: ?php: No such file or directory
/Applications/MAMP/htdocs/spotweb/retrieve.php: line 2: syntax error near unexpected token `2147483647'
/Applications/MAMP/htdocs/spotweb/retrieve.php: line 2: `error_reporting(2147483647);'

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Database updaten in Spotweb zelf werkt namelijk gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

bejvb schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:48:
hi all, hoop dat iemand kan helpen.
Heb spotweb geinstalleerd op mac met gebruik van MAMP.

Alles werkt perfect alleen kan ik geen cronjob instellen om automatisch de database te updaten. Zodra ik de retrieve.php in de terminal wil starten krijg ik :

Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] \[2002] No such file or directory

of vanuit de cronjob:
Date: Tue, 29 Dec 2015 12:35:01 +0100 (CET)

/Applications/MAMP/htdocs/spotweb/retrieve.php: line 1: ?php: No such file or directory
/Applications/MAMP/htdocs/spotweb/retrieve.php: line 2: syntax error near unexpected token `2147483647'
/Applications/MAMP/htdocs/spotweb/retrieve.php: line 2: `error_reporting(2147483647);'

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Database updaten in Spotweb zelf werkt namelijk gewoon goed
Begint je retrieve.php wel met <?php ? Het lijkt erop dat hij kapot is.
Probeer eens via terminal naar de map van retrieve.php te bladeren en hem dan te runnen (php retrieve.php).

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejvb
Afvalzak schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:13:
[...]

Begint je retrieve.php wel met <?php ? Het lijkt erop dat hij kapot is.
Probeer eens via terminal naar de map van retrieve.php te bladeren en hem dan te runnen (php retrieve.php).
Ja heb niet aan die file gezeten, begint inderdaad met <?php

Als ik cd naar de map en dan php retrieve.php krijg ik het volgende:

Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hmm, apart, je kan dit proberen:
I had a similar error. I am using MAMP and what solved my issue was:

creating a symbolic link in: /var/mysql (create the directory if it does not exist)
cd /var/mysql && sudo ln -s /Applications/MAMP/tmp/mysql/mysql.sock
http://stackoverflow.com/...no-such-file-or-directory

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bejvb
held! eerste keer gedaan, werkte nog niet, ook mysql.sock staat niet in die folder.
Verder gegoogled zonder resultaat, nogmaals de symbolic link gemaakt en werkt nu perfect.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Ik heb ook Spotweb op mijn Synology geinstalleerd volgens de snelrennen methode.

Alles doet het , behalve de API.

Dit is mijn HTACCESS

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
</IfModule>

Ik krijg dan na het uitvoeren van de test http://192.168.2.100/spotweb/api?t=c

Fatal error: Can't use method return value in write context in /volume1/web/spotweb/lib/page/SpotPage_newznabapi.php on line 173

Google geeft geen antwoord op bovenstaande .

Ik heb alle andere HTACCESS files die in dit topic staan geprobeerd maar ik krijg of een 404 of deze error.

Moet eerlijk zeggen dat dit totaal buiten mijn kennisgebied is en dat ik eerlijk gezegd geen idee waar ik mee bezig ben dus als iemand mij kan helpen zou ik dat zeer tof vinden

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejvb
is er inmiddels eigenlijk al een manier om Sonarr in Spotweb te laten zoeken? Momenteel krijg ik no results found, en als ikd e newzab api php bestand aanpas naar eerdere comments krijg ik weer te veel resultaten met andere series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
bejvb schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:53:
is er inmiddels eigenlijk al een manier om Sonarr in Spotweb te laten zoeken? Momenteel krijg ik no results found, en als ikd e newzab api php bestand aanpas naar eerdere comments krijg ik weer te veel resultaten met andere series.
Ik ben overgestapt op de spotweb branch van Mesa57. Daarmee werken bij mij searches in spotweb wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejvb
pdukers schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:56:
[...]

Ik ben overgestapt op de spotweb branch van Mesa57. Daarmee werken bij mij searches in spotweb wel.
Ziet er goed uit! Is er iets in te stellen dat Sonarr wel de releases download met NL Subs erbij? Zegt nu dat het geen "Engelse" versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
bejvb schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:50:
[...]

