Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:22:
[...]

Een MacMini is wel heel iets anders dan een Mini Laptop hè.
MacMini is gewoon een kleine pc (i5/8gb/3000HD/500gb). Deze sluit ik direct op de tv aan en gebruik hem puur als media Tank. Voor het normale pc gebruik eb ik andere Mac producten staan.

Op die mini heb ik dus ook SickBeard. CouchPotato en Plex staan.

Localhost invullen werkt helaas niet dus ik denk dat SickBeard het niet begrijpt dat Plex "Lokaal" is.
Ah, ok. Ik heb niet zoveel kennis van de Apple producten vandaar. Nee, dat is inderdaad krachtig genoeg voor wat decoding.
Je hebt 127.0.0.1:poort ook al geprobeerd neem ik aan? Vreemd dat ie dat niet pakt.
Freekers schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:29:
[...]

Hartstikke bedankt voor je reactie!

[...]

Eh, die gebruik je toch ook al, of niet ;) ?

Ik ben ook van plan om van de versie van Rintje over te stappen naar de normale SB versie. Ik weet nog niet of ik de stable branch pak of de develop, iig de normale sickbeard zonder toevoegingen.
Subs ben ik van plan om te gaan downloaden met JBierSubDownloader of met AutoSub.
Ik heb me erbij neergelegd dat ik 1,5TB aan data opnieuw kom aan't downloaden, maar voordat ik dat doe ik wil ik wel dat sickbeard ook alles herkend wat hij vind, en dus niet gewoon 720p overslaat als er niet én hdtv én 720p én x264 in de naam voorkomt.

Thanks!
Nee ik gebruik de "gewone" develop, daar zit subliminal ook in (git://github.com/SickBeard-Team/SickBeard.git sickbeard) :) Dat het niet nog niet helemaal goed werkt is een tweede ;)

Waarom ga je niet gewoon de bestaande (1,5 TB) bestanden eerst hernoemen met een Free of Total Commander ( oefen je met 1 bestand tot je een naamgeving hebt gevonden die de juiste subs oplevert) . Dan kan je vrij makkeljk veel bestanden tegelijk hernoemen en daarna met SB alles scannen en vervolgens nieuw spul downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Possible schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:34:
-ALs ik vanuit Sickbeard een heel seizoen op de Wanted list zet, dan download hij maar één episode. De rest wordt niet in de queue gezet lijkt het wel. Als ik ze 1 voor 1 handmatig download gaat het wel goed. Iemand enig idee wat dit kan zijn :?
Normaal gesproken zal SB opzoek gaan naar een nzb van een geheel seizoen. Dus 1 nzb met alle afleveringen. Blijkbaar gaat daar iets mis. Wat is de naam van de nzb die SB heeft gevonden?
edit: Sickbeard geeft wel constant de volgende errors:
code:
1
2012-02-11 18:00:36.928476 POSTPROCESSER :: Exception generated in thread POSTPROCESSER: No JSON object could be decoded

Geen idee wat dit is.. met google word ik ook niet echt wijzer.
Kwam ik vandaag ook in mijn SB log tegen. Staat los van je probleem. Gewoon negeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
job schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:03:
[...]
Normaal gesproken zal SB opzoek gaan naar een nzb van een geheel seizoen. Dus 1 nzb met alle afleveringen. Blijkbaar gaat daar iets mis. Wat is de naam van de nzb die SB heeft gevonden?

[...]
Kwam ik vandaag ook in mijn SB log tegen. Staat los van je probleem. Gewoon negeren :)
Hmm om eerlijk te zijn heb ik nog nooit meegemaakt dat SB een seizoen in het geheel download. Het waren altijd '''losse'''' episodes die werden gedownload (kan HDTV 720p of WEB DL versies zijn).

Ik heb als test gewoon wat oudere episodes van mijn bestaande series proberen te downloaden, maar dan ook download hij er maar één als ik meerdere episodes op de wanted list zet.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd errors bij Sickbeard met betrekking tot TVDB.
Verschillende soorten errors maar het komt erop neer dat hij niet goed kan connecten met TVDB.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of ben ik de enige weer?

Hieronder de errors.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2012-02-10 03:40:28.920144 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to connect to TVDB while creating meta files - skipping - There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-02-10 03:40:40.486845 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to connect to TVDB while creating meta files - skipping - There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-02-10 03:41:05.111353 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to look up show on TVDB, not downloading images: Silly upstream module timed out and didn't give a good error. Failed hitting http://www.thetvdb.com/api/9DAF49C96CBF8DAC/series/254892/nl.xml, error message: 'NoneType' object has no attribute 'makefile'
 2012-02-10 03:41:08.906947 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to connect to TVDB while creating meta files - skipping - There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-02-10 03:41:09.710682 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to connect to TVDB while creating meta files - skipping - There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-02-10 03:41:21.721785 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to look up show on TVDB, not downloading images: There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-02-10 03:50:17.061409 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: TVDB timed out, unable to update episodes from TVDB
 2012-02-10 03:50:17.063523 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: No data returned from TVDB, unable to update this show
 2012-02-10 03:50:41.921565 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to connect to TVDB while creating meta files - skipping - Silly upstream module timed out and didn't give a good error. Failed hitting http://www.thetvdb.com/api/9DAF49C96CBF8DAC/series/254211/actors.xml, error message: 'NoneType' object has no attribute 'makefile'
 2012-02-10 03:57:12.609580 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: TVDB timed out, unable to update episodes from TVDB
 2012-02-10 03:57:12.611668 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: No data returned from TVDB, unable to update this show
 2012-02-10 03:57:37.400246 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to look up show on TVDB, not downloading images: Silly upstream module timed out and didn't give a good error. Failed hitting http://www.thetvdb.com/api/9DAF49C96CBF8DAC/series/72614/banners.xml, error message: 'NoneType' object has no attribute 'makefile'
 2012-02-11 03:40:30.469710 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to connect to TVDB while creating meta files - skipping - There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-02-11 03:40:51.956654 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to connect to TVDB while creating meta files - skipping - Silly upstream module timed out and didn't give a good error. Failed hitting http://www.thetvdb.com/api/9DAF49C96CBF8DAC/series/254892/nl.xml, error message: 'NoneType' object has no attribute 'makefile'
 2012-02-11 03:41:02.016304 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to look up show on TVDB, not downloading images: There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-02-11 03:41:02.870170 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to connect to TVDB while creating meta files - skipping - There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-02-11 03:41:15.715223 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to connect to TVDB while creating meta files - skipping - There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-02-11 03:41:21.757405 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to look up show on TVDB, not downloading images: There was an error with the XML retrieved from thetvdb.com: syntax error: line 1, column 49 First try emptying the cache folder at.. /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb If this does not resolve the issue, please try again later.
 2012-02-11 03:46:36.956229 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: TVDB timed out, unable to update episodes from TVDB
 2012-02-11 03:46:36.958173 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: No data returned from TVDB, unable to update this show

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:45:
Nee ik gebruik de "gewone" develop, daar zit subliminal ook in (git://github.com/SickBeard-Team/SickBeard.git sickbeard) :) Dat het niet nog niet helemaal goed werkt is een tweede ;)

Waarom ga je niet gewoon de bestaande (1,5 TB) bestanden eerst hernoemen met een Free of Total Commander ( oefen je met 1 bestand tot je een naamgeving hebt gevonden die de juiste subs oplevert) . Dan kan je vrij makkeljk veel bestanden tegelijk hernoemen en daarna met SB alles scannen en vervolgens nieuw spul downloaden.
Aah, maar da's niet de officiele Sickbeard he ;) Da's een fork door 'Sickbeard-Team'.
Dit is de originele/officiele: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/
Die heeft overigens geen Subliminal ingebakken.

Ik heb reeds wat gespeeld met naamgeving maar helaas zonder succes. De bestandsnaam moet echt bijna voor 100% overeenkomen met de release/scene naam anders vindt'ie de verkeerde subs...

Ik ga dadelijk eens wat pielen met common.py.
EDIT: In common.py het volgende aangepast:
code:
1
2
3
4
        elif checkName(["720p", "hdtv", "x264"], all) or checkName (["720p", "hdtv"], any) or checkName(["hr.ws.pdtv.x264"], any) and not checkName(["xvid", "divx"], any):
            return Quality.HDTV
        elif checkName(["720p", "web.dl"], all) or checkName(["720p", "itunes", "h.?264"], all) or checkName (["720p", "web-dl"], all) and not checkName(["xvid", "divx"], any):
            return Quality.HDWEBDL

Werkt perfect, hij pakt hem nu wel! Bedankt voor de tip, DragonReborn952!

