[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 55 Laatste
Acties:
  • 342.335 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Elke dag de koers becommentarieren heeft idd niet zoveel zin, maar AMD zit nu al de hele maand enorm in de lift.

Ik zou alleen niet te hard juichen, want afgelopen december was er ook al zo'n golf van enthousiasme met stijgende koersen, en dat was toch vrij snel en pijnlijk weer afgelopen. Bovendien is de market cap van AMD nu zo laag dat ook die spectaculair ogende stijgingen niet bijster veel waarde toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 14:06
Kwam dit artikel tegen op Semiaccurate: https://semiaccurate.com/...llow-headlines-capsaicin/

Charlie is precies op zijn tenen getrapt betreffende de nieuwe manier van AMD's marketing/PR, aangezien hij normaal gezien redelijk positief is tegenover AMD in vgl met Intel en Nvidia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:03:
[...]
De techtopics staan in harde waren. Met “Nieuws” wordt van oudsher volgensmij gewoon vooral tech nieuws bedoelt.

Volg redelijk wat tech topics hier en volgensmij is het geen gebruik om regelmatig de financiele resultaten van Apple, Asus etc uitgebreid te bespreken als de koers even wat stijgt of daalt.

Zou niet willen zeggen dat het volledig irrelevant is maar het past hier imho minder om het uitgebreid te bespreken.

Zeker ook omdat het al snel uitloopt op meer financiele discussies over wat een mutatie vd geraporteerde koers/winst/leningen "betekent".

Nofi , daarnaast lijk je ook niet iemand die snel genoegen neemt met een andere interpretatie, waardoor die discussies relatief lang gaan duren naar mijn gevoel.
AMD is als bedrijf bijzonder interessant wanneer het op financieel nieuws aankomt aangezien het zich in een nogal ongezonde financiele positie bevind, dat heeft gewoon gevolgen voor alles wat hier en in het AMD GPU draadje word gepost. Er is nog NOOIT zo uitgebreid gesproken over AMD financieel nieuws als hier en nu in dit algemene AMD nieuws draadje. Wanneer ik een forse koerswinst van bv 10 procent meld dan reageert daar meestal maar 1 iemand op. Mensen vallen nu over elkaar om mij te verwijten dat ik dagelijks de koersen zou posten, wat gewoon pure Bullshit is, lees maar terug.

Ik post alleen bijzondere AMD financiele events en technisch nieuws komend vanuit de financiele sector.

Overigens is het een misverstand dat ik AMD aandelen heb om heel rijk van te worden, die heb ik om AMD een minimaal steuntje in de rug te geven. Maakt dat wat uit in deze Wereld ? Ws niet, maar ik heb gedaan wat ik kon. Wanneer meer repeterende klagers dat voorbeeld zouden volgen dan zou het wel een deukje in pakje boter moeten maken. Maar ja dat zit er natuurlijk niet in..... :F Wel allemaal zeuren & klagen dat het allemaal niet goed gaat bij AMD maar zelf vervolgens niet durven investeren in datgene waar je achter staat. :X
Dreamvoid schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:03:
Elke dag de koers becommentarieren heeft idd niet zoveel zin, maar AMD zit nu al de hele maand enorm in de lift.
Je kan idd teruglezen dat ik dagelijks de AMD koerswijzigingen doorgeef in dit draadje :N 8)7
Scherpe observatie. Oh wacht de AMD koers komt bijna nooit ter sprake hier. Das ook raar. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Voor dagelijkse AMD aandelen updates kun je gewoon de AMD koers aan je Google Now feed (of gelijksoortige diensten) toevoegen en dan kun je gewoon dagelijks zien wat de koersen doen.

En tsja, Charlie is behoorlijk zuur inderdaad over het hele event. Vooral over de VR headset die geen snoeren heeft. Oculus zal dan misschien geen slapeloze nachten krijgen van dit nieuwe apparaat, maar eerlijk gezegd, Oculus is 3 en een half jaar na kickstarter pas een commercieel product beschikbaar, tegen een behoorlijk stevige prijs en ook stevige systeemeisen. Oculus is links en rechts al ingehaald door andere bedrijven.
Ach ja, het zou natuurlijk leuk zijn als AMD wat meer informatie zou geven over Zen, maar daar is GDC niet de meest geschikte plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:43:
[...]

AMD is als bedrijf bijzonder interessant wanneer het op financieel nieuws aankomt aangezien het zich in een nogal ongezonde financiele positie bevind, dat heeft gewoon gevolgen voor alles wat hier en in het AMD GPU draadje word gepost. Er is nog NOOIT zo uitgebreid gesproken over AMD financieel nieuws als hier en nu in dit algemene AMD nieuws draadje. Wanneer ik een forse koerswinst van bv 10 procent meld dan reageert daar meestal maar 1 iemand op. Mensen vallen nu over elkaar om mij te verwijten dat ik dagelijks de koersen zou posten, wat gewoon pure Bullshit is, lees maar terug.

Ik post alleen bijzondere AMD financiele events en technisch nieuws komend vanuit de financiele sector.

Overigens is het een misverstand dat ik AMD aandelen heb om heel rijk van te worden, die heb ik om AMD een minimaal steuntje in de rug te geven. Maakt dat wat uit in deze Wereld ? Ws niet, maar ik heb gedaan wat ik kon. Wanneer meer repeterende klagers dat voorbeeld zouden volgen dan zou het wel een deukje in pakje boter moeten maken. Maar ja dat zit er natuurlijk niet in..... :F Wel allemaal zeuren & klagen dat het allemaal niet goed gaat bij AMD maar zelf vervolgens niet durven investeren in datgene waar je achter staat. :X

[...]

Je kan idd teruglezen dat ik dagelijks de AMD koerswijzigingen doorgeef in dit draadje :N 8)7
Scherpe observatie. Oh wacht de AMD koers komt bijna nooit ter sprake hier. Das ook raar. :z
Ik voel me niet aangesproken als klager/e.d., daar ik het juist wel goed vind dat je die resultaten post! Het is inderdaad nieuwswaardig als er een sterke koerswijziging plaatsvind, omdat dit meestal een reden heeft en anderzijds omdat het bedrijf financieel inderdaad niet bepaald gezond is. Daarbuiten, berichten die mij persoonlijk niet boeien lees ik gewoon niet. Je bent namelijk niet verplicht alles te lezen, en dat is wat ik iedereen hier wil meegeven. Het is geen off-topic gezwets wat trm0001 plaatst, en derhalve is het m.i. ook geen overbodige informatie.

En die Charly, moet eens van zijn troon afkomen. Mijn god wat een gezeur. Als AMD niks verzint is het niet goed, als ze wel eens wat aan marketing doen is het ook niet goed. Bij Intel/nVidia lijkt het altijd goed te zijn, ook al liegt nVidia iedere keer een berg bij elkaar en is het bij Intel ieder jaar hetzelfde verhaaltje. Wees blij dat AMD een VR headset maakt, wees blij dat er een bedrijf is met een dual-GPU kaart, en wees blij dat AMD wat doet aan hun belabberde PC market share d.m.v. prebuilds.

[ Voor 10% gewijzigd door Kuusj op 17-03-2016 16:57 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

kuusj98 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:50:
[...]

En die Charly, moet eens van zijn troon afkomen. Mijn god wat een gezeur. Als AMD niks verzint is het niet goed, als ze wel eens wat aan marketing doen is het ook niet goed. Bij Intel/nVidia lijkt het altijd goed te zijn, ook al liegt nVidia iedere keer een berg bij elkaar en is het bij Intel ieder jaar hetzelfde verhaaltje. Wees blij dat AMD een VR headset maakt, wees blij dat er een bedrijf is met een dual-GPU kaart, en wees blij dat AMD wat doet aan hun belabberde PC market share d.m.v. prebuilds.
Really?

Volgens mij wordt iedereen en alles altijd afgezeken bij SA. No matter welk bedrijf, of wat je presenteert.

https://semiaccurate.com/...-talking-knights-landing/
https://semiaccurate.com/...and-silicon-is-important/
https://semiaccurate.com/...ad-of-1416nm-competition/

*let niet op de titels, de inhoud is uitermate satirisch.

Waarom moet Charlie dan wel blij zijn voor AMD? Omdat ze de underdog zijn?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Jeroenneman schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:00:
[...]

Really?

