Virussen? Scan ze hier!
0 gegeven.[...]
Als je onliners -1 wilt geven prima, maar kijk hier dan ook even naar:
vinhui in 'nieuws: Belg moet 65.000 euro betalen voor illegaal uploaden'
Anoniem: 284785 in 'nieuws: Belg moet 65.000 euro betalen voor illegaal uploaden'
0 gegeven. Maar op 2 regels mag (10x) +2 misschien ook wel ...
friggler in 'nieuws: MegaUpload-topman blijft voorlopig op vrije voeten'
0 gegeven, voor deze hint hoe de fipo (-1) is gescoord. Die van Keypunchie -1: overdaad hieraan schaadt ...
[ Voor 21% gewijzigd door Xubby op 01-03-2012 21:38 ]
Nog wat zetten nodig, die 6x +2 vraagt er ook om
Heb hem het laatste zetje gegeven. Hij staat nu stevig op -1.SidewalkSuper schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:42:
CiTeX in 'nieuws: Apple kan verkoopverbod Motorola afdwingen in Duitsland'
Nog wat zetten nodig, die 6x +2 vraagt er ook om
pino85 in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012'
[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 02-03-2012 00:56 ]
Liefhebber van Tweakers
Geen idee wat er voor die edit stond, maar nu is ie +2 waard en daar staat ie ook stevig op.pino85 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:46:
ik vroeg mij af waarom iemand hier 6x-1 voor geeft? ik ben het niet eens mod? denk dat het iemand met een boost is geweest..
pino85 in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012'
[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 02-03-2012 11:42 ]
Liefhebber van Tweakers
+2 (6x keer zelfs)? Lijkt me niet dus.
Liefhebber van Tweakers
Edit: Timons106 in 'nieuws: Netbook Navigator introduceert Atom-aangedreven 'ultrabook'' deze krijgt ook +2
[ Voor 47% gewijzigd door tweaker2010 op 02-03-2012 16:00 ]
mashell in 'nieuws: Nieuwe Windows 8-versie af te leiden uit Consumer Preview'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Mee eens, ik vind dit echt geen +2, laat staan +3 die er ook 9x aan word gegeven, ik heb het een +1 gegeven.Bor de Wollef schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:19:
Imho geen must read of inzichtvol maar gewoon een nette +1:
mashell in 'nieuws: Nieuwe Windows 8-versie af te leiden uit Consumer Preview'
Liefhebber van Tweakers
Dit is geen +3 waard, maar toch ook geen -1?
Collaborator in 'poll: Windows 8 Consumer Preview'
Deze kan ik niets ongewensts in vinden:
cornedor in 'poll: Windows 8 Consumer Preview'
Die eerste kan wel op 0, maar de tweede reactie vind ik ongewenst: kijken wat voor een onzin er is toegevoegdWolfos schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:14:
Vind dit niet zozeer flamewars uitlokken ofzo:
Collaborator in 'poll: Windows 8 Consumer Preview'
Deze kan ik niets ongewensts in vinden:
cornedor in 'poll: Windows 8 Consumer Preview'
Inderdaad, met een nul kan ik goed leven, +1 gaat ook nog maar hoger of lager dat is niet juist!tweaker2010 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:14:
SgtElPotato in 'nieuws: Apples App Store bereikt 25 miljard downloads'
Dit is geen +3 waard, maar toch ook geen -1?
Mee eens, eerste heb ik een nul gegeven de andere ook een -1tweaker2010 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:22:
[...]
Die eerste kan wel op 0, maar de tweede reactie vind ik ongewenst: kijken wat voor een onzin er is toegevoegd
[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 03-03-2012 13:50 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik twijfel door dat linkje tussen een -1 en een 0, wat vinden jullie?
[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 03-03-2012 15:20 ]
Mijn bericht was naar beneden gemodereerd zonder dat ik hier enige reden voor zie. Inmiddels heeft iemand een +3 gegeven voor de balans.
Ik vind het erg storend dat ik een bericht duidelijke gericht op het nieuwsbericht geef en dat dan een aantal mensen deze naar beneden modereren. Ik vind de kwaliteit van modereren vaak ook erg slecht, zeker wanneer het om mobiele operating systems gaan, dan komen de fanboys echt los.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Tenzij jullie natuurlijk niet het verschil kunnen zien tussen boost moderatie of normaal.
Tevens ben ik ook geen voorstander van die boost moderatie, maar dat terzijde.
