Let wel op dat die 239 erg snel kapot gaat bij de audio jack. Hoeft geen probleem te zijn als je kan solderen.
Mja, dat geld voor iedere koptelefoon met vaste kabel. Een koptelefoon met uitneembare kabel is wat dat betreft een beter alternatief. Zeker omdat je dan voor een paar euro een coiled (krulsnoer in het nederlands, wie dat bedacht heeft..) kabel kunt kopen, een stuk praktischer dan de 30 meter kabel die je bij de meeste headphones krijgt.Heilige Kaas schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:12:
Let wel op dat die 239 erg snel kapot gaat bij de audio jack. Hoeft geen probleem te zijn als je kan solderen.
[ Voor 5% gewijzigd door kjast op 29-11-2013 19:20 ]
Vandaag een vintage voorversterker geprobeerd met een hoge uitgangsimpedantie (helaas geen preciese waarde voor handen), en dat is een wereld van verschil. Het dunne is er dan totaal af. Misschien wel iets gekleurder maar wel een echt lekkere tikje donkere sound waar de HD650 schijnbaar ook om bekend staat.gastje13 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:34:
Sinds gister in bezit van een HD650 als opvolger voor m'n goede oude HD555!
Leuke hoofdtelefoon, klinkt een stuk helderder en gedetailleerder dan de HD555.
Ik heb alleen sterk het gevoel dat m'n huidige AV receiver (marantz) de hoofdtelefoon niet goed aan kan sturen (de hoofdtelefoon uitgang hangt met een 330 ohm weerstand aan de eindtrap). Het geluid klinkt in principe goed, maar wat dun/weinig bass in vergelijk met m'n oude HD555. Het volume is wel goed.
Wat denken jullie, zou een goede hoofdtelefoon versterker een goede upgrade zijn? Niet dat het geluid slecht is nu, maar ik had eigenlijk een wat warmer geluid verwacht, het klinkt nu wat dun (stuk dunner dan m'n HD555) en eigenlijk niet anders dan direct vanaf m'n telefoon . . .
Ik denk dat een investering in een little dot MK3 met 600 ohm uitgang een goede keus wordt
[ Voor 4% gewijzigd door gastje13 op 29-11-2013 22:09 ]
Als de prijs een beetje overeenkomt kan je ook voor de bottlehead crack gaan
Moet zeggen dat deze zeeeer goed klinkt. Vooral met de speedball upgrade, grotere upgrade dan verwacht.
Heilige Kaas schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:12:
Opzich ga ik altijd voorzichtig om met mijn spullen, dus dat moet geen probleem zijn (hoop ik).kjast schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:18:
[...]
Mja, dat geld voor iedere koptelefoon met vaste kabel. Een koptelefoon met uitneembare kabel is wat dat betreft een beter alternatief. Zeker omdat je dan voor een paar euro een coiled (krulsnoer in het nederlands, wie dat bedacht heeft..) kabel kunt kopen, een stuk praktischer dan de 30 meter kabel die je bij de meeste headphones krijgt.
Bovendien kan ik ook niet echt iets vinden voor onder de 80 euro dat wel een uitneembare kabel en een open klankkast heeft. Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval.
Als iemand nog een goed alternatief weet voor de Sennheiser HD 239 dan hoor ik dat graag!
Ik probeer voor mijn dochter een sint kado te vinden. Budget is niet heel groot, zeg max zo'n 60 euro. Ding moet gebruikt worden voor Guild Wars 2 en K-pop dus hoog is ook belangrijk. Bonus zou zijn als er een microfoon bij zit (maar da's geen must, kan altijd een los microfoontje halen voor als ze op skype zit te kletsen) en/of dat het ding er wat apart uit ziet.
Iemand wat suggesties voor het budget stuk van de markt?
Edit:
Hm, de superlux HD661 lijkt een hoop voor weinig te bieden en dan ook nog in het roze!
Edit:
Hm, de superlux HD661 lijkt een hoop voor weinig te bieden en dan ook nog in het roze!
[ Voor 10% gewijzigd door Wijnands op 30-11-2013 21:06 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
ZO iets?: pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset
Of, als je iets meer wilt uitgeven aan iets degelijkers met microfoon: pricewatch: Sennheiser PC 320 G4ME
Of, als je iets meer wilt uitgeven aan iets degelijkers met microfoon: pricewatch: Sennheiser PC 320 G4ME
[ Voor 39% gewijzigd door Propheticus op 30-11-2013 21:12 ]
Als een van beide in het roze was had ik "verkocht"! geroepen. Dank voor e suggesties!
Je kunt ze toch overspuiten??
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Dus.. Ik zit nu te twijfelen over wat voor een koptelefoon ik nu weer moet gaan kopen. Mijn huidige (AKG K540) klinkt geweldig, maar de plastic hoofdband is letterlijk in 6 stukken gebroken, en wordt momenteel bij elkaar gehouden met duct tape. Deze koptelefoon klonk echt geweldig in vergelijking met wat ik daarvoor heb gehad en wil eigenlijk niet meer met minder genoegen nemen. Ook het draagcomfort was goed. Nu heb ik eens gekeken naar andere modellen en kom uit op de volgende koptelefoons (circumaural, draad aan 1 kant): Philips SHP8000, Philips Citiscape Uptown, Sennheiser HD439/449 en de AKG K540. Nu hoor ik veel mensen die relatief tevreden zijn met de Uptown, wat ik dan ook een erg mooi ding vind, maar wat ik mij vooral afvraag is in hoeverre de koptelefoons kwa geluid te vergelijken zijn. Dus als er mensen zijn met ervaring met een aantal van deze koptelefoons en kunnen vertellen wat zij er van denken of als iemand nog andere suggesties heeft, zou dat geweldig zijn!
Verwijderd
De Gamecom 780. Ik heb er een. FANTASTISCH ding, zou er zo 120 voor betaald hebben als ie zoveel kostte.Wijnands schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:42:
Ik probeer voor mijn dochter een sint kado te vinden. Budget is niet heel groot, zeg max zo'n 60 euro. Ding moet gebruikt worden voor Guild Wars 2 en K-pop dus hoog is ook belangrijk. Bonus zou zijn als er een microfoon bij zit (maar da's geen must, kan altijd een los microfoontje halen voor als ze op skype zit te kletsen) en/of dat het ding er wat apart uit ziet.
Edit:
Vandaag kost hij 77 euro op de website.. Met kortingscode 68,44 euro incl verzendkosten!AdmiralSnipe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:40:
[...]
Dat valt op dit moment best mee.
De Aureol Real kost op dit moment 89,99 en met de code REVIEW-RXWQ-885 kom je op €79,19 uit.
(Op de site van Teufel staat dat de 10% korting t/m 26 november geldt, vandaag dus).
Voor die prijs heeft ie er volgens mij nog niet eerder op gestaan, met kortingscode geen verkeerde prijs.PatrickG schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:51:
[...]
Vandaag kost hij 77 euro op de website.. Met kortingscode 68,44 euro incl verzendkosten!
Ik vind de teufel aureol real erg ontspannen. Zit lekker, de muziek is laid-back zonder detail te missen ten opzichte van mijn sennheiser hd25-1. Eerlijk gezegd lijkt de sennheiser nu soms ongemakkelijk hard qua tonen ten opzichte van de teufel. Ik had verwacht dat de teufel klinisch zou zijn, maar integendeel.
Goed ding! Twijfel nog of ik hem terug stuur, ik denk het wel. Want hij is wel erg open. De dt770 lonkt nog steeds.
Goed ding! Twijfel nog of ik hem terug stuur, ik denk het wel. Want hij is wel erg open. De dt770 lonkt nog steeds.
Ik ben ook nog erg blij met mijn teufel aureol real. Dus als er nog niet genoeg positiviteit over was
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat als je hem gebruikt waar anderen bij zijn zij ook alles horen.
Ik gebruik de mijne eigenlijk alleen op mijn kamer dus nooit last van, maar als mijn vriendin er is kan ze letterlijk de gesprekken op teamspeak volgen.
Op mijn eerdere vraag over een bassy headphone met verwisselbare kabel voor een budget van ongeveer 100 euro. Er is wat budget bij gekomen (kan als het nodig is tot 350,- als het nodig is) en ik heb misschien een v-moda op het oog. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik gebruik de mijne eigenlijk alleen op mijn kamer dus nooit last van, maar als mijn vriendin er is kan ze letterlijk de gesprekken op teamspeak volgen.
Op mijn eerdere vraag over een bassy headphone met verwisselbare kabel voor een budget van ongeveer 100 euro. Er is wat budget bij gekomen (kan als het nodig is tot 350,- als het nodig is) en ik heb misschien een v-moda op het oog. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Hmm nu twijfel ik tussen de Teufel Aureol Real en de Sennheiser HD 239.
Beide ongeveer dezelfde prijs, beide open. De Teufel heeft een jackplug 3.5mm en een jackplug 6.3mm zie ik, terwijl de Sennheiser alleen een 3.5mm jackplug heeft.
Maar dat terzijde, heeft iemand een idee hoe deze twee vergelijken qua geluid/kwaliteit?
Beide ongeveer dezelfde prijs, beide open. De Teufel heeft een jackplug 3.5mm en een jackplug 6.3mm zie ik, terwijl de Sennheiser alleen een 3.5mm jackplug heeft.
Maar dat terzijde, heeft iemand een idee hoe deze twee vergelijken qua geluid/kwaliteit?
Er zijn wel adapters om van een 3.5mm jack een 6.3mm te maken dus dat hoeft geen probleem te zijn.Stravincy schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:14:
Hmm nu twijfel ik tussen de Teufel Aureol Real en de Sennheiser HD 239.

[ Voor 7% gewijzigd door AdmiralSnipe op 02-12-2013 11:21 ]
Nee inderdaad. Ik ben meer benieuwd naar hoe ze vergelijken qua geluid.AdmiralSnipe schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:21:
[...]
Er zijn wel adapters om van een 3.5mm jack een 6.3mm te maken dus dat hoeft geen probleem te zijn.
