Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:33
Freekers schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:43:
[...]
Je kunt de webinterface uitzetten. Gewoon de lines die over de webinterface gaan (zoals IP, poort, user etc) uitcommenten (# ervoor zetten).
[...]
Loop met auto-sub tegen het cheetah missing import probleem aan bij het opstarten.
Waar comment je die lines precies, in config.properties of in Autosub.py ? Als ik in de config alles van de webserver comment behalve de [webserver] sectieheader dan werkt het bij mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:55:
[...]

Loop met auto-sub tegen het cheetah missing import probleem aan bij het opstarten.
Waar comment je die lines precies, in config.properties of in Autosub.py ? Als ik in de config alles van de webserver comment behalve de [webserver] sectieheader dan werkt het bij mij nog niet.
Ben er zelf nog niet aan toegekomen maar ben ook wel benieuwd.
Waar ik vooral mee zit is dat die webserver mijn NAS uit slaapstand gaat houden en dat is niet iets waar ik op zit te wachten.
Beter zou zijn een config-optie in Auto-Sub te bakken webserver aan of uit, hoef ik ook niet cheetah te installeren.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55
rintje schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:55:
[...]
In de config.properties zal niet werken (staat ook al enigszins in de config zelf, 'when there is not webserver section the default settings will be used'). Als je de webserver uit wilt zetten kun je de volgende regels in <auto-sub-root>/autosub/AutoSub.py commenten :

code:
1
2
3
4
5
6
7
#    try:
#        cherrypy.server.start()
#    except:
#        log.error("AutoSub: Could not start webserver. Exiting")
#        os._exit(1)

#    cherrypy.server.wait()

• rintje
@sverzijl
Bedankt, had ik ook al geprobeerd. Maar hij blijft vinden dat ik cheetah geinstalleerd moet hebben vanwege de WebServer imports. Commenten van de WebServer imports leidt van 'regen in de drup', maar misschien dat ik iets te grondig te werk gegaan ben...

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
angel00008 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:25:
sinds een paar dagen download cp geen subtitles meer bij mij, in mn log staat het volgende :

Couldn't search OpenSubtitles: cannot marshal None unless allow_none is enabled,

enig idee wat ik moet aanpassen om dit op te lossen ?

alles draait op OS X trouwens..

moven zoeken en downloaden en trailers gaan prima maar subs loopt hij nu op vast.
iemand die hier nog enig idee voor heeft ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• sverzijl
rintje schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:34:
@sverzijl
Bedankt, had ik ook al geprobeerd. Maar hij blijft vinden dat ik cheetah geinstalleerd moet hebben vanwege de WebServer imports. Commenten van de WebServer imports leidt van 'regen in de drup', maar misschien dat ik iets te grondig te werk gegaan ben...
Hm, de enige module die Cheetah importeert is WebServer.py
Je zou in dat geval zoals je zelf al gedaan had de import autosub.WebServer kunnen commenten en verder ook de overige regels met cherrypy in AutoSub.py.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

sverzijl schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:56:
[...]

Hm, de enige module die Cheetah importeert is WebServer.py
Je zou in dat geval zoals je zelf al gedaan had de import autosub.WebServer kunnen commenten en verder ook de overige regels met cherrypy in AutoSub.py.
kunnen jullie geen python-cheetah installeren? Zover ik van Zyronix weet is dat gewoonweg nodig.
Wil je geen webserver, download dan een oudere versie van autosub toen zat de webserver er nog niet in geimplementeerd. Let wel: dan blijf je wel hangen op die oude versie want het script wordt nog ruimer van opzet waarin een sqlite3 database ook iets is wat gaat komen.

zie
http://code.google.com/p/auto-sub/downloads/list

waneer je via mercurial en hg clones/pulled en update dan zit je midden in de dev.

[ Voor 9% gewijzigd door zeroday op 16-02-2012 12:07 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

• sverzijl
zeroday schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:05:
[...]
kunnen jullie geen python-cheetah installeren?
geen idee, dat zou je aan de vraagsteller moeten vragen. Persoonlijk laat ik dat webservertje gewoon draaien, zit niet in de weg.
sverzijl schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:09:
[...]

geen idee, dat zou je aan de vraagsteller moeten vragen. Persoonlijk laat ik dat webservertje gewoon draaien, zit niet in de weg.
Het kan wel installed worden dat is het probleem niet. Wat ik niet wil is dat die webserver mijn NAS continue uit slaapstand houd. Het liefst zou ik zijn dat op gezette tijden Auto-Sub z'n werk doet, zeg maar om de 6 of 12 uur en direct na een download, web interface doe ik misschien 1 of 2x iets mee om te zien wat het is of eventueel bij een bulk download maar verder ook niet.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

schumi2004 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:49:
[...]

Het kan wel installed worden dat is het probleem niet. Wat ik niet wil is dat die webserver mijn NAS continue uit slaapstand houd. Het liefst zou ik zijn dat op gezette tijden Auto-Sub z'n werk doet, zeg maar om de 6 of 12 uur en direct na een download, web interface doe ik misschien 1 of 2x iets mee om te zien wat het is of eventueel bij een bulk download maar verder ook niet.
tsja.. ik snap je best ... maar goed . .
auto-sub doet aan scanning en die scanning gaat over de HDD's want hij moet kunnen zien wat nieuwe content er is.
ik ben het met je eens dat voor sommige gebruikers de scheduling op bijv. 1x per dag op een x tijdstip zou kunnen gebeuren.
zal er een feature request van maken.

Echter je kan dit scriptje niet de schuld geven van het feit dat jou NAS niet in slaapstand wil omdat nu juist net die HDD's moeten draaien om gescand te kunnen worden.
Het is het een of het ander. (Er zijn ook mensen die binnen 5 tot 10 minuten de nieuwe sub willen hebben als die gepost wordt .. )
De webserver zal hooguit wat in een logfile plempen als er wat benaderd wordt.. .
tsja.. ;-)

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:42
Is het mogelijk om de SickBeard fork van SickBeard-Team op Windows 7 aan de praat te krijgen? Zo ja, hoe? (Gebruik al vijf jaar OS X, kennis over Windows is beperk)

Ik heb al gezocht maar kon niets zinnigs vinden.

Verwijderd

Ik heb Sickbeard en Sabnzbd en Phyton met de Zebulon package op mijn synology nas gezet.

Nu krijg ik niet automatisch updates. Moet je dan eerst alles weer verwijderen en dan opnieuw installeren of werkt dat updaten anders?

Ik lees namelijk op de website van Superzebulon dat er een update voor bijv. Sabnzbd is, maar hoe krijg ik mijn nas versie geupdate? Ik meen dat ik hier gelezen heb een keer dat iemand een update knopje had gevonden.

Verder kom ik er niet uit hoe ik binnen Sickbeard kan zien welke versie ik heb. Ik heb de alpha master vermoed ik , maar dat zegt me weinig. Ik zie op de site van sickbeard dat er een alhpa build 492 moet zijn en op de package pagina van Zebulon zie ik staan dat daar versie 3.1-1 moet zijn?

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 16:44 ]

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Ik ben nu al een paar dagen aan het stoeien met Sick Beard maar ik denk dat ik het nog niet helemaal goed heb.
Sick Beard geinstalleerd op mijn DS212+ samen met SABnzbd. Als ik een serie toevoeg en binnen die serie op manueel zoeken van een aflevering klik krijg ik resultaat en begint SABnzbd braaf te downloaden.