Volgens mij wordt iedereen en alles altijd afgezeken bij SA. No matter welk bedrijf, of wat je presenteert.

https://semiaccurate.com/...-talking-knights-landing/
https://semiaccurate.com/...and-silicon-is-important/
https://semiaccurate.com/...ad-of-1416nm-competition/

*let niet op de titels, de inhoud is uitermate satirisch.

Waarom moet Charlie dan wel blij zijn voor AMD? Omdat ze de underdog zijn?
Hmm, nu ik deze artikels zie klopt dat inderdaad wel, maar ik meende dat die site normaal gezien wel redelijk positieve artikelen plaatste. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:50:
[...]

Ik voel me niet aangesproken als klager/e.d., daar ik het juist wel goed vind dat je die resultaten post! Het is inderdaad nieuwswaardig als er een sterke koerswijziging plaatsvind, omdat dit meestal een reden heeft en anderzijds omdat het bedrijf financieel inderdaad niet bepaald gezond is. Daarbuiten, berichten die mij persoonlijk niet boeien lees ik gewoon niet. Je bent namelijk niet verplicht alles te lezen, en dat is wat ik iedereen hier wil meegeven. Het is geen off-topic gezwets wat trm0001 plaatst, en derhalve is het m.i. ook geen overbodige informatie.
Ik doelde eigenlijk met klagen op het feit dat veel mensen vinden dat AMD te weinig investeerd in hun Producten / Marketing / Sales / etc. , waardoor er te weinig AMD innovatie in de shops verkrijgbaar is.

Op Tnet klagen richting trm0001 is zo ongeveer standaard inclusief grove beledigingen smaad/laster of bedreiging..... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@trm0001

Het ging wat mij betreft niet over "dagelijks" maar over het feit dat als er financieel nieuws gepost wordt en dat dat tot discussie over de wenselijkheid leidt.

Daarnaast lijken discussies waar jij bij betrokken bent vaak bovengemiddeld lang te duren. En als, zoals je zegt, veel mensen over je klagen dan is het misschien ook wel eens verstandig om de optie dat zij een punt hebben eens te gaan overwegen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:42:
@trm0001

Het ging wat mij betreft niet over "dagelijks" maar over het feit dat als er financieel nieuws gepost wordt en dat dat tot discussie over de wenselijkheid leidt.

Daarnaast lijken discussies waar jij bij betrokken bent vaak bovengemiddeld lang te duren. En als, zoals je zegt, veel mensen over je klagen dan is het misschien ook wel eens verstandig om de optie dat zij een punt hebben eens te gaan overwegen.
Zo veel mensen zo veel meningen........

Je kan ook hierboven lezen dat sommige mensen het iig wel nuttige info vinden.

Toegegeven wanneer iedereen had gezegd dat ik maar geen financieel nieuws meer moest posten had ik dat gewoon gedaan, zo simpel is dat O-) (fratsen & manupilatie even uitgesloten)

Ik kan je evt tegemoet komen en bij financieel nieuws starten met een grote waarschuwing dat de post gedeeltelijk of geheel financiele informatie bevat over AMD en dat mensen die daar aanstoot aan nemen beter de link naar Disney volgen & mijn post beslist moeten overslaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:52:
[...]

Zo veel mensen zo veel meningen........

Je kan ook hierboven lezen dat sommige mensen het iig wel nuttige info vinden.

Toegegeven wanneer iedereen had gezegd dat ik maar geen financieel nieuws meer moest posten had ik dat gewoon gedaan, zo simpel is dat O-) (fratsen & manupilatie even uitgesloten)

Ik kan je evt tegemoet komen en bij financieel nieuws starten met een grote waarschuwing dat de post gedeeltelijk of geheel financiele informatie bevat over AMD en dat mensen die daar aanstoot aan nemen beter de link naar Disney volgen & mijn post beslist moeten overslaan ?
Ach, technisch gezien sta je in Processors/Moederborden/Geheugen :> O+ Overigens heb ik er geen problemen mee hoor.

Mooie vooruitgang terwijl ze nog steeds op 28nm zitten, maar dit lijkt me echt het laatste wat we op innovatie daarvan gaan zien. Die node zal nog wel de nodige jaren voor andere producten gebruikt worden, maar de rek is er uit (en dat is niet erg). Op naar Zen, hopen op mooie resultaten én goede deals én goede marketing :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:30:
Op Tnet klagen richting trm0001 is zo ongeveer standaard inclusief grove beledigingen smaad/laster of bedreiging..... :r
Pardon? En dan met name die laatste claim...

Verder is financieel nieuws prima hier, zoals al eerder aangegeven, of zaken gerelateerd aan financieel nieuws. Maar een beurskoers is geen financieel nieuws. Het is hooguit economisch nieuws in een algemene setting. De stijging danwel daling van een aandeel aan veel meer dingen gebonden dan alleen nieuwsberichten over het bedrijf. Sterker, nieuwsberichten over het bedrijf zijn zo ongeveer het minst invloedrijk tegenwoordig.

offtopic:
En dan ben ik misschien een klager die geen AMD aandelen koopt. Maar het kopen van AMD aandelen is niet investeren in AMD, het is geld geven aan een willekeurige verkoper van AMD aandelen. Het kan zelfs zijn dat je Intel betaald hebt voor die aandelen, waarmee je op dat moment dus eigenlijk in Intel hebt geinvesteerd ipv AMD, zij het op een andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:12:
[...]
Pardon? En dan met name die laatste claim...

Verder is financieel nieuws prima hier, zoals al eerder aangegeven, of zaken gerelateerd aan financieel nieuws. Maar een beurskoers is geen financieel nieuws. Het is hooguit economisch nieuws in een algemene setting. De stijging danwel daling van een aandeel aan veel meer dingen gebonden dan alleen nieuwsberichten over het bedrijf. Sterker, nieuwsberichten over het bedrijf zijn zo ongeveer het minst invloedrijk tegenwoordig.

offtopic:
En dan ben ik misschien een klager die geen AMD aandelen koopt. Maar het kopen van AMD aandelen is niet investeren in AMD, het is geld geven aan een willekeurige verkoper van AMD aandelen. Het kan zelfs zijn dat je Intel betaald hebt voor die aandelen, waarmee je op dat moment dus eigenlijk in Intel hebt geinvesteerd ipv AMD, zij het op een andere manier
En zo gaan discussies idd erg lang duren....... :F
(dit heeft vanuit jouw/jullie perspectief inmiddels alle kenmerken van een self fulfilling prophecy)

Jij hebt jouw mening over AMD en financieen en daar heb je ook recht op, ik heb een heel andere mening.
Ik ga dus niet weer een herhaling van zetten doen, dat heeft imho erg weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Misschien kunnen jullie elkaar een privebericht sturen, het uitvechten en dan bierdrinken? De sfeer wordt er niet beter op hierdoor..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het alleen maar eens zijn met diverse anderen hier. We zitten in PMG, het tech deel van GoT, niet in WI, het gaat hier dus over de tech van AMD. De [Algemeen] tag in de titel wijst op het feit dat dit een algemeen AMD CPU nieuws-topic is, en geen topic specifiek voor een bepaalde serie of aankoopadvies. Dergelijke topics zijn er tegenwoordig niet meer maar in vroeger tijden waren er wel degelijk specifieke topics voor diverse Athlon 64 generaties e.d.

Als je het heel strict wil zien is zelfs bedrijfsnieuws al offtopic (want geen tech) maar ik ben het er zeker mee eens dat dat overdreven is, de status van het bedrijf heeft grote invloed op de tech en is daarmee dus ook relevant. Je zult mij echt niet horen als er jaar- of kwartaalcijfers geplaatst worden. Er is echter wel een grens, en wat mij betreft zijn dagkoersen van de beurs daar overheen, ook als die niet dagelijks geplaatst worden. Een stijging of verlies van <10% gaat er echt niet voor zorgen dat Zen al dan niet vertraagd wordt en is dus niet relevant. Dat past veel beter in WI, of eventueel GC?

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:30:
[...]

Eerst zet je madmaxnl tot twee keer toe weg als een of andere idioot (is 'ie niet) en dan probeer je jezelf een slachtofferrol aan te meten? Alsjeblieft zeg. De manier waarop ik deze discussie heb aangeslingerd was misschien niet het meest chic, maar ik kan er met de beste wil van de wereld geen persoonlijke aanval in zien. Je houdt er zelf een stevige manier van discussiëren op na. Da's prima, maar dan kun je niet klagen als iemand een keer een klein beetje tegengas geeft. Van smaad/laster is geen sprake, van bedreiging al helemaal niet.
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:52:
[...]

