Het kleine-mismoderatietopic deel XXIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 36.009 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03

Cloud

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

• Dirk
  • Laatst online: 00:12

Dirk

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

Het kleine-mismoderatietopic deel XXIV

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gediscussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie ontstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

Klachtafhandeling:
Modstatus klachtenloket

Modperformance (alleen voor de wat hogere modstatussen)
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Xubby in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIII"

Een offtopic discussie is toch heel iets anders als waar deze poster mee bezig is. Hij werpt zich op als een soort van reactie scheidsrechter,of is dit de nieuwe wijze van modereren :? Lijkt me dus beter dat ie gewoon scores aan reacties gaat toekennen, ipv het vervuilen van de FP.

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 25-11-2011 13:33 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
De volgende reacties hoeven wat mij betreft niet op -1. Het is een mening zonder verdere inhoud en het 0-niveau lijkt me meer geschikt. Het gaat niet alleen om de volgende reacties, maar meer in het algemeen:
Liteiten in 'nieuws: Philips brengt 27"-monitor met 3d-ondersteuning uit'
Meelobee in 'nieuws: Philips brengt 27"-monitor met 3d-ondersteuning uit'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kixtart schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:27:
De volgende reacties hoeven wat mij betreft niet op -1. Het is een mening zonder verdere inhoud en het 0-niveau lijkt me meer geschikt. Het gaat niet alleen om de volgende reacties, maar meer in het algemeen:
Ik twijfel nog. Reacties als 'wat een lelijk scherm' (zonder onderbouwing) vind ik maar bar weinig toevoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door tweaker2010 op 25-11-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 03:22

pino85

Im just a Bird in the Sky

Kixtart schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:27:
Tja ik vind dit soort oneliners nu niet echt dat ik zeg daar zitten we op te wachten echter ze geven hun mening al neig ik ook naar de -1.( ben ik te streng?)

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 25-11-2011 13:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-04 11:55

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

pino85 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:33:
[...]

Tja ik vind dit soort oneliners nu niet echt dat ik zeg daar zitten we op te wachten echter ze geven hun mening al neig ik ook naar de -1.( ben ik te streng?)
Nope, naast dat ze compleet irrelevant zijn aan een redelijke discussie zijn het ook nog 6 posts achter elkaar die de FP beslaan met exact hetzelfde bericht. Totaal destructief aan de bedoeling van T.net dus -1

(en dan ben ik nog lief :9)

Edit: een zeurdert: Kiswum in 'nieuws: Philips brengt 27"-monitor met 3d-ondersteuning uit'

-1 (zijn post was voor mij een 0, het zeuren maakt het -1)

[ Voor 18% gewijzigd door kramerty88 op 25-11-2011 13:39 ]

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het valt me op dat de waarschuwing bij reply in dit topic ontbreekt.
In het vorige mismoderatietopic zat deze waarschuwing wel:
Waarschuwing:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Misschien kan dit nog toegevoegd worden? Zie ook: Het kleine-mismoderatietopic deel XXIII

Edit: ik zie dat het inmiddels gefixt is, waarvoor mijn dank _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2010 op 25-11-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

Carfanatic in 'nieuws: Philips brengt 27"-monitor met 3d-ondersteuning uit'
+1 gegeven. Staat op +1,6. Een reactie met een link naar een zwarte tv, is dat +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Xubby schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:42:
Carfanatic in 'nieuws: Philips brengt 27"-monitor met 3d-ondersteuning uit'
+1 gegeven. Staat op +1,6. Een reactie met een link naar een zwarte tv, is dat +2?
ook al +1 gegeven, zeker niet informatief inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
kramerty88 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:36:
[...]

Nope, naast dat ze compleet irrelevant zijn aan een redelijke discussie zijn het ook nog 6 posts achter elkaar die de FP beslaan met exact hetzelfde bericht. Totaal destructief aan de bedoeling van T.net dus -1

(en dan ben ik nog lief :9)
...
Alright, dan houden we het gewoon op -1 of 0. Het zijn er nog maar twee in deze vorm en ik vind zelf de 0 een goed niveau voor deze. -1 voor flames, trolls en mochten er korte 'ik ook' reacties op volgen :)
tweaker2010 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:41:
Het valt me op dat de waarschuwing bij reply in dit topic ontbreekt.
In het vorige mismoderatietopic zat deze waarschuwing wel:
[...]
Misschien kan dit nog toegevoegd worden? Zie ook: Het kleine-mismoderatietopic deel XXIII
Wilde het doen, maar was al gedaan :)

[ Voor 26% gewijzigd door Kixtart op 25-11-2011 13:47 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

kramerty88 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:36:
[...]
[...]
Edit: een zeurdert: Kiswum in 'nieuws: Philips brengt 27"-monitor met 3d-ondersteuning uit'

-1 (zijn post was voor mij een 0, het zeuren maakt het -1)
"Zeurdert Kwisum had bij mij -1 op de eerste regel: gejammer over of het een artikel waard is ...
Die laatste zwarte regel maakt wel dat je 'm snel vind en zeker -1 geeft ... ;)

6 Regels met dezelfde inhoud: hoe vaak zetten we dat op -1? 0 gegeven. Als het er niet meer worden ... ik vrees alleen dat het er veel meer worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dreamvoid in 'nieuws: 'Microsoft heeft nog steeds interesse in Yahoo''
Deze mag van mij wel op +2, ik kan hem alleen niet modereren omdat het een reactie op mijn eigen reactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Xubby schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:46:
[...]