[ Voor 20% gewijzigd door Freekers op 11-02-2012 21:33 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:32:
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of ben ik de enige weer?
Ik heb er ook een stel, 82 sinds gisteravond, dit soort dingen:

2012-02-11 03:29:17.136032 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: The XML returned from the NZBMatrix feed is incomplete, this result is unusable
2012-02-11 03:30:55.186567 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: TVDB timed out, unable to update episodes from TVDB
2012-02-11 03:30:55.188504 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: No data returned from TVDB, unable to update this show

Volgens mij doet hij het daarna wel, had in iedergeval 3 nieuwe episodes vanochtend.
Het was wel rond dezelfde tijd, misschien lag tvdb ofzo er wel uit? Of alle synology's gaan rond die tijd updaten en de sites raken wat overbelast :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Possible schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:14:
Hmm om eerlijk te zijn heb ik nog nooit meegemaakt dat SB een seizoen in het geheel download. Het waren altijd '''losse'''' episodes die werden gedownload (kan HDTV 720p of WEB DL versies zijn).
Ik wel. SB moet natuurlijk wel zo'n nzb met een heel seizoen kunnen vinden. Dat zal dan wel weer afhankelijk zijn van de gebruikte search provider.
Ik heb als test gewoon wat oudere episodes van mijn bestaande series proberen te downloaden, maar dan ook download hij er maar één als ik meerdere episodes op de wanted list zet.
Apart. Misschien dat je ergens tegen een limiet van een searchprovider aanloopt? (max. x nzb's per x uur??) Je kan ze natuurlijk ook gewoon op wanted laten staan.. SB zal dan de overige afleveringen later binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:33
ik heb sickbeard met sublimal geinstalleerd op mijn Synology NAS, en het werkt!

De gedownloade afleveringen komen terrecht in de folder van de category tv (/volume1/Downloads/TV) die in SabNZB ingesteld is.

Ik zou graag willen dat ze terrecht komen in de folders die sickbeard weet, bijvoorbeeld: /volume1/Downloads/TV/Big Bang Theory/Season 5/, is dat ook mogelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door inTIMidate op 11-02-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:10:
[...]

Aah, maar da's niet de officiele Sickbeard he ;) Da's een fork door 'Sickbeard-Team'.
Dit is de originele/officiele: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/
Die heeft overigens geen Subliminal ingebakken.

Ik heb reeds wat gespeeld met naamgeving maar helaas zonder succes. De bestandsnaam moet echt bijna voor 100% overeenkomen met de release/scene naam anders vindt'ie de verkeerde subs...

Ik ga dadelijk eens wat pielen met common.py.
EDIT: In common.py het volgende aangepast:
code:
1
2
3
4
        elif checkName(["720p", "hdtv", "x264"], all) or checkName (["720p", "hdtv"], any) or checkName(["hr.ws.pdtv.x264"], any) and not checkName(["xvid", "divx"], any):
            return Quality.HDTV
        elif checkName(["720p", "web.dl"], all) or checkName(["720p", "itunes", "h.?264"], all) or checkName (["720p", "web-dl"], all) and not checkName(["xvid", "divx"], any):
            return Quality.HDWEBDL

Geen dank. Fijn dat het werkt.

Ik dacht dat dit ook een officiële branch was. Kennelijk is het de develop branch van Sickbeard-Team :) Het is iig wel de enige andere branch met subliminal erin, samen met die van Rintje als ik het goed heb.

Wel vervelend dat die naamgeving zo precies moet zijn. Aan de andere kant krijg je nu wel waar voor je geld bij je news-provider ;)
inTIMidate schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:14:
ik heb sickbeard met sublimal geinstalleerd op mijn Synology NAS, en het werkt!

De gedownloade afleveringen komen terrecht in de folder van de category tv (/volume1/Downloads/TV) die in SabNZB ingesteld is.

Ik zou graag willen dat ze terrecht komen in de folders die sickbeard weet, bijvoorbeeld: /volume1/Downloads/TV/Big Bang Theory/Season 5/, is dat ook mogelijk?
De enige problemen die het zou kunnen geven is dat Sickbeard scant op Downloads/TV voor de post-processing. Dus misschien dat ie dan door alle mappen gaat rommelen.
Bij mij staat de map voor afgeronde downloads op hetzelfde niveau als de TV map:
Share\Complete, Share\Tv.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,
Na een tijdje weg te zijn geweest heb ik de installatie van Sickbeard met sublimal weer op gepickt.
(Zie vorige post:[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2)
Echter ik krijg steeds een aantal foutmeldingen die wijzen richting niet kunnen verbinding maken.
Ik heb wat rond gegoogled maar ik kwam geen oplossing tegen.
Dit is de foutmelding:Logs & Errors
2012-02-12 13:43:10.891237 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading search results: (, IOError('socket error', gaierror(-2, 'Name or service not known')), ) - socket error
2012-02-12 13:43:10.892989 CHECKVERSION :: Unable to contact github, can't check for update
2012-02-12 13:43:10.893534 CHECKVERSION :: Exception generated in thread CHECKVERSION: socket error
2012-02-12 13:43:10.896053 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading Sick Beard Index URL: (, URLError(gaierror(-2, 'Name or service not known'),), ) - [Errno -2] Name or service not known
2012-02-12 13:43:17.239058 SEARCHQUEUE-BACKLOG-82459 :: Unable to connect to SAB: socket error

het rare is dat CP het geweldig doet en ook SABNZBD doet het goed.
Iemand een idee?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om Sickbeard naast automatisch backdrop.jpg, folder.jpg, Season##\metadata\filename.jpg, Season##\folder.jpg ook logo.png te laten downloaden?
Nu moet ik dat handmatig doen bij elke nieuwe show. Geen ramp natuurlijk, maar ik vroeg me af of dat niet ook automatisch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martynvs schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:48:
Weet iemand of het mogelijk is om Sickbeard naast automatisch backdrop.jpg, folder.jpg, Season##\metadata\filename.jpg, Season##\folder.jpg ook logo.png te laten downloaden?
Nu moet ik dat handmatig doen bij elke nieuwe show. Geen ramp natuurlijk, maar ik vroeg me af of dat niet ook automatisch kan.
het kan wel, maar dat knopje werkt niet als je hem op een synology nas hebt staan... Zit onder post processing bij Metadata Type.

Zodra je het aanklikt lijkt het te werken, maar als je teruggaat is alles weer in de oude staat terecht gekomen. Vervelend genoeg werkt dan deze optie niet meer: Move Associated Files

Maar misschien heb jij meer geluk. Ik heb ter reperatie Move Associated Files aan en weer uitgezet en ga het van de week even bekijken, anders zet ik sickbeard er even opnieuw op.

Mocht je het aan de praat krijgen, dan hoor ik het graag.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:45:
[...]

Ah, ok. Ik heb niet zoveel kennis van de Apple producten vandaar. Nee, dat is inderdaad krachtig genoeg voor wat decoding.
Je hebt 127.0.0.1:poort ook al geprobeerd neem ik aan? Vreemd dat ie dat niet pakt.

[...]
Thnx. Had ik nog niet aan gedacht en dat was hem. Zal je altijd zien he :)
Bedankt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:43:
het kan wel, maar dat knopje werkt niet als je hem op een synology nas hebt staan... Zit onder post processing bij Metadata Type.
Gek, hier werkt dat probleemloos.

Maar ik denk dat het hem alleen gaat om logo.png, die optie staat er namelijk niet bij. Je kan altijd een verzoek indienen bij de maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 13:58

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ligt het aan mij of is Newznab van J1nx Übertraag?

Ik probeer namelijk een beetje te browsen in de film-categorieën, maar het laden houdt niet op...
Moet er een account worden geactiveerd, of zo?

Ik hoop dat jullie wat help kunnen bieden,

Rik

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:25:
Maar ik denk dat het hem alleen gaat om logo.png, die optie staat er namelijk niet bij. Je kan altijd een verzoek indienen bij de maker.
Oh, dat hoeft niet. Met thumbgen kan het ook, maar ik doe het handmatig omdat ik het wel leuk vind om te doen.

Wel apart dat hij het bij jou wel doet, ik ga toch eens erin duiken als ik wat meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:24:
[...]

Thnx. Had ik nog niet aan gedacht en dat was hem. Zal je altijd zien he :)
Bedankt.
Graag gedaan.
Inderdaad, vaak vergeten we die ander voor de hand liggende opties. We maken het onszelf graag onnodig moeilijk ;)
Mooi dat het nu werkt!
rikdegraaff schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:41:

Ik probeer namelijk een beetje te browsen in de film-categorieën, maar het laden houdt niet op...