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:31:
[...]

En zo gaan discussies idd erg lang duren....... :F
(dit heeft vanuit jouw/jullie perspectief inmiddels alle kenmerken van een self fulfilling prophecy)

Jij hebt jouw mening over AMD en financieen en daar heb je ook recht op, ik heb een heel andere mening.
Ik ga dus niet weer een herhaling van zetten doen, dat heeft imho erg weinig zin.
Als je gaat lopen trollen (Disney? serieus?) dan heeft verder discussiëren inderdaad geen zin meer nee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Weer eens iets anders, een gerucht over de eerste Zen APU. Zou een Global Foundries chip moeten worden en packaging zou bij Amkor plaats moeten vinden.

http://www.bitsandchips.i...ode-and-packaged-by-amkor

HBM APU. Zou mooi zijn als dat binnen een jaar haalbaar is/wordt

[ Voor 11% gewijzigd door dahakon op 19-03-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:00
Ik weet niet hoe betrouwbaar het is. Dit is echt van die info die je zo uit je duim kunt zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

dahakon schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:50:
Weer eens iets anders, een gerucht over de eerste Zen APU. Zou een Global Foundries chip moeten worden en packaging zou bij Amkor plaats moeten vinden.

http://www.bitsandchips.i...ode-and-packaged-by-amkor

HBM APU. Zou mooi zijn als dat binnen een jaar haalbaar is/wordt
I don't buy it yet, HBM is nog steeds erg prijzig. APU's zijn dat niet (bijzonder). Wel bekend is dat die APU's genekt worden door te weinig bandbreedte, sneller geheugen helpt flink met games, maar of dat het AMD waard is om er HBM op te proppen, daar heb ik wel twijfels bij. Het zou een mooie doorbraak zijn in dat segment, maar de kosten lijken me te hoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dahakon
Charlie heeft redelijk recent nog op het S|A forum geschreven dat de kosten van het gebruiken van HBM sneller zijn gedaald dan hij had verwacht. Het is nu nog niet kosten effectief om toe te passen op goedkopere producten, maar hij zei toen ook dat het best wel snel richting goedkopere producten zou kunnen komen. Zen APU's zullen sowieso pas in 2017 het licht zien, tegen die tijd is de kostprijs van HBM dus nog (veel) verder gedaald.

Het zullen ongetwijfeld geen goedkope APU's worden, maar als een Zen APU met 4 Zen cores komt en bijvoorbeeld 16 Polaris CU's, dan is een hogere prijs waarschijnlijk ook best wel te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:51
Met de gpu op een kleiner proces wordt HBM iig een stuk goedkoper, aangezien de interposer ook enorm veel kleiner wordt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

dahakon schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:13:
Charlie heeft redelijk recent nog op het S|A forum geschreven dat de kosten van het gebruiken van HBM sneller zijn gedaald dan hij had verwacht. Het is nu nog niet kosten effectief om toe te passen op goedkopere producten, maar hij zei toen ook dat het best wel snel richting goedkopere producten zou kunnen komen. Zen APU's zullen sowieso pas in 2017 het licht zien, tegen die tijd is de kostprijs van HBM dus nog (veel) verder gedaald.

Het zullen ongetwijfeld geen goedkope APU's worden, maar als een Zen APU met 4 Zen cores komt en bijvoorbeeld 16 Polaris CU's, dan is een hogere prijs waarschijnlijk ook best wel te verantwoorden.
En al kost zo'n ding 300-400 euro, als die qua CPU en GPU beter presteert dan een losse CPU en GPU van dezelfde kracht (dubbele ontkenning :P) prijs is het alsnog voordeliger om een APU te kopen. Ik denk niet dat het ze meteen lukt, maar over een jaar zou GTX960/270X performance in een APU met HBM niet ondenkbaar zijn. Zeker omdat we een gigantische stap in procedé maken.

Ik houd er trouwens ook ernstig rekening mee dat nieuwe ZEN CPU's ook wel eens ver boven de huidige prijzen zouden kunnen gaan zitten. AMD gaat echt niet 50% onder de prijs van Intel zitten op hetzelfde prestatieniveau, en voor iedere grijn performance meer zullen ze denk ik ook een exponentieel premium vragen. Daar hebben ze uiteraard alle recht toe, maar zou AMD niet echt populairder erop maken aangezien 90% van het internetpubliek niet verder kijkt dan hun neus lang is. *Vroegah* toen je nog ruim 2000 Gulden mocht neerleggen voor een 1Ghz Athlon :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Ben benieuwd of het nieuwe AM4 socket ruimte biedt voor HBM. Die chips kun je niet ergens op het moederbord kwijt. Of zie ik dat verkeerd?

Afbeeldingslocatie: http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/6/3/0/2/2/1.jpg.jpg/EG11/resize/600x-1/quality/90/format/jpg

Het AM3 socket is 1600mm2. Als ze het passend krijgen hebben ze een mooie APU in handen. Zelfs met Excavator kernen op 14nm :) Dan heb je een hele zuinige SoC die knalt qua grafische performance :) Of ze hebben dit niet op de planning staan of ze houden het heel goed geheim. Beiden onwaarschijnlijk dus helaas wachten tot de eerste Zen APUs :/

[ Voor 61% gewijzigd door madmaxnl op 19-03-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
HBM moet dicht bij de processor zitten, dus op een substraat samen. Een 16 CU/4 core APU zou hoe dan ook niet veel groter zijn dan zo'n 350mm2, Thuban 6-core omvang dus.

Edit: Die ~350mm2 die-size zou voor een 28nm APU gelden... een 14nm FF APU zou aanzienlijk kleiner zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door dahakon op 20-03-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom zouden ze een APU met HBM2 op een traditioneel moederbord drukken?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 20:58
madmaxnl schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:33:
Dat valt ook wel mee, de turbo helpt zeker, maar in Multithreaded situaties komt die er ook enkele procenten beter uit:
[afbeelding]g
[afbeelding]

Terwijl de 845 dan op 3,5GHz werkt en de 860K op 3,8GHz.

Daarnaast is het verbruik erg veel afgenomen als je bedenkt dat het nog gewoon op 28nm gebakken is:
[afbeelding]

Even duur als een 860K:
pricewatch: AMD Athlon X4 845 Boxed
pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed

Dan lijkt me de keuzen toch snel gemaakt? Ideale CPU i.s.m. dit moederbord (m-ITX):
pricewatch: MSI A68HI
Heb je bij Intel ook voor die prijs een m-ITX bordje met 4 sata aansluitingen en M.2 slot (E-Key)?

Daar kun je makkelijk een goedkoop en handzaam game systeem mee maken:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 845 Boxed€ 71,10€ 71,10
1MSI A68HI€ 54,81€ 54,81
1EVGA GeForce GTX 960 2GB Superclocked€ 195,95€ 195,95
1Cooler Master Elite 110€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 32,95€ 32,95
1Cooler Master GM G450M€ 52,95€ 52,95
1Crucial BX200 240GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 505,66

Bij Afuture alles voor 535 euro's :)
Meer excavator benchmarks:

Afbeeldingslocatie: http://scr3.golem.de/screenshots/1603/Athlon-X4-845-Test/thumb620/Athlon-X4-845-Benches-21.png

Afbeeldingslocatie: http://scr3.golem.de/screenshots/1603/Athlon-X4-845-Test/thumb620/Athlon-X4-845-Benches-20.png

Afbeeldingslocatie: http://scr3.golem.de/screenshots/1603/Athlon-X4-845-Test/thumb620/Athlon-X4-845-Benches-25.png

Idle verbuik van 34 watt inclusief een R9 Nano high-end videokaart.

