Wat is Raz? Een webshop? Kan het niet op Google vinden namelijk!BARACUS schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:49:
[...]
Brainwavz zijn leuk maar qua prijs alleen interessant als Raz een dumpprijzen actie doet + kortingscode erbij.
Raz is de man achter de shop mp4nation.net, waar je Brainwavz kooptAry schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:39:
[...]
Wat is Raz? Een webshop? Kan het niet op Google vinden namelijk!
Gisterenavond even naar Feedback gegaan en wat is dat een leuke winkel
Vergat helemaal dat ik voor een headphone kwam en voor ik het wist zat ik te drummen en te pingelen op pianootjes.
Annyway , wel even goed geluisterd uiteindelijk en damn wat is die DT-770 lelijk zeg ! En dan heb ik het natuurlijk niet over het geluid wat dat was in orde. Toch was ik niet zo onder de indruk van het geluid dat ik door het lelijke uiterlijk kon heen kijken (ze worden zeker in het oude Oost-Duitsland gemaakt ?
) en was ik zelf meer onder de indruk van de Hd25 en de AIAIAI TMA-1.
De laatste won het uiteindelijk bij mij persoonlijk in het geluid wat ik zoek , maar heb hem toch bij Bax besteld aangezien het verschil € 35,- was en ik daar ook altijd goede service heb.
Tnx iig voor de adviezen. (32 ohms van de DT-770 was trouwens nog nergens te vinden)
Annyway , wel even goed geluisterd uiteindelijk en damn wat is die DT-770 lelijk zeg ! En dan heb ik het natuurlijk niet over het geluid wat dat was in orde. Toch was ik niet zo onder de indruk van het geluid dat ik door het lelijke uiterlijk kon heen kijken (ze worden zeker in het oude Oost-Duitsland gemaakt ?
De laatste won het uiteindelijk bij mij persoonlijk in het geluid wat ik zoek , maar heb hem toch bij Bax besteld aangezien het verschil € 35,- was en ik daar ook altijd goede service heb.
Tnx iig voor de adviezen. (32 ohms van de DT-770 was trouwens nog nergens te vinden)
Verwijderd
Ze worden in Heilbronn nabij Stuttgart gemaakt. West Duitsland dus.Beakzz schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:58:
Annyway , wel even goed geluisterd uiteindelijk en damn wat is die DT-770 lelijk zeg ! En dan heb ik het natuurlijk niet over het geluid wat dat was in orde. Toch was ik niet zo onder de indruk van het geluid dat ik door het lelijke uiterlijk kon heen kijken (ze worden zeker in het oude Oost-Duitsland gemaakt ?)
Dit (wat jij beschrijft) is trouwens ook de reden waarom een goede auditie nooit in een winkel moet gebeuren. In 15 minuten met een vreemde setup kan je niets beoordelen. Koptelefoons die een impact op je uitoefenen blijken vaak naderhand de slechtste keuzes.
Nou moet ik wel erbij vertellen dat de DT series niet echt gemaakt zijn voor portable use.
Ik heb op Head-Fi.org een link gezien naar een interessante read over USB DAC's.
Heb de vraag wel eens voorbij zien hier. Dus als je je afvraagt wat een DAC nu precies is dan lees je het daar.
Heb de vraag wel eens voorbij zien hier. Dus als je je afvraagt wat een DAC nu precies is dan lees je het daar.
Als je een receiver aan de PC hebt hangen via een optische kabel dan is zo'n Fiio e10 vrij nutteloos toch?
Of heeft dit apparaat specifieke eigenschappen voor hoofdtelefoons?
Als de DAC in de receiver niet de beste is kan een externe DAC een verschil maken. Je zou dan de DAC tussen de PC en receiver zetten, dus vanaf de DAC naar de receiver analoog.BARACUS schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:38:
Als je een receiver aan de PC hebt hangen via een optische kabel dan is zo'n Fiio e10 vrij nutteloos toch?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Afgelopen weekend heb ik een Ultrasone 20th Anniversary (Pro 650) besteld, afgelopen dinsdag geleverd.
Toen ik klaar was met werken natuurlijk meteen uit de doos gehaald en .... meteen viel het een beetje tegen...
- erg groot en relatief zwaar
- uiterlijk niet echt mooi, maar dat wist ik
- qua comfort niet je van het, ik heb een relatief dun hoofd en hij zat erg los
- de hoge tonen, écht hoog...diverse rock/metal nummer "sneden" door mij oren
- S-Logic / soundstage, ik kreeg het gevoel dichter bij de instrumenten te staan dan bij de zanger(es), voor mij niet prettig
- laag volume bij iPod/iPhone
- bas is bij dance/trance geweldig
- geluidskwaliteit is super
Na een aardig tijdje wikken en wegen, bovenstaande klinkt erg negatief, heb ik er toch maar voor gekozen hem retour te zenden. Direct een andere besteld en ga nu voor de HD25-1 II.
Toen ik klaar was met werken natuurlijk meteen uit de doos gehaald en .... meteen viel het een beetje tegen...
- erg groot en relatief zwaar
- uiterlijk niet echt mooi, maar dat wist ik
- qua comfort niet je van het, ik heb een relatief dun hoofd en hij zat erg los
- de hoge tonen, écht hoog...diverse rock/metal nummer "sneden" door mij oren
- S-Logic / soundstage, ik kreeg het gevoel dichter bij de instrumenten te staan dan bij de zanger(es), voor mij niet prettig
- laag volume bij iPod/iPhone
- bas is bij dance/trance geweldig
- geluidskwaliteit is super
Na een aardig tijdje wikken en wegen, bovenstaande klinkt erg negatief, heb ik er toch maar voor gekozen hem retour te zenden. Direct een andere besteld en ga nu voor de HD25-1 II.
smoken schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:17:
Direct een andere besteld en ga nu voor de HD25-1 II.
too old, too cold
Hoe vaak kun je dat omruil trucje eigenlijk doen? Ik snap dat ze wettelijk verplicht zijn om het te accepteren maar tja...
Ik persoonlijk accepteer geen gebruikte goederen als ik de nieuwprijs betaal.
Geen idee, maar ik retourneer.....ruil niet.BARACUS schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:08:
Hoe vaak kun je dat omruil trucje eigenlijk doen? Ik snap dat ze wettelijk verplicht zijn om het te accepteren maar tja...Ik persoonlijk accepteer geen gebruikte goederen als ik de nieuwprijs betaal.
De HD25 heb ik bij een andere winkel besteld omdat deze € 20,- goedkoper was en dat vindt ik een groot verschil (13% t.o.v. de prijs waar ik de Ultrasone gekocht had).
