Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Senaxx schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:28:
[...]

Webinterface zit er alleen in als je vanaf source draait :)
Ah kijk, dat verklaart.
Kan ik me de source versie ook instellen dat ik zowel NL als EN subs wil? Beide dus?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Freekers schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:29:
[...]

Ah kijk, dat verklaart.
Kan ik me de source versie ook instellen dat ik zowel NL als EN subs wil? Beide dus?
Zo erg heb ik me er nog niet in verdiept, zou je even hier kunnen kijken: http://code.google.com/p/auto-sub/w/list Hier staan in de wiki alle opties uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Senaxx schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:32:
Zo erg heb ik me er nog niet in verdiept, zou je even hier kunnen kijken: http://code.google.com/p/auto-sub/w/list Hier staan in de wiki alle opties uitgelegd.
Had ik reeds gekeken maar het lijkt erop dat het niet kan... alleen als 'Fallback' dus als de NL versie niet beschikbaar is... balen!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Freekers schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:35:
[...]

Had ik reeds gekeken maar het lijkt erop dat het niet kan... alleen als 'Fallback' dus als de NL versie niet beschikbaar is... balen!
Zou je eventueel altijd even kunnen vragen in het bierdopje topic :) http://www.bierdopje.com/...-sub-download-scriptje/18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
is romke van autosub een tweaker? Naam komt me zo bekend voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Ik probeer in Headphones (draait op m'n linux servertje) de XML van mijn itunes library te importeren. Dit lukt niet. Kan iemand me vertellen wat ik in moet vullen? Voor de goede orde: mijn iTunes Library staat niet op de server... ik heb enkel de XML gekopieerd naar een directory op de server. Dit moet toch voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
En weer thuis, snelle test. Werkt ook prima op OSX door de zip te downloaden en het .py bestandje op te starten. Paar boekjes naar binnen gehaald om te testen. en onderstaande foutmelding blijft als ik op 'books' druk maar het is alpha :-)

Als ik meer voor je testen kan ofzo moet je het maar even laten weten, ik kan verder niet veel voor je betekenen denk ik.

erikafoort schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:50:
[...]
404 Not Found
The path '/upcoming' was not found.

Traceback (most recent call last):
File "d:\PortableApps\Mar2zz-LazyLibrarian-e9f9cdd\Mar2zz-LazyLibrarian-e9f9cdd\cherrypy\_cprequest.py", line 645, in respond
response.body = self.handler()
File "d:\PortableApps\Mar2zz-LazyLibrarian-e9f9cdd\Mar2zz-LazyLibrarian-e9f9cdd\cherrypy\lib\encoding.py", line 188, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "d:\PortableApps\Mar2zz-LazyLibrarian-e9f9cdd\Mar2zz-LazyLibrarian-e9f9cdd\cherrypy\_cperror.py", line 387, in __call__
raise self
NotFound: (404, u"The path '/upcoming' was not found.")

[ Voor 10% gewijzigd door erikafoort op 07-02-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
oh ja die books link bestaat nog niet op git. Dat wordt een overzicht van alle boeken die op wanted of snatched staan. Ik zal de link wel even weghalen tot ie echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:35:
[...]

Je zou ook kunnen kijken of de zwakte van subliminal alleen bij Nederlandse subs c.q. Bierdopje als plugin ligt.
Om te testen zou je subliminal kunnen laten zoeken naar Engelse subs en die Auto-sub naarr de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

Freekers schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:29:
[...]

Ah kijk, dat verklaart.
Gewoon als feature aanvragen. Nu is het fallback, maar kan wellicht ook als En/En ingesteld kunnen gaan worden. Vorige week is er een grote sprong in de ontwikkeling gemaakt, maar er komt nog veel meer aan. Het script staat aan het begin..

Er loopt een Thread op bierdopje, maar het zou maar zo kunnen dat er een aparte thread hier kan komen als er genoeg mensen zijn die het script gaan gebruiken.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeroday schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:06:
[...]

Gewoon als feature aanvragen. Nu is het fallback, maar kan wellicht ook als En/En ingesteld kunnen gaan worden. Vorige week is er een grote sprong in de ontwikkeling gemaakt, maar er komt nog veel meer aan. Het script staat aan het begin..

Er loopt een Thread op bierdopje, maar het zou maar zo kunnen dat er een aparte thread hier kan komen als er genoeg mensen zijn die het script gaan gebruiken.
Wat een bedrijvigheid ineens om een subtitle script maar we hebben subliminal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:12:
[...]

Wat een bedrijvigheid ineens om een subtitle script maar we hebben subliminal toch?
Maar die werkt niet naar behoren :) Althans, hij is in staat om een ondertiteling binnen te halen maar het matchen van de juiste ondertiteling (WEB-DL/HDTV) met de versie die gedownload is werkt niet goed.
Op dit moment haalt subliminal alleen HDTV ondertitels binnen voor "een mkv "en die lopen daardoor niet synchroon als het een WEB-DL is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:16:
[...]

Maar die werkt niet naar behoren :) Althans, hij is in staat om een ondertiteling binnen te halen maar het matchen van de juiste ondertiteling (WEB-DL/HDTV) met de versie die gedownload is.
Op dit moment haalt subliminal alleen HDTV ondertitels binnen en die lopen niet synchroon.
Ok, duidelijk.
Heb er zelf geen last van aangezien ik geen WEB-DL grab ;)
Ik gaat het toch eens proberen, die web GUI klinkt wel interessant en ik zag dat hij ook twitter berichten kan plaatsen.

Iemand al een tut gemaakt voor Synology gebruikers :P

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 07-02-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:00
Iemand moet de eerste zijn Schumi? Ik hou het even in de gaten, bij mij werkt Subliminal los prima, tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[...]

Oh er zijn genoeg subtitle scripts, maar je moet er wel een hebben die doet wat wil hebben.

Zo heb ik een bierdopje0.2 script draaien, maar daar is geen ontwikkeling meer op, ik heb met wat houtje touwtje scripting daar een twitter notificatie aangemaakt en deze download for 90% wat ik wil hebben en in 5% van de gevallen krijg ik inderdaad foutje subs die niet sync lopen.

Nu met auto-sub is er iets wat draait op een minimale systeem configuratie (NAS/ Plug device) en heeft geen heftige python versie nodig (2.5.4 werkt hier gewoon).

Gelukkig zit twitter er al in en kon ik daardoor redelijk snel over stappen.

Ik zou absoluut nog niet gaan gokken op installatiescripts. Er wordt nog ontzettend aan het script gesleuteld dus ik verwacht nog vele veranderingen (oa. sqlite3 database support) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

schumi2004 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:18:
[...]

Ok, duidelijk.
Heb er zelf geen last van aangezien ik geen WEB-DL grab ;)
Ik gaat het toch eens proberen, die web GUI klinkt wel interessant en ik zag dat hij ook twitter berichten kan plaatsen.

GUI is errug basic...
even een voorbeeldje gepost:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/94tqx8ler/autosub.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/ho91obq3b/autosub1.jpg

Als er mensen zijn die aan de GUI willen werken, melden bij de maker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom ik deze foutmelding kreeg?

The XML returned from the NZBMatrix feed is incomplete, this result is unusable

Ik kon via de user interface wel op opnieuw downloaden klikken en nu doet hij het wel. Was dat een storing bij nzbmatrix of lag mijn internetverbindig er misschien tijdelijk uit vandaag? Sickbeard vond het wel nodig om 3 MB aan logfiles hierover aan te maken 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:08:
Weet iemand waarom ik deze foutmelding kreeg?