Ziet er goed uit! Is er iets in te stellen dat Sonarr wel de releases download met NL Subs erbij? Zegt nu dat het geen "Engelse" versie is.
In sonarr onder settings - profiles een nieuw profiel aanmaken. In het profiel zet je de taal op Dutch en je selecteert de video qualities die je wilt. Het aangemaakte profiel moet je dan nog koppelen aan de series waarvan je de Nederlands versie wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejvb
pdukers schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:01:
[...]

In sonarr onder settings - profiles een nieuw profiel aanmaken. In het profiel zet je de taal op Dutch en je selecteert de video qualities die je wilt. Het aangemaakte profiel moet je dan nog koppelen aan de series waarvan je de Nederlands versie wilt.
ah oke, duidelijk thnx. Hoopte dat het allebei kon maar dit is prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strafeness
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-08 19:08
Hoi,

Na stap 4 krijg ik de volgende melding: "Geen gegevens ontvangen
ERR_EMPTY_RESPONSE
"

Heeft iemand al hetzelfde meegemaakt of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Strafeness schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:08:
Hoi,

Na stap 4 krijg ik de volgende melding: "Geen gegevens ontvangen
ERR_EMPTY_RESPONSE
"

Heeft iemand al hetzelfde meegemaakt of een oplossing?
En wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Wat doet een andere browser? Geven de logs wellicht meer info? Je zegt na stap 4, maar welke stap is dat precies? Iets meer info is wel zo handig.

PS.
We zijn hier op Tweakers geen helpdesk. Eigen inzet wordt gewaardeerd, dus graag zo duidelijk mogelijk omschrijven wat je hebt geprobeerd om het probleem op te lossen en welke stappen je precies gevolgd hebt.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strafeness
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-08 19:08
FREAKJAM schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:13:
[...]

En wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Wat doet een andere browser? Geven de logs wellicht meer info? Je zegt na stap 4, maar welke stap is dat precies? Iets meer info is wel zo handig.

PS.
We zijn hier op Tweakers geen helpdesk. Eigen inzet wordt gewaardeerd, dus graag zo duidelijk mogelijk omschrijven wat je hebt geprobeerd om het probleem op te lossen en welke stappen je precies gevolgd hebt.
Chrome en Safari gaven allebei dezelfde foutmelding. Uiteindelijk bleek de fout te zitten in een verouderde versie van MAMP. Upgraden naar 3.5 heeft het probleem verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

backupdevice schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:30:
Ik heb ook Spotweb op mijn Synology geinstalleerd volgens de snelrennen methode.

Alles doet het , behalve de API.

Dit is mijn HTACCESS

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
</IfModule>

Ik krijg dan na het uitvoeren van de test http://192.168.2.100/spotweb/api?t=c

Fatal error: Can't use method return value in write context in /volume1/web/spotweb/lib/page/SpotPage_newznabapi.php on line 173

Google geeft geen antwoord op bovenstaande .

Ik heb alle andere HTACCESS files die in dit topic staan geprobeerd maar ik krijg of een 404 of deze error.

Moet eerlijk zeggen dat dit totaal buiten mijn kennisgebied is en dat ik eerlijk gezegd geen idee waar ik mee bezig ben dus als iemand mij kan helpen zou ik dat zeer tof vinden
Ok dit probleem is opgelost. Ik probeerde dit op een DS209II+ te installeren en daar is de PHP versie te laag.

Op mijn DS214+ werkt het wel en krijg ik ook de de api werkend, maar........ nieuw probleem.

