En zo is de cirkel weer rond, en tast ik wederom in het duister.

Maar goed, ik heb nog tot 25 december. Tot die tijd zal ik de boel o.a. hier in de gaten houden en dan de knoop doorhakken.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
En zo is de cirkel weer rond, en tast ik wederom in het duister.
De misverstanden stapelen zich wel op hè!denan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:12:
[...]
1- Bitrates kloppen niet
2- resolutie klopt niet (bron afhankelijk)
3- Ze leveren gewoon een dienst met genexis CPE's. Het dorps/stadsnetwerk draait op Cisco hardware
4- Vodafone heeft momenteel wel een aanbieding met een gratis linksys router, wellicht dat daar de verwarring ontstaat?
Klinkt als een misverstand.
ObAt schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:22:
Helaas moet dit Topic worden gesloten naar reactie van Vodafone
Pardon?
Het is ook wel nieuw (voor VF) en je kunt dan altijd verwachten dat je reacties krijgt die niet 100% kloppen.. vooral als je vragen stelt die buiten de FAQ vallen. En laat dat nou net de favoriete bezigheid van menig tweaker zijn.HoppyF schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:29:
De misverstanden stapelen zich wel op hè!
Ik begin met toch wel zorgen te maken over de informatie die over glasvezel verspreid wordt.
Zelfs op vragen door tweakers aan techneuten worden de verkeerde antwoorden gegeven.
loldenan schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:58:
[...]
Het is ook wel nieuw (voor VF) en je kunt dan altijd verwachten dat je reacties krijgt die niet 100% kloppen.. vooral als je vragen stelt die buiten de FAQ vallen. En laat dat nou net de favoriete bezigheid van menig tweaker zijn.
Hetzelfde met de mensen in die lokale winkels, zolang ze niet bij de technische helpdesk zitten (of daar een direct lijntje mee hebben) kun je verwachten dat vragen buiten de FAQ problemen op zullen leveren.
En soms maken jullie het ook wel erg bont hoor zo kreeg ik laatst een van een vodafone medewerker een mail van 2 a4'tjes met technische vragen over het netwerk en de werking van de IPTV diensten te zien. En heb ik het niet over FAQ/1e lijns vragen.. maar over 2e/3e-lijns (en verder) vragen.
Vreemd... waar andere providers zich ook op social media (gaan) begeven (Twitter, webcare van diverse isp's zoals Lijbrand, XMS, Telfort enz hier op t.net) enz, gaat VF dat juist weigeren?
[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 19-11-2011 12:20 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 19-11-2011 13:52 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Helemaal mee eens!DJSmiley schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:14:
[...]
<knip>
De fout die nu nog (tevaak) gemaakt wordt is foutieve informatie. Roepen dat je alle HD zenders in 1080p doorgeeft is gewoon slecht. Zeg dan niets, of gewoon 'Wij geven 1:1 de resolutie door die de zenders aanleveren'.
[...]
Je voorkomt onduidelijkheid en foute antwoorden. Dat zijn gewoon 2 dingen die nu wel te vaak voorkomen. De meeste klanten hebben liever geen antwoord (wel reactie natuurlijk), dan een fout antwoord.
Vreemd... waar andere providers zich ook op social media (gaan) begeven (Twitter, webcare van diverse isp's zoals Lijbrand, XMS, Telfort enz hier op t.net) enz, gaat VF dat juist weigeren?
Ook met kritiek van een consument, of een mierenneuker (zoals sommige tweakers';) ) kan best interessant voor een provider zijn. Zeker als de provider zelf op hun site amper informatie verstrekt (zoals vf imho op hun website) kan dat een toevoeging zijn voor potentieel nieuwe klanten.