"Zeurdert Kwisum had bij mij -1 op de eerste regel: gejammer over of het een artikel waard is ...

6 Regels met dezelfde inhoud: hoe vaak zetten we dat op -1? 0 gegeven. Als het er niet meer worden ... ik vrees alleen dat het er veel meer worden ...
Heb die laatste zin maar even verwijderd en hem een mail gestuurd met uitleg :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 29-05 06:41

Kiswum

Gadget reviewer

Bij deze komt zeurder "kwisum" even hier langs. Wie niets zegt wordt vaak overgeslagen, vandaar dat mijn tekst dik gedrukt stond.
Een mening geven over de nieuwswaardigheid over een artikel is m.i. niet per definitie offtopic, als hier een onderbouwing bij staat dan kan het wat mij betreft relevant zijn.

Mensen die het model mooi vonden zijn ontopic en mensen die het model niet mooi vonden is offtopic, beetje vreemd eigenlijk.
Het gaat er mij niet om dat ik naar beneden heb gezet doordat ik zonder onderbouwing iets niet mooi vind, maar de overige informatie, mening of 3D en link naar de officiele Philips website lijkt te zijn overgeslagen.

Ik zie hier of op de hoofdpagina wel wat met mijn mening/comment gedaan wordt.
Ik hoop dat ik vanavond nog wel kan slapen ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Kiswum schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:00:
Bij deze komt zeurder "kwisum" even hier langs. Wie niets zegt wordt vaak overgeslagen, vandaar dat mijn tekst dik gedrukt stond.
Een mening geven over de nieuwswaardigheid over een artikel is m.i. niet per definitie offtopic, als hier een onderbouwing bij staat dan kan het wat mij betreft relevant zijn.

Mensen die het model mooi vonden zijn ontopic en mensen die het model niet mooi vonden is offtopic, beetje vreemd eigenlijk.
Het gaat er mij niet om dat ik naar beneden heb gezet doordat ik zonder onderbouwing iets niet mooi vind, maar de overige informatie, mening of 3D en link naar de officiele Philips website lijkt te zijn overgeslagen.

Ik laat hem nog steeds staan op -1, omdat de eerste zin redelijk afbreuk doet aan de nieuwsberichten van T.net. Dit is niet alleen op jou gericht. De laatste tijd zie ik redelijk vaak een opmerking langskomen als "waarom is dit nieuws?". Wie ben jij om te bepalen of dit nieuws is? Misschien vind ik het wél interessant? Als jij dat niet vindt lees je toch lekker verder en reageer je niet op het bericht?

Daarom zet ik hem op -1. Als je dit weghaalt is het gewoon een +1 door de rest van het bericht.

Overigens om op je opmerking in te gaan, ik heb consequent iedereen op 0/-1 gezet afhankelijk van de toon/onderbouwing van het bericht.

KevvR in 'nieuws: Philips brengt 27"-monitor met 3d-ondersteuning uit' = 0 door toon, brengt het vriendelijk
Barleone in 'nieuws: Philips brengt 27"-monitor met 3d-ondersteuning uit' = -1 door toon, brengt het onvriendelijk

[ Voor 15% gewijzigd door kramerty88 op 25-11-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dat was ook de intentie van mijn eerdere post een beetje. Maar grotendeels klopt het wel volgens mij en ligt alleen aan onderbouwing verder. Een 'bah, wat lelijk' zal sneller gezien worden als een troll denk ik.
Kiswum schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:00:
...

Hopelijk wel :) Mocht je een opmerking hebben voor de redactie waar ook wat mee gedaan kan worden dan hebben we daar ook weer een gedeelte voor op het forum. Het probleem op de FP is dat een artikel erg vluchtig is en vanwege de aantallen reacties snel gemist wordt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Foutjes in artikelen kunnen wat mij betreft soms wel relevant zijn voor de discussie; ook al kun je die het beste ook direct aan de redactie richten natuurlijk. Vragen over nieuwswaardigheid/relevantie van het artikel, daar zie ik eigenlijk nooit de relevantie van in op de frontpage. Als je daarover wilt klagen dan moet dat gewoon bij de redactie en niet in de reacties.

