Het kleine-mismoderatietopic deel XXIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste
Acties:
  • 36.146 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

2x +1 gegeven.

Titan_Fox in 'nieuws: Microsoft: Motorola vraagt te veel geld voor videopatenten'
-1 of 0 denk ik: "Edit - Dit zal wel weggemod omdat ik wat slechts over Apple heb gezegd. De fanboys zijn weer eens lekker bezig. Er zit echt een zooitje kneuzen die de hele dag zitten te kijken of ik wat slechts over Apple heb gezegd."

Ach ja, MS en Motorola (Google dus binnenkort) zijn weer gezellig aan het bashen.
Even tellen:
+1 voor de inhoud, de eerste twee zinnen hebben wel wat, maar geef ik (net?) geen +2 op.
minus 1 voor modgezeur
minus 1 voor Apple gebruikers afzeiken. Helemaal zo boven aan bij de reacties, stel ik dit niet op prijs: slecht voorbeeld.
shit, -1, jammer, maar is niet anders. Zelf verstiert.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: 'Meting sneller-dan-licht-neutrino foutief door slechte gps''
Hoezo is dit off-topic? Als je een beetje kritisch bent op de wetenschap krijg je blijkbaar gelijk een 0

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ik denk dat het als foutief wordt gezien omdat CERN juist andere uitnodigden om fouten te zoeken in hun proef.

Scientia potentia est

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:47
Tweaker, het is een 0 omdat het nergens over gaat. Als mensen gewoon de press releases hadden gelezen, vroeg CERN ook om uit te zoeken wat er mis ging, en wat er goed is gegaan. Dus dit ging totaal niet over wereldkundig maken dat ze dit hebben bereikt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hetzelfde team heeft die 2e test gedaan, dus dan heb ik toch gelijk? Ze hadden het op een andere locatie moeten doen. Zie nieuws: Neutrino-onderzoekers blijven verdeeld na nieuwe lichtsnelheidstest

Edit: Deze reactie wordt ook keihard op -1 gemod terwijl hij gewoon gelijk heeft:
Hatsjoe in 'nieuws: 'Meting sneller-dan-licht-neutrino foutief door slechte gps''

[ Voor 27% gewijzigd door tweaker2010 op 23-02-2012 10:52 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:47
Nee, omdat het veel vaker gebeurd, alleen horen we er minder van. Press releases van dit soort dingen gaan NIET om de eer te krijgen, maar puur om te vragen "Wat klopt hier niet aan"

Ik snap wat je bedoelt, en ben het ook met je eens. Maar het gaat hier puur om CERN die hiermee naar buiten kwam om te vragen wat er niet aan klopte, niet om de theorie te ontkrachten (dat is in dit geval een bijzaak)

Ik heb je +1 gegeven, puur omdat het wel on topic is. Maar of het klopt is een compleet andere discussie :)

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 23-02-2012 10:53 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• moreasy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05-2024

moreasy

edit:
Nou geweldig zeg, na door acht verschillende kleine-mismoderatietopics gebladerd te hebben ben ik dan toch bij het laatste, actuele deel beland. Heeft iemand een tip hoe je snel het juiste topic kan vinden in deze?

Anyhoe, na vorige week een uitbrandertje te hebben gehad over mijn meningmods wil ik even de aandacht vestigen op de huidige mismoderatie van het topic 'http://tweakers.net/nieuws/80215/nederland-en-vs-gaan-samen-internetcriminaliteit-bestrijden.html' en met name de reactie van 'jostytosty'. Ik zie even niet in wat er +3 waard is aan de volgende tekst:
Inderdaad, waarom nu weer samen met de VS waarom niet in Europees verband?
Als ik aan Cern denk, dan denk ik "goh er zijn kennelijk heel wat knappe koppen in de EU", dus waarom niet dit ook in EU verband?
Daarbij bekruipt je altijd het huiverige gevoel de de Amerikanen weer eens een verborgen agenda hebben en dat het doel meer is tevens mee te kijken in de computers van, laten we zeggen, Holland Signal of Philips.
Niet vergeten dat het Echolon project [samen met de Britten n.b.] dat ook veiligheid in het vaandel had, voornamelijk door de VS gebruikt werd voor Industriële spionage bij Airbus.
Het zal wel weer het uitwisselen van persoonsgegevens worden, 3 amerikanen tegen 16miljoen Nederlanders.
Die Opstelten die iedere week een luchtballonnetje oplaat is toch van een partij die zo voor Europa is?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

moreasy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:16:
edit:
Nou geweldig zeg, na door acht verschillende kleine-mismoderatietopics gebladerd te hebben ben ik dan toch bij het laatste, actuele deel beland. Heeft iemand een tip hoe je snel het juiste topic kan vinden in deze?