Het bedrijf waar ik de Ultrasone naar terugstuur zet ze trouwens voor zover ik weet niet als nieuw terug, maar met een kleine korting. Boven verwachting was trouwens dat ze zelfs de kosten voor de retourzending voor hun rekening nemen!
Heb nu dus een HD25-1 II besteld voor € 135,- zéér scherpe prijs als ik hem vergelijk met anderen!
Zojuist melding gekregen dat hij verzonden is, dus morgen zou ik moeten kunnen luisteren
[ Voor 11% gewijzigd door smoken op 23-04-2012 16:25 ]
Mensen, advies gevraagd.
Ik heb nu een hd25-1 ii icm sandisk sansa clip speler.
Nu zie ik op ibood een aanbieding voor een sansa fuze. Maakt dit verschil?
Oftwel is die fuze beter?
Waar is dat als ik vragen mag? Want dat is wel heel erg goedkoop.smoken schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:23:
Heb nu dus een HD25-1 II besteld voor € 135,- zéér scherpe prijs als ik hem vergelijk met anderen!
Zojuist melding gekregen dat hij verzonden is, dus morgen zou ik moeten kunnen luisteren
pricewatch: Sennheiser HD 25-1 II (Zwart)
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/210760/#prijzen
dat is gewoon de basic versie. Heb hetzelfde betaald. Uiteindelijk wel los de velourspads gekocht omdat die relaxter zijn.
Nee. De Fuze heeft alleen een groter scherm. Qua geluid zijn ze exact hetzelfde. Die op Ibood staat is trouwens de Fuze+, die wordt in het algemeen minder goed beoordeeld dan de Fuze.r.brands schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:49:
Mensen, advies gevraagd.
too old, too cold
Is idd de basic versie net als de nr. 1 in de pricewatch.
Velours pads kosten, als je ze in een winkel kunt halen €15,-
Besteld bij evsound (belgie), kosten normaal 142€ incl. verzenden maar ze hebben nu een actie waarmee je 5% korting krijgt,
Gisteren zijn ze verzonden (met GLS) , met een beetje mazzel krijg ik ze vandaag....!
Velours pads kosten, als je ze in een winkel kunt halen €15,-
Besteld bij evsound (belgie), kosten normaal 142€ incl. verzenden maar ze hebben nu een actie waarmee je 5% korting krijgt,
Gisteren zijn ze verzonden (met GLS) , met een beetje mazzel krijg ik ze vandaag....!
Het probleem van de "nieuwe" Fuze is de touch bediening, volkomen kut. De Clip of Zip is op dit moment de beste keuze totdat Sandisk een Fuze uitbrengt gebaseerd op het oude model.r.brands schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:49:
Mensen, advies gevraagd.
Zip valt wel mee hoe goed die is. Oude clip+ is beter en draait ook nog eens rockbox. Alleen geen albumcovers.BARACUS schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:31:
[...]
Het probleem van de "nieuwe" Fuze is de touch bediening, volkomen kut. De Clip of Zip is op dit moment de beste keuze totdat Sandisk een Fuze uitbrengt gebaseerd op het oude model.
Aan de andere kant een 5th gen met een Fiio amp is ook best goed afaik. In ieder geval zo'n Fiio amp die direct op de Poort komt in plaats van de jack.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als iemand vraagt naar een Sandisk dan willen ze niet teveel geld uitgeven, dan valt Apple/amps afTouchdomex schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:33:
[...]
Zip valt wel mee hoe goed die is. Oude clip+ is beter en draait ook nog eens rockbox. Alleen geen albumcovers.
Aan de andere kant een 5th gen met een Fiio amp is ook best goed afaik. In ieder geval zo'n Fiio amp die direct op de Poort komt in plaats van de jack.
Rockbox en de zonneschijn-proof ouderwetse scherm van de clip+ heeft ook mijn voorkeur.
2e handsBARACUS schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:44:
[...]
Als iemand vraagt naar een Sandisk dan willen ze niet teveel geld uitgeven, dan valt Apple/amps af![]()
Rockbox en de zonneschijn-proof ouderwetse scherm van de clip+ heeft ook mijn voorkeur.
Ik heb hier nu een 4th gen die ik ga opknappen want de batterij is dood. Uiteindelijk ben ik dan 30 euro kwijt voor een in bijna nieuwstaat verkerende Nano 4th gen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Mijn antieke HD265's zijn stuk gegaan, nu ben ik ook op zoek naar een gesloten koptelefoon.
Mijn vraag is, zit er echt een wereld van verschil tussen de koptelefoons rond de 60-80 euro, en die van rond de 100-140 euro?
Ik ben geen audiofiel dus ik weet niet of ik er wel iets zal van merken. Maar aan de andere kant wil ik wel een koptelefoon die wel een paar jaar mee kan gaan. En koptelefoons die gemaakt zijn voor monitoring, zijn minder geschikt voor normaal gebruik?
Mijn vraag is, zit er echt een wereld van verschil tussen de koptelefoons rond de 60-80 euro, en die van rond de 100-140 euro?
Ik ben geen audiofiel dus ik weet niet of ik er wel iets zal van merken. Maar aan de andere kant wil ik wel een koptelefoon die wel een paar jaar mee kan gaan. En koptelefoons die gemaakt zijn voor monitoring, zijn minder geschikt voor normaal gebruik?
Misschien over het algemeen niet, maar bijvoorbeeld de Sennheiser HD25-II is wel een topper in z'n klasse, en die wordt toch wel gezien als een goede (zeker dj-monitor maar ook voor normaal gebruik zeker geen misselijke) headphone.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:07:
Mijn antieke HD265's zijn stuk gegaan, nu ben ik ook op zoek naar een gesloten koptelefoon.
En een koptelefoon die voor monitoring is gemaakt is niet persé slecht voor normaal gebruik. het ligt er maar net aan waar je van houd, als jij wat meer boomy bass wilt zal een monitorkoptelefoon niet voor jou zijn, maar wil je het geluid zoals de producer het heeft gehoord tijdens zijn productie (en dus ook zijn luisterervaring) heb je er dus wel wat aan een monitorkoptelefoon aan te schaffen. het is maar net van wat voor geluid je houd (en natuurlijk wel genre).
Nou, moet helaas nog een dagje langer wachten totdat ik mijn HD25-II kan gaan testen....GLS doet een dagje langer erover dan UPS
Voor de snelle beslisser, er staat een AKG K701 voor een hele mooie prijs op Marktplaats. Ik zou snel proberen te deal te sluiten voordat het bieden op gaat lopen.
http://link.marktplaats.nl/553816242
http://link.marktplaats.nl/553816242
too old, too cold
O2 Voorsmaakje..