Afbeeldingslocatie: http://scr3.golem.de/screenshots/1603/Athlon-X4-845-Test/thumb620/Athlon-X4-845-Benche-15.png

bron: http://www.golem.de/news/...p-gewand-1603-119806.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Inderdaad verbeteringen van 7-15%. (8,6% single core, 7,6% multicore en 15% bij x264)

Mooie verbeteringen voor Excavator. Belooft veel voor Zen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:31
Lambo LP670 SV schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:06:
Kwam dit artikel tegen op Semiaccurate: https://semiaccurate.com/...llow-headlines-capsaicin/

Charlie is precies op zijn tenen getrapt betreffende de nieuwe manier van AMD's marketing/PR, aangezien hij normaal gezien redelijk positief is tegenover AMD in vgl met Intel en Nvidia..
Charlie heeft wel gelijk. Nagenoeg geen nieuw nieuws voor editors om over te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

The Source schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:24:
[...]

Charlie heeft wel gelijk. Nagenoeg geen nieuw nieuws voor editors om over te schrijven.
Maar jij weet wel meer? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Source
Heel veel meer :)

Zit nu in Taiwan, toevallig vorige week donderdag een update van AMD gehad met AM4 benchmarks en daarnaast ook nog ander vet nieuws. Beide slides waren uit de PDF gehaald toen ze deze na de meeting deelde, dus highly confidential. Hierover mag en ga ik niets vertellen, so don't ask. Kan wel vertellen dat AM4 nog erg ver weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Dat gooit dan in ieder geval het gerucht van een "maart/april" release van AM4 met Bristol Ridge het raam uit. "Vet" is voor mij goed genoeg voor nu. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
The Source schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:26:
Heel veel meer :)

Zit nu in Taiwan, toevallig vorige week donderdag een update van AMD gehad met AM4 benchmarks en daarnaast ook nog ander vet nieuws. Beide slides waren uit de PDF gehaald toen ze deze na de meeting deelde, dus highly confidential. Hierover mag en ga ik niets vertellen, so don't ask. Kan wel vertellen dat AM4 nog erg ver weg is.
Het lijkt erop dat er details zijn "uitgelekt."
Knipper 2 keer als het klopt :+

http://www.bitsandchips.i...nd-it-will-have-1331-pins

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
Ik weet dat het pinnetjes zijn, hoeveel weet ik niet.
Echter zie ik dat ze het over 140 watt hebben en over chipset details wat speculatie lijkt...
Wat betekent dat, 140 watt. Intel support ook 140w als je gaat overklokken. Eigenlijk bedoelen ze dat er dus ook 140 watt CPU komt op 14nm. Dan zou er iets niet kloppen... Wat ze claimen over het chipset kan iedereen bij elkaar verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
The Source schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:26:
[...]

Kan wel vertellen dat AM4 nog erg ver weg is.
Dus de roadmap die hier staat en de tabel onderaan op dezelfde pagina (1H 2016) kloppen niet?
edit: en de "fourth quarter of 2016" hier (en dit wikipedia artikel waar die link in staat) ook niet?

Ik heb een aantal jaar dit topic niet meer gevolgd (sinds ik mijn huidige pc heb samengesteld) en was in de veronderstelling dat AMD was opgehouden met cpu's maken. Nu zie ik dat er dus toch weer een nieuwe FX processor aankomt. Ik was van plan om op Intel over te stappen, omdat ik de cpu prestaties van AMD's apu's te laag vindt, maar nu ga ik toch even afwachten wat de prestaties van AMD's nieuwe cpu zijn. Of is dit ook een loos gerucht?

[ Voor 17% gewijzigd door Bonez0r op 23-03-2016 19:55 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
brisol ridge en summit ridge zijn niet het zelfde.

bristol ridge komt in H1 en is de desktop versie (op AM4) van de huidige laptop APU's. q4 word de eerste Zen CPU. De nieuwe FX-en dus. en dat is summit ridge.

[ Voor 14% gewijzigd door Countess op 23-03-2016 20:28 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Bonez0r schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:38:
[...]

Dus de roadmap die hier staat en de tabel onderaan op dezelfde pagina (1H 2016) kloppen niet?
edit: en de "fourth quarter of 2016" hier (en dit wikipedia artikel waar die link in staat) ook niet?

Ik heb een aantal jaar dit topic niet meer gevolgd (sinds ik mijn huidige pc heb samengesteld) en was in de veronderstelling dat AMD was opgehouden met cpu's maken. Nu zie ik dat er dus toch weer een nieuwe FX processor aankomt. Ik was van plan om op Intel over te stappen, omdat ik de cpu prestaties van AMD's apu's te laag vindt, maar nu ga ik toch even afwachten wat de prestaties van AMD's nieuwe cpu zijn. Of is dit ook een loos gerucht?
Er komen zeker wel nieuwe cpu's van AMD uit. Menig persoon hier zit met smart te wachten wat de nieuwe ZEN-architectuur gaat doen. Ik ben zelf ook erg benieuwd of ze in een keer weer de strijd aan kunnen met Intel nadat die al jaren de kroon heeft. ZEN op het AM4 platform komt uit waarschijnlijk eind dit jaar/begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verkeerde topic......

offtopic:
Tabbladen altijd in dezelfde volgorde, per ongeluk omdraaien zorgt voor verwarring :p.

[ Voor 170% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 30-03-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
The Source schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:47:
Wat betekent dat, 140 watt. Intel support ook 140w als je gaat overklokken. Eigenlijk bedoelen ze dat er dus ook 140 watt CPU komt op 14nm.
Intel heeft ook 140Watt CPU's natuurlijk, niet alleen door overclocken. De laatste serie is de Haswell-E die een TDP heeft van 140Watt. Deze gebruikt echter nog het 22nm proces.

Maar als moederborden worden gebouwd op de verwachting dat er standaard 140Watt processors komen, dan is er zeker wel wat ruimte voor een leuke APU op het AM4 platform ztz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32
Laten we dan wel hopen dat alle moederborden die genoemde 140W ondersteunen en dat je niet weer in dezelfde onzin terecht komt als met socket AM3+ waarbij een goedkoop moederbord eigenlijk geen upgrade-mogelijkheden heeft (van quadcore naar octocore of zelfs hexacore).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Laten we hopen van niet. Dat zou namelijk betekenen dat AMD het product process niet onder controle heeft. De 140W CPUs waren noodzaak om nog een beetje mee te kunnen doen met Intel. Helaas speelt AMD in een low cost markt en is er op de moederborden op veel onderdelen bespaard, layout, pwd en heatsinsk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 00:51
The Source schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:49:
Laten we hopen van niet. Dat zou namelijk betekenen dat AMD het product process niet onder controle heeft. De 140W CPUs waren noodzaak om nog een beetje mee te kunnen doen met Intel. Helaas speelt AMD in een low cost markt en is er op de moederborden op veel onderdelen bespaard, layout, pwd en heatsinsk.
Dat lijkt me een beetje een rare redenering, wellicht komt er een consumenten high-end 8-core met een 100+W TDP, wellicht komt er een APU waarvan de GPU al een TDP van 100W heeft.
Dat betekent niet gelijk dat het proces niet deugt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madmaxnl

AMD Zen 8 Core Engineering Sample Runs at 3Ghz

"These stepping A0 samples are that of the previously rumoured 95W, 8 core Zen CPU. That AMD has managed to get an 8 core CPU in a 95W thermal envelope is stunning and combined with the early engineering sample release, points to a strong 14nm LPP process. What’s more, the frequency isn’t a slouch, at 3Ghz base though boost isn’t enabled yet. This is pretty much the same as the base clocks for Intel’s own prosumer i7 5960X which sports 8 cores as well at 3Ghz base and 3.5Ghz boost. We can expect the Es to set the baseline so release Zen will almost certainly clock higher."

'AMD Zen octacore engineering sample gelekt - meer details bekend'

"Een bron bij Bits 'n Chips weet te vertellen dat als het 14nm FinFET LPP-proces goed zal verlopen, de Zen klokfrequentie (voor de 8-core, TDP 95W versie) 3,7 - 3,8 GHz zal zijn. Een turbo zal de klokfrequentie verhogen tot 4,1 - 4,2 GHz. Bij een zeer goed verloop van het productieproces zal de basisfrequentie zelfs 4 GHz zijn, met een turbo tot 4,2 - 4,3 GHz. De IHS zou vastgesoldeerd zijn, wat vooral overklokkers als muziek in de oren moet klinken.."

Déjà vu??:

AMD Shows Off Phenom Processor Gaming @ 3GHz
YouTube: AMD unveils 3GHz Phenom desktop quadcore

Uiteindelijk was de snelste Phenom de AMD Phenom X4 9950 met 2,6GHz... (twee TDP versies, 125 en 140 watt). Om nog maar te zwijgen over de TLB bug :'(

Ben benieuwd wat de kloksnelheden voor de consumenten gaat worden.