Het enige wat je namelijk krijgt is gebruikers die zeggen 'ja inderdaad, helemaal niet interessant' of 'nou ik vind dit wél leuk om te weten'. Niet constructief en de redactie heeft er op die manier ook niets aan. Als je wilt dat er iets verandert, geef het dan op de juiste plaats door :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:30
Kixtart schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:09:
[...]

Dat was ook de intentie van mijn eerdere post een beetje. Maar grotendeels klopt het wel volgens mij en ligt alleen aan onderbouwing verder. Een 'bah, wat lelijk' zal sneller gezien worden als een troll denk ik.
Klopt maar ik heb deze oneliners meteen op -1 gezet, ze zijn nu weer terug naar 0. Daarboven staat ook al zo'n zelfde reactie maar (iets) meer uitgebreid.

En in de category mismoderatie zie ik zelfs dat er een +3 bij staat...

[ Voor 7% gewijzigd door Kevinp op 25-11-2011 14:13 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Xubby schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:46:
[...]

[...]
Heb die laatste zin maar even verwijderd en hem een mail gestuurd met uitleg :)
Goed idee. :)
Alleen ... daar kun je wel een dagtaak van maken ... zeurders over moderatie, of over of het wel een artikel waard is ...
Zelf heb ik het idee dat er best wel veel zijn die òf niet weten waar er aparte "zeur rubrieken" (Geachte Redatie en Tweakers Moderatie Faq) zijn, òf ze negeren dit. ...
En, verbeeld ik mij het, of komt het inderdaad steeds meer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mwa steeds meer voorkomen, dat denk ik niet. Het klagen over scores of nieuwswaardigheid is iets van alle dagen. Alhoewel het laatstgenoemde misschien sinds de verbreding van onderwerpen op Tweakers.net wel wat is toegenomen. Het is niet allemaal hardcore tweaking materiaal meer natuurlijk :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Kevinp schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:12:
[...]

Klopt maar ik heb deze oneliners meteen op -1 gezet, ze zijn nu weer terug naar 0. Daarboven staat ook al zo'n zelfde reactie maar (iets) meer uitgebreid.

En in de category mismoderatie zie ik zelfs dat er een +3 bij staat...
Die had al een mail :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Xubby schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:13:
[...]

Goed idee. :)
Alleen ... daar kun je wel een dagtaak van maken ... zeurders over moderatie, of over of het wel een artikel waard is ...
Zelf heb ik het idee dat er best wel veel zijn die òf niet weten waar er aparte "zeur rubrieken" (Geachte Redatie en Tweakers Moderatie Faq) zijn, òf ze negeren dit. ...
En, verbeeld ik mij het, of komt het inderdaad steeds meer voor?
En het feit dat ze te lui zijn om te zoeken maakt dat het dan maar niet afgestraft moet worden?

Regeltje toevoegen aan modfaq; Zeuren over moderaties/nieuwswaardigeheid op de FP is per definitie -1.

Wie dit niet leest, pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Staat er al in (reviews: Tweakers.net moderatie faq), maar is niet 'per definitie' een -1. Als er verder nog iets interessants instaat dan kan je het of negeren of een puntje lager geven wat je initieel wilde geven. Het is toch altijd een totaalplaatje waarop je modereert.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

kramerty88 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:16:
[...]
Regeltje toevoegen aan modfaq; Zeuren over moderaties/nieuwswaardigeheid op de FP is per definitie -1.

Wie dit niet leest, pech...
Wie alléén zeurt over moderatie krijgt -1, staat al in de modfaq ... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Xubby op 25-11-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Kramerty88, zou je mijn reactie kunnen unblocken zodat ik het kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Kixtart schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:18:
Staat er al in (reviews: Tweakers.net moderatie faq), maar is niet 'per definitie' een -1. Als er verder nog iets interessants instaat dan kan je het of negeren of een puntje lager geven wat je initieel wilde geven. Het is toch altijd een totaalplaatje waarop je modereert.
Xubby schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:18:
[...]

Wie alléén zeurt over moderatie krijgt -1, staat al in de modfaq ... :)
@kix, misschien denk ik te zwart wit, maar wie niet wil leren moet voelen. Daarom hoe "spotlight" de reactie ook, een toevoeging van een klachtje over de moderatie/nieuwswaardigheid is per definitie -1. Misschien dat mensen het dan enigszins doorkrijgen...

@Xub, dat bedoel ik, wie "alléén" zeurt staat er. Moet worden:"wanneer je zeurt, ongeacht relevantie/informatie van de post"

Zweep erover, FP schoonmaken >:) :9
Kiswum schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:22:
Nope, kan ik niet. Moet je bij Kix zijn, die is schuldig ;)

[ Voor 9% gewijzigd door kramerty88 op 25-11-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Kiswum schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:22:
Dat was ik, sorry. Had er eerst een modbreak instaan naar hier, maar vond email achteraf beter :)
kramerty88 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:23:
[...]
@kix, misschien denk ik te zwart wit, maar wie niet wil leren moet voelen. Daarom hoe "spotlight" de reactie ook, een toevoeging van een klachtje over de moderatie/nieuwswaardigheid is per definitie -1. Misschien dat mensen het dan enigszins doorkrijgen...