Ik kan Spotweb niet als indexer in sonarr toevoegen, krijg steeds deze error

Invalid request Validation failed:
-- No results were returned from your indexer, please check your settings.

of

Unable to connect to indexer: Error: ConnectFailure (Connection refused)

System.Net.WebException: Error: ConnectFailure (Connection refused) ---> System.Net.Sockets.SocketException: Connection refused
at System.Net.Sockets.Socket.Connect (System.Net.EndPoint remoteEP) [0x000bc] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-4.2.1/mcs/class/System/System.Net.Sockets/Socket.cs:1235
at System.Net.WebConnection.Connect (System.Net.HttpWebRequest request) [0x0019b] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-4.2.1/mcs/class/System/System.Net/WebConnection.cs:213
--- End of inner exception stack trace ---
at System.Net.HttpWebRequest.EndGetResponse (IAsyncResult asyncResult) [0x00065] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-4.2.1/mcs/class/System/System.Net/HttpWebRequest.cs:946
at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse () [0x0000e] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-4.2.1/mcs/class/System/System.Net/HttpWebRequest.cs:958
at NzbDrone.Common.Http.Dispatchers.ManagedHttpDispatcher.GetResponse (NzbDrone.Common.Http.HttpRequest request, System.Net.CookieContainer cookies) [0x000cd] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Common\Http\Dispatchers\ManagedHttpDispatcher.cs:46

Ik neem aan dat het met de rechten te maken heeft en heb al een beetje lopen stoeien maar dit is echt buiten mijn kennis..... iemand die mij het laatste zetje kan geven?

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Kleine kick.

Iemand een idee voor bovenstaande?

Kan dus met geen mogelijkheid spotweb toevoegen aan Sonarr. Op het moment van saven krijg ik die foutmelding.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Lijkt erop dat je niet de juiste gegevens invoert (connection refused). Hoe voeg je de entry toe in spotnet? Op basis van ip-adres, localhost of dnsnaam? Probeer eens spotweb in te stellen op een andere poort en probeer het dan nog eens?

is everything cool?

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Het gaat om spotweb toevoegen aan Sonarr als indexer. Ik kies newsnap bij indexers,dan custom.

Geef naam, heb het geprobeerd met http://localhost/spotweb/ en de variant met het hele ip.

Als ik dan op test druk gebeurt er niks terwijl de api wel goed is ingesteld. Mijn HTACCESS file is door iemand anders getest en die werkt goed. Alleen sonarr wilt hem niet pakken.

Ik heb snelrennen howto gebruikt voor spotweb install en hoe spotweb toe te voegen aan Sonarr.

Ik ben het spoor een beetje kwijt en zou ook niet weten welke poort en hoe ik die moet veranderen.

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 31-12-2015 10:21 ]

• john345
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Ik heb een WHS 2011 en probeer daar spotWeb op te installeren.
Omdat ik al IIS 7.5 heb wil ik geen apache gebruiken.
Met Microsoft Web Platform https://www.microsoft.com/web/downloads/platform.aspx
heb ik MySQL Server 5.5 en PHP 5.5 gedownload en geinstalleerd.
phpMyAdmin heb ik gedownload en geinstalleerd volgens http://thedesignspace.net.../000802.html#.VoUnOdJIhaR
Ik heb phpAdmin wel in een andere map moeten zetten om te laten werken.
Als ik install.php open zie ik 1 fout.
Cache directory is writable? NOT OK
Als ik PHP_errors open krijg ik
[31-Dec-2015 13:26:16 Europe/Amsterdam] PHP Warning: fileperms(): stat failed for ./cache\image\0 in C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\spotweb\lib\dao\Base\Dao_Base_Cache.php on line 293
[31-Dec-2015 13:26:16 Europe/Amsterdam] PHP Warning: fileowner(): stat failed for ./cache\image\0 in C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\spotweb\lib\dao\Base\Dao_Base_Cache.php on line 294
[31-Dec-2015 13:26:16 Europe/Amsterdam] PHP Warning: filegroup(): stat failed for ./cache\image\0 in C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\spotweb\lib\dao\Base\Dao_Base_Cache.php on line 295
[31-Dec-2015 13:26:16 Europe/Amsterdam] Unable to write to cache directory (./cache\image\0\16.jpg), owner=, group=, thisUser=IUSR, perms=
Ik kan wel spots ophalen en downloaden.
Maar door deze fout kan ik volgens mij geen comments en plaatjes ophalen.
Nu kan ik nergens op mijn server een map vinden met de naam cache.
Enige met de naam cache zijn php scripts.
Mijn vraag is waar kan ik deze map vinden op mijn server en welke gebruiker moet ik schrijf permissie geven.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

IIS 7 guide voor PHP ook correct gevolgd? Wellicht moet je output caching inschakelen in IIS?

