Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
CyBeR schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:56:
Maar die €200 voor de P3 is imo al betaalbaar. Ik heb ooit staan twijfelen of ik geen P5 moest kopen maar ik vond dat toch nog wat te duur. (En dan ben ik eigenaar van twee DT880s, een DT770, een HD590 en nog wat klein grut.)
Ik ben al zo ver dat ik óf de P3, óf de P5 wil hebben; die 100 euro extra maakt het wel lastig.

In deze review wordt duidelijk gemaakt dat er toch wel een redelijk verschil in geluidskwaliteit is.

Helaas liep ik net een advertentie op marktplaats mis. Iemand was me net voor bij een weinig gebruikte P5 voor €200 :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik dacht dat die Bower and Wilkins headphones helemaal niet zo goed waren voor t geld. Ze zijn wel erg mooi en goed te dragen dus dat weegt er misschien wel weer tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Heilige Kaas schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:33:
Ik dacht dat die Bower and Wilkins headphones helemaal niet zo goed waren voor t geld. Ze zijn wel erg mooi en goed te dragen dus dat weegt er misschien wel weer tegen op.
Zoiets las ik ook in dit topic; ben wat reviews* gaan lezen en heb toch wel het idee dat het geen slechte headphones zijn. De prijs is zeker aan de hoge kant, maar moet zeggen dat ik design en comfort niet onbelangrijk vind.

* en dan bedoel ik niet dit soort video's, maar meer:
http://www.innerfidelity....e-headphoneheadset-page-2
http://www.ibtimes.co.uk/...headphones-comparison.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Heeft iemand ervaring met de garantie van ViSang IEMs?
Mijn R03's hebben de geest gegeven, de linkerkant iig.
Had ze in november gekocht, via ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Heeft hier iemand toevallig ervaring met een goede DAC i.c.m. een HD 800?
Ik heb veel goeds gehoord over de Cambride Audio Dacmagic Plus, enkel zou de ingebouwde versterker wat tegenvallen. Maar dan zou ik evt. in de toekomst nog kunnen upgraden waar een Woo Audio 6 of 6SE en de Dacmagic enkel als DAC gebruiken.
Ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
@Sk0Ne

Ik zou eens op www.head-fi.org rond gaan kijken. Hier word je denk ik beter geholpen dan op dit forum aangezien hier minder mensen zijn die er echt verstand van hebben dan op dat forum. Ik wil niet beweren dat ze er helemaal niet zijn. Negakinu heeft er genoeg verstand van dus misschien weet hij er meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Sk0Ne schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:57:
Ik heb veel goeds gehoord over de Cambride Audio Dacmagic Plus, enkel zou de ingebouwde versterker wat tegenvallen. Maar dan zou ik evt. in de toekomst nog kunnen upgraden waar een Woo Audio 6 of 6SE en de Dacmagic enkel als DAC gebruiken.
Ideën?
Budget?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 23:21
Kaspers schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:12:
[...]

Ik ben al zo ver dat ik óf de P3, óf de P5 wil hebben; die 100 euro extra maakt het wel lastig.

In deze review wordt duidelijk gemaakt dat er toch wel een redelijk verschil in geluidskwaliteit is.

Helaas liep ik net een advertentie op marktplaats mis. Iemand was me net voor bij een weinig gebruikte P5 voor €200 :(.
Dat P5 model heb ik op Schiphol zien liggen voor 248 euro, 2 weken terug. Misschien ken je iemand die binnenkort op vakantie gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:57:
Ideën?
Ik zie het nut er niet van in om een hd800 te koppelen aan een buizenversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:39:
In mijn zoektocht naar geschikte oordopjes, ben ik uitgekomen bij de VSonic GR06 in-ear oordopjes (o.a. via deze review http://www.head-fi.org/t/...-gr06-gr01-added-04-19-12). Nu lijkt deze vrijwel onvindbaar te zijn in Nederland. Ik vroeg me af of iemand weet waar deze verkrijgbaar zijn in Nederland, of hoe ik dit product op een andere wijze kan bemachtigen.

Indien deze oordopjes daadwerkelijk onvindbaar zijn in Nederland, ben ik op zoek naar alternatieven van gelijke kwaliteit en liefst van gelijke prijs. Ik luister voornamelijk naar rock (brede smaak: The Beatles, Pink Floyd, Radiohead, Jimi Hendrix, maar ook Nirvana en Guns 'n Roses).

Bijvoorbaat dank.
het draad van mijn Brainwavz M2 begint stuk te gaan en ik ben dus op zoek naar nieuwe oordopjes. Op aangeven van jou ben ik ook naar de GR06 gaan kijken en zojuist besteld op: http://lendmeurears.com/p...&cPath=13&products_id=140.
50 Euro en over 14 dagen hoop het binnen te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik weet niet of deze post hier wel thuishoort, indien niet schakel ik een modje in.

Een week geleden werkte plots het geluid van m'n Senheiser HD 25-1 maar aan 1 kant. De volgende keer dat ik hem gebruikte werkte alles terug prima, en dus besteedde ik er geen aandacht meer aan.

Nu is het weer zover, en aan dezelfde kant als voorheen.