The XML returned from the NZBMatrix feed is incomplete, this result is unusable

Ik kon via de user interface wel op opnieuw downloaden klikken en nu doet hij het wel. Was dat een storing bij nzbmatrix of lag mijn internetverbindig er misschien tijdelijk uit vandaag? Sickbeard vond het wel nodig om 3 MB aan logfiles hierover aan te maken 8)7
daar moet je je niet druk om maken. Pas wanneer je helemaal niets binnen krijgt dan is er wat aan de hand. Het kan soms wel eens voorkomen dat er iets in de feed niet klopt en dan krijg je zo'n melding. Ik zie hem in mijn sickbeard ook wel eens langsfietsen.

in 99% van alle gevallen wordt alles gewoon hier via nzbmatrix binnen gehengeld en ik heb vaak tussen 5-7 's morgens de nieuwste series binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

zeroday schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:06:

Done! Zal dadelijk ook een requestje op Google Code aanvragen.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:41:
Je zou ook kunnen kijken of de zwakte van subliminal alleen bij Nederlandse subs c.q. Bierdopje als plugin ligt.
Om te testen zou je subliminal kunnen laten zoeken naar Engelse subs en die Auto-sub naarr de Nederlandse.
Nee, zowel bij de NL als EN plugin van elke provider. Subliminal herkent elk .mkv bestand namelijk als 'HDTV'. Erg jammer.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:16:
Maar die werkt niet naar behoren :) Althans, hij is in staat om een ondertiteling binnen te halen maar het matchen van de juiste ondertiteling (WEB-DL/HDTV) met de versie die gedownload is werkt niet goed.
Op dit moment haalt subliminal alleen HDTV ondertitels binnen voor "een mkv "en die lopen daardoor niet synchroon als het een WEB-DL is.
Wat DragonReborn952 zegt en bovendien heb ik er een hard hoofd in dat Diaoul het op korte termijn fixt c.q. gefixt krijgt. Zijn reactie op de issue die geopend is op github slaat nergens op in mijn ogen 'Yeah this is develop branch so it can be broken/untested/whatever', terwijl hij eerst zegt 'Should be fixed with e8ba65e'. Erg jammer, maar het lijkt erop dat hij het ook zo 1-2-3 niet weet, zodoende dat ik op zoek ben gegaan naar alternatieven.
JBierSubDownloader is een van die alternatieven maar download helaas de verkeerde sub versie als er geen alternatief mogelijk is. Ze zijn er momenteel wel mee bezig om daar naar te kijken, dus we wachten af.
Dat AutoSub scriptje werkt perfect als je alleen NL subs wilt hebben, maar als je beide wilt dan werkt dat alleen voor nieuwe afleveringen van een serie en niet als je je hele collectie van subs wilt voorzien. Hij pakt namelijk de Engelse subs als de NL versie nog niet beschikbaar is (wat na de release van een aflevering het geval is, het duurt namelijk even voordat de subs vertaald zijn) en download daarna als de NL versie beschikbaar is alsnog de NL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:50
schumi2004 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:18:
[...]
Zoals gezegd gebruik ik AutoSub al een tijdje. Tot nu toe viel er niets te installeren.
Clonen naar een map en dan een cronjob om het script te starten tijdens boot:
@reboot user cd /path/autosub && /path/python AutoSub.py > /dev/null

Dit werkt nog steeds, dus je zou het ook op een synology kunnen proberen. Wel even in de config.properties file, de locatie van je series aanpassen.

WEB-DL worden herkend en krijgen de juiste subs. Niet zoals subliminal, dat je alsnog handmatig de juiste subs moet downloaden. Bij mij alleen WEB-DL, dus ben blij met AutoSub. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Kriss1981 op 07-02-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:26:
Wat DragonReborn952 zegt en bovendien heb ik er een hard hoofd in dat Diaoul het op korte termijn fixt c.q. gefixt krijgt. Zijn reactie op de issue die geopend is op github slaat nergens op in mijn ogen 'Yeah this is develop branch so it can be broken/untested/whatever', terwijl hij eerst zegt 'Should be fixed with e8ba65e'. Erg jammer, maar het lijkt erop dat hij het ook zo 1-2-3 niet weet, zodoende dat ik op zoek ben gegaan naar alternatieven.
JBierSubDownloader is een van die alternatieven maar download helaas de verkeerde sub versie als er geen alternatief mogelijk is. Ze zijn er momenteel wel mee bezig om daar naar te kijken, dus we wachten af.
Dat AutoSub scriptje werkt perfect als je alleen NL subs wilt hebben, maar als je beide wilt dan werkt dat alleen voor nieuwe afleveringen van een serie en niet als je je hele collectie van subs wilt voorzien. Hij pakt namelijk de Engelse subs als de NL versie nog niet beschikbaar is (wat na de release van een aflevering het geval is, het duurt namelijk even voordat de subs vertaald zijn) en download daarna als de NL versie beschikbaar is alsnog de NL versie.
Als ik zo even naar Bierdopje.py van AutoSub kijk, zou het voor een beetje python kenner (wat ik overigens niet ben) niet moeilijk moeten zijn om zowel Engels als Nederlands te laten downloaden.
Je zou dan gewoon buiten de Fallback optie om moeten gaan en twee keer de sub-zoeker laten draaien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Mar2zz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:31:
oh ja die books link bestaat nog niet op git. Dat wordt een overzicht van alle boeken die op wanted of snatched staan. Ik zal de link wel even weghalen tot ie echt werkt.
Ja, het doel van de link begreep ik wel. Voor mij hoef je hem niet weg te halen hoor, ik ga gewoon eens per zoveel tijd een nieuwere versie binnenhalen en kijken hoever je hiermee bent.

Het is een leuke start en dat er nog 'wat' werk aan moet gebeuren is ook niet erg. NL boeken krijg ik bv ook niet te zien (wel nl aangegeven in de config).

Ik kan alleen maar hopen dat de ontwikkelingen snel gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
nl boeken is heel afhankelijk aan wat er aan nl boeken op googlebooks staat. Googlebooks is daarin minder compleet dan goodreads helaas, alleen is de goodreads api te onbetrouwbaar om die als default source te gebruiken. Ik heb maar aangenomen dat het aantal nl titels op googlebooks nog wel toeneemt. Ik zal een optie maken op de author en bookpage waarmee je de nlresultaten te voorschijn kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:34:
nl boeken is heel afhankelijk aan wat er aan nl boeken op googlebooks staat. Googlebooks is daarin minder compleet dan goodreads helaas
Misschien naar librarything kijken? Geen idee of die een api hebben, maar site is vergelijkbaar met goodreads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:11
perejoseph schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:21:
Heeft iemand eigenlijk een idee wanner Headphones met een iets stabielere versie uitkomt? Ik zou het een perfect programma vinden, moest het werken icm Musicbrainz :S
Heeft iemand hier een antwoord op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
wat versta je onder stabiel? Bij dit soort apps is het altijd maar de vraag wanneer en hoe een bug geplet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:18:
Als ik zo even naar Bierdopje.py van AutoSub kijk, zou het voor een beetje python kenner (wat ik overigens niet ben) niet moeilijk moeten zijn om zowel Engels als Nederlands te laten downloaden.
Je zou dan gewoon buiten de Fallback optie om moeten gaan en twee keer de sub-zoeker laten draaien,
Heb een issue aangemaakt op Google Code en ze gaan ermee aan de slag :) http://code.google.com/p/auto-sub/issues/detail?id=39
Ben zelf ook geen held in Python, zodoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:11
Mijn vraag is dus eigenlijk wanneer Headphones eindelijk zonder al te veel problemen data kan ophalen van Musicbrainz. Blijkbaar kan de server al die requests niet aan heb eens ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:07:
[...]

Heb een issue aangemaakt op Google Code en ze gaan ermee aan de slag :) http://code.google.com/p/auto-sub/issues/detail?id=39
Ben zelf ook geen held in Python, zodoende ;)
Het zou mooi zijn hetgeen nu in AutoSub zit wat het wel mogelijk maakt onderscheidt te maken tussen WEB-DL en HDTV ook in subliminal te integreren. Ik vind het overigens verdacht stil rond subliminal, wordt hier nog wel iets aangedaan?
En misschien meteen ook twitter integratie toevoegen zou ook mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

schumi2004 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:23:
Het zou mooi zijn hetgeen nu in AutoSub zit wat het wel mogelijk maakt onderscheidt te maken tussen WEB-DL en HDTV ook in subliminal te integreren. Ik vind het overigens verdacht stil rond subliminal, wordt hier nog wel iets aangedaan?
Ik zie dat je Diaoul al getipt hebt op github, ben benieuwd naar zijn reactie!
In een andere issue geeft Diaoul aan dat hij de komende weken geen tijd had (dat was op 29 januari).
Twitter integratie in autosub? Is de twitter integratie in sickbeard niet genoeg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:27:
[...]

Ik zie dat je Diaoul al getipt hebt op github, ben benieuwd naar zijn reactie!
In een andere issue geeft Diaoul aan dat hij de komende weken geen tijd had (dat was op 29 januari).
Twitter integratie in autosub? Is de twitter integratie in sickbeard niet genoeg dan?
Autosub heeft toch twitter integratie? (heb namelijk al verschillende twitter accounts voor bij zien komen met post van autosub over subs die gedownload zijn)

Op zich vind ik dit een prettige functie, niet altijd kunnen direct de subs gedownload worden, NL subs lopen gemiddeld een week achter na release.

Opzich werkt subliminal perfect hier en zou deze dan ook graag geperfectioneerd zien, heb namelijk niet veel zin om verschillende sub tools naast elkaar te moeten draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 08-02-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:45

B2

wa' seggie?