HE-5LE en hogere gain is een absolute no go. Distortion en clipping dat je oren ervan gaan bloeden. Kan altijd aan mijn specifieke versie liggen (of m'n DAC) maar de hogere gain klinkt een beetje als de oude loudness boost knopjes op versterkers op andere koptelefoons ook.

(Epiphany Acoustics EHP-O2, K340, HE-5LE, DIY 3.5<>6.3 verloop, DIY rca<>3.5 interconnect)
Wat je ziet is zowel voor de K340 als Hifiman een redelijk volume dat al een stuk boven m'n normaal luisterniveau ligt. 7-8/10 op low gain dus. Max volume gaat 100% zuiver, geen issues mee.
Heb pas sinds vandaag men adapter, dus buiten de initiële paar uurtjes nog geen diepe indrukken buiten dat instrumenten scheiding wat beter is dan m'n huidige C2.
Ook zelf eens een wallpaper geschoten aangezien ik nergens een mooie foto vond van een huidige AKG reeks. Duurde maar een uurtje tot ik iets had
(K702 & custom DIY cable).)
Klein overzicht waar ik tegenwoordig voornamelijk mee luister. Was tijd om alles eens schoon te maken en controleren dus direct maar eens een foto genomen ook. Ga niets opnoemen, het meeste zal herkenbaar zijn buiten misschien de Superlux HD-330 (aanrader..bass alleen als midrange in moet leveren? Na ah.. Heeft wel enige vorm van versterking nodig)
HE-5LE en hogere gain is een absolute no go. Distortion en clipping dat je oren ervan gaan bloeden. Kan altijd aan mijn specifieke versie liggen (of m'n DAC) maar de hogere gain klinkt een beetje als de oude loudness boost knopjes op versterkers op andere koptelefoons ook.

(Epiphany Acoustics EHP-O2, K340, HE-5LE, DIY 3.5<>6.3 verloop, DIY rca<>3.5 interconnect)
Wat je ziet is zowel voor de K340 als Hifiman een redelijk volume dat al een stuk boven m'n normaal luisterniveau ligt. 7-8/10 op low gain dus. Max volume gaat 100% zuiver, geen issues mee.
Heb pas sinds vandaag men adapter, dus buiten de initiële paar uurtjes nog geen diepe indrukken buiten dat instrumenten scheiding wat beter is dan m'n huidige C2.
Ook zelf eens een wallpaper geschoten aangezien ik nergens een mooie foto vond van een huidige AKG reeks. Duurde maar een uurtje tot ik iets had

(K702 & custom DIY cable).)
Klein overzicht waar ik tegenwoordig voornamelijk mee luister. Was tijd om alles eens schoon te maken en controleren dus direct maar eens een foto genomen ook. Ga niets opnoemen, het meeste zal herkenbaar zijn buiten misschien de Superlux HD-330 (aanrader..bass alleen als midrange in moet leveren? Na ah.. Heeft wel enige vorm van versterking nodig)

Een aantal weken terug begon de jack aansluiting van iPod kuren te vertonen. Ik had besloten een 30-pins connector -> Female 3,5mm jack te bestellen bij DealExtreme. Vandaag is hij binnengekomen, stom stom stom.. ben ik vergeten dat als je een audio aparaat aan de 30-pins connector aansluit, je het volume niet meer kan aapassen. Gevolg: de koptelefoon gaat zo hard dat ik sowieso een gehoorbeschadiging zal oplopen en de hele dag met koppijn rond zal lopen.
Meteen ben ik verder gaan zoeken naar oplossingen, nu kwam ik uit op de Fiio E1. Mooi compact, versterkt, volume control en remotecontrol, alles in 1 dus! Ik heb hem dan ook meteen besteld.
Mijn vraag is, heeft iemand deze versterker ook in zijn bezit? Zo ja, hoe is de bouwkwaliteit van dit kleine versterkertje? En merk je een duidelijke verbetering van de geluidskwaliteit? (Op verschillende fora wordt hij besproken maar de 1 zegt dat je heel veel verschil merkt, de ander dat je slechts een hele kleine verbetering in geluidskwaliteit hoort)
Meteen ben ik verder gaan zoeken naar oplossingen, nu kwam ik uit op de Fiio E1. Mooi compact, versterkt, volume control en remotecontrol, alles in 1 dus! Ik heb hem dan ook meteen besteld.
Mijn vraag is, heeft iemand deze versterker ook in zijn bezit? Zo ja, hoe is de bouwkwaliteit van dit kleine versterkertje? En merk je een duidelijke verbetering van de geluidskwaliteit? (Op verschillende fora wordt hij besproken maar de 1 zegt dat je heel veel verschil merkt, de ander dat je slechts een hele kleine verbetering in geluidskwaliteit hoort)
Hoeveel verschil je merkt ligt heel erg aan de koptelefoon die je gebruikt.Omaatjehenk schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:58:
Een goedkope koptelefoon zal geen verbetering met zich meebrengen terweil een wat duurdere misschien wel profijt heeft van een iets betere aansturing. Je zal wel heel veel verschil merken als de koptelefoon een hele hoge impedantie heeft. Dan zal de extra power zeker voor verbetering zorgen.
Verder is deze FiiO ook de goedkoopste en kleinste in zijn klasse en zal het verschil ook weer niet gigantisch zijn.
Ik gebruik een Sennheiser HD598, dus wat extra power kan hij wel gebruiken. Het ging me er meer om dat ik nu alleen nog maar kan luisteren via de 30-pins aansluiting. Deze "versterker" is niet veel groter dan een normale volume control dus vind ik het de moeite waard het eens een kans te geven. Het gaat mij niet per se om een gigantisch verschil, maar het is een volume control + remote + versterker voor een niet veel hogere prijs dan enkel een volume control. Ik laat weten hoe hij presteert als ik hem binnen heb!Heilige Kaas schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:49:
[...]
Hoeveel verschil je merkt ligt heel erg aan de koptelefoon die je gebruikt.
Een goedkope koptelefoon zal geen verbetering met zich meebrengen terweil een wat duurdere misschien wel profijt heeft van een iets betere aansturing. Je zal wel heel veel verschil merken als de koptelefoon een hele hoge impedantie heeft. Dan zal de extra power zeker voor verbetering zorgen.
Verder is deze FiiO ook de goedkoopste en kleinste in zijn klasse en zal het verschil ook weer niet gigantisch zijn.
Ik denk dat je met die koptelefoon wel een verbetering zou merken 
De standaard ipod versterker is namelijk zowiezo niet echt goed dus dit is volgens mij wel beter.
De standaard ipod versterker is namelijk zowiezo niet echt goed dus dit is volgens mij wel beter.