[afbeelding]
De HD239 hangt misschien wel in de plaatselijke Mediamarkt/Saturn of andere elektronicawinkel dus die zou je uit kunnen proberen.Stravincy schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:38:
[...]
Nee inderdaad. Ik ben meer benieuwd naar hoe ze vergelijken qua geluid.
Het probleem met de Teufel is dat deze koptelefoon alleen via Teufel's eigen website wordt verkocht en dus niet te beluisteren valt in een winkel.
Teufel adverteert wel met 8 weken proeftijd dus je zou 'm kunnen bestellen en weer terug kunnen sturen als hij niet bevalt (al ben ik daar niet zo'n fan van).
Ik was laatst al in de Mediamarkt hier in de buurt en daar hadden ze de Sennheiser niet.
Die 8 weken proeftijd is wel ideaal eigenlijk. Als hij me echt niet bevalt (wat ik betwijfel nu ik heel veel positieve dingen gelezen heb) dan kan ik hem altijd terug sturen inderdaad.
Ik denk dat ik hem gewoon ga bestellen straks.
Die 8 weken proeftijd is wel ideaal eigenlijk. Als hij me echt niet bevalt (wat ik betwijfel nu ik heel veel positieve dingen gelezen heb) dan kan ik hem altijd terug sturen inderdaad.
Ik denk dat ik hem gewoon ga bestellen straks.
Hoe is die qua muziek?Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 07:00:
[...]
De Gamecom 780. Ik heb er een. FANTASTISCH ding, zou er zo 120 voor betaald hebben als ie zoveel kostte.
Op het moment gaat het tussen de superlux die de prijs en de kleur mee heeft en de Philips uptown. Ik vond op dealextreme splitters dat je de 3 ring plug kan splitten in headphone en mic voor op de pc en dat zou mooi uitkomen met die philips.
Dochterlief gaat van de week s even guildwars spelen met mijn 770 en met de G430 van m'n zoontje, kijken of ze meer een gewone hoofdtelefoon wil of een surround geval.
Leuk zo'n uitspraak, maar mag ik vragen wat voor referentie je hebt? Heb je ze vergeleken met andere koptelefoons, dan is zo'n uitspraak veel meer waard.Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 07:00:
[...]
De Gamecom 780. Ik heb er een. FANTASTISCH ding, zou er zo 120 voor betaald hebben als ie zoveel kostte.
Heb de Teufel Aureal Real besteld hoor. Nog bedankt PatrickG en AdmiralSnipe voor de tips en kortingscode!
Het scheelt nogal wat geld, van 100 naar 68,44 euro.
Geen dank! Ik twijfel nog steeds heel erg, heb 77 euro betaald. Kan hem ook opnieuw bestellenStravincy schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:03:
Heb de Teufel Aureal Real besteld hoor. Nog bedankt PatrickG en AdmiralSnipe voor de tips en kortingscode!
Welke v-moda precies? v-moda heeft heel veel pracht headphones maar niet iedere headphone is geschikt voor alle soorten muziek. Ik heb zelf een M-80, een heerlijke alrounder met genoeg bass. Gecombineerd et een goede EQ kan je de bass nog net iets punchier maken, wat goed kan bij bijvoorbeeld de nieuwe cd van Avicii. De impedantie is relatief laag (28.5 ohm) waardoor hij ook op bijvoorbeeld een iPhone werkt, alhoewel ik dat zonde vindt van de headphones...perpixel schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:58:
ik was een beetje naar de Crossfade M-100 aan het kijken, maar lijkt me dat die in nederland erg moeilijk te testen is en dat is toch wel iets wat je wil met zo'n dure headset
Kwam deze post tegen op Head-Fi.
Heb het allemaal nog niet gelezen maar ziet er wel interessant uit.
Test van 58 "flagship" modellen.
http://www.head-fi.org/t/...e-lcd-2-revision-2-6-4-13
(lekker kwijlen bij al die dure hoofdtelefoontjes).
[ Voor 16% gewijzigd door AdmiralSnipe op 02-12-2013 23:07 ]
Best een koele post ja,
Zat even te kijken en heb er maar 17 van gehoord. Dacht dat dat aandeel nog wel hoger zou zijn. Er is dus nog een hoop te doen, ookal zaten er best veel in-ears tussen.
Ik moet nog wat staxjes, twee grado's en die audio technica dingen. Maar die zijn lastig te beluisteren hier in nederland.
En natuurlijk de ultieme Sennheiser zou ik absoluut nog een keer willen testen. De Orpheus.
Zat even te kijken en heb er maar 17 van gehoord. Dacht dat dat aandeel nog wel hoger zou zijn. Er is dus nog een hoop te doen, ookal zaten er best veel in-ears tussen.
Ik moet nog wat staxjes, twee grado's en die audio technica dingen. Maar die zijn lastig te beluisteren hier in nederland.
En natuurlijk de ultieme Sennheiser zou ik absoluut nog een keer willen testen. De Orpheus.
Awsome, dat zijn er een heleboelAdmiralSnipe schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:04:
Kwam deze post tegen op Head-Fi.
En er zitten een aantal bij die werkelijk zo vreselijk lelijk zijn dat ze wel heel goed moeten klinken.
Liever een lelijke koptelefoon die goed klinkt dan een mooie die bagger klinkt.
Dat is natuurlijk wel zo maar toch...AdmiralSnipe schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:37:
Liever een lelijke koptelefoon die goed klinkt dan een mooie die bagger klinkt.

Nee dank je!
Ik vind 'm er eerlijk gezegd best wel leuk uitzien.Wijnands schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:51:
[...]
Dat is natuurlijk wel zo maar toch...
[afbeelding]
Nee dank je!
Na lang wikken en wegen heb ik toch voor de BeierDynamic dt770 gekozen. Men raadde me aan om de 32 ohm versie te nemen maar die bleek 20 tot 100 euro duurder te zijn dan de 80 ohm versie en na gelezen te hebben dat deze ook door smartphones kan worden aangedreven voor deze versie gegaan.
Ik ben er zeer tevreden over en kan hem wel aanraden voor wie nog twijfelt voor een headphone in deze prijsklasse. Mijn eigen bevindingen:
- de bewering dat 128 kb/s mp3 als een oude casettespeler klinkt is inderdaad waar... voor sommige liedjes. Andere mp3's van deze kwaliteit blijken wel zeer goed te klinken. Bij 192 kb/s en hoger klinken de meeste mp3's over het algemeen goed
- Google All access nummers klinken uitstekend, en ook leuk dat je veel elementen hoort die je met normale speakers niet kan horen. Dit kan positief zijn maar ook negatief, zo heb ik ambient muziek nummers liggen die perfect klonken, maar op de dt770 kan ik nu opeens geluiden horen die per ongeluk in de studio zijn mee opgenomen zoals iemand die per ongeluk ver op de achtergrond moet niezen, voetstappen door de studio etc (eigenlijk is het wel grappig
)
- Heel indringend effect als je Guild Wars 2 speelt, je moet bijvoorbeeld eens door die bossen in Queensdale lopen met de dt770 op, het is net alsof je die ruisende wind bijna door je kleren voelt komen
- zeer aangename bass bij 'zwaardere liedjes' met lage tonen
- geluid klinkt ook zonder versterker zeer goed dus ik twijfel of het zin heeft om zoveel meer te betalen voor 32 ohm
- dat de draad maar aan één kant vastzit vind ik erg handig (ben modellen gewend die aan beide cups een draad hebben en dat zit altijd in de weg)
- het zit comfortabel al lijken mijn oren iets te groot te zijn waardoor de randen er toch nog tegenzitten. Dit kan na enkele uren pijn doen aan de oorlellen of bovenkant van het oor. Misschien kan ik wel proberen om mijn oren 'op te vouwen' dat ze er minder tussen zitten geplet ofzo.
- minpuntje is dat de kabel er aan vastzit, hopelijk gaat die na verloop geen slecht contact geven ofzo.
Algemeen gezien kan ik hem niettemin aanraden deze koptelefoon.
Ik ben er zeer tevreden over en kan hem wel aanraden voor wie nog twijfelt voor een headphone in deze prijsklasse. Mijn eigen bevindingen:
- de bewering dat 128 kb/s mp3 als een oude casettespeler klinkt is inderdaad waar... voor sommige liedjes. Andere mp3's van deze kwaliteit blijken wel zeer goed te klinken. Bij 192 kb/s en hoger klinken de meeste mp3's over het algemeen goed
- Google All access nummers klinken uitstekend, en ook leuk dat je veel elementen hoort die je met normale speakers niet kan horen. Dit kan positief zijn maar ook negatief, zo heb ik ambient muziek nummers liggen die perfect klonken, maar op de dt770 kan ik nu opeens geluiden horen die per ongeluk in de studio zijn mee opgenomen zoals iemand die per ongeluk ver op de achtergrond moet niezen, voetstappen door de studio etc (eigenlijk is het wel grappig
- Heel indringend effect als je Guild Wars 2 speelt, je moet bijvoorbeeld eens door die bossen in Queensdale lopen met de dt770 op, het is net alsof je die ruisende wind bijna door je kleren voelt komen
- zeer aangename bass bij 'zwaardere liedjes' met lage tonen
- geluid klinkt ook zonder versterker zeer goed dus ik twijfel of het zin heeft om zoveel meer te betalen voor 32 ohm
- dat de draad maar aan één kant vastzit vind ik erg handig (ben modellen gewend die aan beide cups een draad hebben en dat zit altijd in de weg)
- het zit comfortabel al lijken mijn oren iets te groot te zijn waardoor de randen er toch nog tegenzitten. Dit kan na enkele uren pijn doen aan de oorlellen of bovenkant van het oor. Misschien kan ik wel proberen om mijn oren 'op te vouwen' dat ze er minder tussen zitten geplet ofzo.
- minpuntje is dat de kabel er aan vastzit, hopelijk gaat die na verloop geen slecht contact geven ofzo.
Algemeen gezien kan ik hem niettemin aanraden deze koptelefoon.