[ Voor 38% gewijzigd door FREAKJAM op 31-12-2015 14:38 ]

is everything cool?

• john345
  • Niet online
IIS 7 guide voor PHP ook correct gevolgd? Wellicht moet je output caching inschakelen in IIS?
Ik heb wel CGI geinstalleerd maar niet de handler mapping.
Ik zal ook kijken naar output caching.
Dank je wel voor de links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john345
  • Niet online
Ten eerste iedereen een gelukkig nieuw jaar.

Nu terzake :)

Omdat ik MySOL en PHP via Microsoft Web Platform heb geinstalleerd is alles automatisch geprogrammeerd zoals de handler mapping.
PHP55_errors was
[01-Jan-2016 14:41:38 Europe/Amsterdam] Unable to write to cache directory (./cache\image\0\575.jpg), owner=, group=, thisUser=IUSR, perms=
thisUser=IUSR
Wanneer ik ga naar eigenschappen-->beveiliging van de map spotWeb zie ik geen IUSR in het venster.
Volgens deze site kan je IUSR in het venster krijgen.
http://stackoverflow.com/...ows-server-2008-r2-iis7-5
Nu kan ik schrijven aanvinken en IUSR schrijfrechten geven.
Install.php is nu ok.
Cache directory is writable? OK
Plaatjes zijn nu zichtbaar.Ik heb nu ook een cache map in map spotWeb.
Alleen ik heb nog geen comments.
In de map cache zijn 2 mappen :image,nzb.
Waar de comments worden opgeslagen weet ik niet.
Kan iemand mij dat vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:29
De database.
Wat zegt retrieve.php --debug?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb spotweb via de packagecentre van mijn Synology geinstalleerd ( mdevries repo )
Het werkt imo prima, ik kan zoeken, en de boel wordt netjes doorgestuurd naar mijn SABnzb
* vraag 1 :) is er ergens een overzicht welke categorie ( benaming ) spotweb doorstuurd met de API ?
Ik krijg movies en music prima binnen, maar de ebooks en andere categorieën niet gevonden.

* vraag 2 :
Ik kan extern mijn install niet bereiken via Chrome, IExplorer werkt prima.
Kan dit aan mijn htaccess liggen ?

Chrome via eigen netwerk werkt prima, Dolphin browser extern werkt ook, maar zoals ik al aangaf, Chrome ( geinstalleerd op/in een citrix client dus niet, andere poorten wel bereikbaar - geen blokkade naar buiten oid )

De HTaccess is degene die hier in de topicstart is aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om per gebruiker een categorie aan de nzb toe te voegen zodat nzbget de downloads van verschillende gebruikers in apparte mappen plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Mijn probleem van een paar dagen geleden is opgelost door het uitzetten van ssl in Spotweb.

Retrieve met ssl op een synology werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik heb net mijn server opnieuw geïnstalleerd met spotweb, nu heb ik spotweb wel weer aan de praat alleen ik krijg bij mijn settings de beginpagina van spotweb ook naar voren.

Weet iemand hoe ik dit weg krijg zodat ik de settings kan invullen? OS is ubuntu 15.10 server.

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/o4eena2a0n4.png

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

icy schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:11:
Ik heb net mijn server opnieuw geïnstalleerd met spotweb, nu heb ik spotweb wel weer aan de praat alleen ik krijg bij mijn settings de beginpagina van spotweb ook naar voren.

Weet iemand hoe ik dit weg krijg zodat ik de settings kan invullen? OS is ubuntu 15.10 server.