Ik ben op zoek naar een vervangend stel headphones voor mijn iPod Shuffle en iPhone. Ze moeten dus een remote hebben die daarmee compatible is. Het probleem is dat ik alleen maar in-ear canal phones kan vinden, en daar kan ik niks mee, ze zitten gewoon niet comfortabel. Ik ben dus op zoek naar het ouderwetse earbud systeem zoals de standaard bijgeleverde headphones.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Mijn ervaring is dat juist de in-ear oordopjes veel comfortabeler zitten. Vooral omdat je zoveel verschillende "rubbertjes" hebt dat er voor ieder oor iets is wat goed zit. Met welke in-ear oordopjes heb jij deze slechte ervaringen wat comfort betreft?
Hier een interessante best buy guide van 2012. Ik mis wel de audiotechnica ath-m50
dit vind ik zelf in ieder geval een erg fijne koptelefoon.
http://www.avguide.com/bu...e+to+Desktop+Audio+-+2012
Ik denk dat veel mensen hier wel wat aan hebben. Dus jr zou het kunnen vermelden in de topic start.
http://www.avguide.com/bu...e+to+Desktop+Audio+-+2012
Ik denk dat veel mensen hier wel wat aan hebben. Dus jr zou het kunnen vermelden in de topic start.
Minstens drie paar over de laatste paar jaar, o.a. een Sennheiser een een Jays paar. Met allemaal dezelfde slechte ervaringen: Slecht draagcomfort, je hoort getik tegen de kabel als je ermee sport (hier is een chique woord voor dat ik vergeten ben) en zonder in detail te treden, ik vind ze bijzonder onhygiënisch.Omaatjehenk schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:37:
Mijn ervaring is dat juist de in-ear oordopjes veel comfortabeler zitten. Vooral omdat je zoveel verschillende "rubbertjes" hebt dat er voor ieder oor iets is wat goed zit. Met welke in-ear oordopjes heb jij deze slechte ervaringen wat comfort betreft?
Iemand die een alternatief weet voor de standaard Apple doppen?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
microphonics. (Oh, en chic.)
[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 29-04-2012 14:42 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De recensies zijn prima. Ik heb zelf een stapel Brainwavz produkten en ben over ze allemaal tevreden. Ze zijn allemaal waar voor hun geld. Het enige waar je rekening mee moet houden is de lange lever termijn (soms tot twee maanden) en de garantie. Iets terug sturen naar China is echt een gedoe.
too old, too cold
Nadat mn K450 stuk ging (draadbreuk intern) even rond wezen surfen en een AIAIAI TMA-1 besteld bij Bax in de actie, voor 129 euro. Normaliter is dat ding rond de 200
Wellicht interessant voor meer mensen
Als je in-ears met de standaard rubbertjes niet lekker zitten kan je foam tips kopen van Comply, dat is gemaakt van ongeveer hetzelfde spul als herriestoppers. Beetje kneden, in je oor stoppen, en dan zet het uit zodat het helemaal 100% sealed in je oor en volledig op maat is
Als je in-ears met de standaard rubbertjes niet lekker zitten kan je foam tips kopen van Comply, dat is gemaakt van ongeveer hetzelfde spul als herriestoppers. Beetje kneden, in je oor stoppen, en dan zet het uit zodat het helemaal 100% sealed in je oor en volledig op maat is
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Qua sleeves voor in ears ben ik tegenwoordig wel overtuigd van de Etymotic Glider. Ziet er niet uit, maar ik heb wel de beste seal die ik totnogtoe met m'n hf5's heb gehad.
Ik heb een vraag daar ik zelf geen idee heb waar ik op moet letten als ik oordoppen haal.
Welke van de volgende twee Sony headphones is beter? (de prijs is voor beide hetzelfde).
de:
MDRZX500B.AE
of de:
MDRZX600B.AE
Welke van de volgende twee Sony headphones is beter? (de prijs is voor beide hetzelfde).
de:
MDRZX500B.AE
of de:
MDRZX600B.AE
Rotterdam
De 500 lijkt me comfortabeler omdat dat een over-ear ontwerp is.. de 600 ziet eruit als een on-ear, maar kan je volgens mij wel inklappen, wat weer handiger is onderweg. Hangt er dus vanaf wat je ermee wil gaan doen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Beide lijken mij een on-ear te hebben. Liever trouwens een PX1(2)00II oid voor onderweg.Chiron schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:46:
De 500 lijkt me comfortabeler omdat dat een over-ear ontwerp is.. de 600 ziet eruit als een on-ear, maar kan je volgens mij wel inklappen, wat weer handiger is onderweg. Hangt er dus vanaf wat je ermee wil gaan doen
Net even snel bij hobo hifi langsgeweest en denk dat ik maar eens aan het sparen ga 
De Sennheiser hd800 en de Beyer Tesla T1 op gehad. Heerlijk
jammer genoeg wel slechte source, een of andere cdspeler die daar stond, en een hoop omgevingsgeluid + ongeduldige vrienden.
De medewerker die daar stond zij ook dat mijn telefoon kapot zou gaan als ik die koptelefoons daarop zou aansluiten. Is dat echt zo? Dacht alleen dat t dan gewoon zacht en slecht zou klinken.
Ik ga daar wel een keer terug als ik mijn eigen goede source heb. Rustig en alleen. Ben tot nu toe wel onder de indruk
de hd558 bij de media markt vond ik ook wel goed klinken. Lekker helder geluid. Niet voor de bassheads.
Edit: @GS88 ze zijn beide supra aural. Dat betekend on ear.
De Sennheiser hd800 en de Beyer Tesla T1 op gehad. Heerlijk
De medewerker die daar stond zij ook dat mijn telefoon kapot zou gaan als ik die koptelefoons daarop zou aansluiten. Is dat echt zo? Dacht alleen dat t dan gewoon zacht en slecht zou klinken.
Ik ga daar wel een keer terug als ik mijn eigen goede source heb. Rustig en alleen. Ben tot nu toe wel onder de indruk
Edit: @GS88 ze zijn beide supra aural. Dat betekend on ear.
[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 03-05-2012 21:51 ]
Nee.Heilige Kaas schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:46:
De medewerker die daar stond zij ook dat mijn telefoon kapot zou gaan als ik die koptelefoons daarop zou aansluiten. Is dat echt zo?
Dacht ik al. 
Vandaag de FiiO E10 binnen gekregen. Stuk meer detail en alles maar heb wel t gevoel dat er een iets warmer tintje aan zit. Geen idee of dat echt zo is aangezien ik met mijn nieuwe koptelefoon eigenlijk bijna alleen met mijn J3 heb geluisterd. Wel stuk meer detail. Luister nu naar Pink Floyd - The Wall (remastered) die ik vanmiddag heb gehaald.