@Xub, dat bedoel ik, wie "alléén" zeurt staat er. Moet worden:"wanneer je zeurt, ongeacht relevantie/informatie van de post"

Nah, wij kijken altijd de rest even na en een mail volgt wanneer dit vaker voorkomt bij de user. Verder is het geen reden om altijd maar een -1 te geven.

[ Voor 55% gewijzigd door Kixtart op 25-11-2011 14:27 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ok thnx @ kramerty88, is dat niet rigoureus dan wat je graag zou willen?
Het lijkt de laatste trend wel op te vallen dat er steeds meer "newbies" op T-net te vinden zijn, met name in GOT is dit goed te merken. Vaak kom je er pas achter dat er iets is als je het nodig hebt of erop gewezen wordt.

Sinds 2002 loop ik hier rond en sinds die tijd komen er steeds dingen bij waar men niet op gewezen wordt, maar die je eerder toevallig tegen komt.
(Net als het feit dat ik eigenlijk moderator ben, maar dit pas sinds enkele maanden weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

kramerty88 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:23:
[...]

[...]
Dan veeg je best wel veel meer schoon hoor ...
Dit principe: xxx in je reactie = -1 ga je echt niet overeind houden. Dan ga je nl. zelfs +2 posten op -1 zetten. Dan wordt het echt "oorlog" met de +2 en +3 gevers,. vrees ik.
En dat hebben we al vaak genoeg, denk ik, over de "nu terechte" 0 en -1 posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

@Kiswum/Xubby, weet ik wel. Het is geen oplossing. Soms moet ik gewoon even mijn hartje luchten, omdat ik mij geel en groen erger aan dat soort dingen en geen boksbal op mijn kantoortje heb ;)

Echter ben ik wel van mening dat zeuren over nieuwswaardigheid per definitie -1 is. Ik vind dit een flamebait richting T.net en volgens modfaq zijn trolls/flamebaits -1.

Voor zeuren over moderaties hanteer ik meestal 1 punt minder dan de waardigheid van de post. dus +1 wordt 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

kramerty88 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:35:
@Kiswum/Xubby, weet ik wel. Het is geen oplossing. Soms moet ik gewoon even mijn hartje luchten, [...]

Echter ben ik wel van mening dat zeuren over nieuwswaardigheid per definitie -1 is. Ik vind dit een flamebait richting T.net en volgens modfaq zijn trolls/flamebaits -1.
Je hartje luchten is altijd goed ... ;)
-1 geef ik best wel snel op "nieuwswaardigheid gezeur," weet ik zo niet hoe ik dat doe. ;)
Wel dat het mag, zie ik net, zie modfaq:
"Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een score van -1 gerechtvaardigd." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@Kiswum: je hebt je reactie inmiddels aangepast zie ik, hij staat nu op 0 ipv -1. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door tweaker2010 op 25-11-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bedankt voor de wijziging tweaker2010, toch vind ik dat ik +3 verdien, maar net als mijn salaris krijg ik natuurlijk weer minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zoals je post er nu staat is hij gewoon netjes :)!

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 25-11-2011 15:58 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Zo post ik het gewoon ook hoor, mocht er nog iets zijn dan meld ik me hier wel weer. Bij deze weet ik deze pagina te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Graag daarom deze, omdat ik mij er zo aan erger en we net 2 pagina's eraan besteed heb... Volledig afmaaien/downen/onderuit halen/schoffelen... Ok, ik overdrijf graag een beetje (understatement :9 ).

Op -1 dus maar:
Menesis in 'nieuws: Philips brengt 27"-monitor met 3d-ondersteuning uit'

reden: 4 uur na dato en 20 gelijke posts opvolgend kan dit onmogelijk nog hoger zijn dan -1

[ Voor 13% gewijzigd door kramerty88 op 25-11-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 18:31
psyBSD in 'reviews: Een datalek: wat nu?'

Is dit echt ongewenst? Zonder deze toevoeging begreep ik de opmerking van zijn parent niet, omdat mits en tenzij in mijn begrip een redelijk verschillende betekenis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Schoolmeestergedrag dat totaal geen toevoeging heeft aan de discussie, een compleet destructieve post. Zonder zijn post begrijpt iedereen de post erboven, dus waarom vermelden? Als iedereen hier op spel-/taalfouten gaat letten bestaat 90% van de FP hieruit.

Volledige -1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

kramerty88 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:47:
Graag daarom deze, omdat ik mij er zo aan erger en we net 2 pagina's eraan besteed heb... Volledig afmaaien/downen/onderuit halen/schoffelen... Ok, ik overdrijf graag een beetje (understatement :9 ).