Anyhoe, na vorige week een uitbrandertje te hebben gehad over mijn meningmods wil ik even de aandacht vestigen op de huidige mismoderatie van het topic 'http://tweakers.net/nieuws/80215/nederland-en-vs-gaan-samen-internetcriminaliteit-bestrijden.html' en met name de reactie van 'jostytosty'. Ik zie even niet in wat er +3 waard is aan de volgende tekst:
[...]
Je kan dit topic bookmarken en de oude topics blokkeren ;)

Anoniem: 47000 in 'nieuws: Nederland en VS gaan samen internetcriminaliteit bestrijden'
Ik denk dat je deze reactie bedoelt? Heb hem +2 gegeven.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
moreasy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:16:
edit:

...
[...]
Je kunt ook reeksen bekijken en op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/topicrange_last.png duwen naast de titel om naar het laatste topic te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 23-02-2012 11:50 ]

☻/
/▌
/ \

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49
Hey die kende ik ook nog niet haha :D

mutley69 in 'nieuws: Microsoft: Motorola vraagt te veel geld voor videopatenten'
"M$ft" -1

[ Voor 70% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-02-2012 11:52 ]

• moreasy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05-2024

moreasy

Hele goeie tip :)
Kixtart schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:50:
[...]

Je kunt ook reeksen bekijken en op [afbeelding] duwen naast de titel om naar het laatste topic te gaan.

• mrlammers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
mrlammers in 'nieuws: Nederland en VS gaan samen internetcriminaliteit bestrijden'

Mijn verheel is zes maal als 'ongewenst' betiteld. Dat lijkt me totaal niet aan de orde. Kan dat gerepareerd worden?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 417566 in 'nieuws: 'Meting sneller-dan-licht-neutrino foutief door slechte gps''
Sinds wanneer is een engels stukje tekst copy-pasten +3 waard?

@mrlammers: "Het wordt tijd dat Nederland eens uit de kont kruipt van de VS" is ook geen +3 waard...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Tweaker, je zit er bovenop, niet overwerkt raken he. ;)
tweaker2010 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:56:
Anoniem: 417566 in 'nieuws: 'Meting sneller-dan-licht-neutrino foutief door slechte gps''
Sinds wanneer is een engels stukje tekst copy-pasten +3 waard?

@mrlammers: "Het wordt tijd dat Nederland eens uit de kont kruipt van de VS" is ook geen +3 waard...
Ik heb een 0+boost gegeven. Zinetjes highlighten kunnen wij allemaal en wie een staaltje begrijpend lezen toepast op het bronartikel heeft dit niet nodig. Mijnziens is de reactie ongewensd want het voegt niets toe en dan de klapper, de voertaal is NL, niet ENG. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:06

pino85

Im just a Bird in the Sky

Voertaal doet er voor mij niets toe.
Wel vind ik dat zo bar slecht leesbaar dat ik er niet meer dan een 0 van kan maken.

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 23-02-2012 16:55 ]

Liefhebber van Tweakers

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 422394 in 'nieuws: Apple mag iPads blijven verkopen in Shanghai'

Krijgt +1 en zelfs +2, maar is natuurlijk -1. Dit hoort in GR, niet op de FP.

Anoniem: 143912 in 'nieuws: Apple mag iPads blijven verkopen in Shanghai'

En dat is gewoon ontopic en dus +1, maar krijgt wel 6x -1....

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 23-02-2012 17:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:06:
Anoniem: 422394 in 'nieuws: Apple mag iPads blijven verkopen in Shanghai'

Krijgt +1 en zelfs +2, maar is natuurlijk -1. Dit hoort in GR, niet op de FP.

Anoniem: 143912 in 'nieuws: Apple mag iPads blijven verkopen in Shanghai'

En dat is gewoon ontopic en dus +1, maar krijgt wel 6x -1....
Mee eens, -1 en +1 gegeven. Ze staan nu op de juiste score :)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 290227 in 'nieuws: Brein daagt ook UPC, KPN en andere ips's voor blokkade Pirate Bay'
Kunnen deze mismodders aangepakt worden? Iemand vind dit kennelijk +3 waard. -1 gegeven.