Is het eigenlijk zo dat de cd speler afhankelijk is van de geluidskwaliteit? Volgens mij niet he? Zou pricewatch: Sony NEC Optiarc BC-5500S (2x, SATA-150, dual-layer, slimline, Zwart) het beter doen dan de standaard cd speler die ik bij mijn kast kreeg?
Edit: Daaamn ik luister nu naar B.B. King & Eric Clapton - Riding with the king. Een Alac download. Klinkt echt heerlijk. Veel beter soundstage heb ik het idee. Ga eventjes lekker muziek luisteren in bed tot ik in slaap val.
Vandaag de FiiO E10 binnen gekregen. Stuk meer detail en alles maar heb wel t gevoel dat er een iets warmer tintje aan zit. Geen idee of dat echt zo is aangezien ik met mijn nieuwe koptelefoon eigenlijk bijna alleen met mijn J3 heb geluisterd. Wel stuk meer detail. Luister nu naar Pink Floyd - The Wall (remastered) die ik vanmiddag heb gehaald.
Is het eigenlijk zo dat de cd speler afhankelijk is van de geluidskwaliteit? Volgens mij niet he? Zou pricewatch: Sony NEC Optiarc BC-5500S (2x, SATA-150, dual-layer, slimline, Zwart) het beter doen dan de standaard cd speler die ik bij mijn kast kreeg?
Edit: Daaamn ik luister nu naar B.B. King & Eric Clapton - Riding with the king. Een Alac download. Klinkt echt heerlijk. Veel beter soundstage heb ik het idee. Ga eventjes lekker muziek luisteren in bed tot ik in slaap val.
[ Voor 13% gewijzigd door Heilige Kaas op 03-05-2012 23:42 ]
Haal gewoon een losse CDspeler. Kost toch geen fuck en gegarandeerd meer kwaliteit. Daarbij een simpel ampje en klaar voor rond de 30/40 euro.
Ik heb een Denon DCD 895 bij een tweedehands winkel gehaald voor 25 euro. Die kan ik prima gebruiken. Misschien met een interconnect aan de FiiO hangen aangezien de volume control van de Denon het niet doet.Touchdomex schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:42:
Haal gewoon een losse CDspeler. Kost toch geen fuck en gegarandeerd meer kwaliteit. Daarbij een simpel ampje en klaar voor rond de 30/40 euro.
Verwijderd
Oh jawel hoor,
De T1 komst standaard geleverd met een 10 cm Neurtrik plug van 55 gram. Tel daarbij een 3.5 mm jack adapter bij en je hebt een penlengte aan plug die verdeelt moet worden in een kleine jackje van +- 1,5cm. Laat nou de meeste telefoons op een iphone en lumia 800 na, een niet al te stevig 3.5mm jack out hebben in zacht plastic en voor je het weet hoor je een krak. Het klopt dus weldegelijk wat de medewerker zegt.
Ja, goed. Het kan fysiek kapot door mechanische stress. Maar dat geldt ook al als je de 6.3mm jack in de 3.5mm uitgang probeert te frotten
Op te lossen overigens door een adapter te nemen met een kabeltje ipv een enkele plug.
Maar electronisch, wat ik aanneem dat er bedoeld werd, gaat 't niet kapot.
Maar electronisch, wat ik aanneem dat er bedoeld werd, gaat 't niet kapot.
Verwijderd
het grappige aan het verhaal is, het is mij ook nog eens gewoon gvd gebeurd lol. Probeer dat maar eens aan kpn uit te leggen.
btw, cyber, je posts in de mac forums lees ik maar al te graag
het cynisme druipt er gewoon soms van af
btw, cyber, je posts in de mac forums lees ik maar al te graag
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 02:03 ]
Verwijderd
Een cd speler is wel van belang alleen niet in een PC kast. Die denon cd speler van jou zou denk ik betreffende voeding, analoge chips en dac beter moeten presteren dan de FiioHeilige Kaas schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:54:
Dacht ik al.
Dat zou je inderdaad wel denken he. Denk dat de amp in de fiio gewoon veel beter is. De headphone out van de denon doet het sowieso amper. Kraak enzo. Ik heb nog geen dedicated amp dus kan het niet testen.
Interessant leesvoer voor newbies als ik.Heilige Kaas schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:41:
Ik heb op Head-Fi.org een link gezien naar een interessante read over USB DAC's.
Heb wat instapmodellen koptelefoons, waaronder dus ook de mccrypt van de Conrad. Deze laatste valt zeker niet tegen - sterker nog, valt absoluut niet tegen als je jezelf bedenkt wat deze kost.
Als bron gebruik ik een Sansa Fuze (de originele, refurbished als nieuw vanaf ebay) welke rockboxed is. Hieraan hangt een Fiio e6 om de koptelefoons net iets lekkerder aan te sturen. Geeft een warmer/toch voller geluid naar mijn idee, alhoewel dat laatste uiteraard ook gewoon psychologisch kan zijn - denk niet dat deze koptelefoons zoveel extra power nodig hebben.
Op de Fuze staan voornamelijk zelf geripte flacs van cd's, geript op de PC via EAC. Zit ook al even wat langer met het idee te spelen om een fiio e10 te kopen om dan maar aan de pc te hangen om ook daar betere geluidskwaliteit te hebben dan de standaard Realtek chip (
Zag toevallig deze week wat aanbiedingen voorbij komen van Raz welke deze week gelden, misschien wel interessant voor anderen hier:
http://mim.io/2cc092
O.a. dus een topping tp30 amp, ook met USB. Zou dit wat zijn als tegenhanger van bijvoorbeeld de Fiio e10? Of zijn dit toch qua aansluitmogelijkheden andere apparaten? Volgens mij is de Fiio echt beperkt tot alleen gebruik bij de pc, de Topping zou ik eventueel ook nog op mijn surroundversterker aan kunnen sluiten toch?
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Bowers & Wilkins P3 zich gaat verhouden tot de Sennheiser HD25-1 II.
Adviesprijs van €200 is nog wel aan de hoge kant. Reviews even afwachten..

Verwijderd
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Ik wil zelf namelijk een FiiO E17 aanschaffen, maar ik heb nog geen idee waar en heb 't idee dat er maar bar weinig nederlandse leverancier zijn die zoiets kunnen leveren.
Ik heb hem zelf van dealextreme. Al is dat geen aanrader vanwegen de enorm lange verzendtijd + risico dat hij niet aan komt. Als het goed is verkoopt mp4nation ze ook. Die heeft volgens mij ook de e17Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:42:
[...]