Prijstechnisch zijn ze best interessant. Mag een klant dan ineens niet kritisch zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 19-11-2011 14:17 ]
Misschien sponsoren ze Tweakers wel (net als het TV programma TvoH, The Voice of Holland).Fiber schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:38:
En sinds wanneer bepaalt Vodafone wat er wel en niet op het Tweakers forum mag staan?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik ben er wel!Fiber schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:33:
De topic starters zijn sowieso relatief weinig aanwezig hier. Misschien is het een idee dat HoppyF, als hij dat leuk vindt, zich er mee gaat bemoeien...
Wat heeft Vodafone je doorgestuurd?thefox154 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:08:
Tja dat van die TS verbaast me niets. Heb al eerder geroepen dat daar een aantal dingen instonden die op zijn hardst gezegd nogal dubieus waren en waardoor het leek alsof Voda dit zelf geschreven had.
Maar goed ik ben er ook nog niet uit. Hier loopt de inschrijving tot begin december. Maar ook in de reggefiber winkel geen voorbeeld apparatuur etc. Nu heeft vodafone me vanuit het callcenter wel goede docu over de apparatuur gestuurd. Ik nijg toch sterk naar Vodafone.. De kwaliteit met de tv wordt vast nog opgelost en het is de enige aanbieder met standaard de basis HD zenders in het pakket.
Wij mogen overigens kiezen uit: KPN, Vodafone, Concepts, Lijbrand.
Verwijderd
Verwijderd
Dus aan 1 box hebben we genoeg want op een tv(in de woonkamer HD TV) hoeven de HD kanalen maar te werken. De rest kan gewoon prima via analoog of DVB-C?Fiber schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:22:
Nee, je hebt per tv een box nodig. Maar je kan natuurlijk ook een aantal tv's analoog of over DVB-C aansluiten.
Inmiddels is een collega van me in Almere Haven (WBA+/WMP+) ook aangesloten op een Vodafone pilot. Dus ook op WBA+ zijn nu 'klanten' live.DJSmiley schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:48:
[...]
In nieuwe gebieden... die vermoedelijk pas opgeleverd worden als KPN de issues 'allang' verholpen heeft. Op dit moment is dat nog niet mogelijk in WBA+ gebieden. Maar omdat Vodafone nog geen klanten live heeft in WBA+ gebieden (alleen wat pilots in wgdo geloof ik) kun je dat prima beloven.
Er zal ook ongetwijfeld een oplossing gaan komen, en bedenk wel dat (in het geval van Ermelo) de eerste aansluiting nog minimaal een half jaar duurt (bij doorgang), en tegen die tijd kan er natuurlijk een hoop veranderd zijn.
Die duidelijkheid zal vanzelf wel komen, en helpdesken zijn dan lang niet altijd goed op de hoogte, maar het hele tv-kwaliteitsverhaal begint dermate bekend te worden dat ik verwacht dat dit tegen die tijd wel opgelost is, en ook de providers die TV inkopen via GHM gewoon een goede kwaliteit gaan leveren.
Overigens ben je in het geval van Ermelo niet verplicht een provider te kiezen die TV van GlashartMedia afneemt, er komt nog een nieuwe provider bij die zelf het complete netwerk levert en (oa) een compleet DVB-C pakket levert (incl film1, HD enz)
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat was dus ook exact wat ik verwachtte, en gaat denk ik ook bij mij gebeuren (alleen dan bij Solcon). De wijzigingen.. eerst zien, dan geloven. Ze hebben nog een maand of 3-4 voordat ik aangesloten wordt, maar in kpn-termen zegt dat niets... (zoals je zelf al zegt, de upgrade staat al ruim een jaar ofzo op de planning....)eymey schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:31:
[...]
Maar ook hier geeft Vodafone weer onjuiste informati ewant die streams zijn allemaal gewoon encrypted dus niet 1:1.
(hopelijk leest Vodafone ook hier mee).
Ik geloof dat isp-fabriek een (groot deel?) van de provisioning enz van het wmp+ verhaal afhandelt.Verder heeft mijn collega een IP adres gekregen in het Lijbrandt domein van ispfabriek.nl. Oftewel, het lijkt erop dat Vodafone zelf geen enkel netwerk hier in de strijd gooit maar gewoon levert via Lijbrandt.