Het is me alleen nog niet gelukt om een aflevering automatisch gedownload te krijgen. Sick Beard geeft wel een seintje door maar SAB zegt vervolgens dat de nzb niet te gebruiken is. (foutmelding heb ik al weer weg gegooid.)

Nu zie ik herhaaldelijk de volgende foutmeldingen in mijn Sick Beard Log:

2012-02-14 20:08:02.428240 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error while searching NZBMatrix, skipping: NZBMatrix.com RSS 2.0 en NZBMatrix.com RSS Feed - Usenet http://nzbmatrix.com Copyright 2012 NZBMatrix Tue, 14 Feb 2012 20:07:46 +0100

en:

2012-02-14 20:31:39.904010 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: The XML returned from the NZBMatrix feed is incomplete, this result is unusable

Ik heb een VIP account bij NZBMatrix en heb in Sick Beard mijn API en inlognaam gevuld. Wat veroorzaakt bovenstaande error meldingen?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:25:
Ik heb Sickbeard en Sabnzbd en Phyton met de Zebulon package op mijn synology nas gezet.

Nu krijg ik niet automatisch updates. Moet je dan eerst alles weer verwijderen en dan opnieuw installeren of werkt dat updaten anders?
Je kan dit heel gemakkelijk vanuit de Synology package manager doen, bij het betreffende package staat de knop update.

spoor12b

Verwijderd

Dagobert schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:35:
Ik ben nu al een paar dagen aan het stoeien met Sick Beard maar ik denk dat ik het nog niet helemaal goed heb.
Sick Beard geinstalleerd op mijn DS212+ samen met SABnzbd. Als ik een serie toevoeg en binnen die serie op manueel zoeken van een aflevering klik krijg ik resultaat en begint SABnzbd braaf te downloaden.

Het is me alleen nog niet gelukt om een aflevering automatisch gedownload te krijgen. Sick Beard geeft wel een seintje door maar SAB zegt vervolgens dat de nzb niet te gebruiken is. (foutmelding heb ik al weer weg gegooid.)

Nu zie ik herhaaldelijk de volgende foutmeldingen in mijn Sick Beard Log:

2012-02-14 20:08:02.428240 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error while searching NZBMatrix, skipping: NZBMatrix.com RSS 2.0 en NZBMatrix.com RSS Feed - Usenet http://nzbmatrix.com Copyright 2012 NZBMatrix Tue, 14 Feb 2012 20:07:46 +0100

en:

2012-02-14 20:31:39.904010 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: The XML returned from the NZBMatrix feed is incomplete, this result is unusable

Ik heb een VIP account bij NZBMatrix en heb in Sick Beard mijn API en inlognaam gevuld. Wat veroorzaakt bovenstaande error meldingen?
Het kan natuurlijk zijn dat je iets verkeerd heb ingevuld. Wat krijg je als je Sickbeard Index en Wombie ook inschakeld (en even boven NZBmatrix zet). Dan kan je in ieder geval zien of SB zelf niet werkt of dat het aan NZBMatrix ligt.

• Dagobert
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:39:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat je iets verkeerd heb ingevuld. Wat krijg je als je Sickbeard Index en Wombie ook inschakeld (en even boven NZBmatrix zet). Dan kan je in ieder geval zien of SB zelf niet werkt of dat het aan NZBMatrix ligt.
staan beiden aan, geven geen meldingen... staan al een tijdje aan.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
The XML returned from the NZBMatrix feed is incomplete, this result is unusable
Deze mag je negeren. Die komen ook zo her en der voor in mijn SB logs. Toch krijg ik hier alles binnen, en 90% via nzbmatrix.

Als je wilt weten wat er misgaat moet je toch echt de sabnzbd logs doorspitten.
In nzbmatrix kan je eigenlijk weinig instellen wat invloed heeft op downloaden via sabnzbd.
Gewoon eenmalig betalen en gebruiken maar.

Het enige rare is dat als je handmatig zoekt wel iets vindt, maar dat het geautomatiseerd niet werkt.
Zeker weten deze verschillende zoekopdrachten (automatisch, versus handmatig) beiden via nzbmatrix gaan? Dat kan je eenvoudig terugvinden in de history pagina van SB.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 16-02-2012 18:39 ]

Verwijderd

spoor12b schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:38:
[...]

Je kan dit heel gemakkelijk vanuit de Synology package manager doen, bij het betreffende package staat de knop update.
Ah, thanks. Zie daar toevallig ook staan welke versie van sickbeard ik heb, ik heb al de meest recente. Ben dus met 1 druk op de knop alweer klaar.

Gelijk ook maar even de logfiles gewist, had er opeens een paar honderd error meldingen bij vandaag, gaat ook weer nergens over. Ik krijg 5 MB aan logfiles per dag van sickbeard 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 18:49 ]

• Dagobert
job schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:36:
[...]
Deze mag je negeren. Die komen ook zo her en der voor in mijn SB logs. Toch krijg ik hier alles binnen, en 90% via nzbmatrix.

Als je wilt weten wat er misgaat moet je toch echt de sabnzbd logs doorspitten.
In nzbmatrix kan je eigenlijk weinig instellen wat invloed heeft op downloaden via sabnzbd.
Gewoon eenmalig betalen en gebruiken maar.

Het enige rare is dat als je handmatig zoekt wel iets vindt, maar dat het geautomatiseerd niet werkt.
Zeker weten deze verschillende zoekopdrachten (automatisch, versus handmatig) beiden via nzbmatrix gaan? Dat kan je eenvoudig terugvinden in de history pagina van SB.
Ik zal het nog wel een par dagen aankijken. Vannacht komt er weer een nieuwe Big Bang Theory uit, kijken of die goed gedownload wordt.

Verwijderd

Dagobert schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:54:
[...]

Ik zal het nog wel een par dagen aankijken. Vannacht komt er weer een nieuwe Big Bang Theory uit, kijken of die goed gedownload wordt.
Je kan het ook testen door bijv. een aflevering op wanted te zetten die bijvoorbeeld gisteren is uitgezonden, dan zou hij redelijk snel moeten gaan downloaden.

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 19:16
Sinds een week krijg ik in Sabdnzb de melding 'unpacking failed, expected files missing' zo ongeveer. Soms pakt hij wel goed uit en soms niet. Zowel mijn films als series lijden er onder. Sabdnzb al eens opnieuw geinstalleerd, weet niet zeker of ik de juiste instellingen heb gebruikt, maar dit mocht niet baten.

Iemand een idee wat dit inhoud? Het lijkt mij een probleem met Sabdnzb en niet met CP of SB.

• job
Even googlelen geeft mij het beeld dat de melding "expetec files missing" schijnt voor te komen bij password protected downloads. Je eens kunnen kijken welke searchprovider deze mislukkende downloads veroorzaakt en die uit schakelen.

edit: bij Sickbeard kan je bij history zien welke searchprovider gebruikt is.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 16-02-2012 21:28 ]

• funkeey
job schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:17:
Even googlelen geeft mij het beeld dat de melding "expetec files missing" schijnt voor te komen bij password protected downloads. Je eens kunnen kijken welke searchprovider deze mislukkende downloads veroorzaakt en die uit schakelen.
Die melding is via google voor alles wel te vinden; schrijfrechten, password protected, renaming options etc.
Ik heb nooit eerder last gehad van protected files en heb geen andere provider. NZBmatrix doet normaal nooit moeilijk.

• job
Als je de searchproviders vertrouwt, en denk dat het echt aan sab ligt dan zit er niets anders op dan de log van sab uit te pluizen.