Mooie headphone. Waar speel je je muziek mee af? Ben wel benieuwd aangezien mijn mp3 speler (Cowon) naar de 60% moest om er enig volume uit te krijgen. Ter vergelijking, mijn v-moda werkt prima op 15%.Cumulus schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:55:
Ik kan je overigens wel aanraden om voor een 320 vbr te gaan, zeker als je naar muziek luisters met veel verschillende tonen. 128 kbps is eigenlijk gewoon zonde van de headphones. Ze zijn in ieder geval meer dan in staat om je het verschil tussen 192 en 320 te laten horen.
Ik zou graag nog een keer de 32 of 80 ohm versie met de 250 ohm versie willen vergelijken. Ik vraag me af of er nou echt merkbaar verschil in zit...
Als je een keer in Zuid-Limburg bent... Ik heb de 250Ohmkjast schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:36:
[...]
Mooie headphone. Waar speel je je muziek mee af? Ben wel benieuwd aangezien mijn mp3 speler (Cowon) naar de 60% moest om er enig volume uit te krijgen. Ter vergelijking, mijn v-moda werkt prima op 15%.
Ik kan je overigens wel aanraden om voor een 320 vbr te gaan, zeker als je naar muziek luisters met veel verschillende tonen. 128 kbps is eigenlijk gewoon zonde van de headphones. Ze zijn in ieder geval meer dan in staat om je het verschil tussen 192 en 320 te laten horen.
Ik zou graag nog een keer de 32 of 80 ohm versie met de 250 ohm versie willen vergelijken. Ik vraag me af of er nou echt merkbaar verschil in zit...
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ligt eraan hoe hard je wilt natuurlijk. Als je op het niveau gehoorbeschadiging wil luisteren dan moet 'ie flink omhoog. Mijn clip zip kan mijn 250 ohm heel aardig aandrijven.kjast schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:36:
[...]
Mooie headphone. Waar speel je je muziek mee af? Ben wel benieuwd aangezien mijn mp3 speler (Cowon) naar de 60% moest om er enig volume uit te krijgen. Ter vergelijking, mijn v-moda werkt prima op 15%.
Ik ben ook wel benieuwd naar de 32 om eerlijk te zijn.Ik zou graag nog een keer de 32 of 80 ohm versie met de 250 ohm versie willen vergelijken. Ik vraag me af of er nou echt merkbaar verschil in zit...
Ik ga bijna nooit verder dan 80dB. Na aanschaf van een nieuwe headphone leen ik meestal een decibelmeter om te kijken hoe hard ik mijn mp3 speler moet zetten. Overigens kun je het ook zelf (ongeveer) berekenen.Wijnands schreef op woensdag 04 december 2013 @ 07:29:
Ligt eraan hoe hard je wilt natuurlijk. Als je op het niveau gehoorbeschadiging wil luisteren dan moet 'ie flink omhoog. Mijn clip zip kan mijn 250 ohm heel aardig aandrijven.
Voldoet jouw clip zip al aan de verschikkelijk achterlijke nieuwe Europese richtlijn? Mijn mp3 speler wel, alhoewel het verwijderen van een systeemfile file de limiet er weer afhaalt (nog niet gedaan).
Ik kan me haast niet voorstellen dat je 96dB/mW met een impedantie van 250 ohm kunt aandrijven op een mp3 speler die gelimiteerd is op 27.5mW per uitgang.
Als het niet mijn laptop is, is het de Galaxy S3. Ik moet hem wel redelijk aan de luide kant zetten, maar echt overdreven is het niet. Ook de laptop moet nogal aan de luide kant wat soms wel eens schrikken is als ik daarna speakers aansluit die juist heel weinig volume nodig hebben (vraag maar aan de burenkjast schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:36:
[...]
Ik probeer 128 kbs zoveel mogelijk te vervangen door hoger, maar voor veel nummers is dat helaas niet mogelijk en heb ook weinig zin om alles opnieuw te kopen aan hoge kwaliteit. Dus hopen maar dat All Access aan de huidige voorwaarden beschikbaar blijft voor mijn S3.
Zit er aan te denken om de HD 700 te kopen. Zie nu dat ie op Amazon de EUR 576,90 is inc shipping.
http://www.amazon.de/Senn...78&sr=8-1&keywords=hd+700
Wel echt mooie headset en beste prijs die ik gezien heb maar ben nog steeds benieuwd of ie het geld waard is.
Wel echt mooie headset en beste prijs die ik gezien heb maar ben nog steeds benieuwd of ie het geld waard is.
Heeft iemand een idee of ik ergens de v-moda m-100 kan beluisteren? heb een aantal reviews gezien/gelezen en ze klinken wel als een headphone voor mij, maar om nu 300 euro neer te leggen zonder geluisterd te hebben gaat een beetje ver.
hij is het geld zeker waard, mits je van zijn geluid hou. Je zou hem eerst een uitgebreid moeten testen en vergelijken met de rest van de senns. Zo ben ik ook geëindigd met een hd650 en geen hd700 of 800miyazakiman schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:56:
Zit er aan te denken om de HD 700 te kopen. Zie nu dat ie op Amazon de EUR 576,90 is inc shipping.
Vertel? Klinkt interesant!kjast schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:51:
[...]
Ik ga bijna nooit verder dan 80dB. Na aanschaf van een nieuwe headphone leen ik meestal een decibelmeter om te kijken hoe hard ik mijn mp3 speler moet zetten. Overigens kun je het ook zelf (ongeveer) berekenen.
Als je als regio niet Europa kiest heb je de volledige power van het dingetje.Voldoet jouw clip zip al aan de verschikkelijk achterlijke nieuwe Europese richtlijn? Mijn mp3 speler wel, alhoewel het verwijderen van een systeemfile file de limiet er weer afhaalt (nog niet gedaan).
Ik kan me haast niet voorstellen dat je 96dB/mW met een impedantie van 250 ohm kunt aandrijven op een mp3 speler die gelimiteerd is op 27.5mW per uitgang.
Mits je MP3 die optie heeftWijnands schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:08:
Als je als regio niet Europa kiest heb je de volledige power van het dingetje.
De makkelijkste manier om het aantal decibels van je koptelefoon te benaderen:
Headphone decibel tool
Let er op dat de meeste MP3 spelers geen linear verloop kennen tussen uitput vermogen en volume percentage. Sterker nog, dit is in bijna alle gevallen kwadratisch (x2)! Dit is in ieder geval zo bij iPhones, Cowon MP3 spelers en Archos MP3 spelers.
Om van een volume percentage naar output te gaan bij een kwadratisch verloop moet je de volgende rekenregel gebruiken;
Output in mW = (Maximaal Output in mW) * (volume fractie)^2
Bij 30% op je MP3 speler is de volume fractie 0.3, bij 50% 0.5 etc.
Hi,
Ik zoek naar een paar sterke in-ear oordopjes zodat ik op kantoor goed muziek kan luisteren. Gezien ik al headphone thuis heb en oordopjes mag deze (puur voor kantoor) niet teveel kosten. Gezien de enorme hoeveelheid aan oordopjes op Pricewatch, zie ik door de bomen het bos niet meer.
Liefst rond de 25,- euro maar mocht jullie 1 weten die echt HEEEUL goed is dan kan ik die wisselen met de oordopjes thuis.
Bedankt voor de moeite!
Ik zoek naar een paar sterke in-ear oordopjes zodat ik op kantoor goed muziek kan luisteren. Gezien ik al headphone thuis heb en oordopjes mag deze (puur voor kantoor) niet teveel kosten. Gezien de enorme hoeveelheid aan oordopjes op Pricewatch, zie ik door de bomen het bos niet meer.
Liefst rond de 25,- euro maar mocht jullie 1 weten die echt HEEEUL goed is dan kan ik die wisselen met de oordopjes thuis.
Bedankt voor de moeite!
PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279
Je zoekt dus oordopjes voor muziek? Kijk hier eens: http://www.alpine.nl/muziek-oordopjes/Headblast schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:50:
Hi,
Bedankt voor de moeite!
En als je toch aan het lezen bent, lees de topic-waarschuwing ook even
Na overleg met een webshop een V-moda m-100 besteld. Mocht de klank echt tegen vallen(wat ik niet verwacht) kan ik hem terug sturen.
Ik snap dat dit niet het soort geluid is voor de Audiofielen onder ons, maar wat ik er van gelezen heb sluit hij wel perfect aan bij wat ik zoek in headphones. Kan niet wachten
Ik snap dat dit niet het soort geluid is voor de Audiofielen onder ons, maar wat ik er van gelezen heb sluit hij wel perfect aan bij wat ik zoek in headphones. Kan niet wachten
Als jij lekker je vullingen wil rammelen moet je dat toch zelf weten. Zijn hordes mensen die dat heel fijn vinden anders had je de Beats en de sonys enzo niet.perpixel schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:08:
Na overleg met een webshop een V-moda m-100 besteld. Mocht de klank echt tegen vallen(wat ik niet verwacht) kan ik hem terug sturen.
Speel 'm lekker even in en post dan een mini review?
Ik heb alleen de teufel aurol real als vergelijking. Dus zo in-dept zal die review wel niet worden. Wat mij vooral aansprak is dat dit meer een "fun" headphone is om naar te luisteren. Hij doet eigenlijk wat de beats en sony's doen, maar dan wel goed 
Verder is de lage tonen bump 8db geloof ik. Dit is natuurlijk aanzienlijk, maar zal niet de complete rest wegblazen. Iets wat ik volgens mij uit verschillende reviews heb op kunnen maken. Nu straks zelf nog even uit proberen.
En als ik aan het werk ben en ik heb gewoon spotify opstaan is de kwaliteit toch niet goed genoeg om het maximale uit een perfecte monitor headphone te halen.
Verder is de lage tonen bump 8db geloof ik. Dit is natuurlijk aanzienlijk, maar zal niet de complete rest wegblazen. Iets wat ik volgens mij uit verschillende reviews heb op kunnen maken. Nu straks zelf nog even uit proberen.
En als ik aan het werk ben en ik heb gewoon spotify opstaan is de kwaliteit toch niet goed genoeg om het maximale uit een perfecte monitor headphone te halen.