Edit: eerst stond er alleen "Zucht 2. :O " typisch een fipo die later snel wordt aangepast.

[ Voor 15% gewijzigd door tweaker2010 op 23-02-2012 22:00 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En deze kwam ik net tegen:
Asteryz in 'nieuws: 'AMD drijft kloksnelheden op tot boven 4GHz''

Hij heeft acht +3s, twaalf +2s, en nog wat lagere, en ik heb hem maar een +0 gegeven omdat ik in een gulle bui was. Hij heeft een leuk verhaal gemaakt dat weg leest alsof hij wat zinnigs toevoegt. Jammer genoeg is het voor 90% onzin wat er staat. Het is duidelijk dat hij ooit heeft gehoord hoe een mosfet werkt, maar nu heeft hij echt nagenoeg alles fout. Lijkt me niet dat iets wat gewoon onzin is een +2 moet zijn.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:24

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Jup, jij legt het mooi uit met Sissors in 'nieuws: 'AMD drijft kloksnelheden op tot boven 4GHz'', dus die onzin mag op 0. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Anoniem: 294759

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen idee. Waarschijnlijk zijn het 'mee eens' moderaties. Heb hem +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wat doen we aan dit soort leden die quotes misbruiken om hun bericht bovenaan te plaatsen. Sluit totaal niet aan op het bericht waar de quote van gemaakt is. Kan aan mij liggen maar zie dit steeds vaker gebeuren, quotes die misbruikt worden om hun eigen verhaal bovenaan te plaatsen.

Bijvoorbeeld deze weer, geef ze dan ook -1 voor niet gewenst.
cappie in 'nieuws: Nieuwe Dropbox-versie kan foto's en video automatisch uploaden'

Quote kapers?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Dat is een lastig punt. Bij deze is het zo dat hij in zijn eerste zin (alinea) reageert op wat er voor hem wordt gezegd en daarna iets ongerelateerds schrijft in zijn 2e alinea. Op zich reageert hij dus wel op degene voor hem.
Ik snap ook wel dat er ook mensen zijn die dit echt misbruiken. Volgens mij hebben we daar niet echt een richtlijn voor maar misschien is het geen slecht idee om dit eens in te voeren.

Als je zulke reacties tegen komt die echt niets gerelateerds hebben met de bovenliggende reactie dan mag je hem zeker hier aangeven. Wij beslissen dan wel wat we er mee gaan doen.

Om terug te komen op de reactie die jij aandraagt: die zou ik geen -1 geven, op zich is ie on-topic.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het is lastig, maar er valt vrij weinig mee te doen. Behalve als het echt bijzonder ver offtopic is (maar dan gelden normale modregels) of er echt aantoonbaar misbruik is ('ik misbruik deze fipo even'); kun je er niet zoveel mee.

Natuurlijk is het vervelend, maar wat is het echte probleem nu eigenlijk? Ja hij garandeert dat zijn reactie gezien wordt en daarmee gemodereerd wordt; en lokt mogelijk wat discussie uit. Hij heeft daarmee wat voordeel op een ander die gewoon onderaan reageert, maar het is m.i. niet zo schokkend dat er ingrepen voor nodig zijn anders dan het moderatiesysteem zijn werk laten doen. :)

Sowieso is het gekozen voorbeeld voor het probleem wat je aangrijpt niet echt juist, deze reactie van cappie vind ik verder prima. Ik had het zelf niet opgemerkt als een 'misbruik hoge post'-reactie en ik denk niet eens dat je definitief kunt stellen dat het daadwerkelijk zo bedoeld is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kan hier nog wat aan gedaan worden? Deze krijgt maar liefst 13x +3 en staat nog steeds op 0 gemiddeld.
Anoniem: 290227 in 'nieuws: Brein daagt ook UPC, KPN en andere isp's voor blokkade Pirate Bay'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:21
tweaker2010 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:38:
Kan hier nog wat aan gedaan worden? Deze krijgt maar liefst 13x +3 en staat nog steeds op 0 gemiddeld.
Anoniem: 290227 in 'nieuws: Brein daagt ook UPC, KPN en andere isp's voor blokkade Pirate Bay'
Hoewel het kijkje in de tweakers keuken natuurlijk interessant is, lijkt mij dit een offtopic reactie die eigenlijk in "Geachte Redactie" thuishoort. Ik heb hem, en de 2 reacties van de auteurs eronder gewoon op 0 -- offtopic gezet. Ik zie niet in waarom het meer dan dat moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is niet alleen offtopic, het is dus ook nog eens ongewenst, omdat het in GR hoort.