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Ik wil zelf namelijk een FiiO E17 aanschaffen, maar ik heb nog geen idee waar en heb 't idee dat er maar bar weinig nederlandse leverancier zijn die zoiets kunnen leveren.
ik vind de e10 tot nu toe zeker een aanrader. Hij is ook veel compacter dan je zou verwachten.
De Topping heeft als voordeel dat het een wat zwaarder/groter kastje is dat niet zo snel zal schuiven. Micro apparaatjes op je bureau is toch een beetje vreemd, zoals bij de E10. De optie om een setje leuke speakers erbij te zetten is ook wel handig.xxxneoxxx schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:53:
[...]
O.a. dus een topping tp30 amp, ook met USB. Zou dit wat zijn als tegenhanger van bijvoorbeeld de Fiio e10? Of zijn dit toch qua aansluitmogelijkheden andere apparaten? Volgens mij is de Fiio echt beperkt tot alleen gebruik bij de pc, de Topping zou ik eventueel ook nog op mijn surroundversterker aan kunnen sluiten toch?
Het signaal kan doorgegeven worden met 2 tulp stekkers, is dat niet alleen stereo?
Verwijderd
Thanks! Ik kon de E17 zo gauw niet vinden op mp4nation, wellicht dat ze later er wel bij komen.Heilige Kaas schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:47:
[...]
Ik heb hem zelf van dealextreme. Al is dat geen aanrader vanwegen de enorm lange verzendtijd + risico dat hij niet aan komt. Als het goed is verkoopt mp4nation ze ook. Die heeft volgens mij ook de e17
ik vind de e10 tot nu toe zeker een aanrader. Hij is ook veel compacter dan je zou verwachten.
Ik ben ook heel benieuwd naar hoe groot het verschil gaat zijn tussen zonder of met E17
Hmm, lijkt mij idd wel. Ik zat te denken om het ding aan de surroundreceiver te hangen, alhoewel deze ook al een redelijke output heeft en aansluiting voor een phone. Dus misschien al met al toch niet zo spannend en zal de e10 misschien meer voldoen. Als ik het goed begrijp heeft de topping dan wel weer dezelfde geluidskaart/usb features als de e10,vraag is dan ff hoe de geluidskwaliteit van de topping is.BARACUS schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:48:
[...]
De Topping heeft als voordeel dat het een wat zwaarder/groter kastje is dat niet zo snel zal schuiven. Micro apparaatjes op je bureau is toch een beetje vreemd, zoals bij de E10. De optie om een setje leuke speakers erbij te zetten is ook wel handig.
Het signaal kan doorgegeven worden met 2 tulp stekkers, is dat niet alleen stereo?
Misschien interessant: In de rentepuntenwinkel van ING staat een HD-25 II voor 94,50 euro. Je moet wel 9.450 rentepunten hebben, maar dan bespaar je wel dik 50 euro met de goedkoopste winkel in de pricewatch. Misschien bestel ik hem zelf wel als vervanging van m'n AKG K518
.
Vandaag eindelijk na lang wachten mijn Fiio E1 binnen, wat blijkt.. een gebruikt product en nog defect ook. Ik weet niet of iemand ervaring heeft met www.HDPHNS.com maar tot nu toe krijg ik nergens antwoord op en kan ik ze op geen enkele manier bereiken. Hoe los ik dit op? Er zijn meerdere klanten die vanaf de datum waarop ik heb besteld niets meer over hun producten hebben gehoord terwijl er daarvoor gewoon snel zou zijn gereageerd.
Bellen? Tot op heden nooit problemen gehad met traag contact en HDPHNS.... Alleen dat ze soms eerder dicht waren dan de miep aan de telefoon aan gafOmaatjehenk schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:50:
Vandaag eindelijk na lang wachten mijn Fiio E1 binnen, wat blijkt.. een gebruikt product en nog defect ook. Ik weet niet of iemand ervaring heeft met www.HDPHNS.com maar tot nu toe krijg ik nergens antwoord op en kan ik ze op geen enkele manier bereiken. Hoe los ik dit op? Er zijn meerdere klanten die vanaf de datum waarop ik heb besteld niets meer over hun producten hebben gehoord terwijl er daarvoor gewoon snel zou zijn gereageerd.
Je leest wel meer negatieve verhalen over deze shop, terwijl het een tijdje terug nog een topshop was. Ik merk ook dat een hoop zaken niet meer op voorraad zijn, beetje raar allemaal.
Ontwijken lijkt de beste optie
Ontwijken lijkt de beste optie
Maar allicht al een stukje beter dan de P5.Kaspers schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:58:
Het nummer is niet te bereiken, al een aantal keer geprobeerd te bellen. Beetje een raar verhaal allemaal.Touchdomex schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:53:
[...]
Bellen? Tot op heden nooit problemen gehad met traag contact en HDPHNS.... Alleen dat ze soms eerder dicht waren dan de miep aan de telefoon aan gaf
Na een tijd te hebben in en uit geplugd van de Fiio besloot hij wel te werken, ik hoop dat hij het nu ook gewoon blijft doen. Zo niet, dan zal ik weer contact op proberen te nemen met HDPHNS.com
[ Voor 32% gewijzigd door Omaatjehenk op 04-05-2012 18:15 ]
Daarvoor moet er idd nog eens €100 tegenaan. Hoe verhoudt die P5 zich tegenover een 'HD-25' qua geluid?CyBeR schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:59:
Maar allicht al een stukje beter dan de P5.
Ik zocht een backup dichte koptelefoon.
Bij Tonika is de Numark redwave maar 69 euro. Ik heb voor de oefenruimte deze gehaald. Ik wou mijn DT770 pro hier niet altijd aan opofferen. Sjezus wat een diepe bas zit er in de redwave, dat is bas voor doven en slechthorenden. De Bas is voor puristen wel boomerig maar dit is zeker geen slechte koptelefoon.
Bij Tonika is de Numark redwave maar 69 euro. Ik heb voor de oefenruimte deze gehaald. Ik wou mijn DT770 pro hier niet altijd aan opofferen. Sjezus wat een diepe bas zit er in de redwave, dat is bas voor doven en slechthorenden. De Bas is voor puristen wel boomerig maar dit is zeker geen slechte koptelefoon.
Verwijderd
ik heb een Sennheiser HD 25-II Hoofdtelefoon gekocht ,
vooral voor mijn sony xperia s smartphone ,
het klinkt nu heerlijk , eindelijk heb ik een goeie Hoofdtelefoon.
vooral voor mijn sony xperia s smartphone ,
het klinkt nu heerlijk , eindelijk heb ik een goeie Hoofdtelefoon.