Rik
Nope, hij is op het moment inderdaad traag. Normaal niet dus misschien dat er wat onderhoud aan de gang is.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

rikdegraaff schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:41:

Rik
Nope ligt niet aan jouw :P

De server update de headers in een eindeloze loop. Die gaat ongeveer zo;

1) Hij haalt de headers op van de verschillende newsgroepen
2) Er worden nieuwe spotweb opgehaald
3) Hij analyseerd de headers welke bij elkaar horen in zogenoemde binaries
4) Die binaries worden in het geheugen geladen en worden bekeken of er binaries bij elkaar horen die een zogenoemde release vormen.
5) Alle releases die gevonden zijn, daar worden nzb files van gemaakt.
6) Alle nieuwe spotweb worden geimporteerd.
7) Alle nieuw gevonden nzb worden een stukje gedownload en er word gekeken of er een wachtwoord nodig is om hem te unrarren
8) Geen password nodig, dan word de file bekeken en geanalyseerd. Bij video word er ook een screen dump gemaakt op x aantal seconden in de film
9) Hij krijgt 10 minuutjes pauze en dan weer terug naar 1

Voornamelijk stap 3 en 4 kosten geheugen, de rest draait voornamelijk op CPU power. Als je browsed bij die stappen dat is het traag.

CPU power is er genoeg, geheugen maar in de vorm van 4 GB.

De server draait momenteel op zijn max getweakte kracht. Ik kan twee dingen doen.

1) Geheugen toevoegen
2) een zooi mensen eraf gooien en de registratie dicht zetten.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
j1nx schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:04:
[...]

Nope ligt niet aan jouw :P

De server update de headers in een eindeloze loop. Die gaat ongeveer zo;

1) Hij haalt de headers op van de verschillende newsgroepen
2) Er worden nieuwe spotweb opgehaald
3) Hij analyseerd de headers welke bij elkaar horen in zogenoemde binaries
4) Die binaries worden in het geheugen geladen en worden bekeken of er binaries bij elkaar horen die een zogenoemde release vormen.
5) Alle releases die gevonden zijn, daar worden nzb files van gemaakt.
6) Alle nieuwe spotweb worden geimporteerd.
7) Alle nieuw gevonden nzb worden een stukje gedownload en er word gekeken of er een wachtwoord nodig is om hem te unrarren
8) Geen password nodig, dan word de file bekeken en geanalyseerd. Bij video word er ook een screen dump gemaakt op x aantal seconden in de film
9) Hij krijgt 10 minuutjes pauze en dan weer terug naar 1

Voornamelijk stap 3 en 4 kosten geheugen, de rest draait voornamelijk op CPU power. Als je browsed bij die stappen dat is het traag.

CPU power is er genoeg, geheugen maar in de vorm van 4 GB.

De server draait momenteel op zijn max getweakte kracht. Ik kan twee dingen doen.

1) Geheugen toevoegen
2) een zooi mensen eraf gooien en de registratie dicht zetten.
Dus je wilt geheugen toevoegen neem ik aan? Heb je dat zelf nog beschikbaar? Ik gebruik je site en ben er erg tevreden mee, dus zou wel wat willen bijdragen als dat nodig is. Helaas doe ik niet aan paypal, dus dat is geen optie. Wat voor hulp/bijdrage zou helpen?
Misschien heeft iemand trouwens nog wel een geheugenreepje over die je kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

martynvs schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:11:
[...]

Dus je wilt geheugen toevoegen neem ik aan? Heb je dat zelf nog beschikbaar? Ik gebruik je site en ben er erg tevreden mee, dus zou wel wat willen bijdragen als dat nodig is. Helaas doe ik niet aan paypal, dus dat is geen optie. Wat voor hulp/bijdrage zou helpen?
Misschien heeft iemand trouwens nog wel een geheugenreepje over die je kan gebruiken.
Ik houd ook niet zo van dat paypal, voelt als een betaalde dienst.

Het liefst ontvang ik gewoon een paar reepjes over de post. Mensen kunnen me PM-en voor het adres. Ik ben een echte software man en dus geen hardware man. Met andere woorden. Geen idee wat erin moet.

Het is een Dell poweredge 2950. De it man op werk had het over 5300F ofzo.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sickbeard laat onder 'Coming Episodes' bij 'today' (Sunday) afleveringen zien die maandag(morgen dus) en woensdag pas worden uitgezonden... Hoe kan dat? Bijv. Alaska State Troopers of Drugs, Inc.
Screenshot: http://i.imgur.com/9UY8m.png
j1nx schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:17:
Het is een Dell poweredge 2950. De it man op werk had het over 5300F ofzo.
5300F is DDR2 als ik 't goed heb. Is het een 1U server? Zoja dan moet er low profile RAM in. Zo niet dan heb ik misschien nog wel een reepje van 1GB DDR2 667 liggen.

[ Voor 42% gewijzigd door Freekers op 12-02-2012 23:13 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:12:
Sickbeard laat onder 'Coming Episodes' bij 'today' (Sunday) afleveringen zien die maandag(morgen dus) en woensdag pas worden uitgezonden... Hoe kan dat?
Hij haalt volgens mij de info van www.thetvdb.com en daar staat niet een uitzending op zondag vermeld. Vreemd genoeg staat in de database van thetvdb.com dat de uitzendingen op 15/02 zijn en niet op maandag. Dus waar sickbeard maandag vandaan haalt en waarom het bij zondag staat?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Freekers schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:10:
Mag ik vragen hoe je dit nu precies aangepakt hebt? En misschien kan dit eventueel aangepast worden in Rintjes fork? Ik zou graag ook automagisch WEB-DL subs automagisch willen vinden :)

Al moet ik zeggen dat Auto-Sub toch ook wel heel goed zijn werk doet. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Senaxx op 13-02-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:17:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit nu precies aangepakt hebt? En misschien kan dit eventueel aangepast worden in Rintjes fork? Ik zou graag ook automagisch WEB-DL subs automagisch willen vinden :)

Die reactie had betrekking op bepaalde afleveringen die gemist werden. Helaas geen oplossing voor subliminal.

Ik heb wel eerder een aantal bestanden gepost die je moet vervangen om afleveringen met ingebakken NL subs te kunnen downloaden.http://gathering.tweakers...message/37634166#37634166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Klopt het dat de Boxcar notification niet werkt met Couchpotato ?

Ik gebruikte tot voor kort nog Notifo, maar daarvan werkt de push notification (iPhone) sinds gisteren niet meer (en nu pas lees ik dat notifo in principe dood is). Dus probeer ik nu maar Boxcar.

Boxcar werkt wel vanuit Sickbeard, maar vanuit Couchpotato (versie git-6770922) krijg ik alleen de error 'app.lib.boxcar] Boxcar notification failed.'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17
[...]

Laat maar horen wat er precies moet veranderen.
Zolang Diaoul niks doet moeten we toch wat he?

[ Voor 20% gewijzigd door rintje op 13-02-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
sverzijl schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:05:
Ik gebruikte tot voor kort nog Notifo, maar daarvan werkt de push notification (iPhone) sinds gisteren niet meer (en nu pas lees ik dat notifo in principe dood is).
Waar lees je dat dan? Ik krijg volgens mij nog Notifo notifications op mijn Android toestel en kan ook nog gewoon op notifo.com inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
martynvs schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:11:
[...]
Waar lees je dat dan? Ik krijg volgens mij nog Notifo notifications op mijn Android toestel en kan ook nog gewoon op notifo.com inloggen.
http://blog.notifo.com/ [Notifo Will Be Shutting Down]
Ik krijg de notifications nog wel, maar alleen als ik ze handmatig refresh, dus geen push notifications meer.

Boxcar op Couchpotato inmiddels wel werkend, maar dan met de provider key vanuit Sickbeard. Lijkt er op dat de provider key van Couchpotato niet (meer) geaccepteerd wordt door Boxcar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Bedankt. Ik zal dan maar op zoek moeten naar een vervanger. Wie kan een dergelijke service aanraden (te gebruiken icm Sickbeard, CP and Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Wat is trouwens het goede commando voor HG - Mercurial om de laatste versie te "pullen" ? Nu auto-sub een beetje lekker in ontwikkeling is zou ik graag af en toe de nieuwe versie willen pullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:01
Ik krijg op de searchproviders de foutmelding:
2012-02-13 12:52:07.524000 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error while searching Newznab, skipping: charmap

Iemand enig idee wat te doen? Op internet en in dit topic vind ik nog niets wat het kan zijn.

Vraag 2: Kun je sickbeard op een andere manier laten zoeken?
Als ik via J1NX zoek op flikken maastricht vindt hij niets, terwijl ze er wel op staan.
Enkel het S06E01 komt niet in de titel voor, maar wel de naam van de aflevering.

[ Voor 32% gewijzigd door jopie op 13-02-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doordat het onderwerp subs laatste tijd geregeld voorbij komt heb ik eens naar mijn log files gekeken en ik moet zeggen dat ik steeds minder tevreden ben over subliminal. En dat is dan nog zachtjes uitgedrukt.