[afbeelding]
Fixed, de autoinstall middels apt-get install spotweb werkt niet zo lekker. Handmatige git pull en geconfigureerd en het is fixed.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john345
  • Niet online
De database.
Wat zegt retrieve.php --debug?
Ik heb eerst --debug gedaan maar hij zei retrieve is running en zei je kan --force gebruiken.
Dit is wat ik kreeg.
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\spotweb>php retrieve.php --debu
g
Removing Spot information which is beyond retention period,, done

retriever.php is already running, pass '--force' to ignore this warning.

C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\spotweb>php retrieve.php --forc
e
Removing Spot information which is beyond retention period,, done
Last retrieve at 01/03/16 17:36:59
Retrieving new Spots from server tele2news.tweaknews.nl...
Appr. Message count: 1324503
First message number: 1413470
Last message number: 2737973
Current article number: 2737952

Retrieving 2737952 till 2737974 (parsed: 21, in DB: 1, signed: 21, invalid: 0, r
tntn.skip: 0, mod: 0, full: 21, total: 22) in 32.72 seconds
Processed a total of 22 spots

Calculating how many spots are new, done.
Last retrieve at 01/03/16 18:16:04
Retrieving new comments from server tele2news.tweaknews.nl...
Appr. Message count: 8469727
First message number: 4628541
Last message number: 13098268
Current article number: 7738497

Retrieving 7738497 till 7741998, found 3501 comments in 859.45 seconds

SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.5.11 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
23000: 1062: Duplicate entry 'Hz7e7B5yuNIC3jJUgYLNq.0.MuycL1TnMh8yMsJUg.6shH@s
pot.net' for key 'idx_commentsxover_1'

#0 C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\spotweb\lib\dao\Base\Dao_Bas
e_Comment.php(124): dbeng_pdo->batchInsert(Array, 'INSERT INTO com...', Array, A
rray)
#1 C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\spotweb\lib\services\Retriev
er\Services_Retriever_Comments.php(292): Dao_Base_Comment->addComments(Array, Ar
ray)
#2 C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\spotweb\lib\services\Retriev
er\Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Comments->process(Array,
'7738497', 7741998, 1451841366.2941)
#3 C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\spotweb\lib\services\Retriev
er\Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('77384
97', '3500')
#4 C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\Site\spotweb\retrieve.php(188): S
ervices_Retriever_Base->perform()
#5 {main}

Finished retrieving comments.
Ik heb helaas nog steeds geen comments.
Is hij gecrasht omdat ik --force heb gebruikt of is er een fout in de configuratie.
Als iemand mij kan zeggen waar ik moet zoeken graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
retriever.php is already running, pass '--force' to ignore this warning.
Het is niet voor niks een warning ;)
Als er nog een retrieve draait ergens en hij probeert 2 keer tegelijkertijd spots en comments binnen te halen gaan er dingen kapot.
Hij probeert een comment die je al hebt nog een keer op te slaan wat faalt. Ik heb te weinig verstand van hoe Spotweb werkt om te zeggen 'gooi je commentsxover tabel leeg en haal de comments opnieuw binnen', maar je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john345
  • Niet online
Comment verwijdert uit phpmyadmin zoals Dannisi zei.Retentie gezet op 7 dagen.Daarna een retrieve gedaan met php -f retrieve.php.
Na lang wachten retrieve compleet en comments zijn zichtbaar. :)
Een debug gedaan met php retrieve.php --debug.

22001: 1406: Data too long for column 'message' at row 1
In phpmyadmin reportsxover-->messageid (ik weet niet of dit de juiste message is) geprobeert 128 in 256 te veranderen.Kreeg een foutmelding "Fout in query: #1064-You have an error in your SQL syntax".
Mischien toch een nieuwe database maken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
john345 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:53:
[...]

Comment verwijdert uit phpmyadmin zoals Dannisi zei.Retentie gezet op 7 dagen.Daarna een retrieve gedaan met php -f retrieve.php.
Na lang wachten retrieve compleet en comments zijn zichtbaar. :)
Een debug gedaan met php retrieve.php --debug.

[...]