[ Voor 26% gewijzigd door madmaxnl op 03-04-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:51
Waarom moemen ze het "stunning"? de als de 8350 een 125W TDP heeft op 4 GHz is 95W voor 3 GHz toch helemaal niet zo bijzonder?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

haarbal schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:02:
Waarom moemen ze het "stunning"? de als de 8350 een 125W TDP heeft op 4 GHz is 95W voor 3 GHz toch helemaal niet zo bijzonder?
Als de nieuwe CPU 40% IPC improvement over bulldozer (of wacht, welke was dat nu? Zeg 50% over de huidige FX-83xx CPU's) heeft met een aanzienlijk lager stroomverbruik is dat inderdaad erg goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 20:58
De reden waarom ze het stunning noemen, omdat engineering samples meestal op een lagere kloksnelheid werken. Bijvoorbeeld een van de eerste engineering sample van de 8 cores Intel haswell liep op 2,4 ghz. Ik denk dat het wel goed gaat komen met het 14nm LPP productieproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Gaat het hier trouwens om acht cores of acht threads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Cores als het goed is. De FP unit enzo zijn nu aangepakt in het nieuwe design.

Verder hoop ik inderdaad dat de clocks nog ver boven de 3 GHz zullen uitvallen. Ter illustratie heeft men nu op 32nm reeds de pricewatch: AMD FX 8370E Boxed. Dat is een 8 'core', 3.3 basis met 4.3 als turbo, met natuurlijk een veel lager IPC.

Hopelijk loopt het bakken gewoon goed en krijgen we 3.7 als basis met turbo naar 4.3 ofzo. Mag van mij ook gerust 125W zijn als de schaling wat in orde is en je dus mooie prestaties krijgt voor het extra verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dahakon
Bekijk het van deze kant. De snelste consumenten CPU van Intel op dit moment (snelste in throughput, niet in absolute clocks of IPC) is de i7-5960X, een 8-core, 16-thread CPU die draait op 3.0GHz/3.7GHz. Dit is Haswell-E. Deze CPU heeft een TDP van 140Watt.

Claim is dat Zen's IPC ongeveer gelijk is aan Haswell/Broadwell. Als AMD zijn top-SKU (ook een 8-core/16-thread processor) een basis snelheid van 3.7GHz kan geven met een turbo van 4.1GHz in een TDP van 95 Watt, dan is dat heel erg knap en gelijk ook een 'probleem' voor Intel. Er zijn waarschijnlijk niet zonder reden de verhalen van een 10-core Broadwell-E.

Hoe dan ook, mocht AMD inderdaad een processor op de markt zetten die sneller is dan een 1000 euro kostende Haswell-E, dan hebben ze goed werk geleverd. De prijs zal er dan waarschijnlijk ook wel naar zijn.

http://www.bitsandchips.i...en-after-our-april-s-fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Wow wow wow, snéller dan Haswell-E, dat escaleert wel snel he. Ik kies toch nog even voor de behouden, ingetogen doch enthousiaste aanpak. Het gat is groot, érg groot en 14nm moet ook nog even volwassen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
zou leuk zijn als dit weer eenzelfde scenario wordt als toen AMD met de Athlon 64 kwam. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

bluebear schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:16:
zou leuk zijn als dit weer eenzelfde scenario wordt als toen AMD met de Athlon 64 kwam. :)
Alleen dan wel dat ze genoeg chips hebben en Intel ze niet dwars zit :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dahakon
Racing_Reporter schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:34:
Wow wow wow, snéller dan Haswell-E, dat escaleert wel snel he.
Let op he, ik claim niet dat het zo is. Ik zette gewoon de laatste geruchten op een rij, gecombineerd met de dingen die feitenlijk bekend zijn.

Bekend is de initiele claim van AMD dat Zen ~40% hogere IPC heeft dan Excavator. Bekend is ook dat AMD recent nog positiever was over Zens IPC. Met die toename zit je dus in het Haswell/Broadwell gebied qua IPC.

We weten ool dat Zen met 8 volledige cores komt, van 4ALU/4AGU/2FPU. Een 8-core Zen is zodoende vergelijkbaar met een 8-core Haswell. (let op, claims van AMD en geruchten die rond gaan, of het echt zo is, weet ik ook niet). Het grootste verschil zal waarschijnlijk de hoeveelheid lvl3 cache zijn. Wat dit betekent voor consumenten applicaties, moeten we nog zien.

Geruchten die vertellen van een 3.7GHz core met 4.1GHz turbo geven dan een indicatie wat voor prestaties we dan mogen verwachten. Of die snelheden behaalt zullen worden, zal ongetwijfeld deels afhangen van Samsung en Global Foundries.

[ Voor 6% gewijzigd door dahakon op 04-04-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

dahakon schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:21:
[...]

Let op he, ik claim niet dat het zo is. Ik zette gewoon de laatste geruchten op een rij, gecombineerd met de dingen die feitenlijk bekend zijn.

Bekend is de initiele claim van AMD dat Zen ~40% hogere IPC heeft dan Excavator. Bekend is ook dat AMD recent nog positiever was over Zens IPC. Met die toename zit je dus in het Haswell/Broadwell gebied qua IPC.

We weten ool dat Zen met 8 volledige cores komt, van 4ALU/4AGU/2FPU. Een 8-core Zen is zodoende vergelijkbaar met een 8-core Haswell. (let op, claims van AMD en geruchten die rond gaan, of het echt zo is, weet ik ook niet). Het grootste verschil zal waarschijnlijk de hoeveelheid lvl3 cache zijn. Wat dit betekent voor consumenten applicaties, moeten we nog zien.

Geruchten die vertellen van een 3.7GHz core met 4.1GHz turbo geven dan een indicatie wat voor prestaties we dan mogen verwachten. Of die snelheden behaalt zullen worden, zal ongetwijfeld deels afhangen van Samsung en Global Foundries.
Weet ik, maar wishful thinking kan zo omslaan he ;)

Daarnaast, laten we zeggen +50 procent hogere IPC klinkt leuk (eerst zien, dan geloven) maar gaat dat zich vertalen naar continu 50% betere performance in zware applicaties en games? Die lijn lijkt me niet lineair, maar ik laat me graag positief verrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Als de 40% t.o.v. Excavator klopt dan gaan ze ruim over die 50% heen:
madmaxnl schreef op zondag 24 januari 2016 @ 02:07:
Als Carrizo en Zen daar respectievelijk hun beloftes van tussen de 4% en 15% en meer dan 40% IPC toenamen kunnen halen ziet het er goed uit voor Zen. Ik denk wel dat Carrizo eerder tegen de beloofde 4% aanzit dan tegen de 15%. Aangezien AMD blijkbaar de stelling; 'tot 40%', naar 'meer dan 40%' heeft bijgesteld (bewust?) kunnen we stellen dat een Zen 71% meer IPC heeft dan Bulldozer (1,18*1,04*1,4=1,71). Een 4GHz Bulldozer CPU is om en nabij even snel als een 2,3GHz Zen CPU, afgeleid van de voorspelde en reeds geteste IPC toenames. Daarbij is de ondergrens van 4% die AMD heeft gegeven voor Carrizo aangehouden. Best wel bizar z'n IPC toenamen.
Let wel de genoemde 71% meer IPC voor Zen is t.o.v. Bulldozer, niet Vishera/Piledriver. Daarbij is wel uitgegaan van maar 4% IPC toenamen voor Carrizo, maar dit is al in de praktijk gebleken hoger uit te vallen. IPC zal wel snor zitten, maak me toch meer zorgen over de kloksnelheden. Enfin, maakt ook niet zo heel veel uit, ze zijn beiden verantwoordelijk voor de absolute prestatie.
dahakon schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:21:
[...]
Het grootste verschil zal waarschijnlijk de hoeveelheid lvl3 cache zijn. Wat dit betekent voor consumenten applicaties, moeten we nog zien.
Ik denk dat de grote niet heel erg veel uit gaat maken voor consumenten applicaties. Wel gaat de snelheid veel uitmaken denk ik. V.z.i.w. zijn de cache snelheden (throughput) en vertragingen (latencies) bij AMD slechter dan bij Intel.

