Chiron schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:35:
Ja die prijs bij Bax deed me ook overstag gaan..
Als je meer allround muziek luistert in plaats van electronisch/dance is de HD25 wellicht de betere keuze.
Qua sound matched de TMA-1 'kaal' zonder EQ eerder met de HD650 trouwens dan de HD25, de 25 is zonder EQ redelijk 'bright' waar de TMA-1 enorm warm en donker klinkt. Warm, maar tegelijkertijd ook loeistrak, elk detail is te horen.
De TMA die ik gehad heb is van de nieuwste revisie trouwens, met lockable kabel, en er zitten standaard nepleren pads op en er worden extra synthetische pads bijgeleverd. De oudere versies hadden geen gelockte kabel en werden geleverd met extra (ongelofelijk slechte) foam pads.
En al even binnen. Heb idd dezelfde versie. Helaas zijn ze bij AIAIAI nog niet afgestapt van de coiled kabel (handig voor DJ'ing en thuisgebruik, neit voor onderweg, maar goed, daar zijn de phones eik ook niet voor bedoeld), maar goed, heb via ebay al een andere kabel besteld voor onderweg:
http://www.ebay.nl/itm/12..._trksid=p3984.m1423.l2649
Kijken of dat een beetje wil. Voor thuisgebruik is de coiled label wel te doen, alhoewel de kat hier kabeltjes met krullen erg leuk vind om aan te knagen.
Geluid valt mij niet tegen, soundstage van de aiaiai tma-1 valt mij ook alles mee (komt in sommige reviews op head-fi als matig naar voren, vind het echt wel meevallen), alhoewel ik erg weinig referentiemateriaal heb met koptelefoons uit deze prijsklasse. (wel genoeg korte duur geluisterd naar ingespeelde headphones bij anderen, zelf geen duurdere koptelefoons in bezit)
Voor electronische dance muziek is de koptelefoon inderdaad perfect. Bij andere muziek valt ie echter vrij snel door de mand (Pete Murray, of klassieke muziek en vnml vrouwelijke vocals bijvoorbeeld) en moet je echt met een equalizer aan de gang om high en vooral de mids wat op te krikken. Maar granted, daarna is het goed te doen. Met een beetje moeite dus een redelijke allround koptelefoon.
Ik zie dat op Head-fi de hype rondom deze phones al aardig voorbij is (en die speelde volgens mij voornamelijk vanwege het minimalistische design van de koptelefoon) maar ik denk dat het voor het geld dat ze nu bij Bax aangeboden worden, het nog steeds een leuk 'koopje' is mits je wil prutsen met equalizer settings dus.
Vraagje van algemenere aard: hoe bewaren jullie je phones? Hier "liggen" ze nu gewoon maar da's natuurlijk waanzin en zonde van de pads welke vervormen lijkt mij. Gebruiken jullie banana hangers, of aparte headphone stands - en werkt dit een beetje?