Mocht je hem te bass-heavy vinden; 8dB krijg je nog wel weggepoetst met een goede EQ. Maar ja, als de highs er gewoon niet in zit, zoals bij die beats gevallen, heb je weinig aan een EQperpixel schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:55:
Om heel eerlijk te zijn, ik versterk de bass meestal iets (+2 a 3dB). En een beetje MachBass
Dit weekend een HD650 binnen gekregen van nog geen maand oud.
Op het internet is er veel discussie over de HD600 en HD650 en welke nou beter is, dus ik was wel een beetje nieuwsgierig geworden.
De HD650 zou wat dof klinken terwijl de HD600 detailrijker zou zijn met minder aanwezige bass.
Anderen prefereren de HD650 omdat deze wat warmer klinkt en beter zou meeschalen wanneer je 'm aan goede apparatuur hangt.
Aangezien ik het warme geluid van de Philips X1 erg fijn vond heb ik het er maar op gewaagd en ben voor een 2e hands HD650 gegaan.
Het viel me bij het uitpakken gelijk op dat de HD650 best wel "cheap" aanvoelt vergeleken met de X1, die een hoofdband van kalfsleer en metalen ringen en oorschelp had.
De HD650 bestaat voornamelijk uit plastic met hier en daar wat metalen accenten (gaasjes op de oorschelpen en de band waarmee je lengte kunt instellen).
Maar het gaat natuurlijk voornamelijk om het geluid en daar zou de HD650 dan wel weer goed in zijn.
Jammer genoeg kan ik het geluid nog niet goed beoordelen want de hoofdtelefooningang van onze 20(+) jaar oude Onkyo TX-810 begint steeds meer te ruisen, en ik vraag me af of dat ding wel genoeg power heeft om een 300 Ohm koptelefoon goed aan te drijven.
Als ik 'm rechtstreeks aan m'n PC hang klinkt het natuurlijk ook niet geweldig dus ik moet me maar eens gaan verdiepen in de DAC en AMP wereld zodat ik bij m'n PC kan genieten van mooi geluid.
Op het internet is er veel discussie over de HD600 en HD650 en welke nou beter is, dus ik was wel een beetje nieuwsgierig geworden.
De HD650 zou wat dof klinken terwijl de HD600 detailrijker zou zijn met minder aanwezige bass.
Anderen prefereren de HD650 omdat deze wat warmer klinkt en beter zou meeschalen wanneer je 'm aan goede apparatuur hangt.
Aangezien ik het warme geluid van de Philips X1 erg fijn vond heb ik het er maar op gewaagd en ben voor een 2e hands HD650 gegaan.
Het viel me bij het uitpakken gelijk op dat de HD650 best wel "cheap" aanvoelt vergeleken met de X1, die een hoofdband van kalfsleer en metalen ringen en oorschelp had.
De HD650 bestaat voornamelijk uit plastic met hier en daar wat metalen accenten (gaasjes op de oorschelpen en de band waarmee je lengte kunt instellen).
Maar het gaat natuurlijk voornamelijk om het geluid en daar zou de HD650 dan wel weer goed in zijn.
Jammer genoeg kan ik het geluid nog niet goed beoordelen want de hoofdtelefooningang van onze 20(+) jaar oude Onkyo TX-810 begint steeds meer te ruisen, en ik vraag me af of dat ding wel genoeg power heeft om een 300 Ohm koptelefoon goed aan te drijven.
Als ik 'm rechtstreeks aan m'n PC hang klinkt het natuurlijk ook niet geweldig dus ik moet me maar eens gaan verdiepen in de DAC en AMP wereld zodat ik bij m'n PC kan genieten van mooi geluid.

Het was ook niet zo heel handig om een hd650 te halen als je nog geen versterker hebt.
Al heb ik dat zelf ook gedaan maar oke.
Ik kan je ten zeerste de bottlehead crack aanraden (met speedball upgrade) al heb ik nog geen vergelijkings materiaal met amps op mijn objective 2 en e10 na
Uiteraard wel een zeer mooi koptelefoontje
Ik kan je ten zeerste de bottlehead crack aanraden (met speedball upgrade) al heb ik nog geen vergelijkings materiaal met amps op mijn objective 2 en e10 na
[ Voor 7% gewijzigd door Heilige Kaas op 08-12-2013 14:18 ]
Verwijderd
Kan iemand mij een cheap versterkertje aanraden voor mijn Sennheiser HD598? Het mag niet meer dan 40 euro kosten.
Zijn er ook websites die metingen doen?
Ik vind het top dat iedereen zijn mening hier geeft over de hoofdtelefoons, maar om een goede vergelijking te maken op het gebied van geluidskwaliteit is er meer nodig dan wat subjectieve info, denk aan: FR grafiek, distortion plot, impedance plot, etc.
Ik vind het top dat iedereen zijn mening hier geeft over de hoofdtelefoons, maar om een goede vergelijking te maken op het gebied van geluidskwaliteit is er meer nodig dan wat subjectieve info, denk aan: FR grafiek, distortion plot, impedance plot, etc.
Droogkloot.
Je kunt hier eens kijken:_AvA_ schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:41:
Zijn er ook websites die metingen doen?
http://www.innerfidelity.com/headphone-data-sheet-downloads
http://www.headphone.com/learning-center/build-a-graph.php
Zo daar is ie weer
Vandaag heb ik een kleine review gedaan van de Sony BTN200 Bluetooth hoofdtelefoon met NFC.
Deze is hier te zien op mijn Youtube kanaal.
Vandaag heb ik een kleine review gedaan van de Sony BTN200 Bluetooth hoofdtelefoon met NFC.
Deze is hier te zien op mijn Youtube kanaal.
Misschien is het niet zo handig, maar aan de andere kant kun je beter een koptelefoon hebben zonder versterker dan een versterker zonder koptelefoon.Heilige Kaas schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:17:
Het was ook niet zo heel handig om een hd650 te halen als je nog geen versterker hebt.Al heb ik dat zelf ook gedaan maar oke.
Door een 2e hands exemplaar te kopen hou je natuurlijk ook wat meer geld over voor een amp.
Ik heb veel positieve berichten gelezen over de Bottlehead Crack (i.c.m. een HD650) maar het lijkt me wel een uitdaging om zo'n ding te bouwen.
Zijn er trouwens ook aanraders onder de 200 euro i.c.m. een HD650?
Wat gebruik jij eigenlijk vaker, de X1 of de HD650?
~edit: De HD650 schijnt in de loop der jaren enigszins zijn aangepast.
Als je door de grills van de oude versie kijkt is het zwart terwijl dit bij de nieuwe versie een soort van zilverkleur heeft.
Die van mij is zilver en heeft achter de linker grill een klein glimmend Sennheiser stickertje zitten.
http://www.headfonia.com/sennheiser-hd-updated-drivers/
[ Voor 15% gewijzigd door AdmiralSnipe op 08-12-2013 16:18 ]
Verwijderd
Ik heb een vraagje,
Ik ben op zoek naar een mooie koptelefoon voor mijzelf.
de koptelefoon moet:
200,- of lager zijn.
een goede bass hebben.
ik luister heel veel naar hip hop enz.
Iemand vertelde me over de "SOL Republics" en ik heb zelf gezien op internet dat "Shure"een goed merk is.
weet iemand misschien een goede koptelefoon voor me?
alvast bedankt
de koptelefoon moet:
200,- of lager zijn.
een goede bass hebben.
Iemand vertelde me over de "SOL Republics" en ik heb zelf gezien op internet dat "Shure"een goed merk is.
alvast bedankt
Wil je de koptelefoon vooral thuis gebruiken of ook onderweg?Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:36:
Ik heb een vraagje,
de koptelefoon moet:
200,- of lager zijn.
een goede bass hebben.
alvast bedankt
Als je 'm vooral in het OV, of andere openbare plaatsen wilt gebruiken kun je het beste voor een gesloten model gaan zodat je minder last heb van omgevingsgeluid (en omstanders minder last van jou).
Dan zou ik voor de Fio E6 gaan. De E6 heeft om en nabij de 30mW aan vermogen op 1.2 volt en kost iets van 20 euro. Moet genoeg zijn voor je koptelefoon. In de prijsrange 20 a 40 euro zit niet veel beters meer.Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:21:
Kan iemand mij een cheap versterkertje aanraden voor mijn Sennheiser HD598? Het mag niet meer dan 40 euro kosten.
Maar heb je hem wel nodig? De HD598 heeft een impedantie van 50 ohm volgens mij? Moet wel lukken op de meeste telefoons, en zeker op Mp3 spelers.
Verwijderd
ook voor onderweg enz.AdmiralSnipe schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:43:
[...]
Wil je de koptelefoon vooral thuis gebruiken of ook onderweg?
Als je 'm vooral in het OV, of andere openbare plaatsen wilt gebruiken kun je het beste voor een gesloten model gaan zodat je minder last heb van omgevingsgeluid (en omstanders minder last van jou).
Weet je misschien een goede gesloten voor mij?
pricewatch: Sennheiser Momentum (Aluminium, Bruin)Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:26:
[...]
ook voor onderweg enz.
Je zou naar de Sennheiser Momentum kunnen kijken, die heeft een beetje een warm geluid, en is soms voor rond de 200 euro te vinden (op dit moment bij de Mediamarkt en Saturn).
Of je gaat voor de on-ear versie van de momentum, die kost ook rond de 200 euro maar isoleert niet zo goed als de over-ear versie.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De Logitech UE 6000 is ook een alternatief, ook warm met aardig wat bass maar ik zie 'm zo niet ergens meer te koop.
De UE 6000 was een tijdje te koop voor 99 euro bij de Belcompany maar lijkt nu niet echt leverbaar meer te zijn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)
De Audiotechnica ATH-M50 is ook wel een populaire hoofdtelefoon en heeft naar mijn weten ook wel aardig wat bass.
Heb je enigszins ervaring met headphones? Een headphone van 200 euro is een best wel grote "eerste stap". Te meer omdat je nog niet weet welke aspecten je belangrijk vindt.Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:26:
ook voor onderweg enz.