Bron: TechReport

[ Voor 58% gewijzigd door madmaxnl op 05-04-2016 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Pre-Announcement van Mobile Bristol Ridge (Excavator APUs)
http://www.anandtech.com/...ristol-ridge-in-notebooks

Niet veel info, alleen wat synthetische benchmarks van AMD. Niet eens specificaties. :-(

[EDIT]
Grootste verschil met Carrizo is de DDR4 memory controller.

[ Voor 14% gewijzigd door LongBowNL op 05-04-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
http://fudzilla.com/news/...md-to-announce-sugon-deal

Mogelijke deal met Sugon (Chinees)
AMD is about to announce a joint venture with this company.

The company specializes in R&D and manufacturing of high-performance computers (HPCs), enterprise servers and datacenter products, and they also do some software design and system integration as well.
Een teken aan de wand dat het wel goed loopt met ZEN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:45:

[...]

Als AMD weer voet krijgt in de server markt (hogere marges) is dat sowieso een goed teken aan de wand voor AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lambo LP670 SV schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:45:

[...]

Kijkend naar de supercomputers over heel de wereld; AMD zoekt een partner waarmee het supercomputers kan bouwen op basis van Zen & AMD GPU's. Precies wat ze nodig hebben.

De nieuwe PS4 overigens komt met een verhoogde kloksnelheid (1.6GHz naar 2.1GHz) en bevat o.a een Polaris 10 GPU. Als het goed is treft AMD ook nog eens een deal met Nintendo voor o.a GPU/CPU gedeelte.

Het wordt een heel spannend jaar :) HBM2 kaarten, en de lang verwachte ZEN cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Spannend wordt het sowieso :) Ondertussen doen ze nog wat moeite om de oude spullen te slijten en de periode te overbruggen. Blijkbaar gaan ze bv. de nieuwe Wraith cooler ook meeleveren met de FX 8350 en de 6350

(http://fudzilla.com/news/...ith-cooler-with-more-cpus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Laatst online: 14-08 15:29
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:01:
[...]
Het wordt een heel spannend jaar :) HBM2 kaarten, en de lang verwachte ZEN cpu's.
De HBM2 kaarten komen waarschijnlijk volgend jaar pas (pas met Navi) want de fabrikanten zijn nog niet zo ver met het massaal produceren van het HBM2 geheugen. Die informatie komt van de geheugen fabrikanten zelf en de AMD slide (deze met Polaris, Navi, Vega).
Polaris (10) zal waarschijnlijk met GDDR5X uitgeleverd gaan worden (met HBM1 is niet waarschijnlijk vanwege de max. 4Gb).

Echter, niks is echt zeker, het zijn nog allemaal "geruchten", aannames, (vage) beloftes en ???...
Persoonlijk "zit ik wel" (niet echt nodig, het is eerder dat ik ze beide wel wil hebben) op beide te "wachten" (GPU eerst vervangen en later dit jaar de CPU, natuurlijk met moederbord en geheugen). Ik ben vooral benieuwd naar de AMD Summit Ridge (Zen) wat ie gaat kosten en hoe die gaat presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra de ZEN er is neem ik de upgrade, ongeacht. Altijd al fan geweest van het rode kamp, goede prijs / prestatie, niets mis mee met die CPU's. Was een dure fout dat inzetten op multicore's (8 stuks) maar slecht zijn ze niet. We hebben de goden van CPU's als leiding gehad voor het ontwikkelen van de ZEN, dat komt wel goed man. Ook in de servermarkt opnieuw, inzetten op 32 core's met een veel hogere IPC = meer virtualisatie. En met komst van Supercomputers en AMD gpu's gaan we in de toekomst nog veel meer zien van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NINjak schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:51:
[...]

De HBM2 kaarten komen waarschijnlijk volgend jaar pas (pas met Navi) want de fabrikanten zijn nog niet zo ver met het massaal produceren van het HBM2 geheugen. Die informatie komt van de geheugen fabrikanten zelf en de AMD slide (deze met Polaris, Navi, Vega).
HBM2 met Vega, zoals je ook in je eigen bron kan zien.

Voor de rest: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 133

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

GlobalFoundries is now the number 2, behind TSMC!

UMC has been overthrown by GlobalFoundries as 2nd Pure-Play foundry. The China Post writes: “In a research report posted on its website on Tuesday, Gartner said that UMC was replaced by U.S.-based GlobalFoundries Inc. to fall to the No. 3 spot with the Taiwanese firm having posted US$4.56 billion in sales, down 1.3 percent from a year earlier. The fall in revenue left UMC with a 9.3 percent share of the world's contract chip market, while GlobalFoundries grabbed a 9.6 percent global market share, Gartner said. GlobalFoundries posted US$4.67 billion in sales in 2015, up 6.2 percent from a year earlier, according to the advisory firm”.
Zal er ook mee te maken hebben dat GF nu de fabs van IBM heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Het zal een leuke strijd worden met veel nieuwe kaarten. Ten eerste de upgrades van DDR5 naar DDR5X en daarna naar HBM2. Dit zal stap voor stap gaan omdat ook DDR5X productie op gang moet komen, dus verwacht dat in het begin enkel maar op high-end (geen bevestiging :) ) Dan heb je ook nog de verschillende sizes, wellicht eerst met 8G ofzo en later met maar 4G. En dan de strijd met tussen NV en AMD die beiden nieuwe kaarten gaan hebben en elkaar gaan aftroeven, dat heeft weer een leuke impact op de prijs. Maar wat nu te kopen... moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral interessant wanneer AMD CPU's met GPU's & HBM2 of next-gen gaat integreren. Straks consoles die by design al 4K ready zijn. Met HBM2 tackel je het hele GDDR5 probleem en kan zowel CPU als GPU gebruik maken van 1 snelle poel aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nu enkele chipbakkers vrij rap ook naar 7nm en omstreken kunnen, is dat ook niet behoorlijk positief nieuws voor AMD? Zij zijn namelijk afhankelijk van oa. TSMC, en dat hebben ze geweten ook, maar als zij dus vrij snel een nieuw proces klaar hebben staan, kan AMD in principe ook weer vrij snel naar dat kleinere formaat gaan, en dus Intel meer op de hielen zitten.

Denk ik dan.

Natuurlijk moeten die kleinere processen ook geschikt worden gemaakt voor krachtige dingen als CPU's, en juist daar is het fout gegaan afgelopen jaren, maar als dat lukt, lijkt het mij dat AMD een wat rooskleurigere toekomst tegemoet gaat, zeker als Zen zo goed is als zij zeggen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:40:
Vooral interessant wanneer AMD CPU's met GPU's & HBM2 of next-gen gaat integreren. Straks consoles die by design al 4K ready zijn. Met HBM2 tackel je het hele GDDR5 probleem en kan zowel CPU als GPU gebruik maken van 1 snelle poel aan geheugen.
Niet alleen consoles, voor AMD APU's is HBM2 een uitkomst, razendsnel geheugen bruikbaar als werkgeheugen en videoram. Dat zorgt er voor dat er krachtige APU's mogelijk zijn zonder dat je met een geheugen bottleneck zit. Perfect dus voor in in console, maar ook voor in laptops, of kleine krachtige mini PC's om bijvoorbeeld de concurrentie aan te gaan met de NUC's van Intel.
RobinHood schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:41:
Nu enkele chipbakkers vrij rap ook naar 7nm en omstreken kunnen
Maak van kunnen maar willen. Ze willen altijd wel graag, maar in de praktijk is een vertraging van een jaar vrij normaal. :P

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 21-04-2016 21:01 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

The Source schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:27:
Het zal een leuke strijd worden met veel nieuwe kaarten. Ten eerste de upgrades van DDR5 naar DDR5X en daarna naar HBM2. Dit zal stap voor stap gaan omdat ook DDR5X productie op gang moet komen, dus verwacht dat in het begin enkel maar op high-end (geen bevestiging :) ) Dan heb je ook nog de verschillende sizes, wellicht eerst met 8G ofzo en later met maar 4G. En dan de strijd met tussen NV en AMD die beiden nieuwe kaarten gaan hebben en elkaar gaan aftroeven, dat heeft weer een leuke impact op de prijs. Maar wat nu te kopen... moeilijk.
Wowowow, het is nog altijd GDDR5(X), de G-prefix is belangrijk! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
RobinHood schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:41:
Nu enkele chipbakkers vrij rap ook naar 7nm en omstreken kunnen, is dat ook niet behoorlijk positief nieuws voor AMD? Zij zijn namelijk afhankelijk van oa. TSMC, en dat hebben ze geweten ook, maar als zij dus vrij snel een nieuw proces klaar hebben staan, kan AMD in principe ook weer vrij snel naar dat kleinere formaat gaan, en dus Intel meer op de hielen zitten.
7nm TSMC staat voor mass productie in 2018 H1.
Dat wil zeggen voor klanten als Apple bv. Dus AMD heeft dit tegen het einde van 2019 of 2020 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
The Source schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:36:
[...]