Subliminal vind gewoon helemaal niks meer lijkt het wel, enige wat ik zie is No subtitles found en ze zijn er echt.
Bij zowel series als films. Een voorbeeld, hele serie Lost dvdrip, staan netjes listed op bierdopje maar downloaden howmaar.

Films ook, ik zal geen releasenames noemen maar heb een hele kliek welke netjes op bv opensubtitles staan maar niet gedownload worden.

Andere deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Toevallig keek ik gisteren ook eens in mijn subliminal log en had hetzelfde. Films die wel op bierdopje staan maar niet gevonden werden, dus ja...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

Senaxx schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:51:
Wat is trouwens het goede commando voor HG - Mercurial om de laatste versie te "pullen" ? Nu auto-sub een beetje lekker in ontwikkeling is zou ik graag af en toe de nieuwe versie willen pullen.
hg pull
hg update

die moet je in combi met elkaar doen, je kan wel pullen, maar dan is het nog niet actief.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:48:
Toevallig keek ik gisteren ook eens in mijn subliminal log en had hetzelfde. Films die wel op bierdopje staan maar niet gevonden werden, dus ja...
Je bedoelt waarschijnlijk series icm Bierdopje :P

Anyway, laatste commit op subliminal branche is van Nov 11, 2011, ruime 3 maanden geleden.
Er is ook verder niemand die zich er tegen aan bemoeit met pull requests ofzo.
Mijn vermoeden is dat subliminal langzaam aan het uitsterven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:00:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk series icm Bierdopje :P

Anyway, laatste commit op subliminal branche is van Nov 11, 2011, ruime 3 maanden geleden.
Er is ook verder niemand die zich er tegen aan bemoeit met pull requests ofzo.
Mijn vermoeden is dat subliminal langzaam aan het uitsterven is.
Ik denk eerder een zeer lage prioriteit. Het werkt enigszins, en dat wordt waarschijnlijk voorlopig als voldoende beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Elke paar weken moet ik in sickbeard een volledige update doen van enkele shows. Deze shows denken dat er geen volgende episode meer is. Na een update zien ze terug de komende 3 data bv van de volgende afleveringen. Is het mogelijk om automatisch zo een mass update uit te voeren 1 maal per week bv?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Hoe kan ik custom search providers toevoegen aan SickBeard? Nu TPB en BTjunkie het niet doen heb ik soms moeite om m'n series binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
ThinkPadd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:42:
Hoe kan ik custom search providers toevoegen aan SickBeard? Nu TPB en BTjunkie het niet doen heb ik soms moeite om m'n series binnen te halen.
via de optie 'custom providers' als ik het niet mis heb 8)7

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Daar vind ik alleen iets van Newznab custom providers?? Ik gebruik Sickbeard niet met usenet, maar met torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 13-09 17:26

Anthirian

In Trance We Trust

Nee dan kan het niet. In zo'n geval moet je Sick Beard je download directory laten scannen op nieuwe items zodra een torrent klaar is. Binnen Sick Beard wordt namelijk niet met torrents gewerkt, maar enkel met usenet.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:07:
Daar vind ik alleen iets van Newznab custom providers?? Ik gebruik Sickbeard niet met usenet, maar met torrents.
In het mapje "providers" zijn de torrentproviders te vinden: ezrss (ezrss.it) en tvtorrents (tvtorrents.com). Dat zijn de enige die SB lijkt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:07:
Als je bij ziggo zit (gezien je problemen met pirate bay) kan je natuurlijk gratis de ziggo nieuwsgroepen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heb je de NAS een film laten binnenhalen, op de laptop een aantal uur het audio-spoor laten omzetten; blijkt het een Franse audio te bevatten :| :F

Tevens een aflevering van Nederland van Boven (handmatig) binnen laten halen; zitten er allemaal korte sprongen in...

Wil niet echt lekker gaan de laatste tijd bij mij ;( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
[...]

Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice.
Overigens is een van de checknames overbodig: "or checkName (["720p", "web-dl"], all)".
Er staat namelijk eerder al "checkName (["720p", "web.dl"], all)" en ik heb net op het net gevonden dat de . in een string, in python een wildcard karakter is. Dus de "-" zou daar bij inbegrepen moeten zijn (wat ook de reden is dat het tot nu toe vaak al werkte ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 07:22:
Hij haalt volgens mij de info van www.thetvdb.com en daar staat niet een uitzending op zondag vermeld. Vreemd genoeg staat in de database van thetvdb.com dat de uitzendingen op 15/02 zijn en niet op maandag. Dus waar sickbeard maandag vandaan haalt en waarom het bij zondag staat?
Tja, ik snap het ook niet, maar hij doet het alweer voor komende zondag. Alle andere series laat 'ie wel goed zien, behalve die 2 op zondag.
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:25:
[...]

Nice.
Overigens is een van de checknames overbodig: "or checkName (["720p", "web-dl"], all)".
Er staat namelijk eerder al "checkName (["720p", "web.dl"], all)" en ik heb net op het net gevonden dat de . in een string, in python een wildcard karakter is. Dus de "-" zou daar bij inbegrepen moeten zijn (wat ook de reden is dat het tot nu toe vaak al werkte ;) )
Klopt idd, en ik had nog een typo gemaakt bij de HDTV checkName. 'any' moet 'all' zijn:

elif checkName(["720p", "hdtv", "x264"], all) or checkName(["720p", "hdtv"], all) or checkName(["hr.ws.pdtv.x264"], any) and not checkName(["xvid", "divx"], any):
return Quality.HDTV

elif checkName(["720p", "web.dl"], all) or checkName(["720p", "itunes", "h.?264"], all) and not checkName(["xvid", "divx"], any):
return Quality.HDWEBDL

rintje schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:07:
Laat maar horen wat er precies moet veranderen.
Zolang Diaoul niks doet moeten we toch wat he?
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:03:
Die reactie had betrekking op bepaalde afleveringen die gemist werden. Helaas geen oplossing voor subliminal.
Dat had idd betrekking op bepaalde afleveringen die Sickbeard miste omdat hij ze niet herkende en helaas niet te maken met een mogelijke oplossing voor subliminal om WEB-DL te herkennen.
Ik heb daarvoor echter wel het volgende alternatief:
Ik gebruik momenteel de 'officiele' sickbeard, dus geen fork o.i.d., gewoon de master branch, in combinatie met 'Auto-Sub'. Ik haal mijn subs namelijk alleen maar van Bierdopje vandaan, dus auto-sub voldoet voor mij.
Bovendien is Auto-Sub een stuk flexibeler dan subliminal; Zo kun je instellen hoeveel de bestandsnaam van je file moet matchen met de .srt file op Bierdopje voordat hij 'm download. Hiermee zou je dus nog steeds Sickbeard je bestanden kunnen laten renamen, maar ik doet 't voor alle zekerheid niet...
Ik ben momenteel dus meer dan een terabyte aan data overnieuw aan het downloaden, terwijl de laatste nieuwe source versie van auto-sub waarschijnlijk geen problemen met de naamgeving had gehad, maar goed dat is nu achteraf gezien...

Het grote verschil tussen JBierSubDownloader en Auto-Sub is dat Auto-Sub een setting heeft om zelf aan te geven hoeveel de file moet matchen met de .srt file op Bierdopje. JBierSubDownloader heeft alleen een 'exacte match' optie. Dus dan is het of je bestandsnaam moet precies matchen, of je krijg geen subs binnen OF hij download altijd subs, ook als het om een andere kwaliteitsversie betreft met als gevolg dat alles niet synchroon loopt.
Bij Auto-Sub kun je nu instellen dat minimaal de quality en de source overeen moeten komen oid, dan mag hij 'm downloaden. Dat is erg handig omdat ik vaker ook downloads er tussen heb waarvan de originele naam niet overeen komt met de .srt file naam op Bierdopje. JBSD zou hem dan niet vinden, maar Auto-Sub wel, omdat hij de source en kwaliteit apart herkend. Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Momenteel is m'n opstelling nog in 'beta', maar het lijkt nu eindelijk allemaal te werken zoals ik wil ;) 't heeft even geduurd hehe.

Any questions, just ask :)

[ Voor 12% gewijzigd door Freekers op 14-02-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:45

B2

wa' seggie?

Ik zou graag de Sick-beard Api willen gebruiken voor o.a. de SABmobileHD app op de iPad, maar de Rintje fork heeft nog geen api mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
B2 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:13:
Ik zou graag de Sick-beard Api willen gebruiken voor o.a. de SABmobileHD app op de iPad, maar de Rintje fork heeft nog geen api mogelijkheid?
Nee en die zal er waarschijnlijk ook niet komen. Rintje's fork is een versie inclusief subliminal, en de API is bij sickbeard er pas later in gekomen. Het is veel werk om subliminal weer te integreren in een latere versie, zeker als je geen programmeer ervaring hebt. Voorlopig zal je het met een official build moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:48:
[...]