Aangezien je hem mee wilt nemen in het OV is het handig om een inklapbaar model aan te schaffen. De volgende modellen zijn in mijn ogen aardig "bassy" ten opzicht van het gemiddelde.
- Audio-Technica ATH-M50
- Pioneer HDJ-1000
Edit: twee adviezen zelfs
[ Voor 9% gewijzigd door kjast op 08-12-2013 16:59 ]
Verwijderd
Ik kijk veel naar reviews etc. dus ik ken wel een paar merken maar dat zijn meer de koptelefoons voor dekjast schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:48:
[...]
Heb je enigszins ervaring met headphones? Een headphone van 200 euro is een best wel grote "eerste stap". Te meer omdat je nog niet weet welke aspecten je belangrijk vindt.
Aangezien je hem mee wilt nemen in het OV is het handig om een inklapbaar model aan te schaffen. De volgende modellen zijn inklapbaar en in mijn ogen aardig "bassy" ten opzicht van het gemiddelde.
- Audio-Technica ATH-M50
- Pioneer HDJ-1000
Edit: twee adviezen zelfs. Probeer ze te testen voordat je iets aanschaft alhoewel dat lastig is met deze high-end modellen.
"average consumers", dus de beats, monster dna's enz.
Maar als ik dan een review zie, van bijv. de beats, van een persoon die meer weet van geluid (mids, highs enz) dan zeggen ze dat het best slechte koptelefoons zijn. daarom kwam ik even kijken wat jullie tezeggen hebben haha.
en bedankt voor de adviesjes!
Verwijderd
Bedankt! ik zal er naar kijkenAdmiralSnipe schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:46:
[...]
pricewatch: Sennheiser Momentum (Aluminium, Bruin)
Je zou naar de Sennheiser Momentum kunnen kijken, die heeft een beetje een warm geluid, en is soms voor rond de 200 euro te vinden (op dit moment bij de Mediamarkt en Saturn).
Of je gaat voor de on-ear versie van de momentum, die kost ook rond de 200 euro maar isoleert niet zo goed als de over-ear versie.
De Logitech UE 6000 is ook een alternatief, ook warm met aardig wat bass maar ik zie 'm zo niet ergens meer te koop.
De UE 6000 was een tijdje te koop voor 99 euro bij de Belcompany maar lijkt nu niet echt leverbaar meer te zijn.
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)
De Audiotechnica ATH-M50 is ook wel een populaire hoofdtelefoon en heeft naar mijn weten ook wel aardig wat bass.
Graag gedaan. Voor Hip-hop muziek zijn Beats overigens nog wel aardig maar daar zijn ze dan ook op ontworpen. Het grootste probleem is dat het standaard geluid dermate vervormd is dat ze enkel aardig klinken bij de muzieksoort waar ze voor ontworpen zijn. Een plaat van U2 of coldplay klinkt ronduit afgrijselijk, en daar kan geen EQ meer iets aan doen. Kortom; Beats worden hier in huis enkel gebruikt als tosti-klem.Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:04:
Maar als ik dan een review zie, van bijv. de beats, van een persoon die meer weet van geluid (mids, highs enz) dan zeggen ze dat het best slechte koptelefoons zijn. daarom kwam ik even kijken wat jullie tezeggen hebben haha.
en bedankt voor de adviesjes!
Let bij aanschaf ook goed op het vermogen (combinatie impedance / sensitivity) wat de koptelefoon nodig heeft. Het is zonde als je iets aanschaft dat niet werkt. Bij bovenstaande headphones zit dat in principe wel goed.
[ Voor 3% gewijzigd door kjast op 08-12-2013 17:15 ]
Zoals gezegd de Fiio e6. Ik denk dat mp4nation een van de meer betrouwbare leveranciers is zonder de hoofdprijs te betalen? Via ebay enzo heb je ze ook wel alleen er zijn een hoop fakes op de markt.Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:21:
Maar, waarvoor heb je hem nodig? Waar sluit je hem op aan?
@AdmiralSnipe, Dat is natuurlijk waar. Mooi zo dat je de nieuwe versie hebt! Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Heb zelf de oude versie maar heb hem wel voor erg weinig geld.
Ik moet zeggen dat ik de X1 meer gebruikt, maarrr dat is vooral omdat dit gewoon perfect werkt op de tablet. Als ik geen zin heb om helemaal mijn laptop aan te zetten enzo voor goede flacjes met de versterker dan pak ik gewoon de X1 met xbox music. En voor films gebruik ik hem de laatste tijd veel.
Maar als ik echt ff wat beters wil dan pak ik altijd de hd650.
[ Voor 36% gewijzigd door Heilige Kaas op 08-12-2013 18:03 ]
Wat ik me kan herinneren klinkt de X1 nog wat warmer en voller dan de HD650.Heilige Kaas schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:59:
@AdmiralSnipe, Dat is natuurlijk waar. Mooi zo dat je de nieuwe versie hebt! Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Heb zelf de oude versie maar heb hem wel voor erg weinig geld.
Ik moet zeggen dat ik de X1 meer gebruikt, maarrr dat is vooral omdat dit gewoon perfect werkt op de tablet. Als ik geen zin heb om helemaal mijn laptop aan te zetten enzo voor goede flacjes met de versterker dan pak ik gewoon de X1 met xbox music. En voor films gebruik ik hem de laatste tijd veel.
Maar als ik echt ff wat beters wil dan pak ik altijd de hd650.
Maar ik lees veel dat de HD650 er erg van opknapt wanneer je 'm aan een goede AMP hangt dus daar ben ik wel benieuwd naar.
Zoals je zelf al zegt werkt de X1 ook redelijk goed op mobiele apparatuur dus dat is misschien wat meer een allrounder, vooral ook voor films en games.
Maar je vindt de HD650, wanneer goed versterkt, dus wel beter klinken dan de X1?
Ik heb er zelf 210 euro voor betaald, dus dan kan ik het verschil met de nieuwprijs weer voor een AMP gebruiken (moet ik me eerst wel goed inlezen...).
Verwijderd
Het zelf nog de Fiio E5 liggen welke mij mateloos irriteert door de grote hoeveelheid ruis. Is dit probleem met de E6 opgelost?kjast schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:04:
[...]
Dan zou ik voor de Fio E6 gaan. De E6 heeft om en nabij de 30mW aan vermogen op 1.2 volt en kost iets van 20 euro. Moet genoeg zijn voor je koptelefoon. In de prijsrange 20 a 40 euro zit niet veel beters meer.
Maar heb je hem wel nodig? De HD598 heeft een impedantie van 50 ohm volgens mij? Moet wel lukken op de meeste telefoons, en zeker op Mp3 spelers.
-------
Zoals gezegd de Fiio e6. Ik denk dat mp4nation een van de meer betrouwbare leveranciers is zonder de hoofdprijs te betalen? Via ebay enzo heb je ze ook wel alleen er zijn een hoop fakes op de markt.
Maar, waarvoor heb je hem nodig? Waar sluit je hem op aan?
210 is een mooie prijsje voor een maand oude koptelefoon.
En inderdaad vind ik de hd650 beter klinken. Zelfs met de objective 2. Alleen dat was wel met een hele goede dac en het verschil was niet enorm groot. Als ik mijn fiio e10 als dac gebruikt is het verschil niet eens zo groot en is het meer een voorkeur kwestie
@sjondenon
Ik heb ook een e5 en kan me geen ruis herinneren. Maar er zullen vast en zeker revies zijn van de e6 en hd598
En inderdaad vind ik de hd650 beter klinken. Zelfs met de objective 2. Alleen dat was wel met een hele goede dac en het verschil was niet enorm groot. Als ik mijn fiio e10 als dac gebruikt is het verschil niet eens zo groot en is het meer een voorkeur kwestie
@sjondenon
Ik heb ook een e5 en kan me geen ruis herinneren. Maar er zullen vast en zeker revies zijn van de e6 en hd598
[ Voor 16% gewijzigd door Heilige Kaas op 08-12-2013 19:36 ]
Ik heb op mijn E6 enkel wat ruis als ik hem tegelijkertijd oplaadt en gebruik. Daarnaast moet je hem ook niet op maximaal zetten. De E6 heeft een ander board als de E5. De E5 hoort geen ruis te geven, waar heb je hem vandaan? Er is veel namaak op de markt..Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:35:
Het zelf nog de Fiio E5 liggen welke mij mateloos irriteert door de grote hoeveelheid ruis. Is dit probleem met de E6 opgelost?
Ik heb m overigens ook bij MP4Nation gekocht, ik gebruik hem soms icm. mijn laptop.. mijn mp3 speler is sterk genoeg (de ironie..).
Verwijderd
Heb mijn e5 bij www.hdphns.com gekocht. Het volume van de E5 staat altijd zo laag mogelijk. De ruis hoor ik zowel tijdens als buiten het opladen.kjast schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:23:
[...]
Ik heb op mijn E6 enkel wat ruis als ik hem tegelijkertijd oplaadt en gebruik. Daarnaast moet je hem ook niet op maximaal zetten. De E6 heeft een ander board als de E5. De E5 hoort geen ruis te geven, waar heb je hem vandaan? Er is veel namaak op de markt..
Ik heb m overigens ook bij MP4Nation gekocht, ik gebruik hem soms icm. mijn laptop.. mijn mp3 speler is sterk genoeg (de ironie..).
Verwijderd
Wat vinden jullie van de: Beyerdynamic Custom Pro, V-Moda Crossfade en de ATH-M50.
Welke van de 3 vinden jullie het best?
Wat gebeurt er als je het volume van de e5 op medium zet? Een amp is niet gemaakt voor minimaal volume. En welke mp3 speler / telefoon heb je? Dat laaste kan ik zeldzame gevallen ook uitmaken (ivm. uitgangs-impedantie)Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:54:
Heb mijn e5 bij www.hdphns.com gekocht. Het volume van de E5 staat altijd zo laag mogelijk. De ruis hoor ik zowel tijdens als buiten het opladen.
Verwijderd
Op medium wordt de ruis alleen maar erger. Ongeacht het volume van de E5 of de bron is er ruis. Het kan zijn dat ik een mierenneuker ben maar ik kan absoluut niet tegen achtergrond ruis. Verder ligt de ruis absoluut niet aan de muziek die ik afspeel wan zonder de e5 klinkt het al een stuk cleaner. Als mp3 speler heb ik een sansa clip+, laptop asus n55.kjast schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:59:
[...]
Wat gebeurt er als je het volume van de e5 op medium zet? Een amp is niet gemaakt voor minimaal volume. En welke mp3 speler / telefoon heb je? Dat laaste kan ik zeldzame gevallen ook uitmaken (ivm. uitgangs-impedantie)
Dan zou ik de E5 maar eens terugsturen, mocht je nog garantie hebben. Er hoort geen ruis op te zitten, zeker niet met een clip+.[b]sjondenon schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:01
Op medium wordt de ruis alleen maar erger. Ongeacht het volume van de E5 of de bron is er ruis. Het kan zijn dat ik een mierenneuker ben maar ik kan absoluut niet tegen achtergrond ruis. Verder ligt de ruis absoluut niet aan de muziek die ik afspeel wan zonder de e5 klinkt het al een stuk cleaner. Als mp3 speler heb ik een sansa clip+, laptop asus n55.
Er zijn namaak E5's op de markt overigens, alhoewel HDPHNS wel een authorized dealer is..
Hallo dames en heren.
Long time lurker etc etc
Ik ben opzoek naar een gaming koptelefoon, die ook nog lekker klinkt voor muziek, maar dit is niet het belangrijkste doel. Ik zal namelijk 9 van de 10 keer mijn speakers gebruiken om muziek te luisteren ipv de koptelefoon. Voor onderweg heb ik al een Igrado, dus hij hoeft ook niet draagbaar te zijn.
Mijn Igrado's klemmen best wel hard op mijn hoofd (heb een redelijk groot hoofd
) waardoor ik het ook zeer belangrijk vind dat ze lekker zitten en ik ze langer dan een half uur op kan houden!!
Na wat research gedaan te hebben kwam ik uit op dit topic:
http://www.head-fi.org/t/...13-sony-ma900-added/18825
En dan kwam ik qua koptelefoons uit op:
de Sennheiser HD 598 (of misschien de PC 360, toch handig zo'n mic)
AKG K701 (en misschien het nieuwe kleine broertje, de k612 pro)
Audio Technica AD700
nu heb ik hier een paar vragen over:
ten eerste zou ik graag alle koptelefoons een keer testen, om te horen hoe ze klinken en te voelen hoe ze zitten. De HD 598 heb ik afgelopen weekend bij HOBO HIFI geluisterd, en deze zat beter dan verwacht (na 20 min nog niet echt last van het klemmen). Hij klonk goed maar misschien wat 'saai' en ik vind het een van de mooiste (degelijke) koptelefoons die ik ooit heb gezien.
De Audio technica en AKG kon ik echter nergens testen, weten jullie ergens in Nederland (liefst in de buurt van Nijmegen) waar ik deze koptelefoons op mijn hoofd kan zetten? (en het liefst ook beluisteren, maar alleen opzetten ben ik ook al een stukje mee geholpen)
Daarnaast zijn de prijzen behoorlijk verschillend in nederland tenopzichte van US. De AD700 valt denk ik af door de prijs die ik er in nederland voor moet betalen, en het feit dat hij voor muziek luisteren misschien toch iets te weinig bas heeft. Dit geld eigenlijk ook voor de k701, al zijn daar best veel 2e hands van te krijgen.
Kort samengevat is wil ik graag weten of jullie ervaringen hebben met deze koptelefoons ( Sennheiser HD 598 / PC 360, AKG k701/k612, Audio technica AD700) met gamen en muziek luisteren en comfort. Welke van deze apparaten zouden jullie mij aanraden?
Waar ik ze kan testen/beluisteren (kan ik ze bijvoorbeeld bij BAX shop bestellen en dan na een week proberen gewoon terug sturen? of wordt dat niet gewaardeerd
ik vind het namelijk geen goed idee om een koptelefoon te kopen zonder hem te testen....)
Of de k612 (bijna) net zo goed geschikt is om te gamen als de k701, want qua muziek luisteren doet hij er in ieder geval niet voor onder zover ik gelezen heb.
Ik zou graag jullie meningen horen! Alvast bedankt!
Qupie
Long time lurker etc etc
Ik ben opzoek naar een gaming koptelefoon, die ook nog lekker klinkt voor muziek, maar dit is niet het belangrijkste doel. Ik zal namelijk 9 van de 10 keer mijn speakers gebruiken om muziek te luisteren ipv de koptelefoon. Voor onderweg heb ik al een Igrado, dus hij hoeft ook niet draagbaar te zijn.
Mijn Igrado's klemmen best wel hard op mijn hoofd (heb een redelijk groot hoofd
Na wat research gedaan te hebben kwam ik uit op dit topic:
http://www.head-fi.org/t/...13-sony-ma900-added/18825
En dan kwam ik qua koptelefoons uit op:
de Sennheiser HD 598 (of misschien de PC 360, toch handig zo'n mic)
AKG K701 (en misschien het nieuwe kleine broertje, de k612 pro)
Audio Technica AD700
nu heb ik hier een paar vragen over:
ten eerste zou ik graag alle koptelefoons een keer testen, om te horen hoe ze klinken en te voelen hoe ze zitten. De HD 598 heb ik afgelopen weekend bij HOBO HIFI geluisterd, en deze zat beter dan verwacht (na 20 min nog niet echt last van het klemmen). Hij klonk goed maar misschien wat 'saai' en ik vind het een van de mooiste (degelijke) koptelefoons die ik ooit heb gezien.
De Audio technica en AKG kon ik echter nergens testen, weten jullie ergens in Nederland (liefst in de buurt van Nijmegen) waar ik deze koptelefoons op mijn hoofd kan zetten? (en het liefst ook beluisteren, maar alleen opzetten ben ik ook al een stukje mee geholpen)
Daarnaast zijn de prijzen behoorlijk verschillend in nederland tenopzichte van US. De AD700 valt denk ik af door de prijs die ik er in nederland voor moet betalen, en het feit dat hij voor muziek luisteren misschien toch iets te weinig bas heeft. Dit geld eigenlijk ook voor de k701, al zijn daar best veel 2e hands van te krijgen.
Kort samengevat is wil ik graag weten of jullie ervaringen hebben met deze koptelefoons ( Sennheiser HD 598 / PC 360, AKG k701/k612, Audio technica AD700) met gamen en muziek luisteren en comfort. Welke van deze apparaten zouden jullie mij aanraden?
Waar ik ze kan testen/beluisteren (kan ik ze bijvoorbeeld bij BAX shop bestellen en dan na een week proberen gewoon terug sturen? of wordt dat niet gewaardeerd
Of de k612 (bijna) net zo goed geschikt is om te gamen als de k701, want qua muziek luisteren doet hij er in ieder geval niet voor onder zover ik gelezen heb.
Ik zou graag jullie meningen horen! Alvast bedankt!
Qupie
[ Voor 5% gewijzigd door Qupie1 op 09-12-2013 13:36 ]
Eén grote tip als je voor een HD5X8 wilt gaan; ga voor de 558 en niet de 598. Tenzij je de looks echt veel mooier vindt van de 598, maar de twee headphones hebben dezelfde drivers, waarbij die van 558 met een simpele mod aan te passen zijn. En het scheelt je bijna 40 euro!
Ik zou ook de hd558 eens proberen. Die is wat minder saai dan de hd598. En als je die al saai vind dan ga je AKG niks vinden. Verder is de k701 ook fan van een goede versterker dus dat moet je dan ook hebben.
De hd558 werkt prima op mindere apparatuur en zoals het klinkt ga je hem ook zo gebruiken.
En kijk eens naar de Fidelio X1 als die binnen het budget ligt. Dit is ook een zeer capabele koptelefoon die het echt prima doet op mindere apparatuur. Dat is ook de koptelefoon die ik altijd pak bij mijn surface. Het nadeel aan deze koptelefoon is de duurzaamheid. De sennheiser kan alles vervangen krijgen en als er bij de philips iets kapot gaat ben je al snel genaaid volgens mij. Al valt er altijd zelf wat te knutselen mocht je met je handen wat kunnen.
De hd558 werkt prima op mindere apparatuur en zoals het klinkt ga je hem ook zo gebruiken.
En kijk eens naar de Fidelio X1 als die binnen het budget ligt. Dit is ook een zeer capabele koptelefoon die het echt prima doet op mindere apparatuur. Dat is ook de koptelefoon die ik altijd pak bij mijn surface. Het nadeel aan deze koptelefoon is de duurzaamheid. De sennheiser kan alles vervangen krijgen en als er bij de philips iets kapot gaat ben je al snel genaaid volgens mij. Al valt er altijd zelf wat te knutselen mocht je met je handen wat kunnen.
[ Voor 45% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-12-2013 14:00 ]
Bedankt voor de reactie!
Ik ga een marantz sr5600 versterker gebruiken om de koptelefoon te versterken, hoewel dat wellicht niet de perfecte koptelefoon versterker is, zal hij de k701 wel aan kunnen sturen denk ik (correct me if i'm wrong). En soms mijn smartphone (maar daar zal ik meestal mijn Igrado aan hangen). Aan het versterken zal het dus denk ik niet liggen.
Die HD558 mod heb ik inderdaad over gelezen op head-fi.org, maar ik vind de 558 dan helaas wel weer minder mooi... Als de 558 mod niet even goed maar daadwerkelijk beter klinkt dan de 598 zoals ik nu al vaker hoor, dan kunnen de looks van de 598 me niet zoveel meer schelen.... al vind ik dat ding modden wel redelijk eng
Saai is misschien ook een groot woord voor de HD598, ik denk dat ik ook een deel volume miste en ik was niet naar muziek aan het luisteren wat mij echt aanspreekt. Dus dat zal ook mee spelen denk ik. Ik ben wel een audiofiel en dus op zoek naar een preciese koptelefoon, niet eentje die vooral veel herrie/bass produceerd. Ik vond het moeilijk om uit te drukken wat ik van de 598 vond, hij was misschien niet saai, maar met de muziek die hij afspeelde, en het volume, maakte het niet echt iets in mij los, wat mijn speakers thuis wel doen.