Ben benieuwd naar je ervaring, lees eigenlijk alleen maar positieve zaken over de aiaiai tma-1.Chiron schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:06:
Nadat mn K450 stuk ging (draadbreuk intern) even rond wezen surfen en een AIAIAI TMA-1 besteld bij Bax in de actie, voor 129 euro. Normaliter is dat ding rond de 200![]()
Hoewel ik ze allebei op heb gehad, heb ik ze nooit direct kunnen vergelijken aangezien ik ze nergens tegelijk gevonden heb.Kaspers schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:54:
[...]
Daarvoor moet er idd nog eens €100 tegenaan. Hoe verhoudt die P5 zich tegenover een 'HD-25' qua geluid?
Maar die €200 voor de P3 is imo al betaalbaar. Ik heb ooit staan twijfelen of ik geen P5 moest kopen maar ik vond dat toch nog wat te duur. (En dan ben ik eigenaar van twee DT880s, een DT770, een HD590 en nog wat klein grut.)
Overigens: die P3 (en P5) hebben wel een voordeel boven de HD25: ze hebben een iPhone control dingsel, wat superhandig is als je daarvan gebruik maakt. Ik heb ook een beyerdynamic dtx300p voor onderweg. Die heeft dat standaard niet maar heb ik gemod om 't wel te hebben. Superfijn.
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 05-05-2012 13:58 ]
Gratis in-ear headphones, alleen 2,95€ verzending betalen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Ik ben op zoek naar een gesloten koptelefoon waarbij de omgeving niet kan meegenieten met mijn muziek. Ik luister eigenlijk wel van alles, maar dat de hoge tonen wel echt een beetje fatsoenlijk klinken is voor mij wel belangrijk. Ik wil eigenlijk maximaal rond de 50 euro blijven. Ik zit te denken aan de Sennheiser HD 228, maar iemand nog suggesties voor andere koptelefoons die het hoog en het midden een beetje fatsoenlijk weergeven
word?
word?
Extra setje in-ear headphones is altijd leuk, hopelijk komt er nog een beetje acceptabel geluid uit ook.RickvN schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:08:
Heb ze ook besteld, thanks!RickvN schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:08:
Geen dank, zag hem zelf ooo voorbij komen. Uiteindelijk toch maar gedaan, altijd handig om ff in je tablet te gooien zonder je ipod te zoeken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Voor electronische (dansmuziek) is ie perfect, het is wel een typisch geluidsbeeld met de gedempte highs. Als je rockmuziek luistert wil je die highs wel een beetje opkrikken met de equalizer, maar dan doet ie niet onder voor mijn Beyerdynamic DT770xxxneoxxx schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:53:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaring, lees eigenlijk alleen maar positieve zaken over de aiaiai tma-1.
Isolatie is ook super goed, al moet ik nog een echte testrun houden met luidruchtige mensen/jankbabies in de trein
Goedkoper dan gratis?xminator schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:15:
Die is elders goedkoper te vinden...
Krijg je dan geld toe?
GRATIS IPHONE 4S! Alleen verzendkosten ad €750,- betalen..
Je vindt de verzendkosten van die aanbieding te hoog?xminator schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:49:
[...]
GRATIS IPHONE 4S! Alleen verzendkosten ad €750,- betalen..
Laat jij maar is zien waar je voor minder dan €2,95,- iets beters kan halen..
Waar dan wel niet?xminator schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:15:
Die is elders goedkoper te vinden...
http://www.ebay.nl/itm/bl...m5d3371e744#ht_4948wt_983
Komt trouwens uit een ander topic:
HitDyl in "Algemeen korting en aanbiedingen topic"
[ Voor 16% gewijzigd door Tk55 op 06-05-2012 14:23 ]
Tsja dan moet je weer met Paypal gaan betalen, ik betaal liever gewoon met Ideal.Tk55 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:18:
[...]
http://www.ebay.nl/itm/bl...m5d3371e744#ht_4948wt_983
Komt trouwens uit een ander topic:
HitDyl in "Algemeen korting en aanbiedingen topic"
Maar goed je hebt gelijk, dat is inderdaad iets goedkoper maar die 1 euro die ik nu meer betaal ga ik ook niet kapot van.
Hmm, okay.. Ik lees eigenlijk alleen maar positieve zaken, dus hij zal er wel komen als eerste instapmodel higher-end phone. Vooral dat ie qua sound signature regelmatig tegenover de hd25-2 gezet wordt qua klank schept vertrouwen. Helaas niet in de gelegenheid om te testen (ben niet zo mobiel nu, laten we het daar op houden) dus het wordt een beetje een op de gok aankoop, maar bij bax shop issie nu ff zo afgeprijsd dat het bijna een no-brainer is.Chiron schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:14:
[...]
Voor electronische (dansmuziek) is ie perfect, het is wel een typisch geluidsbeeld met de gedempte highs. Als je rockmuziek luistert wil je die highs wel een beetje opkrikken met de equalizer, maar dan doet ie niet onder voor mijn Beyerdynamic DT770misschien wel beter zelfs. Bouw kwaliteit is inderdaad ueber robuyst en alle onderdelen zijn in principe te vervangen.
Isolatie is ook super goed, al moet ik nog een echte testrun houden met luidruchtige mensen/jankbabies in de trein
Ja die prijs bij Bax deed me ook overstag gaan..
Als je meer allround muziek luistert in plaats van electronisch/dance is de HD25 wellicht de betere keuze.
Qua sound matched de TMA-1 'kaal' zonder EQ eerder met de HD650 trouwens dan de HD25, de 25 is zonder EQ redelijk 'bright' waar de TMA-1 enorm warm en donker klinkt. Warm, maar tegelijkertijd ook loeistrak, elk detail is te horen.
De TMA die ik gehad heb is van de nieuwste revisie trouwens, met lockable kabel, en er zitten standaard nepleren pads op en er worden extra synthetische pads bijgeleverd. De oudere versies hadden geen gelockte kabel en werden geleverd met extra (ongelofelijk slechte) foam pads.
Als je meer allround muziek luistert in plaats van electronisch/dance is de HD25 wellicht de betere keuze.
Qua sound matched de TMA-1 'kaal' zonder EQ eerder met de HD650 trouwens dan de HD25, de 25 is zonder EQ redelijk 'bright' waar de TMA-1 enorm warm en donker klinkt. Warm, maar tegelijkertijd ook loeistrak, elk detail is te horen.
De TMA die ik gehad heb is van de nieuwste revisie trouwens, met lockable kabel, en er zitten standaard nepleren pads op en er worden extra synthetische pads bijgeleverd. De oudere versies hadden geen gelockte kabel en werden geleverd met extra (ongelofelijk slechte) foam pads.
Thanks voor deze info, dan gaat dit um toch worden denk ik. Dat drama van die foam pads had ik idd gelezen, evenals de slechte kabel. Mooi dat dit dus af fabriek aangepast is.Chiron schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:35:
Ja die prijs bij Bax deed me ook overstag gaan..