Op -1 dus maar:
Menesis in 'nieuws: Philips brengt 27"-monitor met 3d-ondersteuning uit'

reden: 4 uur na dato en 20 gelijke posts opvolgend kan dit onmogelijk nog hoger zijn dan -1
-1 gegeven, btw je hebt het maar druk he haha ;)!
Jesse schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:53:

Is dit echt ongewenst? Zonder deze toevoeging begreep ik de opmerking van zijn parent niet, omdat mits en tenzij in mijn begrip een redelijk verschillende betekenis hebben.
Duidelijke -1 vanwege het schoolmeester gedrag.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
kramerty88 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:57:
Schoolmeestergedrag dat totaal geen toevoeging heeft aan de discussie, een compleet destructieve post. Zonder zijn post begrijpt iedereen de post erboven
Dat is precies wat ik aangeef, die reactie is niet normaal te volgen door de foutieve woordkeus.
Hij had het mogelijk wat aardiger kunnen brengen, maar dat het niet terzake zou doen is nogal onzin.
, dus waarom vermelden? Als iedereen hier op spel-/taalfouten gaat letten
Er is nogal een verschil tussen een tik of spelfoutje en het totaal verwisselen van woorden waardoor een zin niet meer 123 te begrijpen is.
bestaat 90% van de FP hieruit.

Volledige -1 dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 25-11-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 13:55
Ik vind wel -1, omdat hij het wat aardiger had moeten brengen. Maar goed, deeltje 24 al. Gaat hard.

[ Voor 22% gewijzigd door Wolfos op 25-11-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mee eens, ik zou niet weten waarom dit meer zou zijn dan een -1

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Jesse schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:53:

ja, is inderdaad ongewenst. -1 gegeven.
En die twee er onder ook: PeterPan en vgroenewold: verkeerd gevoel voor "humor" zou ik zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
pino85 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:14:
Mee eens, ik zou niet weten waarom dit meer zou zijn dan een -1
Laat ik het zo zeggen, als je in het normale leven een taalfoutje maakt is er ook verschil. Tussen iemand verbeteren omdat die een foutje maakt (terwijl wat diegene bedoeld prima duidelijk is) of iemand verbeteren/aanvullen omdat dat wat iemand probeerd te zeggen niet datgene is wat die zegt. (En dus de boodschap niet overkomt.)

Maar dat het de toon is die hier de muziek maakt kan ik wel in mee gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 25-11-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

kingpol in 'nieuws: Britse overheid wil geautomatiseerde controle op internetgedrag criminelen'
Wat is hier informatief aan? Deze reactie krijgt zowel +2 als +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:28
Wilde hem zelf ook wel +2 geven. Uiteindelijk maar niks gedaan, maar ik vind het persoonlijk een heel toepasselijke post.
Als je het boek zelf niet gelezen hebt vind je het maar onzinnig natuurlijk, omdat er geen uitleg bij staat en het maar een simpele zin is, maar ik vind het wel een +1 waard.

Wilde de post toch even verdedigen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:09

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ghost Dog in 'nieuws: Leverancier blanco media moet facturen overleggen aan Thuiskopie'
Waarom is deze offtopic?
Ik ga in op de thuiskopiebijdrage, en trek een vergelijking naar andere producten om aan te tonen dat ik het een raar fenomeen vind.

Oh, en mag deze ook mods? O-)
Ghost Dog in 'nieuws: Ubisoft ziet free 2 play als antwoord op piraterij'

[ Voor 24% gewijzigd door Ghost Dog op 25-11-2011 21:54 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Staan allemaal na mijn zetjes op +1.
Ghost Dog schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:53:
Ghost Dog in 'nieuws: Leverancier blanco media moet facturen overleggen aan Thuiskopie'
Waarom is deze offtopic?
Ik ga in op de thuiskopiebijdrage, en trek een vergelijking naar andere producten om aan te tonen dat ik het een raar fenomeen vind.

Oh, en mag deze ook mods? O-)
Ghost Dog in 'nieuws: Ubisoft ziet free 2 play als antwoord op piraterij'
Beiden heb ik een +1 gegeven en daar staan ze nu ook op.