We zullen zien... helaas woon ik niet in Ermelo, dus heb geen keuze uit andere netwerken dan WMP+. In Ermelo is tenminste straks een fatsoenlijk DVB-C aanbod + analoog radio/tv zonder gezeur met bitrates en settopboxen, en geheel los van de beperkingen van WMP+. Gewoon het pakket van Cai Harderwijk, geen geknepen GHM streams met Verimatirx, gewoon ongecodeerd basis en de rest met een normale CI+ oplossing. En dan heb je voor 35 eur internet EN digitale TV, waar je bij UPC alleen al 30 eur kwijt bent voor minder zenders en geen internetAls KPN nog zo veel moet oplossen (ook de andere zenders 1:1 gaan doorgeven, versleuteling eraf halen) dan ben ik wel benieuwd wanneer -dat- nou eens een keer gaat gebeuren.... anders is het nog niet voor elkaar voor het netwerk in bv. Ermelo wordt opgeleverd.... als ze daar Uberhaupt voor glas gaan kiezen want ook daar (o.a. bij de ouders van m'n vriendin, die daar wonen) is doorgesijpeld dat je bij UPC Digital beter af bent qua beeldkwaliteit......
[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 02-12-2011 22:55 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ho ho!, ik was ook één van die 50+-ers.eymey schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:55:
Dat las ik idd ook in het Ermelo topic. Blijft idd grappig dat daar met name 50+ computerhobbyisten op af komen (was in Almere ook al zo). Ergens ook wel logisch natuurlijk (en ook niets ten nadele van 50+'ers). De tweakers weten namelijk toch de meeste info al via media zoals dit forum
ISP-fabriek lijkt inderdaad een groot deel van de provisioning op het wmp+ verhaal af te handelen, maar m'n collega had dus ook gewoon echt de aanduidingen "ftth" , "almere" en "lijbrandt" in z'n reverse DNS staan (of ispfabriek moet dit nog gaan veranderen in Vodafone).
Mijn ervaring is juist dat de 50+ doelgroep veel meer interesse heeft in de techniek dan de huidige 18-30 groep. Voor die laatste is dat altijd al een dienst geweest en boeit de achtergrond meestal niet.HoppyF schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:31:
Ho ho!, ik was ook één van die 50+-ers.![]()
Ik denk dat het goed is dat wel elkaar als tweakers in dit forum en op andere plekken die te maken hebben met glasvezel, regelmatig laten horen.
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 09-12-2011 21:53 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Er zijn/komen wel meer plekken waar andere actieve operators zijn.Barre73 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:51:
Wat ik nog nergens terug vind in alle meningen over Vodafone is het volgende: Als er in de komende jaren een andere actieve operator opstaat die zijn actieve apparatuur gaat plaatsen in de PoPs van Reggefiber, dan zijn er nog maar weinig bestaande glasISP's die daar mee in zee kunnen gaan. Simpelweg omdat het gros inmiddels eigendom is (of bijna is) van KPN. De eerst mogelijke bestaande die dan in mij opkomt is Vodafone :-)
EN: er is inmiddels een nieuwe operator begonnen met diensten op glasvezel. Vooralsnog in Rotterdam, maar nu ook als pilot op één Reggefiber netwerk. Als dat doorzet, en ze leveren betere kwaliteit dan WBA+, dan ben ik benieuwd...
Die laatste zin is opvallend.Barre73 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:06:
Glasoperator haalt vooralsnog zijn televisie van Multivisie. En dat is nog niet alles want het aantal zenders is beperkt... (en dan druk ik me nog zacht uit) maar alles heeft tijd nodig.. En ja, je hebt uiteraard gelijk qua Solcon en XSyou (en Edutel in Brabant), maar zoals je zelf al aangeeft is het meer een verpakking via WBA of WGDO en zeer kleinschalig. En groter zullen die ook nooit worden.