Is dit kabelbreuk? Dé USP voor mij van de HD 25-1 was de "onverwoestbare status" en dat je er alles aan kan vervangen.
Waar kan je een vervangende kabel hiervoor bestellen? Hoort deze van Sennheiser zelf te zijn?

Edit:

40 euro voor een replacement really? :X

[ Voor 11% gewijzigd door sloth op 09-05-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hoogstwaarschijnlijk kabelbreuk ja. Probeer eens gewoon de kabel op elk punt te bewegen en kijken of het begint te kraken. Als dat niet het geval is kan het ook een los contact in de koptelefoon zelf zijn. Al lijkt mij dit sterk. Maar ook dat kan je gewoon even nakijken door hem open te schroeven.

Als ik zo even kijk voor een nieuwe kabel zit je al snel aan de 40 euro :O volgens wat google links. Zal vast wel iets goedkopers bij zitten.

Mensen luister dit eens voor de gein. Met koptelefoon op!!

[ Voor 11% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-05-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:41:
[...]

Ik zie het nut er niet van in om een hd800 te koppelen aan een buizenversterker
Zoals altijd in de audiowereld zijn er voor en tegenstanders, ik heb mensen horen zeggen dat de HD 800 geweldig klinken met tubes, andere vinden het maar niets. Ikzelf gebruik momenteel nu een NAD Preamp + DENON amp en dat klinkt al zeer goed. Maar nu wil ik voor geluid op de PC ook een DAC + AMP. Ik zou ze allesinds toch eerst eens willen testen op een paar versterkers alvorens en nieuwe amp aan te schaffen.
momenteel een ~700€, daarom wil ik liefst nu de DAC (voor ~700) en later nog een goede versterker erbij.
Dan zal ik het maar even moeten doen met de ingebouwde versterker van de Dacmagic+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Sk0Ne schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 01:33:

momenteel een ~700€, daarom wil ik liefst nu de DAC (voor ~700) en later nog een goede versterker erbij.
Dan zal ik het maar even moeten doen met de ingebouwde versterker van de Dacmagic+.
Heb je al gekeken naar de Burson HA-160DS (of een 2e-handse HA-160D)? voor veel HD800-eigenaren het (voorlopige) eindstation.

Wat de DacMagic Plus betreft was toch wel de consensus dacht ik dat hij ietwat steriel & schel zou klinken..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
sloth schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:01:
Ik weet niet of deze post hier wel thuishoort, indien niet schakel ik een modje in.

Een week geleden werkte plots het geluid van m'n Senheiser HD 25-1 maar aan 1 kant. De volgende keer dat ik hem gebruikte werkte alles terug prima, en dus besteedde ik er geen aandacht meer aan.

Is dit kabelbreuk? Dé USP voor mij van de HD 25-1 was de "onverwoestbare status" en dat je er alles aan kan vervangen.
Waar kan je een vervangende kabel hiervoor bestellen? Hoort deze van Sennheiser zelf te zijn?

Edit:

Kabels even helemaal los trekken uit de drivers. Contact punten schoonmaken en weer stevig aandrukken. Kijken of dat het probleem verholpen heeft. Anders de kabel van kant verwisselen om te kijken of dan de andere driver het niet doet. Zo weet je in ieder geval of het de kabel of de driver is.

Nieuwe kabels zijn goedkoper te krijgen dan 40 euro. Je kunt namelijk een HD650 kabel gebruiken. Je verliest dan wel de single sided entry. http://www.thomann.de/nl/sennheiser_hd_650_ersatzkabel.htm

Je kunt hem ook zelf maken voor minder dan 20 euro aan onderdelen.
http://www.ebay.nl/itm/FP...pters&hash=item3cc5facc4f

http://www.ebay.co.uk/itm...m4600cd51a0#ht_582wt_1270

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
voil schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:44:
[...]

het draad van mijn Brainwavz M2 begint stuk te gaan en ik ben dus op zoek naar nieuwe oordopjes. Op aangeven van jou ben ik ook naar de GR06 gaan kijken en zojuist besteld op: http://lendmeurears.com/p...&cPath=13&products_id=140.
Zelfde probleem hier. Alleen dan heb ik de ViSang versie.

Die GR06 zien er erg netjes uit, wellicht een goed alternatief inderdaad. Ben alleen bang dat het kabeltje weer na een half jaartje kapot is.

[ Voor 5% gewijzigd door Solictice op 10-05-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

sloth schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:01:

Edit:

Kabelbreuk bij de plug of het typische contactpunten-probleem van de oudere HD25 exemplaren?

In geval van een probleem bij de plug, nieuwe plug er aan solderen. Deze van Neutrik zijn erg fijn.
In geval van het contactpunten-probleem: volg deze guide.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Solictice schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:01:
[...]

Zelfde probleem hier. Alleen dan heb ik de ViSang versie.

Die GR06 zien er erg netjes uit, wellicht een goed alternatief inderdaad. Ben alleen bang dat het kabeltje weer na een half jaartje kapot is.
Ik heb ze in september 2010 thuis ontvangen dus alsnog 1,5 jaar fun van gehad en voor 50 dollar gekocht dus dat is het wel waard geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
voil schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:04:
[...]