En waarom is mijn bericht minder waard omdat ik erover begon te klagen? Het modsysteem is vele male slechter naar mijn ervaring dan een paar jaar terug, met de groei van de site daarbij is er een flinke lading mensen bijgekomen die enorm slecht modereren. Nu klaag ik erover en dan krijg ik een reactie die mij simpelweg tegenspreekt met niet kloppende feiten. Wat is hier de boodschap aan jullie gebruikers? Niet in het bericht klagen en niet op het forum klagen?
[ Voor 52% gewijzigd door Benjamin- op 03-03-2012 15:49 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
QErikNL in 'nieuws: Fable-veteranen verlaten Lionhead en starten nieuwe studio'
Gewoon de vraag verkeerd begrepen.
Ja, die had ik iets beter moeten lezen. Die eerste bedoelde ik ook op 0.tweaker2010 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:22:
[...]
Die eerste kan wel op 0, maar de tweede reactie vind ik ongewenst: kijken wat voor een onzin er is toegevoegd
Hier mag jij je gerust melden als je het niet eens bent met de score van jouw reactie, maar dat commentaar in de reactie zelf verwerken lijdt enkel tot offtopic discussies en is dus ongewenst. Haal dat dus uit jouw reactie en hij is weer gewoon een +1 waard.Benjamin- schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:44:
Toen ik over de moderatie begon stond die op oranje en waren er geloof ik 6 op 0. Ik weet niet hoe goed jullie systeem is maar ik kan wel het verschil tussen groen en oranje zien.
Tenzij jullie natuurlijk niet het verschil kunnen zien tussen boost moderatie of normaal.
Tevens ben ik ook geen voorstander van die boost moderatie, maar dat terzijde.
En waarom is mijn bericht minder waard omdat ik erover begon te klagen? Het modsysteem is vele male slechter naar mijn ervaring dan een paar jaar terug, met de groei van de site daarbij is er een flinke lading mensen bijgekomen die enorm slecht modereren. Nu klaag ik erover en dan krijg ik een reactie die mij simpelweg tegenspreekt met niet kloppende feiten. Wat is hier de boodschap aan jullie gebruikers? Niet in het bericht klagen en niet op het forum klagen?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
David Mulder in 'nieuws: 'Valve werkt aan Steam Box-platform voor gaminghardware''
Da's puntje aftrek, toch?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
De realiteit is dat mensen schapen zijn die gewoon mee moderaten, in mijn geval was dit de fipo en ik had een kleine edit toegepast dus dan krijg je mensen die gewoon downmodden puur omdat ze denken dat het onzin was. Ik heb het wel vaker gezien.Dirk schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:48:
[...]
Hier mag jij je gerust melden als je het niet eens bent met de score van jouw reactie, maar dat commentaar in de reactie zelf verwerken lijdt enkel tot offtopic discussies en is dus ongewenst. Haal dat dus uit jouw reactie en hij is weer gewoon een +1 waard.
Door op die onzinnige mods te reageren gaan mensen dus balans opbouwen, vandaar dat dat bericht nu diverse +3 heeft.
Hoe dan ook kwam ik hier om te vragen wat jullie hieraan doen, dit is dus duidelijk niets. Goed, dat is dan duidelijk, zal hier mij dan ook niet meer in vergissen.
Moderatiegezeur op de FP lokt alleen maar uit en dat moet je niet willen. Meld het hier dan kunnen wij er naar kijken. Ik zie dat je je reactie inmiddels aangepast hebt, +1 gegeven en daar staat ie nu ook op.Benjamin- schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:29:
[...]
Hoe dan ook kwam ik hier om te vragen wat jullie hieraan doen, dit is dus duidelijk niets. Goed, dat is dan duidelijk, zal hier mij dan ook niet meer in vergissen.
Het is dan wel een one-liner, maar het voegt wel degelijk iets toe.
Edit's omtrent scores over je post is ongewenst gedrag, als je vind dat mensen je post niet goed beoordelen meld het dan gewoon hier zodat de mensen hier dit kunnen bekijken en er iets mee kunnen doen.Benjamin- schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:44:
Hier kan ik mij niet in vinden, als jij het hier meld, en men geeft aan hoe de regels in elkaar zitten dan is het toch duidelijk wat je er als gebruiker aan kan doen en wat wij als mod's er aan doen, of begrijp ik je verkeerd?Hoe dan ook kwam ik hier om te vragen wat jullie hieraan doen, dit is dus duidelijk niets. Goed, dat is dan duidelijk, zal hier mij dan ook niet meer in vergissen.