Ik hoop gewoon op een grote andere actieve operator die grootschalig durft uit te rollen met de kwaliteit van WGDO. Ik blijf erbij dat KPN niet overtuigd is van de noodzaak om alles uit glasvezel te halen wat er in zit.
En helaas blijkt keer op keer dat de meeste nederlanders dat ook wel prima vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 09-12-2011 23:48 ]
Ik ook.. Zit te bedenken of het voordeliger is om over te stappen van Lijbrandt naar Vodafone (ivm de 50% korting).frissie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:18:
Krijg net een aanbieding door de dus 50% korting op het eerste jaar.
Vodafone is aan het stunten om klanten te krijgen ...
[ Voor 4% gewijzigd door iBosvelt op 05-01-2012 19:58 ]
[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 05-01-2012 22:02 ]
Interessant! Alleen kan iemand mij hier meer duidelijkheid in scheppen? Ik kan dus 39 kanalen digitaal via de TV kijken, alleen:Zoals eerder gezegd worden 39 kanalen Analoog en Digitaal (DVB-C) uitgezonden, dat wil zeggen dat 39 kanalen op alle TVs in huis kan worden ontvangen zonder extra kastjes en modules te hoeven kopen (in tegenstelling tot de 25 van Ziggo). Ook een voordeel ten opzichte van Ziggo is dat de kanalen niet worden gecodeerd, dus er is geen CI+ kaart meer nodig! Ook blijft alle apparatuur van Ziggo gewoon werken, hetzelfde geld voor de Modules die tegenwoordig in vrijwel elke TVs kunnen. Er hoeft dus geen nieuwe hardware worden aangeschaft!
Waar kan ik die aanbieding vinden?frissie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:18:
Krijg net een aanbieding door de dus 50% korting op het eerste jaar.
Vodafone is aan het stunten om klanten te krijgen ...
[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 06-01-2012 15:04 ]
[ Voor 6% gewijzigd door BeZaX op 06-01-2012 15:56 ]
Beetje triest van Vodafone om inwoners van Almere/Leeuwarden voor te trekken tov andere inwoners.Barre73 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:54:
Vodafone doet mee in een aantal vraagbundelingen (waar dus nog niet is aangelegd) , maar dan met de normale kortingen die de rest ook geeft ( 2 maanden dus) maar alleen in Almere en Leeuwarden (reeds aangelegde netwerken) gaan ze proberen de bestaande markt te penetreren. En dat doen ze vrij agressief... met grote kortingen dus. Een half jaar korting bij een jaarabonnement is dus gewoon 50% korting (op jaarbasis dan)
[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 08-01-2012 11:40 . Reden: KPN info ]
Zit nu op Tweak (glasvezel groen) hier in Leeuwarden, wat nu prima bevalt na de voip perikelen.eymey schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:37:
Zelf ga ik overigens geen gebruik maken van het aanbod. Lijbrandt is niet de goedkoopste, maar alles loopt/werkt nu inmiddels. Bovendien lijkt overstappen op glasvezel binnen KPN->KPN Wholesale nog steeds niet goed geregeld te zijn (op de wholesale roadmap van KPN is het gemarkeerd als vertraagd).
Almere is misschien een slecht voorbeeld omdat daar al veel langer aan glas wordt gewerkt.eymey schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:17:
Ik denk juist dat Vodafone heel goed gaat liften op de naam die ze op mobiel gebied al hebben. Daarom denk ik ook dat ze juist ook in twee grotere steden hoog van de toren gaan blazen.
Mensen kennen Vodafone beter dan bv. Lijbrandt of KickXL. Het feit dat Lijbrandt een KPN dochter is doet daar niets aan af, zeker niet als Lijbrandt als 'merk' gewoon blijft bestaan.
