Het kleine-mismoderatietopic deel XXIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 36.144 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Blokker_1999 in 'nieuws: Lenovo roept all-in-ones terug wegens brandgevaar'

Lijkt mij geen +3, sterker nog hij hoort in Geachte Redactie thuis.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
madmaxnl in 'reviews: Mass Effect 3'
Heel erg ongewest, yeah right, krijg zwaar de schijt van het moderatie systeem hier op Tweakers.
Het is gewoon offtopic.Toch 4 mensen die het bestempelen als ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Dit topic is ook onderdeel van het ''schijt'' moderatie systeem. :P Uiteindelijk komt het dan toch nog goed met jouw reactie ;)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Maar het is elke keer weer hetzelfde. Ik krijg het idee dat men ook vaak moderate op het eens zijn of oneens zijn. Dat is toch niet de bedoeling. Het is toch gewoon kijken of de post is afgestemd op het onderwerp en/of het aanvullende informatie bevat waarna z'n post +2 wordt en in een bijzonder geval +3.

Er zijn veel te veel +2 posts omdat men ze vaak als +2 bestempeld enkel en alleen omdat het een mening is die ze steunen of vice versa. Enfin, beter dan dit kan het systeem niet. Tenzij het geld mag kosten. Uit frustratie maak ik me soms ook schuldig aan het niet helemaal neutraal modereren.

[ Voor 14% gewijzigd door madmaxnl op 10-03-2012 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: Nederlandse recherche hackt buitenlandse computers illegaal'
Waarom krijg ik hier -1 voor? De reactie onder mij krijgt maar liefst +2, dat lijkt op meningmodden...
perry1 in 'nieuws: Nederlandse recherche hackt buitenlandse computers illegaal'

Deze is ook geen +3 waard: Durandal in 'nieuws: Nederlandse recherche hackt buitenlandse computers illegaal'

[ Voor 18% gewijzigd door tweaker2010 op 10-03-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SAWYER in 'nieuws: Specificaties nieuwe Dell XPS 15 verschijnen online'

Hoort op -1, niet op 0. Krijgt zelfs +3.

Commentaar hoort in GR thuis, niet op de FP.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:46

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het is op een nette manier gebracht, dan mag het best op 0. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ah, het beleid is dus aangepast kennelijk. Altijd fijn als dat gemeld wordt (maar niet heus)... tot voor kort was het namelijk regel om dit soort dingen op -1 te zetten.

Zijn er nog andere dingen gewijzigd qua beleid die niet gemeld zijn, zodat ik daar rekening mee kan houden? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dit is al tijden beleid, namelijk al sinds de +3 is ingevoerd. Toen hebben we afgesproken een duidelijk onderscheid te maken tussen irrelevant en ongewenst en dit soort reacties zijn irrelevant zolang ze maar netjes gesteld zijn.

Overigens bekijk ik net reviews: Tweakers.net moderatie faq even en ik zie dat de tekst daar nog uitgaat van een basisscore van 0, waardoor je inderdaad op een -1 uit zou komen. Maar zoals ik al zei, bij de invoer van de +3 zijn de ongewenste en irrelevante reacties uit elkaar getrokken en is de basisscore dus de +1 geworden.

[ Voor 48% gewijzigd door Dirk op 10-03-2012 17:47 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan kan je net zo goed GR afschaffen lijkt me, kan je alles lekker op de FP doen, gewoon op 0? Wordt het misschien nog wel overzichtelijker van ook (staat dan immers direct onder de newspost in kwestie) :)

Goku33 in 'nieuws: Microsoft wil reactiesnelheden touchscreens verbeteren tot 1ms'

Hoe zit het met schoolmeesters? Krijgen die nog steeds -1's, of is een 0 hier ook wel goed? Ik denk dat de +3's die hij krijgt wel net een fractie te hoog is?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
GR is er zodat de redactie niet all reacties door hoeft te lezen. Dus nee, gewoon naar GR blijven verwijzen.