In phpmyadmin reportsxover-->messageid (ik weet niet of dit de juiste message is) geprobeert 128 in 256 te veranderen.Kreeg een foutmelding "Fout in query: #1064-You have an error in your SQL syntax".
Mischien toch een nieuwe database maken. |:(
Misschien proberen om comments weer eens uit te zetten en en retrieve te starten. Daarna weer aanzetten en opnieuw een retrieve proberen. Mogelijk dat ze dan verwijderd worden.

Weet alleen niet zeker of dat zo werkt. Kan ook zijn dat de fout bij je nieuwsgroepprovider zit. Als het daar al fout gaat krijg jij het ook niet goed binnen. Heel soms gebeurt dit ook bij een spot en crashed spotweb hierop. Dan moet je de provider hierover informeren en vaak verwijderen ze de spot wel en loopt alles weer goed door.

Anders oplossing wat soms werkt met dit soort meldingen is om een paar keer een retrieve te starten als hij crashed. Soms loopt hij dan uiteindelijk door.

Als laatste inderdaad een nieuwe DB gaan vullen en hopen dat het goed gaat.

Tip: Vul de DB eerst met alleen de spots. Dan een backup maken van je DB en dan pas de comments gaan downloaden. Mocht het fout gaat kun je de DB weer terugzetten en weer proberen.
Scheelt je een hoop tijd met het steeds opnieuw downloaden.

Ik maak bv elke nacht een backup van de DB. Als de DB een keer crashed dan kan ik deze terug zetten.
Op mijn NAS is deze rustig 3 volle dagen bezig om de DB weer te vullen. De DB restoren is meestal met een uur of 8 wel klaar. Dit alles hangt af op wat voor systeem je dit draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john345
  • Niet online

22001: 1406: Data too long for column 'message' at row 1
Opgelost,had MySQL in strict-mode staan,stom.
Tip: Vul de DB eerst met alleen de spots. Dan een backup maken van je DB en dan pas de comments gaan downloaden. Mocht het fout gaat kun je de DB weer terugzetten en weer proberen.
Scheelt je een hoop tijd met het steeds opnieuw downloaden.
Prima advies.Gelijk de backup getest.In phpMyAdmin naar exporteren,bij template spotweb ingevuld en op mijn bureaublad weggezet.
Daarna bij handelingen spotweb database verwijdert.
Op importeren gedrukt,zie ik daar staan (Maximale grootte: 2,048KiB)
Mijn spotweb is 22,8MB en een .zip daarvan is 6,62MB.Te groot om te uploaden. :)
Ik heb nog een vraag over de black/white list.Ik dacht dat die url in settings.php zou staan maar ik kan hem nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
john345 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:08:
Ik heb nog een vraag over de black/white list.Ik dacht dat die url in settings.php zou staan maar ik kan hem nergens vinden.
De url's, aparte records voor de white en black list, staan in de settings tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlumperN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09-2024
Voor notificaties gebruik ik Pushover op mijn iPhone. Ik heb het eerder voor elkaar gekregen om hierop meldingen te ontvangen van Spotweb maar ben vergeten hoe. Zijn er mensen die ook Pushover gebruiken voor de meldingen van Spotweb?

Ik heb het geprobeert het elkaar te krijgen via de email notificaties van spotweb maar deze werken helemaal niet volgens mij. Is hier iets van bekend dat dit niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
john345 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:08:
Via deze weg kun je dit eenvoudig aanpassen
https://github.com/spotwe...st-and-whitelist-problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn er veel aanpassingen benodigd om Spotweb op PHP7 te kunnen draaien? Ik begreep dat Spotweb out of the box niet op PHP7 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Laatst online: 15-09 15:11
CptChaos schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:46:
Zijn er veel aanpassingen benodigd om Spotweb op PHP7 te kunnen draaien? Ik begreep dat Spotweb out of the box niet op PHP7 werkt?
Doet het hier prima op PHP7, heb er geen problemen mee.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
CptChaos schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:46:
5 bestanden aanpassen om wat warnings weg te krijgen:
https://github.com/spotwe...96#issuecomment-166206929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
Kan iemand mij helpen met onderstaand probleem:

No (Verified) comments found. Dat is de melding die ik krijgen bij het openen van mijn spots.