Dat ze dit bij de start al hadden moeten doen is natuurlijk een beetje een 'raar' argument (hoewel ik begrijp dat je het aandraagt). "Bij de start" (in Almere al in 2008) was de markt nog zo anders dan dat ie nu al is.
Bij de start in Almere bood KPN ook nog analoog aan (daar hebben slechts de early adopters in Almere Haven van mogen 'genieten' voor het alweer ongedaan werd gemaakt). Bovendien was KPN doen de enige aanbieder. Vervolgens kwam pas in het voorjaar van 2010 de eerste Wholesale MultiPlay aanbieder (Tweak) met een aanbod en eind 2010 pas WMP+ (Lijbrandt).
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Als de 30 procent niet gehaald wordt gaat het sowieso niet door en krijgt niemand glasvezel. Die 30 procent contracten lijkt veel, maar is echt haalbaar, het was tot voor kort zelfs 40 procent. Genoeg plaatsen of wijken die dat ook gehaald hebben. En dat percentage is echt nodig om op termijn de investering er uit te kunnen krijgen.breeeem schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:46:
...vodafone vertelde mij, als ik er niet voor zou kiezen nu, ik 150 euro per meter vanaf de straat zou moeten betalen en voor de niet eerste 30% aangemelde klanten dit ook gelde.
Weet iemand hoe dit nu echt zit
Ook oude ijsselstreek?Tc-Chub schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:33:
Bij ons is er ook een 30% initiatief. Ik heb voor concepts gekozen in plaats van voor Vodafone. Nu is zaterdag de laatste inschrijfdag en ik krijg nu pas van vodafone een folder in de bus. Niet erg slim lijkt mij.
Jup, ik hoop dat het gevraagde percentage gehaald wordt
Dat heb je min of meer zelf in de hand: Folderen, actie voeren, buren aanspreken, etc.Tc-Chub schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:23:
[...]
Jup, ik hoop dat het gevraagde percentage gehaald wordt
Mwah niet helemaal, vaak gooien mensen folders zo weg. Ik maak iedereen die ik ken er inderdaad wel op attent, en help ze met het inschrijvenFiber schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:30:
[...]
Dat heb je min of meer zelf in de hand: Folderen, actie voeren, buren aanspreken, etc.
Verwijderd
Nee, voor HD heb je het IPTV pakket nodig. op DVB-C zitten nu alleen de SD zenders.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:43:
Ik heb het 100Mbit vodafone pakket aangevraagd. Ik vraag mij af of er ook HD zenders over het DVB-C netwerk gaat. Ik heb namelijk een Vu+ met een dvb-c tuner erin. Weet iemand dat?
De klantenservice kon mij geen duidelijkheid geven.
Verwijderd
Verwijderd
Film 1 en sport 1 zijn inderdaad niet te ontvangen bij Vodafone. Glasvezel is een beetje nieuw voor vodafone dus ik kan me voorstellen dat niet alle agents exact weten wat er mogelijk is. De website van Vodafone heeft wat dat betreft altijd gelijk: Staat daar iets niet op dan kun je het ook niet bestelleniBosvelt schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:24:
Weet iemand of je Sport1 bij Vodafone af kan gaan sluiten?
Een medewerker van de klantenservice belde mij gisteren en die vertelde mij dat het gewoon mogelijk was.
Toen ik het probeerde via de Sport1 website, kon ik geen sport1 aanvragen.
Weet iemand hoe dit zit?
Verwijderd
Er is al vaker op Tweakers besproken dat een provider zoals Vodafone die de TV diensten van Glashart Media afneemt : Geen Sport1 of Film1 gaat leveren de reden hier van is dat Chellomedia het moederbedrijf van Film1 Sport1 werkt met minimale garanties dit houd in dat er een minimaal aantal klanten moet zijn wanneer Glashart Media winst wil maken op Film1 Sport1 wanneer dit minimale aantal klanten niet word bereikt moet Glashart Media geld toeleggen op het aanbieden van Film1 Sport1 wat ze niet gaan doen.IJsbeer schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 03:51:
Ik zou eens bij Sport1 gaan klagen. Als ze genoeg klachten krijgen zullen ze heus wel een keer naar andere aanbieders gaan.