Tja, ik snap het ook niet, maar hij doet het alweer voor komende zondag. Alle andere series laat 'ie wel goed zien, behalve die 2 op zondag.

[...]

Klopt idd, en ik had nog een typo gemaakt bij de HDTV checkName. 'any' moet 'all' zijn:

elif checkName(["720p", "hdtv", "x264"], all) or checkName(["720p", "hdtv"], all) or checkName(["hr.ws.pdtv.x264"], any) and not checkName(["xvid", "divx"], any):
return Quality.HDTV

elif checkName(["720p", "web.dl"], all) or checkName(["720p", "itunes", "h.?264"], all) and not checkName(["xvid", "divx"], any):
return Quality.HDWEBDL

[...]

[...]

[...]

Dat had idd betrekking op bepaalde afleveringen die Sickbeard miste omdat hij ze niet herkende en helaas niet te maken met een mogelijke oplossing voor subliminal om WEB-DL te herkennen.
Ik heb daarvoor echter wel het volgende alternatief:
Ik gebruik momenteel de 'officiele' sickbeard, dus geen fork o.i.d., gewoon de master branch, in combinatie met 'Auto-Sub'. Ik haal mijn subs namelijk alleen maar van Bierdopje vandaan, dus auto-sub voldoet voor mij.
Bovendien is Auto-Sub een stuk flexibeler dan subliminal; Zo kun je instellen hoeveel de bestandsnaam van je file moet matchen met de .srt file op Bierdopje voordat hij 'm download. Hiermee zou je dus nog steeds Sickbeard je bestanden kunnen laten renamen, maar ik doet 't voor alle zekerheid niet...
Ik ben momenteel dus meer dan een terabyte aan data overnieuw aan het downloaden, terwijl de laatste nieuwe source versie van auto-sub waarschijnlijk geen problemen met de naamgeving had gehad, maar goed dat is nu achteraf gezien...

Het grote verschil tussen JBierSubDownloader en Auto-Sub is dat Auto-Sub een setting heeft om zelf aan te geven hoeveel de file moet matchen met de .srt file op Bierdopje. JBierSubDownloader heeft alleen een 'exacte match' optie. Dus dan is het of je bestandsnaam moet precies matchen, of je krijg geen subs binnen OF hij download altijd subs, ook als het om een andere kwaliteitsversie betreft met als gevolg dat alles niet synchroon loopt.
Bij Auto-Sub kun je nu instellen dat minimaal de quality en de source overeen moeten komen oid, dan mag hij 'm downloaden. Dat is erg handig omdat ik vaker ook downloads er tussen heb waarvan de originele naam niet overeen komt met de .srt file naam op Bierdopje. JBSD zou hem dan niet vinden, maar Auto-Sub wel, omdat hij de source en kwaliteit apart herkend. Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Momenteel is m'n opstelling nog in 'beta', maar het lijkt nu eindelijk allemaal te werken zoals ik wil ;) 't heeft even geduurd hehe.

Any questions, just ask :)
Duidelijk verhaal, toch maar eens Auto-sub op mijn syno installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:45

B2

wa' seggie?

Senaxx schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:53:
[...]

Nee en die zal er waarschijnlijk ook niet komen. Rintje's fork is een versie inclusief subliminal, en de API is bij sickbeard er pas later in gekomen. Het is veel werk om subliminal weer te integreren in een latere versie, zeker als je geen programmeer ervaring hebt. Voorlopig zal je het met een official build moeten doen.
Blijf dan toch maar bij de Rintje fork omdat ik NL series meenemen net wat belangrijker vind dan de API :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:50:
Heb je de NAS een film laten binnenhalen, op de laptop een aantal uur het audio-spoor laten omzetten; blijkt het een Franse audio te bevatten :| :F

Tevens een aflevering van Nederland van Boven (handmatig) binnen laten halen; zitten er allemaal korte sprongen in...

Wil niet echt lekker gaan de laatste tijd bij mij ;( ...
Na aanleiding van dit; is er een mogelijkheid dat je van te voren kunt zien wat voor audio je binnenhaalt?
Ofwel, dat je inzage hebt wat je nou eigenlijk binnenhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Piet91 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:26:
[...]

Na aanleiding van dit; is er een mogelijkheid dat je van te voren kunt zien wat voor audio je binnenhaalt?
Gecontroleerde bronnen gebruiken, scene releases gebruiken en dan in de NFO kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:26:
[...]

net newzbin en nzbmatrix kan je toch talen deselecteren? Dan worden die niet meegenomen. Dat scheelt je het handmatige werk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:45:
net newzbin en nzbmatrix kan je toch talen deselecteren? Dan worden die niet meegenomen. Dat scheelt je het handmatige werk.
Interessant. Hoe gaat dat precies in z'n werk? Want ik had laatst 2 seizoenen compleet in het duits gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:49:
[...]

Interessant. Hoe gaat dat precies in z'n werk? Want ik had laatst 2 seizoenen compleet in het duits gedownload...
Bij nzbmatrix weet ik dat je op de site settings zaken kunt aanpassen, neem aan dat dat bij newzbin ook zo werkt?

edit:
Dat AutoSub heeft wel een berg configuratie mogelijkheden zeg, mooiste vind ik wel dat je kunt configureren series op seizoen te skippen (of in z'n geheel).

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 14-02-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

schumi2004 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:37:
[...]

Bij nzbmatrix weet ik dat je op de site settings zaken kunt aanpassen, neem aan dat dat bij newzbin ook zo werkt?

edit:
Dat AutoSub heeft wel een berg configuratie mogelijkheden zeg, mooiste vind ik wel dat je kunt configureren series op seizoen te skippen (of in z'n geheel).
Klopt, maar gelden die settings dan ook voor nzb's die via de API worden binnengehaald? Kon ik nergens vinden namelijk.

Newzbin ligt er trouwens al de hele dag uit... (op 't nieuwe domein)

Jup, en je kunt zelfs via de webinterface aangeven welke series hij moet skippen door op een simpele button te klikken, als je niet van 'coding' houdt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Freekers op 14-02-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal het eens op mijn Synology zetten en er een howto van maken zoals ik het gedaan heb.

Even uitvogelen hoe ik het na een download kan laten starten en dan erna SickBeard verder kan laten postprocessen en de nodiige cronjobs.

@Freekers weet jij of het mogelijk is net zoals in subliminal om het aantal dagen in het verleden (age) op te geven dat hij bv tot 14 dagen terug alle files na loopt op subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
schumi2004 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:20:
Ik zal het eens op mijn Synology zetten en er een howto van maken zoals ik het gedaan heb.
Ik ben benieuwd! :9
Als het op een syno net zo goed werkt dan ga ik denk ik ook maar terug naar midgetspy sickbeard.. Bierdopje was voor mij de enige reden om subliminal te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
rintje schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:35:
[...]
Ik ben benieuwd! :9
Als het op een syno net zo goed werkt dan ga ik denk ik ook maar terug naar midgetspy sickbeard.. Bierdopje was voor mij de enige reden om subliminal te gebruiken.
Ik ben ook al over :9
Originele sickbeard + AutoSub ernaast draaien. Sickbeard renamed alle series naar Serie - Episode Quality, dus dan krijg je bijvoorbeeld: Two and a Half Men - s09e07 - Those Fancy Japanese Toilets - 720p WEB-DL.mkv

En vervolgens laat ik autosub met matching score 4 (matchen op Quality) draaien (WEB-DL) en alle subs komen mooi sync binnen, echt ideaal :)

Zodra de mogelijkheden voor css er in geharkt is zal ik eens een beetje een layout proberen te maken ervoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 14-02-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
B2 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:35:
[...]

Blijf dan toch maar bij de Rintje fork omdat ik NL series meenemen net wat belangrijker vind dan de API :)
Je kunt in de originele sickbeard met wat handwerk ook nederlandse series downloaden.

uit een post van rintje:
1) Stop eerst sickbeard (belangrijk, want anders worden je files weer overschreven)

2) Edit /usr/local/var/sickbeard/config.ini
Verwijder 'dutch' uit de regel 'ignore_words = .....'

3) Edit /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newznab.py.
Zoek op "cat": . Deze regel komt twee keer voor met in beide gevallen 5030 en 5040 erin verwerkt. Wijzig in beide gevallen de hele regel in "cat": '5040,5030,5020,5050'} . Hierdoor wordt behalve in TV>SD en TV>HD nog extra gezocht in de categorieen TV>Foreign en TV>Other.

4) Verwijder voor de zekerheid /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newznab.pyc

5) Start sickbeard weer op en c'est ca. Helaas is het bij mij zo dat elke sickbeard update newznab.py weer overchrijft met de git versie... Moet na elke update dus even gefixed worden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Senaxx schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:39:
[...]