Misschien wel leuk voor mensen die een FiiO product willen hebben.
Hier heb ik wat alternatieve prijzen voor.
Dan hek nog een FiiO L3 line out cable (de wat betere) voor 7,20
Verder staan er nog een stuk meer mooie spullen op die site van FiiO voor weinig geld.
Mooie prijzen he? En dat is ook nog eens inclusief shipping. En nu het minpuntje: Het duurt ongeveer een maand voordat je het binnen hebt. Het komt namelijk uit china. Het is wel betrouwbaar. Ik heb tot nu toe al tientallen bestellingen gedaan op die site waarvan een product niet is aangekomen. Hier heb ik een refund voor gekregen. Verder heb ik ook een FiiO E6 en een FiiO E10 op die site besteld en ze werken allebij prima. De E10 gebruik ik nu als DAC voor mijn computer en ben er zeer tevreden over.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | FiiO E1 | 25,- | 25,- |
1 | FiiO E6 | € 29,99 | € 29,99 |
1 | FiiO E7 USB DAC headphone amplifier | € 99,- | € 99,- |
1 | FiiO E9 | € 119,- | € 119,- |
1 | FiiO E11 | € 69,- | € 69,- |
1 | FiiO Portable Headphone Amplifier E5 | € 25,- | € 25,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 366,99 |
Hier heb ik wat alternatieve prijzen voor.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | FiiO E1 | € 16,19 | € 16,19 |
1 | FiiO E6 | € 20,06 | € 20,06 |
1 | FiiO E7 USB DAC headphone amplifier | € 71,39 | € 71.39 |
1 | FiiO E9 | € 95,85 | € 95,85 |
1 | FiiO E11 | € 55,37 | € 55,37 |
1 | FiiO Portable Headphone Amplifier E5 | € 25,- | € 25,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 366,99 |
Verder staan er nog een stuk meer mooie spullen op die site van FiiO voor weinig geld.
Mooie prijzen he? En dat is ook nog eens inclusief shipping. En nu het minpuntje: Het duurt ongeveer een maand voordat je het binnen hebt. Het komt namelijk uit china. Het is wel betrouwbaar. Ik heb tot nu toe al tientallen bestellingen gedaan op die site waarvan een product niet is aangekomen. Hier heb ik een refund voor gekregen. Verder heb ik ook een FiiO E6 en een FiiO E10 op die site besteld en ze werken allebij prima. De E10 gebruik ik nu als DAC voor mijn computer en ben er zeer tevreden over.
[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 07-05-2012 15:52 ]
Die prijzen kunnen nog een heel stuk lager hoor.Heilige Kaas schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:49:
Misschien wel leuk voor mensen die een FiiO product willen hebben.
too old, too cold
moet me er toch eens in verdiepen. Lijkt me alleen voor onderweg zo een gezeul.
Verwijderd
In mijn zoektocht naar geschikte oordopjes, ben ik uitgekomen bij de VSonic GR06 in-ear oordopjes (o.a. via deze review http://www.head-fi.org/t/...-gr06-gr01-added-04-19-12). Nu lijkt deze vrijwel onvindbaar te zijn in Nederland. Ik vroeg me af of iemand weet waar deze verkrijgbaar zijn in Nederland, of hoe ik dit product op een andere wijze kan bemachtigen.
Indien deze oordopjes daadwerkelijk onvindbaar zijn in Nederland, ben ik op zoek naar alternatieven van gelijke kwaliteit en liefst van gelijke prijs. Ik luister voornamelijk naar rock (brede smaak: The Beatles, Pink Floyd, Radiohead, Jimi Hendrix, maar ook Nirvana en Guns 'n Roses).
Bijvoorbaat dank.
Indien deze oordopjes daadwerkelijk onvindbaar zijn in Nederland, ben ik op zoek naar alternatieven van gelijke kwaliteit en liefst van gelijke prijs. Ik luister voornamelijk naar rock (brede smaak: The Beatles, Pink Floyd, Radiohead, Jimi Hendrix, maar ook Nirvana en Guns 'n Roses).
Bijvoorbaat dank.
Dit zijn de prijzen van dealextreme ;-)Negakinu schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:58:
[...]
Die prijzen kunnen nog een heel stuk lager hoor.Mp4nation.net, Dealextreme, Ebay... Maar je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat Fiio produkten veel voordeliger zijn als je ze direct in China besteld. Vaak zijn de prijzen op de Chinese websites ook gewoon incl. verzenden.
Ik wil die E6 wel eens proberen. Worth a shot?
Whoooi Mijn Brainwaz HM5 en Fijo E10 zijn status Airborne naar NL.
Nu hopen dat douane niet zo moeilijk doet
.
Nu hopen dat douane niet zo moeilijk doet
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Ligt eraan waar je het mee wil gebruiken. Ik gebruikte hem zelf met een senn hd518 en de hifiman re-zero. Alle bij heel makkelijk aan te sturen dus merkte weinig verschil. Waarvoor wil jij m gebruiken?r.brands schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:33:
Ik wil die E6 wel eens proberen. Worth a shot?
Ik vermoed dat je er dan niet heel veel aan gaat hebben. Vooral omdat de sansa clip al een goede versterker heeft. Ik heb hier alleen geen ervaring mee dus wacht nog wat meer reacties af zou ik zeggen.
Wtf! Mijn excuses. Dan zijn ze duurder geworden! Ik heb de E7 destijds voor 58 gehaald...
too old, too cold
damn das een nette prijsNegakinu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:45:
[...]
Wtf! Mijn excuses. Dan zijn ze duurder geworden! Ik heb de E7 destijds voor 58 gehaald...
Euro vs dollar verhaal, je kunt de laatste tijd een stuk minder met je euroNegakinu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:45:
[...]
E.e.a. zal ook afhankelijk zijn van dollarkoers/paypal koers schat ik zo.Negakinu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:45:
[...]
Overigens is DX de laatste tijd duurder gebleken dan de meeste andere chinese concurrenten, en de levertijden zijn vanuit DX ook zo dramatisch dat ze zelfs een aantal verontschuldigings video's gemaakt hebben voor hun belabberde levertijden. Ik denk dat een kleinere concurrerende webshop, of ebay (vanwege paypal protection) een betere optie is qua prijs en qua orderafhandeling.
Dank, dan laat ik het zo!Heilige Kaas schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:38:
Ik vermoed dat je er dan niet heel veel aan gaat hebben. Vooral omdat de sansa clip al een goede versterker heeft. Ik heb hier alleen geen ervaring mee dus wacht nog wat meer reacties af zou ik zeggen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.