Kleine toevoeging: De "minimale" garantie is dusdanig hoog dat het voor de huidige fiber leveranciers onmogelijk is om daaraan te voldoen. Wellicht een bewuste keuze, maar tot Film1/Sport1 (eigendom van ChelloMedia -> gelinked met de kabelaars) die minimale garantie aanpassen is niemand in staat om dit product aan haar portfolio toe te voegen. De partijen die dat wel doen hebben oude afspraken of nemen het enorme verlies voor lief en schrijven dat weg op hun marketing budgetVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:56:
Er is al vaker op Tweakers besproken dat een provider zoals Vodafone die de TV diensten van Glashart Media afneemt : Geen Sport1 of Film1 gaat leveren de reden hier van is dat Chellomedia het moederbedrijf van Film1 Sport1 werkt met minimale garanties dit houd in dat er een minimaal aantal klanten moet zijn wanneer Glashart Media winst wil maken op Film1 Sport1 wanneer dit minimale aantal klanten niet word bereikt moet Glashart Media geld toeleggen op het aanbieden van Film1 Sport1 wat ze niet gaan doen.
Verwijderd
ik woon ook in lingewaard en heb me wel aangemeld ,omdat ik voor onder 60breeeem schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:46:
Ik woon in de gemeente lingewaard en hebben hier al verschillende medewerkers van zowel kpn als vodafone aan de deur gehad, om ons glasvezel te slijten.
Wij hebben nu UPC alles in 1 voor 45 euro, en zie zosnel nog niet het nut om naar glasvezel te gaan.
Nu zijn ze hier bezig om te kijken of de animo hoger ligt als 30% en dan gaat het door.
Mijn vraag die ik niet helemaal duidelijk krijg is het volgende:
Als ik nu niet voor glasvezel kies en in onze gemeente meer als 30% het wel doet, word dan de kabel wel in alle overige huizen aangelegd ??
Het vrouwtje van vodafone vertelde mij, als ik er niet voor zou kiezen nu, ik 150 euro per meter vanaf de straat zou moeten betalen en voor de niet eerste 30% aangemelde klanten dit ook gelde.
Weet iemand hoe dit nu echt zit
ISPfabriek is een wholesale glasvezelleverancier waarbij verschillende partijen aangesloten zijn om op WMP+/WGDO netwerken te kunnen leveren. Lijbrandt (www.lijbrandt.nl) is een ISP die gebruik maakt van die leverstraat, lijbrandt telecom (http://www.lijbrandt-telecom.nl/) is weer een andere partij die een eigen afwijkend netwerk heeft in Lisse/Hillegom en volledig los staat van het nieuwe Lijbrandt. En pas na goedkeuring van de NMA is de ISPfabriek eigendom van KPN.HoppyF schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:47:
Daarbij ook een website om de overstapgegevens in te vullen.
Dat is een site van de ISP fabriek. (ispfabriek.vodafone.nl. secure link met https)
Volgens mij is de ISP fabriek gelijk aan Lijbrandt Telecom (ze 'wonen' op hetzelfde adres), en Lijbrandt is dan weer van KPN.
Bij vragen weet je me te vindenHoe dan ook maar even afwachten wat het gaat worden, voorlopig ligt er hier nog niets en is alles nog een vraagbundeling. Over een maand (ruim) weten we meer.
Nou, dat wordt er anders niet makkelijker op toch?denan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:40:
[...]