Gecontroleerde bronnen gebruiken, scene releases gebruiken en dan in de NFO kijken :)
Ik ben een redelijke noob dus vergeef me als ik domme vragen stel/antwoorden geef. :+
Ik gebruik nzb.su en nzbs.org. De NFO zie je toch op de index sites zélf staan? Want Couchpotato haalt iets op waar ik geen details van kan bekijken. En wat zijn scene releases?
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:45:
[...]

Die gebruik ik dus beide niet...
Magic schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:43:
[...]

Je kunt in de originele sickbeard met wat handwerk ook nederlandse series downloaden.

uit een post van rintje:

[...]
Als het al werkt :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iemand een idee of er een ipkg package bestaat om google code binnen te hengellen?

hg bestaat niet als package.

Volgensmij heb ik hem: ipkg install py27-mercurial

:edit:
Mmm werkt nog steeds niet, dan maar even met handje files overzetten

edit2:
Ben al iets verder met auto-sub maar dat gaat hem vandaag niet meer worden ben ik bang.
Loop beetje stuk op post-processing.

Heb het nu met SickBeard en subliminal zo dat als SickBeard klaar is wordt subliminal afgetrapt wanneer deze klaar is wordt de standaard SB post-processing weer gestart.

Dan hebben we nog het probleem met SickBeard dat deze geen andere subs verplaats die anders zijn dan de showname.srt, dus een showname.en.srt wordt gewoon weg gegooid. Het handigste zou dan zijn om auto-sub nadat de processing van SB afgehandeld is dat dan pas auto-sub z'n werk gaat doen maar dat lukte met subliminal niet en weet niet of auto-sub hier geen moeite mee heeft (meerdere files in season dir)

De laatste source gebruikt overigens cheetah maar heb die webinterface eigenlijk niet nodig (hibernate issues?)

Misschien dat brickman er eens in wil duiken en een mooie howto kan maken ? :)

[ Voor 105% gewijzigd door schumi2004 op 14-02-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:11:
iemand een idee of er een ipkg package bestaat om google code binnen te hengellen?

hg bestaat niet als package.

Volgensmij heb ik hem: ipkg install py27-mercurial
code:
1
2
3
4
5
ipkg install py26-hgsvn
cd /volume1/@appstore
hg clone https://code.google.com/p/auto-sub/ 
cd auto-sub
/op/bin/python2.6 AutoSub.py

Als je de webservice ook wilt gebruiken dan even webserverip op 0.0.0.0 zetten in de configuration.properties (ipv 127.0.0.1)

Ziet er al goed uit, maar gaat voor mij niet helemaal werken. Ik wil de NL ondertiteling als deze beschikbaar is, en anders de EN versie. Maar wel altijd in formaat :naam.srt en niet naam.en.srt / naam.nl.srt omdat m'n mediaplayers (HDX-1000/Popcorn hour) dit niet ondersteunen.

Misschien zelf wat gaan freubelen, zodat ik periscope toch eens kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sverzijl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:08:
[...]

code:
1
2
3
4
5
ipkg install py26-hgsvn
cd /volume1/@appstore
cd auto-sub

Als je de webservice ook wilt gebruiken dan even webserverip op 0.0.0.0 zetten in de configuration.properties (ipv 127.0.0.1)

Ziet er al goed uit, maar gaat voor mij niet helemaal werken. Ik wil de NL ondertiteling als deze beschikbaar is, en anders de EN versie. Maar wel altijd in formaat :naam.srt en niet naam.en.srt / naam.nl.srt omdat m'n mediaplayers (HDX-1000/Popcorn hour) dit niet ondersteunen.

Eigenlijk wil die webinterface helemaal niet moet even zoeken of dat kan.

Volgensmij kun je de file output tweaken voor subs.

code:
1
2
3
4
5
6
# SubEng. When FallbacktoEng is enabled, English subtitles are download as: <filename>.subeng.srt
# default is 'en' (filename.en.srt)
#subeng = eng

# SubEng. When downloading dutch subtitle files are renamed to: <filename>.subnl.srt
#subnl = nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:11:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
# SubEng. When FallbacktoEng is enabled, English subtitles are download as: <filename>.subeng.srt
# default is 'en' (filename.en.srt)
#subeng = eng

# SubEng. When downloading dutch subtitle files are renamed to: <filename>.subnl.srt
#subnl = nl
Had ik al even naar gekeken, maar als die leeg is maakt ie er iets als 'naam..srt' van
[...]
Dat is (nog) niet configurable, maar je kan in autosub/AutoSub.py natuurlijk wel even de cherrypy.server.start() eruit slopen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sverzijl op 14-02-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt77h
  • Laatst online: 05-09 23:02
als ik sb wil updaten via de update link boven in beeld geeft sb deze melding:2012-02-12 21:41:15.236509 CHECKVERSION :: Unable to contact github, can't check for update

heb dit probleem al een week of twee denk ik.
sb is geïnstalleerd op een imac met lion.

kan ik de nieuwste versie van github downloaden en eroverheen zetten zonder dat mijn instellingen verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
dt77h schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:24:
als ik sb wil updaten via de update link boven in beeld geeft sb deze melding:2012-02-12 21:41:15.236509 CHECKVERSION :: Unable to contact github, can't check for update

kan ik de nieuwste versie van github downloaden en eroverheen zetten zonder dat mijn instellingen verloren gaan.
Idem.

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels tot de conclusie dat al die ondertiteling downloadtools gewoon niet goed werken voor mijn opstelling. Het probleem is dat ik veel series met ingebouwde subs heb en dat gaat elke keer mis omdat die ook meegepakt worden.

Het beste werkt jbiersubdownloader nog gewoon op een windows pc met java, moet je het handmatig starten, maar hij scant dan in 1 keer wel je hele nas en regelt alles redelijk goed. Dat gaf nog de minste ellende. Maar nu doe ik het weer handmatig, dat kost evenveel tijd (aangezien ik geen tijd meer verspil met oplossen van problemen) merk ik en is 100% betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje

Gebruiken jullie sickbeard/Subliminal van Diaoul? Daarin zit namelijk een fout in de github download url.
In mijn fork heb ik dat opgelost, zie https://github.com/rintje...e729b717ff0cba6194b95d39d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt77h
@rintje

nee ik gebruik gewoon de normale alpha master versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

schumi2004 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:20:
@Freekers weet jij of het mogelijk is net zoals in subliminal om het aantal dagen in het verleden (age) op te geven dat hij bv tot 14 dagen terug alle files na loopt op subs?
Zover ik weet is dat nog niet mogelijk. Die optie zocht ik namelijk ook, aangezien Auto-Sub nu tot infinity and beyond NL subs voor Top Gear gaat zoeken op Bierdopje, die er simpelweg niet zijn en met 99% zekerheid ook nooit gaan komen. Beetje jammer om daarvoor de server van Bierdopje elke 8 uur voor lastig te vallen.
Ik zal eens vragen in het topic op Bierdopje of dat kan worden geïmplementeerd.
Senaxx schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:38:
[...]

Ik ben ook al over :9
Originele sickbeard + AutoSub ernaast draaien. Sickbeard renamed alle series naar Serie - Episode Quality, dus dan krijg je bijvoorbeeld: Two and a Half Men - s09e07 - Those Fancy Japanese Toilets - 720p WEB-DL.mkv

En vervolgens laat ik autosub met matching score 4 (matchen op Quality) draaien (WEB-DL) en alle subs komen mooi sync binnen, echt ideaal :)

Zodra de mogelijkheden voor css er in geharkt is zal ik eens een beetje een layout proberen te maken ervoor :)
Yep, dat werkt idd perfect. Hier ook matchingscore op 4 staan, maar wel gewoon originele bestandsnamen, just to be safe.
schumi2004 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:11:
Dan hebben we nog het probleem met SickBeard dat deze geen andere subs verplaats die anders zijn dan de showname.srt, dus een showname.en.srt wordt gewoon weg gegooid. Het handigste zou dan zijn om auto-sub nadat de processing van SB afgehandeld is dat dan pas auto-sub z'n werk gaat doen maar dat lukte met subliminal niet en weet niet of auto-sub hier geen moeite mee heeft (meerdere files in season dir)
Dat snap ik niet helemaal?

Je kunt de webinterface uitzetten. Gewoon de lines die over de webinterface gaan (zoals IP, poort, user etc) uitcommenten (# ervoor zetten).

Zelfde probleem hier. Hij pakt hem soms wel als ik 'Force version check' doe, maar uitzichzelf geeft ie meestal die foutmelding.
rintje schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:22:
Gebruiken jullie sickbeard/Subliminal van Diaoul? Daarin zit namelijk een fout in de github download url.
Nee, officiele Master branch.

Ander 'probleem':
Stel dat ik 1 seizoen in een andere quality wil downloaden dan de rest van de seizoenen: Hoe kan ik dat het beste doen? Als ik namelijk een SD DVD download terwijl de rest van de seizoenen op HDTV staan, dan download ie automatisch ook HDTV voor dat ene seizoen indien beide beschikbaar zijn (en dat is het geval). Ik wil echter geen HDTV voor dat seizoen, maar SD DVD, aangezien op Bierdopje voor dat seizoen alleen subs voor de SD DVD versie staan.
Jaja ik ben lastig ik weet 't ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt77h
als ik de versie van rintje ga gebruiken, kan ik dan mijn instellingen behouden, en zo ja hoe (sorry beetje noob met python)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:43:
Zover ik weet is dat nog niet mogelijk. Die optie zocht ik namelijk ook, aangezien Auto-Sub nu tot infinity and beyond NL subs voor Top Gear gaat zoeken op Bierdopje, die er simpelweg niet zijn en met 99% zekerheid ook nooit gaan komen. Beetje jammer om daarvoor de server van Bierdopje elke 8 uur voor lastig te vallen.
Ik zal eens vragen in het topic op Bierdopje of dat kan worden geïmplementeerd.
Met de source code kun je series op skipped zetten dus Top Gear wordt dan niet gezocht.
Toch zou ik op leeftijd ala subliminal geïmplementeerd willen zien.
Dat snap ik niet helemaal?
SABnzbd download een episode, als de download klaar is wordt post-processing gestart en ik kies ervoor subliminal eerst te laten zoeken, hij vindt dan zowel de NL en EN subs, filename.nl.srt en filename.en.srt. Nadat subliminal klaar is wordt het originele SickBeard postprocessing gestart echter kan SickBeard (nog) niet met deze files overweg en worden dus weggegooid. Alleen files <filename>.srt workden meegenomen. BrickMan had hier al een ticket voor aangemaakt maar is nog niks mee gedaan http://code.google.com/p/sickbeard/issues/detail?id=1805

Doe je het nu omgekeerd, eerst SB processing en dan subliminal (wat een mogelijke oplossing is want dan hoeft er niks meer verplaatst te worden) dan weet subliminal niet om welke file het gaat.
Je kunt de webinterface uitzetten. Gewoon de lines die over de webinterface gaan (zoals IP, poort, user etc) uitcommenten (# ervoor zetten).
Top, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:26
Wat je kunt proberen is automatisch renamen uitzetten bij het post-processen. De files worden dan wel verplaatst en subliminal vindt de juiste subtitles. Daarna kan je in Sickbeard zelf de files (ook de .srt) renamen met 'Rename Episodes'. Zo doe ik het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

dt77h schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:42:
@rintje

nee ik gebruik gewoon de normale alpha master versie.
zelfde probleem had ik ook, maar na een 2e keer forcen .. tadaahh (probleem bij 2 commit meldingen gezien de afgelopen week).

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snippo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:00:
Wat je kunt proberen is automatisch renamen uitzetten bij het post-processen. De files worden dan wel verplaatst en subliminal vindt de juiste subtitles. Daarna kan je in Sickbeard zelf de files (ook de .srt) renamen met 'Rename Episodes'. Zo doe ik het in ieder geval.
Ik maak geen gebruik van renaming, ik hou altijd orignele filename aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
Vandaag zag ik dat er een nieuwe update voor SB was.
Updaten door op update now te klikken lukt niet. Ik maak gebruik van Debian Squeeze
In het error log staat het volgende:
code:
1
2012-02-14 20:31:56.861467 CP Server Thread-4 :: Unable to update from git: error: Your local changes to 'init.ubuntu' would be overwritten by merge. Aborting.

Wanneer ik het via de terminal middels git pull probeer (met SB afgesloten) krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
Updating 8d7484d..ee815a4
error: Your local changes to 'init.ubuntu' would be overwritten by merge.  Aborting.
Please, commit your changes or stash them before you can merge.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:46

Midas.e

Is handig met dinges

Door je init.ubuntu te backuppen/weg te gooien en dan nogmaals te updaten.

Ik heb nu de afgelopen dagen een vreemd probleem. Sickbeard vind een nieuwe episode, deze moet dan naar sickbeard worden gezet(connectie is getest, werkt ook allemaal, couchpotato werkt ook ermee en die functioneert nog wel) maar de nzb verschijnt niet in sab. Logs geven echt niets aan:
Feb-14 20:32:32 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-73255 :: Sending tweet: Sick Beard: Started Download: House.-.8x12.-.Chase.-.720p.WEB-DL
Feb-14 20:32:31 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-73255 :: Sending NZB to SABnzbd
Feb-14 20:32:31 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-73255 :: Quality of House.S08E12.720p.HDTV.X264-DIMENSION is HD TV

in Sabnzbd helemaal geen melding.
Iemand een idee?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

schumi2004 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:56:
[...]
Met de source code kun je series op skipped zetten dus Top Gear wordt dan niet gezocht.
Toch zou ik op leeftijd ala subliminal geïmplementeerd willen zien.
Klopt, maar dan zoektie ook geen EN subs meer voor Top Gear, en dat wil ik juist wel ;)
Op leeftijd heb ik voorgesteld in het topic, zie hier de reply:
http://www.bierdopje.com/...ub-download-scriptje/last
zeroday schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:06:
zelfde probleem had ik ook, maar na een 2e keer forcen .. tadaahh (probleem bij 2 commit meldingen gezien de afgelopen week).
Vind het raar dat als je hem zelf een paar keer forced het wel werkt... issues bij github oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
zeroday schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:06:
[...]
Ik had het probleem ook sinds een week ofzo (draaiend op Synology met zebulon package), ook bij mij na de 2e keer forcen pakte die de update op. Heb hem gelijk geupdate, dat ging ook gewoon goed :)

Edit: ik lees inmiddels met veel interesse dit topic, aangezien ik nu een maandje bezig ben met het hengelen van vooral series op mijn NAS, en de subtitels automatiseren is nog een uitdaging (wel programmeur, maar geen tot weinig linux kennis aanwezig). Auto-Sub en JBierSub had ik al gevonden maar nog niet mee geexperimenteerd, maar na de goede berichten van de afgelopen dagen moet ik daar toch ook maar eens mee aan de slag.

[ Voor 32% gewijzigd door TrueChaoZ op 14-02-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Hmm, ik probeer Dragon Ball binnen te halen via SickBeard maar dat gaat niet helemaal goed. SickBeard kan blijkbaar niet overweg met de DVD order van episodes, maar download wel automatisch de DVD rip (met bijbehorende DVD order). In xbmc is het op te lossen door 'Use DVD order' aan te vinken maar in SickBeard klopt er niks van dus wordt een groot gedeelte van de afleveringen niet gedownload.

Valt hier iets aan te doen binnen SickBeard of moet ik handmatig alles binnenhalen en SickBeard in dit geval links laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
tboheeren schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:44:
Elke paar weken moet ik in sickbeard een volledige update doen van enkele shows. Deze shows denken dat er geen volgende episode meer is. Na een update zien ze terug de komende 3 data bv van de volgende afleveringen. Is het mogelijk om automatisch zo een mass update uit te voeren 1 maal per week bv?
*bump*

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
tboheeren schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:44:
Default doet Sickbeard dit al automatisch, echter (uit mijn hoofd) om 03:00AM 's nachts (hardcoded, niet in config file) Als je PC/NAS dan dus niet aanstaat betekent dit dat je het handmatig zal moeten doen...
of... ieder keer als je Sickbeard opstart dit doen met opstartparam: --forceupdate. In dat geval zal Sickbeard deze full update bij het opstarten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
sverzijl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:07:
[...]

Default doet Sickbeard dit al automatisch, echter (uit mijn hoofd) om 03:00AM 's nachts (hardcoded, niet in config file) Als je PC/NAS dan dus niet aanstaat betekent dit dat je het handmatig zal moeten doen...
of... ieder keer als je Sickbeard opstart dit doen met opstartparam: --forceupdate. In dat geval zal Sickbeard deze full update bij het opstarten uitvoeren.
Mijn NAS staat ook uit tussen 2 en 7.30, en ik herken het probleem. Hoe kan ik die opstartparameter toevoegen als ik SB via het package center heb geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
mrwolf schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:09:
[...]
Mijn NAS staat ook uit tussen 2 en 7.30, en ik herken het probleem. Hoe kan ik die opstartparameter toevoegen als ik SB via het package center heb geïnstalleerd?
Package Center, dus een Synology NAS neem ik aan ?
Ik weet niet precies waar SB bij package installatie de opstartscripts neerzet omdat deze packages zelf niet gebruik, maar je zou in ieder geval de volgende 3 locaties even kunnen checken, dat zijn volgens mij de enige mogelijke startup locaties :
/usr/local/etc/rc.d/
/usr/syno/etc/rc.d/
/opt/etc/init.d/

Zoek daar het opstartscript voor Sickbeard en pas het daarin aan. In mijn geval is het :
code:
1
/opt/bin/python2.6 /volume1/@appstore/sickbeard/SickBeard.py --forceupdate --daemon --quiet &

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:51
Deze post beschrijft waar en hoe je het tijdstip van de fullupdate in code kunt aanpassen:

Anthirian in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:34:
Deze post beschrijft waar en hoe je het tijdstip van de fullupdate in code kunt aanpassen:

volgens mij klopt dat bericht niet. Ik vermoed dat die code betekend dat hij om de 3 uur gaat controleren, dat doet mijn nas namelijk thuis met sickbeard zonder een aanpassing. Om 19:30 gaat hij controleren, om 21:30 , iets na middernacht en dan rond 04:00. Nu is het niet altijd exact 3 uur die ertussen zit, maar nooit meer dan 4 uur. En ik denk dat de vertraging komt door onjuiste data die sickbeard soms ontvangt van andere sites, althans dat haal ik zo uit mijn logs (incorrupt data of iets dat de data niet volledig is).

Maar wat is eigenlijk het voordeel van het uitzetten van de nas voor een periode? Hij gaat toch automatisch in slaapstand en alleen als sickbeard series gaat controleren even aan en daarna weer automatisch in slaapstand?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
schumi2004 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:22:
[...]

Ik maak geen gebruik van renaming, ik hou altijd orignele filename aan.
Dan snap ik het ook niet helemaal :p.
In dat geval zou subliminal toch gewoon moeten werken nadat SickBeard je bestanden heeft verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
RudolfR schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:34:

Dat kan ook, maar vanaf dat moment werken je git pulls/automatische updates niet meer omdat je zelf handmatig wijzigingen aan de code hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:37:
[...]

Maar wat is eigenlijk het voordeel van het uitzetten van de nas voor een periode? Hij gaat toch automatisch in slaapstand en alleen als sickbeard series gaat controleren even aan en daarna weer automatisch in slaapstand?
Mijn NAS gaat niet in slaapstand, ik ben er al een jaar mee bezig, maar het wil niet lukken. Dus gaat-ie 's nachts uit om een beetje stroom te besparen. Daarnaast merkte ik dat sommige applicaties ook crashten bij te lang draaien, en een reset (uit/aan) zorgt weer voor een 'clean start'.

Zo wil SB nu ook nog wel eens crashen, maar ik weet ook dat-ie dan de volgende ochtend gewoon weer draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:37:
[...]
Omdat een verbruik van 0,0 nog altijd beter is dan bijv. 30W wellicht ?
sverzijl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:08:
[...]

code:
1
2
3
4
5
ipkg install py26-hgsvn
cd /volume1/@appstore
cd auto-sub

Laatste is nu gelukt door wat Python code bij te freubelen. Alle gedownloade subs worden nu na download gekopieerd van <filename>.nl.srt of <filename>.en.srt naar <filename>.srt zodat m'n HDX/Popcorn er ook wat mee kan. En aangezien EN alleen maar wordt gedownload als NL niet beschikbaar is staat in <filename>.srt ook alleen maar EN als NL nog niet beschikbaar is. Precies wat ik voorheen met Periscope had.
Mocht iemand hier ook wat aan hebben, laat maar even weten.

[ Voor 59% gewijzigd door sverzijl op 15-02-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 13-09 17:26

Anthirian

In Trance We Trust

sverzijl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:43:
[...]

Dat kan ook, maar vanaf dat moment werken je git pulls/automatische updates niet meer omdat je zelf handmatig wijzigingen aan de code hebt gemaakt.
Niet helemaal waar. Zolang je de aanpassing niet commit maar zo laat staan kan je nog steeds updaten. Voor het updaten moet je dan wel eventjes git stash doen en na afloop een git stash pop.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
sinds een paar dagen download cp geen subtitles meer bij mij, in mn log staat het volgende :

Couldn't search OpenSubtitles: cannot marshal None unless allow_none is enabled,

enig idee wat ik moet aanpassen om dit op te lossen ?

alles draait op OS X trouwens..

moven zoeken en downloaden en trailers gaan prima maar subs loopt hij nu op vast.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik ben even bezig geweest met de skinning van auto-sub sinds dat er gisteravond in zit. Ik ben helemaal niet bekend met het .tmpl skinning en heb even leentjebuur gespeeld bij Sickbeard. Nu nog een officiele thema ontwikkelen, met eigen CSS + HTML

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/3029ufq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:38:
Ik ben even bezig geweest met de skinning van auto-sub sinds dat er gisteravond in zit. Ik ben helemaal niet bekend met het .tmpl skinning en heb even leentjebuur gespeeld bij Sickbeard. Nu nog een officiele thema ontwikkelen, met eigen CSS + HTML

[afbeelding]
Netjes hoor. Wanneer ga je aan de integratie met Sickbeard werken? :Y) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Senaxx schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:38:

[afbeelding]
Ziet er erg netjes uit!
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:21:
Netjes hoor. Wanneer ga je aan de integratie met Sickbeard werken? :Y) ;)
Was ook direct mijn eerste gedachte ;)

Wat helemaal perfect zou zijn, en waarschijnlijk dus ook technisch vrijwel onhaalbaar, is dat sickbeard eerst op bierdopje kijkt voor welke versie er ondertitels beschikbaar zijn en dan die versie download. Dus stel hij kan kiezen tussen SDDVD,HDTV of WEB-DL en er staan op bierdopje alleen subs voor de SDDVD versie, dat hij dan de SDDVD versie downloadt. Maar goed, dat is erg ver gezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:37:
Newzbin is qua instellingen 3 keer zo "extreem" als nzbmatrix, op newzbin kan je werkelijk alles instellen. Maar ik weet niet precies hoe de pakketten daarmee omgaan. Bij nzbmatrix kan je talen weglaten en die komen dan niet in je rss feeds / api gedoe en dan pak je (meestal) de juiste. Maar dat hele couchpotatoe en sickbeard werkt altijd 99% voor mij, er glipt altijd wel wat vreemds doorheen of hij pakt iets niet mee wat ik wel handmatig kan vinden op usenet. Dus helemaal betrouwbaar is het niet (maar dat is misschien ook wel leuk omdat ik in iedergeval er graag aan knutsel).

Newzbin is fijner voor films vind ik en nzbmatrix voor tv series vind ik. Persoonlijk download ik veel films gewoon van spotnet omdat ik dan gelijk juiste subs enzo heb en ik kijk nieuwe films meestal met een vriend in de bioscoop (3d films dan), tv series download ik eigenlijk 99% van de tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn setup draait al weken naar tevredenheid. Maar nu krijg ik spontaan deze error, als subliminal probeert te draaien.:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Feb-15 22:14:01 DEBUG    FINDSUBTITLES :: Downloading subtitles for episode 1x12 of show Once Upon a Time (2011)
Feb-15 22:14:01 ERROR    FINDSUBTITLES :: Exception generated in thread FINDSUBTITLES: ascii
Feb-15 22:14:01 DEBUG    FINDSUBTITLES :: Traceback (most recent call last):
  File "/opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK/Apps/sickbeard/sickbeard/scheduler.py", line 71, in runAction
    self.action.run()
  File "/opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK/Apps/sickbeard/sickbeard/subtitles.py", line 144, in run
    subtitles = subli.downloadSubtitles(locations)
  File "/share/Apps/sickbeard/lib/subliminal/core.py", line 192, in downloadSubtitles
    by_video = self.groupByVideo(self.listSubtitles(entries, False))
  File "/share/Apps/sickbeard/lib/subliminal/core.py", line 146, in listSubtitles
    scan_result.extend(videos.scan(e))
  File "/share/Apps/sickbeard/lib/subliminal/videos.py", line 203, in scan
    if os.path.isfile(entry):  # a file? scan it
  File "/usr/local/lib/python2.7/genericpath.py", line 29, in isfile
    st = os.stat(path)
UnicodeEncodeError: 'ascii' codec can't encode character u'\u2019' in position 81: ordinal not in range(128)

Feb-15 22:14:01 DEBUG    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: cache.db: UPDATE lastUpdate SET time = ? WHERE provider = ? with args [1329340441, 'j1nx']
Feb-15 22:14:01 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing j1nx cache and updating with new information
Feb-15 22:14:02 DEBUG    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: cache.db: DELETE FROM j1nx WHERE 1

Het vreemde is dat het dus spontaan is komen opzetten, zonder dat ik ook maar iets aan instellingen gewijzigd heb. Hiervoor heeft het dus wel gewoon gewerkt.
WicKeD.El.GuPPo had dit probleem (post)ook al eerder, maar toen wist nog niemand een oplossing, noch wat het betekende. Hopelijk nu wel O-)
Pagina: 1 ... 16 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!