7nm TSMC staat voor mass productie in 2018 H1.
Dat wil zeggen voor klanten als Apple bv. Dus AMD heeft dit tegen het einde van 2019 of 2020 :)
En als Apple AMD-APU`s ordert/laat produceren bij TSMC ? (volgens onze Schot zou dat dus een logische actie kunnen zijn.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
OEM business... heeft weinig voordeel voor de eigen AMD APUs.
Ten eerste heeft Apple enorm veel volume, dus voor bepaalde tijd voor enorm veel productie capaciteit opgeslokt. Dit is ook de reden dat bieden AMD en NV zo laat zijn met 16nm @ TSMC voor de GPU's. CPUs zal nog erg lang duren.

Daarnaast moet capaciteit vooruit gereserveerd worden en dus ook betaald worden. AMD heeft niet zo'n goede cash positie dus dat kan ook problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
The Source schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:09:
Dit is ook de reden dat bieden AMD en NV zo laat zijn met 16nm @ TSMC voor de GPU's. CPUs zal nog erg lang duren.
Niet helemaal, AMD en nVidia hadden vrij weinig aan 14nm LPE en 16nm FF, die hebben 14nm LPP en 16nmm FF+ nodig. 14nm LPP en 16nm FF+ zijn er nog niet zo lang, dus eerder dan dit was waarschijnlijk ook niet mogelijk voor een beetje fatsoenlijke yields met de net nieuwe productieprocessen.

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 21-04-2016 23:28 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Yup dat zeg ik. De klant bepaald. Apple geeft bakken met geld om productie processen op te zetten, die zijn al vele jaren proberen weg te komen bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
-The_Mask- schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:37:
[...]

HBM2 met Vega, zoals je ook in je eigen bron kan zien.

Voor de rest: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 133
Had schijnbaar Vega <--> Navi geswitched tijdens het typen, later wel de slide er even bij gezocht als extra info. Echter zeg ik wel dat er pas in 2017 HBM2 komt en dat blijft correct, staat vrij duidelijk in de slide, alleen met Vega en niet met Navi die komt veel later. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hoewel financiele info niet helemaal ontopic is het wel leuk om te vermelden dat de shares van AMD +/-50% erbij hebben gekregen gister. Nu zijn ze haast 4 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:20:
Hoewel financiele info niet helemaal ontopic is het wel leuk om te vermelden dat de shares van AMD +/-50% erbij hebben gekregen gister. Nu zijn ze haast 4 dollar.
Klopt, hier vind je wat meer financiele informatie en de samenvatting waarom de koers omhoog is gegaan.
http://www.fool.com/inves...-stock-skyrocketed-t.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
AMD Memory Encryption Whitepaper (pdf)
Introduction

The need for practical security in modern computing systems is greater than ever. The increase in system complexity, growth of the cloud, and advent of new technologies are all contributing to a computing environment that is difficult yet critical to protect. AMD recognizes these serious challenges and has developed new memory encryption technologies that are designed to address these needs across a variety of systems.

Secure Memory Encryption (SME) defines a simple and efficient architectural capability for main memory encryption. While memory encryption technologies have been used previously in various specialized products and industries, SME is a general purpose mechanism that is flexible, integrated into the CPU architecture, scalable from embedded to high-end server workloads, and requires no application software modifications.

Main memory encryption can be utilized to protect a system against a variety of attacks. While data is typically encrypted today when stored on disk, it is stored in DRAM in the clear. This can leave the data vulnerable to snooping by unauthorized administrators or software or by hardware probing. New non-volatile memory technology (NVDIMM) exacerbates this problem since an NVDIMM chip can be physically removed from a system with the data intact, similar to a hard drive. Without encryption any stored information such as sensitive data, passwords, or secret keys can be easily compromised.

Secure Encrypted Virtualization (SEV) integrates main memory encryption capabilities with the existing AMD-V virtualization architecture to support encrypted virtual machines. Encrypting virtual machines can help protect them not only from physical threats but also from other virtual machines or even the hypervisor itself. SEV thus represents a new virtualization security paradigm that is particularly applicable to cloud computing where virtual machines need not fully trust the hypervisor and administrator of their host system. As with SME, no application software modifications are required to support SEV.

This document presents a technical overview of the SME and SEV and describes how they can be utilized by operating system (OS), hypervisor (HV), and guest virtual machine (VM) software in a variety of different environments to protect data in DRAM.

[ Voor 87% gewijzigd door LongBowNL op 27-04-2016 16:30 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een budget pc voor me broer aan het maken en ik kom uit op de apu a10-8790K of de A10-7850K die 50 euro goedkoper is. Mijn vraag is welke kan ik het beste nemen? En het is namelijk voor school werk en cs go vandaar de apu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:14:
Ben een budget pc voor me broer aan het maken en ik kom uit op de apu a10-8790K of de A10-7850K die 50 euro goedkoper is. Mijn vraag is welke kan ik het beste nemen? En het is namelijk voor school werk en cs go vandaar de apu.
Al hoort de vraag hier niet thuis.

De 7890k heeft een iets hogere kloksnelheid dan de 7850k. Maar je kunt de 7850k overclocken naar dezelfde snelheden. Een pluspunt van de 7890k is dat hij komt met de nieuwe Wraith koeler. (als dat je 50 euro waard is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

AMD and Nantong Fujitsu Microelectronics Co., Ltd. Close On Semiconductor Assembly and Test Joint Venture

SUNNYVALE, Calif. 4/29/2016

AMD (NASDAQ: AMD) and Nantong Fujitsu Microelectronics Co., Ltd. (NFME) (SZSE: TFWD) today announced that they have closed the transaction to create a joint venture offering differentiated assembly, test, mark, and pack (ATMP) capabilities to both AMD and a broader range of customers.
“Combining AMD’s world-class teams and facilities in Penang and Suzhou with NFME’s expertise in the growing assembly and test market will create a new outsource assembly and test leader with the scale and capabilities to help us deliver our upcoming high-performance technologies and products that can re-shape the industry,” said AMD President and CEO Dr. Lisa Su. “The creation of this joint venture marks another step in building a more focused AMD as we complete our transition to a fabless business model, enhance our supply chain operations, and further strengthen our financial position.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Tja, review van twee keer niets als je het mij vraagt en een hele tijd te laat. Maar we wisten natuurlijk al lang dat tweakers geen reviews meer kan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:58:
Tja, review van twee keer niets als je het mij vraagt en een hele tijd te laat. Maar we wisten natuurlijk al lang dat tweakers geen reviews meer kan produceren.
Het had ze gesierd om even een vegelijking te maken met een Pentium of een i3, voor de rest is het wel een leuke review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32
Misschien geen dual-cores (laten we het hopen) en quad-cores (liever wel) met Zen in het begin;

http://www.bitsandchips.i...n-cpus-at-least-initially

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
NitroX infinity in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 134"
Wat kunnen we hier precies van gaan verwachten? Carrizo, maar dan voor socket AM4 en met DDR4 IMC? Of Carrizo op 14nm? Ze zouden aardig wat Carrizo modules kwijt kunnen in één APU op 14nm. Eén Carrizo module is op 28nm 14,48mm2. Als je dan van een verkleining uitgaat van 28nm naar 20nm, dan komt daaruit dat een Carrizo module nog maar 7,4mm2 groot is. Dus een verdubbeling van het aantal cores zou in dat geval wel verwacht mogen worden of ze gaan voor een kleine en zuinige SoC? Carrizo is nu het efficiëntste rond de 15W met daarbij dus de GPU inbegrepen. Wellicht dat ze nog veel lager willen gaan. Waarmee hij in het segment van Carrizo-L en zijn voorlopers komt? Kunnen ze met de Zen APU in het segment gaan zitten waar Carrizo nu zit van 15W tot 65W.