Vergeet niet dat wij als mods die naar eer en geweten modden ook maar kunnen werken met de riemen die wij hebben, en er zijn altijd rotte appels op mod gebied, dat zal je met elk systeem houden, enige manier is om zaken hier te melden als je score's ziet die niet kloppend zijn, dan kan men deze checken en mits nodig mensen die echt zwaar mismodden aanpakken.
Ik heb mijn mod nu je die edit weg hebt gehaald ook weer aangepast, je staat nu stevig op+1.
Tevens mocht je nog idee-en hebben wat er anders kan/beter kan aan het mod systeem post dit dan hier:
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem
[ Voor 57% gewijzigd door pino85 op 03-03-2012 23:10 ]
Liefhebber van Tweakers
Niet alleen is dat punt vaker aangehaald, ook is het feitelijk niet geheel juist zoals de post eronder ook weergeeft. Ik zie niet meer dan een +1 eigenlijk.
Liefhebber van Tweakers
Anoniem: 426250
Anoniem: 426250 in 'nieuws: Twee Vlaamse scholen verplichten 800 leerlingen tot aanschaf iPad'
Liefhebber van Tweakers
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
wat mij ongewenst lijkt, aangzien de post ook nog eens op +2 stond leek het mij raadzaam dit even hier te melden.duidelijk dat je uit je nek lult,
de link: Jasper Janssen in 'nieuws: Microsoft: Apple maakt oude iPhones bewust trager met updates'
Met vriendelijke groet
Ben.
Ramoncito in 'nieuws: Microsoft: Apple maakt oude iPhones bewust trager met updates'
de reactie is juist zeer ontopic naar mijn mening en ik kan met de beste wil ter wereld echt niet een -1 voor die reactie geven
Tot uw dienst
met vriendelijke groet Ben.
PS de vorige die ik meldde staat niet op 0 maar op 1,... en ben het met je eens dat het een 0 zou moeten zijn
PS2 zit er enige traagheid in het systeem?? ik merk na jullie modificaties van de mods dat het soms (bij refreshen) wel een 10 minuten kan duren voor dit zichtbaar is..
vandaar mijn opmerking over de vorige "aanvallende" reactie
[ Voor 22% gewijzigd door BenGenaaid op 04-03-2012 21:25 ]
Heb hem +1 gegeven en daar staat ie nu ook op. Die andere reactie vind ik erg aanvallend en dus -1 waard.BenGenaaid schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:17:
Een andere in hetzelfde artikel: 2 x een -1 uitgedeeld door iemand, door mij op +1 (omdat ik niet wil overmodden = boosten om klachten te voorkomen...) maar die 2x een -1 is onjuist toch?? daarom staat ie nu op 0, en dat lijkt mij een onjuiste score
Ramoncito in 'nieuws: Microsoft: Apple maakt oude iPhones bewust trager met updates'
boelensman1 in 'reviews: SSX'
+3 is teveel van het goede voor alleen een mening. Ik geef +1.
Edit: HKS-Skyline in 'nieuws: Studenten werken aan supersonische drone' deze mag wel op +2
[ Voor 28% gewijzigd door tweaker2010 op 05-03-2012 10:40 ]
Waarom wordt hier 2x -1 op losgelaten? Kan best begrijpen dat je heel erg 'apple minded' moet reageren in Apple topics, maar wat is er nu mis met mijn antwoord? (buiten of android inhoudelijk nu wel/niet functioneleren is).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die reactie biedt inderdaad wat leuke informatie
Ongewenst is het niet maar anderzijds is het ook niet echt relevant. Dan hou ik het op 0SinergyX schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:43:
SinergyX in 'nieuws: Chinees blog bouwt 'iPad 3' na met uitgelekte onderdelen'
Waarom wordt hier 2x -1 op losgelaten?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Eerste staat na mijn zetje op +1, de 2 staat stevig op +2tweaker2010 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:36:
Denni in 'nieuws: Chinees blog bouwt 'iPad 3' na met uitgelekte onderdelen'
+3 is teveel van het goede voor alleen een mening. Ik geef +1.
Edit: HKS-Skyline in 'nieuws: Studenten werken aan supersonische drone' deze mag wel op +2
-1 is inderdaad onjuist, een 0 is wel terecht, ik heb je die score ook gegeven.SinergyX schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:43:
SinergyX in 'nieuws: Chinees blog bouwt 'iPad 3' na met uitgelekte onderdelen'
Waarom wordt hier 2x -1 op losgelaten? Kan best begrijpen dat je heel erg 'apple minded' moet reageren in Apple topics, maar wat is er nu mis met mijn antwoord? (buiten of android inhoudelijk nu wel/niet functioneleren is).
[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 05-03-2012 12:21 ]
Liefhebber van Tweakers
0, of +1 als je 'm kan waarderen (ik wel
Lijkt mij geen +3 waard.
Scientia potentia est
Mee eens, door dat linkje vind ik hem wel wat extra's hebben, maar +3 is teveel van het goede.
RoelVB in 'nieuws: KPN activeert HD Voice permanent op hele netwerk'
Zie echt niet in waarom dit een -1 moet krijgen, da's gewoon een normale vraag.
EDIT:
Dus virtuele providers worden niet genoemd. Nu staat er overigens wel moderatiegezeik dat dan weer wel een -1 oplevert.HD Voice werkt ook bij klanten van dochterbedrijven Hi en Telfort.
[ Voor 30% gewijzigd door Wolfos op 06-03-2012 00:11 ]
Gemiddeld staat ie nu wel goed, maar alles boven +1 is een mismod.+3 Spotlight 2
+2 Informatief 2
+1 On-topic 29
0 Off-topic / Irrelevant 11
-1 Ongewenst 38
Gemiddeld 0,0
Effectief 0
Vond -1 toch een beetje te, vooral omdat hij wel gelijk heeft met het moderatiegezeik.
[ Voor 54% gewijzigd door Wolfos op 06-03-2012 10:56 ]
het was voor mij een +1 maar nu een nulletje.
Liefhebber van Tweakers
Maar hij doet het wel (aan de reacties te zien) is dit niet ongewenst?p.s.: Ik wil niet een flamewar starten
RobbieB in 'nieuws: Nieuwe Asus-tablets komen pas in derde kwartaal naar Benelux'
RobbieB in 'nieuws: Nieuwe Asus-tablets komen pas in derde kwartaal naar Benelux'
Nutteloze opmerking en voegt niets toe aan de discussieJa.. wat een teleurstelling was dat zeg... Daarom zijn er ook maar 37 miljoen van verkocht in 14 weken tijd...
Halfgaar en flansen zijn niet de woorden die ik graag zie in een reactie, maar misschien ben ik te streng.Dat is het probleem van fabrikanten nu. Apple presenteert iets, andere fabrikanten willen niet achterlopen, presenteren snel een halfgaar product en realiseren dan dat ze het niet zo snel op de markt kunnen brengen. De enige fabrikant die er nog enigszins in slaagt om het een beetje bij te benen is Samsung, puur omdat ze zelf veel componenten ontwikkelen en dus snel een vergelijkbaar product in elkaar kunnen flansen.
Waarom is alles wat ik zeg ongewenst, en alles wat pro pc gaming is on topic? Begint een beetje raar te worden. 1 van mij zelfs 11x ongewenst? Puur alleen omdat ik om feiten vraag, en niet om een of andere mening.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ook al is het een poll, dit gaat me wel wat te ver. Ik geef -1
Stoney3K in 'nieuws: FBI 'onthoofdt' LulzSec met arrestatie kopstukken'
Ik mag toch hopen dat dit ergens rond de +1 hoort te eindigen...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Vastloper in 'nieuws: FBI 'onthoofdt' LulzSec met arrestatie kopstukken'
volgens mij gewoon 1 of misschien zelfs offtopic EDIT: laat maar staat al op 1...
[ Voor 6% gewijzigd door ArnoAG op 06-03-2012 19:38 ]
Incompl te
Ik hem hem net naar de +1 gedrukt (netto score op dit moment).ArnoAG schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:34:
Hier worden +3's voor gegeven,
Vastloper in 'nieuws: FBI 'onthoofdt' LulzSec met arrestatie kopstukken'
volgens mij gewoon 1 of misschien zelfs offtopic EDIT: laat maar staat al op 1...
Hoe kun je hier nu een 0 voor geven? Lijkt me toch minimaal +1 waard.