• funkeey
job schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:31:
Als je de searchproviders vertrouwt, en denk dat het echt aan sab ligt dan zit er niets anders op dan de log van sab uit te pluizen.
2012-02-14 21:13:56,427::INFO::[newsunpack:644] Missing expected file: New Girl S01E12 720p WEB-DL DD5.1 H.264-NFHD.mkv => unrar error?

Dit vind ik in de logs. Ik zou verder niet weten waar ik naar zou moeten kijken. De desbetreffende .mkv file staat overigens wel gewoon in de map.

• OMX2000
  • Laatst online: 13-09 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb nu dat Couchpotato/Sabnzbd draaien onder userx, en dat de bestanden die gedownload zijn worden aangemaakt met userx als eigenaar. Maar de samba share voor xbmc gebruikt een andere user om toegang te krijgen tot de films.

Ik heb ff gezocht, maar ik kan zo 123 niet vinden hoe ik na postprocessing van Couchpotato (ik gebruik ppdir en laat Couch postprocessen) kan zorgen dat er een chown -R gedraait wordt om de eigenaar van de bestanden aan te passen

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• job
funkeey schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:37:
2012-02-14 21:13:56,427::INFO::[newsunpack:644] Missing expected file: New Girl S01E12 720p WEB-DL DD5.1 H.264-NFHD.mkv => unrar error?
Dit vind ik in de logs. Ik zou verder niet weten waar ik naar zou moeten kijken. De desbetreffende .mkv file staat overigens wel gewoon in de map.
Wat gebeurt er daarvoor? Zie je daar iets raars
Is deze mkv wel af te spelen?
Welke melding krijg je als je op een pc desbetreffende rars uitpakt?
Is het de nzb die niet klopt (voeg de nzb opniew toe) of is het echt sab die raar doet.
Gaat het mis bij nzbmatrix (met de hand de nzb binnen halen en vergelijken met iets als nzbindex)
Gebruik de nzb eens in grabit op je pc (of een ander usenet programma)
Heb je al geupdate naar de laatste versie van sab (0.6.15)
Probeer vast te stellen waar het mis gaat voordat je verder kijkt.

edit: kan je sab niet meer laten loggen? Heeft sab geen debug functie?
OMX2000 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:37:
Ik heb nu dat Couchpotato/Sabnzbd draaien onder userx, en dat de bestanden die gedownload zijn worden aangemaakt met userx als eigenaar. Maar de samba share voor xbmc gebruikt een andere user om toegang te krijgen tot de films.

Ik heb ff gezocht, maar ik kan zo 123 niet vinden hoe ik na postprocessing van Couchpotato (ik gebruik ppdir en laat Couch postprocessen) kan zorgen dat er een chown -R gedraait wordt om de eigenaar van de bestanden aan te passen
Als je bij sab invult dat hij completed download chmod naar 777 lost dat je problemen op?
De eigenaar van het probleem hoeft dan naar mijn idee geen problemen te geven toch?

[ Voor 17% gewijzigd door job op 16-02-2012 21:52 ]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:03
Weet iemand waarom de Newznab server geen Flikken Maastricht serveert?
Als ik ze zoek staan ze er zo:
Flikken Maastricht Seizoen 6 Aflevering 02 720p HD REPOST

toch pakt Sickbeard ze niet mee.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jopie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:57:

Al eens gezocht in dit topic?
Gebruik je een aangepaste Sickbeard, dus de fork van Rintje oid? Nogmaals, standaard ondersteund Sickbeard geen NL series.....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• jopie
Voor mijn gevoel gebruik ik de normale versie, maar hij vind Flikken Maastricht wel als serie, en laat alle afleveringen ook juist zien. Hij vind ze alleen niet. Terwijl ik wel Newznab heb toegevoegd als search provider, en daar staat ie ook op.

Verwijderd

jopie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:07:
Voor mijn gevoel gebruik ik de normale versie, maar hij vind Flikken Maastricht wel als serie, en laat alle afleveringen ook juist zien. Hij vind ze alleen niet. Terwijl ik wel Newznab heb toegevoegd als search provider, en daar staat ie ook op.
In de normale versie zijn maatregelen genomen om te voorkomen dat niet-Engelse series worden gedownload.
Dan komen ze wel voorbij in je log van de provider, maar SB weigert dat te downloaden. Daarom moet je de fork van Rintje gebruiken voor Nederlandse series.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jopie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:07:
Staat er toch ook duidelijk als je een show toevoegd aan sickbeard:
* This will only affect the language of the retrieved metadata file contents and episode filenames.
This DOES NOT allow Sick Beard to download non-english TV episodes!
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:10:
In de normale versie zijn maatregelen genomen om te voorkomen dat niet-Engelse series worden gedownload.
Dan komen ze wel voorbij in je log van de provider, maar SB weigert dat te downloaden. Daarom moet je de fork van Rintje gebruiken voor Nederlandse series.
Bedankt dat je me even bijstaat, DragonReborn952 ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Verwijderd

Ach ja, gedeelde smart.... ;)

• OMX2000
  • Laatst online: 13-09 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Nog een noob question. Ik heb Sickbeard via het uber script (LaSi.sh) van Marzz geinstalleerd op mijn ubuntu server. Maar nu wil ik de versie van Rintje gebruiken. Moet ik een Git clone doen in /opt/sickbeard? Of kan ik het in een andere map doen, dan sickbeard stoppen, en de versie van rintje starten?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• remcoXP
  • Laatst online: 13-09 22:45
OMX2000 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:33:
Nog een noob question. Ik heb Sickbeard via het uber script (LaSi.sh) van Marzz geinstalleerd op mijn ubuntu server. Maar nu wil ik de versie van Rintje gebruiken. Moet ik een Git clone doen in /opt/sickbeard? Of kan ik het in een andere map doen, dan sickbeard stoppen, en de versie van rintje starten?
zou ik ook wel eens willen weten. vooral de subs en NL series lijkt me een uitkomst.
mitst je weer kan schakelen naar de official voor het geval rintje weg is of stopt en de official heeft een interresante update met nieuwe functionaliteiten.

[ Voor 13% gewijzigd door remcoXP op 16-02-2012 22:51 ]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• jopie
Freekers schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:11:
[...]

Staat er toch ook duidelijk als je een show toevoegd aan sickbeard:
* This will only affect the language of the retrieved metadata file contents and episode filenames.
This DOES NOT allow Sick Beard to download non-english TV episodes!

[...]

Bedankt dat je me even bijstaat, DragonReborn952 ;)
Ik had die waarschuwing ook wel gezien, maar ging er van uit dat dat over de ondertitels ging.
Waarom zou Sickbeard geen NL serie kunnen downloaden, terwijl ik hem wel via de zoekfunctie van Sickbeard (add show) kan toevoegen? Daarna laat hij ook netjes alle afleveringen met omschrijving zien.
Maar het is duidelijk, het gaat niet werken.

Al snap ik niet waarom. Waarom pakt ie een US aflevering wel, en een NL niet, terwijl van allebei een NZB beschikbaar is, en in de sickbeard aflevering database staan.

Verwijderd

jopie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:42:
[...]

Ik had die waarschuwing ook wel gezien, maar ging er van uit dat dat over de ondertitels ging.
Waarom zou Sickbeard geen NL serie kunnen downloaden, terwijl ik hem wel via de zoekfunctie van Sickbeard (add show) kan toevoegen? Daarna laat hij ook netjes alle afleveringen met omschrijving zien.
Maar het is duidelijk, het gaat niet werken.