[ Voor 14% gewijzigd door madmaxnl op 15-05-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX infinity schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:34:
Misschien geen dual-cores (laten we het hopen) en quad-cores (liever wel) met Zen in het begin;

http://www.bitsandchips.i...n-cpus-at-least-initially
I'll take it, een 8 core :Y)

M'n hele PC gaat straks weg en komt er een compleet nieuw ZEN systeem voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
madmaxnl schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:05:

Wat kunnen we hier precies van gaan verwachten? Carrizo, maar dan voor socket AM4 en met DDR4 IMC?
Ja en misschien nog kleine optimalisaties.
Of Carrizo op 14nm?
Nee gewoon nog 28nm.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 15-05-2016 18:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik verwacht alleen de laptop onderdelen voor nu. Later dit jaar pas de desktop samen met Zen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
-The_Mask- schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:56:
[...]

Ja en misschien nog kleine optimalisaties.

[...]

Nee gewoon nog 28nm.
Dat is wel jammer, was ook wel weer wishful thinking zoiets out of the blue... Hopelijk hebben die optimalisaties dan vooral voordeel voor de GPU d.m.v. DDR4 en dan het liefst natuurlijk ondersteuning voor hoge snelheden. Te samen met wellicht een iets betere compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Misschien leuk voor de mensen die wachten op Zen. Ik heb recent in een andere post een tabelletje gemaakt waarbij ik de prestaties van een FX-8350/8370 heb vergeleken met een i7-6700K op basis van een aantal Techreport reviews. Ze hebben voor een heel aantal spellen CPU benchmarks gedraaid met een GTX 980TI op 1080P en max. instellingen. Dit geeft een aardig beeld van hoe FX'en nog 'meekomen' in hedendaagse spellen. Nu ook uitgebreid met Doom: 8)

Spel FX-8350 [avg/min] i7-6700K [avg/min]
Dark Souls III 60 / 52 60 / 60
The Division 93 / 75 93 / 78
Rise of the TR 78 / 48 84 / 63
Fallout 4 67 / 54 113 / 91
Doom 4 121 / 104 142 / 122

(Bij The Division en Doom heb ik data van de FX-8370 gebruikt. Deze heeft een turbo van 4.3 i.p.v. 4.2 Ghz t.o.v. de FX-8350 )

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45
AMD Zen will favourably compete with Intel Skylake

Aldus John Taylor (Corporate Vice President, Worldwide Marketing at AMD):

He said with its 7th generation Zen processors (CPU and APU) and new Radeon graphics processors (GPU) that it had finally caught up to, or surpassed Intel’s Skylake offerings. “Zen will compete with Intel on performance, power and specifications – not just price,”

We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Manager van marketing, oftewel met een beetje zout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Laat maar komen die leaks dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

LongBowNL schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:20:
Manager van marketing, oftewel met een beetje zout...
Zolang we maar niet vergeten dat Zen eraan komt! :+

Doe keer voort, AMD, mijn Fenom Twee tricore is aan vervanging toe!!1one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie enig idee wat we precies kunnen verwachten van de nieuwe CPU's van AMD? Ik begrijp dat ze volgens AMD competitief gaan zijn met de i5's en i7's van de Skylake-generatie maar wat voor prijs/kwaliteitverhouding gaat het worden? Meer vrijheid met overclocking zonder 50 euro extra te betalen? 6 kernen voor de prijs van 4 bij Intel?
Ik wil al een tijdje een nieuwe PC bouwen. Juli/augustus leek mij een mooi moment met de komst van Polaris en de 1070, nu moet ik het toch weer even uitstellen aangezien ik verwacht dat in ieder geval de prijs van bepaalde Intel-CPU's wat zal gaan dalen met de komst van Zen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:39:
Hebben jullie enig idee wat we precies kunnen verwachten van de nieuwe CPU's van AMD? Ik begrijp dat ze volgens AMD competitief gaan zijn met de i5's en i7's van de Skylake-generatie maar wat voor prijs/kwaliteitverhouding gaat het worden? Meer vrijheid met overclocking zonder 50 euro extra te betalen? 6 kernen voor de prijs van 4 bij Intel?
Ik wil al een tijdje een nieuwe PC bouwen. Juli/augustus leek mij een mooi moment met de komst van Polaris en de 1070, nu moet ik het toch weer even uitstellen aangezien ik verwacht dat in ieder geval de prijs van bepaalde Intel-CPU's wat zal gaan dalen met de komst van Zen.
Het gaat nog even tot het einde van het jaar duren, maar het gaat sowieso impact hebben op de prijzen van CPU's zoals ze nu zijn.

Wachten in de PC wereld is altijd zo moeilijk, tegen de tijd dat Zen er is, is Vega er ook alweer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:59:
[...]

Het gaat nog even tot het einde van het jaar duren, maar het gaat sowieso impact hebben op de prijzen van CPU's zoals ze nu zijn.

Wachten in de PC wereld is altijd zo moeilijk, tegen de tijd dat Zen er is, is Vega er ook alweer ;)
Ik heb geen interesse in Vega, te duur voor mij. Het zal de 1070 of de Polaris worden.
Ik weet over een paar weken welke grafisch kaart beter gaat zijn, voor de CPU zal ik het nog even moeten afwachten wat AMD gaat leveren en wat de prijzen van AMD en Intel gaan worden. Wat als ik bij AMD voor dezelfde prijs 6/8 kernen (ongeveer gelijk presterend in alle opzichten) kan krijgen als 4 bij Intel?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Ik wil best wel weer een nieuwe videokaart, echter (ook?) niet voor een "belachelijke prijs" dus zou het best eens een Polaris kunnen worden en bijna zeker geen Vega.

Heb nl. ooit in het verleden besloten geen videokaarten meer te kopen van rond/boven de 400 euro. Om zo de (game) prestatie van mijn systeem langer op een beter niveau te houden/krijgen. Ik koop sindsdien dus maar vaker een andere videokaart ;)

Ben erg benieuwd wat Polaris in zijn mars heeft en zeker voor welke prijs :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45
Zo af en toe zijn er toch nog personen die de tijd nemen om de documenten die AMD online slingert door te bladeren. Het stond er misschien ook al even (1 Mei), en de info is ook allemaal niet direct wereldschokkend, maar geeft wat kleine bevestigingen:
  • Meer dan 40% IPC uplift t.o.v. excavator
  • Inderdaad voor dit jaar gepland
Verder zit er een slide in die een performance indicatie geeft (Zen vs Bulldozer, exact 2x zo snel). Vrij weinig uit af te leiden natuurlijk. Dezelfde presentatie staat in iets andere vorm nog een keer online (12 Mei), met bijbehorende audio/video van Lisa Su e.d. Niet gezien en dus geen idee of daar context gerelateerde info uit te halen is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xaPzVO6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qHGaL5S.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die shot van AMD Zen CPU duikt op

[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 23-05-2016 16:11 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02

hidde212

Free your mind...

Zoals op het forum van semiaccurate ook al uitgerekend:

Apple A9 (ook geproduceerd op Samsung 14nm LPP) heeft een die size van 96mm2; als je daarbij de lengte-breedteverhouding meeneemt is dat 10.81 x 8.88 mm.
L3 cache is dan 1.90 x 2.91 mm (donker gekleurde blok in het midden).

Het is bekend dat er 4MB L3 op de A9 zit en 8MB L3 per 4 zen cores. Dat betekent dat de 8 MB op Zen ongeveer (1.90 x 2.91 x 2 =) 11.1 mm2 groot is.
Dit doorgetrokken naar wat mogelijk/waarschijnlijk een Zen die-shot is, is de 8MB L3 cache 4.45 x 2.49 mm. Trek dit door naar de totale die (pixels tellen), die komt dan op ongeveer 15.4 x 8.6 mm resulterend in een ruim 132 mm2 grote die. Ter vergelijking: een Skylake quadcore inclusief GT2 gpu cluster is 122 mm2.

Een cluster van vier Zen cores inclusief L2 en L3 cache is dan iets groter dan 30 mm2, tegenover ~35 mm2 van een cluster Skylake cores inclusief cache.

Let wel: dit is allemaal zeer onnauwkeurig.

...and your ass will follow

Pagina: 1 ... 49 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.