Die link staat ook gewoon in het artikel dus die 0 kan ik me wel voorstellen! Stelt verder namelijk niets voor!tweaker2010 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:00:
Anoniem: 393864 in 'nieuws: Google introduceert Play als opvolger voor Android Market'
Hoe kun je hier nu een 0 voor geven? Lijkt me toch minimaal +1 waard.
Daarbij: als je denkt dat ie de goede score heeft heeft ie hier eigenlijk niets te zoeken: zie disclaimer onderaan!
[ Voor 11% gewijzigd door TheCapK op 06-03-2012 21:28 ]
Daarmee kom je nog niet direct in de market terecht, dus om nu te zeggen dat het niets voorstelt...
Wat een zuurpruimen toch weer... Waarom krijgt deze grap -1?
Anoniem: 279033
Omdat het niks bijdraagt aan het geheel.tweaker2010 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:53:
Feralio in 'nieuws: Facebook tijdelijk onbereikbaar in Europa na ddos-dreigingen'
Wat een zuurpruimen toch weer... Waarom krijgt deze grap -1?
Reacties die niets bijdragen zijn irrelevant, niet ongewenst. Daar zijn natuurlijk uitzonderingen op, maar dit is wel de algemene regel.
[ Voor 71% gewijzigd door Dirk op 07-03-2012 11:29 ]
Hoe "grappig" ook, deze reactie: TvdW in 'nieuws: 'Ict-problemen kosten werknemer halfuur per dag'' is echt off topic hoor! Ik zou m zelfs bijna -1 geven
[ Voor 7% gewijzigd door ThePrutser op 07-03-2012 13:55 ]
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
zo erg is de score toch niet ? staat netjes vind ikThePrutser schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:54:
Wanneer gaan mensen eens leren dat modereren niet gelijk is aan de "like" button of de +1 button van google/dumpert?
Hoe "grappig" ook, deze reactie: TvdW in 'nieuws: 'Ict-problemen kosten werknemer halfuur per dag'' is echt off topic hoor! Ik zou m zelfs bijna -1 geven
een 0 is goed -1 mag maar is niet nodig IMO
Beep Boop son ... Beep Boop
Qua taalgebruik lijkt het helemaal nergens op, maar hij legt het wel goed uit. Heb hem een 0 gegeven.
Wat vinden jullie?
[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 07-03-2012 15:31 ]
0 is er een mooie score voor ik heb ook 0 gezet -1 is niet nodig en +1 verdient hij net niettweaker2010 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:29:
Mellow Jack in 'nieuws: 'Apple stelt licentiedeal met Samsung en Motorola voor''
Qua taalgebruik lijkt het helemaal nergens op, maar hij legt het wel goed uit. Heb hem een 0 gegeven.
Wat vinden jullie?
verschiet ervan dat er nog geen mensen hebben gezegd Hé kijk een lange tekst geef hem een +2 voor de moeite
Met name vragen en comments over de specs lijkt het me redelijk relevant.
aantal voorbeelden die imo verkeerd zijn gemod en toch wel een +1 verdienen:
Dannydekr in 'nieuws: Apple presenteert nieuwe iPad met beter scherm'
vespino in 'nieuws: Apple presenteert nieuwe iPad met beter scherm'
nieuws: Apple presenteert nieuwe iPad met beter scherm
[ Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 07-03-2012 21:46 . Reden: www voor de links. ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Je linkjes kloppen niet! Wordt wat lastiger zoeken zo!Kiswum schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:19:
Ik zie verdacht veel bericht die op offtopic worden gezet. Niet alleen die van mezelf, maar over het gehele topic. Normaal gesproken begeef ik me niet snel in een pure Apple topic, maar het viel me nogal. Ik weet dus even niet of dit vaker het geval is.
aantal voorbeelden die imo verkeerd zijn gemod en toch wel een +1 verdienen:
tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=5379135
tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=5379078
tweakers.net/nieuws/80510/apple-ceo-tim-cook-presenteert-nieuwe-ipad-met-beter-scherm.html
Die eerste gaat uit van aannames en uitingen van Apple zelf dus niet echt betrouwbaar dus om daar dan een +1 voor te geven...!
Die 2e is niet echt zo belangrijk dat ie een +1 verdient. Voornamelijk wat speculatie!
[ Voor 12% gewijzigd door TheCapK op 07-03-2012 20:32 ]
Een +1 score hoeft volgens het score beleid ook niet belangrijk te zijn, maar alleen ontopic zoals de benaming wordt genoemd.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Deze reactie is volgens mij geen +2 waard. Ik dacht meer aan een 0
Edit: is zo'n lap engelse tekst copy-pasten niet ongewenst?