Vreemd, Sickbeard vind bij mij alle US releases op nzbs.org netjes, maar als ik een Nederlandse TV show toevoeg, die zowel op thetvdb.org staan, als waarvan een juiste nzb op nzbs.org te vinden is kan Sickbeard niks vinden.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

schumi2004 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:30:

Autosub heeft toch twitter integratie? (heb namelijk al verschillende twitter accounts voor bij zien komen met post van autosub over subs die gedownload zijn)

Op zich vind ik dit een prettige functie, niet altijd kunnen direct de subs gedownload worden, NL subs lopen gemiddeld een week achter na release.

Opzich werkt subliminal perfect hier en zou deze dan ook graag geperfectioneerd zien, heb namelijk niet veel zin om verschillende sub tools naast elkaar te moeten draaien.
Oh sorry, je bedoelt twitter integratie bij subliminal?

Als subliminal onderscheid kan maken tussen HDTV en WEB-DL is het een prachtige tool, maar op dit moment is 't voor mij vrij useless.
Ik kijk uit naar de nieuwe versie van AutoSub. JBierSubDownloader is ook goed, maar die werkt alleen naar behoren als je de originele bestandsnaam gebruikt. 't probleem is dat ik ongeveer 1,25TB aan series heb die sickbeard gerenamed heeft... AutoSub heeft daar echter geen problemen mee..
B2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:36:
Vreemd, Sickbeard vind bij mij alle US releases op nzbs.org netjes, maar als ik een Nederlandse TV show toevoeg, die zowel op thetvdb.org staan, als waarvan een juiste nzb op nzbs.org te vinden is kan Sickbeard niks vinden.

Meer mensen hier last van?
Gebruik je de fork van Rintje? Want standaard ondersteund Sickbeard geen NL series, staat er ook bij als je een serie probeert toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Freekers schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:41:
[...]
Gebruik je de fork van Rintje? Want standaard ondersteund Sickbeard geen NL series, staat er ook bij als je een serie probeert toe te voegen.
Oeps :) nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:41:
[...]

Oh sorry, je bedoelt twitter integratie bij subliminal?

Als subliminal onderscheid kan maken tussen HDTV en WEB-DL is het een prachtige tool, maar op dit moment is 't voor mij vrij useless.
Ik kijk uit naar de nieuwe versie van AutoSub. JBierSubDownloader is ook goed, maar die werkt alleen naar behoren als je de originele bestandsnaam gebruikt. 't probleem is dat ik ongeveer 1,25TB aan series heb die sickbeard gerenamed heeft... AutoSub heeft daar echter geen problemen mee..

-knip-
In subliminal ja, mooi vind ik dat ik nu 1 tool heb die voor zowel films als series subs download.

Als ze dan HDTV en WEB-DL nog even onderhanden nemen dan is het mijn inziens perfect (twitter zou leuk zijn)
Ik heb zelf ook wel eens last van verkeerde subs maar dat ligt denk meer aan de manier van zoeken. De ene site werkt op basis van hash waardes een ander weer op file name (dat is ook 1 van de reden waarom ik graag originele filenames wil behouden en niet aan renaming doe).
Maar die enkele keer kan ik nog wel mee leven bij jou is dat anders en is inderdaad behoorlijk vervelend.

edit:
Diaoul is snel met reageren :P
Wat wrong subs betreft, geeft ie mijn inziens niet het antwoord waar ik op hoopte, best-match is de insteek. En code van AutoSub was rommelig dus denk dat die bug op niks uitloopt en we zelf aan de slag moeten.

Twitter integratie valt buiten de scope en kan hem er geen ongelijk in geven.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 08-02-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
schumi2004 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:50:
[...]

edit:
Wat wrong subs betreft, geeft ie mijn inziens niet het antwoord waar ik op hoopte, best-match is de insteek. En code van AutoSub was rommelig dus denk dat die bug op niks uitloopt en we zelf aan de slag moeten.
hij klinkt alleen een beetje grumpy. :)
Solution to what ? I just don't have time to look into this error. Once it is fixed, best match will be returned.

The code of auto-sub is all messy IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
perejoseph schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:22:
Mijn vraag is dus eigenlijk wanneer Headphones eindelijk zonder al te veel problemen data kan ophalen van Musicbrainz. Blijkbaar kan de server al die requests niet aan heb eens ergens gelezen.
Er zijn wel workarounds. Ergens in deze thread is een link te vinden die verwijst naar een xmbc.org thread waarin een alternatieve musicbrainz server staat genoemd.

Het is een groot probleem overigens. In tegenstelling tot films en series (uitzonderingen daargelaten) hebben de meeste mensen in downloadcountry al flink wat muziek staan. Niet iedereen is even netjes met tags geweest en dus is elke persoon die headphones gaat gebruiken een potentiele ddoss'er voor MusicBrainz die 100'en tot 1000'en requests gaan versturen gedurende langere tijd naar musicbrainz. En musicbrainz is geen organisatie die een serverpark kan beheren wat dat de hele tijd die verzoeken kan gaan lopen verwerken.

Ik heb om dezelfde reden de GoodReads api vervangen in LazyLibrarian voor de GoogleBooks api. Goodreads zal het gauw merken als er 100'en tot 1000'en extra requests binnenkomen, maar voor Google is dat een verwaarloosbaar percentage aan extra load.

Headphones zal dus moeten inleveren op aantal verzoeken of de frequentie van de verzoeken, of een andere source erbij moeten zoeken ofzo.

Ik had begrepen dat Rembo10 er wel mee bezig was, maar zijn snelheid van patchen en fixen vind ik toch heel erg tegenvallen. Hij zou een aantal collaborators aan moeten stellen zodat die mee kunnen werken en ook pull requests kunnen mergen. Nu is Headphones afhankelijk van 1 persoon die vrij traag is, wat niet erg is als het programma al op niveau is (zoals sickbeard en couchpotato), maar bij een kinderschoenenappje mag je toch wat meer verwachten op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

schumi2004 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:46:
[...]

Dan moet je even dit draadje of vorige doorlopen hoe NL series mogelijk te maken in SB.

Is meerdere malen besproken.
Heb het eea nagelezen en de fork van Rintje gepakt, maar er wordt eigenlijk alleen gesproken over de newznab.py file die aangepast moet worden (in de fork van Rintje is ie volgens mij al aangepast.) Maar ik maak geen gebruik van een custom newznab server maar van nzbs.org. In de file nzbs_org.py zie ik nergens de mogelijkheid om tv-foreign ook toe te voegen in de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
schumi2004 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:23:
[...]

Zo messy is de code niet (wat diaoul zegt over AutoSub).
Autosub doet ook een bestmatch, maar gebruikt wat meer parameters. De pest is natuurlijk dat het alleen goed gaat matchen als deze parameters ook bekend zijn, en dat deze steevast door renaming verloren gaan.

Nu heeft diaoul via sickbeard toegang tot de originele releasenaam. Hij kan gewoon een select uit de sickbeard.db. doen op bestandsnaam, en daarmee de releasegroup e.d. opvragen (en volgens mij ook de originele bestandsnaam).

De originele bestandsnaam omzetten naar een list met tuple en dan al die parameters matchen. Is helemaal niet zo een grote moeite volgens mij, ik zie het op zich wel voor me hoe het ongeveer moet en ik ben 10 times more noob dan diaoul.

(dit is de verantwoordelijke code in autosub voor het matchen:
if 'quality' in wantedItem.keys(): wantedItemquality = wantedItem['quality']
if 'releasegrp' in wantedItem.keys(): wantedItemreleasegrp = wantedItem['releasegrp']
if 'source' in wantedItem.keys(): wantedItemsource = wantedItem['source']

wanteditem is de videofile-naam (of database-historische naam) gesplitst in een lijst met daarin naam, seizoen, aflevering, releasegroup, kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar2zz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:24:
[...]

Zo messy is de code niet (wat diaoul zegt over AutoSub).
Autosub doet ook een bestmatch, maar gebruikt wat meer parameters. De pest is natuurlijk dat het alleen goed gaat matchen als deze parameters ook bekend zijn, en dat deze steevast door renaming verloren gaan.

Nu heeft diaoul via sickbeard toegang tot de originele releasenaam. Hij kan gewoon een select uit de sickbeard.db. doen op bestandsnaam, en daarmee de releasegroup e.d. opvragen (en volgens mij ook de originele bestandsnaam).

De originele bestandsnaam omzetten naar een list met tuple en dan al die parameters matchen. Is helemaal niet zo een grote moeite volgens mij, ik zie het op zich wel voor me hoe het ongeveer moet en ik ben 10 times more noob dan diaoul.

(dit is de verantwoordelijke code in autosub voor het matchen:
if 'quality' in wantedItem.keys(): wantedItemquality = wantedItem['quality']
if 'releasegrp' in wantedItem.keys(): wantedItemreleasegrp = wantedItem['releasegrp']
if 'source' in wantedItem.keys(): wantedItemsource = wantedItem['source']

wanteditem is de videofile-naam (of database-historische naam) gesplitst in een lijst met daarin naam, seizoen, aflevering, releasegroup, kwaliteit.
Denk niet dat Diaoul ervoor te porren is het als nog op te pakken. Hij geeft aan geen tijd te hebben dus ik denk dat het voorlopig een no-go gaat worden voor Subliminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Oh dat is jammer. Ik vind het namelijk ook irritant, alleen merk ik het alleen bij backlogseries waar ik sd-dvd binnenhaal dat ie vaak de hdtv's download (de commandline versie dan). Gelukkig is er nog altijd xbmc-subtitles achtervang :p
erikafoort schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:22:
[...]

Ja, het doel van de link begreep ik wel. Voor mij hoef je hem niet weg te halen hoor, ik ga gewoon eens per zoveel tijd een nieuwere versie binnenhalen en kijken hoever je hiermee bent.

Het is een leuke start en dat er nog 'wat' werk aan moet gebeuren is ook niet erg. NL boeken krijg ik bv ook niet te zien (wel nl aangegeven in de config).

Ik kan alleen maar hopen dat de ontwikkelingen snel gaan :-)
quick minifixje gedaan waardoor ie nu werkt. Hij toont op het moment alleen boeken daar met status snatched. er is ook een linkje zichtbaar dat Manual processing heet, maar dat doet nog niet veel behalve errors genereren. Ga ik vanmiddag even mee prutsen :)

[ Voor 62% gewijzigd door Mar2zz op 08-02-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:50
Mar2zz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:46:
quick minifixje gedaan waardoor ie nu werkt. Hij toont op het moment alleen boeken daar met status snatched. er is ook een linkje zichtbaar dat Manual processing heet, maar dat doet nog niet veel behalve errors genereren. Ga ik vanmiddag even mee prutsen :)
prutsen. Hahaha, ja al doende leert men. Had ik maar meer tijd, dan kon ik me ook in python verdiepen door ermee te prutsen. Wanneer ik na de zomer ben ik afgestudeerd, ga ik eens wat python-tutorials doorworstelen. Mischien kan ik dan iets bijdragen aan SB, CP, HP en natuurlijk LL ;)

EDIT:
@Mar2zz, welke editor gebruik jij voor het prutsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Kriss1981 op 08-02-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ik doe alles in gedit uitgebreid met wat plugins. Maar ik pruts ook echt stukje schrijven, uitvoeren, errors fixen met soms googlen naar oplossing, weer stukje schrijven. t slijt er nu wel in dus ik kan wwl steeds langere stukjes schrijven zonder al te veel extra errors te maken ;)
erikafoort schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:22:

Ik heb nu zo gemaakt dat je voorkeurstalen in de subheader verschijnen indien er meer talen in de database zitten, als je dan op een taal klikt dan verbergt ie de andere talen. Al kom ik er nu wel achter dat er teleurstellend weinig NL spul op googlebooks staat (maakt mij niet zoveel uit, omdat ik voornamelijk in het engels lees). Maar ik heb net al voorbeeld even Stephen King geimporteerd, die toch grotendeels ook in NL vertaald uitgegeven wordt, maar via Googlebooks wordt geen enkele NL-talige editie bij hem gevonden.

Ik moet toch weer serieus gaan overwegen om de GoodReads-api in te schakelen en/of andere sources aan te boren. Alleen met Goodreads komt zoveel extra meuk mee (dubbele titels enzo, heel veel zonder isbn).

Ik denk dat ik de 'eigen keuze' welke api je gebruikt voor import weer terughaal (had ik eerder een optie voor die ik nooit naar Git heb gepushed).

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:02:
[...]

Misschien naar librarything kijken? Geen idee of die een api hebben, maar site is vergelijkbaar met goodreads.
Nice catch, die hebben inderdaad een api. alleen de terms, not more than once a second, dat heeft goodreads ook als limiet. Daar ga je gauw overheen met een app die individueel databases opbouwt.

Ik ga eens nadenken over een soort hybrid fetch info modus. Googlebooks aangevuld met Goodreads en librarything ofzo, even goed over nadenken. (ik haal nu authorinfo van Goodreads en boekinfo van googlebooks.)

[ Voor 85% gewijzigd door Mar2zz op 08-02-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik merk dat mijn gepruts aan SB voor downloads met ingebakkken subs een vreemd bij-effect heeft.
Zodra hij een van die ingebakken versies vindt vervangt ie de oude versie niet, maar hij zet hem erbij.
De bestandsnaam krijgt een extra spatie aan het eind toegevoegd.
Ik moet maar eens kijken of dat ergens verstopt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Mar2zz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:40:
Ik heb nu zo gemaakt dat je voorkeurstalen in de subheader verschijnen indien er meer talen in de database zitten, als je dan op een taal klikt dan verbergt ie de andere talen. Al kom ik er nu wel achter dat er teleurstellend weinig NL spul op googlebooks staat (maakt mij niet zoveel uit, omdat ik voornamelijk in het engels lees). Maar ik heb net al voorbeeld even Stephen King geimporteerd, die toch grotendeels ook in NL vertaald uitgegeven wordt, maar via Googlebooks wordt geen enkele NL-talige editie bij hem gevonden.
Precies diegene waar ik het ook mee geprobeerd had en idd geen één NL boek :-)
Ik ga nog even een zipje binnenhalen...
Ik moet toch weer serieus gaan overwegen om de GoodReads-api in te schakelen en/of andere sources aan te boren. Alleen met Goodreads komt zoveel extra meuk mee (dubbele titels enzo, heel veel zonder isbn).
Ik denk dat ik de 'eigen keuze' welke api je gebruikt voor import weer terughaal (had ik eerder een optie voor die ik nooit naar Git heb gepushed).
Lijkt mij een mooie optie, en dan standaard googlebooks om goodreads een beetje te ontlasten. Zit ik je nu gewoon te zeggen wat je moet doen :-) Nouja, je snapt me wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

schumi2004 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:50:
In subliminal ja, mooi vind ik dat ik nu 1 tool heb die voor zowel films als series subs download.

Als ze dan HDTV en WEB-DL nog even onderhanden nemen dan is het mijn inziens perfect (twitter zou leuk zijn)
Ik heb zelf ook wel eens last van verkeerde subs maar dat ligt denk meer aan de manier van zoeken. De ene site werkt op basis van hash waardes een ander weer op file name (dat is ook 1 van de reden waarom ik graag originele filenames wil behouden en niet aan renaming doe).
Maar die enkele keer kan ik nog wel mee leven bij jou is dat anders en is inderdaad behoorlijk vervelend.

edit:

Twitter integratie valt buiten de scope en kan hem er geen ongelijk in geven.
Idd niet het antwoord waar ik op hoopte, maar hij klinkt als of ie er niet zo heul veel zin in heeft :P
r3v0ss schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:15:
hij klinkt alleen een beetje grumpy. :)
Zo kun je het ook noemen ;)

AutoSub is geupdated en kan nu ook altijd engelse subs downloaden. Helaas heb ik nu blijkbaar toch hetzelfde probleem als bij JBierSubDownloader; Zonder originele filenames download ook AutoSub een andere srt als de juiste srt versie niet beschikbaar is.
Resultaat: Ik kom 1,5TB aan files opnieuw aan het downloaden... jeuj :(
Tenzij sickbeard een un-rename functie heeft, maar die kon ik nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik ook niet tegengekomen.
De enige manier dat zo'n functie gemaakt kan worden is als SB de originele naam ook opslaat in een/de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:25:
Dat ben ik ook niet tegengekomen.
De enige manier dat zo'n functie gemaakt kan worden is als SB de originele naam ook opslaat in een/de database.
Zou 't wel fijn vinden als dat er in de toekomst ingebakken wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Freekers schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:27:
[...]

Zou 't wel fijn vinden als dat er in de toekomst ingebakken wordt :P
waarom wil je de serie zo genoemd hebben?
ik snap dat hoe meer info hoe makkelijker het is om de serie te herkennen, maar ik heb jaren series gekeken waarbij de episode nummer voldoende is / was

Heb nu een Boxee Box en zie ineens alle series voorzien van een thumb met episode info en titel en wat al niet meer. Dus ook hiermee weet ik dat mijn naming gewoon werkt en ook voor andere apparaten geschikt is.