Ik heb ze in september 2010 thuis ontvangen dus alsnog 1,5 jaar fun van gehad en voor 50 dollar gekocht dus dat is het wel waard geweest. :)
Hmm dat is wel lang ja.
Ik heb zelf m'n ViSang R03 sinds november 2011. En ze zijn nu kapot, vind ik redelijk snel eigenlijk. Maarja, dagelijks gebruik en heb ze altijd bij / in.

Zit nu te twijfelen tussen de GR06 en de GR02 Bass...

Die GR02 staat echter niet in die Head-fi review van 237 verschillende. Dus kan niet echt opmaken wat het verschil tussen deze twee is.
Kan iemand hier wellicht verheldering in brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de Superlux HD668b en de Superlux HD681.
Is de HD668b zijn 10 euro meer waard? Of kan ik dan beter voor de HD681 gaan?

Ik luister vooral Pop, Hiphop, Rap, Alternative, Hardstyle, House.

Een andere hoofdtelefoon is ook goed als die maar zo goedkoop mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:46:
Ik zit te twijfelen tussen de Superlux HD668b en de Superlux HD681.
Is de HD668b zijn 10 euro meer waard? Of kan ik dan beter voor de HD681 gaan?

Ik luister vooral Pop, Hiphop, Rap, Alternative, Hardstyle, House.

Een andere hoofdtelefoon is ook goed als die maar zo goedkoop mogelijk is.
Ik vind zelf de 668b geweldig. Vraag mij wel af of die suit in jouw muzieksmaken. Jij hebt mss meer behoefte aan iets bas zwaarders?

Ik had het uitgezocht, welke je moest hebben: de 668b of 681. Maar zelfs de gemodde 681 is niet beter dan 668b. Lijkt mij duidelijk>668b dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zeer bedankt, ik ga ze morgen direct bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een AKG k514 naar een Grado sr225i gegaan. Nu vind ik het eigenlijk toch wel heel erg leuk en wil ik een nog betere. Is het de moeite waard om de Grado te verkopen of is er te weinig animo voor zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik denk dat hier wel animo voor is hoor. Je kan het op marktplaats en hier proberen. Als ik geld had gehad was ik zelf misschien wel geïnteresseerd.

Hoeveel zou je ervoor willen vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te denken aan 175 euro. De koptelefoon is 3 maanden geleden gekocht bij Bender HiFi in Arnhem. Zit een originele grado mini jack verloop kabel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat gaat hem voor mij niet worden maar er zijn vast meer geïnteresseerden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdn135 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:44:
[...]

Ik vind zelf de 668b geweldig. Vraag mij wel af of die suit in jouw muzieksmaken. Jij hebt mss meer behoefte aan iets bas zwaarders?

Ik had het uitgezocht, welke je moest hebben: de 668b of 681. Maar zelfs de gemodde 681 is niet beter dan 668b. Lijkt mij duidelijk>668b dus.
Dan wordt het waarschijnlijk de 668b, maar als ik behoefte zou hebben aan een zwaardere bas. Zijn er dan nog goede headphones in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
pricewatch: Sennheiser HD 203 (Zilver)

Deze schijnen ook bass heavy te zijn. Weet er alleen weinig over. Heb het alleen eens gelezen maar lees zelf maar een paar reviews.

"JVC HA-RX700 should fit the bill, good tight bass response, I like them a lot and there only $34" op head-fi.org

[ Voor 18% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-05-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:59:
[...]

Dan wordt het waarschijnlijk de 668b, maar als ik behoefte zou hebben aan een zwaardere bas. Zijn er dan nog goede headphones in deze prijsklasse?
Superlux HD662

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes en heb een paar eisen waarop ik in de PW niet kan filteren dus kom hier om hulp vragen ;)

De oordopjes moeten in-ear zijn het liefst met mic en stop/play/volumecontrol in de draad. Ik ben dit gewend van mijn standaard iPhone oortjes die ik hiervoor had en wil eigenlijk niet meer zonder. Verder dicteert mijn muzieksmaak ook een nadruk op bass, maar ik vroeg me af of dat niet vooral marketingpraat is?
Merk maakt me niet uit en budget gaat tot 80-100eu maar als ik voor minder klaar ben hoor je mij ook niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Snorro schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:18:
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes en heb een paar eisen waarop ik in de PW niet kan filteren dus kom hier om hulp vragen ;)

De oordopjes moeten in-ear zijn het liefst met mic en stop/play/volumecontrol in de draad. Ik ben dit gewend van mijn standaard iPhone oortjes die ik hiervoor had en wil eigenlijk niet meer zonder. Verder dicteert mijn muzieksmaak ook een nadruk op bass, maar ik vroeg me af of dat niet vooral marketingpraat is?
Merk maakt me niet uit en budget gaat tot 80-100eu maar als ik voor minder klaar ben hoor je mij ook niet klagen ;)
Goede onbekende/exotische merken oordopjes :)

En hier natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 14-05-2012 14:46 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V&A aangeboden: Grado SR 225, bijna nieuw.

En hij staat te koop. Ik wil er eigenlijk wel heel graag van af, dus als iemand met een enigszins redelijk bod komt ben ik bereid dat te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik zie dat je de rs2 gaat halen. Ik kan die misschien ook overnemen van een collega :) of bedoel je de rs2i?
Voor hoeveel ga je hem halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een RS2i. Ik ben nog aan het oriënteren hoor, hangt een beetje van de prijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Aah oke. Anders was ik wel benieuwd geweest naar jou ervaringen ook. Kan hem zelf ook wel beluisteren daar niet van.
Wat gebruik je voor source/amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de RS2i wel eens beluisterd. Hij klinkt wat warmer en iets doffer/minder schel dan de sr225. Mijn ervaring iig. Ook is de soundstage veel breder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hmm oke. Denk dat de rs2i en de rs2 wel een heel groot verschil zijn.