[ Voor 117% gewijzigd door pino85 op 25-11-2011 22:03 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Anoniem: 426250 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:28:
Kunnen jullie eens een gebruiker checken: SuperDre

Naar mijn gevoel is dit een serieuze apple-hater die elk nieuwbericht over apple gebruikt om serieus te flamen. Soms heeft hij gelijk, maar dikwijls is het gewoon serieus subjectief en lokt het gewoon een flamewars uit.
Opgepakt :) Dank voor het melden

[ Voor 12% gewijzigd door Herman op 26-11-2011 00:42 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

edwingr in 'nieuws: Onderzoek: gebruikers iPhone zijn meest loyaal'
Anoniem: 398412 in 'nieuws: Onderzoek: gebruikers iPhone zijn meest loyaal'
+1 op beide, geen +3.
-Tom in 'nieuws: Onderzoek: gebruikers iPhone zijn meest loyaal'
+2 gegeven. Die zegt wat gewoon waar is. Denk ik ... ;)
Weet iedereen weer even hoe het zit ... :)
Het is en het blijft een Appel - Peren discussie, dus of het nog echt inhoudelijk is ... ik heb het niet gezocht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426250

Herman schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:40:
[...]
Opgepakt :) Dank voor het melden
Graag gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Xubby schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:46:
edwingr in 'nieuws: Onderzoek: gebruikers iPhone zijn meest loyaal'
Anoniem: 398412 in 'nieuws: Onderzoek: gebruikers iPhone zijn meest loyaal'
+1 op beide, geen +3.
-Tom in 'nieuws: Onderzoek: gebruikers iPhone zijn meest loyaal'
+2 gegeven. Die zegt wat gewoon waar is. Denk ik ... ;)
Weet iedereen weer even hoe het zit ... :)
Het is en het blijft een Appel - Peren discussie, dus of het nog echt inhoudelijk is ... ik heb het niet gezocht ...
Eerste heb ik een nulletje gegeven de 2e reactie een +1, de 3e reactie heb ik een +2 gegeven.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het irriteert me dat deze post effectief nog steeds op 0 staat :P Wie geeft hem een schop naar beneden?
Anoniem: 414131 in 'nieuws: Onderzoek: gebruikers iPhone zijn meest loyaal'

Edit:

Fixeren door een PowerMod mag ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 26-11-2011 12:25 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik had hem al een -1 gegeven dus kan helaas geen schopjes meer omlaag geven.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 26-11-2011 12:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 13:55
Staat nu op -1.
Deze mag trouwens ook wel op -1, is al 131 keer gevote maar staat nog steeds op 0 :(
m_w_mol in 'nieuws: Onderzoek: gebruikers iPhone zijn meest loyaal'

[ Voor 88% gewijzigd door Wolfos op 26-11-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 07:28
Anoniem: 422260 in 'nieuws: Productfoto's van dunste HTC-toestel tot nu toe duiken op'

Deze wordt ook aardig misgemod, is een hele slechte First Post, -1 dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Gerjannn op 26-11-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het is een korte mening,staat niets in wat ongewenst is en 3 minuten na plaatsing van het artikel moet ook kunnen. Hoeft in principe dus niet op -1. Al is het niet een reactie die je graag op de eerst stek wilt zien :)

[ Voor 23% gewijzigd door pcgek op 26-11-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Wolfos schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:18:
Staat nu op -1.
Deze mag trouwens ook wel op -1, is al 131 keer gevote maar staat nog steeds op 0 :(
0 gegeven. Ik kan er geen a-sociale woorden in ontdekken. Die laatste zin neem ik geen aanstoot aan.
Dus voor mij +1 of 0. 0 Voor off-topic geworden.
Bovendien: zelf heb ik gsm van euro 100, een collega een Apple van 600, en het verschil is de gui en de apps die hij wel draait. Dan begin ik te vermoeden dat "status" ook een aanschafreden kan zijn ... kortom, de reactie heeft een (off-topic) punt, wat mij betreft.

Anoniem: 422260 in 'nieuws: Productfoto's van dunste HTC-toestel tot nu toe duiken op'
0 gegeven. Mee eens. Liever een snelle spontane reactie, zelfs zonder edit binnen de minuut (of zo) dan een +2 poging in de edit na een kwartier :)
Die +3 begrijp ik niet helemaal ...

[ Voor 17% gewijzigd door Xubby op 26-11-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tja, dat blijft een lastige discussie. In mijn ogen is "Ziet er gelikt uit" een simpele fipo (en dus -1 ipv 0).
Als hij nu had geschreven "Ziet er lelijk uit", dan had hij ongetwijfeld al op -1 gestaan omdat hij negatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het is wel offtopic, dus een 0 is inderdaad een betere score.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

nvm!

[ Voor 98% gewijzigd door pino85 op 26-11-2011 15:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Wolfos schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:18:
Staat nu op -1.
I did it :P.

Wie geeft hier nou +2 voor? Ik zie niets staan wat alleen bij 'experts' bekend zou zijn. -Tom in 'nieuws: Onderzoek: gebruikers iPhone zijn meest loyaal'

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 26-11-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:08:
[...]

Wie geeft hier nou +2 voor? Ik zie niets staan wat alleen bij 'experts' bekend zou zijn. -Tom in 'nieuws: Onderzoek: gebruikers iPhone zijn meest loyaal'
Dat er niets in staat wat alleen bij "experts" bekend zou zijn klopt helemaal.
Hij geeft echter wel goed een prachtige omschrijving en veroordeling van het hele Fanboyisme weer zonder daarbij iemand af te kraken. Juist daardoor vind ik het een mooie voorbeeldreactie die daarom wel wat meer onder de aandacht mag worden gebracht!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik vind het goed beschreven als ik de hele post lees en heb een +2 gegeven.
Dit soort posts zie ik liever wat meer want het laat zien dat ook al heeft iemand er een andere kijk op afkraken niet nodig is en het ook anders kan.

[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 26-11-2011 15:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Anoniem: 16328 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:08:
[...]

Het artikel gaat ook niet over de aankondiging van een nieuwe iPhone oid. Was dat wel zo geweest dan had de reactie verder maar weinig waarde. Maar omdat het hier om een onderzoek naar gebruikers gaat,kan ik er de meerwaarde nog wel van inzien. Niet informatief,maar wel interessant om te lezen. En dat mag ook op +2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Als je organisaties zonder goede argumenten gaat verwijten dat ze zakkenvullen en diefstal plegen, dan behoor je m.i. maximaal een 0 te krijgen i.p.v. een +2:
Brainiacs in 'nieuws: Leverancier blanco media moet facturen overleggen aan Thuiskopie'

edit:
Hoewel deze reactie een goede vraag bevat, zonder daadwerkelijk informatie te geven past hier m.i. beter een +1 :)
Dakdoef in 'nieuws: Leverancier blanco media moet facturen overleggen aan Thuiskopie'

[ Voor 30% gewijzigd door Herman op 26-11-2011 18:44 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

In de door jouw genoemde argumenten kan ik mij wel vinden,scores overgenomen. :)
Heb het artikel en de reacties niet doorgenomen,maar als het al veel vaker is genoemd zou je ze wegens onzinnig herhalen,dus vervuiling, -1 kunnen geven. Voor mij zijn het nulletjes

[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 26-11-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Laatst online: 15-04 15:33
Dit lijkt me vrij ongewenst: Anoniem: 149075 in 'nieuws: 'Apple werkt aan iOS-apparaat met 4"-scherm''

*edit* Never mind, staat nu al op -1

[ Voor 10% gewijzigd door julby op 27-11-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Nog niet zo oud maar ik vraag mij wel af waarom ik 0 ontvang op onderstaande post die eerder interessant dan offtopic is:

Bor in 'nieuws: Mazda gaat condensator toepassen om remenergie te hergebruiken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Vind ik ook, dus ik heb er een +2 aan gegeven. Staat nu echter op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Nette post toch? Ik heb +1 gegeven. Had je meer verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

sacaji in 'nieuws: 'Apple werkt aan iOS-apparaat met 4"-scherm''
Waarom is deze reactie ongewenst? Heb zelf +1 gegeven, al zou een 0 ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

tweaker2010 schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:51:
Ik zie meer een 0. Ik vind het een irrelevante post , men neme als voorbeeld onderstaande regels:
Ik heb nu een iPhone 4S en ik moet zeggen dat ik de 3,5" scherm in mijn handen goed voelt. Ik heb een abbo afgesloten en wanneer de 5 uitkomt verkoop ik hem en haal ik de 5 nieuw.
Leuk voor de poster maar irrelevant en niet interesant voor de andere users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Ook een nul gegeven. Die van Bor heb ik een +1 gegeven. Weliswaar interessant maar niet echt informatief. Je stelt zeker een terechte vraag dus een +1 is echt het minimum.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bor de Wollef schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:37:
[...]

Nette post toch? Ik heb +1 gegeven. Had je meer verwacht?
Nee had niet meer verwacht maar de kans dat hij nog beoordeelt zou worden was wel erg klein geworden omdat hij al een dag oud was en daarom poste ik hem even hier.
Bedankt voor de +1 mensen!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

pino85 schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:53:
[...]

Nee had niet meer verwacht maar de kans dat hij nog beoordeelt zou worden was wel erg klein geworden omdat hij al een dag oud was en daarom poste ik hem even hier.
Bedankt voor de +1 mensen!
Geen probleem hoor. De post stond al op +1 voor ik keek trouwens (met een paar moderaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bor de Wollef schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:54:
[...]