Wat heb ik al allemaal zelf gedaan:

Ik heb spotweb tig keer opnieuw geinstalleerd + database opnieuw aangemaakt. Laten retrieven met SSL en zonder SSL. Met full spots en full comments aan krijg ik veel "failed to retrieve article"meldingen en zonder full spots en comments krijg ik ook geen comments. Ook de comments tabellen uit de database gegooid en weer upgrade-db.php uitgevoerd zodat de tabellen weer aangemaakt worden en weer laten vullen. Met retrieven vind die heeeeeeeel veel comments zie je ook terug in de database maar op 1 of andere manier word die niet gelinkt in spotweb. Vinkje retrieve comments staat uiteraard aan.

Wie heeft dit ook meegemaakt en kan mij na 5 dagen prutsen uit de brand helpen. Moet toch niet zo moeilijk wezen lijkt mij die om die comments te zien.

Opstelling:

Ubuntu 14.04 LTS3
Apache
Mysql
PHP 5.6

[ Voor 6% gewijzigd door gabbel op 12-01-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien je browser cache? Krijg je ook veel fouten bij het retrieven? Probeer de optie buggy server eens, deze kan je vinden bij de ingestelde servers.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Probeer ook eens al test een andere nieuwsserver. Er zijn er genoeg die je een week gratis kan proberen. Mogelijk zit de fout niet aan jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
Het retrieven is sinds gisteren nog bezig doordat ik de full comments optie heb aangezet. Enkele keer krijg ik een Failed to retrieve article meldingen maar goed dat lijkt me beter dan bijna constant wat ik eerder had. Andere nieuwsserver kan ik inderdaad wel eens proberen. Ik heb op dit moment Cheapnews zijn er nog meer die problemen ondervinden met Cheapnews icm spotweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
gabbel schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:56:
Het retrieven is sinds gisteren nog bezig doordat ik de full comments optie heb aangezet. Enkele keer krijg ik een Failed to retrieve article meldingen maar goed dat lijkt me beter dan bijna constant wat ik eerder had. Andere nieuwsserver kan ik inderdaad wel eens proberen. Ik heb op dit moment Cheapnews zijn er nog meer die problemen ondervinden met Cheapnews icm spotweb?
Kunnen altijd wat fouten in staan. Als hij stopt weer starten en als het goed is gaat hij weer verder.
Dit volhouden en dan is hij uiteindelijk een keer klaar. Dan direct een SQL backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:24

Ravefiend

Carpe diem!

Het blijft toch vreemd maar met Supernews krijg ik mijn DB niet binnen een redelijke termijn compleet opgevuld met deze opties aan (alles behalve images):
  • Retrieve full spots
  • Prefetch NZB files
  • Retrieve comments
  • Retrieve full comments
  • Retrieve report
Een DB maken met enkel full spots is geen probleem maar de full comments,daar gaat het mis. De retrieve messages geven aan dat de comments opgehaald worden aan een tempo van gemiddeld 1 comment per seconde dus dat schiet gewoon niet op. Heb die retrieve nu al eens weken aan een stuk laten lopen en zit nog altijd maar ergens halfweg 2013, met iets meer dan 2M rows in commentsfull. Als ik kijk naar commentsxover op een db met enkel comments (niet full) dan zitten we op 6.3M en we moeten tot 11M geraken. Dat zou nog eens een maand of 2 duren schat ik.

Is er misschien een andere manier om dit process te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 15:39
Ravefiend schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:47:
Het blijft toch vreemd maar met Supernews krijg ik mijn DB niet binnen een redelijke termijn compleet opgevuld met deze opties aan (alles behalve images):
  • Retrieve full spots
  • Prefetch NZB files
  • Retrieve comments
  • Retrieve full comments
  • Retrieve report
Een DB maken met enkel full spots is geen probleem maar de full comments,daar gaat het mis. De retrieve messages geven aan dat de comments opgehaald worden aan een tempo van gemiddeld 1 comment per seconde dus dat schiet gewoon niet op. Heb die retrieve nu al eens weken aan een stuk laten lopen en zit nog altijd maar ergens halfweg 2013, met iets meer dan 2M rows in commentsfull. Als ik kijk naar commentsxover op een db met enkel comments (niet full) dan zitten we op 6.3M en we moeten tot 11M geraken. Dat zou nog eens een maand of 2 duren schat ik.