Kwaliteit is voor mij inderdaad ook redelijk belangrijk. Knutsellen als iets kapot gaat moet redelijk lukken (heb zelf mijn speakers gebouwd) maar dan moeten er wel goede materialen/drivers beschikbaar zijn. Je geeft aan dat bij Sennheiser alles makkelijk te vervangen is, dat klinkt als muziek in mijn oren (no pun intended
), hoe is dit bij AKG het geval?
Wat mij bij de AKG aanspreekt zijn eigenlijk 2 dingen:
- Mijn pa heeft een oude AKG en deze zit net wat confortabler dan de HD 598 voor zover ik dat nu kan inschatten, ben bang dat de Sennheizer na een uurtje toch gaat vervelen op de oren....
- De AKG 612 is voor 145 euro nieuw te koop online! ik heb zeer goede reviews van dit ding gelezen, en voor die prijs is het gewoon een koopje! (En op marktplaats staat een 702 van 2 weken oud voor 200 euro)
Wat mij bij de Sennheiser aanspreekt:
- De HD598 ziet er erg mooi uit (Al zien de AKG's er ook gewoon vet uit, zeker omdat ze niet echt voor 'on the road' zijn)
- De 558 (met mod) kost net zoveel als de AKG K612, al heb ik dan toch het idee dat ik bij AKG een degelijker product heb voor die prijs (geen idee waarom
correct me if i'm wrong) Ik vind de AKG k612 er in ieder geval mooier/profesioneler uitzien dan de HD558
- De kabel kan los! alhouwel ik vast wel iets aan de AKG's kan solderen als er een los contact zit, is een kabel die helemaal los kan natuurlijk nog beter qua onderhoud/robuustheid
Al met al een moeilijke keuze
nog mensen die weten waar je wat hogere modelen van AKG kan testen/opzetten?
Ik ga een marantz sr5600 versterker gebruiken om de koptelefoon te versterken, hoewel dat wellicht niet de perfecte koptelefoon versterker is, zal hij de k701 wel aan kunnen sturen denk ik (correct me if i'm wrong). En soms mijn smartphone (maar daar zal ik meestal mijn Igrado aan hangen). Aan het versterken zal het dus denk ik niet liggen.
Die HD558 mod heb ik inderdaad over gelezen op head-fi.org, maar ik vind de 558 dan helaas wel weer minder mooi... Als de 558 mod niet even goed maar daadwerkelijk beter klinkt dan de 598 zoals ik nu al vaker hoor, dan kunnen de looks van de 598 me niet zoveel meer schelen.... al vind ik dat ding modden wel redelijk eng
Saai is misschien ook een groot woord voor de HD598, ik denk dat ik ook een deel volume miste en ik was niet naar muziek aan het luisteren wat mij echt aanspreekt. Dus dat zal ook mee spelen denk ik. Ik ben wel een audiofiel en dus op zoek naar een preciese koptelefoon, niet eentje die vooral veel herrie/bass produceerd. Ik vond het moeilijk om uit te drukken wat ik van de 598 vond, hij was misschien niet saai, maar met de muziek die hij afspeelde, en het volume, maakte het niet echt iets in mij los, wat mijn speakers thuis wel doen.
Kwaliteit is voor mij inderdaad ook redelijk belangrijk. Knutsellen als iets kapot gaat moet redelijk lukken (heb zelf mijn speakers gebouwd) maar dan moeten er wel goede materialen/drivers beschikbaar zijn. Je geeft aan dat bij Sennheiser alles makkelijk te vervangen is, dat klinkt als muziek in mijn oren (no pun intended
Wat mij bij de AKG aanspreekt zijn eigenlijk 2 dingen:
- Mijn pa heeft een oude AKG en deze zit net wat confortabler dan de HD 598 voor zover ik dat nu kan inschatten, ben bang dat de Sennheizer na een uurtje toch gaat vervelen op de oren....
- De AKG 612 is voor 145 euro nieuw te koop online! ik heb zeer goede reviews van dit ding gelezen, en voor die prijs is het gewoon een koopje! (En op marktplaats staat een 702 van 2 weken oud voor 200 euro)
Wat mij bij de Sennheiser aanspreekt:
- De HD598 ziet er erg mooi uit (Al zien de AKG's er ook gewoon vet uit, zeker omdat ze niet echt voor 'on the road' zijn)
- De 558 (met mod) kost net zoveel als de AKG K612, al heb ik dan toch het idee dat ik bij AKG een degelijker product heb voor die prijs (geen idee waarom
- De kabel kan los! alhouwel ik vast wel iets aan de AKG's kan solderen als er een los contact zit, is een kabel die helemaal los kan natuurlijk nog beter qua onderhoud/robuustheid
Al met al een moeilijke keuze
Ik kan je alleen mijn ervaring over de HD558 vertellen, zonder vergelijking met de rest van de headphones die je interesse hebben.
Ik heb de HD558 nu ~1.5 jaar en ik gebruik ze met regelmaat 8 uur per dag. Ik moet zeggen dat ik er geen warme oren of een klam gevoel aan overhoudt. Wel als het heet is buiten, merk ik dat de headphone wat koeling wegneemt op mijn hoofd. Aan de andere kant die warmte waardeer ik nu des te meer in de winter
Groot voordeel van Sennheiser is de verwijderbare kabel. Ik heb er nu op verschillende plekken meerdere liggen, om niet de hele tijd kabels om te moeten pluggen achter een device (computer/HiFi set). Verder zit er standaard een 6.3mm plug aan en icm met een smartphone is dat gewoon niet te doen met verloopjes. Bovendien is de 3m standaardkabel wat aan de lange kant. Natuurlijk, dit is persoonlijk, maar daar vroeg je ook om
Ik heb de HD558 nu ~1.5 jaar en ik gebruik ze met regelmaat 8 uur per dag. Ik moet zeggen dat ik er geen warme oren of een klam gevoel aan overhoudt. Wel als het heet is buiten, merk ik dat de headphone wat koeling wegneemt op mijn hoofd. Aan de andere kant die warmte waardeer ik nu des te meer in de winter
Groot voordeel van Sennheiser is de verwijderbare kabel. Ik heb er nu op verschillende plekken meerdere liggen, om niet de hele tijd kabels om te moeten pluggen achter een device (computer/HiFi set). Verder zit er standaard een 6.3mm plug aan en icm met een smartphone is dat gewoon niet te doen met verloopjes. Bovendien is de 3m standaardkabel wat aan de lange kant. Natuurlijk, dit is persoonlijk, maar daar vroeg je ook om
Verwijderd
Heb de zoekfunctie reeds gebruikt maar ik denk ik ga het hier eens vragen.
Weten jullie een leuke koptelefoon om te gebruiken op de playstation 4? Prijs rond de 80 euro en als het gaat 5.1 surround... Kan niet echt iets vinden dus ik dacht probeer het hier eens :-)
Groeten
Weten jullie een leuke koptelefoon om te gebruiken op de playstation 4? Prijs rond de 80 euro en als het gaat 5.1 surround... Kan niet echt iets vinden dus ik dacht probeer het hier eens :-)
Groeten
Ik vind ze slecht te vergelijken. Ikzelf ben over het algemeen wel van de Beyers maar weet 't niet zo met die custom. De DT-770 zou je ook 's kunnen proberen, die kunnen heel laag gaan. De Ath-m50 zat bij mij voor geen meter. Shure maakt ook best een paar aardige dingen, de 840 bijv zou je s kunnen proberen.Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:55:
Wat vinden jullie van de: Beyerdynamic Custom Pro, V-Moda Crossfade en de ATH-M50.
Hou er sowiso rekening mee dat als je in deze klasse gaan shoppen je ook meer eisen gaat stellen aan je audio bestanden en je speler. Een 128kb op een htc telefoon klinkt gewoon ruk!
Met alleen de HD700 ben je er niet.miyazakiman schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:56:
Je hebt bij deze hoofdtelefoon echt wel een hoofdtelefoonversterker nodig met een goeie dac om het beste eruit te halen.
Gaat pijn doen in je portemonnee.
Ik kan het weten, heb de Sennheiser HD800 icm met een Yulong A18 versterker en Yulong D18 Dac.
Heeft wel een tijd geduurd om alles bij elkaar te sparen
Wat luister je op die combo?
Veel gitaar georienteerd.Wijnands schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:54:
Wat luister je op die combo?
oa. Melissa Etheridge, Van Morrison, Tool, Radiohead, REM.
Maar verder eigenlijk van alles, van Linda Ronstadt tot Slayer toe
Moeten wel goede opnames zijn, de HD800 is net een microscoop, alle opnamefouten komen meedogenloos voor de dag
Ik zat me af te vragen in welk genre je nog genoeg goede opnames wist te vinden. Veel is dramatisch tegenwoordig!
Ja, inderdaad. Mijn Sony 7520 is ook vrij analitisch en hoor regelmatig allerleid opname fouten en hoe onzuiver veel opnames klinken tegenwoordig.Wijnands schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 06:50:
Ik zat me af te vragen in welk genre je nog genoeg goede opnames wist te vinden. Veel is dramatisch tegenwoordig!
De Audeze LCD2.Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:55:
Ik dacht dat dit tweakers was..? Leuk dat iedereen mensen blijven helpen die hier binnendroppen en ronduit vragen "wat is de BESTE headphone"? Ik vraag mij af; hoe kan je iets adviseren op basis van zo'n vraag? Vervolgens volgt het standaard duizend vragenspelletje met de eerste 2 verplichte vragen; "welke muziek luister je" en "open of gesloten" en dan nog is het hopen dat je op de laatste vraag geen wedervraag krijgt.. Waarom mensen niet doorverwijzen naar wat websites/artikeltjes/reviews ipv producten op te noemen? (of steevast beantwoorden met: "Beats"
De mijne deed het ook, en is echt wel origineel. Oorzaak; ik hing hem aan mijn telefoon, een 'mooie' HTC, waar HTC geen reet geeft om shielding bij goedkopere modellen zo blijkt.. Aansluiten op andere apparaten geeft/gaf geen issues.kjast schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:10:
[...]