Essox Lucius in 'nieuws: Ontwikkelaars zien Skyrim als beste game van 2011'
Edit 2: waarom is mijn reactie ongewenst?

tweaker2010 in 'reviews: Hands-on: Apples nieuwste iPad'
[ Voor 53% gewijzigd door tweaker2010 op 08-03-2012 11:40 ]
Anoniem: 284785
Inderdaad. Blijkbaar zijn er wat Apple fanboy mods die geen kritiek kunnen verdagen. Zo ook mijn "bijdragen":Kiswum schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:19:
Ik zie verdacht veel bericht die op offtopic worden gezet. Niet alleen die van mezelf, maar over het gehele topic. Normaal gesproken begeef ik me niet snel in een pure Apple topic, maar het viel me nogal. Ik weet dus even niet of dit vaker het geval is.
Anoniem: 284785 in 'reviews: Hands-on: Apples nieuwste iPad' Is On-topic, niet Off-topic/Irrelevant.
Anoniem: 284785 in 'reviews: Hands-on: Apples nieuwste iPad' Is wat mij betreft Irrelevant, maar niet Ongewenst.
Die laatste opmerking maakt je reactie nu ongewenst. Als je die weghaalt dan is ie m.i. zeker een +1 waardAnoniem: 284785 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:35:
[...]
Anoniem: 284785 in 'reviews: Hands-on: Apples nieuwste iPad' Is On-topic, niet Off-topic/Irrelevant.
[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 08-03-2012 12:07 ]
Anoniem: 284785
Hm, ok. Ik vond GestAplleo wel geinig, maar ben de enige denk ik.Herman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:41:
[...]
Die laatste opmerking maakt je reactie nu ongewenst. Als je die weghaalt dan is ie m.i. zeker een +1 waard
Edit: merci, maar staat nog steeds op 0.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 08-03-2012 12:23 ]
Voorbeeld van vandaag:
nieuws: Boomstructuur nanodraden maakt waterstofproductie efficiënter
Vanaf de reactie van Torp (torp in 'nieuws: Boomstructuur nanodraden maakt waterstofproductie efficiënter') wordt veelal onderbouwd gereageerd, met bijdrage van ondergetekende. Ik heb kennis van zaken en meen een ongelukkige opmerking toe te lichten. Dat doen anderen onder mij ook. Ik heb hun reactie zelf maar geboost, omdat één of andere maniak al die berichten op nul heeft gemod en ik het gevoel heb dat de meeste modders meer aan papegaaimodden doen dan lezen voordat ze modereren. Gelukkig heeft dat ook uitwerking op hun karma, maar het is wel oneerlijk voor degenen die reageren.
Wat vinden jullie?
Geen idee wat er voor die edit stond, maar het was niet best want ik had hem ook op -1 staan.Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:42:
ik snap niet waarom deze ongewenst is?
@Krylinck: er staan nu 5 reacties in dat draadje op +2, waaronder die van jou. Tevreden?
[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2010 op 08-03-2012 15:26 ]
jij had hem al zo te zien eens doorgegeventweaker2010 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:23:
[...]
Geen idee wat er voor die edit stond, maar het was niet best want ik had hem ook op -1 staan.
@Krylinck: er staan nu 5 reacties in dat draadje op +2, waaronder die van jou. Tevreden?
tweaker2010 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:45:
Edit: is zo'n lap engelse tekst copy-pasten niet ongewenst?
Het stukje beloningselement gaat wel weg als je een heel verhaal tikt en daar vervolgens op een bepaalde manier voor gestraft wordt. Geef dan een algemene, on-topic reactie waar niemand wat aan heeft, dan krijg je tenminste nog een +1 in plaats van 0. Het lijkt me dat je juist zulke reacties niet wilt en de goed onderbouwde die een tikkie off-topic (niet heel erg dus) gaan juist wel.