Tuurlijk snap ik dat je het in jou systeem wil hebben, maar goed of je dan support voor jou naming krijgt is dan afhankelijk of de developer het erin stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

zeroday schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:45:
ik snap dat hoe meer info hoe makkelijker het is om de serie te herkennen, maar ik heb jaren series gekeken waarbij de episode nummer voldoende is / was

Heb nu een Boxee Box en zie ineens alle series voorzien van een thumb met episode info en titel en wat al niet meer. Dus ook hiermee weet ik dat mijn naming gewoon werkt en ook voor andere apparaten geschikt is.

Tuurlijk snap ik dat je het in jou systeem wil hebben, maar goed of je dan support voor jou naming krijgt is dan afhankelijk of de developer het erin stopt.
Dat wil ik niet perse, maar ik dacht 'ach dat staat wat mooier dan die standaard scene naam'. Ik weet overigens niet wat MediaPortal (wat ik binnenkort ga installeren) leuker vindt: De scene naam of de 'clean sickbeard' naam. Ik gok op 't laatste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:45:
[...]

Heeft Freekers ze op een speciale manier laten namen?
Dat heb ik dan even gemist. Dat zou misschien ook van invloed kunnen zijn bij als bestanden al hernoemd waren.

Overigens lijkt mijn probleem van de extra spatie niet zozeer aan SB zelf te liggen, maar zo op het eerste oog aan de indexer waar de download vandaan komt.
Komt ie van j1nx (sowieso voor mijn ingebakken subs) dan komt er een extra spatie voor de extensie.
Van Sickbeard Index sluit de bestandsnaam wel gewoon aan.
EDITZo ik was lekker wakker... Ik had vorige keer zitten rommelen met mijn post-processor en ben blijkbaar ergens een spatie vergeten te verwijderen. :F

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
erikafoort schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:09:
[...]

Precies diegene waar ik het ook mee geprobeerd had en idd geen één NL boek :-)
Ik ga nog even een zipje binnenhalen...

[...]

Lijkt mij een mooie optie, en dan standaard googlebooks om goodreads een beetje te ontlasten. Zit ik je nu gewoon te zeggen wat je moet doen :-) Nouja, je snapt me wel denk ik.
Ja dat doe je. maar het zijn allemaal dingen die sowieso moeten gebeuren :)
Zet anders die issues op github.
Heb nu ook manual postprocessing toegevoegd, dus je kunt je ebooks laten verplaatsen door LL, alleen moet daar nog veel meer optioneel spul bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:57:
Heeft Freekers ze op een speciale manier laten namen?
Dat heb ik dan even gemist. Dat zou misschien ook van invloed kunnen zijn bij als bestanden al hernoemd waren
Ik heb de volgende naming in sickbeard:
Show Name - S01E02 - Ep Name - Quality
Voorbeeld:
Two and a Half Men - S09E09 - Frodo's Headshots - 720p WEB-DL
Two and a Half Men - S09E15 - The Duchess of Dull-in-Sack - HD TV

Had gedacht dat de quality erbij vermelden duidelijk genoeg zou zijn voor autosub/JBSD, maar het kijkt nogal nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:00:
[...]

Ik heb de volgende naming in sickbeard:
Show Name - S01E02 - Ep Name - Quality
Voorbeeld:
Two and a Half Men - S09E09 - Frodo's Headshots - 720p WEB-DL
Two and a Half Men - S09E15 - The Duchess of Dull-in-Sack - HD TV

Had gedacht dat de quality erbij vermelden duidelijk genoeg zou zijn voor autosub/JBSD, maar het kijkt nogal nauw.
Das dus waarom ik originele filenames aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

schumi2004 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:02:
[...]

Das dus waarom ik originele filenames aanhoud.
Haha ja daar kom je nu mee ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet hard genoeg ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Mar2zz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:00:
[...]
Ja dat doe je. maar het zijn allemaal dingen die sowieso moeten gebeuren :)
Gelukkig maar, zometeen denk je nog dat ik je project wil overnemen :-) Ben gewoon enthousiast!
Zet anders die issues op github.
Zal ik even doen.
Heb nu ook manual postprocessing toegevoegd, dus je kunt je ebooks laten verplaatsen door LL, alleen moet daar nog veel meer optioneel spul bij komen.
Ik zag de link al staan maar bij mij doet deze niks. Er wordt nu ook geen informatie meer gefetched over authors/boeken. Log zegt wel dat ie 65 hits gevonden heeft maar ze worden niet geshowed.

morgenavond ga ik even wat grondiger testen en zal ik mijn bevindingen op GIThub zetten. Hoop dat je daar wat aan hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door erikafoort op 08-02-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De log kan wat vreemd zijn, moet nog even kijken hoe. Maar in de zoekresultaten zie je alle hits op je zoekquery, die binnen je preferred languages vallen (andere languages worden dan al geskipped).

Maar, als je dan de auteur toevoegt dan checkt ie nog eens of de auteursnaam die je hebt aangevinkt wel overeenkomt met het auteursveld in google. en daardoor kunnen verschillen ontstaan in uiteindelijk resultaat.

Kan overigens best zijn dat je je config.ini even moet verwijderen na een upgrade. Ik weet namelijk niet hoe dat werkt als ik opties toevoeg en je met een oudere zit waar een bepaalde optie niet inzit.

Kan je me bij zo een test ook auteursnaam enzo vermelden dan kan ik dezelfde import ook doen (bug reproduceren enzo).

Als je lazylibrarian start met python LazyLibrarian.py --debug dan zie je wat meer info. Hier zie je ook resultaten verdwijnen in het niets, dus ik moet wat meer logging toevoegen nog. Hij vind er eerst 88. Dan skipt ie 3. Dan voeg ik 'm toe, dan vindt ie er 86, dus 2x was de authorveld niet hetzelfde. skipt ie weer 3 met andere taal, en vervolgens hou ik er 78 over... die som klopt niet helemaal...
08-Feb-2012 22:36:09 - INFO :: CP Server Thread-6 : Searching url: https://www.googleapis.com/books/v1/volumes?q=inauthor%3A%22terry%20pratchett%22
08-Feb-2012 22:36:15 - INFO :: CP Server Thread-6 : Found 88 results for author with name: terry pratchett
08-Feb-2012 22:36:15 - INFO :: CP Server Thread-6 : Skipped 3 results because it is not a preferred language.
08-Feb-2012 22:36:22 - INFO :: Thread-12 : Searching for author with name: Terry Pratchett
08-Feb-2012 22:36:23 - INFO :: Thread-12 : Found author: Terry Pratchett with GoodReads-id: 1654
08-Feb-2012 22:36:25 - INFO :: Thread-12 : Processing info for authorID: 1654
08-Feb-2012 22:36:26 - INFO :: Thread-12 : Searching url: https://www.googleapis.com/books/v1/volumes?q=inauthor%3A%22Terry%20Pratchett%22
08-Feb-2012 22:36:30 - INFO :: Thread-12 : Found 86 results for author with name: Terry Pratchett
08-Feb-2012 22:36:30 - INFO :: Thread-12 : Skipped 3 results because it is not a preferred language.
08-Feb-2012 22:36:41 - INFO :: Thread-12 : Processing complete: Added 78 books to the database

[ Voor 50% gewijzigd door Mar2zz op 08-02-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoort misschien niet in dit topic maar Terra Nova is zo f*cked up qua show info, 10 is eigenlijk 9 12-13 zijn niet beschikbaar maar heb de file toch echt hier.

Iemand een idee hoe dit netjes te maken, manual nfo's editen?

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 08-02-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Haha Terra Nova... Ik heb alles gezien, ik weet niet waarom, maar wat een slappe serie. Daar had zoveel meer in gezeten... veel te zoetsappig allemaal, 't lijkt wel EO, ware het niet dat die niet gauw iets met evolutional stuff zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Tja, die nummering loopt spaak na aflevering 1. Ondertitels downloaden is ook een ramp met die serie. het is net Falling Skies maar dan met dino's ipv aliens. Handmatig de nfo's aanpassen lijkt mij de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r3v0ss schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:00:
Tja, die nummering loopt spaak na aflevering 1. Ondertitels downloaden is ook een ramp met die serie. het is net Falling Skies maar dan met dino's ipv aliens. Handmatig de nfo's aanpassen lijkt mij de beste optie
Denk dat ik het al weet, file 01-02 is eigenlijk 1, 3 is 2 enz. maar ff snel renamen als ik er zin in heb.

Toevallig dat het vrouw hem op zette anders had ik er waarschijnlijk nooit meer naar omgekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:21:
[...]