Dan zou ik de E5 maar eens terugsturen, mocht je nog garantie hebben. Er hoort geen ruis op te zitten, zeker niet met een clip+.
Er zijn namaak E5's op de markt overigens, alhoewel HDPHNS wel een authorized dealer is..
Dus; als je bron een mobiele telefoon is; probeer eens een andere of een aparte mp3 speler en kijk of het daar ook het geval is. Zo ja, terugsturen, zo nee, dan is je bron/telefoon de schuldige.
Hier heb je gelijk in. Ik zit er ook aan te denken een nieuw topic te maken met een vernieuwde TS waar een heel vragenlijstje instaat. Echter heb ik daar nu nog helemaal geen zin in en tijd voorxxxneoxxx schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:24:
[...]
Ik dacht dat dit tweakers was..? Leuk dat iedereen mensen blijven helpen die hier binnendroppen en ronduit vragen "wat is de BESTE headphone"? Ik vraag mij af; hoe kan je iets adviseren op basis van zo'n vraag? Vervolgens volgt het standaard duizend vragenspelletje met de eerste 2 verplichte vragen; "welke muziek luister je" en "open of gesloten" en dan nog is het hopen dat je op de laatste vraag geen wedervraag krijgt.. Waarom mensen niet doorverwijzen naar wat websites/artikeltjes/reviews ipv producten op te noemen? (of steevast beantwoorden met: "Beats") Is er niet zoiets als eigen inzet wat hier geapprecieerd wordt? Zeker gezien de vraag onderhand elke week/2 weken gesteld wordt in dit topic? /rant

volgens de postNL app komen vandaag mijn v-moda m100's binnen. Ik ben nooit verwent met high-end koptelefoons(hiermee suggereer ik niet dat de m100's high-end zijn, maar dat niet weet hoe high-end zou moeten klinken) dus zal deze ook niet af kunnen vergelijken met goede andere, maar zal mijn best doen er iets van een beschrijving over te maken.
Verder Kaas zou zo'n vragen lijstje niet werken bij grotere topic's. Ik ben redelijk actief in het WoT topic en deze heeft een ontzettend uitgebreide TS. Het enige verschil is dat je dan de vragen kan beantwoorden met "kijk eens in de TS".
Verder Kaas zou zo'n vragen lijstje niet werken bij grotere topic's. Ik ben redelijk actief in het WoT topic en deze heeft een ontzettend uitgebreide TS. Het enige verschil is dat je dan de vragen kan beantwoorden met "kijk eens in de TS".
[ Voor 9% gewijzigd door perpixel op 10-12-2013 10:08 ]
Ik ben reeds een aantal maanden in het bezit van een M100. Waar heb jij 'm besteld? Er zijn maar weinig webshops in NL die deze headphone kunnen leveren.perpixel schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:07:
volgens de postNL app komen vandaag mijn v-moda m100's binnen. Ik ben nooit verwent met high-end koptelefoons(hiermee suggereer ik niet dat de m100's high-end zijn, maar dat niet weet hoe high-end zou moeten klinken) dus zal deze ook niet af kunnen vergelijken met goede andere, maar zal mijn best doen er iets van een beschrijving over te maken.
Overigens kwam ik af van een HD25 II en is de voornaamste reden dat ik naar een M100 overgestapt ben, dat ik de HD25 II geen uren lang op kan houden zonder pijnlijke oren. De M100 (met WCpapier mod) wel.
Ik heb ze besteld op www.myheadphone.nl. Zijn in nederland inderdaad moeilijk te krijgen. Heb er nog even over nagedacht om ze gewoon zelf te importeren, maar ben van te voren vriendelijk geholpen via de mail. Dus besloten daar maar te bestellen (scheelt an sich niet eens heel veel als je ook nog verzendkosten etc. mee zou rekenen)
hmm. Verkeerd gekeken.. komt woensdag pas binnen. Wel een beetje een teleurstelling aangezien ik hem donderdag avond besteld heb en er toen nog stond "voor 16:30 besteld, morgen in huis". Wat zou betekenen dat hij vrijdag verzonden zou zijn en dan zaterdag al binnen had moeten zijn.
hmm. Verkeerd gekeken.. komt woensdag pas binnen. Wel een beetje een teleurstelling aangezien ik hem donderdag avond besteld heb en er toen nog stond "voor 16:30 besteld, morgen in huis". Wat zou betekenen dat hij vrijdag verzonden zou zijn en dan zaterdag al binnen had moeten zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door perpixel op 10-12-2013 13:29 ]
Doe ajb ook een shopsurvey voor die winkel? Ze zijn vrij nieuw en hebben scherpe prijzen maar ik kan nergens ervaringen vinden
Dat valt heeeeel erg mee. De HD700 doet het uitstekend op elke fatsoenlijke bron. Je kunt wat fine-tunen met verschillende versterkers, maar zo groot is dat verschil niet. En het hoorbare verschil tussen DAC's is op zijn minst twijfelachtig.Bluto schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:53:
[...]
Met alleen de HD700 ben je er niet.
Je hebt bij deze hoofdtelefoon echt wel een hoofdtelefoonversterker nodig met een goeie dac om het beste eruit te halen.
Gaat pijn doen in je portemonnee.
Ik kan het weten, heb de Sennheiser HD800 icm met een Yulong A18 versterker en Yulong D18 Dac.
Heeft wel een tijd geduurd om alles bij elkaar te sparen
Ik heb zelf een HD800 en heb met verschillende luistertesten geen hoorbaar verschil waar kunnen nemen tussen verschillende DAC's. Misschien waren ze er wel, maar dan waren ze minimaal, niet echt enorm. Tussen solid-state versterkers zat geen hoorbaar verschil, ook niet minimaal (alle versterkers uiteraard wel van voldoende kwaliteit). Het enige verschil dat er blind uit te pakken was, was het verschil tussen een buizenversterker en een solid-state, maar zo gek is dat ook weer niet.
Je kunt dus vast en zeker wat fine-tunen met apparatuur, maar als je normaal functionerende apparatuur hebt als uitgangspunt, zijn de verschillen minimaal en hooguit de kers op de taart.
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Ik had 'm daar ook besteld, maar het ding heeft een goede 3 weken in bestelling gestaan. Aangezien het de enige shop is die V-moda spullen in NL verkoopt heb je dan ook niet veel keus. De klantenservice is gelukkig wel goed, aangezien je ze ook 's Avonds en in het weekend kan bereiken.perpixel schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:53:
Ik heb ze besteld op www.myheadphone.nl. Zijn in nederland inderdaad moeilijk te krijgen. Heb er nog even over nagedacht om ze gewoon zelf te importeren, maar ben van te voren vriendelijk geholpen via de mail. Dus besloten daar maar te bestellen (scheelt an sich niet eens heel veel als je ook nog verzendkosten etc. mee zou rekenen)
Ik ging van een musical fidelity V DAC II, naar mijn huidige Yulong D18 DAC.Killer schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:19:
[...]
Dat valt heeeeel erg mee. De HD700 doet het uitstekend op elke fatsoenlijke bron. Je kunt wat fine-tunen met verschillende versterkers, maar zo groot is dat verschil niet. En het hoorbare verschil tussen DAC's is op zijn minst twijfelachtig.
Ik heb zelf een HD800 en heb met verschillende luistertesten geen hoorbaar verschil waar kunnen nemen tussen verschillende DAC's. Misschien waren ze er wel, maar dan waren ze minimaal, niet echt enorm. Tussen solid-state versterkers zat geen hoorbaar verschil, ook niet minimaal (alle versterkers uiteraard wel van voldoende kwaliteit). Het enige verschil dat er blind uit te pakken was, was het verschil tussen een buizenversterker en een solid-state, maar zo gek is dat ook weer niet.
Je kunt dus vast en zeker wat fine-tunen met apparatuur, maar als je normaal functionerende apparatuur hebt als uitgangspunt, zijn de verschillen minimaal en hooguit de kers op de taart.
Was toch echt wel duidelijk een verbetering.
Maar beter geen verdere discussies hierover, gaat tenslotte over Headphones
Word maar lid van Head-Fi.org, daar kan je je helemaal uitleven over welke DAC beter isBluto schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:41:
[...]
Ik ging van een musical fidelity V DAC II, naar mijn huidige Yulong D18 DAC.
Was toch echt wel duidelijk een verbetering.
Maar beter geen verdere discussies hierover, gaat tenslotte over Headphones
Nou, da's balen. Volume regeling van mijn clip zip is stuk en omdat 'ie refurbished was is 'ie al buiten de garantie.
Ik ga zo 's op head-fi neuzen of er nog iets beters is in die prijsklasse. Suggesties hier zijn ook welkom trouwens.
Ik ga zo 's op head-fi neuzen of er nog iets beters is in die prijsklasse. Suggesties hier zijn ook welkom trouwens.
Value for money - nieuwe clip zip. Wil je een alleskunner; probeer ergens een Samsung Galaxy Player te scoren. (Protip: de app Poweramp) Op mymemory.co.uk zijn ze best goedkoop overigens, in vergelijking met Nederlandse winkels..
Wil je lekker veel storage en ben je zelf een beetje handig.. Geef iets meer uit en probeer ergens een 2e hands Ipod classic te scoren. Goeie ingebouwde DAC, lekker grote hdd.. Flashen met Rockbox en je bent verlost van formaten als ALAC en je hoeft geen Itunes te gebruiken.
Wil je lekker veel storage en ben je zelf een beetje handig.. Geef iets meer uit en probeer ergens een 2e hands Ipod classic te scoren. Goeie ingebouwde DAC, lekker grote hdd.. Flashen met Rockbox en je bent verlost van formaten als ALAC en je hoeft geen Itunes te gebruiken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.