Dus -1 van mijn kant :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nee, een verdwenen reactie hoort hier thuis. Dat de reactie toevallig is verdwenen omdat het hele artikel weg is, is niet relevant.

Overigens is een reactie met als inhoud 'zucht2' sowieso waardeloos en hoort dus op -1, en dat wat hij er later aan heeft toegevoegd, heeft de reactie niet beter gemaakt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als het over een reactie zou gaan zou het hier horen, ben ik met je eens.

Echter, hij heeft het over een ander (nieuws)bericht, en dat is wel degelijk iets voor GR. Nieuwsberichten worden immers niet gepost door moderators, maar door de redactie ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nee, hij klaagt dat zijn reactie weg is, hij ziet niet dat er een ander nieuwsbericht met dezelfde titel staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Al met al gewoon een -1 dus ,ook van mijn kant staat nu op -0.3

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Anoniem: 411917 in 'nieuws: Brein: wij stuurden geen meldingen illegaal downloaden naar RUG - update'
Weer iemand die het blijkbaar liefst persoonlijk speelt, met zijn "aka brein medewerker". Zo'n opmerkingen dragen niks bij aan een normale discussie (integendeel), zijn wat mij betreft compleet ongewenst omdat het alleen maar meer persoonlijk geneuzel oplevert, en het klopt gewoonweg niet.

En dit zijn dan weer de gevolgen. A volonté op naam dingen als ongewenst gaan modden...
10 feet high in 'nieuws: Brein: wij stuurden geen meldingen illegaal downloaden naar RUG - update'
10 feet high in 'nieuws: Brein: wij stuurden geen meldingen illegaal downloaden naar RUG - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

10 feet high schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:40:
Anoniem: 411917 in 'nieuws: Brein: wij stuurden geen meldingen illegaal downloaden naar RUG - update'
Weer iemand die het blijkbaar liefst persoonlijk speelt, met zijn "aka brein medewerker". Zo'n opmerkingen dragen niks bij aan een normale discussie (integendeel), zijn wat mij betreft compleet ongewenst omdat het alleen maar meer persoonlijk geneuzel oplevert, en het klopt gewoonweg niet.

En dit zijn dan weer de gevolgen. A volonté op naam dingen als ongewenst gaan modden...
Inderdaad nogal aanvallend. Ik heb hem -1 gegeven en jouw reacties staan inmiddels op 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
Hier nog eentje.
10 feet high in 'nieuws: Rapidshare beperkt downloadsnelheid om piraterij te stoppen'
Dit is toch niet offtopic, of ongewenst? Ik zie dat deze ondertussen al drie keer als ongewenst is aangestipt, ik zal niet te ver ingaan op verdwaalde mismoderaties, maar mensen die dit als ongewenst aanduiden, verdienen geen mod-rechten.

sleezball in 'nieuws: Rapidshare beperkt downloadsnelheid om piraterij te stoppen'
Dit is ook niet informatief. Het is gewoon een herhaling van een ononderbouwd verhaal dat viral is gegaan. Verhalen die niet onderbouwd zijn horen helemaal niet op informatief te staan, en mensen die dit als spotlight bestempelen... sorry, ik kan er echt niet bij. Dat zijn meningmods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, maximaal een 0.

Cheetah in 'nieuws: Nederlandse politie haalt Zweedse torrentsite offline'

+3 is ook wel een beetje over de top he?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zelf zou ik eerst alle +2's moeten door kijken en lezen om te bezien of dit een +2 of +3 zou zijn, voor nu wat ik heb gelezen neig ik nog naar een +2.
Inderdaad, een 0 maximaal!

[ Voor 37% gewijzigd door pino85 op 26-02-2012 13:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
pino85 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:26:
[...]
[...]
Inderdaad, een 0 maximaal!
Een +1 vind ik ook niet zo erg en heb hem zelf dat gegeven. Het is stating the obvious, maar ik had het nog niet gezien en vond hem grappig daarom :)

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 26-02-2012 15:03 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Micio Nero in 'nieuws: Nederlandse politie haalt Zweedse torrentsite offline'

Niet echt een +2 of zelfs +3 waard he? Heel erg veel verder dan een -1 kom ik niet eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Twee maal -1 voor berichten waarvan ik echt niet zie waarom ze ongewenst zouden moeten zijn. Hooguit inhoudelijk omstreden maar niet uitzonderlijk grof geformuleerd ofzo. Naar mijn idee hebben moderatoren hun mening willen formuleren door het uitdelen van punten inplaats van door te reageren.

mae-t.net in 'nieuws: Brein: wij stuurden geen meldingen illegaal downloaden naar RUG - update'
mae-t.net in 'nieuws: Brein: wij stuurden geen meldingen illegaal downloaden naar RUG - update'

Vooral van dat tweede bericht vind ik dat ik het niet slechter of korter door de bocht heb geformuleerd dan zijn ironische parent, dus zouden die moderaties m.i. dichter bij elkaar moeten liggen.

P.S. Ik zag zojuist dat er al geen -1 meer staat, bedankt voor zover van toepassing.

[ Voor 17% gewijzigd door mae-t.net op 26-02-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Kixtart schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:03:
[...]

Een +1 vind ik ook niet zo erg en heb hem zelf dat gegeven. Het is stating the obvious, maar ik had het nog niet gezien en vond hem grappig daarom :)
Ik vind hem niet grappig maar dat is per persoon inderdaad verschillend en ik vind hem niets toevoegen dus een 0 lijkt me gewoon de juiste score hier voor, van uit mij zelf geredeneerd dan :P

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 26-02-2012 18:56 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:19:
Micio Nero in 'nieuws: Nederlandse politie haalt Zweedse torrentsite offline'

Niet echt een +2 of zelfs +3 waard he? Heel erg veel verder dan een -1 kom ik niet eigenlijk.
IK weet niet wat er eerst heeft gestaan maar er staat nu niets meer. Als ik echter kijk dat er bovenaan de modlijst mensen staan die die reactie een +2 hebben gegeven en die hier ook actief zijn en proberen op de juiste manier te modden dan kan ik alleen maar concluderen dat er iets heeft gestaan wat in eerste instantie toch meer waard was dan de -1 die deze reactie nu waard is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Vreemd dat hij dit dan heeft verwijderd.. want het is nu inderdaad niets meer dan een -1.. zonde

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

mae-t.net schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:04:
Twee maal -1 voor berichten waarvan ik echt niet zie waarom ze ongewenst zouden moeten zijn. Hooguit inhoudelijk omstreden maar niet uitzonderlijk grof geformuleerd ofzo. Naar mijn idee hebben moderatoren hun mening willen formuleren door het uitdelen van punten inplaats van door te reageren.

Beide reacties +1 gegeven en daar staan ze nu ook stevig op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Juzzz_NL in 'reviews: HTC One X en One S: terug naar de kern'
Deze krijgt maar liefst +2. Ik dacht meer aan -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zetje naar -1 gegeven.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweeny in 'nieuws: Nokia kondigt Symbian-telefoon met 41-megapixelcamera aan'
Er stond eerst een lap tekst in deze reactie waardoor ie -1 kreeg, nu is ie wel +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De 1e reactie is nutteloos omdat er in het artikel staat dat er waarschijnlijk geen quad core (A6) in de iPad 3 zit. De 2e reactie is niet onderbouwd en dus waarschijnlijk een broodje aap verhaal. Heb alleen de 1e een 0 gegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door tweaker2010 op 27-02-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

supertheiz in 'nieuws: Piratenscene verruilt xvid- voor x264-encoder' +3?
mystic101 in 'nieuws: Piratenscene verruilt xvid- voor x264-encoder' +2?

Deze reacties zijn (net zoals de rest van dat draadje) zwaar off-topic

Edit: nog eentje die onterecht +3 krijgt: scsirob in 'nieuws: Nvidia toont prototype Toshiba's 7,7"-quadcore-tablet'

[ Voor 21% gewijzigd door tweaker2010 op 28-02-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 09:18
Boostjes! Staan nu op off-topic.
Heb nog maar 1 boost over :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

2x nulletje en 1x+1 gegeven en daar staan ze ook stevig op.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Cyphax schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:32:
[...]