Ik weet ook nog niet zeker of ik met die koop door ga. Ik ben ook heel geïnteresseerd in de HiFiMAN HE-400 en het heeft weinig nut om twee high end headphones te hebben. Misschien kan ik in plaats van die headphone de schiit lyr wel als versterker erbij nemen. Die samen met de asgard is een leuke combi. En als laatste de mooie Audeze LCD-2 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Chiron schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:35:
Ja die prijs bij Bax deed me ook overstag gaan..
Als je meer allround muziek luistert in plaats van electronisch/dance is de HD25 wellicht de betere keuze.
Qua sound matched de TMA-1 'kaal' zonder EQ eerder met de HD650 trouwens dan de HD25, de 25 is zonder EQ redelijk 'bright' waar de TMA-1 enorm warm en donker klinkt. Warm, maar tegelijkertijd ook loeistrak, elk detail is te horen.

De TMA die ik gehad heb is van de nieuwste revisie trouwens, met lockable kabel, en er zitten standaard nepleren pads op en er worden extra synthetische pads bijgeleverd. De oudere versies hadden geen gelockte kabel en werden geleverd met extra (ongelofelijk slechte) foam pads.
En al even binnen. Heb idd dezelfde versie. Helaas zijn ze bij AIAIAI nog niet afgestapt van de coiled kabel (handig voor DJ'ing en thuisgebruik, neit voor onderweg, maar goed, daar zijn de phones eik ook niet voor bedoeld), maar goed, heb via ebay al een andere kabel besteld voor onderweg:

http://www.ebay.nl/itm/12..._trksid=p3984.m1423.l2649

Kijken of dat een beetje wil. Voor thuisgebruik is de coiled label wel te doen, alhoewel de kat hier kabeltjes met krullen erg leuk vind om aan te knagen. :')

Geluid valt mij niet tegen, soundstage van de aiaiai tma-1 valt mij ook alles mee (komt in sommige reviews op head-fi als matig naar voren, vind het echt wel meevallen), alhoewel ik erg weinig referentiemateriaal heb met koptelefoons uit deze prijsklasse. (wel genoeg korte duur geluisterd naar ingespeelde headphones bij anderen, zelf geen duurdere koptelefoons in bezit)

Voor electronische dance muziek is de koptelefoon inderdaad perfect. Bij andere muziek valt ie echter vrij snel door de mand (Pete Murray, of klassieke muziek en vnml vrouwelijke vocals bijvoorbeeld) en moet je echt met een equalizer aan de gang om high en vooral de mids wat op te krikken. Maar granted, daarna is het goed te doen. Met een beetje moeite dus een redelijke allround koptelefoon.
Ik zie dat op Head-fi de hype rondom deze phones al aardig voorbij is (en die speelde volgens mij voornamelijk vanwege het minimalistische design van de koptelefoon) maar ik denk dat het voor het geld dat ze nu bij Bax aangeboden worden, het nog steeds een leuk 'koopje' is mits je wil prutsen met equalizer settings dus.

Vraagje van algemenere aard: hoe bewaren jullie je phones? Hier "liggen" ze nu gewoon maar da's natuurlijk waanzin en zonde van de pads welke vervormen lijkt mij. Gebruiken jullie banana hangers, of aparte headphone stands - en werkt dit een beetje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
xxxneoxxx schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:39:

[......]

Vraagje van algemenere aard: hoe bewaren jullie je phones? Hier "liggen" ze nu gewoon maar da's natuurlijk waanzin en zonde van de pads welke vervormen lijkt mij. Gebruiken jullie banana hangers, of aparte headphone stands - en werkt dit een beetje? :)
Ik gebruik zelf deze headphone stand: EBAY
Dat AKG logo staat er niet op bij mij, hij is helemaal zwart, maar de stand bevalt me goed:)
heb de kabel in een paar slagen er ook bij aan hangen, zal binnenkort wel ff foto maken van mn headphone + stand + amp (Beyer DT990 en een Firestone audio Fubar 4+)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Snorro schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:18:

Klipsch S4i, zelf nog steeds als reserve setje liggen. Vind het voor de prijs een zeer goede in-ear.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
xxxneoxxx schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:39:
[...]

http://www.head-fi.org/t/...fiio-hs-1-headphone-stand

Fiio HS1, $22 incl. verzenden. Nu tijdelijk alleen te bestellen bij Fiio zelf maar binnenkort overal (Mp4nation, Headsound etc) in de winkel.

Afbeeldingslocatie: http://lghttp.12364.nexcesscdn.net/805BCA/mbx/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/fiio-hs1_wooden_headphone_stand_01.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Negakinu schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:24:
[...]

http://www.head-fi.org/t/...fiio-hs-1-headphone-stand

Fiio HS1, $22 incl. verzenden. Nu tijdelijk alleen te bestellen bij Fiio zelf maar binnenkort overal (Mp4nation, Headsound etc) in de winkel.