Klopt, er wordt veels te makkelijk naar beneden gemod, zonder echt na te denken. Hierdoor krijgen de fanboy posts makkelijk veel keren +3, en gewoon on topic reacties die tegen bedrijf X of Y (naam maakt totaal niet uit) is gelijk -1 en -2. Dat is ook de reden dat ik gewoon niet meer reageer bijna op artikelen. Wat je ook post, het is roullete met wat je krijgt.Krylinck schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:37:
@ tweaker2010: Wil je een eerlijk antwoord? Nee.Dat was de helft van het probleem, de andere helft is dat dit soort dingen zo vaak voorkomen. Het gaat me echt niet alleen maar om mezelf, anders had ik die andere reacties niet gemod. Het gaat er gewoon om dat "vroegah" dat laag modereren veel minder of niet voorkwam. Hoe is dat gedrag dus gevormd? Is dat geleidelijk ontstaan, of is er sinds niet al te lange tijd een modregel die aangeeft dat je niet te hoog mag modden?
Het stukje beloningselement gaat wel weg als je een heel verhaal tikt en daar vervolgens op een bepaalde manier voor gestraft wordt. Geef dan een algemene, on-topic reactie waar niemand wat aan heeft, dan krijg je tenminste nog een +1 in plaats van 0. Het lijkt me dat je juist zulke reacties niet wilt en de goed onderbouwde die een tikkie off-topic (niet heel erg dus) gaan juist wel.
Als er dus fout wordt gemod dan moet je dat dus ook hier doorgeven opdat wij (de PowerMods) er wat aan kunnen doen. Dat kan variëren van een mailtje sturen tot modrechten tijdelijke uitschakelen/ geheel ontnemen.
Let er wel op dat het hier de bedoeling is om alleen fout gemodde berichten te melden en niet een post die op zich goed staat maar waar 1 iemand een verkeerde score aan heeft gegeven. De waarschuwing onderaan staat er niet voor niets!
Ik begrijp het, maar als je tips hebt hoe het evt anders zou moeten, kun je die beter in onderstaand topic posten:Krylinck schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:37:
@ tweaker2010: Wil je een eerlijk antwoord? Nee.Dat was de helft van het probleem, de andere helft is dat dit soort dingen zo vaak voorkomen. Het gaat me echt niet alleen maar om mezelf, anders had ik die andere reacties niet gemod. Het gaat er gewoon om dat "vroegah" dat laag modereren veel minder of niet voorkwam. Hoe is dat gedrag dus gevormd? Is dat geleidelijk ontstaan, of is er sinds niet al te lange tijd een modregel die aangeeft dat je niet te hoog mag modden?
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem
en ik denk nog steeds ook dat de totaalscore meer van belang gaat zijn dan een paar aparte scores.Krylinck schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:37:
ok het is vervelend dat er van die irritante mensjes rondsurfen op tweakers.net en die moderatie tool gaan misbruiken.
maar we zullen ermee moetel leren leven

welcome to the interwebz
en daarom zijn ze hier ( de powermods
om die kleine irritante kindertjes die denken dat dit een facebook like systeem is onder controle te houden
( oeps ik ben er een beetje laat mee
[ Voor 7% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 08-03-2012 16:58 ]
En als jij dan de eerste daarin was heb je er ook weer een zooi boost punten bij! Zo heft het een het ander op en kan iedereen toch nog een beetje blij zijn!Krylinck schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:19:
Oki, als ik nog 'ns zoiets zie, dan zal ik het hier melden.Bedankt voor de antwoorden, iedereen. De uitleg van k1n8fisher vat het probleem waarschijnlijk precies bij de hoorns, ik zie daar inderdaad een goede verklaring in. En ik meldde het, omdat het de zoveelste keer was dat ik zoiets zag gebeuren en ik dacht "het zal toch niet weer"... Vergeet niet dat alle berichten op nul stonden voordat ik ging modden, als mensen zouden gaan papegaaien had je daar een hele sloot nul-mods zien staan!
Ik was er gewoon wat vroeg bij.
Fid3lity in 'nieuws: MSI showt prototype high-end videokaart'
[ Voor 8% gewijzigd door pcgek op 08-03-2012 19:57 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Offtopic, dus in principe 0. Als je 'm interessant vindt misschien +1, maar zeker niet de +2 waar hij op staat.
Dat geldt overigens voor veel reacties bij dit nieuwsbericht.
[ Voor 10% gewijzigd door Ghost Dog op 08-03-2012 23:06 ]
Deze krijgt 3x +3, maar +1 lijkt me hoog genoeg.
Uit de reactie blijkt overduidelijk dat DarthDavy het niet eens is met de review, echter zonder daar argumenten voor aan te dragen. De 16 x +3 en 10 x +2 lijkt mij ook niet gepast....
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.