Net zo min als dat het het niet betekent dat het een flamebait is, inderdaad.

Het gaat dus om deze post:

[...]

Dit soort posts wil ik eigenlijk gaan zien als flamebaits. Of is dat heel gek?

[...]

Die zou echt niet onder de 0 uit moeten komen. Dat is echt een en al meningmod daar, da's jammer. Ik ga even kjken naar de thread en dan wordt het +1 (of 0 als het off-topic is ofzo).
Hallo ik zag mijn naam staan dus kom ik wat verduidelijken :)

Ik vind zeker niet dat dit soort posts als flame gezien moeten worden. Mits er nuttige informatie bij staat is een post goed en dat je dan jouw mening wat enthousiast uit moet kunnen. Het komt immers ook vaak genoeg voor dat posts in dergelijke artikelen met daarin een pro-piratebay of anti-Brein sentiment gewoon acceptabel gezien worden.

Stel dat Miyamoto een nieuwe Mario game aangekondigd die hij gaat ontwikkelen en er verschijnd een post "Wow, vond Mario Galaxy 2 echt fantastisch. Kan niet wachten op de nieuwe game! You rock Miyamoto !" dan wordt dat als goede post gezien terwijl de strekking hetzelfde is. Moeten we dit soort posts dan ook maar naar beneden modden?

Ik snap dat veel mensen hier pro-piraterij zijn en posts die voor Stichting Brein en/of anti-download zijn niet 'populair' zijn maar mijn inziens moeten die posts niet op mening beoordeeld worden en dit is waar het vaak mis gaat met het moderatiesysteem. Als mensen het er mee eens zijn geven ze plussen, staat de post hun mening niet aan dan gaat die naar downmod Hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 195390 in 'nieuws: TomTom ziet 2012 niet rooskleurig in'
Leuke grap, maar maximaal +1 waard. Die 1x +3 en 9x +2 zijn teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@ Hierboven: Staat nu stevig op +1 :)

Deze past m.i. beter op 0:
Axon in 'productreview: Sony PlayStation 3 80GB Zwart review door mrtak'

Hier kan ik nog een +1 voor geven, al zou je ook (terecht) kunnen stellen dat kritiek niet op deze wijze gegeven moet worden. Dus deze staat nog te hoog:
noobynater in 'productreview: Sony PlayStation 3 80GB Zwart review door mrtak'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 16:40

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26

Herman

FP ProMod
Topicstarter
On it :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 11:19
juanita in EU bereikt akkoord over regels voor lagere roamingtarieven gebruikt het op zicht wel aardig bedachte EUSSR voor de EU. Ik zie het een beetje als troll a la micro$oft; echter verder is de post niet al te offtopic. Toch -1 geven?

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Spheroid schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:50:
juanita in EU bereikt akkoord over regels voor lagere roamingtarieven gebruikt het op zicht wel aardig bedachte EUSSR voor de EU. Ik zie het een beetje als troll a la micro$oft; echter verder is de post niet al te offtopic. Toch -1 geven?
Op zich heeft hij wel een punt, -1 voor EUSSR vind ik wel erg streng. Ik geef een punt aftrek en dus een 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

tweaker2010 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:23:
Anoniem: 195390 in 'nieuws: TomTom ziet 2012 niet rooskleurig in'
Leuke grap, maar maximaal +1 waard. Die 1x +3 en 9x +2 zijn teveel van het goede.
Maximaal een +1 waard inderdaad.
Ik vind dit ook niet meer waard dan een nulletje, hij kan nog zetjes gebruiken na mijn zetje op 0.8
Hier kan ik nog een +1 voor geven, al zou je ook (terecht) kunnen stellen dat kritiek niet op deze wijze gegeven moet worden. Dus deze staat nog te hoog:
noobynater in 'productreview: Sony PlayStation 3 80GB Zwart review door mrtak'
Op deze wijze iets aan geven tja, het zou anders kunnen maar ik vind het niet extreem ofzo, ik heb hem een +1 gegeven en daar staat de post nu ook effectief op.
2x -1 gegeven, de laatste reactie is zie ik al verwijderd.
Spheroid schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:50:
Ik geef deze reactie een nulletje, vind het te streng om direct een -1 te geven.