[afbeelding]
Die kun je ook perfect zelf maken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Touchdomex schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:26:
[...]

Die kun je ook perfect zelf maken.
Voor die 17 euro incl. verzenden ga ik geen hout kopen, zagen, boren, polijsten en lakken. Dan ben ik er een uur aan bezig en dat is duurder dan die 17 euro die Fiio vraagt. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Negakinu schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:30:
[...]

Voor die 17 euro incl. verzenden ga ik geen hout kopen, zagen, boren, polijsten en lakken. Dan ben ik er een uur aan bezig en dat is duurder dan die 17 euro die Fiio vraagt. :)
Maar kun je hem wel in kleurtjes krijgen :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Touchdomex schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:31:
[...]

Maar kun je hem wel in kleurtjes krijgen :9
Goed. Als ik jou nou 17 euro geef, maak je mij dan een zwarte? :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik wil er twee in het antraciet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Negakinu schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:34:
[...]

Goed. Als ik jou nou 17 euro geef, maak je mij dan een zwarte? :)
Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn op dit gebied :> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mooi ding van Fiio. ;)

Vind dit ook nog steeds schitterend, maar ja, die prijzen he..?

Afbeeldingslocatie: http://www.sieveking-sound.de/images/equipment/16/16large.jpg

Zat al even te kijken naar een buigbank/zo'n werkbank met gloeispiraal om zoiets zelf van doorzichtig acryl te maken of zo, maar zoals het er naar uit ziet ben ik veel goedkoper uit gewoon een paar van die fiio's te kopen of wat basic stands vanaf ebay of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Haha als je echt zoiets zou willen maken. Zou leuk zijn :) kan het dan in het antraciet met een hout motief/textuur? :o

Die hier boven mij is ook heel mooi maar inderdaad veel te duur. Wat zijn er nog meer voor goedkope alternatieven?

[ Voor 14% gewijzigd door Heilige Kaas op 16-05-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Denk dat zelf maken vrij goedkoop is. Ik zat al even te zoeken, en het schijnt dat sommige mensen banana hangers gebruiken..

Afbeeldingslocatie: http://images-en.busytrade.com/17009880020000200/Banana-Hanger.jpg

Afgaande van de prijzen op ebay is dat toch echt wel het goedkoopste denk ik. Zat zelf hiernaar te kijken:

http://www.ebay.nl/itm/Ne...hash=item45ffa6adc2#payId

En

http://www.ebay.nl/itm/NE...ain_0&hash=item416274520d

Maar als je er 2/3 nodig hebt, dan gaat het stiekum toch weer vrij hard. ;)

Kom ook wat videotuts tegen op internet over hoe je acrylplaatjes in een huis tuin en keuken oven kunt smelten. Moet dan ook wel lukken om die Omega shape te maken van Acryl/plexiglas, mits je een mal hebt in die vorm. Wat ik dus niet heb. ;) En maar afwachten wat het vrouwtje zegt als ik stukje acryl in de oven mik waar na een uur misschien weer pizza's in moeten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Flessen voor de vorm? Of anders een kleine stootwil oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08

Chiron

Moderator Discord
De AiAiAi zit als ik hem niet gebruik in zijn hoes in mijn rugzak, en de Beyerdynamic ligt of op mijn bureau, of in een la. Hier namelijk ook twee kattenbeesten waarvan er eentje ook een hobby heeft om op kabels te kauwen.

Die ebay kabel is ook een goeie, krulsnoer is inderdaad minder handig onderweg.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Gewoon een mooi dik boek kopen bij een dumpshop :)

Afbeeldingslocatie: http://img2.flixcart.com/image/book/0/2/7/the-art-of-war-275x275-imad8nj3f5b7vkcd.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08

Chiron

Moderator Discord
Liever niet.. van de Sony MDR-V700 is het bekend/berucht dat de beugel kan gaan scheuren/breken als je hem op een glazen hoofd zet of op een ander iets waarbij de beugel 'breed' wordt gehouden en kan gaan uitrekken. Beter gewoon een haakje waaraan hij wordt opgehangen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
[...]

Dat is vlug gegaan! Ik heb ze vandaag binnen gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39

Bever!

3

Heb deze week mijn 5 jaar oude sennheisers weggegooid omdat ze helemaal vettig en vies geworden waren op de kussentjes. (draag ze elke dag achter de pc)

Nu heb ik op head-fi uitgebreid rondgeneusd en daar komt rond de 40-50 euro de panasonic rp-htf600 er heel goed uit, iemand ervaring ermee? (schijnt mee te kunnen doen met senn's van 2x de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Welke sennheisers had je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

hd457 geloof ik, zilveren headphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Aah oke. Kon je niet alleen de pads vervangen dan? Bij de meeste headphones kan dat wel. Of wou je ook gewoon iets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Had ze al eens gewassen maar het kussentje in de bovenkant kon je geloof ik niet vervangen en was idd ook wel tijd voor wat nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Iemand ervaring met garantie van Beyerdynamic? Heb een DT880 waarvan de kabel een beetje los begint te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik zoek een headphone voornamelijk om zo af en toe bij de pc te gebruiken voor games en af en toe wat muziek luisteren. Ik zoek een open headphone, beetje licht comfortabel ding en het liefst met volume control.

Ben zelf bij de volgende 2 modelletjes uitgekomen

Sennheiser HD 35 TV:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1298388624.jpeg
te krijgen voor zo'n 37,- incl verzendkosten

of de Beyerdynamic DT 131 TV
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1325758400.jpeg
te krijgen voor zo'n 47,50 incl verzendkosten.

de Sennheiser PX 100-IIi voor 51,50 staat ook nog op mijn lijstje maar die is "half-open" en ik weet niet hoeveel ik dan nog van de omgeving hoor.

wat is jullie mening over bovenstaande headphone's? en zijn er nog alternatieven in de prijsrange tot 50-60 euro?

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 17-05-2012 23:22 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik bied de helft! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
160 is al een zeer nette prijs.

Probeer anders een add op head-fi te zetten. Staat me wel iets van bij dat je misschien een minimaal aantal posts moet hebben. Als t niet lukt dm me maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
xxxneoxxx schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:01:
Vind dit ook nog steeds schitterend, maar ja, die prijzen he..?
[afbeelding]
Ik heb de tweede van links (zebrano), erg fijne standaard voor mijn Bey DT880. Gekocht voor een vriendenprijs van de distributeur en toen was ie nog duur... maar wel meteen de laatste standaard die je koopt. :) Hij is wel vrij licht, soms valt 'ie om als ik mijn hoofdtelefoon er iets te onrustig af pak.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat kosten die dingen eigenlijk?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heilige Kaas schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:44:
[...]

160 is al een zeer nette prijs.
Weet ik, ding kost in de pricewatch 290,- was ook niet serieus bedoeld :P

160 is een nette prijs, nu ben ik wel een beetje audiofiel (kheb een o.a buizenamp en hybride cd speler :P) maar 160 is toch een beete teveel voor een koptelefoon die ik maar af en toe voor games en muziek gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik zeg je wel. Dr gaat een wereld voor je open ;) t is 160 euro maar daar doe je dan ook jaren mee. Tenzij je zoals mij en een hoop andere audiofielen steeds beter gaat willen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Chaoss schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:17:
[...]

Weet ik, ding kost in de pricewatch 290,- was ook niet serieus bedoeld :P

160 is een nette prijs, nu ben ik wel een beetje audiofiel (kheb een o.a buizenamp en hybride cd speler :P) maar 160 is toch een beete teveel voor een koptelefoon die ik maar af en toe voor games en muziek gebruik.
Ik zou niet twijfelen maar het gewoon doen. Vooral gezien de rest van je equipment. Ik heb maar een SR60i maar die speelt al geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Touchdomex schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:49:
[...]

Ik zou niet twijfelen maar het gewoon doen. Vooral gezien de rest van je equipment. Ik heb maar een SR60i maar die speelt al geweldig!
Mijn buizenamp heeft geen headphone uitgang :D kzou hem vooral gebruiken voor aan de pc en tv... aan de buizenamp was ook leuk geweest magoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft een vrij lage impedantie, op een PC of TV speelt 'ie dus ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 19:51
Ik heb net even zitten kijken naar de Grado SR60i maar dat is dus een open headphone en aangezien ik redelijk wat in een trein zit is dat niet zo vriendelijke voor de mensen die naast me zitten, ook al luister ik hele mooie muziek :)
Is er een alternatief voor de Grado SR60i maar dan gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:05:
Hij heeft een vrij lage impedantie, op een PC of TV speelt 'ie dus ook prima!
TV zal prima gaan maar als je hem op je pc zal gaan aansluiten dan heb je al gouw een groot probleem. Namelijk de slechte geluidskaart die in vrijwel elke pc zit. Een goed alternatief daarvoor is de FiiO E10 (€65) maar dat is natuurlijk wel weer een hoop extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, absoluut geen animo voor dit ding. 125 mag 'ie zsm weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ben je niet een beetje te haastig? Ik heb spul soms weken op marktplaats staan voordat het verkocht raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben altijd haastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:10:
Jezus man het is dat ik er al een heb.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 09:39
walletje-w schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:25:
Ik heb net even zitten kijken naar de Grado SR60i maar dat is dus een open headphone en aangezien ik redelijk wat in een trein zit is dat niet zo vriendelijke voor de mensen die naast me zitten, ook al luister ik hele mooie muziek :)
Is er een alternatief voor de Grado SR60i maar dan gesloten?
Ik zet vaak genoeg paranoide mijn koptelefoon even af in de trein om te kijken hoe erg de lekkage is maar na zo'n centimetertje of 20 is het al weg in de herrie van de trein zelf.

Maar aan de andere kant ben ik wel gesteld op mijn persoonlijke ruimte en zit ik vaak op zo'n deur-balk :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:10:
PM gezien? Wanna have! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 19:51
citruspers schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:00:
[...]

Ik zet vaak genoeg paranoide mijn koptelefoon even af in de trein om te kijken hoe erg de lekkage is maar na zo'n centimetertje of 20 is het al weg in de herrie van de trein zelf.

Maar aan de andere kant ben ik wel gesteld op mijn persoonlijke ruimte en zit ik vaak op zo'n deur-balk :+
In dat geval toch nog maar even kijken naar die koptelefoon want vooral voor thuis wil ik wat meer 'muziek' luisteren en maken. Weet iemand een muziekwinkel waar ik in Eindhoven of omstreken kan kijken hoe deze koptelefoon zit en klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
walletje-w schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:36:
[...]