Is er misschien een andere manier om dit process te versnellen?
Waarom wil je per se alle full comments ophalen?
Zonder de full comments wordt nog steeds bijgehouden hoeveel comments er bij een spot geplaatst zijn en als ik een spot open dan kan ik 3 seconden later al door de comments scrollen.
Dus ik zie geen voordeel om een gigantisch grote (en logge) database te maken met alle full comments.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ik heb mijn spotweb net geupdate (was een installatie die al een jaar niet meer geupdate was).
Nu wil ik in de database eigenlijk alles bewaren op de spots en comments na, dus de instellingen, filters en users wil ik houden.

Welke tabellen gooi ik dan leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:48
sinds de beta 2 van 6.0 krijg ik:

code:
1
2
3
4
php retrieve.php --debug
PHP Fatal error:  Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

en in de browser:
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.6.15 crashed HY000: 1194: Table 'spots' is marked as crashed and should be repaired

heb al migrate cache, en updates gedaan.

Dit is op te lossen door repair en optimise table te doen vanuit phpmyadmin! het werkt :)

[ Voor 9% gewijzigd door remcoXP op 26-01-2016 22:09 ]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:11

jjust

Het leven is een strijd

Ik heb mijn server opnieuw geinstalleerd en dus ook spotweb. (master branche). Op zich werkt spotweb redelijk op twee zaken na;
Sommige tabbladen in het config menu geven een " error while loading this page you will be redirecten to the mainpage" Nu is dit op zich geen ramp maar het is wel vervelend.

Wat wel lastig is, is dat als ik wat wil zoeken ik niet het scherm krijg met zoekopties. (waar je kan selecteren dat hij moet zoeken in een bepaalde categorie of poster). Dit hele schermpje komt niet tevoorschijn. Ik heb getest met Edge en firefox. Ook heb ik tijdelijk de anti virus uitgezet maar mocht niet baten. Als ik via de console op de server kijk krijg ik wel het scherm met zoekopties te zien. Waar zou dat aan kunnen liggen.

php 5.5.9-1 Ubuntu 4.14
MySQL 5.5.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jjust schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:02:
Ik heb mijn server opnieuw geinstalleerd en dus ook spotweb. (master branche). Op zich werkt spotweb redelijk op twee zaken na;
Sommige tabbladen in het config menu geven een " error while loading this page you will be redirecten to the mainpage" Nu is dit op zich geen ramp maar het is wel vervelend.

Wat wel lastig is, is dat als ik wat wil zoeken ik niet het scherm krijg met zoekopties. (waar je kan selecteren dat hij moet zoeken in een bepaalde categorie of poster). Dit hele schermpje komt niet tevoorschijn. Ik heb getest met Edge en firefox. Ook heb ik tijdelijk de anti virus uitgezet maar mocht niet baten. Als ik via de console op de server kijk krijg ik wel het scherm met zoekopties te zien. Waar zou dat aan kunnen liggen.

php 5.5.9-1 Ubuntu 4.14
MySQL 5.5.47
Check eerst eens install.php in de spotweb folder. Deze openen in je browser en controleren of er ergens fouten in staan. Deze moeten dan eerst opgelost worden.

Mogelijk dat er bepaalde rechten niet goed staan waardoor je dit op je eigen pc niet kan zien en op de server wel. Dus check ook de Spotweb folder eens op rechten.

Vreemde is dat het dus op je server zelf goed werkt allemaal als ik dat zo lees of heb je daar ook nog enkele problemen?

Heb je na de installatie voor de zekerheid ook eenGIT Pulll uitgevoerd in je spotweb folder voor de zekerheid.
Daarna altijd nog php upgrade-db.php uitvoeren zodat de DB wordt aangepast naar de laaste update.
Pagina: 1 ... 37 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.