[ Voor 33% gewijzigd door pino85 op 28-02-2012 16:28 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

EvaluationCopy in 'nieuws: Telenet begint Vlaamse uitrol 'homespots' na succesvolle proef'

Schoolmeester, dus -1? Sowieso geen +2 of zelfs +3 natuurlijk....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

0 gegeven, als hoge uitzondering. Ik zie het als een "passende" reactie op die van infex2.
Die 3 er onder heb ik wel rood gemaakt.
@Pino85: ik zie er een vleugje humor in, als reactie op die er boven. Maar +1 gaat ie niet halen.

@k1n8fisher weghalen vanaf: Anoniem: 383062 in 'nieuws: Telenet begint Vlaamse uitrol 'homespots' na succesvolle proef' goed idee, wat mij betreft.
En zet "er boven" maar "op slot": het te maken "grapje" is gemaakt, einde verhaal, wat mij betreft. Levert verder niks bruikbaars op.

[ Voor 31% gewijzigd door Xubby op 28-02-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik ga daar geen onderscheid in maken , -1 gegeven evenals de 3 er onder.

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 28-02-2012 20:40 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ik denk erover het hele draadje vanaf de opmerking van infex weg te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Goed idee. Deze krijgt 10x +3 waardoor ie nog steeds op 0 ipv -1 staat:
Anoniem: 383062 in 'nieuws: Telenet begint Vlaamse uitrol 'homespots' na succesvolle proef'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Die +3-en op deze reactie en die er onder van EvaluationCopy leveren "sowieso" toch een "mod onderzoekje" op, dacht ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Xubby schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:56:
[...]

Die +3-en op deze reactie en die er onder van EvaluationCopy leveren "sowieso" toch een "mod onderzoekje" op, dacht ik ...
Zie warning :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 19-06 08:18
-2 tje ? Anoniem: 448397 in 'nieuws: Mogelijk creditcardgegevens gestolen bij hack Microsoft Store India'
Edit: kijk deze user ff na aub

[ Voor 8% gewijzigd door MineTurtle op 28-02-2012 21:49 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Weg en Kees heeft hem gebanned. Opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448403

Dirk schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:04:
Weg en Kees heeft hem gebanned. Opgelost. :)
Goed man wat een raar mannetje was dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Mooi werk, bedankt :)

[ Voor 13% gewijzigd door MineTurtle op 28-02-2012 22:20 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 13:03

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Anoniem: 448403 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:17:
[...]

Een clone, hoe schattig

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
dacht het ook al inderdaad... ook aan zijn eerdere forumpost te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Toch altijd grappig, mensen die IP adressen en cookies niet snappen.
Het doet me altijd een beetje denken aan een ééncellige diertje dat in opstand komt tegen een neural netwerk van meerdere lichtjaren groot.

Ok, ik overdrijf een beetje. Maar in het land van de eentjes en de nulletjes op het domein van tweakers.net is Kees toch echt wel de koning tegenover de digibeten en de diginoobs.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Anoniem: 448403 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:17:
[...]

Nou vraag ik me echt af wat daar stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wolfos schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:58:
[...]

Nou vraag ik me echt af wat daar stond.
Kijk naar de reacties van klonen klaaserrijkerd en fruitloppser en je weet genoeg.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

arnoudwokke in 'reviews: Samsung Galaxy Beam: telefoon met projector'
Dit is een interessante reactie op mijn eigen reactie, helaas kan ik hem zelf niet modereren.

Edit: wel een erg aanvallende reactie, vind ik geen +2 waard:
Uniciteit in 'nieuws: 'Opvolger iPad 2 en nieuwe Apple TV komen op 7 maart''

[ Voor 31% gewijzigd door tweaker2010 op 29-02-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

tweaker2010 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:42:
Dit is een interessante reactie op mijn eigen reactie, helaas kan ik hem zelf niet modereren.

+2 resp. +1 gegeven. De laatste is on-topic, maar zoals b.v. bovenaan met "zielig" bevordert een +2 niet. En inhoudelijk liep ik toch hard voor een +2 bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

tweaker2010 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:42:

+2 en +1 gegeven

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

BAMMER in 'nieuws: Interpol pakt internationaal 25 vermeende Anonymous-hackers op'
Sundog in 'nieuws: Interpol pakt internationaal 25 vermeende Anonymous-hackers op'

Deze reacties krijgen +2 en +3, maar zijn volgens mij max +1 waard.
Dat verhaal van de voordeur op slot doen kennen we nu wel...