In dat geval toch nog maar even kijken naar die koptelefoon want vooral voor thuis wil ik wat meer 'muziek' luisteren en maken. Weet iemand een muziekwinkel waar ik in Eindhoven of omstreken kan kijken hoe deze koptelefoon zit en klinkt?
Als je muziek wilt "maken" zou ik geen Grado nemen. Ik zou eerder voor een zo neutraal mogelijke hoofdtelefoon gaan. Of monitor speakers.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Is er eigenlijk een manier om je kabel korter te maken (mobiel 1,50m) zonder zaken eraf te knippen of te solderen? Het snoer oprollen had ik al bedacht maar dat blijft toch een beetje log ;)

Ik snap het nut van lange snoeren niet zo, daar hebben we toch verlengsnoeren voor uitgevonden B) Vooral nu we portable elektronica hebben van hoge kwaliteit.

[ Voor 30% gewijzigd door BARACUS op 21-05-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Na ettelijke jaren in het standaard-iPod-oortjes-tijdperk te hebben doorgebracht zou ik nu ook wel eens graag de overstap maken naar iets beters. Mijn belangrijkste eis is zeer goede geluidsonderdrukking. Volgens de topicstarter kijk ik dan het best uit naar een gesloten hoofdtelefoon... Welke headphones gelden op dit gebied als een autoriteit, rekening houdende met:

- 100/150 EUR
- Geen te extravagant design
- Gemakkelijk mee te sleuren

Ik zou hem vooral gebruiken op de trein. Ik huiver dus bij het feit om ook maar iets door mijn headset te horen. Ik word dus liever in een uithoek van België terecht dan dat ik constant de kleinste, meest vervelende geluidjes kan waarnemen door mijn headset. Andersom wil ik ook niet dat andere mensen te veel van mijn muziek horen, aangezien dit mijn bloed laat koken indien ik zelf in die situatie wordt gesteld.

Daarnaast zal de headset ook nog gebruikt worden om films op laptop/PC af te spelen.

Ook had ik graag nog eens het algemene standpunt van de gemiddeld audiofiel hier in dit topic geweten omtrent die "Beats By Dr. Dre headsets". Aangezien menig profvoetballer deze in zijn Louis Vuitton tasje heeft steken stel ik mijn verwachtingen alvast niet te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Luisteren = weten :) Als je nu Apple dopjes hebt zul je niet zo snel een teleurstelling kopen voor dit bedrag.

Als je enorme geluidsonderdrukking wilt hebben dan zijn in-ear dopjes moeilijk te verslaan. Ik ben zeer enthousiast over de Shure se-215. Mooi geluid, waanzinnig goede bouwkwaliteit en je kunt niemand meer verstaan :P

De AIAIAI TMA-1is nu goedkoop verkrijgbaar bij Bax, mooi voor portable gebruik omdat ze vrij onverwoestbaar zijn.

Ik kreeg net een mail van Bax over hun 10-daagse actie, geen aardverschuivende aanbiedingen maar wel leuk meegenomen.
http://www.bax-shop.nl/ni...l-ons-bin-nie-zuunig.html

[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 21-05-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Nu online
Is een gesloten hoofdtelefoon ook een optie als ik nog steeds een goede noise cancellation wil, of is het verschil tussen in-ear oordopjes en een gesloten hoofdtelefoon echt immens op dit vlak?

Enkele headphones die mij momenteel interessant lijken:
Beyerdynamic DT 770 M
Sennheiser HD 25-1 II
..

[ Voor 22% gewijzigd door SanderH_ op 21-05-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
SanderH_ schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:16:
Is een gesloten hoofdtelefoon ook een optie als ik nog steeds een goede noise cancellation wil, of is het verschil tussen in-ear oordopjes en een gesloten hoofdtelefoon echt immens op dit vlak?

Enkele headphones die mij momenteel interessant lijken:
Beyerdynamic DT 770 M
Sennheiser HD 25-1 II
..
Een gesloten hoofdtelefoon dat precies aansluit op de vorm van je schedel/oren kan ook goed isoleren. Een goede in-ear zal het beter doen, steek maar je pinken in je oren om het effect te ervaren ;)

Beide hebben voordelen en nadelen. Een goed excuus om het allebei te kopen :+
Een hoofdtelefoon zal altijd een goede keus zijn, vooral met films en gamen omdat het comfortabel is. In-ear gaat na een tijdje toch je oren uitwonen en kriebelen. On-ear kunnen je oorschelpen irriteren. Over-ear kunnen weer je kaken irriteren :P

Het is gewoon erg belangrijk om ze te gaan passen, dan weet je meteen wat goed voelt voor jou hoofd. Ik hoor iedereen over geluidskwaliteit praten maar als voor mij de pasvorm niet goed is dan boeit mij de geluidskwaliteit totaal niet.

Daarnaast kun je een setje goedkope in-ear kopen voor $5 om te proberen. Meteen met een dure in-ear beginnen kan weleens negatief uitvallen omdat je moet wennen aan de pasvorm.

[ Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 21-05-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Nu online
Aangezien ik onderweg mijn muziek afspeel op mijn iPhone is de DDT 770 M/PRO blijkbaar toch niet zo een goede keuze als ik dit topic nalees. De 250 ohm zou te zwaar zijn voor een iPhone die maar 80 ohm "aankan" ofoziets?

Een DAC/Amp zou dan de oplossing zijn blijkbaar maar ik ben niet van zins om constant met een bakje rond te lopen (iemand die even kan verduidelijken wat een DAC/Amp precies doet buiten de verbeterde omzetting van digitaal naar analoog?).

Zou het doodzonde zijn om dan toch een 250 ohm versie te kopen, of is een 80 ohm versie of bijvoorbeeld een Sennheiser HD 25-1 II dan meer aan te raden?

De DDT 770 en HD 25-1 II zijn momenteel de enige closed headphones die mij aanspreken en binnen mijn budget liggen. Iemand nog betere suggesties :p?

[ Voor 10% gewijzigd door SanderH_ op 22-05-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gebruik een DT770/250Ω regelmatig met mijn iPhone4. Daar merk je dat de i4 idd wat underpowered is voor een dergelijke headphone. Maar het voornaamste waar je dat aan merkt is het gebrek aan volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik kan je de Audio Technica ath m-50 aanraden. Zeer goede headphones :) logt volgens mij wel net buiten je budget.

En ze zijn helemaal opvouwbaar dus goed portable. Alleen als je zo de hele dag om je nek wilt dragen is het minder fijn. Dan gaan de dingen draaien en dat ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
HD25-1 II valt niemand een buil aan. Blijft mijn favoriete portable, ook al heb ik hoofdtelefoons die het vier-dubbele kosten. Ze waren in het begin een beetje oncomfortabel maar dit verdween na gebruik. Ik heb wel grote oren, daar kan het ook aan liggen. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Negakinu op 22-05-2012 15:18 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Heb vandaag de MEElectronics m6 IEM's binnen gekregen en moet zeggen dat het wel aardig klinkt voor 20 euro. Schijnt ook dat deze 100 uur moeten 'inburnen' Dus wie weet word t nog een stuk beter.

Een ding waar ik wel heeeel blij mee ben. Ik heb eindelijk oortjes waar ik mee kan lopen! Geen vreselijke dreunen meer in je oor bij elke stap, geen gekraak en geruis van de kabel als ik mn hoofd beweeg. Lekkers :) En tjah waar ga ik ze voor gebruiken? Misschien in mn jaszak houden voor als ik behoefte heb aan wat muziek en ik mn koptelefoon niet mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
sinds kort in bezit van de sennheiser HD650

Afbeeldingslocatie: https://sc.sbcommerce.nl/prodimg/images18/tn_HD650_hires.jpg

In combinatie met mijn arcam set en musical fidelity x-can v3 koptelefoonversterker een geweldige combinatie.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
SanderH_ schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:52:
Aangezien ik onderweg mijn muziek afspeel op mijn iPhone is de DDT 770 M/PRO blijkbaar toch niet zo een goede keuze als ik dit topic nalees. De 250 ohm zou te zwaar zijn voor een iPhone die maar 80 ohm "aankan" ofoziets?

Een DAC/Amp zou dan de oplossing zijn blijkbaar maar ik ben niet van zins om constant met een bakje rond te lopen (iemand die even kan verduidelijken wat een DAC/Amp precies doet buiten de verbeterde omzetting van digitaal naar analoog?).
Aangezien ik last had van dit probleem heb ik de Fiio E1 besteld, niet groot maar wel een versterking van het geluid (+ volume control etc.!). Volume en soundstage zijn een heel stuk verbeterd. Misschien is dat dan in combinatie met de DT770 M/Pro wel een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Kaspers schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:12:

Aight. P5 in de pocket. €250 voor een ongebruikt exemplaar.

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/9154/1337797473581.jpg

Erg tevreden, comfortabel en een strak geluid, na het toepassen van een simpele mod in de earpads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Vind ze er echt schitterend uitzien!

Hoop dat iets klein en compacts komt in vintage/hout/steampunk stijl komt. Das pas mooi :+

Heb dan wel de M50's gekocht voor portable maar toch niet helemaal geweldig voor dat doeleinde vanwege de draaibare earpads.

Edit:
Misschien deze modden :9~ :9~
Afbeeldingslocatie: http://i134.photobucket.com/albums/q113/mapletoy/headphone/pioneer/SE-L40/2.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Heilige Kaas op 23-05-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Pepperana schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:36:
Whoooi Mijn Brainwaz HM5 en Fijo E10 zijn status Airborne naar NL.
Nu hopen dat douane niet zo moeilijk doet :P .
Ze zijn er nog niet :( .
Tracking info staat sinds 7 Mei op Arrived in des. country.
Duurt douane echt zo lang :( ,

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Pepperana schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 07:51:
[...]

Ze zijn er nog niet :( .
Tracking info staat sinds 7 Mei op Arrived in des. country.
Duurt douane echt zo lang :( ,
Jep dat duurt 2 of 3 weken. En tjah t kan altijd nog langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij Bowers & Wilkins langs geweest voor de P3. Er komt veel nieuw leuk speelgoed aan de komende weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Langsgeweest :?

Pagina: 1 ... 13 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.