Al snap ik niet waarom. Waarom pakt ie een US aflevering wel, en een NL niet, terwijl van allebei een NZB beschikbaar is, en in de sickbeard aflevering database staan.
Voor het waarom, moet je bij de maker van SB zijn.
Wil je wel NL serie, dan installeer je Rintjes fork. Dat werkt precies hetzelfde, maar dan met NL series en ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Heeft iemand als iets (ala sickbeard) gezien voor ebooks en emagazines? Zijn er mensen mee bezig?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jopie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:57:

Ik heb een zelf aangepaste versie van Sickbeard draaien (newznab.py aangepast), maar bij mij pakt hij nzbs die zo'n naam hebben ook niet altijd, Seizoen X Aflevering Y, lijkt Sickbeard niet goed te herkennen. Helaas worden de afleveringen zo wel vaak gepost op spotnet. Nzbmatrix heeft vaak de Nederlandse series helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
zeroday schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:05:
[...]
kunnen jullie geen python-cheetah installeren? Zover ik van Zyronix weet is dat gewoonweg nodig.
Kee, installeren van ipkg py26-cheetah does the trick. Dit is het enige aanvullende package wat nodig is om het werkend te krijgen op de Syno.
De webserver wordt overigens een integraal onderdeel van auto-sub dus en daarom gaan ze die niet optioneel maken. Daar is al een issue over op 'DontFix' gezet. Daar zullen we mee moeten leven, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:01:
[...]

Kee, installeren van ipkg py26-cheetah does the trick. Dit is het enige aanvullende package wat nodig is om het werkend te krijgen op de Syno.
De webserver wordt overigens een integraal onderdeel van auto-sub dus en daarom gaan ze die niet optioneel maken. Daar is al een issue over op 'DontFix' gezet. Daar zullen we mee moeten leven, prima.
Ben toch benieuwd of je NAS nu nog in slaapstand gaat ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:28:
[...]
Ben toch benieuwd of je NAS nu nog in slaapstand gaat ja of nee.
Scandisk draait standaard ieder uur, dus veel zal ie niet in slaap vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

jopie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:42:
[...]

De indexers zetten de Engelse series in categorie "TV-Series" en alle niet engelse series in "Foreign". De maker van SickBeard heeft er voor gekozen om alleen nzb's te zoeken in de eerste categorie, omdat er wel wat haken en ogen aan de foreign categorie zitten.

Voor NL series is het redelijk safe aangezien wij niet dubben of iets dergelijks, daarom heeft iemand een aangepaste Sickbeard versie gemaakt die ook in de foreign categorie zoekt.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 06:42:
[...]

Ik zou zeggen lees dit topic eens door, iets met LL.
Heb nu net NZBMatrix support eraan toegevoegd. Of het werkt weet ik niet, heb geen vipaccount, maar het lijkt er wel op dat het werkt, krijg allemaal lege nzb'tjes met error:invalid_login erin als text, terwijl die nzb'tjes de juiste naam hebben en ook op nzbmatrix staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sverzijl schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:07:
[...]

Scandisk draait standaard ieder uur, dus veel zal ie niet in slaap vallen.
Ieder uur!!

Dat wordt een no-go voor mij dan.

Ik heb wel een account, kan het later vandaag (of vanavond) wel even proberen denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 17-02-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:40:
[...]
Ieder uur!!

Dat wordt een no-go voor mij dan.
Zal in later stadium vast wel 'user-configurable' worden, maar vooralsnog kan je het in de __init__.py aanpassen

code:
1
2
3
4
5
    SCHEDULERSCANDISK=3600  #run scandisk every hour
    SCHEDULERCHECKSUB=28800 #run checksub every 8 hours
    SCHEDULERCHECKRSS=900   #run checkrss every 15 minutes
    SCHEDULERDOWNLOADSUBS=1  #run downloadsubs every second
    SCHEDULERWIPSTATUS=86400 #run wipstatus every day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
sverzijl schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:07:
[...]

Zal in later stadium vast wel 'user-configurable' worden, maar vooralsnog kan je het in de __init__.py aanpassen

code:
1
2
3
4
5
    SCHEDULERSCANDISK=3600  #run scandisk every hour
    SCHEDULERCHECKSUB=28800 #run checksub every 8 hours
    SCHEDULERCHECKRSS=900   #run checkrss every 15 minutes
    SCHEDULERDOWNLOADSUBS=1  #run downloadsubs every second
    SCHEDULERWIPSTATUS=86400 #run wipstatus every day
Zyronix heeft al aangegeven dat het NIET "User Configurable" wordt!
Met het rotzooien van de codes wordt ook niet aangeraden, zeker niet met het verkorten van de tijden, wegens "hammering" van de API van Bierdopje.
We willen toch niet dat de API sleutel geblokkeerd wordt door Bierdopje!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Bas Post schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:55:
[...]
Met het rotzooien van de codes wordt ook niet aangeraden, zeker niet met het verkorten van de tijden, wegens "hammering" van de API van Bierdopje.
Beetje een onzin reden (je kan ook in de code afdwingen dat alles <1 u niet toegestaan is bijv), maar wel een langere tijd toestaan in de config.properties. Daarmee maak je ook nog eens expliciet duidelijk dat hammering niet gewenst is.
We zijn met z'n allen tweakers hier, dus dit soort simpele dingen aanpassen doen we sowieso wel als we het zelf nodig achten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyronix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04 17:57
Toch maar eens tijd om een acount op tweakers te maken. Er komt wel degelijk een optie om de interfal tijden aan te passen. Echter we moeten nog na denken hoe we precies dit gaan doorvoeren. Het is niet de bedoeling dat de API bijvoorbeeld elke minuut gechecked wordt. De checkSub functie (die voor sbutitles checked op bierdopje) zal nog niet aangepast kunnen worden via de userconfig. De andere wel (zoals de local disk check)

Tot slot wil ik het volgende toevoegen.
Mijn NAS gaat er een stuk slimmer mee om, als localdisk gedraaid wordt (van autosub dus) gaat mijn hardschijf niet aan als er niks veranderd is. Pas als er een nieuwe video file is gebeurt dit. Het in slaap gaan zit hem dus niet zozeer in autosub alleen, maar ook in hoe jouw nas is ingesteld.

(Dit weekend push ik de mogelijkheid voor het aanpassen van de interval van elke service behalve checkSub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Bas Post schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:55:
[...]