[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 29-02-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik vind beiden ook gewoon +1's heb ze ook net zo beoordeeld.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 16:37
(jarig!)
Anoniem: 279033 in 'nieuws: Release 3DS-game geblokkeerd wegens 'dubieuze religieuze inhoud''

Is dit niet een -1 waard? Gezeur over kiddy nintendo zonder ook maar enig argumentatie.
Zelfs zijn reactie daarna is meer aanzet tot fanboys die boos worden dan dat het toegevoegde waarde heeft voor een zinvolle discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Is idd ongewenst en -1 waard, maar staat dankzij die meerdere +2's en +3 nog op +0,5.

Edit: is dit geen -2? Xardas in 'nieuws: KLPD, KPN en drie VVD-politici genomineerd voor Big Brother Award'

[ Voor 54% gewijzigd door tweaker2010 op 29-02-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Beiden zijn -1's, de 2e tja ik weet niet of -2 terecht is, -1 zal denk ik wel volstaan al ben ik het eens dat dit soort posts nogal onsmakelijk zijn.
Eerste post staat stevig op -1, de 2e nog niet.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

tweaker2010 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:06:
Is idd ongewenst en -1 waard, maar staat dankzij die meerdere +2's en +3 nog op +0,5.

Edit: is dit geen -2? Xardas in 'nieuws: KLPD, KPN en drie VVD-politici genomineerd voor Big Brother Award'
gaat er een beetje over vind ik :Y

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zijn reactie is gebaseerd op feiten (was pas in het nieuws dat Sabam weigerde artiesten te betalen).
Heb hem een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

tweaker2010 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:34:
[...]

Zijn reactie is gebaseerd op feiten (was pas in het nieuws dat Sabam weigerde artiesten te betalen).
Heb hem een 0 gegeven.
ik denk inderdaad ook eerder aan off-topic dan een ongewenst

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 284785 in 'nieuws: Belg moet 65.000 euro betalen voor illegaal uploaden'

+3? :X

Ik kom niet verder dan een 0, of desnoods een zéér krappe +1, maar +2 en +3 is toch echt misbruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
tweaker2010 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:34:
[...]

Heb hem een 0 gegeven.
Niet mee eens. Als het om feiten zou gaan, en meer waard zou zijn dan 0, dan zou het minstens een heel klein beetje geduid of onderbouwd mogen zijn, en dan zou die mens tenminste mogen uitleggen waarom die zogenaamde feiten relevant zijn voor dit proces. Dit soort oneliners is pure stemmingmakerij, in mijn ogen, en lokt alleen maar offtopic discussies uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

10 feet high schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:13:
[...]
Niet mee eens. Als het om feiten zou gaan, en meer waard zou zijn dan 0, dan zou het minstens een heel klein beetje geduid of onderbouwd mogen zijn, en dan zou die mens tenminste mogen uitleggen waarom die zogenaamde feiten relevant zijn voor dit proces. Dit soort oneliners is pure stemmingmakerij, in mijn ogen, en lokt alleen maar offtopic discussies uit.
Een 0 hoeft ook helemaal niet onderbouwd te zijn. Voor de onderbouwing verwijs ik je door naar deze reactie:
Paterpor in 'nieuws: Belg moet 65.000 euro betalen voor illegaal uploaden'

Als je onliners -1 wilt geven prima, maar kijk hier dan ook even naar:
vinhui in 'nieuws: Belg moet 65.000 euro betalen voor illegaal uploaden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
tweaker2010 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:51:
[...]

Een 0 hoeft ook helemaal niet onderbouwd te zijn. Voor de onderbouwing verwijs ik je door naar deze reactie:
Paterpor in 'nieuws: Belg moet 65.000 euro betalen voor illegaal uploaden'
Ok, ben ik met je eens, maar van een +1 verwacht ik toch minstens iets. Een beetje relevantie, een beetje ontopic, een beetje onderbouwd, zoiets. Een +1, dat wil toch zeggen dat je minstens iets gemist hebt als je het bericht niet hebt gelezen. Een 0 lijkt me prima, omwille van het "who cares"-gehalve van de post. Een -1 lijkt me ook prima, omdat het toch alleen maar offtopic-discussie uitlokt én omdat het stemmingmakerij is.

Bij die tweede link dacht ik vooral: irrelevant. Irrelevant. Irrelevant. Irrelevant. :) => 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.