Heb het eea nagelezen en de fork van Rintje gepakt, maar er wordt eigenlijk alleen gesproken over de newznab.py file die aangepast moet worden (in de fork van Rintje is ie volgens mij al aangepast.) Maar ik maak geen gebruik van een custom newznab server maar van nzbs.org. In de file nzbs_org.py zie ik nergens de mogelijkheid om tv-foreign ook toe te voegen in de search.
Heb nog eens goed naar de nzbs_org.py file gekeken, maar kan eigenlijk nergens de categorieën vinden, zo te zien wordt gewoon de rss feed van nzbs.org uitgelezen. Iemand een idee hoe het dan toch kan dat er geen dutch releases worden meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:46:
Hoort misschien niet in dit topic maar Terra Nova is zo f*cked up qua show info, 10 is eigenlijk 9 12-13 zijn niet beschikbaar maar heb de file toch echt hier.

Iemand een idee hoe dit netjes te maken, manual nfo's editen?
Dit komt door een persoon die Imzadi heet, die heeft het voor elkaar gekregen om op www.thetvdb.com de gegevens verkeerd erin te zetten en ook nog eens te locken zodat niemand het kan aanpassen. Ik althans niet en bij andere series kan ik wel dingen rechtzetten.

Volgens mij gebruikt sickbeard deze site ook , hier is de link:
http://www.thetvdb.com/?t...091&seasonid=393941&lid=7

Bierdopje e.d. gebruiken deze site ook voor alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
B2 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:36:
[...]

Heb nog eens goed naar de nzbs_org.py file gekeken, maar kan eigenlijk nergens de categorieën vinden, zo te zien wordt gewoon de rss feed van nzbs.org uitgelezen. Iemand een idee hoe het dan toch kan dat er geen dutch releases worden meegenomen?
Ik heb het destijds aangepast in newznab.py. Toen gebruikte ik nog alleen newzbin als search provider en dat maakte wel verschil. Ik denk dus dat je de aanpassing gewoon in dat bestand moet doen. Op de een of andere manier wordt dat bestand gebruikt, ook als je geen newznab provider gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 17:26

Anthirian

In Trance We Trust

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:00:
[...]

Dit komt door een persoon die Imzadi heet, die heeft het voor elkaar gekregen om op www.thetvdb.com de gegevens verkeerd erin te zetten en ook nog eens te locken zodat niemand het kan aanpassen. Ik althans niet en bij andere series kan ik wel dingen rechtzetten.

In dit soort gevallen moet je op het forum kijken. Daar staat 9 van de 10 keer uitgelegd waarom een serie gelockt is. Als je een goede reden hebt om het aan te passen kun je vragen om een unlock, maar dan moet je wel met bronnen komen waar het volgens jou beter in staat.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

martynvs schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:08:
[...]

Ik heb het destijds aangepast in newznab.py. Toen gebruikte ik nog alleen newzbin als search provider en dat maakte wel verschil. Ik denk dus dat je de aanpassing gewoon in dat bestand moet doen. Op de een of andere manier wordt dat bestand gebruikt, ook als je geen newznab provider gebruikt.
Hm, nee. Helaas Pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:00:
[...]

Thetvdb probeerd altijd de zelfde gegevens aan te houden als de zender. In dit geval FOX. Het lijstje is hetzelfde als het lijstje op de website van FOX.

Je zou denken dat die wel weten hoe het zit ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:05:
[...]

Hm, nee. Helaas Pindakaas.
Je zou anders moeten kijken welke argumenten in nzbs_org.py overeenkomen met de delen van de RSS-feed.

Zo kwam ik erachter dat bij j1nx.nl een categorie de syntax had van : 5040, 5030.
Na het kijken op zijn de site zelf zag ik dat foreign 5020 had en dat heb ik toegevoegd aan newznab.py.
Maar nzbs_org.py zal wel specifiek voor nzbs.org zijn gemaakt, dus zal je daar moeten zoek, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:52:
[...]

Je zou anders moeten kijken welke argumenten in nzbs_org.py overeenkomen met de delen van de RSS-feed.

Zo kwam ik erachter dat bij j1nx.nl een categorie de syntax had van : 5040, 5030.
Na het kijken op zijn de site zelf zag ik dat foreign 5020 had en dat heb ik toegevoegd aan newznab.py.
Maar nzbs_org.py zal wel specifiek voor nzbs.org zijn gemaakt, dus zal je daar moeten zoek, denk ik.
Dit staat ook in rintje in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2". Op sommige newznab providers kan het ook in 5050 staan.

Overzichtje van alle TV categorieën:
code:
1
2
3
4
5
6
7
5000 - TV
5020 - Foreign
5030 - SD
5040 - HD
5050 - Other
5060 - Sport
5070 - Anime

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:37:
[...]

Dit staat ook in rintje in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2". Op sommige newznab providers kan het ook in 5050 staan.

Overzichtje van alle TV categorieën:
code:
1
2
3
4
5
6
7
5000 - TV
5020 - Foreign
5030 - SD
5040 - HD
5050 - Other
5060 - Sport
5070 - Anime
Ooh ik heb vrolijk het wiel opnieuw zitten uitvinden?... Hij is fijn :F :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Brickman schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:17:
[...]

Mag Sickbeard naar de config file schrijven?
Mss domme vraag, maar hoe geef ik Sickbeard toestemming om naar de config file te schrijven???

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kozzmozz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:13:
[...]

Mss domme vraag, maar hoe geef ik Sickbeard toestemming om naar de config file te schrijven???
dat moet hij standaard toch al doen? Anders kan je ook de andere instellingen niet aanpassen. Ik heb zelf ook een WDTV live, wist niet eens dat deze optie erin stond, maar zie het nu. Ik wil alleen geen xml bestanden en andere achtergronden en weet ik niet wat meer bij mijn series, dus ik ga het niet aanzetten.

Maar is het niet eenvoudiger om voor een hele serie (en dus niet de losse afleveringen) met thumbgen het aan te maken?

edit: uit nieuwsgierigheid toch eens proberen aan te zetten, maar dat werkt bij mij ook niet. Als ik dan op home klik en weer terugga is het alweer teruggezet zoals het eerst stond (mediabrowser). Volgens mij is die optie gewoon defect en ligt het niet aan jouw instellingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb couchpotato Sickbeard laten zoeken naar de nieuwe serie: The river
Maar het blijkt dat er ook al een oudere versie van is. Nu zoekt hij de torrents bij langs als The river (2012) Maar dan vind hij niks.
Hoe kan ik veranderen dat hij gewoon naar the river zoekt. Want die oude versie van de river bestaat niet echt als torrents volgens mij.

Ja ik gebruik torrents, nzb's zijn beter maar daar beschik ik niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koekoek2003nl schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:27:
Ik heb couchpotato laten zoeken naar de nieuwe serie: The river
Maar het blijkt dat er ook al een oudere versie van is. Nu zoekt hij de torrents bij langs als The river (2012) Maar dan vind hij niks.
Hoe kan ik veranderen dat hij gewoon naar the river zoekt. Want die oude versie van de river bestaat niet echt als torrents volgens mij.

Ik lees net dat je torrents gebruikt, misschien toch maar over gaan op nzb's want die werkt zonder problemen ;)

Iemand een tip om de afbeeldingen weer zichtbaar te maken in maraschino? Ik krijg allemaal broken image afbeeldingen te zien de modules van sickbeard en recently added

edit:
Even afbeelding voor duidelijkheid toegevoegd. bij module sickbeard (rechts) is dus geen afbeelding te zien.
http://imgbox.com/aalM2S2q

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 09-02-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb couchpotato laten zoeken naar de nieuwe serie: The river

Werkt Couchpotato wel goed met series? Ik dacht dat het min of meer SickBeard voor series en Couchpotato voor films was, als best practice. SB ondersteunt op zich ook torrents, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
Maar het is sowieso makkelijker om te zien wat er fout gaat, als je weet wat er in de log staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:39:
[...]

Werkt Couchpotato wel goed met series? Ik dacht dat het min of meer SickBeard voor series en Couchpotato voor films was, als best practice. SB ondersteunt op zich ook torrents, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
Maar het is sowieso makkelijker om te zien wat er fout gaat, als je weet wat er in de log staat.
Ohh wat dom ik bedoel natuurlijk SickBeard. Ik was ook met Couchpotato bezig dus vandaar.
foutje
:o

Zal de log eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben wel een beetje teleurgesteld in het 'herkenningsvermogen' van sickbeard voor wat betreft quality..
code:
1
2
SEARCHQUEUE-BACKLOG-75760 :: Quality of How.I.Met.Your.Mother.S02.HDTV-720p is Unknown
SEARCHQUEUE-BACKLOG-75760 :: Quality of How.I.Met.Your.Mother.S02.Divx-DVDRip is Unknown

Kom op nou... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:12:
Ben wel een beetje teleurgesteld in het 'herkenningsvermogen' van sickbeard voor wat betreft quality..
code:
1
2
SEARCHQUEUE-BACKLOG-75760 :: Quality of How.I.Met.Your.Mother.S02.HDTV-720p is Unknown
SEARCHQUEUE-BACKLOG-75760 :: Quality of How.I.Met.Your.Mother.S02.Divx-DVDRip is Unknown

Kom op nou... -O-
Ik vermoed dat hij naar "scene" releasenames kijkt maar je zou kunnen proberen een issue aan te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:12:
code:
1
2

Kom op nou... -O-
Heb je mijn common.py al eens bekeken? Op zich heb ik voor HDTV niets veranderd dus dit is de regel standaard:
code:
1
checkName(["720p", "hdtv", "x264"], all) or checkName(["hr.ws.pdtv.x264"], any):

De de titel moet dus: 720p én hdtv én x264 bevatten óf (enkel) hr.ws.pdtv.x264.

Daarom kom je niet door de selectie. Maar je ziet die syntax, die kan je zo aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb couchpotato Sickbeard laten zoeken naar de nieuwe serie: The river
Geen problemen met deze serie, kwam prima binnen. Ik gebruik nzbmatrix trouwens binnen sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander vraagje: ik heb handmatig de log files op de synology van sickbeard / sabnzbd verwijderd, maar er komen nu geen nieuwe logfiles meer? Dat kan toch geen kwaad? Of slaat hij ze stiekem op op een andere plek? De instellingen zijn nog wel juist.

Had ik ze niet handmatig moeten verwijderen? Ik overweeg het even opnieuw te installeren, ik vind het maar vreemd dat die logfiles er niet zijn. Het aantal fouten telt hij in sickbeard trouwens wel door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

schumi2004 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:33:
[...]

Iemand een tip om de afbeeldingen weer zichtbaar te maken in maraschino? Ik krijg allemaal broken image afbeeldingen te zien de modules van sickbeard en recently added
wat zijn de minimale specs for maraschino? Ik kreeg um niet 1-2-3 aan de praat onder python 2.5.4
heeft ie minimaal 2.6 of 2.7 nodig?
indien ja, dan laat ik dat tooltje zitten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 07:29:
Ander vraagje: ik heb handmatig de log files op de synology van sickbeard / sabnzbd verwijderd, maar er komen nu geen nieuwe logfiles meer? Dat kan toch geen kwaad? Of slaat hij ze stiekem op op een andere plek? De instellingen zijn nog wel juist.

Had ik ze niet handmatig moeten verwijderen? Ik overweeg het even opnieuw te installeren, ik vind het maar vreemd dat die logfiles er niet zijn. Het aantal fouten telt hij in sickbeard trouwens wel door?
wanneer jij de logfiles verwijderd terwijl de app blijft draaien dan komt er inderdaad geen input meer
herstarten van de app lost dat op, en wellicht is er nog een makkelijker manier ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik deze error in sickbeard weg kan krijgen? Blijkbaar worden een aantal Video_TS mappen dagelijks gescand zonder resultaat

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2012-02-10 03:59:31.900142 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to parse the filename /volume1/TVseries/The Soprano's/The Soprano's_S01E09E10/VIDEO_TS/VIDEO_TS.VOB into a valid episode
2012-02-10 03:59:32.295778 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to parse the filename /volume1/TVseries/The Soprano's/The Soprano's_S01E07E08/VIDEO_TS/VIDEO_TS.VOB into a valid episode
2012-02-10 03:59:33.077127 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to parse the filename /volume1/TVseries/The Soprano's/The Soprano's_S01E05E06/VIDEO_TS/VIDEO_TS.VOB into a valid episode
2012-02-10 03:59:33.505258 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to parse the filename /volume1/TVseries/The Soprano's/The Soprano's_S01E03E04/VIDEO_TS/VIDEO_TS.VOB into a valid episode
2012-02-10 04:00:12.072698 SHOWQUEUE-REFRESH :: There was an error trying to retrieve the image, aborting
2012-02-10 04:00:33.102715 SHOWQUEUE-REFRESH :: There was an error trying to retrieve the image, aborting
2012-02-10 04:01:03.432730 SHOWQUEUE-REFRESH :: There was an error trying to retrieve the image, aborting
2012-02-10 04:02:13.654555 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to parse the filename /volume1/TVseries/Friends/Season 2/Friends2x05x06x07x08/VIDEO_TS.VOB into a valid episode
2012-02-10 04:02:14.104907 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to parse the filename /volume1/TVseries/Friends/Season 2/Friends2x18x19x20x21/VIDEO_TS.VOB into a valid episode
2012-02-10 04:02:14.534704 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to parse the filename /volume1/TVseries/Friends/Season 2/Friends2x09x10x11x12/VIDEO_TS.VOB into a valid episode
2012-02-10 04:02:14.950305 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to parse the filename /volume1/TVseries/Friends/Season 2/Friends2x13x14x16x17/VIDEO_TS.VOB into a valid episode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet die "episodes" op Ignored of Archived (misschien zelfs Skipped) en hij laat ze met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
zeroday schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:56:
[...]

wat zijn de minimale specs for maraschino? Ik kreeg um niet 1-2-3 aan de praat onder python 2.5.4
heeft ie minimaal 2.6 of 2.7 nodig?
indien ja, dan laat ik dat tooltje zitten ;-)
Python 2.6 is minimaal nodig voor Maraschino.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:59:
wanneer jij de logfiles verwijderd terwijl de app blijft draaien dan komt er inderdaad geen input meer
herstarten van de app lost dat op, en wellicht is er nog een makkelijker manier ..
Ah, de app herstarten, niet aan gedacht. Dat ga ik vanavond even doen als ik thuis ben. Scheelt wat werk inderdaad.

edit: dit werkt perfect, dank je

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sinds afgelopen dinsdag ook helemaal enthousiast voor SickBeard en Couch Potato icm Plex.
Heb er woensdag een Mac mini voor gekocht en ben helemaal verkocht.

Snap niet dat ik jaren alles met de hang gedaan heb,

Ik heb echter wel een vraagje voor de "pro's" hier, gebruiken jullie de Plex integratie van Sickbeard? en zo ja hoe werkt het?

Ik heb er namelijk best wat problemen mee, plex draait lokaal en via de plex server kan ik ook streamen naar mijn iOS devices, alles lijkt dus te werken.

Omdat ik SickBeard draai op de zelfde machine als Plex snap ik niet goed wat ik hier moet invullen.
Ze vragen het ip van de PlexServer maar niets lijkt correct, binnen ip werkt niet maar buiten ip werkt ook niet (door gelinkt ook niet)

Weet iemand wat ik hier moet invullen?

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/198/schermafbeelding2012021.png

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:02:
Sinds afgelopen dinsdag ook helemaal enthousiast voor SickBeard en Couch Potato icm Plex.
Heb er woensdag een Mac mini voor gekocht en ben helemaal verkocht.

Snap niet dat ik jaren alles met de hang gedaan heb,

Ik heb echter wel een vraagje voor de "pro's" hier, gebruiken jullie de Plex integratie van Sickbeard? en zo ja hoe werkt het?

Ik heb er namelijk best wat problemen mee, plex draait lokaal en via de plex server kan ik ook streamen naar mijn iOS devices, alles lijkt dus te werken.

Omdat ik SickBeard draai op de zelfde machine als Plex snap ik niet goed wat ik hier moet invullen.
Ze vragen het ip van de PlexServer maar niets lijkt correct, binnen ip werkt niet maar buiten ip werkt ook niet (door gelinkt ook niet)

Weet iemand wat ik hier moet invullen?

[afbeelding]
Een vriend van mij heeft de ATV2 met Plex Client en z'n mini-laptop met de Plex server. Ik vind het zelf minder werken dan XBMC (veel vaker bufferen). En mkv (720P) gaat al helemaal niet. Maar goed dat is even een side note.

Het eerste veld is het IP van het apparaat waar de filmbestanden daadwerkelijk op staan.
Als dat hetzelfde apparaat is als waar SB op draait kan je localhost:poortnummer gebruiken.

Het tweede veld is het IP van het apparaat dat aan je TV is verbonden (ik denk je Mac Mini).

De laatste twee velden kan je denk ik leeg laten, maar dat weet je zelf waarschijnlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week tot 2x toe gehad dat Sickbeard mijn instellingen vergat. Zowel de general settings als de search providers waardoor je afleveringen mist en handmatig zoeken geen resultaten geeft.

Volgens mij heeft het met de updates van SickBeard te maken (nadien gingen deze instellingen verloren). SickBeard draait bij mij wel op de NAS (synology DS-211), wellicht dat het met de wijzigingsrechten van de config.ini te maken heeft, echter deze zijn nog steeds goed.

Heb de laatste tijd ook niets aan mijn configuratie veranderd, hebben anderen ook dit probleem/idee over de oplossing? In het synology topic lees ik niets hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:19:
Heb je mijn common.py al eens bekeken? Op zich heb ik voor HDTV niets veranderd dus dit is de regel standaard:
code:
1
checkName(["720p", "hdtv", "x264"], all) or checkName(["hr.ws.pdtv.x264"], any):

De de titel moet dus: 720p én hdtv én x264 bevatten óf (enkel) hr.ws.pdtv.x264.

Daarom kom je niet door de selectie. Maar je ziet die syntax, die kan je zo aanpassen.
Thanks voor de tip! Ik ga er dadelijk eens mee stoeien. 720p OF hdtv vind ik ook al genoeg. Hij hoeft ze van mij part niet alletwee als requirement te stellen.

Zou dit werken?

code:
1
checkName(["720p", "hdtv"], any) or checkName(["hr.ws.pdtv.x264"], any):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 15:39:
[...]

Thanks voor de tip! Ik ga er dadelijk eens mee stoeien. 720p OF hdtv vind ik ook al genoeg. Hij hoeft ze van mij part niet alletwee als requirement te stellen.

Zou dit werken?

code:
1
checkName(["720p", "hdtv"], any) or checkName(["hr.ws.pdtv.x264"], any):
Dat moet inderdaad werken. Zelf heb ik bij mijn WEB-DL geloof ik ook nog voor de zekerheid and not checkName(["xvid", "divx"], any) erbij gezet, omdat ik zag (gewoon op binsearch) dat er ook bijv. WEB-DL.Xvid voorkomt. Normaal gesproken zou hij dit moeten overslaan omdat hij in de HD categorie moet zoeken. Maar als extra zekerheid kan het geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:15:
Dat moet inderdaad werken. Zelf heb ik bij mijn WEB-DL geloof ik ook nog voor de zekerheid and not checkName(["xvid", "divx"], any) erbij gezet, omdat ik zag (gewoon op binsearch) dat er ook bijv. WEB-DL.Xvid voorkomt. Normaal gesproken zou hij dit moeten overslaan omdat hij in de HD categorie moet zoeken. Maar als extra zekerheid kan het geen kwaad.
Ik zit even te kijken naar jouw common.py:
Verwijderd in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2"
en deze post:

Je schrijft dat je gebruikt maakt van de develop-branch. Is dat de develop-branch van Rintje of van de normale sickbeard? Indien van Rintje: Het volgende is me nog niet helemaal duidelijk: Met jouw common.py en andere aanpassingen, worden er dan wel de juiste subs gedownload voor WEB-DL afleveringen of nog steeds niet? Ofwel, snapt hij nu het verschil tussen HDTV en WEB-DL subs?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:59:
[...]

Ik zit even te kijken naar jouw common.py:
en deze post:

Je schrijft dat je gebruikt maakt van de develop-branch. Is dat de develop-branch van Rintje of van de normale sickbeard? Indien van Rintje: Het volgende is me nog niet helemaal duidelijk: Met jouw common.py en andere aanpassingen, worden er dan wel de juiste subs gedownload voor WEB-DL afleveringen of nog steeds niet? Ofwel, snapt hij nu het verschil tussen HDTV en WEB-DL subs?

Alvast bedankt!
Vooropgesteld: Ik gebruik de develop branch van de normale SB (vooral of alleen maar omdat het voorlopig werkt en ik geen zin heb om het opnieuw te installeren :) ). Naar wat ik begrijp is het belangrijkste verschil met Rintje's fork de mogelijkheid om NL series en ook daarvan NL subs te downloaden.

Dit heeft op zich niets te maken met mijn wijzigingen, aangezien die zijn gemaakt om Engelstalige series met ingebakken NL subs te kunnen downloaden.

Mijn wijzigingen hebben dan ook totaal geen invloed op de werking van subliminal, enkel op SB zelf.
Subliminal kan nog steeds verkeerde subs downloaden, maar aangezien vooralsnog de series die ik heb staan ook met ingebakken nl subs worden gespot, heeft dat bij mij eigenlijk geen invloed.
Je zou zelfs kunnnen stellen dat ik ook een SB versie zonder subliminal kan gebruiken. Daar dezelfde wijzigingen kan toepassen en zodoende ook dezelfde series met ingebakken nl subs kan downloaden.

Maar goed, mijn vorige post was slechts als reactie bedoeld om aan te geven waar je de criteria voor HDTV (voor SB niet subliminal) kan aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 02:52:
[...]

Een vriend van mij heeft de ATV2 met Plex Client en z'n mini-laptop met de Plex server. Ik vind het zelf minder werken dan XBMC (veel vaker bufferen). En mkv (720P) gaat al helemaal niet. Maar goed dat is even een side note.

Het eerste veld is het IP van het apparaat waar de filmbestanden daadwerkelijk op staan.
Als dat hetzelfde apparaat is als waar SB op draait kan je localhost:poortnummer gebruiken.

Het tweede veld is het IP van het apparaat dat aan je TV is verbonden (ik denk je Mac Mini).

De laatste twee velden kan je denk ik leeg laten, maar dat weet je zelf waarschijnlijk beter.
Een MacMini is wel heel iets anders dan een Mini Laptop hè.
MacMini is gewoon een kleine pc (i5/8gb/3000HD/500gb). Deze sluit ik direct op de tv aan en gebruik hem puur als media Tank. Voor het normale pc gebruik eb ik andere Mac producten staan.

Op die mini heb ik dus ook SickBeard. CouchPotato en Plex staan.

Localhost invullen werkt helaas niet dus ik denk dat SickBeard het niet begrijpt dat Plex "Lokaal" is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:17:
Vooropgesteld: Ik gebruik de develop branch van de normale SB (vooral of alleen maar omdat het voorlopig werkt en ik geen zin heb om het opnieuw te installeren :) ). Naar wat ik begrijp is het belangrijkste verschil met Rintje's fork de mogelijkheid om NL series en ook daarvan NL subs te downloaden.

Dit heeft op zich niets te maken met mijn wijzigingen, aangezien die zijn gemaakt om Engelstalige series met ingebakken NL subs te kunnen downloaden.

Mijn wijzigingen hebben dan ook totaal geen invloed op de werking van subliminal, enkel op SB zelf.
Subliminal kan nog steeds verkeerde subs downloaden, maar aangezien vooralsnog de series die ik heb staan ook met ingebakken nl subs worden gespot, heeft dat bij mij eigenlijk geen invloed.
Je zou zelfs kunnnen stellen dat ik ook een SB versie zonder subliminal kan gebruiken. Daar dezelfde wijzigingen kan toepassen en zodoende ook dezelfde series met ingebakken nl subs kan downloaden.

Maar goed, mijn vorige post was slechts als reactie bedoeld om aan te geven waar je de criteria voor HDTV (voor SB niet subliminal) kan aanpassen. :)
Hartstikke bedankt voor je reactie!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:17:
Vooropgesteld: Ik gebruik de develop branch van de normale SB..
-knip-
Je zou zelfs kunnnen stellen dat ik ook een SB versie zonder subliminal kan gebruiken.
Eh, die gebruik je toch ook al, of niet ;) ?

Ik ben ook van plan om van de versie van Rintje over te stappen naar de normale SB versie. Ik weet nog niet of ik de stable branch pak of de develop, iig de normale sickbeard zonder toevoegingen.
Subs ben ik van plan om te gaan downloaden met JBierSubDownloader of met AutoSub.
Ik heb me erbij neergelegd dat ik 1,5TB aan data opnieuw kom aan't downloaden, maar voordat ik dat doe ik wil ik wel dat sickbeard ook alles herkend wat hij vind, en dus niet gewoon 720p overslaat als er niet én hdtv én 720p én x264 in de naam voorkomt.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Hmmm ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem:

-ALs ik vanuit Sickbeard een heel seizoen op de Wanted list zet, dan download hij maar één episode. De rest wordt niet in de queue gezet lijkt het wel. Als ik ze 1 voor 1 handmatig download gaat het wel goed. Iemand enig idee wat dit kan zijn :?

edit: Sickbeard geeft wel constant de volgende errors:

code:
1
2012-02-11 18:00:36.928476 POSTPROCESSER :: Exception generated in thread POSTPROCESSER: No JSON object could be decoded

Geen idee wat dit is.. met google word ik ook niet echt wijzer.

[ Voor 30% gewijzigd door Possible op 11-02-2012 18:13 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Pagina: 1 ... 15 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!