Geen probleem hoor. De post stond al op +1 voor ik keek trouwens (met een paar moderaties).
Ah ok, nou ja toen ik hem poste nog niet iig :)
Jou post heb ik ook een +1 gegeven.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Meer als 0 kan ik er ook niet van maken. De +2's lijken mij in ieder geval niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
tweaker2010 schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:51:
Inderdaad vreemd dat deze zo vaak -1 heeft gekregen... Ik zit qua moderatie te twijfelen tussen een 0 of een (krappe) +1 :) Volgens mij is hier wel duidelijk een intentie om een positieve bijdrage te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zelf heb ik voor het nulletje gekozen bij die post.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ventieldopje in 'nieuws: Linux Mint 12 'Lisa' is uitgebracht'

Is deze uitdrukking geoorloofd?
Mark Shuttleworth mogen ze wat mij betreft ook wel afschieten, leuk hoor het promoten van Linux als desktop OS dat klaar is voor iedereen maar ik deel die mening toch écht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[Remmes] in 'nieuws: 'Belgische telco's weigeren rekening gsm-lokalisatie te betalen''
Deze reactie lijkt mij eerder ongewenst dan off-topic, hij scoort er trouwens ook +3 mee.

tweaker2010 in 'nieuws: Tweede Kamer gaat onderzoek doen naar ict-problemen'
En waarom krijg ik hier -1 voor?

[ Voor 27% gewijzigd door tweaker2010 op 28-11-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21

Cyphax

Moderator LNX
'k Vind dit toch meer een 0 dan een -1. Het is echt zo'n reactie waarvan ik denk "irrelevant", maar de criteria voor -1 vind ik niet echt van toepassing.
Geen idee, van mij heb je iig een +1 en daarmee is je reactie van 0 naar +1 gegaan.
Ik vind van niet. Maar de rest van de reactie is gewoon in orde, dat is zo suf. Als iemand die reactie zou kunnen editten en die vervelende zin eruit kan halen, dan is ie schoon genoeg lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 28-11-2011 09:51 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
SirNobax in 'nieuws: Samsung brengt sdk uit voor pen van Galaxy Note-smartphone'

Die +3 en +2's zijn mismoderaties imo. Hij zegt meteen al iets wat in het Feedback-forum thuis hoort, en de rest is wel tegen informatief aan. +1 lijkt me dus voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Laatst online: 23-08-2024
500 dagen geleden zou hij nog grappig geweest zijn. Nu niet meer -1 is het voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:09

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dat vind ik wel erg zuur. Van mij 0.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nee die is niet zo netjes inderdaad, ik heb hem dan ook een 0 gegeven 1 punt aftrek.
hij staat echter nog op +1 (0.6)
Geen idee waarom je een -1 kreeg want het is gewoon een +1!
Gerjannn schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:51:
SirNobax in 'nieuws: Samsung brengt sdk uit voor pen van Galaxy Note-smartphone'

Die +3 en +2's zijn mismoderaties imo. Hij zegt meteen al iets wat in het Feedback-forum thuis hoort, en de rest is wel tegen informatief aan. +1 lijkt me dus voldoende.
Een +1 is imo inderdaad voldoende, heb hem die ook gegeven en hij staat hier nu ook stevig op.
PietrKempy schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:24:
[...]

500 dagen geleden zou hij nog grappig geweest zijn. Nu niet meer -1 is het voor mij
Zelf geef ik hem een 0, -1 vind ik iets te zwaar.

[ Voor 84% gewijzigd door pino85 op 28-11-2011 14:53 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gerjannn schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:51:

Ik heb hem een +1 gegeven vanwege zijn taalgebruik, en daar staat ie nu ook gemiddeld op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426250

Makkie88 'LG geeft duurdere smartphones update naar Android 4.0'

Ik vind dit nu niet meteen een +2 of +3 waard, hoogstens +1.

edit: link fixed

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 426250 op 28-11-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
er is wat mis met je link ;)
edit: nu niet meer :P

Maar over de reactie, deze geef ik een 0, iedereen weet dit al (in ieder geval de LG gebruikers) en is dus irrelevant.

[ Voor 72% gewijzigd door Gerjannn op 28-11-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

tweaker2010 schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:07:
[...]

Ik heb hem een 0 gegeven vanwege zijn taalgebruik, en daar staat ie nu ook gemiddeld op :)
Staat gemiddeld toch echt op +1
Gerjannn schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:25:
er is wat mis met je link ;)
edit: nu niet meer :P

Maar over de reactie, deze geef ik een 0, iedereen weet dit al (in ieder geval de LG gebruikers) en is dus irrelevant.
Ik geef hem gewoon een +1, maar wellicht zit ik er naast, alleen waarom zou het een 0 zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 28-11-2011 16:39 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
pino85 schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:38:

Ik geef hem gewoon een +1, maar wellicht zit ik er naast, alleen waarom zou het een 0 zijn?
Na nog een keer de post goed doorgelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat het toch wel +1 is inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pino85 schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:38:
[...]
Staat gemiddeld toch echt op +1
[...]
Ik bedoelde natuurlijk +1 ipv 0 (my bad) ;)

@Gerjann: ik heb die post ook +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:53
varkenspester in 'nieuws: KPN betaalt 15 miljoen voor Belgische 4g-licentie - update'
Ontopic zou ik al lastig vinden, maar een +2 Informatief? Lijkt me zo offtopic als de pest.
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.