En schoolmeesters zijn en blijven irritant, dus die horen gewoon op -1, dat weet jij ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Ik snap wel waarom jouw reactie niet zo hoog wordt gemod als die van perry1 maar zo'n groot verschil hoort dat niet te zijn. De jouwe is on-topic en die van perry1 geeft een net betoog waarom hij het niet met jouw reactie eens is. 1 en 2 zijn dus goede scores wmb!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

k1n8fisher schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:22:
[...]
Ik snap wel waarom jouw reactie niet zo hoog wordt gemod als die van perry1 maar zo'n groot verschil hoort dat niet te zijn. De jouwe is on-topic en die van perry1 geeft een net betoog waarom hij het niet met jouw reactie eens is. 1 en 2 zijn dus goede scores wmb!
Waarom zou zijn mening +2 waard zijn dan? Er staat niets infomatiefs in hoor:
Het doel heiligt het middel nooit.
Lees er je geschiedenisboeken maar op na:
bv 1933-1945 (Duitsland), 2001-nu (USA/wereld).

<sarcasme aan>
Die vergelijkingen met de jodenvervolging kennen we nu wel hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Het hoeft niet per se informatief te zijn om toch +2 te kunnen krijgen. Hij verwoord zijn mening duidelijk en niet in 2 a 3 zinnetjes. Dat maakt dat het best wat meer mag hebben dan een +1.

Daarbij: Ging de 2e wereldoorlog alleen maar om Jodenvervolging? Niet echt al is dat wel de grootste groep die is aangepakt, er werd ook vervolgd op homosexualiteit, genetische afwijkingen zoals Downsyndroom en andere net niet in het straatje van de machthebbers passende ideologieën.

[ Voor 43% gewijzigd door TheCapK op 11-03-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Zo informatief is die post niet,dus in dat opzicht niet echt een +2 waard. ;) Maar een goed onderbouwde mening over dit soort zaken kan best interessant zijn en dat mag ook hoger gewaardeerd worden.

Informatief of interessant +2

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Had hier een 0 verwacht voor mezelf, maar krijg nu ongewenst, vind ik toch wat overdreven: Roel_D in 'nieuws: Mojang mag game 'Scrolls' noemen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 08:47
Roel_D schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:32:
Had hier een 0 verwacht voor mezelf, maar krijg nu ongewenst, vind ik toch wat overdreven: Roel_D in 'nieuws: Mojang mag game 'Scrolls' noemen'
Ongewenst omdat het echt totaal niks met het bericht te maken heeft. Het is alsof je bij een windows review begint over het feit dat Bill gates geld heeft. Kom op zeg. En het is gewoon weer een standaard "yay notch weg, nu is jeb mijn god"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
Dat zou kloppen als mijn post op zichzelf zou staan, maar nu is het gewoon een reactie op een opmerking in een andere post. Off-topic (wat betreft het oorspronkelijke onderwerp), maar niet totaal uit de lucht gegrepen en mijns inziens ook niet onbeschoft geformuleerd of iets dergelijks. Dat soort reacties zet ik zelf op 0, niet op -1, wat (voor zover ik begrijp) impliceert dat iemand zich niet weet te gedragen.

Dat laatste zinnetje van je was trouwens ook echt niet nodig.

(edit: zie nu dat Herman en Pino85 m'n mening delen, daarmee is de kous af wat mij betreft. Dank!)

[ Voor 9% gewijzigd door Roel_D op 12-03-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Ik vind het niet storend genoeg voor een -1. Gewoon een onschuldige reactie maar weinig relevant. * Herman geeft 0 :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 19:48

pino85

Im just a Bird in the Sky

lanerios schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:42:
[...]

Ongewenst omdat het echt totaal niks met het bericht te maken heeft. Het is alsof je bij een windows review begint over het feit dat Bill gates geld heeft. Kom op zeg. En het is gewoon weer een standaard "yay notch weg, nu is jeb mijn god"
De reactie is niet ongewenst, hij is offtopic dus een nulletje volstaat.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@lanerios: Irrelevant is niet gelijk aan ongewenst. Heb hem ook een 0 gegeven.

Sypheron in 'nieuws: Leers: passagiersgegevens voor aankomst doorsturen naar Schiphol'
Je kan het er mee eens zijn of niet, maar dit is volgens mij niet ongewenst.

[ Voor 61% gewijzigd door tweaker2010 op 12-03-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Begrijp zo even niet waarom dit een +2tje zou moeten zijn.

MSalters in 'nieuws: Onduidelijkheid over toekomst Icann'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 09:17

NSG

Je weet niks!

NSG in 'nieuws: Belgische provider Edpnet biedt 10Mbps upload over vdsl2 aan'

Heb ik hier soms iets verkeerds gezegd dat ik een -1 krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het is offtopic, maar inderdaad niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anoniem: 208060 in 'nieuws: Paypal onthult plannen voor 'digital wallet''

Wat is hier +2 aan? Het klopt zeker niet allemaal (verplicht betalen via pp met cc bijvoorbeeld) en is nogal.. aluhoedje neergezet zo zonder onderbouwing/bron.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 12-03-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Jellinek schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:26:
Anoniem: 208060 in 'nieuws: Paypal onthult plannen voor 'digital wallet''

Wat is hier +2 aan? Het klopt zeker niet allemaal (verplicht betalen via pp met cc bijvoorbeeld) en is nogal.. aluhoedje neergezet zo zonder onderbouwing/bron.
Mee eens, heb hem +1 gegeven.

Edit: deze krijgt +2 en staat gemiddeld op 0, maar hoort volgens mij op -1:
Phoenix_the_II in 'nieuws: VN: Bradley Manning is inhumaan en wreed behandeld door VS'

Edit2: dit is geen +3 waard, ik geef +1: Titan_Fox in 'nieuws: Apple en Microsoft richten samen 'patent troll' op'

[ Voor 32% gewijzigd door tweaker2010 op 13-03-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 09:18
Alhoewel deze man best gelijk heeft is "typische fanboy praat" niet een leuke manier om een reactie te openen. Zelf een 0 gegeven, maar ook -1 kan ik wel begrijpen.
Anoniem: 398412 in 'nieuws: Apple en Microsoft richten samen 'patent troll' op'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
tweaker2010 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:04:
@lanerios: Irrelevant is niet gelijk aan ongewenst. Heb hem ook een 0 gegeven.

Sypheron in 'nieuws: Leers: passagiersgegevens voor aankomst doorsturen naar Schiphol'
Je kan het er mee eens zijn of niet, maar dit is volgens mij niet ongewenst.
Waar is de grens dan? Als ik dus in een Microsoft nieuwspost over Bill Gates begin is het niet irrelevant, maar off topic. Ook al heb ik het over totaal iets anders van hem (bijvoorbeeld zijn geld).

Dit is niet als kritiek bedoeld maar ben echt nieuwsgierig waar die grens dan ligt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:54:
[...]
Waar is de grens dan? Als ik dus in een Microsoft nieuwspost over Bill Gates begin is het niet irrelevant, maar off topic. Ook al heb ik het over totaal iets anders van hem (bijvoorbeeld zijn geld).

Dit is niet als kritiek bedoeld maar ben echt nieuwsgierig waar die grens dan ligt.
In de modfaq lees ik: De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Dat vond ik hier van toepassing, dus heb ik een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
lanerios schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:54:
(...)
Normaal gesproken zijn off topic reacties gewoon 0. Op het moment dat er een draadje ontstaat welke geen enkele link meer heeft met het item, en er duidelijk sprake is van vervuiling, dan zou je een -1 kunnen overwegen. Maar de norm is dat off topic gewoon 0 is :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
tweaker2010 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:07:
[...]

In de modfaq lees ik: De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Dat vond ik hier van toepassing, dus heb ik een 0 gegeven.
Daar heb ik het totaal niet over, maar oke.. Bedankt herman voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 09:18
Ik zag het meteen, pointing out the obvious is toch echt geen +3...
Weiman in 'nieuws: Pwn2Own-valstrik in Chrome laat browser crashen'

Heb hem +1 gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfos op 13-03-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Kan inderdaad beter op een 1 staan imo.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

jroz2001 in 'nieuws: Auto van Universiteit Twente moet 1000km rijden op 1 liter benzine'
Wat is hier ongewenst aan? Mijn reactie erboven krijgt trouwens ook -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Tsja, als je zulke vergaande uitspraken doet, zul je toch met enige onderbouwing moeten komen. Anders is het gewoon een bash. In dat kader vind ik de term 'corrupt' voldoende voor een -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
We zullen maar bijna een nieuw deel maken. Nog 6 pagina's en dan hebben we een mooi aantal pagina's :+ (op 25 post per pagina)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 11:05

player-x

Disruptive by design

poll: Productreviews op T.net

Er worden ongelooflijk veel mensen weg gemod die hun mening geven waarom ze geen reviews meer schrijven.

Er word imo toch gevraagd waarom mensen wel of niet een review schrijven?

Dan is het imho uiterst onwenselijk dat je mensen weg mod omdat ze aangeven waarom ze gestopt zijn.

Dat is bijna publieke censuur, van een groepje puristen, die vinden dat elke review perfect moet zijn.
  • Mag geen taal fouten hebben
  • Moet minimaal 2 A4tjes lang zijn
  • Moet minimaal een aantal fotos hebben
  • Etc, etc.
Het is om die redenen dat ik gestopt ben met reviews te schrijven, en dat mag je blijkbaar zelfs niet aan geven, zonder weg gemod te worden!

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het zou fijn zijn als je met voorbeelden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die eerste en derde zijn slchts door één persoon met een -1 beoordeeld. Er staan ook +1-moderaties bij. Ik heb de eerste op +1 gemod en de derde op 0 (want nutteloos). Die reactie van jou is echter één grote rant met moderatiegeklaag, dus die verdient imo niets anders dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

ok er wordt een beetje gespammed op dit topic :) omdat mensen te zitten wachten op een mailtje om te weten of ze gewonnen hebben maar deze reactie gaat er een beetje over vind ik :s

en er zijn natuurlijk weer leuke mensen die er +1 en +2 aan gaan geven :)
hij staat nu wel op -1 maar ik post hem hier gewoon om er misschien voor te zorgen dat hij niet door zoals hij zelf zegt "zielige" mensen omhoog wordt gemod

Blue_Fear in 'plan: Maak kans op een HP Omni 27"-all-in-one'

er is zelf al een +3 bij-gekomen ...
en de on-topic's blijven stijgen .......

[ Voor 6% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 14-03-2012 15:03 ]

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Even een paar trefwoorden uit jouw reactie waarom ie volgens mij -1 verdient:
taal Nazi's spuugzat ben [...] krijgt veel stront als dank [...] WTF, ongewenst [...] taal puristen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

GerardHenninger in 'nieuws: Nederlandse rechter: geen verkoopverbod op iPhones en iPads'

Deze reactie krijgt heel veel -1's maar ik denk dat we hier allemaal de boodschap onderschrijven, kortom wat moet ik hiermee doen?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Er wordt verwacht dat users inhoudelijk ingaan op een nieuwsitem. Dit soort reacties -hoewel goed bedoeld- vervuilen het nieuwsitem alleen. Dus het is m.i. irrelevant.

Deze reactie staat nu te hoog:
t-h in 'nieuws: Nederlandse rechter: geen verkoopverbod op iPhones en iPads'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kapiteiniglo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:28:
GerardHenninger in 'nieuws: Nederlandse rechter: geen verkoopverbod op iPhones en iPads'

Deze reactie krijgt heel veel -1's maar ik denk dat we hier allemaal de boodschap onderschrijven, kortom wat moet ik hiermee doen?
Hij krijgt maar liefst 16x +3, dat lijken mij mee eens moderaties. Ik geef -1 vanwege de reacties die hij uitlokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Degene die hier -1's voor geven mogen wellicht even onder de loep worden genomen?

player-x in 'nieuws: Specs Nvidia GeForce GTX 680 met Kepler-gpu duiken op'

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:52:
ok er wordt een beetje gespammed op dit topic :) omdat mensen te zitten wachten op een mailtje om te weten of ze gewonnen hebben maar deze reactie gaat er een beetje over vind ik :s

en er zijn natuurlijk weer leuke mensen die er +1 en +2 aan gaan geven :)
hij staat nu wel op -1 maar ik post hem hier gewoon om er misschien voor te zorgen dat hij niet door zoals hij zelf zegt "zielige" mensen omhoog wordt gemod

Blue_Fear in 'plan: Maak kans op een HP Omni 27"-all-in-one'

er is zelf al een +3 bij-gekomen ...
en de on-topic's blijven stijgen .......
ik weet dat ik dit gisteren al gepost heb
maar toch een grote hoeveelheid +3 en die dingen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Weer diverse mailtjes de deur uitgedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Zoals gewoonlijk weer bergen onterechte -1's voor iedereen die iets tegen TPB durft te zeggen:

bijvoorbeeld
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Zweden gaat via hostingbedrijf achter The Pirate Bay aan'
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Zweden gaat via hostingbedrijf achter The Pirate Bay aan'

Kunnen die -1 meningmodders eens verteld werden dat dit niet de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Alle drie heb ik +1 gegeven. :) (Al overwoog ik die laatste een 0 te geven) Ze hebben nog wat schopjes nodig om op de juiste score te komen.
Kunnen die -1 meningmodders eens verteld werden dat dit niet de bedoeling is?
offtopic:
Zie topicwarning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Herman schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:41:
[...]
offtopic:
Zie topicwarning...
Er lijkt me hier geen sprake van verdwaalde fout moderaties... Dit soort mismods zijn structureel.
Verder staan de posts op een verkeerde score, en is het twijfelachtig of ze nog terug op 1 zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Anoniem: 175233 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:08:
[...]

Er lijkt me hier geen sprake van verdwaalde fout moderaties... Dit soort mismods zijn structureel.
Of users incidenteel of structureel mismodden, kun jij niet zien. Daarnaast is het niet noodzakelijk om het verzoek neer te leggen of, en hoe, mismodders benaderd moeten worden. Je mag er vanuit gaan dat meldingen in dit topic door ons worden nagekeken. Dus wederom: zie topicwarning en terug naar mismods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Herman schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:41:
[...]
Alle drie heb ik +1 gegeven. :) (Al overwoog ik die laatste een 0 te geven) Ze hebben nog wat schopjes nodig om op de juiste score te komen.

[...]
offtopic:
Zie topicwarning...
Heb ze ook als +1 gemod, de 2e staat nu effectief op +1 de eerste en laatste post nog niet.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Laguna

Connaisseur

LemonC200 in 'nieuws: 'Straling mobiele telefoon kan zwangerschap beïnvloeden''

Verdiend zeker geen off-topic/irrelevant. Mag wat mij betreft zelfs +2 krijgen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
Nu word ik weer in de min gemod omdat ik wat vragen stel. Is het niet tijd dat men de mensen met mod status even op de hoogte brengt van de richtlijnen? Dit is gewoon on-topic. Of zijn vragen per definitie ongewenst? Haha.

Roel_D in 'nieuws: Robonaut helpt astronaut Kuipers met eerste ruimte-taak'

edit: laatste twee van m'n posts hier gaan over eigen berichten, 't is verder niet m'n bedoeling om alleen te klagen over wat mij "aangedaan" word. Hopelijk wek ik die indruk niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Roel_D op 16-03-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 13:44
Roel_D schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:21:
Nu word ik weer in de min gemod omdat ik wat vragen stel. Is het niet tijd dat men de mensen met mod status even op de hoogte brengt van de richtlijnen? Dit is gewoon on-topic.
Je staat inmiddels gewoon netjes op +1, wat wat mij betreft ok is. Geef het moderatie systeem een beetje de tijd, om 22:16 gepost en om 00:21 op 0 of -1 staan is helemaal niet bijzonder, dat wordt in de loop van de nacht/ochtend vaak alweer gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

De -1 zal het sexuele tintje wel hebben gelezen in de reactie. :+
In de ochtend wanneer iedereen weer fris en fruitig zijn worden de goede moderaties weer van stal gehaald en zo komt het dat je nu inmiddels 20x +1 hebt gekregen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
Haha dat van die eenzaamheid sloeg meer op het (toekomstige) gebruik van mensachtige robots in bijvoorbeeld de bejaardenzorg, niet zozeer seks. Had ik zelf niet eens gezien.Terwijl ik doorgaans toch wel een viespeuk ben.

Maar goed, jullie hebben gelijk: geduld is een schone zaak, zal er aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Roel_D schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:51:
Haha dat van die eenzaamheid sloeg meer op het (toekomstige) gebruik van mensachtige robots in bijvoorbeeld de bejaardenzorg, niet zozeer seks. Had ik zelf niet eens gezien.Terwijl ik doorgaans toch wel een viespeuk ben.

Maar goed, jullie hebben gelijk: geduld is een schone zaak, zal er aan denken.
Gewoon niet op letten. Het is erg normaal om te zien dat zelf de meest informatieve posts gewoon 5 of 6x -1 krijgen. Ik heb je zelf ook +1 gegeven, vond het juist wel een goede reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Eerst had ik het idee dat hier iemand een zinnig punt had, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat we een aluhoedjes-troll te pakken hebben:

Anoniem: 147332 in 'nieuws: 'Straling mobiele telefoon kan zwangerschap beïnvloeden''

Anoniem: 147332 in 'nieuws: 'Straling mobiele telefoon kan zwangerschap beïnvloeden''

Vooral het feit dat hij steeds naar precies hetzelfde onderzoek verwijst begint een beetje op te vallen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Nja, volgens mij staan deze wel goed zo. De eerste begon goed maar meer dan een 0 kan ik er dan ook niet van maken omdat de link het niet doet (ook na verwijderen van blokhaken).

De rest is vaag geblaat over onderzoeken en sterilisatie bij chinezen, 0 is wel het hoogst mogelijke hier.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Deze post kan nog wel een zetje gebruiken naar +1

Inderdaad, is max een nulletje imo!
Meer dan een +1 ga ik deze opmerking niet geven, daar staat hij ook stevig op.
Roel_D schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:21:

Nu word ik weer in de min gemod omdat ik wat vragen stel. Is het niet tijd dat men de mensen met mod status even op de hoogte brengt van de richtlijnen? Dit is gewoon on-topic. Of zijn vragen per definitie ongewenst? Haha.

Roel_D in 'nieuws: Robonaut helpt astronaut Kuipers met eerste ruimte-taak'

edit: laatste twee van m'n posts hier gaan over eigen berichten, 't is verder niet m'n bedoeling om alleen te klagen over wat mij "aangedaan" word. Hopelijk wek ik die indruk niet.
Je reactie is gewoon een +1 waard en hij staat hier ook stevig op!
Meer dan een nul kan ik ze niet geven behalve die ene post van 08.39 die zou voor mij op +1 kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 16-03-2012 12:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een +1 lijkt me voldoende, gegeven en daar staat ie nu ook op. :)
Heb hem +1 gegeven, maar hij staat door al die minnetjes nog steeds op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Laguna

Connaisseur

pino85 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:23:
[...]

Meer dan een +1 ga ik deze opmerking niet geven, daar staat hij ook stevig op.
tweaker2010 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:15:
[...]

Een +1 lijkt me voldoende, gegeven en daar staat ie nu ook op. :)
Het lijkt mij toch wel vrij belangrijke informatie. Aangezien de straling van de gemiddelde telefoon een stuk lager ligt en daarmee de uitslag van de test negatief beïnvloed kan zijn. Met andere woorden als ze een telefoon hadden gebruikt met de helft van de nu gebruikte straling, dan was er misschien wel geen beïnvloeding waargenomen.

Los van het feit dat de massa van de mens aanzienlijk groter is, waardoor je een veel hogere straling nodig zou hebben om hetzelfde effect te bewerkstelligen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moreasy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05-2024

moreasy

Topic: nieuws: Turkije blokkeert Pastebin en Tinyurl

Reactie:
"Door Blokker_1999, vrijdag 16 maart 2012 11:31
Het krapuul zit al lang hier bij ons ..."

Mismodding:
+3 spotlight : x 1
+2 informatief : x 1
+1 On-topic : x 6 8 nu

Mijn mening:
Denigrerende en racistische opmerking zwaar ten onrechte als spotlight, informatief of on-topic gemodereerd.

[ Voor 1% gewijzigd door moreasy op 16-03-2012 15:04 . Reden: aantallen lopen op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

moreasy schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:55:

Reactie:

Mismodding:
+1 On-topic : x 6

Mijn mening:
Denigrerende en racistische opmerking zwaar ten onrechte als spotlight, informatief of on-topic gemodereerd.
Blokker_1999 in 'nieuws: Turkije blokkeert Pastebin en Tinyurl'

voor de mensen die niet willen zoeken tussen de comments ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoort idd wel duidelijk op -1 thuis ja, maar heeft nog wel wat zetjes nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moreasy

moreasy

[b]Drunk3nD3m0n schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:58:

voor de mensen die niet willen zoeken tussen de comments ;)
ahh, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moreasy

moreasy

wildhagen schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:03:
Hoort idd wel duidelijk op -1 thuis ja, maar heeft nog wel wat zetjes nodig.
de post of de mismodders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Staat ondertussen op de juiste score! +3 gever een mail gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

moreasy schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:55:

Reactie:

Mismodding:
+1 On-topic : x 6 8 nu

Blokker_1999 in 'nieuws: Turkije blokkeert Pastebin en Tinyurl'

Mijn mening:
1 gegeven en daar staat hij nu stevig op
Geen idee want een -1 is het zeer zeker niet!
Een +1 is imo gewoon gerechtvaardigd.

[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 16-03-2012 19:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
pino85 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:39:
Geen idee want een -1 is het zeer zeker niet!
Een +1 is imo gewoon gerechtvaardigd.
-1 gegeven en daar staat hij nu stevig op
Het is geen -1 waard maar dat heb je toch gegeven? 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

ohhhh lol ja dat hoorde bij dat bovenste stukje hihi
Ben er niet helemaal bij vandaag.

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 16-03-2012 19:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ik weet dat je dat niet hebt gegeven. Dat is mijn voordeel: ik kan zien wie wat geeft! Vond het alleen te mooi om even niet op te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

+3 voor dit?
Door Morress, vrijdag 16 maart 2012 00:09
Genomineerd voor domste reactie evah.
Morress in 'nieuws: 'Straling mobiele telefoon kan zwangerschap beïnvloeden''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

k1n8fisher schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:52:
Ik weet dat je dat niet hebt gegeven. Dat is mijn voordeel: ik kan zien wie wat geeft! Vond het alleen te mooi om even niet op te reageren!
;)
Zo'n post zie ik gewoon als -1, onzinnige post draagt helemaal niets bij en ik vind het dan ook geen nulletje in dit geval.

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 16-03-2012 19:59 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ik snap de reactie gezien waar hij op reageert maar dan nog is ook dit een -1 en zeker geen +3! Kan echter wel wat -1 mods gebruiken!
De +3 gever al even een mailtje gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mee eens, een +1 is het wel maar +2 daarvoor vind ik hem niet goed genoeg.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: CERN: sneller-dan-licht-claim gebaseerd op meetfout'
Dit lijkt op meningmodden, blijkbaar is een beetje kritiek al -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Znorkus in 'nieuws: CERN: sneller-dan-licht-claim gebaseerd op meetfout'

Schoolmeester, mag op -1, maar heeft nog wat zetjes nodig ivm +2 gevers.

J.J.J. Bokma in 'nieuws: CERN: sneller-dan-licht-claim gebaseerd op meetfout'

WTF doet dat op +1??? Dit is iets voor dit forum, op de FP is het toch echt -1.

Krijgt bergen met +2's en +3's, imho kan dat wel een onderzoek gebruiken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

wildhagen schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 06:45:
Znorkus in 'nieuws: CERN: sneller-dan-licht-claim gebaseerd op meetfout'

Schoolmeester, mag op -1, maar heeft nog wat zetjes nodig ivm +2 gevers.

J.J.J. Bokma in 'nieuws: CERN: sneller-dan-licht-claim gebaseerd op meetfout'

WTF doet dat op +1??? Dit is iets voor dit forum, op de FP is het toch echt -1.

Krijgt bergen met +2's en +3's, imho kan dat wel een onderzoek gebruiken....
-1 gegeven op beide reacties, de 2e reactieheeft wellicht paar puntjes maar dit hoort hier inderdaad niet thuis, die +2 en +3 gevers zijn dan ook zeer verkeerd.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
En wederom opgepakt. Ook de +3 gevers die meestal goed modden en af en toe een mismod doen gemaild!
Toch kan zeker die laatste nmog wel wat -1 mods gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fordox in 'nieuws: Afbeelding van Samsung Galaxy S III duikt op'
Deze krijgt +2, maar ik vind m nogal uitlokkend. Heb -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Uitlokkend tja ik zie ze veel erger dan deze opmerking, een nul zou ook kunnen wat mij betreft.
Vind het een gevalletje wat er tussen in zit eigenlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 17-03-2012 13:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 140398 in 'nieuws: Duitse rechter: Rapidshare aansprakelijk voor auteursrechtinbreuk'

Moderators voor nazi's uitmaken, of ze ermee vergelijken, lijkt me wel een modbreak waard, op zijn allerminst. Dit gaat echt veel te ver.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Lijkt me dat dit op zijn minst zal gebeuren!
-1 gegeven!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, +1 lijkt me wel voldoende.

Sevada in 'nieuws: Duitse rechter: Rapidshare aansprakelijk voor auteursrechtinbreuk'

Dat lijkt me gewoon een fipo, en dus -1, geen 0. Krijgt wel 6x +3....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaksken
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 08:04
ehm er is iemand bezig met alle reacties in het artikel voor de nieuwe htc-one te testen allemaal op -1 te zetten:

zie Sjaaksken in 'Wil jij de nieuwe HTC One X testen?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
DE meeste reacties daar mogen zelfs op +1 gezien het soort artikel. DE -1 gever zijn we mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Daar kan ik me ook goed in vinden.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.