Dit lijkt er toch in te gaan komen, zie http://code.google.com/p/auto-sub/issues/detail?id=46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
zyronix schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:17:
Toch maar eens tijd om een acount op tweakers te maken. Er komt wel degelijk een optie om de interfal tijden aan te passen. Echter we moeten nog na denken hoe we precies dit gaan doorvoeren. Het is niet de bedoeling dat de API bijvoorbeeld elke minuut gechecked wordt. De checkSub functie (die voor sbutitles checked op bierdopje) zal nog niet aangepast kunnen worden via de userconfig. De andere wel (zoals de local disk check)
Mooi. Ik zag in issue 46 dat je inderdaad ook al een limiet check wilde doen. Lijkt me uitstekend, en op die manier wel tot op zekere hoogte te configureren.
Tot slot wil ik het volgende toevoegen.
Mijn NAS gaat er een stuk slimmer mee om, als localdisk gedraaid wordt (van autosub dus) gaat mijn hardschijf niet aan als er niks veranderd is. Pas als er een nieuwe video file is gebeurt dit. Het in slaap gaan zit hem dus niet zozeer in autosub alleen, maar ook in hoe jouw nas is ingesteld.
Daar heb je wel een punt. Zal een beetje van de caching van je NAS afhangen of de gehele directory structuur uit memory gehaald wordt tijdens de scan of niet. Mijn NAS slaapt overdag sowieso te weinig om er iets van te merken.
(Dit weekend push ik de mogelijkheid voor het aanpassen van de interfal van elke service behalve checkSub)
Ook inclusief oplossing voor issue 44 die ik heb aangemeld ? :) (heb het lokaal al wel aangepast en werkt nu wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyronix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04 17:57
Ook inclusief oplossing voor issue 44 die ik heb aangemeld ? (heb het lokaal al wel aangepast en werkt nu wel)
Yep, die kan je dit weekend ook verwachten en nogmaals bedankt voor de detailed bug report!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:42
Is het mogelijk om de SickBeard fork van SickBeard-Team op Windows 7 aan de praat te krijgen? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snep schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:02:
Is het mogelijk om de SickBeard fork van SickBeard-Team op Windows 7 aan de praat te krijgen? Zo ja, hoe?
Lees eens de startpost en dan vooral bij veelgestelde vragen. Daar staat je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 13-09 17:26

Anthirian

In Trance We Trust

Ik ben momenteel bezig om een extra functie toe te voegen aan Sick Beard. Het doel is om de mogelijkheid te bieden om eerst te controleren of je een ep in lage kwaliteit nog op de schijf hebt voordat je een hoge kwaliteit gaat downloaden (ik verwijder ze na het kijken en het heeft dus geen zin om extra te downloaden). Nu heb ik een extra checkbox toegevoegd aan de Search Options pagina, maar zodra ik een vinkje zet en op save druk blijft hij hangen bij het schrijven van de config. Als ik geen vinkje zet (standaardwaarde) en save hangt hij niet.

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de formulieren worden afgehandeld met JQuery, maar hier heb ik totaal geen verstand van. Heeft iemand hier een idee waar ik de mist in ga en wat ik moet doen om de checkbox wel netjes in de config opgeslagen te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b15/Havikje/4f3dad22.png

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div class="field-pair">
  <input type="checkbox" name="check_existence" id="check_existence" #if $sickbeard.CHECK_EXISTENCE == True then "checked=\"checked\"" else ""# />
  <label class="clearfix" for="check_existence">
    <span class="component-title">Check Files' Existence</span>
    <span class="component-desc">Check files' existence before downloading higher qualities?</span>
  </label>
  <label class="nocheck clearfix">
    <span class="component-title">&nbsp;</span>
    <span class="component-desc">Useful when you delete episodes right after watching them.</span>
  </label>
</div>

Daarnaast heb ik in sickbeard/__init__.py ook overal waar download_propers staat op dezelfde manier een check_existence toegevoegd.

[ Voor 30% gewijzigd door Anthirian op 17-02-2012 14:11 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anthirian schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:07:
Ik ben momenteel bezig om een extra functie toe te voegen aan Sick Beard. Het doel is om de mogelijkheid te bieden om eerst te controleren of je een ep in lage kwaliteit nog op de schijf hebt voordat je een hoge kwaliteit gaat downloaden (ik verwijder ze na het kijken en het heeft dus geen zin om extra te downloaden). Nu heb ik een extra checkbox toegevoegd aan de Search Options pagina, maar zodra ik een vinkje zet en op save druk blijft hij hangen bij het schrijven van de config. Als ik geen vinkje zet (standaardwaarde) en save hangt hij niet.

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de formulieren worden afgehandeld met JQuery, maar hier heb ik totaal geen verstand van. Heeft iemand hier een idee waar ik de mist in ga en wat ik moet doen om de checkbox wel netjes in de config opgeslagen te krijgen?

[afbeelding]
Dus je wilt een voorkomen dat reeds geziene, mindere kwaliteit, episodes weer als hoge kwaliteit worden gedownload? Klinkt handig.
Dat probleem wat je noemt (waarschijnlijk met dat ronddraaiende saving cirkeltje) hebben veel mensen nu ook al last van als ze iets op de subtitles pagina wijzigen. Dus dat hoeft niet zozeer aan jouw wijzigingen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Anthirian schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:07:

[afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div class="field-pair">
  <input type="checkbox" name="check_existence" id="check_existence" #if $sickbeard.CHECK_EXISTENCE == True then "checked=\"checked\"" else ""# />
  <label class="clearfix" for="check_existence">
    <span class="component-title">Check Files' Existence</span>
    <span class="component-desc">Check files' existence before downloading higher qualities?</span>
  </label>
  <label class="nocheck clearfix">
    <span class="component-title">&nbsp;</span>
    <span class="component-desc">Useful when you delete episodes right after watching them.</span>
  </label>
</div>

Daarnaast heb ik in sickbeard/__init__.py ook overal waar download_propers staat op dezelfde manier een check_existence toegevoegd.
In webserve.py worden de instellingen ook geladen zodat ze gelezen kunnen worden voor de configpage (en van daaruit weggeschreven als je ze opslaat.
Zo vind je alles (ervan uitgaande dat je op linux zit:
mars@notebook:~/Gitprojects/Sick-Beard$ grep -R download_propers .
./data/interfaces/default/config_search.tmpl:                            <input type="checkbox" name="download_propers" id="download_propers" #if $sickbeard.DOWNLOAD_PROPERS == True then "checked=\"checked\"" else ""# />
./data/interfaces/default/config_search.tmpl:                            <label class="clearfix" for="download_propers">
./config.ini:download_propers = 1
./sickbeard/webserve.py:                       torrent_dir=None, nzb_method=None, usenet_retention=None, search_frequency=None, download_propers=None):
./sickbeard/webserve.py:        if download_propers == "on":
./sickbeard/webserve.py:            download_propers = 1
./sickbeard/webserve.py:            download_propers = 0
./sickbeard/webserve.py:        sickbeard.DOWNLOAD_PROPERS = download_propers
./sickbeard/__init__.py:        DOWNLOAD_PROPERS = bool(check_setting_int(CFG, 'General', 'download_propers', 1))
./sickbeard/__init__.py:    new_config['General']['download_propers'] = int(DOWNLOAD_PROPERS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Dat was inderdaad het probleem. Ik had niet door dat ik ook wat in webserve.py moest toevoegen. Nu ik dat heb gedaan kan ik weer netjes de config opslaan. Bedankt :)

En dan nu, de backend aanpassen O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Anthirian op 17-02-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
maar is je probleem niet gewoon opgelost bij custom quality en dan alleen in de linkerpanel qualitys aanvinken? volgens mij gaat ie dan stoppen als ie 1 kwaliteit heeft gevonden en niet replacen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Niet helemaal, maar het is wel vergelijkbaar. Ik heb niet altijd direct tijd om een aflevering te kijken. In zo'n geval wil ik wel dat hij blijft zoeken naar de hogere kwaliteiten. In het geval dat ik een aflevering kijk en, voor er een betere versie is, de aflevering weer verwijder, dan wil ik niet nogmaals een gekeken aflevering downloaden.

Als ik alleen aan de linkerkant wat kwaliteiten kies, dan wordt er slechts één van die versies gedownload, afhankelijk van welke de eerste is, en niet de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Ik heb een eerste basic layout gemaakt voor Auto-Sub en deze komt er bij een van de volgende uitrollen bij in :)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/11v18w9.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Senaxx op 17-02-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Senaxx schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:22:
Ik heb een eerste basic layout gemaakt voor Auto-Sub en deze komt er bij een van de volgende uitrollen bij in :)

[afbeelding]
vet! draait dit los van sab en sickbeard/couchpotato of trappen die het af.
de uitrollen van wat? ofwel: hoe kan ik dit staaltje techniek eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 13-09 17:37

[afbeelding]
Ziet er prima uit! Kan niet wachten om hiermee aan de slag te gaan.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de auto-sub versie die hier staat in een package komen? Ik heb er net als de rest hier interesse in, ziet er zeer goed uit.

Ik heb geen idee of het maken van een package lastig is? Maar het is wel heel handig voor alle gebruikers bij een update.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:30:
Kan de auto-sub versie die hier staat in een package komen? Ik heb er net als de rest hier interesse in, ziet er zeer goed uit.

Ik heb geen idee of het maken van een package lastig is? Maar het is wel heel handig voor alle gebruikers bij een update.
remcoXP schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:57:
[...]

vet! draait dit los van sab en sickbeard/couchpotato of trappen die het af.
de uitrollen van wat? ofwel: hoe kan ik dit staaltje techniek eens proberen?
Auto-Sub draait volledig op zich zelf, en is net als Sickbeard en Couchpotato een eigen package. Auto-Sub heeft de afgelopen week eigenlijk een hele snelle ontwikkeling meegemaakt. Het was eerst een basic subtitle scriptje, maar sinds afgelopen 2 weken zijn de nieuwe features zoals webserver, mapping, matching score er pas bij ingekomen.

Template heb ik afgelopen paar dagen even in elkaar geknutseld aangezien er nog geen layout was behalve een paar "plain" tables zonder opmaak.

Het officiele topic van dit script loopt op het developer forum van bierdopje: http://www.bierdopje.com/...ub-download-scriptje/last

Het script zelf heeft een google-code pagina waar bugs en features aangevraagd kunnen worden: http://code.google.com/p/auto-sub/

Hier kan je zelf eventueel een laatste kant en klare versie downloaden (daar zitten de laatste dingen nog niet in) of je kan hem vanaf source clonen.

En deze interface wordt waarschijnlijk ergens in het weekend naar de source gepushed zodat iederene hem ongeveer na het weekend kan pullen.

Het maken van een package heb ik zelf helaas niet zoveel verstand van, maar het is niet zo moelijk om het te clonen van source, en dan op te starten als deamon. Ik heb hem zelf op mijn QNAP nas draaien, en de stappen die je eigenlijk wilt doen:

1. Benodigdheden:
  • Python 2.5 of hoger
  • Cheetah (python addon)
  • py26-mercurial (ipkg install py26-mercurial)
Meeste mensen die Sickbeard & Sabnzbd draaien zullen al Python en Cheetah hebben.

2. Vervolgens kan je hem van source klonen:

code:
1
hg clone https://code.google.com/p/auto-sub/

3. Hierna pas je de config.properties aan na je wensen

4. daarna vanuit de auto-sub directory: python AutoSub.py -d

Klaar :)

[ Voor 16% gewijzigd door Senaxx op 17-02-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Hmmm, van de Rintje fork en Auto-Sub kan ik geen windows install vinden.
Heeft het zin dat een linux/unix/python noob hier aan begint, of raden jullie me aan te wachten op windows versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:07:
[...]

Lees eens de startpost en dan vooral bij veelgestelde vragen. Daar staat je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senaxx schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:09:
En deze interface wordt waarschijnlijk ergens in het weekend naar de source gepushed zodat iederene hem ongeveer na het weekend kan pullen.
Ik houd dat even in de gaten, dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de vorderingen gevolgd in het topic op Bierdopje. Ziet er goed uit!
Komende week helaas geen fysieke toegang tot m'n server, dus kan 'm pas over 1 week zelf uitproberen.
jopie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:31:
Hmmm, van de Rintje fork en Auto-Sub kan ik geen windows install vinden.
Heeft het zin dat een linux/unix/python noob hier aan begint, of raden jullie me aan te wachten op windows versies?
Lees je überhaupt de reacties op je vraag of hoe zit 't? Ik ga het niet nogmaals herhalen.

[ Voor 34% gewijzigd door Freekers op 17-02-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag vast, maar als ik nu Auto-Sub erop zet en er komt na het weekeinde een nieuwe versie, hoe krijg ik die oude versie er dan weer vanaf? Gewoon verwijderen?

En hoe kom ik erachter of ik Cheetah (python addon) en py26-mercurial op mijn synolgy al heb staan? Ik heb zelf python 2.6.6-5 van de superzebulon package erop staan en Sickbeard en Sabnzbd. Dus ik vermoed dat het wel goedzit, maar is dit ook te controleren?

Ik ga er wel mee bezig ondertussen, maar ben wel benieuwd naar bovenstaande.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:44:
Stomme vraag vast, maar als ik nu Auto-Sub erop zet en er komt na het weekeinde een nieuwe versie, hoe krijg ik die oude versie er dan weer vanaf? Gewoon verwijderen?
In plaats van een hg clone een hg pull gebruiken (van tevoren even je config.properties veilig stellen).
En hoe kom ik erachter of ik Cheetah (python addon) en py26-mercurial op mijn synolgy al heb staan? Ik heb zelf python 2.6.6-5 van de superzebulon package erop staan en Sickbeard en Sabnzbd. Dus ik vermoed dat het wel goedzit, maar is dit ook te controleren?
ipkg list_installed|grep py26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
.

[ Voor 99% gewijzigd door sverzijl op 17-02-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels verder, heb mijn synology bootstrapped en wil nu dit commando uitvoeren, maar dat werkt niet:

Ik maak met putty verbinding en login met user root en dan krijg ik deze foutmelding in putty:

-ash: hg: not found

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ik vermoed dat ik ipkg install https://code.google.com/p/auto-sub/ moet doen? Maar dat durf ik zo 123 niet aan aangezien ik er geen kennis van heb.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 06:42:
[...]

Ik zou zeggen lees dit topic eens door, iets met LL.
Topic doorlezen, dacht het niet. >:) Google is mijn vriend. ;) Okay, ik zie dat ze net zijn begonnen met LazyLibrarian voor ebooks, (emagazines hopelijk in de toekomst), etc. Mooi initiatief.

http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=6&t=9987

En programma zelf:

https://github.com/Mar2zz/LazyLibrarian

[ Voor 9% gewijzigd door tHe_BiNk op 17-02-2012 21:38 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:43:
Ik ben inmiddels verder, heb mijn synology bootstrapped en wil nu dit commando uitvoeren, maar dat werkt niet:

Ik maak met putty verbinding en login met user root en dan krijg ik deze foutmelding in putty:

-ash: hg: not found

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
mercurial geinstalleerd ? (ipkg install py26-mercurial).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:20:
mercurial geinstalleerd ? (ipkg install py26-mercurial).
Ah, daar had ik overheen gelezen, thanks

Na installatie nog een paar vragen:

1) Ik heb auto-sub geinstalleerd in de directory waar ik kwam na dit commando: cd /volume1/@tmp , is dat wel de juiste plek? Ik denk dat dit een tijdelijke directory is namelijk. Ik heb hem maar weer even gedeinstalleerd en die directory verwijderd, waar is de beste plek? In @appstore lijkt me?

2) Ik wil vervolgens de configuratie aanpassen, maar hoe doe ik dat. Ik begrijp dat het een tekstbestandje is, moet ik dat eerst kopieeren naar een schrijf, aanpassen en terugzetten? Ik wil daarvoor dit commando gebruiken:
scp Config.py @http://mijnipadres:foldernaam (en dan wil ik het opslaan op een map op de synology die ik via de Windows verkenner kan benaderen).

Kan ik na de aanpassingen het command omdraaien zoals dit om het bestand terug te zetten?

3) als ik daarna in de auto-sub directory dit commando geef: python AutoSub.py -d , hoe kom ik dan in de webinterface. Is dat http://ipadres synology:8082 (lijkt me het meest logisch)?

Dank voor de hulp, ik haal deze info maar lastig van google en dergelijke en zoek altijd eerst zelf, maar dit is wel erg lastig als je net als ik applicatiebeheerder bent en hier weinig tot geen kennis van hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
tHe_BiNk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:10:
[...]

Topic doorlezen, dacht het niet. >:) Google is mijn vriend. ;) Okay, ik zie dat ze net zijn begonnen met LazyLibrarian voor ebooks, (emagazines hopelijk in de toekomst), etc. Mooi initiatief.

http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=6&t=9987

En programma zelf:

https://github.com/Mar2zz/LazyLibrarian
Als je ergens een mooie bron hebt waar informatie over emagazines vandaan gehaald kunnen worden? liefst met een public api en hoesjes enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:40:
[...]

2) Ik wil vervolgens de configuratie aanpassen, maar hoe doe ik dat. Ik begrijp dat het een tekstbestandje is, moet ik dat eerst kopieeren naar een schrijf, aanpassen en terugzetten? Ik wil daarvoor dit commando gebruiken:
scp Config.py @http://mijnipadres:foldernaam (en dan wil ik het opslaan op een map op de synology die ik via de Windows verkenner kan benaderen).
aangezien je toch al op de commandline bezig bent kun je, wanneer je in de map bent waar het configuratiebestand instaat, het bestand openen met teksteditor vi (staat als ik het goed heb standaard op Synology). Dit doe je met het commando: vi bestandsnaam. Vervolgens kun je met de pijltoetsen naar de juiste instellingen navigeren. Dan druk je op de i om tekst te kunnen wijzigen. Als je klaar bent met wijzigen druk je op esc en daarna typ je :wq om op te slaan en het bestand weer af te sluiten. En dan is je verandering klaar. Bestand kopieren naar windows en daar aanpassen geeft vaker problemen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
zeg, is er iemand hier nog bezig met CouchPotato V2?
heb vandaag de laatste versie geinstalleerd van couchpotatoserver maar deze start gewoon niet. niet onder linux, niet onder windows..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
Hier start ie wel, maar het bevat nog veel bugs, waardoor het niet echt bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
job schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:46:
[...]
Wat gebeurt er daarvoor? Zie je daar iets raars
Is deze mkv wel af te spelen?
Welke melding krijg je als je op een pc desbetreffende rars uitpakt?
Is het de nzb die niet klopt (voeg de nzb opniew toe) of is het echt sab die raar doet.
Gaat het mis bij nzbmatrix (met de hand de nzb binnen halen en vergelijken met iets als nzbindex)
Gebruik de nzb eens in grabit op je pc (of een ander usenet programma)
Heb je al geupdate naar de laatste versie van sab (0.6.15)
Probeer vast te stellen waar het mis gaat voordat je verder kijkt.

edit: kan je sab niet meer laten loggen? Heeft sab geen debug functie?
De .mkv is af te spelen. Ik heb de .nzb's nogmaals toegevoegd en de ene keer gaat het goed en de andere keer niet. Mijn Sab is up-to-date.

Sterker nog, als ik vanuit SB manual post-processing aanroep, dan doet hij precies wat ik heb verteld hem te doen. Vandaar mijn verdenkingen bij Sab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:48:
Als je ergens een mooie bron hebt waar informatie over emagazines vandaan gehaald kunnen worden? liefst met een public api en hoesjes enzo...
Op www.newzbin2.es (de oude newzbin.com) is er een booktype (zeg maar categorie) magazine.

Die zit standaard in Sickbeard (al moet je dan wel handmatig meen ik nu nog het adres van newzbin.com aanpassen naar de .es variant in de configuratie).

Dat zou een goede keuze zijn lijkt mij, alleen is het wel een categorie die niet bijster goed bijgehouden wordt, al zie ik wel een nieuwe SFX magazine staan die ik even moet meepakken, maar dat is wel erg offtopic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik bedoel niet providers zoals newsbin, maar een magazine site zoals goodreads/googlebooks/librarything/openlibrary is voor boeken. Dat daar info vandaan gehaald kan worden over wat er zoal is, en dat LL dan met die gegevens kan zoeken op sites van providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:17:
Ik bedoel niet providers zoals newsbin, maar een magazine site zoals goodreads/googlebooks/librarything/openlibrary is voor boeken. Dat daar info vandaan gehaald kan worden over wat er zoal is, en dat LL dan met die gegevens kan zoeken op sites van providers.
Ah, dan is dit misschien wat:
http://magazinesdownload.com/

Erg leuke site, maar ze spelen in op het downloaden van pdfjes en ik vermoed dat erg een api is, maar er zitten wel rss feeds in en de info is erg goed met goede covers enzo. Ik vermoed dat je er niet veel aan hebt, maar hopelijk heb ik dat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu nog iets vreemds met het installeren van auto-sub, ik heb alles klaar, met het vi commando het config bestand aangepast etc.

Nu wil ik hem starten met dit commando:

python AutoSub.py -d

Dan krijg ik deze melding:

-ash: phyton: not found

Nu heb ik wel phyton 2.6 geinstalleerd via zo'n package en sabnzbd en sickbeard werken perfect. Zowel phyton als auto-sub heb in de folder @appstore gezet (beiden hebben daar een eigen map).

Moet ik nu phyton 2.6 nogmaals installeren handmatig? Zo ja, kan ik dan niet beter eerst de phyton uit de package verwijderen of werken dan sabnzb en sickbeard niet meer goed na het installeren van phyton 2.6 via putty?

Of moet ik auto-sub installeren in de map van phyton 2.6 misschien?

In mijn package center ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/b80lti.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
vraagje over sickbeard,
Heb wel eens dat SB een nzb met password aan sab geeft.
sab probeert dan maar kan niet uitpakken.
status in SB blijft op "snatched" staan.

en daar blijft het dan bij.
SB probeert het niet opnieuw. hij weet volgens mij ook niet dat SAB niet verder kon uitpakken.
Hoe kan ik sick het automatisch nog een keer laten proberen (en eventueel de foute nzb skippen).

ik heb in SB de "nzb methode" op sabnzbd staan.
en in sab gebruik ik het standaard sabtosickbeard.py script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:34:
Ik heb nu nog iets vreemds met het installeren van auto-sub, ik heb alles klaar, met het vi commando het config bestand aangepast etc.

Nu wil ik hem starten met dit commando:

python AutoSub.py -d

Dan krijg ik deze melding:

-ash: phyton: not found

Nu heb ik wel phyton 2.6 geinstalleerd via zo'n package en sabnzbd en sickbeard werken perfect. Zowel phyton als auto-sub heb in de folder @appstore gezet (beiden hebben daar een eigen map).

Moet ik nu phyton 2.6 nogmaals installeren handmatig? Zo ja, kan ik dan niet beter eerst de phyton uit de package verwijderen of werken dan sabnzb en sickbeard niet meer goed na het installeren van phyton 2.6 via putty?

Of moet ik auto-sub installeren in de map van phyton 2.6 misschien?

In mijn package center ziet het er zo uit:

[afbeelding]
Ik neem aan dat je die typo "phyton" ipv python alleen hier maakt?
GoVegan schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:43:
vraagje over sickbeard,
Heb wel eens dat SB een nzb met password aan sab geeft.
sab probeert dan maar kan niet uitpakken.
status in SB blijft op "snatched" staan.

en daar blijft het dan bij.
SB probeert het niet opnieuw. hij weet volgens mij ook niet dat SAB niet verder kon uitpakken.
Hoe kan ik sick het automatisch nog een keer laten proberen (en eventueel de foute nzb skippen).

ik heb in SB de "nzb methode" op sabnzbd staan.
en in sab gebruik ik het standaard sabtosickbeard.py script.
Je kan op dat vergrootglas naast de betreffende episode klikken en dan gaat SB weer zoeken.
Voor de zekerheid zou je de betreffende provider even uit kunnen schakelen, zodat hij niet dezelfde nzb gaat downloaden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:57:
Ik neem aan dat je die typo "phyton" ipv python alleen hier maakt?
eh, even testen :+

Ja, bij het invoeren er even extra opgelet, maar ik maak daar geen typo
Ik voer dit in als ik in de map auto-sub zit:

python AutoSub.py -d

en dan deze foutmelding: -ash: phyton: not found

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:58:
[...]

eh, even testen :+

Ja, bij het invoeren er even extra opgelet, maar ik maak daar geen typo
Ik voer dit in als ik in de map auto-sub zit:

python AutoSub.py -d
en waar zit je python verstopt?
bijv /usr/bin/phython -AutoSub.py -d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:04:
en waar zit je python verstopt?
bijv /usr/bin/phython -AutoSub.py -d
Python zit hier:
/volume1/@appstore/Python26/

Ik heb nu dit commando uitgevoerd vanuit de folder auto-sub:
/volume1/@appstore/Python26 -AutoSub.py -d

Dan kom ik al verder, maar krijg een nieuwe foutmelding:
-ash: /volume1/@appstore/Python26: Permission denied

Ik ben als user root ingelogd met mijn admin password, dus ik snap permission denied niet helemaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:57:
Je kan op dat vergrootglas naast de betreffende episode klikken en dan gaat SB weer zoeken.
Voor de zekerheid zou je de betreffende provider even uit kunnen schakelen, zodat hij niet dezelfde nzb gaat downloaden.
Ja dat snap ik, misschien dat er een manier was dat SB melding van SAB krijgt dat die nzb niet gedownload word en dat hij het nog keer opnieuw moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoVegan schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:28:
[...]

Ja dat snap ik, misschien dat er een manier was dat SB melding van SAB krijgt dat die nzb niet gedownload word en dat hij het nog keer opnieuw moet proberen.
Ah, dat bleek niet uit de vraag vandaar :)
Dat kan niet omdat SAB de nzb wel kan downloaden, maar pas tegen een probleem oploopt bij het uitpakken. Je krijgt hetzelfde resultaat als je de post-processing door een ander programma laat doen.Dan verandert de status ook niet.
Ik denk dat het lastig is dat te voorkomen, hoewel sommige providers er minder last van hebben dan andere.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:25:
[...]

Python zit hier:
/volume1/@appstore/Python26/

Ik heb nu dit commando uitgevoerd vanuit de folder auto-sub:
/volume1/@appstore/Python26 -AutoSub.py -d

Dan kom ik al verder, maar krijg een nieuwe foutmelding:
-ash: /volume1/@appstore/Python26: Permission denied

Ik ben als user root ingelogd met mijn admin password, dus ik snap permission denied niet helemaal.
Waarschijnlijk staat je python executable net als bij mij hiero: /opt/bin/python2.6.
Het commando om autosub vanuit de huidige directory te starten zou dan zijn:
/opt/bin/python2.6 AutoSub.py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, begin er te komen, maar nu dit weer 8)7

Ik krijg deze foutmelding (vanuit het logbestand):

2012-02-18 15:43:47,645 INFO AutoSub: Starting threads
2012-02-18 15:43:47,651 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2012-02-18 15:43:53,381 ERROR AutoSub: Could not start webserver. Exiting

Ik heb vervolgens deze opdracht gegeven:

/opt/bin/python2.6 AutoSub.py -d

En dan krijg ik dit in putty:

AutoSub: Initializing variables and loading config
AutoSub: Starting as a daemon
AutoSub: Disabling console output for daemon.
AutoSub: Changing output to log. Bye!

en dit in de logfile:

2012-02-18 15:51:44,998 INFO AutoSub: Starting threads
2012-02-18 15:51:45,026 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2012-02-18 15:51:50,641 ERROR AutoSub: Could not start webserver. Exiting

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
freak1 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:11:
zeg, is er iemand hier nog bezig met CouchPotato V2?
heb vandaag de laatste versie geinstalleerd van couchpotatoserver maar deze start gewoon niet. niet onder linux, niet onder windows..
Onder linux start ie in ieder geval niet op als je geen ~/.couchpotato directory hebt aangemaakt (ook geen foutmelding). Heb je die eenmaal wel dan worden evt verdere error gelogd in ~/.couchpotato/error.log
(en onder Windows moet zo te zien Appdata\Couchpotato bestaan, zie variable.py)

[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 18-02-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:44:
Nou, begin er te komen, maar nu dit weer 8)7

Ik krijg deze foutmelding (vanuit het logbestand):

2012-02-18 15:43:47,645 INFO AutoSub: Starting threads
2012-02-18 15:43:47,651 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2012-02-18 15:43:53,381 ERROR AutoSub: Could not start webserver. Exiting

Ik heb vervolgens deze opdracht gegeven:

/opt/bin/python2.6 AutoSub.py -d

En dan krijg ik dit in putty:

AutoSub: Initializing variables and loading config
AutoSub: Starting as a daemon
AutoSub: Disabling console output for daemon.
AutoSub: Changing output to log. Bye!

en dit in de logfile:

2012-02-18 15:51:44,998 INFO AutoSub: Starting threads
2012-02-18 15:51:45,026 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2012-02-18 15:51:50,641 ERROR AutoSub: Could not start webserver. Exiting
Op welke poort heb je Auto-Sub geconfigged? Als je de standaard poort 8080 hebt gelaten is de kans groot dat deze al in beslag is genomen door iets anders op je nas. Op mijn QNAP draait daar bijvoorbeeld mijn webinterface op. Probeer eens een andere poort zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat ik dat gemist heb :F

Heb hem aan de praat:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/15pmsur.png

Allemaal hartelijk dank!
Nu nog wachten op de mooie webinterface versie, die mag nu wel online komen :+

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:01:
Ah, dat ik dat gemist heb :F

Heb hem aan de praat:
[afbeelding]

Allemaal hartelijk dank!
Nu nog wachten op de mooie webinterface versie, die mag nu wel online komen :+
ik ook maar de log files zeggen:
ERROR downloadSubs: Error while writing subtitle file.
als ik hem via sudo start dan krijg ik de error:
ERROR scanDir: Could not process the filename properly filename:

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij komt die meldig hier vandaan (zie onderaan het script):
http://code.google.com/p/...24a19c21afbf6c104a860b8c8

Misschien kan je er iets wijzer uit worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 21:41 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!