ISPfabriek is een wholesale glasvezelleverancier waarbij verschillende partijen aangesloten zijn om op WMP+/WGDO netwerken te kunnen leveren. Lijbrandt (www.lijbrandt.nl) is een ISP die gebruik maakt van die leverstraat, lijbrandt telecom (http://www.lijbrandt-telecom.nl/) is weer een andere partij die een eigen afwijkend netwerk heeft in Lisse/Hillegom en volledig los staat van het nieuwe Lijbrandt. En pas na goedkeuring van de NMA is de ISPfabriek eigendom van KPN.
[...]
Bij vragen weet je me te vinden
Afaik leveren ze niet het internetproduct van ispfabriek, maar vermoedelijk is dat 'slechts' de provisioningschil.eymey schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:22:
Een gemiddelde consument zal zich hier helemaal niet druk om maken (en hoeft dat op zich ook niet). Die krijgt gewoon streams van een prima kwaliteit aangeboden van een naam die ze kennen (en waar ze zich ook toe mogen/moeten wenden bij vragen en klachten).
Zoals eerder gezegd is er voldoende mogelijkheid tot concurrentie (xsyou bewijst dat).
Dat Vodafone ervoor kiest om op de makkelijke manier deze markt te betreden is geheel aan hen zelf. Juist van Vodafone zou je verwachten dat ze best wel wat in huis hebben om zelf netwerken in steden aan te wenden om POP's te bevoorraden van eigen netwerkconnectiviteit. Toch vinden ze het product van Glashart Media en het internet product van ISPfabriek blijkbaar voldoende.
Ik zou je informatie even checken; het beeld op WMP+ netwerken is enorm verbeterd, zie de andere fora.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:06:
Krijgen jullie dan toch het baggerbeeld van KPN IPTV of toch een betere kwaliteit ?
Wat is het verschil tussen de huidige situatie waarbij KPN/Reggefiber en nog wat andere wholesale partijen diensten leveren aan ISP''s.. of aan de oude situatie waarin je BBNED/BabyXL en KPN had?HoppyF schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:18:
Vodafone doorbreekt naar mijn idee dit sterke blok (nog) niet omdat ze behalve een samengesteld pakket geen enkel uniek Vodafone onderdeel/product lijkt te gaan leveren of zou het misschien alleen de vast telefoonlijn zijn die Vodafone zo uniek gaat maken. Dat is nu juist het gebied waarop je nauwelijks onderscheidend kunt zijn.
Volgens mij doet Vodafone er een gratis router bij, maar je kan vast je eigen router, als die beter is, ook wel blijven gebruiken ipv die Vodafone routerCasaDude schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:37:
Ik kon het hier niet goed vinden of ik heb het verkeerd begrepen maar mijn vraag is als ik Vodafone glasvezel neem kan ik dan mijn eigen router blijven gebruiken (Gigabit router) ?
Je kan je Ziggo decoders blijven gebruiken, zonder smartcard. Tenminste, zo werkt het bij XMS, ik neem aan dat het bij Vodafone niet anders is. Voor HD en extra zender pakketten en diensten als Uitzending Gemist heb je wel iptv en een Vodafone settopbox nodig.Tevens wil ik digitale tv kunnen ontvangen op 2 tv's ( geen HD) nu heb ik 2 digitale decoders (DVB-C) van Ziggo met in beiden een smartcard , deze zijn aangesloten op daar waar de kabel binnenkomt met een coax kabel.
Kan ik deze gebruiken ? moet dan de smartcard eruit want ik neem aan dat die bedoeld is voor Ziggo.
Of moet ik een digitale ontvanger/decoder van Vodafone kopen of huren ?
[ Voor 55% gewijzigd door CasaDude op 24-01-2012 19:53 ]
Dat ligt aan Reggefiber en KPN.Leeuwarden schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:03:
Is ook bekend hoe lang het duurt voordat je bent aangesloten bij Vodafone na de aanvraag?
Precies.trinity999 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:17:
[...]
Dat ligt aan Reggefiber en KPN.
Reggefiber legt het netwerk aan en zodra dit gereed is kan Vodafone haar diensten aanbieden.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq